Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 84 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-04 22:09

Toppe

Oké ✅

Rafael schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:35:
Lane assist detecteert of je het stuur vast hebt door kleine correcties die je maakt: beweegt met het stuurwiel. Travel assist werkt met een capacitief stuurwiel, dat detecteert dat je het vast hebt, bewegingen zijn dus niet nodig. Je hebt nu dus travel assist, met een lane assist stuurwiel: zonder de capacitieve detectie. Voor zover ik weet heb je nu dus maar twee opties: je stuurwiel opnieuw geschikt maken, of je travel assist downgraden naar lane assist.
Kan dat laatste dan zomaar? Had ook nog even gekeken of je hem kon om programmeren van een capacitief stuur naar een ‘normaal’ stuur maar zonder resultaten.

Hij piept dat hij de module niet kan bereiken en ben benieuwd wat er gebeurt als hij wel verbinding heeft met die module en als je die sensoren verder niet aansluit

[ Voor 19% gewijzigd door Toppe op 22-04-2022 17:30 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Toppe schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 17:27:
Kan dat laatste dan zomaar? Had ook nog even gekeken of je hem kon om programmeren van een capacitief stuur naar een ‘normaal’ stuur maar zonder resultaten.
De meesten doen het omgekeerde van wat jij wil: van lane assist naar travel assist en dat is om te programmeren. Dus andersom lijkt me ook mogelijk, al weet ik de codering niet vanbuiten maar die is wel terug te vinden. Je gaat alleen een hele stap achteruit qua comfort dan, maar als dat het waard is voor jou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Rafael schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 18:01:
[...]

De meesten doen het omgekeerde van wat jij wil: van lane assist naar travel assist en dat is om te programmeren. Dus andersom lijkt me ook mogelijk, al weet ik de codering niet vanbuiten maar die is wel terug te vinden. Je gaat alleen een hele stap achteruit qua comfort dan, maar als dat het waard is voor jou...
Dan zou travel assist toch werkend kunnen krijgen zónder die sensoren in het stuur?

@Rainesh misschien een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Toppe op 22-04-2022 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 26-04 19:18
Toppe schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 18:26:
[...]

Dan zou travel assist toch werkend kunnen krijgen zónder die sensoren in het stuur?

@Rainesh misschien een idee?
Nee je hebt echt het stuurwiel nodig voor travel assist

Net even teruggelezen. Bedrijf had het vooraf wel duidelijk moeten melden dat je bepaalde functies gaat verliezen. Van Travelassist naar normale lane assist is gewoon mogelijk. Kwestie van coderen.

[ Voor 25% gewijzigd door Rainesh op 22-04-2022 18:33 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Rainesh schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 18:28:
[...]

Nee je hebt echt het stuurwiel nodig voor travel assist

Net even teruggelezen. Bedrijf had het vooraf wel duidelijk moeten melden dat je bepaalde functies gaat verliezen. Van Travelassist naar normale lane assist is gewoon mogelijk. Kwestie van coderen.
Ik stuur mijn originele stuur naar ‘m op en dan kan hij die voorzien van ander kleurtje. Helaas geen verdikking enzo mogelijk, is niet anders :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Nu het hier toch over sturen gaat ... :+

Kent iemand hier een garage in omgeving Noord-Brabant die een stuur van een Passat B8 kan "upgraden" naar eentje met flippers?

Ik heb een mooie sportieve Passat, maar om iedere keer m'n hand van het stuur te moeten halen om te schakelen vind ik niet fijn.

Ik heb een paar garages aangeschreven die onderhoud en tuning doen, maar een stuur vervangen is teveel gevraagd 😅
Van wat ik online lees is het een kwestie van omwisselen en in VAG-com de flippers activeren.

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kietje961
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Heb je vagexpert.nl geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probeer https://www.autopartsveghel.nl/ eens. Die zijn in staat om een complete RS 6 van sloop tot racemonster om te bouwen, dus even een stuurtje verwisselen lukt ze vast ook wel :)

Omgeving Noord Brabant is trouwens bijna half Nederland (we grenzen aan Zeeland, Limburg, Zuid Holland, Utrecht en Gelderland, dat zijn samen 6 van de 13 provincies). Vermoed dat je qua locatie iets specifieker zult moeten zijn.

Zou trouwens verwachten dat iedere dealer het ook zou moeten kunnen eigenlijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 26-04 19:18
FeareX schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 19:15:
Nu het hier toch over sturen gaat ... :+

Kent iemand hier een garage in omgeving Noord-Brabant die een stuur van een Passat B8 kan "upgraden" naar eentje met flippers?

Ik heb een mooie sportieve Passat, maar om iedere keer m'n hand van het stuur te moeten halen om te schakelen vind ik niet fijn.

Ik heb een paar garages aangeschreven die onderhoud en tuning doen, maar een stuur vervangen is teveel gevraagd 😅
Van wat ik online lees is het een kwestie van omwisselen en in VAG-com de flippers activeren.
Heb een collega in Berlicum zitten.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-04 14:54
Rafael schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:35:
Lane assist detecteert of je het stuur vast hebt door kleine correcties die je maakt: beweegt met het stuurwiel. Travel assist werkt met een capacitief stuurwiel, dat detecteert dat je het vast hebt, bewegingen zijn dus niet nodig.
Mmm, en zit die detectie mbt travel assist op specifieke plekken? Ik durf bij lange ritten vb stuur wel al eens helemaal beneden vasthouden met 1 hand...of enkel linkerhand waarbij arm steunt op portier en hand stuur vast houdt ter hoogte van knoppen (dus thv "9 uur"). Gaat die dan hele tijd zeuren dat ik stuur niet vast heb?
(Kga travel assist hebben in nieuwe auto die in augustus (?) geleverd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Leffunk schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 11:30:
Mmm, en zit die detectie mbt travel assist op specifieke plekken?
Geen idee eigenlijk, waarschijnlijk gaan er anderen wel op kunnen antwoorden, maar ikzelf heb er geen ervaring mee of die al dan niet volledig rondom detecteert, al zou ik verwachten van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-04 20:01
Leffunk schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 11:30:
[...]

Mmm, en zit die detectie mbt travel assist op specifieke plekken? Ik durf bij lange ritten vb stuur wel al eens helemaal beneden vasthouden met 1 hand...of enkel linkerhand waarbij arm steunt op portier en hand stuur vast houdt ter hoogte van knoppen (dus thv "9 uur"). Gaat die dan hele tijd zeuren dat ik stuur niet vast heb?
(Kga travel assist hebben in nieuwe auto die in augustus (?) geleverd wordt...
Doe ik ook heel vaak met travel assist, werkt prima ;) (golf 8 gte)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12:15
Na bijna 2 jaar een mooie tijd te hebben gehad in mijn 1.4 rline uit 2015 met veel mooie opties, heb ik besloten m in te ruilen op een golf 7 gti performance uit óók 2015. 103k km gelopen en bomvol in de opties, zaterdag ga ik m ophalen :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8ZHU8lt.jpg

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

giovanni2903 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 22:56:
Na bijna 2 jaar een mooie tijd te hebben gehad in mijn 1.4 rline uit 2015 met veel mooie opties, heb ik besloten m in te ruilen op een golf 7 gti performance uit óók 2015. 103k km gelopen en bomvol in de opties, zaterdag ga ik m ophalen :D

[YouTube: Golf GTI]
[Afbeelding]
Kekke bak!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz

[Afbeelding]
Dik maat! Veel plezier ermee! Import of Origineel NL? Anders kan ik de historie nog wel even voor je checken.

Ik moet ook echt nog een keer GTI gaan rijden :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Scrtz schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 23:18:
[...]

Dik maat! Veel plezier ermee! Import of Origineel NL? Anders kan ik de historie nog wel even voor je checken.

Ik moet ook echt nog een keer GTI gaan rijden :'(
zeker, nu al erg blij mee. testrit was echt genieten, net als in de 1.4 destijds. is een import, maar voor de opties is dat positief. zal je even een pb doen :)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

[Afbeelding]
8)

Mooie stap!

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
@kietje961 , @The Eagle, @Rainesh , super bedankt voor jullie tips. Ik ga informeren of ze wat voor me kunnen betekenen 😄

@giovanni2903 gaaf apparaat. Veel veilige kilometers gewenst! Mijn Passat heeft 240PK dus ik weet hoe erg genieten dat is! Pas maar op dat je je rijbewijs niet kwijt raakt, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-04 19:02
Wat is het precieze verschil tussen Lane assist en travel assist? Ik kwam er gisteravond achter dat er op mijn golf 8 style ook een knop op het stuur zit voor travel assist.

Lane assist zet ik altijd gelijk uit als ik ga rijden. Hou niet zo van dat stuur dat heel de tijd corrigeert. Maar als ik travel assist aanzet gaat laneassist gelijk aan.

Travelassist is dus blijkbaar een geüpgrade versie van laneassist, maar wat voegt het eigenlijk voor extra's toe? Dat is me niet helemaal duidelijk... Zie wel een andersoortig icoontje voor me in het display.

Ik heb pas geleden op YouTube een video gezien van het Active info display van een golf 8 die het op de view had staan dat je de auto's voor je groot op dat display ziet. Daar zag je ook wat er op de linkerbaan gebeurde. Als daar auto's reden. Ik zie dat bij mij niet. Maar misschien dat ik dat wel zie als laneassist aan staat...

Ben er uit!

Dankzij deze video: YouTube: Kurz gezeigt: Hübsche, neue Assistenz-Grafik beim neuen Golf 8 / Tra...

[ Voor 12% gewijzigd door EvoII op 24-04-2022 17:22 ]

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

FeareX schreef op zondag 24 april 2022 @ 12:38:
@kietje961 , @The Eagle, @Rainesh , super bedankt voor jullie tips. Ik ga informeren of ze wat voor me kunnen betekenen 😄

@giovanni2903 gaaf apparaat. Veel veilige kilometers gewenst! Mijn Passat heeft 240PK dus ik weet hoe erg genieten dat is! Pas maar op dat je je rijbewijs niet kwijt raakt, haha.
Aantal PK maakt niks uit, het gaat om het aantal Nm, oftewel de trap die je onder je hol krijgt als je het gas intrapt :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Ghehe, @The Eagle gelukkig is er wel een verband tussen die twee. Maar 330Nm is het hoogste wat de DSG veilig aan kon, daar is 'ie op gechipt :) En ik kan je vertellen dat dat méér dan zat is in NL.

Al moet ik wel zeggen dat ik hiervoor een 60PK (105Nm ;) ) VW Up reed, dus het contrast is wel heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
EvoII schreef op zondag 24 april 2022 @ 16:44:
Wat is het precieze verschil tussen Lane assist en travel assist? Ik kwam er gisteravond achter dat er op mijn golf 8 style ook een knop op het stuur zit voor travel assist.

Lane assist zet ik altijd gelijk uit als ik ga rijden. Hou niet zo van dat stuur dat heel de tijd corrigeert. Maar als ik travel assist aanzet gaat laneassist gelijk aan.

Travelassist is dus blijkbaar een geüpgrade versie van laneassist, maar wat voegt het eigenlijk voor extra's toe? Dat is me niet helemaal duidelijk... Zie wel een andersoortig icoontje voor me in het display.

Ik heb pas geleden op YouTube een video gezien van het Active info display van een golf 8 die het op de view had staan dat je de auto's voor je groot op dat display ziet. Daar zag je ook wat er op de linkerbaan gebeurde. Als daar auto's reden. Ik zie dat bij mij niet. Maar misschien dat ik dat wel zie als laneassist aan staat...

Ben er uit!

Dankzij deze video: YouTube: Kurz gezeigt: Hübsche, neue Assistenz-Grafik beim neuen Golf 8 / Tra...
Kijk aan, zelf al het antwoord gevonden :P
Maar heel makkelijk:
Lane assist: puur binnen de witte lijnen blijven
Travel assist: in het midden van de rijstrook blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-04 21:16
Scrtz schreef op zondag 24 april 2022 @ 22:56:
[...]

Kijk aan, zelf al het antwoord gevonden :P
Maar heel makkelijk:
Lane assist: puur binnen de witte lijnen blijven
Travel assist: in het midden van de rijstrook blijven
Dus de combinatie Travel Assist en ACC is quasi zelfrijdend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Robinho96 schreef op zondag 24 april 2022 @ 23:19:
[...]

Quasimodo zelfrijzend ja :P
In een rechte lijn gaat het redelijk, flauwe bochten ook nog wel. Je kunt op de snelweg iets makkelijker je stuur loslaten. Voor de rest moet je toch nog echt dat 1400+ kilo zware potentiële moordwapen op wielen zelf besturen.
Het is een assistent, vergeet dat niet.

Persoonlijk vind ik op ACC na het structureel ingrijpen alleen maar irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Alleen Lane assist blijft hij niet goed tussen de lijnen. Met travel assist wel. Dat werkt echt behoorlijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Toppe schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:07:
Hij heeft een nieuw stuur besteld omdat ik geen flippers had. Dat stuur zit nu in m’n auto maar dit is de inlay die er bij hoort te zitten:
[Afbeelding]

Dit is de originele inlay van mijn eigen stuur, nu in het custom stuur.
[Afbeelding]

Blijkbaar is dat knopje voor ACC/Lane assist nieuw bij de golf 8…?
Ik zie dit bericht nu pas. Als je travelassist hebt, heb je een extra knop op je richtingaanwijzer. Daarmee kan je veiligheidssystemen in of uitschakelen via het Active info display.

Die knop heb jij waarschijnlijk dus niet. Want die functie zat op jouw oude stuur, daar waar op je nieuwe stuur de knop van de travel assist zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

EvoII schreef op maandag 25 april 2022 @ 00:30:
[...]

Ik zie dit bericht nu pas. Als je travelassist hebt, heb je een extra knop op je richtingaanwijzer. Daarmee kan je veiligheidssystemen in of uitschakelen via het Active info display.

Die knop heb jij waarschijnlijk dus niet. Want die functie zat op jouw oude stuur, daar waar op je nieuwe stuur de knop van de travel assist zit.
Ik heb alle knoppen van het oude stuur in het nieuwe stuur gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
EvoII schreef op maandag 25 april 2022 @ 00:21:
Alleen Lane assist blijft hij niet goed tussen de lijnen. Met travel assist wel. Dat werkt echt behoorlijk goed.
Dat klopt omdat Lane Assist enkel een hulpmiddel is die je terug richting de rijstrook stuurt op het moment dat je tegen of over de witte lijn rijdt. Travel assist daarintegen houdt je voertuig echt in het midden van de rijstrook.
[...]

Het komt wel aardig in de buurt ja. Je kan er best wel ontspannen mee rijden op de snelweg vooral vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 21:49
[...]

tis de combi van lane-assist en acc dat Travel assist maakt.

en ja werkt fijn, in de file al helemaal, dut alles zelf :)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Martinus schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:00:
[...]

tis de combi van lane-assist en acc dat Travel assist maakt.

en ja werkt fijn, in de file al helemaal, dut alles zelf :)
Active Lane Assist heet het dan volgens mij officieel, dat je echt actief binnen het midden van de rijstrook blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-04 21:16
Het Lane Assist gedeelte werkt ook alleen maar goed als de wegmarkeringen duidelijk genoeg zijn natuurlijk. Maar dat is in Nederland natuurlijk niet zo'n probleem. In België daarentegen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Ja en pas ook op bij wegwerkzaamheden in Duitsland. Die gele belijning kan je auto ook in de war brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Jammer dat je wel elke keer het stuur vast moet houden. Wat gebeurd er eigenlijk als je dat gewoon weigert? Heb een paar keer een rode melding gehad dat ik het stuur vast moet pakken. Durft het niet langer af te wachten. Volgens mij manouvreert de auto dan de berm in en stopt ie...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 12:30
Congrats met het nieuwe gebakje! Mooie stap! :)

Aanstaande vrijdag bij een 8R kijken. Animo voor mijn huidige TCR is groot, en wat ik ervoor terug krijg is bijna de aanschafprijs. Al moet een andere auto ook kneiter duur worden aangekocht, dus uiteindelijk win ik er niks mee. :P

Edit: Net 2 pagina's vol met kleine tot vrij grote problemen tevoorschijn laten toveren via het chassisnummer. Die afspraak is afgezegd.

[ Voor 9% gewijzigd door Vissa66 op 26-04-2022 10:08 ]

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
EvoII schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:42:
Jammer dat je wel elke keer het stuur vast moet houden. Wat gebeurd er eigenlijk als je dat gewoon weigert? Heb een paar keer een rode melding gehad dat ik het stuur vast moet pakken. Durft het niet langer af te wachten. Volgens mij manouvreert de auto dan de berm in en stopt ie...
Als je het lang genoeg negeert dan krijg je eerste luide piepsignalen, trillingen aan je stuur en als je nog langer wacht dan geeft hij een rem actie wat echt voelt als een enorme klap haha en daarna gaan de alarmlichten aan en remt hij hem af tot stilstand en gaat hij bellen met de meldkamer. Je hebt dan 3 seconden om dat te annuleren.

Ik ben tot en met de remactie gegaan op een leeg stuk 80 weg.

[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 25-04-2022 20:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giovanni2903
The Eagle schreef op zondag 24 april 2022 @ 20:54:
[...]

Aantal PK maakt niks uit, het gaat om het aantal Nm, oftewel de trap die je onder je hol krijgt als je het gas intrapt :P
mijn 1.4 had ik gekieteld naar 190pk/340nm (als ik de rollenbank van vagtechniek moet geloven ofc)
die gti perf heeft 230pk en 350nm, verschil in nm is dus minimaal. komt uiteindelijk hier ook wel een chip op etc, eerst maar weer sparen ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
giovanni2903 schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:56:
[...]

mijn 1.4 had ik gekieteld naar 190pk/340nm (als ik de rollenbank van vagtechniek moet geloven ofc)
die gti perf heeft 230pk en 350nm, verschil in nm is dus minimaal. komt uiteindelijk hier ook wel een chip op etc, eerst maar weer sparen ;(
Daar krijg je wel een hoop meer lawaai voor terug, maar ook een stuk betere remmen en sperdifferentieel. Dat ga je wel merken in rijgedrag. Veel leukere ervaring lijkt het mij ook, vooral met dat lawaai :D. Grootste reden voor mij om nog een keer GTI/R te gaan rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:05:
[...]

Daar krijg je wel een hoop meer lawaai voor terug, maar ook een stuk betere remmen en sperdifferentieel. Dat ga je wel merken in rijgedrag. Veel leukere ervaring lijkt het mij ook, vooral met dat lawaai :D. Grootste reden voor mij om nog een keer GTI/R te gaan rijden :P
Is een 1.4 voor jou ook niet lawaai nu met de gte? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Scrtz schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:05:
[...]

geluid is wel echt iets wat ik mistte op die 1.4 idd en had geen zin om geld uit te geven aan iets van een andere uitlaat wat altijd een net-niet effect geeft. gti klinkt heerlijk :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:38
GeeMoney schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:46:
[...]

Als je het lang genoeg negeert dan krijg je eerste luide piepsignalen, trillingen aan je stuur en als je nog langer wacht dan geeft hij een rem actie wat echt voelt als een enorme klap haha en daarna gaan de alarmlichten aan en remt hij hem af tot stilstand en gaat hij bellen met de meldkamer. Je hebt dan 3 seconden om dat te annuleren.

Ik ben tot en met de remactie gegaan op een leeg stuk 80 weg.
Ik ben wel een keer helemaal tot de stilstand gegaan en pas ingegrepen toen ie ging bellen. Ik had toen net op een afgelegen 80km-weg wat soort van vangrails naast me, maar ik kreeg het idee dat ie aan de rechter kant zelfs aan het kijken was of ie van de weg af kon. Altijd nog eens willen proberen of ie dat zonder vangrails wél doet, maar nooit van gekomen. Het was wel spannend om eens te doen, vooral die ABS-check zag ik niet aankomen :p

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 26-04-2022 06:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:44:
[...]

Is een 1.4 voor jou ook niet lawaai nu met de gte? :p
Haha true, al hoor ik meer fake motorgeluid van de soundaktuator dan het 1.4 geluid. Maar ach, zakelijk gezien is het best of both worlds, ik kan genieten van het neppe geluid in het interieur en van buiten hoor je verder niks bijzonders :P
giovanni2903 schreef op maandag 25 april 2022 @ 23:19:
[...]

geluid is wel echt iets wat ik mistte op die 1.4 idd en had geen zin om geld uit te geven aan iets van een andere uitlaat wat altijd een net-niet effect geeft. gti klinkt heerlijk :D
Ja dat is ook zeker het beste om te doen!

[ Voor 29% gewijzigd door Scrtz op 26-04-2022 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Real Gunnar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:50
Dennisdn schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 06:25:
[...]

Ik ben wel een keer helemaal tot de stilstand gegaan en pas ingegrepen toen ie ging bellen. Ik had toen net op een afgelegen 80km-weg wat soort van vangrails naast me, maar ik kreeg het idee dat ie aan de rechter kant zelfs aan het kijken was of ie van de weg af kon. Altijd nog eens willen proberen of ie dat zonder vangrails wél doet, maar nooit van gekomen. Het was wel spannend om eens te doen, vooral die ABS-check zag ik niet aankomen :p
Tijdens corona op zondagochtend op een lege snelweg getest. Na de piepjes een rode aanduiding op display wordt de gordel hard aangetrokken. Daarna volgt een harde korte rem actie, je wordt echt goed in de gordel gedrukt. Als je daar ook niet op reageert gaan de alarmlichten aan en wordt rustig afgeremd tot stilstand. De auto blijft op de rijbaan, gaat dus niet op de vluchtstrook (in elk geval bij mij niet) .

Ik heb niet afgewacht tot er gebeld werd, stilstaan op de snelweg vond ik al spannend genoeg. Telkens goed in de achteruitkijkspiegel gekeken, er was gelukkig echt geen ander verkeer anders had ik het niet gedurfd.

Dit met Passat uit dec 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Wauw best heftig hoe dat systeem ingrijpt!

Je ziet wel eens van die video's waar iemand een beroerte krijgt in de auto en van links naar rechts over de weg slingert (en blijft rijden). Gelukkig neemt je auto in zo'n situatie het stuur even over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

giovanni2903 schreef op maandag 25 april 2022 @ 23:19:
[...]

Had op je vorige ook gekund hoor. Zoek maar eens op sound aktuator, kun je met obd11 zo instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

FeareX schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:12:
Wauw best heftig hoe dat systeem ingrijpt!

Je ziet wel eens van die video's waar iemand een beroerte krijgt in de auto en van links naar rechts over de weg slingert (en blijft rijden). Gelukkig neemt je auto in zo'n situatie het stuur even over.
Heb het in de ochtendspits ring Rotterdam een keer meegemaakt dat de front assist ingreep. Auto voor me die ineens vol remde. Gaat ook vol in de ankers, zelfde effect zo'n beetje. Daarna ben je wel wakker :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
The Eagle schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:14:
[...]

Had op je vorige ook gekund hoor. Zoek maar eens op sound aktuator, kun je met obd11 zo instellen.
Uit zetten is beter :+

In de polo heb ik hem via het systeem “uitstaan” maar het werkt volgens mij nog lichtjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark_GAE
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18-01 17:44
Vissa66 schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:45:
[...]

Congrats met het nieuwe gebakje! Mooie stap! :)

Aanstaande vrijdag bij een 8R kijken. Animo voor mijn huidige TCR is groot, en wat ik ervoor terug krijg is bijna de aanschafprijs. Al moet een andere auto ook kneiter duur worden aangekocht, dus uiteindelijk win ik er niks mee. :P

Edit: Net 2 pagina's vol met kleine tot vrij grote problemen tevoorschijn laten toveren via het chassisnummer. Die afspraak is afgezegd.
Zo, een 8R is een mooie upgrade! Maar, nu ben ik wel erg benieuwd welke R je op het oog had...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Mark_GAE schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:40:
[...]

Zo, een 8R is een mooie upgrade! Maar, nu ben ik wel erg benieuwd welke R je op het oog had...
Er is er op dit moment maar 1 die aan al mijn wensen voldoet kwa opties / kleur:

Gevonden via Gaspedaal.nl
https://api.gaspedaal.nl/...adc184d50b573885971e585e6

Maar heeft dus een fikse waslijst aan meldingen op het chassisnummer staan van de 1e eigenaar in Duitsland.

Augustus 2021 bij 6000km binnen geweest met klachten:

- Meerdere assistentiesystemen doen niet wat ze horen te doen, tot ongewenste noodstoppen aan toe.

- Infotainment klachten

- Stoelverwarming wat sporadisch uitvalt

- Lakwerk klachten, blazen/vlekken over de gehele auto

Geen reparaties uitgevoerd. 2000km later is de auto weer terug geweest en heeft VW de auto ingenomen. Voorruit vervangen, motorkap herspoten, en daarna is de auto naar Nederland geexporteerd en bij bovenstaande dealer terecht gekomen.

Als ik dat dan lees krijg ik er al de kriebels van. Daar ga ik geen 64k op stuk slaan.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Vissa66 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:50:
[...]

Er is er op dit moment maar 1 die aan al mijn wensen voldoet kwa opties / kleur:

Gevonden via Gaspedaal.nl
https://api.gaspedaal.nl/...adc184d50b573885971e585e6

Maar heeft dus een fikse waslijst aan meldingen op het chassisnummer staan van de 1e eigenaar in Duitsland.

Augustus 2021 bij 6000km binnen geweest met klachten:

- Meerdere assistentiesystemen doen niet wat ze horen te doen, tot ongewenste noodstoppen aan toe.

- Infotainment klachten

- Stoelverwarming wat sporadisch uitvalt

- Lakwerk klachten, blazen/vlekken over de gehele auto

Geen reparaties uitgevoerd. 2000km later is de auto weer terug geweest en heeft VW de auto ingenomen. Voorruit vervangen, motorkap herspoten, en daarna is de auto naar Nederland geexporteerd en bij bovenstaande dealer terecht gekomen.

Als ik dat dan lees krijg ik er al de kriebels van. Daar ga ik geen 64k op stuk slaan.
Heel bizar! Goed dat je dat nagetrokken hebt, maar wie zou dat niet doen als je er zoveel geld op stuk slaat... Ziet er wel mooi uit zo op de foto's. En het zou goed kunnen dat de problemen gewoon opgelost zijn nu. Als hij door de fabriek ingenomen is neem ik aan dat het gewoon goed opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Vissa66 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:50:
[...]

- Infotainment klachten
Herkenbaar. Alleen heb ik (nog) geen noodstop gehad.

Overigens zijn de meeste klachten echt wel verdwenen met 18xx. @Scrtz hoe zit dat bij jou? Ook verbeterd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
De infotainment/assistentie klachten schrikt me dan nog niet zo erg af, maar dat de eigenaar blazen/vlekken in het lakwerk heeft gezien en er alweer spuitwerk aan de auto is verricht vind ik wat vervelender.

Het perfecte plaatje zal waarschijnlijk niet gaan komen, maar het moet er wel in de buurt zitten, zeker voor die prijs. :) Het aanbod is zo karig in de huidige markt dat dit best nog wel een lange zoektocht kan gaan worden. Achja, zo vervelend is dat niet, beetje auto's kijken. :P

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvoII
Je leest veel klachten over trage software en storingen bij de golf 8. Moet het afkloppen maar ik heb er nog geen last van gehad in de 2 maanden en bijna 6k km die ik er nu op het zitten. Bevalt me nog zeer goed. Veel beter dan mijn vorige 2019 Mazda 3. Die had vele malen meer storingen, foutmeldingen en irritaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

EvoII schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:43:
Je leest veel klachten over trage software en storingen bij de golf 8. Moet het afkloppen maar ik heb er nog geen last van gehad in de 2 maanden en bijna 6k km die ik er nu op het zitten. Bevalt me nog zeer goed. Veel beter dan mijn vorige 2019 Mazda 3. Die had vele malen meer storingen, foutmeldingen en irritaties.
Op welke software versie zit je? Daar zit bij de 8’jes een groot verschil in. 15xx en 16xx zijn zo buggy-as-hell.

17xx heeft VAG bij VW overgeslagen (volgens mij heeft Seat wél 17xx) en zijn meteen naar 18xx gegaan. Die bevalt tot nu toe echt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Wil je ook die stoffering op de stoelen?

En jammer dat de kleur op de displays niet blauw is, of is dat een instelling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Famous schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:00:
[...]

Wil je ook die stoffering op de stoelen?

En jammer dat de kleur op de displays niet blauw is, of is dat een instelling?
Het is of die stoffering, of leder. Mij is het om het even. :)

Kleur is idd aan te passen, ik geloof 30 verschillende mogelijkheden kwa kleuren.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
The Eagle schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:14:
[...]

is een optie volgens mij. ik kon er iig niks instellen. bij de gti gaat het juist uit als het erin zet. dat neppe geluid hou ik totaal niet van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Toppe schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:12:
[...]

Herkenbaar. Alleen heb ik (nog) geen noodstop gehad.

Overigens zijn de meeste klachten echt wel verdwenen met 18xx. @Scrtz hoe zit dat bij jou? Ook verbeterd?
Ik heb daarvoor een nieuw stuurwiel gekregen door de assistentiesysteem klachten die bleven bestaan, is ook bekend bij de dealer (iig het stuurwiel met touchknoppen, weet niet zeker of dat ook voor andere modellen geld).

Ik heb ook sinds 1810 eigenlijk nergens last meer van! Auto en software werkt eindelijk hoe het zou moeten.
Toppe schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:49:
[...]

Op welke software versie zit je? Daar zit bij de 8’jes een groot verschil in. 15xx en 16xx zijn zo buggy-as-hell.

17xx heeft VAG bij VW overgeslagen (volgens mij heeft Seat wél 17xx) en zijn meteen naar 18xx gegaan. Die bevalt tot nu toe echt prima.
Er zijn verschillende hardware revisies, de oudere modellen voor productieweek 48 2020 gaan van 166x naar 1810 en de nieuwere modellen met SW versies 17xx en 18xx gaan momenteel naar iets van 1886 meen ik. Ik heb zelf ook 1810 nu.
Vissa66 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:21:
[...]

Het is of die stoffering, of leder. Mij is het om het even. :)

Kleur is idd aan te passen, ik geloof 30 verschillende mogelijkheden kwa kleuren.
Klopt inderdaad! Je kunt zelfs meerdere kleuren in het interieur instellen, bijv als je bij je voeten geel wil en bovenin groen dan kan dat. Zijn meerdere zones, best wel geinig :P Al heb ik zelf altijd alles rood ^^

[ Voor 49% gewijzigd door Scrtz op 26-04-2022 18:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 18:08:
[...]

Ik heb daarvoor een nieuw stuurwiel gekregen door de assistentiesysteem klachten die bleven bestaan, is ook bekend bij de dealer (iig het stuurwiel met touchknoppen, weet niet zeker of dat ook voor andere modellen geld).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iv-B41zJTPpsbzqnQmpESY4r2ao=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ClAVa5wSKNrG60bokpWYu1t.jpg?f=fotoalbum_large

Dat is deze module die dan verrot is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Toppe schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:49:
[...]

Ik zit op 1664. De mijne is 15 september 2020 geproduceerd. En afgelopen februari heb ik hem gekregen met 1000 km op de teller. Heeft al die tijd in de showroom gestaan zo'n beetje. Maar ik heb over 1664 al geen klachten eigenlijk. Alleen als ik Lane assist aan heb staan begint ie erg snel te zeuren over stuur vasthouden.
En internet heeft het een paar weken niet gedaan. Toen had ik een grijs wereldbolletje. Maar dat is het toen weer gaan doen en blijven doen. Soms zie ik heel kort even een foutmelding, maar niets bijzonders. Is ook maar sporadisch.
Had het erger verwacht toen ik al die klachten op internet las. Bij de Mazda was het echt vele malen erger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

EvoII schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 18:32:
[...]

Ik zit op 1664. De mijne is 15 september 2020 geproduceerd. En afgelopen februari heb ik hem gekregen met 1000 km op de teller. Heeft al die tijd in de showroom gestaan zo'n beetje. Maar ik heb over 1664 al geen klachten eigenlijk. Alleen als ik Lane assist aan heb staan begint ie erg snel te zeuren over stuur vasthouden.
En internet heeft het een paar weken niet gedaan. Toen had ik een grijs wereldbolletje. Maar dat is het toen weer gaan doen en blijven doen. Soms zie ik heel kort even een foutmelding, maar niets bijzonders. Is ook maar sporadisch.
Had het erger verwacht toen ik al die klachten op internet las. Bij de Mazda was het echt vele malen erger.
1664 is hier dikke drama. Heb echt zitten pushen naar 18xx en dat wouden ze eigelijk niet doen, uiteindelijk met een hoop ellende en linkjes naar forums (@Scrtz dank!) tóch voor elkaar gekregen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
EvoII schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 18:32:
[...]

Zeker even update vragen naar 1810 zodra je bij dealer komt, of inplannen. Grijs wereldbolletje is niet software gerelateerd, afentoe zijn de servers paar dagen niet top en functioneert dit niet, heb ik ook al een paar keer gehad.
Toppe schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:03:
[...]

1664 is hier dikke drama. Heb echt zitten pushen naar 18xx en dat wouden ze eigelijk niet doen, uiteindelijk met een hoop ellende en linkjes naar forums (@Scrtz dank!) tóch voor elkaar gekregen
Hehe, de servicemanagers bij mijn lokale dealer kennen mij inmiddels al van voornaam omdat ik er al zo vaak geweest ben :P Gelukkig heb ik bakken geduld, is het zakelijke lease en zeur ik nooit, lach liever met ze mee :P.

@Vissa66 Had je eigenlijk al eens in een 8R gereden? Enkel een 8 Clubsport dacht ik toch? Hoe vind je een 8 eigenlijk rijden tov 7/7.5? Ik heb zelf nooit een GTI hiervoor gereden maar vind de 8 een stuk meer als een Audi rijden (als in hele directe gasrespons maar ook stuk stroever/sportiever stuurgedrag wat in te schakelen is via sportmodus). Vorige Golfjes vond ik altijd wat tam qua stuurgedrag en gasrespons (ook met Audi programmering achteraf)

[ Voor 32% gewijzigd door Scrtz op 26-04-2022 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:11:[...]

Hehe, de servicemanagers bij mijn lokale dealer kennen mij inmiddels al van voornaam omdat ik er al zo vaak geweest ben :P Gelukkig heb ik bakken geduld, is het zakelijke lease en zeur ik nooit, lach liever met ze mee :P.
Haha, herkenbaar. Mijne moet 10 Mei nog een keer terug omdat WeConnect niet werkt…

Dat komt overigens wel door de update naar 1810, de hele store is ook verdwenen :?

[ Voor 9% gewijzigd door Toppe op 26-04-2022 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Toppe schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:19:
[...]

Haha, herkenbaar. Mijne moet 10 Mei nog een keer terug omdat WeConnect niet werkt…

Dat komt overigens wel door de update naar 1810, de hele store is ook verdwenen :?
Daar heb ik iig geen last van..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:10

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Scrtz schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:11:
[...]

@Vissa66 Had je eigenlijk al eens in een 8R gereden? Enkel een 8 Clubsport dacht ik toch? Hoe vind je een 8 eigenlijk rijden tov 7/7.5? Ik heb zelf nooit een GTI hiervoor gereden maar vind de 8 een stuk meer als een Audi rijden (als in hele directe gasrespons maar ook stuk stroever/sportiever stuurgedrag wat in te schakelen is via sportmodus). Vorige Golfjes vond ik altijd wat tam qua stuurgedrag en gasrespons (ook met Audi programmering achteraf)
Hij heeft bij Muntstad in een 8R gereden. Hij vond de auto moeiteloos snel en de beleving ontbrak. Verder vooral veel plastic.

Dus, eigenlijk is Vissa66 een vrouw maar of hij dat zelf ook in de gaten heeft? 😂

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
[...]
Vorige Golfjes vond ik altijd wat tam qua stuurgedrag en gasrespons (ook met Audi programmering achteraf)
toevallig dat je het hier over hebt. wilde toevallig vragen of dit werkt op de gti. op mn 1.4 kreeg ik foutcodes en deed cruise control het niet meer (staat ook bij de obd11 app dat het functioneert bij 1.5 en bij andere motoren foutmeldingen kan geven). gaat dus om de engine responsifnes, gasrespons werkt wel gewoon. graag je ervaring met een gti

en mijn 2e vraag: ik heb een 9.2 inch discover pro scherm die is vrijgeschakeld etc, deze ga ik in de gti inbouwen. echter heeft de gti dynaudio, wat mijn 1.4 niet had. nu "moet" er een versterker vervangen worden oid zei degene die mijn 9.2 destijds ingebouwd had. iemand die mij hier iets meer over kan vertellen? wat gebeurd er als ik dat niet doe? alvast bedankt :)

[ Voor 3% gewijzigd door giovanni2903 op 26-04-2022 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Toppe schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:03:
[...]

Dan heb ik meer geluk dus. De mijne is import. Ik laat hem hier wel gewoon bij de dealer in de buurt onderhouden. Denk dat ik bij 20k km de olie laat wisselen en dat ik het dan gelijk vraag. Vind het een beetje lullig om alleen een software-update te vragen. Ze moeten het officieel wel doen, want heb gewoon 2 jaar Europese fabrieksgarantie tot april volgend jaar maar het gaat zoals het afgelopen kilometers is gegaan heb ik er niet echt reden voor om het te vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
[...]

Zeker, zowel de 8R als de 8CS. Ze sturen allebei echt heel erg goed, daar heeft VW nog een flinke stap weten te maken ten opzichte van de MK7/7.5. Vond mijn 7 CS en deze 7.5 TCR ook niet slecht sturen overigens.

Ik wilde voor de 8CS gaan, maar een mooi exemplaar zit zo rond de 60k. De 8R zo rond de 65k, dus heel veel scheelt dat niet. Tot nu toe heb ik alleen maar FWD auto's gehad, wil toch maar eens een AWD proberen. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

EvoII schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 22:19:
[...]

Dan heb ik meer geluk dus. De mijne is import. Ik laat hem hier wel gewoon bij de dealer in de buurt onderhouden. Denk dat ik bij 20k km de olie laat wisselen en dat ik het dan gelijk vraag. Vind het een beetje lullig om alleen een software-update te vragen. Ze moeten het officieel wel doen, want heb gewoon 2 jaar Europese fabrieksgarantie tot april volgend jaar maar het gaat zoals het afgelopen kilometers is gegaan heb ik er niet echt reden voor om het te vragen.
Die van mij is ook import. Maar ik rijd zo de grens over dus kan hem ook gewoon in DE laten onderhouden.

Niet élk systeem kan voorzien worden van de update naar 18xx en dat heeft te maken met de juiste hardware revisies.

Zolang je geen problemen hebt zullen ze niets doen. Omdat je nog in de garantie valt moet het via PON* en die hebben geen reden om je wagen te voorzien van een update als er geen problemen zijn. Immers kost een update tijd en tijd kost geld.

* buiten de garantie komen de kosten dan voor jou aangezien de garage ze niet wil dragen.

[ Voor 23% gewijzigd door Toppe op 27-04-2022 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-04 23:35
Heren

Helaas heeft linker xenon van mijn auto het heeft begeven.
Kan iemand die beschikt over ETKA de oem nummer voor mij opzoeken?
Bij dealer vragen ze € 250 per xenon lamp.. Of heeft iemand een andere alternatief voor mij ?

golf 7 2014 1.6 TDI bluemotion met bi-xenon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Pech blijft me achtervolgen bij de Arteon. Gaat voor de 5de maal naar de dealer met EPC error met bijhorend vermogensverlies. Dat grapje heeft al +1500 euro gekost, als dat geen lease is, is dat om te janken.

Als hij werkt is dat zo een zalige auto, met gemak de beste en mooiste die ik al gehad heb, maar ook degene die het meest bij de dealer heeft gestaan terwijl er voor mijn doen relatief weinig mee gereden is (4 jaar, 100k kilometer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
sanane schreef op woensdag 27 april 2022 @ 16:47:
Heren

Helaas heeft linker xenon van mijn auto het heeft begeven.
Kan iemand die beschikt over ETKA de oem nummer voor mij opzoeken?
Bij dealer vragen ze € 250 per xenon lamp.. Of heeft iemand een andere alternatief voor mij ?

golf 7 2014 1.6 TDI bluemotion met bi-xenon.
D2S lamp zeker, als het oem is. Voor 50 tientjes heb je een set. Gewoon Philips of Osram. Altijd beide (laten) vervangen.

Het zou D3S kunnen zijn ook. Kosten rond de 30 euro per fitting. Je hebt van die sites waar je op kan zoeken wat erin zit.

[ Voor 10% gewijzigd door EvoII op 27-04-2022 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Toppe schreef op woensdag 27 april 2022 @ 07:40:
[...]

Die van mij is ook import. Maar ik rijd zo de grens over dus kan hem ook gewoon in DE laten onderhouden.

Niet élk systeem kan voorzien worden van de update naar 18xx en dat heeft te maken met de juiste hardware revisies.

Zolang je geen problemen hebt zullen ze niets doen. Omdat je nog in de garantie valt moet het via PON* en die hebben geen reden om je wagen te voorzien van een update als er geen problemen zijn. Immers kost een update tijd en tijd kost geld.

* buiten de garantie komen de kosten dan voor jou aangezien de garage ze niet wil dragen.
Dat had ik al gelezen ergens inderdaad. De mijne kan als het goed is gewoon geüpdatet worden. Vind het heel vreemd dat je daarom moet vragen. Software dien je normaal altijd up to date te houden. Nieuwere versies zijn altijd beter als het goed is.

Dat updaten moet met een import auto ook via Pon? Ik heb trouwens wel een probleem schiet me te binnen. Dab+ heb ik niet. Model 2021 moet standaard Dab+ hebben, maar die van mij dus niet. Maar naar wat online graven ben ik erachter dat dat ook een bug is. Sommige mensen hadden van de 1 op de andere dag geen Dab+ meer. En anderen na een update niet. Soms kwam het opeens zelf terug. Ik heb alleen gewoon FM en Webradio. Mijne is trouwens een Pools exemplaar. Is na 3 maanden in Polen gestaan te hebben met 800 km op de teller hierheen gekomen.
Ik vroeg me af hoe het kon dat hij zoveel goedkoper was, maar de prijzen in Polen liggen ontzettend veel lager dan hier. Denk dat Pon gigantische winsten maakt.
De prijs van de mijne is bij ovi rdw 43500,00. Voor een golfje... Als ik hem op de site van VW Polen samenstel kom ik rond de 30k uit. Weet niet of er in Polen ook bpm bij komt. Hier is de bpm rond de 4000 euro volgens mij. Dan scheelt het alsnog 10k.

Als ik privé een nieuwe auto wilde dan wist ik het dus wel. Bestelde hem mooi in Polen en ging hem daar bij de dealer ophalen. Je hebt gewoon 2 jaar fabrieksgarantie, die in de hele EU geldig is. Tegenwoordig krijg je er van Pon 2 jaar extra bij. Dat kunnen ze wel doen van die 10k winst op een golfje dacht ik zo...

Heb trouwens ook gekeken wat een R kost. Daar is het prijsverschil kleiner bij dan bij de 1.5 etsi die ik heb. Het lijkt me dus dat er in Polen ook bpm geheven wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:09

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Vraag: m'n moeder rijdt een VW Golf Plus uit 2008. Er zit een RNS 510 in. Firmware is 2720, hardware version H41. De navigatie kaarten waren al wat ouder, dus vandaag maar eens bijgewerkt met versie v17 (8557).
Nu zit ik naar de firmware te kijken, 2720 is al wat bejaard en ik lees her en der dat 5238 een goede versie zou zijn. Echter zit ik met de vraag: moet ik uberhaupt wel upgraden? Wat ga ik er op vooruit? Als er bijv. echt aantoonbare nieuwe of betere functies in zitten, is het het overwegen waard. Of is het meer van "if it works, don't touch it"?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

EvoII schreef op woensdag 27 april 2022 @ 19:17:
[...]

Dat had ik al gelezen ergens inderdaad. De mijne kan als het goed is gewoon geüpdatet worden. Vind het heel vreemd dat je daarom moet vragen. Software dien je normaal altijd up to date te houden. Nieuwere versies zijn altijd beter als het goed is.

Dat updaten moet met een import auto ook via Pon? Ik heb trouwens wel een probleem schiet me te binnen. Dab+ heb ik niet. Model 2021 moet standaard Dab+ hebben, maar die van mij dus niet. Maar naar wat online graven ben ik erachter dat dat ook een bug is. Sommige mensen hadden van de 1 op de andere dag geen Dab+ meer. En anderen na een update niet. Soms kwam het opeens zelf terug. Ik heb alleen gewoon FM en Webradio. Mijne is trouwens een Pools exemplaar. Is na 3 maanden in Polen gestaan te hebben met 800 km op de teller hierheen gekomen.
Ik vroeg me af hoe het kon dat hij zoveel goedkoper was, maar de prijzen in Polen liggen ontzettend veel lager dan hier. Denk dat Pon gigantische winsten maakt.
De prijs van de mijne is bij ovi rdw 43500,00. Voor een golfje... Als ik hem op de site van VW Polen samenstel kom ik rond de 30k uit. Weet niet of er in Polen ook bpm bij komt. Hier is de bpm rond de 4000 euro volgens mij. Dan scheelt het alsnog 10k.

Als ik privé een nieuwe auto wilde dan wist ik het dus wel. Bestelde hem mooi in Polen en ging hem daar bij de dealer ophalen. Je hebt gewoon 2 jaar fabrieksgarantie, die in de hele EU geldig is. Tegenwoordig krijg je er van Pon 2 jaar extra bij. Dat kunnen ze wel doen van die 10k winst op een golfje dacht ik zo...

Heb trouwens ook gekeken wat een R kost. Daar is het prijsverschil kleiner bij dan bij de 1.5 etsi die ik heb. Het lijkt me dus dat er in Polen ook bpm geheven wordt...
Ze doen geen update als het niet nodig is. Jou DAB+ probleem kan, waarschijnlijk, ook wel op een andere manier opgelost worden zoals een reset van de boordcomputer of er zit een fout in die je eenvoudig kan oplossen.

Bij mij hebben ze pas echt na heel veel getrouwtrek een update doorgevoerd omdat ik veel ellende had met CarPlay en ACC/Travel Assist/Vastlopers. Ik heb denk ik wel 100 verschillende foto’s laten zien waarop fouten te zien zijn. Ze hebben geprobeerd terug te kijken in de boordcomputer maar daar stonden maar 1/2 meldingen.

Die update duurde bij mij ruim 2 dagen, de update zelf duurt iets van 6/8 uur maar daarna kwamen er andere klachten omhoog zoals sleutels die niet meer herkend werden en dergelijke. Uiteindelijk heb ik daar niets van gemerkt, behalve dat We Connect het dus niet meer doet.

Import moet denk ik via PON lopen voordat je fabrieksgarantie krijgt? Weet ik niet zeker hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvoII
Toppe schreef op woensdag 27 april 2022 @ 19:42:
[...]

Ze doen geen update als het niet nodig is. Jou DAB+ probleem kan, waarschijnlijk, ook wel op een andere manier opgelost worden zoals een reset van de boordcomputer of er zit een fout in die je eenvoudig kan oplossen.

Bij mij hebben ze pas echt na heel veel getrouwtrek een update doorgevoerd omdat ik veel ellende had met CarPlay en ACC/Travel Assist/Vastlopers. Ik heb denk ik wel 100 verschillende foto’s laten zien waarop fouten te zien zijn. Ze hebben geprobeerd terug te kijken in de boordcomputer maar daar stonden maar 1/2 meldingen.

Die update duurde bij mij ruim 2 dagen, de update zelf duurt iets van 6/8 uur maar daarna kwamen er andere klachten omhoog zoals sleutels die niet meer herkend werden en dergelijke. Uiteindelijk heb ik daar niets van gemerkt, behalve dat We Connect het dus niet meer doet.

Import moet denk ik via PON lopen voordat je fabrieksgarantie krijgt? Weet ik niet zeker hoor.
Ah ok. Zal kijken of ze het op kunnen lossen zonder een update met de dab+. Fabrieksgarantie staat helemaal los van Pon. Als je in Nederland een nieuwe vw koopt heb je 2 jaar fabrieksgarantie en 2 jaar extra van Pon. Als je hem in Polen ofzo koopt heb je gewoon standaard 2 jaar fabrieksgarantie. Als je dan wat hebt moet elke willekeurige dealer dat onder garantie oplossen. Dat is bij elke auto die in Europa geproduceerd wordt voor de Europese markt. Dus ook met Renault, Dacia, Peugeot etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
EvoII schreef op woensdag 27 april 2022 @ 20:05:
[...]

Ah ok. Zal kijken of ze het op kunnen lossen zonder een update met de dab+. Fabrieksgarantie staat helemaal los van Pon. Als je in Nederland een nieuwe vw koopt heb je 2 jaar fabrieksgarantie en 2 jaar extra van Pon. Als je hem in Polen ofzo koopt heb je gewoon standaard 2 jaar fabrieksgarantie. Als je dan wat hebt moet elke willekeurige dealer dat onder garantie oplossen. Dat is bij elke auto die in Europa geproduceerd wordt voor de Europese markt. Dus ook met Renault, Dacia, Peugeot etc.
Klopt helemaal dit, en ter aanvulling, in NL gaat de fabrieksgarantie pas bij eerste tenaamstelling in, als een nieuwe auto bijv een half jaar in Duitsland heeft gestaan en dan naar NL wordt geimporteerd dan telt de eerste toelating en ben je dus al een half jaar garantie kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-04 06:51

mb1

Die twee jaar extra kun je in het buitenland gewoon los bijkopen.
Zie onderstaande voorbeeld uit Polen.

Volkswagen Safe+ is 100% bescherming tegen onverwachte reparatiekosten na het verstrijken van de twee jaar Volkswagen garantie. Kies voor Safe+ voor uw nieuwe Volkswagen voor een periode van één tot drie jaar, tot een totaal aantal kilometers van 150.000 km. Dit betekent dat u tot 5 jaar garantie kunt krijgen op alles. Als u Volkswagen Safe+ moet gebruiken, wordt uw auto zonder extra kosten gerepareerd door gekwalificeerde specialisten met originele onderdelen.

Volkswagen Safe + - 12 maanden extra; kilometerstand 30.000 km
vanaf PLN 15 netto / maand
Volkswagen Safe + - 12 maanden extra; kilometerstand 60.000 km
vanaf PLN 20 netto / maand
Volkswagen Safe + - extra 24 maanden; kilometerstand 80.000 km
vanaf 37 PLN netto / maand
Volkswagen Safe + - extra 24 maanden; kilometerstand 120.000 km
vanaf PLN 50 netto / maand
Volkswagen Safe + - 36 maanden extra; kilometerstand 100.000 km
vanaf PLN 64 netto / maand
Volkswagen Safe + - 36 maanden extra; kilometerstand 150.000 km
vanaf PLN 86 netto / maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Bij PON is het 2+2 jaar waarbij het 3e en 4e jaar geen fabrieksgarantie is maar in feite een verzekering. De voorwaarden zijn dan ook anders met echt fabrieksgarantie. En dit is dus iets landelijks wat in Polen waarschijnlijk ook aan de orde is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 00:35:
[...]

Tot nu toe heb ik alleen maar FWD auto's gehad, wil toch maar eens een AWD proberen. :)
FWD is wat 'werken' om snel te zijn en bij haldex heb je altijd vermogen.

Kunnen spelen tegen altijd je vermogen kwijt kunnen, heeft beide wat.
Voor de stoplicht sprintjes is haldex wel leuk :D

Afgelopen weekend tegen een A35 met 4matic, hij was iets sneller weg maar daarna ging het gelijk op.
Toch wel leuk, die doet op papier 4,8sec naar de 100 :)

[ Voor 16% gewijzigd door Famous op 28-04-2022 09:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Badeendd
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11-10-2022
Zojuist levertijd gekregen van de Polo GTI.
Maart 2023

Nu al een prijsverhoging gekregen waardoor ik €60 meer eigen bijdrage ga betalen..

Keuzes:
- laten staan en gewoon doen
- wachten op een leuke voorraad auto (mits deze +- 15km heeft en nog niet op naam is gezet)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04 12:22
Nvm... Ik zou zweren dat er eerst Maart 2022 stond.

[ Voor 87% gewijzigd door yamahabest op 28-04-2022 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeendd
yamahabest schreef op donderdag 28 april 2022 @ 18:01:
[...]

Nvm... Ik zou zweren dat er eerst Maart 2022 stond.
Haha ja klopt, typefoutje hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Badeendd schreef op donderdag 28 april 2022 @ 17:54:
Maart 2023

Nu al een prijsverhoging gekregen waardoor ik €60 meer eigen bijdrage ga betalen..

Keuzes:
- wachten op een leuke voorraad auto (mits deze +- 15km heeft en nog niet op naam is gezet)
Waar komen die €60,- kosten vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Famous schreef op donderdag 28 april 2022 @ 18:36:
[...]

Waar komen die €60,- kosten vandaan?
Hij heeft het over eigen bijdrage dus de fiscale waarde is waarschijnlijk omhoog waardoor de auto buiten zijn standaard leasenorn komt te vallen en hij zodoende een eigen bijdrage moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeendd
GeeMoney schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:05:
[...]

Hij heeft het over eigen bijdrage dus de fiscale waarde is waarschijnlijk omhoog waardoor de auto buiten zijn standaard leasenorn komt te vallen en hij zodoende een eigen bijdrage moet betalen.
Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
GeeMoney schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:05:
[...]

Snap ik, maar wat veroorzaakt dit?
Gaat de bpm omhoog? Prijsverhoging auto/opties? En waarom weten ze dat nu al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Maart 2023

Keuzes:
Pfoe, lange zit. Maar dat geldt op dit moment voor zo'n beetje alle auto's die je nieuw besteld.

Moeilijk, maar als je hem nog niet nodig hebt is het beste uitzingen denk ik.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeendd
Famous schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:34:
[...]

Geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-04 17:11
Maart 2023

Keuzes:
Ai die is pittig, maar wel in verwachting met de rest van de nog te produceren auto's.
De Polo modellen lijken nu allemaal op een jaar te zijn gezet..

Zoals hier ook al door anderen is gezegd, indien je het niet nodig hebt nu, gewoon laten staan en wachten. Je gaat met andere nieuwe auto's het zelfde issue krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Maart 2023

Keuzes:
Voorraad komt er niet meer, alles wordt enkel nog op klantnaam besteld.
Famous schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:34:
[...]

Denk een combinatie van beiden gezien auto pas in 2023 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Laatst online: 14:29

VW-Arjan

★★★★★

Maar is het niet gek dat je met gezond verstand een auto besteld.
De dealer zet daar ook een handtekening onder (wellicht wordt er nog geschermd met een mogelijk korte levertijd).
En next thing you know: Levering maart volgend jaar en de prijs gaat omhoog.

Dat gebeurd toch andersom ook niet.
Ik ruil een auto in bij de dealer voor 5000,- en een week later is de daadwerkelijke aflevering en inlevering.
En dan zeg ik tegen de dealer, ow ja, die 5000,- is trouwens 5500,- geworden.
Dan lacht de dealer jou ook lekker uit.

Misschien denk ik er te makkelijk over hoor, maar volgens mij is een deal een deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
VW-Arjan schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:50:
Maar is het niet gek dat je met gezond verstand een auto besteld.
De dealer zet daar ook een handtekening onder (wellicht wordt er nog geschermd met een mogelijk korte levertijd).
En next thing you know: Levering maart volgend jaar en de prijs gaat omhoog.

Dat gebeurd toch andersom ook niet.
Ik ruil een auto in bij de dealer voor 5000,- en een week later is de daadwerkelijke aflevering en inlevering.
En dan zeg ik tegen de dealer, ow ja, die 5000,- is trouwens 5500,- geworden.
Dan lacht de dealer jou ook lekker uit.

Misschien denk ik er te makkelijk over hoor, maar volgens mij is een deal een deal.
Algemene voorwaarden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
overigens mag je de aankoop ontbinden als er prijswijzigingen worden doorgevoerd waar je het niet mee eens bent,
net de offerte van m'n huidige golf er even bij gepakt, daarin staat dat ik binnen een week na de aankondiging van de verhoging mag annuleren, dat kost mij dan wel 1% van de catalogusprijs incl. btw en bpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeendd
Shanquish schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:27:
overigens mag je de aankoop ontbinden als er prijswijzigingen worden doorgevoerd waar je het niet mee eens bent,
net de offerte van m'n huidige golf er even bij gepakt, daarin staat dat ik binnen een week na de aankondiging van de verhoging mag annuleren, dat kost mij dan wel 1% van de catalogusprijs incl. btw en bpm.
Wel makkelijk geld verdienen zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colossos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-03 13:51
Heeft iemand ervaring met de digitale brandstofmeter in een 2019 T-Roc?

Ik rij gemiddeld 1/15 dus zou met de tankinhoud van 50L zo'n 750 kilometer moeten kunnen rijden. Vaak gaat het reservestreepje al aan tussen de 600-650 kilometer. Er vanuit gaande dat er 5 liter reserve is zou ik dit pas rond de 675 verwachten.

Daarnaast ziet het er leuk uit zo'n digitaal dashboard maar een digitale brandstofmeter vind ik niks. Zo'n analoog metertje kon je lekker leegrijden tot de naald niet verder kon. Die digitale streepjes zeggen niet zoveel.

Iemand ervaring met wat er gebeurt na het laatste rode streepje? Is ie dan echt leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Shanquish schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:27:
Bij particulieren zullen de voorwaarden inderdaad anders zijn. In de algemene BOVAG regels voor bedrijven staat dat de prijs tot 20% verhoogd kan worden zonder geldige reden tot annuleren (dus pas boven de 20%). En dit staat er dus al jaren in, maar was nooit nodig, tot corona en de oorlog in Oekraïne kwamen, nu gaan we het vrees ik steeds meer zien.
quote: algemene voorwaarden bij particulier
Ill Prijzen
1. Tenzij uitdrukkelijk anders vermeld, gelden onze verkoopprijzen voor levering af bedrijf.
2. Tenzij uitdrukkelijk anders vermeld, zijn onze verkoopprijzen inclusief BTW, BPM en rijklaarmaakkosten,
recyclingbijdrage en leges
3. Ook nadat de koopovereenkomst tot stand is gekomen kunnen wijzigingen in rechten, belastingen en accijnzen aan
de koper worden doorberekend.
4. Naast de in lid 3 van dit artikel genoemde prijswijzigingen mogen tevens prijsverhogingen door de fabrikant en/of
importeur aan de koper worden doorberekend. Indien een prijsverhoging, zoals bedoeld in dit artikellid, binnen drie
maanden na het sluiten van de overeenkomst plaatsvindt, heeft de koper het recht om binnen één week na de
kennisgeving van de prijswijziging de overeenkomst te ontbinden.
5 Indien de koper gebruik maakt van zijn recht tot ontbinding zoals bedoeld in lid 4 van dit artikel, dient hij aan ons een
vergoeding te betalen van de gemaakte kosten, die zijn vastgesteld op 1% van de catalogusprijs inclusief BTW en BPM.
7. Een (algemene) prijsverlaging, die wordt doorgevoerd na het aangaan va
quote: algemene voorwaarden zakelijk
Artikel 4: Prijzen
1. Opgegeven prijzen zijn netto prijzen, exclusief BTW, leveringskosten, servicekosten en overige
op de verkoop en/of levering en/of uitvoering van de overeenkomst vallende overheidslasten
en/of lasten van derden.
2. Prijzen zijn gebaseerd op levering af magazijn/bedrijf, behoudens voor zover schriftelijk anders
is overeengekomen.
3. Prijsopgaven worden slechts gedaan op basis van de op het tijdstip van de koop of opdracht
tot reparatie of onderhoud geldende prijzen en werkplaatstarieven. Indien na het aanbod en/
of de totstandkoming van enige overeenkomst een prijsverhoging intreedt (b.v. door verhoging
van belastingen, invoerrechten, accijnzen, heffingen, wisselkoersen, lonen, fabrieks- en/of
importeursprijzen e.d.) is de dealer/reparateur gerechtigd de in het aanbod vermelde en/of
overeengekomen prijs te verhogen. De koper/opdrachtgever is te allen tijde aan de prijsverhoging gebonden, behoudens het bepaalde in lid 4.
4. Bij een dreigende overschrijding van meer dan 20% van de prijsopgave van een reparatie of
andere opdracht dient contact opgenomen te worden met de koper/opdrachtgever, teneinde
de meerkosten te bespreken. De koper/opdrachtgever is in dat geval gerechtigd om, binnen
de termijn van 1 week, de overeenkomst te ontbinden onder schadeloosstelling van de dealer/
reparateur voor de reeds door hem verrichte werkzaamheden.
5. Ruilmotoren/ruildelen worden slechts geleverd tegen inlevering van een oude ruilmotor/ruildeel,
welke niet gebroken, gescheurd, gelast of op andere wijze beschadigd of incompleet mag zijn
en waaraan de diverse delen op normale wijze te revideren zijn. Wordt een ruilmotor/ruildeel
met zodanige gebreken wel ingeleverd, dan komen de hogere kosten ten laste van de koper/
opdrachtgever.

[ Voor 65% gewijzigd door Scrtz op 29-04-2022 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
colossos schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 12:48:
Heeft iemand ervaring met de digitale brandstofmeter in een 2019 T-Roc?

Ik rij gemiddeld 1/15 dus zou met de tankinhoud van 50L zo'n 750 kilometer moeten kunnen rijden. Vaak gaat het reservestreepje al aan tussen de 600-650 kilometer. Er vanuit gaande dat er 5 liter reserve is zou ik dit pas rond de 675 verwachten.

Daarnaast ziet het er leuk uit zo'n digitaal dashboard maar een digitale brandstofmeter vind ik niks. Zo'n analoog metertje kon je lekker leegrijden tot de naald niet verder kon. Die digitale streepjes zeggen niet zoveel.

Iemand ervaring met wat er gebeurt na het laatste rode streepje? Is ie dan echt leeg?
Ik doe het normaal nooit maar vandaag rij bereik op 0km gehad en moest nog ±4km ofzo naar tankstation.
Kon 39,xx liter tanken (40 liter tank), helemaal tot de rand gevuld.

Heb van mensen gehoord dat ze zelfs 30+km hebben gereden als die 0 kilometer aangeeft dus je hebt genoeg speling.

Kennis had de auto geleend en nagenoeg leeg terug gezet.. altijd fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:06:
[...]

Bij particulieren zullen de voorwaarden inderdaad anders zijn. In de algemene BOVAG regels voor bedrijven staat dat de prijs tot 20% verhoogd kan worden zonder geldige reden tot annuleren (dus pas boven de 20%). En dit staat er dus al jaren in, maar was nooit nodig, tot corona en de oorlog in Oekraïne kwamen, nu gaan we het vrees ik steeds meer zien.

[...]

[...]
Wel gek, want als Ziggo €0,50 per maand verhoogd mag je al kosteloos opzeggen.
Ik snap dat dit een zelf samengesteld product is maar daar rolt natuurlijk een prijs uit.

Vraag me af of die 1% boeteclausule wettelijk mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Famous schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:15:
[...]

Wel gek, want als Ziggo €0,50 per maand verhoogd mag je al kosteloos opzeggen.
Ik snap dat dit een zelf samengesteld product is maar daar rolt natuurlijk een prijs uit.

Vraag me af of die 1% boeteclausule wettelijk mag.
Ziggo betreft een abbo, opzeggen mag dus bij een eenzijdige aanpassing van dat doorlopende contract.
Een auto is geen abbo maar wel een "maat" product. Daar mag de leverancier in kwestie een "schadevergoeding" tegenover zetten als je daar achteraf toch vanaf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Laatst online: 14:29

VW-Arjan

★★★★★

Ja oke. Maat product. Maar ze mogen dus blijkbaar 20% verhogen en als je er dan vanaf wilt moet je 1% boete betalen?

Lekker dan.
Pagina: 1 ... 84 ... 138 Laatste