Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 52 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:35
Voor mijn golf 7 ben ik opzoek naar een nieuw afdekkapje van mijn achterruitenwisser. Heb al gezocht op google, en kreeg ik eigenlijk maar 1 site gevonden waar hij te koop is, hierbij waren de verzendkosten alleen 5x zo hoog als het kapje zelf.

Iemand tips waar ik deze kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:01
The Eagle schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:07:
[...]

Ik wist dat het er was, zelf een keer nodig gehad. Zoekterm DQ200 deed wonderen :9
Inmiddels is er bij mij voor ca 6k aan de DQ200 verspijkerd. Koppelingsrevisieset, nieuw vliegwiel, nieuwe mechatronic, en vast mog wel wat dingetjes. Alleen de hele bakk vervangen is niet gebeurd:+ Rijdt weer lekker :)
Had je niet beter een revisie bak eronder kunnen laten zetten voor die prijs? :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
(y) (y)

@Scrtz : Ik heb 'm nog even aangepast en tussen de Gofjes VII uit gevist :+ Is de éérste Golf VIII hier _/-\o_

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:55

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Dirk0s schreef op zondag 14 maart 2021 @ 11:42:
Voor mijn golf 7 ben ik opzoek naar een nieuw afdekkapje van mijn achterruitenwisser. Heb al gezocht op google, en kreeg ik eigenlijk maar 1 site gevonden waar hij te koop is, hierbij waren de verzendkosten alleen 5x zo hoog als het kapje zelf.

Iemand tips waar ik deze kan vinden?
Kun je dat niet gewoon bestellen bij de dealer. Gaat in dezelfde vrachtwagen als de rest.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dacht ik ook al aan. Gewoon even aanwaaien bij de dealer, die klikken er zo een nieuwe op lijkt me?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Soullancer schreef op zondag 14 maart 2021 @ 11:49:
[...]

Had je niet beter een revisie bak eronder kunnen laten zetten voor die prijs? :'(
Het was lease, weinig zelf in te brengen. Eerste reparatie was revisie set en vliegwiel. Maar was toen niet opgelost. Toen dus mechatronic. Lease mij stuurde expert langs om vooraf te beoordelen of die fix het idd op zou lossen, die wilde ook niet alsnog een nieuwe bak. Maar onder de streep was ineens een nieuwe bak ws idd goedkoper geweest.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Freakin77 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 11:03:
kunnen we concluderen dat de golf 8 niet echt aanslaat offe.. Ouch!

[Afbeelding]
Ben er ook nog steeds niet aan gewend moet ik zeggen B)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:08
Famous schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:16:
[...]

Ben er ook nog steeds niet aan gewend moet ik zeggen B)
Had ik ook in het begin, waarschijnlijk omdat ik er zelf een besteld had en inmiddels rij dat het snel is gegaan. Ben nu volledig om en vind de Golf 7(.5) ineens 'gedateerd' ogen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Ik had zelf een Passat variant en we hebben nu een Golf Variant van eind oktober 2016 (is dat een 7 ?) Verder hebben we nu een Golf 8 variant in bestelling die over paar weekjes geleverd zou moeten worden.

Desalniettemin zit ik niet heel diep in de styling van de diverse golfjes maar heb de 8 bij de dealer bekeken en vond hem er erg netjes uitzien. Minstens net zo goed als onze huidige auto. Dashboard styling is wel een beetje wennen.

Dus vraag me af wat er aan te wennen valt :P

[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 17-03-2021 10:02 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:38
Help!!!! schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:01:
^
Ik had zelf een Passat variant en we hebben nu een Golf Variant van eind oktober 2016 (is dat een 7 ?) Verder hebben we nu een Golf 8 variant in bestelling die over paar weekjes geleverd zou moeten worden.

Desalniettemin zit ik niet heel diep in de styling van de diverse golfjes maar heb de 8 bij de dealer bekeken en vond hem er erg netjes uitzien. Minstens net zo goed als onze huidige auto. Dashboard styling is wel een beetje wennen.

Dus vraag me af wat er aan te wennen valt :P
Hij is van binnen wel erg modern en saai al zeg ik het zelf. De voorkant van de auto vinden de meesten (waaronder ik) ook maar niks. Rij zelf een golf 7, maar vind de 7.5 wel het mooist van de 7,7.5&8

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
giovanni2903 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:10:
[...]

maar vind de 7.5 wel het mooist van de 7,7.5&8
Helemaal mee eens! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:36
Ook eens. De 8 ziet er van buiten echt prima uit. Maar vind het binnen gewoon veel minder premium aanvoelen dan de 7.5. En aangezien ik iets meer tijd ín de auto doorbreng dan dat ik hem buiten zie staan… zal ik dit jaar na zo’n 10 nieuwe Golfjes voor het eerst een ander model moeten nemen 😞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Misschien mensen met ideeën hierover.

Koppeling geplaatst dsg7. 20.000 km geleden.
Garage zegt dat er olie gelekt is vanuit een turbo slang koppeling in de dag bak. Turbo slang gedeelte is gefixed.
Lekkage/dampen is via een vebtilatiegat ofzo naar binnen gezogen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x2JH3Lyu5QlLPOzyd4LL6hNVuqA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uVCho4bC21tWnNNTtJ1eq6O8.jpg?f=user_large

Koppeling is natuurlijk naar de grootje zeggen hun.

Koud = trillen, en brrrttt brrrttt geluid tot alles opgewarmd is. Met name 5de versnelling.

Oplossing zou zijn..wederom nieuwe koppeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Dennisdn schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:54:
Ook eens. De 8 ziet er van buiten echt prima uit. Maar vind het binnen gewoon veel minder premium aanvoelen dan de 7.5. En aangezien ik iets meer tijd ín de auto doorbreng dan dat ik hem buiten zie staan… zal ik dit jaar na zo’n 10 nieuwe Golfjes voor het eerst een ander model moeten nemen 😞
Je rijdt nu dus een 7.5 in de lease neem ik aan? Genoeg keus binnen VAG waarvan de huidige modellen wél mooi zijn van binnen :)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Ik heb medio 2019 voor ongeveer die zelfde keuze gestaan waarbij ik m'n Golf VII ging vervangen. De Golf VIII was er nog niet en om de VII MK2 te nemen en dus ná een paar maanden later al weer met een 'oud' model te gaan rijden....

Doe deze keer maar eens een Tiguan, lijkt me ook wel een praktische auto :+

Tiguan is inmiddels al weer ruim een jaar oud en bevalt SU-PER!!!

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 17-03-2021 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Will_M schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:21:
Ik heb medio 2019 voor ongeveer die zelfde keuze gestaan waarbij ik m'n Golf VII ging vervangen. De Golf VIII was er nog niet en om de VII MK2 te nemen en dus ná een paar maanden later al weer met een 'oud' model te gaan rijden....

Doe deze keer maar eens een Tiguan, lijkt me ook wel een praktische auto :+

Tiguan is inmiddels al weer ruim een jaar oud en bevalt SU-PER!!!
Ikzelf vind de t-roc erg vet. Helemaal de t-roc r die binnenkort komt (niet in nederland dacht ik) 😍
Helaas zal een "R" rijden voorlopig een droom blijven

Tiquan is wel erg duur met belasting/verzekering volgens mij he

[ Voor 4% gewijzigd door giovanni2903 op 17-03-2021 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:27
giovanni2903 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:25:
[...]

Ikzelf vind de t-roc erg vet. Helemaal de t-roc r die binnenkort komt (niet in nederland dacht ik) 😍
Helaas zal een "R" rijden voorlopig een droom blijven

Tiquan is wel erg duur met belasting/verzekering volgens mij he
Wel in België blijkbaar: https://www.volkswagen.be...configurator/t-roc-r.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@giovanni2903 Een Tiguan zit qua houderschapbelasting vaak in een hogere schaal dan dat de Golf zit inderdaad. Voor mijn 1.5TSi Tiguan is het hier in Noord-Brabant €194,- / kwartaal (Massa Rijklaar - 100Kg -> 1510 - 100 = 1410Kg in de tabellen).

Verzekering is uiteraard ook wat (niet veel) duurder vanwege de hogere fiscale waarde / nieuwprijs.

Persoonlijk vind ik de T-Roc niet echt mooi. De T-Cross 'smoelt' wat dat betreft véél beter maar is qua formaat eigenlijk een maatje te klein.

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 17-03-2021 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
giovanni2903 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:51:
[...]

Je rijdt nu dus een 7.5 in de lease neem ik aan? Genoeg keus binnen VAG waarvan de huidige modellen wél mooi zijn van binnen :)
Helaas valt dat tegen. De Passat vind ik te groot en alles wat hoger op de wielen staat is niet mijn smaak. Blijft over de ID3 of ID4 die wel mooi zijn (al is die 4 weer hoog), maar wij mogen van de VVE geen laadpalen in de parkeergarage. Ben dus bang dat ik het merk moet gaan verlaten :'( Maar ik heb gelukkig nog een klein jaartje voor ie echt geleverd moet zijn. En hoop er eigenlijk op dat ik de Golf 7.5 een jaartje mag verlengen omdat ie tijdens Corona vooral stil staat.

[ Voor 16% gewijzigd door Dennisdn op 17-03-2021 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Dennisdn schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:53:
[...]

Helaas valt dat tegen. De Passat vind ik te groot en alles wat hoger op de wielen staat is niet mijn smaak. Blijft over de ID3 of ID4 die wel mooi zijn (al is die 4 weer hoog), maar wij mogen van de VVE geen laadpalen in de parkeergarage. Ben dus bang dat ik het merk moet gaan verlaten :'( Maar ik heb gelukkig nog een klein jaartje voor ie echt geleverd moet zijn. En hoop er eigenlijk op dat ik de Golf 7.5 een jaartje mag verlengen omdat ie tijdens Corona vooral stil staat.
Als je alleen maar volkswagen mag rijden blijft er niet veel over inderdaad. Hopelijk mag je de 7.5 verlengen, is een mooie wagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Meeste nederlanders importeren niet voor niks vaak uit duitsland. Daar is elk model/motorblok te krijgen. Hier heb je altijd de keus uit een 1.0 of 1.5 blok simpel gezegt. Sommige modellen kan je wel de 2.0 kiezen zoals de nieuwe arteon/passat. Maar de R is hier sowieso van geen enkel nieuw model te bestellen tot op heden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Dennisdn Als de leasetermijn aangepast kan worden binnen de 5-jaar doorlooptijd dan is dat meestal wel mogelijk zolang er verwacht wordt dat het aantal kilometers binnen die gehele termijn onder de ± 160.000 blijft.

Langer dan 5 jaar 'Full Operational Lease' is economisch niet te verantwoorden doordat de fiscale bijtelling daarna AL-TIJD naar 25% gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 17-03-2021 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 12:48
@Dennisdn al eens overwogen om een audi A3 te kopen? Mijn ouders stonden recent voor hetzelfde dilemma en gezien ze graag een berline zien en de passat echt wel groot is, de keuze gemaakt tussen een mercedes A-klasse of een Audi A3. Audi A3 was stuk voordeliger met meer opties dus zijn ze daarvoor gegaan.

Zit nog steeds in de volkswagen groep, dus ik zou ze zeker eens bekijken als dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
interessant, een R model, maar dan e-hybrid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Will_M schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:21:
@Dennisdn Als de leasetermijn aangepast kan worden binnen de 5-jaar doorlooptijd dan is dat meestal wel mogelijk zolang er verwacht wordt dat het aantal kilometers binnen die gehele termijn onder de ± 160.000 blijft.

Langer dan 5 jaar 'Full Operational Lease' is economisch niet te verantwoorden doordat de fiscale bijtelling daarna AL-TIJD naar 25% gaat.
Het is een vierjaar contract tot 1 maart volgend jaar voor 30k per jaar. Maar zit nu pas op 80k ofzo dus daarom hoop ik dat ze er wel een 5e jaar aan willen plakken.

Want er is nu ook niet echt iets dat ik denk: dié wil ik hebben.... de A3 vind ik gewoon een dure Golf maar dan minder mooi... blijven eigenlijk alleen een 3serie of A-klasse over want de 1serie vind ik ook al minder geslaagd. Misschien komt er nog een nieuwe C op tijd maar waarschijnlijk niet. 6 maanden levertijd is niks tegenwoordig dus moet eind zomer wel zo’n beetje bestellen.

Maar eigenlijk hoop ik dat m’n buren met Tesla’s de lopende zaak tegen de VVE gaan winnen over laadpalen op onze eigen plekken.... dan vind ik de ID3 geloof ik wel een hele mooie auto. Het was even wennen... maar hoe vaker ik hem zie in het donkergrijs....

[ Voor 19% gewijzigd door Dennisdn op 17-03-2021 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
De fleetowner (intern bij jouw werkgever) zou gek zijn als 'ie dat extra jaar er niet aan vast zou willen gaan plakken. Die auto staat met 5 jaar pas nét aan de 140.000 Km. áls alles nu weer naar het 'oude normaal' gaat :+

EV Laadplekken in een ondergrondse parkeergarage is met een (goede) VVE overigens wel een terecht 'dingetje' in verband met een persoonlijke brandverzekering. Mensen zónder EV worden er niet vrolijk van als er vanwege verhoogd brandgevaar / risico's een verhoging van de premie komt.

[ Voor 39% gewijzigd door Will_M op 17-03-2021 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Will_M schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 18:44:

EV Laadplekken in een ondergrondse parkeergarage is met een (goede) VVE overigens wel een terecht 'dingetje' in verband met een persoonlijke brandverzekering. Mensen zónder EV worden er niet vrolijk van als er vanwege verhoogd brandgevaar / risico's een verhoging van de premie komt.
Gaat zelfs verder daarin. De brandweer gaf aan dat ze bij ons een brandende auto er niet uit kunnen krijgen. En dan zal een brandende Batterij problemen geven met het bouwbesluit aangezien het plafond maar 60 of 90 minuten brandwerend is. Er zijn voorbeelden zat dat een brandende batterij binnen die tijd niet uit is. Dus ik begrijp de discussie wel en wacht rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dennisdn schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:48:
[...]

Gaat zelfs verder daarin. De brandweer gaf aan dat ze bij ons een brandende auto er niet uit kunnen krijgen. En dan zal een brandende Batterij problemen geven met het bouwbesluit aangezien het plafond maar 60 of 90 minuten brandwerend is. Er zijn voorbeelden zat dat een brandende batterij binnen die tijd niet uit is. Dus ik begrijp de discussie wel en wacht rustig af.
Als een EV helemaal achter in een grote parkeerkelder staat dan krijg je zo'n apparaat nooit meer naar buiten áls 'ie eenmaal brandt. Zo'n kreng brandt vervolgens wel een paar dagen totdat de Li-ion cellen 'op' zijn, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:14
Hallo,
Deze week bemerkte ik dat het portierruber (links) voor van mijn VW Golf Plus 2009 aan de onderzijde loslaat.
Een check heeft mij geleerd, dat zo'n rubber zit vastgeplakt i.p.v. geklemd/gedrukt. Nu moet ik dit rubber weer gaan vast zetten. Hoe kan ik dit het beste vast zetten? Lijmen en dan welke? Of met dubbelzijdige tape? Alvast bedankt.

Btw, maar dat terzijde, ik vind dit wel een brakke constructie; iets lijmen wat wordt bloot gesteld aan weersinvloeden.

Eit: ik heb zojuist mbv Google gevonden dat ik hiervoor bijvoorbeeld het beste Bison Tix of Bison Kit kan gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door RicoK op 19-03-2021 17:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
RicoK schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:38:
Hallo,
Deze week bemerkte ik dat het portierruber (links) voor van mijn VW Golf Plus 2009 aan de onderzijde loslaat.
Een check heeft mij geleerd, dat zo'n rubber zit vastgeplakt i.p.v. geklemd/gedrukt. Nu moet ik dit rubber weer gaan vast zetten. Hoe kan ik dit het beste vast zetten? Lijmen en dan welke? Of met dubbelzijdige tape? Alvast bedankt.

Btw, maar dat terzijde, ik vind dit wel een brakke constructie; iets lijmen wat wordt bloot gesteld aan weersinvloeden.

Eit: ik heb zojuist mbv Google gevonden dat ik hiervoor bijvoorbeeld het beste Bison Tix of Bison Kit kan gebruiken.
Misschien niet wat je graag hoort: Bestel gewoon een nieuw portier rubber voor die auto bij VW. Spul is ± 12 jaar oud én waarschijnlijk al ooit eerder los gehaald en opnieuw bevestigt geweest (oude schade welke ooit herstelt is?).

Rubbers kosten niet de de hoofdprijs maar worden bij schadeherstel helaas vaak wél her-gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Is het originele SD kaartje voor de navigatie van de Discover Pro (MY2016) verplicht? Er is een software update voor de Tiguan, deze is 27GB (meen ik) maar het SD kaartje is 16GB groot. Ik heb hier een Samsung Evo Plus 32GB liggen maar deze werkt niet, ook niet met de software welke op het originele kaartje staat.

Heeft iemand hier iets meer informatie over? Volkswagen is er op zijn zachtst gezegd heel onduidelijk in :P

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
pwillemske schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 19:37:
Is het originele SD kaartje voor de navigatie van de Discover Pro (MY2016) verplicht? Er is een software update voor de Tiguan, deze is 27GB (meen ik) maar het SD kaartje is 16GB groot. Ik heb hier een Samsung Evo Plus 32GB liggen maar deze werkt niet, ook niet met de software welke op het originele kaartje staat.

Heeft iemand hier iets meer informatie over? Volkswagen is er op zijn zachtst gezegd heel onduidelijk in :P
De Discover-Pro kun je ook updaten middels een USB stick. Kwestie van die spullen uitpakken (7-ZIP!) en in de root van een (lege) USB stick zetten. Stick in de USB aansluiting in het vak steken waar je normaal een asbak verwacht.... Én updaten maar.

Een 'Discover Pro' heeft overigens geen origineel SD kaartje ('wel 2 SD card readers)... De Volledige navigatie staat incl. de kaartenset op een 40Gb HDD welke intern in de 'DVD' unit in het dashboardkastje hangt.

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 19-03-2021 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
@Will_M Vreemd, het navigatiesysteem ziet er uit als de pro, maar volgens het boekje is het een media :P . Hij heeft wel die unit in het dashboardkastje zitten maar geen usb aansluiting.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
pwillemske schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:17:
@Will_M Vreemd, het navigatiesysteem ziet er uit als de pro, maar volgens het boekje is het een media :P . Hij heeft wel die unit in het dashboardkastje zitten maar geen usb aansluiting.
Dan heb je waarschijnlijk ook de verkeerde kaartenset gedownload :*) De kaartenset voor de 'Media' is hooguit 14Gb. groot.

Als je die kaartenset gaat updaten: LEES eerst de handleiding (voordat je dadelijk komt vragen waarom er geen 14Gb éxtra op een origineel VW SD kaartje van16 Gb past... ).

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 19-03-2021 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Will_M schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:05:
[...]

De Discover-Pro kun je ook updaten middels een USB stick. Kwestie van die spullen uitpakken (7-ZIP!) en in de root van een (lege) USB stick zetten. Stick in de USB aansluiting in het vak steken waar je normaal een asbak verwacht.... Én updaten maar.

Een 'Discover Pro' heeft overigens geen origineel SD kaartje ('wel 2 SD card readers)... De Volledige navigatie staat incl. de kaartenset op een 40Gb HDD welke intern in de 'DVD' unit in het dashboardkastje hangt.
Bij de Discover Pro kan de update ook OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HerZon schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:56:
[...]

Bij de Disocver Pro kan de update ook OTA.
Bij een MY16 wagen (vaak) niet, tenzij er wat aan geklust is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:14
Will_M schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 19:26:
Misschien niet wat je graag hoort: Bestel gewoon een nieuw portier rubber voor die auto bij VW. Spul is ± 12 jaar oud én waarschijnlijk al ooit eerder los gehaald en opnieuw bevestigt geweest (oude schade welke ooit herstelt is?).

Rubbers kosten niet de de hoofdprijs maar worden bij schadeherstel helaas vaak wél her-gebruikt.
Bedankt. De 1ste eigenaar, een oom van mij, van wie ik de auto vorig jaar zomer kocht met 22k km op de teller had inderdaad een grote schade laten verhelpen aan de flank. Dit zou zo maar links geweest kunnen zijn. Zou ik op moeten zoeken in de papieren.

Ik ga eens navraag doen bij de dealer. Maar dan moeten de rubbers nog steeds worden geplakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik zat voor de lol Golf occasions te bekijken.

Een leuke Golf 7.5 met wat opties zit al rond de 22 duizend (niet te oud bouwjaar +2018).

Maar een hybride Golf 8 met vele opties zit al rond de 30 duizend en is al 10 duizend van afgeschreven in 1 jaar tijd....jeetje.

Gaat hard die afschrijving van de Golf 8 !

Ik ben benieuwd of er consumenten zijn die interesse in deze wagen hebben.
Ben benieuwd hoeveel het per 2022 zal kosten O-)

[ Voor 19% gewijzigd door ThaddeusX op 20-03-2021 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
@ThaddeusX vrij normaal. Kijk eens naar de best wel populaire ID.3. Die is zelfs richting de 15.000 euro gedropt in waarde in een jaar tijd.

Denk ook dat dit komt omdat Hybride en elektrisch weinig vraag naar is op de 2dehandsmarkt. En bij jullie zuiderburen in België zal er de komende jaren beslist niet meer veel EV's verkocht worden na het zonnepaneelfiasco. Vraag en aanbod bepaalt ook sterk de prijs van een 2dehandsauto.

Eender welke golf voor de golf 8 doet het op de 2dehandsmarkt best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
Flipking94 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:40:
@ThaddeusX vrij normaal. Kijk eens naar de best wel populaire ID.3. Die is zelfs richting de 15.000 euro gedropt in waarde in een jaar tijd.

Denk ook dat dit komt omdat Hybride en elektrisch weinig vraag naar is op de 2dehandsmarkt. En bij jullie zuiderburen in België zal er de komende jaren beslist niet meer veel EV's verkocht worden na het zonnepaneelfiasco. Vraag en aanbod bepaalt ook sterk de prijs van een 2dehandsauto.

Eender welke golf voor de golf 8 doet het op de 2dehandsmarkt best goed.
Een ID.3 occasion is bijna net zo duur als de nieuwprijs (zelfde als de Tesla markt dus). Rond de 35 duizend dus.

En de nieuwe die je ziet zijn niet goedkoper, dat zijn auto's met minder accu capaciteit waardoor ze ook goedkoper zijn.

Je zou zeggen dat mensen vooral interesse zouden hebben in een hybride (non-plugin variant).
Geen stress en zuinig ook eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Soullancer schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:35:
Misschien mensen met ideeën hierover.

Koppeling geplaatst dsg7. 20.000 km geleden.
Garage zegt dat er olie gelekt is vanuit een turbo slang koppeling in de dag bak. Turbo slang gedeelte is gefixed.
Lekkage/dampen is via een vebtilatiegat ofzo naar binnen gezogen.

[Afbeelding]

Koppeling is natuurlijk naar de grootje zeggen hun.

Koud = trillen, en brrrttt brrrttt geluid tot alles opgewarmd is. Met name 5de versnelling.

Oplossing zou zijn..wederom nieuwe koppeling
Anyone? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
ThaddeusX schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:47:
[...]

Een ID.3 occasion is bijna net zo duur als de nieuwprijs (zelfde als de Tesla markt dus). Rond de 35 duizend dus.

En de nieuwe die je ziet zijn niet goedkoper, dat zijn auto's met minder accu capaciteit waardoor ze ook goedkoper zijn.

Je zou zeggen dat mensen vooral interesse zouden hebben in een hybride (non-plugin variant).
Geen stress en zuinig ook eens :)
@ThaddeusX De goedkoopste ID.3 is inderdaad kaal zo'n 36.000 euro, maar ik zie toch verschillende ID3's die 10-15.000 euro in prijs zijn gedaald op de 2dehandsmarkt met opties (daar baseerde ik mij dan ook op):
https://www.autoscout24.b...ustate=N%2CU&cy=B&atype=C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
Flipking94 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:03:
[...]

@ThaddeusX De goedkoopste ID.3 is inderdaad kaal zo'n 36.000 euro, maar ik zie toch verschillende ID3's die 10-15.000 euro in prijs zijn gedaald op de 2dehandsmarkt met opties (daar baseerde ik mij dan ook op):
https://www.autoscout24.b...ustate=N%2CU&cy=B&atype=C
Ik keek auto’s altijd via ViaBovag. Zodat alleen betrouwbare wagens zichtbaar zijn. Maar op Autoscout24 zie je idd meer dus ook goedkopere.

Goeie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
We kunnen onze gedachten er wel op los laten maar als je niks gezien hebt kun je ook nooit een goed oordeel geven. Ik neem aan dat je vertrouwen hebt in je garage, anders zou ik wisselen..
ThaddeusX schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 09:39:
Ik zat voor de lol Golf occasions te bekijken.

Een leuke Golf 7.5 met wat opties zit al rond de 22 duizend (niet te oud bouwjaar +2018).

Maar een hybride Golf 8 met vele opties zit al rond de 30 duizend en is al 10 duizend van afgeschreven in 1 jaar tijd....jeetje.

Gaat hard die afschrijving van de Golf 8 !

Ik ben benieuwd of er consumenten zijn die interesse in deze wagen hebben.
Ben benieuwd hoeveel het per 2022 zal kosten O-)
Dat is niet echt wat nieuws ofzo hoor. Het eerste jaar schrijft een auto altijd veel af. Dat was al toen mijn pa een Golf 7 van 1 jaar oud kocht (dus in 2014 ergens), een highline 140pk dsg. Die had toen ook al 10k afgeschreven. Niks nieuws aan.

[ Voor 55% gewijzigd door Scrtz op 23-03-2021 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Scrtz Het is volgens mij ook niet helemaal eerlijk om als Nederlander naar bijvoorbeeld VW ID-3 auto's in België te gaan kijken en dan te zeggen dat ze goedkoper zijn. Die link naar Autoscout24 is de Belgische site terwijl ViaBovag zuiver Nederlands is :P

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 23-03-2021 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Will_M schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:52:
@Scrtz Het is volgens mij ook niet helemaal eerlijk om als Nederlander naar bijvoorbeeld VW ID-3 auto's in België te gaan kijken en dan te zeggen dat ze goedkoper zijn. Die link naar Autoscout24 is de Belgische site terwijl ViaBovag zuiver Nederlands is :P
Dat waren @ThaddeusX en @Flipking94 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Scrtz schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:17:
[...]

We kunnen onze gedachten er wel op los laten maar als je niks gezien hebt kun je ook nooit een goed oordeel geven. Ik neem aan dat je vertrouwen hebt in je garage, anders zou ik wisselen..

[...]
De vraag is meer of jullie dit probleem kennen. Ik weet begod niet waar dit inspectie of ventilatie gat op uit komt, kan dit ook niet terug vinden uit exploded views of etka.
Zou denken dat als er een klein beetje olie nevel of lekkahe daar terecht komt en voor problemen zorgt dat er wel meer mensen last van zouden moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-09 15:25
Wij hebben een Passat B7 DSG. De laatste paar dagen viel het me op dat de start/stop niet meer werkte en ook de airco niet. Ik vermoed een accu probleem maar deze is net een maand geleden vervangen.

Nu maakte ik vandaag een paar bochten en toen begon alles te piepen: storing ABS, ESC, Start-stop en bandenspannings controle niet beschikbaar. Dit lijkt op dit verhaal, maar ik weet uiteraard niet zeker: https://forum.vwpassat.nl...43273-abs-esp-storing-b7/

Nu is mijn eerste vraag of iemand hier ervaring mee heeft en tweede of iemand een VAG specialist in omgeving Drachten kan aanraden? Ik heb Plat Autotechniek gevonden, iemand daar ervaringen bij? Van Den Brug in Drachten sla ik liever over.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xYeWw0V_ETPyRyP11_NGEpDtrSs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XsbbhXGP2nUiOTczuZvfgDr1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c6lu13Bui9WczxS6MbwK0pGTWv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kmRr993LQAE6OFDrZcS7RbnM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BabsoQvId7UFNBfxZ_EHsIbJOB4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ASK5Hd3ETn7366GwmXRXR8T.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door HansPatat050 op 31-03-2021 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hilco
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 15:17
Van Vught Marum misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@HansPatat050 De nieuwe accu niet / niet goed gecodeerd tijdens het plaatsen?

[ Voor 39% gewijzigd door Will_M op 01-04-2021 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-09 15:25
Bedankt, ik ga dit voorleggen @Will_M. Om half 12 wordt de auto uitgelezen, ik zal deze post tzt bijwerken.

Edit: auto uitgelezen: ABS sensor rechtsachter kapot. Valt gelukkig mee, was even spannend met de kerstboom aan lampjes die gingen branden.

[ Voor 39% gewijzigd door HansPatat050 op 01-04-2021 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 13:14
Is het mogelijk om App-Connect op een Discover Pro te krijgen van een Golf GTE van 2015? Ik zie via deze link dat ze het vanaf 2016 supporten, maar toch. https://shop.volkswagen.n...0054830-app-connect?cid=6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
deTuinman schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:18:
Is het mogelijk om App-Connect op een Discover Pro te krijgen van een Golf GTE van 2015? Ik zie via deze link dat ze het vanaf 2016 supporten, maar toch. https://shop.volkswagen.n...0054830-app-connect?cid=6
dit kan alleen op discover pro 2 (MIB2) en die was er in 2015 nog niet volgens mij.
je kunt zelf kijken of je mib1 of mib2 hebt:
YouTube: MIB Infotainment version check (MIB1 MIB2 MIB2.5 MIB2Std MIB2High)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 13:14
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Rij nu met ongeveer een jaartje in de Polo GTI, met zon 25k gemaakte kilometers.

Blijft toch een leuk autootje waar ik altijd met plezier instap.
Enig minpuntje is dat deze boven de 170/180 een stuk minder vooruit lijkt te willen ondanks het 2.0 blok. Vond het bij de Golfjes al erg maar de Polo kan er ook wat van! :+

De Golfjes 8 zijn inmiddels rondom Arnhem goed aanwezig en ben er nog steeds niet aan gewend. Een 7, maar vooral een 7.5, bekt beter of misschien is volwassener het juiste woord?
Vind het in elk geval (nog steeds) een achteruit gang.

Edit: werd overigens bericht door de nieuwe eigenaar van de Golf R voor de kenners hier. Wilde graag wat achtergrond info dus had even de eigenaren erbij gezocht. Inmiddels is meneer de 9e eigenaar, na mij, sinds de import in 2,5 jaar tijd. 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Famous op 01-04-2021 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Dr kwam hier van de week een ID3 door de straat. Nou wonen wij in een hofje, dus reed max 20 per uur ofzo. Briljant dat geluid, net of de Jetsons langskomen :D

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:22:
Rij nu met ongeveer een jaartje in de Polo GTI, met zon 25k gemaakte kilometers.

Blijft toch een leuk autootje waar ik altijd met plezier instap.
Enig minpuntje is dat deze boven de 170/180 een stuk minder vooruit lijkt te willen ondanks het 2.0 blok. Vond het bij de Golfjes al erg maar de Polo kan er ook wat van! :+

De Golfjes 8 zijn inmiddels rondom Arnhem goed aanwezig en ben er nog steeds niet aan gewend. Een 7, maar vooral een 7.5, bekt beter of misschien is volwassener het juiste woord?
Vind het in elk geval (nog steeds) een achteruit gang.

Edit: werd overigens bericht door de nieuwe eigenaar van de Golf R voor de kenners hier. Wilde graag wat achtergrond info dus had even de eigenaren erbij gezocht. Inmiddels is meneer de 9e eigenaar, na mij, sinds de import in 2,5 jaar tijd. 8)7
Ik had dat ook in het begin maar nu vind ik het juist omgedraaid. De 8 heel volwassen en bij de tijd, de 7(.5) voelt voor mij inmiddels al verouderd aan. Dashboard vind ik ook echt wel een verbetering, veel gestroomlijnder en fijn klein pookje. Nadelen vind ik wel teveel touch (temperatuurbediening maar vooral de stoelverwarming via het scherm) en dat de 2 bekerhouders in de middenconsole niet meer afsluitbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:38
Lekker zomerweertje, zomerbanden er terug onder en weer heerlijke verbruikscijfers. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mzl1dQ0C_2OC1yDV-gA73L5pbiY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P7SeUV3BhuEc2ruR59bfTdLU.jpg?f=fotoalbum_large

3.8l/100km (1 op 26.3) in een 1.0TSI Golf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:13:
[...]

Ik had dat ook in het begin maar nu vind ik het juist omgedraaid. De 8 heel volwassen en bij de tijd, de 7(.5) voelt voor mij inmiddels al verouderd aan. Dashboard vind ik ook echt wel een verbetering, veel gestroomlijnder en fijn klein pookje. Nadelen vind ik wel teveel touch (temperatuurbediening maar vooral de stoelverwarming via het scherm) en dat de 2 bekerhouders in de middenconsole niet meer afsluitbaar zijn.
Al die tochknoppen vind ik ook minder prettig, maar doel vooral op de buitenkant.

Vind het meer een vrouwenauto (?) waar de 7(,5) toch wat mannelijker oogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
discover care is weer te downloaden zag ik net :)

https://navigation-maps.v...s/discovercare_win_en.zip (windows)
https://navigation-maps.v...s/discovercare_mac_en.zip (mac)

[ Voor 3% gewijzigd door giovanni2903 op 04-04-2021 02:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:58
Scrtz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:13:
[...]

Ik vond de 8 ook echt niet om aan te zien, de 7.5 echt veel mooier. Echter is dat nu ook volledig omgedraaid. Paar keer een goed uitgevoerde 8 GTI in het echt gezien, ziet er toch wel weer erg netjes, strak en modern uit.

Ik ben alleen benieuwd naar het hele touch gebeuren, daar ben ik sowieso niet zo weg van.

Volgende week een proefrit aan huis met een 8 GTI, dus ik ga het meemaken. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Jou kennende, @Vissa66. Dat wordt dan de Clubsport?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Zo heb eindelijk mijn Discover Media MIB2 vervangen met een Discover Pro MIB2.5.

Het was even wat uitzoek werk om alle fouten weg te krijgen maar het is gelukt. Alleen dat de frame kleur anders is. Mocht het storen heb ik alvast stickers aangeschaft om de kleur te veranderen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i8Zk-1HN3xvtUhu-gRN6Ic3n1Mg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WWnMMQgX0VstOpFtTAc4aFL7.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand die trouwens een adresje in de omgeving van amsterdam weet waar ik eventueel het volgende kan laten inbouwen. Ben benieuwd wat de kosten zijn los van de hardware om te zien of het de moeite waard is.
  • PDC + PLA
  • RVC
  • MF Stuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Vissa66 schreef op zondag 4 april 2021 @ 03:00:
[...]

Ik vond de 8 ook echt niet om aan te zien, de 7.5 echt veel mooier. Echter is dat nu ook volledig omgedraaid. Paar keer een goed uitgevoerde 8 GTI in het echt gezien, ziet er toch wel weer erg netjes, strak en modern uit.

Ik ben alleen benieuwd naar het hele touch gebeuren, daar ben ik sowieso niet zo weg van.

Volgende week een proefrit aan huis met een 8 GTI, dus ik ga het meemaken. :)
True in het begin zag je alleen die Golf 8 Style's en Life uitvoeringen, die waren niet echt bijzonder. Op het moment dat de R-line/GTI/GTE/R uitkwamen werd het al stukken beter, maar dat was met de 7(.5) toen ook al.

Touch is inderdaad niet superfantastisch, maar aan de andere kant zit je er ook weer niet zoveel aan dus vind het reuze meevallen.

Wat ik wel ervaar is dat de climate control soms best wel agressief gaat blazen? Staat altijd op auto en meestal op 22 graden omdat hij anders nog extremer gaat blazen. Daarover gesproken, het maakt niet echt meer uit welke kant je de roosters op stuurt, je ziet het niet echt meer namelijk dus ook niet meer zo rommelig als bij de vorige roosters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:09
Ik overweeg een vw te kopen uit 2017 met 99000 op de teller en dsg bak.

Ik vraag me af of de 99000 een struikelblok is of dat ik er nog veel onbezorgde km’s mee kan rijden. Verwacht zo een 15000 per jaar en wil hem 4 @ 5 jaar houden.

Ow gaat om een 1.4 tsi trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dracula schreef op zondag 4 april 2021 @ 12:40:
Ik overweeg een vw te kopen uit 2017 met 99000 op de teller en dsg bak.

Ik vraag me af of de 99000 een struikelblok is of dat ik er nog veel onbezorgde km’s mee kan rijden. Verwacht zo een 15000 per jaar en wil hem 4 @ 5 jaar houden.

Ow gaat om een 1.4 tsi trouwens.
Eh....... onze Caddy's zitten allemaal rond de 300.000/350.000 km. En nu beginnen ze het toch een beetje moeilijk te krijgen.

Ze worden deze maand vervangen door Ford (geen idee waarom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
GerCor schreef op zondag 4 april 2021 @ 10:13:
Jou kennende, @Vissa66. Dat wordt dan de Clubsport?
Moeilijk, voor nu zal het voornamelijk even proeven zijn. Ik was gisteren met de configurator aan het stoeien, daar kwam ik al boven de 60 mille uit voor de GTI. Voor ongeveer 5k minder staan er ,,nieuwe'' eenzelfde samengestelde modellen te koop, nog steeds een buts geld. Laat staan de Clubsport. :'(

Zal nog even moeten wachten tot ze een jaartje gebruikt zijn met max 20k op de teller. Dan zijn ze denk ik iets ,,vriendelijker'' geprijst. :P

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
GerCor schreef op zondag 4 april 2021 @ 14:12:
[...]

Eh....... onze Caddy's zitten allemaal rond de 300.000/350.000 km. En nu beginnen ze het toch een beetje moeilijk te krijgen.

Ze worden deze maand vervangen door Ford (geen idee waarom)
vermoed dat dat diesels zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dracula schreef op zondag 4 april 2021 @ 14:44:
[...]

vermoed dat dat diesels zijn?
Zeker weten. Tenminste, ik heb jaren diesel getankt met die Caddy's en ze rijden nog steeds. 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op zondag 4 april 2021 @ 14:22:
[...]

Moeilijk, voor nu zal het voornamelijk even proeven zijn. Ik was gisteren met de configurator aan het stoeien, daar kwam ik al boven de 60 mille uit voor de GTI. Voor ongeveer 5k minder staan er ,,nieuwe'' eenzelfde samengestelde modellen te koop, nog steeds een buts geld. Laat staan de Clubsport. :'(

Zal nog even moeten wachten tot ze een jaartje gebruikt zijn met max 20k op de teller. Dan zijn ze denk ik iets ,,vriendelijker'' geprijst. :P
Bij Graper staat een Clubsport voor 64k.
Wellicht een optie om er zelf een te importeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Famous schreef op zondag 4 april 2021 @ 15:02:
[...]

Bij Graper staat een Clubsport voor 64k.
Wellicht een optie om er zelf een te importeren?
Heel dik! :9~

Nog even wachten tot ze 6+ maanden zijn, dan gaat de BPM omlaag. :P

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
GerCor schreef op zondag 4 april 2021 @ 14:46:
[...]

Zeker weten. Tenminste, ik heb jaren diesel getankt met die Caddy's en ze rijden nog steeds. 😉
Ja mijn vraag ging over 1.4 tsi dsg ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dracula schreef op zondag 4 april 2021 @ 15:36:
[...]

Ja mijn vraag ging over 1.4 tsi dsg ;)
Dat had ik gelezen hoor. Maar auto's met net geen 100.000 km op de teller. Dat is toch niks. Mijn Opel Vectra 2.2 begon ook pas vervelend te worden bij 300.000 km. Elke 1.500 km een liter olie tanken. Daarvoor probleemloze auto. Je denkt toch niet dat Volkswagen auto's maakt die maar 100.000 km kunnen rijden en daarna een en al ellende worden? Dan verkopen garages nooit meer een tweedehands auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Als hij een goede historie heeft dan is 100k km juist een mooie stand. Dan zijn de echt dure onderhoudskosten net geweest en begint dat bij 180k pas weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Dennisdn schreef op zondag 4 april 2021 @ 16:27:
Als hij een goede historie heeft dan is 100k km juist een mooie stand. Dan zijn de echt dure onderhoudskosten net geweest en begint dat bij 180k pas weer.
Is volledig dealer onderhouden, historie is bekend. Komt wel uit Dld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Rij nu 9maandjes een 1.4 handbak waar toen 89200km op stond. Inmiddels 15duizen km gereden, Niks aan de hand. Altijd dealer onderhouden in limburg. Dinsdag moet ik voor de apk, verwacht niet veel schokkends eigenlijk.

Wanneer moet de distributieriem vervangen worden eigenlijk? Auto is bijna 6 jaar oud (mei 2015) met 104duizend km op de klok

[ Voor 23% gewijzigd door giovanni2903 op 04-04-2021 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

giovanni2903 schreef op zondag 4 april 2021 @ 18:39:
Rij nu 9maandjes een 1.4 handbak waar toen 89200km op stond. Inmiddels 15duizen km gereden, Niks aan de hand. Altijd dealer onderhouden in limburg. Dinsdag moet ik voor de apk, verwacht niet veel schokkends eigenlijk.

Wanneer moet de distributieriem vervangen worden eigenlijk? Auto is bijna 6 jaar oud (mei 2015) met 104duizend km op de klok
Ben ik ook wel benieuwd naar. Ik zal eens een berichtje doen naar de dealer. Ik heb de auto gekocht met 68.000 op de teller. Zit nu op bijna 120.000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
GerCor schreef op zondag 4 april 2021 @ 15:47:
[...]

Dat had ik gelezen hoor. Maar auto's met net geen 100.000 km op de teller. Dat is toch niks.
Voor een DSG (DQ200) automaat is het anders een hele prestatie om de 100.000 km te halen zonder problemen te veroorzaken. Bij de Octavia die ik reed was het bij 10.000 km al problemen :X En @The Eagle kent ook nog wel wat verhalen. Ik zou zelf niet snel privé een DQ200 automaat aanschaffen in ieder geval. De 1.4 TSi lijkt mij een prima blok en met een handbak ook probleemvrij, maar hoe fijn ik een automaat ook vind een DQ200 bak....ik weet het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

GerCor schreef op zondag 4 april 2021 @ 15:47:
[...]

Dat had ik gelezen hoor. Maar auto's met net geen 100.000 km op de teller. Dat is toch niks. Mijn Opel Vectra 2.2 begon ook pas vervelend te worden bij 300.000 km. Elke 1.500 km een liter olie tanken. Daarvoor probleemloze auto. Je denkt toch niet dat Volkswagen auto's maakt die maar 100.000 km kunnen rijden en daarna een en al ellende worden? Dan verkopen garages nooit meer een tweedehands auto.
Er is een tijd geweest dat het wel een hele prestatie was om de 100.000km te halen zonder problemen.

Inderdaad de eerste dsg bakken de 1,4tsi 163 pk en de 2.0tsi bijvoorbeeld, vooral die laatste werd uitgesloten bij de Autotrust verzekeringen die garages kunnen afsluiten op tweedehands wagen.

Ze zijn nu weer een stuk beter bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
J0YR1D3R schreef op zondag 4 april 2021 @ 20:06:
[...]

Voor een DSG (DQ200) automaat is het anders een hele prestatie om de 100.000 km te halen zonder problemen te veroorzaken. Bij de Octavia die ik reed was het bij 10.000 km al problemen :X En @The Eagle kent ook nog wel wat verhalen. Ik zou zelf niet snel privé een DQ200 automaat aanschaffen in ieder geval. De 1.4 TSi lijkt mij een prima blok en met een handbak ook probleemvrij, maar hoe fijn ik een automaat ook vind een DQ200 bak....ik weet het niet :)
Ja dat is nog wel een dingetje. Aan de andere kant er zijn er miljoenen verkocht en die zijn lang niet allemaal stuk gegaan.

Wil toch echt een automaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
[...]

Precies vanwege dit (en het extra onderhoud van de automaat) ben ik toen voor een schakel gegaan😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
GerCor schreef op zondag 4 april 2021 @ 19:48:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar. Ik zal eens een berichtje doen naar de dealer. Ik heb de auto gekocht met 68.000 op de teller. Zit nu op bijna 120.000.
Ik zal het dinsdag meteen vragen, deel ik het hier gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Dracula schreef op zondag 4 april 2021 @ 18:07:
[...]

Is volledig dealer onderhouden, historie is bekend. Komt wel uit Dld.
Duits hoeft helemaal niet verkeerd te zijn. Import gebeurd echt heel erg veel omdat Duitsers bij het samenstellen van een auto los gaan op de optielijst waarbij de gebruikte markt in NL veelal uit karige instap-leasers bestaat.

Ik woon in Arnhem vlakbij de RDW en zie daar dagelijks tientallen Duitsers gekeurd worden. Veel schademeuk maar ook gewoon trailers vol prima nette auto's :)

Ik heb liever een auto met veel ervaring op de Autobahn dan eentje van een lief oud vrouwtje die alleen rondjes in Uithoorn heeft gereden.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 05-04-2021 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dracula schreef op zondag 4 april 2021 @ 23:08:
[...]

Ja dat is nog wel een dingetje. Aan de andere kant er zijn er miljoenen verkocht en die zijn lang niet allemaal stuk gegaan.

Wil toch echt een automaat hebben.
Ja dat was destijds ook mijn idee om een Octavia met DSG te nemen, ook al was dat een leaseauto. Model was sowieso een facelift model en je zou verwachten dat ze na al die jaren evt DSG problemen wel onder de knie hadden. Helaas was dat niet zo en vermijd ik liever deze bak nu ik een privé auto wil gaan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
J0YR1D3R schreef op maandag 5 april 2021 @ 08:31:
[...]

Ja dat was destijds ook mijn idee om een Octavia met DSG te nemen, ook al was dat een leaseauto. Model was sowieso een facelift model en je zou verwachten dat ze na al die jaren evt DSG problemen wel onder de knie hadden. Helaas was dat niet zo en vermijd ik liever deze bak nu ik een privé auto wil gaan aanschaffen.
Ja ik twijfel toch stiekum ook wel. Echter zijn er maar een paar wagens waar ik echt goed in zit mbt mijn lengte.

Waardeloos gedoe. Kans is dus groot dat ik de sjaak ben met deze dsg automaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:54
N is natuurlijk 1, maar ik heb 215.000 km gereden met een 1.4tsi zonder problemen met de DSG.

Heb bij de nieuwe dus ook weer voor een DSG gekozen. Het rijdt gewoon heerlijk.

Een kans is er altijd dat hij stuk gaat, maar er zijn er zoveel verkocht. Ze zijn niet allemaal kapot gegaan.

Een dingetje is wel dat de toeren zo laag worden gehouden dat de motor nooit echt lekker schoonbrandt. De EGR klep wil daardoor nog wel eens vastzitten. Af en toe even lekker een stukkie in een paar versnellingen lager dus.
Dracula schreef op maandag 5 april 2021 @ 09:05:
[...]

Waardeloos gedoe. Kans is dus groot dat ik de sjaak ben met deze dsg automaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
djiedjee schreef op maandag 5 april 2021 @ 10:53:
N is natuurlijk 1, maar ik heb 215.000 km gereden met een 1.4tsi zonder problemen met de DSG.

Een kans is er altijd dat hij stuk gaat, maar er zijn er zoveel verkocht. Ze zijn niet allemaal kapot gegaan.

Een dingetje is wel dat de toeren zo laag worden gehouden dat de motor nooit echt lekker schoonbrandt. De EGR klep wil daardoor nog wel eens vastzitten. Af en toe even lekker een stukkie in een paar versnellingen lager dus.

[...]
Ja inderdaad je moet net pech hebben. Daarnaast als ik ga zoeken naar een 2.0 met een natte DSG bak alleen dan ben je wel zo 7k extra kwijt.

Keuzes keuzes keuzes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:24

mb1

[...]
Dit is wel echt een diengetje.
Laatst ook eens een 500 km over de autobahn geblazen met +200 en dat vindt de auto merkbaar lekker.
Dat is weer 6000 km geleden maar de auto voelt daarna echt frisser en vlotter.
Normaal rij ik vmax +flitsmarge dus ja dat kan in NL op 20% van het beschikbare vermogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndRo555
giovanni2903 schreef op zondag 4 april 2021 @ 18:39:

https://www.golfmk7.com/f...tenance-schedules.353704/

Hier staat de distributieriem niet bij. Maar zo ver ik mij herinner is dat vaak 180000 of 210000km zonder tijdsopgaaf.
Dracula schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:42:
[...]

Ja inderdaad je moet net pech hebben. Daarnaast als ik ga zoeken naar een 2.0 met een natte DSG bak alleen dan ben je wel zo 7k extra kwijt.

Keuzes keuzes keuzes
Welke VW zoek je? De Tiguan is altijd met de "betere" DSG geleverd icm met 1.4 en 1.5 TSI (in tegenstelling tot Golf, Passat, Touran, Karoq, Ateca,...)

Daartegenover staat wel een DSG olie wissel interval van 60000km (6 traps natte DQ250) of 120000km (7 traps natte DQ380/DQ381). Volgens mij zijn die makkelijk 300 a 400 euro afhankelijk van garage/dealer.
Dus voor 240000km aan DSG olie wissels bij de garage kan je waarschijnlijk gewoon een nieuwe/gereviseerde DSG (7 traps droge DQ200) er in laten zetten. Kosten technisch denk ik niet dat het heel veel zal uitmaken.

[...]
De 1.4TSI heeft alleen geen EGR klep ;) maar gebruikt de variabele nokkenastiming om EGR te realiseren. Toch kan het geen kwaad om wat temperatuur in heel het blok en uitlaatlijn te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
AndRo555 schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:27:

[...]

Welke VW zoek je? De Tiguan is altijd met de "betere" DSG geleverd icm met 1.4 en 1.5 TSI (in tegenstelling tot Golf, Passat, Touran, Karoq, Ateca,...)

Daartegenover staat wel een DSG olie wissel interval van 60000km (6 traps natte DQ250) of 120000km (7 traps natte DQ380/DQ381).
Dus voor 240000km aan DSG olie wissels bij de garage kan je waarschijnlijk gewoon een nieuwe/gereviseerde DSG (7 traps droge DQ200) er in laten zetten. Kosten technisch denk ik niet dat het heel veel zal uitmaken.
[...]
Tsja eigenlijk wil ik een Touran omdat ik daar beter in pas maar een Tiguan is ook erg mooi alleen wil ik de ergoactive stoelen en dan moet je een pana dak nemen en dan is hij voor mijn gevoel weer net wat te laag voor mijn lengte (past nog wel alleen weinig hoofdruimte).

Maar de 1.4 inde tiguan is dus de DQ250? En de 2.0 is dan de DQ380/381?

En ja 240k verwacht ik er niet mee te gaan rijden. Denk 60 a 70k tijdens bezit.

[ Voor 11% gewijzigd door Dracula op 05-04-2021 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Dracula schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:36:
[...]

Tsja eigenlijk wil ik een Touran omdat ik daar beter in pas maar een Tiguan is ook erg mooi alleen wil ik de ergoactive stoelen en dan moet je een pana dak nemen en dan is hij voor mijn gevoel weer net wat te laag voor mijn lengte (past nog wel alleen weinig hoofdruimte).

Maar de 1.4 in de tiguan is dus de DQ250? En de 2.0 is dan de DQ380/381?

En ja 240k verwacht ik er niet mee te gaan rijden. Denk 60 a 70k tijdens bezit.
Touran (2015+):
1.0TSI, 1.2TSI, 1.4TSI, 1.5 TSI, 1.8TSI en 1.6TDI => DQ200 droog
2.0TDI => DQ250 en dan later DQ380/DQ381 ("7 traps versie van DQ250")

Tiguan (2016+):
1.4TSI => DQ250
1.5TSI => DQ380/DQ381
TDI's en 2.0TSI => DQ250 en dan later DQ380/DQ381/DQ500

Gewoon kopen wat je denkt dat het beste bij je past. Het verschil in verbruik over 60000km tussen een 1.4/1.5 en een 1.8/2.0 is makkelijk 1500 euro, dus de zwaardere motor nemen om gegarandeerd goedkoper uit te komen is lang niet altijd het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
AndRo555 schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:47:
[...]

Touran (2015+):
1.0TSI, 1.2TSI, 1.4TSI, 1.5 TSI, 1.8TSI en 1.6TDI => DQ200 droog
2.0TDI => DQ250 en dan later DQ380/DQ381 ("7 traps versie van DQ250")

Tiguan (2016+):
1.4TSI => DQ250
1.5TSI => DQ380/DQ381
TDI's en 2.0TSI => DQ250 en dan later DQ380/DQ381/DQ500

Gewoon kopen wat je denkt dat het beste bij je past. Het verschil in verbruik over 60000km tussen een 1.4/1.5 en een 1.8/2.0 is makkelijk 1500 euro, dus de zwaardere motor nemen om gegarandeerd goedkoper uit te komen is lang niet altijd het geval.
Thanks voor het overzicht.

Net een proefrit gemaakt in een ID.4 (ja heel wat anders en ook niet echt financieel de beste optie omdat ik mag leasen of een mobiliteitsvergoeding krijg en niet erg veel zal rijden zakelijk, helemaal niet omdat de mobiliteitsvergoeding zeer riant is).

Viel wat tegen kwa rijbeleving, zowel mijn vrouw en ik werden misselijk :'(

Was een 1st max, misschien dat de enorme wielen ook niet mee hielpen.

Nog maar even verder kijken, Touran versus Tiguan en dus niet perse een 2.0 nodig ivm de dq250

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Dracula Ik rijd momenteel met een MY20 Tiguan 1.5TSi ACT (130PK versie). Zónder Stage-1 Chip-Tuning is die motor (lees: vooral de Motor Software) niet de meest prettige combinatie in samenwerking met de hele auto van ruim 1500Kg. De originele software lijkt wel zo geschreven te zijn dat er in alle versnellingen / toeren-bereiken bij gas geven eerst een SMS'je naar VW gestuurd wordt waarop de auto vervolgens pas gaat reageren op 't moment dat er een goedkeurende reactie vanuit Wolfsburg gekomen is :o :+

Ná een software matige (Stage-1) aanpassing / tuning is ook dát blok gewoon lekker bij de les en de auto wordt er ook nog eens zuiniger van (zolang je die extra PK's / Nm's maar niet gaat gebruiken om de auto als 'racewagen' in te gaan zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

@Will_M herkenbaar van dat smsje. Maar vrij simpel op te lossen; kwestie van gasrespons op Audi zetten met vcds / obd11 / etc. Best een wereld van verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

[...]

En hoe kom je daar dan achter als je 2e hands gaat kopen of je een DQ200 automaat in een occasion hebt zitten?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Slasher schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:50:
[...]

En hoe kom je daar dan achter als je 2e hands gaat kopen of je een DQ200 automaat in een occasion hebt zitten?
1. Model + motortype + jaar.
2. Dealer op VIN
3(?). Vagcom eraan hangen.

Ben eigenlijk opzoek naar een cai voor de Polo maar daar is bizar weinig voor te vinden..
Iemand ervaring met MST Performance? Lijkt ongeveer de enige te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Ben een, vind ik, zeer mooie tiguan 1.4 tsi op het oog. Heeft nog geen 50k gereden.

Volgens mijn zijn de ergoactive stoelen in de tiguan en touran dezelfde. Dan maar wat minder ruimte boven mijn hoofd en wat meer geld uitgeven.

Enige jammere is dan weer dat het nav systeem in de touran net 1 generatie nieuwer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Famous schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:54:
[...]

1. Model + motortype + jaar.
2. Dealer op VIN
3(?). Vagcom eraan hangen.
Nu ben ik alsnog niets wijzer :)
Vanaf welk type + jaar heb je een "goede" DSG bak?

Dealer op VIN, wat bedoel je daarmee? VIN is chassisnummer maar dan nog :)

En VAG com bij een proefrit aan een auto hangen lijkt mij ook niet echt een goed idee.

[ Voor 4% gewijzigd door Slasher op 05-04-2021 16:00 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Dracula schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:57:
Ben een, vind ik, zeer mooie tiguan 1.4 tsi op het oog. Heeft nog geen 50k gereden.

Volgens mijn zijn de ergoactive stoelen in de tiguan en touran dezelfde. Dan maar wat minder ruimte boven mijn hoofd en wat meer geld uitgeven.

Enige jammere is dan weer dat het nav systeem in de touran net 1 generatie nieuwer is.
Als je touran wil rijden moet je maar bij de politie gaan :p
Tuguan is toch veel dikker joh, vooral met r-line & led pakket 😍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
The Eagle schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:20:
@Will_M herkenbaar van dat smsje. Maar vrij simpel op te lossen; kwestie van gasrespons op Audi zetten met vcds / obd11 / etc. Best een wereld van verschil :)
Zelfs met de 'Audi Gas-Respons' setting (simpele VCDS codering optie) houdt de standaard ECU software van de 1.5TSi ACT het blok nog té veel in (persoonlijke mening) 8)

Pagina: 1 ... 52 ... 140 Laatste