Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 56 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Sommige dealers zijn gewoon te groot. 'Mijn' dealer regelt gewoon alles. Net nog geweest voor mijn buitenspiegel. En hij vertelde dat er al 7 klanten waren geweest voor spiegelglas. Ik had de rechter spiegel al nieuw erop want die was onderweg verloren. Mijn linker spiegel trilde nog steeds nadat ik nieuwe banden eronder had laten leggen. Naar de dealer en hij zei: deze is al een keer geplakt. Ik zei: dat klopt, heb ikzelf gedaan met secondelijm. Hij zei: het glas is verder prima dus je mag thuis wel even probleren om het te maken. Nou, ging helemaal verkeerd. Ik nam met de lijmresten ook dat zwarte beschermlaag mee. Gebeld en nu zit er een nieuwe op.

Trouwens. Ook hij vertelde: niet op verwarming laten staan. Nu weer standje R.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 10:24
Wij hebben op korte tijd 3 keer een probleem gehad met de Front Assist.

De omstandigheden waren telkens dezelfde: lage snelheid (30-50km/h), volledig vrije baan, geen obstakels voor/achter/naast de wagen, maar toch denkt Front Assist dat er een aanrijding gaat gebeuren. Tussen de tellers verschijnt dan in het rood een waarschuwingssymbool en de wagen begint te piepen. Na een 5-tal seconden stopt dit.

De wagen is nog maar een 8-tal maanden oud en door Corona wordt er bijna niet mee gereden. Hij staat nu bij de dealer maar die vindt uiteraard geen probleem: er zijn geen foutcodes en het probleem kan niet gereproduceerd worden. Ik heb gezegd dat ze maar wat beter moeten zoeken, ze gaan nu de hoofdtechnieker ermee laten rondrijden in de hoop dat het probleem zich voordoet. Ik denk dat ik de uitkomst van dat experiment al kan voorspellen.
Bij de dealer zeggen ze dat ze geen onderdelen onder garantie kunnen vervangen zonder foutcodes.

Heeft iemand ervaring met dit probleem en/of hoe dit verholpen kan worden, of wordt dit een gevalletje voor de rechtsbijstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 12:48
@GerCor enig idee waarom je hem niet op verwarming mag laten? Ik heb hem zelf eigenlijk altijd op de verwarmstand. Zeker omdat ik zo iemand ben die dat knopje altijd vergeet om te zetten... En voor nu kan dat geen kwaad, dezemorgen nog vriesweer :+

@mathias82 wat kan helpen is om je voorbumber eens schoon te spuiten/af te vegen. Ik heb het alleen maar gehad toen er een sneeuwlaagje op lag.

[ Voor 22% gewijzigd door Flipking94 op 03-05-2021 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Flipking94 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 17:17:
@GerCor enig idee waarom je hem niet op verwarming mag laten? Ik heb hem zelf eigenlijk altijd op de verwarmstand. Zeker omdat ik zo iemand ben die dat knopje altijd vergeet om te zetten... En voor nu kan dat geen kwaad, dezemorgen nog vriesweer :+
Omdat het, blijkbaar, invloed heeft op de lijmlaag. Het spiegelglas - voor degenen die dat niet weten - zit gelijmd op het verwarmingsplaatje.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
GerCor schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 23:39:
[...]

De lijm van de spiegel komt niet in aanraking met het verwarmingselement. Ik zie niet in waarom het dan slecht zou zijn voor de lijm.
GerCor schreef op maandag 3 mei 2021 @ 19:01:
[...]

Omdat het, blijkbaar, invloed heeft op de lijmlaag. Het spiegelglas - voor degenen die dat niet weten - zit gelijmd op het verwarmingsplaatje.
Hoe tijden kunnen veranderen :P Ik gebruik zelf overigens zelden spiegelverwarming, hij staat hier altijd op de R stand. Een enkele keer in een parkeergarage moet je hem even aanzetten als de boel beslaat. Voor het "verwijderen" van regen is het alleen maar irritant dat je opgedroogde druppels krijgt en je daarna in de avond niets meer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:44
Wij hebben nu een kleine 6 maanden, met garantie een 4 jaar oude VW Golf gekocht. Vandaag van een op de andere dag start hij bijna niet meer met uiteraard de melding dat de accu opgeladen moet worden. Voor de duidelijkheid we hebben Auto Trust garantie.

Nu vraag ik mij een aantal dingen af:
1. Is het nu echt aannemelijk dat de accu kapot is, en hoe kan ik dit echt uitsluiten?
2. De garantie sluit accu uit, maar de dynamo niet. Verder kan het eventueel ook een sensor ergens zijn, maar dit wordt nog moeilijker om vast te stellen.
3. Recent is al de koppeling van de DSG vervangen (onder garantie) daar kan geen verband mee gemaakt worden toch?

Ons plan is om morgen naar een Bosch garage te gaan voor een diagnose, maar het liefst vervang ik direct de accu zodat we weer mobiel zijn. Wellicht dat hier wat meer ervaring rondzwerft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

J_star schreef op maandag 3 mei 2021 @ 19:35:
Wij hebben nu een kleine 6 maanden, met garantie een 4 jaar oude VW Golf gekocht. Vandaag van een op de andere dag start hij bijna niet meer met uiteraard de melding dat de accu opgeladen moet worden. Voor de duidelijkheid we hebben Auto Trust garantie.

1. Is het nu echt aannemelijk dat de accu kapot is, en hoe kan ik dit echt uitsluiten?
2. De garantie sluit accu uit, maar de dynamo niet. Verder kan het eventueel ook een sensor ergens zijn, maar dit wordt nog moeilijker om vast te stellen.
3. Recent is al de koppeling van de DSG vervangen (onder garantie) daar kan geen verband mee gemaakt worden toch?

Ons plan is om morgen naar een Bosch garage te gaan voor een diagnose, maar het liefst vervang ik direct de accu zodat we weer mobiel zijn. Wellicht dat hier wat meer ervaring rondzwerft
Bosch garage kan de accu doormeten en kijken of de dynamo (alternator) nog 14,4 volt levert.
Als het de accu is valt die toch niet onder de Autotrust garantie dus kun je die meteen laten vervangen door de Bosch garage.

Autorijden kost geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

J0YR1D3R schreef op maandag 3 mei 2021 @ 19:32:
[...]

[...]

Hoe tijden kunnen veranderen :P Ik gebruik zelf overigens zelden spiegelverwarming, hij staat hier altijd op de R stand. Een enkele keer in een parkeergarage moet je hem even aanzetten als de boel beslaat. Voor het "verwijderen" van regen is het alleen maar irritant dat je opgedroogde druppels krijgt en je daarna in de avond niets meer ziet.
Een verwarmingselement is iets anders dan een verwarmingsplaatje. Maar leuk dat je mijn berichtje uit 2020 hebt gevonden. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

MLLL schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:21:
[...]

Bosch garage kan de accu doormeten en kijken of de dynamo (alternator) nog 14,4 volt levert.
Als het de accu is valt die toch niet onder de Autotrust garantie dus kun je die meteen laten vervangen door de Bosch garage.

Autorijden kost geld.
En als het de accu is: die start-stop accu's zijn helaas duur...

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
BeQuietAndDrive schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:04:
[...]

En als het de accu is: die start-stop accu's zijn helaas duur...
Zeker gezien 95% van de mensen dat uitzetten of eruit hebben geprogrammeerd :p

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:46
Famous schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:51:
[...]

Het idee was op zich goed, de uitvoering wat minder. Alleen dit was de prijs van een OBD11 al waard O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Dennisdn schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:54:
[...]

Het idee was op zich goed, de uitvoering wat minder. Alleen dit was de prijs van een OBD11 al waard O-)
Bij VAG wel ja, bij het oude merk van @Tylen werkte het imo aanzienlijk beter.

Was alleen al gewend om het uit te zetten dus ook daar ging het uit :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Famous schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:57:
[...]

Bij VAG wel ja, bij het oude merk van @Tylen werkte het imo aanzienlijk beter.

Was alleen al gewend om het uit te zetten dus ook daar ging het uit :Y)
Enige wat jammer is in de OBD11 is dat je hem alleen helemáál uit kan zetten. Soms mis ik het juist wel. In een echt stilstaande file of in de rij bij de Mac. Maar gewoon niet bij een kort stoplicht of zelfs al als ik heel langzaam een bocht in reed. Was gewoon net iets mooier geweest als je de start-stop knop de instelling kon laten onthouden in plaats van bij elke start opnieuw uit moeten zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 04-05-2021 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Dennisdn schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:08:
[...]

Enige wat jammer is in de OBD11 is dat je hem alleen helemáál uit kan zetten. Soms mis ik het juist wel. In een echt stilstaande file of in de rij bij de Mac. Maar gewoon niet bij een kort stoplicht of zelfs al als ik heel langzaam een bocht in reed. Was gewoon net iets mooier geweest als je de start-stop knop de instelling kon laten onthouden in plaats van bij elke start opnieuw uit moeten zetten.
Heb hem zelf ook volledig uitgezet.
Geen gemiep meer, geen lampje dat brandt en ik is blij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dennisdn schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:54:
[...]

Yup. Dat en de gasrespons en toen deed de auto tenminste weer meteen wat ik hem vroeg ipv eerst na te gaan denken, koffie te drinken en dan pas te reageren.
Als ik een ambtenaar was geweest had het perfect bij me gepast, maar dat ben ik niet :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
The Eagle schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:43:
[...]

Yup. Dat en de gasrespons en toen deed de auto tenminste weer meteen wat ik hem vroeg ipv eerst na te gaan denken, koffie te drinken en dan pas te reageren.
Als ik een ambtenaar was geweest had het perfect bij me gepast, maar dat ben ik niet :P
Nog even en je gaat die dure secretaresse welke voor jou in de vernellingsbak roert (DSG) ook nog buiten zetten 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Famous schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:51:
[...]

Dat kan, maar dan nog zou ik niet tegen het advies van de fabrikant een compleet andere accu erin tillen om een paar tientjes te besparen.

Wij hebben het meestal ook uitstaan, maar als we het even vergeten: het werkt wel goed. Voet iets van de rem bewegen en de boel draait alweer voordat je voet op het gaspedaal staat. Betreft DSG trouwens.

Je moet het eens proberen in een Megane... :X

[ Voor 27% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 04-05-2021 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:28
Die start/stop accu's zijn AGM accu's die ook veel beter hun stroom kunnen vasthouden en vele langere levensduur hebben dan een normale accu. De prijs is dus niet enkel duurder omdat er start/stop mee mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NippleWarrior
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:49
Goedemorgen allen,
Na lang loeren, maar eens zelf een bericht geplaatst.
Rijd zo ongeveer 3 jaar naar tevredenheid een Golf 6 uit 2010 en deze week de OBD11 ontvangen.
Echter, als ik hem verbind (wat zelf ook redelijk lang duurt), kan ik opties niet aanpassen omdat hij eerst een paar minuten moet nadenken om vervolgens te zeggen dat het contact aan moet staan.
Uiteraard staat deze aan en ook met de motor aan is het resultaat hetzelfde...
Iemand die hiermee bekend is of heb ik een defecte module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

NippleWarrior schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:09:
Goedemorgen allen,
Na lang loeren, maar eens zelf een bericht geplaatst.
Rijd zo ongeveer 3 jaar naar tevredenheid een Golf 6 uit 2010 en deze week de OBD11 ontvangen.
Echter, als ik hem verbind (wat zelf ook redelijk lang duurt), kan ik opties niet aanpassen omdat hij eerst een paar minuten moet nadenken om vervolgens te zeggen dat het contact aan moet staan.
Uiteraard staat deze aan en ook met de motor aan is het resultaat hetzelfde...
Iemand die hiermee bekend is of heb ik een defecte module?
Niet bekend bij mij en om dat vast te kunnen stellen zou je de module ook even bij een andere auto kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Will_M schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:47:
[...]

Nog even en je gaat die dure secretaresse welke voor jou in de vernellingsbak roert (DSG) ook nog buiten zetten 8)
Als ik kijk naar welke fixes er de afgelopen tijd op de DSG zijn uitgevoerd leek die al onderweg naar de uitgang en hebben ze d'r toen op andere gedachten gebracht :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:03

koelebobes

Wen BTC €100K

Morgen kijken bij een Golf R Variant, auto komt goed onderhouden uit Duitsland alle opties zitten erop en aan en ben benieuwd hoe ik de zwarte variant in het echt vind. Ben HEEUL benieuwd :) Na een dragrace met een GTR op de snelweg ben ik wel weer toe aan wat meer PK's :9~

[ Voor 18% gewijzigd door koelebobes op 05-05-2021 11:15 ]

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

koelebobes schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:15:
Morgen kijken bij een Golf R Variant, auto komt goed onderhouden uit Duitsland alle opties zitten erop en aan en ben benieuwd hoe ik de zwarte variant in het echt vind. Ben HEEUL benieuwd :) Na een dragrace met een GTR op de snelweg ben ik wel weer toe aan wat meer PK's :9~
Ik denk dat die gewoon op de oprit staat bij de verkoper :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
koelebobes schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:15:
Wel met Pretoria's en een Discovery Pro neem ik aan? :)

Heeft een tijdje een blauwe R variant hier rond gereden in Arnhem, vond het altijd een gaaf ding om te zien! 8)
Enig "minpuntje" vind ik de achterlichten maar dat is wellicht te retrofitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 20:03

Klippy

Still Game

Ben zelf wel benieuwd naar de Taigo en wanneer die in de showroom komt.
https://www.volkswagen.nl...ortieve-taigo-cross-over/
https://topgear.nl/autoni...-dit-jaar-naar-nederland/
Die renders zeggen niet veel, maar die Nivus vind ik best een leuke auto.

Mijn T-Roc is bijna einde contract, maar geen idee nog wat de opvolger moet worden. Qua formaat bevalt hij nog steeds en vind het hogere ook wel fijn. De 1.5TSI voldoet ook goed voor mij, dus zelfde merk, bijna dezelfde auto met wat andere lijnen zou voor mij wel prima zijn als hij met wat opties rond de 40K blijft.
Maar dan moet ik het huidige contract nog wat verlengen waarschijnlijk want hij zal net wat laat verschijnen. Al is dat niet heel erg want met de huidige situatie (95% thuis werken) rij ik amper, dus een nieuwe auto heeft totaal geen nut... maar ik hoop dat dat einde van 't jaar wel om is....

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

En de huidige auto nog twee jaartjes verlengen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 20:03

Klippy

Still Game

Twee jaar zal wat lang zijn, misschien één jaar. Zoals gezegd, binnenkort eens overleggen, ik wilde het hier meer over de Taigo hebben dan mijn persoonlijke situatie, daar zijn andere topics voor ;)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakin77
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-01 13:19
Elk jaar raak ik weer in de war: mijn auto vraagt om een servicebeurt (terwijl olie verversen nog niet nodig is, opgezocht in de navi, maar dat terzijde)

Dan ga je naar vw website en dan kun je kiezen tussen:
1: Longlife Onderhoudsservice (355 euro)
2: Olieservice (210 euro)
3: Inspectieservice (150 euro)

Nah, optie 1 valt dus af, want mijn auto heeft geen longlife onderhoud, maar jaarlijks.

Dan houden we 2 en 3 over:

Over 2 (Olieservice) staat er op de site:
Bij een olie Servicebeurt wordt jouw Volkswagen voorzien van nieuwe voorgeschreven olie en filter. Afhankelijk van de gebruiksomstandigheden bepaald jouw Volkswagen wanneer olieservice noodzakelijk is. Wanneer komt jouw Volkswagen in aanmerking voor de olieservice? Dit wordt automatisch aangegeven in de boordcomputer van de auto zodat je tijdig een afspraak kunt maken.

Over 3 (Inspectieservice) staat er op de site:
Bij een Inspectieservice wordt jouw Volkswagen gecontroleerd op essentiele punten zoals onderstel, motor, versnellingsbak. Daarnaast wordt het hang en sluitwerk gecontroleerd.
Wanneer komt jouw Volkswagen in aanmerking voor de inspectieservice? Dit wordt automatisch aangegeven in de boordcomputer van de auto zodat je tijdig een afspraak kunt maken.

Bij zowel 2 als 3 staat er niks over een SERVICEBEURT.

Bij 2 staat er alleen dat ze je olie doen, verder niks. Best duur dan die 210 euro voor een paar litertjes olie en een filter.

Bij 3 staat er 'x, y en z wordt gecontroleerd'. Weer niks over een SERVICEBEURT zoals mijn auto aangeeft. Ook niks over olie vervangen bijv. Ik lees alleen controles, controles en nog eens controles.

Dus...
Ik nam even contact op met Volkswagen via zo'n chatoptie.
Medewerker gaf me aan dat optie 3 hetzelfde is als een SERVICEBEURT. Op de vraag wat ik daar voor kreeg werd er gemeld dat het een kleine beurt is met filters en een oliewissel. En dat voor 150 euro (terwijl optie 2: olieservice, veel meer kost). Daarbij komt ook dat op diezelfde website staat dat kleine beurten alleen gegeven worden bij de Polo etc. Kleinere auto's dus (en dus niet voor mijn Golf Variant)

Ik snap d'r dus nog geen reet van. Ben gegaan voor optie 3 en zie het wel.... waanzin dat het zo onduidelijk moet zijn allemaal. Al die verschillende benamingen en schunnige prijzen. En dan moet het belletje straks nog komen met de mededeling dat er wat 'extra werk aangetroffen is tijdens de weet-ik-veel-beurt..' :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakin77
J_star schreef op maandag 3 mei 2021 @ 19:35:

Heb ik ook gehad bij mijn Golf 7.5 (2018). Net binnen de garantie vervangen. Schijnen echt supersnel kapot te gaan. Bij mij gaf ie het ook aan in de VW app. Nieuw bij VW: 340 euro, bij Brezan etc volgens mij rond de 240 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19-09 20:41
optie 1 is grote beurt (incl oliewissel)
optie 2 spreekt voor zich. wel aan de dure kant, maar komt waarschijnlijk door de long life olie (en omdat het VW dealer is).
optie 3 is een kleine beurt als ik het zo lees

volgens mij is de beurt die je mib aangeeft of een grote of een kleine, afhankelijk van je laatste keer onderhoud (groot of klein) moet je daarna voor de andere gaan. dus was je laatste onderhoudsbeurt een kleine, dan neem je nu een grote. een oliewissel zou ik sws nooit los doen tussen 2 onderhoudsbeurten.

VW gebruikt idd wel moeilijke termen en maakt het zo niet gemakkelijk voor ons

[ Voor 7% gewijzigd door giovanni2903 op 07-05-2021 01:13 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
giovanni2903 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 01:13:
optie 1 is grote beurt (incl oliewissel)
optie 2 spreekt voor zich. wel aan de dure kant, maar komt waarschijnlijk door de long life olie (en omdat het VW dealer is).
optie 3 is een kleine beurt als ik het zo lees

volgens mij is de beurt die je mib aangeeft of een grote of een kleine, afhankelijk van je laatste keer onderhoud (groot of klein) moet je daarna voor de andere gaan. dus was je laatste onderhoudsbeurt een kleine, dan neem je nu een grote. een oliewissel zou ik sws nooit los doen tussen 2 onderhoudsbeurten.

VW gebruikt idd wel moeilijke termen en maakt het zo niet gemakkelijk voor ons
Een grote en kleine beurt bestaan niet.
Dat wordt in de volksmond misschien zo gezegd maar het is eigenlijk gewoon een “beurt” :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Freakin77 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 22:53:
[...]

Heb ik ook gehad bij mijn Golf 7.5 (2018). Net binnen de garantie vervangen. Schijnen echt supersnel kapot te gaan. Bij mij gaf ie het ook aan in de VW app. Nieuw bij VW: 340 euro, bij Brezan etc volgens mij rond de 240 euro.
Waar haal je dat vandaan? Mijn ervaring is juist dat dit soort AGM accu's LANG mee gaan. In mijn golf 6 van 2010 zat 2 jaar geleden nog de allereerste originele accu, die heeft het dus ruim 8-9 jaar volgehouden. Heb ook bij een auto onderdelen zaak als bijbaan gewerkt 8 jaar lang.

Overigens, vergeet niet dat je bij een beurt bij de officiele dealer ook weer een jaar mobiliteitsgarantie (soort ANWB van VW zelf) erbij krijgt en eventueel garantie behoud hebt. Het kost een bedrijf gewoon ontzettend veel geld om dat VW logo op de muur te houden. Maar de keus ligt natuurlijk altijd bij jezelf. Je kan ook naar de beun gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Scrtz schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:02:
[...]

Waar haal je dat vandaan? Mijn ervaring is juist dat dit soort AGM accu's LANG mee gaan. In mijn golf 6 van 2010 zat 2 jaar geleden nog de allereerste originele accu, die heeft het dus ruim 8-9 jaar volgehouden. Heb ook bij een auto onderdelen zaak als bijbaan gewerkt 8 jaar lang.

Overigens, vergeet niet dat je bij een beurt bij de officiele dealer ook weer een jaar mobiliteitsgarantie (soort ANWB van VW zelf) erbij krijgt en eventueel garantie behoud hebt. Het kost een bedrijf gewoon ontzettend veel geld om dat VW logo op de muur te houden. Maar de keus ligt natuurlijk altijd bij jezelf. Je kan ook naar de beun gaan.
Onze Golf 7 uit 2015 hebben wij gekocht in 2018. In 2020 hebben wij de accu moeten vervangen. Er zat toen al niet de originele in, kennelijk. Maar een of ander Chinees ding. Dus misschien is de accu bij de vorige eigenaar al een keer stuk geweest. Dat zijn dan drie accu's in vijf jaar, en dat vind ik best slecht. Wij rijden meestal zonder startstop trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakin77
Scrtz schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:02:
[...]

Ik heb hiervoor ook een golf 6 gehad, nooit problemen. Nu met de golf 7 binnen de garantie de accu laten vervangen. De vw dealer keek totaal niet raar op van het al defect zijn van de accu. Iets waar ze vaker mee te maken hadden werd er gezegd. M’n tweede accu doet het nu overigens prima.

Edit: ik heb start/stop altijd uit staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:47

mb1

Freakin77 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 22:51:
Elk jaar raak ik weer in de war: mijn auto vraagt om een servicebeurt (terwijl olie verversen nog niet nodig is, opgezocht in de navi, maar dat terzijde)

Dan ga je naar vw website en dan kun je kiezen tussen:
1: Longlife Onderhoudsservice (355 euro)
2: Olieservice (210 euro)
3: Inspectieservice (150 euro)

Nah, optie 1 valt dus af, want mijn auto heeft geen longlife onderhoud, maar jaarlijks.

Dan houden we 2 en 3 over:

Over 2 (Olieservice) staat er op de site:
Bij een olie Servicebeurt wordt jouw Volkswagen voorzien van nieuwe voorgeschreven olie en filter. Afhankelijk van de gebruiksomstandigheden bepaald jouw Volkswagen wanneer olieservice noodzakelijk is. Wanneer komt jouw Volkswagen in aanmerking voor de olieservice? Dit wordt automatisch aangegeven in de boordcomputer van de auto zodat je tijdig een afspraak kunt maken.

Over 3 (Inspectieservice) staat er op de site:
Bij een Inspectieservice wordt jouw Volkswagen gecontroleerd op essentiele punten zoals onderstel, motor, versnellingsbak. Daarnaast wordt het hang en sluitwerk gecontroleerd.
Wanneer komt jouw Volkswagen in aanmerking voor de inspectieservice? Dit wordt automatisch aangegeven in de boordcomputer van de auto zodat je tijdig een afspraak kunt maken.

Bij zowel 2 als 3 staat er niks over een SERVICEBEURT.

Bij 2 staat er alleen dat ze je olie doen, verder niks. Best duur dan die 210 euro voor een paar litertjes olie en een filter.

Bij 3 staat er 'x, y en z wordt gecontroleerd'. Weer niks over een SERVICEBEURT zoals mijn auto aangeeft. Ook niks over olie vervangen bijv. Ik lees alleen controles, controles en nog eens controles.

Dus...
Ik nam even contact op met Volkswagen via zo'n chatoptie.
Medewerker gaf me aan dat optie 3 hetzelfde is als een SERVICEBEURT. Op de vraag wat ik daar voor kreeg werd er gemeld dat het een kleine beurt is met filters en een oliewissel. En dat voor 150 euro (terwijl optie 2: olieservice, veel meer kost). Daarbij komt ook dat op diezelfde website staat dat kleine beurten alleen gegeven worden bij de Polo etc. Kleinere auto's dus (en dus niet voor mijn Golf Variant)

Ik snap d'r dus nog geen reet van. Ben gegaan voor optie 3 en zie het wel.... waanzin dat het zo onduidelijk moet zijn allemaal. Al die verschillende benamingen en schunnige prijzen. En dan moet het belletje straks nog komen met de mededeling dat er wat 'extra werk aangetroffen is tijdens de weet-ik-veel-beurt..' :(
Sinds 2015 kent VW vanaf het derde jaar na ingebruikname en een vervolgens elke twee jaar een inspectieservice.
Tot die tijd was het gewoon om de 30000 km of 2 jaar longlife service.
Ik verdenk ze ervan dat vanwege de teruglopende werkplaatsinkomsten vanaf 2015 met die inspectieservice zijn gekomen.
Vanaf dat moment zitten er ook twee "kanalen" in je boordcomputer.
Dat wil zeggen onderhoud en inspectie staan los van elkaar als je op CAR > Service drukt op je mib.
Wil je aanspraak maken op garantie of Pechhulp dan moet je je aan de voorwaarden van VW houden.
Dit is gewoon geldklopperij.
M'n pa is vorige week met z'n sportsvan geweest voor de eerste inspectie service.
Komt ie met een rekening thuis van ruim meer dan €300....
Inspectieservice á€145
Remvloeistof á€90
Ruitenwissers 3 stuks á€70
Eigenlijk hadden ze ook nog een extra inspectie á€65 willen doen maar dat vonden ze na fors aandringen toch wel wat overdreven nadat m'n pa 6000 km had gereden na de longlife beurt van vorig jaar.
Wat die extra inspectie inhoud heeft niemand me trouwens uit kunnen leggen, ik denk dat ze dan de gouden zaklamp uit de kast halen ofzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
je hoeft het toch niet te doen? dan gewoon naar de garage om de hoek voor de beurtjes.
en een abbo van de wegenwacht, dan ben je er toch ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
dealerprijzen zijn nou eenmaal duur en ruitenwissers zou ik nooit bij welke garage dan ook laten vervangen. zelf doen scheelt meer dan de helft in kosten. iedereen kan een ruitenwisserblad vervangen

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/25_Hy8hZ2p44bQkd9CFaX5uK7YE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XMaDGPZ38wvvH0eHjiucftIZ.jpg?f=fotoalbum_large

Wow, Ik ben best wel weggeblazen, de rijd sportief , automaat schakelt soepel , stoelen zitten heerlijk. Hele historie is bekend en alle punten zijn aangepakt. Wat een auto.
Gisteren de launchcontrol uitgeprobeerd en ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Even een vraag vanuit mijn kant bij launchcontrol houd je je voet op de rem maar hoeveel toeren laat je de auto draaien voor je de rem loslaat ? of is het vol gas houden tot je loslaat ?

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:58
@koelebobes met vol gas op launch control capped hij de toeren op het ideale punt en laat je daarna dus gewoon de rem los en wordt je "afgeschoten". :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Handtekening gezet, nu bezig met de financiën maar als alles doorgaat heb ik zojuist een Golf R Variant gekocht. Ik ben er zo blij mee wat een wow gevoel kan echt niet wachten tot die voor de deur staat.

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
heel vet, alleen raar dat VW hier nooit mooie led achterlichten voor heeft uitgebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
GeeMoney schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:17:
@koelebobes met vol gas op launch control capped hij de toeren op het ideale punt en laat je daarna dus gewoon de rem los en wordt je "afgeschoten". :)
Is het trouwens normaal dat je dan een soort 'bonk' geluid hoort? Heb het eens getest met ESC sport dan is het bonk geluid behoorlijk en met ESC volledig uit is het een stuk minder maar nog enigzins aanwezig en dan heb ik ook behoorlijk wielspin als het niet al te warm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 18:19
@koelebobes dikke bak, gefeliciteerd ermee en geniet ervan!

Ter info: ik heb vandaag de dealer bezocht voor een 8 R-line en de levertijd is nu november-december. Ik ben echt onder de indruk van het interieur. De kofferruimte van de hatch valt wel tegen dus zal wellicht een variant kiezen. Blij als een kind on voor het eerst een nieuwe te kiezen. :)

This space was intentionally left blank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Scrtz schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:55:
[...]

Is het trouwens normaal dat je dan een soort 'bonk' geluid hoort? Heb het eens getest met ESC sport dan is het bonk geluid behoorlijk en met ESC volledig uit is het een stuk minder maar nog enigzins aanwezig en dan heb ik ook behoorlijk wielspin als het niet al te warm is.
In mijn huidige E-tron heb ik geen bonk en kan het ook niet herinneren van mijn Tiguan en Golf eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
koelebobes schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:21:
Handtekening gezet, nu bezig met de financiën maar als alles doorgaat heb ik zojuist een Golf R Variant gekocht. Ik ben er zo blij mee wat een wow gevoel kan echt niet wachten tot die voor de deur staat.
Nou kan 't zijn dat ik dingen niet helemaal goed begrijp uit je posts maar je koopt dus een tweedehands (import) auto zonder dat je van te voren weet of je die auto kunt gaan betalen en je gaat nú dus nog (even?) een financiëring regelen voor alleen de aankoop?

Mag ik voor je hopen dat er nóóit meer iets stuk gaat aan die Golf R?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
GeeMoney schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:06:
[...]

In mijn huidige E-tron heb ik geen bonk en kan het ook niet herinneren van mijn Tiguan en Golf eigenlijk.
Misschien moet ik die GTE nog maar wat meer inrijden dan :9
Bwlian schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:58:
@koelebobes dikke bak, gefeliciteerd ermee en geniet ervan!

Ter info: ik heb vandaag de dealer bezocht voor een 8 R-line en de levertijd is nu november-december. Ik ben echt onder de indruk van het interieur. De kofferruimte van de hatch valt wel tegen dus zal wellicht een variant kiezen. Blij als een kind on voor het eerst een nieuwe te kiezen. :)
Nergens voorraad dan? Neem toch aan dat er wel voldoende 8 R-lines in het land staan die beetje passen?
giovanni2903 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:26:
heel vet, alleen raar dat VW hier nooit mooie led achterlichten voor heeft uitgebracht
Ja dat vond ik ook altijd zo raar en zonde, pas nu vanaf de golf 8 variant kun je volwaardige LED achterlijken met dynamische knipperlichten krijgen als je IQ Matrix LED neemt. Maakt de achterkant zoveel volwassener imo

[ Voor 19% gewijzigd door Scrtz op 07-05-2021 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Will_M schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:18:
[...]

Nou kan 't zijn dat ik dingen niet helemaal goed begrijp uit je posts maar je koopt dus een tweedehands (import) auto zonder dat je van te voren weet of je die auto kunt gaan betalen en je gaat nú dus nog (even?) een financiëring regelen voor alleen de aankoop?

Mag ik voor je hopen dat er nóóit meer iets stuk gaat aan die Golf R?
Vind de toon van dit bericht niet heel lekker maar let’s go... financieel zit ik goed. Ik houd voor nu ook mijn mini erbij en die ga ik zelf verkopen. Wij financieren deze auto inderdaad maar daarin heb ik een overweging gemaakt dat hij past binnen ons budget. Het is inderdaad een import auto maar deze is wel goed onderhouden , historie is bekend en de DSG Spoeling en Bougies zijn bijvoorbeeld netjes gedaan bij 65.000km. Ja soms kan er wat stuk gaan maar dan moet je het repareren ? Dat je een auto financiert betekend toch niet dat ik hem niet goed ga onderhouden?

Mijn mini was ook gefinancierd ( vorig jaar ) is afbetaald , altijd dealer onderhouden en er was genoeg ruimte voor mods.

BTC €94.837,08

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
koelebobes schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:15:
[Afbeelding]

Wow, Ik ben best wel weggeblazen, de rijd sportief , automaat schakelt soepel , stoelen zitten heerlijk. Hele historie is bekend en alle punten zijn aangepakt. Wat een auto.
Gisteren de launchcontrol uitgeprobeerd en ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Even een vraag vanuit mijn kant bij launchcontrol houd je je voet op de rem maar hoeveel toeren laat je de auto draaien voor je de rem loslaat ? of is het vol gas houden tot je loslaat ?
gaaf! wat een bak zeg.
hier ga je vast heel veel plezier mee beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06:10
Ik ben sinds kort eigenaar van een golf 6 met de rns510, maar zou graag een radio met Apple CarPlay willen en dab+

Wil wel dat de stuurbediening etc gewoon te gebruiken blijft evenals de parkeersensoren. En de originele microfoon kunnen blijven gebruiken.

Ik zie door de bomen het bos niet meer, heeft iemand een goede tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:45
Technofreakz schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:50:
Ik ben sinds kort eigenaar van een golf 6 met de rns510, maar zou graag een radio met Apple CarPlay willen en dab+

Wil wel dat de stuurbediening etc gewoon te gebruiken blijft evenals de parkeersensoren. En de originele microfoon kunnen blijven gebruiken.

Ik zie door de bomen het bos niet meer, heeft iemand een goede tip?
Geen ervaring mee, maar lijkt me dat je zoiets zoekt.

https://www.marktplaats.n...9c5b7a618&previousPage=lr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
Ik zie bij deze geen dab+ staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Technofreakz schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 12:23:
[...]

Ik zie bij deze geen dab+ staan.
DAB+ is een lastige en dure ingreep dacht ik.
Je huidige heafunit mort compleet vervangen worden en je bedrading inclusief antenne want die zijn ook niet dab+ geschikt.
Geen idee of dit origineel te doen is eigenlijk. Wellicht kan @Rainesh hier meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
GeeMoney schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 12:49:
[...]

DAB+ is een lastige en dure ingreep dacht ik.
Je huidige heafunit mort compleet vervangen worden en je bedrading inclusief antenne want die zijn ook niet dab+ geschikt.
Geen idee of dit origineel te doen is eigenlijk. Wellicht kan @Rainesh hier meer over vertellen?
Schijnt ook lastig te zijn dat ik de originele microfoon wil behouden. MiB pq schijnt een optie te zijn maar is ook vrij prijzig. €650,- exl dab+ antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Zo'n golf 6 is ook nooit origineel geleverd met DAB+, denk dus dat de boordcomputer etc daar helemaal niet mee overweg mee kan gaan, enkel FM. Ik zou je idee lekker laten rusten want als het al kan (wat ik ten sterkste betwijfel) dan wordt het een hele kostbare ingreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
achteraf dab+ inbouwen is idd duur omdat je hele hemel eruit moet ivm nieuwe antenne. dit is wel een dagtaak alles bij elkaar. lekker FM luisteren en als je goede kwaliteit radio wil, Tunin op je mobiel afspelen en linken aan je auto via bleutooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
giovanni2903 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 15:22:
achteraf dab+ inbouwen is idd duur omdat je hele hemel eruit moet ivm nieuwe antenne. dit is wel een dagtaak alles bij elkaar. lekker FM luisteren en als je goede kwaliteit radio wil, Tunin op je mobiel afspelen en linken aan je auto via bleutooth
het inbouwen gaat het probleem niet zijn.
Scrtz schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 14:30:
Zo'n golf 6 is ook nooit origineel geleverd met DAB+, denk dus dat de boordcomputer etc daar helemaal niet mee overweg mee kan gaan, enkel FM. Ik zou je idee lekker laten rusten want als het al kan (wat ik ten sterkste betwijfel) dan wordt het een hele kostbare ingreep.
je kan het blijkbaar activeren heb ik ergens gelezen.. er zijn ook mensen die dat op mp aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:06
Kan een adapter als dit geen uitkomst bieden? Dan kan je je bestaande antenne gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Megapaul op 08-05-2021 16:44 ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
Het lastige zit hem in, dat ik de orginele microfoon wil blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:29
Will_M schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:41:
@ths1986 Ik heb m'n MY20 Tiguan AD 1.5TSi (handgeschakeld) onlangs Stage-1 laten 'chiptunen' bij VAGTechniek. Het ging me niet zozeer om het extra vermogen maar vooral om de manier waarop dat het aanwezige vermogen afgegeven wordt over de diverse toeren-bereiken. De auto loopt nu véél rustiger en gemakkelijker als dat het ding voor die stage-1 tuning deed, iets wat je vooral merkt als er een aanhanger achter hangt óf als je met meerdere personen in de auto zit.

Gemiddeld verbruik lag volgens de boordcomputer (bij mij) voorheen, overdag / 100Kmh, op 5.9L/100 Km. en nú op 5.6L/100 Km. (Alléén in de auto, zonder aanhanger). Tiguan is 'catergorie zeecontainer' qua aerodynamica :+

Dammned ... Die zelfde Stage-1 tuning is daar wéér €100,- goedkoper dan ongeveer een maand geleden :'(
Nog tevreden met de stage-1 tuning? Kun je vagtechniek aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Untouchablezz20 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:32:
[...]

Nog tevreden met de stage-1 tuning? Kun je vagtechniek aanbevelen?
Ja hoor, bevalt dikke prima (y)

En VAG Techniek is niets mis mee, netjes te woord gestaan en geholpen daar. Enige puntje van kritiek was dat ze de kap over de ECU niet terug gezet hadden. Dat kreng zit af-fabriek met drie één-toer boutjes vast gemonteerd dus die moesten uitgeboord worden om aan de ECU te kunnen komen. Heb er zelf maar even 3 zwarte inbus meubelboutjes ter waarde van een halve euro voor terug gezet (M5 x 15). Advies was om de kap thuis te bewaren en niet terug te zetten maar ik vond dat persoonlijk minder 'netjes' staan, zeker als de auto een keer bij de dealer komt voor een beurt.

@koelebobes Sorry als het verkeerd overkwam!! Het was écht niet negatief bedoeld van mijn kant uit. Zo'n 'R' is serieus een héle gave auto, zeker in de 'variant' uitvoering. Ik heb 't in m'n kennissenkring helaas echter té vaak gezien dat mensen verkeerde auto keuzes maken in verhouding tot de eigen financiële middelen met de meest rare en jarenlange ellende tot gevolg.

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 09-05-2021 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 19:32

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Kijk eens bij kufatec.de daar zijn voor diverse modellen ombouw setjes voor DAB+. Seat leon bv is simpel om te bouwen en alleen coderen en klaar.

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
Antera schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:50:
Kijk eens bij kufatec.de daar zijn voor diverse modellen ombouw setjes voor DAB+. Seat leon bv is simpel om te bouwen en alleen coderen en klaar.
Het dab+ inbouwen is het probleem niet, ik wil gewoon de originele microfoon blijven gebruiken ipv z’n prul ding ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:36

Toppe

Oké ✅

Ik zit te zoeken naar VAGCOM opties maar sommige zijn alleen beschikbaar bij de bluemotion. Hoe kom ik er achter of ik een bluemotion model heb?

Sommige zeggen dat je bluemotion hebt als je ook start/stop hebt, klopt die denkwijze?

Mijn kennis van auto’s is 0 maar er zijn genoeg lijstjes te vinden met opties die kunnen, aanpassen ga ik ook zelf niet doen.

[ Voor 23% gewijzigd door Toppe op 09-05-2021 19:34 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Welke zijn alleen beschikbaar bij een Bluemotion? Eigenlijk wil ik daarmee zeggen dat ik van dat onderscheid nooit eerder heb gehoord. Ook niet gelezen trouwens.

Kortom. Lijkt mij een broodje aap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

https://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen_vw-up-1s.html

Hier staan een aantal dingen die alleen bij bluemotion kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Oja. Een UP! Nooit naar gekeken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

GerCor schreef op zondag 9 mei 2021 @ 20:06:
[...]

Oja. Een UP! Nooit naar gekeken eigenlijk.
Haha! Het makkelijkste is aansluiten en kijken of het kan, alleen lijkt het er op dat er echt niemand hier in de buurt dit doet :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Misschien wel even rekening houden met het simpele feit dat 'Bluemotion Technology' écht iets anders is dan 'Bluemotion' :+

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 09-05-2021 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 19:32

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Hangt af van de bcm of je een 090 of een 089 BCM hebt. Is niet altijd gerelateerd aan de BM heb ik ervaren. Als je precies wilt weten hoe je een BM man herkennen kan je eens vragen op het vwupforum

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Toppe schreef op zondag 9 mei 2021 @ 19:27:
Ik zit te zoeken naar VAGCOM opties maar sommige zijn alleen beschikbaar bij de bluemotion. Hoe kom ik er achter of ik een bluemotion model heb?

Sommige zeggen dat je bluemotion hebt als je ook start/stop hebt, klopt die denkwijze?

Mijn kennis van auto’s is 0 maar er zijn genoeg lijstjes te vinden met opties die kunnen, aanpassen ga ik ook zelf niet doen.
Klopt, Up! Met start/stop is een bluemotion. Bij een bluemotion kun je bijv cruisecontrol laten inbouwen. Denk dat zo’n BM uitgebreide boordcomputer heeft en de non BM niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op zondag 9 mei 2021 @ 19:45:
Welke zijn alleen beschikbaar bij een Bluemotion? Eigenlijk wil ik daarmee zeggen dat ik van dat onderscheid nooit eerder heb gehoord. Ook niet gelezen trouwens.

Kortom. Lijkt mij een broodje aap.
Was vroeger (denk aan 10 jaar geleden) ook met de Polo's.
De Polo 6R BM kon redelijk veel, voor die tijd, qua VCDS net als de GTI.

"Normale" Polo's wilde wel eens tegenvallen.

Inmiddels is het andersom, heb jij een AID? Mooi, dan krijg je geen needle swipe :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Will_M schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:51:
[...]

Ja hoor, bevalt dikke prima (y)

En VAG Techniek is niets mis mee, netjes te woord gestaan en geholpen daar. Enige puntje van kritiek was dat ze de kap over de ECU niet terug gezet hadden. Dat kreng zit af-fabriek met drie één-toer boutjes vast gemonteerd dus die moesten uitgeboord worden om aan de ECU te kunnen komen. Heb er zelf maar even 3 zwarte inbus meubelboutjes ter waarde van een halve euro voor terug gezet (M5 x 15). Advies was om de kap thuis te bewaren en niet terug te zetten maar ik vond dat persoonlijk minder 'netjes' staan, zeker als de auto een keer bij de dealer komt voor een beurt.

@koelebobes Sorry als het verkeerd overkwam!! Het was écht niet negatief bedoeld van mijn kant uit. Zo'n 'R' is serieus een héle gave auto, zeker in de 'variant' uitvoering. Ik heb 't in m'n kennissenkring helaas echter té vaak gezien dat mensen verkeerde auto keuzes maken in verhouding tot de eigen financiële middelen met de meest rare en jarenlange ellende tot gevolg.
Je had het misschien niet zo bedoeld MAAAR... Na een goede brainstorm sessie met mijn vrouw hebben we besloten deze auto nog even te laten staan. De maandlasten ( verzekering en Financiering ) vielen mij toch tegen. Wij gaan voor nu kijken naar een station naast de mini. Die uberstation komt later wel.

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

koelebobes schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:23:
[...]

Je had het misschien niet zo bedoeld MAAAR... Na een goede brainstorm sessie met mijn vrouw hebben we besloten deze auto nog even te laten staan. De maandlasten ( verzekering en Financiering ) vielen mij toch tegen. Wij gaan voor nu kijken naar een station naast de mini. Die uberstation komt later wel.
Zoals ik al eerder zei: kijk eens naar een flink aangeklede Octavia. Gaspedaal geeft me momenteel 3 L&K's te koop en flink wat RS'en. Dan heb je best of both :)
Deze mag je zo bij me op de stoep zetten: https://www.autotrack.nl/...via-benzine-2013-51122785

Maar goed, dit is het VW topic en mijn Passat station gaat mee naar mijn nieuwe werkgever, dus pas volgend jaar rond deze tijd ga ik rondkijken. We shall see :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 14:50
Onlangs is er bij ons de allereerste auto gekomen! We hebben een Up! uit 2017 geïmporteerd. Wat een heerlijke auto, perfect voor in de stad! Het is een club up! met nog geen 45k km op de teller. Het enige wat ik mis is de cruise control, maarja stoelverwarming zit er dan wel weer op :+ . Oh, en het is de 75 pk versie in plaats van de 60 pk (jaja, er zit een iets ander chipje in!). Je merkt het overigens wel op de snelweg gezien het procentueel toch een flinke vooruitgang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Niekserr schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 23:00:
Onlangs is er bij ons de allereerste auto gekomen! We hebben een Up! uit 2017 geïmporteerd. Wat een heerlijke auto, perfect voor in de stad! Het is een club up! met nog geen 45k km op de teller. Het enige wat ik mis is de cruise control, maarja stoelverwarming zit er dan wel weer op :+ . Oh, en het is de 75 pk versie in plaats van de 60 pk (jaja, er zit een iets ander chipje in!). Je merkt het overigens wel op de snelweg gezien het procentueel toch een flinke vooruitgang is.
cc retrofit is meestal 150/200 eu, is het best waard vind ik zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 14:50
giovanni2903 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 23:08:
[...]

cc retrofit is meestal 150/200 eu, is het best waard vind ik zelf
Ja het valt best mee zo te zien ja. Ach misschien voor de toekomst, voor nu genoeg geld erheen gesmeten :p. Eerst nog even het rubber om de deur vd bestuurder vervangen want die is wat kapot en wat puntjes bijwerken omdat de vorige eigenaar wel eens de gordel van zich af smeet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 19-09 10:12
Kaart-updates vallen doorgaans onder betaalde software en/of licenties. Delen van downloadlinks buiten de offciële kanalen (bijvoorbeeld die van de originele fabrikant) wordt daarom beschouwd als het delen van warez en is niet toegestaan (Het algemeen beleid #verbodencopyright)

[ Voor 79% gewijzigd door deepbass909 op 13-05-2021 23:08 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Rainesh schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 22:02:
De nieuwe 2021-2022 kaarten voor Discover Pro, Columbus en Seat Navi Plus

link verwijderd

Directe link naar een van de merken komt later
Oeps. Schijnt niet te mogen van Tweakers....

[ Voor 36% gewijzigd door GerCor op 13-05-2021 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BubbaNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:51
GerCor schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 22:45:
[...]

Oeps. Schijnt niet te mogen van Tweakers....
Jammer,..
Zat me net af te vragen of er niet al nieuwere kaarten voor de auto waren, al is dat dan discover media voor mij.

Wat is eigenlijk de laatste kaartversie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Op naar Voorburg met een lege SD card. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
BubbaNL schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 23:53:
[...]

Jammer,..
Zat me net af te vragen of er niet al nieuwere kaarten voor de auto waren, al is dat dan discover media voor mij.

Ik snap de comotie nu (ook) even niet. De kaartensets voor de héle 'Discover' (MIB) serie van VAG zijn gelijk over alle merken en worden éérst uitgebracht voor de SEAT / SKODA varianten van de Discover Media en Pro voordat ze losgelaten worden op de VW modellen.

Voor de huidige kaartenset op jouw VW Discover Media: https://app-connect.volkswagen.com/mapupdates/car/
En dan even je eigen model én type navigatie (Discover Media in jouw geval) selecteren.

@deepbass909 MIB is iets anders dan de RNS toestellen van járen geleden, hé >:)
GerCor schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 00:48:
Op naar Voorburg met een lege SD card. 😉
Juist dát gaat niet werken.... Originele 'VAG' SD kaartje moet gebruikt worden (en overschreven worden met de nieuwe data / kaartenset).

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 14-05-2021 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Will_M schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 00:48:
[...]

Ik snap de comotie nu (ook) even niet. De kaartensets voor de héle 'Discover' (MIB) serie van VAG zijn gelijk over alle merken en worden éérst uitgebracht voor de SEAT / SKODA varianten van de Discover Media en Pro voordat ze losgelaten worden op de VW modellen.

Voor de huidige kaartenset op jouw VW Discover Media: https://app-connect.volkswagen.com/mapupdates/car/
En dan even je eigen model én type navigatie (Discover Media in jouw geval) selecteren.

[...]

Juist dát gaat niet werken.... Originele 'VAG' SD kaartje moet gebruikt worden (en overschreven worden met de nieuwe data / kaartenset).
2 dingen:

Klik even op de link die is geplaatst bij het verwijderde bericht van @Rainesh Dan snap je waarom het niet is toegestaan. In het kort: Tweakers wil het niet en daarmee is het einde discussie.

en 2. Het betrof de PRO versie. Dus dat werkt prima met een lege SD card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
GerCor schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 01:05:
[...]

2 dingen:

Klik even op de link die is geplaatst bij het verwijderde bericht van @Rainesh Dan snap je waarom het niet is toegestaan. In het kort: Tweakers wil het niet en daarmee is het einde discussie.

en 2. Het betrof de PRO versie. Dus dat werkt prima met een lege SD card.
Ik zal me daar een beetje op linkjes van @deepbass909 gaan klikken.... Ik kijk wel uit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Will_M schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 01:06:
[...]

Ik zal me daar een beetje op linkjes van @deepbass909 gaan klikken.... Ik kijk wel uit 8)
Dan de eerste zin even. Hoef je de rest niet eens te lezen:

Tweakers:

'Licentie- of copyrightschendingen

Hoe je aan je software, muziek, foto's, films, Canal+-uitzendingen en dergelijke zaken komt moet je zelf weten. We willen echter niet dat je GoT hier op welke manier dan ook in betrekt.'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
GerCor schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 01:13:
[...]

Dan de eerste zin even. Hoef je de rest niet eens te lezen:

Tweakers:

'Licentie- of copyrightschendingen

Hoe je aan je software, muziek, foto's, films, Canal+-uitzendingen en dergelijke zaken komt moet je zelf weten. We willen echter niet dat je GoT hier op welke manier dan ook in betrekt.'
Jij wilt écht mede TS worden hier? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:23

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Will_M schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 00:48:
[...]

Maakt niet uit, navigatiekaarten zijn nog altijd aan licenties gebonden, zelfs kaarten van Google, Bing en andere open toegankelijke kaarten. Die mag je ook niet zomaar downloaden en hergebruiken.

Daarnaast was de site waarnaar @Rainesh linkte een bekende site voor verspreiding van warez en in geval van twijfel worden linkjes daar naartoe sowieso verwijderd en maken we geen uitzonderingen.

Wil je dergelijke software delen, en het is vrij beschikbaar, dan kan dat via een link naar de site van de fabrikant. Biedt de fabrikant dat zelf niet aan, dan kan je er dus al vanuit gaan dat het niet bepaald vrij beschikbaar is.

Als laatste punt, als het ook maar neigt naar warez dan is het algemene beleid daar heel duidelijk over, het mag niet!

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
BubbaNL schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 23:53:
[...]

Jammer,..

p94 is de laatste versie

gewoon ff geduld, volgende maand zijn die updates wel via de legale manier te downloaden. er veranderd meestal toch bijna niks..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakin77
Ik ben zo klaar met die VW dealer he... de arrogantie... bleh

- via chatmedewerker op vw.nl afspraak voor onderhoud vastgezet. Ze zouden mijn dealer direct informeren: geen bevestiging.
- gister maar even langsgereden: niks in de systemen. 10 dagen voor jan met de korte achternaam gewacht.
- na deze mededeling aan de baliemedewerker van mijn VW dealer was het natuurlijk een mooie optie voor de medewerker om even names VW excuses aan te bieden: nope, niks, nada.
- medewerker helpt klant voor me, die vertrekt, vw medewerker trekt zich terug achter een bureau en begint de afspraak van de vorige klant 10 min in te tikken. Geen blik naar mij als volgende klant.
- gevraagd of ze onder 'service voorwaarden' ook eens het digitale dashboard willen updaten tijdens de ingeplande beurt: Nee meneer, dat had u tijdens de garantie moeten doen, die is verlopen. Nu moet u er voor betalen en ik raadt u aan dat als alles goed werkt om het zo te laten...

Ik probeer positief te blijven, maar die 'kouwe kak' in zo'n bedrijf... ik kan er echt niet tegen. Ik ben een (flink) betalende klant, mag er even wat vriendelijkheid en service van af? Een ieniemienie beetje?

Wat is jullie ervaring? Ja, ik weet 't, ik kan ook naar Piet's Autoservice om de hoek.... Bestaat er überhaupt wel een VW vestiging waar ze de service wat hoger in het vaandel hebben staan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Ja hoor. Niet dat ik het voor het eerst meld maar 'mijn' VW garage (ook Skoda en Seat) is al 2 jaar op rij prijswinnaar voor de beste service. Vorige week nog 2 nieuwe ruitenwissers gekocht. Baliemedewerker: 'ik zet ze er gelijk op anders moet je montagekosten betalen en dat vind ik onzin.' Ik had gebeld. 'Ja, die heb ik op voorraad' . Ik zeg: 'kom ik nu even naar je toe' . 5 minuten rijden. Ik stap uit de auto. Hij komt gelijk naar me toe lopen. Verwisselt de ruitenwissers. Betalen en 5 minuten later was ik weer thuis.

Service zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Freakin77 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 20:53:

- via chatmedewerker op vw.nl afspraak voor onderhoud vastgezet. Ze zouden mijn dealer direct informeren: geen bevestiging.
- gister maar even langsgereden: niks in de systemen. 10 dagen voor jan met de korte achternaam gewacht.
- na deze mededeling aan de baliemedewerker van mijn VW dealer was het natuurlijk een mooie optie voor de medewerker om even names VW excuses aan te bieden: nope, niks, nada.
- medewerker helpt klant voor me, die vertrekt, vw medewerker trekt zich terug achter een bureau en begint de afspraak van de vorige klant 10 min in te tikken. Geen blik naar mij als volgende klant.
- gevraagd of ze onder 'service voorwaarden' ook eens het digitale dashboard willen updaten tijdens de ingeplande beurt: Nee meneer, dat had u tijdens de garantie moeten doen, die is verlopen. Nu moet u er voor betalen en ik raadt u aan dat als alles goed werkt om het zo te laten...

Ik probeer positief te blijven, maar die 'kouwe kak' in zo'n bedrijf... ik kan er echt niet tegen. Ik ben een (flink) betalende klant, mag er even wat vriendelijkheid en service van af? Een ieniemienie beetje?

Wat is jullie ervaring? Ja, ik weet 't, ik kan ook naar Piet's Autoservice om de hoek.... Bestaat er überhaupt wel een VW vestiging waar ze de service wat hoger in het vaandel hebben staan?
Service? Dat zal wel een extra optie zijn bij VAG dealers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

1. Waarom via vw.nl een afspraak maken? Bel de dealer op?
2. Ik zit zelf tegenwoordig bij een kleine vestiging van Zijm en dat bevalt mij prima.
Kan me wel voorstellen dat een baliemedewerker soms chagrijnig is als je hoort wat voor shit die over zich heen krijgen van voornamelijk lease rijders, ondanks het niks met jou te maken heeft/mag hebben.

Mocht je naar een andere garage willen let dan wel op met garantie/restwaarde en kies voor een vag specialist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn

Deze heb ik hier ook al eens besproken. VW heeft een hele bijzondere kijk op softwareupdates.
In mijn ogen: als er een softwareupdate is voor mijn AID dan zijn er waarschijnlijk bugfixes.

VW/Pon ziet het als een soort feature-update. Zij mogen het simpelweg van Pon niet installeren "als er geen aanwijsbare problemen zijn met het systeem". (Lees: het kost gewoon tijd die ze vanuit Leusden niet vergoed krijgen).
Famous schreef op zondag 16 mei 2021 @ 07:25:
[...]

Ik zit zelf tegenwoordig bij een kleine vestiging van Zijm en dat bevalt mij prima.
Omdat ik er al meer dan 20 jaar zit blijf ik naar Zijm Huissen gaan. Klein en gewoon aardige lui. Maar zelfs voor iemand die meer dan 10 nieuwe VW's heeft besteld en áltijd bij hun in onderhoud is geweest lopen ze geen mm harder hoor.... (zie bovenstaande AID-update ;)

*Edit: sorry, ik lieg. Sinds de laatste beurt mag ik van de lease niet meer naar Zijm en moet ik naar Profile. En ik denk de nadelen al te merken: ik ruik de airco. Nog nóóit geroken. Dat onderhoud lijken ze overgeslagen te hebben. Dus ik begin mij steeds meer zorgen te maken over het onderhoud van het schuifdak en de DSG :(

[ Voor 31% gewijzigd door Dennisdn op 16-05-2021 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Huissen zit ik nu ook.
Het enige nadeel aan een dealer is dat ze alleen het noodzakelijke doen wat de “computer” aangeeft.

Mijn piepende remmen bij achteruit rijden werd eerst niks mee gedaan (want PON zei het werkt als behoren). Paar maanden later toch een fix ervoor, onder “coulance”.
Geef ik aan met het maken van de afspraak: let op, op internet lees ik dat er voor een GTI bepaalde bouten mee besteld moeten worden omdat het anders niet past.

Wat denk je :+
2 uur na afleveren auto word ik gebeld dat er speciaal montagemateriaal nog was voor de GTI tov de ‘normale’ modellen. Het onderdeel is helaas niet op voorraad, hoop over 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:29
Het knopje om een track te skippen op mijn stuur werkt heel stroef en is niet meer ‘clicky’. Iemand dit eerder gehad? Heb nog garantie maar weet niet of ze mij hiermee gaan helpen of aangeven dat het een product eigenschap is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

We hebben een week een Polo kunnen huren van Pon. We zijn best wel weg van hoe lekker het rijdt. :9~

Nu zitten we te zoeken naar een tweedehands Polo benzine. Enige vereisten zijn: Automaat, Cruise control, geen sport uitvoering. Optie die we allebei graag willen is carplay. Budget is 8 - 10 k . Maar dan zit je in pre 2015 modellen te kijken. Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer... ;w

1) Kan CC altijd achteraf gemonteerd worden?
2) Kan Carplay altijd achteraf gemonteerd worden?
3) zou het gezien automaat vereiste, beter zijn om te importeren?

Alle ervaringen zijn welkom!

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

1) CC wellicht, ACC ws ook maar beiden paar duizend euro vziw. Wil je er dus op hebben
2) kan evt met een aftermarked of 3rd party ding, maar wil je er eigenlijk ook hewoon op hebben.
3) ligt aan het aanbod uit het buitenland, geen zicht op.

Gezien je budget hoef je al niet bij dealers te kijken iig, die hebben dat niet gebruikt staan. Vind het ook aan de lage kant voor een auto van 5 jaar oud. Realiseer jezelf ook dat auto's de laatste jaren knap duur zijn geworden en dat zie je terug in de prijzen tweedehands. Zoals mijn buurman (autoverkoper Nissan) zei: het is een mooi budget, maar ik kan je er niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
tomic schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:32:
We hebben een week een Polo kunnen huren van Pon. We zijn best wel weg van hoe lekker het rijdt. :9~

Nu zitten we te zoeken naar een tweedehands Polo benzine. Enige vereisten zijn: Automaat, Cruise control, geen sport uitvoering. Optie die we allebei graag willen is carplay. Budget is 8 - 10 k . Maar dan zit je in pre 2015 modellen te kijken. Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer... ;w

1) Kan CC altijd achteraf gemonteerd worden?
2) Kan Carplay altijd achteraf gemonteerd worden?
3) zou het gezien automaat vereiste, beter zijn om te importeren?

Alle ervaringen zijn welkom!
Vrees dat je eisen veel te hoog zijn voor je budget. Polo is een super gewilde auto en je betaald gewoon flink meer voor een vol uitgeruste variant, ook op de 2e hands markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op zondag 16 mei 2021 @ 17:13:
[...]

Vrees dat je eisen veel te hoog zijn voor je budget. Polo is een super gewilde auto en je betaald gewoon flink meer voor een vol uitgeruste variant, ook op de 2e hands markt.
En ze zakken ook niet snel, dan een dipje en dan blijven ze weer eigenwijs hangen.
Moet je voor de gein eens kijken wat bijvoorbeeld een oude (oude) Polo nog kost. Of wat een A1 waard is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

Scrtz schreef op zondag 16 mei 2021 @ 17:13:
[...]

Ik snap t, maar ze zijn er. Ook in Duitsland. Alleen mijn vraag was of anderen cc en/of carplay achteraf wel eens laten inbouwen?

[ Voor 24% gewijzigd door tomic op 16-05-2021 18:54 ]

Toch maar een weblog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
tomic schreef op zondag 16 mei 2021 @ 18:51:
[...]

Ik snap t, maar ze zijn er. Ook in Duitsland. Alleen mijn vraag was of anderen cc en/of carplay achteraf wel eens laten inbouwen?
Ligt heel erg aan de uitvoering en wat er al in zit. Bij nieuwere types met navigatie kun je carplay nog enigzins makkelijk laten activeren. Heb je een Polo die geen navi heeft of klein scherm oid is het weer heel kostbaar omdat er een ander scherm/module etc in moeten. Je vraag kun je dus niet 'even zomaar' beantwoorden helaas. En een auto van rond dat bouwjaar heeft toch altijd wel standaard cruisecontrol tegenwoordig lijkt mij..
Pagina: 1 ... 56 ... 140 Laatste