‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
VIN heb ik wel, maar als de dealer een uitdraai kan maken is dat sneller/makkelijker/betrouwbaarderRivanov schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:51:
[...]
VIN nummer vragen en dan kun je met een VIN decoder website de opties zien.
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Het is niet zo als bij BMW dat je dan de gehele optie lijst kan zien bij VW.Rivanov schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:51:
[...]
VIN nummer vragen en dan kun je met een VIN decoder website de opties zien.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Al die 3 of 4 cijferige codes zijn opties/configs.
Bij de Golf 8 is het bijna niet te zien of het de Media of de Pro is. Schermen zijn namelijk even groot en er zitten bij beide geen knoppen. Dat was voorheen bij de MK7.5 en eerder wel, maar bij de 8 niet meer!Toppe schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:01:
[...]
Is 10” en heb geen knoppen hè, volledig touchscreen
Enige wat ik kan zien qua versie is de hardware versie van het model zelf.
Het is wel enigsinds makkelijk te achterhalen, want de verschillen tussen de Media en Pro bij de Golf 8 zijn o.a:
- De Media kan maar op 1 plek de navigatie kaart projecteren. Dus of op je instrumentencluster of op je infotainmentscherm. De Pro geeft dit weer op beide tegelijk.
- De Media heeft geen Voice en Gesture control, de Pro wel.
[ Voor 13% gewijzigd door Vissa66 op 11-05-2022 19:32 ]
M3P 24'
Dan moet ik de Pro hebben. Niet dat die gesture control goed werkt, maar heb wel eens een onbedoelde swipe gedaan. En hey Volkswagen gaat ook nergens overVissa66 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 19:22:
[...]
Bij de Golf 8 is het bijna niet te zien of het de Media of de Pro is. Schermen zijn namelijk even groot en er zitten bij beide geen knoppen. Dat was voorheen bij de MK7.5 en eerder wel, maar bij de 8 niet meer!
Het is wel enigsinds makkelijk te achterhalen, want de verschillen tussen de Media en Pro bij de Golf 8 zijn o.a:
- De Media kan maar op 1 plek de navigatie kaart projecteren. Dus of op je instrumentencluster of op je infotainmentscherm. De Pro geeft dit weer op beide tegelijk.

Gister ochtend de Golf weer weg gebracht ivm niet werkende We Connect. Ze hebben een nieuwe update geïnstalleerd die het na 4 keer wél deed.
Morgen ochtend maar ophalen en weer door rijden om de camera en trekhaak weer te activeren
[ Voor 12% gewijzigd door Toppe op 11-05-2022 20:02 ]
Misschien heeft iemand hier er ooit wat aan
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Die gesture control is mij nog nooit gelukt en heb 100% een Pro, jou wel @Toppe ? Het staat zelfs aangevinkt in het menu bij mij..Vissa66 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 19:22:
[...]
Bij de Golf 8 is het bijna niet te zien of het de Media of de Pro is. Schermen zijn namelijk even groot en er zitten bij beide geen knoppen. Dat was voorheen bij de MK7.5 en eerder wel, maar bij de 8 niet meer!
Hier idem. Per ongeluk wel eens een swipe gehad maar het werkt verre van makkelijk. Nou snap ik sowieso niet het nut er van.Scrtz schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 07:18:
[...]
Die gesture control is mij nog nooit gelukt en heb 100% een Pro, jou wel @Toppe ? Het staat zelfs aangevinkt in het menu bij mij..
Alleen voor MIB2 dus?Rainesh schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 07:05:
Discover Pro 2022/2023 kaarten zijn uit
https://vw-maps-cdn.light...aps/P197_N60S5MIBH3_EU.7z
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Nee mib1 en 2
Oké, ik dacht dat we die niet meer zouden krijgen. Ik ga er gelijk mee aan de slag. 👍
Edit: HD vol van de computer. Potverdikkie. Dus, op naar de winkel. SD gehaald van 128 gb. Nu aan het installeren. Benieuwd of de volledig nieuwe weg bij mijn woonplaats naar Zwolle er op staat.
Edit: Jep, nieuwe weg staat erop.
@Rainesh weer mijn onuitputtelijke dank. ❤️
[ Voor 39% gewijzigd door GerCor op 12-05-2022 13:43 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Blijkbaar kun je dus zelf ook updates uitvoeren. Welke updates zijn dat dan? Voor wat? Alleen voor het mediasysteem of voor de hele auto? Probleem is alleen dat je die updates nergens kunt downloaden ofzo waarschijnlijk...
Gelukkig kun je ook weer vrij gemakkelijk uit die bios omgeving. De radio en climax deed het ook niet meer toen ik in dat scherm zat. Dacht shit, zo kom ik niet meer van de veerboot. Maar dat viel mee gelukkig. Crashpreventie of zoiets viel ook uit. Toen ik uit dat scherm ging werkte alles weer gewoon.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat je daar zelf precies mee kan. Ik zou zelf wel de software willen kunnen updaten, of de dab+ die het bij mij niet doet willen fixen. Dan hoef ik tenminste niet naar de dealer.
2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb
Tip: Doe nooit zelf die update, zelfs als het zou kunnen.EvoII schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:58:
Nav een bericht hier probeerde ik vanmorgen toen ik op het veer stond het service menu op te roepen dmv de homeknop ingedrukt te houden. Dat lukte. Toen ik vervolgens op software updaten klikte kwam kreeg ik een zwart soort bios scherm, waar je kan kiezen vanaf wel medium ik wilde updaten...
Blijkbaar kun je dus zelf ook updates uitvoeren. Welke updates zijn dat dan? Voor wat? Alleen voor het mediasysteem of voor de hele auto? Probleem is alleen dat je die updates nergens kunt downloaden ofzo waarschijnlijk...
Gelukkig kun je ook weer vrij gemakkelijk uit die bios omgeving. De radio en climax deed het ook niet meer toen ik in dat scherm zat. Dacht shit, zo kom ik niet meer van de veerboot. Maar dat viel mee gelukkig. Crashpreventie of zoiets viel ook uit. Toen ik uit dat scherm ging werkte alles weer gewoon.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat je daar zelf precies mee kan. Ik zou zelf wel de software willen kunnen updaten, of de dab+ die het bij mij niet doet willen fixen. Dan hoef ik tenminste niet naar de dealer.
Begin februari hebben ze bij mij de software geüpdate naar 1869 maar dat was ze pas na 5(!) keer gelukt, steeds vastlopen en dat soort ongein.
Afgelopen 2 dagen is hij weer bij de dealer geweest vanwege We Connect, uiteindelijk een nieuwe software update moeten doen naar 1896, ook deze slaagde pas na 4(!) keer.
De golf 8 van @Scrtz heeft ook al eens langer bij de dealer gestaan vanwege updates die niet lukken.
De OTA updates zullen prima werken, maar blijft écht weg bij handmatige updates enzo!
[ Voor 3% gewijzigd door Toppe op 12-05-2022 13:19 ]
om wat voor auto gaat het en welk softwareversie heb je nu?EvoII schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:58:
Nav een bericht hier probeerde ik vanmorgen toen ik op het veer stond het service menu op te roepen dmv de homeknop ingedrukt te houden. Dat lukte. Toen ik vervolgens op software updaten klikte kwam kreeg ik een zwart soort bios scherm, waar je kan kiezen vanaf wel medium ik wilde updaten...
Golf 8 van modeljaar 2021, maar heb nog de 1664 versie. Alles werkt eigenlijk goed, geen problemen, alleen Dab+ werkt niet. Dat heeft ie wel, maar ik zie alleen webradio en FM.Rainesh schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 13:30:
[...]
om wat voor auto gaat het en welk softwareversie heb je nu?
Hij is 15 september 2020 geproduceerd.
Gewoon even naar de dealer toe gaan voor de major update. Er worden een kleine 8 tal regelapparaten geupdate namelijk.EvoII schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 13:57:
[...]
Golf 8 van modeljaar 2021, maar heb nog de 1664 versie. Alles werkt eigenlijk goed, geen problemen, alleen Dab+ werkt niet. Dat heeft ie wel, maar ik zie alleen webradio en FM.
Hij is 15 september 2020 geproduceerd.
De ervaring leert dat ze geen update doen als het niet nodig is… als ze de DAB+ kunnen herstellen zonder update zullen ze dat ook niet zo snel doen, er is geen aanleiding voor. Misschien dat ze nu wat makkelijker worden, dan heb je geluk.Rainesh schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:23:
[...]
Gewoon even naar de dealer toe gaan voor de major update. Er worden een kleine 8 tal regelapparaten geupdate namelijk.
En let op, alles wat je after market er op laat zetten stopt met werken, ze kunnen het zelf niet opnieuw activeren.
[ Voor 32% gewijzigd door Toppe op 12-05-2022 15:03 ]
Dealers wijzen op de juiste TPI's en dan voeren ze het wel door. Anders een andere kundige dealer benaderenToppe schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:59:
[...]
De ervaring leert dat ze geen update doen als het niet nodig is… als ze de DAB+ kunnen herstellen zonder update zullen ze dat ook niet zo snel doen, er is geen aanleiding voor. Misschien dat ze nu wat makkelijker worden, dan heb je geluk.
En let op, alles wat je after market er op laat zetten stopt met werken, ze kunnen het zelf niet opnieuw activeren.
Kort door de bocht komt het daar wel op neer ja. Ik ben blij dat ik het via een constructie met een Duitse dealer heb kunnen doen, anders waren ze hier in de buurt nog geen meter opgeschoten.Rainesh schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:17:
[...]
Dealers wijzen op de juiste TPI's en dan voeren ze het wel door. Anders een andere kundige dealer benaderen
Maar goed. Ik heb die update nu, zelfs nog een versie die officieel nog niet vrij gegeven is
Ben bij verschillende dealers geweest, niemand wou/kon die update installeren. Uiteindelijk contact gehad met een Duitse dealer en die heeft contact gehad met de dealer die nu de update geïnstalleerd heeft. Vriendelijke mensen daar net over de grens
[ Voor 20% gewijzigd door Toppe op 12-05-2022 15:23 ]
Welk versie heb je? De laatst officiële vrijgegeven versie is 1896Toppe schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:20:
[...]
Kort door de bocht komt het daar wel op neer ja. Ik ben blij dat ik het via een constructie met een Duitse dealer heb kunnen doen, anders waren ze hier in de buurt nog geen meter opgeschoten.
Maar goed. Ik heb die update nu, zelfs nog een versie die officieel nog niet vrij gegeven is
offtopic:
Ben bij verschillende dealers geweest, niemand wou/kon die update installeren. Uiteindelijk contact gehad met een Duitse dealer en die heeft contact gehad met de dealer die nu de update geïnstalleerd heeft. Vriendelijke mensen daar net over de grens
Ben benieuwd welke revisie want dat staat namelijk nergens vermeldRainesh schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:38:
[...]
Welk versie heb je? De laatst officiële vrijgegeven versie is 1896
Daar gaat het ook meteen mis als je het mij vraagt, heb zeker 6 verschillende versies 1869 geïnstalleerd gehad en welke versie het exact is weet niemand.
[ Voor 23% gewijzigd door Toppe op 12-05-2022 15:52 ]
Wat bedoel je precies?Toppe schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:49:
[...]
Ben benieuwd welke revisie want dat staat namelijk nergens vermeld
Net m’n bericht al aangepast
Maar heb zelf zeker 6 verschillende versies van 1668 geïnstalleerd gehad, en welke revisie het is weet niemand, zelfs VW zelf niet.
1668 is een oude versie he....die worden nu geupdate naar 1896Toppe schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:53:
[...]
Net m’n bericht al aangepast
Maar heb zelf zeker 6 verschillende versies van 1668 geïnstalleerd gehad, en welke revisie het is weet niemand, zelfs VW zelf niet.
1668, 1869 en 1896 zijn versies. Maar er hangen nog revisie nummers onder zoals .1/.2/.3/.4, maar die revisie versies zie je nergens.Rainesh schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:54:
[...]
1668 is een oude versie he....die worden nu geupdate naar 1896
En een maand geleden werd er geen update doorgevoerd als je geen problemen ergens mee had. Misschien dat het nu anders is, geen idee. In elk geval raadt ik iedereen af van de updates af te blijven en het door een dealer te laten doen, het wil nog wel eens fout gaan.
[ Voor 29% gewijzigd door Toppe op 12-05-2022 16:03 ]
De revisies staan op meerdere plekken...Toppe schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:58:
[...]
1668, 1869 en 1896 zijn versies. Maar er hangen nog revisie nummers onder zoals .1/.2/.3/.4, maar die revisie versies zie je nergens.
En een maand geleden werd er geen update doorgevoerd als je geen problemen ergens mee had. Misschien dat het nu anders is, geen idee. In elk geval raadt ik iedereen af van de updates af te blijven en het door een dealer te laten doen, het wil nog wel eens fout gaan.
- in het mmn.conf bestand
- sdcreator
- tpi
Zo zijn er twee versies/revisies van 1896.
Eentje om van 16xx naar 1896 te updaten en eentje om van 17xx naar 1896 te updaten. Beide hun eigen files en bijbehorende Tpi.
Zal zo een Tpi uploaden voor 16xx naar 1896
Ik weet dat de productie van de golf 8 zelfs een keer stil gelegd is vanwege softwareproblemen, maar de mijne is van na die productiestop. Zijn er nog oudere sw versies dan 1664? Heb daar nog niets over gelezen.
Heb net het oliepeil een keer gecheckt trouwens. Stond heel iets onder het maximum. Had nog 2 gesealde flessen castrol 0w20 staan van mijn vorige 1.5 tsi dus die heb ik maar wat bijgevuld. Neem aan dat die hier ook in zit. Heb nu trouwens de 1.5 eTsi.
Denk dat er hooguit 150 ml bij is gegaan tot het maximum. Valt me mee na 8k km. Schijnt dat ze in het begin nog wat olie kunnen gebruiken. Denk dat ik bij de 15k een oliewissel laat doen. Weet nu niet wat erin zit en dan wel.
Toen ik de vorige 1.5 tsi kreeg konden daar 2 soorten olie in zitten. Weet niet hoe dat nu zit? Maar je mag er tot een halve liter olie met afwijkende specs bijvullen trouwens.
Die 0W20 is net water trouwens. Had geen trechter helaas dus er waaide gelijk een lading naast de vuldop... Kreeg het ook al niet weg gedept met wc papier. Maargoed, kwaad kan het niet.
Dus ze kunnen in 1x van 1664 naar 1896? Mooi.Rainesh schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:09:
[...]
De revisies staan op meerdere plekken...
- sdcreator
- tpi
Eentje om van 16xx naar 1896 te updaten en eentje om van 17xx naar 1896 te updaten. Beide hun eigen files en bijbehorende Tpi.
https://rainesh.stack.storage/s/PDA6o73fd2xBt1gH
1896 is een versie, maar daar kunnen wel 6 verschillende revisies van bestaan. En de exacte versie van 1896 staat er niet in. Meestal krijg je een checksum (md5, SHA2) mee waaruit je de exacte versie kan afleiden. Als iemand dan van een punt een comma maakt heb je alweer een nieuwe versie.Rainesh schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:09:
[...]
De revisies staan op meerdere plekken...
- sdcreator
- tpi
Ik denk dat ik het echt wel weet hoe en wat, heb namelijk ook gewoon access tot al die filesToppe schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:35:
[...]
1896 is een versie, maar daar kunnen wel 6 verschillende revisies van bestaan. En de exacte versie van 1896 staat er niet in. Meestal krijg je een checksum (md5, SHA2) mee waaruit je de exacte versie kan afleiden. Als iemand dan van een punt een comma maakt heb je alweer een nieuwe versie.
En het staat er allemaal prima in als je weet waar je naar moet kijken.
Al zitten er twintig stappen tussen, maakt jou toch niet uit?
Versie revisie is het dan? 1896 is een versie, geen revisie. Zo heb ik al zeker 6 verschillende versies van 1668 gehad, dat het een oude versie is maakt geen reet uit.Rainesh schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:36:
[...]
Ik denk dat ik het echt wel weet hoe en wat, heb namelijk ook gewoon access tot al die files
En het staat er allemaal prima in als je weet waar je naar moet kijken.
En hoe weet jij dat ze misschien niet gewoon 6x exact dezelfde geïnstalleerd hebben?Toppe schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:37:
[...]
Versie revisie is het dan? 1896 is een versie, geen revisie. Zo heb ik al zeker 6 verschillende versies van 1668 gehad, dat het een oude versie is maakt geen reet uit.
Omdat het OTA updates zijn, de dealer heeft ze niet geïnstalleerd.Rainesh schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:39:
[...]
En hoe weet jij dat ze misschien niet gewoon 6x exact dezelfde geïnstalleerd hebben?Gewoon een full reinstall bijv.
Wat voor auto rij je?Toppe schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:39:
[...]
Omdat het OTA updates zijn, de dealer heeft ze niet geïnstalleerd.
@EvoII
TPI voor jouw auto: 2066316/2
Geef dit door aan de dealer.
[ Voor 16% gewijzigd door Rainesh op 12-05-2022 16:46 ]
Als je mij in een PB je vin stuurt dan kan ik zien wat de OTA updates waren.
Overigens geldt zelfde TPI ook voor jou
Dit is het TPI document voor update naar 1896
https://rainesh.stackstorage.com/s/AIMcrhG6fKvMWFOp
Lees het document, dan zie je ook de revision history staan voor 1896 TPI.
[ Voor 9% gewijzigd door Rainesh op 12-05-2022 16:54 ]
Rainesh schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:53:
[...]
Als je mij in een PB je vin stuurt dan kan ik zien wat de OTA updates waren.
Overigens geldt zelfde TPI ook voor jou
Dit is het TPI document voor update naar 1896
https://rainesh.stackstorage.com/s/AIMcrhG6fKvMWFOp
Lees het document, dan zie je ook de revision history staan voor 1896 TPI.
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/Ut5kY55rZ0UEA9Mav5e2vFyD.gif?f=user_large)
valt tegenwoordig volgens mij wel mee, ligt er maar net een beetje aan waar je woont denk ikmb1 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 17:18:
Een Discover Pro in een Passat B8.5 is dat nog een erg diefstalgevoelige optie?
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/p4VfZAIFttQPQhMDrmB1isIo.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TcxidmvLnrEHCEiPttSWjFwV.jpg?f=user_large)
LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5
Deze kameleon kleuren zijn inderdaad legaal.. vraag me af tot hoe lang het duurt gezien "donkere" tint niet mag.ZesBarkiePK schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:31:
Ik zie steeds vaker auto's met een getinte voorruit in de kleur rood of blauw. Kom je hiermee door de APK heen of wordt je auto hier direct op afgekeurd? Iemand die zo'n tint misschien heeft en dit weet? Dit is trouwens niet mijn auto, maar een foto er bij als voorbeeld van wat ik bedoel.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 58% gewijzigd door Dennisdn op 17-05-2022 12:00 ]
Dank je, dan ga ik daar ook eens naar kijken. Want de UV werende eigenschappen van de folie vind ik interessant met de zomer op komst. En de look spreekt mij ook nog wel aan. Blauw vind ik mooier, valt ook minder op.Famous schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:43:
[...]
Deze kameleon kleuren zijn inderdaad legaal.. vraag me af tot hoe lang het duurt gezien "donkere" tint niet mag.
In die link die jij stuurt staat juist: "Ultra Chameleon folie op de voorruit is wettelijk wél toegestaan op de voorruit."Dennisdn schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:00:
Ik vraag mij af of het legaal is, praktisch zou je Duitsland sowieso niet in mogen omdat bestuurders herkenbaar op de foto moeten staan.
Dat is deze rode en blauwe kleur folie.
Je zou het niet zeggen, ik twijfelde dus ook. Maar kennelijk verduisterd deze folie niet.
[ Voor 36% gewijzigd door ZesBarkiePK op 17-05-2022 12:02 ]
LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5
Ja ik had het verkeerd gelezen dus ook weer verwijderd. Ik denk wel dat je hiermee regelmatig langs de kant gezet wordt omdat ze de meter ertegenaan willen houden. Alleen daarom zou ik het al niet doenZesBarkiePK schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:00:
[...]
Dank je, dan ga ik daar ook eens naar kijken. Want de UV werende eigenschappen van de folie vind ik interessant met de zomer op komst. En de look spreekt mij ook nog wel aan. Blauw vind ik mooier, valt ook minder op.
[...]
In die link die jij stuurt staat juist: "Ultra Chameleon folie op de voorruit is wettelijk wél toegestaan op de voorruit."
Dat is deze rode en blauwe kleur folie.
Je zou het niet zeggen, ik twijfelde dus ook. Maar kennelijk verduisterd deze folie niet.
Zijn er serieus mensen die dit mooi vinden?ZesBarkiePK schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:31:
Ik zie steeds vaker auto's met een getinte voorruit in de kleur rood of blauw. Kom je hiermee door de APK heen of wordt je auto hier direct op afgekeurd? Iemand die zo'n tint misschien heeft en dit weet? Dit is trouwens niet mijn auto, maar een foto er bij als voorbeeld van wat ik bedoel.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het is echt een rage momenteel.
Dus denk het wel
Verschrikkelijk...Famous schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:48:
[...]
Het is echt een rage momenteel.
Dus denk het wel
Ik zag laatst ook een rode GTI met een rode voorruit en verder zwarte accenten. Was echt wel mooi. En ik zag daar ook een Grijze TCR staan met een blauwe voorruit.
Die car wrapper doet ze aan de lopende band.
Het begint bij mij ook wel in de smaak te vallen.
Een ieder zijn eigen smaak:ZesBarkiePK schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:59:
[...]
Ik zag laatst ook een rode GTI met een rode voorruit en verder zwarte accenten. Was echt wel mooi. En ik zag daar ook een Grijze TCR staan met een blauwe voorruit.
Die car wrapper doet ze aan de lopende band.
Het begint bij mij ook wel in de smaak te vallen.
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/jr6oCy2OrgrHi6s8ogSIVUtw.gif?f=user_large)
Zijn dat niet juist van die protectiefolie's om steenslag te voorkomen? WAt je dus niet echt met het blote oog ziet maar wel als je een foto maakt?ZesBarkiePK schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:31:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nee deze folie wordt aan de binnenkant van de ruit van de auto aangebracht.Scrtz schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:15:
[...]
Zijn dat niet juist van die protectiefolie's om steenslag te voorkomen? WAt je dus niet echt met het blote oog ziet maar wel als je een foto maakt?
Laatste update is 1896. Werkt prima al was 1810 qua CarPlay wel stabieler.theman36 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:53:
Zojuist telefonisch contact gehad met de dealer (pouw zutphen) voor een serivcebeurt (30k km) van mijn golf 8 uit december 2020. Gelijk aangegeven dat het infotainmentsysteem nogal buggy, traag is etc en de dealer gaf aan dat er inderdaad 2 belangrijke en grote systeemupdates uitgevoerd moeten worden. Hij kon mij alleen niet vertellen welke updates dat zijn qua versie etc. Eén van deze updates is 12 mei binnengekomen en zeer recent dus. Weet iemand van jullie waar die update op ziet? Zelf heb ik nu 1664 draaien en op internet kan ik zo snel niet wat vinden omtrent de update van 12 mei.
Nou laat ik hopen dat de 1896 er binnenkort op staatToppe schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:00:
[...]
Laatste update is 1896. Werkt prima al was 1810 qua CarPlay wel stabieler.

Sterkte. De ervaring leert dat deze updates met regelmaat vast lopen/niet slagen. Hou er maar rekening mee dat je de wagen meer dan de beloofde één dag kwijt benttheman36 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:02:
[...]
Nou laat ik hopen dat de 1896 er binnenkort op staatduurt trouwens nog wel 3 weken voordat ik er langs ga. Wat betreft de stabiliteit van CarPlay, ik heb een android telefoon dus ik kan niet eens gebruik maken van draadloos android auto
Waarom niet, werkt hier prima in een golf 8 met een Pixel 6theman36 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:02:
[...]
Nou laat ik hopen dat de 1896 er binnenkort op staatduurt trouwens nog wel 3 weken voordat ik er langs ga. Wat betreft de stabiliteit van CarPlay, ik heb een android telefoon dus ik kan niet eens gebruik maken van draadloos android auto
Hier een Samsung Galaxy S21, maar ik krijg android auto met geen enkele manier draadloos werkend... Maar volgens mij hebben meer mensen dit probleem?cvs79 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:09:
[...]
Waarom niet, werkt hier prima in een golf 8 met een Pixel 6
Ja ben benieuwd.... VW up als leenauto heb ik namelijk na 1 dag wel gezienToppe schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:07:
[...]
Sterkte. De ervaring leert dat deze updates met regelmaat vast lopen/niet slagen. Hou er maar rekening mee dat je de wagen meer dan de beloofde één dag kwijt bent
Zou alvast even melden dat je niet zonder auto kan en dat je de UP pas terug brengt als je eigen auto klaar istheman36 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:15:
[...]
Ja ben benieuwd.... VW up als leenauto heb ik namelijk na 1 dag wel gezien
Die van mij heeft al met al uiteindelijk 8 dagen bij de dealer gestaan voor deze updates.
Controleer ook als je hem weer ophaalt of je ook het icoon "Shop" weer hebt, als die ontbreekt heb je namelijk geen werkende We Connect meer.
[ Voor 15% gewijzigd door Toppe op 17-05-2022 15:18 ]
Jep, ik. Misschien een andere kleur maar ik vind het wel stoer.
En je zit niet zo in de spotlight.GerCor schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:50:
[...]
Jep, ik. Misschien een andere kleur maar ik vind het wel stoer.
In nederland legaal, duitsland niet. Ken er een paar die het er daar af mochten halen... Ikzelf vind blauw/paars wel vet. Heb op mn gti verwarmbare voorruit en die heeft ook dat blauw/rode/paarse effect. Erg mooiZesBarkiePK schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:31:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[ Voor 7% gewijzigd door giovanni2903 op 17-05-2022 20:41 ]
Volgens mij is dat normaal inderdaad!EvoII schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:29:
Herkennen meer mensen dit, dat wanneer je de auto start (Golf) en wegrijdt, de ruitenwissers voor zich iets lijken te positioneren? Iets naar boven of naar beneden, dat weet ik eigenlijk niet... Ik hoor het wel altijd in elk geval.
Het voorbeeld van Regedit vind ik er maar pauper uit zien. Een lichte tint, wat je dus wel eens ziet op VW's fabrieksaf (groen/paars) is wel mooi. Maar die overdreven tint.... ieder zijn ding.
Hoort inderdaad.EvoII schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:29:
Herkennen meer mensen dit, dat wanneer je de auto start (Golf) en wegrijdt, de ruitenwissers voor zich iets lijken te positioneren? Iets naar boven of naar beneden, dat weet ik eigenlijk niet... Ik hoor het wel altijd in elk geval.
[ Voor 35% gewijzigd door Vissa66 op 18-05-2022 06:53 ]
M3P 24'
Normaal, mijn Tiguan doet dit ook. Hij trekt de ruitenwissers even strak naar beneden, ik denk voor de beste aerodynamica...EvoII schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:29:
www.youtube.com/DerOllie
Komt ook door het weer, wat ik er van gezien heb is de tint met bewolkt en nat weer extreem aanwezig, en met zonnig en droog weer zie je het soms zelfs bijna niet.Vissa66 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 04:29:
[...]
Het voorbeeld van Regedit vind ik er maar pauper uit zien. Een lichte tint, wat je dus wel eens ziet op VW's fabrieksaf (groen/paars) is wel mooi. Maar die overdreven tint.... ieder zijn ding.
[...]
Hoort inderdaad.
Ja dit vind ik dus echt super mooi, ik heb inmiddels ook een afspraak gemaakt. Ik kom nog wel even in de lucht als het er op zit.giovanni2903 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 17:52:
[...]
In nederland legaal, duitsland niet. Ken er een paar die het er daar af mochten halen... Ikzelf vind blauw/paars wel vet. Heb op mn gti verwarmbare voorruit en die heeft ook dat blauw/rode/paarse effect. Erg mooi
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Volgens mij doet de auto een soort run om te kijken of alles werkt. De mijne staat in een garage en altijd een leuke lichtshow op de muur, bijna in de vorm van dé Konamicode... Omhoog omhoog omlaag omlaag links rechts links rechts (B A Start)EvoII schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:29:
Ja dat is de headlight diagnostic, een setting die heb ik met OBD11 aangezet. Standaard staat dit volgens mij wel uit.Dennisdn schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:27:
[...]
Volgens mij doet de auto een soort run om te kijken of alles werkt. De mijne staat in een garage en altijd een leuke lichtshow op de muur, bijna in de vorm van dé Konamicode... Omhoog omhoog omlaag omlaag links rechts links rechts (B A Start)
Ik heb dat op mijn golf 7 ook.ZesBarkiePK schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:43:
[...]
Ja dat is de headlight diagnostic, een setting die heb ik met OBD11 aangezet. Standaard staat dit volgens mij wel uit.
Weet niet of dat bij de xenon optie hoort.
Maar licht aan is idd lichtshow. Smal, breed, hoog, laag. Vind het wel wat hebben.
Jij laat de auto op contact als je hem wast?EvoII schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 15:53:
Gisteravond in de wasbox kreeg ik een lichtshow... Heb coming en leaving home aanstaan bij de golf. Toen ik hem met hogedruk aan het afspuiten was gingen de deuren steeds open en dicht. De koplampen bleven continu knipperen. Denk vanwege de lichtsensor die twijfelde of de lampen aan of uit moesten. Toen ik op de sensor spoot bleven ze wel continu branden.
Dat staat me dan weer tegen..
https://vm.tiktok.com/ZMLT1FvTd/?k=1
Alleen de mappen denk ik?Rainesh schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 19:31:
Discover Media MIB2 2023 update
https://navigation-maps.v...rMedia2_EU-AS_1910_V16.7z

Oke, dan laat ik het lekker zoals het is
Thanks tho!
Kijk, mijn buurman blij maken.Rainesh schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 19:31:
Discover Media MIB2 2023 update
https://navigation-maps.v...rMedia2_EU-AS_1910_V16.7z
Niet de buurvrouw?

bij mij doet ie dat ook, golf 7.5 met de Led plus koplampen.ZesBarkiePK schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:43:
[...]
Ja dat is de headlight diagnostic, een setting die heb ik met OBD11 aangezet. Standaard staat dit volgens mij wel uit.
volgens mij deed ie dat standaard al, ondanks dat ie wel bij Rainesh is geweest.
Is standaard inderdaad, een Golf 6 met Xenon heeft dit ook.Shanquish schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:15:
[...]
bij mij doet ie dat ook, golf 7.5 met de Led plus koplampen.
volgens mij deed ie dat standaard al, ondanks dat ie wel bij Rainesh is geweest.
Golf 5 weet ik eigenlijk niet zeker maar zou mij niets verbazen.
Bij veel nieuwere auto's is er wel echt een 'welkom animatie'wat met (matrix)led koplampen wordt geregeld. Heeft de golf 8 (van mij iig dan met matrix led), weet niet precies hoe dat zit als je enkel led of led plus hebt.
Heeft de golf 8 welkom animatie als je matrix led hebt? Ik heb het ook maar het is me nooit opgevallen...Scrtz schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:43:
Dat is gewoon de automatische hoogte instelling, daar is helemaal niks speciaals aan inderdaad. Daarom kun je bij xenon/led/matrix led ook geen hoogte handmatig instellen..
Bij veel nieuwere auto's is er wel echt een 'welkom animatie'wat met (matrix)led koplampen wordt geregeld. Heeft de golf 8 (van mij iig dan met matrix led), weet niet precies hoe dat zit als je enkel led of led plus hebt.
Dat ook, maar ook de cornering lights test ie, die zitten immers ook in mijn koplampunit verwerkt.Scrtz schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:43:
Dat is gewoon de automatische hoogte instelling, daar is helemaal niks speciaals aan inderdaad. Daarom kun je bij xenon/led/matrix led ook geen hoogte handmatig instellen..
Vanavond maar even uitproberen dan. Zorg dat jouw lampen op een donkere muur schijnen.EvoII schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 14:09:
[...]
Heeft de golf 8 welkom animatie als je matrix led hebt? Ik heb het ook maar het is me nooit opgevallen...
Volgens mij niet, enkel Audi's hebben zo'n welkom aka K.I.T. animatie.EvoII schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 14:09:
[...]
Heeft de golf 8 welkom animatie als je matrix led hebt? Ik heb het ook maar het is me nooit opgevallen...
M3P 24'
Ik rij een 2019 T-Roc (niet connected).
edit: typo
Jawel hoor! Kun je ook aan en uitzetten in het menu. Alleen is de animatie vrij subtiel en valt het niet echt op zegmaar. Bijv de achterlichten gaan als eerste aan en daarna pas de kentekenverlichting. Voorkant weet ik al niet meer precies. Je moet er echt op letten dus.Vissa66 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:42:
[...]
Volgens mij niet, enkel Audi's hebben zo'n welkom aka K.I.T. animatie.
Jazeker wel!EvoII schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 14:09:
[...]
Ik merkte een flink verschil in hoe snel en soepel het ,,nieuwe'' infotainment systeem werkt.
Echt belachelijk dat VW dat niet meteen bij de introductie van de 8 heeft gebruikt. Ben benieuwd of het systeem te bestellen en te retrofitten valt, en wat de kosten daarvan zijn. Het is echt heel erg veel beter dan het 2021 systeem in de 8!
[ Voor 4% gewijzigd door Vissa66 op 19-05-2022 20:23 ]
M3P 24'
RDS?colossos schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 17:24:
Hoe komt de standaard Volkswagen navigatie eigenlijk aan z'n file-informatie? Ik wil de standaard navigatie graag gebruiken, ivm projecteren van kaart op digitale dashboard, maar ik heb het gevoel dat de route-informatie en het actief bijsturen van huidige route ivm files inferieur is aan Google Maps of Apple Maps. Ik gebruik de standaard navigatie zelden tot niet.
Ik rij een 2019 T-Roc (niet connected).
edit: typo
https://www.coolblue.nl/advies/verkeersinformatie.html
Heel goed om te horenVissa66 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 20:14:
Vandaag in een 2022 Golf 8 gereden, leen auto omdat de TCR zijn jaarlijks onderhoud kreeg.
Ik merkte een flink verschil in hoe snel en soepel het ,,nieuwe'' infotainment systeem werkt.
Echt belachelijk dat VW dat niet meteen bij de introductie van de 8 heeft gebruikt. Ben benieuwd of het systeem te bestellen en te retrofitten valt, en wat de kosten daarvan zijn. Het is echt heel erg veel beter dan het 2021 systeem in de 8!
‘21 model met de nieuwe software is ook aanzienlijk sneller!Vissa66 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 20:14:
Vandaag in een 2022 Golf 8 gereden, leen auto omdat de TCR zijn jaarlijks onderhoud kreeg.
Ahhh, de modellen waar ik in gereden heb hadden allemaal nog niet de nieuwste software versies. Goed om te horen dat het al een stuk sneller is met de laatste software.Toppe schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 21:25:
[...]
‘21 model met de nieuwe software is ook aanzienlijk sneller!
M3P 24'
Vandaar dat je ook even op een muur moet schijnen. Dan zie je het wel. Aan de lampen zelf, zoals bij Audi zie je het niet. Dan gaan de ledjes 1 voor 1 aan maar je hebt bij Audi, bij de E-tron bijvoorbeeld, wel hele aparte animaties die op de muur verschijnen. Maar de Golf 8 heeft dus ook een animatie. Zij het minder creatief.Vissa66 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:42:
[...]
Volgens mij niet, enkel Audi's hebben zo'n welkom aka K.I.T. animatie.