Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 82 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
pwillemske schreef op maandag 28 maart 2022 @ 22:24:
@Rainesh Ooh, die module moet ik open maken en de poort zelf verwisselen? Die module is namelijk veel groter dan de usb poort, hij is namelijk net zo diep als het DIN slot. Waarom heeft VW zoveel verschillende :P
Je hoeft alleen het interne gedeelte om te wisselen :)

German Engineering :9

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 17:12

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Mad-Matt schreef op maandag 28 maart 2022 @ 17:15:
Weet iemand hoe ik de bandenspanning reset in onze golf 6?

Ik heb youtube erbij gepakt, maar dat knopje in het handschoenenkastje/middenconsole hebben we niet.
YouTube: HOW TO RESET TIRE PRESSURE LIGHT ON 2009 - 2013 VOLKSWAGEN GOLF
YouTube: How to Reset Tire Pressure Light on Golf 6

Ik kan in het simpele radiomenu ook niets vinden (is een radio zonder groot display)
Niemand? :'(

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 09:07

CaDje

Framedrops for life

https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/5118/

Wat ik hieruit destilleer: Verschil tussen een direct en indirect systeem, heb je sensoren in de wielen zitten? Gezien je geen knop hebt (en wel een TPMS melding?) denk ik dat je een direct systeem hebt? Dan zou je volgens mij alleen de banden op de juiste spanning moeten brengen (sensoren moeten wel ok zijn).

Heb je een indirect systeem, dan kun je deze alleen resetten via VCDS, of een knop retrofitten.

Het kan ook zijn dat je helemaal geen TPMS hebt, maar gezien de vraag neem ik aan dat er een lampje op je dashbord brand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Wel goed gekeken?
Hij zit links bovenin, beetje lastig te zien.

Althans op mijn oude Golf 6 R20.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 17:12

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Famous schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 17:24:
[...]

Wel goed gekeken?
Hij zit links bovenin, beetje lastig te zien.

Althans op mijn oude Golf 6 R20.
Yes, zit een leeg plaatje (waar een knopje zou kunnen zitten)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiejoo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-09 10:33
Mijn 1e jaar "gratis" online diensten zijn inmiddels verstreken.

Nou vind ik dat niet zo interessant, gebruikt AA.
Mijn vrouw gebruikt de ingebouwde navigatie nog wel eens en daar is de realtime-verkeersinfo nu ook weg volgens mij.

Ik zou graag de auto via een hotspot van de telefoon kunnen laten werken, maar dan heb ik toch nog steeds een abo nodig voor de realtime-verkeersinfo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02:28
Henkiejoo schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:50:
Mijn 1e jaar "gratis" online diensten zijn inmiddels verstreken.

Ik zou graag de auto via een hotspot van de telefoon kunnen laten werken, maar dan heb ik toch nog steeds een abo nodig voor de realtime-verkeersinfo?
Ligt eraan. Deels is het gratis via TMC (dunne rode lijntjes als verkeersinfo). Maar als je die complete overlay van VW wilt hebben (dikke groene of rode verkeersinfo op de kaart + veel extra's) of bijvoorbeeld via WeConnect de route naar de auto wilt pushen moet je het Guide&inform-pakket afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiejoo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-09 10:33
@Dennisdn
TMC is mij te onnauwkeurig. Dan moet ze ook maar AA gaan gebruiken.

Wel Sh^@#*%t dat ze het op deze manier weer onmogelijk maken om de kaart in de virtual cockpit te tonen.

Al die abo's overal, ik wordt er echt niet goed van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Ik heb een 2021 Golf style waar 3 jaar WeConnect bij zit. Heb hem inmiddels 5 weken, en had vorige week een gratis databundel van 1 gb geactiveerd via Cubic. Nu krijg ik sinds enkele dagen de melding dat hij op is. Dat gaat dus wel heel erg snel. Als ik via wifi verbinding maak met CarPlay gebruikt mijn iPhone vermoedelijk de data van de auto/Cubic. Het zou juist andersom moeten zijn. Bij simyo heb ik een 20 Gb bundel voor 10 euro per maand. Die is bij cubic vele malen duurder.

Is het te realiseren dat de auto data via mijn telefoon gebruikt als deze via wifi geconnect is? Zoja hoe?

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 03:29

Toppe

Oké ✅

EvoII schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:21:
Ik heb een 2021 Golf style waar 3 jaar WeConnect bij zit. Heb hem inmiddels 5 weken, en had vorige week een gratis databundel van 1 gb geactiveerd via Cubic. Nu krijg ik sinds enkele dagen de melding dat hij op is. Dat gaat dus wel heel erg snel. Als ik via wifi verbinding maak met CarPlay gebruikt mijn iPhone vermoedelijk de data van de auto/Cubic. Het zou juist andersom moeten zijn. Bij simyo heb ik een 20 Gb bundel voor 10 euro per maand. Die is bij cubic vele malen duurder.

Is het te realiseren dat de auto data via mijn telefoon gebruikt als deze via wifi geconnect is? Zoja hoe?
Nee. Heb het zelfde probleem en uiteindelijk maar een T-Mobile data only pakketje er bij genomen en een hotspot achter in de kofferbak.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Toppe schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:29:
[...]

Nee. Heb het zelfde probleem en uiteindelijk maar een T-Mobile data only pakketje er bij genomen en een hotspot achter in de kofferbak.
Dat is jammer. Hoe zet je precies zo'n hotspot op? Heb je gewoon 12 volt 4g routers ofzo, waar je een simkaart in kunt plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

EvoII schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:46:
[...]

Dat is jammer. Hoe zet je precies zo'n hotspot op? Heb je gewoon 12 volt 4g routers ofzo, waar je een simkaart in kunt plaatsen?
Ja, je hebt ze als USB stick en met een accu. Die laatste heb ik in de kofferbak liggen. Tijdens het rijden laad hij dan gewoon op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatsausername
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-03 17:01
Weet iemand toevallig of de T-ROC over het algemeen snel leverbaar is? Ik zie bij een aantal leasemaatschappijen dat ze 'voorraad' hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Whatsausername op 04-04-2022 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Whatsausername schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:20:
Weet iemand toevallig of de T-ROC over het algemeen snel leverbaar is? Ik zie bij een aantal leasemaatschappijen dat ze 'voorraad' hebben.
Bij VAG is over het algemeen niks snel leverbaar momenteel. Als je gaat leasen en vrij bent qua leasemij, kies daar eentje uit. Als je eigen leasemij niks heeft: meeste kun je vergeten en achteraan sluiten. Prive kopen via de dealer lukt wellicht nog in 2022, anders wordt het volgend jaar.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Toevallig zat ik vandaag bij mn dealer te wachten op de bandenwissel, toen mn oog viel op reclameuitingen dat ze de t roc in verschillende uitvoeringen nog uit voorraad kunnen leveren.

https://www.ames.nl/volks...volkswagen-voorraadactie/

Niet geschoten is altijd mis?

[ Voor 6% gewijzigd door Shanquish op 04-04-2022 18:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CeesKees
  • Laatst online: 17-09 15:55

CeesKees

I rest my Kees

Mijn laatste dagen als VW eigenaar zijn nu echt aangebroken.

Zojuist alle papieren bij elkaar gezocht voor de inruil.

Toch wel erg goedkoop gereden de afgelopen 5 jaar.

April 2017: VW polo comfortline + lm velgen.
Na korting (voorraadmodel) € 16.684

April 2022: inruil VW polo: € 13.709

Veel goedkoper ga ik waarschijnlijk nooit meer auto rijden.

Mocht er iemand nog een hele goede auto zoeken; binnenkort komt er een witte polo uit 2017 op de markt.
1.2 tsi. Handbak. Door vagtechniek getuned naar 130pk. Altijd euro 98 gereden.
Net nieuwe voorbanden en wisserbladen.
+/- 66.000 km.

Even een kleine beurt (olie en filters) en gaan!

Hierbij dus mijn afscheid.
Het was heel leuk met jullie. Thanx!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
CeesKees schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:21:
Mijn laatste dagen als VW eigenaar zijn nu echt aangebroken.

Zojuist alle papieren bij elkaar gezocht voor de inruil.

Toch wel erg goedkoop gereden de afgelopen 5 jaar.

April 2017: VW polo comfortline + lm velgen.
Na korting (voorraadmodel) € 16.684

April 2022: inruil VW polo: € 13.709

Veel goedkoper ga ik waarschijnlijk nooit meer auto rijden.

Mocht er iemand nog een hele goede auto zoeken; binnenkort komt er een witte polo uit 2017 op de markt.
1.2 tsi. Handbak. Door vagtechniek getuned naar 130pk. Altijd euro 98 gereden.
Net nieuwe voorbanden en wisserbladen.
+/- 66.000 km.

Even een kleine beurt (olie en filters) en gaan!

Hierbij dus mijn afscheid.
Het was heel leuk met jullie. Thanx!
Dat is wel heel erg goedkoop inderdaad! Dat is trouwens wel een polo van het vorige model dan waarschijnlijk!
Ik kocht toevallig een nieuwe Seat Ibiza 6F 1.5 tsi met alle toeters en bellen in 2017. Die was toen 10k duurder dan jou polo. Na 1,5 jaar verkocht met 38k op de teller voor 18k euro. Dom, maar goed. Ik viel voor de schoonheid van de Mazda 3. Die heb ik na 2,5 jaar ingeruild op de golf die ik nu heb. Ook weer met het nodige verlies. Daar heb ik 75k km mee gereden. Heb in de tijd dat jij de polo reed in totaal 113k gereden en dat heeft me qua afschrijving ruim 21k euro gekost.

Jij hebt het iets beter gedaan dus _/-\o_ Wat nieuws willen rijden heeft zo zijn prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Toppe schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:29:
[...]

Heb mijn probleem zojuist opgelost. Heb nu mijn telefoon als hotspot ingesteld. De auto gebruikt nu gewoon de databundel van de telefoon. CarPlay werkt ook gewoon zoals altijd, en webradio ook. Real time verkeersinfo ook. Kortom, alles doet het gewoon. Alleen updaten zal ie nu niet doen, maar dat kan ik wel doen als hij op de parkeerplaats staat, want dan kan ik connecten met het wifi netwerk van thuis.

Blij dat het zo ook opgelost kon worden. Scheelt weer een extra abo en een 4G routertje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

EvoII schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:06:
[...]

Dat is wel heel erg goedkoop inderdaad! Dat is trouwens wel een polo van het vorige model dan waarschijnlijk!
Ik kocht toevallig een nieuwe Seat Ibiza 6F 1.5 tsi met alle toeters en bellen in 2017. Die was toen 10k duurder dan jou polo. Na 1,5 jaar verkocht met 38k op de teller voor 18k euro. Dom, maar goed. Ik viel voor de schoonheid van de Mazda 3. Die heb ik na 2,5 jaar ingeruild op de golf die ik nu heb. Ook weer met het nodige verlies. Daar heb ik 75k km mee gereden. Heb in de tijd dat jij de polo reed in totaal 113k gereden en dat heeft me qua afschrijving ruim 21k euro gekost.

Jij hebt het iets beter gedaan dus _/-\o_ Wat nieuws willen rijden heeft zo zijn prijs.
Was inderdaad een voorraadmodel/actie vlak voordat de nieuwe uitkwam.
Vandaar ook de dikke korting op de nieuwprijs.

Ik wilde destijds een gebruikte, maar nieuw was gewoon net zo duur!

Nu terug naar m’n oude/eerste Japanse liefde.

Als ik dezelfde afschrijving kan hebben de komende 5 jaar zou dat wel heel erg mooi zijn. Maar ik vrees het ergste.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:29
AndRo555 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 18:58:
Met die evo versie van de 2.0TDI zijn echt stappen gezet in verbruik, de pre-2020 versie doet in een Passat eerder 4.8 a 5.2l/100km.
Ter info met een 2020 1.5TSI 150pk heb ik 6.8l/100km over de laatste 60000km, dus toch een 50% meer dan de dieselversie. :/
Same here, van een oude 2 liter TDI Passat naar een 2 liter bezine Arteon gegaan.
Van 1 op 21 naar 1 op 15.
Maar ja mn werkgever vond diesel niet meer kunnen. Rij nu een kwart minder zuinig, en blaas meer co2 de lucht in.... 8)7

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Martinus schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:17:
[...]

Same here, van een oude 2 liter TDI Passat naar een 2 liter bezine Arteon gegaan.
Maar ja mn werkgever vond diesel niet meer kunnen. Rij nu een kwart minder zuinig, en blaas meer co2 de lucht in.... 8)7
Die discussie heb ik met ons wagenpark gevoerd. Ik mocht geen GTD meer want 10 gram CO2 de kilometer te veel. We hebben zelfs alle tankpassen bekeken. Mijn GTD was véél zuiniger dan de 1.2tjes van collega’s. Het was gewoon de zuinigste van de vloot in de praktijk. Maarja, het getalletje op papier was leidend. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Vreemd, want een goede EURO6 diesel is op vrijwel alle vlakken schoner dan een benzine auto. Hangt ook wel sterk van de leasemaatschappij af dan, denk ik? Of is dat beleid/gebrek aan flexibiliteit? Hier zochten we bijvoorbeeld begin 2021 een tweetal Tesla's (model 3) met nog de lagere bijtelling (dus registratie in 2020). De leasemaatschappij kon ze niet zelf leveren, maar ze stonden wel op diverse voorraden van autobedrijven in Nederland. Leasemaatschappij gebeld: koop er daar twee van en lease die aan ons. En het werd geregeld.

Anders hadden we ze gewoon zelf gekocht waarschijnlijk.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Martinus schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:17:
[...]

Alleen al voor het tanken was het wel relax geweest. Rij nu een golf 8 GTE met 35 liter brandstoftank. Afentoe sta ik wel 2-4x per week dat ding vol te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Diesels zijn economisch ook niet meer interessant. Torenhoge mrb en afschrijving tegen een beperkt voordeel op de brandstofprijs.

Bij ons mag je ook geen diesels meer leasen terwijl dat 4 jaar geleden nog min of meer verplicht was.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Als ik de milieu-effecten even buiten beschouwing laat vind ik het wel heel jammer dat diesel op zijn einde is. Want vond het wel veel lekkerder rijden dan op benzine. Veel rustiger en veel meer koppel over een groter bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:10
Scrtz schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 19:13:
[...]

Alleen al voor het tanken was het wel relax geweest. Rij nu een golf 8 GTE met 35 liter brandstoftank. Afentoe sta ik wel 2-4x per week dat ding vol te gooien.
Dat is met de Arteon dan weer geen straf met een tank van een dikke 65 liter. Ik rijd op de snelweg tegen de 1 op 20, ga ik binnendoor rijden dan is dat andere koek, dan zit ik rond de 900 km per tank.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Scrtz schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 19:13:
[...]

Serieus zo'n kleine tank? Mijn golf 7.5 heeft een 40 liter tank en dat vind ik al behelpen, ook ik sta die 2x per week vol te gieten..
Had toch gehoopt dat ze de golf8 met een grotere tank zouden uitrusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Shanquish schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 20:17:
[...]
Serieus zo'n kleine tank? Mijn golf 7.5 heeft een 40 liter tank en dat vind ik al behelpen, ook ik sta die 2x per week vol te gieten..
De kleinere tank in sommige modellen zijn over het algemeen niet helemaal vrijwillig maar om onder wat CO2-getallen uit te komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 05-04-2022 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
[...]

Ja door de hybridetechniek.. De laadpaal zou snel op de zaak komen, dat gaat wel een hoop schelen sinds ik veel korte ritten heb qua KM. Ik mis ook mijn golf 6 die nog een 55 liter tank had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:46
35-40 liter is wel heel weinig zeg, vind 650km op 50l al niet per se veel, laat staan als er een 40l tank in de golf zat :p
overigens valt het verbruik van de nieuwe caddy max me ook wel tegen. 700km op een tank, 2.0 tdi 75pk (beladen)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
giovanni2903 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 22:14:
35-40 liter is wel heel weinig zeg, vind 650km op 50l al niet per se veel, laat staan als er een 40l tank in de golf zat :p
overigens valt het verbruik van de nieuwe caddy max me ook wel tegen. 700km op een tank, 2.0 tdi 75pk (beladen)
Ik heb hier nog wel eens een geremde tandem-asser achter m'n Tiguan hangen en dan gaat de 60L benzine uit de tank er er ook veel sneller doorheen dan dat dat zo is als ik zonder trailer rijd?.... :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 05-04-2022 22:51 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
ik snap dat een beladen auto meer verbruikt.
maar mn golf 7 1.4 tsi doet 650 op een tank en de caddy 700 terwijl het een diesel is. echt veel meerwaarde heeft diesel rijden dan dus niet

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

giovanni2903 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 22:43:
maar mn golf 7 1.4 tsi doet 650 op een tank en de caddy 700 terwijl het een diesel is. echt veel meerwaarde heeft diesel rijden dan dus niet
Is dat met aanhanger/lading dan? Onze Golf 1.4 TSI (zonder aanhanger :p) rijdt vrij makkelijk > 800 km op 1 tank, eerder 850. Is wel DSG, dat scheelt misschien nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Scrtz schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 20:53:
[...]

Ja door de hybridetechniek.. De laadpaal zou snel op de zaak komen, dat gaat wel een hoop schelen sinds ik veel korte ritten heb qua KM. Ik mis ook mijn golf 6 die nog een 55 liter tank had :P
Dat is wel een punt, en dat gaat ook wel veel schelen, denk ik. Als je veel korte ritten elektrisch kunt rijden, dan is het ineens (gemiddeld bekeken) een hele zuinige auto. Hij moet het wel vooral van die mix benzine/electra hebben, als je alleen op benzine rijdt dan heb je alleen de nadelen van een GTE (gewicht, vooral), en niet de voordelen.

[ Voor 19% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 05-04-2022 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 23:37:
[...]

Dat is wel een punt, en dat gaat ook wel veel schelen, denk ik. Als je veel korte ritten elektrisch kunt rijden, dan is het ineens (gemiddeld bekeken) een hele zuinige auto. Hij moet het wel vooral van die mix benzine/electra hebben, als je alleen op benzine rijdt dan heb je alleen de nadelen van een GTE (gewicht, vooral), en niet de voordelen.
De 245pk is het enige voordeel dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Scrtz schreef op woensdag 6 april 2022 @ 07:09:
[...]

Met alleen benzine is het maar 150 ;).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op woensdag 6 april 2022 @ 07:09:
[...]

Heb je de huidige benzine prijzen gezien? Ik heb nog nooit zo rustig gereden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Toppe schreef op woensdag 6 april 2022 @ 07:49:
[...]

Heb je de huidige benzine prijzen gezien? Ik heb nog nooit zo rustig gereden :+
Gelukkig tankpas :P
Tylen schreef op woensdag 6 april 2022 @ 07:36:
[...]

Met alleen benzine is het maar 150 ;).
Bij de 8 kun je instellen dat ie alles oplaadt onder het rijden, dan heb je ook altijd wel capaciteit voor de 'BOOST' oftewel 245pk. Ik zorg er iig voor dat ik nooit met die 150pk hoef te rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
giovanni2903 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 22:43:
Ligt ook aan je ritjes, onze Caddy doet echt wel een stuk meer dan 700km mits het geen 10km ritjes zijn elke keer.
En die is gechipped naar 187pk, rij je soms wel wat mee door waar dat met een 75pk geen zin heeft :p
[...]

De Polo heeft ook 40 liter tank.. en dan heb je een “sport”model. Mocht wel minimaal 5 liter bij, ding weegt toch al genoeg :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Spontaan gaat mijn achterklep niet meer op slot, dat wordt weer langs de dealer..

Wel geinig, stond vanavond geparkeerd in EHV op een parkeerplaats in het centrum, bij terugkomst een identieke golf 8 GTE qua opties en velgen alleen dan in pure grey langs mij geparkeerd. Dat heeft ie extra gedaan gezien de parkeerplaats best groot en vrij leeg was ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 23:36:
[...]

Is dat met aanhanger/lading dan? Onze Golf 1.4 TSI (zonder aanhanger :p) rijdt vrij makkelijk > 800 km op 1 tank, eerder 850. Is wel DSG, dat scheelt misschien nog.
Combinatie van zware voet op de snelweg en ook ritjes binnen bebouwde kom. Gebruik de golf bijna niet meer, dus het is voornamelijk voor korte stukjes. Mijne is handbak en gechipt. Heb ooit eens 750km gehaald. Maar 650 is wat ik standaard haal :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-09 15:22

VW-Arjan

★★★★★

Iemand nog een goede tip met betrekking tot lekkage opsporing?
Ik heb een Golf VII uit 2014 met panoramadak.
Al gevonden dat deze regelmatig lekkage vertonen door de verstopte afvoerslangetjes.

Echter bij mij is de lekkage op een andere plek dan bij de hoeken.
Bij mij druppelt het aan de linkerkant van de interieurverlichting, bijna tegen het raam aan.

De eerste keer dat ik het merkte was na het handmatig auto wassen en dacht toen dat het kwam door de flink volle emmers water die ik er op gooide.

Maar vandaag met een flinke regenbui begon het opeens ook te druppen.

Kan het lekken tussen de aansluiting van de voorruit met het panoramadak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:44

mb1

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 23:36:
[...]

Ik kan onder ideale omstandigheden wel >950 km rijden met m'n chipte 1.4 tsi dsg. deze kan ik (50 L tank) met enig geduld gevuld krijgen met maximaal 54 Liter :)
Als ik dan lange ritten heb buiten de spits op de CC dan haal ik in de zomer makkelijk 1:18.

Als ik dan onze Knaus caravan aan de haak hang (1500 kg en de luchtweerstand van een flatgebouw) dan moet ik echt heel erg m'n best doen om 1:9 te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:22

GerCor

Zonder dallen geen pieken

VW-Arjan schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:53:
Al gevonden dat deze regelmatig lekkage vertonen door de verstopte afvoerslangetjes.

Bij mij druppelt het aan de linkerkant van de interieurverlichting, bijna tegen het raam aan.

De eerste keer dat ik het merkte was na het handmatig auto wassen en dacht toen dat het kwam door de flink volle emmers water die ik er op gooide.

Voorruit zelf misschien?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

VW-Arjan schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:53:

DIe panodaken komen volgens mij allemaal van de zelfde producent af. Denk dat je er even een garage handboek op na moet slaan.
Ik weet iig dat een panodak schoonmaken bij een beurt bij de dealer standaard meegenomen wordt. Wat ze dan exact doen weet ik niet - maar dat zou een dealer gewoon moeten kunnen zeggen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Arjan

VW-Arjan

★★★★★

GerCor schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:47:
[...]

Voorruit zelf misschien?
Ja dat was dus mijn vraag, kan het daar in die rand lekken.
Oplossing zou dan zijn nieuwe ruit erin, maar of ik daar op zit te wachten.

Is de Golf in jouw avatar jouw Golf? Zo ja, zou jij dan een foto kunnen maken van de goten/het systeem als het dak open is?
Dan kan ik dat vergelijken met hoe het er bij mij uit ziet.
The Eagle schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:15:
[...]

DIe panodaken komen volgens mij allemaal van de zelfde producent af. Denk dat je er even een garage handboek op na moet slaan.
Ik weet iig dat een panodak schoonmaken bij een beurt bij de dealer standaard meegenomen wordt. Wat ze dan exact doen weet ik niet - maar dat zou een dealer gewoon moeten kunnen zeggen :)
Het gekke is dat ik na de eerste keer lekkage wel heb gekeken. Alleen alles wat ik kan zien als het dak open is is mooi schoon. Vanaf buiten gezien dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik heb destijds een nieuwe voorruit gekregen en die bleek niet goed gelijmd. Toen ook lekkage rondom de verlichting bij het panoramadak. Het handigst voor jou zou zijn de garage te laten controleren waar de lekkage precies vandaan komt.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
JTB81 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 20:05:
[...]

Dat is met de Arteon dan weer geen straf met een tank van een dikke 65 liter. Ik rijd op de snelweg tegen de 1 op 20, ga ik binnendoor rijden dan is dat andere koek, dan zit ik rond de 900 km per tank.
1 op 20? diesel? of gte?

no comment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTB81
2.0 tsi benzine. Heb afgelopen zomer richting Frankrijk met gemak meer dan 1200 km op 1 tank gereden op de heenweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

mb1 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:22:
[...]

Ik kan onder ideale omstandigheden wel >950 km rijden met m'n chipte 1.4 tsi dsg. deze kan ik (50 L tank) met enig geduld gevuld krijgen met maximaal 54 Liter :)
Als ik dan lange ritten heb buiten de spits op de CC dan haal ik in de zomer makkelijk 1:18.

Als ik dan onze Knaus caravan aan de haak hang (1500 kg en de luchtweerstand van een flatgebouw) dan moet ik echt heel erg m'n best doen om 1:9 te halen...
Ik kom met onze golf ook wel verder dan de genoemde afstanden, echter rijdt mijn vrouw er het meeste in :) ze rijdt er verder prima in, maar niet zo zuinig als het zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
JTB81 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 22:39:
[...]

2.0 tsi benzine. Heb afgelopen zomer richting Frankrijk met gemak meer dan 1200 km op 1 tank gereden op de heenweg.
heb je de "oude" of de nieuwe? ik haal dat nooit niet (nieuwe versie arteon)... zit nu op 1/16, na 30k... begonnen bij 1/13... wordt wel steeds zuiniger.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Martinus schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:08:
[...]

heb je de "oude" of de nieuwe? ik haal dat nooit niet (nieuwe versie arteon)... zit nu op 1/16, na 30k... begonnen bij 1/13... wordt wel steeds zuiniger.
Ik denk de oude (april 2020 geleverd) Zoals gezegd, dit red ik op de snelweg. Deze tank ben ik wat vaker in de S-stand binnendoor (korte ritjes van max 10 km) aan het rijden met een zware rechtervoet. Dan is het bij 800/850 km ook wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
JTB81 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:33:
[...]

Ik denk de oude (april 2020 geleverd) Zoals gezegd, dit red ik op de snelweg. Deze tank ben ik wat vaker in de S-stand binnendoor (korte ritjes van max 10 km) aan het rijden met een zware rechtervoet. Dan is het bij 800/850 km ook wel op.
maakte me al zorgen :)

oude is klokje in het midden vant dashbord.. die heb ik niet meer :(

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Martinus schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:35:
[...]

maakte me al zorgen :)

oude is klokje in het midden vant dashbord.. die heb ik niet meer :(
Ja ik heb dat klokje wel. Dus de oude versie, maar ik kom niets tekort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 7 april 2022 @ 22:51:
[...]

Ik kom met onze golf ook wel verder dan de genoemde afstanden, echter rijdt mijn vrouw er het meeste in :) ze rijdt er verder prima in, maar niet zo zuinig als het zou kunnen.
Als ik alleen maar bezig zou moeten zijn met zo zuinig mogelijk rijden is voor mij het plezier van in de auto stappen wel eruit :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 15:21
Woehoe, mazzeltje valt mijn kant op.

15/02 : VW Taigo besteld via LM
14/03: Productie gestart
24/03: Op transport gezet
15/04: Auto ophalen.

Eerste auto van de zaak, blijer kun je mij niet krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Famous schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:11:
[...]

Als ik alleen maar bezig zou moeten zijn met zo zuinig mogelijk rijden is voor mij het plezier van in de auto stappen wel eruit :P
Zoveel moeite doen we er ook weer niet voor. Het is ook maar de daily driver, hele fijne auto hoor, maar weinig plezier aan te beleven. Daar hebben we andere auto's voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Arjan

VW-Arjan

★★★★★

Ik doe geen moeite om zo zuinig mogelijk te rijden, maar het is toch wel fijn dat de Golf niet 1 op 7 rijdt :)

En ja, altijd als eerste bij het stoplicht weg kost wat meer brandstof, maar aan de andere kant als je rustig rijdt/constant rijdt is het fijn dat je flinke afstanden af kan leggen zonder tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
VW-Arjan schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:17:
Ik doe geen moeite om zo zuinig mogelijk te rijden, maar het is toch wel fijn dat de Golf niet 1 op 7 rijdt :)
moet je eens gaan maxen op de A31 :) ... 1 op 4,5 is mn record (afhankelijk van je "bril" is dit heel knap of totaal verrückt")
VW-Arjan schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:17:

En ja, altijd als eerste bij het stoplicht weg kost wat meer brandstof
plezier mag wat kosten :)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Arjan

VW-Arjan

★★★★★

Martinus schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:36:
[...]

moet je eens gaan maxen op de A31 :) ... 1 op 4,5 is mn record (afhankelijk van je "bril" is dit heel knap of totaal verrückt")

[...]

plezier mag wat kosten :)
*O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Skinnyice schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:05:

Paar keer zien rijden maar wel een beetje opa autootje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Goedenavond allemaal. Hierbij mij officiële “afmelding” voor dit topic.
Sinds vandaag een trotse Toyota eigenaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d3h26bHnBxec9DMjE4fa18F4Yjo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kk3JbPQ2CbGTiKOUNe8U0Xut.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:14
CeesKees schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 21:02:
Goedenavond allemaal. Hierbij mij officiële “afmelding” voor dit topic.
Sinds vandaag een trotse Toyota eigenaar.

[Afbeelding]
FTFY :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz

Dat is top inderdaad, denk dat het vooral komt omdat het een gloednieuw model is en VW graag wil dat er direct wat van rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik heb zojuist een abonnement afgesloten voor updates voor de Discover media pro van de E-Golf 2018

Ik heb de Golf verbonden via hotspot met mijn telefoon.
Het updaten van de Nederlandse kaart duurt nu al zo’n 2 uur, is dit normaal?
Tevens heb ik mijn auto op contact staan (staat hier veilig), want ik las dat dit nodig was?

Extra info ik heb geen laptop, daarom via mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Ramon27 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 14:37:
Ik heb zojuist een abonnement afgesloten voor updates voor de Discover media pro van de E-Golf 2018

Ik heb de Golf verbonden via hotspot met mijn telefoon.
Het updaten van de Nederlandse kaart duurt nu al zo’n 2 uur, is dit normaal?
Tevens heb ik mijn auto op contact staan (staat hier veilig), want ik las dat dit nodig was?

Extra info ik heb geen laptop, daarom via mijn telefoon.
Heel NL is dacht ik 24GB dus dat duurt wel even via een Mobiel inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Waarom download je de kaarten niet gewoon op een usb stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Voor een Golf van 2018 zijn de kaartupdates gewoon gratis toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
denk dat ramon dat abonnement bedoelt van vw. mijn discover pro is de beveiliging afgehaald, maar kan niet online naar updates zoeken (omdat ik die vw licentie er niet op heb). kaarten zijn gewoon gratis idd

even een vraagje gelijk
wat zijn nou eigenlijk de verschillen tussen een 7 gti en 7 gti performance?
- 10pk
- grotere remmen
- geen rode gti logo voor+achter

en verder?

[ Voor 29% gewijzigd door giovanni2903 op 09-04-2022 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dennisdn schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 14:55:
Voor een Golf van 2018 zijn de kaartupdates gewoon gratis toch?
Jep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Waarom kan het geen trotse Toyota-eigenaar zijn?
Zo speciaal is een VW ook niet al denken de eigenaren er blijkbaar anders over... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
MLLL schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 17:22:
[...]

Zo speciaal is een VW ook niet al denken de eigenaren er blijkbaar anders over... :)
Dát dus!!! Ik denk dat er, ook hier. genoeg mensen zijn die de moderne (dagelijkse) VW met liefde en plezier in zouden willen ruilen op een OUDE Toyota Supra I / II / III / IV >:)

Als ik nú zou moeten kiezen tussen de huidige Supra en de auto welke daar (stiekem?) onder zit.... Dan doe toch maar liever de Duitse variant.

München ligt dicht bij Wolfsburg, hé....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
[...]

Je zit wel in een VW topic, de opmerking kon je verwachten.
En tuurlijk zijn de eigenaren trots op hun auto, net als hij dat is op zijn non-VW ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
[...]

Hence de smiley, neem niet alles zo serieus ;).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Famous schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 17:44:
[...]

Je zit wel in een VW topic, de opmerking kon je verwachten.
En tuurlijk zijn de eigenaren trots op hun auto, net als hij dat is op zijn non-VW ;)
Zijn weinig echte eigenaren hier ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 21:02
giovanni2903 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 15:58:
denk dat ramon dat abonnement bedoelt van vw. mijn discover pro is de beveiliging afgehaald, maar kan niet online naar updates zoeken (omdat ik die vw licentie er niet op heb). kaarten zijn gewoon gratis idd

even een vraagje gelijk
wat zijn nou eigenlijk de verschillen tussen een 7 gti en 7 gti performance?
- 10pk
- grotere remmen
- geen rode gti logo voor+achter

en verder?
VAQ differentieel, dat is imho (naast de remmen) het grootste verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButcherJF
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-07 09:20

Gefeliciteerd! Heb je nog wat specificaties van je nieuwe auto?
GerCor schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 19:07:
[...]

Paar keer zien rijden maar wel een beetje opa autootje.
Ik denk dat @Skinnyice dat moet zien als een compliment, opa zijn is een van de leukste dingen die me is overkomen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 15:21
ButcherJF schreef op zondag 10 april 2022 @ 14:51:
[...]

Gefeliciteerd! Heb je nog wat specificaties van je nieuwe auto?

[...]

Ik denk dat @Skinnyice dat moet zien als een compliment, opa zijn is een van de leukste dingen die me is overkomen.
Precies, iedereen mag z’n mening hebben.
En de Life Business versie. R-Line was net niet mogelijk, maar wel een groter infotainment scherm, stoelverwarming en parkeersensoren door het business pakket. Zelf nog de witte lak en keyless access bij gedaan.

Collega van me vertelde dat tegenwoordig de sleutel in een soort stand-by gaat wanneer de sleutel langere tijd stil ligt (bijv in je jas op de gang) waardoor hij minder vatbaar is voor dieven die naast je voordeur het signaal proberen op te vangen. Moet hier eigenlijk nog even goed naar kijken, want ik zat al aan zo’n cage te denken waar je de sleutel in (moet/) kan leggen.

Al in al gewoon heel blij. Auto vd zaak was toch een bucketlist momentje en blij dat het me gegund is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:15
Tylen schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 18:43:
[...]

*O* *O* *O* Hmmmm…. dan behoor ik tot de minderheden… Naast de lease Arteon, een Corrado uit 1988 (vanaf 1996 in mijn bezit)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 21:02
Skinnyice schreef op zondag 10 april 2022 @ 15:55:
[...]

Precies, iedereen mag z’n mening hebben.
En de Life Business versie. R-Line was net niet mogelijk, maar wel een groter infotainment scherm, stoelverwarming en parkeersensoren door het business pakket. Zelf nog de witte lak en keyless access bij gedaan.

Collega van me vertelde dat tegenwoordig de sleutel in een soort stand-by gaat wanneer de sleutel langere tijd stil ligt (bijv in je jas op de gang) waardoor hij minder vatbaar is voor dieven die naast je voordeur het signaal proberen op te vangen. Moet hier eigenlijk nog even goed naar kijken, want ik zat al aan zo’n cage te denken waar je de sleutel in (moet/) kan leggen.

Al in al gewoon heel blij. Auto vd zaak was toch een bucketlist momentje en blij dat het me gegund is
Alle moderne VAG keyless is van het UWB type en dus niet vatbaar voor een relay-attack.
(Golf 8/Leon/Octavia 4/A3, ID.3/4, Enyaq, Q4,...)
Daarbij zijn er geen slaapstand work-arounds nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
vandaag mn golf naar de dealer voor een grote beurt + aircocheck. schrok wel even van de prijs die er nog even bovenop komt. 315 voor de beurt (stond op internet) + 175 voor remvloeistof + 40 voor interieurfilter. maarja, alles voor die stempel he.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:39
Na 4 jaar en 2 maanden heeft mijn Artie wat littekens opgelopen. Wie/wat.waar/wanneer zijn niet bekend, tussen afgelopen weekend en half maart in elk geval. Want toen heb ik hem nog een poetsbeurt gegeven en is dat niet opgevallen.

Zonde, eerste keer dat ik een wagen met schade heb en rij toch al wat jaren rond (>20 jaar).

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/4JdXNfS/IMG-0097.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
Engineer Stewie schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:07:
Na 4 jaar en 2 maanden heeft mijn Artie wat littekens opgelopen. Wie/wat.waar/wanneer zijn niet bekend, tussen afgelopen weekend en half maart in elk geval. Want toen heb ik hem nog een poetsbeurt gegeven en is dat niet opgevallen.

[Afbeelding]
Wellicht te enthousiast aan het in/uit laden geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
giovanni2903 schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:33:
vandaag mn golf naar de dealer voor een grote beurt + aircocheck. schrok wel even van de prijs die er nog even bovenop komt. 315 voor de beurt (stond op internet) + 175 voor remvloeistof + 40 voor interieurfilter. maarja, alles voor die stempel he.. :X
En mobiliteitsgarantie denk ik?
Of bedoel je die met de stempel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 09:07

CaDje

Framedrops for life

Krijg je dan wel een koolstof filter, of is het gewoon een papier interieurfilter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
CaDje schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:09:
[...]

Krijg je dan wel een koolstof filter, of is het gewoon een papier interieurfilter?
geen idee, had er zelf wel een speciaal filter inzitten vanwege hooikoorts. maar zal wel zo een goedkoop ding zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Famous schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:03:
[...]

En mobiliteitsgarantie denk ik?
Of bedoel je die met de stempel :D
beide. de stempel is vooral belangrijk omdat de vorige eigenaar m altijd dealer onderhouden heeft en ik m na de zomer wil verkopen. kan ik er net ff wat meer voor vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
AE69 schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:46:
[...]

Wellicht te enthousiast aan het in/uit laden geweest?
Nee, we hebben een 2de leasewagen voor de boodschappen. Hier komt buiten een rugzak en boekentas niets in de koffer.

Aangezien de nieuwe auto besteld is ga ik dit niet laten herstellen, ga geen hit op mijn schadevrije jaren riskeren hiervoor. De franchise (100 euro bruto) is bij teruggave gekijk zonder melding naar de verzekering, maakt het wel het probleem van de volgende eigenaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Engineer Stewie schreef op maandag 11 april 2022 @ 16:50:
[...]

Nee, we hebben een 2de leasewagen voor de boodschappen. Hier komt buiten een rugzak en boekentas niets in de koffer.

Aangezien de nieuwe auto besteld is ga ik dit niet laten herstellen, ga geen hit op mijn schadevrije jaren riskeren hiervoor. De franchise (100 euro bruto) is bij teruggave gekijk zonder melding naar de verzekering, maakt het wel het probleem van de volgende eigenaar...
En laten fixen buiten de verzekering om? Kan me niet voorstellen dat dit honderden euro’s gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Tylen schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 18:43:
[...]

Ik heb hier nog zo'n platgestampte kever met waterkoeling uit 2004 staan welke ook al sinds 2004 (= modeljaar 2005) op m'n naam staat.

Zou het ding overigens met liefde en plezier in ruilen op een 1(993) modelletje, liefst ook uit 2004, maar...... :+
AE69 schreef op zondag 10 april 2022 @ 15:57:
[...]

*O* *O* *O* Hmmmm…. dan behoor ik tot de minderheden… Naast de lease Arteon, een Corrado uit 1988 (vanaf 1996 in mijn bezit)
Die reed ik vanaf 1991 (met het G60 blokje). _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door Will_M op 11-04-2022 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Laatst moest mijn polo voor long life onderhoud en apk.
bijna 1200 euro in totaal.
banden zijn schijnbaar ook stuk duurder geworden. 2 banden maar, niet eens 4 voor die prijs :+

Ze hebben hem wel gewassen, dat wel :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Viper® op 11-04-2022 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Toppe schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:23:

En laten fixen buiten de verzekering om? Kan me niet voorstellen dat dit honderden euro’s gaat kosten.
Is een leaseauto… neig er niet naar om daar zelf geld in te steken.
Maar ga eens een ticket loggen naar fleet, mss dat dat wel mag idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Engineer Stewie schreef op maandag 11 april 2022 @ 18:34:
[...]

Uh, als er schade is en jij hersteld dat zelf is dat toch niet aan hun om er iets van te vinden?

Maar snap je wel, zonde geld, helemaal als het lease is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Viper® schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:51:
[...]

Laatst moest mijn polo voor long life onderhoud en apk.
bijna 1200 euro in totaal.
banden zijn schijnbaar ook stuk duurder geworden. 2 banden maar, niet eens 4 voor die prijs :+

Ze hebben hem wel gewassen, dat wel :Y)
mijne is ook gewassen inderdaad. zit een wasstraat naast die dealer (zo een onbemand ding)
banden zou ik nooit bij de dealer doen, vind die bij kwikfit oid al duur zat

was alles bij elkaar 570 euro kwijt, maar kan ik er lekker de rest van t jaar zonder problemen mee rijden :)

[ Voor 9% gewijzigd door giovanni2903 op 11-04-2022 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
Will_M schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:39:
[...]

Ik heb hier nog zo'n platgestampte kever met waterkoeling uit 2004 staan welke ook al sinds 2004 (= modeljaar 2005) op m'n naam staat.
[...]
Platgestampte kever is toch Audi TT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
AE69 schreef op maandag 11 april 2022 @ 18:53:
[...]

Platgestampte kever is toch Audi TT?
Ferdinand dacht daar ooit anders over :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Toppe schreef op maandag 11 april 2022 @ 18:47:
[...]

Uh, als er schade is en jij hersteld dat zelf is dat toch niet aan hun om er iets van te vinden?

Maar snap je wel, zonde geld, helemaal als het lease is.
Bedoel laten repareren zonder verzekering maar met mijn franchise. Dat moet ik toch betalen, hersteld of niet.
Als de auto nu 2 jaar was ofzo, zou ik het nog herstellen, maar deze is de leasetermijn reeds gepasseerd, de nieuwe is er alleen nog niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Engineer Stewie schreef op maandag 11 april 2022 @ 18:34:
[...]

Is toch tijdens werktijd gebeurd? Dan ben je gewoon verzekerd en kost het geen eigen risico. (Tenminste in nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Engineer Stewie schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:02:
[...]

Bedoel laten repareren zonder verzekering maar met mijn franchise. Dat moet ik toch betalen, hersteld of niet.
Als de auto nu 2 jaar was ofzo, zou ik het nog herstellen, maar deze is de leasetermijn reeds gepasseerd, de nieuwe is er alleen nog niet...
Ik weet niet hoe er in .BE omgesprongen wordt met schades aan (zakelijke) leasewagens maar hier in NL mogen we die schades gewoon laten zitten, zeker bij 'einde contract' (5-jaar) doordat het voordeel qua fiscale bijtelling er dan ook af gaat en de meeste wagens toch richting het oostblok gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Ik ben juist gewend dat de leasemaatschappijen heel kritisch zijn bij het inleveren. Niet gemelde schades groter dan een euromunt worden dan ingehouden van de eigen bijdrage terwijl je ze tijdens de leaseperiode vaak zónder inhouden eigen bijdrage kunt laten herstellen. Wel vaak dat ze niet meer gaan herstellen als ie einde termijn is, maar dan nog is het melden ervan wel leidend zodat ze er zelf over kunnen beslissen.

[ Voor 21% gewijzigd door Dennisdn op 11-04-2022 19:14 ]

Pagina: 1 ... 82 ... 140 Laatste