Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 85 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:38
colossos schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 12:48:
Heeft iemand ervaring met de digitale brandstofmeter in een 2019 T-Roc?

Ik rij gemiddeld 1/15 dus zou met de tankinhoud van 50L zo'n 750 kilometer moeten kunnen rijden. Vaak gaat het reservestreepje al aan tussen de 600-650 kilometer. Er vanuit gaande dat er 5 liter reserve is zou ik dit pas rond de 675 verwachten.

Daarnaast ziet het er leuk uit zo'n digitaal dashboard maar een digitale brandstofmeter vind ik niks. Zo'n analoog metertje kon je lekker leegrijden tot de naald niet verder kon. Die digitale streepjes zeggen niet zoveel.

Iemand ervaring met wat er gebeurt na het laatste rode streepje? Is ie dan echt leeg?
Die 8 balkjes zijn hilarisch, op de eerste 4 kan ik een goede 800km rijden, in een benzine Passat :+

Na het rode streepje heb ik nog niet geprobeerd, enkel een keer een 75km gereden wanneer het lampje aanging (en dus het laatste balkje rood werd), dan stond er nog 5km range op de teller.
Waarschijnlijk zat er op dat moment nog wel 20+km in.

Toen ging er 70l in. de tank is volgens het boekje 66l...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:28
Audi-Arjan schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:59:
Ja oke. Maat product. Maar ze mogen dus blijkbaar 20% verhogen en als je er dan vanaf wilt moet je 1% boete betalen?

Lekker dan.
Nee je haalt zakelijk en particulier door elkaar. 1% is bij particulier en tot 20% bij zakelijk. Pas boven 20% mag je zakelijk gezien kosteloos annuleren. Onder die 20% kost het 15%.

Vandaag in Lomm langsgereden: https://www.autoblog.nl/spot/2022/04/chiron-300

Chiron Super Sport, ook apart om te zien

[ Voor 12% gewijzigd door Scrtz op 29-04-2022 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04:10
giovanni2903 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 21:04:
[...]
en mijn 2e vraag: ik heb een 9.2 inch discover pro scherm die is vrijgeschakeld etc, deze ga ik in de gti inbouwen. echter heeft de gti dynaudio, wat mijn 1.4 niet had. nu "moet" er een versterker vervangen worden oid zei degene die mijn 9.2 destijds ingebouwd had. iemand die mij hier iets meer over kan vertellen? wat gebeurd er als ik dat niet doe? alvast bedankt :)
Ik heb er niet veel verstand van maar ik kwam dit tegen https://www.golfmk7.com/f...3701/page-40#post-7027973

Ik heb ook een MK7 GTI maar uit 2014 met Dynaudio en ben benieuwd welk frame je zult gebruiken omdat er volgens mij geen carbon look frame is voor de MIB2.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19-09 20:41
Krus schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 13:58:
[...]

Ik heb er niet veel verstand van maar ik kwam dit tegen https://www.golfmk7.com/f...3701/page-40#post-7027973

Ik heb ook een MK7 GTI maar uit 2014 met Dynaudio en ben benieuwd welk frame je zult gebruiken omdat er volgens mij geen carbon look frame is voor de MIB2.5.
hmm ga dat wel ff doorspitten nadat ik het scherm heb teruggebouwd. wagen bevalt top. 250km gereden gelijk :p

helaas zal ik de zwarte gaan gebruiken omdat ze er idd niet zijn met dat motiefje, het is niet anders..
de mib1 pro is gewoon nooit geupdate, draait kaarten van 2015, verschrikkelijk. zit ook geen vw sd kaart bij dus kan m zelf ook niet updaten ;(

[ Voor 9% gewijzigd door giovanni2903 op 01-05-2022 01:35 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:29
AndRo555 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 19:30:
[...]

Die 8 balkjes zijn hilarisch, op de eerste 4 kan ik een goede 800km rijden, in een benzine Passat :+

Na het rode streepje heb ik nog niet geprobeerd, enkel een keer een 75km gereden wanneer het lampje aanging (en dus het laatste balkje rood werd), dan stond er nog 5km range op de teller.
Waarschijnlijk zat er op dat moment nog wel 20+km in.

Toen ging er 70l in. de tank is volgens het boekje 66l...
Tank verhaal :)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krus
  • Laatst online: 04:10
giovanni2903 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 01:34:
[...]

hmm ga dat wel ff doorspitten nadat ik het scherm heb teruggebouwd. wagen bevalt top. 250km gereden gelijk :p

helaas zal ik de zwarte gaan gebruiken omdat ze er idd niet zijn met dat motiefje, het is niet anders..
de mib1 pro is gewoon nooit geupdate, draait kaarten van 2015, verschrikkelijk. zit ook geen vw sd kaart bij dus kan m zelf ook niet updaten ;(
Ik zit er aan te denken om ook te upgraden naar 9.2" scherm met navigatie weet alleen niet welke onderdelen ik precies moet hebben, maar dan vervang ik gelijk ook alle carbon look frames met gloss black zodat het weer een geheel wordt. Zoals hier: gloss black

MIB1 Pro kan je updaten met een USB stick naar 2022/2023 kaarten als ik me niet vergis, zo doe ik het tenminste, nooit een SD kaart gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Krus schreef op zondag 1 mei 2022 @ 13:01:
[...]

Ik zit er aan te denken om ook te upgraden naar 9.2" scherm met navigatie weet alleen niet welke onderdelen ik precies moet hebben, maar dan vervang ik gelijk ook alle carbon look frames met gloss black zodat het weer een geheel wordt. Zoals hier: gloss black

MIB1 Pro kan je updaten met een USB stick naar 2022/2023 kaarten als ik me niet vergis, zo doe ik het tenminste, nooit een SD kaart gebruikt.
Miss is het een mib media ding dat het alleen met vw kaart kan. Heb m vandaag met een normale sd kaart kunnen updaten. Kan ik voorlopig gewoon chil rijden met dit scherm totdat ik zin heb om die 9.2 in te bouwen. Misschien dat ik gewoon rline middenconsole haal zodat het idd allemaal zwart is. Zal ook niet goedkoop zijn helaas.

Je moet iig een module+scherm+usb port hebben (speciefiek voor 9.2 scherm) en een bepaalde kabel en hij moet vrijgeschakeld worden. Ik had module met scherm voor 500 en de rest was 270€..

[ Voor 9% gewijzigd door giovanni2903 op 02-05-2022 00:32 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Kom er afgelopen avond achter dat ik 2 deukjes in de motorkap heb zitten. Alsof er iemand opgezeten heeft ofzo. Zou dat eruit te halen zijn door een restyler? Ze zijn maar heel flauw. Was me nog niet eerder opgevallen, maar ze zitten er al in vanaf dat ik hem gekregen heb ben ik achter. Dit is nl een foto van toen ik hem net had. Het viel me afgelopen avond opeens op toen ik er naartoe liep, dus dacht zal is eerdere foto's terug kijken.

Balen maargoed, je doet er niets aan. Een restyler misschien wel. Ze zitten trouwens precies in het midden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ejAeAfmVNOzwXCDgahRnf4wX5m8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v42DZnW4ENlUpk1geZmaqlc5.jpg?f=fotoalbum_large

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
EvoII schreef op maandag 2 mei 2022 @ 23:53:
Kom er afgelopen avond achter dat ik 2 deukjes in de motorkap heb zitten. Alsof er iemand opgezeten heeft ofzo. Zou dat eruit te halen zijn door een restyler? Ze zijn maar heel flauw. Was me nog niet eerder opgevallen, maar ze zitten er al in vanaf dat ik hem gekregen heb ben ik achter. Dit is nl een foto van toen ik hem net had. Het viel me afgelopen avond opeens op toen ik er naartoe liep, dus dacht zal is eerdere foto's terug kijken.

Balen maargoed, je doet er niets aan. Een restyler misschien wel. Ze zitten trouwens precies in het midden.

[Afbeelding]
Ik zie ze niet op de foto, maar kan aan mijn scherm liggen.. Heb zelf ook 1 klein flauw deukje in de motorkap, zonder verdere schade oid. Wellicht iets opgevallen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-Arjan
  • Laatst online: 10:20

Audi-Arjan

★★★★★

[Afbeelding]
Aangezien ze flauw zijn kan deze denk ik wel: Zijn ze toevallig de vorm van een paar billen? Dan heeft er iemand misschien een leuke avond gehad :)

Als er aan de onderkant op die plek geen versteviging zit, dan kan een detailer of uitduiker-zonder-spuiten dit wel voor je oplossen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:35

Toppe

Oké ✅

[Afbeelding]
Zit aardig hoog op de kap, vraag me af of je op die hoogte kan zitten zonder meer schade te maken…

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Toppe schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:24:
[...]

Zit aardig hoog op de kap, vraag me af of je op die hoogte kan zitten zonder meer schade te maken…
Hahah ja zit wel hoog idd. Geen idee hoe ze erin gekomen zijn, maar ze zaten er dus al in toen ik hem kreeg in elk geval.

Er komt wekelijks een restyler bij de zaak waar ik hem gekocht heb dus daar ga ik een keer langs als ik tijd heb. Vanmiddag weer gekeken maar toen zag ik ze niet eens. Maar nu ik weet dat ze er zitten wil ik ze er toch wel uit hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

EvoII schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 17:12:
[...]

Hahah ja zit wel hoog idd. Geen idee hoe ze erin gekomen zijn, maar ze zaten er dus al in toen ik hem kreeg in elk geval.

Er komt wekelijks een restyler bij de zaak waar ik hem gekocht heb dus daar ga ik een keer langs als ik tijd heb. Vanmiddag weer gekeken maar toen zag ik ze niet eens. Maar nu ik weet dat ze er zitten wil ik ze er toch wel uit hebben natuurlijk.
Ben benieuwd. Zit wel wat isolatie onder de kap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Toppe schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 19:37:
[...]

Ben benieuwd. Zit wel wat isolatie onder de kap.
Klik je toch zo eraf?
Had ik bij mijn Golf 6 R er juist af gehaald :+

Lichtje deukjes zijn zo herstelt, is geen enkel probleem.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Famous schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 20:14:
[...]

Klik je toch zo eraf?
Had ik bij mijn Golf 6 R er juist af gehaald :+

Lichtje deukjes zijn zo herstelt, is geen enkel probleem.
Ja weet ik veel. Weet net hoe de kap open moet. Zou niet eens weten hoe ik olie controleer of waar een bougie zit 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Toppe schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 20:36:
[...]

Ja weet ik veel. Weet net hoe de kap open moet. Zou niet eens weten hoe ik olie controleer of waar een bougie zit 7(8)7
Das best link als je niet weet hoe je olie controleert bij een tsi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

EvoII schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 23:37:
[...]

Das best link als je niet weet hoe je olie controleert bij een tsi...
Want? Waar hebben ze anders sensoren voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:58
Afgelopen weekend weer bij een 8R wezen kijken. Op het oog echt helemaal niks mis mee, ook chassisnummer vrij van schade, goed in de opties. Ik had er goede hoop op dat het wat zou kunnen worden.

Auto meegenomen en laten controleren op defecten en lakdikte. Toen de lampen erop gingen werdt er meteen duidelijk dat er links achter iets was gebeurd. Veel polijst markeringen.

Lakdikte metingen lieten ook meteen zien waarom. De linker achterdeur, maar ook het portier binnen waren herspoten. Wel professioneel want de kleur was exact hetzelfde als origineel.

Toch weer een onverklaarbaar iets mee gebeurd. Helaas, eind deze maand komt er weer een potentieel exemplaar naar NL, hopelijk is dat wat. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:36:
Afgelopen weekend weer bij een 8R wezen kijken. Op het oog echt helemaal niks mis mee, ook chassisnummer vrij van schade, goed in de opties. Ik had er goede hoop op dat het wat zou kunnen worden.

Auto meegenomen en laten controleren op defecten en lakdikte. Toen de lampen erop gingen werdt er meteen duidelijk dat er links achter iets was gebeurd. Veel polijst markeringen.

Lakdikte metingen lieten ook meteen zien waarom. De linker achterdeur, maar ook het portier binnen waren herspoten. Wel professioneel want de kleur was exact hetzelfde als origineel.

Toch weer een onverklaarbaar iets mee gebeurd. Helaas, eind deze maand komt er weer een potentieel exemplaar naar NL, hopelijk is dat wat. :)
Kan je zelf niet importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Famous schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:46:
[...]

Kan je zelf niet importeren?
Zie ze maar eens te vinden in de juiste spec. Aanbod is extreem laag en peperduur.

De prijzen tussen NL en BE/DE schelen helemaal niet zoveel meer. Een goed uitgevoerde 8R in Duitsland tikt ook gewoon 70k+ aan.

[ Voor 22% gewijzigd door Vissa66 op 04-05-2022 15:24 ]

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:37

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Vissa66 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:23:
[...]

Zie ze maar eens te vinden in de juiste spec. Aanbod is extreem laag en peperduur.
Altijd benieuwd als je verkoper met de bevindingen confronteert. Wist hij dat dan niet?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
GerCor schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:36:
[...]

Altijd benieuwd als je verkoper met de bevindingen confronteert. Wist hij dat dan niet?
Hij zegt van niks te weten en hier ook verbaasd over te zijn. Het is met het blote oog in normaal licht ook echt niet te zien.

Hun krijgen er eind deze maand nog zo 1 binnen en ik mag er wederom mee op pad om hem te laten checken.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
GerCor schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:36:
[...]

Een R is natuurlijk vrij exclusief en ook een bheoorlijk bedrag, maar in het algemeen is het vaak ouderwets dozen schuiven en zullen ze geen heel onderzoek gaan doen wat de historie is van een voertuig is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Als een (niet al te grote) schade gedegen en professioneel is gerepareerd, hoeft daar niet zoveel mis mee te zijn. Hoewel ik ook wel kan voorstellen dat je die onzekerheid niet wilt.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

[...]

De prijzen tussen NL en BE/DE schelen helemaal niet zoveel meer. Een goed uitgevoerde 8R in Duitsland tikt ook gewoon 70k+ aan.
Ja, wat een prijzen he, voor een 'hot hatch' (niet de minste, maar desondanks...).
Het is natuurlijk vloeken in de kerk in dit topic, maar 70K koop je ook best leuke M2's, 911's of Cayman voor, met mogelijk ook een betere restwaarde *duikt weg*.

Please don't kill me ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:14

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:12:
[...]

Ja, wat een prijzen he, voor een 'hot hatch' (niet de minste, maar desondanks...).
Het is natuurlijk vloeken in de kerk in dit topic, maar 70K koop je ook best leuke M2's, 911's of Cayman voor, met mogelijk ook een betere restwaarde *duikt weg*.

Please don't kill me ;)
En het is en blijft een golfje. Nee voor dat geld had ik ook iets anders gehaald (een youngtimer r8 bijvoorbeeld)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
Het is mijn daily en ik wil niks ,,ouds'' en er nog jaren garantie op hebben. Alles ouder dan 2 jaar is voor mij een no go. :P

Van de ,,premium'' merken zijn zulke snelle rakkers nog vele malen duurder dus voor mij geen optie. :)
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:08:
[...]

Als een (niet al te grote) schade gedegen en professioneel is gerepareerd, hoeft daar niet zoveel mis mee te zijn. Hoewel ik ook wel kan voorstellen dat je die onzekerheid niet wilt.
Ik ga er inderdaad niet meer op gokken. Zodra er iets aan gedaan is wat niet te verklaren / geregistreerd is dan laat ik hem staan. Zeker voor dit geld. :)

[ Voor 50% gewijzigd door Vissa66 op 04-05-2022 16:48 ]

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:50
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:12:
[...]

Please don't kill me ;)
Nee hoor je hebt gewoon gelijk, een beetje Golf is flink aan de prijs. Ik zou om die reden bijvoorbeeld ook niet meer nieuw kopen.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
ZesBarkiePK schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:46:
[...]

Nee hoor je hebt gewoon gelijk, een beetje Golf is flink aan de prijs. Ik zou om die reden bijvoorbeeld ook niet meer nieuw kopen.
Ik had hem van de week even samengesteld, nieuw 85k, is niet grappig meer. :'(

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
ZesBarkiePK schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:46:
[...]

(Jong)gebruikt kost momenteel al bijna net zoveel als nieuw en soms zelfs meer door de huidige extreme aanblijvende levertijden

@Vissa66 waar stond de laatste R8 waar je naar was gaan kijken?

[ Voor 8% gewijzigd door Scrtz op 04-05-2022 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Scrtz schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 17:00:
[...]

(Jong)gebruikt kost momenteel al bijna net zoveel als nieuw en soms zelfs meer door de huidige extreme aanblijvende levertijden

Dat is het model dat bij W de Jong staat. Koper haakte 1 dag voor aflevering af, moest gefinancierd worden maar de rente was hem te hoog. Kenteken aangevraagd, hij stond helemaal klaar voor de aflevering.

Betaalde BPM klopt als een bus, dus ik heb wel het vermoeden dat ze er echt niks vanaf wisten. Alleen blijft het dan vreemd waar en wanneer het gebeurd is. Als het door VW hersteld was en er stond op het chassisnummer dat er lichte schade is gerepareerd dan had ik het misschien nog wel aangedurft, maar nu weet ik niet hoe of wat. Mogelijk dat de vorige eigenaar het dan zelf heeft laten fixen ergens anders.

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 20:56
Scrtz schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 17:00:
[...]

Zo zag ik inderdaad de nieuwefacelift polo Rline Business staan bij de Vallei groep in Ede, iets meer dan 1400KM op de teller.
Nieuwprijs 33K, staat nu gewoon te koop voor €36,900. :+

Maar als je random wat nieuwe auto's opzoektm dan zie je het wel vaker blijkt.
Nieuwprijs volgens RDW 29K. Verkoop prijs bijna 34K.

Maargoed, logisch volgens de wet vraag en aanbod natuurlijk ;).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sTsrYwXDMlEMZYUU_z41fxOePpM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/kvRx76Ie9RWp7kEotWZcgljh.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yx_Q5fdZ2LVyAvA6HRIcJ7KsbiE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/iGVkID3zWaM1XJrptkkZbZKY.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 49% gewijzigd door Downstar2 op 04-05-2022 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII

Wat was de gemiddelde lakdikte als ik vragen mag? Heb het bij de mijne ook laten checken namelijk. Die lag over heel de auto tussen de 125-140 mu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Voor het zelfde geld zat er een kras op en is dit door de vorige eigenaar netjes hersteld…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
EvoII schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 19:01:
[...]

Wat was de gemiddelde lakdikte als ik vragen mag? Heb het bij de mijne ook laten checken namelijk. Die lag over heel de auto tussen de 125-140 mu.
Tussen de 100 en 135 ongeveer.

Rechter achterdeur 115, linker achterdeur 210. Rechter portier achter 80, linker portier 170.

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Toppe schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 19:11:
[...]

Voor het zelfde geld zat er een kras op en is dit door de vorige eigenaar netjes hersteld…
Tsja, dan spuit je de deur. Nu zijn de deur en het portier binnen gespoten, dus het lijkt er sterk op dat het een tik is geweest op de linker deur waarbij ook het portier is beschadigd. Maar goed, het is gissen. Maar voor 65k+ voelt het niet goed. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Vissa66 op 04-05-2022 19:23 ]

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Vissa66 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:45:
Het is mijn daily en ik wil niks ,,ouds'' en er nog jaren garantie op hebben. Alles ouder dan 2 jaar is voor mij een no go. :P

Van de ,,premium'' merken zijn zulke snelle rakkers nog vele malen duurder dus voor mij geen optie. :)

[...]

Ik ga er inderdaad niet meer op gokken. Zodra er iets aan gedaan is wat niet te verklaren / geregistreerd is dan laat ik hem staan. Zeker voor dit geld. :)
911 is inderdaad ouder, Cayman of M2 zou dan 2019 of 2020 zijn. Maar doet er niet toe ;) succes met de zoektocht, je vindt er vast wel eentje die naar je zin is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvoII
Vissa66 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 19:15:
[...]

Tussen de 100 en 135 ongeveer.

Rechter achterdeur 115, linker achterdeur 210. Rechter portier achter 80, linker portier 170.
210 is nog vrij dun. Misschien is ie in de fabriek wel overgespoten. Omdat de binnenkant ook dikker is... Meestal zie je waardes van boven de 300 als er wat overgespoten is. Maar groot gelijk dat je hem laat staan als het gevoel niet goed is. Het is nogal een bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
EvoII schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 19:42:
[...]

210 is nog vrij dun. Misschien is ie in de fabriek wel overgespoten. Omdat de binnenkant ook dikker is... Meestal zie je waardes van boven de 300 als er wat overgespoten is. Maar groot gelijk dat je hem laat staan als het gevoel niet goed is. Het is nogal een bedrag.
Daar zat ik dus ook nog aan te denken, misschien iets in de fabriek tijdens assemblage gebeurd. Al denk ik dat ze hem dan niet vol met polijstmarkeringen afleveren. Bij het mechanisme aan de binnenkant van de deur waren nog polijstresten terug te vinden.

Het is lastig. Aan de ene kant wil ik er heel graag 1, maar aan de andere kant denk ik, dit is echt een flink bedrag wat ik bij moet leggen. Nog maar even het geduld opbrengen en kijken of het aankomende exemplaar wel 100% in orde is. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:50
Vissa66 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:56:
[...]

Ik had hem van de week even samengesteld, nieuw 85k, is niet grappig meer. :'(
Nee klopt en daarna wil je je nieuwe aanwinst eigenlijk nog laten chippen en verlagen en een coating of wrap. Ben je ook zomaar weer 5K verder als je het allemaal goed wilt laten doen.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
ZesBarkiePK schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 20:20:
[...]

Nee klopt en daarna wil je je nieuwe aanwinst eigenlijk nog laten chippen en verlagen en een coating of wrap. Ben je ook zomaar weer 5K verder als je het allemaal goed wilt laten doen.
Hoe zit het eigenlijk als je bijvoorbeeld in Polen een R koopt? Dan heb je volgens mij voor 65k euro een nieuw exemplaar. Weet alleen niet hoe het met de bpm zit daar. Of en hoeveel daar al bij inzit.

Moet je voor de gein op de volkswagen.nl en volkswagen.pl een exemplaar samenstellen en dan de prijs vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
EvoII schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 20:25:
[...]

Hoe zit het eigenlijk als je bijvoorbeeld in Polen een R koopt? Dan heb je volgens mij voor 65k euro een nieuw exemplaar. Weet alleen niet hoe het met de bpm zit daar. Of en hoeveel daar al bij inzit.

Moet je voor de gein op de volkswagen.nl en volkswagen.pl een exemplaar samenstellen en dan de prijs vergelijken.
Daar zit geen BPM in. Dan betaal je het volle bedrag a 11.000 euro. :)

Maakt overigens niet uit waar je hem koopt. Zolang het buiten NL is betaal je die 11k voor een 8R. Enkel als de auto >3 maanden is en/of >4000km heeft begin je langzaam korting op de BPM te krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door Vissa66 op 04-05-2022 20:27 ]

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Vissa66 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 19:16:
[...]

Tsja, dan spuit je de deur. Nu zijn de deur en het portier binnen gespoten, dus het lijkt er sterk op dat het een tik is geweest op de linker deur waarbij ook het portier is beschadigd. Maar goed, het is gissen. Maar voor 65k+ voelt het niet goed. :)
Zou je een nieuwe óók zo laten controleren dan?

Begrijp me niet verkeerd hoor maar ik heb zelf de ballen verstand van een auto en ‘t zou niet eens bij me opkomen om de lak dikte te laten controleren :+

Een auto moet vooral rijden en ja, die van mij was ik netjes met de hand, polijsten en waxen omdat ik het ook leuk vind om te doen maar verder laat ik alles wel doen. Zelfs banden wisselen doe ik niet zelf.

En zodra er lampje gaat branden dan ga ik lekker naar de garage :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Toppe schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 20:27:
[...]

Zou je een nieuwe óók zo laten controleren dan?

Begrijp me niet verkeerd hoor maar ik heb zelf de ballen verstand van een auto en ‘t zou niet eens bij me opkomen om de lak dikte te laten controleren :+

Een auto moet vooral rijden en ja, die van mij was ik netjes met de hand, polijsten en waxen omdat ik het ook leuk vind om te doen maar verder laat ik alles wel doen. Zelfs banden wisselen doe ik niet zelf.

En zodra er lampje gaat branden dan ga ik lekker naar de garage :+
Nieuw mag je ervan uit gaan dat hij in ieder geval geen ongeluk heeft meegemaakt. 2ehands, en zeker imports, kun je maar beter gewoon goed controleren. Of je moet er geen reet om geven als je 65.000 euro uitgeeft wat de auto heeft meegemaakt, dan koop je hem gewoon blind en op goed vertrouwen.

In mijn zoektocht naar auto's ben ik er al heel veel tegen komen die flink in elkaar hebben gezeten, waaronder auto's die bij officiele merkdealers tekoop staan en wordt je keihard voorgelogen. Als ik zoveel van mijn zuurverdiende centen uitgeef dan moet het wel netjes zijn. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Vissa66 op 04-05-2022 20:37 ]

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Misschien denk ik er dan wel weer iets te gemakkelijk over maar: Als je €65.000,- aan EIGEN 'centen' op een VW Golf stuk kunt slaan dan maken die laatste paar €1000,- voor een gloednieuwe, welke je eventueel zelfs zélf in Wolfsburg op kunt gaan halen, ook niets / niet veel meer uit?

Ik kan en WIL niet in andermans portemonnaie kijken, maar..... :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Will_M schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 20:52:
Misschien denk ik er dan wel weer iets te gemakkelijk over maar: Als je €65.000,- aan EIGEN 'centen' op een VW Golf stuk kunt slaan dan maken die laatste paar €1000,- voor een gloednieuwe, welke je zelf in Wolfsburg op kunt gaan halen, ook niets / niet veel meer uit?

Ik kan en WIL niet in andermans portemonnaie kijken, maar..... :+
Paar 1000? Dan praten we over +-20k erbovenop he. ;) Een hele nieuwe met dezelfde opties is over de 80k euro. Als het echt zo weinig zou schelen dan had ik dat zeker gedaan, maar het scheelt nog wel een flinke buts.

[ Voor 13% gewijzigd door Vissa66 op 04-05-2022 20:57 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
+ dat je minimaal een jaar moet wachten totdat ie daadwerkelijk gemaakt is. nieuw kopen als particulier wordt nooit aangeraden, dus waarom nu ineens wel? :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

giovanni2903 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 22:44:
+ dat je minimaal een jaar moet wachten totdat ie daadwerkelijk gemaakt is. nieuw kopen als particulier wordt nooit aangeraden, dus waarom nu ineens wel? :p
Ik zeg altijd maar: 'tweedehands, dan koop je andermans ellende.' Vraag is, bij een auto die @Vissa66 zoekt: waarom verkoopt iemand zo'n dure auto zo snel weer? Pure kapitaalvernietiging.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
GerCor schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 23:07:
[...]

Ik zeg altijd maar: 'tweedehands, dan koop je andermans ellende.' Vraag is, bij een auto die @Vissa66 zoekt: waarom verkoopt iemand zo'n dure auto zo snel weer? Pure kapitaalvernietiging.
mn rline was na 2 jaar nog perfect, hoeft dus niet per se ellende te zijn. + die golf 8 hebben allemaal nog fabrieksgarantie tot 2024-2025. ik vind het ook altijd vreemd dat autos met een kmstand van 10k te koop staan, maar tegen de tijd dat die garantie voorbij is koopt vissa wss wel weer wat anders

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vissa66
GerCor schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 23:07:
[...]

Heel veel zijn modellen die door VW dealers/werknemers zelf zijn gereden. Die moeten eruit met +- 10.000km. Het model dat ik op het oog had was van iemand die moest naar het schijnt gedwongen verhuizen en had geld nodig.

Ik heb ook wel wat auto's helemaal nieuw gekocht en verkocht ze weer na 1 tot 2 jaar. Waarom? Erop uit gekeken. Degene die hem van mij kocht kreeg een model met weinig km, jong en zeer goed verzorgd. Je moet ook maar een beetje geluk hebben, het enige dat ik kan doen is het chassisnummer uitpluizen en de wagen goed laten controleren. Voor eventuele technische gebreken die daarna opdoemen is dan de garantie weer voor.

Kapitaalvernietiging is het zeker, dat zijn auto's sowieso, op een bepaalde niche klasse na maar zo rijk ben ik niet. :P Voor mij is het een hobby, een dure hobby. Ik heb vrienden en collega's die verklaren mij voor gek dat ik er zoveel geld in stop. Ik leef om dingen te doen waar ik blij van wordt en auto's zijn daar onderdeel van. Het is niet zo dat ik hierdoor andere dingen niet kan doen of er een boterham minder van kan eten. :)

Ik zeg altijd maar, misschien mankeer ik over een tijdje wel iets, of erger. Dan staat het geld op mijn spaarrekening, of zit het in de stenen. Nee, ik doe er liever nu leuke dingen mee samen met mijn vriendin, of geef mezelf met regelmaat een cadeau'tje. :+

Iemand anders heeft daar weer een andere kijk op. Prima, we zijn gelukkig niet allemaal hetzelfde. Zou zo saai zijn. :*)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 23:28:
[...]

Heel veel zijn modellen die door VW dealers/werknemers zelf zijn gereden. Die moeten eruit met +- 10.000km. Het model dat ik op het oog had was van iemand die moest naar het schijnt gedwongen verhuizen en had geld nodig.
'Naar het schijnt.'

Blijkbaar kunnen ze jou wel iets vertellen over de privéomstandigheden van de vorige eigenaar maar niet over de afwijking die de auto heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
GerCor schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 23:53:
[...]

'Naar het schijnt.'

Blijkbaar kunnen ze jou wel iets vertellen over de privéomstandigheden van de vorige eigenaar maar niet over de afwijking die de auto heeft.
Ik vertrouw geen enkele dealer of verkoper, ik hoor hun verhaal aan maar ik trek alles in twijfel. Gelukkig heb ik dit keer mijn huiswerk goed gedaan en kom ik achter zoiets. Als ik die auto had gekocht en er later achter had gekomen had ik er flink de #%&@ over in gehad.

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvoII
Vissa66 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 23:28:
[...]

Ik heb ook wel wat auto's helemaal nieuw gekocht en verkocht ze weer na 1 tot 2 jaar. Waarom? Erop uit gekeken. Degene die hem van mij kocht kreeg een model met weinig km, jong en zeer goed verzorgd. Je moet ook maar een beetje geluk hebben, het enige dat ik kan doen is het chassisnummer uitpluizen en de wagen goed laten controleren. Voor eventuele technische gebreken die daarna opdoemen is dan de garantie weer voor.

Kapitaalvernietiging is het zeker, dat zijn auto's sowieso, op een bepaalde niche klasse na maar zo rijk ben ik niet. :P Voor mij is het een hobby, een dure hobby. Ik heb vrienden en collega's die verklaren mij voor gek dat ik er zoveel geld in stop. Ik leef om dingen te doen waar ik blij van wordt en auto's zijn daar onderdeel van. Het is niet zo dat ik hierdoor andere dingen niet kan doen of er een boterham minder van kan eten. :)

Ik zeg altijd maar, misschien mankeer ik over een tijdje wel iets, of erger. Dan staat het geld op mijn spaarrekening, of zit het in de stenen. Nee, ik doe er liever nu leuke dingen mee samen met mijn vriendin, of geef mezelf met regelmaat een cadeau'tje. :+

Iemand anders heeft daar weer een andere kijk op. Prima, we zijn gelukkig niet allemaal hetzelfde. Zou zo saai zijn. :*)
Ik heb er dezelfde kijk op als jou dan. Alleen heb ik geen geld voor een R. Maar rij wel regelmatig een andere. De laatste paar had ik ook nieuw gekocht en maar 1,5 en 2,5 jaar gereden. De golf die ik nu heb hoop ik wel langer te rijden. Rij ze wel zakelijk overigens. Privé zou ik geen nieuwe kopen. Kost echt bakken vol geld. Nu drukt het de inkomstenbelasting nog een beetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
[...]

Ja, is nu wat lastiger kan ik me voorstellen.

De Polo had ik in maart 2020 net voor de hele shitstorm begon.
Zoeken, importeren, op kenteken zetten en rijden was binnen no-time geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:47

mb1

Famous schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 08:36:
[...]

Ja, is nu wat lastiger kan ik me voorstellen.

De Polo had ik in maart 2020 net voor de hele shitstorm begon.
Zoeken, importeren, op kenteken zetten en rijden was binnen no-time geregeld.
Ik dacht dat je de Polo leaste?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
mb1 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:24:
[...]

Ik dacht dat je de Polo leaste?
Jip maar een nieuwe 1.5 TSI met 7traps uit NL of voor nagenoeg hetzelfde geld een GTI met 6traps uit DE.
De LM heeft hem zelf naar Nederland gehaald.

Makkelijke keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
@Vissa66 Welke opties wil je? Akra, dakje, IQ-light en H/K?

In Duitsland staat er redelijk wat te koop maar met BPM zal je dan wel richting de 70k gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vissa66
Famous schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:59:
@Vissa66 Welke opties wil je? Akra, dakje, IQ-light en H/K?

In Duitsland staat er redelijk wat te koop maar met BPM zal je dan wel richting de 70k gaan.
Akra, Pano, IQ lights, IQ drive, Discover Pro, Performance pack, H/K, DCC.... dat zijn wel must haves. :) En enkel Lapiz Blue.

Heb er nu 1 op het oog uit België. Even wachten of er wat op het chassisnummer te vinden is, zoniet dan even gaan kijken. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:13:
[...]

Akra, Pano, IQ lights, IQ drive, Discover Pro, Performance pack, H/K, DCC.... dat zijn wel must haves. :) En enkel Lapiz Blue.

Heb er nu 1 op het oog uit België. Even wachten of er wat op het chassisnummer te vinden is, zoniet dan even gaan kijken. :)
Is een Discover Pro niet standaard tegenwoordig op een R? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Famous schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:30:
[...]

Is een Discover Pro niet standaard tegenwoordig op een R? 8)7
Nee, zeker de modellen in Duitsland zijn standaard echt meer dan uitgekleed, je moet nog heel wat vinkjes zetten. Maar goed, dat is bij alle grote Duitse merken. :+

M3P 24'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Jaah, Lapiz blue is echt zo mooi :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B669d0ODE9DBAW_VaEBTpSw9dA0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8yT80yFx7QKyofmewLBFI9Pq.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Vissa66 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:13:
[...]

Eigenlijk dus zoiets maar dan zonder bekende schades? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
En al helemaal niet met schade voor.
Daar moet je echt vanaf blijven, dat gaat je klauwen met geld kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Famous schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:16:
[...]

En al helemaal niet met schade voor.
Daar moet je echt vanaf blijven, dat gaat je klauwen met geld kosten.
Airbags zitten er nog netjes in dus het lijkt op zich(t) mee te vallen voor dat 'gebakje'.... Maar 't is me nú te ver rijden om het even snel te gaan controleren :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Ik had hem al eens voorbij zien komen. De historie is in ieder geval bekend haha! :D

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
Will_M schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:18:
[...]

Airbags zitten er nog netjes in dus het lijkt op zich(t) mee te vallen voor dat 'gebakje'.... Maar 't is me nú te ver rijden om het even snel te gaan controleren :o
Airbag maakt echt niet zoveel uit, die kan je overal kopen.
Vooraan zit veel elektra met sensoren, de kabels en weet ik het allemaal.

Mijn 6 GTI met soort gelijke schade (lijkt zo via de foto dat het nog minder was zelfs) gekocht, schade hersteller mee en zag er relatief simpel uit.

Nou, eens maar noooooit meer schade aan de voorzijde :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Vissa66 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:19:
[...]

Ik had hem al eens voorbij zien komen. De historie is in ieder geval bekend haha! :D
Zoals het er op de foto's uit ziet lijkt het op een 'simpele' parkeerschade. Probleem daarbij is waarschijnlijk geweest dat die Golf stil gestaan heeft en dat de persoon welke aan het inparkeren was met een grote oplegger achteruit aan het inparkeren is geweest :o :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Vissa66 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:19:
[...]

Haha inderdaad, al denk ik dan altijd dat zo'n auto niet zomaar te koop staat bij zo'n schadebedrijf. De (verborgen)schade zal dan toch wel een stuk groter zijn dan het lijkt, anders had de eigenaar zelf die schade wel laten herstellen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinus
Shanquish schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:09:
[...]

Jaah, Lapiz blue is echt zo mooi :D

[Afbeelding]
oh jah :)

ik krijg elke paar week nog wel een opmerking, wat een mooie kleur. Zeker in de zon net gewassen O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Phqbb17UiLVzRFn41lvy0RPgVEQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zvGuaEz0aAd9uPdldB7rJfLJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Martinus op 07-05-2022 16:57 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Martinus schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 11:20:
[...]

ik krijg elke paar week nog wel een opmerking, wat een mooie kleur. Zeker in de zon gewassen O+

[Afbeelding]
Je kan beter in de schaduw wassen anders droogt het water zo snel op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Famous schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 12:04:
[...]

Heb vroeger 1 keer in de zon gewassen. Vergeet het nooit meer. Een rode fiat regata van een jaar of 8 oud. Het water kookte gewoon op de motorkap. Dikke vlekken erin die er nooit meer uit gingen natuurlijk. Denk liever niet meer terug aan die tijd want krijg nog nachtmerries van dat ding...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

EvoII schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 12:52:
[...]

Heb vroeger 1 keer in de zon gewassen. Vergeet het nooit meer. Een rode fiat regata van een jaar of 8 oud. Het water kookte gewoon op de motorkap. Dikke vlekken erin die er nooit meer uit gingen natuurlijk. Denk liever niet meer terug aan die tijd want krijg nog nachtmerries van dat ding...
Bij een Fiat maakt niet zoveel uit. Dingen roesten al in de folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Famous schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 12:04:
[...]

mist het woord net ;)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
.

[ Voor 99% gewijzigd door JB076 op 07-05-2022 19:21 . Reden: verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Vandaag mijn auto gewassen in de wasbox, echter klopt mijn locatie op de navi sindsdien niet meer. Als ik rijdt beweegt het pijltje gewoon. Maar de plaats klopt dus niet. Iemand een idee hoe te verhelpen? Restart van mib verhelpt t niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:55
giovanni2903 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 00:48:
Vandaag mijn auto gewassen in de wasbox, echter klopt mijn locatie op de navi sindsdien niet meer. Als ik rijdt beweegt het pijltje gewoon. Maar de plaats klopt dus niet. Iemand een idee hoe te verhelpen? Restart van mib verhelpt t niet
Ik denk dat je tijdens het dashboard poetsen misschien het centraliseer knopje hebt geraakt in het navi scherm. Als je daar op drukt klopt het pijltje weer. (Die onder de N en boven de hoogte meter)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VK81WWuch_LOV6E4wA6Yi7xzjHc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/msr43ztQsOhK2dNVlJWNa6kw.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Dennisdn schreef op maandag 9 mei 2022 @ 06:07:
[...]

Ik denk dat je tijdens het dashboard poetsen misschien het centraliseer knopje hebt geraakt in het navi scherm. Als je daar op drukt klopt het pijltje weer. (Die onder de N en boven de hoogte meter)

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AfITYcklek4yqe6R46T8SFpJT4E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gslczYePIAUV7BQZI0BvoDrM.jpg?f=fotoalbum_large

Dat had ik al gecheckt, maar is het helaas niet. Ik kan me herinneren dat je iets moest doen als je navi ineens in wolfsburg was om m te resetten oid. Maar weet niet meer precies hoe en wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
giovanni2903 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:03:
[...]

[Afbeelding]

Dat had ik al gecheckt, maar is het helaas niet. Ik kan me herinneren dat je iets moest doen als je navi ineens in wolfsburg was om m te resetten oid. Maar weet niet meer precies hoe en wat
dat heb ik ook wel eens gehad dat ie in Wolfburg stond, wat ik dan deed was de aan/uit knop ingedrukt houden tot er een luide *plok* uit de speakers kwam (secoden of 5 a 10) , daarmee reset je de unit en doet iek het weer, bij mij althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 20:56
[...]

ik krijg elke paar week nog wel een opmerking, wat een mooie kleur. Zeker in de zon net gewassen O+

[Afbeelding]
Schitterende kleur inderdaad!
Heb op mijn Polo RLine business natuurlijk niet de Lapiz kleur kunnen kiezen, dus maar voor Reef Blue gegaan om toch in de blauwe kleur te blijven. Toch weer net een andere tint, maar ook die is in de zon prachtig en oogt dan een stuk feller :)

Ook nog naar de Vibrant Violet gekeken, maar die vond ik echt 'te' :P

[ Voor 7% gewijzigd door Downstar2 op 09-05-2022 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Shanquish schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:46:
[...]

dat heb ik ook wel eens gehad dat ie in Wolfburg stond, wat ik dan deed was de aan/uit knop ingedrukt houden tot er een luide *plok* uit de speakers kwam (secoden of 5 a 10) , daarmee reset je de unit en doet iek het weer, bij mij althans.
Meerdere keren gereset. Helaas niks geholpen. Zal proberen de stekker van gps uit de mib module te halen en terug te doen. Stomme auto 😴

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-09 08:16
[...]

[Afbeelding]
Mei/2023 (auto staat al in bestelling vanaf feb/2022) kom ik vanuit Team Chili Red, de Team Lapiz Blue versterken met de mooiere HATCHBACK versie :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Dat meen jij helemaal niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dokteronline
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 20:11
Ik mag mij dan ook melden in dit topic. De vrouw heeft een andere baan gekregen en dus gaat de lease polo de deur uit. Had een Abarth 500 naast de leaseauto en om dat nu als daily te rijden vond ik verre van ideaal.

Dus opzoek naar een daily die ook een beetje pittig is.
De Polo beviel ons zo goed, dat ik er al snel uit was dat het een golf 7 gti moest worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JaSo9Zl_GAQzJbgS85jggcwZbTs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/re71wGhRY5kpD2y8BOUllcIW.jpg?f=fotoalbum_large

2013 109k op de teller en door het bedrijf waar ik hem gekocht heb zelf geïmporteerd uit Duitsland.

Super blij mee en ook goed in de opties.

Al staan er nog wel een paar dingen op de to do lijst:
*Zitten nu H&R verlagingsveren onder. Ik vind deze eigenlijk net wat te laag met een drop van 30/35mm voor en achter. Zit te denken aan Eibach pro kit. Dan ga je voor 25/30mm en achter 15/20.
*Clubsport S einddemper. Vind het geluid nu wat te tam bij stevig rijden en lees goede verhalen over de clubsport s einddemper.
*Spacers Zodat de kuipen net wat mooier worden gevuld.
*Discovery media upgraden naar Discovery Pro met MIB2 voor apple carplay. Iemand ook een goed adres om dit te doen? zie veel verschillende aanbieders op internet.

Toch heb ik ook een vraag, misschien kan een van jullie daar antwoord op geven:

Nu is dit de eerste keer dat ik een automaat heb en überhaupt in automaat heb gereden en vroeg mij af of dit normaal gedrag is van de automaat? Met het optrekken zodra je stevig gas geeft gaat de toerenteller wel al om hoog richting 4/5000 toeren en dan volgt de acceleratie. Is dit dan een slippende koppeling?

Dsg olie is keurig op 60k vervangen volgens de boekjes en zou dus weer over 10k aan de beurt zijn.

Heb er een filmpje van gemaakt.

[Video: https://www.veed.io/view/48d6b523-5941-49a2-a6a2-5a6f4bf4b86d?sharingWidget=true]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:14

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

dokteronline schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:50:
Ik mag mij dan ook melden in dit topic. De vrouw heeft een andere baan gekregen en dus gaat de lease polo de deur uit. Had een Abarth 500 naast de leaseauto en om dat nu als daily te rijden vond ik verre van ideaal.

De Polo beviel ons zo goed, dat ik er al snel uit was dat het een golf 7 gti moest worden.

[Afbeelding]

2013 109k op de teller en door het bedrijf waar ik hem gekocht heb zelf geïmporteerd uit Duitsland.

*Zitten nu H&R verlagingsveren onder. Ik vind deze eigenlijk net wat te laag met een drop van 30/35mm voor en achter. Zit te denken aan Eibach pro kit. Dan ga je voor 25/30mm en achter 15/20.
*Clubsport S einddemper. Vind het geluid nu wat te tam bij stevig rijden en lees goede verhalen over de clubsport s einddemper.
*Discovery media upgraden naar Discovery Pro met MIB2 voor apple carplay. Iemand ook een goed adres om dit te doen? zie veel verschillende aanbieders op internet.

Nu is dit de eerste keer dat ik een automaat heb en überhaupt in automaat heb gereden en vroeg mij af of dit normaal gedrag is van de automaat? Met het optrekken zodra je stevig gas geeft gaat de toerenteller wel al om hoog richting 4/5000 toeren en dan volgt de acceleratie. Is dit dan een slippende koppeling?

Dsg olie is keurig op 60k vervangen volgens de boekjes en zou dus weer over 10k aan de beurt zijn.

[Video]
Lijkt mij dat hij gewoon even terugschakeld en dus in toeren klimt.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
dokteronline schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:50:

[Afbeelding]

Gefeliciteerd!

Mocht je nog een keer bij de dealer of monteur (voor DSG olie) komen laat hem direct even de turbo checken, volgens mij had je met dit model tot 2014 kans op gezeik hiermee.

- Eibach sportsline is prima qua verlaging, dit kan die echt wel hebben. Zeker als je DCC hebt is het gewoon comfortabel met meer mensen erin of bepakt.

- Einddemper lijkt al niet origineel of lijkt dat zo door de foto? Standaard is die in elk geval niet zo groot.

- Spacers maakt het optisch wel een stuk mooier, zeker met een verlaging.

- Discovery Media kan @Rainesh je vast mee helpen.

- Schakelen is normaal, hij "werkt" voor jou en schakelt inderdaad terug zoals @Tylen aangeeft. Als die in de juiste versnelling zit ga je pas vooruit. Mocht je sneller willen zijn kan je het beste flipperen en schakelen bij ±5.000 toeren als die nog stock is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokteronline
Famous schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:17:
[...]

Gefeliciteerd!

Mocht je nog een keer bij de dealer of monteur (voor DSG olie) komen laat hem direct even de turbo checken, volgens mij had je met dit model tot 2014 kans op gezeik hiermee.

- Eibach sportsline is prima qua verlaging, dit kan die echt wel hebben. Zeker als je DCC hebt is het gewoon comfortabel met meer mensen erin of bepakt.

- Einddemper lijkt al niet origineel of lijkt dat zo door de foto? Standaard is die in elk geval niet zo groot.

- Spacers maakt het optisch wel een stuk mooier, zeker met een verlaging.

- Discovery Media kan @Rainesh je vast mee helpen.

- Schakelen is normaal, hij "werkt" voor jou en schakelt inderdaad terug zoals @Tylen aangeeft. Als die in de juiste versnelling zit ga je pas vooruit. Mocht je sneller willen zijn kan je het beste flipperen en schakelen bij ±5.000 toeren als die nog stock is.
Dankje! hij heeft net filters en olie gehad bij de aflevering, zal bij de volgende beurt meteen de dsg olie laten vervangen en de turbo laten na kijken.

Eibach sportline gaat ie volgens mij nog lager dan met de H&R die er nu onder zitten. Dacht dat de Pro kit van Ebach iets hoger staat, dus tussen stock en H&R in die er nu onder zitten.

Einddemper is volgens mij originele einddemper met een soort slipon tips die over de originele heen zitten waardoor ze groter zijn.
Heb onder de auto gekeken en is wel VW einddemper.

Wat betreft de spacers dat vind ik dus ook, alleen op internet lees je wel verschillende verhalen over hoeveel mm er dan onder kunnen. Dacht zelf aan 10mm aan de voorkant en 12/15 aan de achterkant omdat die naar mijn gevoel nog verder naar binnen staan. Maar dan eerst maar de nieuwe veren er onder.

Schakelen aah dan maakte ik me onterecht zorgen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Oh te laag, niet goed gelezen.

Let er wel op dat er al een 'sportonderstel' onderligt. Dit scheelt al 10mm tov de maten die de fabrikant (H&R/Eibach) opgeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Ik heb nog een mib2.5 pro te koop staan, is al vrijgeschakeld (dus geen beveiliging meer) en compleet met usb/frame/kabelboom voor usb. Kan je het daarna bij rainesh laten inbouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 19-09 10:12
@giovanni2903 is het nog gelukt? Zo nee, wat is je softwareversie? Zit namelijk ook een bug in. Menuknop ingedrukt houden tot je service menu ziet en dan druk je op Software update.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ondertussen begin ik de termen allemaal kwijt te raken, maar wat voor radio zit er nou in een Gold 8?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ahOBRqTcAeIoUE82IQMeAFmRaUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rH2DIzuQImKMjlIbXUgLxOKb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:47
Toppe schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:34:
Ondertussen begin ik de termen allemaal kwijt te raken, maar wat voor radio zit er nou in een Gold 8?
[Afbeelding]
Dat hangt van je opties af. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

GeeMoney schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:37:
[...]

Dat hangt van je opties af. ;)
Uh juist. Zit net online te kijken en als ik de opties vergelijk zou het de Pro moeten zijn, maar volgens mij heb ik geen HK geluid en geen head up display.

Kan je niet nergens op chassis nummer zien wat je hebt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ou8iNrfRI1g2aYowtoPBPSGiEGo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZAmh3y8jhJ9kC9mJ4d64dmf5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YbacA5_h6dV0r-xkIznU0yhSmrw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qsSvww7OMKPcvRWfQpuOqgzw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@Toppe meet je scherm eens op?
Menu knop ingedrukt houden volgens mij dan krijg je ook een type nummer en alles te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

GeeMoney schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:50:
@Toppe meet je scherm eens op?
Menu knop ingedrukt houden volgens mij dan krijg je ook een type nummer en alles te zien.
Is 10” en heb geen knoppen hè, volledig touchscreen :)

Enige wat ik kan zien qua versie is de hardware versie van het model zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
  • Laatst online: 19-09 17:13
Toppe schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:43:
[...]

Uh juist. Zit net online te kijken en als ik de opties vergelijk zou het de Pro moeten zijn, maar volgens mij heb ik geen HK geluid en geen head up display.

Kan je niet nergens op chassis nummer zien wat je hebt?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Harman Kardon speakers herken je aan de tekst op de speakers zelf schuin boven het dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Toppe schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:01:
[...]

Is 10” en heb geen knoppen hè, volledig touchscreen :)

Enige wat ik kan zien qua versie is de hardware versie van het model zelf.
Dat snap ik maar je hebt toch gewoon een “menu” optie? Die ingedrukt houden gok ik.
En anders ergens in de settings en dan versie informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokteronline
giovanni2903 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 00:25:
Ik heb nog een mib2.5 pro te koop staan, is al vrijgeschakeld (dus geen beveiliging meer) en compleet met usb/frame/kabelboom voor usb. Kan je het daarna bij rainesh laten inbouwen ;)
Interessant wat moet dat kosten :D en @Rainesh dat kan bij jou als ik de rest mag geloven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

GeeMoney schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:47:
[...]

Dat snap ik maar je hebt toch gewoon een “menu” optie? Die ingedrukt houden gok ik.
En anders ergens in de settings en dan versie informatie.
Nope, geen menu knop. Zal straks eens vragen of ze een uitdraai kunnen maken van alle opties die er op zitten. Zouden ze toch zo moeten kunnen zien :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Toppe schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:34:
[Afbeelding]
Draaiknoppen is media en zonder is pro dacht ik. Als je een 10" scherm hebt zal dat wel een pro zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Rainesh schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:17:
@giovanni2903 is het nog gelukt? Zo nee, wat is je softwareversie? Zit namelijk ook een bug in. Menuknop ingedrukt houden tot je service menu ziet en dan druk je op Software update.
Softwareversie was vorig jaar de meest recente, geen idee wat erop draait. Heb m niet meer aangesloten ook. Wat houdt die bug precies in. Ik had geen reactie meer van je gekregen betreft die versterker :(

Pagina: 1 ... 85 ... 140 Laatste