Tijdje geleden dat ik hier ben geweest, veel gebeurd en veel kilometers verder.
Inmiddels 147k gereden met de Polo, dus ook bijna tijd voor een nieuwe frisse (lease) auto.
Op een inlaat vervanging na, geen andere issues gehad met het 1.0 motortje of andere mankementen.
Zelf nog een Rline spoiler en diffuser gemonteerd, ziet er net wat beter uit al zeg ik het zelf.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cqqBFxxZZDVRBlCvRNOU3ynT.jpg?f=user_large)
Topic beetje doorgenomen en zie vooral discussie over DSG/Manueel
Zelf rijd ik een Polo(2018) 1.0 met DSG, mede doordat ik veel file heb gereden en nog steeds helaas.
Moet er niet aan denken om telkens die koppeling en pook te moeten bedienen meer
In de loop der tijd toch wat truckjes gevonden om de DSG lekker smooth te houden.
DSG bak leert zichzelf aan je rijstijl, maar dat wisten de meeste al wel.
Dit kun je resetten... Ook zonder VCDS:
1. Car must be on park position with handbrake
2. Press the gas all the way down
3. Start now the car, but don't start the engine. With the foot on the gas wait at least 40s
4. Now turn the car off, but don't go off the gas
5. Wait now 10s more on the gas
6. Now you can go off the car and go outside the car
7. Lock the car and unlock
8. Do now a test drive!
( stap 6/7 niet helemaal zeker of dat echt, echt moet, maar het hele riedeltje werkt zeker, heb het 2/3 keer gebruikt afgelopen jaar ) Je merkt hiermee echt dat de bak weer heel anders schakelt, voor mij was hiermee het gebonk van 1 -> 2 weg en blijft in S stand niet te lang meer in gears hangen. Dat is na mijn idee ook door de bak "aangeleerd"
Ook kun je de throttle response "resetten" blijkbaar/kennelijk leert deze ook namate je rijd:
Met de auto uit, ook niet op contact ( alle lampjes uit ):
1. Pedaal helemaal intrappen en ingetrapt houden
2. Nog steeds ingetrapt pedaal -> zet auto op contact, maar niet starten...10seconden inhouden dat ingetrapte pedaal
3. Voet van pedaal... Contact weer uit/auto uit
4. Profit
Inmiddels 147k gereden met de Polo, dus ook bijna tijd voor een nieuwe frisse (lease) auto.
Op een inlaat vervanging na, geen andere issues gehad met het 1.0 motortje of andere mankementen.
Zelf nog een Rline spoiler en diffuser gemonteerd, ziet er net wat beter uit al zeg ik het zelf.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cqqBFxxZZDVRBlCvRNOU3ynT.jpg?f=user_large)
Topic beetje doorgenomen en zie vooral discussie over DSG/Manueel
Zelf rijd ik een Polo(2018) 1.0 met DSG, mede doordat ik veel file heb gereden en nog steeds helaas.
Moet er niet aan denken om telkens die koppeling en pook te moeten bedienen meer
In de loop der tijd toch wat truckjes gevonden om de DSG lekker smooth te houden.
DSG bak leert zichzelf aan je rijstijl, maar dat wisten de meeste al wel.
Dit kun je resetten... Ook zonder VCDS:
1. Car must be on park position with handbrake
2. Press the gas all the way down
3. Start now the car, but don't start the engine. With the foot on the gas wait at least 40s
4. Now turn the car off, but don't go off the gas
5. Wait now 10s more on the gas
6. Now you can go off the car and go outside the car
7. Lock the car and unlock
8. Do now a test drive!
( stap 6/7 niet helemaal zeker of dat echt, echt moet, maar het hele riedeltje werkt zeker, heb het 2/3 keer gebruikt afgelopen jaar ) Je merkt hiermee echt dat de bak weer heel anders schakelt, voor mij was hiermee het gebonk van 1 -> 2 weg en blijft in S stand niet te lang meer in gears hangen. Dat is na mijn idee ook door de bak "aangeleerd"
Ook kun je de throttle response "resetten" blijkbaar/kennelijk leert deze ook namate je rijd:
Met de auto uit, ook niet op contact ( alle lampjes uit ):
1. Pedaal helemaal intrappen en ingetrapt houden
2. Nog steeds ingetrapt pedaal -> zet auto op contact, maar niet starten...10seconden inhouden dat ingetrapte pedaal
3. Voet van pedaal... Contact weer uit/auto uit
4. Profit
[ Voor 18% gewijzigd door Marsjee op 22-09-2021 21:44 ]