Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20:15
De politie weet ook snel wie je bent.
Been there done that B)

Wanneer wordt die geleverd? *O*

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 265pk, 440nm

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 20:13

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Vissa66 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:14:
[...]

Haha, ja, dat kan soms een nadeel zijn. :D

Vind het zelf ook een fantastische kleur op deze auto. Weer eens wat anders als grijs of wit. :)
Belachelijk dat het 3 weken moet duren.

Me.

• Vissa66
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 19:40
Famous schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:02:
Been there done that B)

De 21ste. :)
GerCor schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:10:
[...]

Belachelijk dat het 3 weken moet duren.
Agree, maar het was volgens de verkoper te druk op het moment met beurtjes, afleveringen etc. De auto kon nergens tussendoor worden gepland. Ik heb er mijn twijfels bij maar ach, heb er verder ook geen haast bij. :)

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Famous schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:02:
Been there done that B)

Yup, ik heb ook het Tshirt gele bonnetje nog. Nooit hoeven te betalen, maar dat terzijde :P
Reed toen hier in, dat viel wel op met Vmax+40 :+

@Vissa66 Ga je er ook een blauw zwaailicht opzeten trouwens? :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• RicardoMaxi
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 11-06 14:55
GeeMoney schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:59:
[...]

Je auto is niet te duur maar wat je wilt kopen is te goedkoop :+ .
Hahaha zou dat het zijn? Zou best een golf 7 gti willen of een polo gti, maar in mijn beleving zijn polo gti’s echt relatief ‘duur’ voor wat ik heb kunnen vinden. Helemaal omdat ik las dat je een latere moet nemen volgens mij vanaf 2014 of 2015 omdat die een nieuwe bak hebben die echt een heel stuk beter is dan de oude. Het ding is meer dat ik geen zin heb om weer 7-10k bij te leggen voor een andere auto. Ik denk dat mijn huidige Golf zeker 11-13k waard kan zijn, maar goed daar hebben dealers weer niks mee te maken natuurlijk. Wel jammer op die manier word ik bijna gedwongen om of een ‘veel duurdere’ auto te nemen bij een dealer, of om particulier te verkopen en dan een tijd zonder auto te moeten leven.

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16:17
RicardoMaxi schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:34:
[...]

Hahaha zou dat het zijn? Zou best een golf 7 gti willen of een polo gti, maar in mijn beleving zijn polo gti’s echt relatief ‘duur’ voor wat ik heb kunnen vinden. Helemaal omdat ik las dat je een latere moet nemen volgens mij vanaf 2014 of 2015 omdat die een nieuwe bak hebben die echt een heel stuk beter is dan de oude. Het ding is meer dat ik geen zin heb om weer 7-10k bij te leggen voor een andere auto. Ik denk dat mijn huidige Golf zeker 11-13k waard kan zijn, maar goed daar hebben dealers weer niks mee te maken natuurlijk. Wel jammer op die manier word ik bijna gedwongen om of een ‘veel duurdere’ auto te nemen bij een dealer, of om particulier te verkopen en dan een tijd zonder auto te moeten leven.
Zo werkt het spelletje :).
De marge zit op de auto die je koopt, als jij dus een duurdere auto wil inruilen is er geen marge te maken.
Als je dus veel terug krijgt op je inruil koop je of een duurdere auto of je hebt een excentriek model :p.

• Technofreakz
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 20:35
Misschien gewoon je eigen golf eerst zelf verkopen? M’n zwager was zijn golf ook in 1 dag kwijt voor de vraagprijs.

• RicardoMaxi
Technofreakz schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:41:
Misschien gewoon je eigen golf eerst zelf verkopen? M’n zwager was zijn golf ook in 1 dag kwijt voor de vraagprijs.
Zou ik zo brutaal mogen zijn om te vragen wat voor model hij had en met hoeveel kilometer?

• RicardoMaxi
GeeMoney schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:37:
[...]

Zo werkt het spelletje :).
De marge zit op de auto die je koopt, als jij dus een duurdere auto wil inruilen is er geen marge te maken.
Als je dus veel terug krijgt op je inruil koop je of een duurdere auto of je hebt een excentriek model :p.
Ja aan de ene kant is het ook wel logisch natuurlijk, aan de andere kant krijgen ze er een ‘nieuwere’ met minder kilometers voor terug die je voor hetzelfde geld kan verkopen, maar dat is misschien ook wel mijn simpele gedachtegang die op die manier denkt. Even doorsparen voor een Golf 7.5 GTI dan maar denk ik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20:10
RicardoMaxi schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 00:22:
[...]

Aan de andere kant krijgen ze er een ‘nieuwere’ met minder kilometers voor terug die je voor hetzelfde geld kan verkopen
Stel dat ze jou 11k geven en hem voor 13k kunnen verkopen. 2000 "winst" lijkt in onze ogen veel. Maar...

- Hij moet de werkplaats in om te bekijken wat de status is en verkoopklaar maken;
- Hij gaat langs een poetsbedrijf;
- Ze moeten een advertentie gaan maken en plaatsen;
- Tot de eerste klant komt staat ie in de weg, de ruimte in de showroom en buiten is maar beperkt;
- Een potentiele klant wil garantie, wat een flink risico is voor de dealer;
- Een potentiele klant wil korting;
- Een potentiele klant wil een volle tank en een particulier verwacht ook nog een bosje bloemen;
- De eerste 2 kijkers nemen hem niet, verkoper is zijn tijd kwijt;
- etc

Ik maak het misschien wat dramatisch maar dit is wel ongeveer wat zij er allemaal mee moeten doen voor die 2k marge. Komt de klant terug met gezeur? Dan zijn ze het eigenlijk alweer kwijt. Dat de klant terug blijft komen voor onderhoud (dat waar de dealer op verdiend) is klein. Daarom gaan de meeste inruilers onder de 20k rechtstreeks naar "de handel": Zelfs mijn vorige Golf 7 GTD die ik inleverde toen ie 3 jaar oud was en 140k kilometer is volgens de RDW al binnen 2 dagen geexporteerd.

Zelf heb je er het meeste aan als je hem particilier verkoopt. En dán kun je weer gaan onderhandelen voor die GTI, want zonder inruil geven ze graag nog wat korting.

[Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 11-06-2021 05:51]

• Technofreakz
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 20:35
RicardoMaxi schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 00:20:
[...]

Zou ik zo brutaal mogen zijn om te vragen wat voor model hij had en met hoeveel kilometer?
Golf 7 bj 2015 1.4 Tsi met alle opties half leder Panorama etc. 130k kilometers voor 15k verkocht.

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online
Dennisdn schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 05:49:
[...]

Stel dat ze jou 11k geven en hem voor 13k kunnen verkopen. 2000 "winst" lijkt in onze ogen veel. Maar...

- Hij moet de werkplaats in om te bekijken wat de status is en verkoopklaar maken;
- Hij gaat langs een poetsbedrijf;
- Ze moeten een advertentie gaan maken en plaatsen;
- Tot de eerste klant komt staat ie in de weg, de ruimte in de showroom en buiten is maar beperkt;
- Een potentiele klant wil garantie, wat een flink risico is voor de dealer;
- Een potentiele klant wil korting;
- Een potentiele klant wil een volle tank en een particulier verwacht ook nog een bosje bloemen;
- De eerste 2 kijkers nemen hem niet, verkoper is zijn tijd kwijt;
- etc

Ik maak het misschien wat dramatisch maar dit is wel ongeveer wat zij er allemaal mee moeten doen voor die 2k marge. Komt de klant terug met gezeur? Dan zijn ze het eigenlijk alweer kwijt. Dat de klant terug blijft komen voor onderhoud (dat waar de dealer op verdiend) is klein. Daarom gaan de meeste inruilers onder de 20k rechtstreeks naar "de handel": Zelfs mijn vorige Golf 7 GTD die ik inleverde toen ie 3 jaar oud was en 140k kilometer is volgens de RDW al binnen 2 dagen geexporteerd.

Zelf heb je er het meeste aan als je hem particilier verkoopt. En dán kun je weer gaan onderhandelen voor die GTI, want zonder inruil geven ze graag nog wat korting.
Jup precies dit, ik werk bij een bedrijfswagendealer in de verkoop en stoot liever het gros af naar de handel zodat ik er geen omkijken meer naar heb en je verzekerd bent van je geld en je transactie altijd klopt. En mensen hebben idd een heel ander verwachtingspatroon bij een officiele dealer zoals garantie etc dan bij een lokale handelaar.

Heb nog paar foto's geschoten met het goede weer:

[Voor 18% gewijzigd door Scrtz op 11-06-2021 08:55]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisdn
Scrtz schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:29:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu ik zelf weer aan het configureren ben zag ik dat een GTE niet heel veel duurder is dan een 1.5. Maar ziet er wel iets leuker uit. Zou ik wat aan een GTE hebben als ik hem nooit aan stekker hang? (Kan thuis niet). Bedoel, is het noemenswaardig wat hij oplaadt aan alleen uitrollen en remmen e.d? Of is het in de praktijk zonder laden “een gewoon Golfje”?

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 14:30
Scrtz schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:29:
[...]

Jup precies dit, ik werk bij een bedrijfswagendealer in de verkoop en stoot liever het gros af naar de handel zodat ik er geen omkijken meer naar heb en je verzekerd bent van je geld en je transactie altijd klopt. En mensen hebben idd een heel ander verwachtingspatroon bij een officiele dealer zoals garantie etc dan bij een lokale handelaar.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ben jij soms van de KKK? :o

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Scrtz
  • Nu online
Dennisdn schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:13:
[...]

Nu ik zelf weer aan het configureren ben zag ik dat een GTE niet heel veel duurder is dan een 1.5. Maar ziet er wel iets leuker uit. Zou ik wat aan een GTE hebben als ik hem nooit aan stekker hang? (Kan thuis niet). Bedoel, is het noemenswaardig wat hij oplaadt aan alleen uitrollen en remmen e.d? Of is het in de praktijk zonder laden “een gewoon Golfje”?
Ja zeker wel, je kunt zelfs instellen dat hij volledig oplaadt tijdens het rijden, dan gebruikt hij zelfs de omwentelingen van je banden om de batterij op te laden, lichtelijk ten koste van wat brandstof denk ik maargoed. Dat doe ik dus ook altijd, nu 10k op de teller en pas 2x ergens (kunnen) opladen.

Dat was overigens ook precies de reden waarom ik voor de GTE ben gegaan, scheelde maar 1-2k met een volle R-line en vind de GTE er een stuk leuker uit zien, ook wat exclusiever.

Wel matrix LED nemen, dan loopt de blauwe bies netjes door de koplampen en heb je de 3D LED achterlichten, wereld van verschil en matrix LED met automatisch grootlicht is echt supertechniek.
Haha mooi dat kenteken he, s'ochtends voordat ik die auto ging ophalen dacht ik daar nog over na, ik wist dat de nieuwe serie met K begon begin dit jaar en dacht nog 'zou wel grappig zijn als ik KKK krijg', en zo gebeurde het..

[Voor 6% gewijzigd door Scrtz op 11-06-2021 12:18]

• Dennisdn
Scrtz schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:17:
[...]

Ja zeker wel, je kunt zelfs instellen dat hij volledig oplaadt tijdens het rijden, dan gebruikt hij zelfs de omwentelingen van je banden om de batterij op te laden, lichtelijk ten koste van wat brandstof denk ik maargoed. Dat doe ik dus ook altijd, nu 10k op de teller en pas 2x ergens (kunnen) opladen.

Dat was overigens ook precies de reden waarom ik voor de GTE ben gegaan, scheelde maar 1-2k met een volle R-line en vind de GTE er een stuk leuker uit zien, ook wat exclusiever.

Wel matrix LED nemen, dan loopt de blauwe bies netjes door de koplampen en heb je de 3D LED achterlichten, wereld van verschil en matrix LED met automatisch grootlicht is echt supertechniek.
Aha, als het ook zonder stekker leuk is dan kan het hem worden áls ik weer voor een Golfje ga. Maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Maar als ik ervoor ga, dan sowieso weer een gevalletje alles aanvinken behalve de keyless, dus zéker de matrix LED. :) Dank!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:23

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Alleen al de achterklep kunnen openen zonder de auto te ontgrendelen, zou voor mij reden zijn keyless te nemen.

En hoe werkt starten precies? Moet je dan net als vroeger, de sleutel uitklappen, in het contactslot steken en omdraaien? Of is dat los van keyless ontgrendelen?

Ik rij geregeld diverse auto's van diverse merken, de laatste 3 a 4 jaar zat er geen enkele meer bij die niet volledig keyless was. Dus mijn vraag is oprecht ;)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Scrtz
  • Nu online
Bij de GTE heb je standaard Keyless dus je kunt uberhaupt niet meer zonder bestellen. Je kunt wel inschakelen dat de auto ontgrendeld als je in de buurt komt, werkt perfect.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20:15
Moet je toch maar stock blijven @Vissa66 :p

Nog wel wielspin, zelfs in de drie. Hopelijk gooien ze snel andere banden eronder..

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 265pk, 440nm

• renedr
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 13:59
Dennisdn schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:13:
[...]

Tot je een paar keer in EV mode gereden hebt en je gaat vanzelf laden.

Rijdt veel prettiger, zonder herrie of versnellingen

• Dennisdn
renedr schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:03:
[...]

Tot je een paar keer in EV mode gereden hebt en je gaat vanzelf laden.

Rijdt veel prettiger, zonder herrie of versnellingen
Helaas, wij mogen thuis geen laadpaal plaatsen op onze parkeervakken in een VVE-garage. Anders was ik wel voor een ID3 of 4 gegaan.

• renedr
Dennisdn schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:07:
[...]

Helaas, wij mogen thuis geen laadpaal plaatsen op onze parkeervakken in een VVE-garage. Anders was ik wel voor een ID3 of 4 gegaan.
Er zijn genoeg andere plekken, boodschappen doen, op bezoek.

Ik dacht in het begin ook, nou ga wel lekker op brandstof rijden.

Maar het reed elektrisch zo lekker, dat ik overal waar ik kon gewoon ging stekkeren. Met huidige benzineprijzen al helemaal.

Het terugwinnen van energie is altijd wel nuttig, maar dat merk je bijna niet.

Op vakantie in de bergen wél. Met 0km accu boven aan de berg aankomen en bergpas naar beneden 50km beneden, accu helemaal opgeladen op regenereren. Remmen in de bergen is gewoon weggooien van energie.

Ik werd helemaal fan van het elektrisch rijden, juist door mijn PHEV en daardoor nu een EV al 1,5 jaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisdn
renedr schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:45:
[...]

Er zijn genoeg andere plekken, boodschappen doen, op bezoek.

Ik werd helemaal fan van het elektrisch rijden.
Thuis laden voelt al als een hele stap achteruit wat betreft gemak, laat staan ik steeds ergens anders moet gaan laden.... Ik moet altijd een beetje grinniken om de opmerking van de voorstanders: "Ah, 20 minuutjes op een parkeerplaats staan en hij is weer half vol, bakje koffie erbij.. even Netflixen...."

Ik wíl niet 20 minuten koffie drinken, ik wil naar huis. Ik ga daar wel Netflixen. En als ik daar al niet eens kan laden dan is het allemaal maar behelpen. Daarvoor is mijn tijd echt te kostbaar en gewoon tanken te makkelijk.

Op zich ben ik wel "om" hoor. Een leasetermijn geleden kwam het niet eens in mij op om elektrisch te bekijken. Nu gaat het allemaal zo hard met de leuke modellen en is de actieradius accepteerbaar, áls ik thuis zou kunnen laden....

[Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 14-06-2021 12:03]

• renedr
Dennisdn schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:58:
Thuis laden voelt al als een hele stap achteruit wat betreft gemak, laat staan ik steeds ergens anders moet gaan laden.... Ik moet altijd een beetje grinniken om de opmerking van de voorstanders: "Ah, 20 minuutjes op een parkeerplaats staan en hij is weer half vol, bakje koffie erbij.. even Netflixen...."

Ik wíl niet 20 minuten koffie drinken, ik wil naar huis. Ik ga daar wel Netflixen. En als ik daar al niet eens kan laden dan is het allemaal maar behelpen. Daarvoor is mijn tijd echt te kostbaar en gewoon tanken te makkelijk.

Op zich ben ik wel "om" hoor. Een leasetermijn geleden kwam het niet eens in mij op om elektrisch te bekijken. Nu gaat het allemaal zo hard met de leuke modellen en is de actieradius accepteerbaar, áls ik thuis zou kunnen laden....
Maar dat doe je met een PHEV toch ook niet?
Als je boodschappen gaat doen en er staat toch een paal beschikbaar, waarom niet? Kost geen extra tijd, je hoeft niet te wachten tot hij vol is, alles is mooi meegenomen.

Thuisladen is juist gemakkelijker geworden, je hoeft minder te tanken bij een tankstation, ik had altijd een hekel aan tanken, je was weer 10 minuten extra kwijt, als het weer eens druk was, nog wat meer. Nu thuis is het laden als ik slaap.

Onderweg op vakantie snap ik je punt, maar dat heb je niet met een PHEV, nu met de EV ben ik inderdaad vvaker aan het stoppen onderweg. Ja het kost iets meer tijd, maar écht hinderlijk vind ik het ook weer niet. Ik ga maar eens per jaar op vakantie en daarnaast scheelt het veel geld. Hoeveel mensen rijden geen uur om via Luxemburg, om daar lekker goedkoop vol te tanken? Daar kan ik twee laadstops van inplannen, goed voor een kleine 800km.

Het vervelendste van elektrisch rijden is dat je beter geen 200 kan rijden in Duitdland, of nét die RS6 die even wil spelen als ik nog maar 16% accu over heb >:)

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:23

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Tanken duurt geen 10 minuten? Gisteren nog tankje volgegooid. iPhone tegen de scanner aan, slang erin en ik was twee a drie minuten in totaal kwijt, hooguit.

Maar, EV is inderdaad even omschakelen. Hoewel nu met de actieradiussen van > 400 km i.c.m thuiswerken kom je toch een eind. Voor de vakantie zou je eventueel ook twee weken een benzineauto kunnen huren. Ben je nog steeds goedkoper uit op jaarbasis van met je vorige auto.

Ik lees nog wel steeds dat het europees nog steeds lastig is met x aantal pasjes dat je nodig hebt, is dat nog steeds zo? Waarom kun je niet gewoon je Mastercard of iPhone tegen zo'n paal aan houden? Krijg er een beetje OV Chipkaart gevoel bij soms.

[Voor 12% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 14-06-2021 14:09]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Pagina: 1 ... 58 59 60 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True