Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 68 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Tijdje geleden dat ik hier ben geweest, veel gebeurd en veel kilometers verder.
Inmiddels 147k gereden met de Polo, dus ook bijna tijd voor een nieuwe frisse (lease) auto.
Op een inlaat vervanging na, geen andere issues gehad met het 1.0 motortje of andere mankementen.

Zelf nog een Rline spoiler en diffuser gemonteerd, ziet er net wat beter uit al zeg ik het zelf.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5-UJsIDgenl0AP--o6PUlC0nAsM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cqqBFxxZZDVRBlCvRNOU3ynT.jpg?f=user_large

Topic beetje doorgenomen en zie vooral discussie over DSG/Manueel
Zelf rijd ik een Polo(2018) 1.0 met DSG, mede doordat ik veel file heb gereden en nog steeds helaas.
Moet er niet aan denken om telkens die koppeling en pook te moeten bedienen meer :)

In de loop der tijd toch wat truckjes gevonden om de DSG lekker smooth te houden.
DSG bak leert zichzelf aan je rijstijl, maar dat wisten de meeste al wel.

Dit kun je resetten... Ook zonder VCDS:

1. Car must be on park position with handbrake
2. Press the gas all the way down
3. Start now the car, but don't start the engine. With the foot on the gas wait at least 40s
4. Now turn the car off, but don't go off the gas
5. Wait now 10s more on the gas
6. Now you can go off the car and go outside the car
7. Lock the car and unlock
8. Do now a test drive!

( stap 6/7 niet helemaal zeker of dat echt, echt moet, maar het hele riedeltje werkt zeker, heb het 2/3 keer gebruikt afgelopen jaar ) Je merkt hiermee echt dat de bak weer heel anders schakelt, voor mij was hiermee het gebonk van 1 -> 2 weg en blijft in S stand niet te lang meer in gears hangen. Dat is na mijn idee ook door de bak "aangeleerd"

Ook kun je de throttle response "resetten" blijkbaar/kennelijk leert deze ook namate je rijd:

Met de auto uit, ook niet op contact ( alle lampjes uit ):
1. Pedaal helemaal intrappen en ingetrapt houden
2. Nog steeds ingetrapt pedaal -> zet auto op contact, maar niet starten...10seconden inhouden dat ingetrapte pedaal
3. Voet van pedaal... Contact weer uit/auto uit
4. Profit

[ Voor 18% gewijzigd door Marsjee op 22-09-2021 21:44 ]

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Nu online

mb1

Gisteren eens de inlaat van m'n 1.4tsi bekeken omdat ik af en toe een storing op de eerste lambda sonde heb.
Volgens jdengenering waar m'n golf is gechipt is dit meestal te wijten aan of valse lucht in het inlaattraject of een afwijking in de luchtmassa meter.
In de zoektocht om dingen uit te sluiten heb ik aan het inlaattraject niets kunnen vinden qua lekkage.
Omdat ik beschikking had over een endoscoop heb ik een paar plaatjes gemaakt.
Helaas zijn de foto's niet zo geweldig qua resolutie maar de kenner ziet denk ik wel genoeg.
Er is toch wel sprake van enige afzetting. Zou dit reeds noodzakelijk zijn om chemisch of middels walnutblasting te laten reinigen?
Inmiddels staat er 112000 op te teller.
Zijn er mensen met relevante ervaringen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bLMe967WmAgQ9HXmZiiL7LPA5vc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LRRGewfVVBAP9gPE4Adx1pDW.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UVJWqpXfn-YB2jHzmk-O_RcuEGI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZrK6g5XmpRBwbdeY1dFFWFCF.jpg?f=user_large

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:05
Marsjee schreef op woensdag 22 september 2021 @ 21:28:
DSG bak leert zichzelf aan je rijstijl, maar dat wisten de meeste al wel.
Het is een tijd geleden, maar dit is eerder langs gekomen en het lijkt erop dat dit een mythe is. Ik kan de posts van toen niet meer terugvinden, maar kwam wel dit tegen.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• Marsjee
MerijnB schreef op donderdag 23 september 2021 @ 07:48:
[...]

Het is een tijd geleden, maar dit is eerder langs gekomen en het lijkt erop dat dit een mythe is. Ik kan de posts van toen niet meer terugvinden, maar kwam wel dit tegen.
Mythe of niet, voelbaar verschil met een reset zo nu en dan, maar ik heb ook pas 147k ermee gereden, dus wat zou ik ervan weten :+ :P

• loccie8910
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-09-2021
next level, het is me gelukt om YouTube Netflix ziggo live tv activeren bij VW modellen met apple carplay of Andriod auto. zonder jailbreaken iPhone or root Andriod :*)

[ Voor 16% gewijzigd door loccie8910 op 23-09-2021 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:02

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

loccie8910 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:22:
next level, het is me gelukt om YouTube Netflix ziggo live tv activeren bij VW modellen met apple carplay of Andriod auto. zonder jailbreaken iPhone or root Andriod :*)
Ja leuk, moeten we nu gaan smeken ofzo?

Vertel dan ook hoe :+ Of is dit een business-model voor je? ;(

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
MisteRMeesteR schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:25:
[...]

Zijn berichten laatste tijd zijn alleen maar dit soort spam.
Heb je interesse wilt hij je een kastje verkopen |:( 8)7

loccie8910 in "Het grote Mercedes-Benz-topic - Deel 2"

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• loccie8910
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-09-2021
MisteRMeesteR schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:25:
[...]

*knip*

hoe? via kastje , plug and play

[ Voor 4% gewijzigd door deepbass909 op 23-09-2021 20:18 . Reden: Je weet donders goed dat dit niet mag. ]

• MerijnB
Marsjee schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:11:
[...]

Mythe of niet, voelbaar verschil met een reset zo nu en dan, maar ik heb ook pas 147k ermee gereden, dus wat zou ik ervan weten :+ :P
Is tricky business, dit is ontzettend gevoelig voor placebo.

Ik kan het niet uitstaan dat ik die bron niet meer terug kan vinden al zoekende kom ik deze thread tegen, daar staat dit:
This topic has been debated infinitely here on Vortex. Then Jamie chimed in... We learned that there's no "learning" involved... it's more like "matching". The system has a couple of hundred algorithmic shift patterns installed and best matches them to what your driving habits are. That's all... there's no HAL from 2001 a Space Odyssey, no AI (artificial intelligence), no super brain... etc etc etc.
Het lijkt dus wel een soort van aanpassing te zijn, maar niet zoals je zou denken.

[ Voor 52% gewijzigd door MerijnB op 23-09-2021 12:42 ]

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Weer een firmware vraag. Ik heb met carplay regelmatig dat ik achteruit rij op de kaart. Vooral met de app Waze. Zodra ik USB lostrek ga ik op de iPhone wel de goede kant op maar dan heb ik geen CarPlay beeld meer. Ik begreep dat de iPhone met CarPlay de gps van de auto doorkrijgt. Dealer gevraagd of ik de laatste software heb en volgens hen waren er geen updates. Is dat ergens na te gaan?

Volgens mij heet dit een discover media.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/07XS5XVIynS38dzdOaOh1tz45e8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UjQ2WXAu0zrgQZqfpUxP82aM.jpg?f=fotoalbum_large

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:41
Wat is eigenlijk de laatste software van de discover pro 9.2"?

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

In waze zit een instelling dat ie het noorden boven moet houden. Staat die toevallig aan?
Kan ook nog in een dergelijke setting van carplay zitten - ik gebruik AA dus niet zeker, maar check even of er iets dergelijks aanwezig is zou ik zeggen :)

Sidenote: mijn GPS op mijn android was helemaal van de wap, waardoor waze ook van de wap was. Vermoedelijk telefoon niet vaak gebruikt (klopt, vnl thuis werken, komt ie alleen van boven naar beneden). Op een gegeven moment weer gaan rijden / bewegen met die foon en toen was het probleem weg.
Wellicht bij jou ook iets dergelijks het geval, maar dan met een van de sensors.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:27

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

giovanni2903 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:30:
Wat is eigenlijk de laatste software van de discover pro 9.2"?
1367 voor de G13 versie

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

ZesBarkiePK schreef op zondag 19 september 2021 @ 13:45:
Is er iemand met ervaring van verlagingsveren en spoorverbreders?
Ik wil de wielkasten wat meer opvullen, aangezien dit de look van de auto drastisch verbeterd.

Ik zit naar een setje van Eibach te kijken, maar aangezien ik geen GTI model Golf heb vind ik het lastig om de juiste afmetingen te zoeken en vergelijken.

Misschien zijn alleen spacers alleen al voldoende, want ik hoef de auto niet per se te verlagen. En een iets bredere look is wel echt heel erg veel mooier.
contact me even ik kan wel wat foto's sturen via whatsapp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:37
Vandaag was ik vrij en dus weer met de auto bezig.
Setje sportpedalen geïnstalleerd, was soms een beetje lastig maar goed zelf te doen.
Zeer tevreden met de look, zijn origineel Volkswagen, voor een goede prijs vanaf Ebay gekocht.
Ook zit de Helix speaker er nu in, het geluid is super!
Liggen nog een paar andere dingen klaar, maar dat komt volgende week wel weer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mqiMIbVZxKF-hVoUEFVnMtJPpmE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MTPOAfjnJvWxwQwkxnLHaXEz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W7oDKoEWmIpnVxrW_0QBLQ9zbOo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bxeTekTUoAcLURVOlyTOD5Ka.jpg?f=fotoalbum_large

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 11-09 22:28
The Eagle schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:33:
In waze zit een instelling dat ie het noorden boven moet houden. Staat die toevallig aan?
..
Sidenote: mijn GPS op mijn android was helemaal van de wap, waardoor waze ook van de wap was. Vermoedelijk telefoon niet vaak gebruikt (klopt, vnl thuis werken, komt ie alleen van boven naar beneden). Op een gegeven moment weer gaan rijden / bewegen met die foon en toen was het probleem weg.
Wellicht bij jou ook iets dergelijks het geval, maar dan met een van de sensors.
Nee noorden boven staat uit. Als ik het goed heb pakt CarPlay de gps van de auto, zou dan de sensor van de auto zijn.

Als iemand weet of ik de laatste firmware heb van de discover media (foto boven) dan zou dat super zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSweety66
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 05:49
ZesBarkiePK schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:54:
Vandaag was ik vrij en dus weer met de auto bezig.
Setje sportpedalen geïnstalleerd, was soms een beetje lastig maar goed zelf te doen.
Zeer tevreden met de look, zijn origineel Volkswagen, voor een goede prijs vanaf Ebay gekocht.
Ook zit de Helix speaker er nu in, het geluid is super!
Liggen nog een paar andere dingen klaar, maar dat komt volgende week wel weer.
@ZesBarkiePK , ben even nieuwsgierig naar de Helix. Via de dealer gekocht (vw webshop) of ander adres? Er schijnen meerdere codes mogelijk te zijn. Welke heb jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
MrSweety66 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 23:04:
[...]

@ZesBarkiePK , ben even nieuwsgierig naar de Helix. Via de dealer gekocht (vw webshop) of ander adres? Er schijnen meerdere codes mogelijk te zijn. Welke heb jij?
Via de VW webshop. M'n dealer was binnen een uurtje klaar. Ik ben op de hoogte van de codes, maar dat weet ik niet. Ik heb de tool ook niet om dat te controleren. Ik zou het eigenlijk nog eens aan m'n dealer moeten vragen. Standaard code is als het goed is wel voor de Golf.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:46

GerCor

Zonder dallen geen pieken

[...]

Code is afhankelijk van de auto. Heb je 3 deuren of 5? 'Gewone' of de variant. Als je de Helix bestelt en je geeft door welk type auto je hebt dan wordt de Helix geleverd met de juiste codering.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Dat idd. Wat die code namelijk ook doet is ook het afstellen van de ingebouwde versterker en dsp op de akoestiek van auto zelf. Een Passat is een grotere galmbak dan een golf. En iirc gebruik je dan ook de versterker van de sub voor je overige speakers. Vandaar ook de dongle die je kunt kopen als je het ding er uit haalt, zodat je de boel terug door kunt lussen. Immers, in de headunit is ook aangegeven dat er een sub is geïnstalleerd, dus die gooit het geluid dan standaard naar de (mogelijk afwezige) sub. Dat moet dan weer terug naar de headunit om daar de versterker van te gebruiken. Anders heb je geen geluid :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
[...]

Je kunt ze voorgecodeerd op Ebay kopen voor 400. Inbouwen is vrij eenvoudig, scheelt je bijna 300(!) met de dealer. :)

Heb er zelf 4 ingebouwd. 2 in mijn eigen auto's, en 2 voor anderen. Is niet zo moeilijk. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Vissa66 op 25-09-2021 13:49 ]

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Vissa66 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 13:42:
[...]

Je kunt ze voorgecodeerd op Ebay kopen voor 400. Inbouwen is vrij eenvoudig, scheelt je bijna 300(!) met de dealer. :)

Heb er zelf 4 ingebouwd. 2 in mijn eigen auto's, en 2 voor anderen. Is niet zo moeilijk. :)
Ja klopt, maar dat is met alle extra opties op de Volkswagen webshop wel zo. Op Amazon.nl vind je ook het meeste terug voor de helft van de prijs. Maar ik durf het zelf eerlijk gezegd niet zo goed, dus betaal voor dit soort dingen wel wat extra bij de dealer. Kan ik ook terug voor garantie als dat nodig is.

[ Voor 3% gewijzigd door ZesBarkiePK op 25-09-2021 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Voor het eerst in mijn leven had ik iets aan een trekhaak hangen afgelopen week. Onze Golf 7 uit 2015 heeft zo'n uitklapbare (hendel in de kofferbak) en dat werkte verder prima.

Wat me wel opviel was, dat de dode hoek detectie in de buitenspiegels niet werkte. Dat vond ik logisch, op zich. Echter, nu is de trekhaak weer ingeklapt (groen lampje brandt in de kofferbak, dus correct ingeklapt) maar de dode hoek detectie werkt desondanks niet meer. Is dit iets wat ik zelf kan 'fixen', of wordt het een retourtje dealer? Ik heb al in de instellingen zitten grasduinen, maar kon niets vinden helaas.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:52
Voor de B8 variant wil ik graag een beschermlijst voor op de achterbumper. Nu vragen zie hier bij VW €179,- voor. Op internet zie ik veel goedkopere alternatieven. Iemand ervaring met die van VW en is dat echt het geld waard of kan ik beter ergens anders een alternatief kopen voor wat minder knaken.

[ Voor 4% gewijzigd door R0y. op 27-09-2021 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
jaspov schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:35:
Weer een firmware vraag. Ik heb met carplay regelmatig dat ik achteruit rij op de kaart. Vooral met de app Waze. Zodra ik USB lostrek ga ik op de iPhone wel de goede kant op maar dan heb ik geen CarPlay beeld meer. Ik begreep dat de iPhone met CarPlay de gps van de auto doorkrijgt. Dealer gevraagd of ik de laatste software heb en volgens hen waren er geen updates. Is dat ergens na te gaan?

Volgens mij heet dit een discover media.

[Afbeelding]
Zou dit wel even laten updaten naar 369,
BeQuietAndDrive schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:41:
Voor het eerst in mijn leven had ik iets aan een trekhaak hangen afgelopen week. Onze Golf 7 uit 2015 heeft zo'n uitklapbare (hendel in de kofferbak) en dat werkte verder prima.

Wat me wel opviel was, dat de dode hoek detectie in de buitenspiegels niet werkte. Dat vond ik logisch, op zich. Echter, nu is de trekhaak weer ingeklapt (groen lampje brandt in de kofferbak, dus correct ingeklapt) maar de dode hoek detectie werkt desondanks niet meer. Is dit iets wat ik zelf kan 'fixen', of wordt het een retourtje dealer? Ik heb al in de instellingen zitten grasduinen, maar kon niets vinden helaas.
Even vanuit je menu in je tellerbak daar weer aanvinken.

[ Voor 32% gewijzigd door Rainesh op 27-09-2021 11:14 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Rainesh schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:13:
[...]

Even vanuit je menu in je tellerbak daar weer aanvinken.
Oh zit dat daar... in het Discover Pro systeem was het nergens te vinden. Ik ga het vanavond gelijk even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Twee vraagjes waar ik geen goed antwoord heb voor kunnen google’n:

Eerste: Ik heb comfort uitstap, maar weet iemand of ik die ook naar een eigen wens kan instellen? Geprobeerd door de stoel in te stellen terwijl hij in ‘comfort modus’ zat maar dit werkt niet. Ik wil de stoel met in en uit stappen wat meer recht op hebben ipv lig stand

Tweede: Iemand hier die de all weather matten gebruikt? Ga aankomende tijd veel op een bouwplaats zijn en dan lijken die rubber matten we wel wat. Ben alleen bang dat het wellicht glad wordt of dat het zand/de bagger er alsnog grotendeels naast gaat komen. Eventueel heb je ook nog de optimat maar daar gaat al het zand nog steeds in zitten?

[ Voor 37% gewijzigd door Toppe op 27-09-2021 11:38 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Zijn er hier mensen welke sinds afgelopen vrijdag ook een iPhone 13 (Pro Max?) hebben én daarbij tevens de 'Hotspot' functie in zo'n apparaat gebruiken om de auto bijvoorbeeld de actuele verkeersinformatie middels 'Guide & Inform' op te laten halen?

Het valt me op dat m'n auto (MY20 VW Tiguan / Discover Media) sinds de iPhone 13 moeite heeft met verbinden. Ik heb al aangezet dat het hotspot in de iPhone 'Maximale Compatibiliteit' moet/mag gebruiken maar ook dat geeft geen snel resultaat (zonder die instelling verbindt de auto overigens helemaal niet). M'n oude iPhone 7 stond de verbinding iedere keer gewoon direct toe ná het opstarten van het 'Persoonlijke Hotspot', ook nadat ik daar al iOS15 op had draaien. Verbindings gegevens in de auto zijn al eens verwijderd én opnieuw ingegeven dus ook daar is niets meer te winnen...
  • Discover Media
  • Hardware: 853
  • Software: 0876
Volgens mij zijn er sowieso al 4 mensen hier welke sinds afgelopen vrijdag zo'n Apple iPhone 13 toestel in huis hebben dus het lijkt me niet dat ik de enige ben welke deze ervaring nu mag meemaken tenzij ik de enige ben welke die WLAN functie(s) van de auto gebruikt...

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 27-09-2021 15:40 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Famous
Will_M schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:01:
Zijn er hier mensen welke sinds afgelopen vrijdag een iPhone 13 hebben én daarbij ook de 'Hotspot' functie in zo'n apparaat gebruiken om de auto bijvoorbeeld de actuele verkeersinformatie middels 'Guide & Inform' op te laten halen?

Het valt me op dat m'n auto (MY20 VW Tiguan / Discover Media) sinds de iPhone 13 moeite heeft met verbinden. Ik heb al aangezet dat het hotspot in de iPhone 'Maximale compatibiliteit' moet/mag gebruiken maar ook dat geeft geen noemenswaardig sneller resultaat. M'n oude iPhone 7 stond de verbinding iedere keer gewoon direct toe ná het opstarten van het 'Persoonlijke Hotspot', ook nadat ik daar al iOS15 op had draaien.

Volgens mij zijn er sowieso al 4 mensen hier welke sinds afgelopen vrijdag zo'n toestel in huis hebben dus het lijkt me niet dat ik de enige ben welke deze ervaring nu mag meemaken tenzij ik de enige ben welke die functie(s) gebruikt...
Ik gebruik het zelf niet maar weet wel dat het met oudere modellen k.t ging (CarPlay dan).
Dat is toen met de nieuwere iPhone zo goed als opgelost, dacht dat dat de iPhone X was, met zelfde versie van iOS.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9w0tEAfaJ6XqWA5GevsLsF0xPsM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Ot0a7kWpo3sGAB8dWmnnsSN.jpg?f=fotoalbum_large

Hier nieuwe bandjes eronder, wat een verschil!
Zelfs met dit weer heeft het al meer grip dan die Turanza met 25+ graden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Zijn er hier mensen welke sinds afgelopen vrijdag ook een iPhone 13 (Pro Max?) hebben én daarbij tevens de 'Hotspot' functie in zo'n apparaat gebruiken om de auto bijvoorbeeld de actuele verkeersinformatie middels 'Guide & Inform' op te laten halen?

Het valt me op dat m'n auto (MY20 VW Tiguan / Discover Media) sinds de iPhone 13 moeite heeft met verbinden. Ik heb al aangezet dat het hotspot in de iPhone 'Maximale Compatibiliteit' moet/mag gebruiken maar ook dat geeft geen snel resultaat (zonder die instelling verbindt de auto overigens helemaal niet). M'n oude iPhone 7 stond de verbinding iedere keer gewoon direct toe ná het opstarten van het 'Persoonlijke Hotspot', ook nadat ik daar al iOS15 op had draaien. Verbindings gegevens in de auto zijn al eens verwijderd én opnieuw ingegeven dus ook daar is niets meer te winnen...

Volgens mij zijn er hier sowieso al 4 mensen hier welke sinds afgelopen vrijdag zo'n toestel in huis hebben dus het lijkt me niet dat ik de enige ben welke deze ervaring nu mag meemaken tenzij ik de enige ben welke die WLAN functie(s) van de auto gebruikt...
Ik gebruik alleen CarPlay maar wil straks wel even kijken of ik hier ook last van heb. Waar moet ik ongeveer kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Apple CarPlay is geen probleem, dat spel werkt gewoon als vanouds en dat gaat in m'n auto sowieso alleen middels een bekabelde aansluiting waarbij de internetverbinding van de telefoon vervolgens direct gebruikt wordt door Apple CarPlay. Het is het WLAN deel in de auto welke (uiteraard draadloos) met het Hotspot van de telefoon moet verbinden zodat het VW eigen Navigatie systeem direct de verkeersinformatie op kan halen / actualiseren bij Car-Net (Guide & Inform).

Apple CarPlay gebruik ik bijna nooit omdat ik dan geen twee telefoons gelijktijdig kan verbinden (zakelijk / Privé).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Will_M schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:21:
Carplay is geen probleem, dat spel werkt gewoon als vanouds en dat gaat in m'n auto sowieso alleen middels een bekabelde aansluiting waarbij de internetverbinding van de telefoon vervolgens direct gebruikt wordt door Carplay. Het is het WLAN deel in de auto welke (uiteraard draadloos) met het Hotspot van de telefoon moet verbinden zodat het VW eigen Navigatie systeem direct de verkeersinformatie op kan halen / actualiseren bij Car-Net (Guide & Inform).

Carplay gebruik ik bijna nooit omdat ik dan geen twee telefoons gelijktijdig kan verbinden (zakelijk / Privé).
Weet je dit zeker? Ik gebruik CarPlay terwijl vrouwlief gewoon via de Bluetooth verbonden is. Vrouwlief kan dan gewoon bellen terwijl ik CarPlay gebruik. Andersom werkt natuurlijk ook :)

Je kan een van de toestellen toch gewoonlijk Bluetooth aanmelden?

[ Voor 3% gewijzigd door Toppe op 27-09-2021 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Toppe schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:23:
[...]

Weet je dit zeker? Ik gebruik CarPlay terwijl vrouwlief gewoon via de Bluetooth verbonden is. Vrouwlief kan dan gewoon bellen terwijl ik CarPlay gebruik. Andersom werkt natuurlijk ook :)

Je kan een van de toestellen toch gewoonlijk Bluetooth aanmelden?
Gesprekken aannemen gaat dan volgens mij nog wel maar uitgaand bellen lukt niet meer vanop het tweede toestel middels het 'Phone' menu van de auto, dat menu van de auto wordt gekaapt door Apple CarPlay (althans bij mij).

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 27-09-2021 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Will_M schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:26:
[...]

Gesprekken aannemen gaat dan nog wel maar uitgaand bellen lukt niet meer vanop het tweede toestel, het 'bel' menu van de auto wordt gekaapt door Apple CarPlay (althans bij mij).
Haha, ik bel nooit dus dat weet ik niet. Vanavond even kijken als vrouwlief weer thuis is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Ik kan hier nu ook niet veel testen. Geen zin om buiten in de regen te gaan staan 'prutsen'.... En m'n garage staat vol met motoren waarbij ik nú geen zin heb om die dingen aan de kant te zetten... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Famous schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:14:
[...]

[Afbeelding]

Hier nieuwe bandjes eronder, wat een verschil!
Zelfs met dit weer heeft het al meer grip dan die Turanza met 25+ graden 8)7
Pilot sport 4 is echt top, heb nu nog minder wheelspin dan met mn continentals eerst. Michelin is sws altijd goed, bij welk voertuig dan ook

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

• Discover Media
  • Hardware: 853
  • Software: 0876
Volgens mij zijn er sowieso al 4 mensen hier welke sinds afgelopen vrijdag zo'n Apple iPhone 13 toestel in huis hebben dus het lijkt me niet dat ik de enige ben welke deze ervaring nu mag meemaken tenzij ik de enige ben welke die WLAN functie(s) van de auto gebruikt...
Met zo'n ding ben je van al dat gedoe af. Ik heb hem 3 jaar geleden in de kofferbak aan de USB gehangen en al 3 jaar verder niet meer naar omgekeken en gaat altijd aan zodra ik de auto op contact zet. Ik kan me niet herinneren dat het ook maar één keer misgegaan is. (Prijsvoorbeeld: Bol.com). Alleen ff een gekoppelde data-sim aanvragen bij je provider. Bij Voda is dat éénmalig 10 euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0tuGqG_h3b0Xpkthy02kKSgR2bw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PWYKxGwjAvmfqeDoqEmkSBoR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 28-09-2021 08:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
giovanni2903 schreef op maandag 27 september 2021 @ 23:34:
[...]

Pilot sport 4 is echt top, heb nu nog minder wheelspin dan met mn continentals eerst. Michelin is sws altijd goed, bij welk voertuig dan ook
Zeker, alleen heb bijna altijd op PSS gereden dus was verwend denk ik :9

Als het verschil nu al zo groot is moet ik op een zomersedag nog maar eens de 0-100 en 1/4 mile tijden meten O-)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dennisdn schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 08:23:
[...]

Met zo'n ding ben je van al dat gedoe af. Ik heb hem 3 jaar geleden in de kofferbak aan de USB gehangen en al 3 jaar verder niet meer naar omgekeken en gaat altijd aan zodra ik de auto op contact zet. Ik kan me niet herinneren dat het ook maar één keer misgegaan is. (Prijsvoorbeeld: Bol.com). Alleen ff een gekoppelde data-sim aanvragen bij je provider. Bij Voda is dat éénmalig 10 euro.

[Afbeelding]
Issue lijkt zichzelf inmiddels opgelost te hebben :? :*)

VW WiFi spul wordt schijnbaar alleen als 'Legacy' aangemerkt door Apple (What's New)... Die "Maximale Compatibiliteit' optie van het HOTSPOT in de iPhone moet áán staan anders koppelt de auto niet.

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:33
Ik zag net op de website van VW dat de T-Roc enkel nog uit stock te leveren is (in België alleszins), betekent dit dan dat er een nieuwe versie op komst is?

• giovanni2903
Robinho96 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 18:02:
Ik zag net op de website van VW dat de T-Roc enkel nog uit stock te leveren is (in België alleszins), betekent dit dan dat er een nieuwe versie op komst is?
t-roc facelift wss aangezien alle andere modellen die ook hebben gehad (tiguan, polo, golf etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
giovanni2903 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:41:
[...]

t-roc facelift wss aangezien alle andere modellen die ook hebben gehad (tiguan, polo, golf etc)
Net in de mail
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UqiExRDJPwifYiEJW4M9vJo7iMI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CpatEEcfnbwIKnKeVUPtMS63.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 15-09 23:18

Klippy

Still Game

Robinho96 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 18:02:
Ik vind het er niet echt beter op geworden (als T-Roc rijder) maar misschien is het in het echt beter of moet ik wennen.

https://www.autoweek.nl/a...-t-roc-zonder-camouflage/

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Robinho96
  • Laatst online: 16:33
Klippy schreef op woensdag 29 september 2021 @ 20:40:
[...]

Ik vind het er niet echt beter op geworden (als T-Roc rijder) maar misschien is het in het echt beter of moet ik wennen.

https://www.autoweek.nl/a...-t-roc-zonder-camouflage/
Het moet enkel nog officieel gemaakt worden door VW dan?

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06:03
Toppe schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:29:
Twee vraagjes waar ik geen goed antwoord heb voor kunnen google’n:

Eerste: Ik heb comfort uitstap, maar weet iemand of ik die ook naar een eigen wens kan instellen? Geprobeerd door de stoel in te stellen terwijl hij in ‘comfort modus’ zat maar dit werkt niet. Ik wil de stoel met in en uit stappen wat meer recht op hebben ipv lig stand

Tweede: Iemand hier die de all weather matten gebruikt? Ga aankomende tijd veel op een bouwplaats zijn en dan lijken die rubber matten we wel wat. Ben alleen bang dat het wellicht glad wordt of dat het zand/de bagger er alsnog grotendeels naast gaat komen. Eventueel heb je ook nog de optimat maar daar gaat al het zand nog steeds in zitten?
Ik heb in mijn Passat voor de wintermaanden de allweather matten van Volkswagen. Het is van een soort zacht rubber waardoor het niet echt glad wordt. Ik heb ook geen last van bagger die er naast komt. Was positief verrast over de kwaliteit!
Helaas geen garantie dat het voor jou Golf exact dezelfde zijn…

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

iAdema schreef op woensdag 29 september 2021 @ 23:36:
[...]

Ik heb in mijn Passat voor de wintermaanden de allweather matten van Volkswagen. Het is van een soort zacht rubber waardoor het niet echt glad wordt. Ik heb ook geen last van bagger die er naast komt. Was positief verrast over de kwaliteit!
Helaas geen garantie dat het voor jou Golf exact dezelfde zijn…
Volkswagen kon nekt exact zeggen wat voor materiaal het is maar afgaande op de wel beschikbare informatie en de foto’s kom ik inderdaad ook uit op dat zacht rubber/schuim. Van dit zelfde materiaal worden ook de kofferbak matten gemaakt.

Heb nu een dikke, vol rubberen, kofferbak mat en dat bevalt prima. Wellicht ga ik dan ook maar voor de automatten van vol rubber :)

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Belangrijk is, dat de matten 'plek' hebben om het vuil op te slaan. Dus liefst dieperliggende vakken of groeven, of iets dergelijks. Anders blijf je je eigen vuil uitsmeren over de mat zelf, of het gaat er alsnog aan de zijkanten naast.

Wat dat betreft zijn dit soort matten eigenlijk het beste (maar wel lelijk).

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Vanaf prijs NL: net geen 20k
Vanaf prijs DE: net geen 16k

Dank u belastingdienst :(

• Famous
The Eagle schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:50:
[...]

Oeps, zag de vergelijking met DE niet :o

Maar 16k voor een kale Polo, dat is in Nederland ook een stuk goedkoper geweest :P

[ Voor 24% gewijzigd door Famous op 30-09-2021 09:10 ]

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Is en blijft veel geld ja. Je moet het maar niet naar de gulden terugrekenen :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
The Eagle schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:19:
Is en blijft veel geld ja. Je moet het maar niet naar de gulden terugrekenen :X
Gulden?
We zijn potverdorrie 20 jaar verder :p

In die tijd koste een Polo waarschijnlijk 15.000 gulden :P

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

The Eagle schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:50:
[...]

Groot deel belasting inderdaad. Maar vroeger waren Duitse auto's soms ook kaal uitgerust hoor... A4's zonder cruise control en zo... tegenwoordig is dat wel wat beter trouwens.

Zo'n vanafprijs zegt verder niet zoveel, zo'n instapper koopt bijna niemand. Maar, Nederland is echt een lease land, en daar plukken we de vruchten van middels goed aangeklede en doorgaans correct geprijsde Lease/Business Editions. Zeker voor de occasionkoper na een paar jaar is dat interessant, genoeg aanbod ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:39:
Belangrijk is, dat de matten 'plek' hebben om het vuil op te slaan. Dus liefst dieperliggende vakken of groeven, of iets dergelijks. Anders blijf je je eigen vuil uitsmeren over de mat zelf, of het gaat er alsnog aan de zijkanten naast.

Wat dat betreft zijn dit soort matten eigenlijk het beste (maar wel lelijk).
https://www.automatten.nl...013-2020-Leon-2020-heden/

Had die in gedachten. Niet mooi, maar ik loop vrijwel de hele dag op laarzen en hier voor de deur is het een grote bagger zooi. Om dan maar niet over de bouwplaats van onze nieuwe woning te praten :+

Soms is het comfort net iets belangrijker dan het uiterlijk. Daarbij, wie ziet die matten?

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:21
Wellicht snappen jullie het en kunnen jullie helpen.. Ik heb recentelijk een Golf Variant aangeschaft (hij is van januari 2017). Er zat geen SD kaart in dus de navigatiebestanden waren beschadigd, zegt het systeem. Nu heb ik via de verkoper een nieuwe SD kaart gekregen met daar op de tekst:
Volkswagen Navigation AS, Europa 1 (V9).

Als die ik 1 van de 2 SD kaart sleuven klik zegt het systeem keurig: SD-kaart 1: de bron bevat de navigatiedatabank. De navigatie blijft echter aangeven dat de bestanden ongeldig zijn en geeft het verzoek de bestanden te controleren. Heb ik dan het verkeerde SD kaartje geleverd gekregen of moet ik iets anders doen?

[ Voor 0% gewijzigd door rscheper op 30-09-2021 19:51 . Reden: Typfout! ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
rscheper schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:28:
Wellicht snappen jullie het en kunnen jullie helpen.. Ik heb recentelijk een Golf Variant aangeschaft (hij is van januari 2017). Er zat geen SD kaart in dus de navigatiebestanden waren beschadigd, zegt het systeem. Nu heb ik via de verkoper een nieuwe SD kaart gekregen met daar op de tekst:

Als die ik 1 van de 2 SD kaart sleuven klik zegt het systeem keurig: SD-kaart 1: de brond bevat de navigatiedatabank. De navigatie blijft echter aangeven dat de bestanden ongeldig zijn en geeft het verzoek de bestanden te controleren. Heb ik dan het verkeerde SD kaartje geleverd gekregen of moet ik iets anders doen?
@Antera kan het vast vrijschakelen voor je!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
De kaarten zelf downloaden en erop plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

giovanni2903 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 23:48:
De kaarten zelf downloaden en erop plaatsen?
Lijkt mij onzin. Ik zou de verkoper even bellen. Ik neem aan dat wanneer de navigatie niet vrijgeschakeld is je daar een melding van krijgt. En niet dat de bestanden beschadigd of ongeldig zijn. Er is, volgens mij, iets anders aan de hand.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@rscheper Is er toevallig iemand bij je in de regio die óók een, liefst MY17, VW heeft én een Discover Media device gemonteerd heeft wat wel werkt? Kaartje van zo'n auto even overzetten laat je vrij snel zien of 't aan jouw auto óf aan 't kaartje ligt.

MY17 is volgens mij MIB2 dus aan de kaartjes van een auto uit 2015 en ouder heb je dan niets.

P.S. Een béétje VW dealer test dit soort dingen gewoon als service voor je uit...

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 01-10-2021 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Will_M schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:24:
@rscheper Is er toevallig iemand bij je in de regio die óók een, liefst MY17, VW heeft én een Discover Media device gemonteerd heeft wat wel werkt? Kaartje van zo'n auto even overzetten laat je vrij snel zien of 't aan jouw auto óf aan 't kaartje ligt.

MY17 is volgens mij MIB2 dus aan de kaartjes van een auto uit 2015 en ouder heb je dan niets.

P.S. Een béétje VW dealer test dit soort dingen gewoon als service voor je uit...
Lijkt mij op: kaartje van een Discover Pro in een Discover Media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
GerCor schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:27:
[...]

Lijkt mij op: kaartje van een Discover Pro in een Discover Media.
Ik zal niet zeggen dat 't niet kán maar een Discover Pro heeft z'n kaartenset op de interne HDD staan en die set is ook véél te groot om op een Discover Media SD kaartje te kunnen zetten.

Maar: Je wéét niet wat mensen tegenwoordig allemaal aan het rommelen zijn met 'data' terwijl ze 't woord data nog niet eens kunnen herleiden tot in de essentie :*) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Sinds 1-7-2021 rij ik in een T-Roc (lease, sport bussines r), op zich een fijne auto , een aantal dingen echt nog niet op orde:

Discover media, software is gewoon brak, vooral de carplay functionaliteit is buggy, minimaal 3 x per week de hele unit resetten om het werkend te krijgen (dit is aan de kabel, draadloos is helemaal geen doen). Bij het draadloos opladen ism carplay wordt de telefoon echt veel te warm..(iphone XS)

Lane assist is in sommige gevallen ronduit gevaarlijk, vooral bij wegen welke geen "middenstreep" maar 2 "strepen" aan de zijkant hebben, wanneer je deze wegen een beetje enthausiast neemt zijn de stuur ingrepen echt ongewenst en levensgevaarlijk.

Ook is het systeem die waarschuwt over het niet in het midden rijden en of het stuur vasthouden veel te scherp afgesteld, geregeld wijk je een beetje uit op de snelweg omdat je buurman niet helemaal in het midden rijdt, ik heb dan geen behoefte aan irritant gepiep.

Bovenstaande Lane assist opties zou je gewoon moeten kunnen uitschakelen met een knop (net als dat wel kan met het start stop systeem), ipv iedere keer als je de auto hebt gestart menu's door te worstelen.

Benzinetank is ook echt te klein..

Auto rijdt wel goed en ligt prima op de weg fijn bakkie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Jur schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:11:
Sinds 1-7-2021 rij ik in een T-Roc (lease, sport bussines r), op zich een fijne auto , een aantal dingen echt nog niet op orde:

Discover media, software is gewoon brak, vooral de carplay functionaliteit is buggy, minimaal 3 x per week de hele unit resetten om het werkend te krijgen (dit is aan de kabel, draadloos is helemaal geen doen). Bij het draadloos opladen ism carplay wordt de telefoon echt veel te warm..(iphone XS)
Ken iemand met een Polo die hetzelfde probleem heeft. Welke versie hebt je?

Hij gaat binnenkort terug maar de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:48
Lane assist stond bij mij na aanschaf al uit na 2 dagen.

Ook de rem ingrepen bij passeren van auto's die afslaan naar rechts zijn erg irritant. Zou dat bij andere fabrikanten wel altijd goed werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Will_M schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:30:
[...]

Ik zal niet zeggen dat 't niet kán maar een Discover Pro heeft z'n kaartenset op de interne HDD staan en die set is ook véél te groot om op een Discover Media SD kaartje te kunnen zetten.

Maar: Je wéét niet wat mensen tegenwoordig allemaal aan het rommelen zijn met 'data' terwijl ze 't woord data nog niet eens kunnen herleiden tot in de essentie :*) :P
Verkoopt de VW geen SD cardjes met navigatie voor de Discover Pro? Ik weet ook wel dat je het op de HDD moet installeren maar dan zul je dat toch eerst moeten hebben om het op de HDD te kunnen installeren.

Kijk, wij downloaden dat uiteraard. Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die niet weten hoe dat moet en gewoon een SD-card kopen en dan op de HDD installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:54

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

roland kroes schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:29:

Ook de rem ingrepen bij passeren van auto's die afslaan naar rechts zijn erg irritant. Zou dat bij andere fabrikanten wel altijd goed werken?
Jazeker, werkt perfect in de Audi.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Tylen schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:48:
[...]

Jazeker, werkt perfect in de Audi.
Boeh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

roland kroes schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:29:

In mijn Passat B8 (MY2018) werkt het anders meer dan prima. Het is ook anticiperen natuurlijk en soms het gas er een klein beetje ophouden om e.e.a. te over-rulen.

@Jur, heb je op het uiteinde van de stengel van je richtingaanwijzer geen knopje zitten? Zo kom ik in de Passat in een ‘speciaal’ menu waar ik direct alle hulpsystemen aan- danwel uit kan schakelen,

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Dit menu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z0Qr9C6qCdrtJEmVG6DFWLziQ0o=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/gShaXtqhrOpkJgHq6EH1W4w0.png?f=fotoalbum_medium

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsjee
Dus, kreeg de mogelijkheid om een nieuwe VW te gaan configureren.
Gekeken naar de nieuwe Polo, maar wat zijn de prijzen toch flink gestegen de laatste 3.5jaar..

Zou ik vergelijkbare opties nemen tegenover mijn huidige polo van 2018, ben ik zo een slordige 6k meer kwijt.

Nu besloten om geen nieuwe auto te nemen, maar een "jonge" nieuwe Seat Leon ST.
Wel genoten van de Polo hoor, veel veilige kilometers mee kunnen maken :)

Nu heb ik nog wat leuke spulletjes over van de Polo AW:
- Sunnyboys zonweringen
- Rline Diffuser
- Rline Spoiler
- Spatlap (rubberig spul) voorwielen
- Externe gasresponse ( sprintbooster v3 )
- Raamspoilers, voor en achter
- Led lampen voor, orginele pasvorm, incl afdichtingskap weer te bevestigen

Gezien ik geen Polo meer zal gaan rijden heb ik hier niets aan, mocht iemand interesse hebben, alles in goede staat. Dat wordt dan maar verhuizen naar het Seat topic :D 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Marsjee op 03-10-2021 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Marsjee schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:42:
Gekeken naar de nieuwe Polo, maar wat zijn de prijzen toch flink gestegen de laatste 3.5jaar..

Zou ik vergelijkbare opties nemen tegenover mijn huidige polo van 2018, ben ik zo een slordige 6k meer kwijt.

- Sunnyboys zonweringen
- Rline Diffuser
- Rline Spoiler
- Spatlap (hard plastic) voorwielen

Gezien ik geen Polo meer zal gaan rijden heb ik hier niets aan, mocht iemand interesse hebben, alles in goede staat. Dat wordt dan maar verhuizen naar het Seat topic :D 8)7
Tja reken een 2% inflatie elk jaar en door de aanhoudende chiptekorten zijn er nog extra veel prijsverhogingen geweest dit jaar. En de BPM blijft ook omhoog gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Scrtz schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 14:00:
[...]

Tja reken een 2% inflatie elk jaar en door de aanhoudende chiptekorten zijn er nog extra veel prijsverhogingen geweest dit jaar. En de BPM blijft ook omhoog gaan.
Klopt, hierdoor was de keus om een klasse hoger te pakken snel gemaakt. Voor dezelfde prijs een luxere auto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Marsjee schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 14:06:
[...]

Klopt, hierdoor was de keus om een klasse hoger te pakken snel gemaakt. Voor dezelfde prijs een luxere auto :+
Vind dat met de Passat en Tiguan ook, dat zit ook niet heel ver meer weg van een Golf qua prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:11

Oekol

waka waka hey hey

Scrtz schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 14:45:
[...]

Vind dat met de Passat en Tiguan ook, dat zit ook niet heel ver meer weg van een Golf qua prijs.
Als een golf en polo omhoog gaat zou die toch in principe ook dezelfde marge tov een Passat en Tiguan houden zou je zeggen?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

rscheper schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:28:

Als die ik 1 van de 2 SD kaart sleuven klik zegt het systeem keurig: SD-kaart 1: de bron bevat de navigatiedatabank. De navigatie blijft echter aangeven dat de bestanden ongeldig zijn en geeft het verzoek de bestanden te controleren. Heb ik dan het verkeerde SD kaartje geleverd gekregen of moet ik iets anders doen?
Post eens een foto van je scherm met knoppen? Dan weten we snel wat voor systeem erin zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Famous schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:25:
[...]

Ken iemand met een Polo die hetzelfde probleem heeft. Welke versie hebt je?

Hij gaat binnenkort terug maar de dealer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3CW_NmZ-JskcT_R4c4NfxQ5BoyI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DF8LIzSnAeFW9teJdMke0jku.jpg?f=fotoalbum_large

Is dit de laatste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Antera schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 15:08:
[...]

Post eens een foto van je scherm met knoppen? Dan weten we snel wat voor systeem erin zit
Bij deze! Sorry van de late reactie.. Dit is mijn eerste VW met zo'n modern scherm erin, ik had bijvoorbeeld nog nooit gehoord van vrijschakelen en alle andere dingen die ik hier voorbij zie komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-CKeKgHRXTU_ZxdFaFLJMoGdvXI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Iwu94uZouHOhQsRjDf4dDESk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
rscheper schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 08:39:
[...]

Bij deze! Sorry van de late reactie.. Dit is mijn eerste VW met zo'n modern scherm erin, ik had bijvoorbeeld nog nooit gehoord van vrijschakelen en alle andere dingen die ik hier voorbij zie komen.

[Afbeelding]
Is app connect een tegel in het hoofdmenu? Dus tussen media, wagen, opties etc?
Het is discover pro, maar weet niet of het eerste of 2e generatie is (denk eerste). De kaarten hiervan zijn verder hetzelfde en zijn hier te downloaden;

https://app-connect.volks...pdates/download/#download

Dus: variant, from 2015, discover pro.
Bestand downloaden (europe) , uitpakken met 7zip en de bestanden die daaruit komen op je volkswagen sd kaart zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
giovanni2903 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:55:
[...]

Is app connect een tegel in het hoofdmenu? Dus tussen media, wagen, opties etc?
Het is discover pro, maar weet niet of het eerste of 2e generatie is (denk eerste). De kaarten hiervan zijn verder hetzelfde en zijn hier te downloaden;

https://app-connect.volks...pdates/download/#download

Dus: variant, from 2015, discover pro.
Bestand downloaden (europe) , uitpakken met 7zip en de bestanden die daaruit komen op je volkswagen sd kaart zetten.
App connect is inderdaad een tegel in het hoofdmenu! Ik had deze website niet gevonden, maar hier kan ik wel iets mee, bedankt! Zodra de auto weer thuis is vanavond ga ik het proberen.

Mogelijk nog een herkenningsprobleempje voor bekenden hier: Ik kan bluethooth activeren via de initiele setup van de unit, maar mijn mobiel ziet op dat moment geen bluetooth apparaat. Ik heb het nog niet met de iPhone van mijn vrouw geprobeerd, zelf heb ik een Pixel 4a met dus Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
rscheper schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:59:
[...]

App connect is inderdaad een tegel in het hoofdmenu! Ik had deze website niet gevonden, maar hier kan ik wel iets mee, bedankt! Zodra de auto weer thuis is vanavond ga ik het proberen.

Mogelijk nog een herkenningsprobleempje voor bekenden hier: Ik kan bluethooth activeren via de initiele setup van de unit, maar mijn mobiel ziet op dat moment geen bluetooth apparaat. Ik heb het nog niet met de iPhone van mijn vrouw geprobeerd, zelf heb ik een Pixel 4a met dus Android.
Dan heb je mib2 pro (dan begrijp je de termen hier misschien wat beter). De kaarten op de harde schijf zijn dus corrupt, niet die op de sd kaart. Bij de discover media moeten de kaarten altijd in de unit zitten, bij de pro worden ze gekopierd naar de interne harde achijf van de unit (in dashboard kastje). Als je de nieuwste kaarten hebt gedownload op de kaart en erin doet, moet je naar navigatie gaan, instellingen en dan update. Hou er rekening mee dat het kopieren heel lang kan duren (duurde bij bijn mib1 pro 4uur..)

Probeer is alle oude toestellen uit de unit te verwijderen en dan jouwe te koppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

rscheper schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:59:
[...]

Hier staat de uitleg hoe je het moet doen: https://gathering.tweaker...message/60627794#60627794

Wat Bluetooth betreft. Vaak werkt het wel als je op de telefoon eerst even de Bluetooth uitschakelt en dan weer inschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Marsjee schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:42:

- Sunnyboys zonweringen
- Rline Diffuser
- Rline Spoiler
- Spatlap (rubberig spul) voorwielen
- Led lampen voor, orginele pasvorm, incl afdichtingskap weer te bevestigen

Ik heb deze alleen wel voor een Golf nodig, dus kan hem helaas niet van je afnemen.

Maar hoe ben je aan de diffuser en spoiler gekomen als ik vragen mag? Zijn die origineel van Volkswagen?

Helaas heeft vorige week mijn buurman met zijn aanhanger tegen mijn Golf aangezeten en mijn diffuser is doormidden gebroken. Schade valt wel mee, is maar plastic.

Ik kan het natuurlijk gewoon bij de dealer laten herstellen, maar een upgrade naar R-Line klinkt wel interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsjee
ZesBarkiePK schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:31:
[...]

Ik heb deze alleen wel voor een Golf nodig, dus kan hem helaas niet van je afnemen.

Maar hoe ben je aan de diffuser en spoiler gekomen als ik vragen mag? Zijn die origineel van Volkswagen?

Helaas heeft vorige week mijn buurman met zijn aanhanger tegen mijn Golf aangezeten en mijn diffuser is doormidden gebroken. Schade valt wel mee, is maar plastic.

Ik kan het natuurlijk gewoon bij de dealer laten herstellen, maar een upgrade naar R-Line klinkt wel interessant.
Er is een duitse webshop die ze verkoopt ( orgineel meende ik ) en er zijn wat bekende china sites waar ze ook te vinden zijn. Met wat goed zoeken kun je diffusers vinden die kwa looks echt een kopie zijn :+

Duitse shop: https://www.kunzmann.de/s...lkswagen-retrofitting.htm

[ Voor 7% gewijzigd door Marsjee op 04-10-2021 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:16

Tarin

Just plain weird.

Hoe zit het eigeniljk met de media-units die in de aktuele VWs ingebouwd worden? Mijn huidige Golf 7.5 heeft nog een CD-speler, SD-kaartslot, AUX-ingang en 2 USB-aansluitingen om MP3tjes te laden, is dus makkelijk wisselen tussen mijn muziek en kinderliedjes, of podcasts, enz. enz.

Hoe ziet dat er bij de Discover Pro van de huidige Passat uit (er staan hier geen Passats bij de dealer)? En in de ID.4? Ik heb in de ID.4 in het menu zitten wroeten maar vind daar alleen bluetooth? Ze hebben sowieso alleen nog maar USB-C-aansluitingen, wat natuurlijk klote is als je gewoon je eerste generatie iPhone SE wil opladen..

Er is geen fatsoenlijke handleiding meer beschikbaar op de VW-site, en de dealer heeft niet zoveel zin me uitgebreid te helpen, want m'n auto-van-de-zaak wordt toch ergens anders besteld..

[ Voor 13% gewijzigd door Tarin op 05-10-2021 09:45 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:54

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Tarin schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:44:
Hoe zit het eigeniljk met de media-units die in de aktuele VWs ingebouwd worden? Mijn huidige Golf 7.5 heeft nog een CD-speler, SD-kaartslot, AUX-ingang en 2 USB-aansluitingen om MP3tjes te laden, is dus makkelijk wisselen tussen mijn muziek en kinderliedjes, of podcasts, enz. enz.

Hoe ziet dat er bij de Discover Pro van de huidige Passat uit (er staan hier geen Passats bij de dealer)? En in de ID.4? Ik heb in de ID.4 in het menu zitten wroeten maar vind daar alleen bluetooth? Ze hebben sowieso alleen nog maar USB-C-aansluitingen, wat natuurlijk klote is als je gewoon je eerste generatie iPhone SE wil opladen..

Er is geen fatsoenlijke handleiding meer beschikbaar op de VW-site, en de dealer heeft niet zoveel zin me uitgebreid te helpen, want m'n auto-van-de-zaak wordt toch ergens anders besteld..
HEre you go. "Probleem" opgelost. https://www.apple.com/nl/...-naar-lightning-kabel-1-m

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Laatst online: 14-09 21:50
Ik heb sinds afgelopen week een Volkswagen Tiguan Allspace uit 11-2019 gekregen als leasewagen voor het komende jaar. Top wagen en bijna alles werkt perfect!
Het enige waar ik niet helemaal uit kom is Car-Net. Ik heb Wlan werkend via hotspot met mijn mobiel. De VW connect app werkt volgens mij wel helemaal; maar als ik in de auto op Car-Net klik geeft hij de foutmelding "Service is niet beschikbaar". Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Ik heb al een reset naar fabrieksherstellingen gedaan van alle settings, en alles opnieuw ingesteld, maar dit heeft niet geholpen (ook is het raar dat hij dan wel veel reset, maar toch een paar instellingen onthoud).

Ik wil met name de functionaliteit hebben dat de verkeersinformatie up to date is/blijft bij het navigatiesysteem, zodat het navigatiesysteem ook goed te gebruiken is zonder vaak in de file terecht te komen. Meestal gebruik ik gewoon auto android, maar vind het gewoon prettig al ook deze functionaliteit goed zou werken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 15:25

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

rolandmegens schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:06:
Ik heb sinds afgelopen week een Volkswagen Tiguan Allspace uit 11-2019 gekregen als leasewagen voor het komende jaar. Top wagen en bijna alles werkt perfect!
Het enige waar ik niet helemaal uit kom is Car-Net. Ik heb Wlan werkend via hotspot met mijn mobiel. De VW connect app werkt volgens mij wel helemaal; maar als ik in de auto op Car-Net klik geeft hij de foutmelding "Service is niet beschikbaar". Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Ik heb al een reset naar fabrieksherstellingen gedaan van alle settings, en alles opnieuw ingesteld, maar dit heeft niet geholpen (ook is het raar dat hij dan wel veel reset, maar toch een paar instellingen onthoud).

Ik wil met name de functionaliteit hebben dat de verkeersinformatie up to date is/blijft bij het navigatiesysteem, zodat het navigatiesysteem ook goed te gebruiken is zonder vaak in de file terecht te komen. Meestal gebruik ik gewoon auto android, maar vind het gewoon prettig al ook deze functionaliteit goed zou werken,
Ik heb dit ook (gehad) maar volgens mij moet je wel een geldig abonnementje hebben hiervoor. Bij mij was het de eerste 3 jaar gratis, die verkeersinformatie, maar daarna moest je echt wel lappen. Dus vermoedelijk even de dealer navragen. Meer hier: https://www.volkswagen.nl...nt/connectiviteit/car-net

Volgende stond bij mij in verkoopsheet:
- Mobiele online diensten (Car-Net): 'Guide & Inform Basis'
abonnement voor 36 maanden
- Ontvangst van realtime informatie doordat uw auto
verbonden is met het internet

[ Voor 7% gewijzigd door DerOllie op 05-10-2021 13:44 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandmegens
DerOllie schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:43:
[...]

Ik heb dit ook (gehad) maar volgens mij moet je wel een geldig abonnementje hebben hiervoor. Bij mij was het de eerste 3 jaar gratis, die verkeersinformatie, maar daarna moest je echt wel lappen. Dus vermoedelijk even de dealer navragen. Meer hier: https://www.volkswagen.nl...nt/connectiviteit/car-net

Volgende stond bij mij in verkoopsheet:
- Mobiele online diensten (Car-Net): 'Guide & Inform Basis'
abonnement voor 36 maanden
- Ontvangst van realtime informatie doordat uw auto
verbonden is met het internet
Volgens de mail die ik ontvangen heb heb ik tot en met 04-02-2023 de Guide & Inform Basic en Security & Service Plus. Als het goed is zou dus alles betaald/afgenomen moeten zijn (door de vorige eigenaar, die de auto toen besteld heeft).
De auto is nu nog net geen 2 jaar oud, dus daar zou het niet aan kunnen liggen.

Edit:
Zojuist met de customer care gebeld. Ze hebben 2 tips gegeven om uit te proberen, volgens hun lossen die het meestal op (dit gebeurd blijkbaar vaker):
1) auto starten en daarna infotainment uit/aan knop inhouden totdat het systeem zichzelf herstart (lange reset)
2) via gebruikers bij privacy 15 seconden lang de instelling op maximaal zetten, en daarna weer op minimale privacy. Vervolgens auto uitzetten + op slot voor minimaal 15 minuten (als hij al op maximaal stond, dan is dat waarschijnlijk het probleem en dan op minimaal zetten + 15 minuten wachten)

Ben benieuwd of 1 van die 2 opties het gaat verhelpen.

[ Voor 24% gewijzigd door rolandmegens op 05-10-2021 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:16

Tarin

Just plain weird.

Goed verhaal, lekker kort. Bijna net zo informatief als de VW-website :P. Is er überhaupt een fatsoenlijk overzicht van aansluitingen voor de huidige Discover Pro, of het grotere entertainment-systeem van de ID.4? Met een beetje zoeken vind je wel een VIN om in te loggen in de online gebruiksaanwijzing, maar die is erg beknopt.

[ Voor 6% gewijzigd door Tarin op 05-10-2021 16:28 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Tarin schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:44:

Passat B8.5 heeft ook USB-C aansluitingen.

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakin77
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-01 13:19
rolandmegens schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:06:

'Service is niet beschikbaar' heb ik ook (golf 7.5 met connected), eigenlijk altijd zo geweest :s
En bij mij is zojuist ook de eerste 3 jaar 'gratis' Guide & Inform Basis verlopen. Ik schrok me een hoedje toen ik de prijzen zag om te verlengen. Dan maar google maps ofzo.....

Sinds de laatste dagen kan ik ook opeens niet meer connecten met de 'mijnvolkswagen' app.

VW en online diensten.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
Tot nu toe geen succes. Zojuist meer dan half uur met 2 duitse service medewerkers aan de lijn gehangen, en die weten niet hoe ze het op moeten lossen, dus verwezen me weer naar de Nederlandse hulplijn. Morgen overdag nog maar een keer proberen dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
rolandmegens schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:44:
Tot nu toe geen succes. Zojuist meer dan half uur met 2 duitse service medewerkers aan de lijn gehangen, en die weten niet hoe ze het op moeten lossen, dus verwezen me weer naar de Nederlandse hulplijn. Morgen overdag nog maar een keer proberen dus.
Heb je het telkens op dezelfde plek geprobeerd? Zo ja, probeer het voor de aller zekerheid eens op een andere parkeerplaats. Ik ben bij de initiële setup 3 dagen aan het vervelen geweest omdat de beschrijving, de verkopers én de helpdesk niet op het idee kwamen dat de ingebouwde Sim wel eens geen bereik kon hebben. Ik ging er zelf toen vanuit dat alles via de hotspot ging maar hij moest blijkbaar uit security ook iets met z’n eigen Sim doen. Toen ik hem tussen de hoge gebouwen wegzette werkte het ineens feilloos.

[ Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 05-10-2021 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Tarin schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:16:
[...]

Goed verhaal, lekker kort. Bijna net zo informatief als de VW-website :P. Is er überhaupt een fatsoenlijk overzicht van aansluitingen voor de huidige Discover Pro, of het grotere entertainment-systeem van de ID.4? Met een beetje zoeken vind je wel een VIN om in te loggen in de online gebruiksaanwijzing, maar die is erg beknopt.
Waarom denk/doe je nou zo moeilijk? De systemen ondersteunen sowieso een iPod mogelijkheid, wat je hoogstwaarschijnlijk terug kan vinden in het boekje van je navigatiesysteem. De kabel die @Tylen linkt werkt daar dus perfect voor.

Overigens hebben vrijwel alle nieuwe types enkel nog een paar usb c aansluitingen omdat alles toch zowat draadloos gaat. Cd, sd of aux is niet meer van deze tijd en dus niet meer aanwezig in nieuwe types. Mijn golf 8 GTE heeft ook enkel 2x usb c.
Freakin77 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:19:
[...]

'Service is niet beschikbaar' heb ik ook (golf 7.5 met connected), eigenlijk altijd zo geweest :s
En bij mij is zojuist ook de eerste 3 jaar 'gratis' Guide & Inform Basis verlopen. Ik schrok me een hoedje toen ik de prijzen zag om te verlengen. Dan maar google maps ofzo.....

Sinds de laatste dagen kan ik ook opeens niet meer connecten met de 'mijnvolkswagen' app.

VW en online diensten.... 8)7
Ja je hebt een abbo nodig voor die diensten te blijven gebruiken. Weconnect is de vervanger van het ‘oude’ Car-net maar weet persoonlijk niet in hoeverre dat nog samenwerkt in oudere voertuigen.

‘Mijn Volkswagen’ was een losse app ontwikkeld door PON/MIND en dat hebben ze inmiddels stopgezet/servers offline gegooid doordat VW nu Weconnect overal in implementeert.

[ Voor 33% gewijzigd door Scrtz op 05-10-2021 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:24:
[...]

Mijn golf 8 GTE heeft ook enkel 2x usb c.
Op de achterbank onder de klimaat unit niet nog twee? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Terug komend op mijn vraag wat betreft de matten: ik heb contact gehad met Volkswagen met de vraag of het inderdaad volledig rubber is en volgens de fabriek in Duitsland is het inderdaad volledig rubber.. ben benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Toppe schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:28:
[...]

Op de achterbank onder de klimaat unit niet nog twee? ;)
Ja true haha! Zit alleen nooit achterin :P weet eigenlijk helemaal niet of de golf 8 nog een sigarettenplug in de kofferbak heeft? Nog niet opgevallen iig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:30:
[...]

Ja true haha! Zit alleen nooit achterin :P weet eigenlijk helemaal niet of de golf 8 nog een sigarettenplug in de kofferbak heeft? Nog niet opgevallen iig
Jawel. Rechter kant, zit vrij hoog dus goed kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
Dennisdn schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:50:
[...]

Heb je het telkens op dezelfde plek geprobeerd? Zo ja, probeer het voor de aller zekerheid eens op een andere parkeerplaats. Ik ben bij de initiële setup 3 dagen aan het vervelen geweest omdat de beschrijving, de verkopers én de helpdesk niet op het idee kwamen dat de ingebouwde Sim wel eens geen bereik kon hebben. Ik ging er zelf toen vanuit dat alles via de hotspot ging maar hij moest blijkbaar uit security ook iets met z’n eigen Sim doen. Toen ik hem tussen de hoge gebouwen wegzette werkte het ineens feilloos.
Heb het inderdaad al op zo'n 4-5 plekken geprobeerd. Alles lijkt ook goed te zijn vanuit het oogpunt van de medewerker, dus het ligt aan iets van de hotspot of de auto oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Iemand ervaring met deze dashcam van Volkswagen zelf? https://shop.volkswagen.n...2020&trimline=style&cid=3

Lijkt me wel wat, zit niet zo in het zicht maar ben vooral benieuwd naar de kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Toppe schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 07:38:
Iemand ervaring met deze dashcam van Volkswagen zelf? https://shop.volkswagen.n...2020&trimline=style&cid=3

Lijkt me wel wat, zit niet zo in het zicht maar ben vooral benieuwd naar de kwaliteit
Geen ervaring mee maar vind het best een bak geld voor een 2k dashcam.

Pagina: 1 ... 68 ... 140 Laatste