Naast eerder genoemde punten zou ik het ook fijn vinden als het dak automatisch dicht gaat of in elk geval met de sleutel te bedienen is zoals dat met de ruiten wel het geval is. Merk dat ik hem nu vaak vergeet en dan moet ik weer in de auto gaan zitten, contact aan en sluiten.
edit: @
Scrtz ik zal nog eens in de settings duiken. Kwam er dit weekend pas achter dat er naast de 8 Configuration items die zichtbaar zijn er nog 7 tevoorschijn kwamen na omlaag scrollen. Misschien zit dit wel ergens bij de Comfort Closing settings.
@
MeltedForest : heb ik geprobeerd maar werkt (nog) niet.
edit 2: OBD mag ik helaas niet eens naar kijken.

Ik kan eens vragen of ze dit bij VW Wittebrug voor me kunnen doen.
Qua dak merk ik ook dat het klapperen een stuk minder is als de achterruiten op een kiertje staan. Zodra ik het gouden ei heb gevonden laat ik het weten.
DNN!S schreef op maandag 26 april 2021 @ 07:04:
[...]
Nee hoor, zelfs 200+ is geen probleem.
[...]
Het vaste systeem werkt zeker beter en veel mooier. Vergeleken met het vaste systeem voelt alles van CarPlay een beetje Cheap-ass als een mobiele nood-oplossing.
Voor zover ik weet heeft geen enkel automerk het 2e CarPlay-scherm geactiveerd. Verheug je je er zeker bij VW niet op, die zijn niet zo van de functie-updates.
Goed om te weten, het zijn nu vooral zuinigheidstips die hij meegeeft. Ben nog niet in Duitsland geweest om de echt hoge snelheden te testen, maar kan me niet voorstellen dat het fijn rijden is met 130+ met het dak open. Gaan we nog eens testen.
Qua navigatie laat ik me dan graag positief verrassen. Zal hem van de week eens testen. Opzich wel fijn als de HUD de navigatie kan tonen, scheelt weer wat afleiding door naar het middenconsole te turen. Alleen vind ik Carplay ook wel fijn, want daar komt mijn muziek vandaan en nu nog mijn navigatie en flitsmeister. Hoop dat dit een beetje soepel werkt icm het vaste systeem.
Scrtz schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:32:
[...]
Sjieke bak geworden ja! Persoonlijk vind ik de Golf 8 Station voor het eerst echt volwaardig geworden, zeker in zo'n R-line uitrusting. De 7.5 en iteraties daarvoor vond ik altijd net niet, dan kreeg ik altijd het gevoel dat iemand maar gewoon de Passat had moeten pakken..
Om antwoord te geven op je vraagstukken:
- LED balk gaat alleen aan bij dimlicht, niet overdag als DRL
- Er is een softwareupdate beschikbaar die enkel de dealer kan uitvoeren om het systeem sneller te maken en volgens mij ook de artifacts met Carplay op te lossen. Iig een bekend probleem, mijn GTE heeft het ook.
Bij de hybride (GTE) gaat hij automatisch ook volledig afremmen op de elektromotor als je bijv met teveel snelheid een rotonde nadert, heel tof hoe goed die systemen werken.
Thanks!

Achteraf gezien had ik die ledbalk net zo goed weg kunnen laten, het ziet er wel strak uit hoor als ie stil staat, maar volgens mij betaal ik er nu iets van 5 euro per maand voor en dat is het imho niet waard. Idem voor automatisch parkeren trouwens. Heb het genomen omdat het handig leek voor de vrouw, maar buiten het feit dat ie niet altijd vrij duidelijke parkeerplekken kan vinden denk ik dat zelf parkeren beter (netjes in het midden van de lijntjes) en sneller gaat.
Die softwareupdate zal ik bij de volgende bandenwissel eens aankaarten.
[
Voor 7% gewijzigd door
HenkEisDS op 26-04-2021 14:10
]