Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 57 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

Scrtz schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:31:
[...]

Ligt heel erg aan de uitvoering en wat er al in zit. Bij nieuwere types met navigatie kun je carplay nog enigzins makkelijk laten activeren. Heb je een Polo die geen navi heeft of klein scherm oid is het weer heel kostbaar omdat er een ander scherm/module etc in moeten. Je vraag kun je dus niet 'even zomaar' beantwoorden helaas. En een auto van rond dat bouwjaar heeft toch altijd wel standaard cruisecontrol tegenwoordig lijkt mij..
Thanks. Ik begrijp je. met een navigatie ingebouwd zou het makkelijker moeten zijn? Ik zal eens contact opnemen met bedrijven die ombouwen en activeren. Het is geen must, maar wel verrekte handig.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zoals gezegd, ombouwen en activeren kost je ook ca 1500 euro. Leg dat dan bij een auto die het wel heeft. En stel je budget buj. Ik snap dat je een beetje een unicorn zoekt. Ze bestaan, oh zeker. Maar tegen de tijd dat je er een hebt gevonden die binnen je budget past, doet ie dat ws alleen omdat we een paar jaar verder zijn en de auto dus een paar jaar ouder ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
GerCor schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 22:14:
Ja hoor. Niet dat ik het voor het eerst meld maar 'mijn' VW garage (ook Skoda en Seat) is al 2 jaar op rij prijswinnaar voor de beste service. Vorige week nog 2 nieuwe ruitenwissers gekocht. Baliemedewerker: 'ik zet ze er gelijk op anders moet je montagekosten betalen en dat vind ik onzin.' Ik had gebeld. 'Ja, die heb ik op voorraad' . Ik zeg: 'kom ik nu even naar je toe' . 5 minuten rijden. Ik stap uit de auto. Hij komt gelijk naar me toe lopen. Verwisselt de ruitenwissers. Betalen en 5 minuten later was ik weer thuis.

Service zoals het hoort.
Het zou wel heel treurig zijn als ze ook nog montagekosten zouden rekenen voor iets wat hen 1 minuut kost en waar zonder montage misschien al 15-20 euro minimaal aan marge op zit..... Verder heb ik bijster weinig goede ervaring met "service" bij meerdere (grote) VW garages. De kans dat bijv. de eGolf die hier voor de deur staat zijn beurten daar gaat krijgen is ook vrij klein, al is het maar omdat ik het belachelijk vind dat ze 100 euro meer rekenen voor een standaardbeurt dan bij een vergelijkbaar 1.0/1.5 TSI model, waarbij er minder werk in zit voor hen.
tomic schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:32:
We hebben een week een Polo kunnen huren van Pon. We zijn best wel weg van hoe lekker het rijdt. :9~

Nu zitten we te zoeken naar een tweedehands Polo benzine. Enige vereisten zijn: Automaat, Cruise control, geen sport uitvoering. Optie die we allebei graag willen is carplay. Budget is 8 - 10 k . Maar dan zit je in pre 2015 modellen te kijken. Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer... ;w

1) Kan CC altijd achteraf gemonteerd worden?
2) Kan Carplay altijd achteraf gemonteerd worden?
3) zou het gezien automaat vereiste, beter zijn om te importeren?

Alle ervaringen zijn welkom!
Voor 10k heb je de keuze uit 1 model, die met importkosten via bijvoorbeeld Das Import op 10.777 EUR komt. De rest is allemaal duurder. Dus in die zin heb je wel een vrij lastig eisenlijstje voor de prijs :)

[ Voor 41% gewijzigd door J0YR1D3R op 16-05-2021 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06:10
The Eagle schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:57:
Zoals gezegd, ombouwen en activeren kost je ook ca 1500 euro. Leg dat dan bij een auto die het wel heeft. En stel je budget buj. Ik snap dat je een beetje een unicorn zoekt. Ze bestaan, oh zeker. Maar tegen de tijd dat je er een hebt gevonden die binnen je budget past, doet ie dat ws alleen omdat we een paar jaar verder zijn en de auto dus een paar jaar ouder ;)
Waar haal jij die bedragen vandaan? Voor €700,- zou je klaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Technofreakz schreef op zondag 16 mei 2021 @ 20:50:
[...]

Kijk; dat klinkt interessant! Heb je ook een naam? :9

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:10
[...]

Voor regulier CC wellicht maar ACC kan je wel vergeten. En een complete (originele) navi met module inclusief Carplay voor €700,- ?

[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 16-05-2021 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

10.000euro voor een 6 jaar oude Polo die misschien 22.000 euro heeft gekost.
Iets in mij zegt dat er voor dat geld iets te krijgen is dat beter in zijn spullen zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
MLLL schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:02:
10.000euro voor een 6 jaar oude Polo die misschien 22.000 euro heeft gekost.
Iets in mij zegt dat er voor dat geld iets te krijgen is dat beter in zijn spullen zit
Het barst van de suggesties in je bericht :).
Polo’s en ook de Audi A1’s zijn gewoon goed waardevast na hun 2e/3e levensjaar en met de nieuwere motoren is ook weinig mis en ze zijn vaak mooi compleet. Daar komt bij dat de tweedehands markt het sowieso goed doet, ook bij de andere merken.

[ Voor 28% gewijzigd door GeeMoney op 16-05-2021 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

GeeMoney schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:02:
[...]

Het barst van de suggesties in je bericht :).
Polo’s en ook de Audi A1’s zijn gewoon goed waardevast na hun 2e/3e levensjaar en met de nieuwere motoren is ook weinig mis en ze zijn vaak mooi compleet. Daar komt bij dat de tweedehands markt het sowieso goed doet, ook bij de andere merken.
Over de A1 wil ik het helemaal al niet hebben _/-\o_
Dan kun je inderdaad beter voor een Polo gaan *O*

ACC in die prijsklasse en segment kun je wel lichtelijk vergeten ben ik bang

[ Voor 7% gewijzigd door MLLL op 16-05-2021 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Voor alle duidelijkheid; het ging om CC, niet ACC. :)
Misschien toch voor een wat nieuwer (2015?) model gaan.

VAnaf welk jaar bouwde Vw carplay in de Polo?

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

[...]

Da's de unit idd, die zit rond die prijs iirc. Hij had het over laten inbouwen. Dan moet er ook gecodeerd worden etc. Dan ga je uren rekenen en dat gaat hard.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Iedereen praat over ACC maar beste meneer/mevrouw wilt CC.. volgens mij is dit helemaal niet moeilijk in te bouwen en kost dit eerder €200,- , misschien nog niet eens.

@tomic (CarPlay) je kan kijken bij een Nederlands model of het al erin zit. Mijn ervaring is dat Duitsers deze optie vaak niet aangevinkt hebben. Het zal geactiveerd moeten worden, uit mij hoofd €300,- bij de dealer maar hier kan @Rainesh of @Antera meer over zeggen.

Wil je zelf importeren of dit uitbesteden?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:58
Doe je nog VCDS tweaks @Rainesh? 8)

Er is een kleine kans dat ik volgende week weer een VAG product heb. :) :P

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Vissa66 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:59:

Uiteraard maar pas ergens in juni weer. Mega druk, ga ook verhuizen

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:41

GerCor

Zonder dallen geen pieken

J0YR1D3R schreef op zondag 16 mei 2021 @ 20:23:
[...]

Het zou wel heel treurig zijn als ze ook nog montagekosten zouden rekenen voor iets wat hen 1 minuut kost en waar zonder montage misschien al 15-20 euro minimaal aan marge op zit..... Verder heb ik bijster weinig goede ervaring met "service" bij meerdere (grote) VW garages. De kans dat bijv. de eGolf die hier voor de deur staat zijn beurten daar gaat krijgen is ook vrij klein, al is het maar omdat ik het belachelijk vind dat ze 100 euro meer rekenen voor een standaardbeurt dan bij een vergelijkbaar 1.0/1.5 TSI model, waarbij er minder werk in zit voor hen.
Tsja. En dan kom je al snel op het niveau van: 'meneer. Helemaal prima dat u van alles wat wij hier doen iets vindt maar wat ons betreft mag u ook gewoon wegblijven en het zelf gaan doen.'

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:59:

Ik eis meer info! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:41
de service bij kwikfit is beter dan bij de gemiddelde VW dealer, zit in een appgroep met 200+ mensen en daar is ook bijna niemand positief (zowel duitsland als belgie) over hun dealer. toen ik laatst voor de APK mn auto kwam ophalen bij de dealer en ondertussen even bij een golf 8 stond te kijken kwam er een norse chagrijnige "verkoper" aan die vroeg of ik een afspraak had waarop mijn antwoord uiteraard nee was, want ik kwam mn auto ophalen. dit zei ik dus ook tegen hem waarop het antwoord was: je mag alleen kijken als je een afspraak in de showroom hebt. gast, er staan in dit pand 5 auto's ofzo en ik ben toch al binnen. doe ff normaal. maarja prima, er waren toen regels dat je afspraak moest inplannen voor winkels etc alleen de manier waarop deze vent t duidelijk maakte sloeg nergens op

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

giovanni2903 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 00:39:
de service bij kwikfit is beter dan bij de gemiddelde VW dealer, zit in een appgroep met 200+ mensen en daar is ook bijna niemand positief (zowel duitsland als belgie) over hun dealer. toen ik laatst voor de APK mn auto kwam ophalen bij de dealer en ondertussen even bij een golf 8 stond te kijken kwam er een norse chagrijnige "verkoper" aan die vroeg of ik een afspraak had waarop mijn antwoord uiteraard nee was, want ik kwam mn auto ophalen. dit zei ik dus ook tegen hem waarop het antwoord was: je mag alleen kijken als je een afspraak in de showroom hebt. gast, er staan in dit pand 5 auto's ofzo en ik ben toch al binnen. doe ff normaal. maarja prima, er waren toen regels dat je afspraak moest inplannen voor winkels etc alleen de manier waarop deze vent t duidelijk maakte sloeg nergens op
Ja precies. Het ligt altijd aan iemand anders.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06:10
The Eagle schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:34:
[...]

Da's de unit idd, die zit rond die prijs iirc. Hij had het over laten inbouwen. Dan moet er ook gecodeerd worden etc. Dan ga je uren rekenen en dat gaat hard.
Ik heb een aanbod gehad voor de mib 2 incl inbouw en coderen voor €650,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op maandag 17 mei 2021 @ 02:09:
[...]

Ja precies. Het ligt altijd aan iemand anders.
Vooral als de regels opgelegd worden door de overheid :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:58
Dit moet voor jou voldoende zijn: :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hntGj-R-hrWDGIsqfjqt8btJGvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l9YL6BbqQVTSacAMvFfnDIuz.jpg?f=fotoalbum_large

Maar het staat echt nog op losse schroeven hoor. Alles valt en staat met wat ik terug ga krijgen voor mijn huidige auto, dat hoor ik in de loop van deze week. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Technofreakz schreef op maandag 17 mei 2021 @ 05:09:
[...]

Ik heb een aanbod gehad voor de mib 2 incl inbouw en coderen voor €650,-
Bij wie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

giovanni2903 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 00:39:
Mja, communicatie is een dingetje. Die sales jongens zijn gewend te verkopen, niet om klanten af te wijzen. Dus dat ze dat wat minder goed af gaat begrijp ik :) En idd, tijdelijke regels.
Moet trouwens zeggen dat ik over mijn dealer (Udenhout Den Bosch) prima te spreken ben. Rondlopen in showroom geen probleem, baliemedewerkers die me goed helpen, en als iets wel of niet kan dat ook duidelijk melden inclusief reden. Ik snap omgekeerd ook dat zij hun tijd op bepaalde manieren inplannen, dat allemaal vrij strak is, en bij meerwerk ze iets moeten herplannen en de auto dus een mogelijk tweede keer naar binnen moet, of je krijgt een leenauto mee. Das mede het gevolg van standaardisering in beurten, werkzaamheden etc. Maakt het planbaar, maar maakt het ook lastiger als er meerwerk is. Verdiep je maar eens in lean en six sigma, das namelijk wat er gebeurt. Alles standaard is olanbaar en gaat meteen door, dat wat afwijkend is leg je terzijde en pak je apart op zodat je planbare productie niet in gevaar komt. In geval van een dealer heb je dan ook nog de zgn inlopers, dat is alles wat zo binnen komt, bijv lekker band, ruitenwisser etc. Is een dagelijks mannetje voor. Maar die kan het ook druk hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@The Eagle Ik kom altijd bij van den Udenhout in Eindhoven en ervaar daar ook absoluut niet wat er aangekaart wordt. Als ik iets wil weten of nodig heb dan is één telefoontje meestal wel voldoende om netjes geholpen te worden en als ik er gewoon even binnen loop omdat ik er toch in de buurt ben dan is het ook goed.

's-Hertogenbosch is wel dichterbij voor me (scheelt 5 Km. ofzo) maar omdat de standplaats van m'n werkgever in Eindhoven zát kom ik eigenlijk altijd nog in Eindhoven.

Binnenkort eens een afspraak maken voor de 30K beurt daar... Moet van de Lease Maatschappij eigenlijk naar een andere werkplaats franchise tegenwoordig (James) maar ik ga toch eens proberen om m'n auto gewoon bij de VW dealer in onderhoud te laten komen. Mailtje van James zal wel middels een automagische mailbox-rule ergens in een verborgen folder terecht gekomen zijn :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wij hebben ook James geloof ik. Maar de vag rijders mogen gewoon kiezen. Scheelt dat vwpfs de leasemaatschappij is. Bij de dealer is een sigaar uit eigen doos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:45
Will_M schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:35:
@The Eagle Ik kom altijd bij van den Udenhout in Eindhoven en ervaar daar ook absoluut niet wat er aangekaart wordt. Als ik iets wil weten of nodig heb dan is één telefoontje meestal wel voldoende om netjes geholpen te worden en als ik er gewoon even binnen loop omdat ik er toch in de buurt ben dan is het ook goed.

Binnenkort eens een afspraak maken voor de 30K beurt daar... Moet van de Lease Maatschappij eigenlijk naar een andere werkplaats franchise tegenwoordig (James) maar ik ga toch eens proberen om m'n auto gewoon bij de VW dealer in onderhoud te laten komen. Mailtje van James zal wel middels een automagische mailbox-rule ergens in een verborgen folder terecht gekomen zijn :P
Klinkt als Alphabet. Helaas dan heb je geen keuze. De dealers kunnen geen afspraken meer in het systeem zetten. Dus soms lijkt het goed te gaan, maar bellen ze na paar minuten terug dat het toch niet kan. James of Profile it is. Als je die keuze hebt zou ik wel voor Profile gaan. Die doen het zelf. James is slechts een tussenhandelaar en boekt lege bruggen. Collega's hebben met track en trace gekeken wat er met de auto's gebeurde en Peugeots werden bij Kia-dealers 5 steden verderop neergezet bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Dennisdn Is inderdaad Alphabet Carlease (Ik had in 't verleden Leaseplan sinds 1996 ( = Pon) maar m'n vorige vorig contract uit 2014 liep ook al via Althlon Carlease. Huidige contract per 11-2019 loopt via Alphabet Carlease en ik hoor van m'n collega's ook niets dan 'ellende' met die James "Service" waarbij er een aantal collega's zelfs nog wat fanmail + een fotoreportage vanuit Leeuwarden ná gestuurd hebben gekregen.

Verbalen staan volgens Alphabet Carlease op naam van de eigenlijke berijder en die mag dan vervolgens zelf weer een hoop moeite gaan steken in het omzetten van zo'n verbaal waar ook nog eens registratie aan vast hangt op het rijbewijs.

@The Eagle Kent de wegen in / rond 's-Hertogenbosch denk ik ook wel op z'n duimpje en die zal je ook zo kunnen bevestigen dat je op de 'Zandzuigerstraat' beter niet met 90Km/h, ná correctie, van het éne industrieterrein naar het andere moet gaan rijden ( = 50Km/h daar maar de weg leent zich voor +100Km/h).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
Dennisdn schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:09:
[...]

Collega's hebben met track en trace gekeken wat er met de auto's gebeurde en Peugeots werden bij Kia-dealers 5 steden verderop neergezet bijvoorbeeld.
Dan tankte ze hem wel af neem ik aan? :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:41
Famous schreef op maandag 17 mei 2021 @ 07:31:
[...]

Vooral als de regels opgelegd worden door de overheid :9
Ik zit daar in de koffiehoek te wachten en letterlijk 5 meter voor me stond een golf8 waar ik even voor ging staan omdat ik naar die koplampen en grill van dichtbij wilde kijken. Zou niet weten waarom je daar moeilijk om zou doen met een nare toon. Tuurlijk, er waren toen regels en nee ik had geen afspraak voor de "showroom", maar wel om mn auto op te halen. Dus ik mag gewoon in het pand aanwezig zijn.

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
giovanni2903 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:03:
[...]

Ik zit daar in de koffiehoek te wachten en letterlijk 5 meter voor me stond een golf8 waar ik even voor ging staan omdat ik naar die koplampen en grill van dichtbij wilde kijken. Zou niet weten waarom je daar moeilijk om zou doen met een nare toon. Tuurlijk, er waren toen regels en nee ik had geen afspraak voor de "showroom", maar wel om mn auto op te halen. Dus ik mag gewoon in het pand aanwezig zijn.
Ah joh, toch een lelijk ding.
Was voor je eigen bestwil :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Will_M schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:38:
@Dennisdn Is inderdaad Alphabet Carlease (Ik had in 't verleden Leaseplan sinds 1996 ( = Pon) maar m'n vorige vorig contract uit 2014 liep ook al via Althlon Carlease. Huidige contract per 11-2019 loopt via Alphabet Carlease en ik hoor van m'n collega's ook niets dan 'ellende' met die James "Service" waarbij er een aantal collega's zelfs nog wat fanmail + een fotoreportage vanuit Leeuwarden ná gestuurd hebben gekregen.

Verbalen staan volgens Alphabet Carlease op naam van de eigenlijke berijder en die mag dan vervolgens zelf weer een hoop moeite gaan steken in het omzetten van zo'n verbaal waar ook nog eens registratie aan vast hangt op het rijbewijs.

@The Eagle Kent de wegen in / rond 's-Hertogenbosch denk ik ook wel op z'n duimpje en die zal je ook zo kunnen bevestigen dat je op de 'Zandzuigerstraat' beter niet met 90Km/h, ná correctie, van het éne industrieterrein naar het andere moet gaan rijden ( = 50Km/h daar maar de weg leent zich voor +100Km/h).
Toeval of niet…. De auto’s van collega’s die ik noemde uit mijn voorbeeld werden bijna allemaal die kant op gereden… Dan zal James daar wat deals hebben voor lege tijdsloten of toch zélf een werkplaats. Maar dan zou je verwachten dat de ophaalchauffeurs er goede wegbekendheid hebben…. Hebben blijkbaar dus maling aan enige fanmail uit Leeuwarden voor de eigenaar…

Ook grappig is dat James nog niet zo goed was in onderhandelen met de leasemaatschappij. Want ze hebben getekend voor ophalen locatie berijder. En tja, mijn collega uit Rotterdam haar auto moest dus opgehaald en weer teruggebracht naar Hoogeveen. Want daar was die dag haar klant. En haar gewoon een leenauto geven paste niet, want die heeft James niet. Was James niet blij mee :X

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 17-05-2021 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Will_M schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:38:

Zandzuigerstraat is een leuke racebaan idd. Ik vind hem vervelend rijden - met name omdat mijn muziek iedere keer onderbroken wordt door een melding van Flitsmeister dat er een paal staat. Overigens is ie idd prima met 100 per uur te doen, je moet alleen weten wat je doet O-)
om maar bij VW te blijven: Udenhout heeft een tijdje moeten pendelen tussen beide industrieterreinen omdat ze in een verhuizing zaten. Nu gelukkig alles op de Herven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dennisdn schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:53:
[...]

Toeval of niet…. De auto’s van collega’s die ik noemde uit mijn voorbeeld werden bijna allemaal die kant op gereden… Dan zal James daar wat deals hebben voor lege tijdsloten ofzo. Maar dan zou je verwachten dat de ophaalchauffeurs er goede wegbekendheid hebben…. Hebben blijkbaar dus maling aan enige fanmail uit Leeuwarden voor de eigenaar…

Ook grappig is dat James nog niet zo goed was in onderhandelen met de leasemaatschappij. Want ze hebben getekend voor ophalen locatie berijder. En tja, mijn collega uit Rotterdam haar auto moest dus opgehaald en weer teruggebracht naar Hoogeveen. Want daar was die dag haar klant. En haar gewoon een leenauto geven paste niet, want die heeft James niet. Was James niet blij mee :X
Ik heb zojuist weer even gekeken op de site van James en de bedrijven in de regio 's-Hertogenbosch welke bij die 'Service' aangesloten zitten zijn inmiddels allemaal al weer andere bedrijven dan dat er een half jaar geleden onder dat label opereerden.

Kan IMHO twee dingen betekenen:
  • De werkplaatsen van een half jaar geleden voldeden niet aan de norm én mogen niet meer onder dat label opereren.
  • De organisatie áchter de franchise voldoet niet zodat de bedrijven er niet meer voor willen opereren.
Ik ga uit van 't laatste. Een half jaar geleden zaten er ook nog diverse merkendealers tussen, nu niet meer.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Will_M schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:17:
[...]

Ik heb zojuist weer even gekeken op de site van James en de bedrijven in de regio 's-Hertogenbosch welke bij die 'Service' aangesloten zitten zijn inmiddels allemaal al weer andere bedrijven dan dat er een half jaar geleden onder dat label opereerden.

Kan IMHO twee dingen betekenen:
  • De werkplaatsen van een half jaar geleden voldeden niet aan de norm én mogen niet meer onder dat label opereren.
  • De organisatie áchter de franchise voldoet niet zodat de bedrijven er niet meer voor willen opereren.
Ik ga uit van 't laatste. Een half jaar geleden zaten er ook nog diverse merkendealers tussen, nu niet meer.
In Arnhem gebruiken ze een garage van een (mij onbekend) autoverhuurbedrijf... Blij dat ik dan nog naar Profile mocht. Tijd geleden al eens hier in topic besproken dat het een vreemde gang van zaken is. Maar je zou zeggen dat een partij als Alphabet echt wel weet wat ze doet, want op de grote getallen gaat het om echt serieus geld. Dat ze geen garantie meer krijgen nu ze geen dealeronderhoud meer doen hebben ze vast goed uitgecalculeerd met een kans-risico-berekening over de bergen cijfers die zij hebben. Alle nadelen voor de berijder zijn ze echt niet mee bezig.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 17-05-2021 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Gerommel in de marge :+

Als ik op de websites van de participerende bedrijfjes hier in de regio kijk en dan vervolgens onder het actuele occasion aanbod bijna alléén auto's in de prijsrange van €500,- tot €8000,- tegen kom (met één uitschieter naar €20.000,-voor een recente import Hyundai) dan denk ik niet dat ik daar een Tiguan van €50.000 met een gerust hart achter ga laten. Wachten in een wachtruimte... Wás Dâ?

Dat occasion aanbod zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van het geleverde werk aangaande onderhoud maar als ik van jou ook al hoor dat het er op lijkt dat ze het interieurfilter schijnbaar niet eens vervangen door een nieuw exemplaar (airco met een luchtje) dan pas ik er liever voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Will_M schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:00:
Gerommel in de marge :+

Als ik op de websites van de participerende bedrijfjes hier in de regio kijk en dan vervolgens onder het actuele occasion aanbod bijna alléén auto's in de prijsrange van €500,- tot €8000,- tegen kom (met één uitschieter naar €20.000,-voor een recente import Hyundai) dan denk ik niet dat ik daar een Tiguan van €50.000 met een gerust hart achter ga laten. Wachten in een wachtruimte... Wás Dâ?

Dat occasion aanbod zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van het geleverde werk aangaande onderhoud maar als ik van jou ook al hoor dat het er op lijkt dat ze het interieurfilter schijnbaar niet eens vervangen door een nieuw exemplaar (airco met een luchtje) dan pas ik er liever voor.
Ik heb ook echt geen idee wat ze wél gedaan hebben. Bij Zijm ligt er altijd netjes een checklist op de stoel die ze afgewerkt hebben. Maar de: “Dat gebeurt niet vaak dat we zo’n nieuwe auto rijden” van de ophaalgast was niet heel geruststellend aangezien die al 3 jaar oud was…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Dennisdn Als ik straks gedwongen wordt om toch van die 'service' gebruik te gaan maken dan vrees ik dat ik eerst even een rondje 'zegellak' door de auto ga doen :+

Ze hebben me vroegâh in Apeldoorn ooit opgeleid tot autotechnicus (HTS Autotechniek zat toen nog daar, tegenwoordig is dat Arnhem), dus dan komt die opleiding ook weer eens een keer van pas ná ruim 25 jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Famous schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:38:
Iedereen praat over ACC maar beste meneer/mevrouw wilt CC.. volgens mij is dit helemaal niet moeilijk in te bouwen en kost dit eerder €200,- , misschien nog niet eens.

@tomic (CarPlay) je kan kijken bij een Nederlands model of het al erin zit. Mijn ervaring is dat Duitsers deze optie vaak niet aangevinkt hebben. Het zal geactiveerd moeten worden, uit mij hoofd €300,- bij de dealer maar hier kan @Rainesh of @Antera meer over zeggen.

Wil je zelf importeren of dit uitbesteden?
Ik wil het importeren uitbesteden maar vind het zoeken wel leuk. Om daar nou 250,- voor te betalen...

Toch maar een weblog?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Famous
tomic schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:28:
[...]

Ik wil het importeren uitbesteden maar vind het zoeken wel leuk. Om daar nou 250,- voor te betalen...
Vaak ook het leukste aan een nieuwe auto uitzoeken, uren per dag zoeken of er wat leuks komt :+

En na 2 ritjes is het niets bijzonders meer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
CC was volgens mij zelfs in Duitsland alléén op de 'Trendline' nog een optie. De Comfortline had standaard al CC in dát model Polo (6R / 2009 - 2017).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 22:21

Toppe

Oké ✅

Iemand?

Wij gaan kijken voor een tweede auto naast de UP. Die laatste zal voornamelijk door vrouwlief gebruikt gaan worden voor woon-werkverkeer.

De UP vinden we net iets te krap en willen dus ook meteen een maatje groter.

Je komt dan bij de Polo of Golf uit. Natuurlijk gaan we wel kijken en vergelijken wat het verschil is in ruimte. Nu hebben we een dochter van 18 maanden en een tweede zou welkom zijn.

Om nu dus echt rekening te gaan houden met grotere kinderen lijkt ons wat vroeg aangezien we niet verwachten 10 jaar met de nieuwe auto te gaan doen. Wel willen we een trekhaak omdat we die nu missen.

We denken dus dat een Polo voldoende zou zijn maar twijfelen toch om niet meteen nog een maatje groter te gaan. Wij hebben afgelopen weekend voor het eerst in 2 jaar tijd met 3 volwassenen in de UP gezeten.

Wat willen we?
- Wat meer been ruimte achter
- Trekhaak met liefst minimaal 1200 kilo trekkracht
- Max 20.000km op de teller en een jaar oud
- CarPlay, ik ben bereid er €1000 meer voor te betalen
- Stuurbediening
- Interval op ruitenwisser
- Stoelverwarming
- Airco/Climate control
- Getinte ruiten, zou eventueel achteraf kunnen.

Budget is max €25.000. Zaterdag gaan we kijken bij een ‘full option’ golf van Mei ‘20 met nog geen 12.000km op de teller.

Wie heeft er ook getwijfeld en welke keus heb je uiteindelijk gemaakt en heb je er spijt van?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Toppe schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 18:43:
Iemand?

Wat willen we?

Geremd of ongeremd?
Ongeremd kan je lang zoeken ben ik bang :p

full options is leuk, die zijn er alleen niet. Leuk dat mensen het schrijven maar er mist altijd wel een optie of 2 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Famous schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:05:
[...]

Geremd of ongeremd?
Ongeremd kan je lang zoeken ben ik bang :p

full options is leuk, die zijn er alleen niet. Leuk dat mensen het schrijven maar er mist altijd wel een optie of 2 :+
Geremd :)

En tja, ik heb geen verstand van auto’s. Als hij piept ga ik naar de garage en verder zal ‘t wel… :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Toppe schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:07:
[...]

Geremd :)

En tja, ik heb geen verstand van auto’s. Als hij piept ga ik naar de garage en verder zal ‘t wel… :)
Mijn Polo kan precies 1200 geremd (misschien omdat er een 2.0 in ligt?) dus daar kom je wel mee uit.
De Polo AW is redelijk ruim, vier volwassen mannen erin is geen enkel probleem.
Een Golf is wel net een slagje groter en qua opties wat beter aan te kleden. Dit zie je natuurlijk wel terug in de prijs.

Laat het budget het toe zou ik een Golf pakken, anders is een Polo AW zeker geen slechte keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Toppe schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 18:43:
Iemand?

Wij gaan kijken voor een tweede auto naast de UP. Die laatste zal voornamelijk door vrouwlief gebruikt gaan worden voor woon-werkverkeer.

De UP vinden we net iets te krap en willen dus ook meteen een maatje groter.

Je komt dan bij de Polo of Golf uit. Natuurlijk gaan we wel kijken en vergelijken wat het verschil is in ruimte. Nu hebben we een dochter van 18 maanden en een tweede zou welkom zijn.

Om nu dus echt rekening te gaan houden met grotere kinderen lijkt ons wat vroeg aangezien we niet verwachten 10 jaar met de nieuwe auto te gaan doen. Wel willen we een trekhaak omdat we die nu missen.

We denken dus dat een Polo voldoende zou zijn maar twijfelen toch om niet meteen nog een maatje groter te gaan. Wij hebben afgelopen weekend voor het eerst in 2 jaar tijd met 3 volwassenen in de UP gezeten.

Wat willen we?
- Wat meer been ruimte achter
- Max 20.000km op de teller en een jaar oud
- CarPlay, ik ben bereid er €1000 meer voor te betalen
- Stuurbediening
- Interval op ruitenwisser
- Stoelverwarming
- Airco/Climate control
- Getinte ruiten, zou eventueel achteraf kunnen.

Budget is max €25.000. Zaterdag gaan we kijken bij een ‘full option’ golf van Mei ‘20 met nog geen 12.000km op de teller.

Wie heeft er ook getwijfeld en welke keus heb je uiteindelijk gemaakt en heb je er spijt van?
Gewoon met beide een proefritje maken. Ik denk niet dat ik ooit een Polo zou kopen. En Carplay kost echt geen € 1.000. Hooguit € 300 als het nog niet geactiveerd is maar zelf heb ik er nog geen € 50 voor over. We hebben het ook in de bedrijfsauto's maar ik gebruik het echt nooit. Maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk. Anderen vinden het weer een must.

Er staan trouwens ook Golfjes 8 (1.5 motor R-line) voor onder de € 25.000 te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

GerCor schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:01:
[...]

Gewoon met beide een proefritje maken. Ik denk niet dat ik ooit een Polo zou kopen. En Carplay kost echt geen € 1.000. Hooguit € 300 als het nog niet geactiveerd is maar zelf heb ik er nog geen € 50 voor over. We hebben het ook in de bedrijfsauto's maar ik gebruik het echt nooit. Maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk. Anderen vinden het weer een must.

Er staan trouwens ook Golfjes 8 (1.5 motor R-line) voor onder de € 25.000 te koop.
Klopt. We gaan morgen kijken bij die Golf. Ze hebben ook nog een Leon FR staan met 8000 op de teller. Proef ritje in die A4 Super Sport regelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakin77
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-01 13:19
[...]

Volgens mij bedoel je de Golf 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Freakin77 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:27:
[...]

Volgens mij bedoel je de Golf 7.5
Het is net wat krap, maar voor 26.xxx euro staan de eerste Golfjes 8 150pk Highline al op gaspedaal. Maar ik zou liever een complete 7.5 kopen voor minder geld, denk ik.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakin77
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-01 13:19
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:32:
[...]

Het is net wat krap, maar voor 26.xxx euro staan de eerste Golfjes 8 150pk Highline al op gaspedaal. Maar ik zou liever een complete 7.5 kopen voor minder geld, denk ik.
Een highline is geen r-line :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Freakin77 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:33:
[...]

Een highline is geen r-line :X
Oh, het moest een R-line zijn... als het alleen maar andere bumpers zijn, dan zou het me persoonlijk gestolen kunnen worden. Maar ik zit niet zo in die materie. Volgens mij is een Highline ook niet echt een kale luis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Waar wij voor gaan kijken is een Golf 8 1.5 TSI Style

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:32:
[...]

Maar ik zou liever een complete 7.5 kopen voor minder geld, denk ik.
Alleen al voor het oog.
[...]

Ik denk niet dat ik ooit een Polo zou kopen.
Toch benieuwd, waarom niet? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Kijk dan. Ik vind het een prachtige auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OM6golSZQ_XhEelemmj2J35KHk8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZVmmLa2baFRxAPC1he08z1Qe.jpg?f=fotoalbum_large
Toch benieuwd, waarom niet? :P
Ik vind het geen mooie auto. Te klein. Oogt klein. Voorkant wil nog wel maar de achterkant maakt het een kleine auto. Misschien optisch iets wat me tegenstaat. Laat ik het zo zeggen: het mist 'massa'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
@GerCor dat zal wel komen omdat de achterklep hoeking “inloopt” bij de achterlichten.

Maar die golf 8 is toch echt een stap terug imo, bijna kinderlijk die vormen. Vind de facelift Polo ook minder mooi trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Als je nu een auto op de groei koopt voor 10 jaar, dan zou ik zeker voor de Golf gaan, denk ik.

Trekhaken geen verstand van, maar 1.200 kilo achter een Polo hangen van 1.000 kilo klinkt ook niet heel erg lekker. Maar nogmaals: I don't know.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rainesh
En nu een officiële link voor de 2021-2022 maps voor Discover Pro

https://navigation-maps.v.../P192_N60S5MIBH3_EU_NT.7z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Rainesh schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 07:49:

Helemaal top, dank je wel!

Ik heb er geen hoop meer op dat de 100/130 nu goed is doorgevoerd. Blijft irritant dat de herkenning de verkeerde snelheden blijft aangeven en nog irritanter dat je niet helemaal van de aankomsttijd uit kunt gaan.

[ Voor 27% gewijzigd door Dennisdn op 19-05-2021 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dennisdn schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:04:
[...]

Ik heb er geen hoop meer op dat de 100/130 nu goed is doorgevoerd. Blijft irritant dat de herkenning de verkeerde snelheden blijft aangeven en nog irritanter dat je niet helemaal van de aankomsttijd uit kunt gaan.
inderdaad jammer. Maar ik kom zo vaak tegen dat je op een autoweg/snelweg rijdt en er geldt een inhaalverbod waar je gewoon mag inhalen en andersom. Rond mijn woonplaats is flink aan de weg getimmerd en nog steeds trouwens. Benieuwd of daar iets van terug ga zien. Ik rij nu kilometers in weilanden rond.

Downloading.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Het is een mooie Golf 8 geworden :+

Iemand enig idee of je de boekjes ergens digitaal kan vinden? :)

[ Voor 49% gewijzigd door Toppe op 19-05-2021 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:28
Famous schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:17:
@GerCor dat zal wel komen omdat de achterklep hoeking “inloopt” bij de achterlichten.

Maar die golf 8 is toch echt een stap terug imo, bijna kinderlijk die vormen. Vind de facelift Polo ook minder mooi trouwens.
Ik vind de Polo facelift ook minder mooi inderdaad, vooral de voorkant lijkt daar minder volwassen. Achterkant gaat nog wel.

Golf 8 (GTE/GTI/R/R-Line dan) moet je echt wat vaker zien in het echt en dan langs een 7 of 7.5 R(-Line), dan zal je mening nog wel veranderen ben ik overtuigd. Dan oogt de 7(.5) ineens heel ouderwets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Scrtz schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:46:
[...]

Ik vind de Polo facelift ook minder mooi inderdaad, vooral de voorkant lijkt daar minder volwassen. Achterkant gaat nog wel.

Golf 8 (GTE/GTI/R/R-Line dan) moet je echt wat vaker zien in het echt en dan langs een 7 of 7.5 R(-Line), dan zal je mening nog wel veranderen ben ik overtuigd. Dan oogt de 7(.5) ineens heel ouderwets.
Nu ik wat meer gewend ben aan de 8 is de buitenkant gewoon prima. Ik ben nog niet zover dat de 7.5 ouderwets is, daarvoor zijn de uiterlijke verschillen te klein, maar na verloop van tijd kan ik me dat misschien wel voorstellen.

Waar ze ten opzichte van de 7(.5) echt de plank misgeslagen hebben is het interieur wat nu een veel minder premium look-and-feel heeft. Echt jammer en ook onbegrijpelijk, want het zijn maar kleine dingetjes die het verschil maken. Zo'n simpel rolluikje weglaten boven de middelconsole-bekerhouders bijvoorbeeld. Wat kost nou zo'n luikje in de productie... Maar het voelt alsof je van Highline naar Trendline gaat. En ik moet heel wat meer uren tegen een openstaande bekerhouder aankijken dan dat ik de buitenkant van de auto zie...

[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 19-05-2021 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Toppe schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:40:
Het is een mooie Golf 8 geworden :+

Iemand enig idee of je de boekjes ergens digitaal kan vinden? :)
Gefeliciteerd! Foto's?
Scrtz schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:46:
[...]

Er rijden hier in Arnhem redelijk wat Gofljes 8 rond in verschillende uitvoeringen.
Ik blijf bij mijn standpunt :P

De Golf 7.5 is imo de mooiste Golf (oke vooruit, en de Golf 4 R32 :o ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Famous schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:03:
[...]

Gefeliciteerd! Foto's?

[...]

Er rijden hier in Arnhem redelijk wat Gofljes 8 rond in verschillende uitvoeringen.
Ik blijf bij mijn standpunt :P

De Golf 7.5 is imo de mooiste Golf (oke vooruit, en de Golf 4 R32 :o ).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-RA3YNnKNdZOnRsk44TAWMGvgOE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YhakZwPwkRtCfCmnccd7obYY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/scz9g2jZjMqtQ2DHtaiZk6dhjPE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nn7zPWPS9cJHl8WfQjTr4tdq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qHzBlsjFmdZeadUHFKSKTlM4mj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BGHfUsSf9d8slrIFDBoMWWZZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1t51F6qEvOMwx7HZfKFezlBp7hw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vJVXpGdO2hY2RgV5kKB39uZZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p5dbrtYDeX8Bjt4PrBANxNPvsGE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bWsud2LpAcqDgPkLBKZfERnq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uxqDNDZoXR3yqwu4f2WqWhw8ViA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4fekdOUa7sT5NuCpzKyBDrrb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HtE7dAjyCohZVv4SEvuB8OQR22Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VtSDvZ8da5riE6pkUkBZIUJ8.jpg?f=fotoalbum_large

Trekhaak komt er onder.

Begin September ophalen (ivm hypotheek ellende) maar moeten in die tussentijd nog even verhuizen, moet helemaal goed komen.

130pk en voldoet nu aan al onze eisen. Heeft alleen geen massage stand in de voorstoelen :+

* Toppe is zo blij als een klein kind

Die 19” sloffen kosten €900 extra. Besloten dat niet te doen, zitten al €2700 boven budget

[ Voor 12% gewijzigd door Toppe op 19-05-2021 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Dennisdn schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:52:
[...]

Nu ik wat meer gewend ben aan de 8 is de buitenkant gewoon prima. Ik ben nog niet zover dat de 7.5 ouderwets is, daarvoor zijn de uiterlijke verschillen te klein, maar na verloop van tijd kan ik me dat misschien wel voorstellen.

Waar ze ten opzichte van de 7(.5) echt de plank misgeslagen hebben is het interieur wat nu een veel minder premium look-and-feel heeft. Echt jammer en ook onbegrijpelijk, want het zijn maar kleine dingetjes die het verschil maken. Zo'n simpel rolluikje weglaten boven de middelconsole-bekerhouders bijvoorbeeld. Wat kost nou zo'n luikje in de productie... Maar het voelt alsof je van Highline naar Trendline gaat. En ik moet heel wat meer uren tegen een openstaande bekerhouder aankijken dan dat ik de buitenkant van de auto zie...
De doorlopende ventilatieschachten geintegreerd in de lijn van het dashboard vind ik wel superstrak en premium ogen. Maar de kleine dingen zoals dat rolluikje bij de middenconsole kan ik inderdaad ook echt niet begrijpen. Ik mis ook het opbergvak links onder mijn stuur waar ik altijd de tankpas ingooide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Iemand enig idee of die kentekenplaathouders eenvoudig kan vervangen? Zit straks reclame van de garage op en hou daar nooit zoveel van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Toppe schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:04:
Iemand enig idee of die kentekenplaathouders eenvoudig kan vervangen? Zit straks reclame van de garage op en hou daar nooit zoveel van
Gewoon zeggen dat ze die reclame eraf moeten laten (én je dik opgelegde kentekenletters wilt hebben). Op die prijs moeten ze dat maar gewoon doen. Maar zo niet dan is het 10 minuten werk. Die houders pak je voor een paar euro op bij de Brezan o.i.d.

[ Voor 26% gewijzigd door Dennisdn op 19-05-2021 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Feli! Ziet er prima uit, velgen kan altijd nog.

Dikke letters op het kenteken op een moderne auto staat wel beter inderdaad. Op mijn oude auto's vind ik het dan weer geen porem.

Kentekenhouder zonder reclame moet je gewoon even vragen, anders zelf even vervangen. Maar bij de volgende beurt wel ff aangeven dat ze eraf moeten blijven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Dennisdn schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:21:
[...]

Gewoon zeggen dat ze die reclame eraf moeten laten (én je dik opgelegde kentekenletters wilt hebben). Op die prijs moeten ze dat maar gewoon doen. Maar zo niet dan is het 10 minuten werk. Die houders pak je voor een paar euro op bij de Brezan o.i.d.
Kenteken zit er al op. Krijg je dan niet zo’n stom 1tje op je plaat er bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Toppe schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:47:
[...]

Kenteken zit er al op. Krijg je dan niet zo’n stom 1tje op je plaat er bij?
Nee, niet als de oude ingeleverd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 19:50
Dennisdn schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:04:
[...]

Ik vind het wel onvoorstelbaar dat die 100 km/h overdag nog steeds niet goed geregeld is in de navigatiekaarten. Is ook pas een dik jaar geleden ingevoerd ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Naafkap schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:01:
[...]

Ik vind het wel onvoorstelbaar dat die 100 km/h overdag nog steeds niet goed geregeld is in de navigatiekaarten. Is ook pas een dik jaar geleden ingevoerd ;w
Vandaar: Verkeersbordenherkenning. Kost niks... 💪👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:30:
[...]

Vandaar: Verkeersbordenherkenning. Kost niks... 💪👍
100 is overal tegenwoordig. Zie het probleem niet zo 🙃.
Die 2 minuten dat het scheelt op de aankomsttijd, als je via de navigatie rijdt, haal je wel weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:37:
[...]

100 is overal tegenwoordig. Zie het probleem niet zo 🙃.
Die 2 minuten dat het scheelt op de aankomsttijd, als je via de navigatie rijdt, haal je wel weer in.
Niet na 19:00 uur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
Dan geeft de navigatie gewoon 130 aan als je daar dan 130 mag.
Dus 19:00, 130 op de nav? Planken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 12:48
Ik vind een golf ook veel mooier ogen dan een polo. Daarnaast ben ik vrij groot (1m88) en bij een polo voel ik me net zo krap als in een ford fiesta. Een golf is veel ruimer en voelt daarom voor mij ook al veel luxueuzer aan.

Ondertussen nu al 1,5j een golf 7.5 join versie, van de verschillende auto's die ik tot nu toe gekocht hebt, verre uit de beste koop geweest.

Enige waar ik soms wel last van heb is dat mijn achteruitrijkamera of het klepje ervan blijft steken.

Ik gebruik trouwens nooit de navigatie in mijn auto, maar altijd waze. Dan heb je geen verkeersbordherkenning nodig, waze doet dat voor jou ;).

PS: De pa heeft een audi a3 gekocht, berlinemodel S-line. Ziet er ook niet slecht uit, foto's volgen. Levertijden waren netjes zoals gecommuniceerd, nl 3-4 maanden. Prijsklasse is wel een stuk hoger dan mijn golf. catalogusprijs was 42.000 euro met 9500 euro korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

OTA worden de kaarten nog niet aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Is mirror dip een aparte optie die vermeld moet staan? Kan hem namelijk ook niet als optie kiezen als je hem samen stelt…?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 00:20
Scrtz schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:56:
[...]

De doorlopende ventilatieschachten geintegreerd in de lijn van het dashboard vind ik wel superstrak en premium ogen. Maar de kleine dingen zoals dat rolluikje bij de middenconsole kan ik inderdaad ook echt niet begrijpen. Ik mis ook het opbergvak links onder mijn stuur waar ik altijd de tankpas ingooide.
Wow, ik rijd al ruim 3 jaar een Golf 7.5, maar het is me nooit opgevallen dat linksonder het stuur nog een vakje zit. Morgenochtend even kijken. 😂

YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Toppe schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 22:45:
Is mirror dip een aparte optie die vermeld moet staan? Kan hem namelijk ook niet als optie kiezen als je hem samen stelt…?
Nee zit eigenlijk altijd in het spiegelpakket (inklapbare spiegels) zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 07:44:
[...]

Nee zit eigenlijk altijd in het spiegelpakket (inklapbare spiegels) zover ik weet.
Blijkbaar biedt VW die optie niet op de Golf 8. Zowel de Golf, Life, Style, R-Line als R hebben geen extra (bestelbare) opties voor spiegels. Standaard hebben ze allemaal “Buitenspiegels elektrisch instel- en verwarmbaar met geïntegreerde knipperlichten en geheugenfunctie”

Jammer, maar het is niet anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Toppe schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 07:58:
[...]

Blijkbaar biedt VW die optie niet op de Golf 8. Zowel de Golf, Life, Style, R-Line als R hebben geen extra (bestelbare) opties voor spiegels. Standaard hebben ze allemaal “Buitenspiegels elektrisch instel- en verwarmbaar met geïntegreerde knipperlichten en geheugenfunctie”

Anders is het achteraf nog wel in te stellen met de OBD11 of VCD. Weet alleen niet of ze al zover zijn met de Golf8. Misschien is het te vanzelfsprekend om nog apart te noemen bij de opties en zit het er gewoon op.

Maar.... Wie mirror dip nodig heeft... heeft een te grote auto gekozen >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 20-05-2021 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Dennisdn schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:00:
[...]

Anders is het achteraf nog wel in te stellen met de OBD11 of VCD. Weet alleen niet of ze al zover zijn met de Golf8.

Maar.... Wie mirror dip nodig heeft... heeft een te grote auto gekozen >:)
Geloof dat er zelfs automatisch parkeren inzit ;) maar is vooral voor de heb. Twijfel nu wel om een OBDEleven aan te schaffen :+

Die Golf is vergeleken met ons blikje nu heel groot. Moet wel toegeven dat ik de UP wel zal missen hoor! Ding rijdt echt heerlijk, goeie stoelen, fatsoenlijke audio, vrij grote kofferbak… heerlijk ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Toppe schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:04:
[...]

Geloof dat er zelfs automatisch parkeren inzit ;) maar is vooral voor de heb. Twijfel nu wel om een OBDEleven aan te schaffen :+
De OBD11 is sowieso de moeite waard bij de Golfjes vóór de Golf 8. Je kunt dan kleine irritaties uitzetten zoals automatische start-stop en het onthouden van de stoelverwarming. Daarnaast gewoon leuke tweaks als beter motormanagement. Maar of de Golf 8 nu al goed vertegenwoordigd is in de mogelijkheden van OBD durf ik niet te zeggen. Wellicht is het onderhuids nog gewoon een 7 en hebben ze snel alles geport. Zo niet dan moeten de tweakers eerst alles weer uitpluizen voor er apps komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Dennisdn schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:13:
[...]

De OBD11 is sowieso de moeite waard bij de Golfjes vóór de Golf 8. Je kunt dan kleine irritaties uitzetten zoals automatische start-stop en het onthouden van de stoelverwarming. Daarnaast gewoon leuke tweaks als beter motormanagement. Maar of de Golf 8 nu al goed vertegenwoordigd is in de mogelijkheden van OBD durf ik niet te zeggen. Wellicht is het onderhuids nog gewoon een 7 en hebben ze snel alles geport. Zo niet dan moeten de tweakers eerst alles weer uitpluizen voor er apps komen.
Het lijkt er op dat het uitbrengen van apps voor 2020 modellen een uitdaging wordt:
https://forum.obdeleven.c...2020-models-obd11-devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Toppe schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 07:58:
[...]

Nee klopt, zit vaak al in andere pakketten tegenwoordig, mijn 8 GTE heeft iig wel mirrordip. Bovenin de configurator heb je ook nog een schuifje met ‘toon standaard opties’, wellicht dat er dan nog iets in terug te vinden valt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:19:
[...]

Nee klopt, zit vaak al in andere pakketten tegenwoordig, mijn 8 GTE heeft iig wel mirrordip. Bovenin de configurator heb je ook nog een schuifje met ‘toon standaard opties’, wellicht dat er dan nog iets in terug te vinden valt :P
Bij de GTE zit het in het Bestuurdersassistentiepakket. Bij de niet GTE modellen zit die optie niet in dat pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 14:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Wij zijn ons aan het oriënteren voor een Golf 6 cabrio. (mijn voorkeur gaat naar de TT, maar vrouwlief heeft liever een achterbankje erbij en vind de vorm van de Golf mooier (liefst wil ze een T-Roc cabrio, maar die is te duur).

Zijn er zaken waar we op moeten letten bij deze auto (buiten de reguliere autozaken)?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Golf 6 even opletten met die TSI/kettingen volgens mij. En, wij hadden een 105 pk handbak Golf 6 en die vonden we niet erg snel. Een cabrio is nog een stukje zwaarder.

Als je de Audi middenweg wilt bewandelen, dan is er ook nog een A3 cabrio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Update geïnstalleerd. Scheelt me weer een ritje naar het altijd heuvelachtige Voorburg. (of waar je tegenwoordig dan ook maar woont). (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:26
Is er hier toevallig een VW techneut die de oorzaak weet van het probleem met m'n Golf 6. :+
Het betreft een 1.6 TDI.

Als ik een tijdje op de snelweg heb gereden reageert de auto heel anders wanneer ik hem de volgende dag weer pak.
Stationair toerental blijft hoger dan normaal (1000 t/pm), de auto trilt lichtjes en de respons van het gaspedaal is niet echt meer te doseren, dan gebeurt er even niets en ineens schiet de auto weer vooruit.
Met een dag of 2 á 3 is het meestal weer opgelost, maar het blijft vreemd?

Er zitten geen storingen/meldingen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:15:
Golf 6 even opletten met die TSI/kettingen volgens mij. En, wij hadden een 105 pk handbak Golf 6 en die vonden we niet erg snel. Een cabrio is nog een stukje zwaarder.

Als je de Audi middenweg wilt bewandelen, dan is er ook nog een A3 cabrio.
Thanks, ik ga even googlen op die ketting.
Klopt, de A3 cabrio heeft dezelfde look, interieur van de Golf vinden we net wat leuker.
De nieuwe A3 cabrio is erg gaaf, maar die is wat buiten budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik hou van comfort en gemak, dus het wordt een Golf 6 (al is deze wel echt leuk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Vroegâh hadden gewoon boekjes waarin de verschillen tussen bepaalde uitvoeringen vermeld stonden.

Iemand enig idee of je bepaalde uitvoeringen online naast elkaar kan zetten? Ik kan het niet vinden

Edit: Gevonden.

Wel meteen een andere vraag, volgens de factuur is het een VW Golf 8 1.5 Style maar bij navraag bij de verzekering kwamen ze met het type: 1.5 TSI LIFE BNS. Ik ga er vanuit dat Life BNS een Life Business is, de brochure laat zien dat er geen 1.5 TSI Life is maar alleen een Life Business, Style, R-Line en R-Line Business.

Bij onze nieuwe leveren ze bijvoorbeeld standaard de 16" velgen ("Norfolk") van de Life mee en dat is geen standaard velg voor de Style of Life Business.

Grootste verschil tussen de Life Business en de style is:
- Standaard 17" 'Belmont' velgen.
- Airconditioning automatisch, 3 zone.
- Sfeerverlichting interieur 30 kleuren.
- Bekleding stof 'Art Velours'

Vooral de vraag, hoe weet ik nou welke wagen we daadwerkelijk gekocht hebben? Ongetwijfeld dat de garage van mening is dat het een Style is (zo zal hij ook aan hun verkocht zijn) dus daar valt denk ik weinig te halen.

Wie o wie kan mij verder helpen? Als dit inderdaad een Life (Business) blijkt te zijn dan vindt ik dat prima, maar dan mogen ze mij die 19" velgen mooi cadeau doen :+

[ Voor 73% gewijzigd door Toppe op 22-05-2021 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@Toppe is het een gloednieuwe wagen of een tweedehands?
In dat laatste geval maakt de uitvoering op papier geen zak uit maar koop je natuurlijk hoe hij er nu bij staat.
Als hij gloednieuw is dan is het gek dat de verkoper het niet exact weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

GeeMoney schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 19:57:
@Toppe is het een gloednieuwe wagen of een tweedehands?
In dat laatste geval maakt de uitvoering op papier geen zak uit maar koop je natuurlijk hoe hij er nu bij staat.
Als hij gloednieuw is dan is het gek dat de verkoper het niet exact weet.
Import uit Duitsland. Zit zelfs nog garantie op.

Ik snap je punt zeker maar we hebben ons verdiept in het Style model en tijdens een proef ritje heb je niet de tijd om elke functie helemaal uit te pluizen en dus hebben we dat vooraf (en deels achteraf) gekeken welke functies er nou echt opzitten….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Toppe schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 20:04:
[...]

Import uit Duitsland. Zit zelfs nog garantie op.

Ik snap je punt zeker maar we hebben ons verdiept in het Style model en tijdens een proef ritje heb je niet de tijd om elke functie helemaal uit te pluizen en dus hebben we dat vooraf (en deels achteraf) gekeken welke functies er nou echt opzitten….
Zoek even de Duitse boekjes op. Daar hebben ze namelijk andere uitvoeringen dan in NL.
De A1 van mijn vrouw is ook een andere editie dan in NL leverbaar is geweest. (Ook import uit Duitsland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

GeeMoney schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 20:18:
[...]

Zoek even de Duitse boekjes op. Daar hebben ze namelijk andere uitvoeringen dan in NL.
De A1 van mijn vrouw is ook een andere editie dan in NL leverbaar is geweest. (Ook import uit Duitsland)
Denk dat ik maar even langs de lokale dealer ga met het VIN nummer om te vragen of ze wat kunnen zien qua opties. Vooral de massage stand zou een welkome toevoeging zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Toppe schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 20:28:
[...]

Denk dat ik maar even langs de lokale dealer ga met het VIN nummer om te vragen of ze wat kunnen zien qua opties. Vooral de massage stand zou een welkome toevoeging zijn :+
Voor de 'massage' functie heb je 'Ergo-Active' stoelen nodig. Als er aan beide kanten (links/rechts) stoelverwarming aanwezig is dan is de kans groot dat de linker (bestuurder) stoel sowieso van die massagefunctie voorzien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Will_M schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:16:
[...]

Voor de 'massage' functie heb je 'Ergo-Active' stoelen nodig. Als er aan beide kanten (links/rechts) stoelverwarming aanwezig is dan is de kans groot dat de linker (bestuurder) stoel sowieso van die massagefunctie voorzien is.
Ja dat poezelige kontje van me wordt straks verwarmt :+

Pagina: 1 ... 57 ... 140 Laatste