| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl
3960wp SE | Model Y RWD
Performance?Xrypta schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:39:
Wellicht een vraag die al vaker naar voren is gekomen, maar op de MIB2.5, kan je daar de performance monitor op activeren bij bijvoorbeeld een 7.5?
Gewoon off-road
Ja, dat kan
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Off-road had ik gezien idd via OBD11, alleen de leuke turbo druk meter etc. zal dan wel niet gok ik? (iets met to good to be...)
3960wp SE | Model Y RWD
Jawel hoor kan gewoon.Xrypta schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:44:
[...]
Off-road had ik gezien idd via OBD11, alleen de leuke turbo druk meter etc. zal dan wel niet gok ik? (iets met to good to be...)
Lijkt me sterk dat dat alleen in een GTI kan
@Rainesh @Antera weten dit met alle zekerheid te zeggen!
Ja dat kan, ligt even aan je softwareversie. Performance monitor is geen coding maar een Fec (license)Xrypta schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:39:
Wellicht een vraag die al vaker naar voren is gekomen, maar op de MIB2.5, kan je daar de performance monitor op activeren bij bijvoorbeeld een 7.5?
Stuur maar een PB
[ Voor 8% gewijzigd door Rainesh op 26-01-2021 11:37 ]
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Broertje van de Polestar 2; Volvo XC40 P8. Dus ook zo’n tank!GeeMoney schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:21:
[...]
Dat dacht ik altijd ook maar het is werkelijk fantastisch rijden elektrisch.
Ruim onder de 5 is voorbehouden aan Tesla of een Taycan. De rest zit er volgens mij allemaal rond of net boven al is een kleine 5-6 seconden natuurlijk prima.
Hij rijd een Polestar 2 volgens mij, in optimale condities 4,9.
Mijn E-tron doet het in 5,6 dacht ik maar in zo’n tank voelt dat behoorlijk snel.
De P2 doet er 4,7 over, Volvo 4,9. E-tron 5,7/7,0 afhankelijk of het een 55/50 is. Maar rap is het. En ook gewoon lineair! En inderdaad; je mist geluid niet als je zonder geluid, trilling heerlijk luxe rond kunt reizen!
*spam*Xrypta schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:39:
[ Voor 11% gewijzigd door deepbass909 op 23-03-2021 08:49 ]
enige puntje is dat er geen sd kaart bij zit.. heb natuurlijk wel het kaartje van mijn mib1 scherm die ik kan gebruiken. kan ik daar gewoon de volgende map/text file opzetten, of moet die mib1 map er ook per se op? mib2 is namelijk maar 5gb en mib1 24gb. scheelt me weer geld bij de dealer voor een nieuw kaartje waar 30+gb op past
:fill(white):strip_exif()/f/image/hVFthVMzczCg4XKlMEyS6HOa.png?f=user_large)
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Geen idee welk systeem je precies hebt. Want dat vertel je er helaas niet bij. Discover media (delphi of technista unit) of een Discover pro (harmann unit) Als je van een media naar een Pro bent gegaan heb je andere kaartenmap nodig. Op de pro zit de navi geïnstalleerd op het systeem en bij de media niet.giovanni2903 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:46:
zojuist het MIb2 scherm opgehaald, wat een groot scherm zeg. heerlijk.
enige puntje is dat er geen sd kaart bij zit.. heb natuurlijk wel het kaartje van mijn mib1 scherm die ik kan gebruiken. kan ik daar gewoon de volgende map/text file opzetten, of moet die mib1 map er ook per se op? mib2 is namelijk maar 5gb en mib1 24gb. scheelt me weer geld bij de dealer voor een nieuw kaartje waar 30+gb op past
[Afbeelding]
Of je dan beide mappen moet plaatsen nog niet geprobeerd. Zou zeggen probeer het eens :-) dan weet je het zeker.
tis een discover proAntera schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:51:
[...]
Geen idee welk systeem je precies hebt. Want dat vertel je er helaas niet bij. Discover media of een Discover pro. Als je van een media naar een Pro bent gegaan heb je andere kaartenmap nodig. Op de pro zit de navo geïnstalleerd op het systeem en bij de media niet.
Of je dan beide mappen moet plaatsen nog niet geprobeerd. Zou zeggen probeer het eens :-) dan weet je het zeker.
proberen kan pas wanneer ik bij jou ben geweest om de boel in te bouwen he
ik zal je even een appje sturen
Ik niet. Wat moet je ermee? Behalve natuurlijk als het scherm tussen de tellers die jij nu hebt niet in kleur is.giovanni2903 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 23:14:
Ik kon die golf 7 R kilometerteller erbij nemen voor 150eu, ergens heb ik spijt dat ik het niet gedaan heb omdat ze best duur zijn. Hadden jullie het gedaan voor dat geld? 😳
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Vervangen, dan heb je blauwe wijzers ipv rood hahaha. Heb al een kleurrnschermpje hoor nu. Beter idd die 150 euro besparenGerCor schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 23:55:
[...]
Ik niet. Wat moet je ermee? Behalve natuurlijk als het scherm tussen de tellers die jij nu hebt niet in kleur is.
Alkar https://www.winparts.nl/c...687885.html#specificaties
of
Hagus https://www.winparts.nl/c...6837-hagus/p453222.html#0
Scherp! Wel bijzonder, want de goedkopere variant heeft ook 2 aansluitingen zitten, links bovenin. Daar gaat in het origineel de spanning voor de verwarming op. Ik ga ze allebei maar bestellen denk ik, dan stuur ik diegene zonder verwarming wel terug...RicoK schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:03:
@Ravocs Hmm, dat is een best prijsverschil. Omdat ik wel geïnteresseerd was, ging ik even zien of ik de verschillen kon zien. Nu staat bij de specs van die van EUR 11 dat deze 'te verwarmen is' en bij die van EUR 34 dat deze 'verwarmd is'. Hieruit maak ik op, dat de duurdere variant al voorzien is van een verwarmingselement.
Hier nog niet gezien, wordt deze in NL ook al uitgeleverd?
Lijkt mij gewoon een MY update, ik veronderstel dat de facelift wat meer nieuwe goodies heeft (nieuwer stuurwiel, andere lichtunits, std camera voorruit, etc.)Gluten Parody schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:05:
Iemand op Autoweek heeft een Polo met de gefacelifte achterkant.
Staan er ook verschillende mee te koop:Gluten Parody schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:05:
Iemand op Autoweek heeft een Polo met de gefacelifte achterkant.

Klikbaar naar advertentie
Zoals hierboven aangegeven: modeljaarupdate inderdaad
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Ik zag de Russische Polo sedan voorbij komen, maar dat blijkt een herstickerde Skoda te zijn dus dat interieur gaan we niet op de hatchback terug zien. Mogelijk wel het id3-achtige stuurwiel.
Leuk spoilertje!MK_ schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:37:
[...]
Staan er ook verschillende mee te koop:
[Afbeelding]
Zoals hierboven aangegeven: modeljaarupdate inderdaad
Is dit toevallig een instelling die je kan aanpassen?
[ Voor 7% gewijzigd door mathias82 op 28-01-2021 20:18 ]
je kan de intensieteit aanpassen hoe hard ie blaast, als je die op laag zet merk je er niet veel meer vanmathias82 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:17:
Een dingetje dat mij stoort aan onze Tiguan Allspace is dat deze direct begint met lucht in het interieur te blazen, ook als deze nog koud is. Het duurt niet lang voor de lucht warm is, dus zo erg is dat niet, maar onze vorige VW (Golf 6) deed dat niet: die wachtte mooi tot de motor warm was alvorens de lucht in je gezicht te blazen
Is dit toevallig een instelling die je kan aanpassen?
Bedoel je de intensiteit als de lucht nog koud is of gewoon de algemene intensiteit?giovanni2903 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:23:
[...]
je kan de intensieteit aanpassen hoe hard ie blaast, als je die op laag zet merk je er niet veel meer van
Want als ik hem minder hard laat blazen dan voel ik het uiteraard minder, ik kan hem ook gewoon uitzetten dan voel ik het helemaal niet

ik bedoel dus niet de intensiteit die je instelt met de draaiknop, maar in het menu op je mib scherm:mathias82 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:24:
[...]
Bedoel je de intensiteit als de lucht nog koud is of gewoon de algemene intensiteit?
Want als ik hem minder hard laat blazen dan voel ik het uiteraard minder, ik kan hem ook gewoon uitzetten dan voel ik het helemaal niet
YouTube: VW Golf VII - Climatronic + Composition Media 5,8" (2015, 1.GEN)
geen idee of jij dit menu ook hebt overigens, dit is op een golf en kan verder geen filmpjes erover vinden.
[ Voor 36% gewijzigd door giovanni2903 op 28-01-2021 20:32 ]
Tnx, ik kijk het na. Kan inderdaad een oplossing zijn als er geen aparte instelling is voor wachten op warme luchtgiovanni2903 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:27:
[...]
ik bedoel dus niet de intensiteit die je instelt met de draaiknop, maar in het menu op je mib scherm:
YouTube: VW Golf VII - Climatronic + Composition Media 5,8" (2015, 1.GEN)
geen idee of jij dit menu ook hebt overigens, dit is op een golf en kan verder geen filmpjes erover vinden
je komt in dit speciale menuutje door op menu te drukken op de draaiknop waarmee je de lucht harder of zachter laat blazen (onder auto). overigens weet ik niet welke instellingen jij allemaal hebt, dat verschilt echt bij al die VW auto's zie ik op youtube.mathias82 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:28:
[...]
Tnx, ik kijk het na. Kan inderdaad een oplossing zijn als er geen aparte instelling is voor wachten op warme lucht
hopelijk heb je er wat aan
Ik heb de optie niet op mijn systeem, maar als het goed werkt zou ik het wel willen aanschaffen. Ik heb dit gevonden: https://www.amazon.de/-/n...02A&qid=1611862879&sr=8-1 Weet iemand hoe dat werkt? Moet je dan ergens in een verborgen menu een code ingeven ofzo?
Kost geloof ik 300 euro om te activeren. Liever ga je dan android auto / carplay gebruiken, werkt een stuk beter.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Dit werkt best goed alleen met een accent word het wat lastiger soms. Kan je zelf niet installeren *spam*mathias82 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:43:
Nu ik dan toch aan het vragen ben: werkt de spraakbediening van de Discover Media goed? Ik heb een search in het topic gedaan maar niets gevonden.
Ik heb de optie niet op mijn systeem, maar als het goed werkt zou ik het wel willen aanschaffen. Ik heb dit gevonden: https://www.amazon.de/-/n...02A&qid=1611862879&sr=8-1 Weet iemand hoe dat werkt? Moet je dan ergens in een verborgen menu een code ingeven ofzo?
[ Voor 6% gewijzigd door deepbass909 op 23-03-2021 08:48 ]
Scrtz schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 09:30:
Ben eigenlijk wel benieuwd of het mogelijk gaat zijn om de led strip bij de golf 8 bij DRL aan te krijgen ipv enkel bij dimlicht. Vind het toch wel wat hebben.
Hi weet je toevallig of er een nieuwere versie is?
Moet binnenkort een olieservice laten doen. Dan kan ik de dealer vragen om de update ook te doen.
Alvast bedankt
:strip_exif()/f/image/8YYRMeXOjXmAILHMETJaAFAG.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is de laatste versie waarvan ik weet dat die bestaat. Misschien dat er inmiddels een nieuwere uit is.Emrulez schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 16:02:
@Rainesh
Hi weet je toevallig of er een nieuwere versie is?
Moet binnenkort een olieservice laten doen. Dan kan ik de dealer vragen om de update ook te doen.
Alvast bedankt
[Afbeelding]
Schijnt in Europa niet toegestaan te zijn. Wel in de VS.giovanni2903 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:35:
was nog vetter geweest als ze de VW ook licht lieten geven
Bijzonder om te zien dat de Passat een soort vrije val maakt in prijs, en er alleen maar kleine motoren te vinden zijn. Terwijl de Tiguan 2.0 TSI en tdi veervuldig te vinden is en de prijzen het dubbele zijn op de occasion markt.
Verklaring is me niet duidelijk. Is t zoveel meer waard om naar Tiguan over te stappen dan?
De Mercedes-Benz EQC heeft net zo'n ledstrip en, als je wilt, een verlichte ster (no pun intended). Dus ik verwacht dat dit is toegestaan tegenwoordig.GerCor schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 16:29:
[...]
Schijnt in Europa niet toegestaan te zijn. Wel in de VS.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik heb IQ Light matrix dus weet wel hoe het eruit ziet. Maar met de dagrijverlichting gaat die horizontale ledstrip dus niet aan, enkel met dimlicht.
Nooit een Passat gereden maar de Tiguan is natuurlijk een hogere (SUV) auto. Sinds ik daarin ben gaan rijden wil ik eigenlijk niet meer terug. Het overzicht en ruimtelijk gevoel is heerlijk. En ondanks mijn leeftijd vind ik die hogere instap stiekem ook wel echt lekker. En de kofferbak is gewoon echt een goed formaat al kan je in de Passat station natuurlijk wel meer lengte kwijt voordat je de schterbank moet neerklappen.Soullancer schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:06:
Zijn er nog mensen die overgestapt zijn van een Passat b8 naar Tiguan mk2?
Bijzonder om te zien dat de Passat een soort vrije val maakt in prijs, en er alleen maar kleine motoren te vinden zijn. Terwijl de Tiguan 2.0 TSI en tdi veervuldig te vinden is en de prijzen het dubbele zijn op de occasion markt.
Verklaring is me niet duidelijk. Is t zoveel meer waard om naar Tiguan over te stappen dan?
Ik dacht: laat ik eens een filmpje laten zien waarbij alleen de DRL en de ledstrip ingeschakeld zijn en daarmee jouw vraag of het kan als beantwoord mag beschouwen.Scrtz schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:10:
[...]
Ik heb IQ Light matrix dus weet wel hoe het eruit ziet. Maar met de dagrijverlichting gaat die horizontale ledstrip dus niet aan, enkel met dimlicht.
Ja nu je het zegt als ik handmatig de stadsverlichting aanzet heb ik ook drl voor+achter en die strip aan. Op auto stand enkel de drl van de koplampen.GerCor schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:17:
[...]
Ik dacht: laat ik eens een filmpje laten zien waarbij alleen de DRL en de ledstrip ingeschakeld zijn en daarmee jouw vraag of het kan als beantwoord mag beschouwen.
Ik heb t wel is gezien bij een c klasse, je kan die dingen bestellen op Ali voor 20 euro ofzo. Ziet er wel vet uit, maar geen idee wat de regels zijn verderBeQuietAndDrive schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:27:
[...]
De Mercedes-Benz EQC heeft net zo'n ledstrip en, als je wilt, een verlichte ster (no pun intended). Dus ik verwacht dat dit is toegestaan tegenwoordig.
Dat kan niet.. daarachter het logo zit de radar voor adaptieve CruiseControl.giovanni2903 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:35:
*sowieso
Volgens mij geeft hij in andere landen wel degelijk licht. Het is alleen in Europa/NL in ieder geval niet goedgekeurd.DonJunior schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 19:21:
[...]
Dat kan niet.. daarachter het logo zit de radar voor adaptieve CruiseControl.
En die radar heeft daar geen last van hoor.
Bij Mercedes-Benz is het gewoon een in NL verkrijgbare optie, dus het lijkt me legaal. De E-klasse heeft het ook. Wel heb ik inmiddels gelezen dat het alleen oplicht bij ont- en vergrendelen. Dus kennelijk niet tijdens het rijden.giovanni2903 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 19:19:
[...]
Ik heb t wel is gezien bij een c klasse, je kan die dingen bestellen op Ali voor 20 euro ofzo. Ziet er wel vet uit, maar geen idee wat de regels zijn verder
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Op YouTube zijn wel filmpjes van verlichte VW logo's te zien. Dat is geen OEM materiaal. De verkoper zegt: niet gebruiken wanneer de auto ACC en front assist heeft.GeeMoney schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 19:29:
[...]
Volgens mij geeft hij in andere landen wel degelijk licht. Het is alleen in Europa/NL in ieder geval niet goedgekeurd.
En die radar heeft daar geen last van hoor.
Dat zijn diezelfde verkopers die ik moet vertellen welke opties wel en niet gecombineerd kunnen worden bij elkaar zeker?GerCor schreef op zondag 31 januari 2021 @ 08:35:
[...]
Op YouTube zijn wel filmpjes van verlichte VW logo's te zien. Dat is geen OEM materiaal. De verkoper zegt: niet gebruiken wanneer de auto ACC en front assist heeft.
In Groningen ben ik keurig geholpen en te woord gestaan maar over het algemeen (en met alle respect) heb ik geen hoge pet van ze op.
Het zou helemaal gek zijn als het VW logo op de instappers wel kan branden maar zodra je ACC hebt of FA dat ze dan niet kunnen branden. En als gebruiker kan je het niet zelf kiezen gok ik. Het zit erop, of niet en in NL mag het in ieder geval niet op de ID reeks maar exacte reden weet ik niet.
[ Voor 21% gewijzigd door GeeMoney op 31-01-2021 09:15 ]
De radar zit in het logo.... dan zou je al een niet-OEM fabrikant moeten vinden die én de radar én verlichting erin weet te bouwen. En daarna moet je jezelf nog afvragen of je een niet-OEM genoeg vertrouwt om “je leven” aan die radar te geven.GeeMoney schreef op zondag 31 januari 2021 @ 09:12:
[...]
Dat zijn diezelfde verkopers die ik moet vertellen welke opties wel en niet gecombineerd kunnen worden bij elkaar zeker?
In Groningen ben ik keurig geholpen en te woord gestaan maar over het algemeen (en met alle respect) heb ik geen hoge pet van ze op.
Het zou helemaal gek zijn als het VW logo op de instappers wel kan branden maar zodra je ACC hebt of FA dat ze dan niet kunnen branden. En als gebruiker kan je het niet zelf kiezen gok ik. Het zit erop, of niet en in NL mag het in ieder geval niet op de ID reeks maar exacte reden weet ik niet.
Daarnaast kan ik mij niet voorstellen dat een verlicht logo mag in Nederland. Voor ons is duidelijk vastgelegd welke verlichting we mogen voeren. Alles wat daar niet in staat mag simpelweg niet. Het verbaasd mij dat die streep op de voorkant blijkbaar toegestaan is. Net als die remlichten van Porsche en Audi over de hele achterkant. Het begint een beetje een kermis te worden op de weg.
[ Voor 17% gewijzigd door Dennisdn op 31-01-2021 09:30 ]
Het betreft dan ook niet OEM. Onder het motto, na uitproberen en falen: 'better save than sorry', denk ik. Anders is het na enkele ongelukken en processen einde verhaal voor de fabrikant.GeeMoney schreef op zondag 31 januari 2021 @ 09:12:
[...]
Dat zijn diezelfde verkopers die ik moet vertellen welke opties wel en niet gecombineerd kunnen worden bij elkaar zeker?
Maar ik ga er vanuit wanneer VW het zou aanbieden het probleemloos gebruikt kan worden.
@Scrtz Misschien is het te vinden met VCDS/OBDeleven en aan te passen. Ik weet niet of je bij een Golf 8 nog iets kunt met VCDS/OBDeleven.
@Dennisdn Het viel mij laatst op hoe klein de richtingaanwijzers achter van een Tesla zijn. Voldoende zichtbaar maar het mag niks kosten lijkt het wel.
[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 31-01-2021 09:36 ]
Ik denk ook wel dat fabrikanten e.e.a. doorvoeren zonder overleg. Het verbaasde mij bijvoorbeeld 5 jaar geleden al een beetje dat de dynamische richtingaanwijzers die ik zelf ook heb ineens wél mochten. De RDW zal er soms ook wel mee geconfronteerd worden dat OEMs zoiets doorvoeren op basis van de Duitse keuring. In het begin van de meedraaiende bochtverlichting is ook menig bestuurder langs de kant gezet omdat de agenten het niet eens kénden.GerCor schreef op zondag 31 januari 2021 @ 09:33:
[...]
@Dennisdn Het viel mij laatst op hoe klein de richtingaanwijzers achter van een Tesla zijn. Voldoende zichtbaar maar het mag niks kosten lijkt het wel.
In het begin van de jaren '90 ben ik menigmaal staande gehouden vanwege een aftermarket derde remlicht. Gelukkig destijds iedere keer met een waarschuwing weg gekomen nadat ik 't stekkertje los trok en 't ding dus niets meer deed maar....
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Begin jaren ‘90 werd ik staande gehouden voor een paarse neonlamp onder m’n scooterWill_M schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:08:
@Dennisdn
In het begin van de jaren '90 ben ik menigmaal staande gehouden vanwege een aftermarket derde remlicht. Gelukkig destijds iedere keer met een waarschuwing weg gekomen nadat ik 't stekkertje los trok en 't ding dus niets meer deed maar....
FAKE NEWS........ zo'n ding heet Tomos.HerZon schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:12:
Begin jaren '90 reed ik op een Thomos....
Dat kan ik nog wel waarderen!Dennisdn schreef op zondag 31 januari 2021 @ 09:23:
[...]
Net als die remlichten van Porsche en Audi over de hele achterkant. Het begint een beetje een kermis te worden op de weg.
Maar een verlicht logo lijkt mij attractiewaardig.
Misschien begin ik inmiddels ook oud te worden
Nee man. Het zijn geen schijnwerpers maar een nuance.Famous schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:53:
[...]
Dat kan ik nog wel waarderen!
Maar een verlicht logo lijkt mij attractiewaardig.
Misschien begin ik inmiddels ook oud te worden![]()
Een verlaagde VW Polo GTI. Dat is pas attractiewaardig.
😉
Shit, bustedGerCor schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:14:
[...]
Nee man. Het zijn geen schijnwerpers maar een nuance.
Een verlaagde VW Polo GTI. Dat is pas attractiewaardig.
😉
Al rijdt het wel goed.
Toevallig had ik hem laatst in “normal” mode ipv alles in sport, behalve de bak, omdat de weg echt heel slecht was en het verschil was goed merkbaar.
Groter dan ik in mijn oude Golf GTI of Golf R had met het wisselen van modus. Met de borstspiertjes meetrillen met elke kuil naar heerlijk comfortabel, amper de putten voelen. Verbaasde mij toch wel wat
Gewicht en veren is gelijk aan de 6 GTI, welicht hebben ze nog wat doorontwikkelingen gehad op de DCC (of hoe heet het tegenwoordig?).
Maar eerlijk is eerlijk, het staat zoveel beter net die paar CM omlaag. Dat kan niet een persoonlijke mening zijn
Maar meld je in Het Foute Tuningtopic deel 28 en vraag het zou ik zeggen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Moet ik nog meer zeggen?The Eagle schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:37:
Gedeelde slechte smaak bestaat ook he
Maar meld je in Het Foute Tuningtopic deel 28 en vraag het zou ik zeggen
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pmJjl2Z8ne8uxIAWdNxeZAji.jpg?f=user_large)
Nee dat mag niet volgens de UNECE regels. De doorlopende strip is enkel als positielicht toegestaan.Scrtz schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 09:30:
Ben eigenlijk wel benieuwd of het mogelijk gaat zijn om de led strip bij de golf 8 bij DRL aan te krijgen ipv enkel bij dimlicht. Vind het toch wel wat hebben.
Daar zijn ze nog flink mee bezig over te discussiëren of het nou wel of niet wordt toegestaan. Voor nu is het neegiovanni2903 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:35:
Rainesh zit in de typegoedkeuringswereld voor onder andere verlichting
Positielichten zijn de zogenaamde stadslichten. Die branden op een lage sterkte mee wanneer bijv dimlichten gevoerd worden.GerCor schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:34:
@Famous passen die dynamische naafkappen op jouw velgen? Sinds ik die zelf heb vind ik die logo's die alle kanten opwijzen een beetje ouderwets.
@Rainesh wat zijn positielichten?
Jouw DRL bijv die dimmen van 100% naar pakweg 27% om te voldoen aan de eisen van front position lights als je dimlichten aan staan.
Geen idee en maakt me ook niets uit.GerCor schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:34:
@Famous passen die dynamische naafkappen op jouw velgen? Sinds ik die zelf heb vind ik die logo's die alle kanten opwijzen een beetje ouderwets.
Rij geen Bentley
Je wordt inderdaad oud. 😂Famous schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:09:
[...]
Geen idee en maakt me ook niets uit.
Rij geen Bentley
Vergrendelen werkt wel altijd direct met 1 veeg over de klink.
Duim op het rechtergedeelte van de klink.Scrtz schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:12:
Hoe zit dat ontgrendelen met keyless nou precies? Het lijkt niet consistent te gebeuren namelijk. Heb zelfs het boekje erbij gepakt maar je moet dus gewoon de deurklink vastpakken met je hand en je sleutel in je zak hebben en dan zou hij moeten ontgrendelen?
Vergrendelen werkt wel altijd direct met 1 veeg over de klink.
Vergrendelen lukt zelfs als je de sleutel weggooit
Nog 1,5 maand kunnen we er “bent” van maken
rechtergedeelte van de klink als in hetzelfde vierkantje als waar je overheen wrijft voor te vergrendelen?Famous schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:15:
[...]
Duim op het rechtergedeelte van de klink.
Vergrendelen lukt zelfs als je de sleutel weggooit
[...]
Nog 1,5 maand kunnen we er “bent” van maken
Wrijven doe je maar thuis!Scrtz schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:51:
[...]
rechtergedeelte van de klink als in hetzelfde vierkantje als waar je overheen wrijft voor te vergrendelen?
Gewoon de duim erop leggen en hij is ontgrendelt
Bij mijn E-tron, Tiguan en Seat moest ik mijn hand "in" de greep doen juist zonder met je duim of je hand dat vierkantje te bedekken, dan ontgrendelde de auto.Famous schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:02:
[...]
Wrijven doe je maar thuis!
Bij blokkeren van het vierkantje aan de buitenkant van de greep vergrendeldt hij de auto.
Nee, dan vergrendel je de auto.Famous schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:02:
[...]
Wrijven doe je maar thuis!
[ Voor 28% gewijzigd door GerCor op 02-02-2021 21:14 ]
Ja nu je het zegt, moet volgens mij wel kunnen. Binnenkort eens checkenGerCor schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:13:
Trouwens, @Scrtz jij kunt toch ook je telefoon daarvoor gebruiken? Als ik het goed begrepen heb, voordat de Golf 8 op de markt kwam. Tot 8 sleutels(zoals een mobiele telefoon) programmeerbaar.
Ja dit doe ik dus ook maar lijkt niet heel consistent of doe ik dan iets fout? Gebruik jij het veel?GeeMoney schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:06:
[...]
Bij mijn E-tron, Tiguan en Seat moest ik mijn hand "in" de greep doen juist zonder met je duim of je hand dat vierkantje te bedekken, dan ontgrendelde de auto.
Bij blokkeren van het vierkantje aan de buitenkant van de greep vergrendeldt hij de auto.
Ik gebruik het alleen maarScrtz schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:25:
[...]
Ja nu je het zegt, moet volgens mij wel kunnen. Binnenkort eens checken
[...]
Ja dit doe ik dus ook maar lijkt niet heel consistent of doe ik dan iets fout? Gebruik jij het veel?
De truuck is om zeker bij het ontgrendelen niet de buitenkant van je hendel aan te raken maar dus je hand er in te steken en gewoon naar je toe te halen. (Niet met je hand dus "om" de greep gaan pakken)
Ik pak ‘m altijd vast met de duim eropGeeMoney schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:06:
[...]
Bij mijn E-tron, Tiguan en Seat moest ik mijn hand "in" de greep doen juist zonder met je duim of je hand dat vierkantje te bedekken, dan ontgrendelde de auto.
Eigenlijk nooit problemen en dat geldt voor redelijk wat merken.
Je hebt je duim nog daadwerkelijk of is het een fantoom verschijnsel?Famous schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:04:
[...]
Ik pak ‘m altijd vast met de duim erop
Eigenlijk nooit problemen en dat geldt voor redelijk wat merken.
Boekje is ook duidelijk. Buitenkant blokkeren is sluiten, binnenkant hendel is ontgrendelen.
[ Voor 13% gewijzigd door GeeMoney op 02-02-2021 22:08 ]
Uhm, misschien te weinig met VAG gewerkt? (Ik dan)GeeMoney schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:07:
[...]
Je hebt je duim nog daadwerkelijk of is het een fantoom verschijnsel?
Boekje is ook duidelijk. Buitenkant blokkeren is sluiten, binnenkant hendel is ontgrendelen.
Als ik aan de hendel trek gaat die gewoon open..
Ik moet bij de Polo eerst op ontgrendel drukken, anders blijft die op slot..giovanni2903 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:51:
Moeilijk gedoe met dat keyless hierIk open gewoon mn deur zoals je een autodeur altijd openmaakt. Alleen heb ik de sleutel in mn zak en hoeft die er ook niet uit om eerst de auto te ontgrendelen. Als dit niet zo werkt, dan werkt je keyless sensor oid gewoon niet goed denk ik dan
Er is altijd iemand die het slechter heeft
Key-Less Entry is toch gewoon de deuren openen zonder het drukken op een knopje op de sleutel zodat de deuren open gaan als je je hand in de deurgreep plaatst terwijl de sleutel in je broekzak zit én je maximaal een halve meter van de deur verwijderd bent? Key-Less-Go ... Je gaat zitten en drukt op de 'Start knop' en de auto start....Famous schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 00:49:
[...]
Ik moet bij de Polo eerst op ontgrendel drukken, anders blijft die op slot..
Er is altijd iemand die het slechter heeft
KESSY .... Ik kan al niet meer zónder sinds ± 2010
Sorry maar mijn Polo uit 2019 heeft er geen zin inWill_M schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 01:23:
[...]
Key-Less Entry is toch gewoon de deuren openen zonder het drukken op een knopje op de sleutel zodat de deuren open gaan als je je hand in de deurgreep plaatst terwijl de sleutel in je broekzak zit én je maximaal een halve meter van de deur verwijderd bent? Key-Less-Go ... Je gaat zitten en drukt op de 'Start knop' en de auto start....
KESSY .... Ik kan niet meer zónder sinds ± 2010
Geen keyless, geen kessy, geen keyless go. Zijn er nog meer benamingen?
Is een Duitser, merk je wel aan dit soort dingen. Zo zit er ook geen Apple Carplay op.
verder is die “aangevinkt” maarja..
Precies. In mijn Golf 7 zit in de middenconsole een vakje voor de autosleutel. Alleen, mijn sleutel zit in mijn broekzak en komt er pas uit als ik weer thuis ben. Dan gaat de sleutel in een blikje.Will_M schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 01:23:
[...]
Key-Less Entry is toch gewoon de deuren openen zonder het drukken op een knopje op de sleutel zodat de deuren open gaan als je je hand in de deurgreep plaatst terwijl de sleutel in je broekzak zit én je maximaal een halve meter van de deur verwijderd bent? Key-Less-Go ... Je gaat zitten en drukt op de 'Start knop' en de auto start....
KESSY .... Ik kan al niet meer zónder sinds ± 2010
En dat heb je goed ook.GerCor schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 02:33:
[...]
Precies. In mijn Golf 7 zit in de middenconsole een vakje voor de autosleutel. Alleen, mijn sleutel zit in mijn broekzak en komt er pas uit als ik weer thuis ben. Dan gaat de sleutel in een blikje.
Hier was het een aantal jaar geleden op het lokale nieuws tijdens de winter (wat anders..):
Meneer start zijn auto om de ruiten vast te ontdooien, gaat naar binnen voor een bakje koffie.. komt naar buiten om naar het werk te gaan: auto weg.
Verzekering keerde niets uit, iets van aanleiding tot was het.
Nu zal het met de sleutel vanaf afstand “hacken” wel anders zijn omdat je beide sleutels kan overhandigen maar toch..
Toch blij dat de auto, in een garage, uit het zicht staat. Zeker met die branden die er waren dan wel aanblijven hier in Arnhem!
Had die 'pauper' dan niet beter een auto met een Webasto standkachel kunnen bestellen / kopen? Een auto moeten gaan starten op je eigen oprit om 'x' minuten later pas weg te kunnen rijden is ook zó.... Jaren '70Famous schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 03:01:
[...]
En dat heb je goed ook.
Hier was het een aantal jaar geleden op het lokale nieuws tijdens de winter (wat anders..):
Meneer start zijn auto om de ruiten vast te ontdooien, gaat naar binnen voor een bakje koffie.. komt naar buiten om naar het werk te gaan: auto weg.
Verzekering keerde niets uit, iets van aanleiding tot was het.
Nu zal het met de sleutel vanaf afstand “hacken” wel anders zijn omdat je beide sleutels kan overhandigen maar toch..
Toch blij dat de auto, in een garage, uit het zicht staat. Zeker met die branden die er waren dan wel aanblijven hier in Arnhem!
Geen idee wat Webasto is, zo te lezen een leverancier zonnepanelen en airco?Will_M schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 03:17:
[...]
Had die 'pauper' dan niet beter een auto met een Webasto standkachel kunnen bestellen / kopen? Een auto moeten gaan starten op je eigen oprit om 'x' minuten later pas weg te kunnen rijden is ook zó.... Jaren '70
Maar meneer had de auto gestart op een publieke parkeerplaats voor zijn huis.. probeer het nieuwsbericht te vinden maar dat lukt zo niet.
Het was in elk geval niet op “zijn” oprit!
Zeg een meter of 15/20 ernaast.
Dat is hetzelfde als, ik laat mijn voordeur open staan en ik ga weg, kom gerust mijn huis leeghalen.
Er zijn trouwens al verzekeringen die niks vergoeden bij diefstal van ,,kessy'' auto's. Zijn te gemakkelijk mee te nemen.
M3P 24'
Helemaal mee eens maar dit is wel, zeg 8(?) jaar geleden, voor kessy en echt een klein dropje (giesbeek/lathum).Vissa66 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 03:43:
Dan ben je ook wel een lompe donder hoor he, man man man. Niet gek dat de verzekering niks vergoed.
Dat is hetzelfde als, ik laat mijn voordeur open staan en ik ga weg, kom gerust mijn huis leeghalen.
Er zijn trouwens al verzekeringen die niks vergoeden bij diefstal van ,,kessy'' auto's. Zijn te gemakkelijk mee te nemen.
Ik deed het “vroeger” thuis ook: auto starten, kopje koffie binnen zetten en met ontdooide auto op naar werk! Dat was wel een eigen oprit en hield het zeker in de gaten. Maar publieke parkeerplek en +/- 15m van huis tja
Kwam eens thuis van werk, zet de scooter neer op stuurslot voor het huis (grote ramen), ga douche en wil weer door.. scooter weg. Gezin zat in de keuken, waar ze eigenlijk uitkeken op de scooter, niks gezien. Als ze willen dan is die toch wel weg
M3P 24'
Het is een zakelijke lease zeer maar goed!Vissa66 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 04:14:
Hoe bevalt de Polo tegenover de 6R trouwens?Volgens mij is de Polo kwa formaat niet heel veel kleiner?
Eigenlijk was ik in de markt voor een 1.5 tsi maar verschil prijstechnisch, dsg 6bak en oog op een chip was de keuze snel gemaakt!
Ding heeft met dit weer alleen echt weinig grip. Bridgestone Turamza T001 ofzo iets ligt er momenteel onder
Met voorwielaandrijving is het weer “werken” wat het leuk maakt en snel laat aanvoelen. De R was ontzettend snel maar “saai”.
Ik vergelijk het met mijn oude 6 GTI, ongeveer gelijk gewicht alleen die had 290pk.
Brengt toch een glimlach op het gezicht, elke keer weer!
alleen die opf.. die wil ik eigenlijk eraf
Hoe is het met de Clubsport?!
FWD is met dit weer een beetje ruk, maar wel speelser zoals je al zegt!
Clubsport is alweer een tijdje de deur uit. Zit nu in de Koreaanse BMW.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65980876
M3P 24'