Het Foute Tuningtopic deel 28 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-06 09:24

InFamous

excommunicado

Oemfoefoe schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:51:
Als dat het geval is, dan ben ik er zwaar ingetrapt. Kudo's voor de Photoshopskills.

Maar dan nog mag de ontwerper een half uur in de hoek staan voor deze creatie. })
Linkje naar het origineel van de maker: https://www.instagram.com...63-41F3-92E3-F6B9EF697DD6

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:43

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Om mijn f*ckup hierboven goed te maken, is dit dan foute tuning?! })

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/VwyGl2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://iili.io/Vwy0P4.jpg
Afbeeldingslocatie: https://iili.io/VwyEKl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://iili.io/VwycoG.jpg

Is het nou een Decepticon of een Autobot?! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:34

Boullie

Da Bulster

Oemfoefoe schreef op woensdag 20 april 2022 @ 19:52:
Dit is afgekeurd want uitstekende delen.

Boullie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

....

Een Auto Deception.... :D

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-06 21:51

Ondanks dat er die logo's op staan zou ik zeggen geen van beide, die horen juist in de menigte te blenden. Echter wel leuk voor een reallife potje Carmageddon i guess O-) :D

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:15

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Nou het is in ieder geval geen photoshop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:15
Boullie schreef op woensdag 20 april 2022 @ 20:03:
[...]

Dit is afgekeurd want uitstekende delen.
Dit lijkt me in Amerika te zijn, daar kennen ze geen periodieke keuringen, op een paar staten na.

[ Voor 12% gewijzigd door FastFred op 22-04-2022 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:59

Metalfreak

Hoije woh!

FastFred schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:08:
[...]

Dit lijkt me in Amerika te zijn, daar kennen ze geen periodieke keuringen, op een paar staten na.
En dit is ook meteen een goed voorbeeld waarom dat wel een goede keuze zou zijn... :X

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

FastFred schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:08:
[...]

En dan nog zijn uitstekende delen daar minder een issue dan hier. Als je ziet wat daar aan grote halve vrachtwagens qua auto's rondrijden als ratrod, met doorgeroeste delen, spiked lugnuts en andere zooi, dan helpen die keuringen ook niet veel daar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:30

SuBBaSS

-has Ryzen

Het is dat er transformers stickers opzitten, want anders had ik er echt niets anders van kunnen maken dan een uit elkaar gesloopte (en weer lukraak in elkaar gezette) kermis-attractie met al dat traanplaat. :D

Mist alleen nog van die gekleurde knipperende peertjes aan de buitenkant en hij is er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 06:37

Youk

Volvo For Life

Volgens mij hadden ze de foto's net wat vroeger of net wat later moeten maken. Deze zit midden in de transformatie van auto naar robot (of andersom). :+

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/llyuYmv7yQYALggpmK0Wh9TkrzQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9znOoHPBMopgUZCrlrkrPElI.jpg?f=user_large

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:17
Voor als je bang bent in het donker, een prachtige rover 825 maar dan....in stijl van dit topic.

https://www.autowereld.nl...erling-36845019/foto.html

Afbeeldingslocatie: https://cdn.autowereld.nl/I562994547/640x0/rover-800-825-sterling-825-sterling.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Laatst online: 14:52
Als we toch met spoilers aan het gooien zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bXNGrX5DrtudTgsk3ndQbRTizYA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gRYQx6vFfg0r4zB7LNRlW6on.jpg?f=fotoalbum_large

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Peenutzz schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:28:
Als we toch met spoilers aan het gooien zijn:
[Afbeelding]
Dit heeft niets met tuning te maken, dit is een spoiler om een getrokken caravan minder weerstand te geven. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

thunder8 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:25:
[...]

Dit heeft niets met tuning te maken, dit is een spoiler om een getrokken caravan minder weerstand te geven. :D
Je hebt natuurlijk gigantische downforce nodig wil je met 88pk uit een 1.6je een sleurhut over de snelweg krijgen :P

Net zoals deze met z'n voorlip.. 68 whopping PK downforce enzo.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AbNnptmXDqzv8OB2BiWLviEkgBU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lDmjjZFUGbcKspcItHCvy3I8.png?f=user_large

(gouden thuiskomertjes maken het mooi af :P)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 06:46

FFW

Een Toyota Aventador : https://www.marktplaats.n...orghini-aventador-bodykit

[ Voor 4% gewijzigd door FFW op 01-11-2022 17:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FitTiv
https://www.marktplaats.n...rijs-lpi-vialle-lpg-200pk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fiaQdYBplFlrjBaRnAZ9h9cSuvg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/g5f1qqIiO6TxP02VhWRKegGz.png?f=fotoalbum_large

Prachtige dubbele uitsparingen en maar 1 uitlaatpijpje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:07

timovd

Voorsprong door techniek

@FitTiv hoe durven ze daar >2k voor te vragen met zo'n kilometerstand?
Het lijkt mij sowieso flink beroerd rijden met zulke velgen en onderstel.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 23:11
Beter dan BMW zelf, die tegenwoordig op vanalles en nog wat een dubbele uitlaat zet. Zelfs op een 318i zit tegenwoordig een dubbele uitlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie

Boullie

Da Bulster

TheBrut3 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 20:56:
[...]

Beter dan BMW zelf, die tegenwoordig op vanalles en nog wat een dubbele uitlaat zet. Zelfs op een 318i zit tegenwoordig een dubbele uitlaat.
En de helft van de "dubbele" uitlaten op auto's zijn tegenwoordig nep.

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-06 22:54
Ik heb een hekel aan neppe uitlaatpijpen, maar als ik de keus heb tussen zo'n open gat in mijn bumper, of er een paar nep pijpjes in hangen, dan zou ik het wel weten. Dan koop ik natuurlijk gewoon een sportuitlaat die er fatsoenlijk onder past. :P

[ Voor 32% gewijzigd door WEBGAMING op 05-11-2022 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:49
Boullie schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 20:59:
[...]

En de helft van de "dubbele" uitlaten op auto's zijn tegenwoordig nep.
Ik zag vandaag idd een Xnogwat rijden. Geen idee of het een 3 of een 5 was en misschien is er inmiddels ook een 4. SUV's zijn kut en verdienen mijn aandacht niet. Maar... Ik zag vooral twee gaten in de bumper met in beide gaten een uitlaat. En alleen links een rookpluim. Best kansloos, eigenlijk.

Sowieso, het showen van een uitlaat. Het is de fucking anus van je auto...

[ Voor 7% gewijzigd door dreamscape op 05-11-2022 21:38 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
Je ziet tegenwoordig ook best vaak een uitlaat met chromen randje in de bumper, en dan zie je er gewoon zo'n lullig gebogen uitlaatpijpje achter hangen.

Ik snap ook niet waar de uitlaatfetish vandaan komt, kan me ook niet zo boeien, maar als je er dan iets mee doet, doe het dan tenminste wel fatsoenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boullie

Boullie

Da Bulster

WEBGAMING schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 21:45:
Je ziet tegenwoordig ook best vaak een uitlaat met chromen randje in de bumper, en dan zie je er gewoon zo'n lullig gebogen uitlaatpijpje achter hangen.

Ik snap ook niet waar de uitlaatfetish vandaan komt, kan me ook niet zo boeien, maar als je er dan iets mee doet, doe het dan tenminste wel fatsoenlijk.
Mooiste is nog dat vooral het duurdere segment auto's aan dit soort kul doen.
Betaal je al 50K+ voor een auto en dan nog is het te veel moeite om de uitlaten daadwerkelijk gewoon door te laten lopen.

Boullie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:00
Überhaupt de term sportuitlaat hoort al thuis in dit topic. Er is niks sportief aan een hoop herrie maken 7(8)7

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Zal ik dan maar niet over pops and bangs beginnen?
:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
LordSinclair schreef op zondag 6 november 2022 @ 10:11:
Überhaupt de term sportuitlaat hoort al thuis in dit topic. Er is niks sportief aan een hoop herrie maken 7(8)7
Want je kan auto's met 300+pk hetzelfde laten klinken als een 1.0 met 75pk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boullie

Boullie

Da Bulster

Daniel36 schreef op zondag 6 november 2022 @ 10:30:
Zal ik dan maar niet over pops and bangs beginnen?
:(
Allemaal een WOK status geven die paupers ;)
Doe er trouwens ook nog maar een geluidshinder bekeuring bij van €370,-

[ Voor 14% gewijzigd door Boullie op 06-11-2022 16:56 ]

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Boullie schreef op zondag 6 november 2022 @ 16:56:
Op basis van?
Mijn vorige auto mocht 109 dB produceren. Dat was wel voor het OPF tijdperk, in de facelift met OPF is het gezakt naar 97 dB. Zover ik weet worden "pops and bangs" er bij een meting uitgefilterd omdat de meting bij een vast toerental is. Dus volgens mij is er geen juridische basis voor een dergelijke bekeuring of WOK status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Zo'n pop of bang is inderdaad een piek, die tijdens het meten gladgestreken wordt. (al zou je met het gas spelen) Dat is inderdaad ook een beetje het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Boullie schreef op zondag 6 november 2022 @ 16:56:
[...]

Daar is de WOK melding helemaal niet voor bedoeld. Deze keuring is in het leven geroepen om te zorgen dat auto's die een aardig ongeval hadden gehad, bij de RDW ter controle werden aangeboden om te laten zien dat de schade op de juiste wijze hersteld is. Al te vaak werden airbags gewoon niet vervangen of bepaalde schade provisorisch hersteld, waardoor auto's gevaarlijk bleven voor inzittenden bij een volgend ongeval. Tegenwoordig wordt deze keuring misbruikt voor allerlei andere overtredingen, die an sich niets met veiligheid uit te staan hebben.

Teveel geluid tov wat mag volgens de papieren kan gewoon afgedaan worden met een bekeuring. En bij een forse overschrijding is dit al een beste bon. Daar hoeft geen WOK melding bij, want effectief moet je dan naar Lelystad naar de testbaan om dit te laten controleren. Dat kost naast de bekeuring ook snel zo'n 1500€.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
Maar door dat geluid, is je auto officieel niet meer goedgekeurd voor gebruik op de openbare weg. Dus als je een boete krijgt voor dat geluid, zou je eigenlijk ook gewoon niet meer verder mogen rijden.
En dan mag er vervolgens best gecontroleerd worden of ze de auto weer aangepast hebben, en hij weer goed is voor gebruik op de openbare weg.

Ik heb er overigens ook helemaal geen medelijden mee dat die gasten een herkeuring krijgen en 1500 euro moeten betalen.

Gewoon keihard aanpakken. Dit is gewoon compleet idioot gedrag, wat ook totaal geen zin heeft.
Als het nou nog betere prestaties zou geven oid, zou ik het nog een beetje begrijpen. (daar komt het origineel wel vandaan, maar dat is niet van toepassing op 99.9% van dit soort auto's) Dit is gewoon lawaai maken voor het lawaai maken.

Iedereen om ze heen heeft last van ze, omdat ze zo graag aandacht willen. Trieste gastjes.

[ Voor 8% gewijzigd door WEBGAMING op 07-11-2022 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

WEBGAMING schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:25:
Maar door dat geluid, is je auto officieel niet meer goedgekeurd voor gebruik op de openbare weg. Dus als je een boete krijgt voor dat geluid, zou je eigenlijk ook gewoon niet meer verder mogen rijden.
En dan mag er vervolgens best gecontroleerd worden of ze de auto weer aangepast hebben, en hij weer goed is voor gebruik op de openbare weg.

Ik heb er overigens ook helemaal geen medelijden mee dat die gasten een herkeuring krijgen en 1500 euro moeten betalen.

Gewoon keihard aanpakken. Dit is gewoon compleet idioot gedrag, wat ook totaal geen zin heeft.
Als het nou nog betere prestaties zou geven oid, zou ik het nog een beetje begrijpen. (daar komt het origineel wel vandaan, maar dat is niet van toepassing op 99.9% van dit soort auto's) Dit is gewoon lawaai maken voor het lawaai maken.

Iedereen om ze heen heeft last van ze, omdat ze zo graag aandacht willen. Trieste gastjes.
De WOK-melding is daar niet voor gekomen. Ik kan best meegaan in jouw verhaal. Ik draai het nu even om. Jij hebt een auto waarvan de uitlaat niet meer op en top is. Je hebt geen reet verstand van auto's en denkt dat alles gewoon normaal is. Je komt bij een algemene controle en daar blijkt dat jouw standaard auto met standaard uitlaat ook 5dB(A) teveel kabaal maakt. Hoppa, 400€ boete, WOK-melding en herkeuring in Lelystad. Auto moet afgesleept worden, je moet transport regelen naar Lelystad voor de keuring en in de tussentijd mag je ook nog even een auto huren om op je werk te komen. Krijg je ook nog even te horen, dat een keuring in Lelystad helaas 3 maanden wachttijd kent. Totaalsaldo voor deze overtreding: 400€ boete, 400€ afsleepkosten, 3 maanden huurauto (1000€ ? ), herkeuring Lelystad (1500€) = 3300€. Sorry hoor, maar dit gaat helemaal nergens meer over. De boete staat niet in verhouding tot de overtreding.

Ik kan het zelfs nog beter vertellen, er zijn genoeg auto's die af fabriek al teveel geluid maken tov van wat geregistreerd staat bij de RDW. Vooral als deze af fabriek een optie hebben voor sportuitlaat of kleppenuitlaat. Hierdoor kan je fabrieksauto die goed onderhouden is, je dus al een megaprent opleveren, terwijl je je van geen kwaad bewust bent. En denk dan maar niet dat de dealer iets voor je gaat betekenen. Verder is er europees al jaren afgesproken dat auto's niet boven de 90dB(A) mogen komen. Toch zijn er meer dan genoeg auto's te vinden die af fabriek hier ver boven zitten. Tot wel >110dB(A) voor bijvoorbeeld de Ferrari 458 of 812. Waarom hoeven deze niet binnen 90dB(A) te blijven? (rechtsongelijkheid)

En als laatste, maar niet de minste, is het ook nog eens de vraag of de geluidsmeting door de politie juist wordt uitgevoerd. Dit proces kent heel veel parameters waarbij zeer zorgvuldig gewerkt moet worden. 1 parameter fout hebben en het kan zo maar zijn dat een auto die volledig in orde is, met een verkeerde meting uit het verkeer wordt gehaald met enorme kosten. En dit komt vaker voor dan je denkt. Maar dat merk je pas als je zelf een keer onterecht een wok-melding opgelegd krijgt. En ook al heb je nadien gelijk dat je auto volledig volgens de reglementen was, je gelijk krijgen en de kosten vergoed krijgen is een onmogelijke taak. En voordat je denkt dat ik zelf slachtoffer ben geweest van een dergelijke controle en wok-melding, nee gelukkig niet. Ik heb 2 redelijk luide auto's die binnen de wetgeving blijven. En ik heb weinig trek om maandenlang rechtszaken te voeren om mijn gelijk te krijgen omdat Oom Agent niet weet hoe hij een geluidsmeting moet doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
We hadden het over pops and bangs he, niet een iets te luide uitlaat.

En het is ook echt niet zo dat je zomaar een WOK op je auto krijgt. Kunnen ze heel makkelijk uitdelen, maar de meeste agenten doen dat echt niet zomaar.

En hoe en waar het ooit voor bedoelt is, is eigenlijk ook totaal irrelevant. Nu word het voor dit doel gebruikt.

[ Voor 66% gewijzigd door WEBGAMING op 07-11-2022 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boullie

Boullie

Da Bulster

Iedereen moet lekker doen wat hij zelf wil maar zodra je mensen tot last bent vindt ik dat er best opgetreden mag worden. Indien het dan om geluidsoverlast gaat moet je dus uitkijken dat in het slechtste geval je een dikke prent krijgt en de boel mag fixen. Dat is het risico dat je loopt.

Er zijn trouwens 16 verschillende keuringsstations van het RDW in Nederland dus gelijk naar Lelystad hoeft niet.
Herkeuring RDW is overigens €57,- (ja als je het heel bont maakt vanaf €550,- in Lelystad maar dat zal meer aanpassing van rijeigenschappen zijn).

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

WEBGAMING schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:17:
We hadden het over pops and bangs he, niet een iets te luide uitlaat.

En het is ook echt niet zo dat je zomaar een WOK op je auto krijgt. Kunnen ze heel makkelijk uitdelen, maar de meeste agenten doen dat echt niet zomaar.

En hoe en waar het ooit voor bedoelt is, is eigenlijk ook totaal irrelevant. Nu word het voor dit doel gebruikt.
Pops and bangs zijn rete irritant, maar komen niet naar voren bij een officiële geluidsmeting, omdat deze bij een vast toerental wordt gedaan. De meting begint zodra het bewuste toerental is bereikt en eindigt als de toeren weer afgebouwd worden. Zoals ik al zei, de geluidsmeting an sich is een zeer specialistische meting die aan heel veel randvoorwaarden moet voldoen, om een geldige meting te krijgen.

En zeer zeker is dit wel relevant waar de WOK-melding voor bedoeld was. Net zo zeer dat ANPR camera's niet voor andere doeleinden gebruikt mochten worden, is dat bij deze melding net zo. Dat ze dit voor andere doeleinden inzetten, wil nog niet zeggen dat dit volgens het boekje is. Als men verwacht dat de burger zich aan de wet houdt, moet dit ook van de opsporingsinstanties vereist worden. Zoek maar eens op Agent Meijers in de polder, die deelt wokmeldingen uit als snoep tijdens halloween. En niet alleen op basis van uitlaten, maar ook andere velgen zijn een doorn in zijn oog blijkbaar.
Boullie schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:16:
Iedereen moet lekker doen wat hij zelf wil maar zodra je mensen tot last bent vindt ik dat er best opgetreden mag worden. Indien het dan om geluidsoverlast gaat moet je dus uitkijken dat in het slechtste geval je een dikke prent krijgt en de boel mag fixen. Dat is het risico dat je loopt.

Er zijn trouwens 16 verschillende keuringsstations van het RDW in Nederland dus gelijk naar Lelystad hoeft niet.
Herkeuring RDW is overigens €57,- (ja als je het heel bont maakt vanaf €550,- in Lelystad maar dat zal meer aanpassing van rijeigenschappen zijn).
Geluidsmetingen kunnen niet door de normale RDW keuringsstations worden gedaan. Hiervoor moet je speciaal naar Lelystad. Dit is normaal gesproken ook niet iets dat een standaard RDW station hoeft te controleren. Als jij een auto invoert, dan kijken ze naar de staat van de auto, niet hoe luid die is. Dat halen ze gewoon van de europese goedkeuring. Ze checken alleen of de uitlaat gasdicht is over de gehele lengte, net als met de APK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
TheBrut3 schreef op zondag 6 november 2022 @ 13:13:
[...]

Want je kan auto's met 300+pk hetzelfde laten klinken als een 1.0 met 75pk?
Dat kan prima. Kijk maar eens naar het elektrische wagenpark.
Dat het herrie moet maken ("sportief" moet klinken) is slechts voor een aantal gegadigde. Daarvoor heb ik al vaker een aftakking voor demper naar de cabine voorgesteld (wel gasdicht) dat ze zelf ultiem kunnen genieten van het geluid en de wereld buiten de auto ook van de rust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
LordSinclair schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:56:
Dat kan prima. Kijk maar eens naar het elektrische wagenpark.
Sorry maar ik heb nog nooit een uitlaat gezien op een elektrische auto, dat is echt een onzin vergelijking.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EPkP5oNkx19tqeRbBErr_Pukzkg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hW0xRhzxTOZfrUbQwdbIKtvL.jpg?f=user_large

Ook fijn dat die tuners tegenwoordig hun Instagram op het raam plakken (thunder_prius), anders had ik nooit kunnen zien dat ie ook nog suïcide doors heeft en streetglow of hoe dat ook mag heten tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

TheBrut3 schreef op maandag 7 november 2022 @ 17:03:
[...]

Sorry maar ik heb nog nooit een uitlaat gezien op een elektrische auto, dat is echt een onzin vergelijking.
https://www.carscoops.com...nd-a-sound-generator/amp/

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

_ferry_ schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:31:
[Afbeelding]

Ook fijn dat die tuners tegenwoordig hun Instagram op het raam plakken (thunder_prius), anders had ik nooit kunnen zien dat ie ook nog suïcide doors heeft en streetglow of hoe dat ook mag heten tegenwoordig.
Jaren geleden zoiets in Tokio gezien, eens kijken of ik daar nog een foto van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/HTxi1d7.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/HTxilgS.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/HTxiaql.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/HTxic12.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/HTxiGee.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/HTxiWzb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/HTxiXXj.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/HTxihLx.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/HTxiwqQ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/HTxiN1V.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/HTxiv71.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/HTxikdP.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/HTxi8kF.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/HTxiSmg.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/HTxigIa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Bij mijn weten heeft BMW ook alleen de 8-serie van de jaren ’90 en de legendarische M1 uitgebracht met pop-up koplampen. In ieder geval geen E36. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IXFaSaW_qN8M-UKF4_fAm8QjixM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/e8R7HWCkETKy3uVYnhH7EXMe.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l_bsADRZE-XoqAGqInzgqbPrXj8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/E4dfkTk6dPPxoFVRZ81sUbCQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E0W_S-qAxes0GiswsO3AnO3UREQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/N7X0LUiaAOjXPWhW2K2jvx5w.png?f=fotoalbum_large

https://www.marktplaats.n...2-3-sdn-active-2002-blauw

En ik had deze nog maar die is helaas verlopen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lQYD4YsGhGGFqcfnwnFiVFzWgMo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bxb5WK2FLFhWWrjPyUu3vqtp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GoldenBatt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NNMbsCsB3gb60b7dCV6Wz0w9QRU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uMZHA26sA2b66O8593YVJF1p.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hv4X4wpbtRQW7BHlmzyXQTywJ_E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x2rziSWM3kaprEQ8zffIWwH1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ynf06qkJ4KhOjo7fiRx_S4OGXOs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LQAd7Ig8079eYDrgAu4FfKKC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hBML7yeUq4MDmc_4jelp28DM_0Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YY6kokKIupCymNSUC01IQPfp.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N_PpqnXq8K0CqV9S1ZATlQnWYcU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vlJgPczu4y42IZmZrwLt4jyp.jpg?f=fotoalbum_large

Marktplaats: Uniek Golf GTI project met middenstuur

Voor als je een McLaren F1 of Speedtail wil, je budget niet zo toereikend is, maar je wel tijd te veel hebt :+

[ Voor 53% gewijzigd door GoldenBatt op 12-01-2023 14:01 ]

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
Waarschijnlijk dus ook afgekeurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
FitTiv schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:03:
Waarschijnlijk dus ook afgekeurd...
Als RDW keuring wil, en hij vervolgend 5 jaar in een schuur staat voor hij wordt aangeboden zal dat inderdaad wel het geval zijn, en wellicht niet heel makkelijk te fixen? Maar dat is beetje aanname, wellicht was de motivatie er wel uit, dunno. Maar wel opvallende aanpassing van de auto :D

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-06 14:07
Beetje ingelezen in het topic. Komt wel erg scherpe kritiek op de 'sportuitlaat'.

Ik ben akkoord dat pops and bangs mappen gewoon onzin is. Veroorzaakt trouwens cavitatie op de turbo en niet alle auto's zijn daar natuurlijk op voorzien. Sportuitlaten hebben afhankelijk van motorisatie en uitvoering (atmosferisch, turbo, supercharger) wel degelijk een impact.

Van die idioot dreunende VW Polo's met 90pk is natuurlijk complete onzin maar een wagen met 400pk of meer maakt nu doorgaans een sportief lawaai. Is ook niets mis mee zolang daar beschaafd mee gereden wordt in de bebouwde kom. De verdraagzaamheid moet een beetje binnen het redelijke blijven.

Er is wel een heel groot verschil tussen 'tuning' en performance tuning.

Dat Golf GTI ding, wie verzint dat? In NL krijg je dacht ik wel nog best veel door de technische keuring. Misschien dat zoiets wel lukt zelfs? In NL kan je dacht ik nog steeds engine swaps doorvoeren, iets dat in Belgie bv niet kan.

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Als het gewoon goed uitgevoerd is, kan ik me eigenlijk geen reden bedenken waarom dit niet toegestaan zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
De regelgeving hier is ook wel een beetje vreemd. Steek je hier een extreem goede big brake kit door een erkend installateur, mag dit bv niet. De remafstand wordt dan dusdanig verkort zodat de achterligger dit niet goed kan inschatten en je plots gewoon een ongeval zou kunnen veroorzaken bij een noodstop.

De logica van: je remmen worden beter dus dat is onveilig, kan er bij mij niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:46

lord_fh

PS5

JacobsT schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:11:
Beetje ingelezen in het topic. Komt wel erg scherpe kritiek op de 'sportuitlaat'.

Ik ben akkoord dat pops and bangs mappen gewoon onzin is. Veroorzaakt trouwens cavitatie op de turbo en niet alle auto's zijn daar natuurlijk op voorzien. Sportuitlaten hebben afhankelijk van motorisatie en uitvoering (atmosferisch, turbo, supercharger) wel degelijk een impact.

Van die idioot dreunende VW Polo's met 90pk is natuurlijk complete onzin maar een wagen met 400pk of meer maakt nu doorgaans een sportief lawaai. Is ook niets mis mee zolang daar beschaafd mee gereden wordt in de bebouwde kom. De verdraagzaamheid moet een beetje binnen het redelijke blijven.

Er is wel een heel groot verschil tussen 'tuning' en performance tuning.

Dat Golf GTI ding, wie verzint dat? In NL krijg je dacht ik wel nog best veel door de technische keuring. Misschien dat zoiets wel lukt zelfs? In NL kan je dacht ik nog steeds engine swaps doorvoeren, iets dat in Belgie bv niet kan.
Ik gok niet dat je een stuur in het midden zomaar goedgekeurd krijgt. Hij zal sowieso naar lelystad moeten (testcentrum RDW) zodat ze hem daar kunnen aftrappen, maar dan nog gok ik niet dat dat volgens de regelgeving zomaar kan.

Een engine swap is iets totaal anders, dat krijg je er zo door, als je het kenteken van de donorauto hebt en motor nummer en het zooitje is degelijk bevestigd, dan krijg je het voor elkaar (soms kijken ze niet eens naar het oude kenteken van de auto waar de motor uit komt) . Ik heb zo met een maat een keer een VR6 motor in een Golf 2 gebouwd (dat was een 1.6 8v), geen enkel probleem. auto was wel rondom voorzien van g60 remmerij (achter ook schijven) en alles was nieuw aan die auto verder ook. maar er zijn ook zat mensen die zon motorblok erin donderen met trommelremmen en al en er zo door komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

GoldenBatt schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:08:
[...]

Als RDW keuring wil, en hij vervolgend 5 jaar in een schuur staat voor hij wordt aangeboden zal dat inderdaad wel het geval zijn, en wellicht niet heel makkelijk te fixen? Maar dat is beetje aanname, wellicht was de motivatie er wel uit, dunno. Maar wel opvallende aanpassing van de auto :D
Laatste APK keuring is 21-09-2013...

Verwacht geen hoge kans dat deze door de RDW komt, de gas/rem zitten namelijk aan beide kanten van de aandrijfas, zover ik weet moeten pedalen altijd vanuit beide kanten bereikbaar zijn.
JacobsT schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:16:
De regelgeving hier is ook wel een beetje vreemd. Steek je hier een extreem goede big brake kit door een erkend installateur, mag dit bv niet. De remafstand wordt dan dusdanig verkort zodat de achterligger dit niet goed kan inschatten en je plots gewoon een ongeval zou kunnen veroorzaken bij een noodstop.

De logica van: je remmen worden beter dus dat is onveilig, kan er bij mij niet in.
Een veiligere auto maakt nog geen veiliger verkeer, klein maar cruciaal verschil.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
SinergyX schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:21:
[...]

Een veiligere auto maakt nog geen veiliger verkeer, klein maar cruciaal verschil.
Dit punt is toch naast de kwestie? Veiliger verkeer komt door de weggebruikers maar als je op dergelijke manier redeneert dan zaten we normaal nu allemaal nog op trommelremmen natuurlijk.

Remmen verbeteren op een wagen is dus iets dat slecht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Onvoorspelbaar (hard) remmen is gevaarlijk. Dat is het punt.

@SinergyX De pedalen is inderdaad wel een goede. Dat zal wel lastig worden.

[ Voor 59% gewijzigd door WEBGAMING op 12-01-2023 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

JacobsT schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:36:
[...]

Dit punt is toch naast de kwestie? Veiliger verkeer komt door de weggebruikers maar als je op dergelijke manier redeneert dan zaten we normaal nu allemaal nog op trommelremmen natuurlijk.

Remmen verbeteren op een wagen is dus iets dat slecht is?
In de basis draait het om 'collectief gelijke eisen maakt hogere veiligheid'. Veel verkeersregels zijn gemaakt met uitgangspunten zoals remweg, snelheid en limieten van een auto. Ga jij daar opeens een drastische wijziging in aanbrengen, is dat voor jou misschien beter, maar niet voor iedereen om jou heen. Een remweg van 100 meter (bij 100km/h) naar 50 meter brengen is leuk voor jou, maar iedereen achter je zit 99% zeker in je achterkant. Veel botsingen en ongelukken hebben weinig te maken met de limieten van de auto, maar met het niet volgen van de regels, voldoende afstand, snelheid, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
SinergyX schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:39:
In de basis draait het om 'collectief gelijke eisen maakt hogere veiligheid'. Veel verkeersregels zijn gemaakt met uitgangspunten zoals remweg, snelheid en limieten van een auto. Ga jij daar opeens een drastische wijziging in aanbrengen, is dat voor jou misschien beter, maar niet voor iedereen om jou heen. Een remweg van 100 meter (bij 100km/h) naar 50 meter brengen is leuk voor jou, maar iedereen achter je zit 99% zeker in je achterkant.
Sorry, maar dat is toch een onzin argument? Stel ik verklein mijn remweg van die 100 meter naar 50 meter, maar er bestaan ook auto's waar het maar 40 of 30 meter is, dan maakt mijn auto toch niets uit? Er zijn tegenwoordig best wat auto's die onnoemelijk snel stilstaan.

Buiten dat sta je door een BBK niet per se sneller stil. Het idee is vooral dat fading minder snel gaat, niet dat een eenmalige remactie veel winst geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

TheBrut3 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 18:55:
[...]

Sorry, maar dat is toch een onzin argument? Stel ik verklein mijn remweg van die 100 meter naar 50 meter, maar er bestaan ook auto's waar het maar 40 of 30 meter is, dan maakt mijn auto toch niets uit? Er zijn tegenwoordig best wat auto's die onnoemelijk snel stilstaan.

Buiten dat sta je door een BBK niet per se sneller stil. Het idee is vooral dat fading minder snel gaat, niet dat een eenmalige remactie veel winst geeft.
Ga lekker met de mensen in discussie die eisen en regels bepalen in Nederland? Ik geef slechts aan hoe het gezien wordt, niet of ik het er mee eens ben of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
SinergyX schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:03:
[...]

Ga lekker met de mensen in discussie die eisen en regels bepalen in Nederland? Ik geef slechts aan hoe het gezien wordt, niet of ik het er mee eens ben of niet.
Ja goed dat is natuurlijk onzin. Het gaat over je argumentatie die je in de vorige post aanhaalt. Het verschil in remweg en collectieve gelijkheid.

Ik heb ook een superlichte sportwagen, op circuit remt een M3 op 150 meter daar waar ik op 60 meter kan remmen. Er zijn nu reeds gigantische verschillen in remweg door de geinstalleerde setup op de wagen, het gewicht en de bandenkeuze. Je redenering houdt enkel steek moest iedereen op de weg van elke wagen de exacte remweg van buiten moeten kennen.

Het is niet omdat iets een regel is, dat het daarom noodzakelijk een goede regel is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Of je leest selectief wat je wil lezen, dat is verder jouw keuze, ik praat over gelijke eisen, niet over 'gelijkheid'. Het is niet 'mijn' argumentatie, het is de interpretatie waarom regels nu regels zijn. En of deze goed of slecht zijn, is met een 'mijn auto kan dat' een bar slecht excuus.

Met diezelfde logica kan jij beter materiaal onder je auto schroeven, een ander kan plastic aliexpress meuk onder z'n auto gooien 'want het hoort te mogen'. En als je dan nog kan zeggen 'beter hoort te mogen', dan mis je het hele punt van regels.

[ Voor 30% gewijzigd door SinergyX op 12-01-2023 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
SinergyX schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 22:17:
Of je leest selectief wat je wil lezen, dat is verder jouw keuze, ik praat over gelijke eisen, niet over 'gelijkheid'. Het is niet 'mijn' argumentatie, het is de interpretatie waarom regels nu regels zijn. En of deze goed of slecht zijn, is met een 'mijn auto kan dat' een bar slecht excuus.

Met diezelfde logica kan jij beter materiaal onder je auto schroeven, een ander kan plastic aliexpress meuk onder z'n auto gooien 'want het hoort te mogen'. En als je dan nog kan zeggen 'beter hoort te mogen', dan mis je het hele punt van regels.
Mits die zaken geïnstalleerd zouden worden door een erkend installateur en ze de nodige attesten hebben zou er toch geen enkel issue mogen zijn lijkt me. Dat niet Jan met de pet in de schuur achter de hoek dergelijke ingrepen moet doen aan voertuigen die de openbare weg op gaan, daar volg ik je in. Echter door een vakman met attesten, daar lijkt me geen enkel issue of extra risico in te zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

JacobsT schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:16:

Dit is sowieso onzin, je remweg wordt niet korter van een set BBK bij een eerste noodstop. Maar wat is hier? België of NL? Van België weet ik dat BBK's inderdaad niet mogen.

Als je met je huidige remmen de ABS kan triggeren, gaat een BBK geen kortere remweg geven. Dat is een hardnekkige mythe. Je remweg wordt in deze bepaald door de grip van je banden. Zolang je niet veel bredere banden gaat monteren, blijft je remweg gelijk aan de normale remmerij.

Een BBK zorgt ervoor dat je bij herhaaldelijk remmen, veel langer dezelfde rem performance hebt. Zoals het dus bij kenners heet, minder last van fading. Standaard remmerij op een standaard auto, zal niet gemaakt zijn om heel vaak achter elkaar de maximale performance te halen. Dan wordt het allemaal te heet en gaat de prestatie naar beneden, waar je snel niet meer je wielen kan blokkeren (en de ABS ingrijpt) of nog minder. Dan wordt de remweg een heel stuk langer. Met de BBK in dezelfde situatie, kan je de temperatuur lager houden (grotere schijven, meer oppervlakte en massa) en met betere materialen (remvoeringen en eventueel remvloeistof) die beter tegen hogere temperaturen kunnen, ook nog eens de grens waarbij fading gaat optreden oprekken. Enige wat de kortere remweg bij de eerste noodstop zou kunnen veroorzaken is de grotere velg die vaak nodig is voor de grotere remmen en de daarbij behorende bredere banden. Dan ga je dus grip toevoegen en dus de mogelijkheid om harder te kunnen remmen, voordat je ABS ingrijpt. Maar dan gaat ook het merk en type band meespelen. Een Michelin pilot sport zal betere grip hebben dan een supergoedkope linglong band bij dezelfde breedte.

Verder is er alleen een minimale eis qua remmen in NL. Je remmerij moet een minimale vertraging kunnen veroorzaken. Als ik mijn Abarth 500 naast een Fiat 500 zet, zal de laatste niet de remprestaties halen van de eerste. Puur omdat de Abarth gewoon veel bredere banden heeft en nauwelijks meer gewicht. (Normale Fiat 165 breed, mijn Abarth 215 breed) Rijdt er dus een Fiat 500 met dezelfde snelheid achter mij en ik maak een noodstop, zal die Fiat 500 achter mij nooit zo snel kunnen remmen als ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
SinergyX schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:03:
Done. BBK kan geen reden tot afkeur zijn, mits correct gemonteerd en deze voldoet aan de wettelijke gestelde eisen. BBK enkel achter plaatsen kan wel leiden tot afkeur gezien meer dan 58% van de remkracht aan de voorkant moet zitten. Als voorbeeld werd een rally auto genoemd. Auto's welke omgebouwd worden voor de rallysport moeten vaak straatlegaal blijven en krijgen over het algemeen betere remmen. Was trouwens contact met de uitvoerende instanties en niet met de wetgevende.

Dus als de BBK van @JacobsT is afgekeurd zou ik toch even met de betreffende persoon in conclaaf gaan en deze verwijzen naar de regeling voertuigen, hoofdstuk 5, afdeling 2, paragraaf 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

TheBrut3 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:53:
[...]

Done. BBK kan geen reden tot afkeur zijn, mits correct gemonteerd en deze voldoet aan de wettelijke gestelde eisen. BBK enkel achter plaatsen kan wel leiden tot afkeur gezien meer dan 58% van de remkracht aan de voorkant moet zitten. Als voorbeeld werd een rally auto genoemd. Auto's welke omgebouwd worden voor de rallysport moeten vaak straatlegaal blijven en krijgen over het algemeen betere remmen. Was trouwens contact met de uitvoerende instanties en niet met de wetgevende.

Dus als de BBK van @JacobsT is afgekeurd zou ik toch even met de betreffende persoon in conclaaf gaan en deze verwijzen naar de regeling voertuigen, hoofdstuk 5, afdeling 2, paragraaf 8.
Aangezien @JacobsT uit België komt, zijn de eisen anders. In België zijn BBK inderdaad niet toegestaan, maar de regels zijn sowieso daar veel strenger dan in NL, tot het absurde toe. En dan ligt het ook nog weer aan welk keuringsstation je heen gaat. De een doet ergens niet moeilijk over, terwijl de andere meteen je auto afkeurt. Ze hebben in alle wijsheid ook gemeend te moeten gaan werken met eigen attesten. Een verlagingskit die in Duitsland met TüV gewoon gemonteerd kon worden, moest sindsdien een apart attest voor België hebben, anders niet toegestaan. In NL zijn airride systemen gewoon toegestaan, in België niet. Belgen met airride laten dit voor de keuring weer uitbouwen, testen en weer inbouwen. En in de tuningscene zijn de Belgen vaak gekker dan de meeste Nederlanders. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
thunder8 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:35:
[...]

Dit is sowieso onzin, je remweg wordt niet korter van een set BBK bij een eerste noodstop. Maar wat is hier? België of NL? Van België weet ik dat BBK's inderdaad niet mogen.

Als je met je huidige remmen de ABS kan triggeren, gaat een BBK geen kortere remweg geven. Dat is een hardnekkige mythe. Je remweg wordt in deze bepaald door de grip van je banden. Zolang je niet veel bredere banden gaat monteren, blijft je remweg gelijk aan de normale remmerij.

Een BBK zorgt ervoor dat je bij herhaaldelijk remmen, veel langer dezelfde rem performance hebt. Zoals het dus bij kenners heet, minder last van fading. Standaard remmerij op een standaard auto, zal niet gemaakt zijn om heel vaak achter elkaar de maximale performance te halen. Dan wordt het allemaal te heet en gaat de prestatie naar beneden, waar je snel niet meer je wielen kan blokkeren (en de ABS ingrijpt) of nog minder. Dan wordt de remweg een heel stuk langer. Met de BBK in dezelfde situatie, kan je de temperatuur lager houden (grotere schijven, meer oppervlakte en massa) en met betere materialen (remvoeringen en eventueel remvloeistof) die beter tegen hogere temperaturen kunnen, ook nog eens de grens waarbij fading gaat optreden oprekken. Enige wat de kortere remweg bij de eerste noodstop zou kunnen veroorzaken is de grotere velg die vaak nodig is voor de grotere remmen en de daarbij behorende bredere banden. Dan ga je dus grip toevoegen en dus de mogelijkheid om harder te kunnen remmen, voordat je ABS ingrijpt. Maar dan gaat ook het merk en type band meespelen. Een Michelin pilot sport zal betere grip hebben dan een supergoedkope linglong band bij dezelfde breedte.

Verder is er alleen een minimale eis qua remmen in NL. Je remmerij moet een minimale vertraging kunnen veroorzaken. Als ik mijn Abarth 500 naast een Fiat 500 zet, zal de laatste niet de remprestaties halen van de eerste. Puur omdat de Abarth gewoon veel bredere banden heeft en nauwelijks meer gewicht. (Normale Fiat 165 breed, mijn Abarth 215 breed) Rijdt er dus een Fiat 500 met dezelfde snelheid achter mij en ik maak een noodstop, zal die Fiat 500 achter mij nooit zo snel kunnen remmen als ik.
Ik weet hoe remmen werken hoor. Heeft idd betrekking op fading alsook remkracht achteraan. Ook de remblokken zelf spelen een grote rol dmv andere fricitiewaardes en optimale operating temps. Dus meer headroom inbouwen is niet noodzakelijk slecht.
TheBrut3 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:53:
[...]

Gaat niet over afgekeurde remmen in mijn geval hoor. Ik heb geen aanpassingen gedaan wegens niet nodig. Degene die ik vooral gebruik op de dagelijkse weg heeft standaard al 6 piston calibers, enkel de pads zijn daar vervangen aangezien de fabrikant zelf standaard schandelijk slechte B-merk whitelabel pads gebruikt op een performance wagen. Mijn huidige circuit toy is straatlegaal maar daar kennen ze niets van op de keuring. Moet pas naar de herkeuring binnen 2 jaar ofzo dus daar blijft het gezeik nog ff uit.

Ben deze week gestopt geweest door de politie voor geluid. Is dat standaard? Euh ja.
Waarop de vrouw vroeg: is dat een Ferrari? Grappige repliek van de mannelijke collega: Je weet toch dat Ferrari's rood zijn? 8)7

Ik blijf erbij dat goed uitgevoerde performance tuning moet kunnen mits alles netjes binnen balans blijft. Steek geen gigantische turbo kits op kleine mormels zonder dan ook de nodige aanpassingen te doen aan bv remmen.

Beste voorbeeld: stalen remleidingen mogen niet. Enkel van fabriek af. Is iets dat op de openbare weg niet veel nut heeft maar als je occassioneel op het circuit zou gaan met je wagen, waarom zou dit dan niet netjes geinstalleerd mogen worden. Bij extreme belasting gaan door de hitte de pedalen squishy aanvoelen en op de openbare weg geeft dit gewoon extra veiligheidsmarge. Het blijft een krom systeem. Period.

[ Voor 5% gewijzigd door JacobsT op 13-01-2023 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

JacobsT schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:14:
[...]

Ik weet hoe remmen werken hoor. Heeft idd betrekking op fading alsook remkracht achteraan. Ook de remblokken zelf spelen een grote rol dmv andere fricitiewaardes en optimale operating temps. Dus meer headroom inbouwen is niet noodzakelijk slecht.
[...]
Ik geef ook nergens aan dat je het niet weet. :P Ging me uiteindelijk om de reacties eronder die dan beweren dat je met een BBK de remweg zou kunnen halveren, wat onzin is. En diezelfde uitleg van de Belgische keuringsinstantie evengoed om een BBK te verbieden.

Een BBK heeft op de openbare weg weinig nut en ook geen risico vormen voor andere auto's, omdat je niet harder kan remmen. En veelvuldig hard moeten remmen op de openbare weg is zeer onwaarschijnlijk, tenzij de bestuurder constant niet zit op te letten. Dan zou ik sowieso meer afstand houden als achterligger. En dan nog wordt de remweg niet korter, het duurt alleen langer met een BBK voordat die langer wordt tov standaard remmen.

Mijn Abarth 500 heeft gewoon sportieve remmen, maar geen 4 pots. Ook niet nodig met het lage gewicht en toch redelijk grote schijven (284mm). Mijn CLA 45 AMG heeft wel 4-pots voor en 350mm schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
thunder8 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:43:
Aangezien @JacobsT uit België komt, zijn de eisen anders. In België zijn BBK inderdaad niet toegestaan, maar de regels zijn sowieso daar veel strenger dan in NL, tot het absurde toe.
Ja, dat stond er niet bij. Dat ze in België enorm kunnen mierenneuken op dit gebied weet ik. :+
Ik ging in op de Nederlandse situatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
JacobsT schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:14:

Beste voorbeeld: stalen remleidingen mogen niet. Enkel van fabriek af. Is iets dat op de openbare weg niet veel nut heeft maar als je occassioneel op het circuit zou gaan met je wagen, waarom zou dit dan niet netjes geinstalleerd mogen worden. Bij extreme belasting gaan door de hitte de pedalen squishy aanvoelen en op de openbare weg geeft dit gewoon extra veiligheidsmarge. Het blijft een krom systeem. Period.
Beste voorbeeld nog wel? Dan begrijp je duidelijk niet waarom ze dat doen, want hier is gewoon een hele goede uitleg voor. Je kan de staat van het rubber in die slangen niet zien. Bij APK, en ik neem aan ook bij de keuring in Belgie, moeten ze het rubber van de slang goed controleren, een scheurtje kan al afkeur zijn.

Een stalen remslang heeft intern ook gewoon een rubberen slang, alleen kan je door het stalen omhulsel de staat niet bekijken. Dus kunnen ze nooit bepalen of die slang nog veilig is.

Daarom moet je stalen remslangen ook regelmatig vervangen.

[ Voor 14% gewijzigd door WEBGAMING op 13-01-2023 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-06 17:06
Lekkere onzin weer, heb op diverse auto's grotere remmen gezet... nooit probleem nergens niet.... rvs remleidingen ook nooit problemen, en dat is omdat als de TEFLON (ja geen rubber zoals hiervoor beweerd wordt) laag in slechte staat is dan breekt het door en gaat alle druk zo door naar de buitenmantel en wordt er helemaal geen druk opgebouwd in die leiding... dus ook geen remvermogen dus daardoor afkeur, niet omdat ze t rubber wat er niet inzit niet kunnen controleren. Daarentegen, als de rvs ommanteling defecten vertoont is dat wel afkeur, net als met gewone remleidingen omdat de mogelijkheid bestaat dat bij een noodstop de benodigde druk niet vastgehouden kan worden en de leiding barst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Ja, en dat gebeurt ineens, zonder ook maar enige waarschuwing. Jij wil claimen dat dat veilig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-06 17:06
WEBGAMING schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 12:59:
Ja, en dat gebeurt ineens, zonder ook maar enige waarschuwing. Jij wil claimen dat dat veilig is?
en jij denkt dat dat niet ineens gebeurt bij elke andere vorm van remleiding..... 1 droogtescheurtje tot het canvas in je gewone remleiding en het is afkeur... en maar goed ook want dat kan ook zorgen dat hij zomaar zonder waarschuwing knapt en alle druk POEF weg... droogtescheurtjes onstaan niet zomaar.... maar een RVS remleiding slijt je ook echt niet zomaar door. en datzelfde doorslijten kan net zo makkelijk bij de gewone remleiding gebeuren. Droogtescheurtjes in de RVS remleiding gaat je alleen niet lukken, wellicht wel metaalmoeheid maar daarom is het een rvs vlecht met nog een kunststof beschermlaag normaal gesproken als je goed kwaliteit hebt (HEL bijvoorbeeld)....

RVS remleiding veiliger dan rubber...... absoluut

Artikel 5.2.31
punt 5. Remslangen mogen:

A: niet in ernstige mate zijn misvormd; Indien een remslang is misvormd, is het bepaalde in Aanvullende permanente eisen, artikelen 55 en 56, van toepassing;
B: niet langs andere voertuigdelen schuren, en
C: geen zodanige beschadigingen vertonen dat het wapeningsmateriaal zichtbaar is. De slangen die aan de buitenzijde van een metalen wapening zijn voorzien, mogen geen beschadiging vertonen.

[ Voor 19% gewijzigd door Tvdl2000 op 15-01-2023 15:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FitTiv
Oke spelletje..

Hoeveel pk heeft deze auto op basis van de interieurfoto?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eax4LqHFJv7Tnt3h0Hrw1b3tQgA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Jj9GwDmBfL0O8sZGCtQSBESG.png?f=fotoalbum_large

...

oke een hintje dan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gka7AOlVu876tjOqVZ4l2SZS-P0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3sQ8OAdEJJmdVzWD4RY46emy.png?f=fotoalbum_large

.....

het juiste antwoord is 77 pk. >:) >:)
https://www.marktplaats.n...-max-auto-rijd-en-schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Niet online
Ach de leukste auto's zijn die waar je altijd plankgas in kunt zonder in de problemen te komen toch ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/HOqjdqg.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/HOqj3rJ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/HOqj21a.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/HOqjKdv.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/HOqjf7R.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/HOqjBmN.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/HOqjqep.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/HOqjoXt.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/HOqjnII.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/HOqjxLX.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/HOqjIBn.webp

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/HOqjT1s.webp

En zijn de volgende twee fout?!
Afbeeldingslocatie: https://iili.io/HOqjurG.webp

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/HOqjeQ1.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 24-05 00:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3AMBjjKKnc6M0RXTdV_yH-D-KHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mPNqxNRpt8j1fFRUoDmGDxGS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sqxcuRPEctpVnJq5xjreltwwXEk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NJED8qbvziY2NlvHGCG3FCNV.webp?f=fotoalbum_large

Dit pareltje Opel Corsa - Compleet omgebouwd Calibra motor compleet met "potato quality" foto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Hoe meer foto's je ziet en hoe langer je kijkt, des te fouterderderder wordt deze tuning. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/H81lj3B.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/H81lX4V.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/H81lVCx.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/H81lWEQ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/H81lwYP.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/H81lNv1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/H81lkTg.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/H81lOyF.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/H81lvja.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/H81l8ZJ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/H81lUCv.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/HUuHxne.webp
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PorschefanRoel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-05 14:31
-

[ Voor 105% gewijzigd door PorschefanRoel op 12-06-2023 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-06 14:44
Het meest ongeloofwaardige is waarschijnlijk die S4 badge :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

JipJapGoedje schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:15:
[...]

Het meest ongeloofwaardige is waarschijnlijk die S4 badge :+
Afbeeldingslocatie: https://iili.io/H4tlS4a.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/H4tcWbI.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.wikia.nocookie.net/9481755a-c924-4e94-bcd1-63533f5a41bf/scale-to-width/370

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:38

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

We hebben weer eentje voor dit topic te koop :P

https://www.autoscout24.n...45-4490-b793-9436eedb8797

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UjkwOJKOASKjmm3PEQjQKK5dohQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8jwQBjWr4gkKnPTI1kVDatrb.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n24_iHhV7nnircM7Cb0mkT3okjg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dCqB2KSA5x86O4hkZlsBkczL.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6pFU7YOqqA_QyLKsQjxJjb2fPHM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BRzKtaZLdEmqFgsDmZrV9OdK.webp?f=fotoalbum_large

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:34

Fanta

FordPerformance™️

WEBGAMING schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:25:

Ik wil hier toch nog wel even op reageren, ook al is de post meer dan een jaar oud. Ik kende het topic niet en mijn oog viel er toevallig op.

Zelf ben ik in het gelukkige bezit van een Mazda MX-5 met 131pk. Deze produceert best een lekker sportief geluidje, maar ik zit er al best lang over na te denken om de einddemper te vervangen door een sportievere variant. Niet om aandacht te trekken of om stoer te doen, maar omdat deze auto gewoon lekker klinkt als je hem bijvoorbeeld bij invoegen op de snelweg even doortrekt tot 7500rpm. En het probleem met alles wat lekker is, is dat als het lekkerder kan, je voor lekkerder gaat. Ik hoef geen pops & bangs of zo'n kansloos hol geluid wat je wel eens hoort bij mensen die de demper van hun 1.2 Polo halen, maar iets meer geluid doet deze auto gewoon goed.

Klik signature voor foto :)

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FitTiv
SCHOP!

Deze vind ik wel erg leuk stiekem....

Afbeeldingslocatie: https://kaevecars.com/webservices/feed_images/40144182/40144182-0.jpg?nocache=1726131383
https://www.marktplaats.n...inquecento-trofeo-bj-1993
https://kaevecars.com/occ...7-fiat-cinquecento-trofeo

[ Voor 9% gewijzigd door FitTiv op 12-09-2024 10:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

An sich weinig foute tuning, dat is de echte trofeo rally versie (reed in groep A) :P
(toegegeven, daar staan een paar hele mooie auto's op hun website)

Mijn bijdrage :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ttlBVi83m3DlmIDdQrWPXlg6fNQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HtvGwLK5pNl4F6cSjGrkcMsg.png?f=fotoalbum_large
https://www.marktplaats.n...i-bodykit-7mgte-motor-hot

• FitTiv
SinergyX schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:55:
An sich weinig foute tuning, dat is de echte trofeo rally versie (reed in groep A) :P
Ja iknow, maar ik zocht een reden om dit topic te kicken. O-)

Dat hok dat jij post daarintegen.... |:( |:( what a way to f*ck up a Supra.

• TheBrut3
SinergyX schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:55:

Mijn bijdrage :P
[Afbeelding]
https://www.marktplaats.n...i-bodykit-7mgte-motor-hot
Ik ben vooral ook benieuwd op welke Lambordjienie deze dan moet lijken :o Van de voorkant kreeg ik meer mislukte R35 GT-R vibes. Alleen de centrale uitlaat heeft wat Lamborghini V12 vibes.

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik gok op een Reventon, die heeft die 'spitse' voorkant.
Edit, nu ik wat doorspit, ding proberen ze al 2 jaar blijkbaar te slijten :D
https://www.reddit.com/r/...supra_with_a_lamborghini/

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:30
Ik was ff nieuwsgierig wat zo'n Supra nou doet zonder die bodykit. Maar als ik dat zo bekijk, hoop ik voor die Lambowannabe dat 'ie de originele onderdelen nog heeft :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fHOL32duDnJbFCfSgPW3kNWY4OU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Q5C8ET1BLqnYeTFUjReUv25e.png?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
Wild Chocolate schreef op donderdag 12 september 2024 @ 19:59:
Ik was ff nieuwsgierig wat zo'n Supra nou doet zonder die bodykit. Maar als ik dat zo bekijk, hoop ik voor die Lambowannabe dat 'ie de originele onderdelen nog heeft :o

[Afbeelding]
Dat zijn hele andere Supra's dan degene in de advertentie ooit was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Inderdaad, het is er een uit 1990, de voorganger. Veel minder gewild.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7tx1ISJs8mBMGPDRB34QBYboHpg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yEq6fdf2wIOybXNn01RnC8QH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door WEBGAMING op 12-09-2024 22:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Mega kick, maar de laatste tijd krijg ik steeds meer foute wagens in m'n feed. Zoals deze Honda Prelude Supra?!: https://www.marktplaats.n...19020755-honda-1992-blauw

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QzzxSIZWqzSW2SQ4oTnhsGFMAkg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9NaER2rPCHHcSiTIWdgJTpds.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
3L3ktr1k schreef op maandag 13 januari 2025 @ 14:00:
Mega kick, maar de laatste tijd krijg ik steeds meer foute wagens in m'n feed. Zoals deze Honda Prelude Supra?!: https://www.marktplaats.n...19020755-honda-1992-blauw

[Afbeelding]
Jeetje, die tekst ook... Goed geEnglisched pik :+
Als hij nou de teksten Supra en War er af haalt krijgt hij misschien €510 in plaats van €500. Wel schattig dat hij zijn vrienden al heeft laten bieden tot 11k, dat gaat hij natuurlijk never nooit niet krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen met mijn huidige Marktplaats algoritme...

https://www.marktplaats.n...8564-citroen-saxo-bj-2001

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v9XUvBs0wbP3x3dEbuSJw2l7clY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/f1vXsyfNZlJ3sSkxp79c3vOJ.jpg?f=user_large

De achterkant heeft ook twee opvallende dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

3L3ktr1k schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:30:
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen met mijn huidige Marktplaats algoritme...

https://www.marktplaats.n...8564-citroen-saxo-bj-2001

[Afbeelding]

De achterkant heeft ook twee opvallende dingen...
Je ziet niet vaak twee zulke uitlaatpijpen op een 1.1 liter motortje idd.
Voor die 60 pk's.
;)
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste