Chinese autoradio loopt steeds vast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 2
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 25-09-2021
Hallo iedereen!!
Kan iemand mij verder helpen?
Ik heb een chinese Android 10 autoradio gekocht en hij loopt steeds vast na 3 dagen, het gaat over een ford mondeo mk4.
Gekocht bij aliexpres😢 ze hebben mij een file doorgestuurd om de canbus te upgrade en een software update deze 2 moet ik steeds doen elke 2 of 3 dagen en dan werkt hij terug enkele dagen...
En dan terug vast.
Dan gaat het oranje lampje van de hoofdverwarming branden en is de info op het andere scherm weg? Zoals op de foto's:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h5HddcF43oa-mUWMSwKg7xX6xzs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bmd0uVpXrzzNoU6QusTMl8Ai.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mSwbWIuXv4hIuwvMYd0XqXBXzzU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ei2xIpzAauSBboLJBXlqWhaR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 2
Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Uitbouwen & weggooien?

Het is toch niet logisch / normaal dat als je een radio inbouwt, dat andere displays uitvallen of willekeurige lampjes gaan branden?

Wat nou als je ABS--sensor zometeen storing krijgt? Of je knipperlicht?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:05

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Iets meer info geven: welke radio precies, hoe heb je hem ingebouwd etc.

Dat lampje van de verwarming gaat alleen branden als je radio het niet meer doet? En is ook alleen dan de info op het andere scherm weg? Komt die info terug als je de radio weer aan de praat hebt gekregen of begint hij dan weer bij 0 te tellen?

offtopic:
Buiten dat wordt het meestal niet gewaardeerd als je na een paar minuten al je topic omhoogschopt.... daarvoor is de "wijzig" knop rechtsbovenin je posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:10

Creesch

bla bla!

Om te beginnen is het handig als je ons kan voorzien van meer informatie.
Gekocht bij aliexpres
Okay? Hoort er een fabrikant bij met eventueel een website? Of heb je alle informatie van de verkoper? Hoe heet de autoradio op pagina van de verkoper? Zat er een handleiding bij? Zo ja, wat staat daar in voor informatie over type e.d. en installatie?

Afgezien daarvan lijkt het me niet goed als je inbouw radio zo de rest van je onboard spullen verstoort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:10

Creesch

bla bla!

MAX3400 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 23:55:
Hoewel ik het eens ben met je suggestie van uitbouwen zal dit denk ik wel loslopen. Vaak zijn dit soort systemen niet direct gekoppeld. Sterker nog de boordcomputer die zorgt voor de aansturing van de schermen e.d. kan in theorie zelfs prima rebooten terwijl je aan het rijden bent en dan zal al het essentiële van je auto gewoon blijven werken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:38

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Klinkt als een dikke communicatiefout via de canbus. Gezien de reputatie van dat Aliexpressspul is incompatibiliteit waarschijnlijker dan een exemplarisch defect. Oftewel; jammer de bammer toch een originele radiounit er weer in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Creesch schreef op maandag 5 juli 2021 @ 23:58:
[...]

Hoewel ik het eens ben met je suggestie van uitbouwen zal dit denk ik wel loslopen. Vaak zijn dit soort systemen niet direct gekoppeld. Sterker nog de boordcomputer die zorgt voor de aansturing van de schermen e.d. kan in theorie zelfs prima rebooten terwijl je aan het rijden bent en dan zal al het essentiële van je auto gewoon blijven werken.
Punt is niet dat de radio dingen kapot maakt, maar dat schade niet meer wordt weergegeven op je dashboard.

Je kunt altijd nog de CAN-H en CAN-L uit de connector van de radio halen. Heb je geen can-functies, maar wel GPS, radio etc.

/Edit: verwachtingsmanagement: ik ben ook een paar honderd euro lichter geraakt van een Chinese android radio. GPS wilde nooit werken, radio raakte steeds presets kwijt. Blij ervan af te zijn. Goedkope ondingen zijn het.

[ Voor 13% gewijzigd door Thijsmans op 06-07-2021 07:54 ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d5stick
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Het is handig om een output van je radio te tonen, MCU versie + Android versie + Kernel versie.
Op die pagina staat al vrij waardevolle informatie waar we wat mee kunnen.

Je kan ook de order pagina op aliexpress eens tonen zodat we kunnen zien om welke radio het gaat.

De files die je doorgestuurd hebt gekregen vanuit de verkoper, zat er een handleiding bij wat en waar je wat moest updaten? Dat delen is ook wel handig.

Het gebash over aliexpress en chinese radio's gaat OP niet helpen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

d5stick schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:49:

Het gebash over aliexpress en chinese radio's gaat OP niet helpen.
Het is geen gebash. Als een radio in de basis niet goed werkt, dan valt alleen de radio uit en niet overige niet-gerelateerde zaken in de auto omdat er een aansluiting / aansturing voor een "fatal error" zorgt, zeg maar.

Ik kan snappen dat een moderne radio bijvoorbeeld ook een GPS-signaal ontvangt en als de radio niet goed werkt, dat dan je navigatie op je dashboard geen pijltje laat zien. Maar dat een drukknop van je verwarming gaat branden als de radio zich reset: no go, wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d5stick
  • Niet online
MAX3400 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:58:
[...]

Het is geen gebash. Als een radio in de basis niet goed werkt, dan valt alleen de radio uit en niet overige niet-gerelateerde zaken in de auto omdat er een aansluiting / aansturing voor een "fatal error" zorgt, zeg maar.

Ik kan snappen dat een moderne radio bijvoorbeeld ook een GPS-signaal ontvangt en als de radio niet goed werkt, dat dan je navigatie op je dashboard geen pijltje laat zien. Maar dat een drukknop van je verwarming gaat branden als de radio zich reset: no go, wat mij betreft.
Alle interne apparatuur communiceert meer en meer onderling over de canbus. Als de radio of de canbus zelf hier een fout in veroorzaakt en dit gaat over de multimedia lijn dan kan je dit soort rare zaken zien.

Ligt het aan de radio of de canbus gateway die een update moet krijgen? Who knows. Zonder alle input van OP gaan we hier nooit achter komen.

Om meteen zaken als ABS aan te halen is mhe :/ , die zitten op een totaal ander kanaal en zijn juist voor dit soort storingen volledig van elkaar afgesloten. Het is niet dat de radio bijvoorbeeld in de ECU allerlei zaken kan aanpassen/storingen veroorzaken over de CAN door de geïmplementeerde fail safes.

Dus ja het kwam in mijn ogen meer over als een bash of een onkunde van de materie.

Laten we OP afwachten voor meer informatie en helpen i.p.v. roepen dat die de radio meteen in de vuilbak moet deponeren. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

d5stick schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:06:
[...]

...

Dus ja het kwam in mijn ogen meer over als een bash of een onkunde van de materie.
Ongetwijfeld maar zonder info van topicstarter (of van jezelf blijkbaar over de exacte schakelschema's van de Ford), kunnen er allerlei systemen wel door de radio in storing / verstoord worden.

Ik vind het overigens bewonderenswaardig dat je dan erin persisteert de fouten / foutmeldingen / gedragingen van de auto van tafel te vegen (en hiermee mogelijk de veiligheid van de auto en inzittenden op het spel te zetten) t.o.v. het voorkeur geven in het ophalen van voldoende info over hoe de radio wel aan de praat kan krijgen.

Maar oke, dan herformuleer ik MAX3400 in "Chinese autoradio loopt steeds vast" wel even: radio niet aangesloten & gebruiken in de auto laten zitten zolang je ermee gaat rijden. Eerst met de verkoper ervoor zorgen dat de radio vlekkeloos werkt en geen enkele storing veroorzaakt (desnoods uitleesbaar via extra apparatuur of bij jouw garage); dan pas de radio op de openbare weg gebruiken.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:01

Theo

moederbord

DIt is makkelijk op te lossen :) Gewoon radio eruit halen, platslaan met een hamer en weggooien! Serieus. Je auto is meer een rijdende computer dan een rijdend stukje mechanica. Alles in je auto communiceert via de CAN bus met elkaar, en klaarblijkelijk helpt deze radio de CANbus redelijk om zeep.

Je remlichten, gewone verlichting, elec ramen en communicatie tussen de motorunit en de rest van de auto verloopt over de CAN. Veel veiligheidssystemen zijn afhankelijk van de CAN, of van data die via deze CAN wordt verstuurd of uitgelezen. Zelfs je ruitenwissers en airco die zijn van de CAN afhankelijk...

Verwijder de CAN stoorzender dus uit je auto en gebruik deze niet meer daar deze bewezen heeft niet betrouwbaar te zijn. Ga niet lopen kloten met firmware maar accepteer dat het een miskoop was

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
een moderne auto heeft niet één, maar meerdere CAN bussen. één is er voor alle bedrijfskritische zaken zoals aandrijflijn, remmen, ABS en dergelijke.
de andere is/zijn voor zaken als infotainment, airco, boordcomputer en andere niet bedrijfskritische zaken. deze bussen kunnen gekoppeld zijn door een "router". het is niet aannemelijk dat de radio in dit geval de bedrijfskritische bus kan verstoren.
het is lastig te zeggen waar het hier fout gaat, de autofabrikant test alleen met zijn "eigen" radio's en niet met allerlei chinese meuk. van de andere kant moet de software in de router dusdanig zijn dat die de verstoring van de radio de baas kan.
mogelijkerwijs is er een update van die routersoftware, de merkdealer kan dat nagaan. gezien het vreemde gedrag en herkomst van de radio zelf is het echter dik kans dat die de oorzaak is. dan helpt idd alleen de radio los te halen van de CAN bus, of het verwijderen van de hele radio. best kans dat in een ander merk/type auto deze radio geen problemen geeft.

heb zelf ook zo'n akkefietje aan de hand - hopelijk gehad. daar doet/deed de merkradio ook raar, mogelijkerwijs door de bijzondere configuratie van mijn auto. na update van de router- en radiosoftware door de dealer en fabrikant was het al een stuk beter, maar uiteindelijk is er toch een nieuwe radio in gegaan. ook hier was invloed op andere systemen, bv de temperatuurmeting, maar niet zo heftig als bij TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colini
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 17:47
Wat ik mis als optie om het radio gedeelte uit te sluiten... Zet de oude radio erin.. Als dan alles werkt, dan weet je zeker dat het aan de Chinese radio ligt.

Daarnaast controleer ook eens de kabels die meegeleverd werden met de Chinese radio of daar geen beschadiging of breuk in zit.. kan nog wel eens tot rare storingen leiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter 2
Dit is hemAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4m7pQHg0JdaepbPF7CZxNDW_Ues=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bI2iWp8Zwk5fhB3NjtxGuWwc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1PRa4vdXZIgbXiffJMD4o6KOGd4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DyEM6XLVVqx4AhlQfqKGWtDw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Is er op YouTube niets te vinden over dit ding? En vaak is het gewoon plasticfantastici meuk die je niet in je auto moet willen hebben.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter 2
De info van de wagen zelf blijft op het andere scherm staan enkel de info van gsm,radio,cd enz... komt er niet meer op de kilometers en benzinemeter... enz blijft er wel op staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Wat wil je eigenlijk horen voor advies? Tot nu toe is er vrij unaniem een advies gekomen om 'm uit te bouwen en niet te gebruiken, en dit advies lijkt je niet te willen horen?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d5stick
  • Niet online
Peter 2 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:39:
De info van de wagen zelf blijft op het andere scherm staan enkel de info van gsm,radio,cd enz... komt er niet meer op de kilometers en benzinemeter... enz blijft er wel op staan.
Heb je iets meer info welke firmware er geupdate moest worden? Is dit van de wagen of van de radio?
Voor de radio zelf heb je 2 updates mogelijk: MCU en ROM.

De MCU firmware zorgt voor de communicatie tussen de auto en SoC waar android op draait.
De MCU zorgt ook voor de output van speakers, input van USB etc.

Heb je er een losse canbus decoder bijgekregen of ze dit de radio direct op de auto aangesloten zonder tussenkomst van hardware?

Wat ook een dingetje kan zijn, in het "Hidden menu" van het toestel kan je je type auto instellen. Hierin kan je ook definieren welke opties je auto heeft waaronder de versie en type canbus. Normaliter zet de verkoper dit al goed, maar je weet maar nooit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Even observatie, maar ook hierin is dus informatievoorziening (en goede startpost) dus key: @Peter 2 heeft een Mondeo Mk4 echter deze auto is geproduceerd vanaf 2007 en de radio op Ali wordt geadverteerd "vanaf" 2010. Allicht, maar dat horen we dan ooook graag: wat heb je nou exact allemaal in bezit aan auto, radio, firmware, update, versie, etc. etc. etc. En wat oooooook nog kan: misschien moet je eerst je auto laten upgraden qua firmware voordat een functie van een nieuwer / ander apparaat werkt.

Dus zonder kennis van zaken doe ik vooral aannames dat er meer factoren kunnen zijn waardoor het spul niet / nooit gaat werken zonder diepgaand in beide apparaten te duiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Toch jammer dat je niet op alle eerdere posts reageert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-08 11:36
Ik heb ook eens een weekje gevloekt op een chinese radio voor weinig. Trok de accu ook nog eens leeg als alles uitstond. Voordat ik daar achter was had ik al een nieuwe accu. Uiteindelijk een deugdelijke pioneer erin gezet. Alle problemen opgelost.

[ Voor 26% gewijzigd door Meester_J op 06-07-2021 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 2
Heeft een ingebouwde cabus ik krijg van de chinese enkel een canbus upgrade en software update en die werken wel voor enkele dagen de mcu upgrade krijg ik niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Peter 2 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:06:
Heeft een ingebouwde cabus ik krijg van de chinese enkel een canbus upgrade en software update en die werken wel voor enkele dagen de mcu upgrade krijg ik niet.
Beste @Peter 2 ; allicht dat je geen tijd hebt of niet alle kennis maar jouw verhaal wordt met elke post niet veel duidelijker & logischer. Ook vragen we netjes, ook @d5stick bijvoorbeeld om versienummers of bepaalde zaken. Die beantwoord je niet (of je weet het niet) maar daarmee kom jij samen met ons eigenlijk niet veel verder.

Misschien een optie dat je later vandaag of morgen even alle vragen in het topic inventariseert en ze 1 voor 1 kan gaan beantwoorden in een logisch en duidelijk verhaal? Wie weet heeft dan iemand ineens een ingeving hoe we je wel kunnen helpen de radio werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:07

ikt

Gezien het om de 3 dagen gebeurt kan het zijn dat er ergens een buffer volloopt (omdat ik aanneem dat zelfs Chinese firmware wel getest is dat die 3 dagen lang de tijd kan bijhouden).

Eerder in dit draadje is al meerdere keren geroepen dat er iets met de CAN bus kan zijn, heb je geprobeerd deze van de radio los te halen en kijken wat er dan gebeurt met de radio of de rest van je auto?

Heb je ook tegen de makers van dit ding verteld welke auto (en in welke regio) je gebruikt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:08

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit gaat zo niet werken. @Peter 2, het kan zijn dat alle vragen je boven de pet stijgen, prima, maar dan is een forum wellicht niet de juiste plek om je vragen te stellen. Probeer hier aan te werken anders moet je topic helaas dicht.

Daarbij hoort het topic niet thuis in dit subforum. Schopje naar Audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 15:56

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Zet er eens een multimeter op en neem alle waardes eens door, volgens mij heb je (deels?) een elektraprobleem.

Als je radio zorg draagt aan reset van andere systemen dan is dit meestal een kortsluitingsprobleem. Dit kan in een onderdeel van de radio zitten (goedkoop materiaal) en het aansluitschema klopt niet helemaal waardoor je een reset triggered op je andere systemen.

Er zijn een aantal bedrijven door Nederland verspreid die je kan helpen met elektronicaproblemen in auto's, misschien is het eens waard om hier naar te laten kijken door een professional ;-)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-08 11:36
In dit topic staan overigens alle bevindingen met gelijksoortige devices. Misschien helpt het je verder?

Het Android Autoradio Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 2
Uitbouwen & weggooien?

Het is toch niet logisch / normaal dat als je een radio inbouwt, dat andere displays uitvallen of willekeurige lampjes gaan branden?

Hoe kan in vraag per vraag beantwoorden? Het lukt mij niet🤫

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 2
Uitbouwen & weggooien?

Nee het is inderdaad niet logisch! De belangrijkste gegevens komen nog wel op scherm maar radio cd gsm enz...dat komt er niet op😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
@Peter 2 als je echt niet op vragen gaat antwoorden kan dit wel dicht. Zo werkt het natuurlijk niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-07 20:35
Peter 2 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:17:
[...]

Nee het is inderdaad niet logisch! De belangrijkste gegevens komen nog wel op scherm maar radio cd gsm enz...dat komt er niet op😉
Volgens mij is het wel heel logisch:
Peter 2 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 23:49:
het gaat over een ford mondeo mk4.
En die radio is voor een Mondeo van 2010 tot en met 2014, wat @MAX3400 al heeft opgemerkt dat jouw auto ouder is. De radio die je hebt gekocht kan niet met jouw auto praten en dus krijg je niet de radio, CD en GSM op het scherm.

Je hebt naar mijn idee keus uit een van deze oplossingen:

- Gooi die radio eruit en plaats de oude radio terug (of een radio die wel voor jouw auto bedoeld is).
- Koop een Mondeo die wel compatible is met jouw radio :+
- Leef met de storingen die je nu krijgt

Meer valt er denk ik dus niet uit te halen.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het plaatje zegt het zelf al:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aeFkmVbRJAdckJOotIIoz7FiuU8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DyEM6XLVVqx4AhlQfqKGWtDw.jpg?f=user_large

"Nouwen in carplay schimmel" en "Ingebouwde DSP schimmel". Dat zat er op, dat wist je dus. Die schimmel heeft zich nu vermeerderd en is je systeem aan het aantasten. Ik zeg er uit dat ding, je verlies nemen, en verder de opties die hierboven beschreven zijn. En hopen dat het zich niet verder door de auto voortgeplant heeft :+

[ Voor 10% gewijzigd door The Eagle op 06-07-2021 19:36 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:11
The Eagle schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:35:
Het plaatje zegt het zelf al:

[Afbeelding]

"Nouwen in carplay schimmel" en "Ingebouwde DSP schimmel". Dat zat er op, dat wist je dus. Die schimmel heeft zich nu vermeerderd en is je systeem aan het aantasten. Ik zeg er uit dat ding, je verlies nemen, en verder de opties die hierboven beschreven zijn. En hopen dat het zich niet verder door de auto voortgeplant heeft :+
Dat in combinatie met de Carplay schimmel ook nog... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

CrystalViriS schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:37:
[...]

Ja, maar dan wel op versie 10.0 van Pure Anroid 8.1 hé ... Anders werkt 't nóg niet zoals 't niet bedoeld is?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 2
Kheos schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:24:
@Peter 2 als je echt niet op vragen gaat antwoorden kan dit wel dicht. Zo werkt het natuurlijk niet.
Ben aan het werken heb nu geen tijd om deftig te antwoorden 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 2
yodeluxe schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:31:
[...]

Volgens mij is het wel heel logisch:

[...]

En die radio is voor een Mondeo van 2010 tot en met 2014, wat @MAX3400 al heeft opgemerkt dat jouw auto ouder is. De radio die je hebt gekocht kan niet met jouw auto praten en dus krijg je niet de radio, CD en GSM op het scherm.

Je hebt naar mijn idee keus uit een van deze oplossingen:

- Gooi die radio eruit en plaats de oude radio terug (of een radio die wel voor jouw auto bedoeld is).
- Koop een Mondeo die wel compatible is met jouw radio :+
- Leef met de storingen die je nu krijgt

Meer valt er denk ik dus niet uit te halen.
toon volledige bericht
De mondeo is van 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 2
CrystalViriS schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:37:
[...]

Ja schimmel kun je het wel noemen!😁😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 2
Icephase schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 01:25:
Klinkt als een dikke communicatiefout via de canbus. Gezien de reputatie van dat Aliexpressspul is incompatibiliteit waarschijnlijker dan een exemplarisch defect. Oftewel; jammer de bammer toch een originele radiounit er weer in.
Ja denk ook dat het een canbus fout is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 2
gwystyl schreef op maandag 5 juli 2021 @ 23:56:
[...]

Dat lampje van de verwarming gaat alleen branden als je radio het niet meer doet? En is ook alleen dan de info op het andere scherm weg? Komt die info terug als je de radio weer aan de praat hebt gekregen of begint hij dan weer bij 0 te tellen?

offtopic:
Buiten dat wordt het meestal niet gewaardeerd als je na een paar minuten al je topic omhoogschopt.... daarvoor is de "wijzig" knop rechtsbovenin je posts.
De meeste gegevens staan op de foto 's denk ik meer kan ik er niet vinden foto's in berichten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Maak gewoon even een rekensommetje. Dit ga je niet zelf op kunnen lossen. En met onze hulp lukt dat ws ook niet. Blijft over een specialist inschakelen. Die kost je minimaal 50 euro per uur en het is maar de vraag of die het kan fixen, als ie er al aan wil beginnen. Dat is die unit niet waard en je auto ook niet meer.

Dit soort units is een beetje hit and miss. Als ze het doen doen ze het, maar geen garanties.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 2
Creesch schreef op maandag 5 juli 2021 @ 23:58:
[...]

De boordcomputer werkt nog hoor het is enkel de gegevens van de radio enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 2
The Eagle schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:46:
Maak gewoon even een rekensommetje. Dit ga je niet zelf op kunnen lossen. En met onze hulp lukt dat ws ook niet. Blijft over een specialist inschakelen. Die kost je minimaal 50 euro per uur en het is maar de vraag of die het kan fixen, als ie er al aan wil beginnen. Dat is die unit niet waard en je auto ook niet meer.

Dit soort units is een beetje hit and miss. Als ze het doen doen ze het, maar geen garanties.
100% gelijk 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 2
KatirZan schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:39:
Zet er eens een multimeter op en neem alle waardes eens door, volgens mij heb je (deels?) een elektraprobleem.

Als je radio zorg draagt aan reset van andere systemen dan is dit meestal een kortsluitingsprobleem. Dit kan in een onderdeel van de radio zitten (goedkoop materiaal) en het aansluitschema klopt niet helemaal waardoor je een reset triggered op je andere systemen.

Er zijn een aantal bedrijven door Nederland verspreid die je kan helpen met elektronicaproblemen in auto's, misschien is het eens waard om hier naar te laten kijken door een professional ;-)
thanks 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 2
Uitbouwen & weggooien?

Nee dat is idd niet logisch de knoppen van de verwarming zijn ook nieuw die hebben een iets andere vorm die horen bij de chinese radio.😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 2
Colini schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:43:
Wat ik mis als optie om het radio gedeelte uit te sluiten... Zet de oude radio erin.. Als dan alles werkt, dan weet je zeker dat het aan de Chinese radio ligt.

Daarnaast controleer ook eens de kabels die meegeleverd werden met de Chinese radio of daar geen beschadiging of breuk in zit.. kan nog wel eens tot rare storingen leiden.
Oké bedankt ga ik morgen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 2
Uitbouwen & weggooien?

Peter 2 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 23:49:
Hallo iedereen!!
Kan iemand mij verder helpen?
Ik heb een chinese Android 10 autoradio gekocht en hij loopt steeds vast na 3 dagen, het gaat over een ford mondeo mk4.
Gekocht bij aliexpres😢 ze hebben mij een file doorgestuurd om de canbus te upgrade en een software update deze 2 moet ik steeds doen elke 2 of 3 dagen en dan werkt hij terug enkele dagen...
En dan terug vast.
Dan gaat het oranje lampje van de hoofdverwarming branden en is de info op het andere scherm weg? Zoals op de foto's:[Afbeelding]

[Afbeelding]
Uitbouwen & weggooien?

gwystyl schreef op maandag 5 juli 2021 @ 23:56:
[...]

offtopic:
MAX3400 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:58:
[...]

MAX3400 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:08:
[...]

Beste @Peter 2 ; allicht dat je geen tijd hebt of niet alle kennis maar jouw verhaal wordt met elke post niet veel duidelijker & logischer. Ook vragen we netjes, ook @d5stick bijvoorbeeld om versienummers of bepaalde zaken. Die beantwoord je niet (of je weet het niet) maar daarmee kom jij samen met ons eigenlijk niet veel verder.

Misschien een optie dat je later vandaag of morgen even alle vragen in het topic inventariseert en ze 1 voor 1 kan gaan beantwoorden in een logisch en duidelijk verhaal? Wie weet heeft dan iemand ineens een ingeving hoe we je wel kunnen helpen de radio werkend te krijgen.
MAX3400 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:08:
[...]

Eerlijk gezegd ken ik niet veel van elektronica😀welke gegevens had je nog graag gehad want meer info vind ik niet ik denk dak de gegevens op de foto's staan die ik heb gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 2
Uitbouwen & weggooien?

Uitbouwen & weggooien?

Creesch schreef op maandag 5 juli 2021 @ 23:56:

[...]

Okay? Hoort er een fabrikant bij met eventueel een website? Of heb je alle informatie van de verkoper? Hoe heet de autoradio op pagina van de verkoper? Zat er een handleiding bij? Zo ja, wat staat daar in voor informatie over type e.d. en installatie?

Afgezien daarvan lijkt het me niet goed als je inbouw radio zo de rest van je onboard spullen verstoort.
Het is van het merk prelingcar staat ook op de foto. Ik heb al een mail gestuurd naar de fabrikant maar krijg geen antwoord en nu kan ik de site van de fabrikant niet meer openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 2
Uitbouwen & weggooien?

Creesch schreef op maandag 5 juli 2021 @ 23:56:

[...]

d5stick schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:13:
[...]

Heb je iets meer info welke firmware er geupdate moest worden? Is dit van de wagen of van de radio?
Voor de radio zelf heb je 2 updates mogelijk: MCU en ROM.

De MCU firmware zorgt voor de communicatie tussen de auto en SoC waar android op draait.
De MCU zorgt ook voor de output van speakers, input van USB etc.

Heb je er een losse canbus decoder bijgekregen of ze dit de radio direct op de auto aangesloten zonder tussenkomst van hardware?

Wat ook een dingetje kan zijn, in het "Hidden menu" van het toestel kan je je type auto instellen. Hierin kan je ook definieren welke opties je auto heeft waaronder de versie en type canbus. Normaliter zet de verkoper dit al goed, maar je weet maar nooit.
8
d5stick schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:06:
[...]

Alle interne apparatuur communiceert meer en meer onderling over de canbus. Als de radio of de canbus zelf hier een fout in veroorzaakt en dit gaat over de multimedia lijn dan kan je dit soort rare zaken zien.

Ligt het aan de radio of de canbus gateway die een update moet krijgen? Who knows. Zonder alle input van OP gaan we hier nooit achter komen.

Om meteen zaken als ABS aan te halen is mhe :/ , die zitten op een totaal ander kanaal en zijn juist voor dit soort storingen volledig van elkaar afgesloten. Het is niet dat de radio bijvoorbeeld in de ECU allerlei zaken kan aanpassen/storingen veroorzaken over de CAN door de geïmplementeerde fail safes.

Laten we OP afwachten voor meer informatie en helpen i.p.v. roepen dat die de radio meteen in de vuilbak moet deponeren. 8)7
toon volledige bericht
Sorry maar ik vind geen informatie meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 2
ikt schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:21:
Gezien het om de 3 dagen gebeurt kan het zijn dat er ergens een buffer volloopt (omdat ik aanneem dat zelfs Chinese firmware wel getest is dat die 3 dagen lang de tijd kan bijhouden).

Eerder in dit draadje is al meerdere keren geroepen dat er iets met de CAN bus kan zijn, heb je geprobeerd deze van de radio los te halen en kijken wat er dan gebeurt met de radio of de rest van je auto?

Heb je ook tegen de makers van dit ding verteld welke auto (en in welke regio) je gebruikt?
Ja ik heb bij de instellingen het merk van auto enz.. moeten bevestiging de canbus kan ik niet afkoppelen die is ingebouwd zeggen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Daniel36 op 07-07-2021 01:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter 2
Oké bedankt allemaal!!😉
Voorlopig loopt hij niet meer vast al meer dan 4 dagen😲 gisteren heb ik hem er nog eens uitgehaald en al de kabels gecontroleerd er was 1 stekker die niet volledig ineen geklikt was mss was dit de oorzaak!?
Ook heb ik nu op 4 dagen enkel korte afstanden gereden mss heeft dat er iets mee te maken, die van aliexpres had ook gevraagd of de ventilator van de radio was aangesloten dit was een apart kabeltje (nu reageren ze niet meer, die van aliexpres) mss dat na een lange afstand radio te warm wordt als hij niet meer gekoeld wordt? Want ik heb die ventilator ook nog nooit horen draaien?
Ook had ik gehoord dat het kon liggen aan het opstartlogo dat had ik veranderd ook terug origineel gezet🤫
En de taal heb ik ook terug op Engels gezet ipv Nederlands dit kon ook een oorzaak zijn, had ik ook ergens op internet gelezen! Nu ga ik enkele dagen afwachten. Ik laat nog iets weten hoe het verloopt.
Allemaal bedankt alvast!!

Tip: koop geen chinese autoradio!!😒😒🤗🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Met korte afstanden loopt hij dus vast en met lange afstanden wordt hij te warm? Goede radio ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 2
Marzman schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 08:59:
Met korte afstanden loopt hij dus vast en met lange afstanden wordt hij te warm? Goede radio ;)
Nee op lange afstand zit hij de dag erna vast denk, nog een beetje uitzoeken 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je leest vaak:
Oorzaak autobrand in straat x waarschijnlijk kortsluiting in de radio.
Maar schijnbaar wil je geen enkel advies aannemen, verwijderen van de radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 2
Bij kortsluiting springt de zekering hé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJlol
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-08 23:15
Peter 2 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:42:
Als je geluk hebt voordat de rest van de auto fikt ja... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 2
EJlol schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:53:
[...]

Als je geluk hebt voordat de rest van de auto fikt ja... :X
Ja da is waar!!😐

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:25
@Peter 2

Ik denk dat je meer kans maakt op antwoorden op de mondeo facebookgroep.
Op de S-Max facebookgroep hebben er meerdere al zo'n ali radio en die zijn er erg positief over.
Zelf heb ik al origineel een 7inch scherm dus ik vind het niet zo'n toevoeging geven.

@de rest
De knoppen onder de radio zijn geintegreerd in de radio module.
Zou je de canbus lostrekken, dan kan je dus ook je ventilatie niet bedienen.
Het scherm in het dashboard toont alleen info die de radio doorgeeft.
Abs stuurbekrachtiging en dergelijke zit op een ander canbus systeem, dus dat word niet beinvloed.

Ik hoop voor je dat het de kabel was die een beetje los zat, dat kan rare storingen veroorzaken.
Van de week even een paar ritjes maken en je weet het. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 2
FRANQ schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:35:
@Peter 2

Ik denk dat je meer kans maakt op antwoorden op de mondeo facebookgroep.
Op de S-Max facebookgroep hebben er meerdere al zo'n ali radio en die zijn er erg positief over.
Zelf heb ik al origineel een 7inch scherm dus ik vind het niet zo'n toevoeging geven.

@de rest
De knoppen onder de radio zijn geintegreerd in de radio module.
Zou je de canbus lostrekken, dan kan je dus ook je ventilatie niet bedienen.
Het scherm in het dashboard toont alleen info die de radio doorgeeft.
Abs stuurbekrachtiging en dergelijke zit op een ander canbus systeem, dus dat word niet beinvloed.

Ik hoop voor je dat het de kabel was die een beetje los zat, dat kan rare storingen veroorzaken.
Van de week even een paar ritjes maken en je weet het. :)
Thanks!!! Ja ik hoop het ook van dat kabeltje!😁😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 2
Vorkie schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:30:
Je leest vaak:

[...]

Maar schijnbaar wil je geen enkel advies aannemen, verwijderen van de radio.
Ik wil wel advies aannemen, maar ik zou het zonde vinden als hij er terug uit moet het is een mooi groot scherm 4k 9inch heel goed beeld en internet werkt prima ook YouTube enz... geeft zeer mooi beeld en klank ook de radio werkt prima het is enkel het vastlopen dat me stoort als ik dat in orde zou krijgen is alles perfect nu gaat hij al 4 dagen goed!!🤞🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Peter 2 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:42:
Bij kortsluiting thuis springt ook altijd de zekering, automaat of aardlek eruit waardoor een brand thuis ook nooit ontstaat door kortsluiting ergens.

Oh wacht..
https://securitywebshop.com/blog/top-10-brandoorzaken/

"Defecte elektrische apparaten" staat op nummer twee. Alleen open vuur en houtkachels staan hoger.. Ook "hittebronnen zoals lampen" staat op nummer vijf als oorzaak.

Klaarblijkelijk beschermt een zekering dus niet tegen brand in huis (of auto).

Een zekering beschermt trouwens enkel de bedrading tegen een te hoge stroom en meer niet. De kabeldikte bepaalt hoeveel stroom er door een kabel mag, en een zekering voorkomt dat je hier niet (fors) overheen gaat. Dát is het doel van een zekering in een auto/woning. Een zekering kan niet detecteren of een aangesloten apparaat meer stroom verbruikt dan gewoonlijk, daardoor heel warm wordt en begint te roken/smelten/branden en daarmee een brand start.

De sigarettenaansteker in je auto zit ook achter een zekering, en hier kun je heel goed een brand mee starten

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 2
Theo schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:35:
[...]

Bij kortsluiting thuis springt ook altijd de zekering, automaat of aardlek eruit waardoor een brand thuis ook nooit ontstaat door kortsluiting ergens.

Oh wacht..
https://securitywebshop.com/blog/top-10-brandoorzaken/

"Defecte elektrische apparaten" staat op nummer twee. Alleen open vuur en houtkachels staan hoger.. Ook "hittebronnen zoals lampen" staat op nummer vijf als oorzaak.

Klaarblijkelijk beschermt een zekering dus niet tegen brand in huis (of auto).

Een zekering beschermt trouwens enkel de bedrading tegen een te hoge stroom en meer niet. De kabeldikte bepaalt hoeveel stroom er door een kabel mag, en een zekering voorkomt dat je hier niet (fors) overheen gaat. Dát is het doel van een zekering in een auto/woning. Een zekering kan niet detecteren of een aangesloten apparaat meer stroom verbruikt dan gewoonlijk, daardoor heel warm wordt en begint te roken/smelten/branden en daarmee een brand start.

De sigarettenaansteker in je auto zit ook achter een zekering, en hier kun je heel goed een brand mee starten
toon volledige bericht
Das waar je het gelijk!💥💥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 2
Ik heb nog 1 vraag kan iemand mij zeggen wat ze hiermee bedoelen? Zie tekst van foto's het is Pool of zo? Dat vertaald is door Chinezen maar ik snap het niet goed wat bedoelen ze met redmod?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hcKnpcMCvwOepx7FGg3-FOMSSNs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AQvJhLT9RCYVMngtmF6UerQw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qp-1Qbf4zlhliaEu8QZIGFATaIw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QBU0qsdG9fhcBDhMH3Tvdv6w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:58
Peter 2 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:03:
Ik heb nog 1 vraag kan iemand mij zeggen wat ze hiermee bedoelen? Zie tekst van foto's het is Pool of zo? Dat vertaald is door Chinezen maar ik snap het niet goed wat bedoelen ze met redmod?[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je snapt denk ik zelf ook wel dat wij niet magisch een juiste vertaling kunnen leveren. Druk is op toon origineel en trek dat door Google Translate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-08 00:19
Redmod firmware is (alternatieve) firmware voor je radio. Dus, combinatie van Android versie, voorgeinstalleerde apps en drivers enzo. Google er maar op. Als je hiermee gaat experimenteren, goed opletten dat het geschikt is voor je radio want er zijn nogal wat verschillende systemen. Als het goed is wordt dit duidelijk aangegeven bij de installatieinstructies. Als je het niet zeker weet, doe maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 2
BlackMonkey schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:36:
[...]

Je snapt denk ik zelf ook wel dat wij niet magisch een juiste vertaling kunnen leveren. Druk is op toon origineel en trek dat door Google Translate.
Thanks!!😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 2
Josk79 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:31:
Redmod firmware is (alternatieve) firmware voor je radio. Dus, combinatie van Android versie, voorgeinstalleerde apps en drivers enzo. Google er maar op. Als je hiermee gaat experimenteren, goed opletten dat het geschikt is voor je radio want er zijn nogal wat verschillende systemen. Als het goed is wordt dit duidelijk aangegeven bij de installatieinstructies. Als je het niet zeker weet, doe maar niet.
Thanks!!😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 2
Ik geef het op😩😫
Terug vast ik heb nog 1x gevraagd of ze mij geen nieuwe canbus kunnen opsturen die zit in de knoppen van de verwarming ingewerkt en vermits dat da oranje lampje daarvan gaat branden. Khoop dat ze dat willen opsturen😪
Ik heb ook gezien als ik de auto moet selecteren op de radio kan ik enkel kiezen tussen bouwjaar 2007 tot 2012 mijn auto is van 2014 zou dit het probleem mss kunnen zijn. Ook al de aansluiting nogmaals nagekeken en dat ziet er allemaal goed uit😔😔
Pagina: 1