Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Belachelijk dat het 3 weken moet duren.Vissa66 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:14:
[...]
Haha, ja, dat kan soms een nadeel zijn.
Vind het zelf ook een fantastische kleur op deze auto. Weer eens wat anders als grijs of wit.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
De 21ste.Famous schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:02:
De politie weet ook snel wie je bent.
Been there done that![]()
Wanneer wordt die geleverd?
Agree, maar het was volgens de verkoper te druk op het moment met beurtjes, afleveringen etc. De auto kon nergens tussendoor worden gepland. Ik heb er mijn twijfels bij maar ach, heb er verder ook geen haast bij.
M3P 24'
Yup, ik heb ook het Tshirt gele bonnetje nog. Nooit hoeven te betalen, maar dat terzijdeFamous schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:02:
De politie weet ook snel wie je bent.
Been there done that![]()
Wanneer wordt die geleverd?
Reed toen hier in, dat viel wel op met Vmax+40
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xs3ogk2Ook3KeZwY5JZtKEyY.jpg?f=user_large)
@Vissa66 Ga je er ook een blauw zwaailicht opzeten trouwens?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Hahaha zou dat het zijn? Zou best een golf 7 gti willen of een polo gti, maar in mijn beleving zijn polo gti’s echt relatief ‘duur’ voor wat ik heb kunnen vinden. Helemaal omdat ik las dat je een latere moet nemen volgens mij vanaf 2014 of 2015 omdat die een nieuwe bak hebben die echt een heel stuk beter is dan de oude. Het ding is meer dat ik geen zin heb om weer 7-10k bij te leggen voor een andere auto. Ik denk dat mijn huidige Golf zeker 11-13k waard kan zijn, maar goed daar hebben dealers weer niks mee te maken natuurlijk. Wel jammer op die manier word ik bijna gedwongen om of een ‘veel duurdere’ auto te nemen bij een dealer, of om particulier te verkopen en dan een tijd zonder auto te moeten leven.GeeMoney schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:59:
[...]
Je auto is niet te duur maar wat je wilt kopen is te goedkoop.
Zo werkt het spelletjeRicardoMaxi schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:34:
[...]
Hahaha zou dat het zijn? Zou best een golf 7 gti willen of een polo gti, maar in mijn beleving zijn polo gti’s echt relatief ‘duur’ voor wat ik heb kunnen vinden. Helemaal omdat ik las dat je een latere moet nemen volgens mij vanaf 2014 of 2015 omdat die een nieuwe bak hebben die echt een heel stuk beter is dan de oude. Het ding is meer dat ik geen zin heb om weer 7-10k bij te leggen voor een andere auto. Ik denk dat mijn huidige Golf zeker 11-13k waard kan zijn, maar goed daar hebben dealers weer niks mee te maken natuurlijk. Wel jammer op die manier word ik bijna gedwongen om of een ‘veel duurdere’ auto te nemen bij een dealer, of om particulier te verkopen en dan een tijd zonder auto te moeten leven.
De marge zit op de auto die je koopt, als jij dus een duurdere auto wil inruilen is er geen marge te maken.
Als je dus veel terug krijgt op je inruil koop je of een duurdere auto of je hebt een excentriek model
Zou ik zo brutaal mogen zijn om te vragen wat voor model hij had en met hoeveel kilometer?Technofreakz schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:41:
Misschien gewoon je eigen golf eerst zelf verkopen? M’n zwager was zijn golf ook in 1 dag kwijt voor de vraagprijs.
Ja aan de ene kant is het ook wel logisch natuurlijk, aan de andere kant krijgen ze er een ‘nieuwere’ met minder kilometers voor terug die je voor hetzelfde geld kan verkopen, maar dat is misschien ook wel mijn simpele gedachtegang die op die manier denkt. Even doorsparen voor een Golf 7.5 GTI dan maar denk ik.GeeMoney schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:37:
[...]
Zo werkt het spelletje.
De marge zit op de auto die je koopt, als jij dus een duurdere auto wil inruilen is er geen marge te maken.
Als je dus veel terug krijgt op je inruil koop je of een duurdere auto of je hebt een excentriek model.
Stel dat ze jou 11k geven en hem voor 13k kunnen verkopen. 2000 "winst" lijkt in onze ogen veel. Maar...RicardoMaxi schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 00:22:
[...]
Aan de andere kant krijgen ze er een ‘nieuwere’ met minder kilometers voor terug die je voor hetzelfde geld kan verkopen
- Hij moet de werkplaats in om te bekijken wat de status is en verkoopklaar maken;
- Hij gaat langs een poetsbedrijf;
- Ze moeten een advertentie gaan maken en plaatsen;
- Tot de eerste klant komt staat ie in de weg, de ruimte in de showroom en buiten is maar beperkt;
- Een potentiele klant wil garantie, wat een flink risico is voor de dealer;
- Een potentiele klant wil korting;
- Een potentiele klant wil een volle tank en een particulier verwacht ook nog een bosje bloemen;
- De eerste 2 kijkers nemen hem niet, verkoper is zijn tijd kwijt;
- etc
Ik maak het misschien wat dramatisch maar dit is wel ongeveer wat zij er allemaal mee moeten doen voor die 2k marge. Komt de klant terug met gezeur? Dan zijn ze het eigenlijk alweer kwijt. Dat de klant terug blijft komen voor onderhoud (dat waar de dealer op verdiend) is klein. Daarom gaan de meeste inruilers onder de 20k rechtstreeks naar "de handel": Zelfs mijn vorige Golf 7 GTD die ik inleverde toen ie 3 jaar oud was en 140k kilometer is volgens de RDW al binnen 2 dagen geexporteerd.
Zelf heb je er het meeste aan als je hem particilier verkoopt. En dán kun je weer gaan onderhandelen voor die GTI, want zonder inruil geven ze graag nog wat korting.
[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 11-06-2021 05:51 ]
Golf 7 bj 2015 1.4 Tsi met alle opties half leder Panorama etc. 130k kilometers voor 15k verkocht.RicardoMaxi schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 00:20:
[...]
Zou ik zo brutaal mogen zijn om te vragen wat voor model hij had en met hoeveel kilometer?
Jup precies dit, ik werk bij een bedrijfswagendealer in de verkoop en stoot liever het gros af naar de handel zodat ik er geen omkijken meer naar heb en je verzekerd bent van je geld en je transactie altijd klopt. En mensen hebben idd een heel ander verwachtingspatroon bij een officiele dealer zoals garantie etc dan bij een lokale handelaar.Dennisdn schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 05:49:
[...]
Stel dat ze jou 11k geven en hem voor 13k kunnen verkopen. 2000 "winst" lijkt in onze ogen veel. Maar...
- Hij moet de werkplaats in om te bekijken wat de status is en verkoopklaar maken;
- Hij gaat langs een poetsbedrijf;
- Ze moeten een advertentie gaan maken en plaatsen;
- Tot de eerste klant komt staat ie in de weg, de ruimte in de showroom en buiten is maar beperkt;
- Een potentiele klant wil garantie, wat een flink risico is voor de dealer;
- Een potentiele klant wil korting;
- Een potentiele klant wil een volle tank en een particulier verwacht ook nog een bosje bloemen;
- De eerste 2 kijkers nemen hem niet, verkoper is zijn tijd kwijt;
- etc
Ik maak het misschien wat dramatisch maar dit is wel ongeveer wat zij er allemaal mee moeten doen voor die 2k marge. Komt de klant terug met gezeur? Dan zijn ze het eigenlijk alweer kwijt. Dat de klant terug blijft komen voor onderhoud (dat waar de dealer op verdiend) is klein. Daarom gaan de meeste inruilers onder de 20k rechtstreeks naar "de handel": Zelfs mijn vorige Golf 7 GTD die ik inleverde toen ie 3 jaar oud was en 140k kilometer is volgens de RDW al binnen 2 dagen geexporteerd.
Zelf heb je er het meeste aan als je hem particilier verkoopt. En dán kun je weer gaan onderhandelen voor die GTI, want zonder inruil geven ze graag nog wat korting.
Heb nog paar foto's geschoten met het goede weer:
:strip_exif()/f/image/kdx47XZ2ZdIVsYE1laF9oTld.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/7TW6GEaI7WPhCk22xzEcuqyE.jpg?f=fotoalbum_medium)
[ Voor 18% gewijzigd door Scrtz op 11-06-2021 08:55 ]
Nu ik zelf weer aan het configureren ben zag ik dat een GTE niet heel veel duurder is dan een 1.5. Maar ziet er wel iets leuker uit. Zou ik wat aan een GTE hebben als ik hem nooit aan stekker hang? (Kan thuis niet). Bedoel, is het noemenswaardig wat hij oplaadt aan alleen uitrollen en remmen e.d? Of is het in de praktijk zonder laden “een gewoon Golfje”?Scrtz schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:29:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ben jij soms van de KKK?Scrtz schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:29:
[...]
Jup precies dit, ik werk bij een bedrijfswagendealer in de verkoop en stoot liever het gros af naar de handel zodat ik er geen omkijken meer naar heb en je verzekerd bent van je geld en je transactie altijd klopt. En mensen hebben idd een heel ander verwachtingspatroon bij een officiele dealer zoals garantie etc dan bij een lokale handelaar.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja zeker wel, je kunt zelfs instellen dat hij volledig oplaadt tijdens het rijden, dan gebruikt hij zelfs de omwentelingen van je banden om de batterij op te laden, lichtelijk ten koste van wat brandstof denk ik maargoed. Dat doe ik dus ook altijd, nu 10k op de teller en pas 2x ergens (kunnen) opladen.Dennisdn schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:13:
[...]
Nu ik zelf weer aan het configureren ben zag ik dat een GTE niet heel veel duurder is dan een 1.5. Maar ziet er wel iets leuker uit. Zou ik wat aan een GTE hebben als ik hem nooit aan stekker hang? (Kan thuis niet). Bedoel, is het noemenswaardig wat hij oplaadt aan alleen uitrollen en remmen e.d? Of is het in de praktijk zonder laden “een gewoon Golfje”?
Dat was overigens ook precies de reden waarom ik voor de GTE ben gegaan, scheelde maar 1-2k met een volle R-line en vind de GTE er een stuk leuker uit zien, ook wat exclusiever.
Wel matrix LED nemen, dan loopt de blauwe bies netjes door de koplampen en heb je de 3D LED achterlichten, wereld van verschil en matrix LED met automatisch grootlicht is echt supertechniek.
Haha mooi dat kenteken he, s'ochtends voordat ik die auto ging ophalen dacht ik daar nog over na, ik wist dat de nieuwe serie met K begon begin dit jaar en dacht nog 'zou wel grappig zijn als ik KKK krijg', en zo gebeurde het..
[ Voor 6% gewijzigd door Scrtz op 11-06-2021 12:18 ]
Aha, als het ook zonder stekker leuk is dan kan het hem worden áls ik weer voor een Golfje ga. Maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Maar als ik ervoor ga, dan sowieso weer een gevalletje alles aanvinken behalve de keyless, dus zéker de matrix LED.Scrtz schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:17:
[...]
Ja zeker wel, je kunt zelfs instellen dat hij volledig oplaadt tijdens het rijden, dan gebruikt hij zelfs de omwentelingen van je banden om de batterij op te laden, lichtelijk ten koste van wat brandstof denk ik maargoed. Dat doe ik dus ook altijd, nu 10k op de teller en pas 2x ergens (kunnen) opladen.
Dat was overigens ook precies de reden waarom ik voor de GTE ben gegaan, scheelde maar 1-2k met een volle R-line en vind de GTE er een stuk leuker uit zien, ook wat exclusiever.
Wel matrix LED nemen, dan loopt de blauwe bies netjes door de koplampen en heb je de 3D LED achterlichten, wereld van verschil en matrix LED met automatisch grootlicht is echt supertechniek.
En hoe werkt starten precies? Moet je dan net als vroeger, de sleutel uitklappen, in het contactslot steken en omdraaien? Of is dat los van keyless ontgrendelen?
Ik rij geregeld diverse auto's van diverse merken, de laatste 3 a 4 jaar zat er geen enkele meer bij die niet volledig keyless was. Dus mijn vraag is oprecht
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tFTKsBOvFiktC67GefDdeY2V.jpg?f=user_large)
Nog wel wielspin, zelfs in de drie. Hopelijk gooien ze snel andere banden eronder..
Tot je een paar keer in EV mode gereden hebt en je gaat vanzelf laden.Dennisdn schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:13:
[...]
Nu ik zelf weer aan het configureren ben zag ik dat een GTE niet heel veel duurder is dan een 1.5. Maar ziet er wel iets leuker uit. Zou ik wat aan een GTE hebben als ik hem nooit aan stekker hang? (Kan thuis niet). Bedoel, is het noemenswaardig wat hij oplaadt aan alleen uitrollen en remmen e.d? Of is het in de praktijk zonder laden “een gewoon Golfje”?
Rijdt veel prettiger, zonder herrie of versnellingen
Helaas, wij mogen thuis geen laadpaal plaatsen op onze parkeervakken in een VVE-garage. Anders was ik wel voor een ID3 of 4 gegaan.renedr schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:03:
[...]
Tot je een paar keer in EV mode gereden hebt en je gaat vanzelf laden.
Rijdt veel prettiger, zonder herrie of versnellingen
Er zijn genoeg andere plekken, boodschappen doen, op bezoek.Dennisdn schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:07:
[...]
Helaas, wij mogen thuis geen laadpaal plaatsen op onze parkeervakken in een VVE-garage. Anders was ik wel voor een ID3 of 4 gegaan.
Ik dacht in het begin ook, nou ga wel lekker op brandstof rijden.
Maar het reed elektrisch zo lekker, dat ik overal waar ik kon gewoon ging stekkeren. Met huidige benzineprijzen al helemaal.
Het terugwinnen van energie is altijd wel nuttig, maar dat merk je bijna niet.
Op vakantie in de bergen wél. Met 0km accu boven aan de berg aankomen en bergpas naar beneden 50km beneden, accu helemaal opgeladen op regenereren. Remmen in de bergen is gewoon weggooien van energie.
Ik werd helemaal fan van het elektrisch rijden, juist door mijn PHEV en daardoor nu een EV al 1,5 jaar.
Thuis laden voelt al als een hele stap achteruit wat betreft gemak, laat staan ik steeds ergens anders moet gaan laden.... Ik moet altijd een beetje grinniken om de opmerking van de voorstanders: "Ah, 20 minuutjes op een parkeerplaats staan en hij is weer half vol, bakje koffie erbij.. even Netflixen...."renedr schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:45:
[...]
Er zijn genoeg andere plekken, boodschappen doen, op bezoek.
Ik werd helemaal fan van het elektrisch rijden.
Ik wíl niet 20 minuten koffie drinken, ik wil naar huis. Ik ga daar wel Netflixen. En als ik daar al niet eens kan laden dan is het allemaal maar behelpen. Daarvoor is mijn tijd echt te kostbaar en gewoon tanken te makkelijk.
Op zich ben ik wel "om" hoor. Een leasetermijn geleden kwam het niet eens in mij op om elektrisch te bekijken. Nu gaat het allemaal zo hard met de leuke modellen en is de actieradius accepteerbaar, áls ik thuis zou kunnen laden....
[ Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 14-06-2021 12:03 ]
Maar dat doe je met een PHEV toch ook niet?Dennisdn schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:58:
Thuis laden voelt al als een hele stap achteruit wat betreft gemak, laat staan ik steeds ergens anders moet gaan laden.... Ik moet altijd een beetje grinniken om de opmerking van de voorstanders: "Ah, 20 minuutjes op een parkeerplaats staan en hij is weer half vol, bakje koffie erbij.. even Netflixen...."
Ik wíl niet 20 minuten koffie drinken, ik wil naar huis. Ik ga daar wel Netflixen. En als ik daar al niet eens kan laden dan is het allemaal maar behelpen. Daarvoor is mijn tijd echt te kostbaar en gewoon tanken te makkelijk.
Op zich ben ik wel "om" hoor. Een leasetermijn geleden kwam het niet eens in mij op om elektrisch te bekijken. Nu gaat het allemaal zo hard met de leuke modellen en is de actieradius accepteerbaar, áls ik thuis zou kunnen laden....
Als je boodschappen gaat doen en er staat toch een paal beschikbaar, waarom niet? Kost geen extra tijd, je hoeft niet te wachten tot hij vol is, alles is mooi meegenomen.
Thuisladen is juist gemakkelijker geworden, je hoeft minder te tanken bij een tankstation, ik had altijd een hekel aan tanken, je was weer 10 minuten extra kwijt, als het weer eens druk was, nog wat meer. Nu thuis is het laden als ik slaap.
Onderweg op vakantie snap ik je punt, maar dat heb je niet met een PHEV, nu met de EV ben ik inderdaad vvaker aan het stoppen onderweg. Ja het kost iets meer tijd, maar écht hinderlijk vind ik het ook weer niet. Ik ga maar eens per jaar op vakantie en daarnaast scheelt het veel geld. Hoeveel mensen rijden geen uur om via Luxemburg, om daar lekker goedkoop vol te tanken? Daar kan ik twee laadstops van inplannen, goed voor een kleine 800km.
Het vervelendste van elektrisch rijden is dat je beter geen 200 kan rijden in Duitdland, of nét die RS6 die even wil spelen als ik nog maar 16% accu over heb
Maar, EV is inderdaad even omschakelen. Hoewel nu met de actieradiussen van > 400 km i.c.m thuiswerken kom je toch een eind. Voor de vakantie zou je eventueel ook twee weken een benzineauto kunnen huren. Ben je nog steeds goedkoper uit op jaarbasis van met je vorige auto.
Ik lees nog wel steeds dat het europees nog steeds lastig is met x aantal pasjes dat je nodig hebt, is dat nog steeds zo? Waarom kun je niet gewoon je Mastercard of iPhone tegen zo'n paal aan houden? Krijg er een beetje OV Chipkaart gevoel bij soms.
[ Voor 12% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 14-06-2021 14:09 ]
https://www.volkswagen.nl/zomer
(ik heb m vandaag gehaald
thanks, ff een afspraakje makenFreakin77 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 20:54:
gratis (22liter) koelbox op 12v bij een zomercheck (van 20 euro) bij de VW dealer boys..
(ik heb m vandaag gehaald)
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Potverdorrie, had er maandag net eentje gekochtFreakin77 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 20:54:
gratis (22liter) koelbox op 12v bij een zomercheck (van 20 euro) bij de VW dealer boys..
(ik heb m vandaag gehaald)
Zo eerst maar eens kijken of mijn afspraak voor de piepende remmen door kan gaan om 13:00.
Die is al vier keer verzet omdat de juiste onderdelen niet binnen komen.
Net gebeld of alles binnen is voor ik er weer voor jan met de korte achternaam sta.. "ik bel u zo even terug", ben benieuwd

Edit: Wat verrassend, weer niet binnen
[ Voor 3% gewijzigd door Famous op 16-06-2021 11:15 ]
Breng je die weer terug.Famous schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:12:
[...]
Potverdorrie, had er maandag net eentje gekocht
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
nah, ben er blij mee en retouren zijn ook gewoon irritant voor de verkoper
Proefrit gehad en wat ons betreft een prima auto.
Zijn er hier mensen met een T-cross die pro / Cons hebben welke ik misschien over het hoofd zie?
Heb zelf geen T-cross, maar wij kunnen niet ruiken welke pro's en cons jij zelf al hebt gezien. Dus roep eerst eens wat je zelf ziet - kunnen wij daar weer op reagerenseadogg schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:36:
Geen of deze vraag hier van toepassing is, maar ik sta op het punt een VW T-Cross te halen (2021 model, private lease).
Proefrit gehad en wat ons betreft een prima auto.
Zijn er hier mensen met een T-cross die pro / Cons hebben welke ik misschien over het hoofd zie?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Thx! ik heb weinig eisen dus dat zit wel goed! Het enige wat me opviel was dat de Lane-assist erg aanwezig was (stuurde heel snel, scherp tegen) en de stop-start systeem viel me een beetje tegen. Deze was heel nadrukkelijk aanwezig (trillen).The Eagle schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:50:
[...]
Heb zelf geen T-cross, maar wij kunnen niet ruiken welke pro's en cons jij zelf al hebt gezien. Dus roep eerst eens wat je zelf ziet - kunnen wij daar weer op reagerenWat voor jou een con is hoeft het voor ons niet te zijn natuurlijk
Verder naast de afwerking, ruimte, wegligging ben ik erg positief! Ik krijg alleen bijna geen negatieve feedback gevonden dus dat maakt mij een beetje sceptisch
LA en alle andere hulpsystemen zoals ACC moet je vooral aan wennen en mee leren rijden. In het begin is het onwennig. Toevallig afgelopen week een collega een beetje getraind in het gebruiken van die spullen. Hij had bij het ontvangen van de auto alles uit laten zetten, want irritant.seadogg schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:02:
[...]
Het enige wat me opviel was dat de Lane-assist erg aanwezig was (stuurde heel snel, scherp tegen) en de stop-start systeem viel me een beetje tegen. Deze was heel nadrukkelijk aanwezig (trillen).
Als je eenmaal weet en voelt wat de systemen kunnen, waarom ie wanneer wat doet, en hoe je het kan overrulen wanneer nodig, dan is het super fijn en wil je nooit meer iets anders.
Hij was dus al niet standaard blijkt. Hij had 301pk en 630nm. (Standaard is 272/600).Famous schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:15:
[...]
Gaaf!
Ben benieuwd, toch “beperken” of volle mep?
Nu heeft hij 331pk en 713nm.
Hele nette score. 😍
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Bx5BEecmqzFa7wyioOotMdK3.jpg?f=user_large)
Overigens niet de beste tijd om hem te meten met deze warme lucht. Maar ik ben tevreden.
[ Voor 32% gewijzigd door Tylen op 17-06-2021 13:20 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
SS , ACC en LA moet je idd mee leren rijden. Wat ik wel heb gemerkt is dat het met een DSG vele malen fijner combineert, zeker wanneer je er ook nog een 1.0 bij hebt.seadogg schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:02:
[...]
Thx! ik heb weinig eisen dus dat zit wel goed! Het enige wat me opviel was dat de Lane-assist erg aanwezig was (stuurde heel snel, scherp tegen) en de stop-start systeem viel me een beetje tegen. Deze was heel nadrukkelijk aanwezig (trillen).
Verder naast de afwerking, ruimte, wegligging ben ik erg positief! Ik krijg alleen bijna geen negatieve feedback gevonden dus dat maakt mij een beetje sceptisch
SS kan dr evt ook uitgeprobrammeerd worden. ACC overrule je door zelf gas bij te geven. LA zelf ooit mee gereden maar vond het niks, maakt me minder oplettend en dus gevaarlijk, zet maar uit
Same! Vooral die actieve cruise was ff wennen, maar nu vind ik een ouderwetse cruise juist irritant om mee te rijden. Wel met DSG trouwens. Ideaal op een 80-weg waar mensen steeds van snelheid variëren.Dennisdn schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:51:
[...]
LA en alle andere hulpsystemen zoals ACC moet je vooral aan wennen en mee leren rijden. In het begin is het onwennig. Toevallig afgelopen week een collega een beetje getraind in het gebruiken van die spullen. Hij had bij het ontvangen van de auto alles uit laten zetten, want irritant.
Als je eenmaal weet en voelt wat de systemen kunnen, waarom ie wanneer wat doet, en hoe je het kan overrulen wanneer nodig, dan is het super fijn en wil je nooit meer iets anders.
[ Voor 5% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 17-06-2021 14:17 ]
ACC is idd even wennen, maar wat heb ik dat gemist zeg.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:17:
[...]
Same! Vooral die actieve cruise was ff wennen, maar nu vind ik een ouderwetse cruise juist irritant om mee te rijden. Wel met DSG trouwens. Ideaal op een 80-weg waar mensen steeds van snelheid variëren.
M3P 24'
Je kent het wel, je rijdt in een trein van zeg 110 op de linkerbaan, waar je met geen mogelijkheid vandaan kan, al zou je willen…. Bij ACC op de kortste afstand zitten ze nog agressief op de bumper van links naar rechts te sturen dat ze er langs moeten omdat er zogenaamd teveel ruimte voor mij is. En dan nog help ik ze door steeds het remmen wat te overrulen, anders zitten ze er echt al op, want die auto heeft maling aan een bumperklever.
[ Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 17-06-2021 18:19 ]
Zelf rij ik amper op ACC mede hierdoor.
Al dat gerem vind ik bloed irritant, uitrollen is imo beter.
Op de Autobahn werkt zoiets prima, daar gaat men ook naar rechts als je knippert en houdt men zich veel neter aan max snelheden. Hier in NL echter hebben we een iets anderre mentaliteit. Plus een veel drukker wegennet. Geef gewoon iets meer gas, hou een normaal gat tussen jou en je oorligger en rij door aub. Of ga met je snurksnelheid rechts rijden en daar mensen vervelen.
* The Eagle ook een hekel aan figuren die met net iets boven de toegestane max links blijven hangen. Treintje of geen treintje, prima dat je langzaam wilt maar val mij er niet mee lastig
Met 35pk minder loopt mijne toch een stuk harder door. En deze is OPF vrij waar ik wel een OPF heb.
Nu zei de eigenaar al dat die geen 300 heeft maar dit is gewoon volgas op de automaat terwijl de powerband ophoudt bij 5500
sowieso kan ik niet goed tegen die man van AutoTop.. dit bevestigd het weer!
Dat dragy is echt fantastisch spul. Kun je mooi auto's met elkaar vergelijken. Dit is een typisch voorbeeld van zogenaamd 300 kroegpeekaa's, terwijl er daadwerkelijk misschien dus 250 inzitten aangezien jouwe harder loopt.Famous schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:52:
@Vissa66 toch is rijden ook een kunst
Met 35pk minder loopt mijne toch een stuk harder door. En deze is OPF vrij waar ik wel een OPF heb.
Nu zei de eigenaar al dat die geen 300 heeft maar dit is gewoon volgas op de automaat terwijl de powerband ophoudt bij 5500
sowieso kan ik niet goed tegen die man van AutoTop.. dit bevestigd het weer!
[YouTube: 300HP VW Polo GTI 2.0 TSI 0-255 ACCELERATION TOP SPEED & SOUND by AutoTopNL]
M3P 24'
Ah, het type rijder waar ik graag eens het gesprek mee aan ga omdat ik het gewoon niet begrijp.The Eagle schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:27:
ACC met 110 houdt zich aan de tweeseconden regel, zelfs op de kortste afstand. Dat is ruim voldoende om 1 of twee auto's tussen te kunnen hebben idd, en ik kan me het beeld van "rij nou onderhand dat gat eens dicht" helemaal voorstellen.
Op de Autobahn werkt zoiets prima, daar gaat men ook naar rechts als je knippert en houdt men zich veel neter aan max snelheden. Hier in NL echter hebben we een iets anderre mentaliteit. Plus een veel drukker wegennet. Geef gewoon iets meer gas, hou een normaal gat tussen jou en je oorligger en rij door aub. Of ga met je snurksnelheid rechts rijden en daar mensen vervelen.
* The Eagle ook een hekel aan figuren die met net iets boven de toegestane max links blijven hangen. Treintje of geen treintje, prima dat je langzaam wilt maar val mij er niet mee lastig
Als jij achter mij zit te drukken op zeg, de A73. De rechterbaan zit vol vrachtwagens die 1 meter van elkaar af rijden. De linkerbaan is 1 lange file personenauto’s die in een file 110 rijden, zo ver als het zicht strijkt afkomende van de Nijmeegse heuvels. Waar moet ik volgens jou naartoe dan? Vliegen?
Maar we gaan offtopic
Heerlijk inderdaad maar je ziet dat die vol door de toeren trekt. Leuk, maar dat heeft met een Polo geen zin.Vissa66 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:16:
[...]
Dat dragy is echt fantastisch spul. Kun je mooi auto's met elkaar vergelijken. Dit is een typisch voorbeeld van zogenaamd 300 kroegpeekaa's, terwijl er daadwerkelijk misschien dus 250 inzitten aangezien jouwe harder loopt.
Ben er zelf wel blij mee, investering tov plezier wel waard. Al wel een paar keer moeten uitlenen maar ach
Geen plek is geen plek, dan houd ik netjes afstand.Dennisdn schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:16:
[...]
Ah, het type rijder waar ik graag eens het gesprek mee aan ga omdat ik het gewoon niet begrijp.
Als jij achter mij zit te drukken op zeg, de A73. De rechterbaan zit vol vrachtwagens die 1 meter van elkaar af rijden. De linkerbaan is 1 lange file personenauto’s die in een file 110 rijden, zo ver als het zicht strijkt afkomende van de Nijmeegse heuvels. Waar moet ik volgens jou naartoe dan? Vliegen?
Bij vrachtwagens houd ik ook afstand.
Is er echter wel plek dan zie je mij in je linker buitenspiegel.
Ik rij graag door en kom echt vaak mensen tegen die met 2 of 3 km/h verschil 4 of 5 autos willen inhalen. Dit is dan 101 op de teller dus eigenlijk 97 “echte” snelheid.
Geef dan of even gas om iets sneller in te halen of duik ertussen als je iemand met een hogere snelheid ziet aankomen. Jij laat andere mensen remmen omdat je met een minimaal verschil wilt inhalen.
Ik ben misschien asociaal
#rant over irritante linksrijdende
:strip_exif()/f/image/58F3JzOomiUdPVmkMRkIAXDL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LWpSL6Er85pCQ3BjAI62dIDj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Z4yyArEil7zKvSwup44oo9Y5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KUxv2Xt7r96CTYE4hSIReTXX.jpg?f=fotoalbum_large)
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Mwoah, 2x een ACC die even ingrijpt en de klever houdt vanzelf meer afstand hoorDennisdn schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 18:18:
Ik erger mij de laatste week nu het echt snel veel drukker is geworden weer erg aan de bumperklevers die geen ACC hebben, maar het blijkbaar niet eens kennen.
Je kent het wel, je rijdt in een trein van zeg 110 op de linkerbaan, waar je met geen mogelijkheid vandaan kan, al zou je willen…. Bij ACC op de kortste afstand zitten ze nog agressief op de bumper van links naar rechts te sturen dat ze er langs moeten omdat er zogenaamd teveel ruimte voor mij is. En dan nog help ik ze door steeds het remmen wat te overrulen, anders zitten ze er echt al op, want die auto heeft maling aan een bumperklever.

En als de weg vrij is, geef je wat gas en dan houden ze je niet meer bij met hun 110pk lease-Megane...
[ Voor 5% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 18-06-2021 08:44 ]
Mooie auto man! Ik had hem nog niet gezienTylen schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 00:41:
@Famous toch wel indrukwekkend hoor zo’n 4x4 rollenbank. Heb motoren vaak erop gehad. Dat is leuk en gaaf. Maar mijn auto erop vond ik toch wel een andere league. Wat een geweld.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Geluid wat de rollenbank maak bedoel je?
Moet je eerst door de wasstraat voordat ze gaan tunen?Tylen schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 00:41:
@Famous toch wel indrukwekkend hoor zo’n 4x4 rollenbank. Heb motoren vaak erop gehad. Dat is leuk en gaaf. Maar mijn auto erop vond ik toch wel een andere league. Wat een geweld.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Haha, precies dát is dan ook meestal het geval 😁BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:43:
[...]
En als de weg vrij is, geef je wat gas en dan houden ze je niet meer bij met hun 110pk lease-Megane...
The Eagle schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:27:
ACC met 110 houdt zich aan de tweeseconden regel, zelfs op de kortste afstand. Dat is ruim voldoende om 1 of twee auto's tussen te kunnen hebben idd, en ik kan me het beeld van "rij nou onderhand dat gat eens dicht" helemaal voorstellen.
Hou je nu echt een pleidooi voor bumperkleven?The Eagle schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:02:
Als dat toch eens zou kunnen. Maar jij en de rest naar de 120 of 130 om zsm die sliert trucks voorbij te zijn en dan weer naar rechts zou fijn zijn
Hoe kan hij nu 120 rijden als ze voor hem 110 rijden? En dat hij (of de ACC) de wettelijk verplichte veiligheidsafstand aanhoudt is toch ook niks mis mee. Of heb je liever een kettingbotsing als de eerste in het rijtje om één of andere reden ineens alles dicht moet gooien?
[ Voor 44% gewijzigd door mathias82 op 18-06-2021 09:02 ]
Sinds die Vmax naar 100 is gegaan zie je mensen echt met een slakkegangetje inhalen en dat duurt een eeuw. Prima als iemand daar het geduld voor heeft, maar dat heeft een groot deel van de weggebruikers niet. Inhalen doe je op snelheid en je inhaalactie hou je zo kort mogelijk, en dan weer naar rechts. Dat is het stramien. En dat je datniet kunt omdat die dodo's voor je dat ook niet doen: die hebben het ook niet begrepen.
Sowieso is die verlaging van de Vmax een farce, dat ging om uitstoot verlagen. Das prima, maar het had voorkomen kunnen worden door een bepaalde kalkoenfokkerij op te doeken, die had namelijk net zo veel of meer uitstoot dan er nu minder kwam door de verlaging van de vmax. Dat had een hoop geld gescheeld, net als een hoop frustraties bij een hele hoop weggebruikers. Maar overheid, politiek, niet durven nemen van radicale stappen en makkelijkste oplossing kiezen.
[ Voor 29% gewijzigd door The Eagle op 18-06-2021 09:22 ]
En ja, inhalen doe je zo kort mogelijk, maar hier ging het 1) om een treintje, wat dus wat anders is, en 2) je mag nog steeds niet sneller dan de max snelheid. Die flitspaal maakt het niet uit dat jij net iemand vlot in aan het halen was en daardoor dan éven 120 reedt, of dat je dat standaard doet.
Oh, en als je een lichtsignaal geeft als je op een afstand aan komt rijden terwijl ik gewoon netjes een andere auto in aan het halen ben, maar jij vindt dus dat ik dat te langzaam doen, dan kun je langer wachten, want dan gaat mijn snelheid met 5km/h omlaag.
M3P 24'
@Vissa66 Eens
Is het al de 21ste?

Bijna! Nu koos autoloos dus het mag wel tijd worden!Famous schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:36:
@TranceSetter Dat is logisch, maar als je wel naar rechts kan (makkelijk) maar je gaat niet omdat je 700 meter verderop een andere vrachtwagen wil inhalen is dat wel erg irritant.
@Vissa66 Eens
Is het al de 21ste?
De Helix ligt klaar, weer even geoefend bij een Polo van een collega gisteren, ook een Helix ingebouwd. Het nieuwe stuurtje is ook af, komt begin volgende week. Heb ik gelijk wat te klussen.
[ Voor 19% gewijzigd door Vissa66 op 18-06-2021 09:56 ]
M3P 24'
Zoiets?Vissa66 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:55:
[...]
Bijna! Nu koos autoloos dus het mag wel tijd worden!
De Helix ligt klaar, weer even geoefend bij een Polo van een collega gisteren, ook een Helix ingebouwd. Het nieuwe stuurtje is ook af, komt begin volgende week. Heb ik gelijk wat te klussen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GGYCr0S2e2N80W2hOKj3fhU6.jpg?f=user_large)
M3P 24'
Hahaha wel zo netjes tochGerCor schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:54:
[...]
Moet je eerst door de wasstraat voordat ze gaan tunen?
Zeewolde. Maar is dat ook een a4 dan? Want die heb ik nog niet eerder in nardo gezien (alleen rs4 dan).Toppe schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 07:42:
@Tylen Almere toevallig? Dit model met deze kleur rijdt hier bijna dagelijks door de straat en zie je niet heel veel
Ja volgens mij wel. Zal eerdaags even door de wijk rijden, kijken of ik hem kan vindenTylen schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:11:
[...]
Hahaha wel zo netjes toch.
[...]
Zeewolde. Maar is dat ook een a4 dan? Want die heb ik nog niet eerder in nardo gezien (alleen rs4 dan).
Hoeveel ben je kwijt voor een helix+kabels als het niet van de dealer komt (daar is t 680 euro inc inbouw)?Vissa66 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:55:
[...]
Bijna! Nu koos autoloos dus het mag wel tijd worden!
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Ebay, zit een hele goede verkoper!giovanni2903 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:54:
[...]
Hoeveel ben je kwijt voor een helix+kabels als het niet van de dealer komt (daar is t 680 euro inc inbouw)?
Set kost 399 excl verzendkosten, 429 all in. Dan krijg je de complete set, dus subwoofer, versterker, kabels en de schroef voor montage. Tevens is de versterker al op jouw auto gecodeerd dus plug&play.
Van de installatie is een goede video te vinden op Youtube. Als je zelf een beetje handig bent is dat goed te doen. Uurtje of 2 als je het voor het eerst doet.
Ben je er niet zo goed in mag je altijd langs komen voor hulp. Dat is @GerCor ook prima bevallen, toch Ger?
[ Voor 9% gewijzigd door Vissa66 op 18-06-2021 20:26 ]
M3P 24'
Heb je een linkje van degene die betrouwbaar is op ebay?Vissa66 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 19:57:
[...]
Ebay, zit een hele goede verkoper!
Set kost 399 excl verzendkosten, 429 all in. Dan krijg je de complete set, dus subwoofer, versterker, kabels en de schroef voor montage. Tevens is de versterker al op jouw auto gecodeerd dus plug&play.
Van de installatie is een goede video te vinden op Youtube. Als je zelf een beetje handig bent is dat goed te doen. Uurtje of 2 als je het voor het eerst doet.
Ben je er niet zo goed in mag je altijd langs komen voor hulp. Dat is @GerCor ook prima bevallen, toch Ger?![]()
Mag ook in pb uiteraard
Scgeelt toch weer 250euro tov de dealer
Vind dit niet meteen terug...
Größe und/oder Gewicht: 49 x 28 x 30 cm ; 5 Kg
Je hebt ook nog een langwerpige versie die in je kofferbak komt te staan.
[ Voor 3% gewijzigd door Vissa66 op 18-06-2021 23:36 ]
M3P 24'
Voor de golf 8 is de Helix er nog niet, of past het model van de golf 7 ook in de golf 8? Qua maat snap ik het, je zit alleen met de kabelboom…?Vissa66 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 23:36:
Degene die in de ruimte van het reservewiel komt vult de ruimte nagenoeg helemaal. Ik had de diameter gemeten op 56cm. (Model >2016)
Je hebt ook nog een langwerpige versie die in je kofferbak komt te staan.
Voor de Golf 8 is deze er inderdaad (nog) niet.Toppe schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 09:38:
[...]
Voor de golf 8 is de Helix er nog niet, of past het model van de golf 7 ook in de golf 8? Qua maat snap ik het, je zit alleen met de kabelboom…?
Ik ga hem even opmeten voor je!MickeyMouze schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 09:54:
Het is vooral de hoogte van de ronde versie die me interesseert. Kwestie van te weten hoeveel hoger de kofferplank zou komen te liggen. Momenteel is er geen reservewiel aanwezig.
Edit: Diameter = 58cm, dikte/hoogte is inclusief de voetjes die eronder zitten 13cm. Zonder voetjes, ongeveer 11cm.
[ Voor 8% gewijzigd door Vissa66 op 19-06-2021 10:58 ]
M3P 24'
Die kapjes / dopjes moet je eigenlijk niet 'koud' op die rubber/messing variant zetten doordat die metalen dopjes dan galvanisch met het messing gaan reageren (lees: lassen) én je ze er naar verloop van tijd dus met een tang en lomp geweld af mag gaan pakken waarbij je vervolgens het ventiel in de voet beschadigd met als gevolg: Lekkage. Zelfs door het extra gewicht van zo'n metalen dopje gaat een rubberen ventiel op de lange duur overigens ook sneller tot lekkage lijden doordat het ventiel tijdens het rijden meer verbuigt dan dat gebeurd met zo'n kunststof stofkapje (middelpuntvliegende zwaartekracht).
Als je een bandenbespanningscontrolesysteem (TPMS) in je auto hebt waarbij je de druk ook daadwerkelijk kunt aflezen op het scherm dan heb je 100% zeker stalen ventielen.
P.S. Voor aluminium ventielen geldt eigenlijk hetzelfde als voor rubberen ventielen. Aluminium reageert ook galvanisch met het metaal van dat dopje (al verbuig je daar niet veel aan als het weer los moet). Ik heb die dingen overigens nog nooit op normale auto's gezien. Die dingen gebruiken ze ooit in de racerij als het écht om duizendste van een seconde gaat
[ Voor 30% gewijzigd door Will_M op 20-06-2021 13:05 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
M3P 24'
Als het zo’n drama is dan moet ik vrouwlief/dochterlief teleur gaan stellen

Beauty over FunctionToppe schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:01:
@Will_M @Vissa66 dat klinkt niet positief. Ik HD ergens wel verwacht dat je juist verschil hebt tussen staal en aluminium er ook een verschillend materiaal gebruikt zou worden…
Als het zo’n drama is dan moet ik vrouwlief/dochterlief teleur gaan stellen
Zo'n vaart loopt het allemaal niet en als je, net zoals @Vissa66 ook al aangeeft, een beetje vet (of grafiet) op de schroefdraad van het ventiel smeert dan gaat het héél lang goed. Ik wilde alleen even aangeven wat de mogelijk nadelige gevolgen kúnnen zijn als je dat soort stofkapjes op een rubberen ventiel monteert. Die rubberen dingen dienen eigenlijk ook met iedere bandenwissel vervangen te worden maar sinds heel Nederland met zomer/winterbanden aan het rijden is op één set velgen is dat schijnbaar een té dure aangelegenheid geworden voor de Lease Maatschappijen (en dus ook voor de bandenbedrijven). Scheelt misschien één hele Euro aan materiaal op een bandenwissel maar als je als bedrijf zijnde honderden auto's op een dag van nieuwe banden voorziet dan tikt 't toch lekker aan....
Vroegâh, in de tijd dat ik nog als eerste monteur in de autobranche werkte, bestonden er nog (bijna) geen "Fast Fitters" zoals bijvoorbeeld een KwikFit en toen was het gewoon NOT DONE om géén nieuwe ventielen te trekken bij een bandenwissel. Als ik nú tegenwoordig met m'n leasbak bij zo'n zaak m'n banden (verplicht) moet laten wisselen dan kan ik bijna al-tijd aan de 'monteurs' uitleggen hoe belangrijk het is om een velg op de juiste manier op het bandenwissel apparaat te plaatsen, doe je dat zomaar luk-raak dan heb je veel kans dat je met het (de-) monteren van de band het ventiel beschadigd doordat de hiel van de band er niet ál te zachtzinnig overheen getrokken wordt.
Hier net meteen m'n bandenspanning ook meteen maar weer even 'koud' op orde gebracht. Auto begon gisteren te zeuren dat er 'iets' niet in orde was met de bandenspanning... HELL: Er zat 0,05 BAR verschil tussen Links en Rechts Vóór en achter waren beide banden 0,15 BAR in bandenspanning gedaald sinds de laatste controle in December ( + reset).
2.8 Vóór / 3.0 Áchter ... Tiguan met 255/40 R20
[ Voor 35% gewijzigd door Will_M op 20-06-2021 13:42 ]
Ja hoor, gewoon een beetje zuurvrije vaseline is dikke prima
Bedankt voor het opmeten!!Vissa66 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 10:53:
Ik ga hem even opmeten voor je!
Edit: Diameter = 58cm, dikte/hoogte is inclusief de voetjes die eronder zitten 13cm. Zonder voetjes, ongeveer 11cm.
Welnee. Ik heb ze er, denk ik, al 2 jaar opzitten. Gewoon geinig. Na een week ben je het vergeten dus geniet van het vaderdagmoment. Daarnaast heb ik die dynamische naafkappen. Moet ik mezelf ook regelmatig aan herinneren. Het zijn dan ook impulsaankopen.Dennisdn schreef op zondag 20 juni 2021 @ 08:55:
Denk dat je ze het beste in het doosje kunt laten zitten want die zullen er binnen een dag af gejat zijn ben ik bang….
M3P 24'
Die naafkappen staan hier ook op het lijstje maar denk dat ik even naar Duitsland rij… zijn daar waarschijnlijk goedkoperGerCor schreef op zondag 20 juni 2021 @ 17:51:
[...]
Welnee. Ik heb ze er, denk ik, al 2 jaar opzitten. Gewoon geinig. Na een week ben je het vergeten dus geniet van het vaderdagmoment. Daarnaast heb ik die dynamische naafkappen. Moet ik mezelf ook regelmatig aan herinneren. Het zijn dan ook impulsaankopen.
ligt er maar net aan waar je woont. rij er al 10 maanden mee rondDennisdn schreef op zondag 20 juni 2021 @ 08:55:
Denk dat je ze het beste in het doosje kunt laten zitten want die zullen er binnen een dag af gejat zijn ben ik bang….
ze waren heel lang 60 euro, maar sinds kort terug naar 100 helaas (voor jou)Toppe schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:15:
[...]
Die naafkappen staan hier ook op het lijstje maar denk dat ik even naar Duitsland rij… zijn daar waarschijnlijk goedkoper
gelukkig heb ik ze al
Arnhem.... Hier stelen ze de Wunderbaum nog van de binnnenspiegel als ze de kans krijgen....giovanni2903 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 23:54:
[...]
ligt er maar net aan waar je woont. rij er al 10 maanden mee rond
Al branden hier de meeste auto's gewoon af, met wunderbaum, ventilen en al

https://shop.volkswagen.n...taand-logo?q=naaf&o=score

[ Voor 54% gewijzigd door J0YR1D3R op 21-06-2021 16:19 ]
Nee dat is super fout/slecht hahaha.J0YR1D3R schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:17:
@Tylen naafdoppen die stil blijven staan tijdens het rijden, zodat het logo scherp blijft. Wat Rolls Royce ook heeft
https://shop.volkswagen.n...taand-logo?q=naaf&o=score
[Afbeelding]
Die ouderwetse gouden spinners onder een Civic is pas slecht
Zeker niet. Ik zie vaak foto's van hele mooie Golfjes en Audi's. Mooie velgen eronder en staat het logo (van de naafkappen) schots en schreef. Lijkt nergens op. En aangezien onze @Famous helemaal over zijn toeren raakt als het volumeknopje niet perfect staat uitgelijnd moet hij hier ook vatbaar voor zijn.
Is ook het eerste dat ik doe wanneer de auto bij de dealer is geweest en ik het volume wat hard heb laten staan en de monteur het volume omlaag gezet heeft.
Naafdoppen interesseren me dan zelf weer minder, is leuk, maar daar hoef ik zelf niet heel de tijd tegenaan te kijken.
Overigens, nog een kleine update op Klippy in "Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5", mijn T-ROC contract inderdaad maar met een jaar verlengd, dus nog tot oktober volgend jaar.
Tellerstand is nog ver onder contract en zoals gezegd weet ik ook echt nog niet wat ik zou willen rijden nu.
Dus volgend jaar rond deze tijd nog maar eens naar kijken. Dan is de Taigo er ook.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Redelijk rustig laatste dagen, wel weer 2 wietplantages opgerold vandaag bij PresikhaafDennisdn schreef op maandag 21 juni 2021 @ 07:44:
[...]
Arnhem.... Hier stelen ze de Wunderbaum nog van de binnnenspiegel als ze de kans krijgen....
Al branden hier de meeste auto's gewoon af, met wunderbaum, ventilen en al
Nee totaal nietGerCor schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:01:
Maar eh. Zou @Famous ook gevoelig zijn voor groepsdruk? Dat rondrijden ZONDER dynamische naafkappen echt niet meer kan. Al helemaal niet met een Polo GTI. 😉
Staat komende dagen ook geen Polo GTI in de garage scheelt weer.
Al past de auto die ik nu heb niet in de garage, dus die is sowieso even leeg
Eens, rij geen Rolls..
Denk dat de designer het wel goed bedoeld had maar de technische mannen het afraffelde. Slaat echt nergens op dat in recente auto’s de hele knop, althans het icoontje, draait.GerCor schreef op maandag 21 juni 2021 @ 17:43:
[...]
Zeker niet. Ik zie vaak foto's van hele mooie Golfjes en Audi's. Mooie velgen eronder en staat het logo (van de naafkappen) schots en schreef. Lijkt nergens op. En aangezien onze @Famous helemaal over zijn toeren raakt als het volumeknopje niet perfect staat uitgelijnd moet hij hier ook vatbaar voor zijn.