Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 61 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:44

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

GerCor schreef op maandag 21 juni 2021 @ 17:43:
[...]

Zeker niet. Ik zie vaak foto's van hele mooie Golfjes en Audi's. Mooie velgen eronder en staat het logo (van de naafkappen) schots en schreef. Lijkt nergens op. En aangezien onze @Famous helemaal over zijn toeren raakt als het volumeknopje niet perfect staat uitgelijnd moet hij hier ook vatbaar voor zijn.
Dat van die volume knop heb ik ook altijd gehad (de audi heeft een neutrale knop gelukkig). Daarnaast moet de clima ook altijd in sync staan. 💪🏻

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14:05
Klippy schreef op maandag 21 juni 2021 @ 17:56:
Dat volumeknopje heb ik ook, grootste designfout in heel die auto's. Ik moet het altijd op het stuur bedienen en als een bijrijder er ooit aanzit zet ik het daarna weer terug als niemand kijkt, maar dan zit ik me waarschijnlijk wel heel de rit te ergeren ;)
Is ook het eerste dat ik doe wanneer de auto bij de dealer is geweest en ik het volume wat hard heb laten staan en de monteur het volume omlaag gezet heeft.
Hahaha, precies dit ja.
Gelukkig heeft de 9.2 geen fysieke knoppen meer. Scheelt me een hoop inwendige pijn

En dienaafkappen zijn gewoon mooi, vooral met het nieuwe logo

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:31
GerCor schreef op maandag 21 juni 2021 @ 17:43:
[...]

Zeker niet. Ik zie vaak foto's van hele mooie Golfjes en Audi's. Mooie velgen eronder en staat het logo (van de naafkappen) schots en schreef. Lijkt nergens op. En aangezien onze @Famous helemaal over zijn toeren raakt als het volumeknopje niet perfect staat uitgelijnd moet hij hier ook vatbaar voor zijn.
Heb ze maar even besteld, met het nieuwe logo. Kunnen er mooi volgende week op als hij bij de detailer staat, gaan de velgen er toch onder vandaan. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Tylen schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:03:
[...]

Dat van die volume knop heb ik ook altijd gehad (de audi heeft een neutrale knop gelukkig). Daarnaast moet de clima ook altijd in sync staan. 💪🏻
In de Golf 8 hebben ze dat wel mooi gedaan, die herkent dus als je een bijrijder hebt en stelt dan 2 zones in, standaard in sync uiteraard. Als er niemand langs je zit zet de auto de bijrijderskant in ‘eco’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
Scrtz schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:22:
[...]

In de Golf 8 hebben ze dat wel mooi gedaan, die herkent dus als je een bijrijder hebt en stelt dan 2 zones in, standaard in sync uiteraard. Als er niemand langs je zit zet de auto de bijrijderskant in ‘eco’.
Maar dan is het dus niet gelijk aan elkaar als je alleen in de auto zit?
Of schakelt die dan ook het display aan die kant uit?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

[...]

Wow. Dat trekt mijn ocd helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Tylen schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 07:47:
[...]

Als jij je stoelverwarming aanzet voor de bestuurdersstoel dan schakel je de verwarming voor de bijrijdersstoel toch zeker ook wel gewoon in op de zelfde stand, hé ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Will_M schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 07:52:
[...]

Als jij je stoelverwarming aanzet voor de bestuurdersstoel dan schakel je de verwarming voor de bijrijdersstoel toch zeker ook wel gewoon in op de zelfde stand, hé ;)
Dat is jammer he. Maar daar kan ik niets aan doen dus die doet geen pijn 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op maandag 21 juni 2021 @ 23:01:
[...]

Maar dan is het dus niet gelijk aan elkaar als je alleen in de auto zit?
Of schakelt die dan ook het display aan die kant uit?
Het wordt linksonder in het scherm getoond, temp bestuurderskant en ECO bijrijderskant, meer zie je niet. Zojuist nog even sync aan en uit gezet maar blijft op ECO staan. Zal wel een apart programma zijn voor climatecontrol. Wenie hoe het precies werkt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Dat is een GTE dingetje, volgens mij heeft een normale dat niet. Onze Passat GTE heeft dat ook en de eGolf ook. Wanneer je de gordel van de bijrijder erin klikt dan gaat hij wel gewoon aan. Je kunt hem ook rechts laten werken wanneer je er alleen in zit, maar dan moet je eerst aan de knop van de bijrijderskant draaien. Daarna kun je hem ahgi syncen en loopt hij normaal mee. Tot de eerstvolgende keer dat je auto een tijdje uit is geweest :P

[ Voor 27% gewijzigd door J0YR1D3R op 22-06-2021 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
J0YR1D3R schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:47:
[...]

Dat is een GTE dingetje, volgens mij heeft een normale dat niet. Onze Passat GTE heeft dat ook en de eGolf ook. Wanneer je de gordel van de bijrijder erin klikt dan gaat hij wel gewoon aan. Je kunt hem ook rechts laten werken wanneer je er alleen in zit, maar dan moet je eerst aan de knop van de bijrijderskant draaien. Daarna kun je hem ahgi syncen en loopt hij normaal mee. Tot de eerstvolgende keer dat je auto een tijdje uit is geweest :P
Ah oke dat verklaart dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Laatst online: 15-09 21:53
Is het normaal dat als je een golf 7 op contact zet (niet starten) dat dan EPC en motorlampje brand, aangezien alle andere wel uit gaan? Na starten van de auto gaan deze 2 wel uit namelijk (EPC en motorlampje)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
DannyBevers schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:47:
Is het normaal dat als je een golf 7 op contact zet (niet starten) dat dan EPC en motorlampje brand, aangezien alle andere wel uit gaan? Na starten van de auto gaan deze 2 wel uit namelijk (EPC en motorlampje)
Jip, is normaal!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Vissa66
Zo, de TCR staat op zijn plekje! :)

Vandaag de dynamische knipperlichten voor de zijspiegels, het alcantara stuur en het Helix systeem meteen maar geinstalleerd. :)

Volgende week maandag naar de detailer, dan volgen er mooiere foto's. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2mzYcpuKPo1be25gNfnsihx9aOI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TO8SkU31zLNDuSNZxL3aO9Je.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7fXaIwB1KJpXGuzOvPDw1EO9oW4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2vASHdxEJyOvJqeddBnOMiPJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C2zSIT7u2HaYD1u39LLiOlW9_ME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/piBCerkbd8ek2y0rjjElxmJd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o-t-O1KlIS-X94h0iOtDEdWoUl4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3txKqvXe452OvVfQDTyEE8ac.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gm08gMcwHLKWLsQ2es94FhLfDLI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ykvcjyvnoEbQxEO750wpqLU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Vissa66 op 23-06-2021 20:37 ]

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:43

mb1

Deftig!!!!!
Maar het Alcantara stuur kan ik op de foto iig niet aan wennen....
Het zal vast wel lekker vastpakken maar oogt erg dik en de stiknaden van de airbag kap zitten niet recht....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
mb1 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:53:
Deftig!!!!!
Maar het Alcantara stuur kan ik op de foto iig niet aan wennen....
Het zal vast wel lekker vastpakken maar oogt erg dik en de stiknaden van de airbag kap zitten niet recht....
Nu je het zegt! :P Ik zal het eens even doorspelen aan degene die het gedaan heeft. :)

Het stuur heb ik juist iets laten verdikken. Het origineel is erg dun, houdt niet echt lekker vast. :)

Edit: Wordt opnieuw gedaan. Thanks voor de tip! :)

[ Voor 16% gewijzigd door Vissa66 op 23-06-2021 19:12 ]

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Vissa66 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:02:
[...]

Nu je het zegt! :P Ik zal het eens even doorspelen aan degene die het gedaan heeft. :)

Edit: Wordt opnieuw gedaan. Thanks voor de tip! :)
Gaat dat gewoon om het huidige stuur heen of?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Scrtz schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:09:
[...]

Gaat dat gewoon om het huidige stuur heen of?
Nee, het leder gaat eraf. :) Ik heb 2 sturen, het origineel en deze bewerkte. :P

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
mooi rood is niet lelijk zeggen ze dan he. dik hoor met akra etc <3

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:34

GerCor

Zonder dallen geen pieken

[...]

Maar naar jouw auto lopen en die naafkappen schots en scheef zien staan lukt prima. Maar genoeg over die naafkappen. De een vindt het leuk, de ander niet.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
GerCor schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:52:
[...]

Maar naar jouw auto lopen en die naafkappen schots en scheef zien staan lukt prima. Maar genoeg over die naafkappen. De een vindt het leuk, de ander niet.
Ik heb de dynamische en ze staan alsnog scheef. Heb VW een berichtje gedaan in de hoop nieuwe te krijgen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:31:
Zo, de TCR staat op zijn plekje! :)

Vandaag de dynamische knipperlichten voor de zijspiegels, het alcantara stuur en het Helix systeem meteen maar geinstalleerd. :)

Volgende week maandag naar de detailer, dan volgen er mooiere foto's. :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaaf man, mooi ding!
Nogmaals gefeliciteerd *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:58

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ja gaaf hoor, een TCR, nice! Stuurtje lijkt me ook vrij dik, maar misschien heeft de owner hele grote handen :)

Je ziet in race- en rally auto's juist vaak een wat dunner stuur. Inderdaad meestal alcantara, want grip. Wel daarbij op te merken, dat ze dan meestal handschoenen dragen natuurlijk.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Famous schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:37:
[...]

Gaaf man, mooi ding!
Nogmaals gefeliciteerd *O*
Thanks Bram! Ben er ook echt heel blij mee. Wat rijdt dat toch weer fijn! :)
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:29:
Ja gaaf hoor, een TCR, nice! Stuurtje lijkt me ook vrij dik, maar misschien heeft de owner hele grote handen :)

Je ziet in race- en rally auto's juist vaak een wat dunner stuur. Inderdaad meestal alcantara, want grip. Wel daarbij op te merken, dat ze dan meestal handschoenen dragen natuurlijk.
Ik heb juist vrouwen handen haha! 😅 Misschien dat het op de foto dikker overkomt dan in het echt. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Vissa66 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:05:
[...]

Thanks Bram! Ben er ook echt heel blij mee. Wat rijdt dat toch weer fijn! :)

[...]

Ik heb juist vrouwen handen haha! 😅 Misschien dat het op de foto dikker overkomt dan in het echt. :)
Denk het :) een te dik stuur heb je juist minder grip op. Maar je zult het zelf wel weten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:06:
[...]

Denk het :) een te dik stuur heb je juist minder grip op. Maar je zult het zelf wel weten :)
Vooral optisch bedrog, even nagemeten en het origineel is +- 28mm, en deze +- 31mm. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Kom net terug van de zomercheck bij de dealer, helaas had de beste man slecht nieuws..
Er zit olie in het koelvloeistofreservoir. Apk had ik in april gedaan en toen was het nog niet. Enige wat in de tussentijd is gebeurd, is dat ie gechipt is. Iemand enig idee of dit ermee te maken kan hebben of zelf dit probleem gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Olie in de koelvloeistof = dikke kans lekke koppakking toch?
Een chipkuur zou daar mee te maken kunnen hebben (blok krijgt meer te verwerken), maar ik verwacht eerder dat de pakking gewoon door ouderdom is gaan hemelen

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
The Eagle schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 18:40:
Olie in de koelvloeistof = dikke kans lekke koppakking toch?
Een chipkuur zou daar mee te maken kunnen hebben (blok krijgt meer te verwerken), maar ik verwacht eerder dat de pakking gewoon door ouderdom is gaan hemelen
Is dat niet wat snel na 6 jaar? Die man bij de dealer zei dat koppakking wel kleine kans is, komen ze zelden tegen bij dit blok. Heb natuurlijk niet gezegt dat ik met 190pk rij ipv 150 😅

Hij word over 2 weken gespoelt, wat me al 500euro oid gaat kosten. Als het dan terugkomt word het zoeken naar waar het probleem vandaan komt.. gaat een suur grapje worden vrees ik :(

[ Voor 15% gewijzigd door giovanni2903 op 24-06-2021 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:10
Waarom ga je spoelen? Er zijn goedkopere manieren om erachter te komen of je een lekke koppakking hebt.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
JTB81 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 07:32:
Waarom ga je spoelen? Er zijn goedkopere manieren om erachter te komen of je een lekke koppakking hebt.
Er moet sws gespoeld worden lijkt me, er zit olie in de koelvloeistof, dus dat moet er toch uit?
Wat kan ik beter doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:10
giovanni2903 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:56:
[...]

Er moet sws gespoeld worden lijkt me, er zit olie in de koelvloeistof, dus dat moet er toch uit?
Wat kan ik beter doen dan?
Dat klopt alleen zonder de oorzaak te weten is het een beetje zonde want waarschijnlijk is 3 dagen later weer alles smerig. Ik denk dat het handig is om eerst te laten onderzoeken wat de oorzaak is. Dat kan een garage op verschillende manier doen. Waarschijnlijk heb je nu overdruk op je expansievat van de koelvloeistof als je rijd. Er zijn hulpmiddelen die je op het expansievat schroeft en die meten of er bijvoorbeeld ook uitlaatgassen in de koelsysteem zitten.

De conclusie dat de koppakking defect is lijkt me overigens zeer waarschijnlijk. Ik heb dat ook een keer gehad met goedkope chiptuning. Die doen gewoon alles +10% of iets dergelijks (turbodruk, brandstof enz) zonder dat dit op de auto afgestemd is. Je krijgt dan veel meer druk op het systeem en de zwakste schakel begeeft het dan. Volgens mij kan olie eigenlijk alleen in je koelsysteem komen als je koppakking defect is.

Maar... ik ben geen monteur, dus neem het met een korrel zout. Alleen nu spoelen is symptoombestrijding en dat geld kom je waarschijnlijk nog een keer aan het uitgeven.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
JTB81 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:19:
[...]

Dat klopt alleen zonder de oorzaak te weten is het een beetje zonde want waarschijnlijk is 3 dagen later weer alles smerig. Ik denk dat het handig is om eerst te laten onderzoeken wat de oorzaak is. Dat kan een garage op verschillende manier doen. Waarschijnlijk heb je nu overdruk op je expansievat van de koelvloeistof als je rijd. Er zijn hulpmiddelen die je op het expansievat schroeft en die meten of er bijvoorbeeld ook uitlaatgassen in de koelsysteem zitten.

De conclusie dat de koppakking defect is lijkt me overigens zeer waarschijnlijk. Ik heb dat ook een keer gehad met goedkope chiptuning. Die doen gewoon alles +10% of iets dergelijks (turbodruk, brandstof enz) zonder dat dit op de auto afgestemd is. Je krijgt dan veel meer druk op het systeem en de zwakste schakel begeeft het dan. Volgens mij kan olie eigenlijk alleen in je koelsysteem komen als je koppakking defect is.

Maar... ik ben geen monteur, dus neem het met een korrel zout. Alleen nu spoelen is symptoombestrijding en dat geld kom je waarschijnlijk nog een keer aan het uitgeven.
Het moet haast wel door de hertune komen, want het is pas daarna gekomen, lekker kut dus.. mooi dat zij zeggen: het is allemaal veilig en nu zit ik met een kostenpost...

Monteur van vw zei, we gaan m spoelen en dan kijken of t terug komt. Het kan dus niet zo zijn dat dit eenmalig is gebeurd om een of anderr vage reden? Maar jij zegt dus dat ze beter eerst naar koppakking kunnen kijken en daarna pas spoelen (opzich logisch)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Superkut allemaal maar het kan natuurlijk ook iets zijn wat onderliggend al langer speelde. Dat hoeft nou ook weer niet direct door de chiptuning te komen die je overigens bij een fatsoenlijk bedrijf (vagtechniek toch) hebt laten uitvoeren als ik het mij goed herinner. Ik geloof ook wel dat chiptuning mits goed uitgevoerd niet heel veel impact zal hebben maar uiteindelijk blijft het je wel iets dat je op je eigen risico vrijwillig laat uitvoeren ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
giovanni2903 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:49:
[...]

Het moet haast wel door de hertune komen, want het is pas daarna gekomen, lekker kut dus.. mooi dat zij zeggen: het is allemaal veilig en nu zit ik met een kostenpost...

Monteur van vw zei, we gaan m spoelen en dan kijken of t terug komt. Het kan dus niet zo zijn dat dit eenmalig is gebeurd om een of anderr vage reden? Maar jij zegt dus dat ze beter eerst naar koppakking kunnen kijken en daarna pas spoelen (opzich logisch)?
Het lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk dat het een eenmalig iets is geweest. Dus als je eerst gaat spoelen dan is de kans groot dat je deze actie weer moet laten uitvoeren en betalen.

Of het door tuning komt is niet te zeggen, feit is wel dat tuning altijd extra slijtage en stress meebrengt. Dat kulverhaal van ,,we blijven binnen de veilige marges,, dat kennen we wel. Veilige marges zijn die vanuit de fabriek, alles daarboven is extra slijtage, stress en op eigen risico. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
@Vissa66 @Scrtz hebben jullie zeker gelijk in, kans is dus groot dat de koppakking naar de klote is als ik het zo allemaal lees. tis wel gebeurd nadat ik van 180 naar 190pk ben gegaan :(
iemand een idee wat dat geintje kost? bij de dealer of een goede garage die goedkoper is, want dealer is duur vanwege de naam natuurlijk

[ Voor 31% gewijzigd door giovanni2903 op 25-06-2021 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
giovanni2903 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:35:
@Vissa66 @Scrtz hebben jullie zeker gelijk in, kans is dus groot dat de koppakking naar de klote is als ik het zo allemaal lees. tis wel gebeurd nadat ik van 180 naar 190pk ben gegaan :(
iemand een idee wat dat geintje kost? bij de dealer of een goede garage die goedkoper is, want dealer is duur vanwege de naam natuurlijk
Hoop het niet voor je iig! Heb je nog daswelt garantie toevallig? Anders tune terug naar stock en dumpen bij de Wealer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:04
Ik ben me (nog steeds) aan het oriënteren op een relatief recente benzine Polo, maar zo kwam ik uit op een Polo met een 1.2 TSI met 90pk tegen ipv de vele 1.0 TSI met 95pk. Dat verschil van 5pk is natuurlijk duidelijk, maar is er informatie bekend over welke motor langer meegaat of er bekende problemen zijn?

Ik had op de ANWB een occasiontest gevonden die sprak over defecte gasklep bij de 1.0 TSI, maar een een lekkende waterpomp bij de 1.2 TSI. Misschien iemand die uit ervaring kan spreken? Proefritten ga ik natuurlijk sowieso maken, maar wil graag voorbereid zijn en geen miskoop in huis halen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:06

MLLL

Palm Treo 650

Scrtz schreef op zondag 27 juni 2021 @ 17:24:
[...]

Hoop het niet voor je iig! Heb je nog daswelt garantie toevallig? Anders tune terug naar stock en dumpen bij de Wealer ;)
Topadvies, eerst laten chippen en als het fout gaat terugkrabbelen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Scrtz schreef op zondag 27 juni 2021 @ 17:24:
[...]

nope, was maar een half jaar, rij de auto over een weekje al een jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
MLLL schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:16:
[...]

in het vervolg zal ik mn 1.4 iig niet meer chippen nee, heb hier wel van geleerd en het is dus NIET veilig helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
giovanni2903 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:29:
[...]

in het vervolg zal ik mn 1.4 iig niet meer chippen nee, heb hier wel van geleerd en het is dus NIET veilig helaas
De consequenties zijn voor elk type blok hetzelfde hoor.
Je geeft hem meer op zijn lazer dan af-fabriek, punt.
Gewoon die pijn nemen als een vent en weer door, dat is het risico van het vak ;). Wie iets meer punch in zijn rug wilt voelen moet pijn lijden >:) .

[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 27-06-2021 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:34
[...]

Hoeveel km heb je met een chip gereden??
Mijne houdt het nu al 120k vol zonder problemen. 1.4 met 210 pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Technofreakz schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:49:
[...]

Hoeveel km heb je met een chip gereden??
Mijne houdt het nu al 120k vol zonder problemen. 1.4 met 210 pk.
10 maanden met 180pk/320nm en 2 weken met de 190pk/340nm 😅, die stap vond ie niet zo leuk blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
GeeMoney schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:34:
[...]

De consequenties zijn voor elk type blok hetzelfde hoor.
Je geeft hem meer op zijn lazer dan af-fabriek, punt.
Gewoon die pijn nemen als een vent en weer door, dat is het risico van het vak ;). Wie iets meer punch in zijn rug wilt voelen moet pijn lijden >:) .
Heb je zeker gelijk in hoor, maar de dealer vraagt de hoofdprijs voor onderzoek etc en dat wil ik vermijden. Tis idd mn eigen schuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2_GtFrQD4ROVYSl9THdxE92JhaQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WXXlm3kjCoe86zjNJvRO5Q71.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hn2a6ltS6TrpjniNEvDCVio1AKI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Vz5O92VoLOHTI6PKDX8paTv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-7KE0uP9Wfy9m6-9Key5f0bcY8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gP8qu3867jnbZvTdVvZyeNea.jpg?f=fotoalbum_tile

Zo ziet het er nu uit, denk ff laten spoelen bij een goedkopere garage ipv bij de dealer en dan kijken of het terugkomt ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
[...]

Zoals ik 't even (snel) lees wás je 1.4TSi al gechipt van de af-fabriek 150PK naar 180PK? Waarom moesten die laatste 10 paardjes er dan alsnog bij komen?

De óriginele software welke je nu op CD/DVD hebt is dus niet eens de originele VW software waarschijnlijk, dus terug naar 'stock' is amper mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Will_M schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:10:
[...]

Zoals ik 't even lees wás je 1.4TSi al gechipt van de af-fabriek 150PK naar 180PK? Waarom moesten die laatste 10 paardjes er dan alsnog bij komen?

De óriginele Software welke je nu op CD/DVD hebt is dus niet eens de originele VW software waarschijnlijk, dus terug naar 'stock' is amper mogelijk.
heb 2 cdtjes, stock (150pk) en die van de 180pk chip. dacht dat het geen kwaad kon om naar 190pk te gaan dmv ron98 afstelling, blijkbaar dacht de auto daar dus anders over. jij raadt dus aan om terug naar 150 óf 180pk te gaan begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Als je nog terug kunt naar de 'standaard' waarmee de auto de fabriek uit kwam (150PK) dan helpt dat wel met het claimen van garantie, ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Will_M schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:19:
Als je nog terug kunt naar de 'standaard' waarmee de auto de fabriek uit kwam (150PK) dan helpt dat wel met het claimen van garantie, ja :+
hoezo garantie als ik maar een half jaar gekocht heb en die al een half jaar geleden voorbij is gegaan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
giovanni2903 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:19:
[...]

hoezo garantie als ik maar een half jaar gekocht heb en die al een half jaar geleden voorbij is gegaan? :?
Omdat VW geen auto's maakt om maar '6' jaar mee te kunnen gaan onder de geleverde condities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Will_M schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:21:
[...]

Omdat VW geen auto's maakt om maar '6' jaar mee te kunnen gaan onder de geleverde condities.
heb er een hard hoofd in dat ik iets voor elkaar ga krijgen, maar kan het proberen natuurlijk. moet ik wel weer ff op en neer naar Nuenen met een lekke koppakking om de originele software terug te laten schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
iBugged schreef op zondag 27 juni 2021 @ 19:57:
Ik ben me (nog steeds) aan het oriënteren op een relatief recente benzine Polo, maar zo kwam ik uit op een Polo met een 1.2 TSI met 90pk tegen ipv de vele 1.0 TSI met 95pk. Dat verschil van 5pk is natuurlijk duidelijk, maar is er informatie bekend over welke motor langer meegaat of er bekende problemen zijn?

Ik had op de ANWB een occasiontest gevonden die sprak over defecte gasklep bij de 1.0 TSI, maar een een lekkende waterpomp bij de 1.2 TSI. Misschien iemand die uit ervaring kan spreken? Proefritten ga ik natuurlijk sowieso maken, maar wil graag voorbereid zijn en geen miskoop in huis halen :P
1.2 tsi had in het verleden wel eens problemen met de ketting, dit kun je navragen bij de dealer (of de ketting al eens vervangen is). Ik heb met beide motoriseringen gereden, weliswaar de 1.2 tsi 105pk in een golf 6 en de 1.0 tsi 110pk in een golf 7.5. Paar pk meer maar ook paar kilo's meer dus redelijk vergelijkbaar. De 1.0 tsi is een stuk levendiger en gretiger in mijn opinie en een prima blok om ook relatief zuinig mee te kunnen rijden. De 1.2 tsi vond ik vrij lineair aanvoelen. Als het budget toereikend genoeg is zou ik een DSG adviseren omdat het anders wel veel schakelen is.
MLLL schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:16:
[...]

Ik adviseerde ook niet om te chippen ;) En net alsof jij nog nooit in je leven een leugentje om eigen bestwil hebt gedaan..

[ Voor 10% gewijzigd door Scrtz op 27-06-2021 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
giovanni2903 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:23:
[...]
heb er een hard hoofd in dat ik iets voor elkaar ga krijgen, maar kan het proberen natuurlijk. moet ik wel weer ff op en neer naar Nuenen met een lekke koppakking om de originele software terug te laten schrijven
Ik zal alvast even verklappen dat als VW vermoedens heeft van tuning, ze het als nog kunnen achterhalen. :)

Eenmaal gerommeld met de software kun je niet meer terug zonder sporen. De vraag is of de VW er naar gaat zoeken in dit geval. Bij een blok dat in elkaar draait zal dat zeker het geval zijn, bij een lekke koppakking waarschijnlijk niet.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Vissa66 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:02:
[...]

Ik zal alvast even verklappen dat als VW vermoedens heeft van tuning, ze het als nog kunnen achterhalen. :)

Eenmaal gerommeld met de software kun je niet meer terug zonder sporen. De vraag is of de VW er naar gaat zoeken in dit geval. Bij een blok dat in elkaar draait zal dat zeker het geval zijn, bij een lekke koppakking waarschijnlijk niet.
gezeik allemaal dit, wil gewoon weer kunnen rijden hahah. ga het hier wel bij een kennis in zijn garage laten regelen ipv de dealer. moet dus van koppakking uitgaan lijkt me. geen zin in dat gedoe met recht op garantie proberen te halen terwijl ik m zelf heb laten chippen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

[...]

Heb er nog 1 gevonden. Onbewust moet de adblue knop ook altijd horizontaal gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:04
Scrtz schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:34:
[...]

1.2 tsi had in het verleden wel eens problemen met de ketting, dit kun je navragen bij de dealer (of de ketting al eens vervangen is). Ik heb met beide motoriseringen gereden, weliswaar de 1.2 tsi 105pk in een golf 6 en de 1.0 tsi 110pk in een golf 7.5. Paar pk meer maar ook paar kilo's meer dus redelijk vergelijkbaar. De 1.0 tsi is een stuk levendiger en gretiger in mijn opinie en een prima blok om ook relatief zuinig mee te kunnen rijden. De 1.2 tsi vond ik vrij lineair aanvoelen. Als het budget toereikend genoeg is zou ik een DSG adviseren omdat het anders wel veel schakelen is.
Thanks! Zo ver ik had gelezen, heeft de Polo 6C al weer een distributieriem, maar navragen kan geen kwaad natuurlijk :)

DSG wordt 'm helaas niet, dat ligt een flink pak buiten mijn budget helaas.. Ik ga zeker een proefrit maken met een 1.0 en kijken of het fijn rijden is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
iBugged schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:54:
[...]

Thanks! Zo ver ik had gelezen, heeft de Polo 6C al weer een distributieriem, maar navragen kan geen kwaad natuurlijk :)

DSG wordt 'm helaas niet, dat ligt een flink pak buiten mijn budget helaas.. Ik ga zeker een proefrit maken met een 1.0 en kijken of het fijn rijden is!
Riem of ketting is niet zozeer afhankelijk van het type voertuig maar juist van het type motor. 1.2 TSI heeft iig 100% een ketting, de 1.0 TSI weet ik niet zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nierbton
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 22:44
Will_M schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:46:
[...]

Bij Seat zijn ze deze keer lekker snel met de update voor de Discover Media systemen (y)

Ik dacht m'n MY20 Tiguan even snel te updaten maar omdat het ding in November 2019 in elkaar gezet is én ook aan me geleverd is zit er nog het 'oude' Discover Media / MIB-2 Systeem in.....

Op een standaard 16GB SD kaartje van VW past deze installatie precies NIET, je komt iets van 250MB aan ruimte te kort :'(

Aghja.... Dan nogmaals een format van het SD kaartje én de oude ECE AS 2021 kaartenset maar weer terug er op zetten 8)
VW loopt een beetje achter op Seat, heb net de download van de nieuwe DiscoverMedia2_EU-AS_1730_V14 gestart. (voor mijn 2019 Tiguan).

verdere ontwikkeling:

Het lijkt erop dat VW bijna 4 weken gedaan heeft om de SEAT-zip versie opnieuw in te pakken als 7zip DiscoverMedia2! Volgens mij zijn ze identiek, met als resultaat dat de VW DiscoverMedia2 dus ook niet op de 16GB SD kaart past! :(
Zoekend op google kwam ik dit probleem dus ook voor de seat ateca tegen:

google: gps update (ateca) pawneecity
==========
3.1. If it doesn't fit into a 16GB SD card
Since the map version 1730, the "All Europe" download doesn't fit into a 16GB SD card.

A workaround, thanks to the clubseatateca forum user ixtra, is to delete unneeded voice control files for some countries (for those, only the input screen will be possible to use).

The voice control data are located in folder:

maps/00/sds/

If, eg, you only need ES and PL then keep both directories and delete all others.
==========

Ik denk er aan om toch maar met deelkaarten te gaan werken, dat zal natuurljk niet voor iedereen een goede optie zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door nierbton op 29-06-2021 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farleaf
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-09 09:27
Sinds vorige week in bezit van een tweedehands Golf 7 variant (2016).
Prima autootje, het enige vervelende is dat de functie app-connect geactiveerd moet worden om te kunnen gebruik maken van Carplay en Android Auto.
Even gaan informeren bij 2 Volkswagendealers en beiden gaven ze de prijs van €415 (€315 + 100 arbeidskosten) wat wel een stevige prijs is, kan er een aftermarket radio opsteken voor dat geld.
Iemand een idee als dit goedkoper kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Farleaf schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:48:
Prima autootje, het enige vervelende is dat de functie app-connect geactiveerd moet worden om te kunnen gebruik maken van Carplay en Android Auto.
Even gaan informeren bij 2 Volkswagendealers en beiden gaven ze de prijs van €415 (€315 + 100 arbeidskosten) wat wel een stevige prijs is, kan er een aftermarket radio opsteken voor dat geld.
PB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dat is een verdienmodel van VW. Dat gaan ze veel meer doorvoeren. Zie je al in de nieuwe auto's waar je software kunt aanschaffen via 'een' store. VW denkt daar zo'n 100 miljoen mee te verdienen. 'Geef ze de hardware en laat ze extra betalen voor de software'.

En blijkbaar werkt dat want jij wilt Apple Carplay of Android Auto.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Tesla is er al berucht om dat ze softwareopties van duizenden euro’s zelfs resetten als de auto van eigenaar veranderd zodat de nieuwe eigenaar de opties weer kan kopen. Eigenlijk voelde ik zoiets al dat ik het laatste jaar leasecontract nog even Carnet opnieuw moest bijkopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 28-06-2021 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Stuur me maar een berichtje, misschien dat ik je wel mee kan helpen om het te activeren. :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farleaf
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-09 09:27
GerCor schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:09:
[...]

Dat is een verdienmodel van VW. Dat gaan ze veel meer doorvoeren. Zie je al in de nieuwe auto's waar je software kunt aanschaffen via 'een' store. VW denkt daar zo'n 100 miljoen mee te verdienen. 'Geef ze de hardware en laat ze extra betalen voor de software'.

En blijkbaar werkt dat want jij wilt Apple Carplay of Android Auto.
Ik wil inderdaad die functionaliteiten unlocken, maar niet tegen die belachelijk hoge prijs, dus hun verdienmodel slaat bij mij alvast niet aan. Integendeel, het duwt me zelfs weg van de officiële kanalen. Waarschijnlijk genoeg mensen die er wel op ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Farleaf schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 07:42:
[...]

Ik wil inderdaad die functionaliteiten unlocken, maar niet tegen die belachelijk hoge prijs, dus hun verdienmodel slaat bij mij alvast niet aan. Integendeel, het duwt me zelfs weg van de officiële kanalen. Waarschijnlijk genoeg mensen die er wel op ingaan.
Waarom heb je dan een vw gekocht? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Farleaf schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 07:42:
[...]

Tsja. Kijk, je hebt het in feite al want het Discover systeem leest het in van jouw telefoon en projecteert het op het scherm in de auto. Ik heb het al eerder geschreven. We hebben het ook in de Caddy's van het werk en ik gebruik het werkelijk nooit. In mijn eigen Golf 7 heb ik niet en heb het ook nog nooit gemist. Mede omdat de functionaliteit erg beperkt is. Dus voor mij is elke euro al teveel als ik ervoor zou moeten betalen. En dat jij er aan denkt om de Discover te vervangen voor een goedkoper systeem waar je wel de functionaliteit CarPlay of Android Auto hebt is wat mij betreft weer het andere uiterste. Bij VW zullen ze wel een berekening gemaakt hebben wat een goede prijs is en richten ze zich niet op jou en mij maar op mensen waar ze wat aan kunnen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@GerCor Ik denk persoonlijk dat de meeste mensen dat Apple Carplay / Android Auto gebruiken om bijv. Spotify door te zetten naar de audio installatie in de auto. Verder is het wel handig om WhatsApp / SMS berichten voor te laten lezen én middels de stembediening te beantwoorden.

Qua navigatie vind ik de on-board kaartenset eigenlijk altijd nog het prettigst werken, zeker in combinatie met een 'Guide & Inform' abonnement.

[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 29-06-2021 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Will_M schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 08:53:
@GerCor Ik denk persoonlijk dat de meeste mensen dat Apple Carplay / Android Auto gebruiken om bijv. Spotify door te zetten naar de audio installatie in de auto. Verder is het wel handig om WhatsApp / SMS berichten voor te laten lezen én middels de stembediening te beantwoorden.
Geen idee waar mensen het voor gebruiken. Dat laten voorlezen van WhatsAppberichten heb ik natuurlijk ook getest. Ik verstond er werkelijk geen woord van.

En voor zover ik weet als mijn dochter in mijn auto stapt. iPhone aansluiten, bron kiezen in de Discover Pro, Spotify starten en luisteren via de Discover.

Kijk ik naar het navigatiesysteem. Veel klachten dat de maximale snelheden in NL niet correct worden weergegeven. In AA en AC staan die er niet eens bij.

Ik beweer niet dat het volslagen nutteloos is maar het is ook niet het ultieme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:02:
[...]

Ligt ook deels aan de tuner.
De tuner waar ik ga haalt de ECU eruit en past hem dan aan. Zo is er niet te zien hoevaak (en of) de ECU geflashed is.

Na het teruggaan naar stock zou je dan nog wel een tijdje moeten rijden want de turbodruk is qua waarde natuurlijk hoger dan wat normaal kan. Met de hoop dat je het "overschrijft" en het niet terug te lezen is, ding zal geen log vanaf 0km bijhouden denk ik :p
Doe @Rainesh even een berichtje, die heeft het bij mij op afstand gedaan tegen een veel leukere prijs :)

Edit: Scusi, zie dat hij al gereageerd had 8)7

_________

In ander nieuws, na 9 dagen een gechipte 7 serie te rijden vandaag weer terug in de Polo.
Het eerste wat ik dacht wat maakt die Polo toch een herrie... Bleek de collega het motorgeluid in Sport te hebben gezet. Wat een gebrom zeg, verschrikkelijk :N

[ Voor 9% gewijzigd door Famous op 29-06-2021 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Will_M schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 08:53:

Qua navigatie vind ik de on-board kaartenset eigenlijk altijd nog het prettigst werken, zeker in combinatie met een 'Guide & Inform' abonnement.
Hier vooral Spotify en FlitsMeister, gebruik tegenwoordig ook de navigatie van FM.
Wordt wel tijd dat het draadloos kan (zonder dongle), volgens mij kan de nieuwe (facelift) Polo dit ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:18:
[...]

Hier vooral Spotify en FlitsMeister, gebruik tegenwoordig ook de navigatie van FM.
Wordt wel tijd dat het draadloos kan (zonder dongle), volgens mij kan de nieuwe (facelift) Polo dit ook nog niet.
Bij eigenlijk alle nieuwe MIB3 systemen kun je wireless Carplay/Android Auto. Dat werkt echt fantastisch. Adres alvast klaarzetten in de kaarten app of uit een contactpersoon halen > instappen en enkel op starten hoeven drukken. Geen gezeur meer bij een adres doorstuen naar je navigatie via de VW app wat ook niet altijd even goed werkt of pas veel te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Android auto is leuk hoor, maar het geluid is veel zachter dan normaal via bluetooth en de flitsmeister navigatie stuurt me vaak genoeg een verkeerde afslag af dus dat werkt echt niet beter dan de VW navigatie. Ook kan je op spotify niet zoeken naar een liedje. Enige voordeel is het grote scherm van een 9.2 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
[b]Famous in "Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5"Famous schreef op dinsdag 29 juni 2021
_________

In ander nieuws, na 9 dagen een gechipte 7 serie te rijden vandaag weer terug in de Polo.
Het eerste wat ik dacht wat maakt die Polo toch een herrie... Bleek de collega het motorgeluid in Sport te hebben gezet. Wat een gebrom zeg, verschrikkelijk :N
Soundaktuator eruit halen of op 0% zetten! :) Slaat echt nergens op dat kunstmatige gebrom. :/

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
giovanni2903 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:37:
Android auto is leuk hoor, maar het geluid is veel zachter dan normaal via bluetooth en de flitsmeister navigatie stuurt me vaak genoeg een verkeerde afslag af dus dat werkt echt niet beter dan de VW navigatie. Ook kan je op spotify niet zoeken naar een liedje. Enige voordeel is het grote scherm van een 9.2 pro
Op de nieuwere Media schermen kun je ook Carplay krijgen, daar hoef je niet persé meer een groter Pro scherm voor te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:45:
[...]

Soundaktuator eruit halen of op 0% zetten! :) Slaat echt nergens op dat kunstmatige gebrom. :/
Hij was op 0% via vagcom maar dat werkt blijkbaar toch niet helemaal :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:58
Scrtz schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:50:
[...]

Bij eigenlijk alle nieuwe MIB3 systemen kun je wireless Carplay/Android Auto. Dat werkt echt fantastisch. Adres alvast klaarzetten in de kaarten app of uit een contactpersoon halen > instappen en enkel op starten hoeven drukken. Geen gezeur meer bij een adres doorstuen naar je navigatie via de VW app wat ook niet altijd even goed werkt of pas veel te laat.
Hoe kom je erachter welk systeem je hebt? Heb een Polo uit 2019 momenteel met Carplay. Kan die ook Wireless?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
KaiseRRuby schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:30:
[...]

Hoe kom je erachter welk systeem je hebt? Heb een Polo uit 2019 momenteel met Carplay. Kan die ook Wireless?
Neen, die heb ik ook.
Dat is een Discover Media MIB2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Scrtz schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:52:
[...]

Op de nieuwere Media schermen kun je ook Carplay krijgen, daar hoef je niet persé meer een groter Pro scherm voor te hebben.
Weet ik, maar ben van mib1 pro naar mib2.5 pro gegaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
giovanni2903 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:28:
vandaag de dynamische naafkap met stilstaand logo binnengekregen, heb ik ze met mn domme hoofd niet helemaal recht in het wiel gedrukt (ik dacht namelijk dat het niet uitmaakte en hij dus wel zou draaien, maar helaas). krijg deze er niet meer uit met een mesje :( verder wel een toffe upgrade
toch maar is de moeite gedaan nieuwe te krijgen van VW, vandaag nieuw setje binnen gekregen die wel correct zijn. zo zagen 3 van de 4 eruit namelijk en dat hoort dus niet te kunnen :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qVTbTHUJAQEIBw_N2gP0bbKzL54=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bsN3XBEXVcC4m6I6V6YG9C6g.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:43

Toppe

Oké ✅

Niet specifiek VW gericht maar wel voor de UP!

UP uit ‘12 zonder Maps en More. Zoek een fatsoenlijke carkit die, bij voorkeur, over de FM loopt. Heb er nu één uit China en die is echt bagger.

Iemand ervaring met een goede oplossing waarmee je kan bellen over de FM of een andere fatsoenlijke aftermarket carkit?

Of doen we er verstandiger aan om die standaard radio er uit te halen en te vervangen voor een nieuw exemplaar? Als dat zo is wil ik meteen een radio met CarPlay :)

[ Voor 20% gewijzigd door Toppe op 30-06-2021 13:49 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Toppe schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:46:
Niet specifiek VW gericht maar wel voor de UP!

UP uit ‘12 zonder Maps en More. Zoek een fatsoenlijke carkit die, bij voorkeur, over de FM loopt. Heb er nu één uit China en die is echt bagger.

Iemand ervaring met een goede oplossing waarmee je kan bellen over de FM of een andere fatsoenlijke aftermarket carkit?

Of doen we er verstandiger aan om die standaard radio er uit te halen en te vervangen voor een nieuw exemplaar? Als dat zo is wil ik meteen een radio met CarPlay :)
Parrot (laten) inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButcherJF
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-07 09:20
Ik heb een VW Tiguan van 2019 met een MIB2 waarop CarPlay is geactiveerd. Hiervoor moet ik mijn iPhone via een kabel verbinden.
De Tiguan heeft helaas geen draadloos laden en dus ook geen draadloos CarPlay.
Voor dat laatste zijn er oplossingen weet ik, maar zijn er ook apparaten die draadloos laden en CarPlay in één apparaat combineren?
Zo ja, zijn er forumleden die hiermee ervaring hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
Je hebt dongels waardoor je draadloos carplay kan gebruiken. Volgens mij zijn er twee redelijk goed maar ik heb zelf geen ervaring.

Vind een kabeltje prima sinds ik een kortere kabel heb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@ButcherJF Ik heb in m'n MY20 Tiguan, af-fabriek, wél draadloos QI laden maar Apple Carplay loopt alsnog via de kabel. Als je draadloos Carplay wilt hebben dan heb je een MIB3 uitvoering van de Discover serie nodig.

@Famous Ik heb hier ook een korte kabel van ~1mtr.in het vakje onder de Clima-bediening liggen. Kan m'n Privé iPhone laden middels de kabel + Apple Carplay van input voorzien en m'n zakelijke iPhone kan draadloos laden door in dat vakje te liggen. Draadloos laden wordt overigens vrij snel onderbroken als die kabel in een lusje in dat vak ligt.. Schijnbaar is dat systeem niet gediend van extra 'spoelen' :+

[ Voor 52% gewijzigd door Will_M op 01-07-2021 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Geneuzel met draadlooze shizzle. Ik heb gewoon twee (micro USB resp USB-C) kabels lopen, een vanuit de middenconsole en een van onder de armsteun. Als ie aan de kabel hangt laadt ie toch, waarom dan zo moeilijk doen met QI?
Nou snappen mijn telefoons geen draadloos laden, maar ik geloof ook niet dat ik daar echt behoefe aan heb.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Draadloos laden valt in de categorie 'als je het eenmaal hebt, wil je niet meer anders' :) Ik zou er zelf geen nieuwe telefoon of nieuwe auto voor kopen. Maar ik zou ook niet daarna terug willen naar draadjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Will_M schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 08:53:
@Famous Ik heb hier ook een korte kabel van ~1mtr.in het vakje onder de Clima-bediening liggen. Kan m'n Privé iPhone laden middels de kabel + Apple Carplay van input voorzien en m'n zakelijke iPhone kan draadloos laden door in dat vakje te liggen. Draadloos laden wordt overigens vrij snel onderbroken als die kabel in een lusje in dat vak ligt.. Schijnbaar is dat systeem niet gediend van extra 'spoelen' :+
Ik had er eerst een van 30cm maar die heeft een collega ingepikt 8)7
Heb nu die van de AirPods gepakt, volgens mij is die inderdaad rond de 1 meter.
The Eagle schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:37:
Geneuzel met draadlooze shizzle. Ik heb gewoon twee (micro USB resp USB-C) kabels lopen, een vanuit de middenconsole en een van onder de armsteun. Als ie aan de kabel hangt laadt ie toch, waarom dan zo moeilijk doen met QI?
Nou snappen mijn telefoons geen draadloos laden, maar ik geloof ook niet dat ik daar echt behoefe aan heb.
Draadloos laden in de auto hoeft van mij niet perse maar draadloze CarPlay is natuurlijk wel lekker.
Instappen en alles werkt gelijk in plaats van eerst dat kabeltje erin prutsen. Nu ben ik er aan gewend dus is het zowat automatische, maar toch :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButcherJF
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-07 09:20
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:46:
Draadloos laden valt in de categorie 'als je het eenmaal hebt, wil je niet meer anders' :) Ik zou er zelf geen nieuwe telefoon of nieuwe auto voor kopen. Maar ik zou ook niet daarna terug willen naar draadjes.
Wat @BeQuietAndDrive zegt…. Ik had dit het liefst gehad op mijn Tiguan, maar hij was verder te mooi om te laten staan.

Ik heb inmiddels een zwarte, Apple gecertificeerde, kabel binnen zodat de iPhone verbonden en tegelijk geladen wordt als ik hem in de hele simpele houder doe. Maar het liefst ga ik volledig draadloos dus.
Er zijn dongels die draadloos CarPlay mogelijk maken én er zijn retrofit draadloze laders, maar de uitdaging zit hem in een alles-in-een-apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
ButcherJF schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:22:
[...]

Wat @BeQuietAndDrive zegt…. Ik had dit het liefst gehad op mijn Tiguan, maar hij was verder te mooi om te laten staan.

Ik heb inmiddels een zwarte, Apple gecertificeerde, kabel binnen zodat de iPhone verbonden en tegelijk geladen wordt als ik hem in de hele simpele houder doe. Maar het liefst ga ik volledig draadloos dus.
Er zijn dongels die draadloos CarPlay mogelijk maken én er zijn retrofit draadloze laders, maar de uitdaging zit hem in een alles-in-een-apparaat.
Dan moet je een MIB3 hebben + draadloos laden retrofitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
Of je koopt een aftermarket radio voor ongeveer €200,- en je hebt wireless CarPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:18
Ik gebruik meestal Android auto met maps of tomtom op mijn MIB3-systeem

Laatst weer eens met de ingebouwde kaart gereden. Bij wegwerkzaamheden op de snelweg zag ik soms een tekentje voor wegwerkzaamheden, ergens anders een "gevarendriehoek" met uitroepteken.
Wie weet wat het verschil is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

djiedjee schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:33:
Ik gebruik meestal Android auto met maps of tomtom op mijn MIB3-systeem

Laatst weer eens met de ingebouwde kaart gereden. Bij wegwerkzaamheden op de snelweg zag ik soms een tekentje voor wegwerkzaamheden, ergens anders een "gevarendriehoek" met uitroepteken.
Wie weet wat het verschil is?
Gokje.

Werkzaamheden bij het teken wegwerkzaamheden en gevarendriehoek met uitroepteken bij gevaar.

7(8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Technofreakz schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:10:
Of je koopt een aftermarket radio voor ongeveer €200,- en je hebt wireless CarPlay.
Je koopt een nieuwe Tiguan van ~€50.000,- met een Discover Media/Pro er in geïntegreerd. Vervolgens ga je, omdat je te lam bent om een kabeltje in te pluggen, een goedkoop apparaat van obscure makelij á €200,- er in klussen zodat vervolgens een groot aantal functies in het CAR / KLIMAAT menu niet meer werken? 8)7

:9 :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
Will_M schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:18:
[...]

Je koopt een nieuwe Tiguan van ~€50.000,- met een Discover Media/Pro er in geïntegreerd. Vervolgens ga je, omdat je te lam bent om een kabeltje in te pluggen, een goedkoop apparaat van obscure makelij á €200,- er in klussen zodat vervolgens een groot aantal functies in het CAR / KLIMAAT menu niet meer werken? 8)7

:9 :o :+
Is dat niet een vooroordeel dat die functies niet meer werken? Bij mijn oudere type golf heeft die radio ook alle functies van climate etc overgenomen.

En aan de andere kant.. je koopt een auto van 50k en is CarPlay niet eens wireless 🤣

[ Voor 6% gewijzigd door Technofreakz op 01-07-2021 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:18
prima gokje, alleen was dat gevaar ook gewoon wegwerkzaamheden. of hebben ze stiekum een mobiele flitser een gevarendriehoekje gegeven?
GerCor schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:36:
[...]

Gokje.

Werkzaamheden bij het teken wegwerkzaamheden en gevarendriehoek met uitroepteken bij gevaar.

7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
djiedjee schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:44:
prima gokje, alleen was dat gevaar ook gewoon wegwerkzaamheden. of hebben ze stiekum een mobiele flitser een gevarendriehoekje gegeven?

[...]
Flitsers worden standaard niet aangegeven, mobiele al helemaal niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Famous op 01-07-2021 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Technofreakz schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:43:
[...]

Is dat niet een vooroordeel dat die functies niet meer werken? Bij mijn oudere type golf heeft die radio ook alle functies van climate etc overgenomen.

En aan de andere kant.. je koopt een auto van 50k en is CarPlay niet eens wireless 🤣
Ik daag je uit 5 andere merken te noemen die het überhaupt bieden :).

@ButcherJF even een klein kabeltje bestellen is de beste en goedkoopste oplossing.

[ Voor 9% gewijzigd door GeeMoney op 01-07-2021 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Famous schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:47:
[...]

Flitsers worden standaard niet aangegeven, mobiele al helemaal niet.
Hier in de regio staan op alle 'grensovergangen' ook (nog) gevarendriekoekjes sinds 'Corona'. (Guide & Inform via VW navigatie).

@Technofreakz Helaas is het geen vooroordeel maar een 'eigen' ervaring middels een auto van een kennis van me waar ik dankzij een Android China Device een halve dag aan't VCDS'en ben geweest om het SERVICE menu weer werkzaam te kunnen krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13:56
Hier een ervaring van draadloos laden en draadloze Android auto in een ander VAG product (Enyaq).
Beiden is geen geweldige oplossing.
Draadloos Android Auto trekt je batterij leeg, en maakt de telefoon erg warm, en draadloos laden voegt nog een paar graden warmte toe, en laad net iets sneller dan dat AA de batterij leeg trekt, of voorkomt alleen dat de batterij leegloopt. Van echt opladen is nauwelijks sprake, en de telefoon wordt loeiheet.

Beter gewoon een kabeltje inpluggen. Temperatuur blijft lager, er wordt fatsoenlijk bijgeladen en de verbinding is nog eens betrouwbaarder ook.
Pagina: 1 ... 61 ... 140 Laatste