Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 62 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:49

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:46:
Draadloos laden valt in de categorie 'als je het eenmaal hebt, wil je niet meer anders' :) Ik zou er zelf geen nieuwe telefoon of nieuwe auto voor kopen. Maar ik zou ook niet daarna terug willen naar draadjes.
Ben ik het niet mee eens. Misschien is het bij vw beter maar bij mijn auto is het oplaadplekje onder de armleuning. Dus elke keer weer de leuning omhoog en omlaag doen is irritant. Daarnaast passen de grotere modellen telefoons hier niet goed op/in.

Geeft mij maar gewoon een kabeltje.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12:26
Iemand een idee waarom het volume bij android auto een stuk lager is dan bij "normaal" bluetooth? En hoe krijg ik het normaal?

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:10
Ik ben zwaar fan van wireless carplay en laden. Spotify start je playlist automatisch, flitsmeister start automatisch. En de verbinding is gewoon hardstikke stabiel. Ik vind helemaal mooi!

[ Voor 14% gewijzigd door JTB81 op 01-07-2021 19:28 ]

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:03

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Tylen schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:03:
[...]

Ben ik het niet mee eens. Misschien is het bij vw beter maar bij mijn auto is het oplaadplekje onder de armleuning. Dus elke keer weer de leuning omhoog en omlaag doen is irritant. Daarnaast passen de grotere modellen telefoons hier niet goed op/in.

Geeft mij maar gewoon een kabeltje.
Klopt, meestal is het in het vakje voorin in de middenconsole, bij veel auto's. Onder de clima, zeg maar. Daar 'gooi' je je mobiel bijna automatisch in. Aan de andere kant: voordat je gaat rijden je mobiel in de armsteun, en als je aankomt er weer uit halen is ook niet zoveel werk. Maar wel net even onhandiger inderdaad.

[ Voor 3% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 01-07-2021 19:45 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ths1986
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 12:16
JTB81 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:28:
Ik ben zwaar fan van wireless carplay en laden. Spotify start je playlist automatisch, flitsmeister start automatisch. En de verbinding is gewoon hardstikke stabiel. Ik vind helemaal mooi!
Helemaal mee eens, ik gebruik zelf een kastje (dongle) die ik via USB inplug, daarmee kan je dus draadloos Android Auto/Apple Carplay gebruiken. Ideaal, je stapt in de auto, start je motor en binnen 30seconde weergeeft ie Flitsmeister, muziek via Spotify gaat ook vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:31
Zitten er hier nog Tweakers die voor VW werken toevallig? :)

Edit: Geholpen, thanks! :)

[ Voor 20% gewijzigd door Vissa66 op 02-07-2021 15:14 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
giovanni2903 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:08:
Iemand een idee waarom het volume bij android auto een stuk lager is dan bij "normaal" bluetooth? En hoe krijg ik het normaal?
Bij Apple Carplay is dat ook, volgens mij niet aan te passen. Je hebt wel een optie in het menu om het volume van Bluetooth audio bronnen aan te passen maar dat werkt niet bij Carplay/AA omdat dit via WiFi verbinding gaat helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
Vissa66 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:54:
Zitten er hier nog Tweakers die voor VW werken toevallig? :)
Die mogen voor mij direct even achter de boutjes aangaan om het probleem met de piepende remmen op te lossen. Inmiddels is dit al 6 of 7 keer verzet omdat ze bepaalde boutjes of moertjes maar niet binnenkrijgen.

Ben al vanaf april bezig 8)7 8)7

Edit: had zo moeten zijn.. wordt net gebeld dat alles binnen is en ze de afspraak willen plannen. :9

[ Voor 11% gewijzigd door Famous op 02-07-2021 13:01 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Famous schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:41:
[...]

Die mogen voor mij direct even achter de boutjes aangaan om het probleem met de piepende remmen op te lossen. Inmiddels is dit al 6 of 7 keer verzet omdat ze bepaalde boutjes of moertjes maar niet binnenkrijgen.

Ben al vanaf april bezig 8)7 8)7

Edit: had zo moeten zijn.. wordt net gebeld dat alles binnen is en ze de afspraak willen plannen. :9
Gelukkig! :)

Als goed is de TCR morgen weer terug na een weekje detailer. Ben benieuwd. B)

Volgende week setje Pretoria's oppikken. Vind de Reifnitz niet zo. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:15:
[...]

Gelukkig! :)

Als goed is de TCR morgen weer terug na een weekje detailer. Ben benieuwd. B)

Volgende week setje Pretoria's oppikken. Vind de Reifnitz niet zo. :)
Goede keuze, in mijn ogen een van de mooiste OEM velgen van VW.
Natuurlijk wel een beetje afgekeken bij OZ :o

Al waren de Detroits ook mooi (voor die tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Een WEEK detailen? Ik was mijn Delta 2x per jaar en zet 'm in het voorjaar ff in de wax... :D

Krijg je zo'n supergladde coating erop? Ben even de naam kwijt.

[ Voor 28% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 02-07-2021 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 15:25

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Dat is jammer. ik zag de nieuwe kaart updates van VW navigatie erop staan (dd 21 juni 2021) maar de hele west europa kaart is nu groter dan een 16Gb kaartje, welke meegeleverd is bij de auto...

Vrije ruimte: 14.8 GB
Kaart grootte: 15.2 GB

Hm dan maar een net iets andere kaart downloaden?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:41:
Een WEEK detailen? Ik was mijn Delta 2x per jaar en zet 'm in het voorjaar ff in de wax... :D

Krijg je zo'n supergladde coating erop? Ben even de naam kwijt.
Glas- of keramischecoating? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Klippy

Still Game

DerOllie schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 17:18:
Dat is jammer. ik zag de nieuwe kaart updates van VW navigatie erop staan (dd 21 juni 2021) maar de hele west europa kaart is nu groter dan een 16Gb kaartje, welke meegeleverd is bij de auto...

Ja erg stom/vreemd. Er staan al een hoop landen tussen die er maar gedeeltelijk op staan dus ze hadden iets selectiever kunnen zijn. Gok dat veel mensen in West Europa dat deel Rusland ook niet nodig hebben.

Heb maar Europe – Bundle 6 er op gezet. Is ook voldoende voor me, NL, BE, DE, FR en UK staan daar op.

Maar ik had laatst bijna op korte termijn naar Polen gemoeten voor het werk en buiten Bundle 1 is er geen enkele waar NL en Polen helemaal op staan. In Europe – Bundle 5 heb je Poland Partially maar wat dat dan is weet je ook niet precies. Dus dan zou je al verplicht een grotere kaart moeten hebben of 2 kaartjes wisselen.
Goede 32GB kaart heb je ook voor een tientje dus heel erg is het allemaal niet, maar wel jammer.

edit:
Toch nog een 32GB kaartje gevonden in een camera dus maar weer voor Bundle 1 gegaan

[ Voor 15% gewijzigd door Klippy op 02-07-2021 21:59 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Klippy

Still Game

Hmm zie dus in de handleiding dat je een originele VW SD kaart moet gebruiken.
Your Discover Media will only accept SD-CDA cards approved by Volkswagen to guarantee the lasting functionality of the navigation system. You can obtain replacement cards from your local Volkswagen Service Partner in the event of loss or damage to your original card.
Zoeken op SD-CDA geeft wat hits over VW maar het is niet triviaal zo te zien om een andere kaart te gebruiken.
Wat die grotere update wel extra sneu maakt want nu wordt je dus min of meer verplicht een nieuwe versie te kopen als je dezelfde landen wil behouden? Neem niet aan dat ze je gratis een nieuwe kaart gaan geven.

Maarja, goed... dan gewoon Bundle 6, so be it.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Beveiliging eraf laten halen van je mib, kan je elke sd kaart erin doen 😜

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Het lukt me niet de laatste kaartenupdate van 21-06-21 op mijn passat vanaf 2017 / discovery media te installeren: bestand (bundle 6 - zie boven want ms huidige SD kaart te klein voor heel Europa bundle 1 - bedankt voor de tip) gedownload, uitgepakt met 7-zip naar usb stick (root heeft 1 map die "maps" heet), navigatiesysteem gestart in de auto, maar volgens het systeem bevat de usb stick niet de juiste bestanden (niet in dashboard USB ingang achter de versnellingshandle, ook niet in het vakje met klep tussen de voorstoelen).

Iemand enig idee wat ik fout doe?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Plof-kip schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:27:
Het lukt me niet de laatste kaartenupdate van 21-06-21 op mijn passat vanaf 2017 / discovery media te installeren: bestand (bundle 6 - zie boven want ms huidige SD kaart te klein voor heel Europa bundle 1 - bedankt voor de tip) gedownload, uitgepakt met 7-zip naar usb stick (root heeft 1 map die "maps" heet), navigatiesysteem gestart in de auto, maar volgens het systeem bevat de usb stick niet de juiste bestanden (niet in dashboard USB ingang achter de versnellingshandle, ook niet in het vakje met klep tussen de voorstoelen).

Iemand enig idee wat ik fout doe?
Je moet de hele SD leeggooien en vervolgens de bestanden uit de zip daarin zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:23:
[...]

Je moet de hele SD leeggooien en vervolgens de bestanden uit de zip daarin zetten.
Maar dat past dus niet, had het zelfde in de Polo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Hebben ze weer netjes voor elkaar én getest daar bij VW. Ik kom op 't officieële 16GB kaartje 401MB te kort voor de set aan kaarten welke er op thuis hoort... Auto krijgt over twee weken z'n 30.000 Km. beurt dus dan meteen maar even om een 32GB kaartje vragen....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Famous schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 20:05:
[...]

Glas- of keramischecoating? :p
Yes, dat. Ben benieuwd naar het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Will_M schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 15:10:
Hebben ze weer netjes voor elkaar én getest daar bij VW. Ik kom op 't officieële 16GB kaartje 401MB te kort voor de set aan kaarten welke er op thuis hoort... Auto krijgt over twee weken z'n 30.000 Km. beurt dus dan meteen maar even om een 32GB kaartje vragen....
Is je kaartje geformatteerd op FAT32 met als clustergrootte 32Kb ?
het zou namelijk wel gewoon moeten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik heb geen SD-kaart lezer op/aan mijn PC dus dat wordt lastig ... (leegmaken SD kan dus ook niet).

Is er geen andere optie vanaf een USB stick? Volgens de handleiding zou dat gewoon moeten werken?

added: dat kan dus niet. pindakaas, makkelijker kunnen we het niet maken.

[ Voor 16% gewijzigd door Plof-kip op 03-07-2021 17:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nierbton
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 22:44
DerOllie schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 17:18:

Zoals al eerder (29/6) gemeld in een aanvulling op een post van Will_M:

Zoekend op google kwam ik dit probleem dus ook voor de seat ateca tegen:

google: gps update (ateca) pawneecity
==========
3.1. If it doesn't fit into a 16GB SD card
Since the map version 1730, the "All Europe" download doesn't fit into a 16GB SD card.

A workaround, thanks to the clubseatateca forum user ixtra, is to delete unneeded voice control files for some countries (for those, only the input screen will be possible to use).

The voice control data are located in folder:

maps/00/sds/

If, eg, you only need ES and PL then keep both directories and delete all others.
==========

Dan past het wel, maar het blijft behelpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Shanquish schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 16:19:
[...]

Is je kaartje geformatteerd op FAT32 met als clustergrootte 32Kb ?
het zou namelijk wel gewoon moeten passen.
Heb 'm nú even geformateerd als FAT32 / 4096byte ClusterSize (Dat wat VW in het 'RTFM' document ook aan beveelt). Direct vanuit 7Zip aan het uitpakken naar de SDHC Card .....

Als er dan ruimte te kort komt dan komt de melding vanuit 7Zip pas als 't écht niet meer past en staat het merendeel wel op het kaartje weggeschreven. Volgende vraag: WÁT GA IK DAN MISSEN!!!

>:) :9

Met een clustersize van 32Kb ga je sowieso véél ruimte verliezen doordat er vaak geen 2 files in één cluster passen.

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 03-07-2021 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nierbton
Will_M schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 16:54:
[...]

Heb 'm nú even geformateerd als FAT32 / 4096byte ClusterSize (Dat wat VW in het 'RTFM' document ook aan beveelt). Direct vanuit 7Zip aan het uitpakken naar de SDHC Card .....

Als er dan ruimte te kort komt dan komt de melding vanuit 7Zip pas als 't écht niet meer past en staat het merendeel wel op het kaartje weggeschreven. Volgende vraag: WÁT GA IK DAN MISSEN!!!

>:) :9

Met een clustersize van 32Kb ga je sowieso véél ruimte verliezen doordat er vaak geen 2 files in één cluster passen.
De resultaten bij mij waren: clustersize 64kb - 698mb te weinig; 32kb - 523mb; 16kb - 440mb; 8kb - 405mb; 4kb - 401mb te weinig.
Je kunt beter zelf bepalen wat je kunt missen, zie mijn vorige post!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
nierbton schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 17:10:
[...]

De resultaten bij mij waren: clustersize 64kb - 698mb te weinig; 32kb - 523mb; 16kb - 440mb; 8kb - 405mb; 4kb - 401mb te weinig.
Je kunt beter zelf bepalen wat je kunt missen, zie mijn vorige post!
Ik ben heul nie eigenwijs nie hoor :*) :9 ;)

Maar: 't 'stopt dus bij "IT" (Italië) .... Daarna is 't kaartje vol en mis je alle 'Voice Input" voor de landen welke verder in het Alfabet zitten qua landcode.

Hebben die Duitsers wel weer goed bedacht voor zich zelf.... AT (Oostenrijk) / CH (Zwitserland) én DE (Duitsland) doen 't gewooon wél dan.

:9

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vissa66
Vandaag het gebakje weer opgehaald. Enorm tevreden met het resultaat wat de mannen bereikt hebben, wat een gigantisch verschil. De foto's worden nog doorgestuurd. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2LZ-trFc0EICqXIP1J5si57lRkI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dfBZU5EogrM4rxwcVY7tjGzQ.jpg?f=fotoalbum_large

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
giovanni2903 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 01:30:
Beveiliging eraf laten halen van je mib, kan je elke sd kaart erin doen 😜
Is dit gewoon te doen middels een simpele VCDS aanpassing of is dit ook weer iets wat alleen maar met dat VCP pakket, waar je ook VIM mee open zet, kan? Ik heb gisteren dus ook de download van VW maar even 'mank' gemaakt door een aantal voor mij overbodige files / folders uit de "Europe-Bundle-1" installatie te strippen maar het lijkt me niet dat iedereen met een VW dit maar even zelf moet gaan doen.

@Antera / @Rainesh misschien een idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:34

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Vissa66 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 17:24:
Vandaag het gebakje weer opgehaald. Enorm tevreden met het resultaat wat de mannen bereikt hebben, wat een gigantisch verschil. De foto's worden nog doorgestuurd. :)

[Afbeelding]
Is dat nou een kras op jouw bumper?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
GerCor schreef op zondag 4 juli 2021 @ 13:29:
[...]

Is dat nou een kras op jouw bumper?
Dat zat ik gisteren ook al te bekijken.... Gewoon een schade-bak :+ :9

@Vissa66 Maar wél een érg mooie en gave bak, hoor!!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vissa66
Dat heet een reflectie van de lampen! :+

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AbrahamKuyper
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 20:01
Hey,

Vorige keer kwam ik hier met een vraag over een Golf 7.5 1.0 TSI en ondertussen 1 aangeschaft.

Proefrijden ging goed en de 1.0 is goed genoeg voor NL en relatief zuinig.

Nu hadden we tijdens het proefrijden gewoon gebruik kunnen maken van het start-/stopsysteem maar nu na een tijdje gebruikt te hebben lijkt het alsof deze het niet doet. Nu weet ik dat vlak na het starten het systeem het soms niet doet vanwege op temperatuur brengen en alles maar zelfs na een rit van 180km doet het nog steeds niks. Nu weet ik niet of ik ergens iets verkeerds doe, ik heb al geprobeerd zonder airco, de knop op de middentunnel aan/uit etc. maar ik kom er niet achter waardoor het systeem niet aanslaat.

Bij doormeten van de accu kom ik wel op 12,25V bij stiltstand en 14,5V met motor stationair dus hij moet wel bijladen en in de borgcomputer komt ook geen melding naar boven van accu spanning of iets dergelijks.

Nu heb ik nog 4 maanden BOVAG garantie van de handelaar maar die zegt dat hij niks doet omdat er geen melding verschijnt. Enige echt vreemde vindt ik dat de accu houder zo veel groter is en de accu er met een "spacer" in vast zit maar misschien is dit een standaard deel dat ook een grotere accu voor de GTE kan gebruiken. Zie foto voor de situatie, weet hier iemand misschien wat het kan zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rYXbD5M_gPoETZ1TIqpn2CFDyd8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gF7DcgqCNK2o7UtovgroXjeq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Je hebt speciale accu's geschikt voor start/stop. Als dit niet zo'n accu is, dan is dat mogelijk de verklaring. Moet je even merk en type checken op internet.

Of het hele start-stop systeem is uitgeschakeld door de vorige eigenaar misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

AbrahamKuyper schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:23:
Hey,

Vorige keer kwam ik hier met een vraag over een Golf 7.5 1.0 TSI en ondertussen 1 aangeschaft.

Nu hadden we tijdens het proefrijden gewoon gebruik kunnen maken van het start-/stopsysteem maar nu na een tijdje gebruikt te hebben lijkt het alsof deze het niet doet. Nu weet ik dat vlak na het starten het systeem het soms niet doet vanwege op temperatuur brengen en alles maar zelfs na een rit van 180km doet het nog steeds niks. Nu weet ik niet of ik ergens iets verkeerds doe, ik heb al geprobeerd zonder airco, de knop op de middentunnel aan/uit etc. maar ik kom er niet achter waardoor het systeem niet aanslaat.

Bij doormeten van de accu kom ik wel op 12,25V bij stiltstand en 14,5V met motor stationair dus hij moet wel bijladen en in de borgcomputer komt ook geen melding naar boven van accu spanning of iets dergelijks.

Nu heb ik nog 4 maanden BOVAG garantie van de handelaar maar die zegt dat hij niks doet omdat er geen melding verschijnt. Enige echt vreemde vindt ik dat de accu houder zo veel groter is en de accu er met een "spacer" in vast zit maar misschien is dit een standaard deel dat ook een grotere accu voor de GTE kan gebruiken. Zie foto voor de situatie, weet hier iemand misschien wat het kan zijn?

[Afbeelding]
Die spacer lijkt er iig af fabriek te zitten.
Nou ben ik geen autotechnicus, maar toevallig zag ik gisteren iets in mijn OBD11 toen ik daar mee aan het spelen was. Voor mijn Passat wordt het volgende aangegeven bij Battery voltage:

ENGINE NOT RUNNING:
< 12v: battery needs to be charged (duh :+)
12v-13v battery ok

ENGINE RUNNING IDEL FOR 5:
<13v alternator must be tested in workshop
13-15v alternator
<15v: alternator must be tested in workshop.

Dus je zou eens kunnen kijken wat die waarden voor jouw golf zijn, ik vewacht vergelijkbaar.
Moet zeggen dat ik met zowel de voorloop Golf als de Passat het wel eens gehad heb dat start/stop besloot er mee te nokken. SOms deed ie het na een herstart dan weer wel, soms ook niet en de volgende dag weer wel. Nou vond ik het maar een irritant systeem dus ik heb het er uit geprogrammeerd.
Vanuit dat programmeren: de drempelwaarde voor S/S is 5v, dwz dat ie gaat starten resp stoppen als ie een signaaltje van 5v krijgt. Dat signaaltje bij jou lijkt dus niet helemaal door te komen, of wellicht te laag te zijn. Ter indicatie: ik heb bij mij die drempelwaarde naar 7v verhoogd. S/S verwacht bij mij dus een 7v signaaltje, wat ie nooit gaat krijgen omdat er af fabriek 5v wordt gestuurd. Dus doet is het permanent niet :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:34
Hey,

[Afbeelding]
Mijn gevoel zegt dat er een verkeerde en te lichte accu in zit.

De accu die er nu ook in zit, zal veel goedkoper zijn dan een accu met start-stop. Denk aan +- €150,- verschil.

[ Voor 3% gewijzigd door Technofreakz op 05-07-2021 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hier staat het volledige gamma van Exide: http://automotive.exide.n...gramma%202018_paginas.pdf
Ik verwacht eerlijk gezegd wel dat het een S/S accu is.

En hier kun je selecteren / zoeken wat er voor iets in moet (zal ook in boekje staan verwacht ik), zouu iets van >60A moeten zijn zo op het eerste gezicht :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb de navigatie/mappen in mijn polo sinds 2018 niet geupdate, ik zie dat er volgens mij nieuwe versies zijn:
https://app-connect.volks...pdates/download/#download
Updated: 2021/06/21

https://app-connect.volks...en.2_November_2020_EN.pdf

Volgens mij moet ik de maps downloaden en op de huidige VW sd kaart zetten, dit werkt niet met een andere sd kaart of wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Viper® schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:59:
Ik heb de navigatie/mappen in mijn polo sinds 2018 niet geupdate, ik zie dat er volgens mij nieuwe versies zijn:

Volgens mij moet ik de maps downloaden en op de huidige VW sd kaart zetten, dit werkt niet met een andere sd kaart of wel ?
Moet idd op de vw sd kaart anders werkt het niet

Bestand downloaden, uitpakken met 7zip en dan op de sd kaart zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
vandaag mn auto opgehaald na reparatie bij een niet-VWdealer. oliekoeler vervangen,nieuwe olie en nieuwe koelvloeistof (incl reiniging van het circuit). 600 euro. voor dat geld had ik het bij de dealer niet voor elkaar gekregen gok ik zo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:43

mb1

Hey,

[Afbeelding]
Ik het CAR menu van je MIB (display Navi/radio) kun je info over start/stop oproepen.
Je krijgt dan te zien of een draaiende motor noodzakelijk is voor....
Dit kan zijn voor airco, nog niet op bedrijfstemperatuur, rijden met aanhanger enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Viper® schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:59:

Werkt wel als die vrijgegeven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Technofreakz schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:10:
Of je koopt een aftermarket radio voor ongeveer €200,- en je hebt wireless CarPlay.
Chinese autoradio loopt steeds vast

Hier heb je zo'n verhaal van een goedkope aftermarket radio 8) ;w _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Will_M schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:30:
[...]

Tja, mijn espressomachine maakt sinds vanochtend ook opeens niet meer na net twee jaar. Was geen goedkoop dingetje, kan altijd gebeuren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Famous schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:41:
[...]

Tja, mijn espressomachine maakt sinds vanochtend ook opeens niet meer na net twee jaar. Was geen goedkoop dingetje, kan altijd gebeuren :p
Heb je nog geluk dat de CV installatie niet spontaan vol gas begint te stoken bij je thuis als ik de problemen in de OP van dat topic lees :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
Will_M schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:30:
[...]

Die van mij is nog niet vastgelopen… zit er nu denk ik 1,5 maand in.. en Apple CarPlay is volledig wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakin77
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-01 13:19
Hey,

[Afbeelding]
Ik heb dezelfde motor (Golf variant 2018 1.0TSI)
De uitsparing is bij mij ook zo groot, er staat een relatief kleine accu in dat grote vak. Dat hoort dus.
Het eerste wat ik na starten doe is dat start stop uitschakelen. Rete irritant (lees: je moet er van houden).
Lost but not least: ik heb mijn accu in garantie laten vervangen. Hij haalde zijn voltage niet meer. En heeft me daardoor 2 keer laten staan.

Baliemedewerker VW zei toen dat het een bekend probleem was. Of dat waar is weet ik niet. Ik zou in je garantie de accu nog eens goed laten checken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Laatst online: 15-09 23:14

Illusion

(the art of)

nierbton schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 16:47:
[...]

==========
Since the map version 1730, the "All Europe" download doesn't fit into a 16GB SD card.

A workaround, thanks to the clubseatateca forum user ixtra, is to delete unneeded voice control files for some countries (for those, only the input screen will be possible to use).

maps/00/sds/

If, eg, you only need ES and PL then keep both directories and delete all others.
==========

Ik heb dit net gedaan. Lijkt nog te werken. Thanx

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vissa66

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AbrahamKuyper
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 20:01
mb1 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:35:
[...]

Ik het CAR menu van je MIB (display Navi/radio) kun je info over start/stop oproepen.
Je krijgt dan te zien of een draaiende motor noodzakelijk is voor....
Dit kan zijn voor airco, nog niet op bedrijfstemperatuur, rijden met aanhanger enz.
Thanks, die had ik nog niet gevonden, krijg inderdaad vlak na starten: Energiebehoefte van de wagen is hoog.

Maar dit had ik vlak na starten wel verwacht als je auto op temperatuur etc. moet komen maar dat dit dan nog blijft na een rit van 180km vindt ik raar maar dat zal ik morgen even checken aangezien ik vandaag alleen een kort ritje moest maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Zag gisteren een bijzondere auto 8)
Een echte Golf 5 R! zonder turbo...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rorC2RYz8Ts-gIlhj9lG8gVMDWU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/63B3hSqRUun5GHA2o1OdAJBl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:58

koelebobes

Wen BTC €100K

Vorige week de auto volledig in de keramische coating laten zetten. Heerlijk hoe het water er nu afspringt :)
Eind deze maand een volledig custom uitlaatsysteem vanaf de downpipe ( downpipe doen we later ) en een CM Custom Alcantara Stuur met Golf R Blauwe stiksels en 12H markering en een automaat pook in dezelfde style. De auto rijd heerlijk maar ik mis mijn handbak wel enorm soms! Ik rijd ook in een R50 Mini en als ik die dan weer even meepak vind ik het heerlijk om weer door die versnellingen te rammen. Dit komt ook omdat de R Variant ontzettend gedempt is waardoor je niet eens hoort in welk toerental je zit of in welke versnelling. De R heeft er een handje van om in de automaat stand 120 in de 5 te rijden :P Maar dat fixen we met een uitlaat <3 To be continued
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zxano30CMwcdBKfkLRIIiAGiYYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QxhyEPmRnqweg55axX52h37j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x9JWSgG0HHcQx0lyckiZwhs6I_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZybUyNCnzuQAAuoADxNSkKKj.jpg?f=fotoalbum_large

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:43

Toppe

Oké ✅

@koelebobes wat betaal je nou voor zo’n stuurtje als in vragen mag? Lijkt me best prijzige hobby?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Toppe schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:15:
@koelebobes wat betaal je nou voor zo’n stuurtje als in vragen mag? Lijkt me best prijzige hobby?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8JzVa7_EluaDxWfkJcDgWXqOvJ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xOs6cXV6aBFreB9IFv1Dp3LG.jpg?f=fotoalbum_large

Stuur met volledig Alcantara
Blauwe 12h markering
Blauwe stiksels
En iets verdikt
+
Automaatpook hoes
Alcantara
Blauwe stiksels

€400,- ( met inlevering huidig stuur )

Ik vind het zelf ontzettend meevallen

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

koelebobes schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:05:
[...]

[Afbeelding]

Blauwe 12h markering
Blauwe stiksels
En iets verdikt
+
Automaatpook hoes
Alcantara
Blauwe stiksels

Ow ja, dat valt nog wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSweety66
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 05:49
@koelebobes Fraaie auto hoor. Stiekem heel jaloers.
Op welke velgen staat ie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

MrSweety66 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:44:
@koelebobes Fraaie auto hoor. Stiekem heel jaloers.
Op welke velgen staat ie?
19” Pretoria ( ik twijfel om ze zwart te spuiten ) :)

BTC €94.837,08

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSweety66
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 05:49
Dank. Zou ik persoonlijk niet doen. Vindt juist het contrast tussen zwarte lak en de antraciet velgen heel mooi.
(Maar over smaak valt niet te twisten,toch?)

Ik heb zelf een golf 7.5 variant BM 1.5. Ook zwart. Ben op zoek naar andere velgjes. Twijfel over 18 of 19”. Ben bang dat het te “stuiterig” wordt.

Nogmaals, fraaie bak. Geniet ervan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

@koelebobes bedankt he. Nu zit ik naar een alcantara stuurt te kijken 😅😅

Vind deze wel erg mooi:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/787u64eVbSf7gFzH0U_CRuZJmD4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xv5O4lnr8a7YtiQXW8vaTbuE.jpg?f=fotoalbum_large

MAar dan met zwarte ringen omdat ik dat buiten ook helemaal heb en volledig alcantara zonder die 12 uur marker. O en misschien de stuurverwarming er gelijk in laten zetten ;).

@Rainesh is dat makkelijk te retrofitten? (Stuurverwarming)

Edit:

Zo dus (maar dan sline logo uiteraard)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U0BisF6D0mIOEhqQr0IMNnOujN0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m6zJWgVBd0p5fRP5wG8jYRCA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Tylen op 09-07-2021 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 14-09 10:07
Tylen schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 07:55:

Vind deze wel erg mooi:

[Afbeelding]

MAar dan met zwarte ringen omdat ik dat buiten ook helemaal heb en volledig alcantara zonder die 12 uur marker. O en misschien de stuurverwarming er gelijk in laten zetten ;).

Kan maar niet op een afgeplat stuurwiel

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Rainesh schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 07:57:
[...]

Kan maar niet op een afgeplat stuurwiel
Bummer. Dan gaat het niet :( Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Tylen schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 07:55:

Vind deze wel erg mooi:

[Afbeelding]

Edit:

Zo dus (maar dan sline logo uiteraard)

[Afbeelding]
Echt een heel mooi stuur als je contact opneemt met Chico kan hij alle opties met je doorspreken :)

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Het probleem met verkeerd aangeven maximum toegestane snelheden op autosnelwegen tijdens het passeren van een landsgrens (bij het binnenrijden van NL) is opgelost..... Er wordt nu, sinds de Juni kaart update, gewoon géén melding van snelwegen meer in dat pop-up scherm weergegeven, autowegen zijn de wegen met de hoogst toegestane snelheid (100Km/h).

Verkeersborden herkenning maakt er dan wel weer 100/120/130 mét een onderbordje van, ook in het MFD tussen de tellers, nu.

_o-

Ik heb die Pop-Up tegenwoordig normaliter uit staan omdat ik nogal eens de grens met Belgié oversteek en dan telkens lastig gevallen wordt met die melding. In m'n Golf VII met een MIB-1 Discover Pro systeem verdween die melding vanzelf na een tiental seconden maar het MIB-2 Discover Media systeem in m'n Tiguan vind die melding schijnbaar zó belangrijk dat 'ie permanent in beeld blijft staan totdat ik op 'OK' klik.

[ Voor 54% gewijzigd door Will_M op 09-07-2021 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
koelebobes schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:05:
[...]

[Afbeelding]

Blauwe 12h markering
Blauwe stiksels
En iets verdikt
+
Automaatpook hoes
Alcantara
Blauwe stiksels

Mijne ook laten doen bij CM! :) Top gozer. :) Alleen me airbag ligt er nog voor rework, was niet helemaal goed gegaan.

Lekker apparaat hoor zo'n R station!

[ Voor 8% gewijzigd door Vissa66 op 09-07-2021 22:43 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ths1986
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 12:16
Weet iemand of de Discover Media gelijk is aan alle Volkswagen?
Ik ben momenteel kijken naar een VW Polo 2018, echter zit daar een Alpine systeem in, deze wil ik eruit en originele VW Media systeem. Volkswagen dealer vraagt daar ruim 1500-2000 euro voor, online zie ik ze voor veel goedkoper.
Kan ik alleen het Discover Media scherm los kopen of moet ikd at icm cd/sd-kaart kastje? En weet iemand waar ik voor een redelijke prijs dit kan laten inbouwen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1XlfdvlITpALvJUhQspO6bkUSLU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/d2amlwDTbGJkZEbMBBKe7Qw5.png?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door ths1986 op 10-07-2021 23:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hichelay
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:16
nierbton schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 16:47:
[...]

==========

maps/00/sds/

==========

Dit werkt als een tierelier, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

ths1986 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 23:17:
Weet iemand of de Discover Media gelijk is aan alle Volkswagen?
Ik ben momenteel kijken naar een VW Polo 2018, echter zit daar een Alpine systeem in, deze wil ik eruit en originele VW Media systeem. Volkswagen dealer vraagt daar ruim 1500-2000 euro voor, online zie ik ze voor veel goedkoper.
Kan ik alleen het Discover Media scherm los kopen of moet ikd at icm cd/sd-kaart kastje? En weet iemand waar ik voor een redelijke prijs dit kan laten inbouwen?[Afbeelding]
Je zou @Antera kunnen vragen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

koelebobes schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:46:
Vorige week de auto volledig in de keramische coating laten zetten. Heerlijk hoe het water er nu afspringt :)
Eind deze maand een volledig custom uitlaatsysteem vanaf de downpipe ( downpipe doen we later ) en een CM Custom Alcantara Stuur met Golf R Blauwe stiksels en 12H markering en een automaat pook in dezelfde style. De auto rijd heerlijk maar ik mis mijn handbak wel enorm soms! Ik rijd ook in een R50 Mini en als ik die dan weer even meepak vind ik het heerlijk om weer door die versnellingen te rammen. Dit komt ook omdat de R Variant ontzettend gedempt is waardoor je niet eens hoort in welk toerental je zit of in welke versnelling. De R heeft er een handje van om in de automaat stand 120 in de 5 te rijden :P Maar dat fixen we met een uitlaat <3 To be continued
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als ik me niet verhis is jouw auto uitgerust met een zgn soundaktuator. Die kun je met OBD11 wel bijstellen, dan komt het geluid in de auto wat harder door en hoef je je omgeving niet lastig te vallen met een hoop herrie.
Persoonlijk zou ik dat gekunstelde trouwens gewoon uitzetten, lekker rustig :)
Enne, als jij snel wilt svhakelen, die DSG heeft ook een manual stand he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
The Eagle schreef op zondag 11 juli 2021 @ 20:23:
[...]

Als ik me niet verhis is jouw auto uitgerust met een zgn soundaktuator. Die kun je met OBD11 wel bijstellen, dan komt het geluid in de auto wat harder door en hoef je je omgeving niet lastig te vallen met een hoop herrie.
Persoonlijk zou ik dat gekunstelde trouwens gewoon uitzetten, lekker rustig :)
Enne, als jij snel wilt svhakelen, die DSG heeft ook een manual stand he ;)
Die soundaktuator zit er zeker weten in. Onding, gelijk uitzetten inderdaad. 8)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:27

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

helaas niet zo simpel. Je moet de volgende zaken hebben:

Media unit en scherm
Usb Poort
Dashboard kastje met sparing voor Headunit.
Ombouwset omdat je nu een simpel systeem hebt met de aanslutiingen op de verkeerde plek
GPS module
Inbouw/coderen enz enz. Geen simpele ingreep

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Eindelijk is het piepen van de remmen verholpen vanochtend door dealer.
Heeft even mogen duren, stond al een afspraak vanaf maart :p

Maar blij dat het weg is *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vissa66 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 20:55:
[...]

Die soundaktuator zit er zeker weten in. Onding, gelijk uitzetten inderdaad. 8)
Daarom juist. Als hij MEER geluid in de auto wil, dan moet ie die aktuator juist harder zetten.
Waarom je dat zou willen is mij een raadsel, maar soit.
* The Eagle zou willen dat die aktuator ook in de Passat zat, dan had ik hem al lang de nek omgedraaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
Weet iemand hier toevallig welke maat speakers ik moet hebben voor een vw crafter uit 2019? Kan er niets over vinden op het web.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Technofreakz schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:48:
Weet iemand hier toevallig welke maat speakers ik moet hebben voor een vw crafter uit 2019? Kan er niets over vinden op het web.
Als ik dit zie verwacht ik 6,5": https://www.ebay.co.uk/it...&customid=mp-shop&mkevt=1
Staat: crafter van 2017 onwards :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
The Eagle schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:37:
[...]

Als ik dit zie verwacht ik 6,5": https://www.ebay.co.uk/it...&customid=mp-shop&mkevt=1
Staat: crafter van 2017 onwards :)
Danku!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
@Vissa66 Nog helemaal blij met de auto?

Beetje jammer dat je het weer niet mee hebt zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:48

RnB

Iemand een goede tip voor het updaten van de navigatie kaarten?

Ik krijg het niet meer voor elkaar met de nieuwste kaarten, de drie updates daarvoor gingen zonder problemen.

Via Discovercare krijg ik de foutmelding dat ie niet kan verbinden.
Dus de unzip methode gebruikt, die al een keer eerder met succes is gebruikt. Maar mijn Discover Media geeft nu een “De navigatiebank is niet beschikbaar” melding.
Geprobeerd op een Mac en een Windows systeem, maar bij beide dezelfde melding.

De kaart weer leeggegooid en de oude kaarten erop gezet en deze werken weer zonder problemen. Je zou bijna denken dat ik de verkeerde kaartenset heb gedownload, maar ik weet zeker dat ik die moet hebben.

Auto is een Golf uit 2019 met de Discover Media 2.5.
Kaarten heb ik van https://navigation-maps.v...rMedia2_EU-AS_1730_V14.7z gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
RnB schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:11:

Ik krijg het niet meer voor elkaar met de nieuwste kaarten, de drie updates daarvoor gingen zonder problemen.

Dus de unzip methode gebruikt, die al een keer eerder met succes is gebruikt. Maar mijn Discover Media geeft nu een “De navigatiebank is niet beschikbaar” melding.

De kaart weer leeggegooid en de oude kaarten erop gezet en deze werken weer zonder problemen. Je zou bijna denken dat ik de verkeerde kaartenset heb gedownload, maar ik weet zeker dat ik die moet hebben.

Kaarten heb ik van https://navigation-maps.v...rMedia2_EU-AS_1730_V14.7z gehaald.
probeer anders is de file via het programma Discover Care?
die is een stuk kleiner dan die van de website, wellicht dat dit wel werkt?

https://navigation-maps.v...s/discovercare_win_en.zip <windows
https://navigation-maps.v...s/discovercare_mac_en.zip <mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakin77
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-01 13:19
Doen bij jullie de notificaties van de 'mijn volkswagen' app het nog?

Vroeger (vorig jaar voor het laatst ofzo) kreeg ik een pingel op mijn telefoon bij deur open, auto in beweging etc... Maar dat komt met geen mogelijkheid meer binnen.

Zou het wellicht komen doordat mijn 'Car-Net Guide & Inform.' pakket van carnet wellicht verlopen is? Of ligt het gewoon aan die beroerde app (-updates)?

Voor de rest geeft de app alle info door, behalve dus de notificaties. App al opnieuw geïnstalleerd enzo, niks werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:39

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Freakin77 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:43:

Vroeger (vorig jaar voor het laatst ofzo) kreeg ik een pingel op mijn telefoon bij deur open, auto in beweging etc... Maar dat komt met geen mogelijkheid meer binnen.

Zou het wellicht komen doordat mijn 'Car-Net Guide & Inform.' pakket van carnet wellicht verlopen is? Of ligt het gewoon aan die beroerde app (-updates)?

Voor de rest geeft de app alle info door, behalve dus de notificaties. App al opnieuw geïnstalleerd enzo, niks werkt.
Hebben het hier nooit gedaan :+
Hier geeft de app ook nog steeds de info door, ondanks het aflopen van Guide & Inform. Gebruik de app eigenlijk zelden, enkel als ik mij verveel en ik ergens moet wachten open ik hem eens om te koekeloeren.. :P

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
Famous schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:48:
@Vissa66 Nog helemaal blij met de auto?

Beetje jammer dat je het weer niet mee hebt zitten :+
Met een beetje geluk gaat het nu wat beter worden. Jammer dat mijn vakantie erop zit na vandaag. :+

Maar zeker tevreden. Rijdt zeer relaxed, de Akrapovic is een mooie toevoeging. Net even dat extra geluid/pops maar niet overdreven.

En met de huidige benzineprijs a 2+ euro voor een litertje BP98 is het ook fijn dat op de lange stukken, als het vrouwtje ernaast zit, de auto gewoon makkelijk 1 op 17 rijdt. :D Hele verbetering. :+

Nu even opzoek naar een leuke BBK kit voor de voor en achterzijde. Die wielen moeten gevuld worden! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Vissa66 op 16-07-2021 10:31 ]

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tot nu toe inderdaad klote zomerweer. Vanaf donderdag 3 weken vakantie. Op naar de 35 graden Celsius. Lekker zwemmen, bootje varen en toeren in mijn Golf 7 met het dakje open. Langs de Noord-Hollands kust en de Friese kust. Elk jaar weer prachtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nierbton
RnB schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:11:

zie mijn post van 3 juli 16:47 (verwijder wat voice control files, 1730 past niet meer op de 16GB kaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:48

RnB

giovanni2903 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:38:
[...]

probeer anders is de file via het programma Discover Care?
die is een stuk kleiner dan die van de website, wellicht dat dit wel werkt?

https://navigation-maps.v...s/discovercare_win_en.zip <windows
https://navigation-maps.v...s/discovercare_mac_en.zip <mac
Thanks, maar je linkt nu naar DiscoverCare zelf.
Via DiscoverCare dus al geprobeerd, maar deze geeft connectie errors waardoor ik de update niet kan downloaden en installeren.
nierbton schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:31:
[...]

zie mijn post van 3 juli 16:47 (verwijder wat voice control files, 1730 past niet meer op de 16GB kaart)
Ah kijk, ik was toch niet gek.
Vreemd dat mijn unzip applicatie (Keka en 7zip) geen error gaf na het uitpakken.
Dat zou ik toch verwachten als het niet past.

Unzip je het hele gebeuren dan op een schijf, verwijder je de /sds/ bestanden en kopieer je dit spul naar de SD kaart?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nierbton
RnB schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:45:
[...]

Via DiscoverCare dus al geprobeerd, maar deze geeft connectie errors waardoor ik de update niet kan downloaden en installeren.

[...]

Vreemd dat mijn unzip applicatie (Keka en 7zip) geen error gaf na het uitpakken.

Unzip je het hele gebeuren dan op een schijf, verwijder je de /sds/ bestanden en kopieer je dit spul naar de SD kaart?
Dat is precies wat ik gedaan heb. Moet lukken ;)

14:45 toevoeging
Ik heb het idee dat we voortaan dit probleem houden, op ebay kwam Ik de volgende kaart tegen. Weinig kans dat toekomstige uitgaven weer passen! 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bct-6g7NrWo7rG4Zy7kp_5LRBUo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/I7wbakLlnm6YlLFzDxmiNIFO.jpg?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door nierbton op 16-07-2021 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
RnB schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:45:
[...]

[...]

Dan dus het bestand van de website gebruiken, die gebruik ik zelf altijd en die werken ook altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:06
Freakin77 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:43:

Die meldingen zitten in het security-pakket. Ik krijg ze ook niet meer omdat ik alleen Guide-en-inform heb verlengt. Kan ook de status voertuig nu niet meer zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NgFFXUN8voLBwbYNlAaeA77CgRE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7EqmYvQuxYzeRujIY94yMOOl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Dennisdn op 16-07-2021 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nierbton
giovanni2903 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:48:
[...]

Dan dus het bestand van de website gebruiken, die gebruik ik zelf altijd en die werken ook altijd
De website versie DiscoverMedia2_EU-AS_1730_V14 downloaden,
Uitpakken naar harddisk, wat onnodige voice control files weggooien
copieren naar de lege VW-SD kaart
iets extra werk, maar werkt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Ben blij dat ik gwn elke sd kaart erin kan doen als ik dat moeilijke gedoe allemaal lees hier :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-FA
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-09 14:43
Iemand hier die mij kan helpen met een toelichting voor het volgende: Ik ben zelf in het bezit van een Golf GTE, deze is voorzien van de volgende koplampen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0yRxDc_E9HjKhqkm9Vnv4tZNjpY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y7rEfyXjC9aFXjNDP7gVaMAo.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben zelf GTE varianten tegen gekomen met de volgende koplampen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JeqqIRuqMNGn6vi6jPsPEJxsS9o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mV4qslyoubs5KN8kCjrnXmBb.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben zelf ook in het bezit geweest van een E-Golf maar heb dus begrepen dat de koplampen van de E-Golf niet passen op de GTE. Mijn vraag nu: is er een speciaal model die dus wel past op de GTE? Aangezien er dus wel GTE modellen zijn met de koplampen zoals op de 2e foto. Ik heb meerdere verhalen gehoord namelijk dat er een bumper aanpassing plaats zou moeten vinden, maar heb ook verhalen gehoord waarbij de koplampen niet passen in de motorruimte en schroefgaten niet overeenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
ofcourse zijn ze er, want het onderste model is de facelift. deze is er maar een korte tijd geweest, dus zie je ze niet veel rijden. overstappen naar de facelift koplampen is als je niet standaard halogeen hebt, een heel gedoe en niet goedkoop.
halogeen naar led = makkelijk
xenon/led naar led = duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-FA
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-09 14:43
giovanni2903 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:13:
ofcourse zijn ze er, want het onderste model is de facelift. deze is er maar een korte tijd geweest, dus zie je ze niet veel rijden. overstappen naar de facelift koplampen is als je niet standaard halogeen hebt, een heel gedoe en niet goedkoop.
halogeen naar led = makkelijk
xenon/led naar led = duur
Bedankt voor je reactie, als ik het goed heb zit er nu op mijn GTE xenon/led. Aan wat voor aanpassingen moet ik denken bij xenon/led naar de facelift model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
R-FA schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:37:
[...]

Bedankt voor je reactie, als ik het goed heb zit er nu op mijn GTE xenon/led. Aan wat voor aanpassingen moet ik denken bij xenon/led naar de facelift model?
Wat ik weet is dat je bekabeling aangepast moet worden cq kastje ertussen oid. Veel weet ik er ook niet van. Komt nog bij dat die koplampen zelf ook echt prijzig zijn, helemaal met die blauwe gte lijn erin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Volgens mij, maar heb me er nooit in verdiept, zit op de GTE/E-Golf standaard led. De koplampen van de Golf 7 en de 7,5 zijn niet uitwisselbaar. Ze lijken hetzelfde maar het zijn verschillende maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BubbaNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 20:57
giovanni2903 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:56:
Ben blij dat ik gwn elke sd kaart erin kan doen als ik dat moeilijke gedoe allemaal lees hier :p
Kan die unlock voor alle vw's? Zo ja is dat ook mogelijk met odb11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

BubbaNL schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:13:
[...]

Kan die unlock voor alle vw's? Zo ja is dat ook mogelijk met odb11?
Je haalt een aantal dingen die helemaal niks met elkaar te maken door elkaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndRo555
  • Laatst online: 15-09 21:25
R-FA schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:04:
Iemand hier die mij kan helpen met een toelichting voor het volgende: Ik ben zelf in het bezit van een Golf GTE, deze is voorzien van de volgende koplampen:

[Afbeelding]

Ik ben zelf GTE varianten tegen gekomen met de volgende koplampen:
[Afbeelding]

Ik ben zelf ook in het bezit geweest van een E-Golf maar heb dus begrepen dat de koplampen van de E-Golf niet passen op de GTE. Mijn vraag nu: is er een speciaal model die dus wel past op de GTE? Aangezien er dus wel GTE modellen zijn met de koplampen zoals op de 2e foto. Ik heb meerdere verhalen gehoord namelijk dat er een bumper aanpassing plaats zou moeten vinden, maar heb ook verhalen gehoord waarbij de koplampen niet passen in de motorruimte en schroefgaten niet overeenkomen.
Afaik is de vorm van de koplamp ook anders: de LED's van de facelift, alsook de halogeen units van de facelift steken iets verder in het zijspatbord. (puntiger uiteinde)

Dus ofwel moet je naar replica's die de LED's van de facelift nadoen in de vorm van pre-facelift, ofwel ook een set spatborden (en waarschijnlijk nog andere componenten meenemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BubbaNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 20:57
GerCor schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:31:
[...]

Je haalt een aantal dingen die helemaal niks met elkaar te maken door elkaar.
Oke dat zou kunnen. Misschien kan je aangeven wat en hoe het zit? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

In uw wagen Golf Style 1.5 l TSI ACT GPF zijn diensten gedeactiveerd

U kunt deze mobiele onlinediensten op ieder gewenst moment weer activeren via het infotainmentsysteem van uw wagen.
Iemand enig idee waar ik dit vindt?? Heb zitten zoeken maar kan niets vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

BubbaNL schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:41:
[...]

Oke dat zou kunnen. Misschien kan je aangeven wat en hoe het zit? :+
Zoals je waarschijnlijk wel weet is een verschil tussen tussen Discover Media en Discover Pro dat je voor navigatie bij de Media een SD van Volkswagen nodig hebt. Bij de Pro wordt de navigatiesoftware geïnstalleerd op de harde schijf.

Als je met OBDeleven de Discover Media zo zou kunnen manipuleren dat je geen SD van Volkswagen hoeft te gebruiken zou hun beveiliging geen knip voor de neus waard zijn en zouden ze OBDeleven eerder aanklagen dan supporten.

Pagina: 1 ... 62 ... 140 Laatste