Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 87 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:08
Scrtz schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 20:07:
[...]

Jawel hoor! Kun je ook aan en uitzetten in het menu. Alleen is de animatie vrij subtiel en valt het niet echt op zegmaar. Bijv de achterlichten gaan als eerste aan en daarna pas de kentekenverlichting. Voorkant weet ik al niet meer precies. Je moet er echt op letten dus.

[...]

Jazeker wel!
Voorkant is eerst de led DRL verlichting aan en middenstrip (mits je die hebt) en vervolgens gaan de koplampen langzaam aan. Vrij subtiel dus en valt ook niet echt op.

De Seat Leon bijvoorbeeld heeft het ook en daar gaan de doorlopende achterlichten als een laadbalk naar binnen toe aan. Beetje jammer ergens dat de Golf niks echt speciaals heeft gekregen
Vissa66 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 21:55:
[...]

Ahhh, de modellen waar ik in gereden heb hadden allemaal nog niet de nieuwste software versies. Goed om te horen dat het al een stuk sneller is met de laatste software. :)
Ik heb zelf nog 1810 en moet nog keer naar 1896 maar vanaf 18xx valt het volgens mij al reuze mee. Gebruik ook eigenlijk 95% van de ritten Apple Carplay. Dus heel veel van doen met de SW van VW heb ik niet echt meer.

[ Voor 24% gewijzigd door Scrtz op 20-05-2022 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 10:59
Soms ‘bokt’ de auto als ik van R naar D ga. Herkennen jullie dit probleem? Betreft een dsg6. Met momenten gaat het ook vloeiend. Het gaat altijd vloeiend als ik even wacht na het achteruit rijden en dan in D zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Untouchablezz20 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:14:
Soms ‘bokt’ de auto als ik van R naar D ga. Herkennen jullie dit probleem? Betreft een dsg6. Met momenten gaat het ook vloeiend. Het gaat altijd vloeiend als ik even wacht na het achteruit rijden en dan in D zet.
Als je had gezegd dat het een DQ200 DSG7 was geweest: zeker.
Weet niet hoeveel km ervaring je dsg heeft en wanneer de vloeistoffen in de bak voor het laatst ververst zijn?

Either way zou je een DSG reset kunnen proberen, dat lost het meestal wel op :)
Laat onverlet dat ook de bak zelf wel eens onderhoud nodig kan hebben, dus controleer dat even zou ik zeggen.
Bij mijn DQ200 (bekend als probleembak wegens droge koppeling) was ik na 100k aan de beurt - en dat schijnt relatief laat te zijn voor die bak :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:16
Mijn boordcomputer lijkt te zijn vast gelopen, of hij gaat niet meer uit.
De reistijd staat nu bijvoorbeeld op bijna 60 uur en de verbruiksmeter staat ook vast.
Is er een manier om deze weer te resetten zonder dat alle instellingen verwijderd worden?

Is gok dat het systeem aan blijft staan dus de accu zal ook wel heel langzaam leeg getrokken worden. :/

Normaal reset het systeem zich als de auto een paar uur uit staat.

Het gaat om een 2011 Golf 6 TDI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:14:
Rol je dan nog lichtjes naar achteren of sta je wel compleet stil?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
The Eagle schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:28:
[...]

Als je had gezegd dat het een DQ200 DSG7 was geweest: zeker.
Weet niet hoeveel km ervaring je dsg heeft en wanneer de vloeistoffen in de bak voor het laatst ververst zijn?

Either way zou je een DSG reset kunnen proberen, dat lost het meestal wel op :)
Laat onverlet dat ook de bak zelf wel eens onderhoud nodig kan hebben, dus controleer dat even zou ik zeggen.
Bij mijn DQ200 (bekend als probleembak wegens droge koppeling) was ik na 100k aan de beurt - en dat schijnt relatief laat te zijn voor die bak :X
Ja, olie ververst bij 60k en de teller staat nu op 83k. Verder doet de dsg prima zijn werk op dit euveltje na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Famous schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:45:
[...]

Rol je dan nog lichtjes naar achteren of sta je wel compleet stil?
Rolt inderdaad nog een klein beetje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:45:
[...]

Rolt inderdaad nog een klein beetje
Dan heb ik het inderdaad ook.
Niks achter zoeken, gewoon aanleren dat je eerst volledig stilstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Nu ben ik ook aan het twijfelen om de tiguan te chippen. Winst zou +20pk en +50nm zijn. Ik neem dan ook waarschijnlijk de dsg mee. Alleen twijfel ik of ik het extra vermogen ga merken. Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:36:
Nu ben ik ook aan het twijfelen om de tiguan te chippen. Winst zou +20pk en +50nm zijn. Ik neem dan ook waarschijnlijk de dsg mee. Alleen twijfel ik of ik het extra vermogen ga merken. Wat zijn jullie ervaringen?
Een auto met een chip rijdt (als je het bij een goede laat doen) sowieso beter.

Wil je met de DSG de koppeldruk verhogen of schakelmomenten aanpassen?
Koppeldruk was hier in elk geval niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Famous schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:52:
[...]

Een auto met een chip rijdt (als je het bij een goede laat doen) sowieso beter.

Wil je met de DSG de koppeldruk verhogen of schakelmomenten aanpassen?
Koppeldruk was hier in elk geval niet nodig.
Schakelmomenten voornamelijk. Lijkt me een goede toevoeging op de tune.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:57:
[...]

Schakelmomenten voornamelijk. Lijkt me een goede toevoeging op de tune.
Gewoon lekker flipperen, ben je nog sneller dan de automaat die 'denkt' voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De DSQ200 heeft toch een ververs interval van 100K? maar de meeste doen dit rond de 90k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 16:30:
De DSQ200 heeft toch een ververs interval van 100K? maar de meeste doen dit rond de 90k?
Die heeft helemaal geen olie.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01:49
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:36:
extra nm is altijd merkbaar, lekker doen dus. welk blok heb je precies?

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
giovanni2903 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 20:41:
[...]

extra nm is altijd merkbaar, lekker doen dus. welk blok heb je precies?
1.4 tsi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 08:38
EvoII schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:32:
[...]

Die heeft helemaal geen olie.
Wel nog in de tandwielkast en de mechatronic unit, maar niet bij de koppelingen. En die laatste vervuilen de olie het meeste met dat ze slijten, vandaar het interval om de olie te verversen.

DQ200:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dAf_WzIzAD4RhoOAUN7_9vildrM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WDQChxKcfBrCnKJidn0Da0CX.png?f=fotoalbum_large

DQ250:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r3H1ILpRhhaWanGXVk0pTacfsao=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4I0yC7nea4AcBlVpwE4d6Wkv.png?f=fotoalbum_large

DQ200: https://www.motor-talk.de....html?attachmentId=759171
DQ250: https://procarmanuals.com...tch-gearbox-02e-s-tronic/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:01

GerCor

Zonder dallen geen pieken

@Vissa66

Dit zou de animatie moeten zijn: YouTube: Golf 8 Arline Retrofit IQ Light

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
Grappig, zo bewust heb ik die leds nog niet aan zien gaan. Vandaag sleutels huis gekregen en dan zal de auto vaak op de oprit komen richting een witte garagepoort, dan ga ik het ook snel bewust zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Ik heb dat bij mij nog nooit zo gezien. Maar heb er eigenlijk ook nog niet echt op gelet. Die golf heeft trouwens ook dynamische knipperlichten in de spiegels. Kun je hier alleen achteraf bestellen volgens mij. Niet af fabriek dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 21:46
Ik kom er niet uit. Mijn vrouw besteld een nieuwe Polo momenteel.
Nu zit er de standaard digital cockpit in. Maar je kan ook upgraden naar de Pro.

Wat zie je op de standaard? Nog wel de toerenteller EN kilometerteller tegelijk?
Op de website staat iets vaags als:
Op het kleurendisplay van de Digital Cockpit zie je standaard de snelheidsmeter en kilometerteller. (euh?!?!) Wil je meer? Upgrade dan naar de Digital Cockpit Pro met een een groter scherm.
Ik snap wat je krijgt als je de Pro neemt, en dat hoeft niet voor mijn vrouw. Dus wat krijg je bij de standaard? Bij Volkswagen Heerlen konden ze de standaard niet laten zien, en hij vertelde dat er maar 1 teller in het midden te zien zou zijn.

We praten over model 2022.

Wie oh wie weet dit?

Edit: toch een filmpje gevonden. De standaard is zo prima, maar idd geen toerenteller en snelheidsmeters allebei (zucht... :+ )
https://www.youtube.com/watch?v=f4FTGdrQHXw

[ Voor 10% gewijzigd door Avigoorn op 21-05-2022 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:46

Toppe

Oké ✅

EvoII schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 03:49:
[...]
Kun je hier alleen achteraf bestellen volgens mij. Niet af fabriek dus.
Vraag me af in hoeverre ze fysiek een andere module er in zetten. Zoiets zou eenvoudig achteraf geprogrammeerd kunnen worden.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Toppe schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 12:56:
[...]

Vraag me af in hoeverre ze fysiek een andere module er in zetten. Zoiets zou eenvoudig achteraf geprogrammeerd kunnen worden.
Ben ik ook benieuwd naar. Met matrix lex heb je ook als enige dynamische knipperlichten in de koplampen

Edit: achter trouwens ook door de andere achterlichten, was ik al haast vergeten.. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Scrtz op 21-05-2022 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:40:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar. Met matrix lex heb je ook als enige dynamische knipperlichten in de koplampen
Die ledjes worden allemaal individueel aangestuurd waardoor je in theorie hele eenvoudig kan wisselen tussen bepaalde opties. Hierdoor kan je tegen vrijwel geen kosten toch andere animaties aanbieden in de store, of zelf in programmeren :9

Die matrix verlichting gaat per pakket, blijf het dus raar vinden dat ze er niet voor kiezen om ook de zij spiegels mee te pakken. Achteraf kost het net iets meer dan €200, in de fabriek zou het hooguit 5 tientjes zijn en dan zit ik al hoog qua prijs. Lijkt wel alsof ze bij de nieuwe modellen kiezen voor de weg van de minste weerstand.

[ Voor 27% gewijzigd door Toppe op 21-05-2022 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Toppe schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 12:56:
[...]

Werkt hetzelfde als bij een Golf 7. Gewoon andere lampen (ledstrip) erin. Kost een paar tientjes.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

GerCor schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 18:34:
[...]

Werkt hetzelfde als bij een Golf 7. Gewoon andere lampen (ledstrip) erin. Kost een paar tientjes.
Heb de voor een Golf 8 alleen nog maar exclusief bij de dealer gezien..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-09 06:58
Wat Ger zegt, kun je her en der bestellen voor de Golf 8. Ali setjes of van de dealer (OSRAM) :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Vissa66 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 22:11:
Wat Ger zegt, kun je her en der bestellen voor de Golf 8. Ali setjes of van de dealer (OSRAM) :)
We hebben het over de zijspiegels he? Ik ben wel benieuwd waar je deze, buiten de dealer om, kan bestellen dan.

Zie ze inderdaad op Ali staan maar ik vraag me toch altijd af hoe die kwaliteit is ten opzichte van de originele…

[ Voor 15% gewijzigd door Toppe op 21-05-2022 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Heb zelf even een filmpje gemaakt. Bij mij is er een mini animatie als je de lampen uitzet. Anders dan in de video die jij plaatste. De drl en ledstrip tussen de koplampen gaan wel nog later uit zo te zien. Geen idee of dat ook enige vorm van animatie heeft. Denk het niet.

[ Voor 12% gewijzigd door EvoII op 22-05-2022 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Toppe schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 22:54:
[...]

Zie ze inderdaad op Ali staan maar ik vraag me toch altijd af hoe die kwaliteit is ten opzichte van de originele…
het zijn lampjes, zou niet weten waarom osram beter zou zijn een merkloos iets. heb van wish 1,5 jaar gehad in mn 1.4 en deden het nog perfect toen ik m verkocht 3 weken terug. kosten maar 2 tientjes

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

[...]

We hebben het over de zijspiegels he? Ik ben wel benieuwd waar je deze, buiten de dealer om, kan bestellen dan.

Osram kost € 109. Als dat te duur is dan kun je het beter niet doen. De rest is toch troep waar je spijt van krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Ik heb op Seat online gezien dat mensen via Ali geanimeerde knipperlichten voor in de spiegels besteld hadden, en die waren zo kapot. Eigenlijk vreemd dat wanneer je iq led hebt je wel geanimeerde richtingaanwijzers in de koplampen en achterlichten hebt, maar niet in de buitenspiegels...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
[...]

White: https://www.xenonlamp.nl/...w-passat-b8-white-edition

Smoked: https://www.carat-garage....or_indicators_golf_8-html

Ik heb voor de MK7 meerdere versies gehad, Ali, een NL'se Ali en als laatste de OSRAM's. Gewoon gelijk voor de OSRAM's gaan. Kwaliteit is 10x beter, zijn feller en verloor bij de MK7 de knipperlicht indicatie niet. Bij de Ali's wel.

[ Voor 15% gewijzigd door Vissa66 op 22-05-2022 08:05 ]

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

GerCor schreef op zondag 22 mei 2022 @ 00:47:
[...]

Osram kost € 109. Als dat te duur is dan kun je het beter niet doen. De rest is toch troep waar je spijt van krijgt.
Nee die prijs is prima. Scheelt weer €150 ten opzichte van de dealer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Vissa66 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 05:30:
[...]

Ik heb voor de MK7 meerdere versies gehad, Ali, een NL'se Ali en als laatste de OSRAM's. Gewoon gelijk voor de OSRAM's gaan. Kwaliteit is 10x beter, zijn feller en verloor bij de MK7 de knipperlicht indicatie niet. Bij de Ali's wel.
En je hoeft niets te programmeren? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Toppe schreef op zondag 22 mei 2022 @ 08:23:
[...]

En je hoeft niets te programmeren? :+
Nee, is enkel vervanging van de led strip. Doet gewoon wat hij moet doen, knipperen, alleen dan in een vloeiende beweging. :9 Is plug & play en ook vrij eenvoudig te installeren. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Vissa66 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 08:28:
[...]

Nee, is enkel vervanging van de led strip. Doet gewoon wat hij moet doen, knipperen, alleen dan in een vloeiende beweging. :9 Is plug & play en ook vrij eenvoudig te installeren. :)
Ah top, eerdaags die maar even bestellen. Oogt het helemaal strak 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Toppe schreef op zondag 22 mei 2022 @ 09:06:
[...]

Ah top, eerdaags die maar even bestellen. Oogt het helemaal strak 8)
Zeker, snap niet dat het niet standaard is op de 8 zodra je IQ lights aanvinkt. Een van de eerste dingen die ik zou vervangen. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Vissa66 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 05:30:
[...]

Geen idee wat je besteld hebt dan, want die indicators in spiegels heb ik gewoon. €17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen1985vag
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 04-08 17:53
@rainesh

[ Voor 91% gewijzigd door Jeroen1985vag op 22-05-2022 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

giovanni2903 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:41:
[...]

Geen idee wat je besteld hebt dan, want die indicators in spiegels heb ik gewoon. €17
Dyna Blink. Was toen heel populair en te koop bij de dealer. En toen kwam Osram.

Dyna Blink was, en zal nog wel zo zijn, verboten in Duitsland.

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 22-05-2022 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 20:56
Scrtz schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 20:07:
[...]

Jawel hoor! Kun je ook aan en uitzetten in het menu. Alleen is de animatie vrij subtiel en valt het niet echt op zegmaar. Bijv de achterlichten gaan als eerste aan en daarna pas de kentekenverlichting. Voorkant weet ik al niet meer precies. Je moet er echt op letten dus.

[...]

Jazeker wel!
Maar dat aanzetten lijkt me toch geen menu optie te zijn bij Volkswagens?
Ik ben zelf aan het wachten op mijn Polo Rline en vind zon welkoms animatie wel gaaf.
Nu heb ik tig (review)video's bekeken, maar zie daar nergens bij (matrix) led lampen een vorm van animatie.
Ook bij mijn proefritten (welliswaar overdag) is het mij niet opgevallen.

Echter ben ik zelf weer in verwarring gebracht door deze video:
YouTube: 2022 VOLKSWAGEN POLO 1.0 TSI DSG 110 PS NIGHT POV DRIVE TOP SPEED AU...

Daar zie je gelijk in het begin van de video namelijk wel degelijk een animatie van het uit en aan gaan van bijvoorbeeld de Led achter lichten 8)7? Volgens de comments niet op een Rline model..

Is dit dan weer regio gebonden of?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Downstar2 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:52:
[...]

Maar dat aanzetten lijkt me toch geen menu optie te zijn bij Volkswagens?
Ik ben zelf aan het wachten op mijn Polo Rline en vind zon welkoms animatie wel gaaf.
Nu heb ik tig (review)video's bekeken, maar zie daar nergens bij (matrix) led lampen een vorm van animatie.
Ook bij mijn proefritten (welliswaar overdag) is het mij niet opgevallen.

Echter ben ik zelf weer in verwarring gebracht door deze video:
YouTube: 2022 VOLKSWAGEN POLO 1.0 TSI DSG 110 PS NIGHT POV DRIVE TOP SPEED AU...

Daar zie je gelijk in het begin van de video namelijk wel degelijk een animatie van het uit en aan gaan van bijvoorbeeld de Led achter lichten 8)7? Volgens de comments niet op een Rline model..

Is dit dan weer regio gebonden of?
Jawel ik kan de welkom animatie aan/uitzetten in het menu. Overdag zie je het ook niet omdat dan enkel de DRL aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 20:56
Scrtz schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:08:
[...]

Jawel ik kan de welkom animatie aan/uitzetten in het menu. Overdag zie je het ook niet omdat dan enkel de DRL aangaat.
Oke. Maar zou dan verwachten dat dit standaard aan zou staan?
Zie het bij andere video's op de nieuwe Polo nergens tot nu toe.
Vandaar ook de vraag of dit weer regio gebonden kan zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door Downstar2 op 23-05-2022 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Downstar2 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:23:
[...]

Oke. Maar zou dan verwachten dat dit standaard aan zou staan?
Zie het bij andere video's op de nieuwe Polo nergens tot nu toe.
Vandaar ook de vraag of dit weer regio gebonden kan zijn?
Staat ook standaard aan ja.

Kan ja geen idee, maar ga er maar vanuit dat NL het iig wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-SkyLimit
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 09:04
AndRo555 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:21:
[...]

Wel nog in de tandwielkast en de mechatronic unit, maar niet bij de koppelingen. En die laatste vervuilen de olie het meeste met dat ze slijten, vandaar het interval om de olie te verversen.

DQ200:
[Afbeelding]

DQ250:
[Afbeelding]

DQ200: https://www.motor-talk.de....html?attachmentId=759171
DQ250: https://procarmanuals.com...tch-gearbox-02e-s-tronic/
Best wel tegenstrijdig aangezien ze zelf aangeven dat de DQ200 een onderhoudsvrije DSG- transmissie is. Dus het is wel degelijk nodig om de DSG- olie te verversen na 100.000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 21:29
Onderhoudsvrij bestaat niet ;)

Hetzelfde met de automaten in BMW's.
Volgens hun wel, maar ZF zegt iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

D-SkyLimit schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:17:
[...]

Best wel tegenstrijdig aangezien ze zelf aangeven dat de DQ200 een onderhoudsvrije DSG- transmissie is. Dus het is wel degelijk nodig om de DSG- olie te verversen na 100.000?
Het ding is in principe onderhoudsvrij. Dat wil zeggen: de meeste DQ200's halen het niet tot hun eerste onderhoudsinterval :+
Het idee er achter was prima: we pakken een droge koppeling in plaats van een natte, dat scheelt olie enzo. De praktische uitwerking is dat het gewoon probleem bakken zijn tot op het punt dat het meest verkochte onderdeel voor de dq200 een revisie set is :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:08:
[...]

Waar dan? Heb gezocht, niets te vinden. Zal alleen GTE zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Toppe schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:23:
[...]

Waar dan? Heb gezocht, niets te vinden. Zal alleen GTE zijn?
Moet ik morgen even kijken als ik er aan denk. Nah geen GTE exclusive maar dan wellicht matrix led exclusive? Of heb je dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 08:38
D-SkyLimit schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:17:
[...]

Nodig niet zozeer, de natte DSG's waren vroeger 60.000km en tegenwoordig zelfs 120.000km intervallen. maar daar zitten echt slijtonderdelen (koppelingen) mee in de olie en daar wordt de olie wel degelijk vies van.

De DQ200 is onderhoudsvrij op dezelfde manier dat een manuele bak ook geen intervallen heeft voor oliewissel (of koppelingsplaten vervangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:19:
[...]

Moet ik morgen even kijken als ik er aan denk. Nah geen GTE exclusive maar dan wellicht matrix led exclusive? Of heb je dat ook?
Yep. Als dat ‘t zelfde is als IQ verlichting :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Toppe schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:37:
[...]

Yep. Als dat ‘t zelfde is als IQ verlichting :+
Heb je de dynamische knipperlichten voor+achter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:57:
[...]

Heb je de dynamische knipperlichten voor+achter?
Yep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Dan heb je matrix led. Ik heb die optie nog niet gezien in het menu overigens... Heb net een aanvraag naar tvs gemaild voor een dsg optimalisatie van mijn etsi trouwens. Lees mij teveel horrorverhalen her en der.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
Bij autoinstellingen staat het > instellingen comfortverlichting > Modus: 'Animatie', alternatief is 'Klassiek' dan gaat alles direct aan of uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Scrtz schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 14:07:
Bij autoinstellingen staat het > instellingen comfortverlichting > Modus: 'Animatie', alternatief is 'Klassiek' dan gaat alles direct aan of uit.
Heb het vanmorgen gezien toen ik op de veerpont stond. Gelijk ff geprobeerd, maar ik zag geen verschil. Kon het zien in de achterkant van mijn voorganger.
Heb ook de functie linksrijdend verkeer geprobeerd. Dan zie je gewoon heel het lichtbeeld veranderen. Wel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 14:07:
Ben ik weer de enige die het niet heeft? -O-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4D7Re_6kEVqqy7gtfMIvqmBjXbY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ilOST7wK02wEXtPMkWUKbYs1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Toppe op 24-05-2022 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvoII
Zal wel een foutje zijn. Zoiets als bij mij ontbrekende dab+. Had toevallig ook een foto gemaakt vanmorgen. Maar het maakt niet uit wat ik instel. Zie geen animatie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9IyoFnhouw9JipNrRs2-vJpgjso=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/QxvXxHebgEbXRd9kAYEGNsDE.gif?f=fotoalbum_large

[ Voor 82% gewijzigd door EvoII op 24-05-2022 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

EvoII schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:35:
Zal wel een foutje zijn. Zoiets als bij mij ontbrekende dab+. Had toevallig ook een foto gemaakt vanmorgen.
[Afbeelding]
Ik weet dat in alle vorige software updates ik die optie niet had. Maar ik heb een animatie dus lekker belangrijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Toppe schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:05:
[...]

[Afbeelding]
Toppe schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:40:
[...]

Ik weet dat in alle vorige software updates ik die optie niet had. Maar ik heb een animatie dus lekker belangrijk :9
Heb je het nu wel of niet??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

EvoII schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:42:
[...]

[...]

Heb je het nu wel of niet??
Ik heb animatie, kan het alleen niet wijzigen in de wagen instellingen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theman36
  • Laatst online: 23:03
Toppe schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:05:
[...]

[Afbeelding]
EvoII schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:35:
Zal wel een foutje zijn. Zoiets als bij mij ontbrekende dab+. Had toevallig ook een foto gemaakt vanmorgen. Maar het maakt niet uit wat ik instel. Zie geen animatie.
[Afbeelding]
Hier zowel niet de optie om de animatie aan te passen als dab+ ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

theman36 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:17:
[...]

[...]

Hier zowel niet de optie om de animatie aan te passen als dab+ ;w
Welke software versie?

Gaat wel lekker zo 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
Toppe schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:24:
[...]

Welke software versie?

Gaat wel lekker zo 7(8)7
Discover pro 1664 uit mijn hoofd. 16 juni gaat de auto voor de 30k km beurt naar de garage en heb aangegeven dat ik veel software issues heb en dat dab+ o.a. niet werkt. Ze gaven aan dat er sinds kort (2 a 3 weken geleden nu) aanzienlijke updates voor de auto klaar staan. Ik neem aan dat de software dan geüpdate wordt to 18xx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

theman36 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:26:
[...]

Discover pro 1664 uit mijn hoofd. 16 juni gaat de auto voor de 30k km beurt naar de garage en heb aangegeven dat ik veel software issues heb en dat dab+ o.a. niet werkt. Ze gaven aan dat er sinds kort (2 a 3 weken geleden nu) aanzienlijke updates voor de auto klaar staan. Ik neem aan dat de software dan geüpdate wordt to 18xx?
Ja, daar kan je vanuit gaan. Waarschijnlijk 1896 :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theman36
Toppe schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:29:
[...]

Ja, daar kan je vanuit gaan. Waarschijnlijk 1896 :9
Laten we hopen dat de shitzooi daarmee verholpen is en dat alles wat vlotter gaat werken :P Oh ja en dab+ werkend zou ook wel fijn zijn als je weer eens in het buitenland rijdt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

theman36 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:34:
[...]

Laten we hopen dat de shitzooi daarmee verholpen is en dat alles wat vlotter gaat werken :P Oh ja en dab+ werkend zou ook wel fijn zijn als je weer eens in het buitenland rijdt...
Werkt hier stukken beter dan met 16xx :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
is de Discover pro versie hiervan inmiddels ook al online dat je weet? (voor golf 7.5 BJ2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 19-09 10:12
Shanquish schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:37:
[...]

is de Discover pro versie hiervan inmiddels ook al online dat je weet? (voor golf 7.5 BJ2020)
Zie paar posts terug

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Shanquish schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:37:
[...]

Zeker. Bij mij al geïnstalleerd. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-09 09:15
Ik zag trouwens op de snelweg op een gegeven moment dat de navigatie twee snelheidsborden (130/100) met een soort klok icoontje toonde. Is dat met deze update gekomen? Mijn oudere kaart van mei vorig jaar deed dat volgens mij nog niet.
Nu nog hopen dat ze ooit op basis van de huidige tijd echt gaan tonen wat de max-snelheid is op een bepaald moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
hoe had ik 'm kunnen missen 8)7 tnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
joppybt schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:44:
Ik zag trouwens op de snelweg op een gegeven moment dat de navigatie twee snelheidsborden (130/100) met een soort klok icoontje toonde. Is dat met deze update gekomen? Mijn oudere kaart van mei vorig jaar deed dat volgens mij nog niet.
Nu nog hopen dat ze ooit op basis van de huidige tijd echt gaan tonen wat de max-snelheid is op een bepaald moment.
is al wat langer hoor, raar dat je het voorheen niet zag. denk niet dat je ooit alleen de correcte snelheid krijgt te zien voor dat tijdstip. maar opzich weet je wel na 19u dat het de hoogste snelheid is toch :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

giovanni2903 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 19:02:
[...]

is al wat langer hoor, raar dat je het voorheen niet zag. denk niet dat je ooit alleen de correcte snelheid krijgt te zien voor dat tijdstip. maar opzich weet je wel na 19u dat het de hoogste snelheid is toch :p
Bij mij werkt dat al een jaar hoor. Heb ik hier ook al eerder aangegeven. Dus, tot 19:00 is maximale snelheid 100 en dan is het bord 100 in beeld. Na 19:00 komt het bord 130 in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
GerCor schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 19:58:
[...]

Bij mij werkt dat al een jaar hoor. Heb ik hier ook al eerder aangegeven. Dus, tot 19:00 is maximale snelheid 100 en dan is het bord 100 in beeld. Na 19:00 komt het bord 130 in beeld.
Verschil is waarschijnlijk dat jij geen verkeersborden herkenning hebt (welke vervolgens nóg intelligenter dan de vooraf ingestelde waarden van de kaartenset denkt te moeten zijn).

:9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Laatst online: 01:11
Ik was net even bij de dealer om de olie wat bij te vullen. Auto had dorst naar 0W/20.

Wisten ze me te melden dat ik binnenkort maar ff langs moet komen voor een afspraak vanwege een terugroepactie. Had geen giga haast, maar liefst niet 7000 km wachten tot de volgende echte onderhoudsinterval van 30000. Was een softwareupdate dus ik hoop stiekem dat die buggy assistsystemen een update krijgen. Let’s see. Iemand hem al doorlopen? Zie trouwens niets op kenteken staan. Golf Variant gaat het om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

HenkEisDS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 20:11:
Ik was net even bij de dealer om de olie wat bij te vullen. Auto had dorst naar 0W/20.

Wisten ze me te melden dat ik binnenkort maar ff langs moet komen voor een afspraak vanwege een terugroepactie. Had geen giga haast, maar liefst niet 7000 km wachten tot de volgende echte onderhoudsinterval van 30000. Was een softwareupdate dus ik hoop stiekem dat die buggy assistsystemen een update krijgen. Let’s see. Iemand hem al doorlopen? Zie trouwens niets op kenteken staan. Golf Variant gaat het om.
Was hier ook niks te vinden? https://terugroepregister...es/Terugroepregister.aspx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
0W/20 .... Dan kun je er bijna net zo goed Dieselolie in gooien, zo dun :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
GerCor schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 19:58:
[...]

ik heb wel dat klokje, mib1 pro met 2022 kaarten ( moet de 2022/2023 van laatst nog installeren). op de mib2.5 pro die ik in mn rline had kan ik niet herinneren of ik dat klokje zag of echt de goeie snelheid..
had op de rline geen bordenherkenning, op mn gti wel

[ Voor 5% gewijzigd door giovanni2903 op 25-05-2022 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

HenkEisDS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 20:11:

Golf 8? Die update is hier ruimschoots besproken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Will_M schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 20:19:
0W/20 .... Dan kun je er bijna net zo goed Dieselolie in gooien, zo dun :+
vriend van me rijdt een golf 6 1.4 dsg 160pk met 160k km ofzo en daar zit ook 0w/20 in vanuit de dealer. kun je dit met een oliewissel veranderen naar 5w/30 of moet je die 0w/20 aanhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
joppybt schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:44:
Ik heb 1664 maar dat klokje zie ik ook. Ook 2 borden enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
giovanni2903 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 20:24:
[...]

vriend van me rijdt een golf 6 1.4 dsg 160pk met 160k km ofzo en daar zit ook 0w/20 in vanuit de dealer. kun je dit met een oliewissel veranderen naar 5w/30 of moet je die 0w/20 aanhouden?
Is gewoon veilig te wisselen. 5W30 is alleen nét iets dikker (zowel koud als warm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Will_M schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 20:01:
[...]

Verschil is waarschijnlijk dat jij geen verkeersborden herkenning hebt (welke vervolgens nóg intelligenter dan de vooraf ingestelde waarden van de kaartenset denkt te moeten zijn).

:9
Klopt. Geen camera. Ik heb overigens nog niet op de snelweg gereden nadat ik de meest recente update heb geïnstalleerd. Klokje zegt mij niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Laatst online: 01:11
giovanni2903 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 20:24:
[...]

Vroeg ik ook aan die kerel, want die jij noemt verkopen ze gewoon bij de BP en dat had me een ritje gescheeld. Officieel: nee, vw zegt dat dit belangrijk is vanwege de lagere toleranties.

Waarom zou je het niet doen?
Nope.
Toppe schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 20:23:
[...]

Golf 8? Die update is hier ruimschoots besproken :+
Yup. In my defence, Ik had gezocht in dit topic op terugroepactie, maar vond niets jonger dan mijn auto. Maar fijn dat jij je vrijwillig aanmeld om mij in de toekomst op de hoogte te houden van dit soort dingen. 👍🏻 😘

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
GerCor schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:12:
[...]

Klopt. Geen camera. Ik heb overigens nog niet op de snelweg gereden nadat ik de meest recente update heb geïnstalleerd. Klokje zegt mij niks.
Dat klokje komt er bij te staan als de camera (verkeersborden herkenning) een borden-combi ziet waar 07:00 - 19:00 in voorkomt. Helaas worden de borden in NL vaak niet goed of zelfs niet geplaatst bij op / -afritten én worden de witte borden met strepen (einde alle door borden opgelegde geboden) helemaal "vergeten" door de NL wegbeheerder(s).

Het wordt overigens helemaal leuk als de matrixborden boven de weg ook nog eens andere waarden aan geven dan dat de kaart in zich heeft, Ook die borden worden door de camera gezien én gelezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 25-05-2022 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Will_M schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:20:
[...]

Dat klokje komt er bij te staan als de camera (verkeersborden herkenning) een borden-combi ziet waar 07:00 - 19:00 in voorkomt. Helaas worden de borden in NL vaak niet goed of zelfs niet geplaatst bij op / -afritten én worden de witte borden met strepen (einde alle door borden opgelegde geboden) helemaal "vergeten" door de NL wegbeheerder(s).

Het wordt overigens helemaal leuk als de matrixborden boven de weg ook nog eens andere waarden aan geven dan dat de kaart in zich heeft, Ook die borden worden door de camera gezien én gelezen.
Dus, eigenlijk is dat hele verkeersbordenherkenning maar niks? Werkt alleen maar verwarrend. Ik kan me trouwens bijzonder weinig bij voorstellen dat wegbeheerders, en zeker Rijkswaterstaat, borden verkeerd, of zelfs helemaal niet zou laten plaatsen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
GerCor schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:37:
[...]

Dus, eigenlijk is dat hele verkeersbordenherkenning maar niks? Werkt alleen maar verwarrend. Ik kan me trouwens bijzonder weinig bij voorstellen dat wegbeheerders, en zeker Rijkswaterstaat, borden verkeerd, of zelfs helemaal niet zou laten plaatsen
Zodra ik de grens met DE over ben werkt het (bijna) perfect, Hier in NL is systeem zo goed als waardeloos te noemen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-SkyLimit
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 09:04
The Eagle schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:12:
[...]

Het ding is in principe onderhoudsvrij. Dat wil zeggen: de meeste DQ200's halen het niet tot hun eerste onderhoudsinterval :+
Het idee er achter was prima: we pakken een droge koppeling in plaats van een natte, dat scheelt olie enzo. De praktische uitwerking is dat het gewoon probleem bakken zijn tot op het punt dat het meest verkochte onderdeel voor de dq200 een revisie set is :X
@The Eagle

Ik heb recent de 100.000 aangetikt met de DQ200 en is vooralsnog probleemloos. Echter, hij moet wel aankomende week voor diagnose aangezien hij wel wat bonkerig af en toe is met terugschakelen en maakt een wat 'schurend' geluid in de 2e versnelling. Hij slipt verder niet, dus dat lijkt goed te zijn. Wellicht kunnen ze dit verhelpen met een adaptatierit / software update. Fingers crossed. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
iemand een adresje die voor een normale prijs een downpipe kunnen monteren? iedereen die ik contact vragen 250 tot 300 euro voor montage..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 07:33
The Eagle schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:12:
[...]

Mijn DQ200 vond meermaals per week iets aan de trekhaak ook niet leuk over tijd heen destijds. Na 1,5 jaar kon je goed merken dat die bak dat eigenlijk niet goed aankon.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Is er al wat bekend over het aftermarket coderen van de VW ID.4 (of ID.3)?

Wij gaan komende week een ID.4 samenstellen en laten offreren, wellicht kunnen daar nog handige dingen mee :)

Met de Passat B8 die ik hiervoor had weet ik dat ik achteraf wat opties had moeten aanklikken omdat deze achter coderen van veel andere dingen mogelijk maken.

[ Voor 30% gewijzigd door _eLMo_ op 29-05-2022 11:10 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

_eLMo_ schreef op zondag 29 mei 2022 @ 11:07:
Is er al wat bekend over het aftermarket coderen van de VW ID.4 (of ID.3)?

Wij gaan komende week een ID.4 samenstellen en laten offreren, wellicht kunnen daar nog handige dingen mee :)

Met de Passat B8 die ik hiervoor had weet ik dat ik achteraf wat opties had moeten aanklikken omdat deze achter coderen van veel andere dingen mogelijk maken.
De id familie draait volgens mij op het zelfde platform als waar de golf 8 op draait, daar is nog niet zo gek veel voor de programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
GerCor schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:37:
[...]

Het viel mij op dat bij de MK8 de adaptieve cruise control reageert op het lezen van de verkeersborden. Heb jij de snelheid staan 100 of 120 en hij leest een verkeersbord met 80 erop dan gooit hij direct de snelheid terug. Echt mega irritant. De auto bepaald welke snelheid je moet rijden.

Heb me er nog niet in verdiept maar ik mag hopen dat het uitgezet kan worden. :X

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ja, nou heb ik beide niet maar wat is nou het nut van verkeersbordenherkenning als de auto daar verder niks mee doet? Hetzelfde kun je zeggen van elke optie. Heb je bijvoorbeeld grootlichtassistent, gaat er iemand klagen dat de auto de verlichting zelf regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Ik ben, mede vanwege de verkeersborden-jungle in NL, blij dat m'n Tiguan niet zo intelligent is om de ACC / snelheid aan te passen op basis van verkeersborden herkenning.

Je wilt niet weten hoe vaak het systeem 'verkeerde' borden oppikt van parallel gelegen rijbanen/stroken, ook als je op een snelweg rijd en er borden met 50Km/h of nog minder bij een tankstation staan. De meldingen welke er vanuit dat systeem op je scherm én over de speakers (kunnen) komen zijn al irritant genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

@_eLMo_ Misschien even de app van OBDeleven downloaden. Ik tel voor de ID.4 21 opties in de app. Van Video in Motion MIB3 tot Mirror Dip. Dus, dat er niks is, dat valt wel mee.

@Will_M en @Vissa66 Ik zag zelfs een filmpje waarbij verkeersbordenherkenning reageerde op stickers op vrachtwagens die aangeven wanneer ze welke snelheid mogen rijden.

Ook een softwarefoutje bij een Engelse Golf 8 GTI. Kerel had de snelheid ingesteld op 70 mph. Maar de software wist niet of hij nou de Engelse mph of de Europese km p/h moest kiezen. De auto schakelde steeds heen en weer van 70 naar 44. Maar na een software-update was dat weer verholpen.

[ Voor 57% gewijzigd door GerCor op 29-05-2022 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

GerCor schreef op zondag 29 mei 2022 @ 13:01:
@_eLMo_ Misschien even de app van OBDeleven downloaden. Ik tel voor de ID.4 21 opties in de app. Van Video in Motion MIB3 tot Mirror Dip. Dus, dat er niks is, dat valt wel mee.
Er is een verschil tussen ‘niet gek veel’ en ‘niets’ hè :9

De opties die er op dit moment zijn vind ik niet heel spannend ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik overweeg om een Golf variant (highline met digitaal display) uit 2017/2018 te kopen als vervanger voor mijn lease Corolla. Ik had al gelezen dat de kwaliteit van de DSG uitermate teleurstellend is dus als ik er 1 koop dan ga ik maar weer ouderwets in een bakje roeren. Ik kan verder weinig vinden over de "7.5" facelift qua betrouwbaarheid en bekende problemen. Iemand hier die er een lichtje op kan schijnen of dit een goede koop zou zijn en of er qua betrouwbaarheid veel verschil zitten 1.0 en 1.5 TSI modellen? Het zal qua gebruik gaan om ca. 15.000 tot 20.000km per jaar waarvan 90% snelweg.

Ik begrijp overigens dat het qua betrouwbaarheid vast niet in de buurt komt van de Toyota maar de prijs is dan ook een heel stukje vriendelijker t.o.v. de overnameprijs van de Corolla uit 2020...

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Pagina: 1 ... 87 ... 140 Laatste