Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 69 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 20:05

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Famous schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 08:34:
[...]

Geen ervaring mee maar vind het best een bak geld voor een 2k dashcam.
Het oog wil ook wat, dit ziet er wel erg netjes uit. En de prijs is inclusief montage door de dealer.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:49

Toppe

Oké ✅

[...]

Eens. Maar het feit dat hij wel volledig verborgen is trekt me wel :)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05:36
Ik denk dat die alsnog wel zichtbaar is.
Mijne heb ik hier zitten, een stuk hoger en door dat 'gestipte' valt het bijna niet op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OLRLw00BUMp6edKY3uu9gtRft_E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yvRcvbVXza70MxySZ39NdEZg.png?f=user_large

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Famous schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:29:
Ik denk dat die alsnog wel zichtbaar is.
Mijne heb ik hier zitten, een stuk hoger en door dat 'gestipte' valt het bijna niet op.

[Afbeelding]
Nee, hij is echt onzichtbaar aangezien de kap die er nu opzit vervangen wordt. Daarom vindt ik dit best een interessante optie.

Vraag me alleen af wat het zo duur maakt. Aangezien die kap verder in dit model geen enkele toegevoegde waarde heeft zou je bijna denken dat het een combinatie (spiegel + kap) is die vaker gebruikt wordt. En dan meteen de vraag, zal er al gewoon bekabeling liggen?

Heb ook meteen even bij VW Nederland de handleiding opgevraagd, lijkt me dat dit gewoon een in de markt verkrijgbare dashcam is die in een ander huisje is gestopt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W75KL3rzc9xmtEmPi4sL_cT4GeE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zLVDSKlNLiliowELRTWvwrQC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Toppe op 07-10-2021 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Net ook de All Weather matten opgehaald voor de Golf 8 5 deurs (5H1061500 82V) en het zijn volledig rubber matten. Was nog aardig uitzoeken want sommige gaven aan dat het een soort ‘schuim’ is met waterdichte toplaag en andere dachten dat het volledig rubber was. Uiteindelijk is de vraag in Duitsland terecht gekomen en inderdaad: Volledig rubber.

Vanwaar mijn twijfel? Als ik bijvoorbeeld kijk naar de matten die verkrijgbaar zijn voor de UP! (Die is nu aan de beurt) dan staat daar, net zoals bij meerdere modellen, expliciet vermeld ‘Rubber matten’.

Net de matten in de auto gelegd en ze zijn top. Ze zijn echt wel wat breder dan de normale matten waardoor je geen vuil meer tussen de schuine kant en de mat krijgt. Voor mijn gevoel is ook het klik systeem wat anders maar moet toegeven dat ik hier niet heel goed naar gekeken heb.

Voor een ieder die twijfelt: Top matten en nu nog in de actie voor 7 tientjes!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4c2ufWLrSY3SiRxSCUY1F4P63vM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QYmBeEjdhQrmCztSq46YgN27.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C4ZLAQJuV9bLD3fvPG5dECzu6b4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4o0BgmXrlLTx4FzYraP683cl.jpg?f=fotoalbum_large
Het materiaal tussen de mat en de kunststof deurlijst is het schuine gedeelte!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:31
Toppe schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:57:

Voor een ieder die twijfelt: Top matten en nu nog in de actie voor 7 tientjes!
of alleen voor: voor 40 :)

Ga ook setje bestellen, voor mn Arteon.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Martinus schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:14:
[...]

of alleen voor voor 40 :)

Ga ook setje bestellen, voor mn Arteon.
Zeker waar. Maar met een kleine die, net zoals papa, alleen maar op laarzen loopt is het toch ook een fijne gedachten dat ze achterin ook liggen ;)

Ze worden geleverd met een klip om ze op hangen. Die is goed het te gebruiken als ik ze schoon ga spoelen

[ Voor 14% gewijzigd door Toppe op 07-10-2021 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Toppe schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:19:
[...]

Zeker waar. Maar met een kleine die, net zoals papa, alleen maar op laarzen loopt is het toch ook een fijne gedachten dat ze achterin ook liggen ;)
die gaat dan in de kofferbak :P daar ligt al een mat O-)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Martinus schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:20:
[...]

die gaat dan in de kofferbak :P daar ligt al een mat O-)
Heeft een Arteon een gordel in de kofferbak? Wat een luxe :+

Voor langere stukken gaan ze laarsjes in de kofferbak maar voor een ritje naar de supermarkt 8 minuten verderop mag ze er gewoon zo in. Hangt een mat tegen de stoel dus dat wordt ook niet vies :+

Alleen nog een mat vinden die ónder de kinderstoel past…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:10
[...]

Ja maar de integratie is op deze manier wel heel erg netjes gedaan. Daar zou ik het geld ook nog wel voor overhebben.
Toppe schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 07:38:
Iemand ervaring met deze dashcam van Volkswagen zelf? https://shop.volkswagen.n...2020&trimline=style&cid=3

Lijkt me wel wat, zit niet zo in het zicht maar ben vooral benieuwd naar de kwaliteit
Voor welke Golf is dit? De 8 zeker?

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

ZesBarkiePK schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:12:
[...]

Ja maar de integratie is op deze manier wel heel erg netjes gedaan. Daar zou ik het geld ook nog wel voor overhebben.

[...]

Voor welke Golf is dit? De 8 zeker?
Yep.

VW Nederland gaat er voor me achteraan. In het verleden nog wel eens wisselende ervaringen met ze gehad (standaard antwoorden, weten we niet, nee) maar nu al aantal keer positief verrast door ze dus ben benieuwd.

Misschien ga ik zelf nog even op onderzoek uit of er inderdaad iets van bedrading in de spiegelkap verstopt zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Toppe schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:16:
[...]

Yep.

VW Nederland gaat er voor me achteraan. In het verleden nog wel eens wisselende ervaringen met ze gehad (standaard antwoorden, weten we niet, nee) maar nu al aantal keer positief verrast door ze dus ben benieuwd.

Misschien ga ik zelf nog even op onderzoek uit of er inderdaad iets van bedrading in de spiegelkap verstopt zit.
Je hebt trouwens ook wel hele mooie matten gekocht. Deze schijnen ook in een Golf 7 te passen. Dat weet ik alleen niet zeker want ik heb het uit de reacties gelezen op Amazon.

Iemand al eens geprobeer om Golf 8 matten in een Golf 7 te passen? De pasvorm schijnt dus vrijwel gelijk te zijn.

Lijkt me wel leuk om ook zo'n setje aan te schaffen voor het nieuwe seizoen.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

ZesBarkiePK schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:23:
[...]

Je hebt trouwens ook wel hele mooie matten gekocht. Deze schijnen ook in een Golf 7 te passen. Dat weet ik alleen niet zeker want ik heb het uit de reacties gelezen op Amazon.

Iemand al eens geprobeer om Golf 8 matten in een Golf 7 te passen? De pasvorm schijnt dus vrijwel gelijk te zijn.

Dank je wel! Ben er oprecht heel blij mee, scheelt weer een bak bagger in/op de standaard matten.

De pasvorm is echt heel strak, al wijkt het 5mm af dan ga je dit direct zien. Overigens zijn er wel originele rubberen matten voor een golf 7:
https://shop.volkswagen.n...endless=true&page=4&cid=3

En anders even in de webshop je kenteken invoeren, krijg je alles naar voren wat past.

Weet niet wat Amazon kost en of dat nou echt zoveel scheelt maar ik betaalde in dit geval liever 3 tientjes extra en weet dan zeker dat ze 100% goed passen dan dat ik een keer extra door de drive kan.

[ Voor 4% gewijzigd door Toppe op 07-10-2021 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Toppe schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:32:
[...]

Dank je wel! Ben er oprecht heel blij mee, scheelt weer een bak bagger in/op de standaard matten.

De pasvorm is echt heel strak, al wijkt het 5mm af dan ga je dit direct zien. Overigens zijn er wel originele rubberen matten voor een golf 7:
https://shop.volkswagen.n...endless=true&page=4&cid=3

En anders even in de webshop je kenteken invoeren, krijg je alles naar voren wat past.

Weet niet wat Amazon kost en of dat nou echt zoveel scheelt maar ik betaalde in dit geval liever 3 tientjes extra en weet dan zeker dat ze 100% goed passen dan dat ik een keer extra door de drive kan.
Dank je wel.

Ik heb precies die matten set in mijn Golf gehad. Zaten er in toen ik hem kocht. Maar ik ben er nooit erg tevreden mee geweest. Het materiaal is vrij dun en ik vond ze goedkoop aanvoelen.

Deze zien er iets beter uit, en de honingraat structuur vind ik ook erg mooi.

https://shop.volkswagen.n...imline=comfortline&cid=16

Ik heb alleen geen Golf GTI, dus helaas durf ik daar niet mee gezien te worden. Ook vraag ik me af of ze echt beter zijn. Ze zien er wel iets dikker uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

ZesBarkiePK schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:52:
[...]

Dank je wel.

Ik heb precies die matten set in mijn Golf gehad. Zaten er in toen ik hem kocht. Maar ik ben er nooit erg tevreden mee geweest. Het materiaal is vrij dun en ik vond ze goedkoop aanvoelen.

Deze zien er iets beter uit, en de honingraat structuur vind ik ook erg mooi.

https://shop.volkswagen.n...imline=comfortline&cid=16

Ik heb alleen geen Golf GTI, dus helaas durf ik daar niet mee gezien te worden. Ook vraag ik me af of ze echt beter zijn. Ze zien er wel iets dikker uit.
Tenzei je er in zit zie je de matten niet. Ik vindt die GTI matten er inderdaad een stuk beter uit zien. Je kan ook beide bestellen en ophalen bij de dealer, die je niet mooi vindt laat je gewoon weer terug sturen.

Overigens zijn mijn matten ook niet heel dik ofzo. Kan ze straks wel even opmeten voor je als je zou willen? ze zijn 3mm dik.

[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 07-10-2021 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

@Famous @BeQuietAndDrive blijkbaar is het een dashcam van https://www.carcam.nl/ helaas staat het model van de golf 8 niet online.

Vindt het een hoop geld voor een no-name dashcam…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 18:14
ZesBarkiePK schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:23:
[...]

Heb net mijn Golf 7.5 weggedaan en heb nog rubber matten over.. staan op markplaat maar als ik je er blij mee kan maken. (heb zelf nu een ID.3 en heb daar al bijpassende rubber matten voor gekocht)

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Toppe schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:58:
[...]

Tenzei je er in zit zie je de matten niet. Ik vindt die GTI matten er inderdaad een stuk beter uit zien. Je kan ook beide bestellen en ophalen bij de dealer, die je niet mooi vindt laat je gewoon weer terug sturen.

Overigens zijn mijn matten ook niet heel dik ofzo. Kan ze straks wel even opmeten voor je als je zou willen? ze zijn 3mm dik.
DonJunior schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:40:
[...]

Heb net mijn Golf 7.5 weggedaan en heb nog rubber matten over.. staan op markplaat maar als ik je er blij mee kan maken. (heb zelf nu een ID.3 en heb daar al bijpassende rubber matten voor gekocht)
Bedankt voor jullie behulpzame reacties!

Ik heb de knoop doorgehakt en ik heb toch de GTI matten besteld.

Laat nog wel even weten hoe ze bevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 19:46

GerCor

Zonder dallen geen pieken

DonJunior schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:40:
[...]

En hoe bevalt de ID.3 in vergelijking met de Golf 7,5?

Ik vind de ID.3 steeds mooier. Was in het begin even wennen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
GerCor schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:28:
[...]

Ik had de eerste dag een beetje spijt.
Moest de Golf opgeven met Dynaudio, Panoramadak, Sportonderstel.. Dat was gewoon een erg fijne auto.
Toen ik de ID3 ging ophalen, met zijn 18inch wieldoppen.. deed het wel een beetje pijn.

Maar de ID.3 naar eigen smaak aangekleed met een wrap en eigen velgen en ben er nu wel tevreden over.
Het rijden vind ik écht leuk. Het snel accelereren blijft leuk.. Maar de auto is ook bijzonder comfortabel op de reguliere ritten.

Als ik nú zou moeten kiezen zou ik zeker weer voor de ID3. kiezen. Alleen dan eentje met betere audio als dat ooit een optie gaat worden.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:16

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

GerCor schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:28:
[...]

Kijk eens naar de Cupra Born. Dat is pas een mooie id.3.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Voorkant van de Born doet mij aan een Peugeot denken. :p

Oh, en wat betreft matten.. Ik snap niet dat de mat van de bestuurder zo kort is (Golf 7.5). Onder/achter de pedalen totaal geen dekking.

[ Voor 55% gewijzigd door S_Chief op 09-10-2021 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
@Tylen Tja dat is nogal smaak gebonden denk ik.
Mij een beetje te druk qua styling.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Tylen schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 21:21:
[...]

Kijk eens naar de Cupra Born. Dat is pas een mooie id.3.
Ik zag hem gister toevallig, mooie auto. Maar zou het een een één op één kopie zijn met wat sportieve pluspuntjes, of is het wel VW vs Seat-kwaliteit? M'n vriendin heeft een ID3 in bestelling staan, al een hele tijd, maar ze was er wel even ziek van toen ze de Seat zag :P

[ Voor 19% gewijzigd door Dennisdn op 10-10-2021 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dennisdn schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 08:17:
[...]

Ik zag hem gister toevallig, mooie auto. Maar zou het een een één op één kopie zijn met wat sportieve pluspuntjes, of is het wel VW vs Seat-kwaliteit? M'n vriendin heeft een ID3 in bestelling staan, al een hele tijd, maar ze was er wel even ziek van toen ze de Seat zag :P
Seat? ;)

Maar ik heb er ook 1 in bestelling staan voor mijn vrouw. Id.3 niet in gezeten want die is gewoon te lelijk (sorry, of smaak valt biet te twisten). De born was echt netjes van binnen met hele mooie materialen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinus
Wat een klote weconnect ook… voor de 2de keer in de maand moet ik mn gegevens opnieuw invullen in het gebruikers scherm, ben nb hoofd gebruiker.
Reden: wegens lang niet gebruikt 🤦‍♂️. Hoezo?! Rij nagenoeg elke dag…
Meer met dit gesodemieter?!

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik ben eerlijk gezegd blij dat ik het nooit geactiveerd heb als ik dit zo hoor :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
The Eagle schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 21:01:
Ik ben eerlijk gezegd blij dat ik het nooit geactiveerd heb als ik dit zo hoor :)
Wellicht wel jah

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Wordt App-Connect (https://shop.volkswagen.n...ty/5G0054830A-app-connect) soms ook voor een vriendelijkere prijs aangeboden? Ben niet opzoek naar een hack/gekraakte firmware, maar € 349 is wel fors voor alleen Carplay/Android Auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:46
S_Chief schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:53:
Wordt App-Connect (https://shop.volkswagen.n...ty/5G0054830A-app-connect) soms ook voor een vriendelijkere prijs aangeboden? Ben niet opzoek naar een hack/gekraakte firmware, maar € 349 is wel fors voor alleen Carplay/Android Auto.
Dan zal je m toch moeten laten kraken voor 150-200 euro (wat het bij de meesten kost)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 15-09 21:27
S_Chief schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:53:
Nee eigenlijk nog geen actieprijs van langs zien komen vooralsnog.
Martinus schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 20:28:
Wat een klote weconnect ook… voor de 2de keer in de maand moet ik mn gegevens opnieuw invullen in het gebruikers scherm, ben nb hoofd gebruiker.
Reden: wegens lang niet gebruikt 🤦‍♂️. Hoezo?! Rij nagenoeg elke dag…
Meer met dit gesodemieter?!
Heel soms word ik als hoofdgebruiker uit de auto gegooid maar kun je wel weer aanmelden. Voor de rest werkt het wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Mijn Golf 7.5 heeft een 1.0 TSI, ik wil binnenkort het luchtfilter vervangen en een nieuwe accu plaatsen. De onderdelen heb ik al klaar liggen.

Het doel is hier zelf iets van te leren want ik ben nog niet erg handig. Is er iemand met een beetje ervaring (en natuurlijk tegen betaling) die wilt laten zien hoe het moet?

Als iemand een garage kent waar je mag meekijken ben ik ook geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Een handbak, mocht ie willen. Da's aan de rode letters in het begin en de stoelen te zien een GTI en die worden volgens mij niet (helaas :9) eens met handbak geleverd.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
ZesBarkiePK schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:03:
Mijn Golf 7.5 heeft een 1.0 TSI, ik wil binnenkort het luchtfilter vervangen en een nieuwe accu plaatsen. De onderdelen heb ik al klaar liggen.

Het doel is hier zelf iets van te leren want ik ben nog niet erg handig. Is er iemand met een beetje ervaring (en natuurlijk tegen betaling) die wilt laten zien hoe het moet?

Als iemand een garage kent waar je mag meekijken ben ik ook geholpen.
Op youtube vind je daar genoeg voorbeelden van. Heb je de juiste accu met start/stop genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Scrtz schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:41:
[...]

Op youtube vind je daar genoeg voorbeelden van. Heb je de juiste accu met start/stop genomen?
Deze accu heb ik gekocht. Het Start/Stop heb ik permanent laten uitschakelen.

https://www.winparts.nl/m...r-accu-70-ah/p491798.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
ZesBarkiePK schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:28:
[...]

Deze accu heb ik gekocht. Het Start/Stop heb ik permanent laten uitschakelen.

https://www.winparts.nl/m...r-accu-70-ah/p491798.html
Ah oke prima accu.

Qua accu is het heel makkelijk:
1. Minpool loshalen
2. Pluspool loshalen
3. Accu eruit
4. Nieuwe accu erin.
5. Pluspool vastmaken
6. Minpool vastmaken

Luchtfilter:
1. Beschermkap die over luchtfilter zit losschroeven
2. Vasthoudplaat luchtfilter losschroeven en loshalen
3. Luchtfilter vervangen
4. Vasthoudplaat luchtfilter monteren en vastschroeven
5. Beschermkap vastschroeven

En anders even wat Youtube video's bekijken om je wat beter beeld te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:20:
[...]

Een handbak, mocht ie willen. Da's aan de rode letters in het begin en de stoelen te zien een GTI en die worden volgens mij niet (helaas :9) eens met handbak geleverd.
Handbak is gewoon leverbaar en het filmpje van GRIP staat op YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Gisteren even een 20" Suzaka Black velg van een after-market 'Diamond-Cut' voorzien doordat ik uit moest wijken voor een scooterrijder welke me op de aanrijroute naar een rotonde even snel inhaalde én me vervolgens afsneed....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sA59YMabvE02SLYwp8pQh2Gr1Vo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gSlG9z9em3kueWo9mZaRkawB.jpg?f=fotoalbum_large

Offertes voor herstel lopen van €110,- tot €250,- dus dat is weer een leuke schade voor m'n eigen rekening :'(

Maar: Als ik die scoooter-kneus geraakt had dan was 't waarschijnlijk een nóg duurder geintje geworden.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Will_M schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:36:
Gisteren even een 20" Suzaka Black velg van een after-market 'Diamond-Cut' voorzien doordat ik uit moest wijken voor een scooterrijder welke met op de aanrijroute naar een rotonde inhaalde én me afsneed....

[Afbeelding]

Offertes voor herstel lopen van €110,- tot €250,- dus is weer een leuke schade voor m'n eigen rekening :'(

Maar: Als ik die scoooter-kneus geraakt had dan was 't waarschijnlijk een nóg duurder geintje geworden.
Altijd pijnlijk. 😫

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

S_Chief schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 18:28:
[...]

Handbak is gewoon leverbaar en het filmpje van GRIP staat op YouTube.
Ok, I stand corrected :)
Had op werk even geen tijd om te gaan factchecken :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Gisteren even een 20" Suzaka Black velg van een after-market 'Diamond-Cut' voorzien doordat ik uit moest wijken voor een scooterrijder welke me op de aanrijroute naar een rotonde even snel inhaalde én me vervolgens afsneed....

[Afbeelding]

Offertes voor herstel lopen van €110,- tot €250,- dus is weer een leuke schade voor m'n eigen rekening :'(

Koop een zwarte edding van 5 euro :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:53

[Afbeelding]

Je kent mijn aanbod … breng ze zo voor je naar de stort hè ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
R0y. schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:18:
[...]

Je kent mijn aanbod … breng ze zo voor je naar de stort hè ;)
Gratis ook nog, zeker?

In het kader van 'Ons Zeew'n Ben Zuunig'...Laat ik 'm maar beter repareren :> >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 13-10-2021 22:57 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Scrtz schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 18:03:
[...]

Ah oke prima accu.

Qua accu is het heel makkelijk:
1. Minpool loshalen
2. Pluspool loshalen
3. Accu eruit
4. Nieuwe accu erin.
5. Pluspool vastmaken
6. Minpool vastmaken

Luchtfilter:
1. Beschermkap die over luchtfilter zit losschroeven
2. Vasthoudplaat luchtfilter losschroeven en loshalen
3. Luchtfilter vervangen
4. Vasthoudplaat luchtfilter monteren en vastschroeven
5. Beschermkap vastschroeven

En anders even wat Youtube video's bekijken om je wat beter beeld te geven.
Dank je wel. Heb jij misschien nog enig idee wat dit voor stekkertje is? Ik kan hier niks over terugvinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vspDA-gJbL3cGzj2G9vF1EyWjRg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Yyn1LuyFYGjNUfxvsTLJqhn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
ZesBarkiePK schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:49:
[...]

Dank je wel. Heb jij misschien nog enig idee wat dit voor stekkertje is? Ik kan hier niks over terugvinden.

[Afbeelding]
Ja dat is voor het start/stopsysteem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Scrtz schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:18:
[...]

Ja dat is voor het start/stopsysteem
Ah oké! Zit gewoon vast aan de + kant van de accu zo te zien, dacht heel even dat het nog een aparte aansluiting op de accu was. Maar ik ben dan ook nog maar een leek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
Pffft, net geschatte productiedatum doorgekregen voor lease wagen Passat Variant GTE. Besteld 5 augustus. Geschatte datum 26 mei...Doh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Leffunk schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:19:
Pffft, net geschatte productiedatum doorgekregen voor lease wagen Passat Variant GTE. Besteld 5 augustus. Geschatte datum 26 mei...Doh!
En ga er maar vanuit dat het nog verder uitgesteld wordt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:46
Snap wel dat de occasionmarkt zo kut is atm, bijna een jaar op een nieuwe auto wachten hebben veel mensen geen zin in 😅

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
giovanni2903 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 17:26:
Snap wel dat de occasionmarkt zo kut is atm, bijna een jaar op een nieuwe auto wachten hebben veel mensen geen zin in 😅
Ja er wordt niks ingeruild dus er komt ook niks nieuws gebruikt op de markt ;). Daarom ben je koopman als je wat hebt. Bij vrachtwagens vragen ze gewoon 10k meer dan vorig jaar voor vergelijkbare trekkers, om maar een voorbeeld te te geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Kan ik beamen. Mijn pa heeft een paar maanden terug een 2e hands Kia Ceed station gekocht. 1.6 benzine automaat. Niet heel speciaal. Er stonden er in een straal van 50km welgeteld 3 te koop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Ik zag vandaag weer eens van dichtbij een ID.4 staan, ik begin hem echt steeds mooier te vinden. Net zoals de ID.3 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
The Eagle schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:44:
Kan ik beamen. Mijn pa heeft een paar maanden terug een 2e hands Kia Ceed station gekocht. 1.6 benzine automaat. Niet heel speciaal. Er stonden er in een straal van 50km welgeteld 3 te koop.
Ja precies. Ik zit dan zelf in de bedrijfswagens en de verkoopgesprekken kun je nu heel snel uitfilteren met de vraag ‘wil/moet je op korte termijn rijden?’ Zo ja > heel veel succes en tot ziens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Leffunk schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:19:
Er staan wel de nodige GTE's op voorraad bij dealers (bijv. via volkswagen.nl even voorraad aanklikken). Is dat niet wat voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Afgelopen week naar Hamburg en terug gereden met de Polo.
Twee man erbij in de auto maar ondanks de verlaging was het nog goed comfortabel :)

Gemiddeld tussen de 150 en 170km op de ACC gereden maar moest hem nog voor de derde keer volgooien
Octaan 102 langs de snelweg kon ik €2,19 afrekenen, 70/80km verder bij de bestemming was octaan 102 €1,87 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 00:03:
[...]

Er staan wel de nodige GTE's op voorraad bij dealers (bijv. via volkswagen.nl even voorraad aanklikken). Is dat niet wat voor je?
Weet je dat heel zeker?
https://www.volkswagen.nl/stocklocator#/?brandAndModel[model][0]=volkswagen%2Fgolf&fuelType[0]=Hybrid

Staat 1 auto met foto's waarschijnlijk staan ze allemaal in bestelling en zijn ze 'nog niet' op voorraad. Maar kan het fout hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Scrtz schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:13:
[...]

Weet je dat heel zeker?
https://www.volkswagen.nl/stocklocator#/?brandAndModel[model][0]=volkswagen%2Fgolf&fuelType[0]=Hybrid

Staat 1 auto met foto's waarschijnlijk staan ze allemaal in bestelling en zijn ze 'nog niet' op voorraad. Maar kan het fout hebben..
www.volkswagen.nl > bovenaan op voorraad klikken > filteren op Passat Variant. Voorbeeldje bij Wittebrug.

We hebben het bij ons vorig jaar met twee Tesla 3's zo gedaan. Leasemaatschappij kwam met nieuwe exemplaren, met hogere bijtelling. We wisten dat er in het land diverse 'nieuwe' exemplaren stonden met nog lage bijtelling. De leasemaatschappij gevraagd er daar twee van te kopen en aan ons te leasen > no problem.

[ Voor 9% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 15-10-2021 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:07:
[...]

www.volkswagen.nl > bovenaan op voorraad klikken > filteren op Passat Variant. Voorbeeldje bij Wittebrug.

We hebben het bij ons vorig jaar met twee Tesla 3's zo gedaan. Leasemaatschappij kwam met nieuwe exemplaren, met hogere bijtelling. We wisten dat er in het land diverse 'nieuwe' exemplaren stonden met nog lage bijtelling. De leasemaatschappij gevraagd er daar twee van te kopen en aan ons te leasen > no problem.
Ik snap wel hoe de website werkt maar je begrijpt denk ik niet wat ik bedoel.

https://wittebrug.nl/occa...voertuigcategorieen=nieuw

Kijk hier maar, allemaal 'wordt verwacht'. De landelijke voorraad is zo goed als op, dus je hebt niet heel veel keus in deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Famous schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:48:
Afgelopen week naar Hamburg en terug gereden met de Polo.
Twee man erbij in de auto maar ondanks de verlaging was het nog goed comfortabel :)

Gemiddeld tussen de 150 en 170km op de ACC gereden maar moest hem nog voor de derde keer volgooien
Octaan 102 langs de snelweg kon ik €2,19 afrekenen, 70/80km verder bij de bestemming was octaan 102 €1,87 :D
behalve tussen de oren dat het "beter" brand, wat is verder het voordeel?

no comment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Scrtz schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:23:
[...]

Ik snap wel hoe de website werkt maar je begrijpt denk ik niet wat ik bedoel.

https://wittebrug.nl/occa...voertuigcategorieen=nieuw

Kijk hier maar, allemaal 'wordt verwacht'. De landelijke voorraad is zo goed als op, dus je hebt niet heel veel keus in deze tijd.
Ah zodoende. Echter, als ze hem dit jaar nog verwachten, dan is dat toch ook prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
ZesBarkiePK schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:59:
Ik zag vandaag weer eens van dichtbij een ID.4 staan, ik begin hem echt steeds mooier te vinden. Net zoals de ID.3 trouwens.
tis jammer dat ze de hoekigheid van de id3 niet in de 4 hebben gedaan... oh ja dat heet Skoda Enyaq :F

no comment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:26:
[...]

Ah zodoende. Echter, als ze hem dit jaar nog verwachten, dan is dat toch ook prima?
Ja dan wel idd :P Maar dat zal er om spannen bij het gros van de auto's en modellen. Maar vooral voor de elektrische voertuigen is dit het het grootste probleem. Als jou elektrisch voertuig pas in 2022 komt en je zit op 16% over eerste 35k ipv 12% over eerste 40k dan wordt je best wel 'genaaid'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
ZesBarkiePK schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:59:
Het is vooral hoe mensen hem aankleden.
Beetje leuke velgen en een leuke kleur doen, in mijn ogen, de ID.3 veel goed.
Dat VW zelf met die Business editie komt met 18" wieldoppen.. daar snap ik niet zoveel van anders dan kosten. Maar dat ding ziet er niet uit (door die wieldoppen vooral)

Ben zelf tevreden bestuurder van een ID.3 dus wellicht een beetje biased.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Martinus schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:24:
[...]

behalve tussen de oren dat het "beter" brand, wat is verder het voordeel?
Meer vermogen, loopt soepeler (rustiger) en is zuiniger.
Dit merk je ook met 95 -> 98.

Qua verbruik merk ik zelfs of ik 98 bij de BP tank of bij de Esso.

In Nederland tank ik overigens gewoon 98 gezien het een lease is.
Mijn 'eigen' auto's reed ik altijd mee naar Duitsland toe om 102 te tanken (woonde toen 15 min van de Aral vandaan). wel getuned allemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
giovanni2903 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 17:26:
en toch snap ik dat nooit zo goed, ik persoonlijk vind het niet zo erg om te wachten op een nieuwe auto die helemaal is samengesteld zoals jij 'm graag ziet,
om maar snel te kunnen rijden moet je maar genoegen nemen met een auto zoals ie daar staat, waar je vervolgens de hele leaseperiode van 4 of 5 jaar last van hebt.

als de periode van je huidige auto afloopt kun je er vaak toch nog wel in blijven rijden of je krijgt een voorloopauto.

ik ga nu gemakshalve even uit van lease, maar bij particuliere aankoop is het natuurlijk hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Famous schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:38:
[...]
Qua verbruik merk ik zelfs of ik 98 bij de BP tank of bij de Esso.
Ik theorie kan je alleen verschil merken als de tankstations heel ver uit elkaar liggen. Alle merken tanken uit dezelfde regio-tank (zoals we die bij Arnhem hebben van Shell).
https://www.tankpas-aanvr...erschilt-per-tankstation/

Ik denk zelf altijd te voelen dat bijvoorbeeld V-Power lekkerder loopt, maar ook die komt uit dezelfde tank als alle andere premiums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Shanquish schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:56:
[...]

en toch snap ik dat nooit zo goed, ik persoonlijk vind het niet zo erg om te wachten op een nieuwe auto die helemaal is samengesteld zoals jij 'm graag ziet,
om maar snel te kunnen rijden moet je maar genoegen nemen met een auto zoals ie daar staat, waar je vervolgens de hele leaseperiode van 4 of 5 jaar last van hebt.

als de periode van je huidige auto afloopt kun je er vaak toch nog wel in blijven rijden of je krijgt een voorloopauto.

ik ga nu gemakshalve even uit van lease, maar bij particuliere aankoop is het natuurlijk hetzelfde.
Bij lease hangt dat sterk af van of je de auto ook privé wilt gaan gebruiken, of niet. Ik heb zelf nooit een leaseauto gehad, maar zou die ook niet zo snel privé rijden denk ik, of het moet echt iets leuks zijn. En als ik er alleen zakelijk in rij, dan is een prettig aangeklede Business-versie in 95% van de gevallen voorzien van alles wat je nodig hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 15-10-2021 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:04:
[...]

Bij lease hangt dat sterk af van of je de auto ook privé wilt gaan gebruiken, of niet. Ik heb zelf nooit een leaseauto gehad, maar zou die ook niet zo snel privé rijden denk ik, of het moet echt iets leuks zijn. En als ik er alleen zakelijk in rij, dan is een prettig aangeklede Business-versie in 95% van de gevallen voorzien van alles wat je nodig hebt.
In veel gevallen is de bijtelling op een leuke auto van de zaak toch goedkoper dan een soortgelijke privé auto rijden maargoed dat terzijde. Dat soort discussies heb ik al te vaak zien langskomen.

Maar bij VW valt het gros van de populaire en 'must have' opties vaak wel onder pakketten zoals het business pakket of business R pakket van tegenwoordig. Bij mijn Golf 8 GTE was het enkel, panoramadak, 18" velgen, achteruitrijcamera en iq led matrix koplampen wat ik nog los hoefde te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0987
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21-10-2024
Weet niet of dit de juiste topic hiervoor dus alvast sorry als dat niet zo is.

Ben sinds kort eigenaar van een golf 6 uit 2012 en er zit een of de ander zielig radio-cd speler (RCD 210) in en deze wil ik graag vervangen voor iets defitiger. Nu schijnt de RCD 330 de must have upgrade te zijn alleen weet iemand toevallig een betrouwbare Nederlandse adres waar ik er een kan kopen ik wil hem niet via Aliexpress halen ivm garantie enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Ok ik heb iets mafs met mijn Tiguan uit 2017.

Er zit verkeersteken herkenning op alleen die werkt niet. Of beter gezegd die werkt niet in Nederland, zojuist was ik even in Duitsland en daar werkt het gewoon??

Het is een import auto uit, je raad het al Dld.

Is dit dan land gebonden of weet ik het? 😟

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dracula schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:53:

Er zit verkeersteken herkenning op alleen die werkt niet. Of beter gezegd die werkt niet in Nederland, zojuist was ik even in Duitsland en daar werkt het gewoon??

Voor zover ik weet is het in Nederland niet toegestaan. Ik ken niemand die zegt dat het in Nederland prima werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

GerCor schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:59:
[...]

Voor zover ik weet is het in Nederland niet toegestaan. Ik ken niemand die zegt dat het in Nederland prima werkt.
Als @Dracula verkeersbord herkenning bedoelt: werkt hier echt dikke prima hoor. Maar de enige borden die ik tegenkom is 30/50/80/100/120 en overstekende koeien 8)

Hier golf 8 import :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Toppe schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:04:
[...]

Als @Dracula verkeersbord herkenning bedoelt: werkt hier echt dikke prima hoor. Maar de enige borden die ik tegenkom is 30/50/80/100/120 en overstekende koeien 8)

Hier golf 8 import :)
Dan werkt in de import Golf 8 blijkbaar wel. Zwager heeft een Audi TT en maat een Audi Q8RS en bij beide werkt het voor geen meter in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButcherJF
  • Laatst online: 24-07 09:20
In mijn uit Duitsland geïmporteerde Tiguan van 2019 werkt het ook. Meestal. Het is ook gewoon toegestaan.
Is dit misschien iets wat aangezet/gecodeerd moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

ButcherJF schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:47:
In mijn uit Duitsland geïmporteerde Tiguan van 2019 werkt het ook. Meestal. Het is ook gewoon toegestaan.
Is dit misschien iets wat aangezet/gecodeerd moet worden?
Nou ja, als het af fabriek niet ingeschakeld is kun je het inschakelen, mits je over de hardware beschikt. Weet niet of dat bij de Golf 8 ook nog kan want dat is aardig dichtgetimmerd. Ik ken de Golf 8 niet wat dat betreft. Misschien is dat bij de Golf 8 een optie die je in de Store kunt kopen. Weten de Golf 8 bezitters vast wel.

Hoe dan ook. Als het meestal werkt dan is het dus gewoon ruk. Want het moet altijd werken anders erger je je er alleen maar aan.

@Rainesh heeft wel eens uitgelegd hoe het in Nederland geregeld is.

[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 15-10-2021 21:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 14-09 10:07
Dracula schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:53:

Komt door de softwareversie van je Discover systeem. Die updaten en het werkt zoals het hoort. Bekend issue geweest

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

GerCor schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 21:41:
[...]

Nou ja, als het af fabriek niet ingeschakeld is kun je het inschakelen, mits je over de hardware beschikt. Weet niet of dat bij de Golf 8 ook nog kan want dat is aardig dichtgetimmerd. Ik ken de Golf 8 niet wat dat betreft. Misschien is dat bij de Golf 8 een optie die je in de Store kunt kopen. Weten de Golf 8 bezitters vast wel.
Zit er bij mij standaard in (Style Edition). Enige opties die ik kan ‘kopen’ is We-Connect en Amazon Alexa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

[...]

Nou bij deze. Het werkt hier perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
[...]

Werkt bij mij ook perfect hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Iemand enig idee waarom het aantal db op radio (DAB/FM) hoger gaat dan via Apple CarPlay?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tylen schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 07:35:
[...]

Nou bij deze. Het werkt hier perfect.
Maar ik ken jou niet. :+

@Scrtz En jij hebt een Golf 8.

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 16-10-2021 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:35
[...]

Hier werkt het ook prima in een Golf 7.5, in Nederland en buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Golf 7 hier (2015, origineel NL geleverde auto), verkeersbord herkenning werkt vrij goed vind ik. Sommige wegen weet 'ie even niet wanneer het 100 is of 130, maar bijv. wegwerkzaamheden pakt 'ie dan weer wel prima op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Wat ik zelf wel onhandig vind met verkeersbordherkenning is dat je niet kan zien of hij echt een verkeersbord heeft herkend via de camera of dat hij hem uit het kaart-materiaal heeft. Kaartmateriaal loopt vaak hopeloos achter.

Nog irritanter is dat ie de verkeersborden meepakt op bijvoorbeeld een ventweg. Zoals het nu in een VW werkt zou ik nooit predictive cruise controll aan durven zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Dennisdn schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 16:35:
Wat ik zelf wel onhandig vind met verkeersbordherkenning is dat je niet kan zien of hij echt een verkeersbord heeft herkend via de camera of dat hij hem uit het kaart-materiaal heeft. Kaartmateriaal loopt vaak hopeloos achter.

Nog irritanter is dat ie de verkeersborden meepakt op bijvoorbeeld een ventweg. Zoals het nu in een VW werkt zou ik nooit predictive cruise controll aan durven zetten.
Bij de Golf 8 zie je dat wel, linkerbord is uit de navigatie en rechts ervan wordt het herkende bord(en) getoond. Bij de T-Roc uit 2018/2019 oid van mijn oom werkt dat idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Scrtz schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:47:
[...]

Bij de Golf 8 zie je dat wel, linkerbord is uit de navigatie en rechts ervan wordt het herkende bord(en) getoond. Bij de T-Roc uit 2018/2019 oid van mijn oom werkt dat idem.
Ah! Ik zal er eens op letten, wellicht werkt het dan in de 7.5 ook zo. Helaas nog een poosje in buitenland voordat ik dat kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:47:
[...]

Links, rechts? Bij mij zitten ze gewoon naast elkaar. Op de snelweg zie ik wel twee borden maar daar staat een mislukt klokje onder, ga er vanuit dat die de 19:00-06:00 grens moet weergeven.

Hoe reageert de front sensor bij jou? Ding schiet hier om de haverklap in storing. Wordt er beetje geïrriteerd van en het is nou niet dat ik een Alfa Romeo of Lada heb gekocht :')

[ Voor 30% gewijzigd door Toppe op 18-10-2021 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Toppe schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:59:
[...]

Links, rechts? Bij mij zitten ze gewoon naast elkaar. Op de snelweg zie ik wel twee borden maar daar staat een mislukt klokje onder, ga er vanuit dat die de 19:00-06:00 grens moet weergeven.

Hoe reageert de front sensor bij jou? Ding schiet hier om de haverklap in storing. Wordt er beetje geïrriteerd van en het is nou niet dat ik een Alfa Romeo of Lada heb gekocht :')
Ja naast elkaar ook maar rechts het bord dat gedecteerd wordt door de sensor :P

Ja hier ook heel verschillend, soms gewoon een hele rit elke minuut of nog vaker zelfs de melding dat de frontsensor het niet doet of de SOS knop of zelfs travel assist. Blijft dan ook maar door ‘pingen’. Volgens mij baat een schone auto behouden wel maar moet ik nog verder proberen..

Probleem is vaak dat auto dag bij dealer neerzetten ook weinig opschiet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 23:13:
[...]

Ja naast elkaar ook maar rechts het bord dat gedecteerd wordt door de sensor :P

Ja hier ook heel verschillend, soms gewoon een hele rit elke minuut of nog vaker zelfs de melding dat de frontsensor het niet doet of de SOS knop of zelfs travel assist. Blijft dan ook maar door ‘pingen’. Volgens mij baat een schone auto behouden wel maar moet ik nog verder proberen..

Probleem is vaak dat auto dag bij dealer neerzetten ook weinig opschiet..
Ik poets hier echt 2/3 dagen de front sensor (die achter de binnen spiegel) en de sensoren in de bumper maar niets helpt, helaas.

Volgens de lokale dealer hier kan het helpen om de software er opnieuw op te zetten al heb ik er een hard hoofd in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Toppe schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 07:06:
[...]

Ik poets hier echt 2/3 dagen de front sensor (die achter de binnen spiegel) en de sensoren in de bumper maar niets helpt, helaas.

Volgens de lokale dealer hier kan het helpen om de software er opnieuw op te zetten al heb ik er een hard hoofd in.
Ja internet staat er vol mee, vooral ook dat er nog maar weinig harde oplossingen zijn dus ik bespaar me de bezoekjes dealer nog wel even.. meeste tijd gaat het wel maar om de 10-30 sec een melding opnieuw krijgen soms een hele rit is wel heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 07:20:
[...]

Ja internet staat er vol mee, vooral ook dat er nog maar weinig harde oplossingen zijn dus ik bespaar me de bezoekjes dealer nog wel even.. meeste tijd gaat het wel maar om de 10-30 sec een melding opnieuw krijgen soms een hele rit is wel heel irritant.
Voor meldingen op die interval werkt een poetsen wel. Ik heb een klein spray flesje met water/shampoo en een microvezel doek in de auto liggen voor dit soort situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 09:27

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

rscheper schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 08:39:
[...]

Bij deze! Sorry van de late reactie.. Dit is mijn eerste VW met zo'n modern scherm erin, ik had bijvoorbeeld nog nooit gehoord van vrijschakelen en alle andere dingen die ik hier voorbij zie komen.

[Afbeelding]
beetje laat maar houd je menuknop vast en wacht tot je een menu krijgt met 3 of 4 opties. Klik op software en laat zien wat er dan zichtbaar word. Als dit een software versie is met MST2.....02XX/03XX of hoger dan kan het.

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
[b]Dennisdn in "Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5"
metoo: vind het slecht werken. Ook met die bordjes er onder, alleen bij nat wegdek bv 90.
Gister een dag 3 uur in de drukte gereden, kan je weinig met al je snufjes.
Op de terugweg 3 uur in de rust gereden, dan is acc en travel assist heel fijn. Alles staat en valt met de "omgeving" waarin je rijdt.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Gister avond de Golf weggebracht voor een achteruitrijcamera. Garage doet het zelf niet ‘maar heeft een mannetje’ en was een beetje vaag over wie het was. Gaf alleen aan de auto vroeg te willen zodat hij hem kon weg brengen.

Dan is de We-Connect app ideaal, zie precies waar hij staat :+

Alleen jammer dat ze hem niet op slot hebben gedaan :+

En ze hebben hem aardig op de staart getrapt. Ik ken de route en daar kan je, zelfs met wat doorrijden, gemakkelijk 6L/100km doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HWHsGboWCD64i1lzGJKg_oVLqaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I65hAJXPiYKU5UpO20gSqkky.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door Toppe op 20-10-2021 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Toppe schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:53:
Gister avond de Golf weggebracht voor een achteruitrijcamera. Garage doet het zelf niet ‘maar heeft een mannetje’ en was een beetje vaag over wie het was. Gaf alleen aan de auto vroeg te willen zodat hij hem kon weg brengen.

En ze hebben hem aardig op de staart getrapt. Ik ken de route en daar kan je, zelfs met wat doorrijden, gemakkelijk 6L/100km doen.
[Afbeelding]
Zouden hem ook wel niet kunnen inleren.
Je kon hem ook naar @Antera brengen :P

Afgelopen maandag gereden met een Porsche 992 Turbo S, toch maar eens de Staatsloterij winnen en de Polo inruilen :D
Wat een geweld zeg, heerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Famous schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:03:
[...]

Zouden hem ook wel niet kunnen inleren.
Je kon hem ook naar @Antera brengen :P

Afgelopen maandag gereden met een Porsche 992 Turbo S, toch maar eens de Staatsloterij winnen en de Polo inruilen :D
Wat een geweld zeg, heerlijk.
Had ook gekund. Alleen is dat een stukje verder rijden, breng hem nu 5 minuten verder op weg ;)

En ja z’n 922 is wel bruut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Toppe schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:53:

[Afbeelding]
Zo heb ik eens een schadehersteller geconfronteerd…. Waar zijn jullie heen geweest met die auto? “Alleen naar de wasstraat”. Oh en die ligt 130 km verderop?

Was toen een van de eerste GTD7’s in Nederland, dus denk dat iemand hem even wilde proberen. Aangegeven bij de leasemaatschappij, maar die interesseerde het geen r**t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Dennisdn schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:15:
[...]

Zo heb ik eens een schadehersteller geconfronteerd…. Waar zijn jullie heen geweest met die auto? “Alleen naar de wasstraat”. Oh en die ligt 130 km verderop?

Was toen een van de eerste GTD7’s in Nederland, dus denk dat iemand hem even wilde proberen. Aangegeven bij de leasemaatschappij, maar die interesseerde het geen r**t.
Dit is de eerste Golf 8 die hij in z’n garage heeft gehad (lokale vakgarage) en met het monteren van de trekhaak vroeg hij of hij een stukje mocht rijden, was toen geloof ik 25km. Prima, je hebt het netjes gevraagd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Net even in de UP van vrouwlief moeten rijden en wat zijn die lampen belachelijk slecht. Geel, amper zicht.

Ik ben dus opzoek naar een fatsoenlijke oplossing om de lampen te vervangen voor wittere/fellere exemplaren waarmee hij ook de APK door komt.

Hoe dan ook wil ik de lampen ook laten plaatsen door iemand met verstand van zaken zodat de lampen nog steeds netjes afgesteld blijven.

Ik verwacht niet dat ze voor de UP speciale lampen hebben gemaakt dus mijn verwachting is dat er wel wat op de markt moet zijn wat gaat passen.

Wie maakt me los? :+

Moest net even naar de Gamma en de Golf stond er twee straten achter. Toch even langs gereden en ze waren met 3 man bezig om een camera te monteren/programmeren.

Ergens krijg ik het gevoel dat ze er wel aan begonnen zijn maar niet weten hoe het moet :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HDusyHXAa1Ju9WvcdgUMWrg_K6E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/K8ISwPxckuSmg45Ko0iahFrm.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Toppe op 20-10-2021 20:47 ]

Pagina: 1 ... 69 ... 140 Laatste