Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 44 ... 142 Laatste
Acties:

• JohnnyQ1
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-01 10:36
Ik heb ook interesse!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

The Eagle schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:20:
[...]

Damn, 41k voor een Golf. Dat kostte mijn Passat ook :X

Speaking of which: kreeg net een telefoontje van de dealer. Leasemij gaf akkoord, dus die wordt onderzocht en gefixt. Wat mij nog het meeste mag benieuwen: ik krijg een elektrische leenfiets mee. En dat ding heeft een internetverbinding :+ Werkt via een app met een account en moet je vergrendelen en ontgrendelen via de app icm bluetooth. Het mag mij benieuwen, iig blij dat ik niet zo hard hoef te trappen als de laatste keer :P

En voor jullie het vragen: ja, ik had vervangend vervoer kunnen krijgen. maar is beetje onzin, dealer zit op max 3 km afstand en ik heb nu toch nauwelijks de auto nodig, dus daar vriendelijk voor bedankt :)
Net de dealer gesproken. Jawel: nieuwe koppeling en nieuw vliegwiel. Of ze nou de hele bak ook meteen vervingen was me even onduidelijk. Conclusie: Verbaqast me niks, en blij dat het lease is :P
Another DQ200 bites the dust :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:10
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:56:
[...]

Zo, dat is niet mals...Helemaal niet als je actieradius maar 15km is op een volle accu. Weet je dit uit eigen ervaring? Op Autoweek lees ik tussen de 1:13 en 1:16.
[...]

Jeetje, 15 km is behoorlijk waardeloos. Was dat vanaf het begin al zo?
Dat ding was een jaar oud, maar ik rijd wel sportief. Er zijn hier meerdere die langer een GTE hebben gehad, wellicht dat die wat betere en realistischere ervaringen kunnen neerzetten.

• BikePilot
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 22-06-2021
Als je nu een goedlopend systeem hebt zou ik het lekker laten zoals het is...

• LoekVe
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-12-2025
GerCor schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:57:
[...]

1430 en 1520 zijn de versienummers
ECE staat, denk ik, voor European Countries.

Maar je zou ze natuurlijk allemaal kunnen bekijken met de beschrijving op de site. Dan zie je het waarschijnlijk heel snel zelf.
Heb er een paar vergeleken. Lijkt erop alsof elke deelkaart een ander nummer heeft. ECE staat denk ik inderdaad voor European Countries of zoiets. En AS denk ik voor 'After sales'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A_g-8aOMWVHtzGxo9yEI-YFsotc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TjAO7HNmdtgjGfuma2UcpUcF.jpg?f=user_large

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 15:53
Ik ben aan het denken om een Helix in mijn Golf Variant (2020) te leggen. Nu zie ik op Ebay bv deze langskomen: https://www.ebay.nl/itm/V...8b7b76:g:-uQAAOSwq1JZEx32

Er staat dan bij dat het "Plug & Play" snel in te bouwen is, maar is dat ook zo? Of kom ik kabels naar voren aan het trekken etc.?

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:41

GerCor

Zonder dallen geen pieken

TranceSetter schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:53:
Ik ben aan het denken om een Helix in mijn Golf Variant (2020) te leggen. Nu zie ik op Ebay bv deze langskomen: https://www.ebay.nl/itm/V...8b7b76:g:-uQAAOSwq1JZEx32

Er staat dan bij dat het "Plug & Play" snel in te bouwen is, maar is dat ook zo? Of kom ik kabels naar voren aan het trekken etc.?
Gebruik de zoekfunctie bovenin het scherm maar even. Tik je Helix en zoek....

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• ShogNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-12-2025
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:33:
Tweakers die hun ervaring willen delen over het rijden in een GTE? Heb een Passat GTE (2015) op het oog, maar zit nog met de volgende vragen;

- Wat is het verbruik van de auto als de accu leeg is?
- Wat voor oplaadkabel zit erbij? Wil 'm via het stopcontact gaan opladen, moet ik hiervoor een nieuw laadkabel kopen?
- Hoe is jullie actieradius van de accu en merken jullie dat het minder wordt door slijtage?
- Wat kost een volle accu als je thuis laadt?

Doe ik er goed aan om deze auto als particulier te kopen? We rijden voornamelijk korte stukken en kunnen aan huis stekkeren. Daarnaast worden er ook zonnepanelen geïnstalleerd en kunnen we profiteren van de mrb korting tot 2024 en 25% tot 2026.

Zie ik iets over het hoofd?
Ik heb afgelopen juni een 2015 Passat GTE variant gekocht. Ben er heel tevreden mee. Het is een fijne auto.

Ik heb nog niet echt een goed verbruik met lege accu. Omdat ik tussen tanken veel laad. Alleen met een " lange" rit terug van Zeeland naar Drenthe met een Kip Shelter (Caravan) heb ik 8,7l/100km gereden op een afstand van 278 km met gemiddelde snelheid van 76km/h. Met normaal gebruik en max 100km/h is 1:15 sowieso wel te halen. Op EV-database staat veel duidelijke info
- Wat voor oplaadkabel zit erbij? Wil 'm via het stopcontact gaan opladen, moet ik hiervoor een nieuw laadkabel kopen?
Je zou er een Shuko naar Type 2 bij moeten krijgen voor in het stopcontact en een Type 2 laadpaal kabel. Zo niet, er bij proberen te bedingen.
- Hoe is jullie actieradius van de accu en merken jullie dat het minder wordt door slijtage?
Ik kan nog (bij zomerdag) 40km volledig elektrisch halen. Op moment van schrijven zo'n 30km.
Accu is ongeveer 8 kWh groot. 8 x €0,22 = 1,76

Als particulier is dit zeker interessant, vooral op de korte stukken. En met zonnepanelen. Wij hebben overcapaciteit die wij nu grotendeels gebruiken voor de GTE. (Kan op fiets naar werk, de auto staat veel stil)
MRB korting is zeker ook mooi meegenomen. Na 2025 wel gelijk aan benzine al zit een GTE in een hogere klasse door het extra gewicht.
Ik heb totaal geen spijt van mijn aanschaf van deze fijne comfortabele en ruime auto.
Ik heb ruimte onder de garagedeur waardoor ik de kabel mooi binnen in het stopcontact kan pluggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P3zwVJwilG7povcmhsjHCxAs01A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IdQ855CH7KPRiJZNzu1cJqMQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yMchNAM83Nm67uUKtMeAeGWu6sg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Wc7iqi3XXKSGh5ZeZiF1bCA.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 16% gewijzigd door ShogNL op 03-12-2020 16:15 ]

• TranceSetter
GerCor schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:08:
[...]

Gebruik de zoekfunctie bovenin het scherm maar even. Tik je Helix en zoek....
Dat had ik dus al gedaan, maar komen 3 posts naar boven. Heb ook al wat filmpjes gekeken, maar moet de hele zijkant los binnen zie ik. Nu heb ik dat bij een Polo wel vaker gedaan, bij een Golf nog niet. Ik ga dus maar ff wat handleidingen/foto's zoeken :)

• The Eagle

The Eagle

Das Boot is weer terug van de dealer. Nieuwe koppeling en nieuw vliegwiel plus onderzoekskosten etc. 2300 euro ex btw :X

Maar hij slipt nu niet meer door :)
Kijken hoe lang dat zo blijft :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:43
ShogNL schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:08:
[...]

Ik heb afgelopen juni een 2015 Passat GTE variant gekocht. Ben er heel tevreden mee. Het is een fijne auto.

Ik heb nog niet echt een goed verbruik met lege accu. Omdat ik tussen tanken veel laad. Alleen met een " lange" rit terug van Zeeland naar Drenthe met een Kip Shelter (Caravan) heb ik 8,7l/100km gereden op een afstand van 278 km met gemiddelde snelheid van 76km/h. Met normaal gebruik en max 100km/h is 1:15 sowieso wel te halen. Op EV-database staat veel duidelijke info
Je zou er een Shuko naar Type 2 bij moeten krijgen voor in het stopcontact en een Type 2 laadpaal kabel. Zo niet, er bij proberen te bedingen.
Ik kan nog (bij zomerdag) 40km volledig elektrisch halen. Op moment van schrijven zo'n 30km.
Accu is ongeveer 8 kWh groot. 8 x €0,22 = 1,76

Als particulier is dit zeker interessant, vooral op de korte stukken. En met zonnepanelen. Wij hebben overcapaciteit die wij nu grotendeels gebruiken voor de GTE. (Kan op fiets naar werk, de auto staat veel stil)
MRB korting is zeker ook mooi meegenomen. Na 2025 wel gelijk aan benzine al zit een GTE in een hogere klasse door het extra gewicht.
Ik heb totaal geen spijt van mijn aanschaf van deze fijne comfortabele en ruime auto.
Ik heb ruimte onder de garagedeur waardoor ik de kabel mooi binnen in het stopcontact kan pluggen.

[Afbeelding][Afbeelding]
Bedankt voor de info!! Hoe is het gecombineerd verbruik?

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07-01 23:39
is er iemand die een helix professioneel kan inbouwen/afstellen (en een dongle heeft)? de dealerprijs van 680 euro vind ik een beetje te hoog..

had deze gevonden, maar hier zit geen dongle bij: https://shop.ahw-shop.de/...-kanal-verstaerker?c=5180

[ Voor 12% gewijzigd door giovanni2903 op 03-12-2020 20:18 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• TranceSetter
Ik heb er zojuist een nieuwe op Ebay besteld die al afgesteld is voor mijn auto. Wellicht is dat een betere optie, hoef je niet moeilijk te doen met een dongle, etc.
Je moet hem dan wel zelf inbouwen.

• ShogNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-12-2025
Untouchablezz20 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:03:
[...]

Bedankt voor de info!! Hoe is het gecombineerd verbruik?
Sinds ik de auto heb, heb ik 4681km gereden. Met een gemiddeld verbruik van 4,8 l/100km en 6,7 kWh/100km.
Sinds laatste keer tanken 627km gereden met een lager verbruik van 3,4 l/100km en 12,6 kWh/100km. Veel gestekkerd dus.

Over ruim 4600 km een verbruik van 1l op 20,83 km vind ik niet slecht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ahmDqCUd7JfLl-MO_jOTTGUDIP8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CQoZeQx4hHVq9q258GBSJiRp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DbJC2dvyeKD5oVHjzNQVJv1tdfc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DZ5s19MOcouOFqoueRSeynlz.jpg?f=fotoalbum_tile

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-01 16:52
De winter zit er stilaan aan te komen, de temperaturen worden lager. Daardoor hoor je her en der vaker verhalen over steenmarters die kabels doorknagen. Heeft iemand een idee of een volkswagen garage een soort van verklikkersysteem kan plaatsen tegen deze diertjes? En hoeveel dit zou kosten?

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:54
Flipking94 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:53:
De winter zit er stilaan aan te komen, de temperaturen worden lager. Daardoor hoor je her en der vaker verhalen over steenmarters die kabels doorknagen. Heeft iemand een idee of een volkswagen garage een soort van verklikkersysteem kan plaatsen tegen deze diertjes? En hoeveel dit zou kosten?
Een hele simpele methode is de beste.... toiletblokjes die je normaal in de wc hangt onder de auto hangen. Geleerd van boswachters :-)

• giovanni2903
Flipking94 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:53:
je hebt idd marter afschrikkers in de VW store, maar zijn wel heel erg duur. gelukkig woon ik in de randstad en heb ik nog nooit zo'n dier gezien :P

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• Flipking94
giovanni2903 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 15:46:
[...]

je hebt idd marter afschrikkers in de VW store, maar zijn wel heel erg duur. gelukkig woon ik in de randstad en heb ik nog nooit zo'n dier gezien :P
Ja vorig jaar had ik geluk. Mijn buur zijn wagen, die altijd op 5m afstand van de mijne staat, is doorgebeten.

Dat van die toiletblokjes ga ik zeker proberen! Merci! :)

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Goedendag.
Ik ben van plan om over te stappen van diesel naar hybride met als opzet geld besparen, maar zit met erg veel vragen.
Hopenlijk dat gebruikers mij hun ervaring kunnen delen

Ik rij nu een Audi A4 diesel uit 2011.
Wegens de hoge wegenbelasting van deze auto wil ik nu gaan voor een Passat GTE of Golf GTE uit 2015/2016.
Ik haal dan financieel voordeel met de wegen belasting en hopenlijk ook met de brandstof kosten.
Mijn voorkeur gaat uit naar de golf wegens de aanschafprijs en ook wegens het verbruik en andere onkosten.
Het idee is dat ik puur ellectrisch van huis naar werk rij en weer terug (30km heen en 30km terug, zou moeten lukken)
Waardoor ik ook op de brandstof kosten aardig moet kunnen besparen.

-Hoe is de ervaring van de GTE rijders hier op dit forum in het algemeen over dit motor type?
-Wat is jullie werkelijke verbruik met gecombineerd rijden met normaal rij gedrag?
-Is de Passat noemenswaardig minder zuinig dan de golf in de praktijk?
-Wat is jullie mening over dit type auto als aanschaf met een km stand van 150.000 op de teller?
Bij een diesel zie ik dit niet als een probleem, maar hoe zit het met dit type auto?
-Zijn er redenen waarom ik beter voor een Golf of Passat kan kiezen? (specifieke problemen bv)

Ik hoop dat jullie mij wat verder kunnen helpen met het maken van mijn keuze
Alvast vriendelijk bedankt

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:35

mb1

Kun je op je werk “voordelig” laden dan?

• Scrtz
melly schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:05:
Goedendag.
Ik ben van plan om over te stappen van diesel naar hybride met als opzet geld besparen, maar zit met erg veel vragen.
Hopenlijk dat gebruikers mij hun ervaring kunnen delen

Ik rij nu een Audi A4 diesel uit 2011.
Wegens de hoge wegenbelasting van deze auto wil ik nu gaan voor een Passat GTE of Golf GTE uit 2015/2016.
Ik haal dan financieel voordeel met de wegen belasting en hopenlijk ook met de brandstof kosten.
Mijn voorkeur gaat uit naar de golf wegens de aanschafprijs en ook wegens het verbruik en andere onkosten.
Het idee is dat ik puur ellectrisch van huis naar werk rij en weer terug (30km heen en 30km terug, zou moeten lukken)
Waardoor ik ook op de brandstof kosten aardig moet kunnen besparen.

-Hoe is de ervaring van de GTE rijders hier op dit forum in het algemeen over dit motor type?
-Wat is jullie werkelijke verbruik met gecombineerd rijden met normaal rij gedrag?
-Is de Passat noemenswaardig minder zuinig dan de golf in de praktijk?
-Wat is jullie mening over dit type auto als aanschaf met een km stand van 150.000 op de teller?
Bij een diesel zie ik dit niet als een probleem, maar hoe zit het met dit type auto?
-Zijn er redenen waarom ik beter voor een Golf of Passat kan kiezen? (specifieke problemen bv)

Ik hoop dat jullie mij wat verder kunnen helpen met het maken van mijn keuze
Alvast vriendelijk bedankt
Heel toevallig is daar bovenin deze pagina ook al naar gevraagd en beantwoord. Dus als je een beetje scrollt heb je al heel wat antwoorden op je vragen. Golf en Passat GTE hebben zelfde motorblok, dus echt hele specifieke typeproblemen zijn er niet voor zover ik niet, het is meer een ruimtekwestie en daar kan niemand jou in adviseren.

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-01 13:20
Tha Render_2 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:57:
[...]

En het blijft maar duren.. Afspraak voor oplevering is geannuleerd want wagen zit vast bij de invoerder, die moet er all season banden opleggen (staat in lease contract) en na een week is dit blijkbaar nog steeds niet gelukt terwijl garage er 2 dagen voor gerekend had.. Geen info meer van invoerder, garage weet ook van niets, wachten wachten wachten.. In februari besteld :(
We zijn weer een maand verder en nog steeds niets.. Wagen besteld in februari, levering juli uitgesteld naar september, in september uitgesteld naar november, 30/10 bericht gekregen dat wagen klaar is, bij de invoerder staat en onderweg is naar de garage.. Nu 09/12 staat wagen nog steeds bij de invoerder en zowel invoerder als garage weten niet wat het probleem is .. Klinkt ongelooflijk maar is zo, om de paar dagen bel ik met beide en ze beloven me keer op keer dat ze er mee bezig zijn, maar niemand kan zeggen wat exact het probleem is.. Dit werk zo demotiverend, niet normaal.

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-01 14:18
Daar is wel iets anders aan de hand lijkt het. We hebben hier ruim 70 lease-auto's rondrijden en er zijn dit jaar ook toch al aardig wat nieuwe auto's besteld, maar zo lang als jij moet wachten hoeft niemand hier te wachten. Mijn auto is op 27-12-2019 besteld en 3 april 2020 geleverd bijvoorbeeld.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Tha Render_2 Aangezien je het over 'invoerder' hebt: Je bent waarschijnlijk van België en schakelt nu zelf rechtstreeks met D'Ieteren?

Eigenlijk zou jouw dealer / verdeler die taak op zich moeten nemen én je ook gewoon exact moeten kunnen vertellen wát er precies aan de hand is. Sowieso al raar dat je een 1.6TDi bestelt en dat dit onlangs een 2.0TDi geworden is in het bestelproces (én waarmee het dus eigenlijk een volledig nieuwe order is),

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 09-12-2020 09:25 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Tha Render_2
De garage is onderdeel van d'ieteren en zelf zij zeggen elke week hetzelfde, ze hebben geen informatie en weten niet waar het vastloopt.. Vandaar dat ik standaard d'ieteren zelf mee in kopie zet van alle mail communicatie maar van hun kant komt er al helemaal niets. Wagen zou al vanaf eind oktober in het atelier van d'ieteren staan en de garage krijgt hem niet vrij maar ook geen uitleg waarom niet .. Dit nu al 6 weken, ik krijg dit écht niet meer uitgelegd, aan niemand.

Dat het door corona en het feit dat de 1.6TDI plots niet meer kon en vervangen geweest is door de 2.0TDI wat langer duurt heb ik geen problemen mee, zo is de levering verschoven van juli naar oktober, ik heb daar begrip voor getoond, geen probleem. Maar op 27/10 het verzekeringsbewijs ontvangen en op 30/10 bericht krijgen van de invoerder dat de wagen klaar is en onderweg naar de garage .. maar daar op 09/12 nog niet aangekomen is, zonder ook maar enige uitleg, DAT is voor mij onbegrijpelijk en ook gewoon totaal niet aanvaardbaar, het minste dat ik verdien is toch een uitleg? Maar zelf dat kunnen ze mij niet geven. Ik begin zelf te denken dat ze de wagen gewoon kwijt zijn.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Inderdaad raar dat er wel een verzekering op afgegeven is, die staan ook in België gekoppeld aan het VIN/Chassis nummer van de auto. Als het een privé aankoop is dan zou jouw dealer er écht alles over moeten weten én dat aan jou moeten kunnen mededelen. Als er nog een derde partij in het spel opgenomen is (een Leasemaatschappij) dan zou er daar sowieso ook nog informatie te halen moeten zijn.

Er betaald dus schijnbaar al wél iemand voor die verzekering dus ook bij de verzekeraar is er meer informatie op te halen.

• Tha Render_2
Ja en het is een ... d'ieteren lease wagen :) Dus die hebben hem 27/10 ingeschreven + verzekerd en mij het verzekeringsbewijs opgestuurd, dat ligt hier al meer dan een maand op de keukentafel te wachten op de wagen. Dus de wagen is zeker eind oktober in België bij hun aangekomen, anders zouden ze die nooit niet hebben kunnen inschrijven, en 30/10 heeft d'ieteren lease bericht gestuurd dat de wagen klaar is voor levering en onderweg is naar de garage.

Ik contact opgenomen met de garage om een afspraak te maken, zij moeten hem nog uit transport mode halen, wassen etc .. afspraak gekregen voor 12/11. 10/11 krijg ik telefoon van de garage .. 'we gaan de afspraak moeten annuleren want de wagen is hier nog niet, terwijl we die al lang verwacht hadden'. Ok, kan gebeuren, laat maar iets weten wanneer hij er wel is .. en vanaf dan mijn verhaal hierboven, elke week bericht dat ze niet weten waarom die niet onderweg is naar de garage en waarom die vast staat in het atelier van d'ieteren..

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
Mir64za schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:00:
[...]

Thanks

Zojuist de Golf 8 1.5 TSI 96kW Life besteld.
Heb er nog wat extra opties bij gepakt:
  • Achteruitrijcamera
  • Panorama-schuif-/kanteldak, elektrisch bedienbaar
  • Lounge pakket
  • Licht & Zichtpakket
  • Winterpakket
Verwachte leverdatum 4 januari
Vandaag door de dealer gebeld ik kan de auto ophalen op 18 Januari ondanks kleine vertraging zeer blij mee. :) :)

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:19
Nog mensen die oplossing weten voor de dq200?
Nieuwe koppeling zorgt voor bibberen en slippen in 3 en 5 als hij koud is, ondanks dat er dsgsoftware opstaat vanuit JD .

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:02
Ik dacht dat het simpel zou zijn, maar ik kan het echt niet vinden.
Ik heb net een 'nieuwe' VW transporter uit 2010 gekocht, maar er missen bij 2 gordels de plastic kapjes die om de sluiting heen zitten.

Het zwarte plastic deel van wat je op de foto ziet dus, bestaat uit 2 delen en je klikt ze zo vast als het goed is. Helaas zijn ze door de vorige eigenaar afgebroken bij deze bus.
Afbeeldingslocatie: https://www.vagshop.nl/product_images/k/785/1K4857755MQVZ_gordelslot_met_verklikker__81855_zoom.jpg
Ik denk dat het redelijk universele dingen zijn, maar wellicht toch Volkswagen (en dan nog model) specifiek.

Iemand de gouden tip? :*)
Of zou dit 3D printen de betere optie zijn?

• Dennisdn
Twijfels schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:05:
Ik heb net een 'nieuwe' VW transporter uit 2010 gekocht, maar er missen bij 2 gordels de plastic kapjes die om de sluiting heen zitten.

Het zwarte plastic deel van wat je op de foto ziet dus, bestaat uit 2 delen en je klikt ze zo vast als het goed is. Helaas zijn ze door de vorige eigenaar afgebroken bij deze bus.
[Afbeelding]
Ik denk dat het redelijk universele dingen zijn, maar wellicht toch Volkswagen (en dan nog model) specifiek.

Volgens mij is dat iets wat je prima voor een paar euro kunt krijgen bij een lokale autosloperij.

• giovanni2903
Mir64za schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:33:
[...]

Vandaag door de dealer gebeld ik kan de auto ophalen op 18 Januari ondanks kleine vertraging zeer blij mee. :) :)
welke kleur heb je besteld eigenlijk? Ben benieuwd naar je wagen :D

• Freakin77
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-01-2025
Jeetje, eindelijk nieuwe navi kaarten op de officiële update site.Woeiiii!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Twijfels schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:05:

[Afbeelding]

AliExpress al even gekeken?

Anders 2e hands deze: https://www.totalparts.nl...t-belt-buckle-right-front

[ Voor 8% gewijzigd door Falcon op 09-12-2020 20:04 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• giovanni2903
Freakin77 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:59:
helaas niks voor mij:(

• Freakin77
Gloeiende... stop die nieuwe navi update er in, geeft ie error.. de navigatiebank is niet beschikbaar.

Is er een keer nieuws, krijg je dit geklooi weer arghh

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
giovanni2903 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:43:
[...]

welke kleur heb je besteld eigenlijk? Ben benieuwd naar je wagen :D
Delfin Grey ik zal een foto posten zodra die binnen is :) :)

• GerCor

GerCor

Freakin77 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:11:
Gloeiende... stop die nieuwe navi update er in, geeft ie error.. de navigatiebank is niet beschikbaar.

Is er een keer nieuws, krijg je dit geklooi weer arghh
Dat is geen error maar een mededeling dat het niet beschikbaar is.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Freakin77
GerCor schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:32:
[...]

Dat is geen error maar een mededeling dat het niet beschikbaar is.
Ik denk dat ie een paar bestanden heeft gemist (ivm volle HD op PC). Probeer de files er op nieuw op te zetten, denk dat ie dan moet lukken ;)

• mb1

mb1

Soullancer schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:45:
Nog mensen die oplossing weten voor de dq200?
Nieuwe koppeling zorgt voor bibberen en slippen in 3 en 5 als hij koud is, ondanks dat er dsgsoftware opstaat vanuit JD .
Heb ik ook wel in meer of mindere mate last van.
Vooral als je rustig rijd of met de caravan aan de haak.

Vorige week nog terug geweest bij JD
zij hebben de slijtage gecontroleerd ik was namelijk bang dat de 1e koppeling er aan was na ca 50.000km. dat was gelukkig niet zo.

JD heeft de laatste VW updates geïnstalleerd en hun tune er weer overheen gezet.

Nu eerst eens uitgebreid proberen is zo lijkt het wel iets beter maar nog niet 100%

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:19
mb1 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 22:25:
[...]

Heb ik ook wel in meer of mindere mate last van.
Vooral als je rustig rijd of met de caravan aan de haak.

Vorige week nog terug geweest bij JD
zij hebben de slijtage gecontroleerd ik was namelijk bang dat de 1e koppeling er aan was na ca 50.000km. dat was gelukkig niet zo.

JD heeft de laatste VW updates geïnstalleerd en hun tune er weer overheen gezet.

Nu eerst eens uitgebreid proberen is zo lijkt het wel iets beter maar nog niet 100%
Oh, uit service gedaan die updates en hun software weer erover heen?

Ben wel benieuwd of je verbetering hebt. Zou je me.op.de hoogte willen houden? :D.
Ik erger me kapot namelijk aan dat gebrom en getril als de boel koud is....

(In welke zin lijkt het beter?)

• mb1

mb1

Ja deels uit service.
Ik was ruim twee jaar geleden geweest en nu zijn ze er uurtje of twee/drie mee bezig geweest software uitlezen/ laden even gereden, je kent het wel.
Uiteindelijk een kleine vergoeding afgerekend (nog geen half uur werkplaats tarief van VW).
Wat ik zeer redelijk vond.

JD gaf aan dat er door VW veel verschillende materialen / hardheden qua koppelingsplaten als vervanging zijn geleverd ook om het probleem van slippen en vroegtijdige slijtage te voorkomen.
Niet al die materialen grijpen even "smooth" aan wat het trillen / hobbelen kan veroorzaken volgens hun.
Mijn koppeling is uitgelezen op 12,2 / 12,8 wat zou moeten betekenen dat dezer nog lang niet op is.

Als ik doorrij met de auto dat wil zeggen het koppel/vermogen goed benut schakel de bak heel trefzeker en doet de koppeling zijn werk goed (geen slip direct na het opschakelen).

Als ik heel rustig rij (wat ik zeker doe als dezer koud is) dan had ik na het na drie een vijf schakelen (zelfde koppeling) ook het schoksgewijs omhoog gaan van het motortoerental, soms ook met warme motor.

Met de caravan aan de haak (voor het laatst in de herfstvakantie) durfde ik geen vol gas te geven in drie een vijf....
Dat heb ik nog niet kunnen testen de caravan komt in het voorjaar pas weer uit de stalling.

Nu nog onvoldoende kunnen testen om een goed oordeel te vergen, maar weg is het zeker nog niet, maar het lijkt beter, maar dat kan ook tussen de oren zitten...

• Scrtz
Mir64za schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:17:
[...]

Delfin Grey ik zal een foto posten zodra die binnen is :) :)
Deze kleur heb ik ook besteld! Ziet er heel apart uit vind ik. Het lijkt een beetje een donkergrijze hoogglans lak met een lichte metallic schijn erdoorheen.

5 januari ophalen, golf GTE met matrix led, winterpakket, assistentiepakket en panoramadak.

• Tha Render_2
Tha Render_2 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:43:
Ja en het is een ... d'ieteren lease wagen :) Dus die hebben hem 27/10 ingeschreven + verzekerd en mij het verzekeringsbewijs opgestuurd, dat ligt hier al meer dan een maand op de keukentafel te wachten op de wagen. Dus de wagen is zeker eind oktober in België bij hun aangekomen, anders zouden ze die nooit niet hebben kunnen inschrijven, en 30/10 heeft d'ieteren lease bericht gestuurd dat de wagen klaar is voor levering en onderweg is naar de garage.

Ik contact opgenomen met de garage om een afspraak te maken, zij moeten hem nog uit transport mode halen, wassen etc .. afspraak gekregen voor 12/11. 10/11 krijg ik telefoon van de garage .. 'we gaan de afspraak moeten annuleren want de wagen is hier nog niet, terwijl we die al lang verwacht hadden'. Ok, kan gebeuren, laat maar iets weten wanneer hij er wel is .. en vanaf dan mijn verhaal hierboven, elke week bericht dat ze niet weten waarom die niet onderweg is naar de garage en waarom die vast staat in het atelier van d'ieteren..
Allee hop, update. Garage heeft net gebeld dat d'ieteren hem vrijgegeven heeft voor transport naar de garage maar zonder de all season banden die in het d'ieteren lease contract zitten (zou de blokkerende factor zijn maar geven ze geen uitleg over..) en de garage gaat vandaag gewoon zelf bij de bandenboer die all season banden halen en monteren dus ze verwachten ergens volgende week de aflevering te kunnen doen..

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

8)

https://www.autoweek.nl/a...swagen-golf-r-breekt-los/
start vanaf 39k pond, dus 43k euro + accijns.
Ik denk 52k+
met wat opties 65k
:o

[ Voor 43% gewijzigd door Viper® op 10-12-2020 19:18 ]

• Scrtz
Denk wel meer dan 52k vanafprijs gezien de GTI al op 48k begint. Hoeveel was dat gat bij vorige generaties eigenlijk?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
GTI is 48k en een beetje. Denk dat de R wel 55/60k wordt eigenlijk.
kaal zonder opties.

Sorry maar dat gaat toch niemand neerleggen voor een golf of ben ik nou gek.

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-01 15:06
Op de Duitse Volkswagen website kan je hem al configureren.
Maar dan komt de Nederlandse Belastingdienst daar nog overheen uiteraard.

• giovanni2903
Viper® schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:36:
GTI is 48k en een beetje. Denk dat de R wel 55/60k wordt eigenlijk.
kaal zonder opties.

Sorry maar dat gaat toch niemand neerleggen voor een golf of ben ik nou gek.
hoezo niet? een full option golf 7.5 R kost ook rond de 70k. sinds ik erop ben gaan letten sinds ik zelf een golf 7 (geen R, maar r-line :P )zie ik er echt veel rijden. 60/65k voor een golf 8 R is dus echt niet onaantrekkelijk ofzo

als je de prijzen van de overige golf modellen vergelijkt, dus duitsland/nederland. dan is het verschil bij elk model maximaal 5k. een golf r in nederland zonder opties zal denk ik rond de 53k liggen, we gaan het zien binnenkort. hier kun je de prijslijsten zien van 2014 tm begin dit jaar: https://www.businessmobil...lkswagen/volkswagen-golf/ golf r 7.5 (kaal) was in q4 62k (inclusief bpm etc), de gti daarintegen is in prijs gelijk gebleven (7.5 en 8 ), beide 48k.

[ Voor 32% gewijzigd door giovanni2903 op 11-12-2020 11:10 ]

• JohnnyQ1
Freakin77 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:59:
Die nieuwe update is ineens veel groter dan mijn kaartje. Wat gaat hier mis? Iemand een oplossing? Je moet toch het VW kaartje gebruiken voor de discover media?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
JohnnyQ1 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:53:
[...]

Die nieuwe update is ineens veel groter dan mijn kaartje. Wat gaat hier mis? Iemand een oplossing? Je moet toch het VW kaartje gebruiken voor de discover media?
Ben je toevallig de MIB-3 versie voor de Discover Media aan het downloaden in plaats van de MIB-2 variant?

De MIB-2 variant voor héél Europa is 13,9GB en dat past keurig op het 16GB kaartje wat originineel gebruikt wordt. De MIB-3 versie is iets van 25GB dus dat past inderdaad niet.

• JohnnyQ1
Will_M schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:59:
[...]

Ben je toevallig de MIB-3 versie voor de Discover Media aan het downloaden in plaats van de MIB-2 variant?

De MIB-2 variant voor héél Europa is 13,9GB en dat past keurig op het 16GB kaartje wat originineel gebruikt wordt. De MIB-3 versie is iets van 25GB dus dat past inderdaad niet.
Heb inmiddels al de oplossing. De selectie optie op de VW site werkt niet goed voor mijn uit Duitsland geïmporteerde golf variant |:( Gelukkig had ik nog Discovercare op m'n laptop staan 8)7 . Die pakt wel de juiste update. Dank voor het meedenken!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07:48
Ik heb deze winterwielen op het oog voor onze Tiguan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8qzuaPpS7dUoSWSQFfb4WNI3Sfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TR77JBYWsisYOSirWxZ3IEyT.jpg?f=fotoalbum_large

Verkoper beweert dat het originele VW velgen zijn, maar ik heb dit type nog nooit gezien, iemand die deze herkent?

De ET waarde van deze velgen is 33, "normaal" is het 38 op de Tiguan. Verkoper beweert dat dit geen probleem is, is dat ook zo?

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Nog maar eens een klusje waar ik al een tijdje over aan het denken ben die ik nu gedaan heb. :P
Ik zocht een nette en goeie manier voor een telefoonhouder, een Kuda console naast de middenconsole vond ik niet geweldig en te laag, een Brodit clip over de rooster heen is veel te massief en duur, een roosterclip zorgde voor zakken en uitgelubberde roosters (reden waarom ik mijn middenpaneel heb vervangen).

Dus wat dan? :P Tijdje zitten denken maar ik heb van die dummy knoppen, dat was de ideale positie dus het leek mij wel wat om daar wat te gaan maken. Deze ventilatiehouder en base besteld bij onze vrienden in China:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/2020-12-09-22.54.15-1-Medium-rotated.jpg
Versie 1 heb ik de base geplakt op de knop, doorgeboord en een M4 boutje+moertje erin gezet voor de stevigheid:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/2020-12-10-19.33.12-Custom-rotated.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/2020-12-10-19.32.47-Custom-rotated.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/2020-12-10-19.32.36-Custom-rotated.jpg"
Idee was leuk, alleen bleek de klemming van de knop niet sterk genoeg te zijn. :+
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/2020-12-12-08.22.31-1200x900.jpg
Tijd voor V2 dus... Ook dan even een verzonken boutje genomen zodat de ventilatieclip volledig in de clip viel. Paar plaatjes aluminium uit de bak op het werk gehaald:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/2020-12-11-08.27.07-Medium.jpg
Even zitten passen, meten, tekening maken... Voordeel is dat ik het oude rooster nog bewaard had:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/2020-12-12-08.36.58-Custom-rotated.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/2020-12-12-09.32.01-1-Medium.jpg
Gaatje erin geboord en M4 draad getapt, viel mooi achter het paneel in de uitsparing van de knop:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/2020-12-12-10.04.42-Custom-rotated.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/2020-12-12-10.01.55-Medium.jpg
Knop iets aangepast, randje van de uitstekende pootjes iets ingekort en de klempootjes verwijderd.
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/2020-12-12-09.52.04-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/2020-12-12-10.01.58-Medium.jpg
Et voila:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/2020-12-12-10.04.56-Medium.jpg
Even een andere houder geprobeerd:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/2020-12-12-10.05.18-Medium.jpg
En in de auto gebouwd:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/WhatsApp-Image-2020-12-12-at-11.47.17-Custom.jpeg
Verdorie kei mooi 8) *O*

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Netjes hoor, McGuyver (y)

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-01 20:36
mathias82 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:36:
De ET waarde van deze velgen is 33, "normaal" is het 38 op de Tiguan. Verkoper beweert dat dit geen probleem is, is dat ook zo?
Google is your best friend...... |:( Zie bijvoorbeeld: Wikipedia: ET-waarde

Er wordt dus gezegd, dat een afwijking van 5mm, waarvan in jouw geval sprake is, ‘acceptabel’ is. Eventueel zou je een afwijking met spacers kunnen opvangen.

Maar, als ik naar mezelf kijk, ik houd alles OEM, dan zou een afwijking in de ET een no-go zijn. Mijn VW aluminium winter- en zomervelgen zijn afwijkend, maar hebben wél dezelfde ET.

• GerCor

GerCor

O, oké. Zelf vind ik het erg lelijk.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat kan :) Hoe had je het zelf gedaan als ik vragen mag? Zeker gezien mijn opmerkingen.

• Flipking94
Leuk alternatief. Ik hou het bij een houder die klikt in je ventillatierooster. Ik verwijder deze ook nooit, dus dan valt het ook minder op dat de roosters uitleuren, want dat is inderdaad een nadelig feit.

Je kan hem natuurlijk ook met een sucktion cup bevestigen op de ruit, maar zo vrolijk word ik daar niet van.

De zoektocht naar een ietwat goede telefoonhouder is helaas niet zo eenvoudig. Eigenlijk moeten ze eens iets ontwerpen dat je gewoon op het dashbord van je wagen kan bevestigen. Of zoals vroeger (in het nokiatijdperk ;) ) het geval was dat je een gsm-houder als optie erbij kon kopen. Deze was dan via een soort van arm bevestigd aan het dashbord.

• giovanni2903
Ik vind het wel slim bedacht. In mn seat had ik altijd gewoon zo een ding op mn raam, dat van jou is veel netter. Soms baal ik dat de navigatie in de golf7 niet alles herkent, dan moet ik alsnog mn telefoon gebruiken die dan ergens rechts naast me beland, zonder dat ik kan kijken. Goed bedacht hoor :)

• GerCor

GerCor

Joopieboy schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:03:
Dat kan :) Hoe had je het zelf gedaan als ik vragen mag? Zeker gezien mijn opmerkingen.
Niet. Althans, privé niet.

Voor het werk hebben we van die magneethouders in het ventilatierooster in de dienstauto's. Hoogstwaarschijnlijk gekocht bij Action, dus kan nooit meer kosten dan 10 euro. Telefoons hebben een beschermhoesje aan de achterkant en daarop zit zo'n metaalplaatje. Je pakt de telefoon dan in een fractie van een seconde. Nadeel daarvan is dat de (laad)kabel altijd voor het scherm van de Discover Media hangt. Bloedirritant. Maar, zoals geschreven, het is voor het werk en dan boeit het me weinig.

Zelf heb ik een Discover Pro en dan ligt de telefoon naast mij of ik heb de telefoon in mijn jaszak.

Ik had in mijn vorige auto een Brodit. Die zijn inderdaad prijzig maar het is voor mezelf dus mag het wat kosten.

• Flipking94
@giovanni2903 het grote nadeel van de navigatie vind ik dat, als je bvb de carapp gebruikt, je gsm voortdurend aan moet staan (lees niet in standby), anders update deze gebeurtenissen niet. Zoals bvb bij waze, moet je gsm voortdurend aan staan. De meerwaarde van het dan op een wat groter scherm zetten vind ik dan ook wat waardeloos.

[ Voor 3% gewijzigd door Flipking94 op 13-12-2020 09:42 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

GerCor schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:57:
[...]

Niet. Althans, privé niet.

Voor het werk hebben we van die magneethouders in het ventilatierooster in de dienstauto's. Hoogstwaarschijnlijk gekocht bij Action, dus kan nooit meer kosten dan 10 euro. Telefoons hebben een beschermhoesje aan de achterkant en daarop zit zo'n metaalplaatje. Je pakt de telefoon dan in een fractie van een seconde. Nadeel daarvan is dat de (laad)kabel altijd voor het scherm van de Discover Media hangt. Bloedirritant. Maar, zoals geschreven, het is voor het werk en dan boeit het me weinig.

Zelf heb ik een Discover Pro en dan ligt de telefoon naast mij of ik heb de telefoon in mijn jaszak.

Ik had in mijn vorige auto een Brodit. Die zijn inderdaad prijzig maar het is voor mezelf dus mag het wat kosten.
Het mag zeker wat kosten, alleen als het dan er zo uit ziet:
Afbeeldingslocatie: https://www.handytreff.de/shop/images/products/mobil/detail/BR.852526.jpg
Met daarop nog een houder en alles vind ik het er echt niet beter op geworden. :)

Die magneethouders zijn leuk alleen zit je dan een specifiek hoesje en daarin heb ik weer de voorkeur voor een Nillkin hoesje ivm grip en gebruiksgemak. Daarnaast heb ik niet echt het idee dat dan nu heel 'vast' zit allemaal, beweegt en draait toch allemaal net wat te makkelijk naar mijn idee.

• Dennisdn
Joopieboy schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:38:
[...]

Het mag zeker wat kosten, alleen als het dan er zo uit ziet:
[Afbeelding]
Met daarop nog een houder en alles vind ik het er echt niet beter op geworden. :)
Deze Brodit-clip is al beter:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HK5Xz6ZsbRn2DHI8wOS-29teFmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OOmH4yRPgjh1z5PMsbLuCQAd.jpg?f=fotoalbum_large

Maar zelf heb ik deze van Kuda (in combinatie met een Brodit Active houder) die ik de mooiste oplossing blijf vinden (zeker als je lederen bekleding hebt):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JSh5T_5TRM7Od6_scQhXWURXkh8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/q6x7G0NC50FcemgcMSQXo0G0.jpg?f=user_large

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dennisdn schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:17:
[...]

Deze Brodit-clip is al beter:

[Afbeelding]

Maar zelf heb ik deze van Kuda (in combinatie met een Brodit Active houder) die ik de mooiste oplossing blijf vinden (zeker als je lederen bekleding hebt):

[Afbeelding]
Dat is al beter, alleen vind ik het dan irritant dat ie zo ver uit het zicht zit en uit handbereik.
Zeker met navigatie en alles...

• Dennisdn
De onderste versie heb ik zelf, de bovenste had ik in het verleden. Prima binnen bereik en in het zicht (zelfs FaceID werkt prima) en ik heb geen bijzondere lange armen ofzo.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 13-12-2020 11:52 ]

• giovanni2903
Flipking94 schreef op zondag 13 december 2020 @ 09:41:
@giovanni2903 het grote nadeel van de navigatie vind ik dat, als je bvb de carapp gebruikt, je gsm voortdurend aan moet staan (lees niet in standby), anders update deze gebeurtenissen niet. Zoals bvb bij waze, moet je gsm voortdurend aan staan. De meerwaarde van het dan op een wat groter scherm zetten vind ik dan ook wat waardeloos.
Ik heb een mib1 schermpje met weinig opties, dus heb sws geen android auto etc hahah

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-12-2025
giovanni2903 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 23:34:
[...]

hoezo niet? een full option golf 7.5 R kost ook rond de 70k. sinds ik erop ben gaan letten sinds ik zelf een golf 7 (geen R, maar r-line :P )zie ik er echt veel rijden. 60/65k voor een golf 8 R is dus echt niet onaantrekkelijk ofzo
Ik denk dat je richting de 100k gaat voor een full option ;).
De 7.5 R ging al naar 93/94k helemaal aangekleed. Zat gelijk met de Audi S3.

Het is niet alleen bij de VW auto’s maar alles gaat omhoog.
De opmerkelijkste blijft imo de S1 Quattro :p

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Flipking94
Famous schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:33:
[...]

Het is niet alleen bij de VW auto’s maar alles gaat omhoog.
De opmerkelijkste blijft imo de S1 Quattro :p
Wat zou de reden daarvoor zijn? Beperkt doelpubliek in de eerste plaats en dat dit doelpubliek de auto toch koopt, of ie nu 75k of 100k kost?

Iemand die een beetje logisch nadenkt, koopt dan toch beter een bmw m5 fo equivalent ;)

Ik vind de prijzen ronduit belachelijk. En al zeker omdat de release van de reguliere Golf 8 toch wel tegengevallen is. Nu weet ik niet in hoeverre corona daarmee te maken heeft, maar over het algemeen doet de golf 8 het niet zo goed in cijfers in vergelijk met de vorige modellen.

Jammer, we moeten er wellicht nog zeker 6 jaren mee doen :p

Onlangs nog eens een T-roc gezien op de baan trouwens. Ook al is ie niet zo heel groot, ik denk dat het wel mijn favoriete auto is. Echt een schoon ding dat ze daarmee hebben gedaan zeg. :9~

[ Voor 10% gewijzigd door Flipking94 op 13-12-2020 21:15 ]

• Famous
Flipking94 schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:13:
[...]

Wat zou de reden daarvoor zijn? Beperkt doelpubliek in de eerste plaats en dat dit doelpubliek de auto toch koopt, of ie nu 75k of 100k kost?

Iemand die een beetje logisch nadenkt, koopt dan toch beter een bmw m5 fo equivalent ;)

Ik vind de prijzen ronduit belachelijk. En al zeker omdat de release van de reguliere Golf 8 toch wel tegengevallen is. Nu weet ik niet in hoeverre corona daarmee te maken heeft, maar over het algemeen doet de golf 8 het niet zo goed in cijfers in vergelijk met de vorige modellen.
Ik mag hopen dat je een typfout had en een E63s wilde zeggen? >:)
grapje natuurlijk, of toch niet..

Tja meer systemen, meer slimme “ai”, meer sensoren, meer coding, inflatie en ze kunnen het. In de buurlanden stijgt het uiteraard ook maar in Nederland met de BPM en btw gaat het hard omhoog.
Zon rev limiter om aan bepaalde emissie eisen te voldoen zullen niet goedkoop zijn met ontwikkeling & testen.

Dat betaald natuurlijk de gebruiker want de fabrikant gaat geen marge inleveren :9

• giovanni2903
Flipking94 schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:13:
[...]

Jammer, we moeten er wellicht nog zeker 6 jaren mee doen :p

Onlangs nog eens een T-roc gezien op de baan trouwens. Ook al is ie niet zo heel groot, ik denk dat het wel mijn favoriete auto is. Echt een schoon ding dat ze daarmee hebben gedaan zeg. :9~
tja, de golf 8 is nou gewoon niet echt heel mooi, vooral de binnenkant vind ik maar saai en niet mooi.
helaas is de t-roc met r-line pakket en lage km-stand een beetje duur (zo'n 35k). het blijft wel mn droom om dat als volgende auto te rijden hoor :9~

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Mensen,
A.s. zaterdag ga ik een tweede proefrit maken in een Passat GTE uit 2016 met 95.000 op de teller.
Er volgt ook een keuringsrapport van de VW garage zelf, maar hij wordt gekocht bij een particulier dus garantie tot aan de voordeur.
Ik lees veel spookverhalen over de GTE's wat mij toch wat onzeker maakt.
Mn vraag is, waar moet ik allemaal goed op letten met dit type auto als ik zaterdag ga proefrijden.
En welke testjes kan ik zelf doen als ik aan het proefrijden ben.

Alvast bedankt

• Flipking94
@giovanni2903 idem! Ik heb hem voor een week gekregen na een klacht tegen mijn garage. T-roc coupé 150 pk DSG versnellingsbak. En als kers op de taart in goudkleur ;). Als je de ogen op je wil hebben een heerlijke auto, rijdt voor de rest ook gewoon zalig.

Enige is dat ik 35k voor een wagen die in principe ongeveer dezelfde grootte heeft als een golf wel aan de dure kant.

PS: voor iedereen hier, als je eens een leuke bak wil proberen, gewoon even van je oren maken in de garage. Maken ze je helemaal terug happy ;).

@melly wat voor horhorverhalen zijn dat dan? Opgeblazen versnellingsbak? Gewoon de gaspedaal niet 24/7 volledig indrukken, maar dat lijkt me wel logisch. :)

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-01 20:08
Famous schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:46:
[...]

Zon rev limiter om aan bepaalde emissie eisen te voldoen zullen niet goedkoop zijn met ontwikkeling & testen.
_O-
Not sure if serious or...

Alle gekheid op een stokje, de auto's worden ook gewoon een pak complexer. Soms door regelgeving (e-call, emissie standaarden,...) soms door markt druk (veel safety systemen) en daarnaast gewoon ook veel nieuwe tech.
Tegenwoordig heb je matrix led, AR head-up display, travel assist (~Level 3), CAR2X, NFC deurklinken, etc. dat je allemaal op een Golfje kan krijgen.

• Famous
Jij denkt dat ze dat zomaar erin zetten? :P

Na dieselgate denken ze wel iets beter na >:)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
@melly ik rij een Golf GTE en dit doe ik alleen vanwege bijtelling. Mijn ervaringen zijn niet positief en ik zou wegblijven bij de GTE en liever richting de GTI/2 liter TSI gaan.
Koppel is geweldig en de auto is redelijk snel maar de nadelen zijn er.
De GTE versie staat vrij veel in de garage hoor ik vanuit inside bij VW terwijl de GTI/R alleen maar voor beurten binnenkomen.
Ik ervaar ook heel veel problemen met o.a. vocht, DSG bak, accu, kachel en ga zo maar door.
Mijn motor lijkt nu ook te tikken en dat voelt niet ok aan maar heb nog garantie dus hoop dat er echt niets aan de hand is.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• giovanni2903
vandaag de dynamische naafkap met stilstaand logo binnengekregen, heb ik ze met mn domme hoofd niet helemaal recht in het wiel gedrukt (ik dacht namelijk dat het niet uitmaakte en hij dus wel zou draaien, maar helaas). krijg deze er niet meer uit met een mesje :( verder wel een toffe upgrade

[ Voor 5% gewijzigd door giovanni2903 op 15-12-2020 17:28 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wiel eraf, en eruit tikken van de binnenkant. ;)

• giovanni2903
Joopieboy schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:40:
Wiel eraf, en eruit tikken van de binnenkant. ;)
i know, maar is een beetje veel moeite allemaal. bedacht me net ook, als de wielen er een keer af moeten voor onderhoud en ze worden niet precies hetzelfde gemonteerd (als ik ze er dus goed heb in gezet), dan heb ik weer kans dat ze een beetje scheef zitten. ik laat t wel zo, het effect tijdens het rijden is belangrijker (hoop dat het dan wel recht zit ipv een beetje scheef) :P

[ Voor 10% gewijzigd door giovanni2903 op 15-12-2020 18:05 ]

• Flipking94
Verdorie toch, vandaag een gaatje in de band door een nagel. 40 euro kwijt bij de garage, dat is niet niks. 3 gaatjes en ik kan me een nieuwe band kopen 8)7

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-01 20:08
Famous schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 07:49:
[...]

Jij denkt dat ze dat zomaar erin zetten? :P

Na dieselgate denken ze wel iets beter na >:)
Ik doelde eerder op het deel
"Zon rev limiter om aan bepaalde emissie eisen te voldoen zullen niet goedkoop zijn met ontwikkeling & testen."

Een functie die al 'tig jaar in de Bosch/Conti/Delpi whatever ECU's zit. Nog voor het enige relevantie had met emissies. :+

[ Voor 4% gewijzigd door AndRo555 op 15-12-2020 19:41 ]

• Dennisdn
Flipking94 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:36:
Verdorie toch, vandaag een gaatje in de band door een nagel. 40 euro kwijt bij de garage, dat is niet niks. 3 gaatjes en ik kan me een nieuwe band kopen 8)7
4 tientjes... daarvoor moeten ze een garage hebben en inrichten, personeel zoeken en opleiden, gereedschap inkopen en onderhouden, de boel warm houden, verzekering en belasting betalen... en je hebt waarschijnlijk nog koffie gehad ook?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dennisdn schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:49:
[...]

4 tientjes... daarvoor moeten ze een garage hebben en inrichten, personeel zoeken en opleiden, gereedschap inkopen en onderhouden, de boel warm houden, verzekering en belasting betalen... en je hebt waarschijnlijk nog koffie gehad ook?
De eigenlijke vraag is: Is dat een zaak welke tijdens een LOCK-DOWN 'open' mag blijven doordat 't een zaak is welke 'critical' genoeg is? En is dat dan weer afhankelijk van 't beroep van de klant?

• giovanni2903
Will_M schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:10:
[...]

De eigenlijke vraag is: Is dat een zaak welke tijdens een LOCK-DOWN 'open' mag blijven doordat 't een zaak is welke 'critical' genoeg is? En is dan weer afhankelijk van 't beroep van de klant?
denk wel dat garages open moeten zijn in deze tijd ja, sommige mensen blijven afhankelijk van de auto in deze tijd voor werk

• Dennisdn
Will_M schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:10:
[...]

De eigenlijke vraag is: Is dat een zaak welke tijdens een LOCK-DOWN 'open' mag blijven doordat 't een zaak is welke 'critical' genoeg is? En is dat dan weer afhankelijk van 't beroep van de klant?
Ik zag iets van de Bovag voorbij komen dat showrooms niet open mogen, proefritten alleen op afspraak, afleveren auto’s thuis en werkplaats gewoon open.

• GerCor

GerCor

giovanni2903 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:04:
[...]

i know, maar is een beetje veel moeite allemaal. bedacht me net ook, als de wielen er een keer af moeten voor onderhoud en ze worden niet precies hetzelfde gemonteerd (als ik ze er dus goed heb in gezet), dan heb ik weer kans dat ze een beetje scheef zitten. ik laat t wel zo, het effect tijdens het rijden is belangrijker (hoop dat het dan wel recht zit ipv een beetje scheef) :P
Kun je ze niet aantikken met een rubberen hamer?

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Stofzuigermond erop?

• giovanni2903
GerCor schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:04:
[...]

Kun je ze niet aantikken met een rubberen hamer?
met scheef bedoel ik dat de VW niet loodrecht naar beneden staat. maar zegmaar zo:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/n1uQ4E7.png
als de auto stilstaat dus. dit heb ik bij 3 van de 4 wielen 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door giovanni2903 op 16-12-2020 01:02 ]

• The Eagle

The Eagle

Dennisdn schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:31:
[...]

Ik zag iets van de Bovag voorbij komen dat showrooms niet open mogen, proefritten alleen op afspraak, afleveren auto’s thuis en werkplaats gewoon open.
Klopt ja, al vraag ik me even af van die proefritten, denk eerder alleen leenauto's.
Mijn buurman is autoverkoper en die gaf aan dat werkplaats open was, verkoop er wel moest zijn voor als klanten een verkoopvraag hadden, maar men verder niks mocht verkopen.

• Dennisdn
The Eagle schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:47:
[...]

Klopt ja, al vraag ik me even af van die proefritten, denk eerder alleen leenauto's.
Mijn buurman is autoverkoper en die gaf aan dat werkplaats open was, verkoop er wel moest zijn voor als klanten een verkoopvraag hadden, maar men verder niks mocht verkopen.
Uit een mail van VW én van mijn moeder die bij een (Japanse) dealer werkt mag showroom alleen op afspraak. Maar die afspraak mag in de praktijk ook ter plaatse voor de deur worden gemaakt. Maar dat valt denk ik onder: randjes opzoeken en er net overheen.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 16-12-2020 10:03 ]

• Flipking94
@Dennisdn garage blijft zowiezo open, maar showroom was inderdaad ook open (zonder afspraak, kon je gewoon binnenwandelen alsof er niets aan de hand was). En serieuze kortingen trouwens voor geïnteresseerden, ik zag op de golf 8 kortingen tot 10.000 euro ;). Helaas wel geen koffie e.d. wat ook wel logisch is. Bij jullie zuiderburen zijn er nog geen verstrengde maatregelen/lockdown.

Ik vond 4 tientjes behoorlijk veel geld voor een gaatje. Coronatax hebben ze er deze keer uitgelaten denk ik, want dat staat niet meer op de factuur. Meeste kost blijft het uurloon, dat bij mijn dealer op 67 euro / h staat.

• Senui
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-01 17:19
Hallo!

Iemand toevallig ervaring met het oplossen van het battery drain probleem na het installeren van een RCD330? Ik heb een Golf 5 met een revisie Q canbus gateway, dus ik dacht dat het plug and play zou moeten zijn, maar stond na een dag of twee met een lege accu voor de deur. Met m'n multimeter lees ik 0.3 á 0.4A af bij de radiozekering als de auto uit staat. Nogal hoog (m'n oude radio verbruikte zo'n 0.01A als de auto uit stond).

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Heb je niet toevallig de geschakelde en continue voeding verkeerd om zitten?

• Senui
Er zit naar mijn weten geen aansluiting op voor geschakelde voeding. Hier een foto van het pin diagram van de RCD330. Continue 12V zit op de VBAT+ aansluiting

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YV1bd2-ZibcCG149rf4AL2PurYQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P8UcWqUs3utwX48x8TheiQQf.jpg?f=fotoalbum_large

Zou ik hier een geschakelde voeding op aan kunnen sluiten denk je?

Edit: als het goed is ontvangt de RCD330 het "uit-signaal" van de canbus als de sleutel uit het contact wordt gehaald.

[ Voor 10% gewijzigd door Senui op 19-12-2020 00:49 ]

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-01 06:44

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Deze radio's worden gestuurd via de canbus en niet meer via een geschakelde Plus en Min.

Battery probleem is simpel op te lossen door de gateway te vervangen of te flashen ( dit heb ik veel gedaan ). Je zou de juiste versie moeten hebben en kan het dus zijn dat je accu slecht is.

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Oja dat is waar ook, ik zit teveel met mijn eigen bekabeling en aansluiting in mijn hoofd denk ik. :P

Bij mij was het ook een hoop werk met 'even' de radio wisselen en een versterker aansluiten... Met name het weer netjes krijgen van alles.

Begon ermee met een Sony DAB+ radio die ik voor weinig gekocht had bij een sloper waar ik mijn TT voortrein gekocht had en een Pioneer DEH-P75BT die ik van @Will_M had gekregen:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/11/2020-11-29-15.18.56-Medium.jpg
Voor de Pioneer had ik een Yatour audiomodule besteld en voor de Sony een DAB+ splitter voor de antenne, die eerste wilde ik gewoon proberen en een tijdje gebruiken gewoon voor de lol. Die Sony was wel gemakkelijk met alle functies en ook leuk om te kijken hoe en of DAB+ nu een beetje werkt.
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/2020-12-12-08.57.46-Medium.jpg

En daarnaast om de JBL GTO speakers aan te kunnen sturen:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/11/2020-11-20-12.31.43-Medium.jpg
Heb ik deze Pioneer versterker gekocht:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/2020-12-18-11.53.09-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/2020-12-18-11.59.12-Medium.jpg

Mooi setje compleet dus. :) Speakers met adapterringen en heel de boel komt in januari wel als ik een week vrij heb aangezien ik de deurkaarten nog wil vervangen en dat soort dingen.

De radio eruit:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/2020-12-16-14.08.55-Medium.jpg
Middenconsole eruit, die moest ik sowieso vervangen en zo kwam ik wat makkelijker bij de bedrading:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/IMG-20201216-WA0053-Custom.jpg
En kwam ik ook tegen dat ik een rubber mof mis van het centrale luchtkanaal:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/IMG-20201216-WA0055-Medium.jpg
Gelukkig maar een paar euro bij de dealer. :P

En helaas kwam bij het verwijderen van de radio en wat stukken tape links en rechts een aardig rattennest tevoorschijn:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/2020-12-16-16.06.30-Custom-rotated.jpg
Gelukkig geen kroonsteentjes dus het kan altijd erger. :P
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/2020-12-16-14.20.18-Custom-rotated.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/2020-12-16-14.19.52-Custom-rotated.jpg
Hier zie je dus ook bij de bruine maar ook de rood/gele draad (geschakelde 12V) wat insnijklemmetjes doen met je bedrading... De rood/gele was bijna volledig door. Naast een aftakking van de massa op een beun manier en zo verder.

Wie ik die insnijklemmetjes zie gebruiken die vervloek ik dus ook erg krachtig. ;)

En de reden waarom mijn antenne het niet doet was ook duidelijk:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/2020-12-16-14.13.09-Medium.jpg
Wss met een zijkniptang een klemmetje aangeknepen (verkracht) en die in de ISO stekker gefrot welke dus afgebroken waren... Zelfde met de 'optie' draden voor de speakers achter, die braken ook meteen af, ook omdat de bedrading 0,5mm was en dus kwetsbaar.

Maar goed, ik schijn wel een beetje handig te zijn met draad en soldeer, dus heb ik gelijk van de mogelijkheid gebruik gemaakt om 2 aansluitingen te maken voor een geschakelde 12V en een massa. Voor bijvoorbeeld de Yatour of de DAB+ splitter.

Rood/witte voedingsdraad was nog redelijk, even een drupje soldeer erop:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/2020-12-18-12.29.24-Custom-rotated.jpg

De massadraad stevig omwikkeld met een nieuwe draad:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/2020-12-18-12.33.13-Custom-rotated.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/2020-12-18-12.42.49-Custom-rotated.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/2020-12-18-12.45.27-Custom-rotated.jpg
Als je geen aftakking maakt werkt een hulsje eromheen knijpen ook, of heel dun massief doorverbinddraad van PCB's werken er ideaal voor. Heb ik vaker bekabeling mee gemaakt.

De massa met een platte connector, zie ook de manier van aanknijpen, dat is zoals het hoort met een officiële tang. ;)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/2020-12-18-12.33.23-Custom-rotated.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/2020-12-18-12.50.14-Custom-rotated.jpg
En na het isoleren van het soldeerwerk met elektrotape de bundel even voorzien van stoffentape om te beschermen:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/2020-12-18-12.56.25-Custom-rotated.jpg

En toen kwam het leuke werk, de Pioneer erin, geen sjoege... Ging niet aan, zekering leek ok, dus die moet ik nakijken. De Sony erin:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/2020-12-18-15.03.49-Custom-rotated.jpg
Leuk, maar daar werkten de knoppen niet van op source na... En de onderste rij ging wat plakkerig.
Dus scherm open:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/2020-12-18-15.38.50-Medium.jpg
En schoonmaken met alcohol en printreiniger. :)

Helaas gaf dat wel resultaat met de knoppen, die gingen een stuk soepeler, maar aan de print kon ik verder niet veel zien. Wel dat na het schoonmaken de werking niet verbeterd was. No bueno dus. Ook maar eens op mijn gemak naar kijken.

De versterker deed het gelukkig:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/2020-12-18-18.57.52-Custom-rotated.jpg
Even... :+

Helemaal niet bij stilgestaan dat bij VAG de voeding en geschakelde gewisseld zit op de ISO stekker... Dus dat kostte mij een 10A mini zekering. :P Gelukkig had ik die nog in een zekere Sony radio zitten. :+

Zo zat het bij de Pioneer bekabeling:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/2020-12-18-18.21.10-Custom-rotated.jpg
En zo zit het in mijn auto:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/2020-12-18-18.21.18-Custom-rotated.jpg
Al moeten opzoeken in de schema's vanwege de gebeunde bekabeling. :P

En omgestoken aan de voedende kant van de Pioneer harnas:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/2020-12-18-18.34.08-Custom-rotated.jpg

Nog even zitten tobben met een remote waar 12V op bleef staan. Toen dat eenmaal gefixed was het dashboard kastje eruit gesloopt, de versterker op de balk van het dashboard getyrapt:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/2020-12-18-21.51.18-Medium-rotated.jpg
Bekabeling langs het radio gedeelte omhoog achter de airbag naar de versterker gelegd en alles weer terug gemonteerd. :)

En toen kon ik eindelijk testen:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/2020-12-18-22.06.34-Medium.jpg
Wel met de radio die ik eigenlijk niet meer wilde helaas. :P

Hier zie je rechts trouwens nog de 2 rollen speakerkabel voor achterin liggen, ik moet nog even mijn dorpel open maken en een oude rca kabel en wat oude speakerdraad eruit halen...

Eerste indruk is wel dat dit het waard was, zelfs de standaard speakers klinken ineens veel voller, volume is ook echt 2x zo luid, ik hoef de radio amper aan te zetten voor een beetje goed volume. Inbouw en gemak van zo een compacte versterker is ook echt super, als je bedrading goed is. :+ Maar dit is echt wel een hele toffe upgrade! Erg blij mee. :)

Morgen even deze plaatsen op de dynamo, dan is die ook weer stil:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/12/2020-12-16-23.20.50-Medium.jpg

• Senui
Antera schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 07:33:
Deze radio's worden gestuurd via de canbus en niet meer via een geschakelde Plus en Min.

Battery probleem is simpel op te lossen door de gateway te vervangen of te flashen ( dit heb ik veel gedaan ). Je zou de juiste versie moeten hebben en kan het dus zijn dat je accu slecht is.
Bedankt voor de info! M'n accu had ik vorige maand nog vervangen, dus ik geloof niet dat het daar aan ligt. Had er nooit over na gedacht dat de gateway firmware outdated kon zijn.. Weet je misschien welke versie(s) te oud zijn? Op de behuizing van m'n gateway staat:

code:
1
2
3
4
1K0 907 530 Q
HW: 1K0 907 951
S0202
HH16

Op de website van Ross-Tech (in het Configuration gedeelte) zeggen ze dat een paar bytes van de long coding moet worden aangepast bij zulk soort radio's. Met name het registeren van de Navigation module lijkt me belangrijk. Zou de battery drain daar aan kunnen liggen denk je?

@Joopieboy, gaaf project man! :*)

• Freakin77
Nieuwste update voor mijn Golf 7.5 variant in mijn Discovery Media gezet, alles werkt prima op 1 ding na... hij geeft nog steeds de verkeerde max snelheid aan op de snelwegen (130 ipv 100 overdag etc).

Heb ik nou iets fout gedaan offe....?!

• giovanni2903
Freakin77 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:21:
Nieuwste update voor mijn Golf 7.5 variant in mijn Discovery Media gezet, alles werkt prima op 1 ding na... hij geeft nog steeds de verkeerde max snelheid aan op de snelwegen (130 ipv 100 overdag etc).

Nee, die duitsers vinden het gewoon niet zo belangrijk dat we in NL maar 100 mogen overdag :p

• Dennisdn
Freakin77 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:21:

Op de wegen waar je ‘avonds 130 mag, geeft ie ook overdag 130 aan, maar dan zie je op het scherm een bord er half achter staan, wat betekend wisselende snelheden, zelf opletten.

Dus eigenlijk is het verkeersbordsysteem gewoon onbruikbaar geworden. Want ook de verkeersbordherkennings-camera weet er niks meer van te maken met al die verschillende borden boven elkaar.
Pagina: 1 ... 44 ... 142 Laatste