Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 54 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakin77
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-01 13:19
Ik ben benieuwd of dit allemaal gaat werken.. Of zitten bepaalde functies(interieurvoorverwarmen) bijv in een bepaald pakket?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zU_KHNTqIcptYDbQjrxHMejLmjA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m013lzfF8v9eGVjY8NhRMyPL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:28
Freakin77 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:13:
Ik ben benieuwd of dit allemaal gaat werken.. Of zitten bepaalde functies(interieurvoorverwarmen) bijv in een bepaald pakket?

[Afbeelding]
Voor het interieurvoorverwarmen moet je of een standkachel of een hybride/elektromotor hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
giovanni2903 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:51:
[...]

Geen andere turbo? En wat voor uitlaat dan? Voor een 1.4 bestaat niet zoveel bijzonders qua uitlaten toch.
Heb je een DSG of handbak?
Met een DSG zou ik sowieso geen andere turbo pakken. Kosten technisch is dat ook een stuk duurder, het is maar net wat je eruit wilt halen.

De huidige downpipe kan je ook leeg kloppen maar daar blijft wel een vernauwing in zitten (geknepen in de bocht).
Met een downpipe van een ander merk (bijvoorbeeld: https://24tuned.com/produ...-vag-1-2-1-4-tsi-motoren/ ) is de flow beter en kan je net een hogere waarde halen.

Anders kan je altijd nog JM tuning contacten, die zullen vast wel wat in de schap hebben liggen :)

Edit:

Hier zie je de kat die ik leeg had gemaakt van mijn oude Golf 6 GTI.
De vernauwing is hier ook goed te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lPZZviJRVvQgsxgkE_JABjVhjVA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dtJegjNRHcyoBmgqLL2BSFkO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Famous op 14-04-2021 16:43 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
Famous schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:40:
[...]

Heb je een DSG of handbak?
Met een DSG zou ik sowieso geen andere turbo pakken. Kosten technisch is dat ook een stuk duurder, het is maar net wat je eruit wilt halen.

De huidige downpipe kan je ook leeg kloppen maar daar blijft wel een vernauwing in zitten (geknepen in de bocht).
Met een downpipe van een ander merk (bijvoorbeeld: https://24tuned.com/produ...-vag-1-2-1-4-tsi-motoren/ ) is de flow beter en kan je net een hogere waarde halen.

Anders kan je altijd nog JM tuning contacten, die zullen vast wel wat in de schap hebben liggen :)

Edit:

Hier zie je de kat die ik leeg had gemaakt van mijn oude Golf 6 GTI.
De vernauwing is hier ook goed te zien.

[Afbeelding]
ik heb een handbak, probleem is wel dat als ik die decat downpipe neem van 599 ik niet meer door de apk kom toch? met sportcat of eobd cat word het meteen een erg duur geintje ;(

als je de originele leeghaalt, merk je dan meer vermogen of valt dat wel mee. bedankt voor het meedenken in ieder geval :)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
giovanni2903 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:04:
[...]

ik heb een handbak, probleem is wel dat als ik die decat downpipe neem van 599 ik niet meer door de apk kom toch? met sportcat of eobd cat word het meteen een erg duur geintje ;(

als je de originele leeghaalt, merk je dan meer vermogen of valt dat wel mee. bedankt voor het meedenken in ieder geval :)
Ik heb nooit problemen gehad maar toen waren de testen nog niet zo strikt dacht ik.
Met een sportcat wordt het wel duurder maar weet je zeker dat je safe zit.

In de huidige kat zit een soort van 'beton', hierdoor bouwt die wel lekker druk op maar houdt ook vermogen tegen.
Ik weet niet wat het verschil gaat zijn bij een 1.4 maar bij de 2.0 merkte ik het zeker wel. Met een catmod hoef je ook niet perse opnieuw te tunen, scheelt ook weer kosten.
Behalve als je het maximale eruit wilt natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Nu online
Famous schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:25:
[...]

Ik heb nooit problemen gehad maar toen waren de testen nog niet zo strikt dacht ik.
Met een sportcat wordt het wel duurder maar weet je zeker dat je safe zit.

In de huidige kat zit een soort van 'beton', hierdoor bouwt die wel lekker druk op maar houdt ook vermogen tegen.
Ik weet niet wat het verschil gaat zijn bij een 1.4 maar bij de 2.0 merkte ik het zeker wel. Met een catmod hoef je ook niet perse opnieuw te tunen, scheelt ook weer kosten.
Behalve als je het maximale eruit wilt natuurlijk
gaat m dan waarschijnlijk met sportcat worden bij JM voor 800 euro en dan nog ergens laten monteren, heb geen zin in gezeik bij de APK namelijk. in de zomer maar is aan de slag gaan hiermee :)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Famous schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:50:
[...]

100-200 heb ik nog niet gemeten, je bent toch wat voorzichtiger als je een keer iets kwijt bent geraakt :'(
Denk karma?
Deze valt net binnen 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KB6yLsadznv899j4vFM9TSflcTM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tU5myqVuU1gJj2iQjFC33Mfp.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Nu online
Famous schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:49:
[...]

Denk karma?
Deze valt net binnen 8)7

[Afbeelding]
oef pijnlijk, wat is de schade aan ome CJIB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:51

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

[...]

Denk karma?
Deze valt net binnen 8)7

[Afbeelding]
Voor bumperkleven? >:)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 21:29
Je kan toch zeggen dat je in de file stond :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:10
Volgens mij zit er een Duitser voor. Die moeten ook gewoon aan de kant voor een geel kenteken....

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 14-04-2021 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:45
[...]

Denk karma?
Deze valt net binnen 8)7

[Afbeelding]
Is dat op de N325?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Scrtz schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:52:
[...]

Heb het even gecheckt,
je krijgt deze melding:
[...]

Oftewel enkel de website voor toegang tot de diensten veranderd, de We Connect APP blijft gewoon zoals hij is.
Net een mailtje gehad van VW hierover. En het klopt inderdaad, het blijft naast elkaar bestaan.

Maar noem dit maar een logische stap 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DTLGGvSnieY7JrDKDHGGfsJQ6Rc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N3iaf9cMfavqSaGiSocEC2Bf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
[...]

Denk karma?
Deze valt net binnen 8)7

[Afbeelding]
Ik dacht dat jij enkel die GTI had met chiptuning om juist zo zuinig en laag in de toeren mogelijk probeerde te rijden ivm het milieu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 10:59
Freakin77 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:46:
[...]

Stopt dat ratel geluid na een korte periode (pak 'm beet max 30 sec)? Ik had dat ook bij mijn vorige golf (6 1.4tsi). Dat is volgens mij doodnormaal.
Blijft dat geluid langer dan die halve minuut, dan zou ik er naar laten kijken.
Nee 30 seconde haal ik gelukkig zeker niet. Het duurt meestal maar maximaal 10 secondes voordat het weer verdwijnt.
Will_M schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:55:
Het geluid in 't korte filmpje klinkt als hydraulische klepstoters welke (nog) niet helemaal gevuld zijn en dus 'rammelen' na 't starten van de motor.

Wat voor een motorolie is er gebruikt bij de laatste olie-wissel?
Geen idee, hij heeft bij 150k een beurt bij de dealer gehad. Ik bedenk me wel dat het ongeveer rond die tijd is begonnen, of in ieder geval merkbaarder is geworden. Kan ik dat nog ergens nakijken welke olie er gebruikt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
giovanni2903 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:51:
[...]

oef pijnlijk, wat is de schade aan ome CJIB?
Kleine vijf tientjes, valt mee dus :)
roland kroes schreef op woensdag 14 april 2021 @ 18:36:
Je kan toch zeggen dat je in de file stond :*)
Gezien ik al op de rem sta zal die Duitser hem wel ertussen gooien, er zit daar een invoegstrook naast.
Ik zal natuurlijk nooit zo kleven O-)
Yes, dus gepakt met trajectcontrole.
Het stomme is dat ik hier zowat achter woon en er bijna dagelijks rij.. Maar had al een idee dat die kwam, was aan het bellen en toen ik bij de stoplichten stond dacht ik potverdorie wat stom 8)7
Scrtz schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:17:
[...]

Ik dacht dat jij enkel die GTI had met chiptuning om juist zo zuinig en laag in de toeren mogelijk probeerde te rijden ivm het milieu?
Zeker!
Daarom ook voor de variant mét OPF gekozen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
Ik merk vaak problemen met Android Auto in mijn Volkswagen Sharan, dat deze niet wil verbinden, na een aantal keer proberen lukt het dan weer wel.

Is dat iets dat verholpen kan worden met een firmware update? Ik vermoed dat ik niet de laatste versie heb (want ik heb al hogere versies zien circuleren) en bij mijn weten is deze sinds de aanschaf (3 jaar geleden) nooit geupdate.

De Discover Media is een H41 met versie 0472, Part number is 5C0035680G.

Wat is de laatste versie hiervan, en is er iets als een changelog ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/79Nv00hV6XVG-rQfe8IbegNcQNY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7h41H3STC7gd0dttAO4FKm19.png?f=fotoalbum_large

uit de ANWB niewsbrief. vind vooral toyata opvallend, 3x in de lijst

[ Voor 8% gewijzigd door giovanni2903 op 16-04-2021 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
giovanni2903 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:35:
[Afbeelding]

uit de ANWB niewsbrief. vind vooral toyata opvallend, 3x in de lijst
Vind dat terugvindpercentage wel grappig. Bedoelen ze dan dat de dief ook is gepakt, of bedoelen ze terugvinden halverwege de pui van een juwelier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Nu online
Dennisdn schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:38:
[...]

Vind dat terugvindpercentage wel grappig. Bedoelen ze dan dat de dief ook is gepakt, of bedoelen ze terugvinden halverwege de pui van een juwelier?
hahaha, denk alles bij elkaar, dus ook die in een bos/winkelpui total loss zijn aangetroffen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jop33
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 15:14
Hallo, Mijn TIGUAN R- Line van 2018 had standaard 3 jaar Carnet nu connect of mijn Volkswagen heet het nu
Je kon via Internet in discover media krant of nieuws in zien maar zo gek veel kon je er niet mee. Nu zegt ie daar had ik ook bericht van gehad Licensie verlopen.Kosten 79 euro ben er nog niet achter of dat voor 3 jaar of 1 jaar denk laatste. Gebruikt iemand dit ? Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
jop33 schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:26:
Hallo, Mijn TIGUAN R- Line van 2018 had standaard 3 jaar Carnet nu connect of mijn Volkswagen heet het nu
Je kon via Internet in discover media krant of nieuws in zien maar zo gek veel kon je er niet mee. Nu zegt ie daar had ik ook bericht van gehad Licensie verlopen.Kosten 79 euro ben er nog niet achter of dat voor 3 jaar of 1 jaar denk laatste. Gebruikt iemand dit ? Bedankt alvast
Ik zit er nu ook mee dat in mei alles afloopt. (Lekker flauw ook een jaar voor einde leasecontract, alsof VW dat heeft uitgerekend om nog wat extra euro's mee te pakken).

Het Guide en Inform-pakket kost inderdaad 79 euro per jaar. Als je hem in het winkelmandje legt kun je kiezen: 79 voor één jaar of 135 voor 2 jaar. Helaas ben ik er zo aan gewend dat ik er maar een jaar bij neem, alle andere pakketten mogen ze houden :(

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 18-04-2021 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
jop33 schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:26:
De goede bijhorende verkeersinformatie is voor mij het geld wel waard. Is vergelijkbaar met de Google Maps traffic information.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

HerZon schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:40:
[...]

De goede bijhorende verkeersinformatie is voor mij het geld wel waard. Is vergelijkbaar met de Google Maps traffic information.
En waarom zou je dan gaan betalen voor iets wat je al hebt (carplay/AA met google maps als navi inclusief TA, danwel gewoon waze)?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
The Eagle schreef op zondag 18 april 2021 @ 13:00:
[...]

En waarom zou je dan gaan betalen voor iets wat je al hebt (carplay/AA met google maps als navi inclusief TA, danwel gewoon waze)?
Juist omdat de mijne ook afloopt heb ik het afgelopen week geprobeerd met Apple Kaarten, Google Maps en Waze. Maar vind het VW systeem zelf toch echt mooier en heel veel fijner.

Wat ik mijzelf meer afvraag: ik vind de VW overlay op het AID bijvoorbeeld heel fijn om op grote afstand al de verkeersdrukte te zien. Bij Amsterdam bijvoorbeeld beslissen of ik de A1,A12 of A15 ga pakken op basis van de uitgezoomde kaart op AID.

Maar…. Dat was vóór Corona. Ik vraag mij af of er binnen nu en een jaar weer echt serieus files staan en die verkeersinfo dus helemaal niet zo boeiend is.

[ Voor 32% gewijzigd door Dennisdn op 18-04-2021 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Dennisdn schreef op zondag 18 april 2021 @ 13:05:
[...]

Juist omdat de mijne ook afloopt heb ik het afgelopen week geprobeerd met Apple Kaarten, Google Maps en Waze. Maar vind het VW systeem zelf toch echt mooier en heel veel fijner.

Wat ik mijzelf meer afvraag: ik vind de VW overlay op het AID bijvoorbeeld heel fijn om op grote afstand al de verkeersdrukte te zien. Bij Amsterdam bijvoorbeeld beslissen of ik de A1,A12 of A15 ga pakken op basis van de uitgezoomde kaart op AID.

Maar…. Dat was vóór Corona. Ik vraag mij af of er binnen nu en een jaar weer echt serieus files staan en die verkeersinfo dus helemaal niet zo boeiend is.
Klopt ik vind het VW systeem icm AID ook mooier maar maak zelf vaak korte ritten en dan is carplay toch wel handig om even vlot op je iphone het adres al op te zoeken en meteen in te stappen en weg te rijden.

Lange ritten pak ik wel vaker VW systeem. Alleen de golf 8 moet nog update krijgen want het systeem is traag bij koude start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dennisdn schreef op zondag 18 april 2021 @ 13:05:
[...]

En als je TomTom gewend was zou je dat ongetwijfeld mooier en fijner vinden. Ieder systeem is anders, gaat imho om de functionaliteit :)
Ik ben een Waze gebruiker via AA. Discover pro dus geen AID. Ik krijg ten alle tijden 2 alternatieve routes met tijd en lengte. En dat verandert onderweg ook dynamisch. Geen omkijken naar. Kan ook zelf vragen vom alternatieve routes, dan gaat ie gewoon alles on the fly herberekenen. Gebruikt vziw ook google maps als input.
Die staan er nu al. Zal iets minder worden en wellicht verdeerld worden over een groter deel van de dag verwacht ik. Maar het verkeersnet was toch al niet toereikend dus files blijf je houden. Werkzaamheden gaan ook nog wel even door, er is onderhoud zat nodig. Verder heb ik geen glazen bol, dus we gaan het zien :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
The Eagle schreef op zondag 18 april 2021 @ 13:21:
[...]

En als je TomTom gewend was zou je dat ongetwijfeld mooier en fijner vinden. Ieder systeem is anders, gaat imho om de functionaliteit :)

[...]

Ik ben een Waze gebruiker via AA. Discover pro dus geen AID. Ik krijg ten alle tijden 2 alternatieve routes met tijd en lengte. En dat verandert onderweg ook dynamisch. Geen omkijken naar. Kan ook zelf vragen vom alternatieve routes, dan gaat ie gewoon alles on the fly herberekenen. Gebruikt vziw ook google maps als input.

[...]

Die staan er nu al. Zal iets minder worden en wellicht verdeerld worden over een groter deel van de dag verwacht ik. Maar het verkeersnet was toch al niet toereikend dus files blijf je houden. Werkzaamheden gaan ook nog wel even door, er is onderhoud zat nodig. Verder heb ik geen glazen bol, dus we gaan het zien :)
Nouja, het AID vind ik een behoorlijke functionaliteit die ik zou verliezen met een 3th party navigatie. Maar niet alleen dat, de verschillen zijn groter. Automatisch in- en uitzoomen op drukke plekken, überhaupt de auto in het midden van de kaart houden, aangeven van afslagen en rijstroken, ik vind dat allemaal in het vaste systeem echt een niveau fijner werken.

Plus dat ik dan helemaal over op CarPlay moet want dan kan ik de USB niet meer gebruiken voor muziek. En ook CarPlay vind ik gewoon niet fijn. Muziek op een iPhone zetten is gedoe en wil liever m’n eigen muziek dan streamen. Dus voor mij is het het hele pakket samen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3WvgQCH5ynanu_0IgJrqGRApJIY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J6xqIil1xCwfpsIrrb4flf9O.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas was ik vandaag ook aan de beurt.. spiegels klappen uit, rij 1meter en hoor het glas tegen mn deur vallen. Morgen bij de dealer in alkmaar een nieuwe halen. Schade: 69,33€ :(

Moet ik die nieuwe er gewoon zo opplakken of moet ik eerst iets met het oppervlak doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
giovanni2903 schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:38:
[Afbeelding]

Helaas was ik vandaag ook aan de beurt.. spiegels klappen uit, rij 1meter en hoor het glas tegen mn deur vallen. Morgen bij de dealer in alkmaar een nieuwe halen. Schade: 69,33€ :(

Moet ik die nieuwe er gewoon zo opplakken of moet ik eerst iets met het oppervlak doen?
Gewoon door de dealer laten bevestigen? Dadelijk flikkert 't ding er weer uit na een paar maanden en kun je nogmaals een nieuwe op jouw kosten gaan bestellen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Nu online
Will_M schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:49:
[...]

Gewoon door de dealer laten bevestigen? Dadelijk flikkert 't ding er weer uit na een paar maanden en kun je nogmaals een nieuwe op jouw kosten gaan bestellen.
Ik zal t ze vragen morgen. Ken die dealergrappen, mag ik straks 30 euro betalen voor het laten opplakken van een spiegel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
giovanni2903 schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:58:
[...]

Ik zal t ze vragen morgen. Ken die dealergrappen, mag ik straks 30 euro betalen voor het laten opplakken van een spiegel :p
Meeste VAG dealers voeren dit soort noodreparaties wel uit onder de noemer 'SERVICE' :)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Mochten er nog mensen zijn met een Polo AW (GTI) of andere VAG auto met piepende remmen tijdens achteruit rijden... Het probleem is definitief “getackeld”.

Als de update aan de abs pomp niet werkt plaatsen ze trillingdempers op de achterste klauwen en het is verholpen.

Volgende week de afspraak staan bij de dealert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ah, dus toch iets met de remmem / remdruk :)
Mooi dat het issue gevonden is en opgelost kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
giovanni2903 schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:38:
[Afbeelding]

dat plakken ze toch niet zeker? ik heb recent m'n spiegelkappen vervangen en toen moest ik het glas er ook uithalen (eruit gewipt met een soort van bandenwipper) en aan de achterzijde van dat glas zat een soort van bracket.
zie bijv. dit filmpje:

[YouTube: VW Golf 7 replace mirror black panel after glass come off]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:25

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Shanquish schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:34:
[...]

dat plakken ze toch niet zeker? ik heb recent m'n spiegelkappen vervangen en toen moest ik het glas er ook uithalen (eruit gewipt met een soort van bandenwipper) en aan de achterzijde van dat glas zat een soort van bracket.
zie bijv. dit filmpje:

Daar zit het dus opgeplakt. Het zijn 2 delen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Klopt je hebt het glas en de glashouder oftewel de zwarte bracket waar het glas aan vast geplakt zit. Aan die bracket zitten weer de montage/klikpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kompart
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-08 15:48
Mijn vriendin en ik denken er over na om een Polo te nemen, echter zien wij dat er bij de standaard Comfortline Ready to Discover op zit en bij de wat luxere versies Discover Media. Wat is het verschil tussen deze twee en kan je achteraf nog upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Nu online
Shanquish schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:34:
[...]

zie bijv. dit filmpje:

Ik zal wel het geheel krijgen lijkt me. Bedankt voor het filmpje :)
Overigens had je de spiegels niet hoeven loshalen, had je heel wat stress gescheeld van een spiegel die kan breken.
Je kunt gewoon de spiegels naar beneden doen en dan met een platte schroevendraaier de clipjes van de kappen naar beneden duwen en eruit wippen

[ Voor 19% gewijzigd door giovanni2903 op 20-04-2021 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Nu online
Kompart schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:13:
Mijn vriendin en ik denken er over na om een Polo te nemen, echter zien wij dat er bij de standaard Comfortline Ready to Discover op zit en bij de wat luxere versies Discover Media. Wat is het verschil tussen deze twee en kan je achteraf nog upgraden?
Je kunt het best voor een discover pro gaan. Dit zijn de grootste schermen en met de meeste functies (en dus duurdere optie) Discover media is ook prima (kleinere schermen). Achteraf upgraden is mogelijk, maar erg duur omdat de unit+scherm veranderd moet worden en die zijn erg prijzig ;)
Beste is om meteen voor het beste te gaan (discover pro) als je budget het toelaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
The Eagle schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:24:
Ah, dus toch iets met de remmem / remdruk :)
Mooi dat het issue gevonden is en opgelost kan worden.
Gelukkig wel, op een of andere manier voelt het toch 'beschamend' ofzo :+

Snap dan alleen niet waarom het zolang heeft moeten duren terwijl de dealers en PON het probleem wel erkende maar: "het remt nog goed dus we doen er niets aan" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
giovanni2903 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 00:54:
[...]

Je kunt het best voor een discover pro gaan. Dit zijn de grootste schermen en met de meeste functies (en dus duurdere optie) Discover media is ook prima (kleinere schermen). Achteraf upgraden is mogelijk, maar erg duur omdat de unit+scherm veranderd moet worden en die zijn erg prijzig ;)
Beste is om meteen voor het beste te gaan (discover pro) als je budget het toelaat
Hij wilt een Polo, geen Golf :p

Volkswagen Polo is een Discover Media.
Zo kan je bij een Polo bijvoorbeeld geen navigatie op je AID en Discover (met kaart) hebben.

@Kompart Bedoel je met Ready to Discover een Composition Media?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Discover media is echt al een prima navigatiesysteem hoor, iig de nieuwere versies die in de Polo's zitten en vanaf de Golf 7.5. In de oudere Golf 7 was het scherm wat klein inderdaad maar de nieuwere zijn 8" en prima zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Er staat inderdaad Ready to Discover maar wat dat in hemelsnaam is. Ik kan het niet vinden.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
quote: VW
Nieuwe generatie infotainmentsystemen en We Connect (Plus)
Volkswagen heeft met ingang van het nieuwe modeljaar de infotainmentsystemen vernieuwd. Zo is nu op alle modellen, vanaf de Polo het ‘Ready to Discover’-systeem met 8-inch touch screen standaard en is de menustructuur van het systeem vernieuwd. Daarnaast zijn vanaf nu 2 type-C USB-aansluitingen en Streaming & Internet standaard. Dit maakt over-the-air updates en toekomstige functions-on-demand mogelijk. Via de In-Car Shop kan ‘Ready to Discover’ achteraf worden uitgebreid met navigatie. Volkswagen biedt net als voorheen ook de ‘Discover Media’ en ‘Discover Pro’ navigatie-, radio- en multimediasystemen aan, de laatste met een 9,2 inch centraal scherm, high-end navigatie en Homescreen 2.0.
bron: https://www.volkswagen.nl...ieuw-infotainment-en-dab/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Gewoon de nieuwe naam dus voor Composition Media met een optie waar je navigatie kan bij aanvinken.
Dan zou ik liever voor de Discover Media gaan met het grotere scherm.

Weinig veranderd dus verder :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat ready to discover klinkt als een simpel uitgekleed systeem waarbij je voor iedere scheet extra moet lappen. Zeg maar dat wat ze bij Audi al hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 12:48
Seg, android auto, update die zich automatisch? Sinds kort werkt mijn waze gewoon door als ik de radio van de auto aanzet. Dat was eerder niet het geval.

Nog een vraagje: Zijn jullie voorstander van leren of stoffen zetels in jullie volkswagens? Ikzelf heb stof omdat ik vind dat dit duurzamer is en makkelijker schoon te maken :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:33
Flipking94 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:20:
Seg, android auto, update die zich automatisch? Sinds kort werkt mijn waze gewoon door als ik de radio van de auto aanzet. Dat was eerder niet het geval.
Het is een Android app, dus als je automatisch updaten hebt aanstaan, dan ja :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

......

Nog een vraagje: Zijn jullie voorstander van leren of stoffen zetels in jullie volkswagens? Ikzelf heb stof omdat ik vind dat dit duurzamer is en makkelijker schoon te maken :).
Ik vind leer niet lekker zitten. Veel te glad. En in de zomer is het alsof je de hel betreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Nu online
Ik heb stof in het midden en leer aan de zijkant. Dat bevalt me prima. Helemaal van leer is vreselijk in de zomer inderdaad 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Zeker bij een sportieve rijstijl, zijn stoffen sportstoelen beter dan lederen. (vind ik)
Ik heb ze beide gehad in sportieve wagens, maar stof was minder glad. Zeker bij stevig stuur- en remwerk.

Ik heb nu een R-line interieur in mijn eerste VW.

Het zit op zich zeker niet verkeerd, maar echte sportstoelen zijn het zeker niet. Daar zijn ze te soft voor. Maar aangezien ik wat rustiger ben geworden, vind ik dat prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Ik heb juist volledig leer, want met kleine kinderen is dát juist makkelijk schoonmaken! Vooral als er tijdens een lange reis het drinken door de auto vliegt (been there), of vanuit het niets begint over te geven (been there) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Nu online
Gister de spiegel gemonteerd, was makkelijk zelf te doen gelukkig. Aftermarket zijn die dingen maar 20 euro met verzending ipv 70 oem bij de dealer... Weet ik in ieder geval dat ik de rechter spiegel gewoon online moet bestellen :p
Overigens was het de originele spiegel (02-2015) die er nog op zat links. Vind 6 jaar voordat de lijm opdroogt nog best acceptabel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:28
giovanni2903 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:08:
Vind 6 jaar voordat de lijm opdroogt nog best acceptabel
Nou.. laten we nou niet doen alsof het normaal is dat na 6 jaar het spiegelglas eraf valt bij een buitenspiegel. Dit is gewoon een ontwerpfoutje van de Duitse ingenieurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
roland kroes schreef op woensdag 21 april 2021 @ 05:12:
Zeker bij een sportieve rijstijl, zijn stoffen sportstoelen beter dan lederen. (vind ik)
Ik heb ze beide gehad in sportieve wagens, maar stof was minder glad. Zeker bij stevig stuur- en remwerk.

Ik heb nu een R-line interieur in mijn eerste VW.

Het zit op zich zeker niet verkeerd, maar echte sportstoelen zijn het zeker niet. Daar zijn ze te soft voor. Maar aangezien ik wat rustiger ben geworden, vind ik dat prima :P
Is het sportieve rijden dan ook in een "sport"auto of enkel de uitvoering? :P
Heb zelf nu gestoffeerde stoelen maar ik vind leder toch wel beter.

In de sportstoelen (bijvoorbeeld Golf R) zit je best vast, daar glij je niet van/in de stoel.
Of ik moet afvallen, dat kan ook :D

Mede net als @MeltedForest door het makkelijke schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Gekietelde BMW 135i 3.0 biturbo met 376 pk op de achterwielen. Leukste torentje wat ik heb gehad d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Nu online
Naafkap schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:23:
[...]

Nou.. laten we nou niet doen alsof het normaal is dat na 6 jaar het spiegelglas eraf valt bij een buitenspiegel. Dit is gewoon een ontwerpfoutje van de Duitse ingenieurs.
Dat is waar. Maar 6jaar vind ik niet per se heel kort. Ik rij toch niet over 6jaar nog in deze auto

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:42

Sandyman538

SandstorM [148839]

giovanni2903 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:38:
[...]

Dat is waar. Maar 6jaar vind ik niet per se heel kort. Ik rij toch niet over 6jaar nog in deze auto
Ik verwacht bij veel onderdelen van de auto slijtage, maar dat er spontaan spiegels van de auto gaan vallen na een jaar of 6 past daar wat mij betreft niet bij. Ik rij al heel wat jaren auto en heb ook even rondgevraagd in de vriendengroep maar niemand van die groep met samen zo'n 120 jaar autobezit heeft ooit een spiegel gehad die er af viel.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Nu online
Sandyman538 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:50:
[...]

Ik verwacht bij veel onderdelen van de auto slijtage, maar dat er spontaan spiegels van de auto gaan vallen na een jaar of 6 past daar wat mij betreft niet bij. Ik rij al heel wat jaren auto en heb ook even rondgevraagd in de vriendengroep maar niemand van die groep met samen zo'n 120 jaar autobezit heeft ooit een spiegel gehad die er af viel.
tis dat het er de afgelopen maanden hier een paar keer over ging dat ik wist dat het "normaal" is. anders had ik het ook heel apart gevonden. achja, zolang dit de dingen/kosten zijn aan de auto ipv turbo's die klappen etc, ben ik tevreden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
roland kroes schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:32:
Gekietelde BMW 135i 3.0 biturbo met 376 pk op de achterwielen. Leukste torentje wat ik heb gehad d:)b
Heb je het al, geen VAG :p

___

@Vissa66 Net een run met de Polo 5.92 secondes naar de 100 :)
Helaas de ruimte niet voor een 1/4 mile (of 100-200) maar zelfs op deze tijd is nog wat te halen.

Bij het wegtrekken en schakeling naar de 2e versnelling toch nog wat wielspin.

[ Voor 34% gewijzigd door Famous op 21-04-2021 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:37:
[...]

___

Helaas de ruimte niet voor een 1/4 mile (of 100-200) maar zelfs op deze tijd is nog wat te halen.

Dat is bijna 50% langzamer dan de Golf 8 R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AbrahamKuyper
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-09 13:40
Beste allen,

Ik ben me momenteel aan het orienteren op een nieuwe auto.

Huidige Up wordt wat te klein maar blijf waarschijnlijk wel bij Volkswagen. Nu zie ik veel Golf 7(.5) te koop staan voor pak en beet 15.000 euro. Nu zijn dit veel ex-lease en qua km’s zit je al gauw aan de 120 a 130 duizend kilometer op de teller.

Nu kijk ik ook bewust naar de 1.0 tsi vanwege de nieuwere techniek ten opzichten van de 1.2 en 1.4 tsi’s met de beruchte distributieketting (klopt dit gevoel?) maar deze 1.0 heeft een distributieriem waarvan de interval voor inspectie op elke 60.000 km ligt maar niet vervanging.
Bij navraag krijg ik meestal te horen dat er A een ketting in ligt dus die dealer schrijf ik af, of B dat het niet vervangen is maar geen issue.
Moet ik hier toch rekening houden met een aankomende kostenpost? Want dan kan ik dit nog aandragen mochten we in onderhandeling treden met een dealer.
Ik hoop dat mensen hier wat ervaring hebben met deze auto/motor combinatie dus ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:38:
[...]

Dat is bijna 50% langzamer dan de Golf 8 R.
De Polo kost ook de helft, prima toch? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
@ Gercor. Ik schrijf ook funcar hé. Fun laat zich niet alleen vertalen naar hoe meer pk's hoe meer fun . 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:19:
[...]

De Polo kost ook de helft, prima toch? :D
Nee, dat klopt. Maar mocht je bij de verkeerslichten naast een Golf 8 R komen te staan....... je gaat het niet redden.

😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
AbrahamKuyper schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:11:
Nu zie ik veel Golf 7(.5) te koop staan voor pak en beet 15.000 euro. Nu zijn dit veel ex-lease en qua km’s zit je al gauw aan de 120 a 130 duizend kilometer op de teller.
De techniek kan ik je helaas niet mee helpen, genoeg techneuten hier die daar vast even op terug komen.

Ex-lease zou ik niet als een minpunt zien, eerder ombuigen naar een pluspunt. Ze zijn super goed onderhouden en elk krasje groter dan een euro moet voor inleveren door een schadehersteller zijn hersteld. Rond de 130k km zitten ze wel tegen einde contract, dan wil de maatschsppij nog wel eens bezuinigen op de laatste banden en ruitenwissers, maar dan heb je het wel gehad.

Maar het is wél heel belangrijk goed naar de auto te kijken voor een indruk van de vorige gebruiker. Je hebt leasers die ermee omgaan alsof het een trottoirprostituee is "want het is toch maar lease". En je hebt leasers zoals ik en anderen hier op het forum die er heel zuinig mee omgaan alsof het gewoon een eigen auto is (want zo zie ik het ook). Probeer dus door het laagje van de interieurpoetser heen te kijken en zoek naar krasjes rond het dashboard, slijtage van stoelen, beschadigingen of vlekken aan plafond etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 22-04-2021 07:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:39:
[...]

Nee, dat klopt. Maar mocht je bij de verkeerslichten naast een Golf 8 R komen te staan....... je gaat het niet redden.

😉
Zet daar weer een 992 Turbo S naast en die is weer 50% sneller, zo heb je altijd wat B)

Zelf vind ik het wel leuk dat er bijna een seconde van de stock tijd af is met enkel een stage 1, be happy Gerrie :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
AbrahamKuyper schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:11:
Beste allen,

Ik ben me momenteel aan het orienteren op een nieuwe auto.

Huidige Up wordt wat te klein maar blijf waarschijnlijk wel bij Volkswagen. Nu zie ik veel Golf 7(.5) te koop staan voor pak en beet 15.000 euro. Nu zijn dit veel ex-lease en qua km’s zit je al gauw aan de 120 a 130 duizend kilometer op de teller.

Nu kijk ik ook bewust naar de 1.0 tsi vanwege de nieuwere techniek ten opzichten van de 1.2 en 1.4 tsi’s met de beruchte distributieketting (klopt dit gevoel?) maar deze 1.0 heeft een distributieriem waarvan de interval voor inspectie op elke 60.000 km ligt maar niet vervanging.
Bij navraag krijg ik meestal te horen dat er A een ketting in ligt dus die dealer schrijf ik af, of B dat het niet vervangen is maar geen issue.
Moet ik hier toch rekening houden met een aankomende kostenpost? Want dan kan ik dit nog aandragen mochten we in onderhandeling treden met een dealer.
Ik hoop dat mensen hier wat ervaring hebben met deze auto/motor combinatie dus ik hoor het graag.
Kettingproblemen is meer iets uit het verleden, iig ik hoor er bij de nieuwe blokken niet meer zoveel van. 1.0 TSI prima blok alleen als je veel snelweg rijdt zou ik hem vermijden. 1.4 TSI 140pk/150pk of 1.5 TSI 150pk zijn erg fijne en zuinige blokken met cilinderuitschakeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:02
Iemand een goede tip waar je frames kan kopen van discover pro mib2 nav systemen. Wil mijne upgraden naar de gefaclifte display in in Tiguan (model 2017) alleen kan nergens een frame vinden. (Ja bij vw maar die vragen achterlijke prijzen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AbrahamKuyper
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-09 13:40
Bedankt voor de reacties, ja we zullen wat moeten proefrijden en dan zeker kijken of er niet misbruik is gemaakt van de auto. Voor de rest is het meeste rijden stadsverkeer dus dan is die 1.0 voldoende en vakanties gaan (gingen) niet met een caravan of iets dergelijks hoewel de 1.0 wel tot 1300 kg kan trekken.

Grootste vraag is nog of die distributieriem snel vervangen moet worden want dat is toch al gauw 600 - 700 euro en daar ben ik dan nog wat zoekend naar. Omdat Volkswagen dus alleen die inspectie voorschrijft maar geen vaste interval voor de vervanging en ik niet gauw kan vinden of het dan wel rond de 120.000 gedaan moet zijn of pas bij de 180.000 interval heb ik dat niet scherp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:58
Famous schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:37:
[...]

___

Nice! 8)

Het gefacelifte Polo'tje ziet er ook weer keurig uit! De GTI komt weer terug zie ik. 8)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

AbrahamKuyper schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:27:
[...]

[...]

Bedankt voor de reacties, ja we zullen wat moeten proefrijden en dan zeker kijken of er niet misbruik is gemaakt van de auto. Voor de rest is het meeste rijden stadsverkeer dus dan is die 1.0 voldoende en vakanties gaan (gingen) niet met een caravan of iets dergelijks hoewel de 1.0 wel tot 1300 kg kan trekken.

Grootste vraag is nog of die distributieriem snel vervangen moet worden want dat is toch al gauw 600 - 700 euro en daar ben ik dan nog wat zoekend naar. Omdat Volkswagen dus alleen die inspectie voorschrijft maar geen vaste interval voor de vervanging en ik niet gauw kan vinden of het dan wel rond de 120.000 gedaan moet zijn of pas bij de 180.000 interval heb ik dat niet scherp.
Ja, dat is lastig. Maar, ga er maar vanuit dat IF tellerstand > 100k AND riem is nog nooit vervangen, then krijg jij dat een keer op je bordje.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Volgens mij hebben die nieuwe 'riemen' geen vast onderhoudsinterval meer maar ergens bij 200k+ dient het elke beurt gecontroleerd te worden. Anders zou ik even de dealer bellen om het zeker te weten @AbrahamKuyper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:09:
[...]

Nice! 8)

Het gefacelifte Polo'tje ziet er ook weer keurig uit! De GTI komt weer terug zie ik. 8)
Vind hem nog tegenvallen, denk even wennen.
Al ben ik nog steeds niet aan de Golf 8 gewend :X

Weet je al wat op jouw wensenlijst staat?
Of is die beperkt tot 1 model? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 21:02
Zijn hier mensen die met een Tiguan PHEV rijden?

Hoe bevalt die en welke opties hebben jullie gekozen?

Ik kan via het werk privé-leasen en daarbij ben ik aan het uitkijken naar een plug-in hybride.
De Tiguan lijkt me daarin een mooie optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:02
Asterion schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:03:
Zijn hier mensen die met een Tiguan PHEV rijden?

Hoe bevalt die en welke opties hebben jullie gekozen?

Ik kan via het werk privé-leasen en daarbij ben ik aan het uitkijken naar een plug-in hybride.
De Tiguan lijkt me daarin een mooie optie.
Is die niet net pas aangekondigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Dracula schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:26:
[...]

En wat doen ze, 25km op de accu?
Moet je ermee joh..

Snap dat de lease misschien aantrekkelijker is maar je rijdt dus gewoon 1:12 (of wat doe/deed jij @Scrtz ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Dracula schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:26:
[...]

Inderdaad, is vorig jaar aangekondigd en nu al enkele maanden beschikbaar denk ik?
Famous schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:29:
[...]

Moet je ermee joh..

Snap dat de lease misschien aantrekkelijker is maar je rijdt dus gewoon 1:12 (of wat doe jij @Scrtz ? )
50 km volgens de WLTP-standaard dus mag je volgens mij op een 40 km rekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:29:
[...]

Moet je ermee joh..

Snap dat de lease misschien aantrekkelijker is maar je rijdt dus gewoon 1:12 (of wat doe/deed jij @Scrtz ? )
Ik ben denk ik de slechtste referentie als PHEV rijder die er maar kan zijn want ik doe het puur voor de pk's :P. Als je elke dag laad kun je zeker wel zuinig rijden (1 op 20 op de snelweg in hybride modus). Ik heb eigenlijk nog nooit een volle accu getest qua actieradius :P

En ja ik zit dus op 1 op 12(.5) gemiddeld maar dat is dus met volledig op brandstofmotor rijden en continu volledig laten opladen naar 80% en alleen dan laat ik hem weer wat leeglopen. Het maximale vermogen van 245pk spreek ik ook meerdere malen per dag aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:05:
[...]

Ik ben denk ik de slechtste referentie als PHEV rijder die er maar kan zijn want ik doe het puur voor de pk's :P. Als je elke dag laad kun je zeker wel zuinig rijden (1 op 20 op de snelweg in hybride modus). Ik heb eigenlijk nog nooit een volle accu getest qua actieradius :P

En ja ik zit dus op 1 op 12(.5) gemiddeld maar dat is dus met volledig op brandstofmotor rijden en continu volledig laten opladen naar 80% en alleen dan laat ik hem weer wat leeglopen. Het maximale vermogen van 245pk spreek ik ook meerdere malen per dag aan.
Maar ik rij 1:11 en dat met een zware voet en korte ritjes :p
Mensen op het Polo forum rijden 1:16/17 gemiddeld met een GTI.

Dan zou ik echt liever een GTI pakken, maar ik snap het voor de lease ivm bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:46:
[...]

Maar ik rij 1:11 en dat met een zware voet en korte ritjes :p
Mensen op het Polo forum rijden 1:16/17 gemiddeld met een GTI.

Dan zou ik echt liever een GTI pakken, maar ik snap het voor de lease ivm bijtelling.
Voor de lease is al sinds 2016 geen argument meer om voor een PHEV te gaan he, ik betaal namelijk ook gewoon 22%. Maar het scheelde tov een full-option R-line 150pk dsg maar iets van 2.000,- dus toen was de keus snel gemaakt. En ik vind de GTE toch wat exclusiever uitstralen dan een R-line.

Ik maak zelf trouwens ook het merendeel korte ritjes of kleine stukjes snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:01:
[...]

Voor de lease is al sinds 2016 geen argument meer om voor een PHEV te gaan he, ik betaal namelijk ook gewoon 22%. Maar het scheelde tov een full-option R-line 150pk dsg maar iets van 2.000,- dus toen was de keus snel gemaakt. En ik vind de GTE toch wat exclusiever uitstralen dan een R-line.

Oh geen idee, ik heb een aparte regeling.. zonder bijtelling
Dacht dat die phev’s nog op 8% zaten.

Maar dan is een GTI toch helemaal leuk?
Zeker met beide op 22% :w

Die 10k is dan nog wel te overbruggen (Polo naar Golf).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:03
Famous schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:07:
[...]

Oh geen idee, ik heb een aparte regeling.. zonder bijtelling
Dacht dat die phev’s nog op 8% zaten.

Maar dan is een GTI toch helemaal leuk?
Zeker met beide op 22% :w

Die 10k is dan nog wel te overbruggen (Polo naar Golf).
Ik ben dan benieuwd naar die regeling :p .
Veel keuze is er niet namelijk:
Prive kopen en rijden en wellicht 0.19ct/km.
Zakelijk (laten) kopen/leasen en bijtelling of max 500km per jaar privé.
Mobiliteitsbudget en zelf iets kopen en 0,19ct/km.

Al het andere vanuit een werkgever zou ook gewoon belast moeten worden tenzij je dus geen meter privé rijdt (bij wijze van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
GeeMoney schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:20:
[...]

Ik ben dan benieuwd naar die regeling :p .
Veel keuze is er niet namelijk:
Prive kopen en rijden en wellicht 0.19ct/km.
Zakelijk (laten) kopen/leasen en bijtelling of max 500km per jaar privé.
Mobiliteitsbudget en zelf iets kopen en 0,19ct/km.

Al het andere vanuit een werkgever zou ook gewoon belast moeten worden tenzij je dus geen meter privé rijdt (bij wijze van).
Als Ferrari het zou benamen: Speciale.

Maakt verder ook niet uit maar in vergelijking met 22% phev en 22% gti wist ik het zeker wel!

Al is het Nederland en gunnen we elkaar amper het licht in de ogen dus dan is de phev opeens zon slechte keuze niet...
Toch jammer in mijn ogen!

ik heb zelfs met de Polo opmerkingen gehad waar heel de parkeerplaats volstaat met Model
3 en S die qua nieuwprijs toch flinker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Scrtz schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:01:
[...]

Die bijtelling is in Nederland nog anders.

In België is het een pak voordeliger om een hybride of elektrische wagen te leasen omdat je TCO een pak naar beneden gaat.
Zo kan je een dure hybride aan hetzelfde maandbedrag leasen dan pakweg een lichte diesel omdat die veel zwaarder belast worden door de uitstoot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 08:16
Famous schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:35:
[...]

Maakt verder ook niet uit maar in vergelijking met 22% phev en 22% gti wist ik het zeker wel!
Vergeet ook niet dat er redelijk wat bedrijven zijn die de keuze van een leaseauto beperken met een maximale co2 uitstoot. Een PHEV is dan een goed alternatief om toch nog wat kracht in je auto te hebben.

Maar wagenparkbeheerders beperken ook regelmatig op merk, kleur, opties of zelfs uitvoering om de auto een “professionele” zakelijke uitstraling te geven. Dikke bakken en GTI-tjes staan dus niet altijd op de keuzelijst. 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
AutisticPinguin schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 07:17:
[...]

Vergeet ook niet dat er redelijk wat bedrijven zijn die de keuze van een leaseauto beperken met een maximale co2 uitstoot.
En dat zijn vaak oneerlijke getallen :(
Ik mocht geen GTD meer bestellen van ons hoofdkantoor in Noorwegen omdat ie op papier een paar gram CO2 te veel had. Op papier. Want ze gaven gelijk aan dat mijn voorgaande GTD in de praktijk vrijwel de zuinigste auto van het hele wagenpark was (in NL hebben we 1000+ auto's op de weg). In ieder geval véél zuiniger dan alle 1.0 ecosupergroenbosfuel-auto's. Simpelweg omdat die al stevig door moeten trappen als de GTD net wakker was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Scrtz schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:31:
[...]

Kettingproblemen is meer iets uit het verleden, iig ik hoor er bij de nieuwe blokken niet meer zoveel van. 1.0 TSI prima blok alleen als je veel snelweg rijdt zou ik hem vermijden. 1.4 TSI 140pk/150pk of 1.5 TSI 150pk zijn erg fijne en zuinige blokken met cilinderuitschakeling.
Dat moet je niet te snel zeggen. Ik was op zoek naar een nieuwe tweedehands auto. De TSI blokken met problemen zijn geleverd t/m 2015. Er stond een auto in Duitsland waarvoor ik had gebeld, de dealer daar gaf aan dat de vervanging ongeveer 800 euro was.

De kennis van de dealers in Nederland valt me erg tegen. Als je de problemen noemt kijken ze je vaak glazig aan. Ze weten het verschil tussen turbo en supercharger (of beide) niet. Volgens een verkoper stond TSI voor Turbo Supercharger Injection ! (Moet stratified zijn).

Ik keek voor een Sharan, je kon aan de CO2 uitstoot zien welk blok erin zat. De laagste van de twee was de nieuwe motor zonder problemen.

Voor de Golf je dus even moeten kijken wanneer er een nieuw blok is gekomen. Of inderdaad de 1.0 TSI nemen. Verder sowieso wat begroten voor onderhoud en met de dealer eventueel de beurt onderhandelen. Riem wissel is een sticker voor met de datum wanneer deze voor het laatst is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zo. 4 nieuwe banden en de spiegel weer gefixed. Hatseflats. Kan ik weer fatsoenlijk de weg op. Nog een paar graden hoger en mijn geliefde panoramadak kan weer helemaal open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Erapaz schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 07:38:
[...]

Dat moet je niet te snel zeggen. Ik was op zoek naar een nieuwe tweedehands auto. De TSI blokken met problemen zijn geleverd t/m 2015. Er stond een auto in Duitsland waarvoor ik had gebeld, de dealer daar gaf aan dat de vervanging ongeveer 800 euro was.

De kennis van de dealers in Nederland valt me erg tegen. Als je de problemen noemt kijken ze je vaak glazig aan. Ze weten het verschil tussen turbo en supercharger (of beide) niet. Volgens een verkoper stond TSI voor Turbo Supercharger Injection ! (Moet stratified zijn).

Ik keek voor een Sharan, je kon aan de CO2 uitstoot zien welk blok erin zat. De laagste van de twee was de nieuwe motor zonder problemen.

Voor de Golf je dus even moeten kijken wanneer er een nieuw blok is gekomen. Of inderdaad de 1.0 TSI nemen. Verder sowieso wat begroten voor onderhoud en met de dealer eventueel de beurt onderhandelen. Riem wissel is een sticker voor met de datum wanneer deze voor het laatst is gedaan.
Het is niet zo dat dit bij elke motor optreedt he, het komt wel eens voor dat wel. Maar je kunt ook altijd de dealer bellen en het chassisnr laten controleren om te kijken of er al eens een terugroepactie is geweest. Ik zou er zelf niet zo bang voor zijn. En anders jammer dan keer pech die 6-800 euro lappen voor een nieuwe ketting. Er rijden natuurlijk ook wel verdomd veel VAG auto's rond dus je hoort ook veel sneller over problemen dan bij bepaalde andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Scrtz schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:24:
[...]

Het is niet zo dat dit bij elke motor optreedt he, het komt wel eens voor dat wel. Maar je kunt ook altijd de dealer bellen en het chassisnr laten controleren om te kijken of er al eens een terugroepactie is geweest. Ik zou er zelf niet zo bang voor zijn. En anders jammer dan keer pech die 6-800 euro lappen voor een nieuwe ketting. Er rijden natuurlijk ook wel verdomd veel VAG auto's rond dus je hoort ook veel sneller over problemen dan bij bepaalde andere merken.
Vrijwel bij elke motor. Ze hebben allemaal vroeg of laat een nieuwe ketting nodig voor die 600 a 800 euro. Het gaat hier niet om dat het vaker voor komt omdat er meer auto's zijn. De ketting spanner heeft gewoon nog veel eerder onderhoud nodig dan een riem. Het idee was dat een ketting onderhoudsvrij zou zijn (in de praktijk rond de 200.000), daarom is het onderhoud zou duur.
Ga er maar van uit dat deze rond de 100/120k vervangen moet worden en calculeer inderdaad dat bedrag in, of koop er eentje die dat onderhoud al achter de rug heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 19:56

SambalBij

We're all MAD here

Ik meld mij even nieuw in dit topic, sinds gisteren van het werk een Golf GTE (eind 2016) in ontvangst genomen, om 'op' te rijden tot het einde van zijn iets verlengde leasecontract eind dit jaar.
Leuk apparaat, maar ik loop direct tegen wat (simpele?) vraagjes aan waarvan ik vermoed dat dit de plek is om de experts en dus de antwoorden te vinden :P
Navigatie-updates
Ik zie dat bij VW er van de website kaartupdates te downloaden zijn. Je moet daarbij kiezen welk infotainment-ding er in de auto zit... Maar ja, welke zit er in deze auto?
Kies ik op de VW site voor de Golf GTE 2015+, dan moet ik vervolgens kiezen uit de 'Discover Media' of 'Discover Pro'
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PEMwA_Nx51ytJB29AjFAiEsXawo=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/ZjgCF2MYKB36fQ9esIlbd5pd.png?f=fotoalbum_medium

Het apparaat in mijn auto heeft de schermgrootte van de Media, maar het design van de Pro...? (Kleiner scherm dan de afbeelding van die Pro, maar de CD drive en SD slots zitten bij mij niet bij het scherm, maar in het dashboardkastje) - En volgens een teruggevonden prijslijst zou hij de Compostion of de Discover Media moeten hebben... (Afhankelijk of het wel of niet de 'connected' uitvoering is, maar gezien de Car-Net opties in de menus vermoed ik van wel)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V5ILJAUZfYAvL7UKviBUj68C8dk=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/69XMphsd5y4lRDCOChHyCVdf.png?f=fotoalbum_medium
(Sorry voor de zon, duidelijke foto's op aanvraag leverbaar :P)
En dan dat 'connected' Car-Net
Blijkbaar heeft ie dus dat Car-Net, wat vermoedelijk verlopen is... Ik heb wel op mijn mobiel die 'We Connect' app van VW geinstalleerd. Daarin het VIN nummer opgegeven, waarna de auto wel werd gevonden. Ik zie daar nu voornamelijk dat ik niet de primaire gebruiker ben. Ik krijg een 8-cijferige code te zien, maar onder het menu bij Car-Net en dan registratie pakt ie die code niet. Krijgt geen verbinding lijkt het. (Ik heb geen idee of er nou wel of geen GSM module in die auto zit, maar ik heb wel via de hotspot op mijn telefoon de WLAN optie geactiveerd, dus het apparaat zou naar internet moeten kunnen?)
Volgens howto's op internet moet ik voor die primaire gebruiker instelling naar Menu->Gebruikers, maar die optie is er helemaal niet...?
Is het het uberhaupt waard om hier tijd in te steken om dat werkend te maken en eventueel die services nog (betaald) te verlengen, of voegt het weinig toe? (Je kunt dan op afstand de laad-status zien, en de auto vast voorverwarmen/koelen meen ik hier en daar te begrijpen?)
Opladen/laadpalen
En dan een, voor nu :P, laatste vraag; Gisteren bij thuiskomst vol goede moed de laadkabel in een laadpaal gestoken. Pasje erbij, lampje gaat groen knipperen ("Standby" - Blijkbaar wacht ie dan tot de auto het laden start?) met na een minuut ofzo een fout-toon en rood lampje, wat betekent dat ie geen auto ziet.
Later gisteren nog naar een andere paal bij een flat verderop gereden, en daar was het aansluiten, pasje erbij en hij begon direct te laden.
Zijn er issues bekend met deze auto met bepaalde publieke palen waar ze niet goed mee werken?
Die eerste die niet werkt was van 'ecotap' volgens het label, de tweede die het wel deed volgens de travelcard app van Eneco. Ik probeer het sowieso later nog wel een keer bij die paal hier thuis die het niet deed, of bij een andere paal van dezelfde eigenaar...

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:57

Illusion

(the art of)

@SambalBij haal het SD-kaartje uit de unit in je dashboardkastje.
Start nu de navigatie op. Als deze nog werkt, dan heb je discover pro
Als hij vraagt "plaat kaartmateriaal' dan heb je discover media.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 19:56

SambalBij

We're all MAD here

Kijk daar kunnen we wat mee! SD er uit, en hij vraagt idd netjes om kaarten... Dus de Media, en niet de Pro :)

Thanks!

edit:
Inmiddels ook nog bij VW een download tool 'DiscoverCare' gevonden die ook netjes de VW SD kaart herkent, en er zo te zien de juiste update ook bij heeft gevonden :)

edit2:
Kaarten updaten met die tool is gelukt; deed moeilijk met uitpakken maar de 7z file was gewoon terug te vinden en na handmatig uitpakken herkent het apparaat netjes de nieuwe kaarten.

Issue die ik gisteren had met die laadpaal hier voor de deur was blijkbaar ook eenmalig; vanmorgen al eens getest bij een soortgelijke paal bij een andere flat, waar het wel werkte. Net nog eens hier geprobeerd toen er weer een plek vrij was, en hier werkt het nu ook gewoon :)

[ Voor 93% gewijzigd door SambalBij op 24-04-2021 15:43 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:03
Bijzonder...
Ik heb op radio 538 via FM om de zoveel minuten en harde 'ieehjjj' geluid alsof alles blijft hangen met disc pro 2016. Andere zenders niet, andere auto's ook nog niet gemerkt in de zin dat het station afhankelijk is.
Sinds paar weken last van?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Laatst online: 10:58
HenkEisDS schreef op woensdag 30 december 2020 @ 01:01:
Golf Variant 1.5 eTSI 96kW DSG R-Line besteld! Gitzwart met bijna alle opties. Bergamo 18” velgen,
LED Matrix ('IQ.Light'), panoramadak en de meeste elektrische snufjes en veiligheidsdingen.

Gaat helaas nog wel even duren voor ik hem heb... Hoop dat ik hem voor de lente heb.

Dat dak lijkt me echt fijn rijden.
[Afbeelding]
Denk die lelijke Duitser even weg. :)
Nou hij is alweer een paar weken binnen inmiddels. Wat een fijne wagen. Vlot, wendbaar, stil, strak en dat panoramadak is fantastisch. 2 gigantische ruiten waardoor je veel licht in je auto hebt. En met het voorste deel helemaal over de achterste helft geschoven is het net een cabrio, lekker het zonnetje op je bol, maar dan wel een cabrio met een kuub aan laadruimte. 1,642 kuub laadruimte om precies te zijn, met de achterbanken omlaag. Wat weer met een schuifje gaat vanaf de achterbak, klik neer. Die electrische snufjes moet ik nog wel ff aan wennen. Het is een hele pedante auto. Moet je niet alvast je gas loslaten? Moet je niet remmen? Moet je niet je dak dichtdoen als je 100 rijdt? Maar als ik straks ga forenzen zal ik dat automatisch afstand en baan houden, dat geflikker als ik iets te kort voor de auto rechtsachter naar rechts van baan wissel en al die zuinigheidstips wel gaan waarderen. Verder van buiten alles lekker donker, achter alles verduisterd. Lampen zijn ook strak. Voor schijnt tegenliggers te ontzien, geen idee hoe ik dat kan testen. Lightstrip voor tussen de lampen is leuk, maar staat volgens mij tijdens het rijden niet aan. Interieur. Strak, modern en comfortabel. Stoelen zitten heerlijk. Stuur ziet er cool uit en voelt fijn in de hand, maar qua UX heb ik wel wat op en aanmerkingen over de knoppen. Het is me nog niet goed voelbaar op welke knop ik met mijn vingers zit. Misschien komt dat nog. En het midden console is ook niet zo heel handig. Heb het gevoel dat het traag is, waren de chips op? Carplay werkt, maar soms ook niet van harte. Google Maps of Flitsmeister laten soms artifacts zien. Weet nog niet of het aan VW ligt. Tot slot de HUD. Fijne toevoeging, toont snelheid, borden, rijbaan en voorligger. Laat helaas geen Carplay navigatieinstructies zien, heb de standaard meegeleverde navigatie nog niet gebruikt maar kan me niet voorstellen dat dit fijner werkt dan Google Maps of Waze. Carplay ondersteunt dit wel dus beter komt VW even rap met een OTA update om dit aan elkaar te verbinden.

Foto’s!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/djLjV_4Qc13Li21xv3ccjSQTzE0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uyvqNwAM6Z0WKN50tQSaPy61.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YFO_zAgbo-2DaSPmc4vESC7Iyfo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mxC56s7eyKPCGBaUP82yRwqa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HlZAXYEjPvAxniwIHNhAOmNygDk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HCpIRoWnz3yYVej8qN6lB64s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HP3FfDiawIrGmfgZXQZ56-Kg3ac=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/z7fkGQzfV5Gwu1Y6FJh8rDh1.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VBlAb5rLdVziCkzuMy8nRN-fJ74=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RL4JjqvqPnVHedsYEvEDYwNe.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vlultyS94lvW5TEJw12Lw06gTls=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IjrzSliBZoUuqiV90HWfydJG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q6hyM9J0smA1WvR5IxnQreYcVoU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3h2iB1VcV1J07uhgzgkZGhbF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ca8f_zD238mzDvPWbnj5v6zNzCU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nJwNsHGWO0uyZWrdT5LaLS7G.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Nu online
erg mooie wagen zeg. ik werd toevallig vanavond (23uur) ingehaald door een duitse golf 8 gti en die had wel die led balk tussen de koplampen aanstaan. ik dacht dat het DRL was, maar blijkbaar staat het savonds juist aan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@giovanni2903 In Komogrijs? Kwam er zaterdag ook een op Duits kenteken tegen rond Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Nu online
S_Chief schreef op maandag 26 april 2021 @ 02:30:
@giovanni2903 In Komogrijs? Kwam er zaterdag ook een op Duits kenteken tegen rond Amsterdam.
het ging zo snel en het was donker, maar hij leek me wit. maar die lichte kleur grijs zou ook heel goed kunnen :p
zijn helaas altijd foute ventjes die zo'n ding huren en aftrappen

[ Voor 9% gewijzigd door giovanni2903 op 26-04-2021 02:41 ]

Pagina: 1 ... 54 ... 140 Laatste