Toon posts:

Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 72 73 74 Laatste
Acties:

• Toppe
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 08:09

Toppe

Oké ✅

Nou ik heb hem binnen. Meteen in de Golf gestoken en meteen het GTI display geactiveerd :+

Nee is ook een antwoord

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Toppe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:27:
Nou ik heb hem binnen. Meteen in de Golf gestoken en meteen het GTI display geactiveerd :+
Nou heb je dus MI-NI-MAAL 200PK extra, hé :*)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• giovanni2903
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 02:01
Toppe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:27:
niet de "active info display view" op adapt 7+8?
golf r teller is dik. jij hebt gti logo aangezet ofzo? :p

| Volkswagen Golf MK7 2015 1.4 TSI 150pk R-Line (stage1+: 190pk/340nm) | Samsung Galaxy S20 5G | PC | PSN: Gi0vanni2903 |

• Toppe

Toppe

Oké ✅

giovanni2903 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:39:
[...]

niet de "active info display view" op adapt 7+8?
golf r teller is dik. jij hebt gti logo aangezet ofzo? :p
Active display lukt(e) niet. Krijg ‘Check ignition’ te zien..? Zal morgen nog wel even kijken, ook even de UP van vrouwlief aanpassen :+

Heb ‘Needle Sweep’ bijvoorbeeld ook aangezet maar die lijkt niet te werken

[Voor 9% gewijzigd door Toppe op 13-11-2021 17:48]

Nee is ook een antwoord

• giovanni2903
Toppe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:42:
[...]

Active display lukt(e) niet. Krijg ‘Check ignition’ te zien..? Zal morgen nog wel even kijken, ook even de UP van vrouwlief aanpassen :+

Heb ‘Needle Sweep’ bijvoorbeeld ook aangezet maar die lijkt niet te werken
stomme vraag misschien, maar start je de motor of heb je alleen je contact aan als je bezig bent met het apparaatje? motor mag niet draaien namelijk

| Volkswagen Golf MK7 2015 1.4 TSI 150pk R-Line (stage1+: 190pk/340nm) | Samsung Galaxy S20 5G | PC | PSN: Gi0vanni2903 |

• Toppe

Toppe

Oké ✅

giovanni2903 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:46:
[...]

stomme vraag misschien, maar start je de motor of heb je alleen je contact aan als je bezig bent met het apparaatje? motor mag niet draaien namelijk
Zeker. Bepaalde opties zijn ingeschakeld en werken (zoals een ander dashboard), bepaalde functies zijn ingeschakeld maar lijken niet te werken (Needle Sweep) en bepaalde functies kan je niet activeren vanwege ‘Check ignition’ of ‘SDF Problem’

Hier zo 1:
En motor staat UIT

[Voor 26% gewijzigd door Toppe op 13-11-2021 20:06]

Nee is ook een antwoord

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 00:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Toppe je weet dat er voor aanpassingen een apart topic loopt het ;)
Zie ook mijn laatste tip daar over Discussions in de app ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Toppe

Toppe

Oké ✅

The Eagle schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:19:
@Toppe je weet dat er voor aanpassingen een apart topic loopt het ;)
Zie ook mijn laatste tip daar over Discussions in de app ;)
Top! Ondertussen ook op het forum van Obdeleven gepost maar dat lijkt niet heel actief :+

Iemand heeft vast wel een idee :)

Nee is ook een antwoord

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ben zojuist teruggebeld door iemand van de dealer en die was benieuwd naar het verhaal.

Alles even uitgelegd en ook duidelijk aangeven dat het niet aan hun is om van alles uit te schakelen. Mocht een update zorgen dat de camera of trekhaak niet meer werkt moeten ze me eerst bellen.

Dat was hij met me eens. Activeren was volgens hun niet met 5 minuten gedaan dus dat is de reden dat het niet gebeurt is. Toen ik aangaf dat die camera met een OBD2 stick binnen 5 minuten weer geactiveerd was werd hij wel stil.

Magnetische velden en een front assist: Als je het niet kan aantonen moet je er ook niet over beginnen. Was hij ook wel met me eens.

Conclusie: hij gaat uitzoeken wat die twee certificaten kosten en kijken of hij aan firmware 1810 kan komen. Gek genoeg hoeft hij de auto daarvoor niet bij de garage te hebben, wel vreemd want tot nu toe zeiden al zijn collega’s wat anders.

Hij belt vandaag of morgen terug en dan ook met een voorstel waar de auto heen kan. Gezien de ervaring in Veendam en de vreemde antwoorden vanuit Winschoten gaat het Assen, Emmen of Groningen worden. Ben benieuwd.

Nee is ook een antwoord

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:37
Mensen bij de dealer hebben er ook niet zoveel verstand van (op een enkeling na).
Die doen gewoon wat voorgeschreven wordt.

PON "verbiedt" ze ook om met VCDS te werken wat het leven voor de dealer een stuk makkelijker zou maken.
Overigens, van de vestigingen waar ik ben geweest, Huissen, 2 in Arnhem en Nijmegen had alleen Huissen geen VCDS, de rest had er 'schijt' aan omdat het gewoon veel makkelijker was.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• immie
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 03-12 16:54
Famous schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:36:
Mensen bij de dealer hebben er ook niet zoveel verstand van (op een enkeling na).

PON "verbiedt" ze ook om met VCDS te werken wat het leven voor de dealer een stuk makkelijker zou maken.
Overigens, van de vestigingen waar ik ben geweest, Huissen, 2 in Arnhem en Nijmegen had alleen Huissen geen VCDS, de rest had er 'schijt' aan omdat het gewoon veel makkelijker was.
Dat zal denk ik ook wel afgelopen zijn denk ik gezien de recente overname..

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Famous schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:36:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nee is ook een antwoord

• Famous
immie schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:46:
[...]

Dat zal denk ik ook wel afgelopen zijn denk ik gezien de recente overname..
Dat denk ik niet, het personeel zal niet veel schuiven.
Ga er ook wel vanuit dat Auto Vallei Groep hetzelfde werkt :P
Dat kan je doen, krijg je alleen geen auto's meer geleverd :P

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Famous schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:19:
[...]
Dat kan je doen, krijg je alleen geen auto's meer geleverd :P
Belachelijk toch? Kom op, wat een toko…

Nee is ook een antwoord

• Famous
Toppe schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:23:
[...]

Belachelijk toch? Kom op, wat een toko…
Muah dit valt nog wel mee.

We mogen bepaalde leveringen doen daar en daar hebben ze pas eisen op vanaf PON :p
En dan ook nog eens dat het na enkele jaren om moet, dus hop mogen ze weer.
Dealer moet het zelf betalen en moet het aanpassen.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Famous schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:50:
[...]

Muah dit valt nog wel mee.

We mogen bepaalde leveringen doen daar en daar hebben ze pas eisen op vanaf PON :p
En dan ook nog eens dat het na enkele jaren om moet, dus hop mogen ze weer.
Dealer moet het zelf betalen en moet het aanpassen.
Ik zou bijna zelf VW’s gaan importeren…

Nee is ook een antwoord

• Famous
Toppe schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:55:
[...]

Ik zou bijna zelf VW’s gaan importeren…
Als je het voor elkaar kan boksen bestel ik de volgende bedrijfswagens met alle liefde bij jou :p

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Famous schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:02:
[...]

Als je het voor elkaar kan boksen bestel ik de volgende bedrijfswagens met alle liefde bij jou :p
Die kan je toch gewoon zelf importeren? Ken wel wat bedrijven die je daar wel bij kan helpen hoor :+

Nee is ook een antwoord

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 02-12 20:32
Famous schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:02:
[...]

Kom die maar bij mij halen ;)

• Shanquish
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Al die autodealers hebben er mee te maken, ik zit zelf redelijk dichtij het proces bij het duitse merk met de ster, je wil echt niet weten wat de dealers daarvoor moeten doen om hun auto's te mogen verkopen...

• Famous
Toppe schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:11:
[...]

Die kan je toch gewoon zelf importeren? Ken wel wat bedrijven die je daar wel bij kan helpen hoor :+
Ja hoor, geen probleem. Meerdere auto’s uit Duitsland gehaald.
Denk alleen dat het wat goedkoper kan als je dé importeur bent :p
Scrtz schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:28:
[...]

Kom die maar bij mij halen ;)
Als dat serieus is wil ik best eens praten over een Bulli.
Shanquish schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:09:
Al die autodealers hebben er mee te maken, ik zit zelf redelijk dichtij het proces bij het duitse merk met de ster, je wil echt niet weten wat de dealers daarvoor moeten doen om hun auto's te mogen verkopen...
Klopt, en de kleine kunnen dat bijna niet opbrengen.
Vandaar dat de grotere dealers meer overnemen.

De grotere dealers hebben namelijk wel een (klein) beetje inbreng. Zeker met de private lease erbij lijkt het me handig om een beetje verspreid te zitten.

• immie
Ik heb een tijd al een Golf 7.5 R-Line en hiervoor een "gewone" Golf 7.5. Nu was het zo dat bij de eerste Golf DAB+ nooit weg viel. Echter is het nu om de haverklap raak, geen of slechte ontvangst. Dit is al vanaf dag1 / 0 KM zo.. Bij Dealers zeggen ze, ja er zit geen storing in dus we kunnen niets doen, Dan moet je maar FM luisteren. Lijkt mij geen oplossing maargoed. Iemand tips of dezelfde ervaring?

Laatst suggereerde iemand dat het door de R-Line "Spoiler" komt.

• J0YR1D3R
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
@immie heb je een 12v stekker in je middentunnel zitten?

Website

• immie
J0YR1D3R schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:46:
@immie heb je een 12v stekker in je middentunnel zitten?
Nee, die kan het inderdaad ook verstoren. Zeker een slechte 12V adapter.

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 08:14
immie schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:36:
Ik heb een tijd al een Golf 7.5 R-Line en hiervoor een "gewone" Golf 7.5. Nu was het zo dat bij de eerste Golf DAB+ nooit weg viel. Echter is het nu om de haverklap raak, geen of slechte ontvangst. Dit is al vanaf dag1 / 0 KM zo.. Bij Dealers zeggen ze, ja er zit geen storing in dus we kunnen niets doen, Dan moet je maar FM luisteren. Lijkt mij geen oplossing maargoed. Iemand tips of dezelfde ervaring?

Dat laatste kun je wel uitsluiten. Met een R-line nog nooit een probleem met DAB gehad. En heb er ook fulltime een 12v in zitten.

[Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 16-11-2021 13:02]

• Shanquish
  • Niet online

hier ook een volledig uitgevoerd R-line 7.5, ervaar geen enkele DAB+ problematiek, en rij door het gehele land heen.

• Scrtz
Ik heb er 2 7.5 R-Lines gehad en beide nooit problemen met de DAB+ ontvangst. Ligt zeker niet aan de spoiler.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Kabelbreuk?

Nee is ook een antwoord

• Freakin77
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 30-11 12:58
Ik heb ook een 7.5 R line, geen DAB+ problemen!

• giovanni2903
T-Roc stopt er dus niet mee, kwam gewoon een facelift aan:

mooi hoe volkswagen bijna elk model nu de optie geeft voor die lichtbalk in de grill. ziet er mooi uit

[Voor 23% gewijzigd door giovanni2903 op 20-11-2021 17:12]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

giovanni2903 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:12:
T-Roc stopt er dus niet mee, kwam gewoon een facelift aan:

[YouTube: Volkswagen T-Roc (2021) - Eerste kennismaking]

mooi hoe volkswagen bijna elk model nu de optie geeft voor die lichtbalk in de grill. ziet er mooi uit
Alleen bij sommige modellen zit de hoogte zó dat je er vol in kijkt :(

Nee is ook een antwoord

• giovanni2903
tis net een GTE, die staan ook zo hoog op de poten hahah
schroefsetje eronder en hij ziet er perfect uit

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Persoonlijk vind ik die doorlopende licht-strip nú al steeds minder mooi worden. Beetje het zelfde als toen ik eind 2014 m'n Golf VII nieuw had en de Golf VII GTE, welke toen nét op de markt gezet werd, van die 'fancy' DRL lampen in de bumper kreeg. Ik vond dat destijds écht wel mooi en wilde dat toen eigenlijk ook wel hebben.

Niet veel later vond ik 't al veel minder mooi worden en was ik blij dat ik er niet mee rond reed.

• Martinus
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 01-12 15:14
Will_M schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 18:17:
Persoonlijk vind ik die doorlopende licht-strip nú al steeds minder mooi worden. Beetje het zelfde als toen ik eind 2014 m'n Golf VII nieuw had en de Golf VII GTE, welke toen nét op de markt gezet werd, van die 'fancy' DRL lampen in de bumper kreeg. Ik vond dat destijds écht wel mooi en wilde dat toen eigenlijk ook wel hebben.

Niet veel later vond ik 't al veel minder mooi worden en was ik blij dat ik er niet mee rond reed.
hoor wat je zegt, rij nu 6 maanden in een Arteon, in begin heel bijzonder die voorkant, nu overal van die lange led strip. Weg unieke.

no comment

• skai21
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 22:41
Vandaag proefgereden in eenTiguan eHybrid (van mossel heeft er een uit duitsland :) )
fijne bak!

probleem is echter wel dat levering momenteel verschoven staat voor Week 38 volgend jaar :(

10 x Jinko Solar 350Wp Full-Black | 3500Wp | GOODWE 3000D-NS | PVOutput

• The Eagle

The Eagle

skai21 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:33:
Vandaag proefgereden in eenTiguan eHybrid (van mossel heeft er een uit duitsland :) )
fijne bak!

probleem is echter wel dat levering momenteel verschoven staat voor Week 38 volgend jaar :(
Interessant :)
Wat doet zo'n ding qua fiscale waarde / leaseprijs?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• skai21
The Eagle schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:54:
[...]

Vanaf 46,5k maar als je er iets op wilt 48-50k
Leaseprijs vanaf 760 geloof ik met 30000km en 48 maanden. Beetje gespecced rond de 820

[Voor 15% gewijzigd door skai21 op 21-11-2021 11:06]

• Martinus
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 01-12 15:14
skai21 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:33:
fijne bak!

wk 38? das eind sept 2022... echt?

no comment

• skai21
Martinus schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:11:
[...]

Yeah, en dat waren de +/- 30 voorraad modellen die ze al even geleden besteld hebben.

• The Eagle

The Eagle

Martinus schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:11:
[...]

Octavia kun je al niet eens meer bestellen voor levering in 2022. En boeken voor 2023 zijn er nog niet.
Non hybrid is nog wel enigszins te doen.

• Dennisb1
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 02-12 19:01

Dennisb1

VCDS 058

Oke ik ben bezig met het monteren van een flip achteruitrij camera alleen gaat er toch iets niet goed maar wat...
Ik heb een VW Polo AW en heb de draden getrokken naar voren. Aangesloten op de radio, Plus draad en de 2 video draden.
Dit heeft er voor gezorgd dat de achterklep sindsdien gewoon geopend kan worden (kon niet voor ik het plus draad bij de radio erin had).

12v op het achteruitrijlicht gezet (gemeten en getest) en vol vertrouwen de achterruit ingeschakeld.. en toen... tja niks. Hij klapt niet open, doe ik het met de hand krijg ik nog geen beeld.

Wat mis ik hier? Radio is met VCDS al aangepast op 2 plekken en verwacht nu ook een beeld te laten zien, al denk ik niet dat de radio hier iets nog mee te maken heeft.

[Voor 13% gewijzigd door Dennisb1 op 22-11-2021 17:00]

• Famous
Dennisb1 schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:44:
Oke ik ben bezig met het monteren van een flip achterruit rij camera alleen gaat er toch iets niet goed maar wat...
Ik heb een VW Polo AW en heb de draden getrokken naar voren. Aangesloten op de radio, Plus draad en de 2 video draden.
Dit heeft er voor gezorgd dat de achterklep sindsdien gewoon geopend kan worden (kon niet voor ik het plus draad bij de radio erin had).

12v op het achterruit rij licht gezet (gemeten en getest) en vol vertrouwen de achterruit ingeschakeld.. en toen... tja niks. Hij klapt niet open, doe ik het met de hand krijg ik nog geen beeld.

Wat mis ik hier? Radio is met VCDS al aangepast op 2 plekken en verwacht nu ook een beeld te laten zien, al denk ik niet dat de radio hier iets nog mee te maken heeft.
Je praat steeds over een ruit, niet zo gek dat het niet werkt :Y)

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Famous schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:56:
[...]

Je praat steeds over een ruit, niet zo gek dat het niet werkt :Y)
Berichten moet ik ook niet typen op een telefoon :Y)

Fixed

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dennisb1 schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:59:
[...]

Berichten moet ik ook niet typen op een telefoon :Y)

Fixed
En deze berichten waarschijnlijk ook niet in dit topique maar in Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS

>:) :*) 8)

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Will_M schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:01:
[...]

En deze berichten waarschijnlijk ook niet in dit topique maar in Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS

>:) :*) 8)
Het is geen VCDS probleem, ook zonder de radio moet zou het VW logo open horen te klappen als er 12v op het draad wordt gezet. De radio bediend namelijk niet of de camera open moet klappen, die werkt onafhankelijk daarvan.

[Voor 10% gewijzigd door Dennisb1 op 22-11-2021 14:06]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Zucht. Denk je alles gehad te hebben, heb ik nu steeds een melding dat er geen data bundel beschikbaar is. Ingebouwde eSIM uitgeschakeld, heb ik nu geen geldige WiFi verbinding. Zucht, waar bemoeit die auto zich soms mee!

Ook nog kleine update van de dealer: Ze hebben dingen geroepen die helemaal niet kunnen. Dealer weet het nu ook even niet en stelt voor om een kaartje bij de OBD2 poort te hangen met het verzoek niet te resetten. Z’n kaartje heeft geen lang leven want hangt precies op de plek waar m’n been langs gaat. En wie gaat z’n kaart lezen?

Nee is ook een antwoord

• Marsjee
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 03-12 15:50
Toppe schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:49:
Zucht. Denk je alles gehad te hebben, heb ik nu steeds een melding dat er geen data bundel beschikbaar is. Ingebouwde eSIM uitgeschakeld, heb ik nu geen geldige WiFi verbinding. Zucht, waar bemoeit die auto zich soms mee!

Ook nog kleine update van de dealer: Ze hebben dingen geroepen die helemaal niet kunnen. Dealer weet het nu ook even niet en stelt voor om een kaartje bij de OBD2 poort te hangen met het verzoek niet te resetten. Z’n kaartje heeft geen lang leven want hangt precies op de plek waar m’n been langs gaat. En wie gaat z’n kaart lezen?
Stukkie schilderstap met daarop "niet resetten" en over de poort plakken. Kan mij niet voorstellen dat je die gaat raken. Niet als die tenminste linksonder dashboard/stuur zit zoals meeste VW :+

• Freakin77
ok, ik (met golf 7.5 uit 2018), begrijp inmiddels dat ik kan fluiten naar de mijnvolkswagen app.
Ik haalde daar altijd info uit zoals wagenstatus en wagenlocatie etc. Maar dit werkt dus niet meer.

Nu heb ik ook de weconnect app, en die is gekoppeld aan mijn auto. Als ik hier bij online diensten kijk dan zie ik dat ik 5 opties heb:
- online reisdoel importeren
- online route impoteren
- wagenstatus via e-mail
- mijn bijzondere reisdoelen
- uw servicepartner

Nu ben ik dus vooral benieuwd naar de wagenstatus. Ik krijg echter (vanaf dag 1) gewoon geen email binnen. Het adres van mijn email klopt wel gewoon (daarmee log ik ook in op de website van vw)

Iemand tips of betere ervaringen met de weconnect app?

• skai21
The Eagle schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:54:
[...]

Vandaag ongeveer elke grote VW dealer in NL gesproken, totaal 5 beschikbare Tiguan's gevonden..
Waarvan 2 uit duitsland geimporteerde Elegance uitvoeringen zijn, en de rest hem niet aan mijn LeaseMaatschappij wil verkopen |:(

Levertijden varieren van week 38 tot 43, blijkbaar heeft VW gewoon alles wat nog geen vaste productiedatum heeft weggeduwt naar week 38. met de boodschap: als het eerder komt, komt het eerder..

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Marsjee schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:55:
[...]

Stukkie schilderstap met daarop "niet resetten" en over de poort plakken. Kan mij niet voorstellen dat je die gaat raken. Niet als die tenminste linksonder dashboard/stuur zit zoals meeste VW :+
Ben bang dat je z’n kabel er dwars door heen prikt.

Nee is ook een antwoord

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Freakin77 schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:14:
ok, ik (met golf 7.5 uit 2018), begrijp inmiddels dat ik kan fluiten naar de mijnvolkswagen app.
Ik haalde daar altijd info uit zoals wagenstatus en wagenlocatie etc. Maar dit werkt dus niet meer.

Nu heb ik ook de weconnect app, en die is gekoppeld aan mijn auto. Als ik hier bij online diensten kijk dan zie ik dat ik 5 opties heb:
- online route impoteren
- wagenstatus via e-mail
- uw servicepartner

Nu ben ik dus vooral benieuwd naar de wagenstatus. Ik krijg echter (vanaf dag 1) gewoon geen email binnen. Het adres van mijn email klopt wel gewoon (daarmee log ik ook in op de website van vw)

Die hele app is gewoon waardeloos.

Nee is ook een antwoord

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

- online route impoteren
- wagenstatus via e-mail
- uw servicepartner

Wagenstatus werkt hier ook niet. Zelfde verhaal al maanden. Heb het nog nooit werkend gehad.

• Dennisdn

- online route impoteren
- wagenstatus via e-mail
- uw servicepartner

De wagenstatus zit in het security&service-pakket en moet je extra voor betalen. Je reisdoelen zitten in het Guide&Inform—pakket die wel geactiveerd lijkt in jouw app. Ook die vervalt als de auto 3 jaar oud is en moet je gaan bijbetalen om het nog te kunnen gebruiken (per pakket, per jaar).

[Voor 27% gewijzigd door Dennisdn op 23-11-2021 07:00]

• Freakin77
Dennisdn schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 06:54:
[...]

De wagenstatus zit in het security&service-pakket en moet je extra voor betalen. Je reisdoelen zitten in het Guide&Inform—pakket die wel geactiveerd lijkt in jouw app. Ook die vervalt als de auto 3 jaar oud is en moet je gaan bijbetalen om het nog te kunnen gebruiken (per pakket, per jaar).

[Afbeelding]

[Afbeelding]
jeetje... fijn weer. Bedankt voor de reply :)

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ik zit te kijken voor een MiFi in de auto. Bij T-Mobile heb je voor €25 onbeperkt internet. Helaas kan je niet een andere provider dan Cubic gebruiken vanuit Volkswagen.

Iemand die dit ook heeft en mij kan vertellen of dit goed werkt?

Nee is ook een antwoord

• Famous
Toppe schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:31:
Ik zit te kijken voor een MiFi in de auto. Bij T-Mobile heb je voor €25 onbeperkt internet. Helaas kan je niet een andere provider dan Cubic gebruiken vanuit Volkswagen.

Je kan toch een hotspot opzetten?

Gezien je avatar zou je vast een iPhone hebben. Automatisering -> Bluetooth is HotSpot.
Geen idee of de auto dan ook automatisch verbind maar dat zal mij niet verbazen.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Famous schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:41:
[...]

Je kan toch een hotspot opzetten?

Gezien je avatar zou je vast een iPhone hebben. Automatisering -> Bluetooth is HotSpot.
Geen idee of de auto dan ook automatisch verbind maar dat zal mij niet verbazen.
Ik gebruik draadloze CarPlay en daar heb je de WiFi verbinding voor nodig. Een hotspot werkt dan niet.

Nee is ook een antwoord

• djiedjee
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 03-12 19:57
Los mifi-routertje in het dashboardkastje?

• Dennisdn

Meest eenvoudig is gewoon zo’n routertje op bijvoorbeeld de 12v in kofferbak zodat je hem ook nooit meer hoeft te zien. Ik heb deze en die werkt nu al jaren feilloos zonder 1x aangeraakt te hebben. Ik weet niet bij welke provider je zit, maar bij Vodafone kost het eenmalig een tientje om een extra datasimkaart te krijgen op je bestaande abonnement. Ding gaat vanzelf aan en uit met het contact mee en is bij mij altijd volledig online voor ik de straat uit ben. (Lange straat, dat wel ;) )

[Voor 28% gewijzigd door Dennisdn op 23-11-2021 11:30]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Dennisdn schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:25:
[...]

Meest eenvoudig is gewoon zo’n routertje op bijvoorbeeld de 12v in kofferbak zodat je hem ook nooit meer hoeft te zien. Ik heb deze en die werkt nu al jaren feilloos zonder 1x aangeraakt te hebben. Ik weet niet bij welke provider je zit, maar bij Vodafone kost het eenmalig een tientje om een extra datasimkaart te krijgen op je bestaande abonnement. Ding gaat vanzelf aan en uit met het contact mee en is bij mij altijd volledig online voor ik de straat uit ben. (Lange straat, dat wel ;) )

[Afbeelding]
Ik kan geen extra simkaart aanvragen vanwege unlimited data en bellen. Ik moet dus een extra simkaart aanvragen…

Nu vraag ik me ook wel af, hoezo vindt Cubic dat ik data verbruik, met wat dan? Gebruik nooit de radio of een streamingdienst in de auto, alles gaat vanuit CarPlay en dat gaat vanuit de data bundel van m’n iPhone.

[Voor 10% gewijzigd door Toppe op 23-11-2021 11:39]

Nee is ook een antwoord

• Dennisdn
Toppe schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:36:
[...]

Ik kan geen extra simkaart aanvragen vanwege unlimited data en bellen. Ik moet dus een extra simkaart aanvragen…
Als je het alleen gaat gebruiken voor de autofuncties en verkeersinfo enzo dan heb je aan een prepaid meer als genoeg. Pre-Corona had ik de auto 4uur per dag aan staan en het verbruik was echt op enkele mb’s per maand. Maar ik stream er dan ook geen muziek mee.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Dennisdn schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:40:
[...]

Als je het alleen gaat gebruiken voor de autofuncties en verkeersinfo enzo dan heb je aan een prepaid meer als genoeg. Pre-Corona had ik de auto 4uur per dag aan staan en het verbruik was echt op enkele mb’s per maand. Maar ik stream er dan ook geen muziek mee.
Zelfs dat gebruik ik nooit. Ik gebruik echt alleen CarPlay. Verder nooit wat, heb zelfs de radio zenders niet ingesteld zijn. Vandaar dat ik ook even niet snap dat er überhaupt gebruik is.

Ik wil gewoon van die melding af, ergens voelt het dus ook raar om maandelijks kosten te gaan maken om van een foutmelding af te komen..?

Ben benieuwd of ik de MB verdeler ook niet krijg bij een bundel met data limiet. Als dat zo is neem ik lekker 10gb en daar de simkaart met nummer in de iPhone van dochter lief.

Nee is ook een antwoord

• Scrtz
Toppe schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:51:
[...]

Zelfs dat gebruik ik nooit. Ik gebruik echt alleen CarPlay. Verder nooit wat, heb zelfs de radio zenders niet ingesteld zijn. Vandaar dat ik ook even niet snap dat er überhaupt gebruik is.

Ik wil gewoon van die melding af, ergens voelt het dus ook raar om maandelijks kosten te gaan maken om van een foutmelding af te komen..?

Ben benieuwd of ik de MB verdeler ook niet krijg bij een bundel met data limiet. Als dat zo is neem ik lekker 10gb en daar de simkaart met nummer in de iPhone van dochter lief.
Over radio zenders gesproken, heb je dat favoriet menu bij de radio al eens gezien of gebruikt? Genoeg plaats onder elkaar en toch wordt alles in een horizontale lijst gezet en kun je lopen scrollen, waardeloos..

• Toppe

Toppe

Oké ✅

@Scrtz Yep. Echt consistent zijn ze niet qua indeling en structuur.

[Voor 6% gewijzigd door Toppe op 23-11-2021 13:40]

Nee is ook een antwoord

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Toppe schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:51:
[...]
Dat is vast en zeker via VCDS uit te zetten.

• giovanni2903

net bij de kwikfit de winterset laten monteren die ik van @biobak heb overgenomen 2 weken terug, super bedankt :)

• biobak
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 07:47
giovanni2903 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:48:
[Afbeelding]

net bij de kwikfit de winterset laten monteren die ik van @biobak heb overgenomen 2 weken terug, super bedankt :)
Ziet er goed uit. Lijkt mijn oude auto wel. Veel plezier ermee.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Dennisb1 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:41:
[...]

Dat is vast en zeker via VCDS uit te zetten.
Iemand enig idee waar? Bloed irritant die melding :o

Nee is ook een antwoord

• Shanquish
  • Niet online
Ik gebruik de tetherfunctie van m'n telefoon die automatisch aan en uitgaat zodra de telefoon verbinding maakt met de bluetooth carkit van de auto.
Macrodroid zo ingesteld dat zodra die BT verbinding er is, de tetherfunctie wordt geactiveerd, en bij het verbreken ervan de tetherfunctie weer stopt.

werkt ook al ruim anderhalf jaar zonder enig probleem.

• BubbaNL
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 03:45
Shanquish schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:03:
Ik gebruik de tetherfunctie van m'n telefoon die automatisch aan en uitgaat zodra de telefoon verbinding maakt met de bluetooth carkit van de auto.
Macrodroid zo ingesteld dat zodra die BT verbinding er is, de tetherfunctie wordt geactiveerd, en bij het verbreken ervan de tetherfunctie weer stopt.

werkt ook al ruim anderhalf jaar zonder enig probleem.
Bij mij net zo, maar dan met Tasker :) ook even Spotify zo gestart en gestopt zodat dezemet media aangestuurd kan worden met de auto play list

Werkt goed met ophalen van verkeersinfo en media

• Famous
Dennisb1 schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:44:
Oke ik ben bezig met het monteren van een flip achteruitrij camera alleen gaat er toch iets niet goed maar wat...

12v op het achteruitrijlicht gezet (gemeten en getest) en vol vertrouwen de achterruit ingeschakeld.. en toen... tja niks. Hij klapt niet open, doe ik het met de hand krijg ik nog geen beeld.

[Afbeelding]

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Oh wauw super bedankt voor deze informatie! Van welke stekker moet ik het draad omwisselen met welke?
Mij is dat nog even niet helemaal helder.
Ik vermoed dat hij de stekker met 4 draden erin bedoeld?

Ik zie zijn gebruikersnaam niet anders had ik hem even bericht. Ik heet daar DennisNL mocht hij dat hier lezen.

[Voor 10% gewijzigd door Dennisb1 op 27-11-2021 17:34]

• harveydwijs2
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 01-12 20:47
Goedenavond allemaal,

Op het moment rij ik een Lexus CT 200h uit 2011, maar ik wil binnenkort overstappen op een Golf 7 (1.4 tsi blok) in Highline uitvoering. Dit is dan waarschijnlijk het model uit 2013-2014 ivm budget.

Ik twijfel alleen nog een beetje tussen de Opel Astra K hatchback (2015-2019) of de Golf 7.

De Astra heb ik voorheen al gehad (weliswaar 1.0 uitvoering), maar het reed prima en de infotainment systeem was prettig.

Ik wil natuurlijk ook iets nieuws proberen…

Hebben jullie adviezen bij de aankoop van een Golf 7 (voornamelijk 1.4 tsi blok) en of betrouwbaarder is dan de blokken uit een golf 6?

• giovanni2903
ik rij al 1.5 jaar een 1.4 150pk uit 2015, gekocht met 89,500km, nu de teller op 115,500km. nog geen rare dingen aan gehad. ding is wel altijd dealer onderhouden geweest, dus altijd netjes optijd alle onderhoud etc gehad. volgens mij is de 1.4 een goed blok, maar er zijn hier vast mensen die er iets meer over kunnen vertellen. ik ben iig al 1.5 jaar tevreden over mn auto :)

zou idd wel een highline of beter nemen. comfortline is matig qua uitstraling etc

• Regedit
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 23:06
harveydwijs2 schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:58:
Goedenavond allemaal,

Op het moment rij ik een Lexus CT 200h uit 2011, maar ik wil binnenkort overstappen op een Golf 7 (1.4 tsi blok) in Highline uitvoering. Dit is dan waarschijnlijk het model uit 2013-2014 ivm budget.

Ik twijfel alleen nog een beetje tussen de Opel Astra K hatchback (2015-2019) of de Golf 7.

De Astra heb ik voorheen al gehad (weliswaar 1.0 uitvoering), maar het reed prima en de infotainment systeem was prettig.

Hebben jullie adviezen bij de aankoop van een Golf 7 (voornamelijk 1.4 tsi blok) en of betrouwbaarder is dan de blokken uit een golf 6?
Highline is de meest luxe uitvoering af fabriek, maar ga je er niet op doodstaren. Ik zou bijvoorbeeld liever een Comfortine met Executive pakket rijden dan een “kale” Highline. Daarmee heb je namelijk meteen al de belangrijkste opties zoals navigatie aan boord.
De Trendline wel links laten liggen, maar die zal je waarschijnlijk niet veel tegenkomen.

• Scrtz
Regedit schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:27:
[...]

Highline is de meest luxe uitvoering af fabriek, maar ga je er niet op doodstaren. Ik zou bijvoorbeeld liever een Comfortine met Executive pakket rijden dan een “kale” Highline. Daarmee heb je namelijk meteen al de belangrijkste opties zoals navigatie aan boord.
De Trendline wel links laten liggen, maar die zal je waarschijnlijk niet veel tegenkomen.
Daarbij komt nog dat het goed opletten is of het geen geimporteerde auto is. Niet dat een geimporteerde auto persé slecht is maar meer omdat een Duitse 'Highline' anders is uitgerust dan hij ooit op de Nederlandse markt was.

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23:22

GerCor

Zonder dalen geen pieken

harveydwijs2 schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:58:
Goedenavond allemaal,

Koop nou maar gewoon die Golf Highline 1.4. Heb ik ook. Beste auto EVER..

Waar je op moet letten zijn de opties zoals een groot scherm, een Discover Pro en ACC. Daarnaast camera in de voorruit zodat je grootlichtassistent en verkeersbordenherkenning hebt, of kunt laten activeren. Hoeft allemaal niet maar als je de keuze hebt, zou ik daar voor gaan.

Me.

• Famous
Scrtz schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:31:
[...]

Daarbij komt nog dat het goed opletten is of het geen geimporteerde auto is. Niet dat een geimporteerde auto persé slecht is maar meer omdat een Duitse 'Highline' anders is uitgerust dan hij ooit op de Nederlandse markt was.
Een Duitse kan ook een stuk meer opties hebben.
Dat is echt model/jaar/uitvoering afhankelijk.
Soms hebben zij ook opties wat in NL niet eens te verkrijgen is, met dank aan PON.

Bouwjaar 2013 valt in t budget maar persoonlijk zou ik niet ouder dan 2015 nemen.
2014 lees je al minder over maar imo nog steeds een risicogroep.

• Regedit
GerCor schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:23:
[...]

Koop nou maar gewoon die Golf Highline 1.4. Heb ik ook. Beste auto EVER..

Waar je op moet letten zijn de opties zoals een groot scherm, een Discover Pro en ACC. Daarnaast camera in de voorruit zodat je grootlichtassistent en verkeersbordenherkenning hebt, of kunt laten activeren. Hoeft allemaal niet maar als je de keuze hebt, zou ik daar voor gaan.
Ja altijd weer leuk om bij een auto naar de opties te kijken die er op zitten, en te vergelijken. Ik blijf ook gewoon naar auto’s kijken, maar ik vind die van mezelf nog altijd het mooiste.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Regedit schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:27:
[...]

Ja altijd weer leuk om bij een auto naar de opties te kijken die er op zitten, en te vergelijken. Ik blijf ook gewoon naar auto’s kijken, maar ik vind die van mezelf nog altijd het mooiste.
Hebben we daar ooit een foto van gezien?

Me.

• Regedit
GerCor schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:06:
[...]

Hebben we daar ooit een foto van gezien?
Ja wel eens laten zien. Zitten leuke upgrades op zoals Osram koplampen, Helix, andere diffuser en velgen samen met nog een heleboel andere kleine dingen. Dat maakt hem voor mij bijzonder.

• Flipking94
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 08:13
Heyhey volkswagenliefhebbers

Sinds een aantal weken ervaar ik problemen met mijn volkswagen golf 7.5 (join versie). Het contact met de bestuurdersriem geeft regelmatig geen signaal.
Als ik de bestuurdersriem dus inklik, blijft het indicatielampje knipperen en het geluid dat daarbij gepaard gaat. Heel vervelend. Als ik mijn riem in een bepaalde houding hou, valt het lampje weg, maar natuurlijk niet praktisch om tijdens het rijden telkens aan je houding te denken om ervoor te zorgen dat het indicatielampje niet begint te branden.

Is er een manier om dit uit te schakelen? Of zelf op te lossen? Of is dit een gevalletje garage?

Dan mijn tweede vraag: Nu het terug kouder begint te worden, heb ik graag de verwarming ook wat kouder. Helaas staat de verwarming als koudste op 16°C ingesteld, wat voor mij veel te warm is als het buiten aan het vriezen is. Een temperatuur van 10°C is dan ook voldoende voor mij op dit moment. Is er een mogelijkheid om de verwarming volledig uit te zetten/niet te laten verwarmen? Of kouder in te stellen dan die 16°C?
Als ik de airco uitzet, en manueel de verwarming uitklik, blijft er warme lucht door de verwarmingsgleuven komen.

Alvast bedankt voor de hulp! :)

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 00:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

1 lijkt mij een loszittend sensortje in dat ding waar je de riem in klikt. Doet die op de bijrijdersstoel het wel goed? Misschien kun je ze omwisselen, of wisselen met eentje van de achterbank. Of openmaken en sensortje weer vastzetten of zo.

2 Geen idee, ik rij in elk geval altijd zonder jas aan (vind dat echt zeer irritant), maar dan nog mag de verwarming best aan met die kou :) ben nogal een koukleum. Kun je er in het instructieboekje niet iets over vinden?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:52
Flipking94 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:58:

Dan mijn tweede vraag: Nu het terug kouder begint te worden, heb ik graag de verwarming ook wat kouder. Helaas staat de verwarming als koudste op 16°C ingesteld, wat voor mij veel te warm is als het buiten aan het vriezen is. Een temperatuur van 10°C is dan ook voldoende voor mij op dit moment. Is er een mogelijkheid om de verwarming volledig uit te zetten/niet te laten verwarmen? Of kouder in te stellen dan die 16°C?
Als ik de airco uitzet, en manueel de verwarming uitklik, blijft er warme lucht door de verwarmingsgleuven komen.

Alvast bedankt voor de hulp! :)
Climatronic op Lo met A/C uit is gewoon buitenlucht naar binnen duwen zonder verwarming. Maar dat gaat dan wel letterlijk vriezen worden.

Ik zou de climatronic op 16 zetten en de fan/blower manueel op de laagste stand. Echt opwarmen tot 16 graden zal dat met vriestemperaturen buiten niet doen.

• Scrtz
@Toppe Ik ben vandaag door de dealer gebeld dat ze een oplossing hebben voor de veelvoud aan storingen, zou door het stuurwiel komen (ik heb zo'n touch stuurwiel erin). Staat nu in backorder en wordt 18 januari vervangen, ben benieuwd. Had in het Seat of Skoda topic ook al iemand gezien waar ze dat bij uitgevoerd hebben.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:27:
@Toppe Ik ben vandaag door de dealer gebeld dat ze een oplossing hebben voor de veelvoud aan storingen, zou door het stuurwiel komen (ik heb zo'n touch stuurwiel erin). Staat nu in backorder en wordt 18 januari vervangen, ben benieuwd. Had in het Seat of Skoda topic ook al iemand gezien waar ze dat bij uitgevoerd hebben.
Touch stuurwiel? Moeten ze het niet gewoon bij knopjes houden daar in Wolfsburg, zelfs dat lukt ze niet om goed werkend te houden.

Blijkbaar zit er dus meer software in een stuur dan je zou denken. Daarmee worden dus de fouten van front assist opgelost denken ze?

[Voor 10% gewijzigd door Toppe op 01-12-2021 19:37]

Nee is ook een antwoord

• theman36
  • Laatst online: 02:43
Scrtz schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:27:
Waarschijnlijk geldt dat dus ook bij mij.... |:(

• Scrtz
Toppe schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:36:
[...]

Touch stuurwiel? Moeten ze het niet gewoon bij knopjes houden daar in Wolfsburg, zelfs dat lukt ze niet om goed werkend te houden.

Blijkbaar zit er dus meer software in een stuur dan je zou denken. Daarmee worden dus de fouten van front assist opgelost denken ze?
Ja front assist, travel assist en SOS foutmeldingen heb ik bijna elke dag 100x

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:55:
[...]

Bijzonder dat een nieuw stuur een mogelijke oplossing biedt. Moet toegeven dat ik eens ben gaan opletten waar ik de storingen krijg en de fouten komen vrijwel altijd op bepaalde vaste punten naar voren komt.

Nee is ook een antwoord

• theman36
Scrtz schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:55:
[...]

Hier ook standaard front assist en travel assist. Valt mij wel op dat dit naar mijn gevoel vaker is met mist, regen en in de avond.

• Scrtz
theman36 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:11:
[...]

Hier ook standaard front assist en travel assist. Valt mij wel op dat dit naar mijn gevoel vaker is met mist, regen en in de avond.
Ja dat leek mij ook al op te vallen inderdaad. Wat voor model heb je?

• theman36
Heb een golf 8 r-line 1.5 dsg bak uit december 2020. Moet wel aangeven dat de auto in juli is geïmporteerd van de Volkswagen AG uit Duitsland. Maar lijkt mij niet dat dit uit zou moeten maken? Zelf zou ik ook terug moeten naar de garage hiervoor denk ik? Probleem is echter dat, in mijn geval, pouw Zutphen een halfuur rijden is en ik de auto dagelijks nodig heb....

• Flipking94
@AndRo555 Nu, de reden dat ik hem altijd zo koud zet is omdat ik zo alert blijf. Ik zit dagelijks anderhalf uur in de auto en koude zorgt dat ik steeds wakker ben.

Ik heb eerst de verwarming proberen uit te zetten, maar dat was geen optie, mijn voorruit wazemt dan aan ;)... Dus zoals jij zei, 16°C ingesteld, AC uit en blazer op stand 1. Dat lijkt wel lange tijd te werken, bedankt!

@BeQuietAndDrive het is inderdaad enkel mijn zetel die moeilijk doet :). Over het heropenen van de sensor die erin zit, lijkt me dat niet al te moeilijk te zijn als ik jou zo hoor? Ik wil ook melden dat het ook niet elke dag is, maar vooral als de temperaturen fel zakken. Misschien met uitzetten en inkrimpen iets te maken? Ik weet het niet, de moeite in ieder geval wel waard om het zaakje eens open te schroeven dit weekend!

Betreffende de front assist, bij mijn golf 7.5 heb ik daar enkel last van tijdens felle mist of inderdaad hevige regen. Even vegen over de sensoren doet al wonderen.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 00:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Flipking94 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:37:
@AndRo555 Nu, de reden dat ik hem altijd zo koud zet is omdat ik zo alert blijf. Ik zit dagelijks anderhalf uur in de auto en koude zorgt dat ik steeds wakker ben.

Ik heb eerst de verwarming proberen uit te zetten, maar dat was geen optie, mijn voorruit wazemt dan aan ;)... Dus zoals jij zei, 16°C ingesteld, AC uit en blazer op stand 1. Dat lijkt wel lange tijd te werken, bedankt!

@BeQuietAndDrive het is inderdaad enkel mijn zetel die moeilijk doet :). Over het heropenen van de sensor die erin zit, lijkt me dat niet al te moeilijk te zijn als ik jou zo hoor? Ik wil ook melden dat het ook niet elke dag is, maar vooral als de temperaturen fel zakken. Misschien met uitzetten en inkrimpen iets te maken? Ik weet het niet, de moeite in ieder geval wel waard om het zaakje eens open te schroeven dit weekend!

Betreffende de front assist, bij mijn golf 7.5 heb ik daar enkel last van tijdens felle mist of inderdaad hevige regen. Even vegen over de sensoren doet al wonderen.
Ik heb geen idee of dat moeilijk is, ik liet er alleen mijn gedachten over gaan ;) je zult dat verder zelf even moeten uitzoeken. Misschien op youtube wat te vinden.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Weer de gebruikelijke halfjaarlijkse investering in mijn Golf 7 gedaan. Voor de zesde keer bochtenverlichting (Philips Extreme Vision) besteld. Binnenkort ook weer batterijen voor de afstandsbedieningen vervangen.

Me.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

GerCor schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:05:
Weer de gebruikelijke halfjaarlijkse investering in mijn Golf 7 gedaan. Voor de zesde keer bochtenverlichting (Philips Extreme Vision) besteld. Binnenkort ook weer batterijen voor de afstandsbedieningen vervangen.
Als je al voor de zesde keer lampen moet vervangen is het kwalitatief niet echt een koploper, of doe je het preventief? :9

Nee is ook een antwoord

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Toppe schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:38:
[...]

Als je al voor de zesde keer lampen moet vervangen is het kwalitatief niet echt een koploper, of doe je het preventief? :9
Nee. Kijk. De lampjes die VW er in stopt geven bijna geen meerwaarde bij bochtenverlichting. Je hebt er weinig aan. Dus, die vervang ik door die Philips lampen. En dan is het bij bochtenverlichting alsof iemand een zaklamp aanzet. Veel beter maar korte levensduur. Maakt me niet uit, is de moeite meer dan waard.

Me.

• The Eagle

The Eagle

@Flipking94 Als jij van anderhalf uur autorijden helemaal suf wordt qua concentratie dan zou ik eigenlijk eens een keer met de huisarts gaan praten, want dat lijkt me niet te kloppen.
ALternatief: RIj eens wat harder dan toegestaan. Dan moet je wel opletten, dat houdt je ook alert kan ik melden

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:52

ter info 16°C, blazer op stand 1 en AC aan zou misschien ook wel werken, en minder makkelijk aangeslagen ruiten hebben.

• Flipking94
@The Eagle Natuurlijk gaat het niet over de tijd in de auto, maar wel de temperatuur. Als die warm aanvoelt na een werkdag begin ik inderdaad slaperig te worden :). Nu denk ik niet dat dat zo heel vreemd is, wel?

Harder rijden helaas geen optie. De eerste keer dat ik die route deed 2x geflits, op de heenweg én op de terugweg, zelfde trajectcontrole 8)7 . Het is trouwens de Noord-zuidverbinding in BE Limburg die ik iedere dag doe. Zeer ambetante baan :)
Pagina: 1 ... 72 73 74 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee