Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 53 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Slasher schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:59:
[...]

Nu ben ik alsnog niets wijzer :)
Vanaf welk type + jaar heb je een "goede" DSG bak?

Dealer op VIN, wat bedoel je daarmee? VIN is chassisnummer maar dan nog :)

En VAG com bij een proefrit aan een auto hangen lijkt mij ook niet echt een goed idee.
Geen idee wat je op het oog hebt?
Er is al zoveel gezegd over DSG bakken dat er genoeg over terug te vinden is.
De enige waar ik grote twijfels bij zou hebben is een DQ200.

Met je VIN nummer kan de dealer alles zien. Dus ook welke dsg bak erin ligt.

Waarom zou je er geen VAGCOM aanhangen tijdens een proefrit?
Kan je direct de km’s uit de bak lezen en checken of het overeenkomt met de teller :)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
giovanni2903 schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:14:
[...]

Als je touran wil rijden moet je maar bij de politie gaan :p
Tuguan is toch veel dikker joh, vooral met r-line & led pakket 😍
Ehm ik ben bij de politie......

Neeee geintje en ja die tiguan is echt gaaf.

Heb nu als leasebak een touran (voorloop wagen) alleen nieuwe baan en veel minder op de weg dus zelf wat aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dracula schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:33:
[...]

Ehm ik ben bij de politie......

Neeee geintje en ja die tiguan is echt gaaf.

Heb nu als leasebak een touran (voorloop wagen) alleen nieuwe baan en veel minder op de weg dus zelf wat aanschaffen.
Zoiets?

[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 06-04-2021 11:32 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:58
Will_M schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:32:
[...]

Zelfs met de 'Audi Gas-Respons' setting ( simpele VCDS codering optie) houdt de standaard ECU software van de 1.5TSi ACT het blok nog té veel in (persoonlijke mening) 8)
Is die Audi Gas-Respons setting ook mogelijk op een 2020 Arteon 2.0?

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:38
JTB81 schreef op maandag 5 april 2021 @ 18:59:
[...]

In obd eleven is het alleen voor het nieuwste 2021 model niet mogelijk, voor jouwe dus wel als t goed is :)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Nu online
Das een onwijs mooie wagen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:55

GerCor

Zonder dallen geen pieken

JTB81 schreef op maandag 5 april 2021 @ 18:59:
[...]

Jep. Throttle pedal Respons (10 credits)

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

Vraagje voor wat tips, ik overweg een auto als deze aan te schaffen:
https://www.autotrader.nl...ab-4651-8c7b-8c3278d08732
Hierboven nogal wat dingetjes over DSG, maar nu leek een automaat me toch eigenlijk wel lekker.

Ik wil voornamelijk een station met voldoende trekgewicht (minimaal 1300kg) om met een motortrailer en een flinke kofferbak voor bagage op vakantie te kunnen. Ik kom van een kleinere auto, de peugeot 206 uit 2002 (ja echt :') gekocht 13 jaar geleden en normaal mee gereden, alleen echt heel weinig kms, denk zo'n 80 duizend in al die jaren), was een geinige 1.6 die best aardig van z'n plek kwam, dus de leon 1.4 met 150pk is dan wel een aardig motorblok qua prestaties om voor te gaan.

Daarnaast, veel gelezen over chiptunen,en iets meer koppel/vermogen is natuurlijk mooi meegenomen. De ene zegt met DSG niet doen, de ander zegt heb het al gedaan en het rijd geweldig. Ik ga echt niet bij elk stoplicht sprintjes trekken ofzo, maar vind het wel fijn om op de snelweg bij inhalen lekker vlot door te kunnen trekken. Tevens met aanhanger is elk beetje koppel natuurlijk prettiger rijden, helemaal in stadsverkeer.(zou het wel door een degelijke partij laten doen, niet een beunhaas op de hoek oid)

Overigens, ik wil tot de 20 duizend euro gaan, als jullie een betere vakantie auto weten sta ik nog overal voor open :P

Hebben jullie tips waar ik dan op moet letten? grote kosten die bekend zijn bij deze modellen die bij bepaalde km standen eraan zitten te komen bijvoorbeeld.

[ Voor 6% gewijzigd door MrDrako op 05-04-2021 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

MrDrako schreef op maandag 5 april 2021 @ 23:03:
Vraagje voor wat tips, ik overweg een auto als deze aan te schaffen:
https://www.autotrader.nl...ab-4651-8c7b-8c3278d08732
Hierboven nogal wat dingetjes over DSG, maar nu leek een automaat me toch eigenlijk wel lekker.

Ik wil voornamelijk een station met voldoende trekgewicht (minimaal 1300kg) om met een motortrailer en een flinke kofferbak voor bagage op vakantie te kunnen. Ik kom van een kleinere auto, de peugeot 206 uit 2002 (ja echt :') gekocht 13 jaar geleden en normaal mee gereden, alleen echt heel weinig kms, denk zo'n 80 duizend in al die jaren), was een geinige 1.6 die best aardig van z'n plek kwam, dus de leon 1.4 met 150pk is dan wel een aardig motorblok qua prestaties om voor te gaan.

Daarnaast, veel gelezen over chiptunen,en iets meer koppel/vermogen is natuurlijk mooi meegenomen. De ene zegt met DSG niet doen, de ander zegt heb het al gedaan en het rijd geweldig. Ik ga echt niet bij elk stoplicht sprintjes trekken ofzo, maar vind het wel fijn om op de snelweg bij inhalen lekker vlot door te kunnen trekken. Tevens met aanhanger is elk beetje koppel natuurlijk prettiger rijden, helemaal in stadsverkeer.(zou het wel door een degelijke partij laten doen, niet een beunhaas op de hoek oid)

Overigens, ik wil tot de 20 duizend euro gaan, als jullie een betere vakantie auto weten sta ik nog overal voor open :P

Hebben jullie tips waar ik dan op moet letten? grote kosten die bekend zijn bij deze modellen die bij bepaalde km standen eraan zitten te komen bijvoorbeeld.
Als naar een site zoals Auto trader gaat en je tikt daar alles in wat jij hier ook hebt verteld komen ze er allemaal uitrollen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Het enige wat betreft chiptuning is, dat je op de meeste chiptuning websites wel leest dat ze met DSG tot een bepaald maximum motorkoppel gaan. Ik persoonlijk vindt de 150PK DSG op de snelweg vlot zat. Inhalen op de snelweg gaat met een DSG sowieso prima, omdat je niet meer hoeft terug te schakelen. Met onze Golf 6 handbak was ik daar altijd de lui voor, en dus was inhalen ook ruk ;)

Je kunt het ook eerst eens proberen zonder tuning.

[ Voor 27% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 06-04-2021 10:24 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:10
Eens. De 1.5 DSG is al best lichtvoetig. Het is geen GTI ofzo maar voor het normale verkeer meer dan zat. Heel, heel soms trek ik hem met een flippertje even een versnelling lager om heel vlot in te halen of om uit een treintje te kunnen ontsnappen. Maar eigenlijk is dat al niet nodig. En met een paar OBD11-tweaks wordt het alleen nog maar beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Mijn auto heeft een getande riem. Er is geen voorschrift wanneer deze vervangen moet worden maar advies van, in ieder geval, mijn dealer: 180.000 km. Nog zo'n 60.000 te gaan.

Moet wel even de banden vervangen. Ik zag mijn buitenspiegels trillen bij zo'n 80 km p/u. Banden voor is niet veel meer van over. Kun je nagaan hoevaak ik dat controleer. Niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:23:
Het enige wat betreft chiptuning is, dat je op de meeste chiptuning websites wel leest dat ze met DSG tot een bepaald maximum motorkoppel gaan. Ik persoonlijk vindt de 150PK DSG op de snelweg vlot zat. Inhalen op de snelweg gaat met een DSG sowieso prima, omdat je niet meer hoeft terug te schakelen. Met onze Golf 6 handbak was ik daar altijd de lui voor, en dus was inhalen ook ruk ;)

Je kunt het ook eerst eens proberen zonder tuning.
Zeker meer dan vlot genoeg dat 140/150pk blok. Zelfs de 1.0 TSI is al best prima icm DSG. Had hem zelf met handbak maar dan is het wel heel veel schakelwerk. Kan me echter voorstellen dat het met DSG prima genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako

MrDrako

nep ict'er

Ga het sowieso eerst wel even ervaren. De voorkeur gaat nu uit naar een golf variant 150pk/dsg of de seat leon st 150pk/dsg, waarbij er net wat meer aanbod is aan de seat kant, en die daardoor weer soms net wat leukere opties voor dezelfde prijs bied.

En kijk nog een beetje met een schuin oog naar de megane van 2018 met de 140pk sterke 1.3 turbo, met de "EDC" 6 bak, alleen daar lees je helemaal spannende verhalen over, dat zou dezelfde zijn als waar ford nu allerlei problemen mee zou hebben, de 6DCT250. Al zou de 1.3 weer de 7DCT300 moeten hebben die wat degelijker is... alleen is het maar lastig op sites als autoscout/autotrader/etc welke versnellingsbak er in zit, of uberhaupt hoeveel versnellingen dat er in zitten. Maar goed, dit is meer voor het Renault topic :P

[ Voor 8% gewijzigd door MrDrako op 06-04-2021 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Nu online
MrDrako schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:14:
Ga het sowieso eerst wel even ervaren. De voorkeur gaat nu uit naar een golf variant 150pk/dsg of de seat leon st 150pk/dsg, waarbij er net wat meer aanbod is aan de seat kant, en die daardoor weer soms net wat leukere opties voor dezelfde prijs bied.

En kijk nog een beetje met een schuin oog naar de megane van 2018 met de 140pk sterke 1.3 turbo, met de "EDC" 6 bak, alleen daar lees je helemaal spannende verhalen over, dat zou dezelfde zijn als waar ford nu allerlei problemen mee zou hebben, de 6DCT250. Al zou de 1.3 weer de 7DCT300 moeten hebben die wat degelijker is... alleen is het maar lastig op sites als autoscout/autotrader/etc welke versnellingsbak er in zit, of uberhaupt hoeveel versnellingen dat er in zitten. Maar goed, dit is meer voor het Renault topic :P
Ja zou zeggen rij eens in een Ford en Renault en dan in een Seat of VW, dan weet je genoeg. :P

Met de 150pk DSG zit je zeker goed, vernieuwd blok en ook nieuwere DSG automaat. Met COD (Cilinder on Demand) kun je nog serieus zuinig rijden ook. Ik reed met mijn 150pk Golf 7.5 1 op 25 op de rijksweg omdat dan 2 vd 4 cilinders zich uitschakelen.

Ik zou persoonlijk dan kijken of je budget toereikend is om voor de golf 7.5 (facelift) te gaan of evt de Leon facelift, dan heb je wat nieuwer navigatie/mediasysteem en lijkt mij ook wat beter voor de restwaarde op den duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:54
Die nieuwe 1.5TSI 150pk is inderdaad een stuk zuiniger dan de oude 1.4TSI.
1 op 25 haal ik niet, maar 1 op 20 is redelijk gemakkelijk te halen op de cruise control bij een golf/octavia/leon.

De tiguan heeft dan weer de aerodynamica van een flatgebouw :X , dus daar zit ik meestal een stuk slechter.
Scrtz schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:14:
[...]

Met de 150pk DSG zit je zeker goed, vernieuwd blok en ook nieuwere DSG automaat. Met COD (Cilinder on Demand) kun je nog serieus zuinig rijden ook. Ik reed met mijn 150pk Golf 7.5 1 op 25 op de rijksweg omdat dan 2 vd 4 cilinders zich uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako

MrDrako

nep ict'er

https://www.autotrader.nl...2-4d84-808c-8e5b292daee2/

Beetje budget ophogen :') Ik begon met kijken naar 12,5 duizend. Toen moest ik toch echt naar de 18/19 om qua mooie kmstand, motorblok, DSG, etc. Nu wil ik naar 25 omdat deze er (bijvoorbeeld) toch wel heel dik uit ziet :') Auto kopen is leuk, maar ook klote. Ik had bedacht van het bedrag wat er over is volgend jaar een andere motor te kopen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:11
MrDrako schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 16:42:

Beetje budget ophogen :') Ik begon met kijken naar 12,5 duizend. Toen moest ik toch echt naar de 18/19 om qua mooie kmstand, motorblok, DSG, etc. Nu wil ik naar 25 omdat deze er (bijvoorbeeld) toch wel heel dik uit ziet :') Auto kopen is leuk, maar ook klote. Ik had bedacht van het bedrag wat er over is volgend jaar een andere motor te kopen haha.
Je weet dat je ook een panoramadak op een Golf Variant kan krijgen? Doe er maar weer een paar 1000 euro bij O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Famous schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:32:
[...]

Geen idee wat je op het oog hebt?
Er is al zoveel gezegd over DSG bakken dat er genoeg over terug te vinden is.
De enige waar ik grote twijfels bij zou hebben is een DQ200.

Met je VIN nummer kan de dealer alles zien. Dus ook welke dsg bak erin ligt.

Waarom zou je er geen VAGCOM aanhangen tijdens een proefrit?
Kan je direct de km’s uit de bak lezen en checken of het overeenkomt met de teller :)
Het zou potientieel gaan om een Tiguan bouwjaar vanaf 2017. Ik zie vaak dat daar een DSG6 bak in zit, en een DSG7 hebben toch vaak een DQ200?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903

tja, een nette golf 7.5 met r-line pakket etc is duuuur. was mij net iets te gek dus toen maar voor een golf 7 gegaan met al die opties, kostte me 17k ipv 25 voor de facelift model.

net auto opgehaald van APK, moest 15,61 betalen voor het afstellen van mn dimlichten, omdat ik deze toentertijd heb vervangen voor ledlampen. verder was alles nog goed, maar dat was te verwachten. totaal dus 45,61 betaald voor 2 jaar APK :)

die distributieriem moet idd pas bij 180k km. dat duurt voor mij nog wel ff gelukkig

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Slasher schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:04:
[...]

Het zou potientieel gaan om een Tiguan bouwjaar vanaf 2017. Ik zie vaak dat daar een DSG6 bak in zit, en een DSG7 hebben toch vaak een DQ200?
6 traps is dq250, die zijn prima inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Famous schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 18:49:
[...]

6 traps is dq250, die zijn prima inderdaad.
Heb even teruggelezen in dit topic en lees ik ook in posts van jou dat Tiguans geen DQ200 hebben ivm het koppel/gewicht. Klopt dat?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021

Ik wil ook graag een Golf 7.5 met R line pakket maar dan kom je inderdaad snel net rond de 25 duizend.

En de nieuwe Golf 8 met standaard vele pakketen en een hybride motor is nu al rond de 30k 8)7

Dan zou het gek zijn om alleen voor een benzine variant nog te kiezen. 5 duizend verschil is nog steeds veel geld hoor...ik ben benieuwd hoeveel er nog af gaat van de Golf 8 per 2022. Nog een half jaartje te gaan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Nu online
ThaddeusX schreef op woensdag 7 april 2021 @ 07:49:
[...]

Ik wil ook graag een Golf 7.5 met R line pakket maar dan kom je inderdaad snel net rond de 25 duizend.

En de nieuwe Golf 8 met standaard vele pakketen en een hybride motor is nu al rond de 30k 8)7

Dan zou het gek zijn om alleen voor een benzine variant nog te kiezen. 5 duizend verschil is nog steeds veel geld hoor...ik ben benieuwd hoeveel er nog af gaat van de Golf 8 per 2022. Nog een half jaartje te gaan :o
Dat doet niet veel hoor, Golfjes zijn gewoon ontzettend gewild en blijven dus ook echt meerdere jaren op hetzelfde prijsniveau zitten om die reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Slasher schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 19:23:
[...]

Heb even teruggelezen in dit topic en lees ik ook in posts van jou dat Tiguans geen DQ200 hebben ivm het koppel/gewicht. Klopt dat?
@AndRo555 Kan je dat waarschijnlijk wel vertellen ;)

Ik heb hier een handmatige 6-bak in m'n Tiguan dus zou het derhalve ook écht niet durven te zeggen :+

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:38
Misschien deze gewoon sticky maken. ;)

Golf 7 (&7.5) MY2013 (2012) => MY2020 (2019)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/30_rkYLq3S2_GZZSHywY_bLnCao=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MM5sTodQ5fqOTLWSgOBDPo3W.png?f=fotoalbum_large

Voor de 1.0TSI en 1.5TSI kan je de versnellingsbakken quasi 1 op 1 overzetten van de 1.2TSi en 1.4TSI (voor ~quasi zelfde vermogen en koppels)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ETfwADweTSKPUjEwOnGTyedPWZE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sWyx1c6cBbVdLVUoXDsglRCC.png?f=fotoalbum_large

Ook hier is in de loop van de jaren (2017 a 2018) is de 6 traps DQ250 02E/0D9 dan vervangen geraakt door de 7 traps DQ381-7F 0GC.

Tiguan MY2017 (2016) => ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/flFVzH5R5UwlnoYa35K5psGc39Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/o6aVfJGHZYOpscTSQcbVjSlU.png?f=user_large

Met dan weer de opmerking dat de 1.5TSI de 1.4TSI quasi 1 op 1 vervangt in dit overzicht.
In de loop van de jaren (2017 a 2018) is de 6 traps DQ250 02E/0D9 dan vervangen geraakt door de 7 traps DQ381-7F 0GC.
Zo ver ik weet is die overstap in de Tiguan gepaard gegaan met de stap van 1.4TSI naar 1.5TSI.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rbrUie-lqchgoEolJ-GrZ_nHtjU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/y6vUQqxm2uQXhyqBH7aLa1jD.png?f=user_large

Ook hier is in de loop van de jaren (2017 a 2018) is de 6 traps DQ250 02E/0D9 dan vervangen geraakt door de 7 traps DQ381-7F 0GC.

Touran MY2016 (2015) => ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYW09qTINigPfeNiCOAXrhUa7a0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DqMuCDrQRShhZ6REd9Pr16f5.png?f=user_large

Zelfde verhaal weer. De versies van de 1.2TSI en 1.4TSI kan je 1 op 1 vervangen door 1.0TSI en 1.5TSI wat de versnellingsbak betreft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zp3k6cfbhQW6-qdPhnV_uFAZDuc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RRlAKsj6dazgSYS8maQLHrEP.png?f=user_large

Passat MY2015 (2014) => ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1OTT7dq3RRLPD-_zrqAlzsQnqBQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jqDFeCtsCITXNpa4R2oL8duw.png?f=user_large

Zelfde verhaal weer. De versies van de 1.4TSI kan je 1 op 1 vervangen door de 1.5TSI wat de versnellingsbak betreft.
De 1.8TSI staat hier niet bij, maar dat is dezelfde setup als bij de Touran, DQ200
De 2.0TSI 140kW/190pk is DQ381, de krachtigere 2.0TSI was DQ250 en is later DQ381 geworden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zF0DyfWQnJhlouS1vtsC-N6UhCs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rK9INv1LLjYl78KPxdbGQYla.png?f=fotoalbum_large

Arteon MY2017 => ....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W1PDytGzM4R0QC8I7ZxGndWzvjw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ouSVS83KwqSGSFUAnXpm7WSI.png?f=user_large

De Arteon lijkt dus eerder op de Tiguan dan de Passat (imho redelijk vreemd) aangezien de 1.5TSI de DQ381 krijgt.
DQ250 is nooit geleverd geweest in de Arteon zo ver ik weet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZnzW03dfm_QZIpwcXBFCfcBcK0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bIzTDAwjnfBIEDY7mAii8j5r.png?f=user_large

T-roc

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jjr4Mfz1LGUReK0_1ctR8BLCLOg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/enveJu8JxNlNmeKIqgFfJN7T.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZzBPvGzHmEPn0yXAFJwxZR2ERzo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kgn6WwEvcGYdwMzmVry5Hjw4.png?f=fotoalbum_large

Skoda Karoq (en Seat Ateca)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-vZtFkjWaHlmjmUgiS6o4IKbAAs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3CSi4bWrnjBYGGvOlGtOI4US.png?f=user_large

Hier heeft enkel de 1.5TSI in 4x4 spec de zwaardere DSG. In voorwielaangedreven spec past de Skoda Karoq/Ateca dus eerder in het rijtje Golf/Touran/Passat dan Tiguan/Arteon.
Zo zijn er nog wel andere elementen die de Karoq/Ateca van de Tiguan doen verschillen (achterasophanging, etc.)

DQ200 vs DQ381

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQuLx8p-KO-OzMaXTOcSzsRAU1I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5EBEwgjs3kbT0G7xZH6sIK3j.png?f=user_large

Wat met andere VW/Skoda/Seat/Audi modellen?

Kleinere, altijd DQ200 DSG: Polo, T-cross, Fabia, Kamiq, Ibiza, Arona, A1, etc.
Grotere, altijd DQ250/DQ381/DQ500: Kodiaq, Allspace, Tarraco, Transporter, etc.
Audi Q2 => zie Karoq/Ateca
Audi Q3 => ?? (ik zou van Tiguan vanuit gaan)

Alle bronnen:
https://www.amtgarageforu...cs/601098-ssp_513_de3.pdf
https://www.vag-technique...SP_552_Le_Tiguan_2017.pdf
https://procarmanuals.com/vag-ssp-557-the-arteon/
https://procarmanuals.com/vag-ssp-548-touran-2016/
https://procarmanuals.com/vag-ssp-542-passat-2015/
https://procarmanuals.com/vag-ssp-572-the-t-roc/
https://procarmanuals.com...cle-presentation-part-ii/

[ Voor 13% gewijzigd door AndRo555 op 07-04-2021 20:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dracula
  • Nu online
Wow nice overzicht @AndRo555

Ik heb vandaag een proefrit gemaakt een in 2017 1.4 TSI dsg Tiguan met 45000 op de teller. Super mooie wagen met alles er op en er aan.

Dit gaat hem met zeer grote waarschijnlijkheid worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
AndRo555 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:48:
Misschien deze gewoon sticky maken.
Je zou er bijna een pinned topic van kunnen maken :+

Nog wat info + als je problemen hebt: https://tvsengineering.com/nl/dsg-s-tronic-versnellingsbak/

Zij hebben ook een configurator op de site, merk/model/bouwjaar/blok aangeven en hij spuugt informatie.

[ Voor 14% gewijzigd door Famous op 08-04-2021 07:40 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dracula
  • Nu online
Dracula schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:51:
Wow nice overzicht @AndRo555

Ik heb vandaag een proefrit gemaakt een in 2017 1.4 TSI dsg Tiguan met 45000 op de teller. Super mooie wagen met alles er op en er aan.

Dit gaat hem met zeer grote waarschijnlijkheid worden.
En nu is het zeker. Deze gaat het hem worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6HF6s5C8tkj_ty0mgrqadmybEEw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yTepwAR4Uy4eVnB96iffUiGf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

De MK7 Golf van mijn vriendin had genoeg van het linkerspiegelglas, deze viel pardoes naar beneden. Nieuwe besteld en met mijn stomme hoofd een besteld die voorzien is van Side-Assist voorbereiding. Iemand een idee of dat eenvoudig te activeren is, of komt daar meer bij kijken?

Anders heeft ze een mooi extra tekeningentje in haar spiegel :P

Vervangen was trouwens kinderspel, kwestie van eruit klikken en nieuwe erin klikken.

[ Voor 11% gewijzigd door Wom op 08-04-2021 11:00 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Heeft iemand hier toevallig een oplossing voor het fenomeen "rammelende brandstofleiding" bij een 2012 Polo 6R 1.2 TSI?

Het schijnt een bekend probleem te zijn bij die 1.2 TSI's, exact bij stationair toerental rammelt de brandstofleiding op zo'n manier dat er een ontzettend irritant gebrom van achter het dashboardkastje komt. Sommigen stellen voor de brandstofleiding in een ander klemmetje te klikken, geprobeerd maar geen effect. Sommigen stellen voor piepschuim er tussen steken of vast zetten met tie-wraps, of een combinatie van beide, maar ook dat heeft geen effect (of ik steek het piepschuim op de foute plek, dat kan ook).

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Wom schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:00:
De MK7 Golf van mijn vriendin had genoeg van het linkerspiegelglas, deze viel pardoes naar beneden. Nieuwe besteld en met mijn stomme hoofd een besteld die voorzien is van Side-Assist voorbereiding. Iemand een idee of dat eenvoudig te activeren is, of komt daar meer bij kijken?

Vervangen was trouwens kinderspel, kwestie van eruit klikken en nieuwe erin klikken.
Bekend euvel. Schijnt dat de lijm niet zo goed tegen spiegelverwarming kan.

Voor side-assist moet er wel een radar enzo in de auto zitten. Vaak zitten opties wel verwerkt in elk model om niet te veel verschillen op de band te hebben, maar een radar is wel een ander verhaal denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Is mij een maand geleden ook overkomen, gelukkig had de dealer er nog een liggen en kon ik gelijk langsrijden..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakin77
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-01 13:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7TBTzo_EMLiMON1_Cj7ufN9WlGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Aoumw1yx5W1HhDOB4ot09R9r.jpg?f=fotoalbum_large

Still happy with each other 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako

MrDrako

nep ict'er

Ik twijfel wel echt over een witte, of eigenlijk ook zwart. Vind ze er gepoetst met mooie velgen echt wel goed uitzien. Maar een witte zie je AL het vuil op, en op een zwarte elke swirl van de wasstraat. En zo af en toe handmatig de auto wassen vind ik nog best leuk om te doen, maar echt niet elke week :P

Hoe is jouw ervaring daarmee @Freakin77 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
MrDrako schreef op donderdag 8 april 2021 @ 21:47:
Ik twijfel wel echt over een witte, of eigenlijk ook zwart. Vind ze er gepoetst met mooie velgen echt wel goed uitzien. Maar een witte zie je AL het vuil op, en op een zwarte elke swirl van de wasstraat. En zo af en toe handmatig de auto wassen vind ik nog best leuk om te doen, maar echt niet elke week :P

Ik heb een witte en was deze 1x per maand in een wasbox en een maand later door de wasstraat. Zo blijft het nog een beetje betaalbaar. Maar vies word ie idd erg snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BubbaNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:48
giovanni2903 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:01:
[...]

Ik heb een witte en was deze 1x per maand in een wasbox en een maand later door de wasstraat. Zo blijft het nog een beetje betaalbaar. Maar vies word ie idd erg snel
Ik heb een witte Renault gehad, valt allemaal redelijk mee. Ik had dan wel de blanc nacre, de metallic variant, waardoor de schittering help met iets verbloemen tov de 'gratis' wit. Ok, de modder enzo ga je zien, maar dat is overal op behalve op antraciet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakin77
MrDrako schreef op donderdag 8 april 2021 @ 21:47:

De mijne is niet wit, maar parelmoer (oryx white).
Maar inderdaad is ie redelijk snel vies, maar dat zie je niet altijd omdat die parelmoer kleur af en toe helemaal naar het 'best wel' donker grijs gaat. Hangt echt van het weer en/of de locatie af.

Ik was hem gemiddeld 1x pm in de wasstraat, duurste programma.

Edit: hier zie je dat goed (de sneeuw is opeens witter dan het normaal spierwit van de auto): Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e0B6KOefae3l2m7UQSK_5Yj2JH8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xumk2ZbpEscup8LUIBlbVTou.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Freakin77 op 08-04-2021 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
BubbaNL schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:28:
[...]

Ik heb een witte Renault gehad, valt allemaal redelijk mee. Ik had dan wel de blanc nacre, de metallic variant, waardoor de schittering help met iets verbloemen tov de 'gratis' wit. Ok, de modder enzo ga je zien, maar dat is overal op behalve op antraciet.
Ik heb een oryx white, net als freakin. Maarja als je beetje van je auto houdt, dan was je m sws eens in de 2 maanden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ths1986
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:38
djiedjee schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 16:21:
Die nieuwe 1.5TSI 150pk is inderdaad een stuk zuiniger dan de oude 1.4TSI.
1 op 25 haal ik niet, maar 1 op 20 is redelijk gemakkelijk te halen op de cruise control bij een golf/octavia/leon.

De tiguan heeft dan weer de aerodynamica van een flatgebouw :X , dus daar zit ik meestal een stuk slechter.

[...]
@djiedjee @Scrtz Hoe halen jullie zulke verbruik cijfers? Ik heb ook een 1.5 TSI 150PK, maar kom gemiddeld uit op 1 op 15/16, ik hoopte ook dat mijne zuiniger was en zit momenteel te overwegen om deze te laten Chiptunen, maar las ook weer dat het niet zoveel scheelt qua verbruik. Hebben jullie daar ook ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BubbaNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:48
giovanni2903 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 00:04:
[...]

Ik heb een oryx white, net als freakin. Maarja als je beetje van je auto houdt, dan was je m sws eens in de 2 maanden :p
Mee eens, maar dat is dan kleur-onafhankelijk :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Nu online
ths1986 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 03:28:
[...]

@djiedjee @Scrtz Hoe halen jullie zulke verbruik cijfers? Ik heb ook een 1.5 TSI 150PK, maar kom gemiddeld uit op 1 op 15/16, ik hoopte ook dat mijne zuiniger was en zit momenteel te overwegen om deze te laten Chiptunen, maar las ook weer dat het niet zoveel scheelt qua verbruik. Hebben jullie daar ook ervaring mee?
Mijn genoemde verbruik was enkel op een rijksweg als ik 180 reed. Gemiddeld 1 op 15-16 zitten is gewoon prima hoor. Ik rij zelf meestal standaard behoorlijk door. Zo zit mijn huidige golf 8 GTE op 1 op 12 na ruim 6000km maar moet er wel bij zeggen dat ik nooit stekker en de accu volledig laat opladen onder het rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

[...]

De auto geeft je de 'tools' om zuinig te rijden, maar uiteindelijk moet jij die tools gebruiken. Dus een zuinige rijstijl aanhouden scheelt bij zo'n auto veel meer dan bij een oudere auto. Dus de vraag beantwoorden hoe iemand anders bepaalde verbruikscijfers haalt, is denk ik eenvoudig: zoek op youtube eens wat filmpjes op over zuinig rijden.

Echter: 1 op 16 is al behoorlijk netjes toch? Ik kom dan nog uit de tijd dat je met moeite 1 op 11 peurde uit een 1.8 met 90 pk, maar toch. Financieel scheelt het verschil tussen 1 op 16 rijden, of 1 op 18 misschien twee tientjes per maand aan brandstof, afhankelijk van je gereden kilometers. Dus dan wordt zuinig rijden een soort hobby op zich. Op YouTube te vinden onder hypermiling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Scrtz schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 08:20:
[...]

Mijn genoemde verbruik was enkel op een rijksweg als ik 180 reed. Gemiddeld 1 op 15-16 zitten is gewoon prima hoor. Ik rij zelf meestal standaard behoorlijk door. Zo zit mijn huidige golf 8 GTE op 1 op 12 na ruim 6000km maar moet er wel bij zeggen dat ik nooit stekker en de accu volledig laat opladen onder het rijden.
Waarom zou je niet opladen met de stekker? Scheelt het niet voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Nu online
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 08:26:
[...]

Waarom zou je niet opladen met de stekker? Scheelt het niet voldoende?
Ik heb geen lader op het werk :P Maar scheelt zeker een hoop anders. De stukken dat ik gecombineerd rij haal ik rond de 1 op 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Ik ben het eens met wat hier boven ook gezegd is.
Op losse ritten die ik zelf doe zit ik in ieder geval boven de 1:18, langere ritten vaak nog wat beter.
Echter: het gemiddeld verbruik met kortere stadsritten en door verschillende bestuurders zit ook zo rond de 1:16.

Ikzelf maak er wel een sport van om het verbruik zo laag mogelijk te houden. Rustig optrekken en ver uit laten rollen in de vrijloop en zo. Goed vooruit kijken.
Op de snelweg maakt het heel erg veel uit of 95km/u of 135 rijdt.

De tiguan verbruikt structureel meer, vooral op de snelweg en op hogere snelheden.
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Nou ja zeg. Eergisteren hoorde ik een tik, net alsof ik met mijn spiegel ergens tegenaan gereden was. Spiegelglas bijrijdersstoel foetsie. Nieuwe is besteld. Iets van € 67. Kan even duren. Maar zo kwam ik er dus ook achter dat die vriendelijke mannen uit Zeist de Chineze spiegels leveren. In de Europese versie zit er standaard een extra kabel in voor side assist. Ooit overwogen om side assist te laten retrofitten maar daar is inderdaad radar in de achterbumper voor nodig. Geschatte kosten: € 1.200. Dus, laat maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ths1986
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:38
@Scrtz Bedankt! Schrok al, aangezien ik wel graag met verkeer mee ga en vaak gecombineerd rijd.

Zijn er nog andere die een DSG 1.5TSI 150PK hebben gechiptuned? Ik lees er voornamelijk positieve verhalen over, aangezien ik nog garantie heb laat ik momenteel voor wat het is, maar wellicht na de garantie zit ik er toch over na te denken om te chiptunen. Iemand cijfers mbt brandstof verbruik? Mij gaat het namelijk voornamelijk om de verbruik, aangezien koppel/pk ik prima vind. Ook las ik dat het schakelen met DSG vlotter gaat en dus prettiger rijdt, wie kan me er meer over vertellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@ths1986 Ik heb m'n MY20 Tiguan AD 1.5TSi (handgeschakeld) onlangs Stage-1 laten 'chiptunen' bij VAGTechniek. Het ging me niet zozeer om het extra vermogen maar vooral om de manier waarop dat het aanwezige vermogen afgegeven wordt over de diverse toeren-bereiken. De auto loopt nu véél rustiger en gemakkelijker als dat het ding voor die stage-1 tuning deed, iets wat je vooral merkt als er een aanhanger achter hangt óf als je met meerdere personen in de auto zit.

Gemiddeld verbruik lag volgens de boordcomputer (bij mij) voorheen, overdag / 100Kmh, op 5.9L/100 Km. en nú op 5.6L/100 Km. (Alléén in de auto, zonder aanhanger). Tiguan is 'catergorie zeecontainer' qua aerodynamica :+

Dammned ... Die zelfde Stage-1 tuning is daar wéér €100,- goedkoper dan ongeveer een maand geleden :'(

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 09-04-2021 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik durf het niet goed aan met de DSG, al die chiptuning bedrijven geven aan dat daar vooral de beperking zit. Ik wil niet de grenzen van mijn DSG bak opzoeken eigenlijk. Hoewel je dat extra vermogen niet vaak gebruikt natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

GerCor schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:08:
[...]

Nou ja zeg. Eergisteren hoorde ik een tik, net alsof ik met mijn spiegel ergens tegenaan gereden was. Spiegelglas bijrijdersstoel foetsie. Nieuwe is besteld. Iets van € 67. Kan even duren. Maar zo kwam ik er dus ook achter dat die vriendelijke mannen uit Zeist de Chineze spiegels leveren. In de Europese versie zit er standaard een extra kabel in voor side assist. Ooit overwogen om side assist te laten retrofitten maar daar is inderdaad radar in de achterbumper voor nodig. Geschatte kosten: € 1.200. Dus, laat maar.
Is dat ook voor een Golf 7? Want heb een imitatie spiegel gekocht, maar die kostte 'maar' 21 euro (excl verzenden). Of heb je de gehele spiegel incl. kap besteld?

https://www.partsandpaint...0-golf-7-11-2012/spiegels

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Wom schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:29:
[...]

Is dat ook voor een Golf 7? Want heb een imitatie spiegel gekocht, maar die kostte 'maar' 21 euro (excl verzenden). Of heb je de gehele spiegel incl. kap besteld?

https://www.partsandpaint...0-golf-7-11-2012/spiegels
Ik heb spiegelglas besteld en gezegd dat wanneer het plaatje waar de spiegel opgeplakt zit dan ook vervangen moet worden deze ook besteld moet worden. Is voor een Golf 7 inderdaad en ik wil geen imitatie op mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reservoir_Dog
  • Laatst online: 26-10-2022
Iemand hier al ervaringen met een 8 R? Welke DSG bak zit erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Reservoir_Dog schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:47:
Zonder enige kennis zou ik blind zeggen dat de 8R de allerbeste DSG heeft die ze op dit moment op de plank hebben liggen. Niet iets om zorgen over te maken. Laatste model en ook nog de krachstigste. Dus als die niet de allerbeste heeft dan weet ik het niet meer…

[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 09-04-2021 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
GerCor schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:37:
[...]

Ik heb spiegelglas besteld en gezegd dat wanneer het plaatje waar de spiegel opgeplakt zit dan ook vervangen moet worden deze ook besteld moet worden. Is voor een Golf 7 inderdaad en ik wil geen imitatie op mijn auto.
Ik heb vroeger in het begin van de jaren '90 ooit één keer een imitatie aftermarket spiegelglas bestelt voor m'n toenmalige VW Corrado G60. De 'zoom' factor tussen links en rechts week daarbij zó veel af dat ik er na een paar dagen al weer een origineel VW spiegelglas in gezet had. 8)

Objects in the mirror are closer than they appear.... Maar als je dan tussen links en rechts vervolgens ook nog eens verschil waar moet gaan nemen dan weet je dus écht niet meer welke 'waarheid' je voorrang moet gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Will_M schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:41:
@ths1986

Dammned ... Die zelfde Stage-1 tuning is daar wéér €100,- goedkoper dan ongeveer een maand geleden :'(
Die gasten hebben toch altijd kortingen en weet ik het?
Of een X bedrag van de 'normale' prijs of 30% korting :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Famous schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 13:35:
[...]

Die gasten hebben toch altijd kortingen en weet ik het?
Of een X bedrag van de 'normale' prijs of 30% korting :P
Marketing, hé .... Verschil tussen een adviesprijs en dát wat je daadwerkelijk af mag rekenen op einde van het liedje. Ik heb ongeveer een maand geleden exact 't zelfde bedrag als dát wat er nu staat af mogen rekenen terwijl er toen nog €499,- als eindbedrag stond + een andere 'advies prijs'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Will_M schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 13:39:
[...]

Marketing, hé .... Verschil tussen een adviesprijs en dát wat je werkelijk af mag rekenen op einde van het liedje. Ik heb ongeveer een maand geleden exact 't zelfde bedrag als dát wat er nu staat af mogen rekenen terwijl er toen nog €499,- als eindbedrag stond + een andere 'advies prijs'
Marketing of de klanten beduvelen O-)

Zojuist de Dragy ontvangen, ben benieuwd wat ik haal in km/h, in miles (60) lukte 5.7.

Ook erg benieuwd of de Polo onder de 16 seconde uitkomt in een 1/4 mile.
Snel eens testen :*)

Denk over een weekje of 2 toch maar een CAI bestellen, kan het gemonteerd worden voor het weer wat warmer wordt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dennisdn schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:56:
[...]

Zonder enige kennis zou ik blind zeggen dat de 8R de allerbeste DSG heeft die ze op dit moment op de plank hebben liggen. Niet iets om zorgen over te maken. Laatste model en ook nog de krachstigste. Dus als die niet de allerbeste heeft dan weet ik het niet meer…
Hmmm... Ik kan mezelf hier helaas bij BMW nog iets herinneren aangaande een hoop dúre ellende met een sequentiele automatische bak in het E46 M3 model >:) :X :? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 09-04-2021 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Will_M schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 13:57:
[...]

Hmmm... Ik kan mezelf hier helaas bij BMW nog iets herinneren aangaande een hoop dúre ellende met een sequentiele automatische bak in het E46 M3 model >:) :X :? 8)7
Bedacht me later pas dat een Avantador of wellicht zelfs Bugatti’s ook met een DSG rondrijden. Dus wellicht toch niet de áller aller beste. Maargoed, mag hopen dat er een betere in zit als in de 1.5, en die is al prima voor zover ik ervaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 09-04-2021 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Nu online
Dennisdn schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:12:
[...]

Bedacht me later pas dat een Avantador of wellicht zelfs Bugatti’s ook met een DSG rondrijden. Dus wellicht toch niet de áller aller beste. Maargoed, mag hopen dat er een betere in zit als in de 1.5, en die is al prima voor zover ik ervaar.
Nee die hebben volgens mij meestal ZF bakken erin, ook in de topmodellen Audi's etc. Maar @Rainesh weet daar ongetwijfeld meer vanaf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 19-09 10:12
Dennisdn schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:12:
[...]

volgens mij rijden die inderdaad met een ZF bak.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Ik kreeg vanuit WeConnect-website de melding dat er nu de MyVolkswagen-app is. (Serieus, een jaar na CarNet vs WeConnect alwéér een nieuwe??)

Maar als ik die uit de store download is alles in het Chinees. Anderen al eens naar deze nieuwe app gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 12:48
Ik download gewoon niets meer en gebruik enkel appconnect, als het al werkt. Qua apps zitten ze bij volkswagen toch wel op een laag pitje vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Flipking94 schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:20:
Ik download gewoon niets meer en gebruik enkel appconnect, als het al werkt. Qua apps zitten ze bij volkswagen toch wel op een laag pitje vind ik.
Het komt over alsof MyVolkswagen nu de vervanger is van WeConnect. En die heb je weer nodig als je in contact wilt staan met de auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik heb mijn auto gekoppeld aan mijn Home Assistant, en dat laat me dan zien wat de status van de auto/deuren/ramen/km-stand/etc. is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7t4fcpPI-_X3q0AO_zNjCp2y_xo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QbDKzkuA0GkmVkuKR00U7Y0s.png?f=fotoalbum_large.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Nu online
Dennisdn schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:50:
Ik kreeg vanuit WeConnect-website de melding dat er nu de MyVolkswagen-app is. (Serieus, een jaar na CarNet vs WeConnect alwéér een nieuwe??)

Maar als ik die uit de store download is alles in het Chinees. Anderen al eens naar deze nieuwe app gekeken?
Heb het even gecheckt,
je krijgt deze melding:
quote: VW
Het persoonlijke domein voor u en uw Volkswagen

Kent u myVolkswagen al?
We verbeteren de klantervaring met betrekking tot connectiviteit, nieuws en services.
U kunt zich vanaf nu met uw Volkswagen ID bij myVolkswagen aanmelden. Ontdek alle nieuwtjes rondom de verbonden auto of neem een kijkje in uw virtuele garage, uw auto's en instellingen staan al voor u klaar. En verheug u alvast op de nieuwe diensten die voor myVolkswagen zijn gepland.

Veel van de functies blijven in de We Connect app beschikbaar, zodat u alle voordelen van de mobiele onlinediensten kunt benutten.
Oftewel enkel de website voor toegang tot de diensten veranderd, de We Connect APP blijft gewoon zoals hij is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Scrtz schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:52:
[...]

Heb het even gecheckt,
je krijgt deze melding:
[...]

Oftewel enkel de website voor toegang tot de diensten veranderd, de We Connect APP blijft gewoon zoals hij is.
Ik werd getriggerd door “nieuwtjes rondom DE VERBONDEN auto”. Ik zou niet weten waarom ik anders nieuws rondom een inmiddels oud model zou moeten hebben en daarvoor zelfs de auto zou koppelen.

De WeConnect is op zich prima nu, dat is al een hele prestatie voor ze. Dus hopelijk lees ik het inderdaad verkeerd :)

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 12-04-2021 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerstand
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 20:12
Bij mij viel ook het rechter glas uit de spiegel. Privé Golf variant 7.5 3 jaar jong met nog geen 25k km.
Heb er voor 15 euro een imitatie glas ingezet.
Tip van de dealer is om de spiegel verwarming vooral niet te gebruiken....
Was nog lastig om spiegelglas te vinden, vrijwel overal uitverkocht... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:58
Reservoir_Dog schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:47:
Ik gok hetzelfde als het uitgaande model, de DQ381. Kan er nog vrij weinig over vinden, had wel verwacht dat iemand dat ondertussen al had uitgezocht. :P

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
weerstand schreef op maandag 12 april 2021 @ 23:49:

Ik zou hem recht in zijn gezicht uitlachen. Daarmee zegt ie namelijk hardop dat VW niet capabel genoeg is om een goed product af te leveren. De verwarming gaat uit zichzelf uit boven de 5 graden. En onder de 5 graden aan want dan moet ie juist zijn werk doen. Dus eigenlijk zegt de dealer dat je de hele optie maar uit moet zetten terwijl je er wél voor betaald hebt.

Sinds wanneer hebben we spiegelverwarming? Golf 6 denk ik? Dan rij ik al 13 jaar dag en nacht met de verwarming aan van 4 Golfjes die ik in die tijd versleten heb en heb ik erg mazzel dat er nog nooit één uitgevallen is. Ik hoop dat het alsnog gaat gebeuren want dat gesprek wil ik graag aangaan bij de dealer :)

[ Voor 35% gewijzigd door Dennisdn op 13-04-2021 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Nu online
Dennisdn schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 06:48:
[...]

Ik zou hem recht in zijn gezicht uitlachen. Daarmee zegt ie namelijk hardop dat VW niet capabel genoeg is om een goed product af te leveren. De verwarming gaat uit zichzelf uit boven de 5 graden. En onder de 5 graden aan want dan moet ie juist zijn werk doen. Dus eigenlijk zegt de dealer dat je de hele optie maar uit moet zetten terwijl je er wél voor betaald hebt.

Sinds wanneer hebben we spiegelverwarming? Golf 6 denk ik? Dan rij ik al 13 jaar dag en nacht met de verwarming aan van 4 Golfjes die ik in die tijd versleten heb en heb ik erg mazzel dat er nog nooit één uitgevallen is. Ik hoop dat het alsnog gaat gebeuren want dat gesprek wil ik graag aangaan bij de dealer :)
Same here, rij met elke Golf standaard op standje 'spiegelverwarming'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

weerstand schreef op maandag 12 april 2021 @ 23:49:
Bij mij viel ook het rechter glas uit de spiegel. Privé Golf variant 7.5 3 jaar jong met nog geen 25k km.
Heb er voor 15 euro een imitatie glas ingezet.
Was nog lastig om spiegelglas te vinden, vrijwel overal uitverkocht... 8)7
Ik werd gisteren gebeld door de garage. Maandag as 8:00 wordt het gemonteerd + 4 nieuwe banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 20:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Scrtz schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:17:
[...]

Ik rij ook al jaren VAG maar bij mij staat de spiegelverwarming alleen aan als ik hem nodig heb. Voor de rest staat de selector van de spiegel standaard op de rechtse, zodat de rechtse spiegel neerklapt als ik achteruit rij. Dat doe ik vele malen vaker dan dat ik die spiegelverwarming nodig heb :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerstand
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 20:12
The Eagle schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:01:
[...]

Ik rij ook al jaren VAG maar bij mij staat de spiegelverwarming alleen aan als ik hem nodig heb. Voor de rest staat de selector van de spiegel standaard op de rechtse, zodat de rechtse spiegel neerklapt als ik achteruit rij. Dat doe ik vele malen vaker dan dat ik die spiegelverwarming nodig heb :)
Ik had mijn spiegelverwarming deze winter een paar keer gebruikt, staat ook meestal uit....
De loslatende lijmlaag (glas weg, geen lijmrest op de plastic houder) zou denk ik zomaar een een slechte batch geweest kunnen zijn. Mijn Golf was van mid 2017 (stojnd al even in de showroom, dus dikke korting, eerste km in in Jan 2018).
Nog gevraagd of dit onder mijn 4 jaar (extra) garantie viel, nee dus (spiegel, glas, etc).
De spiegelglazen waren ook op bij dealer (64 euro) en omdat het de rechhterspiegel is voldoet de 15 euro imitatie. Rijden zonder rechter spiegel, dan merk je pas hoe vaak je in de die spiegel kijkt.
Nou ja, het doet het weer en gedeelde smart = halve smart.
Maar was wel een dringende tip van VW dealer , om spiegel verwarming vooral zo min en kort mogelijk te gebruiken |:( , kwam vaker voor, lijm niet ok. :'(
Ach beter dit dan de DSG oid, prive een auto rijden is al duur genoeg.

[ Voor 7% gewijzigd door weerstand op 13-04-2021 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 13:06
The Eagle schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:01:
[...]

Same, dat is zo fijn met stoeprandjes en zo, zonder camera. Ik zie wel dat bij mij het rubber heel erg begint te slijten bij het scharnier, want ik klap ze wel altijd in (krappe garage). Denk dat het te laat is om daar nog iets aan te doen :(

Iemand hier nog een goede huis-tuin-en-keuken tip om een klein deukje eruit te krijgen? Ongeveer ter grootte van een klein muntje, 10-20ct? Rem van de fiets tegenaan gevallen :( Geen lakschade gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Zebby schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:21:
[...]
Iemand hier nog een goede huis-tuin-en-keuken tip om een klein deukje eruit te krijgen? Ongeveer ter grootte van een klein muntje, 10-20ct? Rem van de fiets tegenaan gevallen :( Geen lakschade gek genoeg.
Een schadehersteller doet dat in een paar seconden met een soort wc-ontstopper-achtige-zuignap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Aangaande die spiegelverwarming: Bij m'n vorige Golf VII en m'n Scirocco III had ik de spiegelverwarming middels VCDS tevens aan de bediening van de achterruitverwarming "geknoopt" zodat ik de spiegelverwarming óók kon inschakelen zonder de standen schakelaar / bediening in de deur te hoeven gebruiken.

Voordeel is dan meteen dat de spiegelverwarming ook weer automagisch uitgeschakeld wordt, gelijk met de achterruitverwarming.

Wat me er meteen aan herinnert dat ik dat bij m'n huidige Tiguan ook nog even moet instellen...

@Dennisdn Óf met wat lange 'lepels / haken' vanuit de binnenkant van het plaatwerk :+

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 13-04-2021 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Will_M schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:29:

Voordeel is dan meteen dat de spiegelverwarming ook weer automagisch uitgeschakeld wordt, gelijk met de achterruitverwarming.
Maar die gaat sowieso vanzelf uit boven de 5 graden. En onder de 5 graden moet ie zijn werk doen waar die voor bedoeld is. Daarom snap ik niet dat een dealer zegt dat je dat systeem moet omzeilen en zelf moet gaan schakelen.

Ach…. Volgens mij gaat het wel goed met de wereld als we kunnen klagen over spiegelverwarming 😁

[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 13-04-2021 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 20:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zebby schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:21:
[...]

Same, dat is zo fijn met stoeprandjes en zo, zonder camera. Ik zie wel dat bij mij het rubber heel erg begint te slijten bij het scharnier, want ik klap ze wel altijd in (krappe garage). Denk dat het te laat is om daar nog iets aan te doen :(

Lokale spotrepair toko idd. Reken ca 25 euro per deukje. Als je er meer hebt kun je meestal een goede prijs maken voor de lot :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dennisdn schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:32:
[...]

Maar die gaat sowieso vanzelf uit boven de 5 graden. En onder de 5 graden moet ie zijn werk doen waar die voor bedoeld is. Daarom snap ik niet dat een dealer zegt dat je dat systeem moet omzeilen en zelf moet gaan schakelen.

Ach…. Volgens mij gaat het wel goed met de wereld als we kunnen klagen over spiegelverwarming 😁
Yups... En vooral dat VW ook wel eens anders wil zijn dan 'alle' anderen (al vraag ik mezelf stiekem ooit wel eens af waarom nou weer.....??) 8)

Héél de wereld schakelt de CH/LH verlichting middels een tóch al aanwezige lichtsensor... Néé, VW moet daar, alleen bij het VW merk binnen het VAG concern, een handmatige actie voor 'uitvinden' door die CH functie over de richtingaanwijzerbediening te loodsen met als bijkomend gevolg dat de "Automatische Grootlicht Assistent" weer iets minder automagisch wordt.

De ID.3 en ID.4 hebben dat probleem met die spiegelverwarming overigens niet. Daar hebben ze in alle wijsheid maar besloten om die hele schakelaar weg te laten en het spel via het touchscreen te regelen.... 8)7
Als je de Mirror-Dip wilt gebruiken dan moet je dat daar gewoon, héél handig, ná iedere 'reboot' van de auto even aangeven in het menu....

Nog even en je krijgt een verplichte cursus 'autogebruik voor dummies' en een checklist welke je, per rit, MOET doorlopen voordat je ook maar één meter kunt gaan rijden. Beetje hetzelfde idee als dat je bij vliegtuigen hebt, daar mág je ook pas gaan vliegen nadat je een waslijst aan checks uitgevoerd hebt :+

[ Voor 29% gewijzigd door Will_M op 13-04-2021 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Interessant! Mag ik je vragen om iets meer info? Mag ook via DM trouwens, dit is meer een HA ding dan een VW ding natuurlijk.
TranceSetter schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:34:
Ik heb mijn auto gekoppeld aan mijn Home Assistant, en dat laat me dan zien wat de status van de auto/deuren/ramen/km-stand/etc. is.

[Afbeelding].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Will_M schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:40:
[...]

Yups... En vooral dat VW ook wel eens anders wil zijn dan 'alle' anderen (al vraag ik mezelf stiekem ooit wel eens af waarom nou weer.....??) 8)

Héél de wereld schakelt de CH/LH verlichting middels een tóch al aanwezige lichtsensor... Néé, VW moet daar, alleen bij het VW merk binnen het VAG concern, een handmatige actie voor 'uitvinden' door die CH functie over de richtingaanwijzerbediening te loodsen met als bijkomend gevolg dat de "Automatische Grootlicht Assistent" weer iets minder automagisch wordt.
Net als de “automatische” vooruitverwarming. Zelfs met -10 moest ik hem nog in het menu aanzetten.
En die Care-frisselucht-nogwatding moet ik óók steeds weer aanzetten als ik eens het raam open heb gehad. M.a.w. één keer gedaan en dan.... laat maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dennisdn schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:08:
[...]

Net als de “automatische” vooruitverwarming. Zelfs met -10 moest ik hem nog in het menu aanzetten.
En die Care-frisselucht-nogwatding moet ik óók steeds weer aanzetten als ik eens het raam open heb gehad. M.a.w. één keer gedaan en dan.... laat maar.
Ik wilde het nét gaan aanpassen / vermelden... Wat daar nou helemaal 'automatisch' aan is heb ook nog steeds niet kunnen ontdekken. Já het spel gaat automatisch 'UIT' na een X aantal minuten maar inschakelen moet ik steeds doen vanuit het CLIMA menu :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Scrtz schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:17:
[...]

Altijd op standaard standje "draai de rechterspiegel naar onderen bij achteruit rijden". Helaas moet je het knopje dan altijd draaien als je de verwarming wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Nu online
TranceSetter schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:38:
[...]

Altijd op standaard standje "draai de rechterspiegel naar onderen bij achteruit rijden". Helaas moet je het knopje dan altijd draaien als je de verwarming wil gebruiken.
Ik hoef bijna nooit file te parkeren dus heb die rechterspiegel ook niet vaak nodig. En als het al moet dan hou ik gewoon wat extra marge aan langs de stoep, kan prima met de achteruitrijcamera :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Scrtz schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:45:
[...]

Ik hoef bijna nooit file te parkeren dus heb die rechterspiegel ook niet vaak nodig. En als het al moet dan hou ik gewoon wat extra marge aan langs de stoep, kan prima met de achteruitrijcamera :P
Ik ben vanuit 't verleden gewend om met (véél) groter materiaal dan een simpele personenauto te rijden. Als ik niet 100% op m'n buitenspiegels kan 'vertrouwen' dan ben ik daarmee dus praktisch blind voor dát wat er achter / langs m'n auto gebeurd (en ben daarmee dus weer een standaard moderne automobilist geworden) ;)

Achteruitrij / dode hoek camera's zijn er voor mensen die ergens IN durven te rijden zonder daarbij te kijken hoe de situatie op dát moment is óf niet weten hoe groot het voertuig is waar ze mee onderweg zijn op het moment dat ze misschien achteruit moeten gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Will_M schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:55:
[...]

Ik ben vanuit 't verleden gewend om met (véél) groter materiaal dan een simpele personenauto te rijden. Als ik niet 100% op m'n buitenspiegels kan 'vertrouwen' dan ben ik daarmee dus praktisch blind voor dát wat er achter / langs m'n auto gebeurd (en ben daarmee dus weer een standaard moderne automobilist geworden) ;)

Achteruitrij / dode hoek camera's zijn er voor mensen die ergens IN durven te rijden zonder daarbij te kijken hoe de situatie op dát moment is óf niet weten hoe groot het voertuig is waar ze mee onderweg zijn op het moment dat ze misschien achteruit moeten gaan rijden.
Grappig. Zijwaarts inparkeren doe ik met de ogen dicht, alsof ik voel waar de rand van de auto is. Maar dan de achteruitcamera kijk ik dan weer nooit naar, dan vertrouw ik er toch meer op om even achterom te kijken.

Maargoed, ik blijf die camera wel handig vinden om lage kindjes en diertjes te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dennisdn schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:59:
[...]

Grappig. Zijwaarts inparkeren doe ik met de ogen dicht, alsof ik voel waar de rand van de auto is. Maar dan de achteruitcamera kijk ik dan weer nooit naar, dan vertrouw ik er toch meer op om even achterom te kijken.

Maargoed, ik blijf die camera wel handig vinden om lage kindjes en diertjes te zien :)
In de jaren '90 reed ik met een "van Hool - Astromega". 13,60Mtr. + Skibak => 15Mtr. aan lengte (4.10 Mtr. hoog, 2,55Mtr. breed). Ónder de skibak uiteraard ook nog een vangbek/trekhaak zodat er een aanhanger gekoppeld kon worden en we destijds vaak al aan de +25Mtr. "Treinlengte" zaten :+

Dat koppelen van een aanhanger moest dus sowieso op 'fingerspitzen gefühl' gebeuren (lees: BLIND op de spiegels) omdat je niet de hele achterkant van de bus/ski-bak in puin wilde rijden bij het aankoppelen van een aanhanger met 'molen' 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Famous
Dennisdn schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 06:48:
[...]

Ik zou hem recht in zijn gezicht uitlachen. Daarmee zegt ie namelijk hardop dat VW niet capabel genoeg is om een goed product af te leveren.
Niet alleen VW :p

Mijn vader heeft een garage en bij een maat was het spiegelglas er uitgevallen (wel toevallig een VW :+ ). Dus langs die ouwe gereden maar die zei nog dat die bij bijna elk merk wel eens het spiegelglas heeft moeten vervangen 8)7
Dennisdn schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:59:
[...]

Ik was echt gewend om te parkeren "op" de achteruitrijcamera maar die zit niet in de Polo, dat was echt weer even wennen om naar de spiegels te moeten kijken.
Twijfel nog steeds of ik er eentje laat inbouwen..

Gisteren een paar kleine sprintjes gedaan met de Draggy app aan. Gezien het net geregend had en er flutbanden onderzitten wist ik dat de tijd niet optimaal zou zijn. Toch nog aardig verrast door de 1/4 mile tijd, die had ik een stuk hoger ingeschat.
Binnenkort maar weer eens testen wat er nog uit te halen valt, onder die 14sec gaat denk ik wel lukken >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x4XCeddHB9rNnAVR0uPv2iVX9t4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/n585GYtmm7dLSIl0o73q1LFs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 10:59
Beste mede volkswagen bezitters, aangezien jullie hier nogal heel veel kennis hebben.

Sinds enige tijd maakt mijn Golf een ratel achtig geluid bij het starten.
Het is niet elke keer, vaak is meer te horen bij koud weer lijkt het.
Sinds kort is het ook af en toe hoorbaar bij een warme motor, (start-/stopsysteem)

Golf 6
1.2 tsi

Is het het geluid van de beruchte ketting? Want ik heb er bewust eentje gekocht waarbij de ketting vervangen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakin77
Pittie schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:58:
Beste mede volkswagen bezitters, aangezien jullie hier nogal heel veel kennis hebben.

Sinds enige tijd maakt mijn Golf een ratel achtig geluid bij het starten.
Het is niet elke keer, vaak is meer te horen bij koud weer lijkt het.
Sinds kort is het ook af en toe hoorbaar bij een warme motor, (start-/stopsysteem)

[YouTube: VIDEO0404]

Golf 6
1.2 tsi

Is het het geluid van de beruchte ketting? Want ik heb er bewust eentje gekocht waarbij de ketting vervangen was.
Stopt dat ratel geluid na een korte periode (pak 'm beet max 30 sec)? Ik had dat ook bij mijn vorige golf (6 1.4tsi). Dat is volgens mij doodnormaal.
Blijft dat geluid langer dan die halve minuut, dan zou ik er naar laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Het geluid in 't korte filmpje klinkt als hydraulische klepstoters welke (nog) niet helemaal gevuld zijn en dus 'rammelen' na 't starten van de motor.

Wat voor een motorolie is er gebruikt bij de laatste olie-wissel?

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 13-04-2021 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakin77
Will_M schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:55:
Het geluid in 't korte filmpje klinkt als hydraulische klepstoters welke (nog) niet helemaal gevuld zijn en dus 'rammelen' na 't starten van de motor.
Juist em!
Dat was het technische verhaal dat ik zocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Famous schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:23:
[...]

Niet alleen VW :p

Mijn vader heeft een garage en bij een maat was het spiegelglas er uitgevallen (wel toevallig een VW :+ ). Dus langs die ouwe gereden maar die zei nog dat die bij bijna elk merk wel eens het spiegelglas heeft moeten vervangen 8)7

[...]

Ik was echt gewend om te parkeren "op" de achteruitrijcamera maar die zit niet in de Polo, dat was echt weer even wennen om naar de spiegels te moeten kijken.
Twijfel nog steeds of ik er eentje laat inbouwen..

Gisteren een paar kleine sprintjes gedaan met de Draggy app aan. Gezien het net geregend had en er flutbanden onderzitten wist ik dat de tijd niet optimaal zou zijn. Toch nog aardig verrast door de 1/4 mile tijd, die had ik een stuk hoger ingeschat.
Binnenkort maar weer eens testen wat er nog uit te halen valt, onder die 14sec gaat denk ik wel lukken >:)

[Afbeelding]
14 sec is beetje de standaard tijd van een 7.5R stock, niet slecht. Wat is de 100-200? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Vissa66 op 14-04-2021 04:03 ]

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 02:15:
[...]

14 sec is beetje de standaard tijd van een 7.5R stock, niet slecht. Wat is de 100-200? :)
Zijn die niet iets rapper? Die winnen natuurlijk veel tijd met de launch.
Maar was er zeker blij mee, gezien de omstandigheden dacht ik rond de 16 secondes.

100-200 heb ik nog niet gemeten, je bent toch wat voorzichtiger als je een keer iets kwijt bent geraakt :'(
To be continued!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Famous schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:50:
[...]

Zijn die niet iets rapper? Die winnen natuurlijk veel tijd met de launch.
Maar was er zeker blij mee, gezien de omstandigheden dacht ik rond de 16 secondes.

100-200 heb ik nog niet gemeten, je bent toch wat voorzichtiger als je een keer iets kwijt bent geraakt :'(
To be continued!
Hmmm bij Carwow zag ik 14, maar bij een ander weer 12.9. Hoe dan ook, 14 is lekker rap voor de Polo! 8)

Nog een andere turbo erop? >:)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Wat voor turbo/downpipe heb je eigenlijk nodig als je een 1.4 motor stage2 wil chippen? Andere luchtfilter heb ik al :)
200pk/350nm ongeveer moet wel haalbaar zijn toch?

[ Voor 17% gewijzigd door giovanni2903 op 14-04-2021 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:46:
[...]

Hmmm bij Carwow zag ik 14, maar bij een ander weer 12.9. Hoe dan ook, 14 is lekker rap voor de Polo! 8)

Nog een andere turbo erop? >:)
Nee, dat zeker niet, blijft gewoon lease eh :+

Ik liet vorige week vallen dat ik toch wel graag een CAI erop wilde.
Antwoord van de directie "Ik dacht dat je het deze keer enkel bij de verlaging hield" :D

Binnenkort toch maar bestellen O+

@giovanni2903 Gewoon een andere (complete) uitlaat eronder met racekat, 98 tanken en opnieuw laten afstellen. 15pk moet daar wel mee te halen zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Famous op 14-04-2021 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Famous schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:18:
[...]

Nee, dat zeker niet, blijft gewoon lease eh :+

Ik liet vorige week vallen dat ik toch wel graag een CAI erop wilde.
Antwoord van de directie "Ik dacht dat je het deze keer enkel bij de verlaging hield" :D

Binnenkort toch maar bestellen O+

@giovanni2903 Gewoon een andere (complete) uitlaat eronder met racekat, 98 tanken en opnieuw laten afstellen. 15pk moet daar wel mee te halen zijn.
Geen andere turbo? En wat voor uitlaat dan? Voor een 1.4 bestaat niet zoveel bijzonders qua uitlaten toch.

Pagina: 1 ... 53 ... 140 Laatste