Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 58 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05:29
FabianGTI schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:08:
Is er hier toevallig een VW techneut die de oorzaak weet van het probleem met m'n Golf 6. :+
Het betreft een 1.6 TDI.

Als ik een tijdje op de snelweg heb gereden reageert de auto heel anders wanneer ik hem de volgende dag weer pak.
Stationair toerental blijft hoger dan normaal (1000 t/pm), de auto trilt lichtjes en de respons van het gaspedaal is niet echt meer te doseren, dan gebeurt er even niets en ineens schiet de auto weer vooruit.
Met een dag of 2 á 3 is het meestal weer opgelost, maar het blijft vreemd?

Er zitten geen storingen/meldingen in.
Lijkt mij typische elementen die je merkt als er een DPF regeneratie aan de gang is.

Met wat heb je de auto uitgelezen? Met een simpele OBD BT dongle en https://play.google.com/s...p.vagdpf_free&hl=nl&gl=US
kan je makkelijk wat data over de DPF halen.

Wanneer heb je voor het laatst de motor echt warm gehad? (bv. 130km/u op de snelweg of serieuze hellingen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:51
Toppe schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 20:04:
[...]

Import uit Duitsland. Zit zelfs nog garantie op.

Ik snap je punt zeker maar we hebben ons verdiept in het Style model en tijdens een proef ritje heb je niet de tijd om elke functie helemaal uit te pluizen en dus hebben we dat vooraf (en deels achteraf) gekeken welke functies er nou echt opzitten….
het is heel lastig om dit precies uit te zoeken. ik heb van mijn golf 7 gewoon de optielijst gedownload en gekeken wat ik heb aan opties zodat ik weet welk model ik heb (en dus alle opties weet)

ik heb namelijk een ACT Business Edition R, maar in de optielijst heb je alleen: trendline, comfortline & highline. komt er op neer dat ik een highline heb met r-line pakket. ik wist dit stiekem al een beetje natuurlijk, want een r-line pakket kan alleen op een highline. maar zo kan jij er misschien achterkomen wat je hebt. er zijn altijd een paar opties die niet op elk model kunnen ;)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Dennisdn schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:04:
[...]

Helemaal top, dank je wel!

Ik heb er geen hoop meer op dat de 100/130 nu goed is doorgevoerd. Blijft irritant dat de herkenning de verkeerde snelheden blijft aangeven en nog irritanter dat je niet helemaal van de aankomsttijd uit kunt gaan.
Ik moet zeggen.... er lijkt wel een flinke verbetering te zijn doorgevoerd. Nu staat er op de snelwegen (in ieder geval rond Arnhem) heel stabiel 100 met een klokje over de 130 heen. Ik heb nog niet na 19u gereden, maar verwacht dat er dan 130 staat zonder dat klokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

giovanni2903 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 02:29:
[...]

het is heel lastig om dit precies uit te zoeken. ik heb van mijn golf 7 gewoon de optielijst gedownload en gekeken wat ik heb aan opties zodat ik weet welk model ik heb (en dus alle opties weet)

ik heb namelijk een ACT Business Edition R, maar in de optielijst heb je alleen: trendline, comfortline & highline. komt er op neer dat ik een highline heb met r-line pakket. ik wist dit stiekem al een beetje natuurlijk, want een r-line pakket kan alleen op een highline. maar zo kan jij er misschien achterkomen wat je hebt. er zijn altijd een paar opties die niet op elk model kunnen ;)
Je zou toch verwachten dat je dit soort informatie gewoon bij VW kan opvragen? Ik kom er niet meer uit namelijk… het lijkt wel een life te zijn die met alle opties opeens een style is geworden 8)7

Op de achterbank heb je apart instelbare airco en dat is alleen de Style, maar de Style heeft op zijschermen voor ook nog wat bling zitten en dat heeft die van ons weer niet, dus dat zou dan weer de Life moeten zijn.

Maar even aan VW gevraagd of ze me kunnen helpen aan de hand van het VIN nummer, lijkt me toch dat VW wel kan achterhalen wat er allemaal op zit.

[ Voor 16% gewijzigd door Toppe op 23-05-2021 09:35 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Dennisdn schreef op zondag 23 mei 2021 @ 07:32:
[...]

Ik moet zeggen.... er lijkt wel een flinke verbetering te zijn doorgevoerd. Nu staat er op de snelwegen (in ieder geval rond Arnhem) heel stabiel 100 met een klokje over de 130 heen. Ik heb nog niet na 19u gereden, maar verwacht dat er dan 130 staat zonder dat klokje.
Al op de N325 geweest?
Wat geeft die daar aan?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Famous schreef op zondag 23 mei 2021 @ 09:29:
[...]

Al op de N325 geweest?
Wat geeft die daar aan?
Daar heeft ie altijd al de juiste 80 aangegeven toch? Op de A12, A50, A348 en A325 doet ie het nu in ieder geval wél goed met dat klokje. En het lijkt erop dat ze daarin nu de kaartinfo laten overrulen over de borden langs de weg, waar de cameraherkenning er altijd een zooitje van maakte door alle borden boven elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saturn21
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:09
Toppe schreef op zondag 23 mei 2021 @ 09:26:
[...]

Je zou toch verwachten dat je dit soort informatie gewoon bij VW kan opvragen? Ik kom er niet meer uit namelijk… het lijkt wel een life te zijn die met alle opties opeens een style is geworden 8)7

Op de achterbank heb je apart instelbare airco en dat is alleen de Style, maar de Style heeft op zijschermen voor ook nog wat bling zitten en dat heeft die van ons weer niet, dus dat zou dan weer de Life moeten zijn.

Maar even aan VW gevraagd of ze me kunnen helpen aan de hand van het VIN nummer, lijkt me toch dat VW wel kan achterhalen wat er allemaal op zit.
Als je een Duitse import hebt, dan zou je naar de Duitse pakketen moeten kijken. Die wijken namelijk van de Nederlandse af (tenminste, bij mijn Golf 7)

Zie bv. https://www.volkswagen-ne...n-ausstattungslinien-5619

Misschien is de importeur ook creatief geweest en heeft het model ‚vertaald‘ naar het dichtstbijzijnde Nederlandse model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

saturn21 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 11:16:
[...]

Als je een Duitse import hebt, dan zou je naar de Duitse pakketen moeten kijken. Die wijken namelijk van de Nederlandse af (tenminste, bij mijn Golf 7)

Zie bv. https://www.volkswagen-ne...n-ausstattungslinien-5619

Misschien is de importeur ook creatief geweest en heeft het model ‚vertaald‘ naar het dichtstbijzijnde Nederlandse model.
Thanks. Ondertussen al via via iemand gevonden die bij een VAG dealer werkt en die gast dinsdag aan de hand van het VIN nummer kijken welke opties er nou wel en niet opzitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
[...]

Bij de golf 8 is het toch een beetje anders blijkbaar inderdaad. Uiteindelijk moet je je er maar bij neerleggen denk ik. Bij mn Seat was ik er na 2 jaar ook niet achter welke uitvoering ik nou had 😋

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
[...]

Klopt dat kan een VW dealer zien op VIN nummer. Maar je kan het zelf ook zien middels de sticker bij je reservewiel. Alle drieletterige codes zoals AYH bijv is een bepaalde optie op de auto.

Elk land heeft zijn eigen 'verzonnen' uitrustingen. Iig in Nederland stelt PON zelf de pakketten samen en stempelt er een naam op. Een Life uit NL is dus niet te vergelijken met een Life uit Duitsland, als deze uitrusting al uberhaupt bestaat daar. Zo is de 'Highline Business R' ook iets wat door PON verzonnen is.
giovanni2903 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 02:29:
[...]

De 'Business' modellen kwamen toen de 7.5 er al bijna was, vooral om de verkoop te stimuleren van de uitlopende VW modellen. Als je via de prijslijst je uitrusting wil controleren dan moet je dus goed opletten dat je de prijslijst hebt van het correcte modeljaar.

Via deze site vind je vrij veel prijslijsten terug iig:
https://www.businessmobility.nl/actuele-prijslijsten/
EDIT: nvm, zie dat ze de pagina veranderd hebben, via google kun je wel nog wat oudere prijslijsten terugvinden die wel nog via businessmobility in pdf gehost worden.. Voorheen kon je daar vrijwel alle modeljaren terugvinden vanaf ~2013..

[ Voor 35% gewijzigd door Scrtz op 23-05-2021 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
  • Laatst online: 19:38
Besten, ik mag een auto van de zaak uitzoeken en mijn oog is gevallen op de Golf 8 en na wat speurwerk ben ik uitgekomen op de R-line business uitvoering. Als aanvullende opties heb ik vooralsnog het volgende in mijn hoofd:
- Velgen 'Bergamo', 18 inch lichtmetaal
- Verbindende LED strip tussen de koplampen
- Airconditioning automatisch (Climatronic)
- Panorama-schuif-/kanteldak, elektrisch bedienbaar
- High-end geluidsysteem Harman Kardon
- Dynamische LED knipperlichten in de buitenspiegels
- Dynamische naafkap met stilstaand logo (nieuw logo)
- LED achterlichten Golf, met dynamische richtingaanwijzer.

Moet ik nog ergens rekening mee houden / op letten of ontbreken er nog opties die ik over het hoofd zie wat jullie zeker zouden aanbevelen?
Momenteel heb ik een eigen Golf 5 (stage 1) met 130k op de teller, welke ik wil gaan inruilen om de aanschafprijs te drukken (budget is al licht overschreden...) Is het handig om aan te geven dat de auto stage 1 getuned is? Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
theman36 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 17:35:
Besten, ik mag een auto van de zaak uitzoeken en mijn oog is gevallen op de Golf 8 en na wat speurwerk ben ik uitgekomen op de R-line business uitvoering. Als aanvullende opties heb ik vooralsnog het volgende in mijn hoofd:
- Velgen 'Bergamo', 18 inch lichtmetaal
- Verbindende LED strip tussen de koplampen
- Airconditioning automatisch (Climatronic)
- Panorama-schuif-/kanteldak, elektrisch bedienbaar
- High-end geluidsysteem Harman Kardon
- Dynamische LED knipperlichten in de buitenspiegels
- Dynamische naafkap met stilstaand logo (nieuw logo)
- LED achterlichten Golf, met dynamische richtingaanwijzer.

Moet ik nog ergens rekening mee houden / op letten of ontbreken er nog opties die ik over het hoofd zie wat jullie zeker zouden aanbevelen?
Momenteel heb ik een eigen Golf 5 (stage 1) met 130k op de teller, welke ik wil gaan inruilen om de aanschafprijs te drukken (budget is al licht overschreden...) Is het handig om aan te geven dat de auto stage 1 getuned is? Alvast dank!
Je kunt de aanschafprijs wel drukken maar dat maakt voor de bijtelling nogsteeds geen verschil ;). En opties is iets persoonlijks, de een vind een panoramadak heel belangrijk en heeft er een 10tje per maand voor over de ander niet.. Ik zou iig wel LED IQ Matrix nemen zodat je de dynamische achterlichten hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:39
Heel persoonlijk inderdaad maar ik zou de winter pack nemen om verwarmde voorstoelen/stuur/sproeiers, ... te krijgen. Waar je misschien nog rekening mee moet houden is levertijd: november-december inmiddels.

[ Voor 27% gewijzigd door Bwlian op 23-05-2021 18:53 ]

This space was intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
Bwlian schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:49:
Heel persoonlijk inderdaad maar ik zou de winter pack nemen om verwarmde voorstoelen/stuur/sproeiers, ... te krijgen. Waar je misschien nog rekening mee moet houden is levertijd: november-december inmiddels.
Dit zit in het Extra business pakket, welke 'maar' € 400 duurder is dan het R-line pakket dus dat zit goed :) ja de termijnen ben ik helaas bekend mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
Scrtz schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:25:
[...]

Je kunt de aanschafprijs wel drukken maar dat maakt voor de bijtelling nogsteeds geen verschil ;). En opties is iets persoonlijks, de een vind een panoramadak heel belangrijk en heeft er een 10tje per maand voor over de ander niet.. Ik zou iig wel LED IQ Matrix nemen zodat je de dynamische achterlichten hebt.
Cataloguswaarde zelf zit niet echt een grens, maar mijn werkgever geeft een maximum bedrag uit aan investering, vandaar. Qua cataloguswaarde vind ik een bedrag om en nabij de € 40k acceptabel. De IQ Matrix optie had ik inderdaad nog niet aangevinkt, maar heb ik wel in mijn achterhoofd. Worden er dan nog aangevinkte opties omtrent de verlichting overbodig (dit zegt mijn gevoel)? Of vult dit elkaar goed aan?

[ Voor 15% gewijzigd door theman36 op 23-05-2021 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02:18

mb1

theman36 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:56:
[...]

Cataloguswaarde zelf zit niet echt een grens, maar mijn werkgever geeft een maximum bedrag uit aan investering, vandaar. Qua cataloguswaarde vind ik een bedrag om en nabij de € 40k acceptabel. De IQ Matrix optie had ik inderdaad nog niet aangevinkt, maar heb ik wel in mijn achterhoofd. Worden er dan nog aangevinkte opties omtrent de verlichting overbodig (dit zegt mijn gevoel)? Of vult dit elkaar goed aan?
En van wie wordt de auto dan?
Jij investeert door de inruiler, maar stel je krijgt de zak na enige tijd dan ben je je baan en je investering kwijt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
mb1 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:22:
[...]

En van wie wordt de auto dan?
Jij investeert door de inruiler, maar stel je krijgt de zak na enige tijd dan ben je je baan en je investering kwijt....
Klopt, eigenlijk gooi ik er zelf nog geld tegenaan middels de inruil. Zij betalen echter een bedrag tot € 34k en voor zover ik weet wordt de auto verder op mijn naam gezet etc. Voor wat betreft het kwijtraken van mijn baan, ben ik niet zo bang in mijn branche (accountancy).

[ Voor 9% gewijzigd door theman36 op 23-05-2021 19:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02:18

mb1

theman36 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:26:
[...]

Klopt, eigenlijk gooi ik er zelf nog geld tegenaan middels de inruil. Zij betalen echter een bedrag tot € 34k en voor zover ik weet wordt de auto verder op mijn naam gezet etc. Voor wat betreft het kwijtraken van mijn baan, ben ik niet zo bang in mijn branche (accountancy).
voor een accountant ben je wel erg goed van vertrouwen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

theman36 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:26:
[...]

Werkte dat maar zo makkelijk...

De auto komt niet op jouw naam , maar er wordt wel aangegeven dat jij de bestuurder bent. Ivm met bijtelling en eventuele verkeersboetes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
MLLL schreef op zondag 23 mei 2021 @ 20:59:
[...]

Werkte dat maar zo makkelijk...

De auto komt niet op jouw naam , maar er wordt wel aangegeven dat jij de bestuurder bent. Ivm met bijtelling en eventuele verkeersboetes. :)
Moet bekennen dat ik mij niet echt heb verdiept in dat gedeelte. Iets met gretigheid naar een nieuwe auto en de randzaken later bekijken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
theman36 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 21:04:
[...]

Moet bekennen dat ik mij niet echt heb verdiept in dat gedeelte. Iets met gretigheid naar een nieuwe auto en de randzaken later bekijken :P
Wacht, dus jij gaat JOUW eigen auto inruilen voor een lease? 8)7
Scrtz schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:25:
[...]

Dit inderdaad, als je bijtelling gaat betalen dan is het gewoon over de catalogusprijs, dus bijtelling blijft hoog.
Ga je de gereden km's bijhouden? Dan gooi je een paar duizend weg om een nieuwere auto te rijden.

Op zich snap ik ergens de keuze maar dan zou ik toch liever voor het geld op de bank gaan (Golf 5 verkopen) en een iets minder aan geklede Golf 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
Famous schreef op zondag 23 mei 2021 @ 21:35:
[...]

Wacht, dus jij gaat JOUW eigen auto inruilen voor een lease? 8)7

[...]

Dit inderdaad, als je bijtelling gaat betalen dan is het gewoon over de catalogusprijs, dus bijtelling blijft hoog.
Ga je de gereden km's bijhouden? Dan gooi je een paar duizend weg om een nieuwere auto te rijden.

Op zich snap ik ergens de keuze maar dan zou ik toch liever voor het geld op de bank gaan (Golf 5 verkopen) en een iets minder aan geklede Golf 8.
Ergens is het misschien niet handig om mijn eigen auto in te ruilen, omdat het mij indirect geld kost. Aan de andere kant heb ik het geld nu ook niet vrij op de bank en 'mis' ik niet. Morgen ga ik naar pouw toe om eens h.e.e.a. te bekijken en de opties tegen elkaar af te wegen. Uiteraard hoop ik wat te kunnen doen aan de prijzen ivm die aanschafwaarde.

Qua kilometers ga ik niks bijhouden, heb de auto immers ook privé nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
theman36 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 22:05:
[...]

Ergens is het misschien niet handig om mijn eigen auto in te ruilen, omdat het mij indirect geld kost. Aan de andere kant heb ik het geld nu ook niet vrij op de bank en 'mis' ik niet. Morgen ga ik naar pouw toe om eens h.e.e.a. te bekijken en de opties tegen elkaar af te wegen. Uiteraard hoop ik wat te kunnen doen aan de prijzen ivm die aanschafwaarde.

Qua kilometers ga ik niks bijhouden, heb de auto immers ook privé nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Scrtz schreef op zondag 23 mei 2021 @ 17:16:
[...]

Klopt dat kan een VW dealer zien op VIN nummer. Maar je kan het zelf ook zien middels de sticker bij je reservewiel. Alle drieletterige codes zoals AYH bijv is een bepaalde optie op de auto.

Elk land heeft zijn eigen 'verzonnen' uitrustingen. Iig in Nederland stelt PON zelf de pakketten samen en stempelt er een naam op. Een Life uit NL is dus niet te vergelijken met een Life uit Duitsland, als deze uitrusting al uberhaupt bestaat daar. Zo is de 'Highline Business R' ook iets wat door PON verzonnen is.

[...]

De 'Business' modellen kwamen toen de 7.5 er al bijna was, vooral om de verkoop te stimuleren van de uitlopende VW modellen. Als je via de prijslijst je uitrusting wil controleren dan moet je dus goed opletten dat je de prijslijst hebt van het correcte modeljaar.

EDIT: nvm, zie dat ze de pagina veranderd hebben, via google kun je wel nog wat oudere prijslijsten terugvinden die wel nog via businessmobility in pdf gehost worden.. Voorheen kon je daar vrijwel alle modeljaren terugvinden vanaf ~2013..
Mijne is van mei 2015. Dus heb de lijst van Q1 2015 gepakt. Was vooral benieuwd naar de prijzen van sommige opties toentertijd en waar de 1e eigenaar toen dus allemaal niet voor heeft gekozen kwa opties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
theman36 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 22:05:
[...]

Inruilen is heel erg ongebruikelijk. Waar Famous op doelde: dan ga je (als het uberhaupt al kan) iets inruilen en gaat de koopprijs misschien omlaag, maar je blijft bijtelling betalen over de cataloguswaarde. M.a.w. je gaat elke maand extra belasting betalen over je éigen ingelegde geld.

Wat wél vaker gebeurd: als je de auto zelf bij een dealer mag bestellen willen ze nog wel eens de auto gewoon overkopen en in de showroom zetten, of tegen een vergoeding voor je te koop zetten. Maar er zijn nog maar weinig leasemaatschappijen waar je zelf een dealer mag kiezen. En als je hem wel zelf mag kiezen dan worden ze zo uitgeknepen dat een dealer geen cm harder meer voor de berijder wil lopen. Daarbij gaat een Golf5 vanaf een dealer rechtstreeks naar de handel en heb je het over hooguit een paar honderd euro.

Je houdt er het meeste aan over als je hem gewoon zelf aan een particulier verkoopt.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 24-05-2021 07:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@theman36 je eigen auto inruilen op een lease auto echt niet doen. Stel je krijgt die 6K ervoor. Dan rijd je dus nu 5 jaar in een 40K kostende golf ipv 34K. (Dus ook meer bijtelling). Na 5 jaar gaat de auto weg en heb je dus die 6K weggegooid en moet je wel in die nieuwe 34K auto stappen.

Verkoop hem dus lekker zelf. En gooi die 6K in je hypotheek ofzo.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op zondag 23 mei 2021 @ 17:16:
[...]

[...]

En @giovanni2903

Ik vindt inderdaad dat we vooral moeten kijken of dit model voldoet aan onze wensen. Echter is de verkoopprijs gebaseerd op bepaalde opties.

Het style pakket in Duitsland is nog wat uitgebreider dan in NL, er zit wat meer Chrome op en hij heeft al de meest luxe verlichting buiten. Ook de stoelen (elektrisch instelbaar, massage stand) zijn verschillend.

Ze verkopen ze auto als een style model en daar is de prijs dan ook gebaseerd (€26.445!), als het een life model is (ook prima!!) dan vindt ik ook dat de prijs daar naar moet zijn.

Aangezien de auto nog bij de dealer staat, het dik een uur rijden is en we over 8 weken verhuisd moeten zijn (en we moeten nog beginnen, haha) heb ik geen tijd om even heen en weer te rijden. Wellicht kan ik de garage vragen om een foto te sturen van die PR codes, iemand een fatsoenlijke website waar je kan achterhalen welke code wat is?

Als blijkt dat het een Life model is dan zal ik contact opnemen met de dealer en dat ook aangeven om te kijken wat hoe we hier uit gaan komen. Wat mij betreft legt hij de Twinspoke velgen er onder (met all-season) en is het voor mij wel weer opgelost. Enige waar ik het jammer in zou vinden zijn die lampen, vindt dat zó gaaf staan :+

Overigens blijf ik het jammer vinden dat je niet gewoon online je VIN nummer bij VW kan intikken om de optie lijsten te kunnen zien.

Een Life model kost €30.000 en wij betalen nu (inclusief rijklaar) €27.000. Ik vindt €3000 korting op een auto van een jaar oud met 11.000 niet heel veel. De style kost €33.000 dus hebben we €6000 ‘korting’. Op die prijs (en korting) hebben we onze keuze gebaseerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 24-05-2021 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Vrees dat officiële dealers niet heel happig zullen zijn op korting geven omdat de (landelijke) voorraad flink aan het afnemen is door de stijgende levertijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Toppe schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 20:04:
[...]

Import uit Duitsland. Zit zelfs nog garantie op.

Ik snap je punt zeker maar we hebben ons verdiept in het Style model en tijdens een proef ritje heb je niet de tijd om elke functie helemaal uit te pluizen en dus hebben we dat vooraf (en deels achteraf) gekeken welke functies er nou echt opzitten….
Die uitvoeringen kunnen per land verschillen, qua naam en qua uitrusting. Die worden door de importeur, samen met de fabrikant, afgestemd op de lokale markt. Daar kun je dus weinig aan ophangen.

Edit: er waren al 3 pagina's na deze post, dus spuit 11, excusez. Geen idee hoe je een post verwijderd eigenlijk...

[ Voor 8% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 24-05-2021 12:02 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Toppe schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:37:
[...]

En @giovanni2903

Ik vindt inderdaad dat we vooral moeten kijken of dit model voldoet aan onze wensen. Echter is de verkoopprijs gebaseerd op bepaalde opties.

Het style pakket in Duitsland is nog wat uitgebreider dan in NL, er zit wat meer Chrome op en hij heeft al de meest luxe verlichting buiten. Ook de stoelen (elektrisch instelbaar, massage stand) zijn verschillend.

Ze verkopen ze auto als een style model en daar is de prijs dan ook gebaseerd (€26.445!), als het een life model is (ook prima!!) dan vindt ik ook dat de prijs daar naar moet zijn.

Aangezien de auto nog bij de dealer staat, het dik een uur rijden is en we over 8 weken verhuisd moeten zijn (en we moeten nog beginnen, haha) heb ik geen tijd om even heen en weer te rijden. Wellicht kan ik de garage vragen om een foto te sturen van die PR codes, iemand een fatsoenlijke website waar je kan achterhalen welke code wat is?

Als blijkt dat het een Life model is dan zal ik contact opnemen met de dealer en dat ook aangeven om te kijken wat hoe we hier uit gaan komen. Wat mij betreft legt hij de Twinspoke velgen er onder (met all-season) en is het voor mij wel weer opgelost. Enige waar ik het jammer in zou vinden zijn die lampen, vindt dat zó gaaf staan :+

Overigens blijf ik het jammer vinden dat je niet gewoon online je VIN nummer bij VW kan intikken om de optie lijsten te kunnen zien.

Een Life model kost €30.000 en wij betalen nu (inclusief rijklaar) €27.000. Ik vindt €3000 korting op een auto van een jaar oud met 11.000 niet heel veel. De style kost €33.000 dus hebben we €6000 ‘korting’. Op die prijs (en korting) hebben we onze keuze gebaseerd.
Je hebt een tweedehands auto gekocht waar je ook in hebt proefgereden. Denk niet dat je er nog iets aan kan aanpassen. De proefrit en bezichtigen is juist om alle opties te bekijken/testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Tylen schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:09:
[...]

Je hebt een tweedehands auto gekocht waar je ook in hebt proefgereden. Denk niet dat je er nog iets aan kan aanpassen. De proefrit en bezichtigen is juist om alle opties te bekijken/testen.
Je mag er als koper vanuit gaan dat ze je de juiste informatie verstrekken. Is het zelfde als een proefritje maken in een Polo en een Golf op de bon zetten, zo werkt dat niet.

Er is ook nog geen euro betaald dus dat is mijn voordeel.

Nogmaals: Het is een prima auto en ik wil hem zeker hebben, alleen meoten ze me geen grotere worst voorhouden dan dat hij is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Maar als je de auto gezien hebt en proefgereden hebt, wat maakt de naam van de uitrusting dan nog uit? Je vind het wat en hebt er X bedrag voor over en koopt de auto, of je doet dat niet.

En nogmaals, als de auto geïmporteerd is dan klopt de naamgeving vaak niet, volgens mij hangt RDW er dan gewoon iets aan wat op de Nederlandse uitrusting lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:19
Ik heb mijn golf 6 nu voorzien van draadloze Apple CarPlay. Heb toch maar een Android radio gekocht en het werkt perfect zonder Dongel.

Installeren was een 1,5 uur werk. En stuurbediening etc werkt gewoon.

Totale kosten €230,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Toppe schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:33:
[...]

Je mag er als koper vanuit gaan dat ze je de juiste informatie verstrekken. Is het zelfde als een proefritje maken in een Polo en een Golf op de bon zetten, zo werkt dat niet.

Er is ook nog geen euro betaald dus dat is mijn voordeel.

Nogmaals: Het is een prima auto en ik wil hem zeker hebben, alleen meoten ze me geen grotere worst voorhouden dan dat hij is :+
En ze kunnen het makkelijk gooien op onderzoeksplicht.
Ben het met @Scrtz eens, je hebt proef gereden en alles beviel. Wat is nu dan het probleem? Voor jou vier andere die de auto wel nemen :p

PON beslist nou eenmaal wat er in Nederland -standaard- op komt. Zo kan het zijn dat in Duitsland opties standaard zijn die je in Nederland helemaal niet kan bestellen.

Mijn auto heb ik uitgezocht op opties die ik persé wilde, kan mij de uitrusting naam schelen :)
Ga een rondje rijden en geniet van de nieuwe auto (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:04:
Maar als je de auto gezien hebt en proefgereden hebt, wat maakt de naam van de uitrusting dan nog uit? Je vind het wat en hebt er X bedrag voor over en koopt de auto, of je doet dat niet.

En nogmaals, als de auto geïmporteerd is dan klopt de naamgeving vaak niet, volgens mij hangt RDW er dan gewoon iets aan wat op de Nederlandse uitrusting lijkt.
Omdat je in een half uurtje niet alle opties van de betreffende auto kan inspecteren en uittesten. De belangrijkste zaken hebben we probeerde. Zo was Car Play een vereiste.

Aangezien alles digitaal is had het mij weinig verbaasd als je dit ook via het scherm aan en uit moest zetten. Een aanname die nu dus onjuist blijkt.

Als ik een verzekering wilt afsluiten dan komen ze met een Life BNS als model, dat de verkoper een bordje Style er bij zet klopt dan dus niet.

Lijkt me fijn om nu de discussie te stoppen of ik meer research had moeten doen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Famous schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:05:
[...]

En ze kunnen het makkelijk gooien op onderzoeksplicht.
Ben het met @Scrtz eens, je hebt proef gereden en alles beviel. Wat is nu dan het probleem? Voor jou vier andere die de auto wel nemen :p

PON beslist nou eenmaal wat er in Nederland -standaard- op komt. Zo kan het zijn dat in Duitsland opties standaard zijn die je in Nederland helemaal niet kan bestellen.

Mijn auto heb ik uitgezocht op opties die ik persé wilde, kan mij de uitrusting naam schelen :)
Ga een rondje rijden en geniet van de nieuwe auto (y)
Zie de reactie hier boven.

[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 24-05-2021 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Of de verkoper heeft een DUITSE Life geïmporteerd maar PON Nederland hangt er hier een ander naampje aan. Heb je nog een link naar de advertentie?

Ik weet niet welke meer opties moet hebben maar als dat de Style is is de verzekering weer een paar cent goedkoper. Maar nogmaals, men kijkt toch naar de opties welke die wilt, niet naar de naam?
Welke optie mis je nu die wel standaard op een Style zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Famous Hier exact 't zelfde. M'n Tiguan was als Comfortline Business (PON Naamgeving) goedkoper te bestellen geweest maar dan kon er met geen mogelijkheid een elektrisch wegklapbare trekhaak gemonteerd worden (zelfs een handmatig wegklapbare ging niet, alleen een 'vaste').

Dan doe maar een 'normale' comfortline welke ik zelf verder aanvul met de opties welke ik wil hebben, en zónder die fancy opties welke er middels VCDS alsnog in te programmeren zijn.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Will_M schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:14:
@Famous Hier exact 't zelfde. M'n Tiguan was als Comfortline Business goedkoper te bestellen geweest maar dan kon er met geen mogelijkheid een elektrisch wegklapbare trekhaak gemonteerd worden (zelfs een handmatig wegklapbare ging niet, alleen een 'vaste').

Dan doe maar een 'normale' comfortline welke ik zelf verder aanvul met de opties welke ik wil hebben, en zónder die fancy opties welke er middels VCDS alsnog in te programmeren zijn.
Ja, de verkoper wilt wel hoor!
Alleen PON doet eigenwijs haha :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Scrtz schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:04:

De RDW legt geen specifieke trimlevels (Highline enz) vast, alleen merk model en EEG type (als dat er al is). Genoeg Golfjes te vinden die gewoon als Volkswagen Golf bekend zijn bij de RDW, en meer niet.

Verder helemaal mee eens. Verkopers hebben ook vaak geen idee welke uitvoering ze tweedehands voor de deur hebben staan. Het is soms ook niet te zien. Komt er een Golf binnen van 7 jaar oud, 3 eigenaren gehad, zoek nog maar eens uit of dat een Trendline Plus was of een Comfortline. Gemiddeld autobedrijf weet dat echt niet. Als het autobedrijf goede (slimme) software gebruikt voor adverteren, dan gaat het vaak nog wel aardig goed: die software kent vaak importeursdata, en kan de exacte uitvoering + opties vaak wel matchen op VIN.

[ Voor 29% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 24-05-2021 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Famous schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:14:
Of de verkoper heeft een DUITSE Life geïmporteerd maar PON Nederland hangt er hier een ander naampje aan. Heb je nog een link naar de advertentie?

Ik weet niet welke meer opties moet hebben maar als dat de Style is is de verzekering weer een paar cent goedkoper. Maar nogmaals, men kijkt toch naar de opties welke die wilt, niet naar de naam?
Welke optie mis je nu die wel standaard op een Style zit?
De link

Wat is nu sowieso mis:
- 17" velgen (ipv 16")
- Elektrisch verstelbare stoelen met massage stand
- 3 Zone airco
- iQ verlichting
- Meer chroom (zijkant en uitlaat is in dit geval chroom)

Ja, ik weet nu wel zeker dat dit geen Duitse Style is maar een Duitse Life die hier weer gelijk is aan een Life Business.

Style pakket is €3000 Duurder. Nu hoef ik echt geen €3000 korting hoor maar ik vindt wel dat de verkoper iets van coulance mag verlenen. Daarom gaat mijn voorstel ook zijn om die 19" velgen er onder te laten en de tank gewoon lekker af te vullen ipv half vol met 16" ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Toppe op 24-05-2021 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Toppe schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:19:
[...]

De link

Wat is nu sowieso mis:
- 17" velgen (ipv 16")
- Elektrisch verstelbare stoelen met massage stand
- 3 Zone airco
- iQ verlichting

Style pakket is €3000 Duurder. Nu hoef ik echt geen €3000 korting hoor maar ik vindt wel dat de verkoper iets van coulance mag verlenen. Daarom gaat mijn voorstel ook zijn om die 19" velgen er onder te laten en de tank gewoon lekker af te vullen ipv half vol met 16" ;)
Dan is de opvolgende vraag, wat is de verkoopprijs van een “echte” Style? Die ligt waarschijnlijk een stukje hoger.

3 zone airco is clima?
IQ verlichting zou ik sowieso wel willen.

Als je hem nog niet betaald heb kan je de 19” velgen proberen maar ik zou eerder voor de gewenste opties kiezen. Die 19” zijn een stuk makkelijker achteraf te monteren. Huidige banden op? Mooi winterbanden om de 16/17” gooien en de 19” met zomerbanden kopen. Heb je direct een winterset.

verschil 16/17” kon je natuurlijk wel direct zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Famous schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:24:
[...]

Dan is de opvolgende vraag, wat is de verkoopprijs van een “echte” Style? Die ligt waarschijnlijk een stukje hoger.

3 zone airco is clima?
IQ verlichting zou ik sowieso wel willen.

Als je hem nog niet betaald heb kan je de 19” velgen proberen maar ik zou eerder voor de gewenste opties kiezen. Die 19” zijn een stuk makkelijker achteraf te monteren. Huidige banden op? Mooi winterbanden om de 16/17” gooien en de 19” met zomerbanden kopen. Heb je direct een winterset.

verschil 16/17” kon je natuurlijk wel direct zien
De Style hier in NL doet €33.000. Een Life €3000.

Het toevoegen van de opties achteraf lijkt me erg lastig te realiseren voor €3000 en dat hoef ik ook niet direct.

Ik heb een luxer licht pakket maar die niet fancy knipperlichten. Die zijn achteraf wel te monteren voor €1000 inclusief achterlichten.

Die 19” velgen kosten hier bij de dealer €2500 inclusief montage en banden. In Duitsland €1300.

Weet even niet wat slim is, opzoek gaan naar een style bij een andere dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Houd er rekening mee dat bij die 19" velgen 'optie' je de originele 16"/17" velgen meteen kwijt bent.... Je krijgt dus geen 2 sets wielen mee naar huis als je een nieuwe auto bestelt :+

Ik heb m'n MY20 Tiguan met de meest standaard 17" velgen laten leveren, incl. een set All-Season banden, en heb achteraf in Wolfsburg een setje 20" Suzaka Black wielen met nieuwe banden opgehaald voor de kostprijs van €1600,-

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 24-05-2021 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
@Toppe Ik kan die keuze niet voor jou maken maar het balletje opgooien bij de dealer kan altijd (weet niet hoelang je er nu mee rijdt?).

Let er wel op dat je met 19” een stuk meer comfort inlever EN dat in de advertentie een meerprijs van €850,- staat.

Bij een aankoop van dit bedrag en geen goed gevoel? Zou ik zeggen terug naar de dealer en rustig opzoek naar een ander model, maar dat ben ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

@Toppe

Heb je al getekend voor de auto?
Zo ja lijkt mij het lastig om er onder uit te komen.
ik vindt is zonder t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Als ik dit zo lees, zou ik gewoon verder zoeken naar de Golf die de uitrusting heeft die je zoekt, voor de prijs die je bevalt. Of dat nu Style heet of Pannenkoek DeLuxe GLX, maakt natuurlijk geen moer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Toppe schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:09:
[...]

Omdat je in een half uurtje niet alle opties van de betreffende auto kan inspecteren en uittesten. De belangrijkste zaken hebben we probeerde. Zo was Car Play een vereiste.

Aangezien alles digitaal is had het mij weinig verbaasd als je dit ook via het scherm aan en uit moest zetten. Een aanname die nu dus onjuist blijkt.

Als ik een verzekering wilt afsluiten dan komen ze met een Life BNS als model, dat de verkoper een bordje Style er bij zet klopt dan dus niet.

Lijkt me fijn om nu de discussie te stoppen of ik meer research had moeten doen of niet.
Dus je bron blijkt dus de verzekering te zijn, vraag me ook af in hoeverre dat klopt hoor en waar de verzekering die naamgevingen vanaf haalt. Desalniettemin lijkt mij enkel de cataloguswaarde en motorisering doorslaggevend, een verzekering gaat namelijk echt niet naar alle uitrustingen van alle tientallen merken in heel Nederland nalopen en daarop maandbedragen opstellen.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
BeQuietAndDrive schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:45:
Als ik dit zo lees, zou ik gewoon verder zoeken naar de Golf die de uitrusting heeft die je zoekt, voor de prijs die je bevalt. Of dat nu Style heet of Pannenkoek DeLuxe GLX, maakt natuurlijk geen moer uit.
Hó-ho...Met een Golf I GLX had je wel mooi een toerenteller, getint glas, een van binnenuit verstelbare rechter buitenspiegel, een ruitenwisser op de achterruit, een klokje, radio voorbereiding én een aansteker, hé :9

De GLX kwam volgens mij ook pas met de Facellift (brede achterlichten). De originele 'luxe' uitvoering was de GLS toen nog.

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 24-05-2021 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

MLLL schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:43:
@Toppe

Heb je al getekend voor de auto?
Zo ja lijkt mij het lastig om er onder uit te komen.
ik vindt is zonder t
Ja, maar ze gaan dus niet leveren wat we afgesproken hebben. Daarbij is de garage echt niet de moeilijkste dus ik verwacht daar nul problemen in.

Maar goed, dat is absoluut niet de insteek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:47:
[...]

Dus je bron blijkt dus de verzekering te zijn, vraag me ook af in hoeverre dat klopt hoor en waar de verzekering die naamgevingen vanaf haalt. Desalniettemin lijkt mij enkel de cataloguswaarde en motorisering doorslaggevend, een verzekering gaat namelijk echt niet naar alle uitrustingen van alle tientallen merken in heel Nederland nalopen en daarop maandbedragen opstellen.......
Nou ik verwacht dat ze die informatie gewoon bij de RDW weg halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Will_M schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:34:
Houd er rekening mee dat bij die 19" velgen 'optie' je de originele 16"/17" velgen meteen kwijt bent.... Je krijgt dus geen 2 sets wielen mee naar huis als je een nieuwe auto bestelt :+

Ik heb m'n MY20 Tiguan met de meest standaard 17" velgen laten leveren, incl. een set All-Season banden, en heb achteraf in Wolfsburg een setje 20" Suzaka Black wielen met nieuwe banden opgehaald voor de kostprijs van €1600,-
Klopt, maar ik heb verder geen velgen nodig. Neem wel een setje goeie all-season banden waarmee je Duitsland in mag. Heb nu ook zomer en winterbanden maar gewoon te lui om te (laten) wisselen. Ja, ligt aan mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Famous schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:41:
@Toppe Ik kan die keuze niet voor jou maken maar het balletje opgooien bij de dealer kan altijd (weet niet hoelang je er nu mee rijdt?).

Let er wel op dat je met 19” een stuk meer comfort inlever EN dat in de advertentie een meerprijs van €850,- staat.

Bij een aankoop van dit bedrag en geen goed gevoel? Zou ik zeggen terug naar de dealer en rustig opzoek naar een ander model, maar dat ben ik.
Ik heb er wel een goed gevoel over, de verkoper is ook niet de moeilijkste hoor. Sterker nog, ben er van overtuigd dat hij ook verbaasd zal reageren als hij hoort dat het geen Style model is.

Voor nu laat ik het maar even hierbij. Morgen krijg ik als het goed is het exacte model inclusief alle opties en dan weet ik het zeker. Daarna bel ik de dealer wel op!

Ik hou jullie op de hoogte :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Voor mij was dit de éérste en meteen de láátste set "All-Season" banden. Ik kon in Februari 2020 m'n sneeuwkettingen uit de kofferbak pakken op een stukje weg in Oostenrijk (Gerlos Pass) waar ik dat in 't verleden met echte winterbanden nog nooit had hoeven doen en dat terwijl er niets eens veel aangereden sneeuw lag.

Afgelopen winter zijn de 20" wielen niet eens onder m'n auto uit gehaald door me :9

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 24-05-2021 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Will_M schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:14:
Voor mij was dit de éérste en meteen de láátste set "All-Season" banden. Ik kon in Februari 2020 m'n sneeuwkettingen uit de kofferbak pakken op een stukje weg in Oostenrijk (Gerlos Pass) waar ik dat in 't verleden met echte winterbanden nog nooit had hoeven doen en dat terwijl er niets eens veel aangereden sneeuw lag.

Afgelopen winter zijn de 20" wielen niet eens onder m'n auto uit gehaald door me :9
Banden doen veel ja.
Ik ben blij als mijne wat verder versleten zijn zodat er weer normale banden onder kunnen.

Wat zijn die Turanza een partij *** banden zeg.
De auto heeft in de derde versnelling nog moeite wat mijn oude Golf GTI met koude PSS (en meer vermogen) niet eens deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Will_M schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:14:

Allseasons zijn ook echt iets voor hier in NL maar niet voor een serieuze wintervakantie idd. Ik had voorheen Uniroyal 4seasons onder mijn huurgolfjes maar wat een rommel is dat zeg, elk enigzins sportief bochtje en de ESP en weet ik wat schoot al aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:48:
[...]

Allseasons zijn ook echt iets voor hier in NL maar niet voor een serieuze wintervakantie idd. Ik had voorheen Uniroyal 4seasons onder mijn huurgolfjes maar wat een rommel is dat zeg, elk enigzins sportief bochtje en de ESP en weet ik wat schoot al aan..
Dat was de sper die… oh wacht :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op maandag 24 mei 2021 @ 19:11:
[...]

Dat was de sper die… oh wacht :p
Elektronisch sperdifferentieel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
Dennisdn schreef op maandag 24 mei 2021 @ 07:25:
[...]

Inruilen is heel erg ongebruikelijk. Waar Famous op doelde: dan ga je (als het uberhaupt al kan) iets inruilen en gaat de koopprijs misschien omlaag, maar je blijft bijtelling betalen over de cataloguswaarde. M.a.w. je gaat elke maand extra belasting betalen over je éigen ingelegde geld.

Wat wél vaker gebeurd: als je de auto zelf bij een dealer mag bestellen willen ze nog wel eens de auto gewoon overkopen en in de showroom zetten, of tegen een vergoeding voor je te koop zetten. Maar er zijn nog maar weinig leasemaatschappijen waar je zelf een dealer mag kiezen. En als je hem wel zelf mag kiezen dan worden ze zo uitgeknepen dat een dealer geen cm harder meer voor de berijder wil lopen. Daarbij gaat een Golf5 vanaf een dealer rechtstreeks naar de handel en heb je het over hooguit een paar honderd euro.

Je houdt er het meeste aan over als je hem gewoon zelf aan een particulier verkoopt.
Tylen schreef op maandag 24 mei 2021 @ 07:44:
@theman36 je eigen auto inruilen op een lease auto echt niet doen. Stel je krijgt die 6K ervoor. Dan rijd je dus nu 5 jaar in een 40K kostende golf ipv 34K. (Dus ook meer bijtelling). Na 5 jaar gaat de auto weg en heb je dus die 6K weggegooid en moet je wel in die nieuwe 34K auto stappen.

Verkoop hem dus lekker zelf. En gooi die 6K in je hypotheek ofzo.
Ja ik ben mij ervan bewust dat ik dan bijtelling ga betalen over iets waar ik zelf geld, al dan niet indirect, in stop middels een eventuele inruil. Dat hangt er natuurlijk ook van af wat ik voor de golf 5 krijg en wat ik aan korting kan krijgen zonder inruil. Vanzelfsprekend kan ik ook de 'kale' R-Line Business nemen met minder opties zodat ik naar alle waarschijnlijkheid wel dicht bij die aanschafprijs van € 34k kom, maar ja je wil ook graag wat :P wellicht teveel..
Mijn werkgever koopt of leased middels financial lease rechtstreeks van de dealer. Ik zelf moet zorgen voor een verzekering, welke ik kan declareren en ik mag ook zelf kiezen waar ik het onderhoud laat uitvoeren. Tankpas krijg ik ook. De auto wordt dus niet via een leasemaatschappij gereden en ik mag zelf bepalen hoe lang ik in de auto blijf rijden. Daarnaast mag ik de auto t.z.t ook overnemen naar privé.
Aan de reacties te lezen is dus mijn auto particulier verkopen en een nieuwe golf 8 uitzoeken, welke in de aanschafprijs de beste (financiële keuze)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
theman36 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 20:18:
[...]

[...]

Ja ik ben mij ervan bewust dat ik dan bijtelling ga betalen over iets waar ik zelf geld, al dan niet indirect, in stop middels een eventuele inruil. Dat hangt er natuurlijk ook van af wat ik voor de golf 5 krijg en wat ik aan korting kan krijgen zonder inruil. Vanzelfsprekend kan ik ook de 'kale' R-Line Business nemen met minder opties zodat ik naar alle waarschijnlijkheid wel dicht bij die aanschafprijs van € 34k kom, maar ja je wil ook graag wat :P wellicht teveel..
Mijn werkgever koopt of leased middels financial lease rechtstreeks van de dealer. Ik zelf moet zorgen voor een verzekering, welke ik kan declareren en ik mag ook zelf kiezen waar ik het onderhoud laat uitvoeren. Tankpas krijg ik ook. De auto wordt dus niet via een leasemaatschappij gereden en ik mag zelf bepalen hoe lang ik in de auto blijf rijden. Daarnaast mag ik de auto t.z.t ook overnemen naar privé.
Aan de reacties te lezen is dus mijn auto particulier verkopen en een nieuwe golf 8 uitzoeken, welke in de aanschafprijs valt aan te raden?
Het lijkt er nog steeds op alsof je niet helemaal begrijpt hoe bijtelling in zijn werking gaat. Het maakt niet uit waarvoor jij of de baas de auto koopt, de bijtelling blijft een berekening op basis van de catalogusprijs. Al ruil jij jou Golf 5 dus in voor 10k, dan betekent dat niet dat jij nog maar over 30k bijtelling betaald als de auto 40k kost, je blijft over die 40k bijtelling betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
Scrtz schreef op maandag 24 mei 2021 @ 20:22:
[...]

Het lijkt er nog steeds op alsof je niet helemaal begrijpt hoe bijtelling in zijn werking gaat. Het maakt niet uit waarvoor jij of de baas de auto koopt, de bijtelling blijft een berekening op basis van de catalogusprijs. Al ruil jij jou Golf 5 dus in voor 10k, dan betekent dat niet dat jij nog maar over 30k bijtelling betaald als de auto 40k kost, je blijft over die 40k bijtelling betalen.
Bijtelling snap ik zeker. Ik blijf 22% betalen over de cataloguswaarde ondanks de aanschafprijs. In dit geval ga ik dan betalen over het bedrag wat ik zelf mogelijk ga inleggen middels de inruil. Financieel gezien is dat dus geen slimme keuze op voorhand. Aan te raden is dus om er 6k van af te lullen, wat denk ik lastig gaat worden of gewoon opties ervan afschroeven zodat ik bij het bedrag in de buurt kom wat mijn werkgever wil betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
theman36 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 20:18:
[...]

[...]
Daarnaast mag ik de auto t.z.t ook overnemen naar privé.
Aan de reacties te lezen is dus mijn auto particulier verkopen en een nieuwe golf 8 uitzoeken, welke in de aanschafprijs de beste (financiële keuze)?
1. Overnemen naar prive ga je (weer!) voor betalen!
2. Kort door de bocht geef je geld aan de zaak, zo werkt het niet letterlijk maar jij bent wel je geld kwijt, dit terwijl je maandelijks, ondanks de inruil waarde, bijtelling betaald.

Regels zijn soms raar maar waarom denk je dat zoveel dealers met een ID3 zitten uit 2020? Dat is enkel massa inkoop omdat de eindgebruiker dan nog 8% bijtelling betaald tot 50k nieuwprijs, ook al koopt die hem in 2021.

@Toppe -nvm- :)

[ Voor 30% gewijzigd door Famous op 24-05-2021 20:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

@Famous * Toppe heeft geen last van bijtelling hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Toppe schreef op maandag 24 mei 2021 @ 20:36:
@Famous * Toppe heeft geen last van bijtelling hoor :)
Dan heb je misschien mazzel, als je geen km hoeft bij te houden.

Let erop wel dat dit niet goedgekeurd wordt door de belastingdienst ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Famous op 24-05-2021 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Uhhhh, denk dat je me verwisseld met iemand anders… ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Toppe op 24-05-2021 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Toppe schreef op maandag 24 mei 2021 @ 20:38:
[...]

Uhhhh, denk dat je me verwisseld met iemand anders… ;) ik heb niets met de belastingdienst te maken of wat, ik heb ellende met de koop van een Golf 8 ;)
Je hebt gelijkt, dat was theman.
Jij had een Golf die niet aan specs voldeed, scusi!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
theman36 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 20:31:
[...]

Aan te raden is dus om er 6k van af te lullen, wat denk ik lastig gaat worden.
6k korting op een auto van 34k? Ik ben benieuwd. De laatste keer kon op een Golf van 50k er nog geen bosje bloemen meer vanaf…

Maar soms kan je mazzel hebben met een voorraad-auto waar ze vanaf willen. Misschien staat er met goed zoeken nog wel ergens een 7.5 uitloopmodel propvol opties op voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Dennisdn schreef op maandag 24 mei 2021 @ 20:59:
[...]

6k korting op een auto van 34k? Ik ben benieuwd. De laatste keer kon op een Golf van 50k er nog geen bosje bloemen meer vanaf…

Maar soms kan je mazzel hebben met een voorraad-auto waar ze vanaf willen. Misschien staat er met goed zoeken nog wel ergens een 7.5 uitloopmodel propvol opties op voorraad.
Ja precies, alleen als het een uitloopmodel is dan kun je er er (flink) profijt van hebben maar is ook maar de vraag of je vanaf dag 1 een 'nieuwe' auto wil rijden die al een generatie oud is. D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@theman36 Ik denk dat je jezelf een beetje verkijkt in dát wat een Lease Maatschappij doet voor de kost én dat wat een dealer 'netto' voor een auto vraagt.

Een (VW) Merk dealer zit niet te wachten op de inruil van een Golf 5 uit het jaar 'kruik' welke direct doorgestoten moet worden naar het buitenland óf de handel in gaat voor een paar euro (zo'n auto is inmiddels minimaal 13 jaar oud!!).

Als je werkgever je een lease budget op legt dan kun je daar vaak middels een (maximale) 'eigen bijdrage' nog wel iets aan veranderen maar het bedrag wat je er maximaal boven mag gaan zetten komt uit je eigen bruto loon én nooit middels 'inruil' van een eigen wagen (of een privé cash bijdrage bij aankoop dóór de lease maatschappij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Ik heb zojuist de dealer gesproken over mijn twijfels over het exacte model. Hij heeft het nagekeken en het is inderdaad geen Style uitvoering maar de Life die iets aangekleed is.

Zijn enige voorstel was om die 19" velgen er onder te laten voor €400. Daar ben ik niet akkoord mee gegaan en heb voorgesteld dat we de koop dan maar ontbinden.

Heb nu een andere. Golf 8 Style op het oog, nog eer opties, minder kilometers en 'slechts' €500 duurder. Moet alleen de trekhaak nog onder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Toppe schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:46:
Ik heb zojuist de dealer gesproken over mijn twijfels over het exacte model. Hij heeft het nagekeken en het is inderdaad geen Style uitvoering maar de Life die iets aangekleed is.

Zijn enige voorstel was om die 19" velgen er onder te laten voor €400. Daar ben ik niet akkoord mee gegaan en heb voorgesteld dat we de koop dan maar ontbinden.

Heb nu een andere. Golf 8 Style op het oog, nog eer opties, minder kilometers en 'slechts' €500 duurder. Moet alleen de trekhaak nog onder...
Toppe met alle respect maar uit jou reactie blijkt dat je nog steeds niet hebt begrepen wat meerdere personen in dit topic je hebben proberen uit te leggen over de modeluitrusting.... Dit is niet te vergelijken en eigenlijk ook niet relevant omdat het een geimporteerde auto betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:30:
[...]

Toppe met alle respect maar uit jou reactie blijkt dat je nog steeds niet hebt begrepen wat meerdere personen in dit topic je hebben proberen uit te leggen over de modeluitrusting.... Dit is niet te vergelijken en eigenlijk ook niet relevant omdat het een geimporteerde auto betreft.
Dealer verkoopt een uit Duitslands geïmporteerde auto met een bepaald pakket. Dan mag ik er toch vanuit gaan dat de opties die bij dit pakket in Duitsland horen aanwezig zijn op deze auto? Dat is namelijk niet het geval.

Zojuist bij een VW dealer geweest en heb daar een Volkswagen Golf 8 1.5 TSI Style voor €600 meer en alle onderstaande opties:
- Setje winterbanden op velg (Extra tov Style)
- Panaroma dak (Extra tov Style)
- Trekhaak (Extra tov Style)
- Elektrisch verstelbare stoelen
- Massagestand is stoel
- Sportstoelen
- Sportuitrusting
- Chroompakket
- Climatronic met 3 zones
- IQ.LIGHT
- Richtingaanwijzer met animatie

Op de 3 bovenste opties na is dit allemaal standaard in het Style pakket. De 3 bovenste opties schat ik op ongeveer €600...?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HozXyUUfOWoXRsmLZSk_jfwYf3k=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/rND9wa5kgdXAxY3SFX3MV4lG.gif?f=fotoalbum_large

@BeQuietAndDrive komen meteen platen op met dikke letters :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Toppe In de prijslijst kun je precies zien wát er in welk pakket 'extra' aanwezig in een NEDERLANDSE VW Golf 8.

Als je wilt weten wat een geïmporteerde wagen allemaal 'standaard' aan boord heeft dan moet je dus even de prijslijst van het land waar die auto nieuw geleverd is gaan downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Will_M schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:55:
@Toppe In de prijslijst kun je precies zien wát er in welk pakket 'extra' aanwezig in een NEDERLANDSE VW Golf 8.

Als je wilt weten wat een geïmporteerde wagen allemaal 'standaard' aan boord heeft dan moet je dus even de prijslijst van het land waar die auto nieuw geleverd is gaan downloaden.
Ik denk dat er ergens wat ruis is ontstaan. Ja, ik heb in eerste instantie het Duitse Style pakket vergeleken met het Nederlandse Style pakket. Ja, dat was dom van me.

Later heb ik de Duitse informatie er bij gepakt en het Style pakket daarmee vergeleken. Daaruit blijkt gewoon dat de Duitse Style opties niet op deze auto zaten.

Dus, ik heb eerst appels met peren vergeleken en daarna appels met appels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Toppe schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:41:
[...]

Dealer verkoopt een uit Duitslands geïmporteerde auto met een bepaald pakket. Dan mag ik er toch vanuit gaan dat de opties die bij dit pakket in Duitsland horen aanwezig zijn op deze auto? Dat is namelijk niet het geval.

Zojuist bij een VW dealer geweest en heb daar een Volkswagen Golf 8 1.5 TSI Style voor €600 meer en alle onderstaande opties:
- Massagestand is stoel
- Sportstoelen
- Sportuitrusting
- Chroompakket
- IQ.LIGHT

Op de 3 bovenste opties na is dit allemaal standaard in het Style pakket. De 3 bovenste opties schat ik op ongeveer €600...?

[Afbeelding]

De link die je stuurde was overigens van een vakgarage, dat is geen officiële VW dealer en dan kan ik best begrijpen dat de omschrijving/naamgeving niet helemaal 100% zal kloppen. Was het wel zeker een auto uit Duitsland dan? Want als zelfs de uitrusting niet overeen komt met de Duitse Style uitvoering dan zou de enige verklaring kunnen zijn dat hij niet uit DE maar een ander land komt..

Panoramadak is 1000+
Trekhaak zal 5-700 zijn
Elektrisch verstelbare stoelen durf ik zo niet te zeggen.

EDIT: zie nu je bericht:
Toppe schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:59:
[...]

Ik denk dat er ergens wat ruis is ontstaan. Ja, ik heb in eerste instantie het Duitse Style pakket vergeleken met het Nederlandse Style pakket. Ja, dat was dom van me.

Later heb ik de Duitse informatie er bij gepakt en het Style pakket daarmee vergeleken. Daaruit blijkt gewoon dat de Duitse Style opties niet op deze auto zaten.

Dus, ik heb eerst appels met peren vergeleken en daarna appels met appels.
Dat verklaart een hoop ja :P

[ Voor 14% gewijzigd door Scrtz op 25-05-2021 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:01:
[...]

De link die je stuurde was overigens van een vakgarage, dat is geen officiële VW dealer en dan kan ik best begrijpen dat de omschrijving/naamgeving niet helemaal 100% zal kloppen. Was het wel zeker een auto uit Duitsland dan? Want als zelfs de uitrusting niet overeen komt met de Duitse Style uitvoering dan zou de enige verklaring kunnen zijn dat hij niet uit DE maar een ander land komt..

Panoramadak is 1000+
Trekhaak zal 5-700 zijn
Elektrisch verstelbare stoelen durf ik zo niet te zeggen.

EDIT: zie nu je bericht:

[...]

Dat verklaart een hoop ja :P
Enige conclusie: Hij heeft een Life geprobeerd te verkopen als een Duitse Style. Of hij dat bewust heeft gedaan weet ik niet, ga ik me verder ook niet over uitlaten.

Ik ben blij dat ik een super gave Golf 8 1.5 TSI Style heb met open dak :+

[ Voor 26% gewijzigd door Toppe op 25-05-2021 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Toppe schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:03:
[...]

Enige conclusie: Hij heeft een Life geprobeerd te verkopen als een Duitse Style. Of hij dat bewust heeft gedaan weet ik niet, ga ik me verder ook niet over uitlaten.

Ik ben blij dat ik een super gave Golf 8 1.5 TSI Style heb met open dak :+
Gefeliciteerd. Zal wel nat zijn dan in de regen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

[...]

- Massagestand is stoel
- Sportstoelen
- Sportuitrusting
- Chroompakket
- IQ.LIGHT

[Afbeelding]

Keurig, feli. Ik kan die kleur niet harden, maar dat ligt aan mij denk ik ;)

Massage is leuk (wij hebben ook die Ergo/sportstoelen) maar we hebben het vrijwel nooit aanstaan eigenlijk... maar die 180-voudige verstelling is wel prettig om te hebben, vooral met langere benen zoals ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Tylen schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:38:
[...]

Gefeliciteerd. Zal wel nat zijn dan in de regen :P
Daar hebben we een poncho voor :+
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:39:
[...]

Keurig, feli. Ik kan die kleur niet harden, maar dat ligt aan mij denk ik ;)

Massage is leuk (wij hebben ook die Ergo/sportstoelen) maar we hebben het vrijwel nooit aanstaan eigenlijk... maar die 180-voudige verstelling is wel prettig om te hebben, vooral met langere benen zoals ik.
En als ik het goed begrepen heb kan je aan de hand van de sleutel de juiste instellingen al naar boven toveren :+

[ Voor 16% gewijzigd door Toppe op 25-05-2021 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:26
Bij mij werkt dat niet helemaal top of anders snap ik niet hoe het werkt.

Ik heb een "sleutel automatisch toewijzen"- vinkje. Toch krijg ik soms bij instappen de verkeerde gebruiker.

Wie kan me vertellen hoe het precies werkt met die gebruikers en sleutels?
Toppe schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:41:
[...]

En als ik het goed begrepen heb kan je aan de hand van de sleutel de juiste instellingen al naar boven toveren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

djiedjee schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:14:
Bij mij werkt dat niet helemaal top of anders snap ik niet hoe het werkt.

Ik heb een "sleutel automatisch toewijzen"- vinkje. Toch krijg ik soms bij instappen de verkeerde gebruiker.

Wie kan me vertellen hoe het precies werkt met die gebruikers en sleutels?

[...]
Ik heb het in de audi ook. Maar je moet wel ieder een andere sleutel gebruiken. ;)

Wij gebruiken het niet. Ik druk wel op de 1 voor mijn profiel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
@Tylen
We hebben eigen sleutels, ik vermoed dat het fout gaat omdat we soms met 2 personen en 2 sleutels in de auto zitten.
Ik zou niet weten of je ergens kan zien welke sleutel hij herkend heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:41
AndRo555 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:00:
[...]

Lijkt mij typische elementen die je merkt als er een DPF regeneratie aan de gang is.

Met wat heb je de auto uitgelezen? Met een simpele OBD BT dongle en https://play.google.com/s...p.vagdpf_free&hl=nl&gl=US
kan je makkelijk wat data over de DPF halen.

Wanneer heb je voor het laatst de motor echt warm gehad? (bv. 130km/u op de snelweg of serieuze hellingen)
Alleen door de garage een tijdje geleden, zat geen storing in opgeslagen.

Het gebeurd vaak de dag nadat ik over de snelweg heb gereden, had laatst op zondag over de snelweg gereden (zo'n 70 km enkele reis).
De dag erna pakte ik de auto en toen deed hij dit meteen, en na mijn weten is de regeneratie enkel bij een warme motor, niet al meteen de eerste kilometers. :+

Ik rij niet elke dag de motor echt warm, dus ik sta niet raar te kijken als er een keer geregenereerd moet worden, maar ook met een koude motor?

Ik heb geen OBD dongle meer, maar wel leuke app zo te zien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

djiedjee schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:24:
@Tylen
We hebben eigen sleutels, ik vermoed dat het fout gaat omdat we soms met 2 personen en 2 sleutels in de auto zitten.
Ik zou niet weten of je ergens kan zien welke sleutel hij herkend heeft.
Volgens mij werkt het op degene die de deur open doet. Dan gaat de bestuurdersstoel op degene die de deur opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Met keyless entry druk ik geen knop in. Als je allebei in de buurt bent met een sleutel, wat kiest hij dan?
Tylen schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:26:
[...]

Volgens mij werkt het op degene die de deur open doet. Dan gaat de bestuurdersstoel op degene die de deur opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

djiedjee schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:05:
Met keyless entry druk ik geen knop in. Als je allebei in de buurt bent met een sleutel, wat kiest hij dan?

[...]
Oef goeie. I dont know ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

djiedjee schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:05:

[...]
Probleem bij de oorzaak aanpakken: De sleutel van je vrouw afpakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
FabianGTI schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:26:
[...]
De dag erna pakte ik de auto en toen deed hij dit meteen, en na mijn weten is de regeneratie enkel bij een warme motor, niet al meteen de eerste kilometers. :+

Ik rij niet elke dag de motor echt warm, dus ik sta niet raar te kijken als er een keer geregenereerd moet worden, maar ook met een koude motor?
Software update gehad? Mijn Golf 6 destijds had ongeveer hetzelfde. Als je de regeneratie onderbrak, begon deze bij de volgende (koude) start direct opnieuw. Was direct merkbaar, gas was heel moeilijk te doseren, auto reed heel nerveus en midden winter of niet, op 5 à 10 minuten was de motor volledig op bedrijfstemperatuur. Kort voor dat ik de auto weggedaan had, zat de roetfilter op 85% (ook te zien in die app) en elke 250 à 300 km een regeneratie... Als je na je rit snelweg op je oprit staat, draait de motor dan nog op +- 1000 tpm in plaats van +- 850 tpm? Dan was er nog een regeneratie bezig. Naar mijn ervaring stond het echt warm rijden en snelheid compleet los van het regenereren of niet, als het motormanagment vond dat een regeneratie nodig was, zorgde die wel dat de motor warm genoeg werd, zelfs aan 50 km/u :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05:29
FabianGTI schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:26:
[...]

Alleen door de garage een tijdje geleden, zat geen storing in opgeslagen.

Het gebeurd vaak de dag nadat ik over de snelweg heb gereden, had laatst op zondag over de snelweg gereden (zo'n 70 km enkele reis).

Ik heb geen OBD dongle meer, maar wel leuke app zo te zien. :P
Zoals @Rafael al aanhaalt is dat niet volledig abnormaal dat het al bij koude start gebeurt. Bij voertuigen die echt enkel korte koude ritjes doen is dat de enige manier om de kans zo hoog mogelijk te krijgen dat de regeneratie cyclus gaat lukken.
De auto zelf weet niet dat je de derde rit vanaf nu een lange/warme zal zijn.

En om echt alles goed warm te krijgen is best wel 'hoge belasting nodig'. En als je 130km/u met 100km/u vergelijkt is voor die eerste 2.2 keer zoveel vermogen nodig dan de laatste. Kort door de bocht is dat 2.2 keer zoveel warmte door de uitlaatlijn. En dat is best veel.

Dat de motor grijpt naar manieren om veel warmte te genereren zonder veel vermogen is dus ook niet verwonderlijk bij korte/koude ritten.

[ Voor 5% gewijzigd door AndRo555 op 25-05-2021 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Laatst online: 21:41
@Rafael en @AndRo555

Duidelijk, niets om echt zorgen over te maken, misschien toch maar weer wat vaker over de snelweg rijden om hem schoon te branden, maarjah, we mogen nog steeds nergens naartoe.
Na 19:00 uur is dan ook het beste, dan mogen we tenminste weer gewoon 130 km/u.

En klopt inderdaad dat na een snelwegritje de auto op de oprit nog steeds 1000 toeren maakt.
Iemand wel eens zijn DPF laten reinigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
[...]

Die opties zijn wel wat duurder :P

Deze is/gaat het worden?
Gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Famous schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:33:
[...]

Die opties zijn wel wat duurder :P

Deze is/gaat het worden?
Gefeliciteerd :)
Yep. Dit is hem geworden. De opties zijn inderdaad wat duurder, maar ik ging even uit van een netto inkoopprijs voor de fabrikant ;)

Dit is de configuratie zoals ik hem heb kunnen samen stellen aanbod hand van de PR codes, de lijst heb ik van de dealer ontvangen. https://configurator.volkswagen.nl/samenvatting?code=DLVOPW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:35
Iemand die een inkijkje kan bieden in de onderhoudsintervallen van de distributieriem bij een Polo 1.0 BlueMotion TSI 95pk (6C) uit 2015?

Ik vroeg de verkoper er naar, die had het over een interval van 200.000km maar dat lijkt me wel vrij hoog.. Ik kom heel veel verschillende info tegen, ook 120.000km / 5 jaar en 240.000km zonder max. aantal jaren

Wat moet ik nou geloven.. Ik sta op het punt een occasion te kopen, maar heeft 91k gelopen en komt uit oktober '15, dus die 5 jaar heeft 'ie al gehad maar is niet vervangen (of anders niet vermeld, maar dat zal wel niet). Na een half jaar de volledige distributie al moeten vervangen, zie ik bij zo'n prijskaartje ook niet zitten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:34
Volgens het boekje staat er geen 'onderhoud' bij, echter inspectie elk jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 16:39
Een Beetle met achtcilinder… die zie je niet vaak. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_EofJfR83ygqexUNo5ptqElM8uE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zn7vof4q8OI9IWSeM1g2FXe0.jpg?f=fotoalbum_large

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
  • Laatst online: 16-09 12:48
Welke volkswagen vinden jullie eigenlijk de mooiste ooit gemaakt? Voor mij is dat de sirocco. Als dat model terugkwam, had ik dadelijk getekend! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giovanni2903
Flipking94 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:10:
Welke volkswagen vinden jullie eigenlijk de mooiste ooit gemaakt? Voor mij is dat de sirocco. Als dat model terugkwam, had ik dadelijk getekend! ;)
vind dat maar een lelijk ding hahaah

denk dat ik de nieuwe arteon r wel het dikst vind :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:07

GerCor

Zonder dallen geen pieken

De Golf natuurlijk.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
giovanni2903 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 20:03:
vandaag mn auto laten meten bij Tuningservice Huizen. Golf 7 1.4 TSI 150pk. Ik heb deze in juli laten chippen bij VAG Techniek, maar nooit op een rollenbank gehad.
standaardvermogen: 150pk/250nm
stage1 tune van VAG Techniek: 180pk/320nm
CTS air intake: vermogenswinst van maximaal 10pk
meting, in zowel 3e als 4e versnelling: 170pk/275nm

[Afbeelding]

niet per se ontevreden, maar het koppel had ik wel hoger verwacht eigenlijk. Voortaan als ik m'n auto ga chippen kies ik dus voor een stage1+ chip zodat de software geoptimaliseerd kan worden nav testbank resultaten, is dus blijkbaar wel dat extra geld waard.
hier even op terugkomend, heb vagtechniek na 3,5 maand maar is gemaild met de vraag wat hier "aan te doen" is. mag volgende week vrijdag langskomen, auto gaat op de bank en afhankelijk van hun resultaten word ie misschien opnieuw afgesteld. tuningservice kan de auto zo gemeten hebben dat er zogenaamd lage waardes uitkomen met de hoop dat ik bij hun opnieuw zou laten tunen, vagtechniek kan er voor zorgen dat de waardes natuurlijk hoog zijn.. dus ben benieuwd _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
De mooiste (produktie) VW ooit gemaakt:.... Een Karmann Ghia :*)

Pagina: 1 ... 58 ... 140 Laatste