Start checklist ook hier. Er is natuurlijk ook een stop checklist. Er zit een beetje autist in ons allemaal
Ooit een filmpje gezien. Stadsverkeer met en zonder Start/Stop.
Scheelt 5% brandstof.
Scheelt 5% brandstof.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ik snap niet goed waarom iedereen dat start-stop zo vervelend vind, hier staat ie altijd aan en hij start zo snel dat ik er geen last van heb. Maar goed, hier in het zonnige Limburg is het misschien ook wel rustiger op de weg.
www.tweakers.net/gallery/107938/sys
In het voordeel van welke keuze? Start-Stop geactiveerd met een lager verbruik óf andersom?GerCor schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:12:
Ooit een filmpje gezien. Stadsverkeer met en zonder Start/Stop.
Scheelt 5% brandstof.
Ik ben waarschijnlijk nog een van de weinige die tegenwoordig nog bewust voor een handgeschakelde bak gaat en heb met hele Start-Stop systeem eigenlijk niet zo'n probleem. Ik moet de bak manueel in neutraal zetten én de koppeling op laten komen in vrij voordat 't systeem in werking treedt. Met dat wat ik aan routes afleg komt dat dus bijna nooit voor.
Systeem is hier dus altijd ingeschakeld en ik blijf gewoon van dat knopje in de midden console af.
[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 16-11-2020 15:13 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dit meen je toch niet?Will_M schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:10:
[...]
In het voordeel van welke keuze? Start-Stop geactiveerd met een lager verbruik óf andersom?
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Jawel
Als je niet weet hoe er getest is (en dat wordt niet duidelijk uit jouw stukje tekst) kan het zo maar eens zijn dat er door herhaaldelijk starten méér brandstof verstookt wordt terwijl de uitstoot van bijv. CO / CO2 wel een stuk lager uitvalt.
In de basis is start/stop ontwikkeld om zuiniger te rijden. Denk dat gercor dus bedoelt. 5% zuiniger met start/stop ingeschakeldWill_M schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:21:
[...]
Jawel![]()
Als je niet weet hoe er getest is (en dat wordt niet duidelijk uit jouw stukje tekst) kan het zo maar eens zijn dat er door herhaaldelijk starten méér brandstof verstookt wordt terwijl de uitstoot van bijv. CO / CO2 wel een stuk lager uitvalt.
Ik zelf zet t altijd uit, overbodige functie voor mij.
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Stop-startdiscussie zou wel in een ander/eigen topic mogen... dank u
Best een tof ding, die Polo sedan. Zou de vijfdeurs Polo 6 ook dit interieur en het nieuwe logo krijgen?
Best een tof ding, die Polo sedan. Zou de vijfdeurs Polo 6 ook dit interieur en het nieuwe logo krijgen?
Hoe werd er getest?
Auto met volle tank bezine. En dan maar doorrijden, in de stad, tot de tank leeg is.
Als je Start-Stop geactiveerd hebt kun je langer doorrijden tot de tank leeg is dan met Start-Stop uitgeschakeld. Omgerekend bleek dat 5% te zijn.
Auto met volle tank bezine. En dan maar doorrijden, in de stad, tot de tank leeg is.
Als je Start-Stop geactiveerd hebt kun je langer doorrijden tot de tank leeg is dan met Start-Stop uitgeschakeld. Omgerekend bleek dat 5% te zijn.
Zonder start/stop dus 5% meer verbruik maar 100% minder frustratie. Op een 55 liter tank is dat 2,75 liter diesel. Teen huidige brandstofprijzen is dat ca 3,13 euro wat het scheelt. Nofi, voor die 3,13 blijft S/S mooi uit
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Bij een automaat kan ik me dat wel voorstellen hoor. Maar, zoals geschreven, 5% in stadsverkeer. Buiten de steden sta je natuurlijk veel minder vaak stil en zal de besparing minimaal zijn.The Eagle schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:20:
Zonder start/stop dus 5% meer verbruik maar 100% minder frustratie. Op een 55 liter tank is dat 2,75 liter diesel. Teen huidige brandstofprijzen is dat ca 3,13 euro wat het scheelt. Nofi, voor die 3,13 blijft S/S mooi uit
Ik heb een handbak en met mijn rijgedrag, waar ik rij en de omstandigheden dat Start-Stop daadwerkelijk werkt is eerder sporadisch.
Wat is dat voor een ellende met de DSG? Of komt dit euvel niet vaak voor? Wij zijn namelijk aan het kijken voor een Octavia met DSG, maar wordt er niet blij van.The Eagle schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:31:
[...]
Dat was het hier anderhalf jaar lang ook. Tot ik OBD11 kocht en toen was het als eersteS&S
Overigens gisteren een eind gereden, kom van de snelweg af, DSG lijkt ineens flink door te slippen
Is een DQ200 in een leasebak. Dat kon nog een leuke worden.....
Naja, moet vrijdag toch naar de dealer. Kreeg afgelopen vrijdag bij de winterbandenwissel te horen dat er een terugroepactie was, moest een softwareupdate ergens op, had men toen geen tijd meer voor dus nu voor vrijdag ingepland. Mogen ze meteen even naar dat doorslippen kijken.
Fijn dat het een leasebak is.
[ Voor 5% gewijzigd door Untouchablezz20 op 16-11-2020 17:40 ]
Om heel eerlijk te zijn heb ik er totaal geen problemen mee. Ik vind het wel leuk, stilte voor een rood licht ipv blijven bollen.The Eagle schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:20:
Zonder start/stop dus 5% meer verbruik maar 100% minder frustratie.
Het enige wat ik me afvraag is hoe het zit met de levensduur van je motor met start-stop. Minder duurzaam? Garage beweert van niet (motoren zijn gemaakt obv start-stop en daarop voorzien).
Tsja, handbak. Dan is het idd een makkelijke rekensom, koppeling ingedrukt == motor aan, bij een DSG leeft het ding een eigen levenWill_M schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:10:
[...]
In het voordeel van welke keuze? Start-Stop geactiveerd met een lager verbruik óf andersom?
Ik ben waarschijnlijk nog een van de weinige die tegenwoordig nog bewust voor een handgeschakelde bak gaat en heb met hele Start-Stop systeem eigenlijk niet zo'n probleem. Ik moet de bak manueel in neutraal zetten én de koppeling op laten komen in vrij voordat 't systeem in werking treedt. Met dat wat ik aan routes afleg komt dat dus bijna nooit voor.
Systeem is hier dus altijd ingeschakeld en ik blijf gewoon van dat knopje in de midden console af.
quote uit mijn MyReview op AutoweekNu het Start-/Stopsysteem toch ter sprake komt; Tegenwoordig heb ik deze steeds vaker uitstaan omdat het i.c.m. de DSG een eigen leven lijdt.
Praktijkvoorbeeld: Je komt aanrijden bij de rotonde, moet klein beetje vaart minderen om vervolgens feilloos tussen het verkeer op de rotonde in te kunnen voegen maar nee, nog voordat je stilstaat heeft het Start/Stop systeem de motor uitgeschakeld waardoor je minder vlot (lees: te laat) van je plek komt, de rotonde op rijdt en dus anderen aan het hinderen bent.
Naast deze ergernis heb je nauwelijks controle over het systeem i.t.t. een handgeschakelde auto waarbij ingetrapte koppeling geen afslaande motor betekent.
Ook i.c.m. de TJA vind ik het Start/Stop systeem irritant, het starten van de motor is nét even te aanwezig om het niet op te laten vallen, bovendien kan het 40 keer afslaan en weer opstarten van de motor in de file nooit goed zijn voor het spul en/of het verbuik.
Resumé, Start/Stop staat vaker uit- dan ingeschakeld.
www.google.nl
Hij deed het bij mij ook als ik bijvoorbeeld uitrollend een bocht nam zonder gas te geven. Juist dan wil je wel snel een dot gas kunnen geven in geval van over- of onderstuur.MisteRMeesteR schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:57:
[...]
Tsja, handbak. Dan is het idd een makkelijke rekensom, koppeling ingedrukt == motor aan, bij een DSG leeft het ding een eigen leven![]()
[...]
quote uit mijn MyReview op Autoweek
Ik hoor alleen mn muziek als ik stilsta hoor. Motorgeluid in de auto is echt minimaal in een golf (gelukkig)Flipking94 schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:47:
[...]
Om heel eerlijk te zijn heb ik er totaal geen problemen mee. Ik vind het wel leuk, stilte voor een rood licht ipv blijven bollen.
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
wat ik heel irritant vind is dat de stuurbekrachtiging ook niet operationeel is, dus als je bij het stoplicht staat in een afslaande bocht dan heb je een fractie van een seconde dat je stuur blokkeert. Bijzonder hinderlijk...
Ik kan me herinneren dat je een zekering los kan trekken zodat start/stop niet meer werkt, maar heb me er nog niet goed genoeg voor ingelezen welke dat precies is, tot die tijd druk ik standaard start/stop uit bij het wegrijden.
Ik kan me herinneren dat je een zekering los kan trekken zodat start/stop niet meer werkt, maar heb me er nog niet goed genoeg voor ingelezen welke dat precies is, tot die tijd druk ik standaard start/stop uit bij het wegrijden.
Dq200 bak, tjaUntouchablezz20 schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:04:
[...]
Wat is dat voor een ellende met de DSG? Of komt dit euvel niet vaak voor? Wij zijn namelijk aan het kijken voor een Octavia met DSG, maar wordt er niet blij van.
Genoeg over te vinden.
Ken echter genoeg die probleemloos ermee rond rijden met een stage 1 tuning erbij.
Persoonlijk zou ik er wel bij wegblijven als het een prive auto wordt.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Same hier, als ik het dan wil gebruiken werkt het eerder niet dan welGerCor schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:32:
[...]
Ik heb een handbak en met mijn rijgedrag, waar ik rij en de omstandigheden dat Start-Stop daadwerkelijk werkt is eerder sporadisch.
Raar systeem blijft het. (En vet onhandig als je nog een ouderwetse handrem hebt, met het knopje als handrem die er automatisch af gaat werkt het nog wel)
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Is toch een 150pk 1.4TSI die van jou en niet 125pk zoals in die review.? (DSG is volgens mij nooit geleverd op de 125pk Passat)MisteRMeesteR schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:57:
[...]
Tsja, handbak. Dan is het idd een makkelijke rekensom, koppeling ingedrukt == motor aan, bij een DSG leeft het ding een eigen leven![]()
[...]
quote uit mijn MyReview op Autoweek
Die DQ200 schakelt 95% heel goed, maar in de randgevallen is die niet zo fijn. Met name het schakelen als die de volgende versnelling niet heeft voorgeselecteerd gaat soms niet zo vloeiend. Kickdown naar 1e is soms echt een rammelfestijn dat je denkt enkele kg staal op de weg hebt achtergelaten. En het jammere is dat die naar 1e gaat zonder de kickdown-switch aan te raken. Genoeg gas bij lage snelheden is voldoende. Echt vermijden kan je het dus niet.
Tegenwoordig "slipt" die ook even bij opschakelen.
Wegrijden is nogal tricky, ofwel te traag ofwel te vlot. Al heb ik de indruk dat dat ook deels aan de EURO6d (met partikelfilter) tuning van de 1.5TSI ligt, van 1.6TDI DSG huurauto's kan ik mij dat gedrag niet herinneren.
De droge koppelingen kunnen ook niet echt tegen files bergop. (bak gaat dan in temperatuur beveiliging). Zelfde met steil bergop parkeren, volbeladen (2ton+) wordt je dan gegroet met een geurtje bij het uitstappen.
Nooit last van gehad met een handbak.
Start-stop is ook veel minder fijn dan met een handbak, soms gaat die echt te traag aan bij snel op het gas gaan, bv bij een rondpunt.
Zuinig is die wel, 5.5 a 5.6l/100km (1:18) op de lange snelwegritten (met 120) is voor een benzine D-segment benzine auto gewoon erg goed.
Dit heb ik nooit echt gesnapt, want de stuurbekrachtiging is elektrisch. Misschien te veel stroom voor de batterij? (mogelijks dimmende lichten als gevolg)Shanquish schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:15:
wat ik heel irritant vind is dat de stuurbekrachtiging ook niet operationeel is, dus als je bij het stoplicht staat in een afslaande bocht dan heb je een fractie van een seconde dat je stuur blokkeert. Bijzonder hinderlijk...
Die DSG (DQ200) laat je zelden staan, het gaat alleen wel gepaard met wat vage dingen waar je ofwel mee leert leven ofwel veel bij de garage staat.Untouchablezz20 schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:04:
[...]
Wat is dat voor een ellende met de DSG? Of komt dit euvel niet vaak voor? Wij zijn namelijk aan het kijken voor een Octavia met DSG, maar wordt er niet blij van.
Die kickdown blijf ik een vreemde vinden wat VW er nou precies mee wil. In de BMW’s die ik vroeger had trapte ik de kickdown in, schakelde ie terug en spoot ie gecontroleerd vooruit. Als ik in de Golf de kickdown in trap dan blaast ie de motor bijna door de voorkap heen, maar sneller wordt ie er zeker niet van.
Eigenlijk is de reactie van met peddeltje terugschakelen en gas geven wat ie wél goed doet... hetgeen ik van de kickdown verwacht.
Eigenlijk is de reactie van met peddeltje terugschakelen en gas geven wat ie wél goed doet... hetgeen ik van de kickdown verwacht.
De gaspedaal zone waarin die 1 verzetje teruggaat en er gewoon vlot vandoor gaat is er niet echt bij de VW afstelling. Oftewel blijft die in dezelfde verzet oftewel gaat die onnodig veel stappen terug. (zlels zonder de kickdownswitch te bedienen).
DQ200 is een 7 traps DSG. Verhalen over doorslippen zijn legio. In de Ovtavia is een 6 traps en een 7 traps geleverd. De 6 traps heeft nergens last van, de 7 traps is de zelfde als de mijne, die wil je dus liever niet.Untouchablezz20 schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:04:
[...]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ter info voor diegene die meelezen:The Eagle schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:11:
[...]
DQ200 is een 7 traps DSG. Verhalen over doorslippen zijn legio. In de Ovtavia is een 6 traps en een 7 traps geleverd. De 6 traps heeft nergens last van, de 7 traps is de zelfde als de mijne, die wil je dus liever niet.
1.4 en 1.6TDI + 1.0,1.2,1.4,1.5 en 1.8TSI (voorwielaandrijving) => Altijd DQ200 7 traps ("probleembak") met uitzondering van Tiguan, Kodiaq, Tarraco (die doen mee met de lijn hieronder)
2.0TDI, 2.0TSI en 1.8TSI 4motion. (+alles 4Motion) => 6 traps DQ250, de laatste paar jaren ook 7 traps DQ380/381.
Dan zijn er nog wat exoten (Transporter, RS3, Passat BiTDI) die hebben een 7 traps DQ500.
En nog een hele lijn voor langse motoren (lees: Audi A4,A5,Q5, en hoger) modellen. (DL500/501, DL382)
Wat fijn is onze eGolf toch fijn als ik zo deze verhalen over start/stop lees.
Iemand enig idee of de irritante melding van Carnet uit te schakelen is? Ik bedoel dan dat scherm dat na 5 minuten rijden tevoorschijn komt en je perse moet wegklikken. "welkom bij carnet"
Iemand enig idee of de irritante melding van Carnet uit te schakelen is? Ik bedoel dan dat scherm dat na 5 minuten rijden tevoorschijn komt en je perse moet wegklikken. "welkom bij carnet"
Ik stap wel eens uit en dan heb ik de motor nog aanstaan. En dan is het: 'oja, ik moet de motor nog uitschakelen.' Je hoort die motor inderdaad nauwelijks. Heerlijke auto. ❤️giovanni2903 schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:10:
[...]
Ik hoor alleen mn muziek als ik stilsta hoor. Motorgeluid in de auto is echt minimaal in een golf (gelukkig)
Thanks, heb hem erop gezet!Rainesh schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:42:
En nu een volledige Discover Media MIB2 EU update 2021
https://seatmapdownloads....t/EUAS/EU_AS_STD_1520.zip
enig nadeel is alleen wel dat die merkbaar slomer is
Bijna RNS510 taferelen.
Op welk firmware versie zit jeFamous schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:29:
[...]
Thanks, heb hem erop gezet!
enig nadeel is alleen wel dat die merkbaar slomer is![]()
Bijna RNS510 taferelen.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Geen idee, loop zo even naar de garage.
Staat dat tegenwoordig al in het menu?
Jup onder systeem informatieFamous schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:31:
[...]
Geen idee, loop zo even naar de garage.
Staat dat tegenwoordig al in het menu?
Menuknop inhouden werkte ook nog haha
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4PMtACSrbCrohhhlK4WX6eNz.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FUNEVzbwaABtj6iR2YAXfRU9.jpg?f=user_large)
Edit: met starten staat dit langer in beeld maar ook een adres intoetsen zit vertraging op, dat was hiervoor niet.
[ Voor 21% gewijzigd door Famous op 17-11-2020 14:40 ]
Je loopt sowieso achter. 478 is de laatste versieFamous schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:38:
[...]
Menuknop inhouden werkte ook nog haha
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Edit: met starten staat dit langer in beeld maar ook een adres intoetsen zit vertraging op, dat was hiervoor niet.
[Afbeelding]
Op de Caddy's niet slomer. Bij het invoeren van de SD card na de update duurt het de eerste keer even iets langer. Geen idee of er gegevens in een chachegeheugen wordt gezet zodat het daarna wel snel opstart.Famous schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:29:
[...]
Thanks, heb hem erop gezet!
enig nadeel is alleen wel dat die merkbaar slomer is![]()
Bijna RNS510 taferelen.
Gisteren geupdate, vandaag meerdere ritjes gehad. Vind hem nog sloom(er).GerCor schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:47:
[...]
Op de Caddy's niet slomer. Bij het invoeren van de SD card na de update duurt het de eerste keer even iets langer. Geen idee of er gegevens in een chachegeheugen wordt gezet zodat het daarna wel snel opstart.
Het was echt een verademing na een RNS 510.
Vind het sowieso vreemd hoe een verschil er kan zitten in de MIB 2 systemen qua snelheid. Hiervoor een Polo en een golf met een MIB2 en nu weer een en die is beduidend sneller in alles (dus ook CarPlay gelukkig)
Sinds kort ben ik VW rijder van een auto uit onze pool. Ik belde voor een onderhoudsafspraak en daarbij werd de vraag gesteld of een fabrieksupdate mocht worden doorgevoerd. Is dit gebruikelijke bij VW? (Het is lease - dus ik hoef het niet zelf te betalen)
Vanuit Volvo was ik dit soort vragen helemaal niet gewoon - daar kwam je auto soms met meer opties weer naar buiten dan hij naar binnen was gegaan zonder dat iemand daar een vraag over stelde of dat mocht.
Vanuit Volvo was ik dit soort vragen helemaal niet gewoon - daar kwam je auto soms met meer opties weer naar buiten dan hij naar binnen was gegaan zonder dat iemand daar een vraag over stelde of dat mocht.
Vanmiddag met de Caddy de snelweg op. Even kijken of, na de update van Kaarten, ook iets gedaan is met de nieuwe snelheid in Nederland. Ik reed op de A32 en A28 (Zwolle - Meppel vv). Het viel me op ze de snelheid hebben verwijderd. Zodra ik een afrit nam kwam even een verkeersbord in beeld. Op de ene afrit bij Staphorst 120 en bij Meppel zuid 130.
Hij geeft nog geen 100 aan in elk geval, als die wel snelheid aangeeft is het 120 of 130mk/h.GerCor schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:56:
Vanmiddag met de Caddy de snelweg op. Even kijken of, na de update van Kaarten, ook iets gedaan is met de nieuwe snelheid in Nederland. Ik reed op de A32 en A28 (Zwolle - Meppel vv). Het viel me op ze de snelheid hebben verwijderd. Zodra ik een afrit nam kwam even een verkeersbord in beeld. Op de ene afrit bij Staphorst 120 en bij Meppel zuid 130.
Die update kon wel 4 maanden eerder uitkomen dus
Las op het Mypolo forum dat meerdere mensen een langzamer systeem/navigatie ervaarde. Blijkbaar heeft een reset (fabrieksinstellingen) geholpen, dan zou het weer op normale snelheid functioneren. Morgen eens proberen
[ Voor 3% gewijzigd door Famous op 18-11-2020 20:54 ]
Iemand een idee om de hoeveel km je op onderhoud moet met een volkswagen golf 7?
Wanneer de auto het aangeeft met een max van 2 jaar of 30000km. (voor QI6)
Tenzij je niet in (west) Europa woont.
fyi: https://www.golfmk7.com/f...tenance-schedules.353704/
De "QI6" vind je in de sticker onder de koffervloer en/of in je instructieboekje (geplakt).
Tenzij je niet in (west) Europa woont.
fyi: https://www.golfmk7.com/f...tenance-schedules.353704/
De "QI6" vind je in de sticker onder de koffervloer en/of in je instructieboekje (geplakt).
[ Voor 57% gewijzigd door AndRo555 op 18-11-2020 22:06 ]
Waarom stel je die vraag niet aan de VW dealer?HerZon schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:47:
Sinds kort ben ik VW rijder van een auto uit onze pool. Ik belde voor een onderhoudsafspraak en daarbij werd de vraag gesteld of een fabrieksupdate mocht worden doorgevoerd. Is dit gebruikelijke bij VW? (Het is lease - dus ik hoef het niet zelf te betalen)
na vanavond een uurtje te hebben gereden, de auto 1,5 uit gehad en toen weer gestart. hoorde ik een "raar" geluid onder de motorkap vandaan komen..
komt het jullie bekend voor? Misschien is het er altijd, maar het was nu hoorbaar hard. het gaat dus niet om het geratel van de distributieriem, maar het brommende geluid op de achtergrond. het lijkt net een diesel zo..
komt het jullie bekend voor? Misschien is het er altijd, maar het was nu hoorbaar hard. het gaat dus niet om het geratel van de distributieriem, maar het brommende geluid op de achtergrond. het lijkt net een diesel zo..
[ Voor 17% gewijzigd door giovanni2903 op 20-11-2020 00:03 ]
Dat kan zoveel zijn... Goed rondom de motor kijken of niet iets los is of speling heeft of of...
Nog maar eens een update over de Golf, zoals gezegd druk bezig met spullen verzamelen links en rechts.
Zo heb ik een paar weken terug een complete middenconsole set opgehaald die wél heel is en alle montagepunten nog heeft. Die van mij, tsja:

Weekendje of wat geleden even de boel een sopje gegeven en de hatelijke rubber coating die afbladderde verwijderd met wat liefde:

Voor:

Tijdens:

En na:

Het bakje boven de radio ook even schoongemaakt en die coating eraf gehaald:

En na 3 van deze emmers:

Zo had ik ook een nieuw middendeel voor het dashboard met rooster meegenomen, dit omdat die van mij beschadigd was en een rooster lam was. Plus een leuke optie voor een bekerhouder achter:

Tevens nog wat nieuwe torx schroeven gescoord, wat klein materiaal:

En een nieuwe deksel voor mijn middenarmsteun die ik afgebroken had...

Volgende week ook even de deurkaarten ophalen, dan kan mijn interieur uit elkaar.
Voor die operatie met dank aan @S_Chief een setje speakers die uit zijn P11 zijn gekomen gekregen:

Setje adapters voor in mijn voordeuren zijn besteld.
Daarnaast nog even een deksel van de sloop meegenomen voor het vak achter het linkerachterlicht te kunnen afsluiten:

Die optie had ik niet, en dat mistte ik toch wel. Nu is dit vak mooi afgesloten:

En daarin komen deze spullen die ik net besteld heb:

EHBO setje, hesjes, reservelampjes (alles is gelukkig nu nog heel
), in het buitenland vaak verplicht en ik had die oude rommel niet eens meer liggen...

Mooi opgeruimd.
Daarnaast ga ik volgende week dit dus ophalen

Audi TT 225 voortrein, met 312mm remmen.
En deze radio:

Sony MEX-N6002BD
Eindelijk DAB+ mogelijkheid en een rode instelbare kleur. Plus hopelijk is de bediening wat fijner dan van die JVC radio van mij nu. Helaas is de DAB antenne die ik wil van Calearo nu ineens een tientje duurder op Amazon, dus die bestel ik binnenkort wel.
Huidige antenne is toch rot, voet en kabel of een van de twee.
En van de week nog even inkopen gedaan:

Extra olie en wat G12 koelvloeistof. Die laatste vanwege:

Een nieuw expansievaatje die ik bestel heb omdat deze zijn beste tijd gehad heeft.
Gelijk wat speakerdraad meegenomen stel dat ik achter niks voorbereid heb (originele speakers gaan naar achteren) en ook wat nieuwe oliebestendige 4mm vacuümslang van Gates:

Waarom? Omdat wij die van de zomer niet hadden liggen en met wat restslangetjes de boel werkend hadden gemaakt, maar dit eigenlijk nog even netjes vernieuwd moest worden. Zo een restpuntje van een to do listje...
Was ook erg hard nodig:

Aardig hard en droog geworden onderin, bezeken door de olie en op een plek al bijna door.
Nu dus even een iets andere route achterlangs gegeven richting de N75 klep:

En zo achter de EGR klep door naar beneden, hier zie je de olie van de turbo ook een beetje zitten:

Die turbo vind die druk niet helemaal fijn op deze leeftijd.
Maar goed, tot dusver deze update.
Nog maar eens een update over de Golf, zoals gezegd druk bezig met spullen verzamelen links en rechts.
Zo heb ik een paar weken terug een complete middenconsole set opgehaald die wél heel is en alle montagepunten nog heeft. Die van mij, tsja:

Weekendje of wat geleden even de boel een sopje gegeven en de hatelijke rubber coating die afbladderde verwijderd met wat liefde:

Voor:

Tijdens:

En na:

Het bakje boven de radio ook even schoongemaakt en die coating eraf gehaald:

En na 3 van deze emmers:

Zo had ik ook een nieuw middendeel voor het dashboard met rooster meegenomen, dit omdat die van mij beschadigd was en een rooster lam was. Plus een leuke optie voor een bekerhouder achter:

Tevens nog wat nieuwe torx schroeven gescoord, wat klein materiaal:

En een nieuwe deksel voor mijn middenarmsteun die ik afgebroken had...

Volgende week ook even de deurkaarten ophalen, dan kan mijn interieur uit elkaar.
Voor die operatie met dank aan @S_Chief een setje speakers die uit zijn P11 zijn gekomen gekregen:

Setje adapters voor in mijn voordeuren zijn besteld.
Daarnaast nog even een deksel van de sloop meegenomen voor het vak achter het linkerachterlicht te kunnen afsluiten:

Die optie had ik niet, en dat mistte ik toch wel. Nu is dit vak mooi afgesloten:

En daarin komen deze spullen die ik net besteld heb:

EHBO setje, hesjes, reservelampjes (alles is gelukkig nu nog heel

Mooi opgeruimd.
Daarnaast ga ik volgende week dit dus ophalen

Audi TT 225 voortrein, met 312mm remmen.
En deze radio:
Sony MEX-N6002BD
Eindelijk DAB+ mogelijkheid en een rode instelbare kleur. Plus hopelijk is de bediening wat fijner dan van die JVC radio van mij nu. Helaas is de DAB antenne die ik wil van Calearo nu ineens een tientje duurder op Amazon, dus die bestel ik binnenkort wel.
En van de week nog even inkopen gedaan:

Extra olie en wat G12 koelvloeistof. Die laatste vanwege:

Een nieuw expansievaatje die ik bestel heb omdat deze zijn beste tijd gehad heeft.
Gelijk wat speakerdraad meegenomen stel dat ik achter niks voorbereid heb (originele speakers gaan naar achteren) en ook wat nieuwe oliebestendige 4mm vacuümslang van Gates:

Waarom? Omdat wij die van de zomer niet hadden liggen en met wat restslangetjes de boel werkend hadden gemaakt, maar dit eigenlijk nog even netjes vernieuwd moest worden. Zo een restpuntje van een to do listje...
Was ook erg hard nodig:

Aardig hard en droog geworden onderin, bezeken door de olie en op een plek al bijna door.
Nu dus even een iets andere route achterlangs gegeven richting de N75 klep:

En zo achter de EGR klep door naar beneden, hier zie je de olie van de turbo ook een beetje zitten:

Die turbo vind die druk niet helemaal fijn op deze leeftijd.
Maar goed, tot dusver deze update.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
@Joopieboy dat hoef je echt niet iedere keer 3x te posten hoor 
Hier een leuke (naja leuke) update: Passat zijn DSG heeft kuren. Hakkelt en slipt af en toe. Das een DQ200 en hij heeft nu 105k gelopen, dus dat was ergens al lang en breed te verwachten
Maar is nu dus ook geconstateerd door een monteur van de dealer, die om verder te kijken de bak er onderuit moet halen enzo. Men is nu de leasemij aan het vragen of ze dat ook mogen, wordt vervolgd. Verwacht een leuke reparatie, hij moet volgens contract namelijk nog ruim 70k mee. Ergens wel blij mee, weet ik straks iig zeker dat ik een fatsoenlijke DSG hebt.
Was het devies niet gewoon de hele bak vervangen? Software update etc was allemaal al op laatste versie.
Hier een leuke (naja leuke) update: Passat zijn DSG heeft kuren. Hakkelt en slipt af en toe. Das een DQ200 en hij heeft nu 105k gelopen, dus dat was ergens al lang en breed te verwachten
Maar is nu dus ook geconstateerd door een monteur van de dealer, die om verder te kijken de bak er onderuit moet halen enzo. Men is nu de leasemij aan het vragen of ze dat ook mogen, wordt vervolgd. Verwacht een leuke reparatie, hij moet volgens contract namelijk nog ruim 70k mee. Ergens wel blij mee, weet ik straks iig zeker dat ik een fatsoenlijke DSG hebt.
Was het devies niet gewoon de hele bak vervangen? Software update etc was allemaal al op laatste versie.
Klinkt exact als mijn 1.5 (evo), tis niet het mooist klinkende blokje wat ze gemaakt hebbengiovanni2903 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 00:02:
na vanavond een uurtje te hebben gereden, de auto 1,5 uit gehad en toen weer gestart. hoorde ik een "raar" geluid onder de motorkap vandaan komen..
[YouTube: Geluid]
3960wp SE | Model Y RWD
Gister was het geluid iets harder dan normaal. Na een nachtje afkoelen is het weer zachter.. erg vreemdXrypta schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:36:
[...]
Klinkt exact als mijn 1.5 (evo), tis niet het mooist klinkende blokje wat ze gemaakt hebben
Lijkt iets beter maar nog niet op de oude snelheid. Alsof het veel meer poi inlaadt al weet ik dit niet zeker, denk dat er aanzienlijk meer icoontjes op de map staan althans.Famous schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:53:
[...]
Las op het Mypolo forum dat meerdere mensen een langzamer systeem/navigatie ervaarde. Blijkbaar heeft een reset (fabrieksinstellingen) geholpen, dan zou het weer op normale snelheid functioneren. Morgen eens proberen
Kan dat kloppen @Rainesh ?
Of is een update gewoon nodig?
Nog 70K tot het einde van het leasecontract (5 jaar MAX.) is niets zeggend als die wagen al 3 jaar heeft uitgediend á 35K/jaar. Geloof maar dat de LM er geen dubbeltje méér in gaat steken dan dat wat er 100% noodzakelijk is en dat je 'm binnenkort in moet gaan leveren (jij was al de tweede bestuurder binnen het lopenden contract van de LM mét je werkgever, toch?).The Eagle schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:28:
@Joopieboy dat hoef je echt niet iedere keer 3x te posten hoor
Hier een leuke (naja leuke) update: Passat zijn DSG heeft kuren. Hakkelt en slipt af en toe. Das een DQ200 en hij heeft nu 105k gelopen, dus dat was ergens al lang en breed te verwachten![]()
Ik hoop voor je dat het gemiddelde brandstofverbruik tijdens de periode waarbij jij de bestuurder was een beetje overeen komt met, óf zelfs lager is, dan dat dat het geval was tijdens de periode met eerste bestuurder.... Dit zijn van dat soort lullige dingen die wel eens op de bestuurder verhaald willen gaan worden als er aantoonbaar te véél van een auto gevraagd is....
[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 20-11-2020 18:34 ]
Dan zet je POI's toch even uit?Famous schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:24:
[...]
Lijkt iets beter maar nog niet op de oude snelheid. Alsof het veel meer poi inlaadt al weet ik dit niet zeker, denk dat er aanzienlijk meer icoontjes op de map staan althans.
Kan dat kloppen @Rainesh ?
Of is een update gewoon nodig?
Was zeker mijn gedachte, had alleen 2 ritjes kantoor en een klant dus niet aan gedacht.
Had die icoontjes niet eerder gezien dus was meer de vraag of dit nu “nieuw” was
1.4TSI? Kan wel eens de wastegate rattle zijn:giovanni2903 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 00:02:
[YouTube: Geluid]
https://www.google.com/se...iw=2048&bih=1010&dpr=1.25
https://www.golfmk7.com/f...4lt-tsi-140-150ps.340805/
[ Voor 7% gewijzigd door AndRo555 op 20-11-2020 20:06 ]
ik zal morgen is kijken of ik het ook zo kan bewegen, anders zit het geluid tussen mn oren waarschijnlijkAndRo555 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:03:
[...]
1.4TSI? Kan wel eens de wastegate rattle zijn:
https://www.google.com/se...iw=2048&bih=1010&dpr=1.25
https://www.golfmk7.com/f...4lt-tsi-140-150ps.340805/
Ik ben idd tweede berijder. En wat de leasemij gaat zeggen gaan we zien. Er is simpelweg een onderzoek en vermoedelijk evt reparatie aangevraagd / geoffreerd, geen nieuw leasecontractWill_M schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:24:
[...]
Nog 70K tot het einde van het leasecontract (5 jaar MAX.) is niets zeggend als die wagen al 3 jaar heeft uitgediend á 35K/jaar. Geloof maar dat de LM er geen dubbeltje méér in gaat steken dan dat wat er 100% noodzakelijk is en dat je 'm binnenkort in moet gaan leveren (jij was al de tweede bestuurder binnen het lopenden contract van de LM mét je werkgever, toch?).
Ik hoop voor je dat het gemiddelde brandstofverbruik tijdens de periode waarbij jij de bestuurder was een beetje overeen komt met, óf zelfs lager is, dan dat dat het geval was tijdens de periode met eerste bestuurder.... Dit zijn van dat soort lullige dingen die wel eens op de bestuurder verhaald willen gaan worden als er aantoonbaar te véél van een auto gevraagd is....
Brandstofverbruik: ik rij nu 13 jaar leaserrts van diverse LM's en daar heb ik leasemij noch werkgever ooit naar zien kijken of als argument zien gebruiken in een dergelijk geval.
Anyway, ik ga niet op de zaken vooruitlopen, we gaan het zien.
Succes iig, ben benieuwd hoe ze dat van oppakken en afhandelen.
Van een beetje sportieve rijstijl gaat een gemiddelde automatische versnellingsbak niet kapot na 105.000km.
Heb diverse automaten gehad die ruim over de 200.000km zaten en daar zaten heel veel kilometers met zware aanhangwagens tussen.
Heb diverse automaten gehad die ruim over de 200.000km zaten en daar zaten heel veel kilometers met zware aanhangwagens tussen.
Ja, maar is een DQ200 een gemiddelde automatische versnellingsbak?MLLL schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 22:11:
Van een beetje sportieve rijstijl gaat een gemiddelde automatische versnellingsbak niet kapot na 105.000km.
Vanaf begin volgend jaar hoogstwss Golf 8 GTE rijden: (18", delfin grey metallic, assistentiepakket (acc, lane assist etc) en paranodamak)
https://www.vanmossel.nl/voorraad/s/234906-volkswagen-golf
Ze gaan nog even kijken of ze beste nieuwe kunnen bestellen of die voorraad auto pakken. Erg veel zin in iig!
Ze gaan nog even kijken of ze beste nieuwe kunnen bestellen of die voorraad auto pakken. Erg veel zin in iig!
Paranodamak.Scrtz schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:30:
Vanaf begin volgend jaar hoogstwss Golf 8 GTE rijden: (18", delfin grey metallic, assistentiepakket (acc, lane assist etc) en paranodamak)
Jeetje.... ze verzinnen steeds nieuwe dingen. 😂
GerCor schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:38:
[...]
Paranodamak.
SUPER!!! ... Ik moest er toch zeker een keer of drie naar kijken voordat ik pas écht zag waar je 't over had. Woorden lezen middels de éérste en laatste letter + een verwachtingspatroon (soort van auto-compleet wat ieder mens doet / kan...)....
Hahaha jeetje, soms na een lange week werken heb ik de kunst om te goochelen met woordenGerCor schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:38:
[...]
Paranodamak.
Mooie wagen maar ik word niet heel warm van die retro bekledingScrtz schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:30:
Plasmatokamak. Hoef je ook niet meer op te laden
[ Voor 9% gewijzigd door Gluten Parody op 24-11-2020 16:12 ]
Damn, 41k voor een Golf. Dat kostte mijn Passat ookScrtz schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:30:
Speaking of which: kreeg net een telefoontje van de dealer. Leasemij gaf akkoord, dus die wordt onderzocht en gefixt. Wat mij nog het meeste mag benieuwen: ik krijg een elektrische leenfiets mee. En dat ding heeft een internetverbinding
En voor jullie het vragen: ja, ik had vervangend vervoer kunnen krijgen. maar is beetje onzin, dealer zit op max 3 km afstand en ik heb nu toch nauwelijks de auto nodig, dus daar vriendelijk voor bedankt
Sterker nog, die auto wordt 44-45k fiscaal.. auto’s worden echt schijtduur. Maar het scheelt maar iets van 2k met een net zo volle 150pk r-line, dan vind ik de GTE uitvoering specialer en ook leuker met 245pkThe Eagle schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:20:
[...]
Damn, 41k voor een Golf. Dat kostte mijn Passat ook
Speaking of which: kreeg net een telefoontje van de dealer. Leasemij gaf akkoord, dus die wordt onderzocht en gefixt. Wat mij nog het meeste mag benieuwen: ik krijg een elektrische leenfiets mee. En dat ding heeft een internetverbindingWerkt via een app met een account en moet je vergrendelen en ontgrendelen via de app icm bluetooth. Het mag mij benieuwen, iig blij dat ik niet zo hard hoef te trappen als de laatste keer
En voor jullie het vragen: ja, ik had vervangend vervoer kunnen krijgen. maar is beetje onzin, dealer zit op max 3 km afstand en ik heb nu toch nauwelijks de auto nodig, dus daar vriendelijk voor bedankt
Ik vind die ruitjes juist wel gaaf haha, smaak. Maar er komt wellicht leer in en dan bestel ik het winterpakket mee met verwarmbare voorstoelen.MeltedForest schreef op maandag 23 november 2020 @ 06:58:
[...]
Mooie wagen maar ik word niet heel warm van die retro bekleding
[ Voor 14% gewijzigd door Scrtz op 24-11-2020 17:30 ]
Tja... als de lage bijtelling vervalt lok je mensen niet naar EV’s, dus jagen we ze maar uit de pruttelwagens
Speaking of which: komt de Polo 1.5 TSI terug?
[ Voor 8% gewijzigd door Gluten Parody op 24-11-2020 21:33 ]
Haha ja inderdaad, ben benieuwd wat dat de komende paar jaar gaat doen. 12% volgend jaar tot 40-45k of wat wordt het? 2022 nog hoger? Komende jaren wordt de overweging om voor een ICE auto te gaan en geen last te hebben van al dat gestekker dus alleen maar makkelijker denk ik.Gluten Parody schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:30:
[...]
Tja... als de lage bijtelling vervalt lok je mensen niet naar EV’s, dus jagen we ze maar uit de pruttelwagens
Speaking of which: komt de Polo 1.5 TSI terug?
Zo'n ID-3 is ook al 50.000 op een paar tientjes na. Wie gaat dat kopen? Als lease kan ik me daar iets bij voorstellen maar privé toch niet. Moet wel zeggen dat ik het geen lelijke auto vind. En dat heb juist wel bij een Tesla. Snap ook niet dat mensen dat een mooie auto vinden. Maar goed. ID-3 vind ik erg duur.
@GerCor Volgens de VW site begint de ID.3 momenteel aan €37.890,- dus die páár tientjes zijn er 1211 in totaal. Da's best wel een stapeltje aan tientjes, hoor. Jij hebt waarschijnlijk alléén naar de ID.3 MAX prijs gekeken, en da's precies de duurste uitvoering momenteel
Er moeten overigens nóg goedkopere uitvoeringen uit gaan komen waarbij er een accu met minder capaciteit geplaatst gaat worden. Nu zijn alleen de 58kWh varianten nog maar leverbaar. Aan de andere kant: er komen ook nóg duurdere uitvoeringen met een accu welke méér capaciteit gaat krijgen.
Prijstechnisch gaat de ID.3 straks goedkoper zijn dan een vergelijkbare Golf welke een zelfde uitrustingsniveau heeft qua comfort / opties.
Er moeten overigens nóg goedkopere uitvoeringen uit gaan komen waarbij er een accu met minder capaciteit geplaatst gaat worden. Nu zijn alleen de 58kWh varianten nog maar leverbaar. Aan de andere kant: er komen ook nóg duurdere uitvoeringen met een accu welke méér capaciteit gaat krijgen.
Prijstechnisch gaat de ID.3 straks goedkoper zijn dan een vergelijkbare Golf welke een zelfde uitrustingsniveau heeft qua comfort / opties.
[ Voor 128% gewijzigd door Will_M op 26-11-2020 11:47 ]
Klopt. Dat zijn ook de ID.3's die bij 'mijn' dealer te koop staan. Stuk of 5 staan er. € 40.000 excl. 8%. € 49.900 inclusief.Will_M schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:13:
@GerCor Volgens de VW site begint de ID.3 momenteel aan €37.890,- dus die páár tientjes zijn er 1211 in totaal. Da's best wel een stapeltje aan tientjes, hoor. Jij hebt waarschijnlijk alléén naar de ID.3 MAX prijs gekeken, en da's precies de duurste uitvoering momenteel![]()
Iemand nog een werkende link om de meest actuele firmware te downloaden?Rainesh schreef op zondag 2 februari 2020 @ 20:00:
Mensen hier met een MIB1 Composition of Discover Media?
***members only***
Waarom vraag je dat niet gewoon nétjes en direct aan @Rainesh?BikePilot schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:27:
[...]
Iemand nog een werkende link om de meest actuele firmware te downloaden?
Heb ik gedaan, maar nog geen reactie, dus daarom probeer ik het ook op deze manier 👍Will_M schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:40:
[...]
Waarom vraag je dat niet gewoon nétjes en direct aan @Rainesh?
Zou iemand de logica van die versienummers en naamgeving van de navigatie kunnen uitleggen? Bijvoorbeeld via de Volkswagen Discover Care tool krijg ik het volgende aangeboden:
5NA.919.866.AR 1430 AS 20/21
Maar de link van Rainesh hier laat het volgende zien:
5NA.919.866.BG 1520 ECE AS 2021
Waar staan al die delen van codes voor? Het begin lijkt hetzelfde te zijn, maar de rest verschilt.
Waar staan al die delen van codes voor? Het begin lijkt hetzelfde te zijn, maar de rest verschilt.
1430 en 1520 zijn de versienummersLoekVe schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:21:
Zou iemand de logica van die versienummers en naamgeving van de navigatie kunnen uitleggen? Bijvoorbeeld via de Volkswagen Discover Care tool krijg ik het volgende aangeboden:
ECE staat, denk ik, voor European Countries.
Maar je zou ze natuurlijk allemaal kunnen bekijken met de beschrijving op de site. Dan zie je het waarschijnlijk heel snel zelf.
Inmiddels gelukt! Thanks @Rainesh !!BikePilot schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:01:
[...]
Heb ik gedaan, maar nog geen reactie, dus daarom probeer ik het ook op deze manier 👍
Meer opties is meer beter
Nu nog een Passat optie toegevoegd aan de Golf.
Een comfortknipperlicht module:

Daarnaast had ik sowieso niet voor niets koelvloeistof gehaald:

Bij de dealer ook dit expansievaatje opgehaald toen ik daar van de week was:

Dan is dat dadelijk ook weer fris en zichtbaar.
Daarnaast met dank aan @Will_M een periodecorrecte radio opgehaald.
Ik heb de generatie hierna gehad, de Pioneer DEH-P6000UB omdat ik hiervoor geen geld had (in die jaren was ik student). Maar goed, deze Pioneer DEH-P75BT heb ik dus gekregen:

En daar heb ik een Yatour module voor bij besteld.

Vanavond even tijd gemaakt om het rooster in het midden te vernieuwen samen met een nieuwe alarmlichtschakelaar om dan tegelijkertijd de module in te bouwen. Mijne rooster was al beschadigd en linker rooster was lam:

Kabeltjes!

Mijn tooltje om de pinnen los te halen was net te smal, zodoende een pincet bijgevijld om de pinnen los te krijgen, oversteken en aansluiten op de kabelboom van de kit:

Wegwerken van het relais richting het stuur, hiervoor moest wel weer het dashboard open:

Maar goed, daar hebben we inmiddels ervaring mee.

Relais netjes weggewerkt zodat die ook niet rammelt:

En ziezo:
Optie voor luie flikkers

Daarnaast had ik sowieso niet voor niets koelvloeistof gehaald:

Bij de dealer ook dit expansievaatje opgehaald toen ik daar van de week was:

Dan is dat dadelijk ook weer fris en zichtbaar.
Daarnaast met dank aan @Will_M een periodecorrecte radio opgehaald.

En daar heb ik een Yatour module voor bij besteld.

Vanavond even tijd gemaakt om het rooster in het midden te vernieuwen samen met een nieuwe alarmlichtschakelaar om dan tegelijkertijd de module in te bouwen. Mijne rooster was al beschadigd en linker rooster was lam:

Kabeltjes!

Mijn tooltje om de pinnen los te halen was net te smal, zodoende een pincet bijgevijld om de pinnen los te krijgen, oversteken en aansluiten op de kabelboom van de kit:

Wegwerken van het relais richting het stuur, hiervoor moest wel weer het dashboard open:

Maar goed, daar hebben we inmiddels ervaring mee.

Relais netjes weggewerkt zodat die ook niet rammelt:

En ziezo:
Optie voor luie flikkers
Lekker bezig ook al zelfdimmende binnen spiegel erin?
Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl
Wel een mooie optie, maar nee. Ook omdat ze vroeg of laat gaan lekken en erg kostbaar zijn.
Mooiste zou zijn, de dimmende binnenspiegel mét ambient lightning.
Dan zouden ook eigen de Bora/R32 rooster erin moeten (met verlichting), en zo verder.
Mooiste zou zijn, de dimmende binnenspiegel mét ambient lightning.
Heb zelf al 8 jaar een zelfdimmende spiegel erin met ambient verlichting. Gebeurd niks mee. Heb hem nieuw gekocht geen immi
Klopt, doe ik ook met veel. Of 2e hands als ik weet dat het goed is of weinig kwaad kan.
Zo laat ik morgen even de stuurpomp vervangen door een geteste 2e hands die goed is, de mijne begint steeds meer geluiden te maken bij insturen.
Zal er eens naar kijken, wat was jij toen kwijt voor de spiegel?
Zo laat ik morgen even de stuurpomp vervangen door een geteste 2e hands die goed is, de mijne begint steeds meer geluiden te maken bij insturen.
Mijn 'update' proces verloopt ongeveer hetzelfde. Iemand nog tips behalve zekering trekken en nieuwe MIB1 of beter nog MIB2 erin zetten?Kuusj schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 17:35:
[...]
Heb nu de andere kaart erin (8GB Kingston) die ik met diskpart geformat heb. Ook de software opnieuw gedownload. Hij is nu weer bezig met installeren. Ik ga nu eten en ik doe even een schietgebedje dat hij het nu wel gewoon doet.
Want er zal wel geen manier zijn om het hele gebeuren te annuleren en hem gewoon weer te laten opstarten of wel?
Edit: hij gaf volgens mij weer een foutmelding, en heeft nu zelf besloten de stap opnieuw te doen.
Edit2: jup.. Weer een foutmelding. Nu foutcode 3. Ik zal het andere kaartje weer eens formatten en dan weer proberen. Als iemand in de tussentijd een idee heeft over wat ik kan doen om gewoon die hele update te annuleren en mijn auto weer te kunnen gebruiken, zou dat echt top zijn
Ik heb de auto maar gestart want die stond al 2 uur op contact. Starten verliep wat minder vlotjes dan normaal, dus ik had niet veel langer moeten wachten. Probleem is dat je alles kunt uitzetten, maar de dagverlichting (halogeenpitjes) blijven gewoon aan..
Edit zoveel: ok. Nu begint de paniek er wel redelijk in te zitten. Ook met de sleutel eruit blijft de discover media aan staan
Wanneer ik toch overga op een MIB2, iemand tips waar deze te laten installeren?
@Kuusj Hoe heb jij het uiteindelijk 'opgelost'?
Inmiddels gedaan. De reactie: omdat wij alles vragen aan de klant. Het zou nieuwere software zijn voor de auto. Maar een details uitleg miste dan weer.GerCor schreef op donderdag 19 november 2020 @ 07:22:
[...]
Waarom stel je die vraag niet aan de VW dealer?
In mijn beleving hoort dat gewoon bij het standaard onderhoud en ik was dit ook zo gewend vanuit andere automerken.
Ik heb een beetje dezelfde ervaring met de dealer, ik vroeg of ze de firmware wouden updaten van mijn AID, maar kreeg een vaag antwoord, meneer, dat kunnen wij niet want reden van VW blabla. Vond het een beetje en kul antwoord dat ik dacht ik sta hier toch bij een officiële VW dealer? Ben veder niet in discussie gegaan, want dat win je toch niet.
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Past bij mijn ervaring recent. Softwareupdates mogen van Pon alleen als er hele harde problemen zijn, vertelden ze mij bij de dealer. Het hele concept van softwareupdates begrijpen ze daar niet.
Uiteindelijk naar de dealer gegaan en daar laten diagnostiseren, niks meer mee te beginnen, apparaat was bricked. Afgesproken met monteur dat ik een nieuwe unit (MIB1) zou regelen van een bepaalde site (ivm garanderen niet diefstal) en hij zou hem installeren. Dat is vlekkeloos verlopen, uiteindelijk een euro of 550 in totaal?BikePilot schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 08:16:
[...]
Mijn 'update' proces verloopt ongeveer hetzelfde. Iemand nog tips behalve zekering trekken en nieuwe MIB1 of beter nog MIB2 erin zetten?
Wanneer ik toch overga op een MIB2, iemand tips waar deze te laten installeren?
@Kuusj Hoe heb jij het uiteindelijk 'opgelost'?
En ja dat kan natuurlijk oneindig veel goedkoper etc, dat begrijp ik ook, maar het moest gewoon op 2 dagen opgelost zijn.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Ben bang dat ik dezelfde weg moet gaan bewandelen...Kuusj schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:05:
[...]
Uiteindelijk naar de dealer gegaan en daar laten diagnostiseren, niks meer mee te beginnen, apparaat was bricked. Afgesproken met monteur dat ik een nieuwe unit (MIB1) zou regelen van een bepaalde site (ivm garanderen niet diefstal) en hij zou hem installeren. Dat is vlekkeloos verlopen, uiteindelijk een euro of 550 in totaal?
En ja dat kan natuurlijk oneindig veel goedkoper etc, dat begrijp ik ook, maar het moest gewoon op 2 dagen opgelost zijn.
Nog iemand tips voor een mooi MIB2 systeem of ander alternatief?
There, ftfyDennisdn schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:39:
Past bij mijn ervaring recent. Softwareupdates mogen van Pon alleen als er hele harde problemen zijn, vertelden ze mij bij de dealer. Het hele concept van softwareupdates klantvriendelijkheid begrijpen ze daar niet.
Gister even een parts run gedaan, vlakbij Rotterdam bij een vw kennis en sloper een set V6 lippen en 2 goeie brackets voor de achterremklauwen opgehaald en daar een nieuwe stuurpomp laten plaatsen, een geteste en goed werkende. Die van mij maakte nogal herrie met volledig insturen en dan hoort niet. 
Resultaat van de dag:

Hoop kilometers en overall nog best zuinig gereden.
Tijdens het verwisselen van de stuurpomp ook nog even de bakolie meegenomen, de vorige keer hadden we daar niet helemaal de juiste tools voor en de pluggen zaten muur en muur vast. Momentje van alles of niks en lomp geweld. Beetje R19 perikelen dit:

En stinken... Bakolie is sowieso ranzig, maar dit? Duidelijk verbrand oid... Koppeling is onlangs vervangen door een Sachs maar de bakolie nog nooit afgelopen 3,5 ton.
Gisteren nog even gekeken naar het verschil qua grootte van de klauwen:

En ja het is 'maar' 1 pots maar wel echt een hele mooie budget BBK.
Moest vanochtend wel lachen toen ik de Golf zag staan:

Zooi uitgestald:

Zoals je ziet heb ik een volledige voortrein van een 1e model Audi TT 225pk overgenomen, draagarmen los:

Gezien de staat vervang ik liever de volledige draagarm om eerlijk te zijn.
Subframe was nog in een behoorlijk nette staat, alles kwam ook keurig los:

Schokbrekers waren nog origineel:

Beetje een bummer want die worden heel vaak vervangen voor Bilstein B4 spul. Die set die mijn kameraad onder de auto is gegaan had dat wel namelijk.
Maar goed, de remmen was ook wel weer heel erg mooi nieuws:

Schijven zijn als nieuw, geen rand, blokken zijn niet heel oud, remklauwen waren gangbaar en netjes:

Geleidepennen even schoon gemaakt:

Alleen de zuigers een keer eruit drukken en nakijken, heb ik hier zelf even geen gereedschap voor en dan een revisiesetje voor de zekerheid erop met alle rubbers en keerringen.
Brackets achter zijn ook gangbaar en netjes:

Nu alles even met een staalborstel te lijf en een beetje ver erop, en dan dus een revisiesetje voor de zekerheid. is alles weer netjes. Kleur twijfel ik nog over, lijkt mij wel grappig om ze geel te doen.
Alhoewel ik nu voor de klauwen zilver heb gemaakt (Action verf!) en dat best netjes is en blijft eigenlijk.
Wiellagers laat ik binnenkort wel even andere inzetten:
Kortom, nog wat te rommelen deze winter, wat onderdelen verzamelen en dan binnenkort of van de zomer met beter weer eens de boel overbouwen.
Setje Eibach veren, schokbrekers voor en achter, eindstangen voor de stabi, nieuwe draagarmen, wiellagers laten vervangen, remblokken en remslangen, remklauwen achter, remkabels en slangen achter, schijven en blokken achter, en vast nog wel een zut wat ik vergeten ben. 
Maar eerst binnenkort even motorsteunen wisselen, die staan op dit moment op #1 op het lijstje.
Resultaat van de dag:

Hoop kilometers en overall nog best zuinig gereden.
Tijdens het verwisselen van de stuurpomp ook nog even de bakolie meegenomen, de vorige keer hadden we daar niet helemaal de juiste tools voor en de pluggen zaten muur en muur vast. Momentje van alles of niks en lomp geweld. Beetje R19 perikelen dit:

En stinken... Bakolie is sowieso ranzig, maar dit? Duidelijk verbrand oid... Koppeling is onlangs vervangen door een Sachs maar de bakolie nog nooit afgelopen 3,5 ton.
Gisteren nog even gekeken naar het verschil qua grootte van de klauwen:

En ja het is 'maar' 1 pots maar wel echt een hele mooie budget BBK.
Moest vanochtend wel lachen toen ik de Golf zag staan:

Zooi uitgestald:

Zoals je ziet heb ik een volledige voortrein van een 1e model Audi TT 225pk overgenomen, draagarmen los:

Gezien de staat vervang ik liever de volledige draagarm om eerlijk te zijn.
Subframe was nog in een behoorlijk nette staat, alles kwam ook keurig los:

Schokbrekers waren nog origineel:

Beetje een bummer want die worden heel vaak vervangen voor Bilstein B4 spul. Die set die mijn kameraad onder de auto is gegaan had dat wel namelijk.
Maar goed, de remmen was ook wel weer heel erg mooi nieuws:

Schijven zijn als nieuw, geen rand, blokken zijn niet heel oud, remklauwen waren gangbaar en netjes:

Geleidepennen even schoon gemaakt:

Alleen de zuigers een keer eruit drukken en nakijken, heb ik hier zelf even geen gereedschap voor en dan een revisiesetje voor de zekerheid erop met alle rubbers en keerringen.
Brackets achter zijn ook gangbaar en netjes:

Nu alles even met een staalborstel te lijf en een beetje ver erop, en dan dus een revisiesetje voor de zekerheid. is alles weer netjes. Kleur twijfel ik nog over, lijkt mij wel grappig om ze geel te doen.
Alhoewel ik nu voor de klauwen zilver heb gemaakt (Action verf!) en dat best netjes is en blijft eigenlijk.
Wiellagers laat ik binnenkort wel even andere inzetten:
Kortom, nog wat te rommelen deze winter, wat onderdelen verzamelen en dan binnenkort of van de zomer met beter weer eens de boel overbouwen.
Maar eerst binnenkort even motorsteunen wisselen, die staan op dit moment op #1 op het lijstje.
[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 29-11-2020 15:02 ]
170 euro meen ik maar is al 7 jaar geleden :-)Joopieboy schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 21:21:
Klopt, doe ik ook met veel. Of 2e hands als ik weet dat het goed is of weinig kwaad kan.
Ja dat zal dan nu wel de helft duurder geworden zijn.
Dat kan altijd nog iig!
Eerst maar eens het onderstel en dat soort zaken aanpakken.
Eerst maar eens het onderstel en dat soort zaken aanpakken.
Na het fiasco met het updaten van de firmware van mijn MIB1 (die kan de prullenbak in...), zoek ik nu naar een MIB2.
Ik heb de volgende opties in gedachten, maar ik heb er te weinig verstand van om duidelijk de verschillen te zien en dus de beste optie te kiezen.
https://link.marktplaats.nl/m1627719440
https://link.marktplaats.nl/m1594449232
Welke zouden jullie kiezen?
Ik heb de volgende opties in gedachten, maar ik heb er te weinig verstand van om duidelijk de verschillen te zien en dus de beste optie te kiezen.
https://link.marktplaats.nl/m1627719440
https://link.marktplaats.nl/m1594449232
Welke zouden jullie kiezen?
ik sta op het punt om wat upgrades voor mijn auto te bestellen, omdat vuurwerk er dit jaar niet in zit en ik dus geld over heb om uit te geven deze decembermaand. Nu wil ik graag carbon fibre mirror caps kopen, wat vinden jullie hiervan op een parelmoer witte volkswagen?
https://www.ultimatecusto...-7-5-carbon-mirror-covers
ook wil ik graag deze bestellen:
https://shop.volkswagen.n...afkap-met-stilstaand-logo
maar hoe weet ik of dit past op mijn 18'' velg? Hoe krijg ik die oude kappen er uberhaupt af?
maar hoe weet ik of dit past op mijn 18'' velg? Hoe krijg ik die oude kappen er uberhaupt af?
Oké. Die mirror caps zijn wel erg goedkoop en je ziet de binnenkant niet op de foto's. Grote kans dat er dubbelzijdig plankband/tape op zit. Ik vind carbon spuuglelijk. Beetje klaar mee. Krijg er ABT gevoel bij.giovanni2903 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:50:
ik sta op het punt om wat upgrades voor mijn auto te bestellen, omdat vuurwerk er dit jaar niet in zit en ik dus geld over heb om uit te geven deze decembermaand. Nu wil ik graag carbon fibre mirror caps kopen, wat vinden jullie hiervan op een parelmoer witte volkswagen?
Die dynamische naafkappen, ik heb ze zelf ook, zou ik even navragen bij jouw dealer. Je hebt ze tegenwoordig ook met het nieuwe VW logo.
Hoe krijg je ze er van af? Je kunt moeilijk doen door de wielen te demonteren maar je kunt ook met een truckje proberen. Met goeie tape op de naafkap plakken en dan heel snel trekken. Er zijn wel filmpjes van op YouTube.
zou kunnen inderdaad, zal het ff navragen voor de zekerheid. weet niet wat carbon zou moeten kosten, maar vond 100 euro niet per se goedkoop. heb ook deze shop in nederland gevonden. is wel een stuk duurder, maar zijn wel echte gehele kappen:GerCor schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:04:
[...]
Oké. Die mirror caps zijn wel erg goedkoop en je ziet de binnenkant niet op de foto's. Grote kans dat er dubbelzijdig plankband/tape op zit. Ik vind carbon spuuglelijk. Beetje klaar mee. Krijg er ABT gevoel bij.
Die dynamische naafkappen, ik heb ze zelf ook, zou ik even navragen bij jouw dealer. Je hebt ze tegenwoordig ook met het nieuwe VW logo.
Hoe krijg je ze er van af? Je kunt moeilijk doen door de wielen te demonteren maar je kunt ook met een truckje proberen. Met goeie tape op de naafkap plakken en dan heel snel trekken. Er zijn wel filmpjes van op YouTube.
https://www.jhparts.nl/nl/carbon-spiegelkappen-60161132.html
ik twijfel nog of ik het nieuwe of oude logo wil. ten slotte is de rest van de auto met oude logo's, dus denk dat dat het meeste klopt. ik zal er is langsrijden van de week
Tweakers die hun ervaring willen delen over het rijden in een GTE? Heb een Passat GTE (2015) op het oog, maar zit nog met de volgende vragen;
- Wat is het verbruik van de auto als de accu leeg is?
- Wat voor oplaadkabel zit erbij? Wil 'm via het stopcontact gaan opladen, moet ik hiervoor een nieuw laadkabel kopen?
- Hoe is jullie actieradius van de accu en merken jullie dat het minder wordt door slijtage?
- Wat kost een volle accu als je thuis laadt?
Doe ik er goed aan om deze auto als particulier te kopen? We rijden voornamelijk korte stukken en kunnen aan huis stekkeren. Daarnaast worden er ook zonnepanelen geïnstalleerd en kunnen we profiteren van de mrb korting tot 2024 en 25% tot 2026.
Zie ik iets over het hoofd?
- Wat voor oplaadkabel zit erbij? Wil 'm via het stopcontact gaan opladen, moet ik hiervoor een nieuw laadkabel kopen?
- Hoe is jullie actieradius van de accu en merken jullie dat het minder wordt door slijtage?
Doe ik er goed aan om deze auto als particulier te kopen? We rijden voornamelijk korte stukken en kunnen aan huis stekkeren. Daarnaast worden er ook zonnepanelen geïnstalleerd en kunnen we profiteren van de mrb korting tot 2024 en 25% tot 2026.
- Wat is het verbruik van de auto als de accu leeg is? Ligt aan je rechtervoet natuurlijk. Heb er bij mijn e-tron toen niet zo op gelet maar het komt er op neer dat je dan met een 1.4 150pk rijdt met 300kg extra gewicht tov een non hybride.Untouchablezz20 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:33:
Tweakers die hun ervaring willen delen over het rijden in een GTE? Heb een Passat GTE (2015) op het oog, maar zit nog met de volgende vragen;
- Wat voor oplaadkabel zit erbij? Wil 'm via het stopcontact gaan opladen, moet ik hiervoor een nieuw laadkabel kopen? Nee zit er bij, kabel voor laadpaal als zowel converter voor stopcontact
- Hoe is jullie actieradius van de accu en merken jullie dat het minder wordt door slijtage? Ik vond de radius nogal waardeloos, haalde de 15km naar mijn werk nog niet elektrisch
- Wat kost een volle accu als je thuis laadt? Beetje rekenen en dan kun je daar zelf ook prima achterkomen. En heb je zonnepanelen? Dat scheelt ook weer.
Heb zelf nu een Golf 8 GTE in bestelling staan
Weet niet wat jouw afstanden zijn maar reken op 1:7.Untouchablezz20 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:33:
Zo, dat is niet mals...Helemaal niet als je actieradius maar 15km is op een volle accu. Weet je dit uit eigen ervaring? Op Autoweek lees ik tussen de 1:13 en 1:16.Famous schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:40:
[...]
Weet niet wat jouw afstanden zijn maar reken op 1:7.
Jeetje, 15 km is behoorlijk waardeloos. Was dat vanaf het begin al zo?Scrtz schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:37:
[...]
- Wat is het verbruik van de auto als de accu leeg is? Ligt aan je rechtervoet natuurlijk. Heb er bij mijn e-tron toen niet zo op gelet maar het komt er op neer dat je dan met een 1.4 150pk rijdt met 300kg extra gewicht tov een non hybride.
- Wat voor oplaadkabel zit erbij? Wil 'm via het stopcontact gaan opladen, moet ik hiervoor een nieuw laadkabel kopen? Nee zit er bij, kabel voor laadpaal als zowel converter voor stopcontact
- Hoe is jullie actieradius van de accu en merken jullie dat het minder wordt door slijtage? Ik vond de radius nogal waardeloos, haalde de 15km naar mijn werk nog niet elektrisch
- Wat kost een volle accu als je thuis laadt? Beetje rekenen en dan kun je daar zelf ook prima achterkomen. En heb je zonnepanelen? Dat scheelt ook weer.
Heb zelf nu een Golf 8 GTE in bestelling staan
[ Voor 67% gewijzigd door Untouchablezz20 op 02-12-2020 00:28 ]