GerCor schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:01:
[...]
Kaarten worden geleverd door HERE. Maar troost je. Mijn zwager heeft net een bijna nieuwe (5.000 km) Audi TT Roadster gekocht. Met een camera achter de voorruit. In de auto is Verkeersbordenherkenning actief. Nog waardelozer dan de Kaarten van HERE m.b.t. het weergeven van verkeersborden. In Nederland dan hè.
Maar goed. Het zijn hulpmiddelen.
Dat vind ik wel een beetje krom, ben je nu aan het goedpraten dat VW het niet op orde heeft of maakt het jou niet uit dat je dit soort dure 'opties', want dat is het in feite, eigenlijk niet goed kan gebruiken?
Ik vind het heel krom... Die hulpmiddelen zijn ook veelal veiligheidssystemen en aangezien veel auto's al kunnen corrigeren of gedeeltelijk zelfstandig kunnen rijden (zie bv tesla die dat wel een stuk beter op orde heeft) dan vind ik het gewoon echt heel slecht, triest zelfs...
Maar goed, interessante middag gisteren, 99% van de filmpjes op Youtube en de verhalen die je hoort stelt het vervangen van een dynamo poelie geen reet voor, kun je relatief makkelijk bij. In mijn geval omdat het een diesel is zit er nog iets van een turboslang in de weg, prima, alleen ja:

Ik heb natuurlijk weer de mazzel met koplampsproeiers dat er een 10 liter reservoir in zit...
Die 10 liter over de vloer (bak was te klein) en de kleine jongen verwijderd:

Gaf mij ruimte om erbij te komen...

Don't ask...
Foto voor is niet zo bijster interessant, en ik had inmiddels bagger vette handen, maar na een wringijzer en een kapotte knokkel (hence de schone handen en een foto kunnen maken) zat de nieuwe poelie er relatief snel op.

Na een uur alles weer op zijn plek aan slangen, vaatjes, pomp, etc etc. Alles controleren voordat de turboslang weer terug kan, lamp weer erin, bumper erop, etc.

En toen het grote moment, starten!
En stil
Mooie reden om gisteravond even een rondje te maken, en dat was interessant om het zo maar te zeggen. Nadat ie rustig warm was gereden op mijn vaste rondje even de snelweg opdraaien, even goed door de versnellingen door toen klapte er ineens een turboslang vanaf... Ook mijn eerste keer!
Bak roet, grootlicht van een Audi waar ik eigenlijk voor wilde invoegen, en invoegen als een SDI, geen succes...
Tankstation eraf, onder de vreemde blik van mensen (gaf wat geluid natuurlijk) even de slang terug erop geklikt, klem weer netjes eroverheen (is die aan de intercooler kant) en weer testen uiteraard:

Netjes 20psi (1,37 bar) bij de eerste 4 versnellingen en 19psi (1,31 bar) bij de 5e versnelling.
Heerlijk.
Dus die alu intercooler staat op de wensenlijst... Inlaattemperatuur liep gisteren al weer op tot over de 30 graden en in de zomer merk je dat die dan vermogen terug neemt. Plus dan de slangen die toch minder beginnen te worden.