Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 50 ... 140 Laatste
Acties:

• Freakin77
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-01 13:19
Precies dat.

28 euro en er ff opgezet, het verschil is wel weer top te zien. Maar 't blijft duur voor een stukkie metaal met een rubber stripje :)

Hier de prijzen van de dealer trouwens: https://www.volkswagen.nl...e-producten/ruitenwissers (alles ex montage kosten). Volgens mij gebruiken die overigens een ander merk.

[ Voor 8% gewijzigd door Freakin77 op 11-02-2021 13:53 ]

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:33
Freakin77 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:51:Hier de prijzen van de dealer trouwens: https://www.volkswagen.nl...e-producten/ruitenwissers (alles ex montage kosten). Volgens mij gebruiken die overigens een ander merk.
Oh, maar die prijzen vallen mij overigens wel 100% mee! Voor mijn Golf zou ik dan 38 euro kwijt zijn voor een setje voor.

Maar, nee, ik denk niet dat dit de Bosch Aerotwin's zijn ;)

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

larsiey schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:32:

Op de meegeleverde SD-kaartje zit een erg uitgeklede navigatiekaart vind ik, die niet eens Duitsland bevat. 8)7
Als ik daar de bovenstaande mapupdate opzet, heb ik dan heel Europa als navigatie, of alleen de map van wat er standaard op het meegeleverde sd-kaartje staat?
Je download de nieuwe kaart en zeet deze op je bestaande SD. Of ik kan hem vrijmaken voor je dat hij elke SD kaart pakt en niet alleen de originele.

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

MisteRMeesteR schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:01:
[...]

De verwarmbare voorruit is ook direct warmtewerend trouwens ;) Scheelt in de zomer best wel een slok op een borrel als je het vergelijkt met een normale voorruit.

Gemak dient de mens, dus blijf jij maar lopen met je bekertje lauw water, druk ik op het knopje (als het al niet automagisch aanspringt) ;)

[Afbeelding]
Andrhalve literfles met lauw water en binnen 20 seconden rijd je weg. Ik weet wel wat sneller is :*)

Ik heb een Ford Puma gehad met een verwarmbare voorruit en daar zag je de verwarmingsdraadjes zitten als je er op lette.
Weet niet of dat in de jaren verbeterd is want dat autootje kwam uit 1999 geloof ik.

What has been seen cannot be unseen zeg maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:00

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

MLLL schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 17:23:
[...]

Andrhalve literfles met lauw water en binnen 20 seconden rijd je weg. Ik weet wel wat sneller is :*)

Ik heb een Ford Puma gehad met een verwarmbare voorruit en daar zag je de verwarmingsdraadjes zitten als je er op lette.
Weet niet of dat in de jaren verbeterd is want dat autootje kwam uit 1999 geloof ik.

What has been seen cannot be unseen zeg maar.
De verwarmbare voorruit van Volkswagen biedt perfect zicht omdat hij niet werkt met dunne draadjes, maar met een flinterdun laagje 100% transparant zilver in het glas, dat elektriciteit omzet in warmte om zodoende de vooruit snel te kunnen ontdoen van ijs of condens. Onderaan de ruit zijn wel twee gloeidraadjes aangebracht die de ruitenwissers verwarmen, zodat deze in winterse omstandigheden niet aan het glas vastvriezen.

Ook als hitteschild
In de zomer werkt het dunne laagje zilver van de voorruit tevens als een hitteschild. Het reflecteert tot wel 60 procent van de zonnewarmte, waardoor deze voorruit het interieur van de auto koeler houdt dan een conventionele getinte voorruit dat doet.
Bron: 1 2

Nog een foto van de voorruit dan, omdat het kan en er hier meer foto's gepost moeten worden :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hBkFLJKABvQvpzTT1VgZShwuFZs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aC49lcROja0QyzKb0g8vMieP.jpg?f=user_large

www.google.nl

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:12
Antera schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:43:
[...]

Je download de nieuwe kaart en zeet deze op je bestaande SD. Of ik kan hem vrijmaken voor je dat hij elke SD kaart pakt en niet alleen de originele.
Het is ondertussen al gelukt. Toch bedankt voor de uitleg en het aanbod! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01:49
vandaag mn auto laten meten bij Tuningservice Huizen. Golf 7 1.4 TSI 150pk. Ik heb deze in juli laten chippen bij VAG Techniek, maar nooit op een rollenbank gehad.
standaardvermogen: 150pk/250nm
stage1 tune van VAG Techniek: 180pk/320nm
CTS air intake: vermogenswinst van maximaal 10pk
meting, in zowel 3e als 4e versnelling: 170pk/275nm

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/X3XPhwl.jpg

niet per se ontevreden, maar het koppel had ik wel hoger verwacht eigenlijk. Voortaan als ik m'n auto ga chippen kies ik dus voor een stage1+ chip zodat de software geoptimaliseerd kan worden nav testbank resultaten, is dus blijkbaar wel dat extra geld waard.

[ Voor 8% gewijzigd door giovanni2903 op 11-02-2021 20:11 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• Freakin77
RicoK schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:33:
[...]

Oh, maar die prijzen vallen mij overigens wel 100% mee! Voor mijn Golf zou ik dan 38 euro kwijt zijn voor een setje voor.

Maar, nee, ik denk niet dat dit de Bosch Aerotwin's zijn ;)
Vergeet de montagekosten niet :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 17:11
Freakin77 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 20:34:
[...]

Vergeet de montagekosten niet :X
“We waren er 10 seconden mee bezig, maar we rekenen altijd minimaal een half uur” :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:33
Mocht er moeilijk worden gedaan over de montage van een setje ruitenwissers, wat naar mijn idee gewoon onder het kopje 'Service' kan worden gezet, dan zou ik of bedanken of het setje meenemen en dan voor de deur zelf even er op zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

giovanni2903 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 20:03:
vandaag mn auto laten meten bij Tuningservice Huizen. Golf 7 1.4 TSI 150pk. Ik heb deze in juli laten chippen bij VAG Techniek, maar nooit op een rollenbank gehad.
standaardvermogen: 150pk/250nm
stage1 tune van VAG Techniek: 180pk/320nm
CTS air intake: vermogenswinst van maximaal 10pk
meting, in zowel 3e als 4e versnelling: 170pk/275nm

[Afbeelding]

niet per se ontevreden, maar het koppel had ik wel hoger verwacht eigenlijk. Voortaan als ik m'n auto ga chippen kies ik dus voor een stage1+ chip zodat de software geoptimaliseerd kan worden nav testbank resultaten, is dus blijkbaar wel dat extra geld waard.
Lees ik dat nou goed? Je hebt betaald voor 30-40pk extra en je eindigt met 20pk extra?
Nofi, maar daar zou ik niet mee akkoord gaan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
The Eagle schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:46:
[...]

Lees ik dat nou goed? Je hebt betaald voor 30-40pk extra en je eindigt met 20pk extra?
Moeten we de discussie van de verschillende banken weer opstarten? :p
Afwijking van 10 pk kan prima, ook met deze vermogens.

Het verschil in Nm ben ik het wel mee eens dat dat een redelijk verschil is.
Maarja, what you gonna do.. opnieuw laten afstellen voor een klein beetje extra?

Blijkbaar reed het goed (of niet omdat hij hem liet banken?) dus niet druk om maken :D

Moet zelf altijd terug denken aan deze, leuk JD800 achterop maar meer dan 10% afwijking..
YouTube: Audi RS6 - Op de rollenbank

[ Voor 12% gewijzigd door Famous op 12-02-2021 10:23 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat het in de dyno zelf had kunnen zitten had ik zelf ook al bedacht ja. Maar dit is wel veel eerlijk gezegd. Ik denk dat ik zelf vagtechniek even zou bellen, gewoon aangeven dat je ergens op de bank kon en daar wel een groot verschil op zat. En of ze jouw uitdraai nog hebben.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
The Eagle schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:23:
En of ze jouw uitdraai nog hebben.
Stage 1 bij VT is software inladen, rondje rijden en als alle waardes goed zijn/blijven, you good to go ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Famous op 12-02-2021 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
The Eagle schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:23:
Dat het in de dyno zelf had kunnen zitten had ik zelf ook al bedacht ja. Maar dit is wel veel eerlijk gezegd. Ik denk dat ik zelf vagtechniek even zou bellen, gewoon aangeven dat je ergens op de bank kon en daar wel een groot verschil op zat. En of ze jouw uitdraai nog hebben.
Ik heb m bij vagtechniek dus nooit op de bank gehad. Ik heb ze ooit al is gemailt of het mogelijk was alsnog stage 1+ te krijgen tegen gereduceerd tarief omdat ik al stage1 bij ze heb gedaan, maar dat kon niet..

Had liever koppel rond de 300 gehad. Aan de andere kant, precies 180pk/320nm is wel "schadelijker" voor het blok etc natuurlijk. Probleem is gewoon dat ik al 400 heb betaald bij vagtechniek en niet dat bedrag nog een keer wil betalen bij een andere tuner..

[ Voor 17% gewijzigd door giovanni2903 op 12-02-2021 12:32 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 19-09 10:12
giovanni2903 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:29:
[...]

Ik heb m bij vagtechniek dus nooit op de bank gehad. Ik heb ze ooit al is gemailt of het mogelijk was alsnog stage 1+ te krijgen tegen gereduceerd tarief omdat ik al stage1 bij ze heb gedaan, maar dat kon niet..

Had liever koppel rond de 300 gehad. Aan de andere kant, precies 180pk/320nm is wel "schadelijker" voor het blok etc natuurlijk. Probleem is gewoon dat ik al 400 heb betaald bij vagtechniek en niet dat bedrag nog een keer wil betalen bij een andere tuner..
Dit is wel slecht van ze.

Kom wel vaker auto's tegen die getuned zijn naar 180/190 pk met 320/330nm en het nog halen ook.

330nm is alleen het max voor de DSG bak.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Rainesh schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:41:
[...]

Dit is wel slecht van ze.

Kom wel vaker auto's tegen die getuned zijn naar 180/190 pk met 320/330nm en het nog halen ook.

330nm is alleen het max voor de DSG bak.
Ik rijdt schakel :p

Maar oke, iedereen zou dus toch meer verwachten begrijp ik. Zal vagtechniek nogmaals mailen of er iets mogelijk is en anders misschien van de zomer maar alsnog opnieuw chippen 🥲

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
The Eagle schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:46:
[...]

Famous schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:18:
[...]

Moeten we de discussie van de verschillende banken weer opstarten? :p
Afwijking van 10 pk kan prima, ook met deze vermogens.

Het verschil in Nm ben ik het wel mee eens dat dat een redelijk verschil is.
Maarja, what you gonna do.. opnieuw laten afstellen voor een klein beetje extra?

Blijkbaar reed het goed (of niet omdat hij hem liet banken?) dus niet druk om maken :D

Moet zelf altijd terug denken aan deze, leuk JD800 achterop maar meer dan 10% afwijking..
YouTube: Audi RS6 - Op de rollenbank
Waar je ook rekening mee moet houden is het verschil qua meten tussen meten aan de krukas en meten aan de wielen. Je hebt altijd verlies in de overbrenging / aandrijflijn en dat is meestal ergens rond de 10%. Dat wat VW (de leverancier / fabrikant) opgeeft in de spec's is gemeten aan de krukas terwijl een 'Dyno Run' uiteraard alleen aan de wielen kán meten.

Als je het 'zuiver' wilt houden dan moet je dus ook éérst een Dyno-Run laten maken voordat er aan de auto geschroefd wordt. Je houdt dan alleen nog het verschil tussen de Dyno-Banken als variabele over (én daar zitten ooit 'FUN' banken tussen die erg optimistisch kunnen 'rekenen').

@giovanni2903 De Dyno-Bank van VAG techniek (Nuenen) ken ik alleen als érg conservatief / nauwkeurig.

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 12-02-2021 14:08 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Alle opmerkingen over verschillen en metingen ten spijt: als je als bedrijf adverteert met +30pk voor xxx dan moet je dat ook aantoonbaar leveren. En dan PK's en geen kreupele pony's, of maar de helft waar voor betaald is.
Anders kun je net zo goed een auto met een sterker blok kopen. Kom op zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
The Eagle schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:13:
Alle opmerkingen over verschillen en metingen ten spijt: als je als bedrijf adverteert met +30pk voor xxx dan moet je dat ook aantoonbaar leveren. En dan PK's en geen kreupele pony's, of maar de helft waar voor betaald is.
Ik weet niet wat je zelf rijdt, maar jij zou het hier dus niet mee eens zijn begrijp ik. Ik denk niet dat ik veel te eisen heb namelijk. Ze hebben m gechipt en ik heb meer vermogen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

giovanni2903 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:35:
[...]

Ik weet niet wat je zelf rijdt, maar jij zou het hier dus niet mee eens zijn begrijp ik. Ik denk niet dat ik veel te eisen heb namelijk. Ze hebben m gechipt en ik heb meer vermogen..
Klanten zoals jou wil ik altijd hebben _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:17
giovanni2903 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:35:
[...]

Ze adverteren toch met waardes? Als daar geen vette disclaimer bij staat of vereisten waaraan je zelf moet voldoen dan is het minste wat je kan doen ze even bellen. Desnoods vragen zij aan jou of hij daar ook op de bank mag om het tegendeel te bewijzen.

Ik heb bij JD betaalt voor 40pk en 100Nm koppel en daar stond bij dat het x percentage kan afwijken afhankelijk van auto/versnellingsbak. Ik kreeg echter 52pk en 115Nm koppel. Ik had wel het pakket met voor en na meting op de bank en “maatwerk”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
The Eagle schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:13:
Leuk, maar niet daar op de bank geweest, dus:

Hoeveel tijd zit ertussen?
Is er wat mis mee?
Waar baseren zij de waardes op? Vast hun eigen bank..

Waardes beïnvloed je met een druk op de knop...
Moest die maar voor een stage1 met bank gaan(?), denk ik althans.
Achteraf is het leuk praten..

@GeeMoney dat JD meer vermogen “bankt” snapt ik wel ;)
Of je ze hebt betwijfelt ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Famous schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 21:22:
[...]

Leuk, maar niet daar op de bank geweest, dus:

Hoeveel tijd zit ertussen?
Is er wat mis mee?
Waar baseren zij de waardes op? Vast hun eigen bank..

Waardes beïnvloed je met een druk op de knop...
Moest die maar voor een stage1 met bank gaan(?), denk ik althans.
Achteraf is het leuk praten..

@GeeMoney dat JD meer vermogen “bankt” snapt ik wel ;)
Of je ze hebt betwijfelt ik..
Ze kunnen in ieder geval 20% afwijken en dan zit ik nog binnen de afspraken :p.
En de meting op voorhand zit er natuurlijk dan ook 20% naast. Als die bank tussentijds aan te passen is dan kan ik alsnog genaaid zijn natuurlijk maar de incease van 52pk staat lijkt mij, ongeacht waar ik vandaan kom?

[ Voor 15% gewijzigd door GeeMoney op 12-02-2021 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
MLLL schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 21:15:
[...]

Klanten zoals jou wil ik altijd hebben _/-\o_
Hahah dat snap ik. Maar ik heb zelf niet voor testbank gekozen bij vagtechniek, dus ik denk dat ik weinig te eisen heb. Die waardes die ze aangeven is niet wat elke auto behaald toch..
Ik zal ze even een mailtje sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
giovanni2903 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:52:
[...]

Hahah dat snap ik. Maar ik heb zelf niet voor testbank gekozen bij vagtechniek, dus ik denk dat ik weinig te eisen heb. Die waardes die ze aangeven is niet wat elke auto behaald toch..
Wat wil je met dat mailtje bereiken? Je hebt een 1.4TSi elders laten tunen en verwacht daarna dat VAG-Techniek je gaat vertellen dat er iets niet klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakin77
Freakin77 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 22:27:
[...]

Ik heb nog geen info gevonden. Wil het morgen even testen in de auto, wellicht is het ook gewoon met dat knopje.
Getest. Met die knop kan ik dus alleen de TIJD, SERVICE en de COPYRIGHT info tonen. Ik ben dus bang dat je met een digitaal dashboard dus gewoon geen SOC optie hebt. Wel ruk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Will_M schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 23:00:
[...]

Wat wil je met dat mailtje bereiken? Je hebt een 1.4TSi elders laten tunen en verwacht daarna dat VAG-Techniek je gaat vertellen dat er iets niet klopt?
Andersom. Hij is gechipt bij vagtechniek en op de bank geweest bij iemand anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Op de website van vagtechniek staat wel hetvolgende:

Wat is inbegrepen?:
Toename van vermogen en trekkracht naar minimaal de opgegeven waardes voor uw auto

Ga het er gewoon op wagen en ze even bellen morgen. Verschil is testbank verklaart niet 275nm ipv 320 lijkt me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-09 06:58
Je maakt vrij weinig kans, je hebt de auto immers laten meten op een totaal andere locatie, waar hele andere waardes uit kunnen komen.

Als VT zegt, kom hier maar banken, dan weet ik 100% dat je wel die waardes gaat halen. Het manipuleren van de waardes is zo gemakkelijk namelijk. VT en JD waardes zijn altijd vrij hoog.

Zolang het maar goed rijdt, waardes zeggen zo weinig. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Enige manier om achter het extra vermogen te komen is op dezelfde rollenbank een test te doen voor chiptuning en eentje na chiptuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 21:29
Zelf diverse bmw's laten chippen. Je kan eigenlijk nooit iets garanderen, elke motor is anders.
Hoe de auto gereden is, km-stand, soort benzine , toestand bougies en luchtfilter, etc, etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Freakin77 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:51:
Precies dat.

28 euro en er ff opgezet, het verschil is wel weer top te zien. Maar 't blijft duur voor een stukkie metaal met een rubber stripje :)

Hier de prijzen van de dealer trouwens: https://www.volkswagen.nl...e-producten/ruitenwissers (alles ex montage kosten). Volgens mij gebruiken die overigens een ander merk.
Aangezien ik donderdagavond de passat van de dealer terugkreeg MET een setje nieuwe wisserbladen voor en achter: confirmed, het zijn GEEN aerotwins. Wat het dan wel zijn geen idee, maar er gaat iig slechts 1 stukje rubber over de ruit en geen twee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Omdat ik mijn huidige Discover Media MIB2 wilde vervangen door een Discover Pro MIB2.5 heb ik er een gekocht.

Ik zit alleen met het volgende. Ik heb nog een passende frame nodig. Van wat ik heb kunnen ontdekken hebben de facelift modellen de kleuren piano black of polar night als inleg kleur. Helaas lijkt de polar night donkerder dan wat in mijn golf zit.

Iemand enig hoe het zit met de kleuren en hoe ik de kleur type/naam in mijn auto kan ontdekken.

Ben bang dat de facelift kleuren veranderd zijn waardoor ik waarschijnlijk geen passende frame kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 20-09 17:11
The Eagle schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 15:00:
[...]

Aangezien ik donderdagavond de passat van de dealer terugkreeg MET een setje nieuwe wisserbladen voor en achter: confirmed, het zijn GEEN aerotwins. Wat het dan wel zijn geen idee, maar er gaat iig slechts 1 stukje rubber over de ruit en geen twee :)
Een Aerotwin heeft ook ‘maar’ 1 stuk rubber dat over de ruit gaat. Zie https://www.bosch-aerotwin.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:54
TranceSetter schreef op zondag 14 februari 2021 @ 18:52:
[...]

Een Aerotwin heeft ook ‘maar’ 1 stuk rubber dat over de ruit gaat. Zie https://www.bosch-aerotwin.com/
Ja precies, is niks meer dan een merknaam. Valeo heeft ze ook. Je hebt de oude ruitenwissers en de nieuwe. Is niks anders.
MLLL schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 08:07:
Enige manier om achter het extra vermogen te komen is op dezelfde rollenbank een test te doen voor chiptuning en eentje na chiptuning
Idd, dan heb je een echte ‘nulmeting’, verschillende rollerbanken zegt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

TranceSetter schreef op zondag 14 februari 2021 @ 18:52:
[...]

Ah, dan is dat wellicht aangepast in de loop der tijd. Heb op de Peug van mijn vriendin ook aerotwins zitten en die hebben wel twee stukken rubber. Dat was mijn referentie :)
Maar goed, mijn nieuwe wisserbladen van de dealer staat geen merkje op iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 08:38
giovanni2903 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:52:
[...]

Hoe lang duurde de test op de testbank? Ging die "snel" door de toeren heen of niet?

Ik zie namelijk dat je (redelijk) grote velgen op je golf hebt steken. Als je een snelle test hebt (snel klimmend door de toeren) is je meting niet altijd even accuraat/realistisch.
De reden is dat je velgen+banden van 50km/u naar 200km/u brengen op de rollenbank gewoon vermogen en koppel kost. Bij grote velgen is dit nog een stukje meer. (de "draaiende inertie" is groter).

Los daarvan zou ik liever wat lagere cijfers hebben dan hogere, kwestie van het wat marges te hebben.

Dus met 18inch op een testbank die redelijk snel de toeren in gaat zijn je metingen heus niet verkeerd. Plus al hetgene dat hier al verteld is (andere test bank, etc.)

[ Voor 5% gewijzigd door AndRo555 op 14-02-2021 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
AndRo555 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 22:16:
[...]

Hoe lang duurde de test op de testbank? Ging die "snel" door de toeren heen of niet?

Ik zie namelijk dat je (redelijk) grote velgen op je golf hebt steken. Als je een snelle test hebt (snel klimmend door de toeren) is je meting niet altijd even accuraat/realistisch.
De reden is dat je velgen+banden van 50km/u naar 200km/u brengen op de rollenbank gewoon vermogen en koppel kost. Bij grote velgen is dit nog een stukje meer. (de "draaiende inertie" is groter).

Los daarvan zou ik liever wat lagere cijfers hebben dan hogere, kwestie van het wat marges te hebben.

Dus met 18inch op een testbank die redelijk snel de toeren in gaat zijn je metingen heus niet verkeerd. Plus al hetgene dat hier al verteld is (andere test bank, etc.)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fQoxSjlkGbNzhQcUoAh9OYTDufM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ryjlc1DVTZ4we3YkUaFpCxKX.jpg?f=fotoalbum_large

geen idee wat snel door de toeren precies is, maar dit is de tabel die ik mee kreeg. Ik heb inderdaad 18 inch velgen (met zomerbanden)

[ Voor 11% gewijzigd door giovanni2903 op 14-02-2021 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Scrtz schreef op zondag 14 februari 2021 @ 18:56:
[...]

Idd, dan heb je een echte ‘nulmeting’, verschillende rollerbanken zegt niks.
voor nu laat ik het wel even zo. uiteindelijk kan ik altijd nog voor een andere stage 1+ gaan, waar ik dan ook meteen kies voor RON98. dat heb ik nu bijv ook niet in de stage1 chip wat waarschijnlijk ook verschil maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@giovanni2903 iedereen moet het zelf weten natuurlijk maar echt een monster wordt het natuurlijk niet met alleen wat chipjes. Deze increase (Stage1) vond ik op “normale” auto’s leuk (prijs/kwaliteit) maar ik zou, met alle respect, geen stage 2 of 3 op een 150pk handbak laten zetten.
Koop dan iets wat af fabriek ook echt al potentie heeft en die dat ook goed kan hebben.

Opnieuw laten chippen zou ik dus ook niet doen, dat is gewoon geld weggooien alleen maar voor je eigen gevoel op te krikken :).

[ Voor 14% gewijzigd door GeeMoney op 14-02-2021 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
GeeMoney schreef op zondag 14 februari 2021 @ 23:17:
@giovanni2903 iedereen moet het zelf weten natuurlijk maar echt een monster wordt het natuurlijk niet met alleen wat chipjes. Deze increase (Stage1) vond ik op “normale” auto’s leuk (prijs/kwaliteit) maar ik zou, met alle respect, geen stage 2 of 3 op een 150pk handbak laten zetten.
Koop dan iets wat af fabriek ook echt al potentie heeft en die dat ook goed kan hebben.

Opnieuw laten chippen zou ik dus ook niet doen, dat is gewoon geld weggooien alleen maar voor je eigen gevoel op te krikken :).
heb je ook wel weer gelijk in inderdaad :)
het kan altijd wel beter, gekker en sneller, maar ik moet accepteren wat ik nu heb. geld groeit helaas niet aan bomen :p

[ Voor 8% gewijzigd door giovanni2903 op 14-02-2021 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Nu online

Antera

giovanni2903 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 22:48:
[...]

[Afbeelding]

geen idee wat snel door de toeren precies is, maar dit is de tabel die ik mee kreeg. Ik heb inderdaad 18 inch velgen (met zomerbanden)
Als de afrolomtrek klopt met het originele is er letterlijk niks aan de hand en kloppende opgegeven waardes of je nu 18 of 20 inch eronder hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:41

3_s

Geen idee waar dit te plaatsen, dus doe ik hier maar een poging.
Ik heb een Tiguan uit 2017 met navigatie (het nieuwe model). Als ik Spotify afspeel, komt lied en uitvoerder op het scherm.
Sinds kort blijft daar altijd het eerste lied staan, wordt dat niet meer geupdatet als het volgende afspeelt.
Dit is zowel bij mij als bij mijn vrouw. Beide met een oneplus (7t pro & 6).

Iemand een idee waar te zoeken? Gsm of auto?

Hopelijk is de uitleg een beetje duidelijk :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005

RnB

Iemand bekend met het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RgveNFChTckffW67yw0fbU06YHY=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/pCVgMh5cnXNvmzBsqthTonNQ.gif?f=fotoalbum_large

Ik kreeg ineens de melding Olie Aftappen aub, zie instructieboekje + de bijbehorende icoontjes in mijn dashboard te zien na een rit van een half uur.

Ik kan deze melding echter niet terug vinden in het instructieboekje en op Google kom ik er niet echt uit, lees wat verhalen over het verversen van de olie en een teveel aan olie.

Ik heb gisterochtend wel mijn olie bijgevuld met een liter, omdat alleen het puntje van de peilstok nat was(dus nog onder het minimum). Daarna wat ritjes gehad en vanochtend dezelfde rit als net gemaakt, ook zonder problemen.

Bugje of serieuze problemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 18:58
Zonder te peilen zullen we het niet weten. Tot op zekere hoogte kan teveel olie nog gevaarlijker zijn dan te weinig olie. Dus als de wiedeweerga pijlen als de auto koud is en vlak staat.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005

RnB

Hm, ik heb helemaal niet in de gaten gehad dat ik mijn olie moet peilen op een vlak stuk. Ik heb gepeild met de auto op mijn oprit, die iets schuin afloopt.

Net naar een vlak stuk gereden, 10min gewacht en gepeild. Het motorolie peil iets boven het maximum…

Kan het zijn dat ik net wel, net niet de threshold voor de sensor heb bereikt? Want ik heb vanochtend dus zonder melding dezelfde rit gemaakt als toen ik vanavond met melding de rit heb gereden.
Tevens heb ik net bij een ritje ook geen melding gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 18:58
RnB schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:23:
Hm, ik heb helemaal niet in de gaten gehad dat ik mijn olie moet peilen op een vlak stuk. Ik heb gepeild met de auto op mijn oprit, die iets schuin afloopt.

Net naar een vlak stuk gereden, 10min gewacht en gepeild. Het motorolie peil iets boven het maximum…

Kan het zijn dat ik net wel, net niet de threshold voor de sensor heb bereikt? Want ik heb vanochtend dus zonder melding dezelfde rit gemaakt als toen ik vanavond met melding de rit heb gereden.
Tevens heb ik net bij een ritje ook geen melding gehad.
Dat kan zeker, als de auto op een bepaalde manier schuin staat kun je de sensor triggeren. Het beste is toch om er iets uit te halen. Uit welke regio kom je?

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
aftappen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

3_s schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:48:
Geen idee waar dit te plaatsen, dus doe ik hier maar een poging.
Ik heb een Tiguan uit 2017 met navigatie (het nieuwe model). Als ik Spotify afspeel, komt lied en uitvoerder op het scherm.
Sinds kort blijft daar altijd het eerste lied staan, wordt dat niet meer geupdatet als het volgende afspeelt.
Dit is zowel bij mij als bij mijn vrouw. Beide met een oneplus (7t pro & 6).

Iemand een idee waar te zoeken? Gsm of auto?

Hopelijk is de uitleg een beetje duidelijk :-).
Dikke kans dat je telefoon een update heeft gehad van android auto, spotify of beiden. Je auto zal niet veranderd zijn gok ik ;)
Maar daar zit wel de kern denk ik: software van de headunit naar een nieuwe versie.

Je zou nog kunnen proberen om de telefoons en de headunit elkaar te laten vergeten. BT weggooien op beiden etc, kijken of dat helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:41

3_s

@The Eagle Het is zonder Android Auto (te veel gedoe, altijd kabeltje inpluggen dat dan weer los komt). Maar zal inderdaad aan gsm liggen, tenzij Tiguan plots begonnen is met OTA updates :D.

Ik heb ook al gemerkt dat de tijdsindicatie per drie seconden verspringt, terwijl dat bij m'n Samsung S8 per seconde was. Niet storend, gewoon gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzu
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-12-2022
ReneLou schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 10:05:
[...]

Hoezanna , we zijn inmiddels even verder maar het werkt !! Ik heb mijn auto kunnen registreren.

Na vele pogingen en systeem reset proberen wat nooit werkte en diverse e-mails naar de helpdesk en een zelfde hoeveelheid antwoorden is het gelukt. Dinsdag avond zat ik in de auto op mijn vrouw te wachten met contact uit. Ik dacht ; ik ga alles nog eens trachten te resetten omdat ik me toch verveelde 😁. Blijkt gisteren dat ik hoofdgebruiker kan worden van de wagen en een aanschaf ( abonnement ) kan afsluiten voor de wagen.

Ik heb het guide en inform afgesloten voor 1 jaar ( omdat er helemaal niets actief stond ) en ben benieuwd of het een beetje gaat werken. Als het niets is, verleng ik het niet na het eerste jaar. Ik hou jullie op de hoogte van de features en of het bevalt.

Wel heb ik de We-Connect helpdesk gemaild hoe het nu zit met het abonnement wat er nog op zit tot november 2021 vlgs We-Connect zelf. Kijken of ze er in mee kunnen gaan, of dat het me echt € 79,- per jaar gaat kosten. Na aangemeld voor contract wacht ik nu wel op akkoord & betaling omdat de aanvraag in behandeling is.
Helemaal top, ik zit met hetzelfde probleem sinds eind oktober.. Hoe heb je het nou uiteindelijk voor elkaar gekregen? Ben echt benieuwd :)

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 20:01
Iemand bekend met de 'kevlar' koppeling van tmg voor dq200. Gemodificeerde set van Luke waarbij de koppelingsplaten in kevlar zijn uitgevoerd, voor meer koppel te verdragen.

Benieuwd of deze koppeling minder slipt dan de nieuwe materialen van Luke bij koud/vochtig weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Waarom is het zo lastig om een Golf GTE te vinden met een 2017/2018 bouwjaar te vinden? (Golf 7.5).

En de 2015 versies gaan voor de hoofdprijs weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Zag vandaag een golf8 met pech langs de weg (berger kwam net aanrijden), is wel erg veel pech hebben met zo'n nieuwe bak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 08:38
giovanni2903 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 19:22:
Zag vandaag een golf8 met pech langs de weg (berger kwam net aanrijden), is wel erg veel pech hebben met zo'n nieuwe bak
;)

Afbeeldingslocatie: https://www.weibull.com/hotwire/issue21/ht21_1.gif

(idealiter wordt al die infant mortality er tijdens productie/QC al uitgehaald, maar de realiteit is uiteraard net wat anders)

[ Voor 18% gewijzigd door AndRo555 op 19-02-2021 19:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

ThaddeusX schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 18:54:
Waarom is het zo lastig om een Golf GTE te vinden met een 2017/2018 bouwjaar te vinden? (Golf 7.5).

Omdat auto's in NL gekocht worden op bijtelling :) In 2015 betaalde je 7% bijtelling, dan gaan ze als harde broodjes. Voor mensen waarbij het sowieso al binnen budget valt, maar ook voor mensen waar het eigenlijk buiten budget valt maar met iets bijbetalen lagere bijtelling te hebben toch goedkoper uit bent.

In 2017/2018 betaal je over een PHEV de volle 22% bijtelling, en dan was de meerprijs t.o.v een normale 1.4/1.5TSI het niet waard.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• giovanni2903
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HdnWaIz5rJkhZ68nTNbkBCwAfhM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Onu9DNYiQYxBynmuCx40k2RI.png?f=fotoalbum_large

Gister mijn mib1 discover pro (rechts natuurlijk :p) in de auto laten zetten door Antera, super blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:43
ThaddeusX schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 18:54:

De meesten zullen tot eind 2015 zijn geleverd, ivm met de bijtelling inderdaad. Vond ze trouwens grof snel afschrijven, nieuwprijs rond de 45k (de mijne althans)..... nu op marktplaats voor 13-14k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
stylezzz schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 23:37:
[...]

De meesten zullen tot eind 2015 zijn geleverd, ivm met de bijtelling inderdaad. Vond ze trouwens grof snel afschrijven, nieuwprijs rond de 45k (de mijne althans)..... nu op marktplaats voor 13-14k.
En zelfs voor 13k zou ik er geen kopen uit die periode. Ik kan het nergens op baseren maar ik ben bang dat áls er iets mee is het gelijk een duur grapje is. En volgens mij is het net als met een Tesla, die neem je echt alleen voor de bijtelling, niet omdat het een fijne auto is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:43
Ik mag zeggen dat ik er 5 jaar tot grote tevredenheid mee heb gereden. Nooit iets gemankeerd, behalve een terugroepactie dat de casing van de accu vervangen moest worden. Je hebt helemaal gelijk als er wat aan gaat mankeren dat het meteen duur word, maar dat is niet GTE eigen maar voor alle hybrides. Overigens was het uiteraard een keuze ivm met de bijtelling, maar het was een heel fijne auto... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
stylezzz schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 09:40:
Ik mag zeggen dat ik er 5 jaar tot grote tevredenheid mee heb gereden. Nooit iets gemankeerd, behalve een terugroepactie dat de casing van de accu vervangen moest worden. Je hebt helemaal gelijk als er wat aan gaat mankeren dat het meteen duur word, maar dat is niet GTE eigen maar voor alle hybrides. Overigens was het uiteraard een keuze ivm met de bijtelling, maar het was een heel fijne auto... :)
VW maakt geen auto’s die niet fijn zijn :)
Misschien uitte ik mij ook verkeerd. Hij is mooi (op de gekke dagrijverlichting na) en als er power in de accu zit is ie leuk. Maar kan mij voorstellen dat vanwege de dure risico’s particulieren in de 2e hands markt dan liever toch voor een normale 1.4 of 1.5 gaan.

En wat verder denkend: toen ik mijn GTD7 in 2018 inleverde kreeg ik een aanbod om hem voor 20 over te nemen. Die moeten dan nu wel voor 15 te vinden zijn. Dan is wat mij betreft de keus snel gemaakt qua betrouwbaarheid en vooral power.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 20-02-2021 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Iemand enig idee of in mib1 discover pro die verkeersborden mogelijk is? Op mn discover media liet ie in de linker bovenhoek zien wat de maximumsnelheid is, maar op mn discover pro niet.. heb bij instellingen gekeken en die functie aangezet. Dan zegt ie het volgende: "let extra goed op de verkeersborden alstublieft". Maar ze staan er alsnog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

MK_ schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:43:
[...]

Omdat auto's in NL gekocht worden op bijtelling :)
Voor de zakelijke markt is bijtelling een issue maar voor de particulier die koopt zeker niet. Dus wat je zegt klopt niet echt.

[ Voor 5% gewijzigd door Slasher op 21-02-2021 18:57 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Slasher schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:56:
[...]
Voor de zakelijke markt is bijtelling een issue maar voor de particulier die koopt zeker niet. Dus wat je zegt klopt niet echt.
Meer van de helft van de nieuwverkopen zijn zakelijk. Van het gedeelte particuliere kopers is tegenwoordig ook al 2/3 een A- of B- segmenters. Als je dan ook nog eens het gedeelte PHEV's onder nieuwverkochte auto's bekijkt, dan zie je gewoon dat de markt voor een nieuwe PHEV C-segmenter in Nederland aan particulieren gewoon erg klein is.

Het is al langer bekend dat, vooral in Nederland, de automarkt bepaald wordt door de zakelijke markt en bijkomende de bijtelling.

Let op: ik heb het hierbij expliciet om nieuwverkopen, niet over tweedehandsjes of jong gebruikte auto's.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:01

GerCor

Zonder dallen geen pieken

giovanni2903 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:01:
Iemand enig idee of in mib1 discover pro die verkeersborden mogelijk is? Op mn discover media liet ie in de linker bovenhoek zien wat de maximumsnelheid is, maar op mn discover pro niet.. heb bij instellingen gekeken en die functie aangezet. Dan zegt ie het volgende: "let extra goed op de verkeersborden alstublieft". Maar ze staan er alsnog niet
Zeker. Bij mij staat het netjes in beeld.

@Scrtz Telefoon al geprobeerd? De functie: auto ontgrendelen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
GerCor schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:43:
[...]

Nee nog niet, moet ik nog keer doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
GerCor schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:43:
[...]

Hmm apart, heb alle instellingen al nagekeken.. weet jij het misschien? @Antera

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
giovanni2903 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:01:
PSD en VZA in de coding van 5F ff aanvinken en herstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Rainesh schreef op maandag 22 februari 2021 @ 07:53:
[...]

PSD en VZA in de coding van 5F ff aanvinken en herstarten
Ik heb alleen een obd11, geen vcds..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Nu online

Antera

Byte 24 bit 6 en bit 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Laatst online: 01:11
HenkEisDS schreef op woensdag 30 december 2020 @ 01:01:
Golf Variant 1.5 eTSI 96kW DSG R-Line besteld! Gitzwart met bijna alle opties. Bergamo 18” velgen,
LED Matrix ('IQ.Light'), panoramadak en de meeste elektrische snufjes en veiligheidsdingen.

Gaat helaas nog wel even duren voor ik hem heb... Hoop dat ik hem voor de lente heb.

Dat dak lijkt me echt fijn rijden.
[Afbeelding]
Denk die lelijke Duitser even weg. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/unByE9uPqo_VBZmO0g8Ohvgx_Ls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/10mf27WpeMIQIirQq60NOwCe.jpg?f=fotoalbum_large

Klote aliExpress... Ik stond al in de startblokken om naar de dealer te rennen. :+

Iemand ervaring met de doorlooptijd bij het bestellen van een nieuwe Volkswagen via een leasemaatschappij tijdens Covid? 8-12 weken was de indicatie. Ben verder niet ongeduldig hoor, wil alleen alles graag zo snel mogelijk hebben. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die 8-12 weken staat nog steeds. En da's best netjes, want pre-covid was het ook altijd 2 a 3 maanden (muv gewilde modellen / motoren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
HenkEisDS schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:43:
[...]

[Afbeelding]

Klote aliExpress... Ik stond al in de startblokken om naar de dealer te rennen. :+

Iemand ervaring met de doorlooptijd bij het bestellen van een nieuwe Volkswagen via een leasemaatschappij tijdens Covid? 8-12 weken was de indicatie. Ben verder niet ongeduldig hoor, wil alleen alles graag zo snel mogelijk hebben. :9
De dealer die hem mag leveren kan je tot op de minuut nauwkeurig vertellen hoe laat het tijdslot op de lopende band is gereserveerd. Daar een week of 2 bij op tellen en je hebt een stevige indicatie van leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Had met de oude scan (discover media) wel byte 24. Nu met nieuwe scan niet meer.. gaat m niet worden dus 😅

• Freakin77
Vraagje aan de particulieren hier: normaal doe ik elk jaar onderhoud bij de VW, maar nu met het vele thuiswerken heeft mijn golf 7.5 maar 6-7000 km gereden in een heel jaar. In juni normaal gesproken een beurt, maar is dat wel nodig? Dealer roept vast van wel, maar hoe denken jullie er over? Wat zijn jullie van plan dit jaar?

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Zitten hier ook liefhebbers/eigenaren van youngtimers?
Ben net de trotse eigenaar van een 2002 T4 die ik als werkbus heb gekocht maar wel helemaal naar mijn wens ga verbouwen/behandelen.

Gruwelijk gejatte Icoon!

• Dennisdn
  • Nu online
Freakin77 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:18:
Vraagje aan de particulieren hier: normaal doe ik elk jaar onderhoud bij de VW, maar nu met het vele thuiswerken heeft mijn golf 7.5 maar 6-7000 km gereden in een heel jaar. In juni normaal gesproken een beurt, maar is dat wel nodig? Dealer roept vast van wel, maar hoe denken jullie er over? Wat zijn jullie van plan dit jaar?
Meestal is er in die periode iets wat ze de zomer-check ofzoiets noemen. Soort mini-beurt waarin ze alles even nalopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

RZor schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:21:
Zitten hier ook liefhebbers/eigenaren van youngtimers?
Ben net de trotse eigenaar van een 2002 T4 die ik als werkbus heb gekocht maar wel helemaal naar mijn wens ga verbouwen/behandelen.
Zeker wel. Op GoT is er voor alles wel een topic te vinden: Het youngtimer topic.

• Freakin77
Dennisdn schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:56:
[...]

Meestal is er in die periode iets wat ze de zomer-check ofzoiets noemen. Soort mini-beurt waarin ze alles even nalopen.
Oja, dat klopt inderdaad.

Hmm, ik zit opeens alleen te denken aan die mobiliteitsgarantie..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Nu online

mb1

Freakin77 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:18:
Longlife beurt is om de 24 mnd tussendoor alleen een "controle" beurtje dan behoud je ook mobiliteitsgarantie.
Wellicht kun je eens vragen of het niet wat meer budget kan?
Mijn vrouw had afgelopen jaar ook maar 7500 km met haar Kia gereden.
Bij Kia deden ze direct 20% van de prijs af maar deden de normale werkzaamheden.
Of ze bij VW ook zo praktisch zijn weet ik niet maar vragen staat vrij.
Mijn ervaring dat dit van dealer tot dealer nog wel eens wil verschillen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gladiator666
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 14:09
Hallo allen,

ik heb een nieuwe Volkswagen Golf Life 1.5 TSI aangekocht. Ik kan deze dinsdag gaan ophalen. Het betrof een "overschot" wagen dewelke ik voor een zeer goede prijs kon kopen. 1 ding had ik echter over het hoofd gezien en niet gecontroleerd tijdens de bezichtiging. Is tevens ook niet zo belangrijk, de koop gaat sowieso door.

Mijn vraag: het gaat over de richtingsaanwijzers vooraan. Is dit een lampje zoals vroeger in iedere auto of heeft deze zo een balkje dewelke aan de bovenzijde knippert... Ik heb hiervoor enkele uren liggen zoeken maar kan gewoonweg geen antwoord vinden.

Qua optielijst staat het volgende over de lampen: Koplamp volledig LED, LED dagrijverlichting, LED verlichting.

Ik weet dat ik niet de matrix lichten heb, doch is het standaard een Ledbalkje of een 'gewoon' knipperlicht (bulb)

Iemand die dit weet?

Alvast bedankt voor een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Nu online

Antera

Als je een strip hebt als knipperlicht is het led anders is het een halogeen lampje. Afhankelijk van het type koplampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Waarschijnlijk is 't een Golf 7 (MK2) oftewel een Golf 7.5? Dan is het knipperlicht bij de LED koplampen gewoon een LED.

Bij de LED Plus lampen zit ook de Dynamic Corner Light functie in de units in plaats van dat die functie in de mistlampen verwerkt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 12:48
Denk ook een golf 7 en geen golf 8. Richtingsaanwijzers zijn inderdaad nog gewoon een lampje daar.

Zal ook wel knipperlicht zijn, anders stond er zoals andere ook al hebben gezegd 'dynamisch knipperlicht' bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Golf 7 heeft geen dynamische knipperlichten (OEM) voor. Die bestaan niet.

Ik denk dat @Scrtz deze vraag van @Gladiator666 wel kan beantwoorden.

[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 28-02-2021 20:51 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gladiator666
Dank voor jullie reactie!

Ik heb uiteraard een foto, zie hieronder. Betreft wel degelijk een Golf 8.

https://www.autoscout24.b...Page&searchId=-1209839963

[ Voor 4% gewijzigd door Gladiator666 op 28-02-2021 21:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Gladiator666 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:02:
Dank voor jullie reactie!

Ik heb uiteraard een foto, zie hieronder. Betreft wel degelijk een Golf 8.

https://www.autoscout24.b...Page&searchId=-1209839963
Die heeft keurig z'n 'pinkers' IN de DRL zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gladiator666
Alvast bedankt voor reacties!

Maar heb ik nu een balkje als richtingsaanwijzer vooraan of een lampje (gelijk in oude auto's)

Groeten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giovanni2903
Gladiator666 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 02:18:
Alvast bedankt voor reacties!

Maar heb ik nu een balkje als richtingsaanwijzer vooraan of een lampje (gelijk in oude auto's)

Groeten
in het lichtbalkje (YouTube: 2020 VOLKSWAGEN GOLF 8 Life - FULL REVIEW (130 HP TSI) 00:12)
zoals Will_M ook al aangaf :)

[ Voor 4% gewijzigd door giovanni2903 op 01-03-2021 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gladiator666
Dank voor je reactie! Maar als ik naar de foto's kijk en vergelijk met de auto in je video zie ik dat ik andere lampen heb aan de voorzijde?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scrtz
Gladiator666 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 04:47:
[...]

Dank voor je reactie! Maar als ik naar de foto's kijk en vergelijk met de auto in je video zie ik dat ik andere lampen heb aan de voorzijde?
Dat klopt, in de video betreffen de LED Plus koplampen, jou Golf 8 heeft de normale LED koplampen met de 'ouderwetse' knipperlichten zoals je kan zien in onderstaande video met timestamp:
YouTube: Volkswagen Golf 8 Life 2020 - FIRST FULL In-depth review in 4K | Int...

Je hebt dus 3 types koplampen in de golf 8
LED: met ouderwetse knipperlichten in de koplamp zelf
LED Plus: knipperlichten in de led dagrijverlichting
LED Matrix: dynamische knipperlichten

Achterlichten heeft ook 2 types:
Standaard LED: Ook ouderwets knipperlicht onderin
Matrix LED: dynamische knipprlichten en 3D achterlicht design/verlichting

Vind het overigens best raar want bij een Golf 7.5 als je een beetje een rijke uitrusting bestelde zoals een Highline Business R dan had je in ieder geval al dynamische knipperlichten achter.

Bij sommige Golf 8 modellen in de configurator zoals de GTE en de GTI toont hij de afbeeldingen ook in de LED Matrix uitvoering, terwijl die auto's standaard voorzien zijn van LED plus. Ook een beetje vertekend beeld en goed opletten dus..

[ Voor 17% gewijzigd door Scrtz op 01-03-2021 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gladiator666
Dank voor jullie reacties!

Jammer dat ik de LED pinkers niet heb, maar nog 1 nachtje slapen en ik kan deze gaan halen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Gladiator666 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:18:

Jammer dat ik de LED pinkers niet heb, maar nog 1 nachtje slapen en ik kan deze gaan halen :-)
Je hebt wel de LED richtingaanwijzers. Volgens mij hebben ze niet eens meer anders.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tylen schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:54:
[...]

Je hebt wel de LED richtingaanwijzers. Volgens mij hebben ze niet eens meer anders.
Volgens de configurator wel: LED koplampen met halogeen richtingaanwijzers. Standaard op de Golf 8 Life.

Dus.... had daar eerst even gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

GerCor schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:27:
[...]

Volgens de configurator wel: LED koplampen met halogeen richtingaanwijzers. Standaard op de Golf 8 Life.

Dus.... had daar eerst even gekeken.
Wow. Ja dan kunnen het idd nog legacy richtingaanwijzers zijn. Thanks Cor.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Gladiator666 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:18:

Het voordeel: als je in de auto zit zie je er toch niets van :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

MeltedForest schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:35:
[...]

Het voordeel: als je in de auto zit zie je er toch niets van :P
Daarom is het ook zo mooi dat er legio mensen zijn die grof bijbetalen voor dynamische knipperlichten, dit terwijl als je in de auto zit je er echt 0,0 van ziet dus het is echt puur voor de status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Brilsmurfffje schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:53:
[...]

Daarom is het ook zo mooi dat er legio mensen zijn die grof bijbetalen voor dynamische knipperlichten, dit terwijl als je in de auto zit je er echt 0,0 van ziet dus het is echt puur voor de status.
Nope, want het gaat gecombineerd met LED Matrix lampen. Er zitten dus echt praktische en veiligheidsvoordelen aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Brilsmurfffje schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:53:
[...]

Beste is om aftermarket te kopen, kost veel minder dan Origineel.

Pagina: 1 ... 50 ... 140 Laatste