Toon posts:

Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 71 72 73 Laatste
Acties:

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14:03
Ook matrix led, nice! Dynamische knipperlichten voor ook toch?

• Toppe
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:33:
[...]

Ook matrix led, nice! Dynamische knipperlichten voor ook toch?
Ja, alleen niet in de spiegels. Ik weet ook niet of ik dat nog ga laten doen. Inklapbare spiegels staan nog wel op het wensen lijstje maar vind €1400 veel geld voor een stukje speelgoed.

Had ook nog graag de Helix gewild maar kan die nog nergens krijgen voor de Golf 8, helaas.

[Voor 11% gewijzigd door Toppe op 05-11-2021 08:31]

Nee is ook een antwoord

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13:13
Toppe schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:29:
[...]

Ja, alleen niet in de spiegels. Ik weet ook niet of ik dat nog ga laten doen. Inklapbare spiegels staan nog wel op het wensen lijstje maar vind €1400 veel geld voor een stukje speelgoed.

Had ook nog graag de Helix gewild maar kan die nog nergens krijgen voor de Golf 8, helaas.
Kan dit niet dan?
https://shop.volkswagen.n...021&trimline=r-line&cid=3

Dat is nog wel betaalbaar, heb je alleen niet inklapbaar.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Famous schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:42:
[...]

Kan dit niet dan?
https://shop.volkswagen.n...021&trimline=r-line&cid=3

Dat is nog wel betaalbaar, heb je alleen niet inklapbaar.
Inderdaad, dat zou kunnen. Alleen €280 voor wat? Sommige dingen wil ik echt hebben maar deze valt er dus niet helemaal onder, al twijfel ik nog steeds :)

Nee is ook een antwoord

• Scrtz
Toppe schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:29:
[...]

In de spiegels heb ik ook niet, moet zeggen dat dat mij ook echt geen zak kan schelen. Als de koplampen en achterlichten het maar hebben :P

Helix past bij mij sws niet ivm accupakket, ik rij al de hele week rond met die vervelende laadkabels in de kofferbak die altijd in de weg liggen.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14:52

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Scrtz schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:22:
[...]

In de spiegels heb ik ook niet, moet zeggen dat dat mij ook echt geen zak kan schelen. Als de koplampen en achterlichten het maar hebben :P

Helix past bij mij sws niet ivm accupakket, ik rij al de hele week rond met die vervelende laadkabels in de kofferbak die altijd in de weg liggen.
Wij hebben default een klein kratje in de kofferbak vastgesnoerd voor 'spullen'. Misschien een tip. En anders kun je onder de laadvloer ook wat losse zooi kwijt, maar persoonlijk kan ik er slecht tegen als er spullen los in mijn auto bewegen ergens.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:28:
[...]

Wij hebben default een klein kratje in de kofferbak vastgesnoerd voor 'spullen'. Misschien een tip. En anders kun je onder de laadvloer ook wat losse zooi kwijt, maar persoonlijk kan ik er slecht tegen als er spullen los in mijn auto bewegen ergens.
Dan ken je mijn vrouw niet… die pleurt werkelijk alles er in… ik ruim 3 keer per week de auto leeg en steeds is ze weer verbaasd :(

Nee is ook een antwoord

• Scrtz
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:28:
[...]

Onder de vloer zit dus de accu, daar past enkel een veiligheidshestje en paar andere kleine dingen, nadeel van hybride. Kist zou wel kunnen ja, maar ben lui :P

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Scrtz schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:50:
[...]

Onder de vloer zit dus de accu, daar past enkel een veiligheidshestje en paar andere kleine dingen, nadeel van hybride. Kist zou wel kunnen ja, maar ben lui :P
Gewoon zo'n klapkratje die je toch al bij de AH krijgt + spanbandje.

Accu geen rekening mee gehouden, bij onze Golf zit daar een holte van xx liter waar ooit een reservewiel paste, denk ik.

• Famous
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:45:
[...]

Accu geen rekening mee gehouden, bij onze Golf zit daar een holte van xx liter waar ooit een reservewiel paste, denk ik.
Bij de Polo zit die ook achterin 8)7

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:45:
[...]

Afhankelijk van de krat formaat eisen (en waar je woont): Bauhaus. Verkopen ze hele mooie stevige kratten voor best weinig centjes. Die klapkratten overleven het hooguit 2 weken in de auto bij mij 8)7

Nee is ook een antwoord

• Regedit
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 15:16
Scrtz schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:22:
[...]

Er is een speciale Helix voor Golf 7 GTE modellen. Weet niet precies wat voor model je rijdt? Maar het kan wel. Alleen moet je dan een stukje kofferbak ruimte opofferen.
Toppe schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:21:
[...]

Inderdaad, dat zou kunnen. Alleen €280 voor wat? Sommige dingen wil ik echt hebben maar deze valt er dus niet helemaal onder, al twijfel ik nog steeds :)
Ik heb het in m'n koplampen en spiegels, maar weer niet in m'n achterlichten. Daar erger ik me wel aan, en ga ik ook nog wel wat aan laten doen.

Maar mocht je je bedenken, aan de voorkant maakt dit het plaatje wel compleet. Zeker in het donker ziet het er super mooi uit.

[Voor 32% gewijzigd door Regedit op 08-11-2021 09:17]

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Toch handig z’n pomp als je onderweg bent. Net een vloer gehaald maar de bandjes waren blijkbaar erg zacht. Voor de deur van de winkel even pompen en gaan :)

Nee is ook een antwoord

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 11:52

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Binnenkort overstappen van een Multivan 2.5TDI buscamper naar een VW Touran Connected Series 1.4TSI DSG-7 met 7 zitplaatsen en een hele boel opties/accessoires :) Jongste privé auto (2016) die ik ooit heb gehad, een flinke stap vooruit.

VCDS aanpassingen, tuning en DSG herconfig zijn de plannen om hem zuiniger te maken, maar ook krachtiger voor als het moet :)

De Touran wordt afgeleverd met een flinke servicebeurt en klein parkeerschade herstel.

Zin in! 8)

"You never come second by putting other people first"

• Famous
Heeft de Touran de zwaardere dsgbak?
Of een dq200?

Anders even goed informeren bij de tuner ;)

Verder veel plezier gewenst alvast!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Toppe schreef op zondag 7 november 2021 @ 17:03:
[...]

Afhankelijk van de krat formaat eisen (en waar je woont): Bauhaus. Verkopen ze hele mooie stevige kratten voor best weinig centjes. Die klapkratten overleven het hooguit 2 weken in de auto bij mij 8)7
Ah, thanks. Nou om eerlijk te zijn, staat er eentje van de Jumbo in. Die is zwart en veel steviger dan die blauwe van AH. En met een spanbandje erom staat dat als een huis.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Famous schreef op maandag 8 november 2021 @ 19:51:
Heeft de Touran de zwaardere dsgbak?
Of een dq200?

Anders even goed informeren bij de tuner ;)

Verder veel plezier gewenst alvast!
Ik dacht de dq250, maar zal het even checken

• Famous
Falcon schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 06:35:
[...]

Ik dacht de dq250, maar zal het even checken
Dat zou top zijn, echter is dat een 6 traps :P

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Famous schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 07:15:
[...]

Dat zou top zijn, echter is dat een 6 traps :P
Whoops.. nee het is inderdaad de dq200 .. thanks for the heads-up!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Regedit schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:13:
[...]

Er is een speciale Helix voor Golf 7 GTE modellen. Weet niet precies wat voor model je rijdt? Maar het kan wel. Alleen moet je dan een stukje kofferbak ruimte opofferen.

[...]

Ik heb het in m'n koplampen en spiegels, maar weer niet in m'n achterlichten. Daar erger ik me wel aan, en ga ik ook nog wel wat aan laten doen.

Maar mocht je je bedenken, aan de voorkant maakt dit het plaatje wel compleet. Zeker in het donker ziet het er super mooi uit.
Golf 8. Voor zover ik weet nog geen helix in te krijgen.

Nee is ook een antwoord

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

@Scrtz net weer een update gekregen en geïnstalleerd. Opnieuw versie 1668. Dus nu heb je tussen versies ook nog verschil.

Nee is ook een antwoord

• glydoscoop
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 20-11 08:55
EDIt : verkeerde topic

[Voor 81% gewijzigd door glydoscoop op 10-11-2021 10:21]

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 16:56

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Ik zag gisteren of eergisteren een Duits filmpje dat nu eindelijk je Golf 8 openen/sluiten en starten kan met je telefoon.

Wel een heel gedoe om dat aan de praat te krijgen.

Me.

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

GerCor schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:16:
Ik zag gisteren of eergisteren een Duits filmpje dat nu eindelijk je Golf 8 openen/sluiten en starten kan met je telefoon.

Weet je toevallig welk filmpje? Ben wel benieuwd.

Nee is ook een antwoord

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

[Voor 100% gewijzigd door Toppe op 10-11-2021 11:35]

Nee is ook een antwoord

• Scrtz
Toppe schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:31:
@Scrtz net weer een update gekregen en geïnstalleerd. Opnieuw versie 1668. Dus nu heb je tussen versies ook nog verschil.
Ja die OTA updates zijn volgens mij altijd minor en binnen de huidige versie. Enkel de dealer kan echt een update van 1668 naar een hogere versie doen.

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:54:
[...]

Ja die OTA updates zijn volgens mij altijd minor en binnen de huidige versie. Enkel de dealer kan echt een update van 1668 naar een hogere versie doen.
Eens. Alleen snappen ze in Wolfsburg het nut van software versioning niet (Wikipedia: Software versioning) of ze passen het in elk geval niet toe zoals het ooit bedacht is.

Morgen gaat de mijne naar de dealer. Ik ben benieuwd wat ze kunnen doen.

Wat betreft de camera: Garage heeft die man gebeld waar ik naast stond met het verzoek met een oplossing te komen en heeft mijn nummer gegeven met de mededeling die zelfde dag nog contact op te nemen. Dat was vorige week donderdag. Garage gister nog gesproken en opnieuw aangegeven. Als hij vandaag niet heeft gebeld ga ik morgen bellen en er een brief achteraan sturen dat ik de koop ga ontbinden en dat ze de kans hebben de camera bij mij voor de deur uit te bouwen. Kijken of hij dan wél wilt meewerken.

Edit: Kon het niet laten dus meteen maar de garage gebeld. Hij gaat mij zo gelijk bellen kreeg ik te horen. Ben benieuwd.

[Voor 5% gewijzigd door Toppe op 10-11-2021 12:35]

Nee is ook een antwoord

• Famous
Je hebt al betaald of?

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Ja, ergens heb ik daar nu spijt van maar aan de andere kant kan mijn garage er niet zoveel aan doen dat er issues zijn. Ze mogen me ook €250 compensatie geven, kan ik weer mooie lampjes voor in de spiegel halen :+

Ik verwacht ook niet dat hij nu wel gaat bellen en de reden is simpel: Hij weet zelf ook niet wat hij moet/kan doen.

Heb ik spijt dat ik het via deze weg heb gedaan? Nee. Dat het beeld af en toe zwart blijft is geen nieuw verschijnsel voor mij, alle golfjes die ik heb gereden met een camera hadden er af en toe wel last van. En dat het beeld af en toe trilt is vervelend maar dat zou ook bij de dealer kunnen gebeuren.

Enige wat mij stoort: Pak de telefoon en bel me, kunnen we tot een oplossing komen.

[Voor 42% gewijzigd door Toppe op 10-11-2021 13:04]

Nee is ook een antwoord

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Toppe schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:35:
[...]

Weet je toevallig welk filmpje? Ben wel benieuwd.
Zeker:

Me.

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Nu online

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

GerCor schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:16:

je moet gewoon langs de dealer met je legitimatie en 2 sleutels en ze kunnen dit dan activeren voor je en kan je het met de app doen

Seat Leon KL 2020 en Skoda Octavia RS 2001

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Nu online

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Scrtz schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:54:
[...]

Je kan dit ook zelf maar er is een risico dat je bepaalde fec's verliest waardoor je bv geen navi enz meer hebt en dit aangemeld moet worden bij de dealer. En dat gaan ze niet doen als je het zelf hebt gedaan :-)

Seat Leon KL 2020 en Skoda Octavia RS 2001

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Antera schreef op woensdag 10 november 2021 @ 17:50:
[...]

je moet gewoon langs de dealer met je legitimatie en 2 sleutels en ze kunnen dit dan activeren voor je en kan je het met de app doen
@GerCor dank!

Die mobiele sleutel werkt alleen op Android (Samsung) en niet op iOS. Gaat dus niet werken hier.

Het controleren van je identiteit kan ook via de app. Gaat in het gebrekkig Engels en je moet je legitimatie laten zien. Soort mug shot want ik moest mijn legitimatie naast m’n hoofd houden.

[Voor 20% gewijzigd door Toppe op 10-11-2021 18:49]

Nee is ook een antwoord

• Famous
Toppe schreef op woensdag 10 november 2021 @ 18:46:
[...]

@GerCor dank!

Die mobiele sleutel werkt alleen op Android (Samsung) en niet op iOS. Gaat dus niet werken hier.

Het controleren van je identiteit kan ook via de app. Gaat in het gebrekkig Engels en je moet je legitimatie laten zien. Soort mug shot want ik moest mijn legitimatie naast m’n hoofd houden.
Iets met privacy :p
Zullen ze best goed mee omgaan :D

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Famous schreef op woensdag 10 november 2021 @ 18:56:
[...]

Iets met privacy :p
Zullen ze best goed mee omgaan :D
Privacy statement zat goed, was een callcenter dus heb er echt vertrouwen in!

Iemand een Android phone? Ben wel benieuwd of dit werkt :o

Ze maken er wel een potje van bij VW met software hoor. Hoezo valt ruitenvloeistof onder verlichting?

[Voor 41% gewijzigd door Toppe op 10-11-2021 19:01]

Nee is ook een antwoord

• Goldman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 08:53
Ik zag de nieuwe Taigo op de website staan, wat vinden jullie ervan? https://www.volkswagen.nl/modellen/taigo

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• giovanni2903
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 15:34
Toppe schreef op woensdag 10 november 2021 @ 18:58:
[...]

Privacy statement zat goed, was een callcenter dus heb er echt vertrouwen in!

Iemand een Android phone? Ben wel benieuwd of dit werkt :o

Ze maken er wel een potje van bij VW met software hoor. Hoezo valt ruitenvloeistof onder verlichting?
[Afbeelding]
omdat je ook van die sproeiers hebt voor je koplampen gok ik (of is dat niet bij led, maar alleen bij xenon?). niet helemaal logisch, maar dat is de logica gok ik :p

| Volkswagen Golf MK7 2015 1.4 TSI 150pk R-Line (stage1+: 190pk/340nm) | Samsung Galaxy S20 5G | PC | PSN: Gi0vanni2903 |

• giovanni2903
Goldman schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:40:
Ik zag de nieuwe Taigo op de website staan, wat vinden jullie ervan? https://www.volkswagen.nl/modellen/taigo
vind het een mooi ding, maar welk model vervangt het of waar zit het tussenin?

| Volkswagen Golf MK7 2015 1.4 TSI 150pk R-Line (stage1+: 190pk/340nm) | Samsung Galaxy S20 5G | PC | PSN: Gi0vanni2903 |

• Famous
Suv en een coupe.. niet mijn ding.
Behalve de Porsche Cayenne GT :o

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

giovanni2903 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:44:
[...]

omdat je ook van die sproeiers hebt voor je koplampen gok ik (of is dat niet bij led, maar alleen bij xenon?). niet helemaal logisch, maar dat is de logica gok ik :p
Heb LED. Je zou toch eerder verwachten dat het bij overige of convenience consumers…

Leveren ze tegenwoordig nog xenon dan?

Nee is ook een antwoord

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Famous schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:47:
Suv en een coupe.. niet mijn ding.
Behalve de Porsche Cayenne GT :o
Droom je nou nog steeds?

Nee is ook een antwoord

• giovanni2903
Toppe schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:47:
[...]

Heb LED. Je zou toch eerder verwachten dat het bij overige of convenience consumers…

Leveren ze tegenwoordig nog xenon dan?
nee, maar ik heb op mn 7 xenon en daar heb ik die spuitjes omdat het verplicht is, maar weet niet of golfjes met led koplampen ook die spuitjes hebben. maar overig zou natuurlijk sws de beste optie zijn

• Famous
Zeker :p

Altijd doelen blijven stellen!

• Goldman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 08:53
giovanni2903 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:45:
[...]

vind het een mooi ding, maar welk model vervangt het of waar zit het tussenin?
Volgens mij faseren ze de T-Roc helemaal uit, deze kan je niet meer zelf samenstellen op de website, enkel "uit voorraad" leverbaar.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Net m’n Golf weg gebracht. Nu een 3 Liter Audi Q2 mee. Voelt alsof ik een stapje achteruit ga… niet mijn type auto!

Nee is ook een antwoord

• Famous
Toppe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 08:37:
Net m’n Golf weg gebracht. Nu een 3 Liter Audi Q2 mee. Voelt alsof ik een stapje achteruit ga… niet mijn type auto!
Drie liter in een Q2?
Welk blok ligt daarin dan :o

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Famous schreef op donderdag 11 november 2021 @ 08:44:
[...]

Drie liter in een Q2?
Welk blok ligt daarin dan :o
Denk dat ze de verkeerde sticker hebben geplakt. Ding trekt trager op dan m’n UP!…

Nee is ook een antwoord

• Famous
Toppe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 08:58:
[...]

Denk dat ze de verkeerde sticker hebben geplakt. Ding trekt trager op dan m’n UP!…
Is het niet gewoon een 30 TFSI dan? :9

• Tarin
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14:56

Tarin

Just plain weird.

giovanni2903 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:49:
[...]

nee, maar ik heb op mn 7 xenon en daar heb ik die spuitjes omdat het verplicht is, maar weet niet of golfjes met led koplampen ook die spuitjes hebben. maar overig zou natuurlijk sws de beste optie zijn
De 7.5 met LEDjes hier heeft ook een koplampensproeier.
En ik zag in een tips-en-trucs-video voor de ID.4 (je moet wat als niet gewoon een PDFje van het boordhandboek beschikbaar is) dat er daar ook een sproeiertje bij de achteruitrijcamera aanwezig is.
Vind het nog steeds jammer dat bij de nieuwe generatie (Golf 8, Passat, ID.4, ...?) het logo niet meer omklapt, dat vond ik juist wel een elegante oplossing om een vieze camera tegen te gaan.
Aan de andere kant is het wsl. niet zo'n enorm probleem, anders hadden andere automerken ook wel zoiets bedacht. En bij de ID.3 schijnt het logo regelmatig af te breken :X.

[Voor 3% gewijzigd door Tarin op 11-11-2021 09:39]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Tarin schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:24:
[...]

De 7.5 met LEDjes hier heeft ook een koplampensproeier.
En ik zag in een tips-en-trucs-video voor de ID.4 (je moet wat als niet gewoon een PDFje van het boordhandboek beschikbaar is) dat er daar ook een sproeiertje bij de achteruitrijcamera aanwezig is.
Vind het nog steeds jammer dat bij de nieuwe generatie (Golf 8, Passat, ID.4, ...?) het logo niet meer omklapt, dat vond ik juist wel een elegante oplossing om een vieze camera tegen te gaan.
Aan de andere kant is het wsl. niet zo'n enorm probleem, anders hadden andere automerken ook wel zoiets bedacht.
Golf 8 logo klapt nog wel weg bij de achteruitrijcamera.

Nee is ook een antwoord

• Tarin
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14:56

Tarin

Just plain weird.

Toppe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:39:
[...]

Golf 8 logo klapt nog wel weg bij de achteruitrijcamera.
Okay.. misschien staat er dan alleen een golf 8 zonder camera bij de dealer hier? Gaat de achterklep nog wel open door het logo te kantelen of hebben ze dat veranderd? Ik heb de Golf 8 niet zo goed bekeken omdat hij niet zo handig leek als vervanging voor de 7.5 Variant (lees: Passat GTE of ID.4 waren financieel interessanter).

[Voor 18% gewijzigd door Tarin op 11-11-2021 09:43]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Tarin schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:42:
[...]

Okay.. misschien staat er dan alleen een golf 8 zonder camera bij de dealer hier? Gaat de achterklep nog wel open door het logo te kantelen of hebben ze dat veranderd? Ik heb de Golf 8 niet zo goed bekeken omdat hij niet zo handig leek als vervanging voor de 7.5 Variant (lees: Passat GTE of ID.4 waren financieel interessanter).
Ja, systeem is exact het zelfde als in de golf 7 of golf 7.5

Nee is ook een antwoord

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 16:17
Goldman schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:40:
Wow die is leuker geworden dan ik op de impressies had ingeschat. Hopelijk staat ie in december bij de dealer, voordat ik begin januari mijn leasebestelling moet doorgeven. Benieuwd of het een beetje een “Golf-klasse” is of meer een “Polo-klasse”. In het eerste geval is het een serieuze kandidaat!

Ik zie al wel direct dat er een oude grote DSG-pook in zit, dat is weer een dikke misser.

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

@Scrtz

Vanochtend bij het bedrijf langs geweest die de camera heeft ingebouwd. Redelijk verbaasd dat ik langs kwam maar hij is in overleg met VW wat het probleem zou kunnen zijn. Zelfs het filmpje is in Wolfsburg terecht gekomen. De korte variant: VW weet het niet. Vervangen van de unit zou kunnen helpen. Die heeft hij ook liggen.

De software update heeft hij daar ook gepolst en ook dat zou een oplossing kunnen bieden. Hij kan die niet installeren dus dat zou een dealer moeten doen.

Terplekke heeft hij opnieuw gebeld om te vragen welke updates er beschikbaar zijn. Er is inderdaad een nieuwe software versie beschikbaar (“J14U OCU”) en die staat nog niet geïnstalleerd op mijn Golf.

Meteen aangegeven dat een dealer die niet wilt installeren en VW drukte dat meteen de kop in: Ze moeten die update gewoon installeren. Anders mocht ik, aangezien het toch een import wagen is, met de auto naar Duitsland en installeren ze hem daar. Update duurt ongeveer een uurtje maar er is een kans dat de update vast slaat en dan hebben ze ongeveer 2 uur meer werk. Volgens de technisch adviseur was het een beetje 50/50 of hij zonder problemen geïnstalleerd kon worden.

Ik heb de dealer geprobeerd te bellen maar die nemen niet op en bellen niet terug. Ik ga ze vanmiddag dus wel specifiek vragen of deze update geïnstalleerd is. Als dit het geval is dan laat ik de de camera meneer weer met Duitsland bellen om te kijken of dit inderdaad zo is.

Wellicht met een korreltje zout nemen, maar dit werd mij ook verteld:
PON koopt de auto’s met een bepaalde garantie conditie in dat kapotte onderdelen enkel vergoed worden op het moment dat het aannemelijk is dat dit vanuit de fabriek al niet goed was. Software valt hier niet onder en komt dus voor rekening van de garage/dealer.

[Voor 199% gewijzigd door Toppe op 11-11-2021 13:20]

Nee is ook een antwoord

• giovanni2903
Goldman schreef op donderdag 11 november 2021 @ 08:31:
[...]

Volgens mij faseren ze de T-Roc helemaal uit, deze kan je niet meer zelf samenstellen op de website, enkel "uit voorraad" leverbaar.
Vond de troc wel mooi, maar dat nieuwe model heeft ook wel wat en ziet er net weer wat moderner uit. Ben benieuwd wanneer de eersten geleverd gaan worden

• Famous
giovanni2903 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:12:
[...]

Vond de troc wel mooi, maar dat nieuwe model heeft ook wel wat en ziet er net weer wat moderner uit. Ben benieuwd wanneer de eersten geleverd gaan worden
Behalve de cabrio, een rijdende badkuip 8)7

• giovanni2903
Hahaha, zag m toen bij de dealer staan toen ik mn eigen auto ging halen. Vind cabrio wel vet, maar idd niet bij een troc :p

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Ben net gebeld door de dealer. CarPlay problemen komen door het gebruik van een (in hun ogen) niet originele kabel. Heb hem verwezen naar Google met de term MFI en dat ik van harte wil komen laten zien dat deze kabel onder dat programma valt.

Wat betreft de update, die was er niet volgens hun. Toen ik het exacte versie nummer ophoesten waren ze wat verbaasd. Na wat zoek werk was er toch een update die ze nu gingen installeren. Auto’s met een duits chassis nummers in de VW systemen krijgen de updates eerder dan de Nederlandse versies. Toen ik vroeg waar mijn chassis nummer geregistreerd stond werden ze wakker, Duitsland!

Camera was niet origineel maar had wel het juiste part nummer van VW en was ook netjes aangemeld bij VW dus die snapte ze niet. Ook hierin aangegeven dat een achteruitrijcamera niet voor storingen aan de voor camera kan zorgen: Ja, dat was ook wel zo en dit was wel een bekend issue van de Golf.

Maar de sensors aan de voorkant staken er met kop en schouders boven uit: Ze zien inderdaad heel veel storingen en hebben overlegd gepleegd met de importeur en die zegt met droge ogen ‘Ja er komt wel eens een blaadje voor de sensor’. Dat cruise control en lane assist blijven werken ondanks dat hij in storing staat vind ook de dealer raar, opnieuw geen oplossing.

Om 16:30 afspraak om hem op te halen en dan meteen gesprek met chef werkplaats om te kijken tot welke oplossing we kunnen komen.

Kunnen jullie wat met met mijn klagende verhalen? Misschien, afhankelijk van de uitkomst. Het lucht wel even op :+

Edit: Zo te zien hebben ze wel de ruitenvloeistof bijgevuld :+

[Voor 5% gewijzigd door Toppe op 11-11-2021 15:22]

Nee is ook een antwoord

• Famous
Toppe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:17:

Camera was niet origineel maar had wel het juiste part nummer van VW en was ook netjes aangemeld bij VW dus die snapte ze niet.
Wacht, wat?
Je bestelt bij de dealer een camera en je hebt geen OEM camera?

Of bedoel je niet origineel vanaf fabriek?

Als het dat eerste is had ik gezegd haal maar eruit en doe het geld maar terug..

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Famous schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:24:
[...]

Wacht, wat?
Je bestelt bij de dealer een camera en je hebt geen OEM camera?

Of bedoel je niet origineel vanaf fabriek?

Als het dat eerste is had ik gezegd haal maar eruit en doe het geld maar terug..
GJ (de tuner) heeft die besteld bij VW en geplaatst. Via de systemen van Volkswagen is hij geprogrammeerd. Dat het dus geen originele VW camera is gaat er hier niet in. Dat hij er vanuit de fabriek niet inzat klopt wel ja :+

En over die trekhaak hoor je ze niet.

[Voor 4% gewijzigd door Toppe op 11-11-2021 15:31]

Nee is ook een antwoord

• giovanni2903
wat een gezeik zeg zo'n golf 8 + dealers. vind het wel leuk om te lezen hoe onkundig die mensen zijn en alsnog een uurprijs rekenen van 100 euro ofzo. wat triest zeg

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Goed.

Auto opgehaald en ze hebben de aller aller aller laatste software geïnstalleerd. Stap in, start de auto en nog geen 5 seconde later: Er is een software update beschikbaar. Zucht…

Camera en trekhaak hebben ze uitgeschakeld want er moet een of ander certificaat van €200 per stuk gekocht worden. Uiteindelijk hebben ze de trekhaak bij ‘hoge uitzondering’ weer ingeschakeld, maar licentie moet nog steeds gekocht worden.

Morgen dus weer terug naar de garage en GJ. Vraag me af of ze bekend zijn met de route die de hierin moeten volgen, denk dat er nog wel wat mensen terug gaan komen bij ze vanwege niet werkende camera’s.

Ga morgen ook even bij hun hoofd vestiging polsen: Waarom de boel de-activeren als je toch geen software update doet?

Conclusie: Problemen niet opgelost, een auto die functies heeft die ik niet kan gebruiken. En een hoop frustratie. Ga nu eerst maar naar ‘t friet kot om m’n ellende weg te eten ;w

Nee is ook een antwoord

• Famous
Hoop dat jij niet naar het casino gaat, wat een pech heb jij :p

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Famous schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:08:
Hoop dat jij niet naar het casino gaat, wat een pech heb jij :p
Hij rijdt nog, dat scheelt. Ergens ook wel raar dat ze zonder reden van opgaaf deze functies weer blokkeren…

Nee is ook een antwoord

• Klippy
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 12:36

Klippy

Still Game

Dennisdn schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:57:
[...]

Wow die is leuker geworden dan ik op de impressies had ingeschat. Hopelijk staat ie in december bij de dealer, voordat ik begin januari mijn leasebestelling moet doorgeven. Benieuwd of het een beetje een “Golf-klasse” is of meer een “Polo-klasse”. In het eerste geval is het een serieuze kandidaat!

Ik zie al wel direct dat er een oude grote DSG-pook in zit, dat is weer een dikke misser.
En wat dacht je van die mechanische handrem?

Bij het exterieur stoort mij ook die achterdeur naad die door het zwart rond de wielkast doorloopt.
Optisch om hem wat groter te laten lijken natuurlijk.

Het is een Polo klasse dus, wat ontzettend jammer is, had hem al eerder aangehaald in dit topic. Vind hem er verder ook wel goed uitzien, maar het interieur ziet er op de foto al goedkoop uit, denk in het echt helemaal.

En op de foto's zie je natuurlijk alleen de meest luxe versie, dus in de basis versie zal het niet echt over houden.
De vanaf prijs is leuk, maar een R-line business met 1.5DSG kost ook 42K met wat opties die er al standaard op hadden gemogen. Voor mij gaat het hem niet worden denk ik.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Dennisdn
Klippy schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:34:
[...]

Bij het exterieur stoort mij ook die achterdeur naad die door het zwart rond de wielkast doorloopt.

Het is een Polo klasse dus, wat ontzettend jammer is, had hem al eerder aangehaald in dit topic. Vind hem er verder ook wel goed uitzien, maar het interieur ziet er op de foto al goedkoop uit, denk in het echt helemaal.

En op de foto's zie je natuurlijk alleen de meest luxe versie, dus in de basis versie zal het niet echt over houden.
De vanaf prijs is leuk, maar een R-line business met 1.5DSG kost ook 42K met wat opties die er al standaard op hadden gemogen. Voor mij gaat het hem niet worden denk ik.
Die mechanische handrem was me nog niet eens opgevallen 😂. Dat is wel heel erg een stap terug in de tijd, volgens mij had m’n Golf6 al een elektronische. Dan zal er ook wel geen hillassist opzitten…. En interieur cheap, laat maar dan….

• Famous
Dennisdn schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:39:
[...]

Die mechanische handrem was me nog niet eens opgevallen 😂. Dat is wel heel erg een stap terug in de tijd, volgens mij had m’n Golf6 al een elektronische.
Dat denk ik niet :p

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:59

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Klippy schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:34:
[...]

45K+ voor een lekker aangeklede R-line Business voor een opgehoogde Polo. De wereld is gek geworden.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Dennisdn
Dan in ieder geval m’n eerste Golf7 in 2014 🙂

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Toppe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:49:
@Scrtz

Vanochtend bij het bedrijf langs geweest die de camera heeft ingebouwd. Redelijk verbaasd dat ik langs kwam maar hij is in overleg met VW wat het probleem zou kunnen zijn. Zelfs het filmpje is in Wolfsburg terecht gekomen. De korte variant: VW weet het niet. Vervangen van de unit zou kunnen helpen. Die heeft hij ook liggen.

De software update heeft hij daar ook gepolst en ook dat zou een oplossing kunnen bieden. Hij kan die niet installeren dus dat zou een dealer moeten doen.

Terplekke heeft hij opnieuw gebeld om te vragen welke updates er beschikbaar zijn. Er is inderdaad een nieuwe software versie beschikbaar (“J14U OCU”) en die staat nog niet geïnstalleerd op mijn Golf.

Meteen aangegeven dat een dealer die niet wilt installeren en VW drukte dat meteen de kop in: Ze moeten die update gewoon installeren. Anders mocht ik, aangezien het toch een import wagen is, met de auto naar Duitsland en installeren ze hem daar. Update duurt ongeveer een uurtje maar er is een kans dat de update vast slaat en dan hebben ze ongeveer 2 uur meer werk. Volgens de technisch adviseur was het een beetje 50/50 of hij zonder problemen geïnstalleerd kon worden.

Ik heb de dealer geprobeerd te bellen maar die nemen niet op en bellen niet terug. Ik ga ze vanmiddag dus wel specifiek vragen of deze update geïnstalleerd is. Als dit het geval is dan laat ik de de camera meneer weer met Duitsland bellen om te kijken of dit inderdaad zo is.

Wellicht met een korreltje zout nemen, maar dit werd mij ook verteld:
PON koopt de auto’s met een bepaalde garantie conditie in dat kapotte onderdelen enkel vergoed worden op het moment dat het aannemelijk is dat dit vanuit de fabriek al niet goed was. Software valt hier niet onder en komt dus voor rekening van de garage/dealer.
Jeetje, wat een gedoe zeg. Maar, is het voor die tuner niet inmiddels goedkoper om te zeggen 'laat de VW dealer maar een nieuwe inbouwen, en dan betalen wij dat'? Die hebben er nu ook de nodige uren in zitten.

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:11:
[...]

Jeetje, wat een gedoe zeg. Maar, is het voor die tuner niet inmiddels goedkoper om te zeggen 'laat de VW dealer maar een nieuwe inbouwen, en dan betalen wij dat'? Die hebben er nu ook de nodige uren in zitten.
Volgens de dealer is het een originele VW camera en ook op de juiste manier ingebouwd, alleen niet ‘geactiveerd’ waardoor hij niet in het VW systeem staat en dus steeds z’n functie verliest bij een update.

Dat hij knippert neem ik maar voor lief. Is ook niet altijd en constant.

Nee is ook een antwoord

• Regedit
Vandaag met de OBD11 zitten spelen, echt een leuk apparaatje. Dit is echt zo iets wat ik direct samen met m'n auto had moeten kopen!

Ik heb m'n nieuwe accu via het adaptation menu er in gezet en zo'n beetje alle apps geactiveerd. Zelfs de EU Urban Joke geprobeerd, was het maar legaal...

Rainesh had voor mij al de nodige aanpassingen gedaan, maar er blijft nog zoveel mogelijk, en het handige is dat je het zelf ook weer uit kan zetten als het na een uurtje rijden toch niet bevalt.

Ik heb het Ultimate abbonement, dus als iemand een paar apps wilt activeren op zijn auto dan mag je het zeggen.

• giovanni2903
Regedit schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:02:
Vandaag met de OBD11 zitten spelen, echt een leuk apparaatje. Dit is echt zo iets wat ik direct samen met m'n auto had moeten kopen!

Ik heb m'n nieuwe accu via het adaptation menu er in gezet en zo'n beetje alle apps geactiveerd. Zelfs de EU Urban Joke geprobeerd, was het maar legaal...

Rainesh had voor mij al de nodige aanpassingen gedaan, maar er blijft nog zoveel mogelijk, en het handige is dat je het zelf ook weer uit kan zetten als het na een uurtje rijden toch niet bevalt.

Ik heb het Ultimate abbonement, dus als iemand een paar apps wilt activeren op zijn auto dan mag je het zeggen.
[Afbeelding]
zeker een top apparaat. alvast een tip: zet NIET increased engine responsivness aan, je cruise control etc doen het dan niet meer

• Regedit
giovanni2903 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:18:
[...]

zeker een top apparaat. alvast een tip: zet NIET increased engine responsivness aan, je cruise control etc doen het dan niet meer
Dank je wel, nee daar durfde ik inderdaad niet aan te zitten. Er stond ook iets bij dat het alleen voor Audi of zo was.

Gelukkig zit er ook een back-up functie bij.

• Dennisdn
Ik heb die op de Golf7.5 wel geactiveerd en nergens last van. Volgens de beschrijving zet het dan inderdaad Audi-motormanagement erop. En ik voelde direct resultaat.

De achterlichten aan bij dagrijverlichting vind ik ook een mooie en goede voor de veiligheid.

Inmiddels elke dag een gratis puntje aan het sparen om alles weer terug te zetten voor als ik de lease moet gaan inleveren. (Dat gaat wel makkelijk met een iOS-automation zodat je er niet aan hoeft te denken).

[Voor 47% gewijzigd door Dennisdn op 12-11-2021 00:09]

• ButcherJF
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 30-11 09:38
Laten jullie de dongel aangesloten of halen jullie hem steeds weer los na gebruik?

• Scrtz
Welke versie heb je nu erop dan @Toppe ?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

ButcherJF schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:11:
Laten jullie de dongel aangesloten of halen jullie hem steeds weer los na gebruik?
Als ik een app wil gebruiken of via coderen iets wil aanpassen sluit ik de dongle aan. Daarna gaat de dongle weer in het doosje en op de kast.

Als je de dongle laat zitten dan krijg je daar steeds een melding van. Voegt ook niks toe de dongle te laten zitten.

Me.

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:17:
Welke versie heb je nu erop dan @Toppe ?
1668. Alleen welke versie precies weet ik dus niet. Zit nu weer bij de tuner te wachten op de hoop dat ze alles weer kunnen activeren.

Dealer nog gesproken en aangegeven dat ik het heul erg teleurgesteld ben vanwege de software update en dat ik het belachelijk vind dat ze die camera en trekhaak hebben uitgeschakeld en dat ze mij de optie hadden moeten geven: Update en geen camera/trekhaak of geen update en wel camera/trekhaak. Ze snapte mij wel en gaan nu in onderling overleg.

Denk dat ik voor de service beurten maar naar Duitsland ga aangezien ze daar een stukje vriendelijker zijn.

Allemaal kansloos dit.

Nee is ook een antwoord

• Regedit
Dennisdn schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 00:05:
Ik heb die op de Golf7.5 wel geactiveerd en nergens last van. Volgens de beschrijving zet het dan inderdaad Audi-motormanagement erop. En ik voelde direct resultaat.

De achterlichten aan bij dagrijverlichting vind ik ook een mooie en goede voor de veiligheid.

Inmiddels elke dag een gratis puntje aan het sparen om alles weer terug te zetten voor als ik de lease moet gaan inleveren. (Dat gaat wel makkelijk met een iOS-automation zodat je er niet aan hoeft te denken).
Welke motor heb jij in je Golf 7.5? Want het schijnt wel goed te werken vanaf een 1.5 TSI.

Verder heb je ook verbeterde gas response, XDS en steering response. Wat bij mij de rij ervaring echt verbeterde. Deze waren voor mij al een keer aangepast, maar ik heb steering response nu op Dynamisch gezet wat me erg goed bevalt.

• Dennisdn
Regedit schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:08:
[...]

Welke motor heb jij in je Golf 7.5? Want het schijnt wel goed te werken vanaf een 1.5 TSI.

Verder heb je ook verbeterde gas response, XDS en steering response. Wat bij mij de rij ervaring echt verbeterde. Deze waren voor mij al een keer aangepast, maar ik heb steering response nu op Dynamisch gezet wat me erg goed bevalt.
Ik heb wel de 1.5 (150pk versie) inderdaad.

De XDS durfde ik heel lang niet aan omdat die echt een stuur- en dus veiligheidsaspect aanpast, maar nu al een jaartje en denk dat echt goed te kunnen merken als ik een dot gas geef in een bocht :)

Die tweaks laat ik ook allemaal wel aan staan zodat de volgende rijder een mazzeltje heeft. Maar bijvoorbeeld de start-stop, knipperlicht-lumpia aan bij klep open, ander dashboard, en comfort op het schuifdak enzo zet ik wel uit voor ik hem inlever.

[Voor 31% gewijzigd door Dennisdn op 12-11-2021 09:32]

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Goed trekhaak en camera doen het weer. 5 minuten met een OBD2 stick en een iPhone :+

Edit: ik rij dus net even lekker op de N wegen hier in Drenthe. Lekker nummertje aan (Mike Emilio - Clown, bedank me later maar) en die stond wel op een lekker volume. En kan toeval zijn, maar ik reed een 30 zone in, muziek zacht. Reed die zelfde zone weer uit, muziek terug ik standje lekker. Toeval, of hebben ze een anti herrie filter? :o

[Voor 67% gewijzigd door Toppe op 12-11-2021 10:24]

Nee is ook een antwoord

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Toppe schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:41:
Goed trekhaak en camera doen het weer. 5 minuten met een OBD2 stick en een iPhone :+

Edit: ik rij dus net even lekker op de N wegen hier in Drenthe. Lekker nummertje aan (Mike Emilio - Clown, bedank me later maar) en die stond wel op een lekker volume. En kan toeval zijn, maar ik reed een 30 zone in, muziek zacht. Reed die zelfde zone weer uit, muziek terug ik standje lekker. Toeval, of hebben ze een anti herrie filter? :o
Onze oude Golf 6 had al dynamisch volume, de muziek ging harder als het geruis toenam, en zachter als het lawaai om je heen weer afnam. Werkte heel subtiel. De Peugeot 206 uit 2004 van mijn moeder heeft dat ook, alleen op z'n Frans dus in die auto werkt het k*t. ;)

Is het niet zoiets?

[Voor 7% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 12-11-2021 10:44]

• Famous
Dat is gewoon gelinkt aan je snelheid.. ze nemen niet het omgevingsgeluid op :p

In de instellingen van de radio kan je dit terugvinden, of je het aan of uit wil hebben en welke intensiteit van de stappen.

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:43:
[...]

Onze oude Golf 6 had al dynamisch volume, de muziek ging harder als het geruis toenam, en zachter als het lawaai om je heen weer afnam. Werkte heel subtiel. De Peugeot 206 uit 2004 van mijn moeder heeft dat ook, alleen op z'n Frans dus in die auto werkt het k*t. ;)

Is het niet zoiets?
Die optie heb ik niet kunnen vinden, en heb dit net voor het eerst mee gemaakt terwijl ik die route wel 3/5 keer per dag rij. Zal straks nog eens even kijken.

Ben ook buiten het 30 kilometer gebied zachter gaan rijden en toen had ik het niet.

De volume afname is ook plots en fors te noemen.

Nee is ook een antwoord

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Famous schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:52:
Dat is gewoon gelinkt aan je snelheid.. ze nemen niet het omgevingsgeluid op :p

In de instellingen van de radio kan je dit terugvinden, of je het aan of uit wil hebben en welke intensiteit van de stappen.
Daarom werkt het in die 206 ook ruk. Sta je al stil voor het stoplicht, gaat de radio eindelijk een keer zachter... gekoppeld aan snelheid was beter geweest.

[Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 12-11-2021 12:37]

• giovanni2903
Regedit schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:37:
[...]

Dank je wel, nee daar durfde ik inderdaad niet aan te zitten. Er stond ook iets bij dat het alleen voor Audi of zo was.

Gelukkig zit er ook een back-up functie bij.
je hebt ook throttle response, die heb ik wel op sport/audi gezet. maar die van engine staat idd een waarschuwing bij dat het alleen werkt op 1.5 (of 2.0) blokken. ik rijdt 1.4 en daar spacede mn hele auto dus ook door

• giovanni2903
die app van het sturen zag ik ook staan, wil die eigenlijk ook nog is gaan testen. al stuurt de auto nu ook prima :p

[Voor 197% gewijzigd door giovanni2903 op 12-11-2021 15:19]

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Regedit schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:02:

[Afbeelding]
Net even zitten kijken voor m’n Golf en daar heb je nu ook een aantal leuke opties, even zitten twijfelen om ook z’n stick te kopen maar vindt het erg veel geld voor de opties :+

Nog even gekeken om wat meer PK’s toe te voegen, kan zonder problemen naar 160 maar volgens GJ niet slim om te doen nu er zoveel gezeik is met de software.

[Voor 6% gewijzigd door Toppe op 12-11-2021 15:29]

Nee is ook een antwoord

• giovanni2903
Toppe schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:26:
[...]

Net even zitten kijken voor m’n Golf en daar heb je nu ook een aantal leuke opties, even zitten twijfelen om ook z’n stick te kopen maar vindt het erg veel geld voor de opties :+

Nog even gekeken om wat meer PK’s toe te voegen, kan zonder problemen naar 160 maar volgens GJ niet slim om te doen nu er zoveel gezeik is met de software.
altijd handig om te hebben (kerstcadeautje wellicht?). zelf opties kunnen aanzetten is zoveel fijner dan afhankelijk zijn van iemand + je kunt zelf je auto uitlezen/foutcodes wissen mocht het ooit nodig zijn (of voor iemand anders).

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

giovanni2903 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:38:
[...]

altijd handig om te hebben (kerstcadeautje wellicht?). zelf opties kunnen aanzetten is zoveel fijner dan afhankelijk zijn van iemand + je kunt zelf je auto uitlezen/foutcodes wissen mocht het ooit nodig zijn (of voor iemand anders).
Ik zou z’n ding 5 minuten gebruiken om de functies aan en uit te zetten. Als ik een storing heb ga ik gewoon naar de garage.

Er zijn ook mensen die het voor je kunnen doen maar die zitten blijkbaar altijd aan de andere kant van het land :)

Maar goed, begin nu wel weer te twijfelen…

[Voor 3% gewijzigd door Toppe op 12-11-2021 15:42]

Nee is ook een antwoord

• TranceSetter
  • Laatst online: 01-12 15:33
Dennisdn schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 00:05:
Zou je die kunnen delen? Die wil ik namelijk ook wel gebruiken :)

• giovanni2903
Toppe schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:41:
[...]

Ik zou z’n ding 5 minuten gebruiken om de functies aan en uit te zetten. Als ik een storing heb ga ik gewoon naar de garage.

Er zijn ook mensen die het voor je kunnen doen maar die zitten blijkbaar altijd aan de andere kant van het land :)

Maar goed, begin nu wel weer te twijfelen…
jij hebt garantie, dat is anders. bijna elke garage vraagt geld om "even" je auto uit te lezen, doe ik het liever zelf zodat zij alleen een onderdeel hoeven te bestellen+monteren. ik was 5 tientjes kwijt, maar die is wel android only. kan best dat die iphone dingen een stuk duurder zijn..

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

giovanni2903 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:51:
[...]

jij hebt garantie, dat is anders. bijna elke garage vraagt geld om "even" je auto uit te lezen, doe ik het liever zelf zodat zij alleen een onderdeel hoeven te bestellen+monteren. ik was 5 tientjes kwijt, maar die is wel android only. kan best dat die iphone dingen een stuk duurder zijn..
Snap ik. Maar afkloppen, met de UP hebben we nog nooit een storing gehad. Dan kan ik het minder snel goed praten om z’n ding te kopen. Maar goed, wil die opties nu wel hebben… keuze stress :+

Nee is ook een antwoord

• Dennisdn
TranceSetter schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:46:
[...]

Zou je die kunnen delen? Die wil ik namelijk ook wel gebruiken :)
Je krijgt van OBD11 een puntje als je dagelijks de app open maakt. Dus ik heb heel simpel: Als trigger tijd: 07.00 > Voer uit> Open App> OBD11 selecteren. :)

• giovanni2903
Toppe schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:57:
[...]

Snap ik. Maar afkloppen, met de UP hebben we nog nooit een storing gehad. Dan kan ik het minder snel goed praten om z’n ding te kopen. Maar goed, wil die opties nu wel hebben… keuze stress :+
ik gelukkig ook niet hoor. golfje doet het al anderhalf jaar perfect op een kapotte oliekoeler door eigen schuld na. blijft gewoon handig om zo'n dingetje te hebben hahah ;)

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Iemand die mij asiel kan verlenen als ik een nachtje buiten moet slapen?

Nee is ook een antwoord

• giovanni2903
hoezo buiten? je hebt toch een golf ;)

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

giovanni2903 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:56:
hoezo buiten? je hebt toch een golf ;)
Goed punt. Zet ik wel de stoelverwarming aan :+

Nu opzoek naar die poort :o

[Voor 6% gewijzigd door Toppe op 12-11-2021 16:59]

Nee is ook een antwoord

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Toppe schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:58:
[...]

Goed punt. Zet ik wel de stoelverwarming aan :+

Nu opzoek naar die poort :o
Links onder je dashboard, naast de ontgrendeling van je motorkap. Standaard plek bij VAG :)

Overigens een beetje jammer van die ultimate licenties. jaar gebruiken en dan is het klaar.
* The Eagle is blij dat ie nog de oude onbeperkte Pro versie heeft.
Dongeltje, appje, credits soms maar voor 50 euro kan ik ook longcoding doen en da's net zo makkelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1 ... 71 72 73 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee