Ok, dus giovanni heeft een Discover Pro en geen Media. Dan snap ik wat je bedoelt. Dat was mij niet duidelijk.GerCor schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:51:
[...]
Zoals je waarschijnlijk wel weet is een verschil tussen tussen Discover Media en Discover Pro dat je voor navigatie bij de Media een SD van Volkswagen nodig hebt. Bij de Pro wordt de navigatiesoftware geïnstalleerd op de harde schijf.
Als je met OBDeleven de Discover Media zo zou kunnen manipuleren dat je geen SD van Volkswagen hoeft te gebruiken zou hun beveiliging geen knip voor de neus waard zijn en zouden ze OBDeleven eerder aanklagen dan supporten.
Dat dacht ik al inderdaad, heb jij enig idee waarop te letten bij het zoeken naar replica's of bedrijven die deze aanbieden?AndRo555 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:37:
[...]
Afaik is de vorm van de koplamp ook anders: de LED's van de facelift, alsook de halogeen units van de facelift steken iets verder in het zijspatbord. (puntiger uiteinde)
Dus ofwel moet je naar replica's die de LED's van de facelift nadoen in de vorm van pre-facelift, ofwel ook een set spatborden (en waarschijnlijk nog andere componenten meenemen).
Klopt inderdaad. Maar een unit vrijschakelen is duurder dan een nieuw kaartje bij de dealer halen, dus ik zou voor dat 2e gaan. 64gb kaartje zal iets van 50/60 euro zijn?BubbaNL schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:03:
[...]
Ok, dus giovanni heeft een Discover Pro en geen Media. Dan snap ik wat je bedoelt. Dat was mij niet duidelijk.
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Als ik het goed heb zit daar achter je zekeringkastje. Dit bakje eruit halen kan als volgt:BMS080 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 20:02:
Er is zojuist wat achter het opbergbakje Linksonder van de dashboard van mijn Volkswagen Golf perongeluk gevallen. Weten jullie hoe ik dit opbergbakje eruit kan halen?
[Afbeelding]
Nog even over de snelheden op verschillende tijden op de Discover.
Vanmiddag naar Sneek gereden. Systeem geeft netjes aan dat de maximale snelheid 100 km p/u is.
We rijden vanavond terug en het systeem geeft aan 130 km p/u.
Kortom. Op mijn MIB1 werkt het prima.
Vanmiddag naar Sneek gereden. Systeem geeft netjes aan dat de maximale snelheid 100 km p/u is.
We rijden vanavond terug en het systeem geeft aan 130 km p/u.
Kortom. Op mijn MIB1 werkt het prima.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Niet echt nee, ik zou eerder het geld opzij zetten en upgraden naar een 7.5 GTE wanneer het gaat.R-FA schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:59:
[...]
Dat dacht ik al inderdaad, heb jij enig idee waarop te letten bij het zoeken naar replica's of bedrijven die deze aanbieden?
De kwaliteit van die replica's gaat van bar slecht tot "ok", echt verbetering (buiten looks misschien) ten opzichte van de units die je nu in je 7 GTE hebt ga je niet ondervinden.
Thanks, dit was inderdaad de juiste oplossing!R-FA schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 21:24:
[...]
Als ik het goed heb zit daar achter je zekeringkastje. Dit bakje eruit halen kan als volgt:
[YouTube: How to access the dashboard fuse box in a Volkswagen Golf MK VII]
Inloggen als hoofdgebruiker in je auto. Ik heb dat ook al een paar keer gehad, is een soort van een bug ofzo..Toppe schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:46:
[...]
Iemand enig idee waar ik dit vindt?? Heb zitten zoeken maar kan niets vinden
@Dennisdn Vandaag heeft "m'n" MY20 Tiguan Ein-De-Lijk z'n 30.000Km beurt gekregen bij de VW dealer (van den Udenhout | Eindhoven).
Ik heb tot 4 keer toe een mailtje moeten negeren van de LeaseMaatschappij. Moest in eerste instantie naar 'James Car Service' maar vervolgens kwamen ze met 3 mails dat ik tóch maar naar 'Profile Tyre Center' moest én dat ze de auto wel even bij me thuis op kwamen halen ..... Doe's FF nie!!!
Ik heb géén mailtjes gezien.... Zullen wel ergens in de SPAM beland zijn en vandaar uit direct automagisch verwijderd middels een rule
Vanmiddag om 15:30 uur reed ik m'n wagen zélf de brug op in Eindhoven met EXACT 30.000Km op de ODO, een uurtje later was ik al weer thuis.
Ik heb tot 4 keer toe een mailtje moeten negeren van de LeaseMaatschappij. Moest in eerste instantie naar 'James Car Service' maar vervolgens kwamen ze met 3 mails dat ik tóch maar naar 'Profile Tyre Center' moest én dat ze de auto wel even bij me thuis op kwamen halen ..... Doe's FF nie!!!
Ik heb géén mailtjes gezien.... Zullen wel ergens in de SPAM beland zijn en vandaar uit direct automagisch verwijderd middels een rule
Vanmiddag om 15:30 uur reed ik m'n wagen zélf de brug op in Eindhoven met EXACT 30.000Km op de ODO, een uurtje later was ik al weer thuis.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dan heb je nog mazzel gehad dat de dealer het heeft doorgedrukt. Want ik (en al mijn collega's) kregen van de dealers te horen dat ze geen afspraken meer konden plannen in de systemen van Alphabet en daardoor ook niet konden factureren.Will_M schreef op maandag 19 juli 2021 @ 18:42:
@Dennisdn Vandaag heeft "m'n" MY20 Tiguan Ein-De-Lijk z'n 30.000Km beurt gekregen bij de VW dealer (van den Udenhout | Eindhoven).
Ik heb géén mailtjes gezien.... Zullen wel ergens in de SPAM beland zijn en vandaar uit direct automagisch verwijderd middels een rule![]()
Ik denk dat mijn huidige auto de laatste beurt wel heeft gehad nu. Ben benieuwd of ik dalijk met een splinternieuwe ook weer naar Profile moet

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 19-07-2021 19:15 ]
Hier is de auto ook van Alphabet en ik heb al van diverse collega's de meest vage verhalen gehoord aangaande gereden schades (van velgen met zware stoeprand schades tot aan serieuze plaatschades waardoor de auto direct naar een schadehersteller door mocht). Een collega uit 's-Hertogenbosch kreeg z'n auto terug met ± 250Km. éxtra op de ODO.... Beurt was uitgevoerd in in Meersen / LimburgDennisdn schreef op maandag 19 juli 2021 @ 19:13:
[...]
Dan heb je nog mazzel gehad dat de dealer het heeft doorgedrukt. Want ik (en al mijn collega's) kregen van de dealers te horen dat ze geen afspraken meer konden plannen in de systemen van Alphabet en daardoor ook niet konden factureren.
Ik denk dat mijn huidige auto de laatste beurt wel heeft gehad nu. Ben benieuwd of ik dalijk met een splinternieuwe ook weer naar Profile moet
Ik kan mezelf (bijna) niet voorstellen dat een simpele 30K LongLife beurt á €359,37 incl. interieurfilter én BTW (bij een officiële dealer) voordeliger wordt door alles uit te besteden aan zo'n banden fast-fitter mét daarbij alle ellende welke veroorzaakt wordt in de tijd dat de geregistreerde (én betalende) berijder géén zicht / controle over de rondrit door half NL naar zo'n fast fitter met zijn/haar auto heeft.
Ik hoor dezelfde horrorverhalen van mijn collega's. Je mag hopen dat ze nu na ongeveer een jaar gaan evalueren of het een slim plan was. Maar ik ben bang dat het op de grote aantallen voor hun gewoon groot geld is wat ze besparen.Will_M schreef op maandag 19 juli 2021 @ 19:35:
[...]
Hier is de auto ook van Alphabet en ik heb al van diverse collega's de meest vage verhalen gehoord aangaande gereden schades (van velgen met zware stoeprand schades tot aan serieuze plaatschades waardoor de auto direct naar een schadehersteller door mocht). Een collega uit 's-Hertogenbosch kreeg z'n auto terug met ± 250Km. éxtra op de ODO.... Beurt in Meersen / Limburg![]()
Ik kan mezelf haast niet voorstellen dat een simpele 30K LongLife beurt á €359 incl. interieurfilter én BTW (bij een officiële dealer) voordeliger wordt door alles uit te besteden aan zo'n banden fast-fitter mét daarbij alle ellende welke veroorzaakt wordt in de tijd dat de geregistreerde (én betalende) berijder géén zicht / controle over de rondrit door half NL naar zo'n fast fitter met zijn/haar auto heeft.
Zelf heb ik op zich mazzel met de lokale Profile in Arnhem. De heeft als ouderwetse bandenboer al tientallen jaren een goede naam in de stad voordat het Profile werd én een mooi nieuw pand en apparatuur. Maar dat de auto-ophaal-man zei: "Dat gebeurd niet vaak, zo'n nieuwe auto" (al 3 jaar oud!!) gaf niet heel erg veel extra vertrouwen. En zoals ik eerder al eens vertelde vraag ik mij echt af of ze belangrijke dingen zoals DSG, airco en schuifdak wel meegenomen hebben. Omdat ie met een paar maanden terug gaat neem ik niet meer de moeite om het na te vragen, maar bij de volgende zit ik er bovenop
[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 19-07-2021 19:51 ]
Ik kreeg overigens met geen mogelijkheid een origineel VW 32GB SD kaartje mee voor het Discover Media navigatie systeem in m'n Tiguan
Devies van de dealer (lees: PON) is dus: Een andere kaartenset selecteren welke wél op het 16GB kaartje past.... Dat je dan onderweg naar een land binnen de EU ooit 'de weg kwijtraakt'.... VETTE PECH voor de kopers van een Discover-Media systeem.
Het begint weer te lijken als of dat ik een Garmin Zümo 550 / 660 device voor op de motor heb, die krengen moest je vroeger (10 á 15 jaar geleden, pré Lifetime-Maps) ook continue manipuleren om de kaartensets passend te kunnen krijgen.... En dan ook nog eens van een "geldige" licentie voorzien
Devies van de dealer (lees: PON) is dus: Een andere kaartenset selecteren welke wél op het 16GB kaartje past.... Dat je dan onderweg naar een land binnen de EU ooit 'de weg kwijtraakt'.... VETTE PECH voor de kopers van een Discover-Media systeem.
Het begint weer te lijken als of dat ik een Garmin Zümo 550 / 660 device voor op de motor heb, die krengen moest je vroeger (10 á 15 jaar geleden, pré Lifetime-Maps) ook continue manipuleren om de kaartensets passend te kunnen krijgen.... En dan ook nog eens van een "geldige" licentie voorzien
[ Voor 28% gewijzigd door Will_M op 19-07-2021 21:25 ]
gister leuk middagje gehad met een stuk of 20-25 golf mk7/mk7.5. blijft mooi om er zoveel bij elkaar te zien in allerlei kleuren
:strip_exif()/f/image/4ai13I7MDgXWM1yvvtRjhRFL.jpg?f=fotoalbum_large)
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Mooi weer maakt weer ruimte voor mooie verbruikscijfers
:strip_exif()/f/image/BiESyaTqGVTlnCVZBZsWelbt.jpg?f=fotoalbum_large)
Niet slecht voor een hele tank in een benzine Golfje. Exact de NEDC opgave en ver onder de WLTP opgave.
:strip_exif()/f/image/BiESyaTqGVTlnCVZBZsWelbt.jpg?f=fotoalbum_large)
Niet slecht voor een hele tank in een benzine Golfje. Exact de NEDC opgave en ver onder de WLTP opgave.
[ Voor 4% gewijzigd door AndRo555 op 19-07-2021 22:00 ]
Ja maar met 64km/h gemiddeld is dat niet moeilijkAndRo555 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:54:
Mooi weer maakt weer ruimte voor mooie verbruikscijfers![]()
[Afbeelding]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Juist wel!!Tylen schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:19:
[...]
Ja maar met 64km/h gemiddeld is dat niet moeilijk
Als je overdag continue snelweg kunt rijden (in NL / 105 Km/h op de ACC) dan kom je net als ik zelfs met een 1.5TSi Tiguan (met de aerodynamica van een zeecontainer) bijna aan dat soort waarden. Dealer stond vanmiddag ook al te kijken van m'n 5.3L/100Km over ±6000Km bij een gemiddelde van 72Km/h.
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 19-07-2021 22:42 ]
Golf vier met duurdere velgen dan de auto’s, blijft mooigiovanni2903 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:21:
gister leuk middagje gehad met een stuk of 20-25 golf mk7/mk7.5. blijft mooi om er zoveel bij elkaar te zien in allerlei kleuren
[Afbeelding]
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Als het originele BBS wielen zijn dan kosten die wielen pér 3-delige velg (dus niet per wiel) al méér dan de hele auto oplevert bij "TL"Famous schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:42:
[...]
Golf vier met duurdere velgen dan de auto’s, blijft mooi
mensen die nu nog golf 4 rijden zijn dan vaak ook wel mensen die m helemaal oprijden he. dat was ik met mijn golf 7 iig zeker niet van planFamous schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:42:
[...]
Golf vier met duurdere velgen dan de auto’s, blijft mooi
64km/u gemiddeld over een hypermile rit, ja dan is het niet moeilijk. Maar 64km/u over een hele tank... dat is best vlot. voor het drukke verkeer hier in de buurt toch zekerTylen schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:19:
[...]
Ja maar met 64km/h gemiddeld is dat niet moeilijk
[ Voor 10% gewijzigd door AndRo555 op 20-07-2021 21:13 ]
Even een update vanaf mijn kant, Ik heb de auto 2 maanden geleden gekocht bij een betrouwbare grote dealer.koelebobes schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:46:
Vorige week de auto volledig in de keramische coating laten zetten. Heerlijk hoe het water er nu afspringt![]()
Eind deze maand een volledig custom uitlaatsysteem vanaf de downpipe ( downpipe doen we later ) en een CM Custom Alcantara Stuur met Golf R Blauwe stiksels en 12H markering en een automaat pook in dezelfde style. De auto rijd heerlijk maar ik mis mijn handbak wel enorm soms! Ik rijd ook in een R50 Mini en als ik die dan weer even meepak vind ik het heerlijk om weer door die versnellingen te rammen. Dit komt ook omdat de R Variant ontzettend gedempt is waardoor je niet eens hoort in welk toerental je zit of in welke versnelling. De R heeft er een handje van om in de automaat stand 120 in de 5 te rijdenMaar dat fixen we met een uitlaat
To be continued
[Afbeelding]
[Afbeelding]
- De golf werd afgeleverd met poetschade *banen over de hele auto
- De golf bleek na het wegpoetsen van de banen, gespoten te zijn linksachter en slecht ook
- Vorige week rijd ik op de snelweg en ik hoor een luid geluid, het werd steeds luider. Na een belletje met de dealer langs gegaan en wat bleek. DSG kapot ( Lagers naar het differentieel versleten en koppeling )
Nu heb ik deze auto 2 maanden geleden gekocht en het begon met poetschade ( opgelost ) toen kwam ik er achter dat de auto gespoten was ( word opgelost 3 augustus ) en toen ging de automaat kapot. Ik heb geen vertrouwen in de auto en heb morgen een gesprek met de manager en verkoper. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ze voor mij kunnen doen om mij weer een goed gevoel te geven in deze auto. Waar zouden jullie tevreden mee zijn ?
Want toen ik de auto kocht was er geen onderhandeling mogelijk omdat het een goede auto betrof, alles eraan zou kloppen. Ik heb met de verkoper gezeten en 2 verhalen verteld dat ik ben weggelopen bij auto's omdat 1 de auto schade had en 2 de auto een wrap had en ik niet kon zien hoe de lak kwaliteit onder de wrap was, hij wist dat ik kritisch was.
Ik zit zelf te denken aan:
- geld terug tot tenminste een bedrag waar andere Golf R's ook voor weggaan *ik had toen meer betaald omdat alles klopte
- Andere zoeken
- Andere auto uitzoeken
Waarom doe ik zo ? Het word toch allemaal opgelost? Ja maar ik heb een auto gekocht voor een groot bedrag, een auto waar alles aan zou kloppen maar we zijn nu aan het oplossen , oplossen en oplossen en daarvoor heb ik deze auto niet gekocht. Ik ben enthousiast in het aanpassen van mijn auto, maar dat ga ik bij deze dus nooit doen omdat het geen goede basis is.
[ Voor 16% gewijzigd door koelebobes op 20-07-2021 14:34 ]
BTC €94.837,08
Geld terug.koelebobes schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:27:
[...]
Even een update vanaf mijn kant, Ik heb de auto 2 maanden geleden gekocht bij een betrouwbare grote dealer.
- De golf werd afgeleverd met poetschade *banen over de hele auto
- De golf bleek na het wegpoetsen van de banen, gespoten te zijn linksachter en slecht ook
- Vorige week rijd ik op de snelweg en ik hoor een luid geluid, het werd steeds luider. Na een belletje met de dealer langs gegaan en wat bleek. DSG kapot ( Lagers naar het differentieel versleten en koppeling )
Nu heb ik deze auto 2 maanden geleden gekocht en het begon met poetschade ( opgelost ) toen kwam ik er achter dat de auto gespoten was ( word opgelost 3 augustus ) en toen ging de automaat kapot. Ik heb geen vertrouwen in de auto en heb morgen een gesprek met de manager en verkoper. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ze voor mij kunnen doen om mij weer een goed gevoel te geven in deze auto. Waar zouden jullie tevreden mee zijn ?
Want toen ik de auto kocht was er geen onderhandeling mogelijk omdat het een goede auto betrof, alles eraan zou kloppen. Ik heb met de verkoper gezeten en 2 verhalen verteld dat ik ben weggelopen bij auto's omdat 1 de auto schade had en 2 de auto een wrap had en ik niet kon zien hoe de lak kwaliteit onder de wrap was, hij wist dat ik kritisch was.
Eensch, maar makkelijker gezegd dan gedaan + waar ga je dan ondertussen in rondrijden?
Volgens mij moet je juridisch gezien de verkoper in staat stellen de boel op te lossen, je hebt immers een koopovereenkomst getekend. Vwb die schade en de zaken die niet kloppen etc zou je het op dwaling kunnen gooien, maar wie eist bewijst dus toon het maar aan.
Either way: ik zou alvast even mijn rechtsbijstand op de hoogte stellen als ik jou was. Bij een dergelijk bedrag gaat de dealer je echt niet zomaar geld teruggeven.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Lastig ik heb geen rechtsbijstand, morgen ga ik met de dealer in gesprek en mocht daar niks uitkomen dan moet het maar via DAS? , Ik heb een auto waarmee ik mij kan vervoeren dus dat is niet zo'n punt. De dealer heeft het al over terugnemen gehad maar dan moet ik PERSE wat uitkiezen bij hun op het terrein en daar vind ik geen Golf R meer.The Eagle schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:00:
[...]
Eensch, maar makkelijker gezegd dan gedaan + waar ga je dan ondertussen in rondrijden?
Volgens mij moet je juridisch gezien de verkoper in staat stellen de boel op te lossen, je hebt immers een koopovereenkomst getekend. Vwb die schade en de zaken die niet kloppen etc zou je het op dwaling kunnen gooien, maar wie eist bewijst dus toon het maar aan.
Either way: ik zou alvast even mijn rechtsbijstand op de hoogte stellen als ik jou was. Bij een dergelijk bedrag gaat de dealer je echt niet zomaar geld teruggeven.
BTC €94.837,08
Als je geen rechtsbijstand hebt, kan je ze ook niet inschakelen.koelebobes schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:54:
[...]
Lastig ik heb geen rechtsbijstand, morgen ga ik met de dealer in gesprek en mocht daar niks uitkomen dan moet het maar via DAS? , Ik heb een auto waarmee ik mij kan vervoeren dus dat is niet zo'n punt. De dealer heeft het al over terugnemen gehad maar dan moet ik PERSE wat uitkiezen bij hun op het terrein en daar vind ik geen Golf R meer.
Als je het nu afsluit mag je pas na 6 maanden een aanvraag doen.
Vind het wel een kloten situatie voor jou.
[ Voor 3% gewijzigd door Technofreakz op 20-07-2021 16:13 ]
Ervanuitgaande dat je de auto wilt houden zou ik proberen een extra iets van verlengde garantie op papier te krijgen. Dat ze niet kinderachtig gaan doen als je pas over een jaar weer ergens tegen aan loopt wat logischerwijs tijdens de koop al niet meer in orde was.
Weet je wat meer van de auto? Een slecht schadeherstel van zo'n betrekkelijk jonge, dure auto vind ik best gek. De auto heeft nog lang niet de leeftijd om het door een beun te laten doen. Als eigenaar ben je trots op een auto en zou je het nooit accepteren als ie met slecht werk terug kwam. Maar als ie al 10 eigenaren heeft gehad die hem allemaal in korte tijd hebben doorgeflipt... dan heb je nu misschien een goed punt om hem terug te mogen geven.
Dan heeft die geen rede juist, dan had die zelf onderzoek moeten doen.
Klinkt hard maar dat is redelijk eenvoudig te checken.
Weet niet hoeveel km’s die gereden heeft maar een dsg kapot.. heeft die hopelijk 140k + km’s.
Als ik daarnaast leest 120 in de 5?
Weet niet of ik het op moet vatten of de auto het zelf doet of jij voor ‘t geluid, door je laatste opmerking, maar dat hoort niet.
Is het een import geweest?
Weet niet hoeveel km’s die gereden heeft maar een dsg kapot.. heeft die hopelijk 140k + km’s.
Weet niet of ik het op moet vatten of de auto het zelf doet of jij voor ‘t geluid, door je laatste opmerking, maar dat hoort niet.
Klopt ja, rechtsbijstand zit een wachttijd op.Technofreakz schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:12:
[...]
Als je geen rechtsbijstand hebt, kan je ze ook niet inschakelen.
Als je het nu afsluit mag je pas na 6 maanden een aanvraag doen.
Vind het wel een kloten situatie voor jou.
If so: ik hoor over DAS niet heel veel goeds. Heb daarentegen goede ervaring met https://nl.hellolaw.com (destijds Jurofoon). Zie net dat je daar voor 59 euro een abo hebt, das de moeite in dit geval denk ik. Tank benzine voor de Golf R is duurder
Maar ga eerst gewoon met de dealer in gesprek. Logisch dat die wil dat je daar wat anders uitzoekt. Kan ook prima, laat ze maar op zoek gaan voor je en een voorstel doen. RS4 ofzo
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
70.000km en het is een import , maar de kilometers kloppen wel met de registratie bij VW in DuitslandFamous schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:00:
Dan heeft die geen rede juist, dan had die zelf onderzoek moeten doen.
BTC €94.837,08
Dat is geen normale kmstand waar een dq250 mankementen krijgt (alles kan natuurlijk).koelebobes schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:05:
[...]
70.000km en het is een import , maar de kilometers kloppen wel met de registratie bij VW in Duitsland
Interieur komt overeen met de km stand? Heb je leer? Hoe is de instapschade? Is die getuned?
Belangrijk: Wat is resterend BPM?
De schade kan je denk ik weinig aan doen maar de bak kapot is wel een dingetje, zeker als je het bij een dealer koopt.
Voel me net een @GerCor zo negatief
Interieur is super netjes weinig schade... hij is niet getuned. Maar als je zegt bak is kapot is wel een dingetje. Wat zou ik dan kunnen doen. Kijk het word vergoed onder garantie maar whats next.Famous schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:25:
[...]
Dat is geen normale kmstand waar een dq250 mankementen krijgt (alles kan natuurlijk).
Interieur komt overeen met de km stand? Heb je leer? Hoe is de instapschade? Is die getuned?
Belangrijk: Wat is resterend BPM?
De schade kan je denk ik weinig aan doen maar de bak kapot is wel een dingetje, zeker als je het bij een dealer koopt.
Voel me net een @GerCor zo negatiefzo bedoel in het niet, serieuze vragen.
BTC €94.837,08
Al aantal keer gedaan. Steeds doet hij het een half uurtje. Vanmiddag kreeg ik een notificatie op ‘t scherm dat er nieuwe software was. Die geïnstalleerd en daarna was WeConnect meteen weer online en doet hij het nu zonder problemen!Scrtz schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:57:
[...]
Inloggen als hoofdgebruiker in je auto. Ik heb dat ook al een paar keer gehad, is een soort van een bug ofzo..
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Auto terug lijkt mij geen optie, of de dealer moet HEEL coulant zijn. Zolang ze problemen oplossen heb je volgens mij 0,0 recht om de auto terug in te leveren.
70.000km kan helaas een prima km stand zijn waarbij de DSG problemen gaat geven. Heb ze al veel eerder vervangen zien worden. Is geen touw aan vast te knopen helaas, zolang er garantie op zit en het wordt netjes opgelost hoeft dat geen issue te zijn.
Ik heb bij de TCR ook bijzonderheden gevonden na de aanschaf. Ook volgens de VW dealer een uiterst net exemplaar en er was geen onderhandeling meer mogelijk. Prijs was in principe ook prima voor zo'n jonge en volle TCR, maar niet na de bevindingen. Ik heb compensatie als eis neergelegd en ook gekregen.
70.000km kan helaas een prima km stand zijn waarbij de DSG problemen gaat geven. Heb ze al veel eerder vervangen zien worden. Is geen touw aan vast te knopen helaas, zolang er garantie op zit en het wordt netjes opgelost hoeft dat geen issue te zijn.
Ik heb bij de TCR ook bijzonderheden gevonden na de aanschaf. Ook volgens de VW dealer een uiterst net exemplaar en er was geen onderhandeling meer mogelijk. Prijs was in principe ook prima voor zo'n jonge en volle TCR, maar niet na de bevindingen. Ik heb compensatie als eis neergelegd en ook gekregen.
M3P 24'
Veel eerder ja, maar na 30/40k zie je het amper. Dit was ook zo met de Golf 6 met de 1.4 TSI. Of je hebt problemen met de kettingspanner of helemaal niet. Vandaar dat ik 70k raar vind. Maar wat ik zeg, kan altijd natuurlijk.Vissa66 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:13:
Auto terug lijkt mij geen optie, of de dealer moet HEEL coulant zijn. Zolang ze problemen oplossen heb je volgens mij 0,0 recht om de auto terug in te leveren.
Wat gaan ze doen dan? Revisie? Andere platen? Nieuwe bak?koelebobes schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:01:
[...]
Interieur is super netjes weinig schade... hij is niet getuned. Maar als je zegt bak is kapot is wel een dingetje. Wat zou ik dan kunnen doen. Kijk het word vergoed onder garantie maar whats next.
En check de bpm even
BPM gecheckt: BPM: 6951 , REST BPM 1843, automaat is gereviseerd maar daar zal ik morgen wel meer over horenFamous schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:29:
[...]
Veel eerder ja, maar na 30/40k zie je het amper. Dit was ook zo met de Golf 6 met de 1.4 TSI. Of je hebt problemen met de kettingspanner of helemaal niet. Vandaar dat ik 70k raar vind. Maar wat ik zeg, kan altijd natuurlijk.
[...]
Wat gaan ze doen dan? Revisie? Andere platen? Nieuwe bak?
En check de bpm even
BTC €94.837,08
Als ik het goed heb is die 6951 wat betaald had moeten zijn, en de 1843 wat daadwerkelijk betaald is. Nu is de rest BPM lager naarmate de auto ouder wordt maar die 1843 lijkt erg laag, en die vermindering is volgens mij altijd te relateren aan schade.koelebobes schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:05:
[...]
BPM gecheckt: BPM: 6951 , REST BPM 1843, automaat is gereviseerd maar daar zal ik morgen wel meer over horen
M3P 24'
Huh? What Just happend? 🤔Famous schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:25:
Voel me net een @GerCor zo negatiefzo bedoel in het niet, serieuze vragen.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
De normale BPM lijkt redelijk goed, niet extreem laag in elk geval.koelebobes schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:05:
[...]
BPM gecheckt: BPM: 6951 , REST BPM 1843, automaat is gereviseerd maar daar zal ik morgen wel meer over horen
Rest BPM is wel wat lager dus dat duit wel op een schade import.
Hoef je je niet echt druk om te maken overigens zolang het netjes gemaakt is.
Heeft die veel eigenaren op het kenteken?
Die gaan pas tellen na de import dus daar kan je altijd beetje aan zien hoe ermee om gegaan is.
Dat je altijd zo lief uit de hoek komt
Even een vraag omtrent het Profile verhaal hier: dit betreft lease auto's. Ik begrijp dat je een auto kiest die je zelf leuk vindt en zo, maar onderaan de streep is het een leaseauto en niet je eigen auto. Wat maakt het dan uit wie het onderhoud doet?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Niets....BeQuietAndDrive schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:06:
Even een vraag omtrent het Profile verhaal hier: dit betreft lease auto's. Ik begrijp dat je een auto kiest die je zelf leuk vindt en zo, maar onderaan de streep is het een leaseauto en niet je eigen auto. Wat maakt het dan uit wie het onderhoud doet?
Maar een Profile heeft natuurlijk nooit de specialistische kennis van bijvoorbeeld het Matrix LED systeem waar een storing in zit, ik noem maar een zijstraat.
Ook heb ik er persoonlijk meer vertrouwen in dat er bij de merkdealer 'normaal' met 'mijn' auto wordt omgegaan dan bij de gemiddelde garage om de hoek, waar het niveau over het algemeen.. lager ligt?
Stukje onderbuikgevoel c.q. mening.
www.google.nl
Ik zie een leaseauto gewoon als mijn eigen auto. En daar ben ik net zo zuinig op als dat ik hem cash had afgerekend. Als onderhoud niet conform de regels wordt uitgevoerd, ga je er vroeg of laat vanzelf problemen mee krijgen. DSG hoef ik denk ik niet toe te lichten, maar een stinkende airco of een lekkend schuifdak is net zo vervelend.BeQuietAndDrive schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:06:
[ Voor 18% gewijzigd door Dennisdn op 21-07-2021 10:54 ]
Ja, dat is wel zo. Kusjes.... 😉
Volgens mij is het anders. Die €6951,- is de originele BPM wat betaald had moeten worden als je de auto nieuwe in nl kocht. Die €1831,- is wat er nu betaald is omdat hij geïmporteerd is. Dat is, logisch, lager.Vissa66 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:12:
[...]
Als ik het goed heb is die 6951 wat betaald had moeten zijn, en de 1843 wat daadwerkelijk betaald is. Nu is de rest BPM lager naarmate de auto ouder wordt maar die 1843 lijkt erg laag, en die vermindering is volgens mij altijd te relateren aan schade.
Dus niet “maar” €1831,- ipv €6951,- omdat hij schade had.
Maar correct me if i’m wrong.
BPM is inderdaad wat je normaal betaald als je de auto nieuw in Nederland gekocht zou hebben.Tylen schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:11:
[...]
Volgens mij is het anders. Die €6951,- is de originele BPM wat betaald had moeten worden als je de auto nieuwe in nl kocht. Die €1831,- is wat er nu betaald is omdat hij geïmporteerd is. Dat is, logisch, lager.
Dus niet “maar” €1831,- ipv €6951,- omdat hij schade had.
Maar correct me if i’m wrong.
Het BPM bedrag 'los' je af door je wegenbelasting te betalen -> Dus de rest 'schuld' wordt minder (makkelijk vergelijk zo).
Als jij de auto met schade invoert laat je voor €450,- een rapport op stellen en kan het zo €3.000 BPM schelen.
Die BPM die dan 'wegvalt' wordt ook direct van de rest BPM afgetrokken.
Een auto met een hele lage rest BPM betekend daarom schade import. Dit kan je het beste vergelijken met een originele Nederlands geleverde auto welke ± zelfde nieuwwaarde heeft.
Schade kan je op vele manieren doen, je kan bijvoorbeeld ook een 'sloop' auto ernaast hebben en delen overzetten maar dat is voor nu niet interessant
En als jij een auto exporteert krijg je het rest BPM wat nog aan die auto hangt bedrag terug
[ Voor 4% gewijzigd door Famous op 21-07-2021 11:26 ]
MAar dit gaat om een auto uit 2018.. dus het orignele rest bedrag word sowieso al lager omdat de auto ouder is.Famous schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:24:
[...]
BPM is inderdaad wat je normaal betaald als je de auto nieuw in Nederland gekocht zou hebben.
Het BPM bedrag 'los' je af door je wegenbelasting te betalen -> Dus de rest 'schuld' wordt minder (makkelijk vergelijk zo).
Als jij de auto met schade invoert laat je voor €450,- een rapport op stellen en kan het zo €3.000 BPM schelen.
Een auto met een hele lage rest BPM betekend daarom schade import. Dit kan je het beste vergelijken met een originele Nederlands geleverde auto welke ± zelfde nieuwwaarde heeft.
Schade kan je op vele manieren doen, je kan bijvoorbeeld ook een 'sloop' auto ernaast hebben en delen overzetten maar dat is voor nu niet interessant![]()
En als jij een auto exporteert krijg je het rest BPM wat nog aan die auto hangt bedrag terug
Het restbedrag is inderdaad lager.Tylen schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:57:
[...]
MAar dit gaat om een auto uit 2018.. dus het orignele bedrag word sowieso al lager omdat de auto ouder is.
Deze kan dus nog lager worden met een schade import.
Dit is mijn oude Golf R uit 2010, in 2016 geimporteerd (zonder schade).
Originele BPM staat gewoon op 13k.
/f/image/f0hPAm2hu0kfruhpts4w2elX.png?f=fotoalbum_large)
Precies. En je rest op 8 meier. Dus kan klopt het toch.Famous schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:01:
Dit is mijn oude Golf R uit 2010, in 2016 geimporteerd (zonder schade).
[Afbeelding]
Si, maar het 'originele' bedrag blijft staan.Tylen schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:12:
[...]
Precies. En je rest op 8 meier. Dus kan klopt het toch.
Bij een 6 jaar oude auto moest ik 3.200 aftikken.
Aan zijn BPM bedrag denk ik daarom dat die met schade is ingevoerd.
Dat zei ik toch in mijn eerste bericht.Famous schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:22:
[...]
Si, maar het 'originele' bedrag blijft staan.
Nou dat denk ik dus niet.Bij een 6 jaar oude auto moest ik 3.200 aftikken.
Aan zijn BPM bedrag denk ik daarom dat die met schade is ingevoerd.
Want als we naar jou auto kijken zou het ook een schade bak kunnen zijn, want je rest bpm is maar €841,-
Nee, want elke maand wordt het rest bedrag minder.Tylen schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:29:
[...]
Dat zei ik toch in mijn eerste bericht.![]()
[...]
Nou dat denk ik dus niet.![]()
Als we naar jou auto kijken zou het ook een schade bak kunnen zijn, want je rest bpm is maar €841,-
Kijk maar naar jouw eigen auto en kijk eens over 2 maanden, dan is er weer geld af
De Golf is inmiddels 11 jaar oud en dus bijna "afgeschreven".
Al gaan de laatste tientjes langzaam.
Maar als ik zei, beste is vergelijken met een origineel geleverde NL'er wat die doet qua bedragen.
Zo, dat was genoeg over de BPM denk ik

Ahh check. Die rest bpm moet je dus niet naar kijken. Nu valt het kwartje. Hahaha. Thanks.Famous schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:33:
[...]
Nee, want elke maand wordt het rest bedrag minder.
Kijk maar naar jouw eigen auto en kijk eens over 2 maanden, dan is er weer geld af![]()
De Golf is inmiddels 11 jaar oud en dus bijna "afgeschreven".
Al gaan de laatste tientjes langzaam.
Maar als ik zei, beste is vergelijken met een origineel geleverde NL'er wat die doet qua bedragen.
Zo, dat was genoeg over de BPM denk ik![]()
Bij nieuw in nl op kenteken is bmp en rest bpm gelijk. Rest bpm word elke maand kleiner. Of als het een schade bak ik geweest. Dan gaat dat ook bij de rest af.
[ Voor 11% gewijzigd door Tylen op 21-07-2021 12:43 ]
Eigenlijk wel maar misschien eens met een kop koffie besprekenTylen schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:38:
[...]
Ahh check. Die rest bpm moet je dus niet naar kijken. Nu valt het kwartje. Hahaha. Thanks.
Bij nieuw in nl op kenteken is bmp en rest bpm gelijk. Rest bpm word elke maand kleiner. Of als het een schade bak ik geweest. Dan gaat dat ook bij de rest af.
Edit; ah, zie nu wat je erbij geplaatst hebt.
Klopt, en bij import wordt het al verrekend aan de hand van de leeftijd. Dus stel je hebt 10.000 BPM bij nieuw, auto is 2 jaar oud moet je nog 7.500 betalen, dit is dan direct je rest BPM.
Heeft de auto echter schade dan wordt dat nog verrekend met die 7.500.
Een schade auto van twee jaar heeft dan bijvoorbeeld 2.750 als rest BPM, en op deze manier kan je ze dus eruit pikken
[ Voor 32% gewijzigd door Famous op 21-07-2021 12:47 ]
Dit rammelt een beetje hoorFamous schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:24:
[...]
BPM is inderdaad wat je normaal betaald als je de auto nieuw in Nederland gekocht zou hebben.
Schade kan je op vele manieren doen, je kan bijvoorbeeld ook een 'sloop' auto ernaast hebben en delen overzetten maar dat is voor nu niet interessant![]()
Rest-BPM is wat jij zelf uiteindelijk betaald bij import van een auto. Uitgangspunt is dat er geen ongelijkheid is in bruto BPM (= BPM op basis van de Nederlandse nieuwprijs van die auto uit dat betreffende bouwjaar) tussen een importauto en een Nederlandse auto. Dus is de oorspronkelijke Nederlandse bruto BPM altijd het basis uitgangspunt. Generaliserend: hoe ouder de auto, hoe minder rest BPM je betaald. Volg je dat pad, dan komt er op kenteken ook gewoon de oorspronkelijke bruto-BPM te staan.
Maar ook als je een lage(re) restwaarde (= waarde in het economisch verkeer van de occasion op dat moment) kunt aantonen, mag je dat aanhouden voor je rest BPM aangifte. Door een lagere restwaarde wordt je afschrijvingspercentage op de bruto BPM mogelijk hoger, waardoor er minder rest-BPM overblijft. Bijv. door schades aangetoond middels een taxatierapport. Ik heb auto's gezien die normaal 10.000 euro waard waren, maar soms voor 300 euro het taxatierapport op gingen. Verder prima, hoewel de fiscus er tegenwoordig wat meer bovenop zit (bij bedrijven die dat doen, niet bij de particulier voorlopig).
Houdt er bij dat laatste rekening mee, dat de bruto BPM op kenteken herrekend wordt door de belastingdienst op basis van de taxatiewaarde. Dus een auto die normaal bijv. een bruto BPM op kenteken zou hebben van 8.640 euro, maar nu iets van 1.500 euro er op heeft staan, daarvan zou ik persoonlijk weglopen, tenzij het hele proces transparant inzichtelijk is voor mij als koper.
De betaalde rest-BPM is dus niet direct inzichtelijk voor jou als tweedehands autokoper, zoals hierboven soms wordt gesuggereerd. De afgeleide ervan (de bruto BPM op kenteken) wel.
[ Voor 5% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 21-07-2021 13:59 ]
Daarom zei ik ook een makkelijk vergelijk zoBeQuietAndDrive schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:55:
[...]
Dit rammelt een beetje hoorhet heeft in elk geval niets met wegenbelasting te maken.
En daarom vergelijken met een origineel geleverde Nederlander, dan kan je de BPM goed vergelijken en weet je of er iets mis is/was.BeQuietAndDrive schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:55:
[...]
De betaalde rest-BPM is dus niet direct inzichtelijk voor jou als tweedehands autokoper, zoals hierboven soms wordt gesuggereerd. De afgeleide ervan (de bruto BPM op kenteken) wel.
Ja, de bruto-BPM kun je vergelijken, de rest-BPM niet. Dat belangrijke onderscheid miste ik even in jouw postFamous schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:13:
[...]
Daarom zei ik ook een makkelijk vergelijk zo![]()
[...]
En daarom vergelijken met een origineel geleverde Nederlander, dan kan je de BPM goed vergelijken en weet je of er iets mis is/was.
Nou jongens het hoge woord is eruit, vanmorgen werd ik gebeld door de verkoper dat het gesprek niet doorging omdat hij er niet bij kon zijn. Ik zeg "ik heb vanaf vorige week dinsdag op dit gesprek gewacht omdat jij op vakantie was, ik heb een winkel en ik heb personeel ingezet zodat ik naar dit gesprek kan, dit gesprek is vandaag".
'Be my guest maar ik ben er niet bij"
Okay het gesprek voltrok zich stroef, zij hebben alle problemen toch opgelost. Er zijn 2 video's waarop ik de launchcontrol gebruik op mijn instagram. Maar we zijn er op neer gekomen de auto gaat terug, ik geef opdracht wat ik wil hebben en zij zoeken hem voor mij op. Tot die tijd mag ik in deze golf blijven rijden.
Voor mij een nette oplossing.
'Be my guest maar ik ben er niet bij"
Okay het gesprek voltrok zich stroef, zij hebben alle problemen toch opgelost. Er zijn 2 video's waarop ik de launchcontrol gebruik op mijn instagram. Maar we zijn er op neer gekomen de auto gaat terug, ik geef opdracht wat ik wil hebben en zij zoeken hem voor mij op. Tot die tijd mag ik in deze golf blijven rijden.
BTC €94.837,08
Als ze daar moeilijk over doen, snap ik opzich ergens..koelebobes schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:32:
Maar een functie die op de auto zit mag je niet gebruiken?
Toch fijn dat je erin mag blijven rijden en zij opzoek gaan.
Al een idee of het bij een VW blijft?
Hij bedoelde daarmee dat ik altijd aan het racen was. Ik zeg nee hoor ik heb 95% van de tijd in eco gereden met een 92 score omdat die auto zo zuipt. " Wel heel toevallig" Ik zeg toevallig ? nee ik zet de auto in Sport pook naar rechts en ik launch hem. Dit is buiten mijn woonplaats, auto netjes warm en niet bij ieder stoplicht.Famous schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:41:
[...]
Als ze daar moeilijk over doen, snap ik opzich ergens..
Maar een functie die op de auto zit mag je niet gebruiken?
Toch fijn dat je erin mag blijven rijden en zij opzoek gaan.
Al een idee of het bij een VW blijft?
Ik zeg en inderdaad waarom mag ik die functie van de auto niet gebruiken ? Hij is toch ook niet met kale banden binnen gekomen.
Ik twijfel wat ik ga doen Countryman JCW ,Golf R variant 7.5 met de 7 traps automaat. Ik weet het echt niet.
BTC €94.837,08
@AndRo555 Hoelang zou 't nog gaan duren voordat een EV zo'n stukje kan gaan rijden zonder érg lange pauzes?
:strip_exif()/f/image/88w3VdWbWhkHSBHp9YqJxrTR.jpg?f=fotoalbum_large)
Ruim 1200Km. op één (60L) tank met een MY20 ZeeContainer / 1.5TSi Tiguan...
@BeQuietAndDrive Ook hier 'gewoon' een leasewagen via m'n werkgever, net zoals @Dennisdn én net zoals hij ook al aangeeft ben ik op die auto nét zo zuinig (of zelfs nog zuiniger) dan dat ik op m'n eigen spullen ben.
Onderhoud aan m'n eigen voertuigen voer ik ook zélf uit (of laat ik door de merkdealer doen) én niet door zo'n fastfitter waar ik amper goede verhalen over hoor. Op het einde van 't liedje heb ik voor die auto getekend ná 'm zelf met vrije dealerkeuze geconfigureerd én bestelt te hebben
:strip_exif()/f/image/88w3VdWbWhkHSBHp9YqJxrTR.jpg?f=fotoalbum_large)
@BeQuietAndDrive Ook hier 'gewoon' een leasewagen via m'n werkgever, net zoals @Dennisdn én net zoals hij ook al aangeeft ben ik op die auto nét zo zuinig (of zelfs nog zuiniger) dan dat ik op m'n eigen spullen ben.
Onderhoud aan m'n eigen voertuigen voer ik ook zélf uit (of laat ik door de merkdealer doen) én niet door zo'n fastfitter waar ik amper goede verhalen over hoor. Op het einde van 't liedje heb ik voor die auto getekend ná 'm zelf met vrije dealerkeuze geconfigureerd én bestelt te hebben
[ Voor 31% gewijzigd door Will_M op 21-07-2021 17:00 ]
Lang.
Eerder meer laadpalen dan 1200km op een accu
Eerder meer laadpalen dan 1200km op een accu
Als ik de EV-rijders hoor dan willen zij graag de benen strekken, koffie drinken en Netflixen op een verlaten parkeerplaats….Will_M schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:34:
@AndRo555 Hoelang zou 't nog gaan duren voordat een EV zo'n stukje kan gaan rijden zonder érg lange pauzes?
ICE-rijders willen gewoon naar huis
@Will_M @Famous @yamahabest
De mijne mag weer weg uit de TS.
Met veel pijn in mijn hart moet ik deze binnenkort weer inleveren bij de leasemaatschappij (heb er oprecht van genoten.. erg fijne auto zo'n Golf 7.5 Variant).
Hiervoor krijg ik wel een nieuwe VW terug, maar aangezien lease in dit topic niet helemaal gewaardeerd wordt mag die van mij gewoon helemaal uit de TS.
Met veel pijn in mijn hart moet ik deze binnenkort weer inleveren bij de leasemaatschappij (heb er oprecht van genoten.. erg fijne auto zo'n Golf 7.5 Variant).
Hiervoor krijg ik wel een nieuwe VW terug, maar aangezien lease in dit topic niet helemaal gewaardeerd wordt mag die van mij gewoon helemaal uit de TS.
*sowieso
Your Wish is Our Command.... DONE!!!DonJunior schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:52:
@Will_M @Famous @yamahabest
Maareh, als Leasewagens hier niet (meer) gewaardeerd zouden worden dan denk ik dat 't hier vrij snel héél erg rustig zou gaan worden

Doe je nou op leasewagens of leswagens?Will_M schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:58:
[...]
Your Wish is Our Command.... DONE!!!
Maareh, als Leaswagens hier niet (meer) gewaardeerd zouden worden dan denk ik dat 't hier vrij snel héél erg rustig zou gaan worden![]()
Anyway, lease mag hier gewoon hoor. Zou er anders heel stil worden ja. Leswagens daarentegen...wordt eerst maar eens volwassen, daarna praten we verder
[ Voor 9% gewijzigd door The Eagle op 21-07-2021 17:45 ]
Grrrr..... Ninja-Edit FTWThe Eagle schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 17:44:
[...]
Doe je nou op leasewagens of leswagens?![]()
Anyway, lease mag hier gewoon hoor. Zou er anders heel stil worden ja. Leswagens daarentegen...wordt eerst maar eens volwassen, daarna praten we verder
én dat allemaal voor een missende 'e'

Mijn collega's die ik altijd zit te jennen met hun taxi's (Mercs), geven het standaard antwoord "nee jij dan met je Lesgolf"....
Mooi!ButcherJF schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 17:46:
Ik heb die openingspost nog eens bekeken, staan mooie auto’s in!
Realiseer me nu ook dat ik mijn Tiguan nog niet heb ‘voorgesteld’, dus bij deze. Betreft een 2.0 TSI 4Motion R-Line Black Style van 2019, 190pk (nog) niet getuned.
[Afbeelding]
Iets lager en het zou perfect zijn
Eeeuh... 't is een TIG, die moet je niet gaan verlagen!!! Ik heb dezelfde 20" Suzaka Black wielen onder m'n witte Tiguan... Maar 22" past er ook wel onder
Doet hem echt goed hoor, net als een T-Roc verlaagd.Will_M schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 22:03:
[...]
Eeeuh... 't is een TIG, die moet je niet gaan verlagen!!! Ik heb dezelfde 20" Suzaka Black wielen onder m'n witte Tiguan... Maar 22" past er ook wel onder
Me like!
Er liggen hier in de buurt een soort van 'bussluizen' (voor tractoren) zodat 't landbouwverkeer een kortere route kan pakken dan dat 't gepeupel kan doen, daar kan ik nú ook gewoon overheen dus ik vind 't wel bestFamous schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 22:21:
[...]
Doet hem echt goed hoor, net als een T-Roc verlaagd.
Me like!
Ach, dat deed ik met mijn eerste auto ook.Will_M schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 22:23:
[...]
Er liggen hier in de buurt een soort van 'bussluizen' (voor tractoren) zodat 't landbouwverkeer een kortere route kan pakken dan dat 't gepeupel kan doen, daar kan ik nú gewoon overheen dus ik vind 't wel best
Een Opel Astra GSI uit ‘95. Vaak ben je te bang eh.
Moet er wel bij bekennen dat ik 1x erin kwam en dat dat direct mijn laatste keer proberen was
Dank je, vind ik ook
Verlagen ga ik niet doen, maar ik snap wel wat je bedoelt. Bij bijv. een Skoda Karoq of - Kamiq zou ik wel die neiging hebben.
Nou die 153km kunnen ze allang hoor. Daar hoeven zo niet zo lang voor op te laden.Will_M schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:34:
[Afbeelding]
Niet met de 'resterende' 1070 Km's waarvoor er nog brandstof aanwezig is in de tank, lummelTylen schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:49:
[...]
Nou die 153km kunnen ze allang hoor. Daar hoeven zo niet zo lang voor op te laden.
Laat dan eerst maar is zien dat je het zelf haalt op 1 tankWill_M schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:30:
[...]
Niet met de 'resterende' 1070 Km's waarvoor er nog brandstof aanwezig is in de tank, lummel
Meestal kom ik ergens rond de 1000 á 1050 Km. uit op een volle tank en dan gaat er ergens rond de 55L vers sap bij in, op dat moment begint de auto te 'zeuren' dat 'ie naar een tankstation wil navigerenTylen schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:08:
[...]
Laat dan eerst maar is EENS zien dat je het zelf haalt op 1 tank.
Huisadres - Kitzbühel rijd ik ook altijd op één tank en dan tank ik daar pas weer bij de Shell onder bij Hahnekamm. De laatste 50 Km in AU slurpen op de één of andere vage manier wel iets meer brandstof
[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 23-07-2021 15:26 ]
Model X roadtrain. Tesla met 6 aanhangers met doorgekoppelde accu's, zie het zo voor meWill_M schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:30:
[...]
Niet met de 'resterende' 1070 Km's waarvoor er nog brandstof aanwezig is in de tank, lummel
En vwb die verlaagde Tiguan: dat neigt richting Lada Niva. Doe maar niet
[ Voor 11% gewijzigd door The Eagle op 23-07-2021 15:21 ]
Tingeling-e-ling-e-ling ... Hier komt de Alpen-ExpressThe Eagle schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:20:
[...]
Model X roadtrain. Tesla met 6 aanhangers met doorgekoppelde accu's, zie het zo voor me
En vwb die verlaagde Tiguan: dat neigt richting Lada Niva. Doe maar niet
Als ik hem volgooi staat er meestal ook tussen de 520 en 540km rijbereik.Will_M schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:30:
[...]
Vaak is het toch dat ik bij 400-425km al moet tanken

Als ik hem volgooi en dan 150Km lang 64Km/h ga rijden kan hij ook wel 1400 halen denk ik. 😅Famous schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:29:
[...]
Als ik hem volgooi staat er meestal ook tussen de 520 en 540km rijbereik.
Vaak is het toch dat ik bij 400-425km al moet tanken
[ Voor 8% gewijzigd door Tylen op 23-07-2021 17:37 ]
Zelfs dan nietTylen schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 17:34:
[...]
Als ik hem volgooi en dan 150Km lang 64Km/h ga rijden kan hij ook wel 1400 halen denk ik. 😅
* Famous mompelt iets over een “sportieve” auto en maar 40 liter tank hebben..
[ Voor 3% gewijzigd door Famous op 23-07-2021 17:55 ]
Ik wil wel een weekje ruilen, dan denk ik dat jij m'n TIG ook wel aan de 5Km//L gaat krijgenTylen schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 17:34:
[...]
Als ik hem volgooi en dan 150Km lang 64Km/h ga rijden kan hij ook wel 1400 halen denk ik. 😅
En wat ga jij met de 750nm doen dan?Will_M schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 18:15:
[...]
Ik wil wel een weekje ruilen, dan denk ik dat jij m'n TIG ook wel aan de 5Km//L gaat krijgen
Cruisen?
Die TIG is zakelijke via m'n baas geleased, Ik denk dat @Tylen ook wel weet dat er hier spullen met méér dorst staan
Nu was het woensdag wel ideaal hypermile weerWill_M schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:34:
[Afbeelding]
/f/image/QXd0FaibHIEmuIgnjvBVStAO.png?f=fotoalbum_large)
In een 1.5TSI Passat, dus omgerekend 1700km op een tank (die irl >70l blijkt te zijn) in een benzine kar.
Wel een betere average speed in elk gevalAndRo555 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 20:38:
[...]
Nu was het woensdag wel ideaal hypermile weer![]()
[Afbeelding]
In een 1.5TSI Passat, dus omgerekend 1700km op een tank (die irl >70l blijkt te zijn) in een benzine kar.
Op een hypermile ritje is dat niet moeilijk, op een hele tank zakt dat gemiddelde snel met een hoop korte ritjes in de buurt.
Zal hem eens resetten als ik Duitsland in ga, benieuwd wat ik dan red qua gemiddelde 
Denk dat het nog tegenvalt (dus mee) met al het gerem.
Op de GPS heb ik tot nu toe 251 gehaald met de Polo, 263 teller.
Leek alsof er nog iets in zat maar die snelheden duren zo ontzettend lang met een 4 cilinder
Denk dat het nog tegenvalt (dus mee) met al het gerem.
Op de GPS heb ik tot nu toe 251 gehaald met de Polo, 263 teller.
Leek alsof er nog iets in zat maar die snelheden duren zo ontzettend lang met een 4 cilinder
Weet iemand waar ik een 2e hands originele VW-radio met android auto op de kop kan tikken?
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Check @Antera even. Wie weet.....?Mad-Matt schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:15:
Weet iemand waar ik een 2e hands originele VW-radio met android auto op de kop kan tikken?
Nog een aanvullende vraag, ik ben best handig met draadjes verbinden etc. Maar weten jullie of het technisch mogelijk is om een VW-radio in een ander merk auto te zetten?
(Er van uitgaande dat het fysiek past)
We hebben een auto op het oog, maar het systeem wat daar in zit is mega beroerd en ik vind een VAG-systeem gewoon echt super fijn werken. (Gaan dan gewoon om radio, sd-kaart beluisteren, bellen (Niet eens echt een eis), android auto)
(Er van uitgaande dat het fysiek past)
We hebben een auto op het oog, maar het systeem wat daar in zit is mega beroerd en ik vind een VAG-systeem gewoon echt super fijn werken. (Gaan dan gewoon om radio, sd-kaart beluisteren, bellen (Niet eens echt een eis), android auto)
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Geen idee @Mad-Matt
Die radio's van VW zijn echt schreeuwend duur dus of iemand dat ooit heeft gedaan.
Die radio's van VW zijn echt schreeuwend duur dus of iemand dat ooit heeft gedaan.
Heb wel iets voor je laat maar weten wat je precies zoekt misschien dat ik je ermee kan helpen
Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl