Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 83 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dennisdn schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:13:
Ik ben juist gewend dat de leasemaatschappijen heel kritisch zijn bij het inleveren. Niet gemelde schades groter dan een euromunt worden dan ingehouden van de eigen bijdrage terwijl je ze tijdens de leaseperiode vaak zónder inhouden eigen bijdrage kunt laten herstellen. Wel vaak dat ze niet meer gaan herstellen als ie einde termijn is, maar dan nog is het melden ervan wel leidend zodat ze er zelf over kunnen beslissen.
Melden moet je sowieso, maar wat Tylen ook al zei: Meldt de schade tijdens werktijd.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:30

Audi-Arjan

★★★★★

@The Eagle en @GerCor

Heb vandaag eens rondgebeld om de ruit opnieuw te laten plaatsen.
Viel op zich mee, goedkoopste was 140 euro.

Las op een forum ergens nog een tip om de raamrand af te plakken met duct tape en er dan water over te kieperen. Als het het raam is dan is het met die duct tape droog, zou het het panoramadak zijn dan lekt het nog gewoon.

Helaas lekte het nog gewoon. Dus de ruit niet opnieuw laten plaatsen, maar weer verder zoeken.
De 4 afvoeren zijn vrij, die lopen keurig leeg.
Alleen als ik in de goot in het midden (waar het water ook binnen druppelt) water giet gaat het weer druppen.
Kan zo'n goot ook kapot zijn? Je kunt daar onmogelijk kijken wat het probleem is zonder dat hele raam eruit te halen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:39
Tylen schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:05:

Is toch tijdens werktijd gebeurd? Dan ben je gewoon verzekerd en kost het geen eigen risico. (Tenminste in nl)
Aangezien ik altijd achteruit inparkeer op het werk zou het daar dus niet gebeurd moeten zijn. En tijdens parkeren ook niet, de Arteon stopt zelf voor hindernissen, behalve als je de rem lichtjes induwt.

En liegen voor 50€ netto ga ik nu ook niet doen, daarvoor is de kost voor een leaseauto te laag. Ik word ook niet bepaald uitgebuit ofzo 😂. Ik heb geen idee waar het gebeurd is en wil de franchise gerust op mij nemen.
Ik zal het morgen eens melden en terugkoppelen wat ze zeggen. Maar 20+ schadevrije jaren ga ik er niet voor opofferen :).

Hier in BE wordt er idd kritisch gekeken bij einde lease. Al is er ook ruimte voor schade binnen vastgestelde normen, mogelijks past dit er nog net in. Denk niet dat een Arteon met 100k km op de teller naar het oostblok gaat, die kan hier ook wel nog dienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Engineer Stewie schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:53:
[...]

Aangezien ik altijd achteruit inparkeer op het werk zou het daar dus niet gebeurd moeten zijn. En tijdens parkeren ook niet, de Arteon stopt zelf voor hindernissen, behalve als je de rem lichtjes induwt.
Mijn golf remt ook zelf kwam ik afgelopen weekend achter. Was achteruit aan het rijden toen er opeens een fietser voorbij kwam. Reed niet eens op me af. Auto volaan in de ankers. Schrok me rot.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
EvoII schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:57:
[...]

Mijn golf remt ook zelf kwam ik afgelopen weekend achter. Was achteruit aan het rijden toen er opeens een fietser voorbij kwam. Reed niet eens op me af. Auto volaan in de ankers. Schrok me rot.
Ja dat is echt schrikken de eerste keer. Bij de golf 8 is het zelfs zo gevoelig dat als je langs een weg met 2 rijbanen achteruit rijdt, hij zelfs de 2e rijbaan (aan de andere kant dus) meescant en gaat piepen en doen alsof je haast er tegenaan rijdt terwijl er nog minimaal een rijbaan aan ruimte tussen zit.. Echt vreselijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Scrtz schreef op maandag 11 april 2022 @ 22:09:
[...]

Ja dat is echt schrikken de eerste keer. Bij de golf 8 is het zelfs zo gevoelig dat als je langs een weg met 2 rijbanen achteruit rijdt, hij zelfs de 2e rijbaan (aan de andere kant dus) meescant en gaat piepen en doen alsof je haast er tegenaan rijdt terwijl er nog minimaal een rijbaan aan ruimte tussen zit.. Echt vreselijk irritant.
Had het vanochtend toen ik naar de sportschool reed.. rij de oprit (vooruit) af zoals altijd maar om een of andere reden greep die vandaag keihard in. Was redelijk vroeg dus schrok me de tering, dacht schraap ik de bodem nou?!?

Maar toen zag ik het rode uitroeptekentje op AID :+

Nog vier- of vijfmaal eraf gereden vandaag en niks aan de hand 8)7

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op maandag 11 april 2022 @ 22:59:
[...]

Had het vanochtend toen ik naar de sportschool reed.. rij de oprit (vooruit) af zoals altijd maar om een of andere reden greep die vandaag keihard in. Was redelijk vroeg dus schrok me de tering, dacht schraap ik de bodem nou?!?

Maar toen zag ik het rode uitroeptekentje op AID :+

Nog vier- of vijfmaal eraf gereden vandaag en niks aan de hand 8)7
Net ging ie bij mij met parkeren vol op de rem door zo’n kleine bultrug voor mij in het parkeervak, terwijl mijn voorbumper zelfs nog met gemak erbovenheen kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 09:02:
[...]

Net ging ie bij mij met parkeren vol op de rem door zo’n kleine bultrug voor mij in het parkeervak, terwijl mijn voorbumper zelfs nog met gemak erbovenheen kan..
Hier ging het vanochtend gewoon weer goed zonder ingreep..

Misschien had die last van de zon inval :+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:18
Ik houd mijn hart altijd vast als er een plastic zak over de snelweg waait ofzo. Bang dat ie dan een keer ingrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:38
Hier toevallig mensen aanwezig die het volgende hebben gehad?

Auto (Golf 8 december 2020) gaf aan dat er 1L olie bijgevuld moest worden en dat het lampje + melding na bijvullen blijft? Gisteren rond 18:00 olie bijgevuld en vannochtend is de melding nog steeds actief. Het lijkt mij dat er voldoende tijd tussen heeft gezeten? Op internet kwam ik tegen dat je de auto op contact moet laten staan als je de olie bijvult zodat de sensor dit uit kan lezen, maar dit lijkt mij toch sterk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
theman36 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:54:

Auto (Golf 8 december 2020) gaf aan dat er 1L olie bijgevuld moest worden en dat het lampje + melding na bijvullen blijft? Gisteren rond 18:00 olie bijgevuld en vannochtend is de melding nog steeds actief. Het lijkt mij dat er voldoende tijd tussen heeft gezeten? Op internet kwam ik tegen dat je de auto op contact moet laten staan als je de olie bijvult zodat de sensor dit uit kan lezen, maar dit lijkt mij toch sterk?
Dat het contact aan moet staan is onzin.
Nog eens nameten en kijken als die voldoende hoog staat, de auto moet vlak staan hiervoor.
Zou kunnen dat er nog wat bij moet, mss dat de errr pas gecleared wordt als hij halfweg tussen de streepjes staat ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Gisteren rond 18:00 olie bijgevuld en vannochtend is de melding nog steeds actief.
Letterlijk 1 liter bijgevuld of tot net aan het max streepje? De sensor is vrij gevoelig, je moet vrij kort aan het maximum zitten of de melding gaat niet weg. Wel opletten dat je dit zoals @Engineer Stewie zei doet op een vlakke ondergrond en dat de motor lang genoeg stil staat vooraleer je meet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:31

Heb je een peiling gedaan voor en na? Of aangenomen dat het nodig was omdat de auto dat zegt? :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:13

Toppe

Oké ✅

Herkend hij nou de auto op ‘t bordje?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8T_nXiI8yPHUDqI0NW_me1YH094=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ljMy8SGFiB0I9vQr8lTL5Goi.jpg?f=fotoalbum_large

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:21

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Toppe schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 18:45:

[Afbeelding]
Nee

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Toppe schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 18:45:

[Afbeelding]
Denk eerder dat hij denkt dat je aan het fileparkeren bent. Of je parkeerhulp staat in fileparkeerstand

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
Mmm, update van levering gekregen (lease in BE). Vorig jaar begin augustus bestelde Passat Variant GTE schuift door van levering einde mei 2022 naar levering 8 augustus 2022...net iets meer dus dan 12 maand...benieuwd of de datum in augustus wel behouden blijft...

[ Voor 0% gewijzigd door Leffunk op 12-04-2022 21:39 . Reden: PHEV vervangen door GTE ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 15:21
Hmm, heb zelf ook iets aparts.
Aanstaande vrijdag Taigo ophalen. Maar er is een optie juist toegevoegd (waar mensen hier vooral klagen over opties die ontbreken door tekorten)

Heb ook even de bestelbevestiging erbij gepakt toen ik hem in februari bij de LM heb besteld en daar staat de Digital Cockpit Pro er niet tussen (Multimediapakket van 1500 extra is ook verplicht bij de Life versie en die heb ik zekersteweten niet aangevinkt) [EDIT] In de configurator op de website blijkt dat het Multimediapakket alleen geldt voor de standaard Life versie, bij Life Business is dit pakket niet verplicht voor DCP)

In de bevestiging die ik gister heb ontvangen staat de Digital Cockpit Pro er wel in ene tussen en is de fiscale waarde ook met het bedrag daarvan verhoogd. Hoe kan ik dit aanvliegen?

De kans dat ze zeggen "Oh onze fout, je krijgt die cockpit optie wel cadeau van ons" lijkt me niet heel groot en om de auto nou te weigeren zodat ze een goedkopere instrumentarium in kunnen zetten is ook weer zowat. Of is dat laatste juridisch gezien de normale gang van zaken?

Heb ook even online gezocht maar kom bijna geen hits tegen waar er juist extra opties op de auto zitten die je niet hebt aangevinkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Skinnyice op 13-04-2022 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Als je het alsnog kado krijgt veranderd dat niet de fiscale waarde en bijtelling. Die wordt berekend vanaf cataloguswaarde. Normaal zou ik denken dat er misschien een jaar-wijziging is geweest, maar dat zou voor de Taigo wel heel vroeg zijn. Ik vermoed een keuze van Pon in dit geval en dat je het er wel bij krijgt want de afgesproken prijs kunnen ze niet meer verhogen.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 13-04-2022 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinnyice
Dennisdn schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:52:
[...]

Als je het alsnog kado krijgt veranderd dat niet de fiscale waarde en bijtelling. Die wordt berekend vanaf cataloguswaarde. Normaal zou ik denken dat er misschien een jaar-wijziging is geweest, maar dat zou voor de Taigo wel heel vroeg zijn. Ik vermoed een keuze van Pon in dit geval en dat je het er wel bij krijgt want de afgesproken prijs kunnen ze niet meer verhogen.
Dat is dus voor nu het probleem. De fiscale waarde is sinds mijn orderbevestiging 319 euro omhoog gegaan en die DCP kost 320 als optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Skinnyice schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:59:
[...]

Dat is dus voor nu het probleem. De fiscale waarde is sinds mijn orderbevestiging 319 euro omhoog gegaan en die DCP kost 320 als optie.
Even snel gerekend is dat 66 euro bijtelling per jaar extra. Maar krijg je wel een veel mooier dashboard voor terug waar je elke dag plezier van hebt. Maar het hoort natuurlijk niet. Misschien kun je er ter compensatie een extra accessoire uitonderhandelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennisdn op 13-04-2022 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinnyice
Dennisdn schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:11:
[...]

Even snel gerekend is dat 66 euro bijtelling per jaar extra. Maar krijg je wel een veel mooier dashboard voor terug waar je elke dag plezier van hebt. Maar het hoort natuurlijk niet. Misschien kun je er ter compensatie een extra accessoire uitonderhandelen.
Daar heb je absoluut een punt en ik neig daardoor ook om hem te laten zitten en het verder te laten. Maar het is wel heel bijzonder dat ik extra moet gaan betalen voor een optie die zij zonder toestemming van mij erop hebben gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Tylen schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:05:
[...]

Is toch tijdens werktijd gebeurd? Dan ben je gewoon verzekerd en kost het geen eigen risico. (Tenminste in nl)
Bumper wordt effectief nog gerepareerd, eigen franchise 110 euro bruto inhouding.
Aangezien ik niet weet of dit op het werk gebeurd is of niet, ga ervanuit dat het niet daar gebeurd is, gezien de plaats waar ik parkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 09:24
Leffunk schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 21:37:
Mmm, update van levering gekregen (lease in BE). Vorig jaar begin augustus bestelde Passat Variant GTE schuift door van levering einde mei 2022 naar levering 8 augustus 2022...net iets meer dus dan 12 maand...benieuwd of de datum in augustus wel behouden blijft...
Same here, een Tiguan GTE (eHybrid heet dat tegenwoordig) op 1/6/21 besteld. Al paar keer uitstel gehad. Was oorspronkelijk uitgerekend voor eind januari. Ondertussen al eind mei geworden.

Had gehoord dat er best wat onderdelen van die hybrides uit Oekraïne kwamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glekke55
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-07 14:02
larsg schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:22:
[...]

Same here, een Tiguan GTE (eHybrid heet dat tegenwoordig) op 1/6/21 besteld. Al paar keer uitstel gehad. Was oorspronkelijk uitgerekend voor eind januari. Ondertussen al eind mei geworden.

Had gehoord dat er best wat onderdelen van die hybrides uit Oekraïne kwamen...
Al die GTEs hier :)

Om nog een andere variant te hebben, Golf GTE 14/4/21 besteld. Volgens de garage uitgesteld tot 21/6/22 maar de lease heeft mij als datum 28/8/22 doorgegeven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Hybrides zijn idd heel problematisch en worden momenteel relatief heel weinig geproduceerd. Ik zou de datum vd dealer iig aanhouden als beste bron, de leasemij klakt gewoon wat neer.

Welke specs/opties als GTE heb je besteld? Ben momenteel nog de enige in dit topic vooralsnog vandaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:30

Audi-Arjan

★★★★★

Yup, chiptekorten.

Weliswaar andere business, maar mijn zwager rijdt op de vrachtwagen.
Die heeft af en toe een vrachtwagen mee waarvan de gehele rechterzijde (passagierskant) niet elektronisch te bedienen is, spiegels, ramen, deurvergrendeling etc.
De chips daarvoor zitten er simpelweg niet in. Zodra ze te leveren zijn mag die wagen naar de dealer en kan alles aangesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glekke55
Scrtz schreef op woensdag 13 april 2022 @ 21:59:
Hybrides zijn idd heel problematisch en worden momenteel relatief heel weinig geproduceerd. Ik zou de datum vd dealer iig aanhouden als beste bron, de leasemij klakt gewoon wat neer.

Welke specs/opties als GTE heb je besteld? Ben momenteel nog de enige in dit topic vooralsnog vandaar :P
Dit: >:)
Volkswagen Golf VIII 1.4 eHybrid GTE DSG 245 PS 5 doors hatchback
Price
Base car: 35,942.10 €
Options: 3,148.03 €
Total: 39,090.13 €
Options

Navigational system "Discover Pro" incl. "Streaming & Internet" (RCB) 293.39 €

Cloth Scale Paper Soul Blue (N2T/UP) 0.00 €
Travel Assist DSG (PF5) 586.78 €
Metallic paint (JATOMET) 677.69 €
atlantic blue metallic (H7H7) 0.00 €

Alloy wheels "Bakersfield" 7,5x18 (PJ7) 541.32 €
Winter tyres (tyres) 0.00 €
Panoramic sunroof (PS1) 892.56 €
Rear view camera "Rear View" (KA2) 272.73 €
Smartcable (smartcable) 960.00 €
Winter Pack (WW1) 380.17 €
IQ.LIGHT - LED-Matrix-headlights (PXD) 793.39 €
This package contains the following options:
- [PLD] Light & Sight pack "Light Assist"

Confirmed exterior color: atlantic blue metallic
Confirmed upholstry color: Cloth Scale Paper Soul Blue

[ Voor 6% gewijzigd door glekke55 op 14-04-2022 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Lekker man! Identiek aan die van mij op de kleur na :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glekke55
Scrtz schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:18:
[...]

Lekker man! Identiek aan die van mij op de kleur na :P
Welke kleur heb jij? Ik had liever Moonstone Grey gehad, maar mag niet van de lease...

Buiten de wagen waar ik mee ben gaan testrijden heb ik in Belgie nog geen enkele andere Golf GTE gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Laatst online: 18:46
Info:

Onze Passat GTE (BJ 2015, 193k) gaat eind mei 1 volledige werkweek naar de dealer voor 2 terugroepacties:
- Terugroepactie : ( 93F9 ) S-Reparatie HV-accu
- Terugroepactie : ( 93H3 ) S-HV-lader aanwijzingenplaatje

Voor terugroepactie 93F9 bestaat de kans dat heel het accupakket vernieuwd wordt :-)
Blijkbaar ergens een seal/dichting niet volledig ok en ze nemen bij VW geen risico's.

Ze hebben de GTE 1 volledige werkweek nodig; eerst alles demonteren, kijken of er ergens gebreken zouden zijn en indien ja, onderdelen bestellen ed...

Ben tevreden van de service tot nu toe: heb geen vaste dealer (doe alle onderhoud zelf) en ze waren meteen behulpzaam vanaf de eerste mail.
Heb zelf met mijn VIN de (openstaande) terugroepacties opgezocht via
https://www.volkswagen.co...ce-campaigns-recalls#secb

Men spreidde het woord!

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Aries.Mu schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:19:

Men spreidde het woord!
Dat doet VW niet vrijwillig hoor. Zijn beide safety-issues. Als ze die niet terugroepen krijgt de auto een aantekening en moet ie na een bepaalde termijn van de weg af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
glekke55 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:01:
[...]

Welke kleur heb jij? Ik had liever Moonstone Grey gehad, maar mag niet van de lease...

Buiten de wagen waar ik mee ben gaan testrijden heb ik in Belgie nog geen enkele andere Golf GTE gezien.
Dolphin grey metallic heb ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 18:18
glekke55 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:01:
[...]

..
atlantic blue metallic (H7H7) 0.00 €
Wat? Atlantic Blue is echt een hele gave kleur (vind ik zelf) O+

VW Golf 7.5 001

Ik begrijp oprecht niet waarom mensen met non-metallic grijs willen rondrijden.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
DonJunior schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:44:
[...]

[...]

Wat? Atlantic Blue is echt een hele gave kleur (vind ik zelf) O+

[Afbeelding: VW Golf 7.5 001]

Ik begrijp oprecht niet waarom mensen met non-metallic grijs willen rondrijden.
Mwah ik vind zo'n moonstone grey wel vet, maar dacht ook dat ik het beu zou raken na een paar jaar en er stond er geen van op voorraad bij de dealer waar wij mee samenwerken dus toen was de keus snel gemaakt. Persoonlijk vind ik moonstone grey ook beter passen bij een GTI, dat lichtgrijs en rood steekt mooi op elkaar af. Vind het bij de GTE met blauw net wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Laatst online: 18:46
Dennisdn schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:24:
[...]

Dat doet VW niet vrijwillig hoor. Zijn beide safety-issues. Als ze die niet terugroepen krijgt de auto een aantekening en moet ie na een bepaalde termijn van de weg af.
Eigenaardige is wel dat ik niet zelf ben opgeroepen, heb geen (vaste) dealer.
Gewoon zelf even opgezocht en gebeld naar de eerste VW-dealer die ik kon googelen.
Maar ze zullen idd geen risico willen nemen...

Iets anders:
Linkderschokdemper achter lekt, tijd voor nieuwe. Gezien de kmstand van 193k ga ik in 1 keer alles vervangen, vooraan en achteraan.
Iemand ervaring met Koni Special Active (vroeger FSD) op een B8?
Verder niks gek, ga niet verlagen oid. Ben tevreden met de handling/grip, maar niet over het comfort.
Die Koni schijnen comfortabeler te zijn dan de OEM (non-DCC) ophanging.
Ik vind (uiteraard) alles over Koni/Bilstein op een BMW, maar weinig/niets over een B8...

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Aries.Mu schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:33:
[...]

Eigenaardige is wel dat ik niet zelf ben opgeroepen, heb geen (vaste) dealer.
Gewoon zelf even opgezocht en gebeld naar de eerste VW-dealer die ik kon googelen.
Maar ze zullen idd geen risico willen nemen...
Ze krijgen ook wel ruime termijnen hoor van een jaar of 2. Daarna ga je vanzelf brieven krijgen van de RDW.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Badeendd
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11-10-2022
Afgelopen vrijdag de Polo GTI in de kleur Kingsred besteld.

Ben benieuwd naar de levertijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Badeendd schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:43:

Yes! Kleur op straat 8)

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Badeendd
Ja keertje wat anders dan de standaard zwart wit grijs kleuren haha.

Zag deze kleur op de Arteon in de showroom en vind het een gave kleur. Blijkt dat de kleur ook op de Polo GTI kan, geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Badeendd schreef op donderdag 14 april 2022 @ 17:45:
[...]

Ja keertje wat anders dan de standaard zwart wit grijs kleuren haha.

Zag deze kleur op de Arteon in de showroom en vind het een gave kleur. Blijkt dat de kleur ook op de Polo GTI kan, geweldig!
Fantastische kleur idd. Ben nog steeds aan het wachten tot er een mooie 8 Clubsport in Kings Red verschijnt op de 2ehands markt. :9

M3P 24'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Laatst online: 22:51
Ik zou dat rood denk ik juist beu raken, veel te opvallend joh. Leuk om te zien bij een ander, maar om zelf voor de deur te hebben...

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
giovanni2903 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 19:29:
Ik zou dat rood denk ik juist beu raken, veel te opvallend joh. Leuk om te zien bij een ander, maar om zelf voor de deur te hebben...
Ik heb dat juist met zwart, grijs, zilver en wit. Een mooie kleur blauw of rood trekt mij veel meer. Maar ieder zijn ding. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badeendd
Ja inderdaad, heb precies hetzelfde. Zwart, wit, grijs vind ik meer standaardkleuren tegenwoordig.

Keertje wat anders toch :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 20:03:
[...]

Ik heb dat juist met zwart, grijs, zilver en wit. Een mooie kleur blauw of rood trekt mij veel meer. Maar ieder zijn ding. :)
Wit ben ik helemaal vanaf gekickt na de Golf.
Niet schoon te houden, alleen na een dikke polijst beurt of intensieve wasbeurt was die écht mooi.

Nu was de Golf 6 R witte kleur redelijk mat, maar nooit meer wit voor mij.
Dat opzicht ben ik echt blij met zwart op de Polo.

Al is de grijze (limestone?) wel de dikste samen met blauw!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 09:55
Inderdaad, daarom heb ik een Kings Red ID.4 GTX besteld. Beetje kleur op het wagenpark. 😂 Nu nog leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Aries.Mu schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:19:
Info:

Onze Passat GTE (BJ 2015, 193k) gaat eind mei 1 volledige werkweek naar de dealer voor 2 terugroepacties:
Gaat dat met 193k nog wel onder garantie als de batterij garantie heeft t/m 180k? Dat aanwijzingplaatje is niets anders dan een sticker overigens. Bij mij is hij geplakt de laatste keer, heb hem eigenlijk niet gezien nog ergens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Famous schreef op donderdag 14 april 2022 @ 21:24:
[...]

Wit ben ik helemaal vanaf gekickt na de Golf.
Niet schoon te houden, alleen na een dikke polijst beurt of intensieve wasbeurt was die écht mooi.

Nu was de Golf 6 R witte kleur redelijk mat, maar nooit meer wit voor mij.
Dat opzicht ben ik echt blij met zwart op de Polo.

Al is de grijze (limestone?) wel de dikste samen met blauw!
Grappig, ik heb een zwarte auto en die lijkt nooit schoon te zijn, en je ziet de krassen ook zo lekker zitten bij die kleur.

Voor mij nooit zwart meer, zilver is wel een makkelijke kleur behalve als je schade rijdt , dan is kleurverschil bijna niet te vermijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giovanni2903
heb parelmoer wit op de golf en vind het een fantastische kleur, vooral als hij net gewassen is 😍

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Parelmoer wit vind ik ook erg mooi, alleen zo gevoelig voor kleurverschil na schadeherstel, niet elke spuiter kan dit mooi herstellen.

Hier overigens nog erg blij met lapiz blue op mn golf 7.5. zeker in het zonnetje is het een genot om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Ik heb een mat blauwe wrap met zwart dak en kofferklep.. dat doe ik ook nooit meer.
Buiten dat je het altijd met de hand moet wassen is het binnen no-time.. maar echt snel.. weer goor.
Ik was de auto en binnen een uur zie je er weer van alles op.
@MLLL Zwart is inderdaad krasgevoelig als de pest. Zeker de plastic hoogglans zwarte delen als de spoiler. Heel jammer.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
MLLL schreef op donderdag 14 april 2022 @ 21:51:
[...]

Grappig, ik heb een zwarte auto en die lijkt nooit schoon te zijn, en je ziet de krassen ook zo lekker zitten bij die kleur.

Voor mij nooit zwart meer, zilver is wel een makkelijke kleur behalve als je schade rijdt , dan is kleurverschil bijna niet te vermijden.
Nu met het saharazand wel ja 8)7

Ga hem dadelijk weer eens lekker wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Afbeeldingslocatie: https://prod.pictures.autoscout24.net/listing-images/f48bdce8-805d-4023-946a-1780f0ed0731_64489b0e-1cbd-4d98-9905-73a9c3692e75.jpg/1920x1080.webp vind dit ook wel mooi, zie je niet heel vaak (hier ten minste) grijs metallic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QNGLHzaYtTSOTaW0E0ov8YwJPqI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TiWjPKUiDn7gp1sxI3Bqoj4l.jpg?f=fotoalbum_large

De mijne is lime yellow. In de online reviews zie je deze kleur heel vaak en in het echt heb ik er naast die van mezelf nog nooit 1 gezien. Vind het wel een gaaf kleurtje.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
toevallig vandaag nog gezien, best een geinig kleurtje inderdaad. bijna al die golf 8 die ik zie zijn een bepaalde grijstint

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
giovanni2903 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 19:39:
[Afbeelding] vind dit ook wel mooi, zie je niet heel vaak (hier ten minste) grijs metallic
Wat is hier?

“Hier” is dat weer een standaard kleur :p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Scrtz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BvLCDMwoRpa3Hi8Z-WvVBfSMGF4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kdx47XZ2ZdIVsYE1laF9oTld.jpg?f=fotoalbum_large
De opvolger van indium grey metallic, dolphin grey metallic. Nog altijd blij mee! Kleurtje is zeker leuk maar dan weet ook direct de hele buurt dat jij het bent.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
giovanni2903 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 19:39:
[Afbeelding] vind dit ook wel mooi, zie je niet heel vaak (hier ten minste) grijs metallic
Die had ik op de GTD, Carbon Steel Grey. Als ik goed herinner kon je die alleen op de GTI/GTD/R bestellen toen der tijd. Het Indium Grey op mn huidige 7.5 zit er heel dicht tegenaan, maar Carbon Steel gaf net wat meer groen/grijs-achtige tinten afhankelijk van het weer. De schadeherstellers vonden het geen fijne kleur :p

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 16-04-2022 07:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Dennisdn schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 07:50:
[...]

Die had ik op de GTD, Carbon Steel Grey. Als ik goed herinner kon je die alleen op de GTI/GTD/R bestellen toen der tijd. Het Indium Grey op mn huidige 7.5 zit er heel dicht tegenaan, maar Carbon Steel gaf net wat meer groen/grijs-achtige tinten afhankelijk van het weer. De schadeherstellers vonden het geen fijne kleur :p
8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sBfPOEvgH9qT0uwPo8VSYQj5zfY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0I0YuSFemTK94k67pKKlu8zL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Dat was ook echt een hele dikke kleur inderdaad. Net wat mooier en exclusiever dan Indium Grey Metallic. Nadeel bij Dolphin Grey Metallic vind ik dat de metallic shine relatief weinig is, als de auto dus ook maar een beetje vies is dan lijkt het al snel een unilak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-09 07:36
Scrtz schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 23:22:
[Afbeelding]
De opvolger van indium grey metallic, dolphin grey metallic. Nog altijd blij mee! Kleurtje is zeker leuk maar dan weet ook direct de hele buurt dat jij het bent.. :P
Soort van chique komo grijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
AE69 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 19:26:
[...]

Soort van chique komo grijs
😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Wat vinden jullie eigenlijk van zwarte VW logo’s?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Ik vind die nieuwe logo's op de 8 al veel mooier dan de oude type's. Op mijn 7.5 heb ik voor en achter vervangen omdat ze standaard volledig chroom zijn, maar die van de 8 zou ik lekker laten zitten. :)

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giovanni2903
Scrtz schreef op zondag 17 april 2022 @ 18:51:
Wat vinden jullie eigenlijk van zwarte VW logo’s?
hangt echt van de kleur auto af, die ik gister plaatste is grijs. dan vind ik het wel vet staan. maar op een zwarte auto vind ik het niet mooi want niks springt er dan nog uit. vind t bij mijn witte ook niks, daarom witte inlay zodat je toch het logo nog ziet zegmaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:31

Nieuwe infotainment update in de Golf 8. Zowel hardware als software.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
  • Laatst online: 19:38
Engineer Stewie schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:05:
[...]

Dat het contact aan moet staan is onzin.
Nog eens nameten en kijken als die voldoende hoog staat, de auto moet vlak staan hiervoor.
Zou kunnen dat er nog wat bij moet, mss dat de errr pas gecleared wordt als hij halfweg tussen de streepjes staat ofzo.
Rafael schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:30:
[...]

Letterlijk 1 liter bijgevuld of tot net aan het max streepje? De sensor is vrij gevoelig, je moet vrij kort aan het maximum zitten of de melding gaat niet weg. Wel opletten dat je dit zoals @Engineer Stewie zei doet op een vlakke ondergrond en dat de motor lang genoeg stil staat vooraleer je meet.
Vissa66 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 18:10:
[...]

Heb je een peiling gedaan voor en na? Of aangenomen dat het nodig was omdat de auto dat zegt? :)
Was die avond naar een vriend (monteur) in het dorp gegaan dus ga er wel vanuit dat hij de olie heeft bijgevuld naar behoefte van de auto. Hij heeft zowel voor als na het bijvullen een peiling gedaan. Ben die volgende dag terug gegaan in de avond en toen was de melding wel weg. Er stond nog wel een storing op de achtergrond in de computer, die heeft hij verwijderd. Ben afgelopen weekend naar praag gereden (2x 760km) en niks geen problemen gehad gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:37
Bij mijn Tiguan krijg ik steeds een melding dat de parkeersensoren voor het niet doen.

Irritante is dat ze het dan weer wel en dan weer niet doen. Kan zomaar gebeuren dat ze het doen en na 100 meter weer niet en de volgende dag weer wel.

Kan dit een losse connectie zijn of moet ik het zoeken in een kapotte sensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dracula schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:35:
Bij mijn Tiguan krijg ik steeds een melding dat de parkeersensoren voor het niet doen.

Irritante is dat ze het dan weer wel en dan weer niet doen. Kan zomaar gebeuren dat ze het doen en na 100 meter weer niet en de volgende dag weer wel.

Kan dit een losse connectie zijn of moet ik het zoeken in een kapotte sensor?
ZItten ze niet toevallig gewoon onder de vliegen of vuiligheid?
Check ook even de sensor in het logo in de neus, als die het niet doet doet de rest het ook niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
The Eagle schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:26:
[...]

ZItten ze niet toevallig gewoon onder de vliegen of vuiligheid?
Check ook even de sensor in het logo in de neus, als die het niet doet doet de rest het ook niet.
Heb de sensoren netjes schoon gemaakt. Ik zie geen sensor in de neus wel een camera voor de 360 view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 16:47
Waarom begin je niet gewoon met uitlezen

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Dat het sneller is, prima, maar waarom is de slider in godsnaam nog steeds niet verlicht? Zucht.... Duitsers...

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Rainesh schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:48:
Waarom begin je niet gewoon met uitlezen
Uitlezen? Hoe doe ik dat? Heb geen tools daarvoor.

Wordt dus garage maar die vragen natuurlijk de hoofdprijs. Maar goed dit is ook prut.

[ Voor 30% gewijzigd door Dracula op 20-04-2022 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Vissa66 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:41:
[...]

Dat het sneller is, prima, maar waarom is de slider in godsnaam nog steeds niet verlicht? Zucht.... Duitsers...
hoe kan een software update ineens lampjes toveren? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
giovanni2903 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 23:57:
[...]

Zoals ik begrijp uit het filmpje is het ook een hardware upgrade, met oa. een snellere processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
giovanni2903 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 23:57:
[...]

Ze hebben hem hardware matig ook aangepast. Als je dan toch bezig bent....

Maar dat zal VW kennende pas gebeuren bij de facelift. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Vissa66 op 20-04-2022 13:49 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 20:56
Badeendd schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:43:

Al een bevestiging gehad met een eventuele eerste levertijd ;)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badeendd
Downstar2 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:00:
[...]

Al een bevestiging gehad met een eventuele eerste levertijd ;)?
Helaas nog niet…
Betreft zakelijke lease.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Badeendd schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:14:
[...]

Helaas nog niet…
Betreft zakelijke lease.
Wel chippen anders is het een tam gebakje :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badeendd
Famous schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:40:
[...]

Wel chippen anders is het een tam gebakje :P
Haha denk dat de leasemaatschappij daar niet blij mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:05
Ik heb sinds kort een duo sim en zou de tweede sim kaart graag in mijn Golf met Discover Media willen installeren. Weet iemand waar ik de sim kaart in moet steken, ik kan dit zo snel nergens vinden. Ook ben ik niet helemaal zeker of dit überhaupt wel kan. Maar zou mooi zijn als het wel kan.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinho96
  • Laatst online: 17:43
ZesBarkiePK schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:45:
Ik heb sinds kort een duo sim en zou de tweede sim kaart graag in mijn Golf met Discover Media willen installeren. Weet iemand waar ik de sim kaart in moet steken, ik kan dit zo snel nergens vinden. Ook ben ik niet helemaal zeker of dit überhaupt wel kan. Maar zou mooi zijn als het wel kan.
Ik denk niet dat dit nog mogelijk is, zeker sinds je smartphone-integratie hebt als optie, is dit overbodig geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
ZesBarkiePK schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:45:
Er zijn heel veel configuratie-variaties, maar het ingebouwde simslot heb je voor zover ik weet alleen bij de combinatie Discover Pro én de uitgebreide telefoonoptie. Bijna nooit dus.

Snelste/makkelijkste/goedkoopste is bij Bol of concurrenten een Mifi zoeken. (mobiele wifi). Deze heb je voor een paar tientjes en hang je ergens in de auto aan een USB-aansluiting en je hebt er nooit meer omkijken naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 20:56
Badeendd schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:14:
[...]

Helaas nog niet…
Betreft zakelijke lease.
Ah, ik kreeg vrij vlot een indicatie. Op voorhand konden ze me al vertellen dat het week 20 werd voor mijn Polo Rline Business+.

Maar na bevestiging dus gelijk naar week 26. En inmiddels dus week 48.
Ben even benieuwd of de POLO GTI dan sneller leverbaar is aangezien dat weer een 'nieuwere variant' is.
En die VW dus voorrang geeft om ze op de weg te krijgen zoals je bij Tiago ziet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Badeendd schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:30:
[...]

Haha denk dat de leasemaatschappij daar niet blij mee is.
Ach, zolang het blok niet in de soep loopt niks aan de hand :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badeendd
Famous schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:00:
[...]

Ach, zolang het blok niet in de soep loopt niks aan de hand :Y)
Haha ja zolang….
Ben wel benieuwd hoe hij rijdt. De Polo GTI (facelift 2022) staat nog nergens in NL in de showroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Heb dus een stuurwiel laten maken maar dit onderdeel zit niet in het nieuwe stuur. Het is de lane assist, althans die melding krijg ik nu.

Zijn er mensen die lane assistant hebben die geen last hebben van melding zoals stuurwiel vastpakken?

Heb nu dik €500 betaald en geen lane assist meer -O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebXqiRHn5ci0f_CjJdIvGC5Z3XQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SazL1LcNKcnBIBtk5MvNqQFS.jpg?f=fotoalbum_large

Stuurtje zelf:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zzAJr6trLHKPFlQzxgDfoFz2sI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Igx9kEWAHoXnYfu9OnUYrRlM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Toppe op 21-04-2022 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Toppe schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:38:
Heb dus een stuurwiel laten maken maar dit onderdeel zit niet in het nieuwe stuur. Het is de lane assist, althans die melding krijg ik nu.

Zijn er mensen die lane assistant hebben die geen last hebben van melding zoals stuurwiel vastpakken?

Heb nu dik €500 betaald en geen lane assist meer -O-

[Afbeelding]

Stuurtje zelf:
[Afbeelding]
Zou je niet gewoon terug gaan naar het bedrijf dat jouw stuur gemaakt heeft, en vragen of ze hun werk goed willen doen? Misschien zijn ze het gewoon vergeten.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 08:34:
[...]

Zou je niet gewoon terug gaan naar het bedrijf dat jouw stuur gemaakt heeft, en vragen of ze hun werk goed willen doen? Misschien zijn ze het gewoon vergeten.
Nou ben vooral benieuwd of er mensen zijn met een custom stuur en waarbij de lane assist/ACC wél werkt?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 13% gewijzigd door Toppe op 22-04-2022 09:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Als vooraf bekend was dat lane assist niet meer zou werken in je nieuwe stuur, dan hadden ze jou dat best even mogen melden.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Hij heeft een nieuw stuur besteld omdat ik geen flippers had. Dat stuur zit nu in m’n auto maar dit is de inlay die er bij hoort te zitten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hcXy9hi-hoCCZAb8PePUGO_L2zM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7U1H3NYpRleLbDZx2865HScq.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is de originele inlay van mijn eigen stuur, nu in het custom stuur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WRTQDGKmYgxUyNb7fYb6eXQ_mSw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2vSnplagkj35QRW8KC86Zoak.jpg?f=fotoalbum_large

Blijkbaar is dat knopje voor ACC/Lane assist nieuw bij de golf 8…?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Toppe schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:07:
Hij heeft een nieuw stuur besteld omdat ik geen flippers had. Dat stuur zit nu in m’n auto maar dit is de inlay die er bij hoort te zitten:
[Afbeelding]

Dit is de originele inlay van mijn eigen stuur, nu in het custom stuur.
[Afbeelding]

Blijkbaar is dat knopje voor ACC/Lane assist nieuw bij de golf 8…?
Die knop is voor de Travel Assist bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:53:
[...]

Die knop is voor de Travel Assist bedoeld.
Klopt. Alleen werkt dat niet want de sensor die in het ‘originele’ stuur zit ontbreekt in het nieuwe stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Als ik het goed begrijp heeft het bedrijf een nieuw stuur voor je besteld? Maar in deze dus niet volledig dezelfde? Hun schuld lijkt me.

Opties:

1. Zelf je originele stuur en het custom stuur demonteren, knoppen e.d. overzetten en terug monteren.
2. Sturen terugsturen en alles over laten zetten op je custom stuur
3. Custom stuur terugsturen en een identiek stuur laten bestellen

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Vissa66 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:24:
Als ik het goed begrijp heeft het bedrijf een nieuw stuur voor je besteld? Maar in deze dus niet volledig dezelfde? Hun schuld lijkt me.

Opties:

1. Zelf je originele stuur en het custom stuur demonteren, knoppen e.d. overzetten en terug monteren.
2. Sturen terugsturen en alles over laten zetten op je custom stuur
3. Custom stuur terugsturen en een identiek stuur laten bestellen
Dat klopt, maar de vraag is: Heeft er iemand ook een custom stuur met behoud van Lane assist/tril functie?

Volgens de beste man kunnen Lane assist/tril functie en een custom (verdikt stuur) niet samen omdat je dan de matten waarop de electronica voor deze items kapot gaan/storingen veroorzaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Toppe schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:34:
[...]

Dat klopt, maar de vraag is: Heeft er iemand ook een custom stuur met behoud van Lane assist/tril functie?

Volgens de beste man kunnen Lane assist/tril functie en een custom (verdikt stuur) niet samen omdat je dan de matten waarop de electronica voor deze items kapot gaan/storingen veroorzaken
Dat is gek, ik neem aan dat de functie hetzelfde in elkaar steekt als bij de MK7.5. Ik heb ook een stuur laten maken (verdikt+alcantara), bij denk ik hetzelfde bedrijf, en ik heb wel gewoon lane-assist/trilling. Of het moet bij de MK8 anders zijn.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Vissa66 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:40:
[...]

Dat is gek, ik neem aan dat de functie hetzelfde in elkaar steekt als bij de MK7.5. Ik heb ook een stuur laten maken (verdikt+alcantara), bij denk ik hetzelfde bedrijf, en ik heb wel gewoon lane-assist/trilling. Of het moet bij de MK8 anders zijn.
Heb je even een PB’tje gedaan aangezien ik niet z’n naam onnodig door het slijk wil halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:09
Heeft het niet te maken met de werking? Bij een Golf 7.5 moet je (draai) input geven om Lane Assist actief te houden, bij een Golf 8 moet je het stuur vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Lane assist detecteert of je het stuur vast hebt door kleine correcties die je maakt: beweegt met het stuurwiel. Travel assist werkt met een capacitief stuurwiel, dat detecteert dat je het vast hebt, bewegingen zijn dus niet nodig. Je hebt nu dus travel assist, met een lane assist stuurwiel: zonder de capacitieve detectie. Voor zover ik weet heb je nu dus maar twee opties: je stuurwiel opnieuw geschikt maken, of je travel assist downgraden naar lane assist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

yamahabest schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:34:
Heeft het niet te maken met de werking? Bij een Golf 7.5 moet je (draai) input geven om Lane Assist actief te houden, bij een Golf 8 moet je het stuur vasthouden.
En daar zit het probleem, er schijnt een ‘mat’ in te zitten die dit registreert, evenals de trilfunctie. En die mat kan je niet zomaar los halen en opnieuw vastzetten.

Pagina: 1 ... 83 ... 140 Laatste