Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 71 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Toppe schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:33:
[...]

Is dat de reden dat sommige tweedehands lease bakken zo afgetrapt zijn? :+

Volgens het NIBUD kost een middenklasse auto met 11.000km per jaar je ook €0,70 per kilometer. Dat is inclusief brandstof met een literprijs van €1,63. Is ook €7700 per jaar en daar zit lekke band ed niet bij.

Denk dat een groot deel van de brandstof lease rijders niet echt bezig is met het feit of je 5L/100KM rijdt of 7L/100KM.

Ouders hebben altijd lease auto’s gehad en daar mochten wij ook in rijden, dat was gewoon gassen en als de tank leeg was ging je naar de pomp. Als de BP de dubbele Freebee’s actie had bij hij excellent brandstof ging die er in, puur voor de puntjes. Is het goed? Nee….

Ja, inruil is leuk als je privé inruilt bij 4/5 jaar of 100.000km. Daarna zakken die bedragen aardig snel is mijn ervaring.

Ik zit in de luxe positie dat ik ‘eventjes’ een ‘nieuwe’ Golf kon kopen van 30K en dat cash kon aftikken maar vraag me af hoeveel mensen ook in die positie zitten.
Die van mij sowieso, bij 15K moesten de voorbandjes al vervangen worden, 6 maanden mee gereden. En ik rij met een 'zuinige hybride' misschien net gemiddeld 1 op 13,7. Voordeel dat je ontzorgd bent en vooral met de huidige benzineprijzen komt een leaseauto natuurlijk al vrij snel 'goedkoop' uit :P
JTB81 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:30:
Maar je hebt ook geen afschrijving enzo. Als particulier rijd je geen auto voor een honderdje of 3-4. Lease is nog altijd een relatief goedkope manier om verzekerd te zijn van mobiliteit.

Niet dat ik je punt niet begrijp. Hier betaal ik ook wel best een slok bijtelling per maand.
Zeker waar. Gros van de mensen die je vragen naar jou bijtellingsbedrag per maand en dan de vergelijking in hun hoofd gaan maken vergeten vrijwel altijd juist dat stukje afschrijving :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:31
Scrtz schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 19:44:
[...]

Die van mij sowieso, bij 15K moesten de voorbandjes al vervangen worden, 6 maanden mee gereden. En ik rij met een 'zuinige hybride' misschien net gemiddeld 1 op 13,7. Voordeel dat je ontzorgd bent en vooral met de huidige benzineprijzen komt een leaseauto natuurlijk al vrij snel 'goedkoop' uit :P

[...]

Zeker waar. Gros van de mensen die je vragen naar jou bijtellingsbedrag per maand en dan de vergelijking in hun hoofd gaan maken vergeten vrijwel altijd juist dat stukje afschrijving :P
Ik vind afschrijving altijd maar iets lastigs, geen idee wat ik aan afschrijving kwijt ben per maand. Ik reken het dan ook niet mee. Die auto verkoopt zichzelf wel weer.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05:36
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:05:
[...]

Ik vind afschrijving altijd maar iets lastigs, geen idee wat ik aan afschrijving kwijt ben per maand. Ik reken het dan ook niet mee. Die auto verkoopt zichzelf wel weer.
Rij je een kleine iets oudere auto blijft die nagenoeg gelijk qua waarde, die blijven gewild.
Een nieuwere (niet nieuw) auto schrijft best af, dit is vaak wel in te schatten en dan eventueel naar maand te berekenen.

Een kennis wilde zijn AW GTI verkopen maar die schrok hoeveel die “kwijt” was in 1,5 jaar tijd dat die er maar mee blijft doorrijden :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-09 21:46
mijn auto is ook in anderhalf jaar 2-3k verminderd in waarde, zoiets is best logisch lijkt me :p

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:05:
[...]

Dat weet je ook pas zeker op het moment dat je je auto verkocht hebt. Je kunt wel op MP oid kijken en een schatting doen wat de auto realistisch gezien oplevert als je naar vergelijkbare auto's en kilometrages kijkt en dat bedrag nemen over de looptijd dat je het voertuig in eigendom hebt.

Mijn Golf 6 1.2 tsi 105pk Highline uit 2010 heb ik 5 jaar mee gereden voor precies 50,- afschrijving per maand. Daar was niks van te zeggen, heb hem scherp gekocht en verkocht.

@Toppe mijn eSIM doet het nog steeds niet, ook al keer uit/aangezet gister en vandaag maar zonder succes. Binnenkort keer bandenwissel planning en dan zal ik het nogmaals aankaarten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
giovanni2903 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 00:09:
mijn auto is ook in anderhalf jaar 2-3k verminderd in waarde, zoiets is best logisch lijkt me :p
Dat is een goed bedrag ja, niets bijzonders aan.
Dit ging alleen over ruim het dubbele :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:57

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:15:
[...]

@Toppe mijn eSIM doet het nog steeds niet, ook al keer uit/aangezet gister en vandaag maar zonder succes. Binnenkort keer bandenwissel planning en dan zal ik het nogmaals aankaarten..
Al je privacy instellingen eens op volledig privé gezet?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Kerel die de camera heeft ingebouwd belde de garage met de vraag of het probleem al opgelost was. Het kon namelijk door nieuwigheid komen dat het scherm knippert 7(8)7

Vertrouwen in die gozer zakt meteen tot onder het nul punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Toppe schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:30:
[...]

Al je privacy instellingen eens op volledig privé gezet?
Ja ook geprobeerd, helaas zonder succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Famous schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:50:
[...]

Rij je een kleine iets oudere auto blijft die nagenoeg gelijk qua waarde, die blijven gewild.
Een nieuwere (niet nieuw) auto schrijft best af, dit is vaak wel in te schatten en dan eventueel naar maand te berekenen.

Een kennis wilde zijn AW GTI verkopen maar die schrok hoeveel die “kwijt” was in 1,5 jaar tijd dat die er maar mee blijft doorrijden :+
Het gaat inderdaad erg hard. Begin afschrijving nu beter te begrijpen.
De nieuwprijs van mijn Golf was in november 2018 €28.364
Ik heb deze Golf in december 2020 voor €19.000 gekocht. Bij A-Point met afleverpakket.
Dat vind ik al een erg groot verschil in prijs en de auto zal in de eerste paar jaar dan ook de hoogste afschrijving gehad hebben.

Inmiddels heb ik er voor zo'n €3500 aan accessoires op laten monteren en staat er nu ruim 60.000KM op. Maar als ik mijn auto nu vergelijk met gelijkwaardige modellen lijk ik er na een jaar niet op achterruit te zijn gegaan. Maar dat kan ook door de huidige markt komen en omdat de auto nu eigenlijk meer waard is geworden.

De Golf blijft nu ook wel redelijk waarde vast denk ik. Maar als ik naar mijn eigen voorbeeld kijk ben je bijna gek als je nieuw koopt.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

ZesBarkiePK schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:00:
[...]

Ik heb deze Golf in december 2020 voor €19.000 gekocht. Bij A-Point met afleverpakket.
Dat vind ik al een erg groot verschil in prijs en de auto zal in de eerste paar jaar dan ook de hoogste afschrijving gehad hebben.

Inmiddels heb ik er voor zo'n €3500 aan accessoires op laten monteren en staat er nu ruim 60.000KM op. Maar als ik mijn auto nu vergelijk met gelijkwaardige modellen lijk ik er na een jaar niet op achterruit te zijn gegaan. Maar dat kan ook door de huidige markt komen en omdat de auto nu eigenlijk meer waard is geworden.

De Golf blijft nu ook wel redelijk waarde vast denk ik. Maar als ik naar mijn eigen voorbeeld kijk ben je bijna gek als je nieuw koopt.
Mijne Juli ‘20. Nieuwprijs iets van 38K. Gekocht nadat hij van ADAC is overgenomen (schade wagen) met 7200km op de teller. Zelf gekocht voor 28K.

Catalogusprijs volgens de RDW: €36.385. Geen idee hoe betrouwbaar dit bedrag is.

[ Voor 3% gewijzigd door Toppe op 27-10-2021 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
ZesBarkiePK schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:00:
[...]

Zeker, was laatst toevallig bij de BMW dealer (nee, ik ga geen BMW rijden).
Showroom modellen van het hogere segment gewoon voor 50-60k minder dan de nieuwprijs. Stond nog geen 5.000km op de teller.

Maar wat zeggen, als je met een nieuwe auto bij de dealer wegrijdt ben je al 30% kwijt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Graag een nickname change voor @Famous naar Hilda!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Toppe schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:01:
Graag een nickname change voor @Famous naar Hilda!
Hoger segment is wat anders dan 'dikke BMW' :+

Maar nee, absoluut geen fan van BMW hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Famous schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 08:26:
[...]

De Polo heeft geen camera, dan zou ik de oude R eens moeten opzoeken.

Ben benieuwd wat ervan over is.. nu alweer een nieuwe eigenaar. 10x gewisseld in drie jaar tijd :+

[Afbeelding]
10 verschillende eigenaren in drie jaar beloofd niet veel goeds. Maar hopelijk krijgt de wagen de zorg die het verdiend. Zou leuk zijn als je de auto nog eens tegenkwam en even mocht kijken. Dat zou ik met mijn oude auto's ook wel eens willen doen. Maar geen idee wat daar nog van overgebleven is helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
ZesBarkiePK schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:27:
[...]

10 verschillende eigenaren in drie jaar beloofd niet veel goeds. Maar hopelijk krijgt de wagen de zorg die het verdiend. Zou leuk zijn als je de auto nog eens tegenkwam en even mocht kijken. Dat zou ik met mijn oude auto's ook wel eens willen doen. Maar geen idee wat daar nog van overgebleven is helaas.
Ik weet dat de persoon die hem na mij kocht er snel vanaf was, was niet zijn type auto zei die.
De persoon erna heeft gezeik gehad met het blok, iets van €4.000 was de kostenpost :D

Ben erna nog meerdere keren aangesproken via fora of Facebook (gelukkig heb ik dat niet meer) dat mensen de historie wilde weten of iets dergelijks. Maar als jij eigenaar nummer 6 bent heb ik daar weinig zin meer in 8)7
Check af en toe nog het Golf GTI forum of die voorbij komt maar dat is aardig dood volgens mij.

Maar is zeker leuk! Zo stond mijn oude Golf GTI (was schadeimport) opeens bij mij in de buurt in Arnhem, 200meter van mijn huis af.
Toch een praatje gemaakt met de nieuwe eigenaar, was er zeer blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Zou de eigenaar van mn seat ook graag is spreken, ben heel benieuwd wat ie ervoor betaald heeft namelijk. Helaas zijn veel fora dood en een andere manier is er niet echt

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Famous schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:42:
[...]

Vond dit al "schrikken". Gekocht voor 17k met 89k erop. Inruil bij dealer met 112k erop levert nog maar 14k op. Achja, je koopt een auto niet om er winst op te maken. Iig geen VW :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Famous schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:58:
[...]

Zeker, was laatst toevallig bij de BMW dealer (nee, ik ga geen BMW rijden).
Showroom modellen van het hogere segment gewoon voor 50-60k minder dan de nieuwprijs. Stond nog geen 5.000km op de teller.

Maar wat zeggen, als je met een nieuwe auto bij de dealer wegrijdt ben je al 30% kwijt :+
Maatje van mij had een BMW MX6 (walgelijk ding) van ruim 140k. Na een jaar 12 BMW-dealers afgereden omdat ie hem wilde inruilen voor een M4. Geen enkele dealer bood meer dan 70k inruil "want iemand die zo'n auto kan rijden, koopt hem wel nieuw".

Dat deed goed zeer :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Dennisdn schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:58:
[...]

Maatje van mij had een BMW MX6 (walgelijk ding) van ruim 140k. Na een jaar 12 BMW-dealers afgereden omdat ie hem wilde inruilen voor een M4. Geen enkele dealer bood meer dan 70k inruil "want iemand die zo'n auto kan rijden, koopt hem wel nieuw".

Dat deed goed zeer :P
Maatje rijdt een X6M, deurpanelen laten los.. 8)7
Dealer doet er weinig (lees: niks) aan, echt te bizar. Zelfs het hemel zit niet goed imo..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:13
Famous schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:42:
[...]

Ik heb het toevallig een tijdje terug eens zitten bekijken wat ik de afgelopen 10 jaar op mijn auto's ben verloren aan puur alleen afschrijving. Gemiddeld zo'n 10k per jaar. ;w

Achja, er zijn maar weinig auto's die een goede investering zijn. :P

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Boeie. Autos zijn leuk. 😍

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 19:46

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Daarom rij ik een auto helemaal af. De vorige auto (Opel Vectra) nieuw gekocht voor €20.000. Meer dan 10 jaar in gereden. 364.000 op de teller. Verkocht voor €600. Paar keer nieuwe banden en 2 keer een Xenonlamp van €150. Nog geen €2.000 afschrijving per jaar.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
Meest gunstige is beetje een auto van 3-5 jaar oud kopen en daar weer 3-5 jaar mee rijden, voor de afschrijving dan. Mijn golf 6 was toen 5 jaar oud meen ik, 5 jaar mee gereden voor 1.000,- afschrijving per jaar. Dan rij je toch een vrij recente auto voor relatief weinig geld.

Goedkoopste is mijn vriendin met d'r UP!, die kleine autotjes zijn zo gewild, daar rij je bijna voor niks in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Zo, lekker lui :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L8ZuA-RpxLw5GjZn2W20A96qgNw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wsk9VCaUJt7doy2JRwwsy8Og.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

En dan zelf koffiedrinken zeker? 😉

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Heb je nou krassen op velg aan de voorkant?

Lekker toch? Onze auto’s in de familie gaan met regelmaat naar Wedeka. Daar zitten mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en die poetsen voor €25 je auto volledig van buiten met de hand en stofzuigen de wagen ook serieus goed.

Waar laat jij het doen? Die handschoenen maken het wel professioneel!

Al durf ik niet zo goed m’n eigen auto er heen te brengen… toch stukje angst ofzo.

Gister ook bij de garage gebracht voor een spot repair op de bumper. Toen hij weg reedt naar de spuiter had ik toch wel weer een angst momentje: doe je wel voorzichtig?

[ Voor 20% gewijzigd door Toppe op 28-10-2021 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:21:
[...]

En dan zelf koffiedrinken zeker? 😉
Creamy choco :o
Toppe schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:51:
[...]

Heb je nou krassen op velg aan de voorkant?

Lekker toch? Onze auto’s in de familie gaan met regelmaat naar Wedeka. Daar zitten mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en die poetsen voor €25 je auto volledig van buiten met de hand en stofzuigen de wagen ook serieus goed.

Waar laat jij het doen?

Al durf ik niet zo goed m’n eigen auto er heen te brengen… toch stukje angst ofzo.

Gister ook bij de garage gebracht voor een spot repair op de bumper. Toen hij weg reedt naar de spuiter had ik toch wel weer een angst momentje: doe je wel voorzichtig?
De velgen zijn nog 100% goed gelukkig.
Zal wel door het comprimeren komen van Tweakers samen met de reflectie van het licht.

Hier is het €28,- voor de wasstraat (beste programma) en het schoonmaken, bij de Anac in Arnhem.
Vooral fijn dat ze het dashboard en de ramen meenemen.

Recent is de straat weer vernieuwd en laten nu eerst ook foam over de auto lopen, echt een topstraatje!
Moet je wel degene pakken die bij RDW zit want de andere is echt drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Zo hé 5 man aan het werk, hoe is het resultaat? Ik hou het zelf bij, en gebruik dit middeltje, echt een aanrader om alles mee op te poetsen!

https://shop.volkswagen.n...comfortline&cid=3&o=price

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

ZesBarkiePK schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:02:
[...]

Zo hé 5 man aan het werk, hoe is het resultaat? Ik hou het zelf bij, en gebruik dit middeltje, echt een aanrader om alles mee op te poetsen!

https://shop.volkswagen.n...comfortline&cid=3&o=price
Vaak zijn dit quick cleaners. Laten het er weer netjes uit zien maar wel vaak herhaling nodig. Ik heb ondertussen een kleine collectie met meuk staan en deze producten bevallen bij allemaal uitstekend. Zeker de rode shampoo en de chrome cleaner zijn echt top!

Mening zijn verdeeld over klei. Had nooit verwacht dat een auto die zo jong was (10.000km) al zoveel troep aan de lak had vast zitten. Na het kleien echt zó glad.

Wil de auto van m’n vrouw nog eens onder handen nemen maar waar ik nu woon heb ik niet de ruimte om het te doen, helaas. Enige optie is een keer naar de wasbox en alles mee nemen. Leuk project voor over week of 2.

Velgen reiniger:
Obi Duitsland, laatste fles bij Hubo (ja, serieus!)

Shampoo en foam gun
https://www.waxworld.nl/a...incredible-snow-foam.html
https://www.waxworld.nl/a...upreme-shampoo-500ml.html (was gratis bij bestelling)

Klei
https://www.waxworld.nl/a...oth-surface-clay-kit.html

Trim Clean / Olie verwijderaar
https://www.waxworld.nl/a...wax-plus-oil-remover.html

Kunststof Shine
https://www.waxworld.nl/a...rboy-s-trim-restorer.html

Chrome Shine
https://www.waxworld.nl/a...chrome-cleaner-100ml.html

Polijsten
https://www.waxworld.nl/a...-evo-plus-deluxe-kit.html

Sponzen/Doeken
https://www.waxworld.nl/a...crofiber-towel-40x40.html (15 stuks totaal)
https://www.waxworld.nl/a...madness-dry-me-crazy.html (Droogdoek)
https://www.waxworld.nl/a...r-madness-incredipad.html (Spons)
https://www.waxworld.nl/a...iber-madness-slogger.html

Overige
https://www.waxworld.nl/a...t-heavy-duty-trigger.html (ligt achter in de auto samen met shampoo en een doek voor schijt enzo)
Emmers: Duitsland

Wax
https://www.waxworld.nl/a...gma-ceramic-wax-33ml.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LjdDgXPmcHvAtiJzMQvusLIFK6k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dnaPR9ICVpO0XWEU7Wy4xZ6I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AhDHPMxUuVQezafipMT9LmUVpIM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zna13QPyCPCwvPJFiDUEwsz4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Toppe op 28-10-2021 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik heb wat donkere/doffe vlekken in mijn witte auto, wat zou je aanraden van dit spul?

Het lijkt haast wel roet van de uitlaat ofzo, maar tijdens het wassen komt het er niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

EValentino schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:23:
[...]

Ik heb wat donkere/doffe vlekken in mijn witte auto, wat zou je aanraden van dit spul?

Het lijkt haast wel roet van de uitlaat ofzo, maar tijdens het wassen komt het er niet af.
Ik zou klei eens proberen, dat doet echt wonderen met je auto. Wel genoeg spray gebruiken ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Toppe op 28-10-2021 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
Toppe schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:25:
[...]

Ik zou klei eens proberen, dat doet echt wonderen met je auto. Wel genoeg spray gebruiken ;)
Ga ik die eens proberen, bedankt! Welke spray refereer je naar? Zit dat in deze kit:

https://www.waxworld.nl/a...oth-surface-clay-kit.html

[ Voor 14% gewijzigd door EValentino op 28-10-2021 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

EValentino schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:31:
[...]

Ga ik die eens proberen, bedankt! Welke spray refereer je naar?
Bij die set van Meguiar's zitten 2 claybars en een spray (quick detailer) en daar moet je niet al te zuinig mee zijn. Als je te weinig gebruikt dan gaat de klei heel stroef en dat is niet de bedoeling.

Ik heb met een halve clay bar mn auto volledig gedaan. Vooral met regelmaat weer kneden en een pannenkoek er van maken.

Op de waar dat karretje op staat: Links boven staat een kleine spuit fles met rood/roze inhoud. Het is die rode fles rechts daarvan. Dat zwarte bakje rechts daarvan is weer de klein het bakje.

[ Voor 15% gewijzigd door Toppe op 28-10-2021 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
Toppe schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:34:
[...]

Bij die set van Meguiar's zitten 2 claybars en een spray (quick detailer) en daar moet je niet al te zuinig mee zijn. Als je te weinig gebruikt dan gaat de klei heel stroef en dat is niet de bedoeling.

Ik heb met een halve clay bar mn auto volledig gedaan. Vooral met regelmaat weer kneden en een pannenkoek er van maken.

Op de waar dat karretje op staat: Links boven staat een kleine spuit fles met rood/roze inhoud. Het is die rode fles rechts daarvan. Dat zwarte bakje rechts daarvan is weer de klein het bakje.
Leuk klusje voor het weekend, ga ik eens mee spelen bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

EValentino schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:37:
[...]

Leuk klusje voor het weekend, ga ik eens mee spelen bedankt!
Wel eerst wassen voor je gaat kleien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
ZesBarkiePK schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:02:
[...]

Resultaat is wel goed eigenlijk, eerst knalle ze met vijf man erop voor de ramen, dorpels en deuren.
Daarna maken twee man het af met de stofzuiger en dashboard.
Toppe schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:16:
[...]

Vaak zijn dit quick cleaners. Laten het er weer netjes uit zien maar wel vaak herhaling nodig.
Ik weet precies wat je bedoelt, alsof je WD40 op kunststof delen doet :+ Maar dit lijkt net iets beter, althans langer zichtbaar.

Mijn auto gaat eens of tweemaal per jaar naar mijn broer voor drie dagen.
Die geeft hem dan een volledige behandeling met kleien, polijsten, en weet ik het allemaal. Dan zijn de wasstraat swirls er weer uit en kan ik opnieuw beginnen met verzamelen :+

Mijn 'eigen' auto's deed ik zelf altijd met de handwassen maar nu met lease vind ik de wasstraat prima.
Zeker gezien mijn broer hem altijd weer laat glanzen/stralen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
Nou @Toppe ik zit bij de dealer, ben benieuwd wat het wordt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:27:
Nou @Toppe ik zit bij de dealer, ben benieuwd wat het wordt :P
Vast geen oplossing ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Ze houden de auto een nachtje daar met accu eraf, kregen het zo niet opgelost. Ik ben benieuwd. Gelukkig had ik nog een mooie T6 ingeruild die dan rij ik daar wel even mee :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Haha ik doe dat altijd bij loogman in amsterdam. 👍🏻👍🏻

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z18qck02jjVQ7PAVxMLuo6O6uzU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A6J69R8J0SAnxZM0Gca1zZ1n.jpg?f=fotoalbum_large

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giovanni2903
Tylen schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 18:39:
[...]

Haha ik doe dat altijd bij loogman in amsterdam. 👍🏻👍🏻

[Afbeelding]
komt me bekend voor :p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YwyN_fpCd5HYufrkmsXpX1NOfvY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/scCT3X1Wa7vu3H81ZDsU1fju.png?f=fotoalbum_large
was er best positief over, behalve dat ze mn achterbank niet hadden gestofzuigd

[ Voor 4% gewijzigd door giovanni2903 op 28-10-2021 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:54:
Ze houden de auto een nachtje daar met accu eraf, kregen het zo niet opgelost. Ik ben benieuwd. Gelukkig had ik nog een mooie T6 ingeruild die dan rij ik daar wel even mee :P
Bijzonder, zou toch niet verwachten dat dat de oplossing is zou je denken.

‘Meneer, vanaf nu als u thuis komt de accu even los halen, voor het gemak hebben we er een krokodillenklem op gezet’

_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
giovanni2903 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 19:47:
[...]

komt me bekend voor :p
[Afbeelding]
was er best positief over, behalve dat ze mn achterbank niet hadden gestofzuigd
Nice!

Het ligt verder ook wel aan t volk.
Vorige keer doken ze met iedereen op de auto en vandaag vroegen ze tweemaal of ik al mijn eigen spullen uit de auto had voor ze überhaupt begonnen. Was nu wel de enige in de straat/carousel, misschien was dat de rede :p

Bonnetje van de wasstraat lieten ze wel liggen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Famous schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 22:02:
[...]

Nice!

Het ligt verder ook wel aan t volk.
Vorige keer doken ze met iedereen op de auto en vandaag vroegen ze tweemaal of ik al mijn eigen spullen uit de auto had voor ze überhaupt begonnen. Was nu wel de enige in de straat/carousel, misschien was dat de rede :p

Bonnetje van de wasstraat lieten ze wel liggen :+
toen ik er was was het echt druk, zal daardoor misschien wel komen ja. kwam er ook achter dat de politie binnenreiniging laat doen :p
volgende keer weer het normale all-in programma van 18 euro doen en zelf stofzuigen. word ie net zo mooi van :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
niet bij Loogman, maar bij de Bob in IJsselmonde, recent geopend en met acties van socialdeal redelijk betaalbaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Y2rQOdueL5gZSl16IxwlxOMOQ8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oyiJnRbGI3HdZKVq7H1g5RiD.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Bij ons in de omgeving zitten 3 wasstraten enkele honderd meters van elkaar af (https://www.google.nl/map....1839535!2d51.3898112!3e0)
De washin7 en Coppus zijn binnen 1 jaar van elkaar gebouwd recentelijk en hebben om de beurt wel een socialdeal. Ongelooflijk hoe het uberhaupt mag in het bestemmingsplan, 3 wasstraten zo dicht op elkaar maar wel goed voor de klant, nooit meer dan 10,- betalen voor het uitgebreidste wasprogramma en gratis stofzuigen.
Toppe schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:54:
[...]

Bijzonder, zou toch niet verwachten dat dat de oplossing is zou je denken.

‘Meneer, vanaf nu als u thuis komt de accu even los halen, voor het gemak hebben we er een krokodillenklem op gezet’

_O-
Ja true, krijg nu wel allerlei mails dat mijn onlinediensten zijn gedeactiveerd dus ze zijn er mee bezig. Dat ze maar meteen een software update erop knallen.

[ Voor 21% gewijzigd door Scrtz op 29-10-2021 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:10:
Bij ons in de omgeving zitten 3 wasstraten enkele honderd meters van elkaar af (https://www.google.nl/map....1839535!2d51.3898112!3e0)
De washin7 en Coppus zijn binnen 1 jaar van elkaar gebouwd recentelijk en hebben om de beurt wel een socialdeal. Ongelooflijk hoe het uberhaupt mag in het bestemmingsplan, 3 wasstraten zo dicht op elkaar maar wel goed voor de klant, nooit meer dan 10,- betalen voor het uitgebreidste wasprogramma en gratis stofzuigen.

[...]

Ja true, krijg nu wel allerlei mails dat mijn onlinediensten zijn gedeactiveerd dus ze zijn er mee bezig. Dat ze maar meteen een software update erop knallen.
Ben benieuwd, ben ook wel benieuwd of je dan ook eindelijk CarPlay navigatie in je front display hebt.

Keep me posted!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
Toppe schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:22:
[...]

Ben benieuwd, ben ook wel benieuwd of je dan ook eindelijk CarPlay navigatie in je front display hebt.

Keep me posted!
Ben nog niet gebeld dus ik hoop dat ze vandaag gewoon een SW update erop knallen maar is gissen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:52:
[...]

Ben nog niet gebeld dus ik hoop dat ze vandaag gewoon een SW update erop knallen maar is gissen...
Niet te hopen dat ze bij de zelfde provider zitten als dat de Golf heeft, kunnen ze zomaar storing hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Famous schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:56:
[...]

Resultaat is wel goed eigenlijk, eerst knalle ze met vijf man erop voor de ramen, dorpels en deuren.
Daarna maken twee man het af met de stofzuiger en dashboard.

[...]

Ik weet precies wat je bedoelt, alsof je WD40 op kunststof delen doet :+ Maar dit lijkt net iets beter, althans langer zichtbaar.

Mijn auto gaat eens of tweemaal per jaar naar mijn broer voor drie dagen.
Die geeft hem dan een volledige behandeling met kleien, polijsten, en weet ik het allemaal. Dan zijn de wasstraat swirls er weer uit en kan ik opnieuw beginnen met verzamelen :+

Mijn 'eigen' auto's deed ik zelf altijd met de handwassen maar nu met lease vind ik de wasstraat prima.
Zeker gezien mijn broer hem altijd weer laat glanzen/stralen.
Hebben ze die op IJsseloord verbouwd of is dit die in Zuid? Moet je afspraak maken? Morgen ook maar proberen, klinkt goed dit 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Toppe schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:14:
[...]

Niet te hopen dat ze bij de zelfde provider zitten als dat de Golf heeft, kunnen ze zomaar storing hebben ;)
Ze waren mij vergeten, nja kan gebeuren he. In ieder geval nog niet gefixt en ze hebben technische ondersteuning bij PON opgevraagd. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 18:03:
[...]

Ze waren mij vergeten, nja kan gebeuren he. In ieder geval nog niet gefixt en ze hebben technische ondersteuning bij PON opgevraagd. Ben benieuwd
Vergeten te bellen? Of vergeten überhaupt met dat ding aan de gang te gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Toppe schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 18:06:
[...]

Vergeten te bellen? Of vergeten überhaupt met dat ding aan de gang te gaan?
Te bellen :p

Hopelijk wel snel gemaakt volgende week

Edit @Toppe , wat ik eigenlijk niet begrijp, dat ze niet sowieso een software update proberen voordat ze bij PON ‘technische ondersteuning’ vragen.. of wellicht dat het zo moet om groen licht te krijgen voor uberhaupt een software update. Wat mij iig het meest logisch lijkt.

[ Voor 36% gewijzigd door Scrtz op 30-10-2021 00:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 18:37:
[...]

Te bellen :p

Hopelijk wel snel gemaakt volgende week

Edit @Toppe , wat ik eigenlijk niet begrijp, dat ze niet sowieso een software update proberen voordat ze bij PON ‘technische ondersteuning’ vragen.. of wellicht dat het zo moet om groen licht te krijgen voor uberhaupt een software update. Wat mij iig het meest logisch lijkt.
Update mogen ze alleen installeren na akkoord vanuit Duitsland is mij verteld :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Dennisdn schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:41:
[...]

Hebben ze die op IJsseloord verbouwd of is dit die in Zuid? Moet je afspraak maken? Morgen ook maar proberen, klinkt goed dit 😁
Bij de Overmaat inderdaad, die bij Ijsseloord is een klein klote straatje :p

Nee, geen afspraak. Gewoon als normaal en zeggen dat je interieur erbij wilt. Als je dan klaar bent in de straat rij je naar rechts ipv links.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Famous schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 09:06:
[...]
die bij Ijsseloord is een klein klote straatje :p
En al 20 jaar vergane glorie _O-

Top! Ik ga het ook proberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Leuke garage in Stuttgart :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Jammer van VVS, (en die Polo ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Toppe schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 05:49:
[...]

Update mogen ze alleen installeren na akkoord vanuit Duitsland is mij verteld :(
Ik lees nu wel geruchten op internet dat er een 1810 update aankomt voor alle pre WK48 2020 gebouwde voertuigen met 16xx software. Voor ons dus. Fingers crossed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 17:54:
[...]

Ik lees nu wel geruchten op internet dat er een 1810 update aankomt voor alle pre WK48 2020 gebouwde voertuigen met 16xx software. Voor ons dus. Fingers crossed.
Ik ben benieuwd! Zou fijn zijn, misschien dat ze met die reden ook wat meer afstand houden tot het update’n bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 09:27

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Scrtz schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 17:54:
[...]

Er is al een update voor de 16xx naar 18xx beschikbaar en zelfs naar 1810. Alleen moet de dealer dit doen omdat de koppeling voor de navi dan helaas verdwijnt en het systeem weer aangemeld moet worden. Je kan hem updaten naar 1803 eventueel dan heb je daar meestal geen last van.

Heb de firmware namelijk ook en daarbij zit deze aantekening

Alleen voor Seat is hij er nog niet

[ Voor 9% gewijzigd door Antera op 30-10-2021 20:50 ]

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Antera schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 20:47:
[...]

Er is al een update voor de 16xx naar 18xx beschikbaar en zelfs naar 1810. Alleen moet de dealer dit doen omdat de koppeling voor de navi dan helaas verdwijnt en het systeem weer aangemeld moet worden. Je kan hem updaten naar 1803 eventueel dan heb je daar meestal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Antera schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 20:47:
[...]

Hoe update je dat eigenlijk, met een usb stickje oid of hoe gaat dan in zijn werking? En heb jij changelogs van alle versies? Daar vind je weinig over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

Scrtz schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 21:39:
[...]

Hoe update je dat eigenlijk, met een usb stickje oid of hoe gaat dan in zijn werking? En heb jij changelogs van alle versies? Daar vind je weinig over.
Dit gaat via een USBC stick. Die stop je in een van de poorten en dan via het service menu kan je hem updaten.

Er is een lijst van de 16xx en de 17xx . Die heb ik ook van de 18xx helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Auto nog niet klaar, het ligt nu bij de fabriek. Ik hoop dat ik gewoon die 1810 update eroverheen krijg en alles dan opgelost is. Dat dat ook allemaal zo lang moet duren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Dat een bedrijf tijd steekt in softwareupdates om ze vervolgens pas na weken smeken van de klant te installeren snap ik echt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

giovanni2903 schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:44:
Dat een bedrijf tijd steekt in softwareupdates om ze vervolgens pas na weken smeken van de klant te installeren snap ik echt niet..
Tijd is geld. Weet iedereen wel, denk ik. Dus, als je er tijd in moet steken om updates te kunnen realiseren en je daarvoor eerst toestemming van een 'derde' nodig hebt. En je voorziet dat je toestemming misschien niet krijgt.

In dat soort gevallen hou je je als bedrijf bezig met zaken die geld opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Die updates maken kost ook tijd/geld, dus die word verspilt als er geen gebruik van gemaakt word toch. In het geval van leaseautos snap ik dat het niet altijd word goedgekeurd, want het kost de leasemaatschappij geld. Maar als consument moet ik gewoon de mogelijkheid hebben mn auto te kunnen updaten, al is het tegen betaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

giovanni2903 schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:35:
Die updates maken kost ook tijd/geld, dus die word verspilt als er geen gebruik van gemaakt word toch. In het geval van leaseautos snap ik dat het niet altijd word goedgekeurd, want het kost de leasemaatschappij geld. Maar als consument moet ik gewoon de mogelijkheid hebben mn auto te kunnen updaten, al is het tegen betaling
Weet je? Software wordt nooit jouw eigendom. Dus je kunt er van alles van vinden, het wordt er allemaal niet anders van. Dus dat 'als consument moet ik......' gaat het niet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
giovanni2903 schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:35:
Ik blijf erbij dat een software-update betekend dat de vorige versie blijkbaar gewoon niet goed was. Het is geen iOS-update ofzo met allemaal nieuwe hebbedingetjes, dán had ik begrepen dat we er misschien geen recht op hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Het mooie is dat ze met OTA updates adverteren maar vervolgens de updates die een beetje inhoud hebben moeten alsnog allemaal lokaal via de dealer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:20:
Het mooie is dat ze met OTA updates adverteren maar vervolgens de updates die een beetje inhoud hebben moeten alsnog allemaal lokaal via de dealer..
Geen vertrouwen in hunzelf, bang dat het mis gaat en er nog meer werk aan zit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:40:
[...]

Geen vertrouwen in hunzelf, bang dat het mis gaat en er nog meer werk aan zit 8)7
Ja snap ergens wel dat ze te bang zijn om zo'n auto te bricken want dan ben je nog verder van huis en weet je zeker dat je je auto de komende weken niet meer terug ziet. Ik hoop dat ze vandaag met de 'fabrieksondersteuning' die 1810 update erop knallen en dat alles dan eindelijk fatsoenlijk functioneert.

@Toppe Heb gebeld, krijg auto wss einde dag terug, zijn nog even in afwachting of ze de SOS module moeten gaan vervangen, die komt dan in backorder te staan. esim maakt namelijk enkel kort verbinding nadat stroom eraf is geweest en daarna niks meer. Hebben software update uitgevoerd maar weet nog niet welke, zou een update aankomen voor travel assist te verbeteren/foutmeldingen op te lossen. Ben benieuwd welke versie ze erop hebben geplaatst dan..

[ Voor 30% gewijzigd door Scrtz op 02-11-2021 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:10:
[...]

Ja snap ergens wel dat ze te bang zijn om zo'n auto te bricken want dan ben je nog verder van huis en weet je zeker dat je je auto de komende weken niet meer terug ziet. Ik hoop dat ze vandaag met de 'fabrieksondersteuning' die 1810 update erop knallen en dat alles dan eindelijk fatsoenlijk functioneert.

@Toppe Heb gebeld, krijg auto wss einde dag terug, zijn nog even in afwachting of ze de SOS module moeten gaan vervangen, die komt dan in backorder te staan. esim maakt namelijk enkel kort verbinding nadat stroom eraf is geweest en daarna niks meer. Hebben software update uitgevoerd maar weet nog niet welke, zou een update aankomen voor travel assist te verbeteren/foutmeldingen op te lossen. Ben benieuwd welke versie ze erop hebben geplaatst dan..
Ik ben benieuwd. Nadat in de negatieve pool van de accu heb gehad zijn serieus alle problemen verdwenen. Niet één keer een sensor error meer, CarPlay lijkt gewoon de blijven spelen.

Enige wat er dan nog zit is een zwart beeld bij de camera of een scherm wat trilt. Die ene keer dat CarPlay zwart bleef zal wel pech zijn geweest.

Of zal het de liefde zijn? Auto wordt nu om de dag gepoetst…

Vanochtend even bij de bouw van ‘t huis geweest. Kwam meteen iemand aan die de auto wou kijken. Hij had graag een 7 GTI of R gewild maar kreeg het er niet meer doorheen. Vrouwlief wou nu wel eens een auto voor volwassenen. Hij mag bijna met pensioen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

GerCor schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:12:
[...]

Weet je? Software wordt nooit jouw eigendom. Dus je kunt er van alles van vinden, het wordt er allemaal niet anders van. Dus dat 'als consument moet ik......' gaat het niet worden.
De 16xx lijn in de Golf 8 is gewoon buggy-as-hell. Er zitten fouten in die een bedrijf als de VAG niet moet willen.

Ik vindt het raar dat bepaalde storingen zomaar weer kunnen verdwijnen. Op z’n minst moet je die ergens kunnen terug vinden (wat nu, zo lijkt het, niet het geval is volgens de dealer hier) en wat mij betreft zou een storing veel beter gecategoriseerd kunnen worden op verschillende prioriteiten.

Als mijn front sensoren er mee ophouden dan zou die niet uit zichzelf moeten verdwijnen maar na een reset (lees: herstarten) van de motor.

Dat de wagen zelf een noodstop maakt omdat een weg gebruiker op een andere baan aflaat (Lees: ik rij links, hij rechts en slaat naar rechts) zou niet de eerste keer zijn.

En wat @Scrtz ook al zegt: Wel adverteren met OTA updates en vervolgens update’s angstvallig achter houden omdat je die kosten niet door PON vergoed krijgt.

Er komt een moment dat er ongelukken gaan gebeuren, gaan ze dan weer sorry roepen, auto’s toch voorzien van verbeterde software om dan over te gaan tot de orde van de dag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
@Toppe zit nu 1668 op bij mij, iig een verbetering al hoop ik. Esim doet het nog niet, kijk het wel even aan of ie nog terugkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:04:
@Toppe zit nu 1668 op bij mij, iig een verbetering al hoop ik. Esim doet het nog niet, kijk het wel even aan of ie nog terugkomt.
Die versie heb ik ook, werkt dus prima nadat ik hem stroomloos heb gehad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:04:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QU0kTT5rNxn2maTcQUN0K9rpYBg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C0xm09knrauSICvlVOQIoJ9a.jpg?f=fotoalbum_large
Ook geïnstalleerd. Nog steeds 1668

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakin77
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-01 13:19
'WAARSCHUWINGEN'

-Software-update beschikbaar-

De ironie... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Freakin77 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:50:
'WAARSCHUWINGEN'

-Software-update beschikbaar-

De ironie... :)
Het lijkt wel op de waarschuwingen welke er tegenwoordig bij de kaarten-downloads staan welke je kunt downloaden via de VW site....Als je maar een 16GB kaartje (Discover Media) hebt dan verkopen we je graag een nieuw 32GB kaartje óf je mag een beperkte set aan kaartmateriaal downloaden...

>:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Laatst online: 16-09 20:11
Welke bestanden moest je ook alweer verwijderen uit het update voor Discover Media om het wel te laten passen op een 16 GB kaartje ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
_Mitchie_ schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:49:
Welke bestanden moest je ook alweer verwijderen uit het update voor Discover Media om het wel te laten passen op een 16 GB kaartje ?
Alle mapjes met voicefiles welke je niet wenst te gebruiken onder .\maps\00\sds\

In principe laat je daar dus alleen het mapje ‘NL’ staan plus de meta_info.db file.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
@Toppe Ik kreeg de update melding ook vanmorgen, net eens gestart onder het rijden maar pff wat duurt dat lang, was inmiddels al thuis. Zie wel wanneer het keer klaar is. Esim doet het trouwens weer, heb hem een nachtje uitgezet gehad in het systeem en vanmorgen weer aangezet en alles functioneert weer.

Ohja PS: Je kunt donkere menu's instellen, veel rustiger voor je ogen, vooral s'avonds ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Scrtz op 03-11-2021 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:45:
@Toppe Ik kreeg de update melding ook vanmorgen, net eens gestart onder het rijden maar pff wat duurt dat lang, was inmiddels al thuis. Zie wel wanneer het keer klaar is. Esim doet het trouwens weer, heb hem een nachtje uitgezet gehad in het systeem en vanmorgen weer aangezet en alles functioneert weer.

Ohja PS: Je kunt donkere menu's instellen, veel rustiger voor je ogen, vooral s'avonds ;)
Bij mij was hij in een minuut geïnstalleerd maar wat er anders is? Geen idee.

Donkere menu’s weet ik, maar ze missen de optie automatisch. Aangezien ik vrijwel altijd CarPlay gebruikt vindt ik het wel best zo, die schakelt tenminste gewoon mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Toppe schreef op woensdag 3 november 2021 @ 19:50:
[...]

Bij mij was hij in een minuut geïnstalleerd maar wat er anders is? Geen idee.

Donkere menu’s weet ik, maar ze missen de optie automatisch. Aangezien ik vrijwel altijd CarPlay gebruikt vindt ik het wel best zo, die schakelt tenminste gewoon mee.
Ow ik reed 15 min en was nog bezig, maar misschien doet ie het alleen als je stil staat, morgen eens checken. Ben altijd ongeduldig.

Ja idd, dat er geen auto optie is slaat nergens op. Zelf ook Carplay aan altijd. Jammer dat bij 1668 de navi pijlen nog niet getoond worden in de virtual cockpit, maar volgens mij gaf jij dat laatst ook al eens aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op woensdag 3 november 2021 @ 21:47:
[...]

Ow ik reed 15 min en was nog bezig, maar misschien doet ie het alleen als je stil staat, morgen eens checken. Ben altijd ongeduldig.

Ja idd, dat er geen auto optie is slaat nergens op. Zelf ook Carplay aan altijd. Jammer dat bij 1668 de navi pijlen nog niet getoond worden in de virtual cockpit, maar volgens mij gaf jij dat laatst ook al eens aan.
Volgens mij heeft, en ik ga nu een totaal willekeurig persoon taggen, @Rivanov dat wel in zijn Seat…?

Mijn golf gaat de 11de naar de garage en ik hoop dan ook de laatste software update te krijgen. Nu is het ook wel willekeur want ze willen wat foto’s hebben van de storingen. Ergens ook wel vreemd dat auto’s zo uitgebreid zijn maar blijkbaar geen betrouwbare geheugen functie voor storingen hebben. Volgens de dealer kon ik om die reden maar beter foto’s of video’s aanleveren.

[ Voor 25% gewijzigd door Toppe op 03-11-2021 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Toppe schreef op woensdag 3 november 2021 @ 22:01:
[...]

Volgens mij heeft, en ik ga nu een totaal willekeurig persoon taggen, @Rivanov dat wel in zijn Seat…?

Mijn golf gaat de 11de naar de garage en ik hoop dan ook de laatste software update te krijgen. Nu is het ook wel willekeur want ze willen wat foto’s hebben van de storingen. Ergens ook wel vreemd dat auto’s zo uitgebreid zijn maar blijkbaar geen betrouwbare geheugen functie voor storingen hebben. Volgens de dealer kon ik om die reden maar beter foto’s of video’s aanleveren.
Ja Rivanov sws, maar die heeft ook 17xx of 18xx zelfs al draaien zover ik weet.

Als ik jou was zou ik het bezoekje bij de dealer uitstellen totdat je/we zeker weten dat ze 1810 uitrollen. Verder als 1668 kunnen wij nog niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Software updates komen niet over Air. Je zal die altijd handmatig moeten installeren. De updates die je krijgt zijn minor updates.

Software versie 1810 is al uit. Heb hem hier ook is oa voor updaten 16xx en 17xx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:30
Ja ik heb inderdaad navigatie aanwijzingen in m’n virtual cockpit van zowel standaard navigatiesysteem als ook Apple CarPlay.

Heb 1709 in m’n Leon.

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 04-11-2021 07:38 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Antera schreef op donderdag 4 november 2021 @ 06:55:
Software updates komen niet over Air. Je zal die altijd handmatig moeten installeren. De updates die je krijgt zijn minor updates.

Software versie 1810 is al uit. Heb hem hier ook is oa voor updaten 16xx en 17xx
Heb zelf enkel 1664 > 1668 ontvangen bij de dealer deze week nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Antera schreef op donderdag 4 november 2021 @ 06:55:

Kan jij hem niet installeren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:30:
[...]

Heb zelf enkel 1664 > 1668 ontvangen bij de dealer deze week nog..
En de update die ik het gedaan heb zorgt voor betere grootlicht assistentie. Voorheen schoot hij op de routes die ik reed constant aan/uit en nu blijft hij netjes aan. Top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Toppe schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:35:
[...]

En de update die ik het gedaan heb zorgt voor betere grootlicht assistentie. Voorheen schoot hij op de routes die ik reed constant aan/uit en nu blijft hij netjes aan. Top!
Wat heb je, led, led plus of matrix led? Ik heb zelf matrix led dus dan gaat ie sws niet snel uit, schijnt dan continu bij waar nodig/kan. Echt een top systeem met 22 leds per koplamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:55:
[...]

Wat heb je, led, led plus of matrix led? Ik heb zelf matrix led dus dan gaat ie sws niet snel uit, schijnt dan continu bij waar nodig/kan. Echt een top systeem met 22 leds per koplamp
Deze, geen idee wat het is haha
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h0nYi5kA8LMKVyg6w2XbsU5Ecz8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aQU0BDrlkmpcx6RBTV19sJy2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SCCWsTBTZjiczPR-FBXkA8BMI98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q21KhQ7obndPDu0mbduldAsb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door Toppe op 04-11-2021 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Beste oprit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Toppe schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:07:
[...]

Kan jij hem niet installeren? :+
Als hij geupdate word naar 1810 gaat je fec van je navi eruit en moet het weer officieel aangemeld worden om je navi enz weer werkend te krijgen. Dus kan hem zeker voor je updaten maar de rest is helaas lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Antera schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:11:
[...]

Als hij geupdate word naar 1810 gaat je fec van je navi eruit en moet het weer officieel aangemeld worden om je navi enz weer werkend te krijgen. Dus kan hem zeker voor je updaten maar de rest is helaas lastig.
Als het alleen de navigatie is vindt ik het allang best. Zelfs nog nooit geopend. En daarbij, als hij het niet meer doet kan ik weer langs de dealer zodat ze hem weer kunnen activeren.

Helaas dat je niet gewoon de software kan downloaden en met een stick kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Haha, dit is een pad naar het gebouw van de Enexis bij mijn ouders. De oprit is nog wat dieper… geloof iets van 50 meter 8)7

Pagina: 1 ... 71 ... 140 Laatste