LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5
Die idd, of die van Philips, ook goed.ZesBarkiePK schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:51:
[...]
De nieuwe Night Breaker van Osram zou ik zeggen.
https://www.osram.com/am/campaigns/nightbreaker.jsp
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
En ze gaan 18 november LED lampen plaatsen in de UP van vrouwlief
@Scrtz toevallig ook een camera? Dit is mijne, maar ik vindt hem niet scherp, ligt dat aan mij?
:strip_exif()/f/image/cxJ9b4mo1BmguKp7cukiR5Lw.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 52% gewijzigd door Toppe op 21-10-2021 16:27 ]
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Ja zal morgen eens foto maken van mijne als vergelijk! Zat er affabriek opToppe schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:14:
Net de Golf kunnen ophalen. Zijn gister avond tot 22:00 bezig geweest met een camera en vanochtend nog eens 3 uurtjes. Was wel wat tegen gevallen
@Scrtz toevallig ook een camera? Dit is mijne, maar ik vindt hem niet scherp, ligt dat aan mij?
[Afbeelding]
Als je wilt, graag. Weet niet wat ze gedaan hebben maar afgezien dat ze er dik 10 uur mee bezig zijn geweest heb ik het eerste zwarte beeld al gehad en lijkt het wel of de signaalkabel interferentie heeft, vrijwel constant zwarte trillende lijnen.Scrtz schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 19:45:
[...]
Ja zal morgen eens foto maken van mijne als vergelijk! Zat er affabriek op
Ben in elk geval niet blij.
Philips goedkoper? nightbreaker 28 per lamp eerde google hit kennelijk ook 18 euro te vinden
[ Voor 7% gewijzigd door Martinus op 21-10-2021 21:33 ]
no comment
Is dat origineel LED van Volkswagen? Want dat wilde ik eigenlijk ook in mijn Golf, maar dat lukte niet via de dealer, dus uiteindelijk voor Osram gekozen via een retro fit garage. Bij een UP is het misschien anders dat weet ik niet. Wel mooi om te horen dat dat kan! Mag ik je vragen wat het je kost?Toppe schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:14:
Net de Golf kunnen ophalen. Zijn gister avond tot 22:00 bezig geweest met een camera en vanochtend nog eens 3 uurtjes. Was wel wat tegen gevallen
[Afbeelding]
LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Geloof €75 per lamp. ZoalsZesBarkiePK schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:44:
[...]
Is dat origineel LED van Volkswagen? Want dat wilde ik eigenlijk ook in mijn Golf, maar dat lukte niet via de dealer, dus uiteindelijk voor Osram gekozen via een retro fit garage. Bij een UP is het misschien anders dat weet ik niet. Wel mooi om te horen dat dat kan! Mag ik je vragen wat het je kost?
@giovanni2903 al aangeeft wordt niet de hele unit vervangen maar alleen de lampen zelf.
Hij kon twee soorten leveren. Een ‘je kan net zo goed geld geven en beginnen met klagen vanwege de bagger kwaliteit’ of een ‘tja, kost wat maar dan heb je ook serieus een paar mooie lampjes’ versie.
Die er nu in komen hebben zelfs een ventilator aan boord

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Nee, dit is niet hoe het hoort als dit stilstaand beeld is.Toppe schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:14:
[Afbeelding]
Alsof die zondagochtend net de kroeg uit komt rollen

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Redelijk normaal toch? Of verwacht je 4K HDR kwaliteit?Toppe schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:14:
[Afbeelding]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Bij jou ziet het toch niet zo eruit ga ik vanuit?Tylen schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:12:
[...]
Redelijk normaal toch? Of verwacht je 4K HDR kwaliteit?
Alleen het midden is een beetje scherp de rest is zeer wazig.
Oh oké, dat kan natuurlijk ook. Maar dan wel je halogeen lampjes bewaren, want hiermee kom je niet door de APK.Toppe schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:58:
[...]
Geloof €75 per lamp. Zoals
@giovanni2903 al aangeeft wordt niet de hele unit vervangen maar alleen de lampen zelf.
Hij kon twee soorten leveren. Een ‘je kan net zo goed geld geven en beginnen met klagen vanwege de bagger kwaliteit’ of een ‘tja, kost wat maar dan heb je ook serieus een paar mooie lampjes’ versie.
Die er nu in komen hebben zelfs een ventilator aan boord
Nee, ik verwacht zeker geen 4K kwaliteit maar dit lijkt alles behalve scherp. Daarbij het feit dat ik nu al twee keer volledig zwart beeld heb gehad (en alleen uitschakelen van de motor helpt!) en dat ik vrijwel constant zwarte lijnen door het beeld heen heb geeft mij in elk geval weinig vertrouwen.Tylen schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:12:
[...]
Redelijk normaal toch? Of verwacht je 4K HDR kwaliteit?
@Scrtz gaat hopelijk de foto niet vergeten dus dan hebben we daadwerkelijk vergelijkingsmateriaal
[ Voor 9% gewijzigd door Toppe op 22-10-2021 09:55 ]
Hoe relevant is die inspectie eigenlijk? Is dat echt alleen inspectie of doen ze meer? Bij lease deed ik dat gewoon want het kostte mij niks maar nu moet ik t zelf betalen dus wel ff weten hoe belangrijk alles is
Jawel, volgens hem mag je wel vervangende LED lampen gebruiken maar geen vervangende Xenon lampen.ZesBarkiePK schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:52:
[...]
Oh oké, dat kan natuurlijk ook. Maar dan wel je halogeen lampjes bewaren, want hiermee kom je niet door de APK.
Auto wordt de zelfde dag ook APK gekeurd dus dat zou goed moeten gaan.
Wat is je kilometerstand? Want bij 60.000KM hebben ze bij mij de bougies, olie en luchtfilter vervangen. Ook nog wat andere kleine dingen en inspectie op de carrosserie etc..ID-College schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:54:
Beetje noobvraag denk ik maar hier zitten mensen met meer verstand dan ikik moet inspectie doen over 26 dagen of bij 20k kilometer.. dat is nogal een verschil. Die 20k ga ik niet halen in 26 dagen.
Hoe relevant is die inspectie eigenlijk? Is dat echt alleen inspectie of doen ze meer? Bij lease deed ik dat gewoon want het kostte mij niks maar nu moet ik t zelf betalen dus wel ff weten hoe belangrijk alles is
[ Voor 89% gewijzigd door ZesBarkiePK op 22-10-2021 10:01 ]
Hold my beer. Even foto maken.Famous schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:25:
[...]
Bij jou ziet het toch niet zo eruit ga ik vanuit?
Alleen het midden is een beetje scherp de rest is zeer wazig.
Ja hoor netzo. Ik stoor mij daar echt niet aan. Is wel auto uit 2017 dus oudere techniek.
:strip_exif()/f/image/kdwiJF5v79u1fBp5E0Ihe9Cn.jpg?f=fotoalbum_large)
Ah dat hoort niet allemaal neeToppe schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:53:
[...]
Nee, ik verwacht zeker geen 4K kwaliteit maar dit lijkt alles behalve scherp. Daarbij het feit dat ik nu al twee keer volledig zwart beeld heb gehad (en alleen uitschakelen van de motor helpt!) en dat ik vrijwel constant zwarte lijnen door het beeld heen heb geeft mij in elk geval weinig vertrouwen.
@Scrtz gaat hopelijk de foto niet vergeten dus dan hebben we daadwerkelijk vergelijkingsmateriaal
Hoor je niet aan de linkerzijde je PDC sensoren te zien?Toppe schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:14:
[Afbeelding]
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Zwarte trillende lijnen hoort niet. Maar mijn af-fabriek springt soms ook op zwart. Al lijkt dat meer een feature die zo hoort omdat ik dan te hard achteruit rij ofzo.Toppe schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 19:53:
[...]
Als je wilt, graag. Weet niet wat ze gedaan hebben maar afgezien dat ze er dik 10 uur mee bezig zijn geweest heb ik het eerste zwarte beeld al gehad en lijkt het wel of de signaalkabel interferentie heeft, vrijwel constant zwarte trillende lijnen.
Ben in elk geval niet blij.
Kan je weg swipenRainesh schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:07:
[...]
Hoor je niet aan de linkerzijde je PDC sensoren te zien?
Nou ja als het zo hoort zal ik me er bij neerleggen. @Dennisdn als ik hem hier in z’n achteruit zet zonder te rijden blijft hij zwart.Tylen schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:03:
[...]
Hold my beer. Even foto maken.
Ja hoor netzo. Ik stoor mij daar echt niet aan. Is wel auto uit 2017 dus oudere techniek.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/WhR7ogFx1xRDjFCEZR9eaoWi.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan zijn dat het bij jou fout is hoorToppe schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:33:
[...]
Nou ja als het zo hoort zal ik me er bij neerleggen. @Dennisdn als ik hem hier in z’n achteruit zet zonder te rijden blijft hij zwart.
[Afbeelding]
Dit ziet er toch niet uit.. mijn vorige auto's (uit 2010 zelfs) had dit niet.Toppe schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:33:
[...]
Nou ja als het zo hoort zal ik me er bij neerleggen. @Dennisdn als ik hem hier in z’n achteruit zet zonder te rijden blijft hij zwart.
[Afbeelding]
@Antera Hoe kijk jij er tegen aan?
Toppe schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:53:
[...]
Nee, ik verwacht zeker geen 4K kwaliteit maar dit lijkt alles behalve scherp. Daarbij het feit dat ik nu al twee keer volledig zwart beeld heb gehad (en alleen uitschakelen van de motor helpt!) en dat ik vrijwel constant zwarte lijnen door het beeld heen heb geeft mij in elk geval weinig vertrouwen.
:strip_exif()/f/image/sfrtv3GB1zy4E8ZXarWLi0K7.jpg?f=fotoalbum_large)
Volledig zwart beeld heb ik een hele enkele keer zelf. Lees wel vaker dat meerdere mensen daar last van hebben (meer als mij ook).
:strip_exif()/f/image/MH6gmGTVecnMqWDJ4aVjXU92.jpg?f=fotoalbum_large)
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Half uurtje is beter dan de 12 uur hierGerCor schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:50:
Bij mij is het ook wazig beeld. Heb ik achteraf laten inbouwen in Zeist. Zag er allemaal netjes uit maar ik heb het beeld altijd zeer matig gevonden. Maar goed, het is allemaal duidelijk genoeg voor de functie. Inbouwen duurde, voor zover ik me dat kan herinneren, een klein half uurtje.
[Afbeelding]
Lijkt inderdaad allemaal de zelfde kwaliteit.Scrtz schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:50:
[...]
[Afbeelding]
Volledig zwart beeld heb ik een hele enkele keer zelf. Lees wel vaker dat meerdere mensen daar last van hebben (meer als mij ook).
Heb je het koud?
Ik ben bang dat die lui die dat bij jou hebben gemonteerd er helemaal geen verstand van hebben. Ik heb de foto ook gemaakt terwijl de auto stilstond. Vast niet door de dealer gedaan want die leveren niet dit soort rommel af. Tenminste, mijn dealer zou gewoon zeggen: 'doen we niet want hebben we geen verstand van.' Die gaat echt geen 12 uur sleutelen aan zoiets simpels als een camera installeren.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Het is een vrij groot tuning bedrijf in de regio, ik verwacht dat ze het wel eerder hebben gedaan maar zich verkeken hebben op de nieuwere generaties software.GerCor schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:12:
[...]
Ik ben bang dat die lui die dat bij jou hebben gemonteerd er helemaal geen verstand van hebben. Ik heb de foto ook gemaakt terwijl de auto stilstond. Vast niet door de dealer gedaan want die leveren niet dit soort rommel af. Tenminste, mijn dealer zou gewoon zeggen: 'doen we niet want hebben we geen verstand van.' Die gaat echt geen 12 uur sleutelen aan zoiets simpels als een camera installeren.
Mijn foto is ook terwijl ik stil stond hoor
Die van mij is dan ook de low uitvoering. Dat is wat draadjes aansluiten op de unit. Bij de high uitvoering wordt het, voor zover ik weet, ook aangesloten op het stuurwiel. Anders krijg je die meedraaiende lijnen niet. Voor hun misschien inderdaad even uitproberen in de Golf 8 qua aansluitingen en coderingen.Toppe schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:25:
[...]
Het is een vrij groot tuning bedrijf in de regio, ik verwacht dat ze het wel eerder hebben gedaan maar zich verkeken hebben op de nieuwere generaties software.
Mijn foto is ook terwijl ik stil stond hoor
Duurt gemiddeld 2 uurtjes voor een highline camera retrofit inc coderen en kalibreren.
@GerCor gaat via canbus
Nieuwe 2022 map update voor Columbus/Discover Pro/Seat Navi Plus
https://infotainment-cdn....HIGH12_P195_EU_202145.zip
Nieuwe 2022/2023 Map update voor Discover Media MIB2 / Admundsen / Seat Navi
https://seatmapdownloads....t/EUAS/EU_AS_STD_1810.zip
Ik laat ze gewoon doen, die beurten. Je behoudt je mobiliteitsgarantie (scheelt weer 140/jaar wegenwacht) en bij een Golf van > 5 jaar oud betaal je economyservice prijzen waardoor het allemaal wel meevalt. En je houdt je auto gewoon in goede conditie.ID-College schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:54:
Beetje noobvraag denk ik maar hier zitten mensen met meer verstand dan ikik moet inspectie doen over 26 dagen of bij 20k kilometer.. dat is nogal een verschil. Die 20k ga ik niet halen in 26 dagen.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Zegt diegene met stoelverwarming op max standToppe schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:52:
[...]
Lijkt inderdaad allemaal de zelfde kwaliteit.
Heb je het koud?
Maar vooral korte ritjes en dan blaast de airco iig niet zo hard
Dat ze er geen verstand van hadden krijg ik nu ook wel door maar hierin moet ik ook wel vertrouwen op de lokale garage en die heeft meer aanpassingen gedaan op auto’s in de familie dus ging er vanuit dat het goed geregeld zou worden.Rainesh schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:40:
@Toppe Als ze 10 uurtjes over gedaan hebben dan hadden ze serieus de ballen verstand van.
Duurt gemiddeld 2 uurtjes voor een highline camera retrofit inc coderen en kalibreren.
@GerCor gaat via canbus
Dit is het beeld dat ik met regelmaat heb.
Spoiler: Kleine zit te babbelen dus volume wat zachter
Mag toch hopen dat dat niet normaal is..Toppe schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:58:
[...]
Dat ze er geen verstand van hadden krijg ik nu ook wel door maar hierin moet ik ook wel vertrouwen op de lokale garage en die heeft meer aanpassingen gedaan op auto’s in de familie dus ging er vanuit dat het goed geregeld zou worden.
[YouTube: 22 October 2021]

Garage net gesproken, ging de persoon die hem ingebouwd heeft bellen. Werd vrij snel teruggebeld of dat het probleem altijd aanwezig is, of alleen ‘s avonds.
Dit filmpje doorgestuurd en hij gaat de auto terug sturen naar de ‘tuner’ omdat ik er genoeg voor betaald heb en het gewoon goed moet werken.
Ben benieuwd hoe nu verder. Eigelijk geen zin om weer een dag of twee zonder auto te zitten
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Nee, het is echt een lokale tuner met een aardig goede reputatie in de buurt. Dat gaf mij ook wel het vertrouwen om het daar te doen.BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:31:
Was die garage een VW dealer? Die moeten dat toch zelf kunnen inbouwen in een paar uur, lijkt me. Anders gewoon terug gaan, de dealer geeft er altijd garantie op.
De lokale vestiging van Century is echt om te janken, service kennen ze niet en helpen doen ze al helemaal niet. Simpel voorbeeld: ik wou weten wat de laatste software update was voor de Golf, ik wou geen update doen. Moest maar een afspraak maken en kon dan ook niet wachten.
Nog een voorbeeld: Kofferbak mat via VW.nl besteld. Kreeg mailtje dat hij klaar lag rond 09:00. Ik om 13:00 naar de dealer. Kreeg te horen ‘Kofferbak mat is er niet. Probeer morgen maar weer’
Goed, ik dwaal af, haha!
Stiekem hoop ik niet dat ze de auto weer een hele dag nodig hebben en dat het gewoon een los contact is. @Rainesh @Antera toevallig een idee of dat de kabelboom er standaard al in ligt?
47k op het moment!ZesBarkiePK schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:59:
Oh interessant, dacht dat dat verboden was.
[...]
Wat is je kilometerstand? Want bij 60.000KM hebben ze bij mij de bougies, olie en luchtfilter vervangen. Ook nog wat andere kleine dingen en inspectie op de carrosserie etc..
Auto had storings lampje en liep dus in noodloop.
Alles gereset, lampje dus weer uit, maar noodloop bleef. Daarna accu los (binnen 1 minuut alarmcentrale aan de lijn) en 10 minuten later weer erop en alles was weer goed.
Heb lijstje met de foutcodes gekregen die erin zaten. Daarmee maar even naar de dealer
2 x per jaar. Meestal mei en november. @Rainesh is er vroeg mee.giovanni2903 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:46:
Alweer een nieuwe kaart? Heb paar maanden terug 21/22 op mn mib2.5 pro gezet
@Rainesh Komt dit goed?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8727KWLDCpT2rrBAlpCLJQpu.jpg?f=user_large)
[ Voor 32% gewijzigd door GerCor op 22-10-2021 17:17 ]
:strip_exif()/f/image/yYw5xiruD5uNQUxl3s8DDBth.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook maar ff mn originele camera showen
[ Voor 76% gewijzigd door giovanni2903 op 22-10-2021 19:41 ]
Ik deed 2 jaar of 30k met longlife olie, reed zo'n 10k per jaar dus meestal was het om de 2 jaar ef olieservice uitvoeren.ID-College schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:54:
Idd. Ze zien er allemaal hetzelfde uit
Lijkt voor de hand liggend, maar is ook een simpele check
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
en idd, er zitten veel "fouten" (768) in die kaartenpakket voor de discover pro. denk niet dat dat de bedoeling is..
[ Voor 35% gewijzigd door giovanni2903 op 23-10-2021 02:18 ]
De Polo heeft geen camera, dan zou ik de oude R eens moeten opzoeken.
Ben benieuwd wat ervan over is.. nu alweer een nieuwe eigenaar. 10x gewisseld in drie jaar tijd
/f/image/H0bm44NSxFfF3Fak6gJNP5nF.png?f=fotoalbum_large)
Grappig, weer een app waar ik de top snelheid weer kan zienFamous schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 08:26:
[...]
Ben benieuwd wat ervan over is.. nu alweer een nieuwe eigenaar. 10x gewisseld in drie jaar tijd
[Afbeelding]
Mijn camera zit ook onder het logo, is bij alle VW modellen met camera fabrieksaf zo.MisteRMeesteR schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 09:33:
[Afbeelding]
Mijn (high?) camera in de Passat B8 MY2018. Heb nooit last van zwarte beelden en doordat de camera in het logo zit is ie ook nooit vies
Net eens even de camera module bekeken zoals @The Eagle voorstelde. Er zit maar één lens in en dat is een soort ‘fish-eye’ lens voor breedbeeld zicht. Het standaard beeld is dus gewoon ingezoomd en dat zorgt ook voor de ‘belabberde’ kwaliteit.
Voor de zekerheid nog even schoongemaakt maar geeft geen verschil.
Wel weer een knipperend scherm
Wel echt zonde van zo’n prachtige auto. Jij bent er (naar neem ik aan) super zuinig op geweest. Als ze hem zo doorflippen zullen ze hem ook wel helemaal afgetrapt hebben inmiddels 😢Famous schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 08:26:
[...]
[Afbeelding]
Niet bij alle modellen hoor, is natuurlijk afhankelijk van de plaats en de helling van het logo. De Tiguan heeft hem bijv. niet in het logo zitten.Toppe schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 09:51:
[...]
Mijn camera zit ook onder het logo, is bij alle VW modellen met camera fabrieksaf zo.
www.google.nl
Ow serieus? Dacht dat ze altijd in het logo zatenMisteRMeesteR schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:06:
[...]
Niet bij alle modellen hoor, is natuurlijk afhankelijk van de plaats en de helling van het logo. De Tiguan heeft hem bijv. niet in het logo zitten.
in mijn golf variant ook. altijd beschermt tegen vuil en regen, echt ideaal.MisteRMeesteR schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 09:33:
[Afbeelding]
Mijn (high?) camera in de Passat B8 MY2018. Heb nooit last van zwarte beelden en doordat de camera in het logo zit is ie ook nooit vies
weinig andere merken hebben dit zo. zover ik weet alleen MB.
Ik had het al gedownload en uitgepakt op een SD maar ik denk dat @Rainesh de link beter kan weghalen. Ik ga het niet proberen in ieder geval.giovanni2903 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:11:
Maak niet de fout zoals ik om 20k met dezelfde olie te rijden als je auto gechipt is. Vind ie niet leuk 🥲
en idd, er zitten veel "fouten" (768) in die kaartenpakket voor de discover pro. denk niet dat dat de bedoeling is..

[ Voor 20% gewijzigd door GerCor op 24-10-2021 09:20 ]
Ga ik dat proberen.Rainesh schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:55:
Uitpakken met het uitpakprogramma van Windows zelf. Dan gaat het goed. Heb het net al op 3 auto's geïnstalleerd zonder problemen
EDIT:
:strip_exif()/f/image/jKADBklY97tEYDcKyNFWMUB6.jpg?f=fotoalbum_large)
rechtermuisknop op het zip bestand > eigenschappen > blokkering opheffen en vervolgens uitgepakt met het windows verkenner uitpakprogramma. uitpakken duurde meer dan een uur, maar in 50 minuten was ie klaar met kopiëren in de auto
[ Voor 77% gewijzigd door giovanni2903 op 23-10-2021 16:21 ]
Net weer thuis van het werk. Update zit in de auto en gaat bezig met installeren.giovanni2903 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:46:
Even proberen, 7zip was er ook een uur mee bezig dus die weet niet wat ie met dit bestand aan moest
EDIT:
[Afbeelding]
rechtermuisknop op het zip bestand > eigenschappen > blokkering opheffen en vervolgens uitgepakt met het windows verkenner uitpakprogramma. uitpakken duurde meer dan een uur, maar in 50 minuten was ie klaar met kopiëren in de auto
Is geïnstalleerd
wat moesten we toch zonder @Rainesh he. wel apart dat eerst 7zip noodzakelijk was voor het uitpakken en nu 7zip én winrar het bestand juist niet kunnen uitpakken. achja, hij is iig geïnstalleerd nuGerCor schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:18:
[...]
Net weer thuis van het werk. Update zit in de auto en gaat bezig met installeren.
Rij wel met enige regelmaat met een belaste trekhaak (aanhanger, fietsendrager) en veel in landbouw gebied en dus ook veel verharde bermen enzo.
Sowieso morgen naar de garage om olie bij te vullen.
:strip_exif()/f/image/JwATiCiz45nAYm2rv2Xn2hp1.jpg?f=fotoalbum_large)
Niks aan de hand. VW houdt de (wat mij betreft bizarre) regel aan: pas bij 1 liter op minder dan 500 km willen ze gaan kijken of er iets niet klopt.Toppe schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 10:05:
Krijg net deze melding. Nog geen 21K mee gereden, lijkt me snel of ben ik gek?
Rij wel met enige regelmaat met een belaste trekhaak (aanhanger, fietsendrager) en veel in landbouw gebied en dus ook veel verharde bermen enzo.
Sowieso morgen naar de garage om olie bij te vullen.
[Afbeelding]
Zolang er niets aan de hand is zal het wel los lopen. Wat betreft de garage: kennis van auto’s verder is nul dus zou niet eens weten welke olie er in gaatDennisdn schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 11:45:
[...]
Niks aan de hand. VW houdt de (wat mij betreft bizarre) regel aan: pas bij 1 liter op minder dan 500 km willen ze gaan kijken of er iets niet klopt.

[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 24-10-2021 11:50 ]
Staat vermeld in het boek dat bij de auto geleverd is. Dus even een liter olie halen bij tankstation en klaar. Scheelt een afspraak en ritje naar de dealer.Toppe schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 11:49:
[...]
Zolang er niets aan de hand is zal het wel los lopen. Wat betreft de garage: kennis van auto’s verder is nul dus zou niet eens weten welke olie er in gaatben zo’n klant waar ze waarschijnlijk lekker aan verdienen
Net gekeken. Staat nergens, ga wel langs de garage morgen. Geen zin dat ik de verkeerde er in gooiGerCor schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 12:45:
[...]
Staat vermeld in het boek dat bij de auto geleverd is. Dus even een liter olie halen bij tankstation en klaar. Scheelt een afspraak en ritje naar de dealer.
systeem laten updaten om van dit pobleem af te komen. Is een software issue. Welke versie draait er nu?Toppe schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:58:
[...]
Dat ze er geen verstand van hadden krijg ik nu ook wel door maar hierin moet ik ook wel vertrouwen op de lokale garage en die heeft meer aanpassingen gedaan op auto’s in de familie dus ging er vanuit dat het goed geregeld zou worden.
[YouTube: 22 October 2021]
Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl
1668, er is geen nieuwere software beschikbaar.Antera schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 13:31:
[...]
systeem laten updaten om van dit pobleem af te komen. Is een software issue. Welke versie draait er nu?
Edit: Hij blijft hangen op “De software-update wordt gezocht…”
Online zie ik wel nieuwere software versies zoals 1810 en 1820 voorbij komen. Helaas kan je die niet zelf downloaden en installeren.
[ Voor 27% gewijzigd door Toppe op 24-10-2021 13:56 ]
Die 18xx is voor andere hardware revisies, kan volgens mij niet op oudere modellen golfjes 8 (mijne included)Toppe schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 13:35:
[...]
1668, er is geen nieuwere software beschikbaar.
Online zie ik wel nieuwere software versies zoals 1810 en 1820 voorbij komen. Helaas kan je die niet zelf downloaden en installeren.
https://www.golfmk8.com/f...are-update.382993/page-10Scrtz schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 14:24:
[...]
Die 18xx is voor andere hardware revisies, kan volgens mij niet op oudere modellen golfjes 8 (mijne included)
Ik heb hardware revisie H56, ik zie die online ook met 18xx
Jawel hoor kan gewoon naar 1810. Heb de software er ook voor liggen en kan dit installeren alleen moet er een nieuwe navigatie fec geplaatst worden vanwege de nieuwere software.Toppe schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 13:35:
[...]
1668, er is geen nieuwere software beschikbaar.
De dealer kan dit ook en gaat eerst naar 17xx en dan naar 18xx. Moet in 2 stappen en heb je tevens meteen wireless app connect
[ Voor 10% gewijzigd door Antera op 24-10-2021 15:36 ]
Top. Goed om te weten. Als met wireless app connect ook draadloze CarPlay bedoelt wordt dan heb ik dit al, al werkt het niet echt fijn.Antera schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 15:34:
[...]
Jawel hoor kan gewoon naar 1810. Heb de software er ook voor liggen en kan dit installeren alleen moet er een nieuwe navigatie fec geplaatst worden vanwege de nieuwere software.
De dealer kan dit ook en gaat eerst naar 17xx en dan naar 18xx. Moet in 2 stappen en heb je tevens meteen wireless app connect
18xx zal dus geen OTA update worden als ik jou verhaal goed begrijp? Anders had ik hem handmatig wel als update gezien verwacht ik?
Wel bagger dat ik naar een dealer moet omdat ze je alleen willen helpen als je een afspraak hebt en die kan je 4/6 weken van te voren maken…
Of bedoel je dat je hem zelf kan downloaden ergens en hem via USB kan installeren? Ik gebruik geen ingebouwde navigatie dus dat is voor mij niet van levensbelang. Die FEC kunnen ze dan fixen als hij voor een beurt gaat.
[ Voor 25% gewijzigd door Toppe op 24-10-2021 16:08 ]
Goed. Je belt met de vraag wanneer ze een software update kunnen installeren en dat willen ze überhaupt niet doen zonder dat er een diagnose is geweest waaruit blijkt dat dit nodig is.Antera schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 16:28:
Je kan hem zelf niet downloaden is niet openbaar. Is een TPI dus je kan dit bij de dealer gewoon laten doen
Dus ik geef aan wat het probleem is: Camera die zwart beeld geeft, CarPlay die niet goed werkt, front assist etc die met regelmaat in storing schiet ed.
Volgens hun zijn deze problemen niet alleen te herleiden naar de software maar kan ook een verrot infotainment systeem zijn. Front assist ed zou kunnen betekenen dat de camera's kapot zijn of dat ze gekalibreerd moeten worden. Toen ik een sarcastische opmerking maakte dat mijn achteruitrijcamera dan ook maar kapot is werd bloed serieus "Ja, dat kan" gereageerd.
Het installeren van de laatste software gebeurt alleen na diagnose waaruit blijkt dat dit nodig is OF nadat de fabriek aangeeft de nieuwe software te installeren. Wat een waarloze dealer hier in de regio.
[ Voor 12% gewijzigd door Toppe op 25-10-2021 11:19 ]
Ligt niet aan de lokale dealer hoor. Ik heb het hier ook wel gepost dat mijn dealer het niet wil doen. Ze zijn er veel tijd mee kwijt die ze niet kunnen declareren bij Pon. Die is weer bang dat een update weer andere problemen kan veroorzaken. Ik heb daar echt discussies gevoerd dat ze het hele concept van een software-update niet begrijpen. Als er een update is, is er dus blijkbaar iets niet goed met de vorige. Maar je komt er gewoon niet doorheen. Deze staat bij mij op het lijstje met redenen waarom ik VW ga verlaten.Toppe schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:17:
[...]
Goed. Je belt met de vraag wanneer ze een software update kunnen installeren en dat willen ze überhaupt niet doen zonder dat er een diagnose is geweest waaruit blijkt dat dit nodig is.
Dus ik geef aan wat het probleem is: Camera die zwart beeld geeft, CarPlay die niet goed werkt, front assist etc die met regelmaat in storing schiet ed.
Volgens hun zijn deze problemen niet alleen te herleiden naar de software maar kan ook een verrot infotainment systeem zijn. Front assist ed zou kunnen betekenen dat de camera's kapot zijn of dat ze gekalibreerd moeten worden. Toen ik een sarcastische opmerking maakte dat mijn achteruitrijcamera dan ook maar kapot is werd bloed serieus "Ja, dat kan" gereageerd.
Het installeren van de laatste software gebeurt alleen na diagnose waaruit blijkt dat dit nodig is OF nadat de fabriek aangeeft de nieuwe software te installeren. Wat een waarloze dealer hier in de regio.
[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 25-10-2021 12:04 ]
Ik mag me er niet druk om maken en hoor vanzelf wat ze gaan doen
Voor nu kan ik prima rijden, al wordt die storing over front assist en cruise control wel irritant.
Vooral even het verhaal aangehoord en blijkbaar is er een terugroepactie op mijn model (@Scrtz lees je mee?
11 November mag hij naar de dealer met de klachten die ik heb. Probleem is dat een aantal klachten zich niet altijd voordoen. Denk dat ik maar met de GoPro op het stuur ga rijden
Ja mijn wereldbol is ook al zeker een week ofzo grijs en ik krijg soms wel elke 3 seconden de melding dat de SOS dienst niet werkt. Zal eens kijken of het weg gaat anders ook maar even bellenToppe schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:33:
Werd net gebeld door de dealer na een terugbelverzoek gister. Blijkbaar hadden ze de hele dag telefoon storing waardoor ze niet konden bellen.
Vooral even het verhaal aangehoord en blijkbaar is er een terugroepactie op mijn model (@Scrtz lees je mee?) vanwege een probleem met de online diensten.
11 November mag hij naar de dealer met de klachten die ik heb. Probleem is dat een aantal klachten zich niet altijd voordoen. Denk dat ik maar met de GoPro op het stuur ga rijden
Volgens de dealer moet je het via de RDWA kunnen zien maar laatste melding van een E-Call terugroepactie is meer dan een jaar geleden.Scrtz schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:37:
[...]
Ja mijn wereldbol is ook al zeker een week ofzo grijs en ik krijg soms wel elke 3 seconden de melding dat de SOS dienst niet werkt. Zal eens kijken of het weg gaat anders ook maar even bellen
Ondertussen ik verzoek van de dealer ‘bewijs’ aan het verzamelen. Nu heb ik last van een weigerend scherm waardoor ik niet naar het beginscherm kan:
Lekker drama, ik voorzie nog wel meer problemen met al die touchknoppen.Toppe schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:28:
[...]
Volgens de dealer moet je het via de RDWA kunnen zien maar laatste melding van een E-Call terugroepactie is meer dan een jaar geleden.
Ondertussen ik verzoek van de dealer ‘bewijs’ aan het verzamelen. Nu heb ik last van een weigerend scherm waardoor ik niet naar het beginscherm kan:
[YouTube: Henk!]
Of begin ik gewoon echt oud te worden inmiddels
Knoppen zijn het probleem niet, dat display reageert gewoon niet. Normaal moet tussen de tijd en de temperatuur aan de linkerkant een vierkante knop zitten waarmee je terug kan naar het hoofdmenu. Die is er gewoon niet.Famous schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:48:
[...]
Lekker drama, ik voorzie nog wel meer problemen met al die touchknoppen.
Of begin ik gewoon echt oud te worden inmiddels
Snap ik, maar bedoel in de toekomst.Toppe schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:50:
[...]
Knoppen zijn het probleem niet, dat display reageert gewoon niet. Normaal moet tussen de tijd en de temperatuur aan de linkerkant een vierkante knop zitten waarmee je terug kan naar het hoofdmenu. Die is er gewoon niet.
Als je kijkt naar de schermen die Audi tegenwoordig erin heeft.. ziet er mooi uit maar of het probleemloos blijft
Hou op hoor. Net heel gewaagd de negatieve pool van de accu los gehaald… ik even minuutje wachten en weer aansluiten. Heb nog nooit zoveel foutmeldingen gezien. Hopen dat ze straks verdwijnen ofzoFamous schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:12:
[...]
Snap ik, maar bedoel in de toekomst.
Als je kijkt naar de schermen die Audi tegenwoordig erin heeft.. ziet er mooi uit maar of het probleemloos blijft
Wat wel irritant is: Ik kan geen gebruikers meer wisselen. Daardoor schiet hij in die ‘storing’. Hoop dat de internet connectie snel weer terugkomt.
Mag bijna wel een eigen topic openen
Maar zijn al die problemen onstaan ná het inbouwen van die camera of had je dat ervoor ook al?Toppe schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:24:
[...]
Hou op hoor. Net heel gewaagd de negatieve pool van de accu los gehaald… ik even minuutje wachten en weer aansluiten. Heb nog nooit zoveel foutmeldingen gezien. Hopen dat ze straks verdwijnen ofzo
Wat wel irritant is: Ik kan geen gebruikers meer wisselen. Daardoor schiet hij in die ‘storing’. Hoop dat de internet connectie snel weer terugkomt.
Mag bijna wel een eigen topic openen
Nee.die problemen wat betreft travel assist en front assist heb ik wel vaker. Dacht in eerste instantie dat dit kwam door een smerige sensor maar zelfs met een straal blauwe lucht gebeurt dit.Dennisdn schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:42:
[...]
Maar zijn al die problemen onstaan ná het inbouwen van die camera of had je dat ervoor ook al?
Overigens heb ik nog niets gehoord van de garage die de camera ingebouwd heeft. Mijn gevoel zegt ook dat de relatie tussen garage en het bedrijf wat hem ingebouwd heeft onder spanning staat.
CarPlay (zwart beeld, audio die stopt) problemen waren er voor mijn gevoel minder toen ik nog op de vorige software versie zat.
Het feit dat ik nu geen eSIM connectie meer heb is wel nieuw maar het zou me echt verbazen als dit komt door het inbouwen van de camera.
Vanochtend naast bovenstaand filmpje ook nog een extra fout: Storing: Parkeerhulp.
Voor elk individueel probleem zou je in eerste instantie niet denken aan de software. Zeker omdat de dealers die ik gesproken heb vrijwel allemaal zeggen dat die storingen van travel/front/lane assist ook kunnen komen door een camera die niet meer goed gekalibreerd is.
Het CarPlay probleem is er lang niet altijd en als ik paar minuten wacht verdwijnt het zwarte beeld vaak voor een CarPlay scherm.
De camera kan volgens mij niet kapot zijn, anders zou dat probleem er echt altijd zijn en na @Antera zijn post (en reputatie hier!) geloof ik best dat dit software is.
Nogmaals: Het zijn allemaal vervelende klachten maar verder ben ik echt zeer te spreken over de Golf en zijn rijcomfort inclusief gekozen opties.
De beste man van de garage geeft mij wel het gevoel de klachten serieus te nemen en wilt graag een oplossing bieden.
Ben benieuwd of ik ook moet betalen voor vervangend vervoer, ergens zou je toch verwachten dat dat nou juist het stukje service is. Anders wordt het betalen, kan echt niet zonder.
Nou, waarom ik het vooral vraag, wapen je erop dat dát het eerste is waarmee de dealer het misschien wil gaan afschuiven. We kennen de dealer/Pon-mentaliteit inmiddels. Toen ik een rammeltje rond de kofferbak had wilden ze dat het liefst aan de OBD11 gaan ophangen. Het zou mooi zijn als je dan al wat track-records hebt over die issues van voor de camera-montage.
[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 26-10-2021 15:05 ]
Begrijpelijk. Ik ben benieuwd waar de dealer mee wil/gaat komen. Tot nu toe begrijpen ze mijn frustratie wel. Hoop ook wel dat ze begrijpen dat mensen hard moeten werken voor hun centjes/auto en dat niet iedereen een lease auto heeft.Dennisdn schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:02:
@Toppe
Nou, waarom ik het vooral vraag, wapen je erop dat dát het eerste is waarmee de dealer het misschien wil gaan afschuiven. We kennen de dealer/Pon-mentaliteit inmiddels. Het zou mooi zijn als je dan al wat track-records hebt over die issues van voor de camera-montage.
Al kunnen ze maar in elk geval de camera’s aan de voorkant controleren en indien nodig opnieuw kalibreren.
Met die knipperende camera en carplay die af en toe zwarte blijft kan ik wel leven.
die eSIM verbinding werkt bij mij ook al dagen niet meer, wellicht al een week maar heb er niet zo op gelet.Toppe schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:07:
[...]
Begrijpelijk. Ik ben benieuwd waar de dealer mee wil/gaat komen. Tot nu toe begrijpen ze mijn frustratie wel. Hoop ook wel dat ze begrijpen dat mensen hard moeten werken voor hun centjes/auto en dat niet iedereen een lease auto heeft.
Al kunnen ze maar in elk geval de camera’s aan de voorkant controleren en indien nodig opnieuw kalibreren.
Met die knipperende camera en carplay die af en toe zwarte blijft kan ik wel leven.
Nouja, ik moet ook elke maand werken om de bijtelling te betalen dus die auto kost mij ook voldoende geld onder de streep maar ik begrijp je punt.
Laten we het houden op een telecom storingScrtz schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:13:
[...]
die eSIM verbinding werkt bij mij ook al dagen niet meer, wellicht al een week maar heb er niet zo op gelet.
Nouja, ik moet ook elke maand werken om de bijtelling te betalen dus die auto kost mij ook voldoende geld onder de streep maar ik begrijp je punt.
Heb jij dan ook last van het feit dat je geen andere gebruikers met bijbehorend profiel kan selecteren? Ergens is het raar dat VW het gebruikersprofiel uit de cloud moet halen natuurlijk. Je kan ook niet de knoppen aan de zijkant van je stoel aan een gebruiker koppelen, maakte het leven wel eenvoudiger.
En inderdaad, laten we de bijtelling klanten niet vergeten. Er zijn natuurlijk ook nog genoeg mensen die een lease wagen uitsluitend zakelijk gebruiken
[ Voor 20% gewijzigd door Toppe op 26-10-2021 15:18 ]
Op verjaardagen hoor ik het nog wel eens: "jij rijd lekker gratis!" Dan reken ik ze altijd even voor: 48x een honderdje of 3-4 = zo'n 20k die is verbrand, want wij krijgen erna er geen cent meer voor terug zoals particulieren hem dan nog kunnen verkopenScrtz schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:13:
[...]
Niet dat ik je punt niet begrijp. Hier betaal ik ook wel best een slok bijtelling per maand.
[ Voor 20% gewijzigd door JTB81 op 26-10-2021 15:31 ]
www.tweakers.net/gallery/107938/sys
Is dat de reden dat sommige tweedehands lease bakken zo afgetrapt zijn?Dennisdn schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:20:
[...]
Op verjaardagen hoor ik het nog wel eens: "jij rijd lekker gratis!" Dan reken ik ze altijd even voor: 48x een honderdje of 3-4 = zo'n 20k die is verbrand, want wij krijgen erna er geen cent meer voor terug zoals particulieren hem dan nog kunnen verkopen
Volgens het NIBUD kost een middenklasse auto met 11.000km per jaar je ook €0,70 per kilometer. Dat is inclusief brandstof met een literprijs van €1,63. Is ook €7700 per jaar en daar zit lekke band ed niet bij.
Denk dat een groot deel van de brandstof lease rijders niet echt bezig is met het feit of je 5L/100KM rijdt of 7L/100KM.
Ouders hebben altijd lease auto’s gehad en daar mochten wij ook in rijden, dat was gewoon gassen en als de tank leeg was ging je naar de pomp. Als de BP de dubbele Freebee’s actie had bij hij excellent brandstof ging die er in, puur voor de puntjes. Is het goed? Nee….
Ja, inruil is leuk als je privé inruilt bij 4/5 jaar of 100.000km. Daarna zakken die bedragen aardig snel is mijn ervaring.
Ik zit in de luxe positie dat ik ‘eventjes’ een ‘nieuwe’ Golf kon kopen van 30K en dat cash kon aftikken maar vraag me af hoeveel mensen ook in die positie zitten.
[ Voor 19% gewijzigd door Toppe op 26-10-2021 15:41 ]
Dat is helemaal waar. Benzine-verbruik is niet echt een issue. Voor mij is de "geen zorgen" dan ook het meeste waard en zie de bijtelling meer als een huurprijs die ik betaal. Een rammeltje of kraakje: "Dealer doe je best". De andere kant is dat ik misschien 100km per maand prive rij, dus weer vrij duur. Maar heb collega's die elke week naar Disneyland rijden zo'n beetjeToppe schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:33:
[...]
Is dat de reden dat sommige tweedehands lease bakken zo afgetrapt zijn?
Volgens het NIBUD kost een middenklasse auto met 11.000km per jaar je ook €0,70 per kilometer. Dat is inclusief brandstof met een literprijs van €1,63. Is ook €7700 per jaar en daar zit lekke band ed niet bij.
Denk dat een groot deel van de brandstof lease rijders niet echt bezig is met het feit of je 5L/100KM rijdt of 7L/100KM.
Ouders hebben altijd lease auto’s gehad en daar mochten wij ook in rijden, dat was gewoon gassen en als de tank leeg was ging je naar de pomp. Als de BP de dubbele Freebee’s actie had bij hij excellent brandstof ging die er in, puur voor de puntjes. Is het goed? Nee….
Ja, inruil is leuk als je privé inruilt bij 4/5 jaar of 100.000km. Daarna zakken die bedragen aardig snel is mijn ervaring.
Ik zit in de luxe positie dat ik ‘eventjes’ een ‘nieuwe’ Golf kon kopen van 30K en dat cash kon aftikken maar vraag me af hoeveel mensen ook in die positie zitten.
In de praktijk zullen de kosten elkaar niet veel veel ontlopen denk ik, anders zou de Belastingdienst al lang iets veranderd hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 26-10-2021 17:05 ]
Precies. Denk dat we anders gaan rijden als niemand meer lease heeft, of als een lease maatschappij een bepaald verbruik gaat ‘eisen’Dennisdn schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:02:
[...]
Dat is helemaal waar. Benzine-verbruik is niet echt een issue. Voor mij is de "geen zorgen" dan ook het meeste waard en zie de bijtelling meer als een huurprijs die ik betaal. Een rammeltje of kraakje: "Dealer doe je best". De andere kant is dat ik misschien 100km per maand prive rij, dus weer vrij duur. Maar heb collega's die elke week naar Disneyland rijden zo'n beetje. Wat ook meeteld is dat lease een onderdeel van het salaris is. Zonder lease zou het salaris weer veel hoger zijn.
In de praktijk zullen de kosten elkaar niet veel veel ontlopen denk ik, anders zou de Belastingdienst al lang iets veranderd hebben.
Any how: nu werkt alles weer. @Scrtz storing voorbij?