Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 49 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Famous schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 04:02:
[...]

Helemaal mee eens maar dit is wel, zeg 8(?) jaar geleden, voor kessy en echt een klein dropje (giesbeek/lathum).
Euh.... denk dat Lathum 1 van de meest criminele dorpen van Nederland is 😬...
Poosje op Riverpark gewoond tussen de verstopte Amsterdammers, op de Honingraat woont het goedkope tuig en de Mars staat vol Arnhemmers met zwart geld 😂

Maar ontopic: over Kessey, gisteravond Opsporing Verzocht weer mooie beelden hoe de nieuwste BMW’s worden gestript met Kessey. Nee, het blijft een optie die ik niet aanvink.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:59
Dennisdn schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 07:31:
[...]

Poosje op Riverpark gewoond tussen de verstopte Amsterdammers, op de Honingraat woont het goedkope tuig en de Mars staat vol Arnhemmers met zwart geld 😂

Maar ontopic: over Kessey, gisteravond Opsporing Verzocht weer mooie beelden hoe de nieuwste BMW’s worden gestript met Kessey. Nee, het blijft een optie die ik niet aanvink.
tis dat mijn auto het heeft (occasion), maar ik zou het idd nooit zelf bestellen.

overigens bedankt @Scrtz voor het melden van als je je vinger over dat streepje van het handvat veegt de auto dan vergrendeld, dat wist ik nog niet namelijk :) . pakte voorheen voor het vergrendelen namelijk wél de sleutel uit mn zak :P

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Dennisdn schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 07:31:
[...]

De campingzut misschien? :p
Voor de rest is het redelijk ons kent ons, klein dorpje. Althans dat krijg ik ervan mee als ik daar ben zwemmen B)

En niks tegen Arnhemmers eh! :9

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Famous schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:07:
[...]

En niks tegen Arnhemmers eh! :9
M'n eigen volk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Ik weet niet of dit het meest geschikte topic is, maar goed:

Wij hebben 2 auto's, een VW polo Bluemotion diesel uit 2010 en een VW golf benzine uit 2011.

De polo is nu mijn woon werkverkeer auto en rijd ik zo'n 15- 20k per jaar mee. De golf is nu de familie auto en rijden we maar 5-7k per jaar mee.

Een van beide auto's gaan weg voor een grotere auto (Touran :*) ) ivm gezinsuitbreiding, de vraag is alleen: welke. :)

De polo diesel heeft 210.000 op de teller, de golf benzine 97.000. de polo levert 2000 euro op, de golf ongeveer 4800 euro.

Wat zouden jullie doen? Het blijft een woon-werkauto waar ik dus 15-20k per jaar mee rijd...

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-09 14:53
geerttttt schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:54:
Ik weet niet of dit het meest geschikte topic is, maar goed:

Wij hebben 2 auto's, een VW polo Bluemotion diesel uit 2010 en een VW golf benzine uit 2011.

De polo is nu mijn woon werkverkeer auto en rijd ik zo'n 15- 20k per jaar mee. De golf is nu de familie auto en rijden we maar 5-7k per jaar mee.

Een van beide auto's gaan weg voor een grotere auto (Touran :*) ) ivm gezinsuitbreiding, de vraag is alleen: welke. :)

De polo diesel heeft 210.000 op de teller, de golf benzine 97.000. de polo levert 2000 euro op, de golf ongeveer 4800 euro.

Wat zouden jullie doen? Het blijft een woon-werkauto waar ik dus 15-20k per jaar mee rijd...
Sowieso de diesel want je rijdt veel te weinig om het kantelpunt te bereiken. Of heeft zo'n polo bluemotion TDI nog altijd die lage wegenbelasting? Dacht van niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Scrtz schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:28:
[...]

Sowieso de diesel want je rijdt veel te weinig om het kantelpunt te bereiken. Of heeft zo'n polo bluemotion TDI nog altijd die lage wegenbelasting? Dacht van niet toch?
Dat kantelpunt hangt in het geval van tweedehands, wel sterk af van het verschil in aanschafprijs tussen benzine en diesel, van de aan te kopen auto. Diesels (occasion) zijn goedkoop in aanschaf op het moment.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:34:
[...]

Dat kantelpunt hangt in het geval van tweedehands, wel sterk af van het verschil in aanschafprijs tussen benzine en diesel, van de aan te kopen auto. Diesels (occasion) zijn goedkoop in aanschaf op het moment.
Ja wat ik zeg, met wat ik moet bijbetalen voor onze nieuwe auto krijg ik voor de golf ongeveer 3000 euro meer geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

geerttttt schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:44:
[...]

Ja wat ik zeg, met wat ik moet bijbetalen voor onze nieuwe auto krijg ik voor de golf ongeveer 3000 euro meer geld terug.
Ik bedoel meer: stel je hebt twee vergelijkbare Tourans, eentje op benzine en eentje op diesel. Als je die diesel voor 4.000 euro minder kunt aanschaffen, dan loont het om je omslagpunt nog eens te herberekenen. Kon wel eens meevallen ineens.

Als ik zie wat de groothandel momenteel biedt op diesels dan schieten de tranen je bijna in de ogen. Maar dat kan best weer iemand anders z'n voordeel zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 03-02-2021 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Scrtz schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:28:
[...]

Nou ja ik betaal 237 euro per kwartaal, voor de golf betaal ik 124 euro per kwartaal. Dus tja dat is 113 euro meer, maar met de polo rijd ik 800-900km op een 40 liter diesel tank, terwijl de golf (ik dacht ongeveer) 700km op een 50 liter benzine tank haalt, maar dat weet ik minder precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
de auto die het meeste oplevert wegdoen lijkt me het verstandigst. die diesel rijdt ook nog is zuiniger

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:49:
[...]

Ik bedoel meer: stel je hebt twee vergelijkbare Tourans, eentje op benzine en eentje op diesel. Als je die diesel voor 4.000 euro minder kunt aanschaffen, dan loont het om je omslagpunt nog eens te herberekenen. Kon wel eens meevallen ineens.

Als ik zie wat de groothandel momenteel biedt op diesels dan schieten de tranen je bijna in de ogen. Maar dat kan best weer iemand anders z'n voordeel zijn.
oh pardon, de Touran wordt sowieso een benzine. De Touran wordt sowieso niet mijn woon-werk wagen, die blijft thuis voor het gezin. Dus met de Touran blijven we 5-10k per jaar rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

giovanni2903 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:50:
de auto die het meeste oplevert wegdoen lijkt me het verstandigst. die diesel rijdt ook nog is zuiniger
Wat jij omschrijft is ook mijn gevoel, maarja, welke auto gaat gemiddeld langer mee? Ze zeggen dat een diesel zo 300k loopt, maar is dat ook zo? En tegen welke onderhoudsprijs? Moet wel zeggen dat ik de polo kocht met 110.000km en zit nu op 210.000km en heb tot nu toe nooit problemen gehad, maar begrijp dat je rond 210 .000 de distributieriem moet vervangen om maar wat te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ah zodoende. Die Polo diesel, daarvan is de afschrijving nu wel gedaan, en is het gewoon lekker voordelig tokkelen natuurlijk. Alleen even de wegenbelasting in de gaten houden inderdaad. Is toch richting de 1.000 euro per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

The Eagle schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:03:
[...]

Net de dealer gesproken. Jawel: nieuwe koppeling en nieuw vliegwiel. Of ze nou de hele bak ook meteen vervingen was me even onduidelijk. Conclusie: Verbaqast me niks, en blij dat het lease is :P
Another DQ200 bites the dust :+
Update: destijds dus nieuw vliegwiel en een raparatie set met twee koppelingen gemonteerd.
Vandaag moestde Passat voor regulier onderhoud. Had het idee dat de DSG toch nog wat klapperde en bokte. Werd ook geconstateerd. Conclusie: mechatronic ws stuk. Waren nog wat andere dingen ook (tweeters achterin, draagarmen kraakten en moesten vervangen worden, nieuw gordel ivm slijtage en ergens een riem die piepte. Allemaal geconstateerd. Lang verhaal kort: zou vandaag klaar zijn, was het dus niet :+
Morgen leenauto ophalen en ws pas eind van de week klaar. Met de koppeling wilden ze me iig niet de weg op sturen.

Blij dat het lease is, de Passat is een hele fijne auto, maar als dit mijn eigen auto was had ik denk ik een heel andere discussie met de dealer gehad :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 15:49
Hoe veel heeft de passat gelopen en uit welk jaar is die?

Dit zijn toch wel serieuze kwalen...

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:54:
Ah zodoende. Die Polo diesel, daarvan is de afschrijving nu wel gedaan, en is het gewoon lekker voordelig tokkelen natuurlijk. Alleen even de wegenbelasting in de gaten houden inderdaad. Is toch richting de 1.000 euro per jaar.
Zeker, maar is het realistisch te denken dat ik vanaf 210.000 tot de 300.000 kan rijden zonder groot onderhoud? Zelfde geldt voor de Golf? Van 96.000 nu naar ongeveer 200.000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Update: leasemaatschappij wilde zeker weten dat de reparatie het issue zou verhelpen, dus die sturen eerst een expert langs. Waren nogal hoge kosten (3600). Best case fixen ze het gewoon, maar worst case trekken ze hem terug. Hoop niet dat laatste, want is verder hele fijne auto :(

Is van 2017, heeft nu 108k gelopen. Ergens wel fijn dat ze iemand langs sturen omdat het dan echt verholpen kan worden, maar die worst case zint me niet.

Edit: expert bevestigt verhaal van de dealer, vermoedelijk mechatronica stuk. Had er ook mee gereden en zef geconstateerd. Verwacht morgen een update van de leasemij :)

[ Voor 16% gewijzigd door The Eagle op 04-02-2021 21:57 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

geerttttt schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:46:
[...]

Zeker, maar is het realistisch te denken dat ik vanaf 210.000 tot de 300.000 kan rijden zonder groot onderhoud? Zelfde geldt voor de Golf? Van 96.000 nu naar ongeveer 200.000?
As je de auto normaal behandeld en hij tijdig zijn beurten/onderhoud krijgt, zou het in theorie goed moeten gaan. TDI's genoeg met hoge standen. Maar verdiep je even specifiek in jouw exacte type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danger89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 21:58
Er is ook een Telegram groep voor ID.3: https://t.me/vwid3_nl (voor mensen die deze auto willen kopen of al hebben gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:29
Iemand ervaring met “car net” en wat de kosten er van zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
sacaji schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 06:33:
Iemand ervaring met “car net” en wat de kosten er van zijn?
Het heet tegenwoordig "We Connect".
https://www.volkswagen.nl...biele-diensten/we-connect

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Leuke leenauto gekregen trouwens: Passat station Rline, en aan de opties te zien een highline. Ding is net een jaar oud en loaded :9
Gelukje mee gehad, ik had om een automaat gevraagd ivm ingreep aan mijn rechtse schoude deze week. Dit was wat ze hadden staan :+

[ Voor 3% gewijzigd door The Eagle op 05-02-2021 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyQ1
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11-09 14:34
Vanaf welke modellen cq radio is dit beschikbaar? Niet iets wat ik zelf thuis even inschakel volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 20:16
Weet iemand toevallig een plek waar ze retrofit doen voor Volkswagen Passat B8, verwarmde voorruit plaatsen?

Vaktechniek doet het helaas niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Ik giet lauw water over mijn voorraam, werkt sneller en is goedkoper.
Kan 200.000 keer gieten voordat je breakeven draait met een verwarmde voorruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 17:34
The Eagle schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:14:
Leuke leenauto gekregen trouwens: Passat station Rline, en aan de opties te zien een highline. Ding is net een jaar oud en loaded :9
Gelukje mee gehad, ik had om een automaat gevraagd ivm ingreep aan mijn rechtse schoude deze week. Dit was wat ze hadden staan :+
Na een b8 en b8.5 back 2 back gereden te hebben. Wat vind je van de verschillen in het onderstel?
Ik vind de b8.5 (1.5TSI DSG) een stuk speelser dan de b8 (was een 2.0TDI 6 bak) op vlak van onderstel. Het is nog niet Ford niveau van speels, maar als je even gas terug neemt midden in de bocht voel je het verschil met de pre-facelift wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:18

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

MLLL schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:15:
Is ook een manier.

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 10:48
Soullancer schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:58:
Weet iemand toevallig een plek waar ze retrofit doen voor Volkswagen Passat B8, verwarmde voorruit plaatsen?

Vaktechniek doet het helaas niet meer
Toevallig paar dagen geleden eentje gecodeerd die door JB Autoservice in Dieverbrug geretrofit was.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

AndRo555 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:20:
[...]

Na een b8 en b8.5 back 2 back gereden te hebben. Wat vind je van de verschillen in het onderstel?
Ik vind de b8.5 (1.5TSI DSG) een stuk speelser dan de b8 (was een 2.0TDI 6 bak) op vlak van onderstel. Het is nog niet Ford niveau van speels, maar als je even gas terug neemt midden in de bocht voel je het verschil met de pre-facelift wel.
Die B8.5 rijdt een stuk lekkerder en rustiger, maar heb hem nog niet echt de sporen kunnen geven. Bochtenwerk ook nog niet echt geprobeerd, en waar ik dat wel deed greep de lane assist in :+ Die heb ik miet op de B8 Wel het idee dat ie wat strakker stuurt. Maar sowieso reageert die b8.5 anders dan de b8. Highline Rline benzine vs comfortline business instapdiesel. De mijne heet niet voor niks Das Boot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pIhLxmv.jpg

Mooi hoor een witte auto in de sneeuw :)
Noog mooier wanneer hij weer gewassen word als de sneeuw weg is :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UMsFXoT.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door giovanni2903 op 08-02-2021 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:37

GerCor

Zonder dallen geen pieken

giovanni2903 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:40:
[Afbeelding]

Mooi hoor een witte auto in de sneeuw :)
Noog mooier wanneer hij weer gewassen word als de sneeuw weg is :P

[Afbeelding]
Sneeuw?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PRd3PdUkdazTqt0eQEvbdlEDi68=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l7jed4pXAwS1bp17tuGr4Yb1.jpg?f=fotoalbum_large

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
op dat stukje waait de sneeuw weg, de straten en de tuin ligt wel vol (bij mij dus). Jouw foto is wel erg mooi zeg :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Hier staat die schoon en droog binnen en daar blijft die momenteel nog even staan.
Ben bang dat ik met de zomerbandjes anders niet meer de garage binnenkom :+

loopt wat schuin omhoog en gleed met de schoenen al weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Famous schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:58:
Hier staat die schoon en droog binnen en daar blijft die momenteel nog even staan.
Ben bang dat ik met de zomerbandjes anders niet meer de garage binnenkom :+

loopt wat schuin omhoog en gleed met de schoenen al weg
heb gister ook al 2x vast gestaan op mn zomerbanden, dus verstandig idd. geen idee of winterbanden echt veel verschil maken met deze hoeveelheid sneeuw en een lage voorwielaangedreven auto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

giovanni2903 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:42:
[...]

heb gister ook al 2x vast gestaan op mn zomerbanden, dus verstandig idd. geen idee of winterbanden echt veel verschil maken met deze hoeveelheid sneeuw en een lage voorwielaangedreven auto..
Ja dat maakt heel veel verschil.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Help!!!! schreef op maandag 8 februari 2021 @ 19:07:
[...]

Ja dat maakt heel veel verschil.
tegen de tijd dat ik nu banden heb besteld en ze gemonteerd kunnen worden is die sneeuw al weg :9
maar regel ze wel optijd voor de volgende keer sneeuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:13
giovanni2903 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 19:11:
[...]

tegen de tijd dat ik nu banden heb besteld en ze gemonteerd kunnen worden is die sneeuw al weg :9
maar regel ze wel optijd voor de volgende keer sneeuw
Ik heb nog wel een setje liggen voor een Golf 7 :7 De bandenboer belde vandaag of ik ze er nog onder wilde, maar ik heb m’n Golf pas geleden verkocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giovanni2903
biobak schreef op maandag 8 februari 2021 @ 19:30:
[...]

Ik heb nog wel een setje liggen voor een Golf 7 :7 De bandenboer belde vandaag of ik ze er nog onder wilde, maar ik heb m’n Golf pas geleden verkocht.
ik wil eig weer crossclimate banden aanschaffen, hoef ik ook nooit te wisselen..
wel bedankt voor het aanbod.

[ Voor 16% gewijzigd door giovanni2903 op 08-02-2021 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

giovanni2903 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 19:40:
[...]

ik wil eig weer crossclimate banden aanschaffen, hoef ik ook nooit te wisselen..
wel bedankt voor het aanbod.
Ja dat is dus in de zomer geen grip en in de winter geen grip :+
Gewoon een setje winterbanden erbij halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
MeltedForest schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:03:
[...]

Ja dat is dus in de zomer geen grip en in de winter geen grip :+
Gewoon een setje winterbanden erbij halen.
Dan kan je, als de dealer waar de Polo vandaan komt, net zo goed Turanza t001 banden erop leggen.

Als mensen dan klagen “geen grip”; kun je zeggen dat ze onder de 2mm profiel moeten zitten voor ‘t gewisseld wordt :p

Kan er nog steeds niet bij dat deze banden onder een “sportievere” auto worden gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Famous schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:08:
[...]

Kan er nog steeds niet bij dat deze banden onder een “sportievere” auto worden gelegd.
Turanza t001 of crossclimate? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
giovanni2903 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:09:
[...]

Turanza t001 of crossclimate? :p
Turanza T001 banden van Bridgestone.
Wat een bagger banden zeg.

Heb mezelf misschien altijd verwend met de beste banden maar zelfs met goed warm asfalt en banden hebben ze er flink moeite mee.
De PSS deden het met vochtig weer nog bijna beter op een auto die lichter was met meer vermogen. En die banden hebben echt warmte nodig.
Klein prijsverschil wel :p

Edit:
Zie nu dat mijn oude GTI weer te koop staat.

https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

[ Voor 15% gewijzigd door Famous op 08-02-2021 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:50
Famous schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:13:
[...]

Turanza T001 banden van Bridgestone.
Wat een bagger banden zeg.

Heb mezelf misschien altijd verwend met de beste banden maar zelfs met goed warm asfalt en banden hebben ze er flink moeite mee.
De PSS deden het met vochtig weer nog bijna beter op een auto die lichter was met meer vermogen. En die banden hebben echt warmte nodig.
Klein prijsverschil wel :p

Edit:
Zie nu dat mijn oude GTI weer te koop staat.

https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios
Alsof er een half miljoen kilometers op dat leer gezeten is :X .
Is dat de af-fabriek leer?Ik kan mij niet herinneren dat mijn VAG auto's al zoveel wear-and-tear lieten zien na 150k km's.
En wat is dat toch met het verlagen tot in de kuip. Verre van comfortabel en het smoelt ook nog eens niet.
Of ben ik een ouwe zeur :P .

[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 08-02-2021 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
GeeMoney schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:40:
[...]

Alsof er een half miljoen kilometers op dat leer gezeten is :X .
Is dat de af-fabriek leer?Ik kan mij niet herinneren dat mijn VAG auto's al zoveel wear-and-tear lieten zien na 150k km's.
Was zeker af fabriek en bij verkoop (13xk) was het zeer netjes. Viel mij ook direct op.

Denk dat er wel meer km’s mee gereden zijn dan wat er in de advertentie staat.
Auto had geen originele Dyn (wel de kapjes) dus vraag me af of dat ondertussen wel ingebouwd is :p

Jammer dat die geen foto heeft met trekhaak, daar werd ik altijd op gewezen met de GTI.
Al met al was het wel een erg fijne auto!

En een onwijze schade import (door mij) :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
blijf het maar een lelijk ding vinden een golf 6 (gti) :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
giovanni2903 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:00:
blijf het maar een lelijk ding vinden een golf 6 (gti) :$
Smaken verschillen, vond het een leuke auto! Was wel begin 20 toen. Als ik nu een 6 GTI zie vind ik het nog leuk (als de binnenste rem achterlichten branden). Nostalgie? :>

Maar eerlijk is eerlijk, het rijdt toch aanzienlijk beter dan de Polo AW die ik nu heb :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Famous schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:05:
[...]

Smaken verschillen, vond het een leuke auto! Was wel begin 20 toen. Als ik nu een 6 GTI zie vind ik het nog leuk (als de binnenste rem achterlichten branden). Nostalgie? :>

Maar eerlijk is eerlijk, het rijdt toch aanzienlijk beter dan de Polo AW die ik nu heb :P
toch vind ik de laatste generatie polo een erg mooie auto (en mooier dan een golf 6). heb zelf getwijfeld tussen een seat leon, golf 7 en polo gti. maar toch voor de golf gekozen ipv polo omdat ie groter is en de seat vond ik van binnen niet mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
giovanni2903 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:08:
[...]

toch vind ik de laatste generatie polo een erg mooie auto (en mooier dan een golf 6). heb zelf getwijfeld tussen een seat leon, golf 7 en polo gti. maar toch voor de golf gekozen ipv polo omdat ie groter is en de seat vond ik van binnen niet mooi
In dat geval had ik sowieso voor de Polo GTI gekozen, al was het alleen al voor de DSG bak :p

Maar ben zeer blij hoor met de Polo!
Kan pas echt goed vergelijken als hier ook deftige banden onder liggen. Nu is het met droog weer in de 3 nog slippen, niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Famous schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:11:
[...]

In dat geval had ik sowieso voor de Polo GTI gekozen, al was het alleen al voor de DSG bak :p

Maar ben zeer blij hoor met de Polo!
Kan pas echt goed vergelijken als hier ook deftige banden onder liggen. Nu is het met droog weer in de 3 nog slippen, niet te doen.
ik wilde een stapje groter tov mijn seat ibiza, dus vandaar de golf. is net ff wat ruimer allemaal. maarja wie weet als opvolger ooit.
ik slip met mijn banden in de regen ook in 1/2 terwijl het goede zomerbanden (:p) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
toch maar even met biobak gechat, hij heeft 17inch Mak Wolf velgen liggen. deze ga ik dus toch maar overnemen, maar past dit gewoon op mijn golf 7 r-line waar nu 18inch salvador velgen op zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
giovanni2903 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:42:
[...]

Het zit nog een beetje op de grens. Zolang ze de sneeuw nog een beetje los weten te houden met schuivers dan hebben winterbanden nog heel veel zin. Maar het gaat nu zo hard... als het vandaag of morgen echt ingereden en ingevroren is, dan doen winterbanden ook niet zoveel meer. Voorwiel-drive is dan wel weer gunstig omdat daar ook het grootste gewicht ligt. (Maar juist daarom kun je met een RWD weer leuk door de bochten glijden nu :) )

[ Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 09-02-2021 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 11:27
Ik wissel mijn zomer-/winterwielen van onze auto's al jarenlang zelf, maar de laatste jaren werd het steeds meer een rotklusje, omdat ik het gevoel kreeg het voor niets te doen. Man-o-man, wat een flut winters. Maar toch maar weer ergens in november meen ik de winterwielen gemonteerd. Allemachtig, wat ben ik blij dat ik het maar weer heb gedaan.

Voor ons huis hebben wij en een verkeersdrempel en een schuinaflopende stoeprand. Omdat ik altijd achteruit op het pad parkeer is deze combinatie met zomerbanden niet te doen in de sneeuw. En met winterbanden? Alsof er geen sneeuw ligt. Wat is dat heerlijk door de sneeuw ploegen. Ik ben maar wat blij. En ook al worden de komende winters weer als 'van ouds', ik ga voorlopig niet meer klagen over dit klusje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 12:48
Moet je wel mee oppassen, want dit is een perfecte reden dat je ruit barst door de thermoshock. Zeker nu bij deze temperaturen van -15° kan lauw water van 25° al voor een lelijke barst zorgen.

Beste is gewoon laten ontdooien met voorruitontdooiing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakin77
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-01 13:19
Herkent iemand dit?

Ik rijdt een golf 7.5 uit 2018 (1.0TSI). Net voor einde garantie mijn accu (gratis) laten vervangen omdat de auto me 2 keer liet staan met een lage accuspanning.

De accu is dus halverwege 2020 splinternieuw geplaatst.

Vanwege de corona, en het vele thuiswerken, en omdat ik vaak de benenwagen pak, staat de auto momenteel veel stil en met die kou is het natuurlijk helemaal een ramp voor de auto.

Vandaag moest ik even wat uit de auto pakken (ik moet morgen naar een belangrijke meeting) en ik merkte al aan het (led)binnenlampje dat de accu weer liep te klojen. Auto gestart, ging in 1 keer goed maar wel de melding op de navi dat de accuspanning laag was. Ook in de VW app gaf ie aan dat de accuspanning laag was.

Stuk gereden en nu staat ie in de app weer goed (12.4 volt).

Nou snap ik dat het niet de meest makkelijke tijden zijn voor een auto, maar zijn die accu's tegenwoordig echt zo bagger? Zijn de extreme omstandigheden het probleem? Of ben ik als gebruiker wellicht het probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 06:44
@Freakin77 12.4 is wel wat aan de lage kant. Normaal zou je rond de 13 moeten zitten.
Wellicht heb je ergens iets van stroom weglekken? Heb je (bijvoorbeeld) een lampje aan staan standaard of een OBD stekker standaard in de poort hangen? (dat laatste had ik namelijk met mijn Alfa, bleek dat de OBD poort spanning bleef geven, de stekker was een bluetooth ding en die trok binnen een dag of 2 mijn accu compleet plat)

Overigens herken ik deze problemen helemaal niet met mijn Golf 7.5 (wel een 1.5 overigens)
Heeft tot nog toe elke ochtend en middag netjes gestart (ondanks de kou) en rij vrij veel korte stukjes momenteel.. maar zelfs met stoelverwarming, vooruitverwarming, spiegelverwarming, etc, alles aan.. maakt niet uit. Auto start zonder problemen elke keer weer.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Veel stilstaan met koude temperaturen is voor zo een redelijk kleine accu niet ideaal nee. Gewoon iets vaker rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 21-09 14:53
giovanni2903 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 23:14:
Veel stilstaan met koude temperaturen is voor zo een redelijk kleine accu niet ideaal nee. Gewoon iets vaker rijden :)
Nja iets vaker rijden is ansich ook geen oplossing als dat korte stukjes betreffen. Alleen bij langere ritten kan de accu weer een beetje opladen.

Het maakt niks uit hoe oud/nieuw een accu is. langdurige stilstand en zeker kou erbovenop is finest. Je kunt het beste een acculader/druppellader er op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:18

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Klopt idd. Mijn auto staat binnen en rijd een paar keer per week als hij geluk heeft en na een dag of 5 stilstaan heeft hij er flink moeite mee. Daarom ook een druppel lader eraan hangen zodra hij binnen staat

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Officieel moet je wel een druppellader hebben die geschikt is voor startstop accu's trouwens. Of dit echt een probleem is, weet ik niet.

De Golf hier heeft vorig jaar zo'n accu nieuw gekregen, dus die doet het wel prima nog. Wel heb ik de inklapbare spiegels even uitgeschakeld (ooit 1x met vastgevroren ingeklapte spiegels proberen te rijden, toen toch maar de föhn erop gezet), deurrubbers even ingevet en de handrem eraf, voor alle zekerheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RicoK
Wat betreft die 'waarschuwing' die onlangs weer in de media verscheen om maar even niet de handrem te gebruiken in deze weersomstandigheden kan ik niet begrijpen. Ik begrijp gewoon het gebruik van de handrem niet. En dan heb ik het over brandstofauto's, want hoe dit gaat met elektrische auto's weet ik niet. Van huis uit en dat is wel weer een tijdje terug is het er mij met de paplepel ingegoten om nooit en te nimmer de auto te parkeren met de handrem erop, maar deze altijd in de eerste versnelling of desnoods in zijn achteruit te parkeren. Ik gebruik mijn handrem alleen als ik tot stilstand ben gekomen op een helling en hier vandaan weer weg moet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Hoe werkt dat bij een automaat dan? Heeft stand P hetzelfde effect als bij handbak hem in zijn versnelling zetten :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:48
Help!!!! schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:09:
^
Hoe werkt dat bij een automaat dan? Heeft stand P hetzelfde effect als bij handbak hem in zijn versnelling zetten :?
Zo ongeveer wel ja. Ik gebruik de (electrische) handrem nooit.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Ok. Toch wel belangrijk dat dat inderdaad zo werkt.

Want elk jaar rollen er hier al gauw een auto of 5 de haven in vanwege geen handrem/niet in versnelling plaatsen. Weet alleen niet of daar ook automaten bij zitten.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
RicoK schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:48:
Wat betreft die 'waarschuwing' die onlangs weer in de media verscheen om maar even niet de handrem te gebruiken in deze weersomstandigheden kan ik niet begrijpen. Ik begrijp gewoon het gebruik van de handrem niet. En dan heb ik het over brandstofauto's, want hoe dit gaat met elektrische auto's weet ik niet. Van huis uit en dat is wel weer een tijdje terug is het er mij met de paplepel ingegoten om nooit en te nimmer de auto te parkeren met de handrem erop, maar deze altijd in de eerste versnelling of desnoods in zijn achteruit te parkeren. Ik gebruik mijn handrem alleen als ik tot stilstand ben gekomen op een helling en hier vandaan weer weg moet rijden.
Gister hoorde ik wel weer een leuke nieuwe... de ANWB had het vooral erg druk met spiegels die zijn vastgevroren en niet open klappen. Ben wel benieuwd of er een beveiliging in zit of dat het motortje gelijk kapot draait bij een poging... je zou zeggen dat de Duitsers kou en sneeuw gewend zijn en dat daar over nagedacht was.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 10-02-2021 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Dennisdn schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:12:
Gister hoorde ik wel weer een leuke nieuwe... de ANWB had het vooral erg druk met spiegels die zijn vastgevroren en niet open klappen. Ben wel benieuwd of er een beveiliging in zit of dat het motortje gelijk kapot draait bij een poging... je zou zeggen dat de Duitsers kou en sneeuw gewend zijn en dat daar over nagedacht was.
Ik ben bang dat het net als met de ruitenwissermotor is, want zodra de ruitenwissers vast gevroren zitten kan dit ook tot gevolg hebben dat de motor defect raakt. Ik vermoed dat het met het motortje om de spiegels in- en uit te klappen niet anders zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
RicoK schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:22:
[...]

Ik ben bang dat het net als met de ruitenwissermotor is, want zodra de ruitenwissers vast gevroren zitten kan dit ook tot gevolg hebben dat de motor defect raakt. Ik vermoed dat het met het motortje om de spiegels in- en uit te klappen niet anders zal zijn.
Ik denk het ook want de ANWB vertelde er heel druk mee te zijn. Ik neem aan dat je hem eerst ontdooit en test voordat je op de ANWB gaat wachten.... het is dat de mijne de luxe heeft dat ie in een verwarmde parkeergarage slaapt, anders had ik die auto-inklap nu wel even uitgezet.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 10-02-2021 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

[...]
Geen idee hoe VW het doet, maar bij bijv. Volvo moet/kan je dan in het infotainment systeem het automatisch inklappen uitschakelen. Hebben we ook gedaan met de vrieskou van de afgelopen week. Dan maar een korte tijd geen inklapbare spiegels :)

Ik weet wel dat daar de motor niet blijft proberen als het vastgevroren is. Daar zal dan wel een beveiliging op zitten (afgelopen weekend zelf achtergekomen :p ). Maar of dat ook bij elk merk zo is, durf ik niet te zeggen.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
MK_ schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:27:
[...]

Geen idee hoe VW het doet, maar bij bijv. Volvo moet/kan je dan in het infotainment systeem het automatisch inklappen uitschakelen. Hebben we ook gedaan met de vrieskou van de afgelopen week. Dan maar een korte tijd geen inklapbare spiegels :)

Ik weet wel dat daar de motor niet blijft proberen als het vastgevroren is. Daar zal dan wel een beveiliging op zitten (afgelopen weekend zelf achtergekomen :p ). Maar of dat ook bij elk merk zo is, durf ik niet te zeggen.
Nu is het toeval dat ze wel bij een V40 stonden die de spiegel kapot had met het item op tv. Maar ze hebben geen Volvo of andere merken bij naam genoemd. Ik zou zeggen dat Volvo nóg meer aan kou is gewend dan de Duitsers dus zij hebben het vast nog beter voor elkaar.

Aanvulling na een ritje: merk ook dat de veiligheidssystemen van de Golf 7.5 de smalle weggetjes en hoge besneeuwde bermen wel eng vinden. Op een ritje door de stad heeft ie wel een paar keer gepiept om te waarschuwen. Ben bijna bang dat ie een keer echt doorpakt en op de rem trapt....

[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 10-02-2021 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

klopt, er zit een beveiliging in, het motortje zal niet zomaar stuk gaan.
evenals als iemand een tik geeft tegen je spiegel dan klapt ie de andere kant op, kun je "gewoon" weer terug klikken.
ik heb het in en uitklappen van de spiegels wel even uitgezet in het menu, kan ie ook niet vast komen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:46
Onlangs heb ik een VW polo 2020 gekregen als lease auto. Hierin zit een Discover Media systeem. Bijgeleverd zit een standaard navigatiekaart genaamd Volkswagen Navigation AS Europa 1 (V11). Deze wil ik nog even updaten. Moetik dit gewoon doen door het orginele meegeleverde sd-kaartje te formatteren en hierop de laatste navigatie software te zetten, vanaf deze website: https://app-connect.volks...updates/int/en/index.html ? Gisteren heb ik namelijk mijn eigen sd-kaartje er in gedaan, maar toen pakte het systeem dit niet.
Kan het formatteren/updaten van het orginele sd-kaartje fout gaat, of niet? Ik wil namelijk niet met een nutteloos sd-kaartje achterblijven. :P

Op de meegeleverde SD-kaartje zit een erg uitgeklede navigatiekaart vind ik, die niet eens Duitsland bevat. 8)7
Als ik daar de bovenstaande mapupdate opzet, heb ik dan heel Europa als navigatie, of alleen de map van wat er standaard op het meegeleverde sd-kaartje staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
RicoK schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:48:
Ik snap het ook niet maar bij rijles wordt standaard aangeleerd om in de vrij en op de handrem te parkeren 8)7

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
vuurtjih schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:37:
Ik snap het ook niet maar bij rijles wordt standaard aangeleerd om in de vrij en op de handrem te parkeren 8)7
Dat is voor mij wel weer eventjes geleden ;). Maar inderdaad, met de handrem.... :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
vuurtjih schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:37:
[...]

Deden ze dat in 1965? :p

Het is hier 11 jaar geleden niet gezegd.
Misschien slechte instructeur :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Famous schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:43:
[...]

Deden ze dat in 1965? :p

Het is hier 11 jaar geleden niet gezegd.
Misschien slechte instructeur :D
Nee, dat gebeurd nog steeds hoor :+

Een van de eerste linkjes op Google linkt naar de ANWB waar ze aangeven dat het nog steeds aangeleerd word. (oke 4 jaar terug, maar denk nu nog wel)

[ Voor 7% gewijzigd door vuurtjih op 10-02-2021 19:49 ]

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

larsiey schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:32:
Onlangs heb ik een VW polo 2020 gekregen als lease auto. Hierin zit een Discover Media systeem. Bijgeleverd zit een standaard navigatiekaart genaamd Volkswagen Navigation AS Europa 1 (V11). Deze wil ik nog even updaten. Moetik dit gewoon doen door het orginele meegeleverde sd-kaartje te formatteren en hierop de laatste navigatie software te zetten, vanaf deze website: https://app-connect.volks...updates/int/en/index.html ? Gisteren heb ik namelijk mijn eigen sd-kaartje er in gedaan, maar toen pakte het systeem dit niet.
Kan het formatteren/updaten van het orginele sd-kaartje fout gaat, of niet? Ik wil namelijk niet met een nutteloos sd-kaartje achterblijven. :P

Op de meegeleverde SD-kaartje zit een erg uitgeklede navigatiekaart vind ik, die niet eens Duitsland bevat. 8)7
Als ik daar de bovenstaande mapupdate opzet, heb ik dan heel Europa als navigatie, of alleen de map van wat er standaard op het meegeleverde sd-kaartje staat?
Gebruik de zoekfunctie maar even. Staat allemaal netjes uitgelegd in deze topic.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Scrtz schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:31:
[...]

Nja iets vaker rijden is ansich ook geen oplossing als dat korte stukjes betreffen. Alleen bij langere ritten kan de accu weer een beetje opladen.

Het maakt niks uit hoe oud/nieuw een accu is. langdurige stilstand en zeker kou erbovenop is finest. Je kunt het beste een acculader/druppellader er op aansluiten.
Valt eigenlijk best mee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dtmqnOPMFnSikQJUCCOSy5Svo2I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OXc2kMcvAnYQIzyLH0z4uJt3.png?f=fotoalbum_large

Van een VW Up! 1.0MPI S/S. Redelijk lege batterij (11.3V), eerste 2min best hard aan het laden, dan laadt die zachter verder tot 7min. Na 7min eigenlijk niet meer noemenswaardig de batterij aan het laden.

Dit is wel al een batterij die er al 5+jaar in zit (type EFB denk ik) dus zo heel veel van de volle capaciteit zal er niet meer zijn.
Freakin77 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:19:
Herkent iemand dit?

Ik rijdt een golf 7.5 uit 2018 (1.0TSI). Net voor einde garantie mijn accu (gratis) laten vervangen omdat de auto me 2 keer liet staan met een lage accuspanning.

De accu is dus halverwege 2020 splinternieuw geplaatst.

Vanwege de corona, en het vele thuiswerken, en omdat ik vaak de benenwagen pak, staat de auto momenteel veel stil en met die kou is het natuurlijk helemaal een ramp voor de auto.

Vandaag moest ik even wat uit de auto pakken (ik moet morgen naar een belangrijke meeting) en ik merkte al aan het (led)binnenlampje dat de accu weer liep te klojen. Auto gestart, ging in 1 keer goed maar wel de melding op de navi dat de accuspanning laag was. Ook in de VW app gaf ie aan dat de accuspanning laag was.

Stuk gereden en nu staat ie in de app weer goed (12.4 volt).

Nou snap ik dat het niet de meest makkelijke tijden zijn voor een auto, maar zijn die accu's tegenwoordig echt zo bagger? Zijn de extreme omstandigheden het probleem? Of ben ik als gebruiker wellicht het probleem?
Hier een 2019 1.0TSI Golf, wel zonder de connected diensten (zit geen modem in). Die staat gewoon 3 a 4 weken stil en start dan moeiteloos.
Ik kan me wel inbeelden dat die connecte diensten over een handvol dagen wel wat stroom gebruikt.

[ Voor 38% gewijzigd door AndRo555 op 10-02-2021 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:46
GerCor schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:53:
[...]

Gebruik de zoekfunctie maar even. Staat allemaal netjes uitgelegd in deze topic.
De eerste vraag is meer een bevestigende vraag. Ik wil graag voorkomend dat het fout gaat.
Daarnaast geeft de officiële handleiding van VW aan dat het om een USB-C stick gaat. Maar die heb ik er niet op zitten volgens mij.

Daarnaast vind ik niet zo snel antwoord op mijn overige twee vragen in het topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakin77
AndRo555 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 20:04:
[...]

Valt eigenlijk best mee:
[Afbeelding]

Van een VW Up! 1.0MPI S/S. Redelijk lege batterij (11.3V), eerste 2min best hard aan het laden, dan laadt die zachter verder tot 7min. Na 7min eigenlijk niet meer noemenswaardig de batterij aan het laden.

Dit is wel al een batterij die er al 5+jaar in zit (type EFB denk ik) dus zo heel veel van de volle capaciteit zal er niet meer zijn.

[...]

Hier een 2019 1.0TSI Golf, wel zonder de connected diensten (zit geen modem in). Die staat gewoon 3 a 4 weken stil en start dan moeiteloos.
Ik kan me wel inbeelden dat die connecte diensten over een handvol dagen wel wat stroom gebruikt.
Wow, dat is lang!
Mijn auto heeft inderdaad al die connected zaken. Wellicht dat dat wel wat stroom vreet ja. En digitaal dashboard, stoelmassage, verwarmde stoelen, automatische spiegels.. de hele mikmak. Volgens mij allemaal stroomvreters tijdens de rit. Start/Stop zet ik trouwens altijd direct uit.

Ik heb gister dus de auto even 'vol geladen' door te rijden, en vanmorgen op weg naar het werk en terug meerdere keren de moeten starten en dat ging prima, 2x 11 km gereden.
Als ik nu kijk in mijn VW app dan geeft de accu 12,05 volt aan.

Jammer dat er geen optie op zit om te zien hoe vol een accu daadwerkelijk is (-opgeladen).

Een druppellader is geen optie, mijn auto staat gewoon op straat geparkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Freakin77 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 20:17:
[...]

Wow, dat is lang!
Mijn auto heeft inderdaad al die connected zaken. Wellicht dat dat wel wat stroom vreet ja. En digitaal dashboard, stoelmassage, verwarmde stoelen, automatische spiegels.. de hele mikmak. Volgens mij allemaal stroomvreters tijdens de rit. Start/Stop zet ik trouwens altijd direct uit.

Ik heb gister dus de auto even 'vol geladen' door te rijden, en vanmorgen op weg naar het werk en terug meerdere keren de moeten starten en dat ging prima, 2x 11 km gereden.
Als ik nu kijk in mijn VW app dan geeft de accu 12,05 volt aan.

Jammer dat er geen optie op zit om te zien hoe vol een accu daadwerkelijk is (-opgeladen).

Een druppellader is geen optie, mijn auto staat gewoon op straat geparkeerd.
Stroomvreters tijdens de rit zijn meestal geen probleem, het is het lage maar continue sluipverbruik wat je batterij leeg eet over tijd.

Batterij state of charge kan je gewoon checken hoor ;)
YouTube: VW Golf MK7 battery state of charge check with instrument cluster

Hoe dat met het digitaal dashboard werkt moet je even zoeken...

Wat je ook kan doen is de stroomsensor stekker op je batterij uitrekken, dan laadt de batterij wel gewoon tot vol. Normaal is dat niet zo en wordt er geoptimaliseerd naar laag verbruik, door extra de batterij te laten laden tijdens remmen, etc. Daarbij wordt bij normaal gebruik zelden 100% opgeladen gehaald.

[ Voor 19% gewijzigd door AndRo555 op 10-02-2021 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakin77
Dat meent ie... gloeiende... mijn 3e vag auto en ik leer het nu pas :)

Ik neem aan dat bij 't digitale display hetzelfde gaat? Gewoon die knop ingedrukt houden?

Edit: tegelijk ge-edit. Ik zoek 't op :)

[ Voor 11% gewijzigd door Freakin77 op 10-02-2021 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
AndRo555 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 20:24:
[...]

Stroomvreters tijdens de rit zijn meestal geen probleem, het is het lage maar continue sluipverbruik wat je batterij leeg eet over tijd.

Batterij state of charge kan je gewoon checken hoor ;)
YouTube: VW Golf MK7 battery state of charge check with instrument cluster

Hoe dat met het digitaal dashboard werkt moet je even zoeken...

Wat je ook kan doen is de stroomsensor stekker op je batterij uitrekken, dan laadt de batterij wel gewoon tot vol. Normaal is dat niet zo en wordt er geoptimaliseerd naar laag verbruik, door extra de batterij te laten laden tijdens remmen, etc. Daarbij wordt bij normaal gebruik zelden 100% opgeladen gehaald.
leuk filmpje, maar SoC staat op 0% en wat hij ook aangeeft in zijn beschrijving...
As you can see in the video, even with readout SoC 0% car electronics are OK so I'm not sure what's the real value of this feature.
dus eigenlijk weet je gewoon nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Shanquish schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 20:40:
[...]

leuk filmpje, maar SoC staat op 0% en wat hij ook aangeeft in zijn beschrijving...

[...]

dus eigenlijk weet je gewoon nog niks.
Normaal krijg je gewoon een waarde (bv. 40%), toch bij de VAG auto's waar ik het op getest heb.

EDIT: kan ook te maken hebben met het feit dat je een nieuwe batterij er eigenlijk in moet "coderen". (serienummer wijzigen zodanig dat het lijkt dat er een nieuwe in zit).

[ Voor 19% gewijzigd door AndRo555 op 10-02-2021 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 12:48
@Famous gebeurt inderdaad nog steeds. Ook bij je zuiderburen wordt in rijscholen aangeleerd auto in neutraal te zetten en handrem op. Nog zoiets: Als het licht op rood springt wordt aangeleerd om je rem in te blijven drukken, terwijl vroeger dan wel weer de handrem werd gebruikt :S

Weet trouwens niet hoe ik dat met mijn automaat geregeld krijg. Handrem springt toch automatisch af zodra je hem in D(drive) zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Flipking94 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 22:01:
@Famous gebeurt inderdaad nog steeds. Ook bij je zuiderburen wordt in rijscholen aangeleerd auto in neutraal te zetten en handrem op. Nog zoiets: Als het licht op rood springt wordt aangeleerd om je rem in te blijven drukken, terwijl vroeger dan wel weer de handrem werd gebruikt :S
Mij werd (1996 rijbewijs gehaald) juist geleerd bij stoplicht in zjn 1 houden en koppeling in, mocht er dan iets achterop komen wat het niet red ben je sneller weg. Voet mocht wel van de rem als er iets achter je stond, maar lesbak was een diesel dus die zou zelf op zijn gaan trekken als je in die situatie de rem losliet, dus dan maar rem in houden :+
Weet trouwens niet hoe ik dat met mijn automaat geregeld krijg. Handrem springt toch automatisch af zodra je hem in D(drive) zet?
Bij mijn Passat pas als je het gas intrapt. Ik kan de auto rustig in D zetten en dan blijft ie als ik verder niks doe netjes op zijn plaats staan met de elektronische handrem er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kietje961
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Iemand al gevonden hoe je de SOC in beeld krijgt bij het digitale dashboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakin77
kietje961 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 22:17:
Iemand al gevonden hoe je de SOC in beeld krijgt bij het digitale dashboard?
Ik heb nog geen info gevonden. Wil het morgen even testen in de auto, wellicht is het ook gewoon met dat knopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kietje961
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Dat knopje heb ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Het oudere (en grotere) digitaal dashboard zoals in de Golf 7.5, Passat B8, oudere Tiguans, etc. hebben wel het knopje. De nieuwere versie heeft dat niet. (Passat B8.5, T-Roc, Tiguan facelift, etc.)

Daarmee dat ik even er bij gezet had dat ik niet direct wist hoe het moet met het digitaal dashboard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Mijn auto staat nog steeds 'vast' in de sneeuw. Geen beweging in te krijgen. Onze gemeente vindt het niet nodig alle straten in wijken sneeuwvrij te maken. Tsja, en zonder winterbanden kom je niet ver. Dan maar lopend naar de supermarkt en naar kantoor. Kom je allemaal medeslachtoffers tegen die je vriendelijk groeten. 'Goedemorgen, goedemorgen'. 👍

• Dennisdn
  • Nu online
GerCor schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 05:47:
Mijn auto staat nog steeds 'vast' in de sneeuw. Geen beweging in te krijgen. Onze gemeente vindt het niet nodig alle straten in wijken sneeuwvrij te maken. Tsja, en zonder winterbanden kom je niet ver. Dan maar lopend naar de supermarkt en naar kantoor. Kom je allemaal medeslachtoffers tegen die je vriendelijk groeten. 'Goedemorgen, goedemorgen'. 👍
Het verbaasde mij nogal hoe slecht het bij ons in Arnhem nog is, nu na 5 dagen nog. Voor de wijken hadden ze al gezegd: "Safe youreself en de mazzel ermee". Zelfs de doorgaande wegen zijn nog hobbelen. Maar ik sprak gister een aannemer die meedoet in de gladheidsbestreiding, ze moeten de schuiven op 5cm hoogte houden om de weg niet te beschadigen.... Ergens ook wel weer logisch, maar het schiet dus niet op, want juist die onderste 5 cm is hardnekkig.

Wel weer erg blij hoe mn Golf zich gedraagd in de sneeuw. Alsof ze ervoor gemaakt zijn :)

• Famous
Dennisdn schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 06:06:
[...]

Het verbaasde mij nogal hoe slecht het bij ons in Arnhem nog is, nu na 5 dagen nog. Voor de wijken hadden ze al gezegd: "Safe youreself en de mazzel ermee". Zelfs de doorgaande wegen zijn nog hobbelen. Maar ik sprak gister een aannemer die meedoet in de gladheidsbestreiding, ze moeten de schuiven op 5cm hoogte houden om de weg niet te beschadigen.... Ergens ook wel weer logisch, maar het schiet dus niet op, want juist die onderste 5 cm is hardnekkig.

Wel weer erg blij hoe mn Golf zich gedraagd in de sneeuw. Alsof ze ervoor gemaakt zijn :)
Picnic rijdt overal in Arnhem en bezorgd nog steeds.
Lekker binnen blijven dus >:)

• Dennisdn
  • Nu online
Famous schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 08:23:
[...]

Picnic rijdt overal in Arnhem en bezorgd nog steeds.
Dat verbaasde me zelfs nog een beetje dat ik gewoon een bezorgmoment kon aanklikken....
Die grote stoere gasten van het afval met hun groot zwaar materieel hebben het opgegeven, maar de jonge meisjes in brakke super lichte Picnic-wagentjes worden gewoon de wijk ingestuurd.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:50

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

De verwarmbare voorruit is ook direct warmtewerend trouwens ;) Scheelt in de zomer best wel een slok op een borrel als je het vergelijkt met een normale voorruit.

Gemak dient de mens, dus blijf jij maar lopen met je bekertje lauw water, druk ik op het knopje (als het al niet automagisch aanspringt) ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E0X7tJyx8-HCgtExnPUalKaMv3k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4of35iXdcxt9vqbSZOZt3Fd1.jpg?f=user_large

www.google.nl

• Freakin77
ik trok gister per ongeluk mijn ruitenwisser rubber kapot met dat rot-ijs, uiteraard bestuurderszijde.... pfff.. die rotdingen zijn duuuuuurrrr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 20-09 17:11
Freakin77 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:14:
ik trok gister per ongeluk mijn ruitenwisser rubber kapot met dat rot-ijs, uiteraard bestuurderszijde.... pfff.. die rotdingen zijn duuuuuurrrr
Valt wel mee? Max een paar tientjes voor originele Bosch onderdelen als je ze niet via de dealer regelt.

• RicoK
Freakin77 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:14:
Valt mee ;) Inderdaad via de dealer lijkt het wel goud. Maar als je het model-/type-nummer intoetst in Google zul je versteld gaan staan.

• Freakin77
Ja, ik zat met het feit dat er een hoop dicht is momenteel en dat ik er toch wel eentje met spoed nodig had (rijd best ruk zonder ruitenwisser met al dat zout). Lokale Brezan gebeld en die leverde op afhaling. 28 euro geloof ik. Bosch ja.

En ja, ik vind 28 piek voor een ruitenwisser duur :)

• TranceSetter
  • Laatst online: 20-09 17:11
Klopt, maar voor mijn Golf zie ik ze op Amazon voor 18 euro staan, en dan krijg je beide (voor)ruitenwissers. Zo vaak hoeven ze ook niet vervangen te worden.

• RicoK
Freakin77 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:01:
Ja, ik zat met het feit dat er een hoop dicht is momenteel en dat ik er toch wel eentje met spoed nodig had (rijd best ruk zonder ruitenwisser met al dat zout). Lokale Brezan gebeld en die leverde op afhaling. 28 euro geloof ik. Bosch ja.

En ja, ik vind 28 piek voor een ruitenwisser duur :)
Ik denk dat 28 euro voor een ruitenwisser een nette prijs is hoor. Natuurlijk online kun je voor dat geld ook wellicht een compleet (NL-)setje vinden, maar, ik kom niet bij een dealer, als ik dan hoor wat mijn vader dan bij de dealer betaalt voor ruitenwissers voor zijn Mercedes, dan zou een enkele wisser bij de VW-dealer zo maar EUR 40-50 kunnen kosten.
Ik zou zeggen: neem 'je verlies' en bestel die bij de Brezan. Dan ben je direct geholpen en kan je gelijk weer veilig de weg op.
TranceSetter schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:48:
Klopt, maar voor mijn Golf zie ik ze op Amazon voor 18 euro staan, en dan krijg je beide (voor)ruitenwissers. Zo vaak hoeven ze ook niet vervangen te worden.
Klopt helemaal he, maar die via amazon heb je niet vandaag of morgen in bezit ;)

[ Voor 16% gewijzigd door RicoK op 11-02-2021 13:13 ]

Pagina: 1 ... 49 ... 140 Laatste