Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 42 ... 142 Laatste
Acties:

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:56
Slasher schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:49:
[...]

En wat doet de APK keurmeester dan? herstellen in orginele staat?
Nee, afkeuren natuurlijk en je dient dat zelf te herstellen binnen 2 weken anders kan je de weg niet meer op.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

GerCor

Zonder dallen geen pieken

[...]

Bij mijn zoon zijn auto waren ze er inderdaad even mee bezig 😂

Terwijl ik het zo had kunnen uitschakelen met de OBDeleven dongle. Daar had ik het namelijk ook mee ingeschakeld.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16:03
[...]

Je moet doe optie zelf weer van te voren even uitzetten met vagcom/vcds/obdeleven etc. Een keurmeester/garage weet waarschijnlijk dat het een mod is, zoniet zeggen ze waarschijnlijk dat je een storing hebt oid :p

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• giovanni2903
passatfreak schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 08:08:
[...]

je rijdt dus ook niet te hard ? al is het maar 1 km want ook dat mag namelijk niet
Ik rij altijd te hard..
Maar bedenk ook dat onnodig mistlicht voeren andere weggebruikers hindert ondat ze verblind worden. Zowel tegenliggers als voorliggers. Te hard rijden (mits je niet veel harder gaat dan de rest natuurlijk) hinder je niemand mee. Zit echt wel een groot verschil in..

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:53

Oekol

waka waka hey hey

Joopieboy schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:13:
[...]

De dealer haalt het bij de importeur vandaan (PON), en die doet een veilige keuze, op basis van de lease verkopen en alles. Zo een kleur wordt vaak als niet courant aangemerkt en kost ook een flink bom duiten meer als je zoiets zou willen leasen dus wordt vaak niet gedaan. Sowieso omdat misschien wel 90% het ook niet echt interesseert en een 'veilige' kleur kiest. Erg jammer. :)
Of überhaupt mag natuurlijk. Bij ons werd de CEO wakker op een dag en krijgt die een half slappe als alle auto's wit zijn. Dus alle auto's vanaf dat moment (vele vele jaren geleden) en inmiddels is elke auto bij ons wit.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Bij ons hetzelfde, heeft ooit een keer een manager een knal blauwe Mercedes AMG besteld, en nu mag er alleen maar grijs, zilver en zwart. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• passatfreak
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-11-2020
giovanni2903 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:08:
[...]

Ik rij altijd te hard..
Maar bedenk ook dat onnodig mistlicht voeren andere weggebruikers hindert ondat ze verblind worden. Zowel tegenliggers als voorliggers. Te hard rijden (mits je niet veel harder gaat dan de rest natuurlijk) hinder je niemand mee. Zit echt wel een groot verschil in..
mistlamp die maar op 40% brand verblind je niemand mee :) dus die vlieger gaat niet op ..
je hinderd wel degelijk andere als je harder rijdt andere schatten dat niet goed in...

helix dongel te huur/koop info PB

• giovanni2903
passatfreak schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:34:
[...]

mistlamp die maar op 40% brand verblind je niemand mee :) dus die vlieger gaat niet op ..
je hinderd wel degelijk andere als je harder rijdt andere schatten dat niet goed in...
Als je 0,0 inschattingsvermogen hebt als iemand je met 110 inhaald waar je 100 mag, kan je denk ik beter je rijbewijs inleveren 😅

Dus in dit geval is deze vergelijking helemaal onnodig :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

GerCor schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:33:
[...]

Zeker wel. Richtingaanwijzers continue aan is afkeur APK.

Ik had het natuurlijk al eerder aan de verkeerspolitie gevraagd. Verlichting (voor) mag maar één kleur hebben. De dames en heren er gelijk op gewezen dat vooral vrachtwagens daar niet aan voldoen en hun 'happy hunting' gewenst. M.a.w. ze doen er niks mee. Is onbegonnen werk. Of ze moeten echt geen zak te doen hebben.

@The Eagle Nog niet gelezen of gehoord dat mistlampen tegelijk aan bij grootlichtsignaal verboden is. Er zijn wel regels voor wanneer je een lichtsignaal mag geven: wijzen op of afwenden van gevaar.

Overigens. Als je mistlampen als DRL gebruikt ben je volgens mij gewoon strafbaar. Ook al zet je ze op 40%. Je mag ze alleen gebruiken bij slecht zicht, zoals mist. In de functie bochtenverlichting. En, maar dat weet ik niet zeker: de mistlampen gaan als je de versnelling in achteruit zet.
Dat heb je wel, sterker, je zou het zelfs navragen: GerCor in "Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS"

Alleen liet oom agent verstek gaan in deze :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• GerCor
  • Nu online

GerCor

The Eagle schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 23:24:
[...]

Dat heb je wel, sterker, je zou het zelfs navragen: GerCor in "Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS"

Alleen liet oom agent verstek gaan in deze :P
Precies. Dus, nog nergens gelezen dat het niet mag.

Nou zou jij dat ook vragen aan een keurmeester, als de gelegenheid zich zou voordoen. En als jij zeker weet dat het geen afkeur is, dan zou jij het toepassen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• The Eagle

The Eagle

Klopt. Ik heb echter al tijden geen keurmeester meer gesproken. Rij nu met corona een stuk minder enzo ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Zijn er ook mensen die in een Arteon rijden? Die zie je zelden...ik ben benieuwd waarom :)

Mooie autos om te zien...

[ Voor 32% gewijzigd door ThaddeusX op 08-11-2020 17:19 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
ThaddeusX schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:17:
Zijn er ook mensen die in een Arteon rijden? Die zie je zelden...ik ben benieuwd waarom :)

De Arteon werd sinds Januari 2020 ineens 'iets' minder interessant om als NL leasewagen te nemen doordat 't 1.5L TSi 150PK blok buiten de gunstige WLTP normen ging vallen. Ik hád zo'n Arteon in bestelling staan maar de levering zou pas in 2020 kunnen plaatsvinden en dus automagisch met een hoger energie label.... ;)

Heb nu praktisch 't zelfde 1.5 TSi blok maar dan in een Tiguan met maar 130PK. Voldoet ook wel, hoor 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 08-11-2020 18:24 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:48
Die nieuwe is ook alleen nog maar leverbaar vanaf 190pk. Voor rond de 40-45 fiscaal had ik er best een willen rijden als 28 jarige :). Denk dat het echter een nieuwe GTE wordt nu, 245pk trekt me wel

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:29

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

245 pk zolang er power in de accu zit :-)

Waarom geen id3/id4 dan?

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Will_M schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:31:
[...]

De Arteon werd sinds Januari 2020 ineens 'iets' minder interessant om als NL leasewagen te nemen doordat 't 1.5L TSi 150PK blok buiten de gunstige WLTP normen ging vallen. Ik hád zo'n Arteon in bestelling staan maar de levering zou pas in 2020 kunnen plaatsvinden en dus automagisch met een hoger energie label.... ;)

Heb nu praktisch 't zelfde 1.5 TSi blok maar dan in een Tiguan met maar 130PK. Voldoet ook wel, hoor 8)
Verder geen 2e hands markt ervoor denk ik :) je ziet ze amper.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
De Passat CC was ook geen succes in Nederland. Ondanks het mooie auto’s zijn kan ik het denk ik redelijk verklaren, de prijs. Daarvoor kan je ook een A4, 3-serie of C-klasse rijden. Keuze snel gemaakt....

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 08-11-2020 18:56 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dennisdn schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:56:
De Passat CC was ook geen succes in Nederland. Ondanks het mooie auto’s zijn kan ik het denk ik redelijk verklaren, de prijs. Daarvoor kan je ook een A4, 3-serie of C-klasse rijden. Keuze snel gemaakt....
Kijk ook even naar het laatste model van de Scirocco, ik heb destijds in 2010 zo'n MY11 ding nieuw aangeschaft en zelfs daar zie je amper origineel NL varianten van op de weg. Merendeel wat je nu (nog?) ziet rijden is tweedehands Duitse import met vaak nog de te spec's van vóór 2011 ;)

Niche .... Maar wél leuk om in te rijden >:)

• Dennisdn
  • Nu online
Will_M schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:00:
[...]

Kijk ook even naar het laatste model van de Scirocco, ik heb destijds in 2010 zo'n MY11 ding nieuw aangeschaft en zelfs daar zie je amper origineel NL varianten van op de weg. Merendeel wat je nu (nog?) ziet rijden is tweedehands Duitse import met vaak nog de te spes's van vóór 2011 ;)

Niche .... Maar wél leuk om in te rijden >:)
En net als bij de Scirocco zal de grootste concurrent hun eigen model zijn. Ik vond de Scirocco ook erg tof toen ik de keuze had. Maar toch maar voor de veiligere Golf gegaan. Van de Arteon is wellicht de Passat Variant gewoon de grootste concurrent omdat die zo goed is voor het gemiddelde leven van een leaser. 80% van m’n collega’s rijdt daarin, niet omdat ze iets om auto’s geven maar.. “Die is gewoon goed.”

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:12
Ik rijd een 2.0 Arteon (lease) veel completer dan een A4 van dezelfde waarde, toch meer dan ruim genoeg voor een jong gezin en je rijd een auto die je niet op iedere straathoek ziet.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

• ElCasa
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:48
ThaddeusX schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:17:

Jazeker! Rij al twee jaar in een blauwe. Wilde eens wat anders dan een station, maar wilde geen sedan. En net zoals JTB81 schrijft: hij is goedkoper dan een A4/A5 met dezelfde opties. Ik heb nog wel een oude vertrouwde diesel....

[ Voor 15% gewijzigd door ElCasa op 09-11-2020 10:46 ]

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:12
ElCasa schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:45:
[...]

Jazeker! Rij al twee jaar in een blauwe. Wilde eens wat anders dan een station, maar wilde geen sedan. En net zoals JTB81 schrijft: hij is goedkoper dan een A4/A5 met dezelfde opties. Ik heb nog wel een oude vertrouwde diesel....
Dit was precies mijn overweging na altijd grote stations gereden te hebben. De Arteon is een verrassend ruime auto.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

• ElCasa
JTB81 schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:49:
[...]

Dit was precies mijn overweging na altijd grote stations gereden te hebben. De Arteon is een verrassend ruime auto.
En het belangrijkste, je ziet hem niet op elke hoek van de straat. Alleen jammer dat het kleurenpalet wel heel beperkt is. Atlantic Blue is bijvoorbeeld niet meer leverbaar.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-01 12:44
Discover Media 2021 EU1 voor MIB2 (2016 en nieuwer)

Landen: Andorra, Belgium, Faroe Islands, France, Gibraltar, Iceland, Ireland, Ireland, Luxembourg, Monaco, Netherlands, Portugal, Spain, United Kingdom

https://vw-maps-cdn.light...verMedia2_EU1_1520_V13.7z

Let op: filesize is maar 6gb, dus niet de volledige versie van 14gb.

[ Voor 36% gewijzigd door Rainesh op 09-11-2020 13:16 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Rainesh schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:10:

Landen: Andorra, Belgium, Faroe Islands, France, Gibraltar, Iceland, Ireland, Ireland, Luxembourg, Monaco, Netherlands, Portugal, Spain, United Kingdom

Mooi. Kan ik onze Caddy's weer updaten. 👍

• Rainesh
GerCor schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:03:
[...]

Mooi. Kan ik onze Caddy's weer updaten. 👍
Duitsland staat hier niet op he.

• ElCasa
Rainesh schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:10:

Mooi! Kijken over er weer veel veranderd is. Weet iemand al hoe deze omgaat met de predictive cruise control? Dit is namelijk bij de vorige versie een drama. Snelweg knooppunt A6/A1 wilt ie gewoon gas geven tot 130 terwijl je daar toch echt maar 100 mag.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Rainesh schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:28:
[...]

Duitsland staat hier niet op he.
Wij hebben geen klanten in Duitsland. Gelukkig maar want dan word je getest. Sta je daar weer.... stil.

• Scrtz
Antera schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:34:
245 pk zolang er power in de accu zit :-)

Waarom geen id3/id4 dan?
haha klopt maar vond het reuze meevallen in de a3 e-tron die ik tijdje gereden heb, power genoeg gros van de tijd.

Ik vind de id3 en de id4 gewoonweg niet mooi en ik heb (nog) geen huis met eigen oprit dus ook geen laadpaal mogelijkheid thuis. Hoop dat die id 'passat' opvolger snel komt, die zag er op de tekeningen wel gelikt uit..

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-01 20:59
ElCasa schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:26:
[...]

En het belangrijkste, je ziet hem niet op elke hoek van de straat. Alleen jammer dat het kleurenpalet wel heel beperkt is. Atlantic Blue is bijvoorbeeld niet meer leverbaar.
Ooit waren er veel kleuren beschikbaar: Kurkuma Yellow, Crimson Red, Atlantic Blue, Chilli Red, maar als niemand ze koopt snap ik ook wel dat ze verdwijnen.

• The Eagle

The Eagle

Vraagje aan de technische mannen: In mijn is de enige USB aansluiting die daadwerkelijk met de headunit communiceert die onder de headunit. Kan ik daar een splitter op zetten en werkt dat dan nog steeds, maar dan evt met twee?
Ik gebruik twee telefoons via AA, dat kan alleen met draad, en de ene heeft een USB-C aansluiting en de andere de standaard micro USB. Twee verschillende kabeltjes dus. Heb nu de kabels rondslingeren, maar is handig als ze beiden vastzitten :)

• GerCor
  • Nu online

GerCor

The Eagle schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:39:
Vraagje aan de technische mannen: In mijn is de enige USB aansluiting die daadwerkelijk met de headunit communiceert die onder de headunit. Kan ik daar een splitter op zetten en werkt dat dan nog steeds, maar dan evt met twee?
Ik gebruik twee telefoons via AA, dat kan alleen met draad, en de ene heeft een USB-C aansluiting en de andere de standaard micro USB. Twee verschillende kabeltjes dus. Heb nu de kabels rondslingeren, maar is handig als ze beiden vastzitten :)
Goeie vraag of....... probeer het eens uit? 💪

• ElCasa
Hmm, bij mijn Arteon werken zowel de USB onder de headunit als in de middenarmsteun met Apple CarPlay. Dus beide zijn in mijn geval geconnecteerd met headunit

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:33

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

In mijn Passat B8 werken beide USB aansluitingen (‘asbak’ en armsteun) met de head-unit.

www.google.nl

• The Eagle

The Eagle

MisteRMeesteR schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:24:
[...]

In mijn Passat B8 werken beide USB aansluitingen (‘asbak’ en armsteun) met de head-unit.
Hm, ik heb ooik een B8. Meende dat dat niet werkte, toch eens uittesten dan. Ik heb een 2017'er, welk bouwjaar is de jouwe?

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

The Eagle schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:15:
[...]

Hm, ik heb ooik een B8. Meende dat dat niet werkte, toch eens uittesten dan. Ik heb een 2017'er, welk bouwjaar is de jouwe?
MY18 :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qXl-1KkJtU5tkN0Q7xkLCvhipHg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CR42XtJkLf2UiK0Yt8IeK7Nu.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P3J2PgBcCr1cDD1NIkZp7b0_DHI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ikCDP7MyDUO1AHVJcSZ78NnO.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SrRMuLQpNgSjnMXUJU9sPF23X9E=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aC49lcROja0QyzKb0g8vMieP.jpg?f=fotoalbum_medium

reposts :+

[ Voor 69% gewijzigd door MisteRMeesteR op 10-11-2020 20:53 ]

www.google.nl

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
In m'n Tiguan heb ik twee USB-A aansluitingen in de middenconsole en die werken ook beide onafhankelijk samen met de Discover Unit.

Bij de stoelen achter zit ook een USB-A aansluiting welke gelukkig alléén maar geschikt is om apparaten óp te laden. Ik geloof dat ik de grootste ruzie zou gaan krijgen als de 'mensjes' achter op de achterbank ook nog eens zeggenschap zouden gaan krijgen over dát beetje speelgoed....

Zelfs de bediening van de 'Climat Zône' achterin is al te uitdagend voor die mensjes.... En staat dus meestal gewoon UIT!!!

• The Eagle

The Eagle

Ik ga iig testen, keep u posted. Als het werkt heb ik iig nog iets aan de set USB-C kabels die ik laatst had besteld: 50 cm, 1m, 2m en 3m. Die van een meter gaat dan tekort zijn denk ik :+

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Will_M schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 21:53:
In m'n Tiguan heb ik twee USB-A aansluitingen in de middenconsole en die werken ook beide onafhankelijk samen met de Discover Unit.

Bij de stoelen achter zit ook een USB-A aansluiting welke gelukkig alléén maar geschikt is om apparaten óp te laden. Ik geloof dat ik de grootste ruzie zou gaan krijgen als de 'mensjes' achter op de achterbank ook nog eens zeggenschap zouden gaan krijgen over dát beetje speelgoed....

Zelfs de bediening van de 'Climat Zône' achterin is al te uitdagend voor die mensjes.... En staat dus meestal gewoon UIT!!!
Die staat hier ook altijd locked :+ evenals de ramen. Papa is de baas :Y) >:)

www.google.nl

• The Eagle

The Eagle

Ok, zojuist even kunnen testen. USB onder de armsteun maakt idd ook gewon verbinding. Ik was in de veronderstelling dat ie dat niet zou doen, weet dat ik het ooit geprobeerd heb namelijk. Maar dat kan ook in de Golf zijn geweest die ik hiervoor had. Anyway, ik ga eens kijken wat het makkelijkste gaat zijn qua kabels :)

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
The Eagle schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:15:
[...]

Ik heb ook 2017 en daar werken ze beide wel.

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heeft er iemand hier toevallig ervaring met de Carista OBD dongle/app en een Passat B8 GTE sedan? Ik wil namelijk het achterklep openen met de sleutel uitzetten omdat die al een paar keer 'vanzelf' is opengesprongen met de sleutels in mijn zak. :N Tot nu toe heeft het gelukkig nog niet geregend op zo'n moment... Het schijnt volgens hun site te kunnen. Maar ik vraag me af of er al iemand hier deze setting op die app heeft uitgeprobeerd of kan proberen alvorens ik er een aanschaf?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
doubleduh schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:38:
Heeft er iemand hier toevallig ervaring met de Carista OBD dongle/app en een Passat B8 GTE sedan? Ik wil namelijk het achterklep openen met de sleutel uitzetten omdat die al een paar keer 'vanzelf' is opengesprongen met de sleutels in mijn zak. :N Tot nu toe heeft het gelukkig nog niet geregend op zo'n moment... Het schijnt volgens hun site te kunnen. Maar ik vraag me af of er al iemand hier deze setting op die app heeft uitgeprobeerd of kan proberen alvorens ik er een aanschaf?
Zou je niet beter kunnen gaan 'zoeken' naar een oplossing waarbij je de oorzaak van 't per-ongeluk indrukken van het knopje op de "AB " in je broekzak aanpakt? Jij suggereert nu een issue met de kofferklep welke open gaat maar ben je niet bang dat de rest van de portieren ook 'open' kan gaan als er per-ongeluk knopjes van de afstandsbediening ingedrukt worden door bepaalde zaken in je broekzak?

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:04
Will_M schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:46:
[...]

Zou je niet beter kunnen gaan 'zoeken' naar een oplossing waarbij je de oorzaak van 't per-ongeluk indrukken van het knopje op de "AB " in je broekzak aanpakt? Jij suggereert nu een issue met de kofferklep welke open gaat maar ben je niet bang dat de rest van de portieren ook 'open' kan gaan als er per-ongeluk knopjes van de afstandsbediening ingedrukt worden door bepaalde zaken in je broekzak?
Maar dan gaat de auto automatisch weer op slot als je geen deur open trekt. De kofferbak moet je handmatig weer dichtdoen.

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Will_M schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:46:
[...]

Kan ook, maar dat is tot nu toe nog niet gebeurd (niet dat ik gemerkt heb tenminste), en waarschijnlijk gaan de deuren na een tijdje wel weer automagisch op slot, de kofferklep staat ineens wagenwijd open als het gebeurt en gaat niet meer dicht...

• glimmertwin123
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik ben in het bezit van een Touran 2016 met een discovermedia MIB2, heb vorig jaar de kaarten geupdate maar volgens mij de software niet. Ik heb het topic doorgekeken en zie eigenlijk dat veel mensen dezelfde problemen hebben met het updaten van de software.

Volgens mij zit de volgende software in mijn discovermedia, is dit de laatste versie ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PNBLgXoszI3rs_bWEtVTSPfEt2U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/79G2c5dj91JKMB2jA5yVSj1z.jpg?f=fotoalbum_large

• TabacosPrimeros
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door TabacosPrimeros op 11-11-2020 23:36 . Reden: Niet gepast ]

• GerCor
  • Nu online

GerCor

TabacosPrimeros schreef op woensdag 11 november 2020 @ 23:13:
Ik kreeg enkele dagen terug de volgende link in mijn mailbox.

https://shop.volkswagen.b...nkse-besturing/2177/29659

Iemand ervaring met het zelf installeren van deze koplampen? Denk je dat dit mogelijk is dit zelf te doen ( geen ervaring met sleutelen aan wagens. Laptops, pc's, printers daarentegen...

Weet er toevallig ook iemand welk type van koplamp dit is? De hoofdprijs betalen bij VW zie ik niet zitten.
Alles wat je wilt weten staat erbij vermeld.... :?

• TabacosPrimeros
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
GerCor schreef op woensdag 11 november 2020 @ 23:21:
[...]

Alles wat je wilt weten staat erbij vermeld.... :?
"Eenvoudige Plug and Play installatie, montagetijd van ca. 90 TU."

Een CPU installeren is voor velen onder ons ook een plug and play installatie - koplampen van een wagen vervangen niet.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

TabacosPrimeros schreef op woensdag 11 november 2020 @ 23:42:
[...]

Een CPU installeren is voor velen onder ons ook een plug and play installatie - koplampen van een wagen vervangen niet.

• Rainesh
glimmertwin123 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:11:
Ik ben in het bezit van een Touran 2016 met een discovermedia MIB2, heb vorig jaar de kaarten geupdate maar volgens mij de software niet. Ik heb het topic doorgekeken en zie eigenlijk dat veel mensen dezelfde problemen hebben met het updaten van de software.

Volgens mij zit de volgende software in mijn discovermedia, is dit de laatste versie ?

[Afbeelding]
P0231 (MU0633) is de laatste versie.

• glimmertwin123
Hallo Rainesh,

bedankt voor je antwoord, zitten er belangrijke verbeteringen in die update en hoe kan ik die uitvoeren ?

• GerCor
  • Nu online

GerCor

glimmertwin123 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:55:
Hallo Rainesh,

bedankt voor je antwoord, zitten er belangrijke verbeteringen in die update en hoe kan ik die uitvoeren ?
Je kunt eventueel langs de dealer en zeggen dat je problemen hebt met. Dan gaan ze dat, als het goed is, kosteloos voor je updaten. Of het moet een leaseauto zijn. Dan weet ik niet of ze het doen en ook niet of dat kosteloos is.

• Scrtz
GerCor schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:25:
[...]

Je kunt eventueel langs de dealer en zeggen dat je problemen hebt met. Dan gaan ze dat, als het goed is, kosteloos voor je updaten. Of het moet een leaseauto zijn. Dan weet ik niet of ze het doen en ook niet of dat kosteloos is.
Als het een leaseauto is dan is het sowieso kostenloos voor de berijder :P

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Scrtz schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:34:
[...]

Als het een leaseauto is dan is het sowieso kostenloos voor de berijder :P
Snap ik, maar kan voor de dealer wel een reden zijn om het systeem niet te updaten. Kijk, voor mij als priveklant kunnen ze zeggen: dat doen we voor u gratis. Maar voor een lease-maatschappij doen we helemaal niks gratis. Dus, wilt u een update dan graag even betalen. En dan is maar de vraag of ze mogen updaten van de leasemaatschappij, want het is hun auto.

Geen ervaring mee.

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
TabacosPrimeros schreef op woensdag 11 november 2020 @ 23:42:
[...]

je moet wel een beetje kunnen sleutelen ja, de term plug en play betekend in mijn beleving dat alles in het pakket zit om van halogeen naar LED koplampen te gaan.

als je simpel googled op "Osram Golf 7 LED koplampen" dan vind ik bij de eerste hit meteen al https://www.xenonlamp.nl/...m-full-led-koplamp-golf-7
waarbij je meteen meer keus heb over de uitvoering (GTI, chrome of black)

ben wel benieuwd of je handmatige koplampverstelling hiermee intact blijft.. bij mijn Golf7.5 met ledplus koplampen werkt dat automatisch, altijd een leuk schouwspel bij het starten van de wagen

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-01 13:20
Tha Render_2 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:10:
[...]

En eindelijk is het bijna zover.. Bericht gekregen dat die in de garage staat en de papierwinkel in gang geschoten is (firmawagen)! Ik had een 1.6TDI DSG7 besteld maar ze hebben er stiekem een 2.0TDI in gelegd, had zoiets al gehoopt gezien er op de website van Volkswagen geen mogelijkheid meer is om een 1.6TDI te kiezen.
En het blijft maar duren.. Afspraak voor oplevering is geannuleerd want wagen zit vast bij de invoerder, die moet er all season banden opleggen (staat in lease contract) en na een week is dit blijkbaar nog steeds niet gelukt terwijl garage er 2 dagen voor gerekend had.. Geen info meer van invoerder, garage weet ook van niets, wachten wachten wachten.. In februari besteld :(

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Shanquish schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:49:
[...]

je moet wel een beetje kunnen sleutelen ja, de term plug en play betekend in mijn beleving dat alles in het pakket zit om van halogeen naar LED koplampen te gaan.
Hmm. In mijn beleving is Plug and Play: je sluit de 'stekker' aan en de verlichting werkt zoals je verwacht dat het werkt. Richtingaanwijzers, DRL, parkeerlicht, stadslicht, dimlicht en grootlicht.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

[ Voor 46% gewijzigd door GerCor op 12-11-2020 15:00 ]

• glimmertwin123
Allen bedankt voor de reacties, als ik het goed begrijp zijn de software updates dus niet zelf uit te voeren.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

glimmertwin123 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:03:
Allen bedankt voor de reacties, als ik het goed begrijp zijn de software updates dus niet zelf uit te voeren.
Dan kan wel zelf maar dan moet je er wel over kunnen beschikken.

• Rainesh
En nu een volledige Discover Media MIB2 EU update 2021

https://seatmapdownloads....t/EUAS/EU_AS_STD_1520.zip

[ Voor 10% gewijzigd door Rainesh op 12-11-2020 21:58 ]

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Dan heb je het over de Discover Media. Zoekt wat makkelijker..... 👍

• passatfreak
nu al een aantal dagen de helix subwoofer in de B7 geplaatst maar wat een dikke sound upgrade met de orginele deurspeakers is dit .

ik kan het idreen aanbieden .

PS: als iemand de dongle nodig heeft om te programeren. deze kan ook bij mij gehuurd worden :)

• GerCor
  • Nu online

GerCor

passatfreak schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 07:34:
nu al een aantal dagen de helix subwoofer in de B7 geplaatst maar wat een dikke sound upgrade met de orginele deurspeakers is dit .

ik kan het idreen aanbieden .

PS: als iemand de dongle nodig heeft om te programeren. deze kan ook bij mij gehuurd worden :)
Aanbieden of aanbevelen? 😉

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:57
Potverdikkie, jij hebt hem dus :)

Veel plezier ermee d:)b

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-01 13:20
Al die geluidskeuzes, ik geraak er niet meer wijs uit.. Begin dit jaar in België een Passat besteld en gekozen voor het 'DynAudio Confidence' systeem. Toen ook gaan testen en op alle speakers stond er wel degelijk 'DynAudio'. Wagen is nog steeds niet geleverd maar als ik naar de Belgische configurator tool ga en kies voor de Passat, is DynAudio Confidence blijkbaar vervangen door "Audiosysteem "Harman Kardon", digitale versterker 16 kanalen, 10 luidsprekers incl.subwoofer, totaal vermogen 700 Watt".

DynAudio buiten en Harman Kardon in? Geen idee welke ik nu uiteindelijk ga krijgen..

Open ik eens de Nederlandse website van Volkswagen, is de optie als volgt "Soundsysteem 480 Watt, incl subwoofer in reservewielruimte" en zie je op de foto een Helix subwoofer liggen, die een PAK groter is dan de DynAudio subwoofer die ik heb gezien tijdens mijn test.

Op de Duitse website van Volkswagen kan je dan weer terug de DynAudio kiezen "Soundsystem "DYNAUDIO Confidence", 10+1 Lautsprecher, 700 Watt Gesamtleistung, digitaler 16-Kanal-Verstärker, Subwoofer"

Heeft wel dezelfde tekst & uitleg als de Harman Kardon optie in België ..

Hoe kan dit zo ver uit elkaar liggen voor hetzelfde model 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Tha Render_2 op 13-11-2020 11:29 ]

• passatfreak
roland kroes schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:24:
Potverdikkie, jij hebt hem dus :)

Veel plezier ermee d:)b
nee een vriend van me :) mijne kwam uit dld

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:57
Ah, ok. Was laatst iemand die de sub aanbood. Maar kreeg bij het vragen naar een prijs, dat ie al besproken was.
Dacht dat jij hem had :+

• passatfreak
roland kroes schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:14:
Ah, ok. Was laatst iemand die de sub aanbood. Maar kreeg bij het vragen naar een prijs, dat ie al besproken was.
Dacht dat jij hem had :+
ik had hem er wel op gewezen :) maar ebay staat er vol mee voor onder de 300 inc verzendkosten moet wel lukken hoor inc kabelboom ik zat ver onder de prijs!!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Dan ga ik die ook downloaden. Ik had die andere al maar nog geen tijd om te installeren in de Caddy's. Zal ik gelijk mijn buurman even vragen of hij interesse heeft in een update.

Edit: geïnstalleerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7PhLhfH3q-pi41k1uXATydUtqAw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kKMpBkpzKpl7BTdO8t3ZnCgB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door GerCor op 13-11-2020 22:49 ]

• The Eagle

The Eagle

@GerCor en anderen: ik zit as we speak bij de VW dealer, te wachten op de verplichte bandenwissel. Klote wifi hierzo :P
Maar dus wel even na kunnen vragen of met grootsignaal de mistlampen mee mogen doen. Eerste APK keurmeester twijfelde, verwachtte een nee. Tweede man gevraagd: keiharde nee. Dus daar heb je het antwoord :)

Edit: staat voor de echte liefhebber een mooie koelkast hier:

Afbeeldingslocatie: https://www.deschouwwitgoed.nl/media/wysiwyg/etna-volkswagen-retro-koelkast.jpg

Te koop bij o.a. Coolblue voor slechts 1299,-
https://www.coolblue.nl/product/864870/etna-rbt154bla.html

[ Voor 29% gewijzigd door The Eagle op 13-11-2020 14:19 ]

• glimmertwin123
Wellicht een overbodige vraag, maar kan deze ook in de discovermedia (MIB2) van Volkswagen ?

• Rainesh
glimmertwin123 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:48:
[...]

Wellicht een overbodige vraag, maar kan deze ook in de discovermedia (MIB2) van Volkswagen ?
Ja, Seat/Skoda/Vw mib2 gebruiken dezelfde kaarten

• glimmertwin123
Bedankt voor je snelle reactie !

• GerCor
  • Nu online

GerCor

glimmertwin123 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:48:
[...]

Nou ja, overbodig? Misschien wel, want dit is het forum over Volkswagen dus het ligt ook wel een beetje voor de hand. Maar, then again, het is vrijdag..... eind van de werkweek. Iedereen is een beetje moe..... of inmiddels al straalbezopen.

Dus, aan het werk. Downloaden en installeren. Wie weet moet je maandag ergens naartoe en heeft jouw Discover Media een hele nieuwe route voor jou in petto. 😉

• passatfreak
voor de mensen die een helix aanschaffen stel hem altijd af het verschil is aanzienlijk.

Dit is iets voor vraag en aanbod

[ Voor 24% gewijzigd door Outerspace op 14-11-2020 15:41 ]

• glimmertwin123
GerCor schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:24:
[...]

Nou ja, overbodig? Misschien wel, want dit is het forum over Volkswagen dus het ligt ook wel een beetje voor de hand. Maar, then again, het is vrijdag..... eind van de werkweek. Iedereen is een beetje moe..... of inmiddels al straalbezopen.

Dus, aan het werk. Downloaden en installeren. Wie weet moet je maandag ergens naartoe en heeft jouw Discover Media een hele nieuwe route voor jou in petto. 😉
Beter gevraagd dan gebrickt... O-)

Gedownload en geinstalleerd zonder problemen :)

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Even een vraagje. Ik heb een Passat GTE sedan uit 2015, met deze achterlichten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w8lTE49s7_160tBYFYeGEP-H5Ao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mk4mziogKMgE2rvlFLiYmmpg.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn die één-op-één te verwisselen door dit model?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9DzHk0pjkRSV6_Zj_B5a-HLtWaY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/a8BD7BP0gEar7O0L1C5WDqN0.jpg?f=user_large

Cunning linguist.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

passatfreak schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:09:
voor de mensen die een helix aanschaffen stel hem altijd af het verschil is aanzienlijk.

ik heb er een dongle te koop/te huur stuur maar een PB
Als je een systeem hebt die niet voor jouw auto is afgesteld. Ik heb mijn Helix gekocht die vooraf al ingesteld was voor een Golf 7 5-deurs. Doe je die in een Golf 7 3-deurs, dan heb je inderdaad de dongle nodig.

• passatfreak
GerCor schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:07:
[...]

Als je een systeem hebt die niet voor jouw auto is afgesteld. Ik heb mijn Helix gekocht die vooraf al ingesteld was voor een Golf 7 5-deurs. Doe je die in een Golf 7 3-deurs, dan heb je inderdaad de dongle nodig.
klopt als je bijvoorbeeld op ebay koopt waar ze gewoon 2/3 goedkoper zijn :)

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-01 20:59
Tha Render_2 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:57:
[...]

En het blijft maar duren.. Afspraak voor oplevering is geannuleerd want wagen zit vast bij de invoerder, die moet er all season banden opleggen (staat in lease contract) en na een week is dit blijkbaar nog steeds niet gelukt terwijl garage er 2 dagen voor gerekend had.. Geen info meer van invoerder, garage weet ook van niets, wachten wachten wachten.. In februari besteld :(
Dat is wel echt lang. Hier een 1.5 TSI DSG Passat besteld in Januari en in Mei uitgeleverd (na maanden op de parking van de dealer stof te staan vergaren vooraleer afgeleverd te mogen worden).

• The Eagle

The Eagle

Bart ® schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:49:
Even een vraagje. Ik heb een Passat GTE sedan uit 2015, met deze achterlichten:
[Afbeelding]

Zijn die één-op-één te verwisselen door dit model?
[Afbeelding]
Even uit mijn hoofd zeg ik dat er nog wat voor gecodeerd moet worden ook. @Antera kan het ongetwijfeld zo zeggen.

• Antera

Antera

Hallo

Heb deze ombouw nog niet gedaan wel van halogeen naar led. Maar zover ik weet is dit geen plug and play. Coderen zo ie zo nodig en vermoed ook stekkers en bekabeling.

De lichtfuncties zij namelijk anders op die jij wilt. Meerdere kanalen dan je huidige dus ik verwacht ook ontbrekende bekabeling.

[ Voor 27% gewijzigd door Antera op 14-11-2020 14:28 ]

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09-01 12:17
Wij hebben een Tiguan Allspace DSG van dit jaar. Het valt ons op dat als we de auto in "P" (park) zetten na een ritje dat de motor de ene keer vanzelf uitvalt, en de andere keer gewoon blijft draaien. Waar kan dit aan liggen en wat is het "normale" gedrag?

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:47

Illusion

(the art of)

mathias82 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 15:37:
Wij hebben een Tiguan Allspace DSG van dit jaar. Het valt ons op dat als we de auto in "P" (park) zetten na een ritje dat de motor de ene keer vanzelf uitvalt, en de andere keer gewoon blijft draaien. Waar kan dit aan liggen en wat is het "normale" gedrag?
Dat wisselt. Voornamelijk of de airco aan staat en of de accu vol is.
Bij mijn passat kan ik op de radio ergens "status start stop" zien, en dan vertelt hij waarom de motor nog draait.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-01 22:20
Sinds een week of twee heeft de RNS510 in de Golf 6 van mijn vader kuren. Hij wilt niet meer opstarten. Zijn er mensen die dit probleem herkennen en weten wat je hier aan kan doen? Het VW logo verschijnt (scherm dus goed), maar daarna blijft het zwart. De dealer heeft eenmaal geprobeerd de firmware te flashen maar dat 'pakte' niet. Ik lees op internet meer over firmware, maar er is zoveel informatie.. bomen en bos. Is er hier iemand die het probleem herkent en me wegwijs kan maken? Filmpje van het issue, en typenummer:
Youtube: YouTube: RNS510 opstartproblemen
RNS type: 1TO 035 680 C

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Staat nog niet op de Volkswagen site, nog steeds november 2019, maar wel te gebruiken op een VW systeem lijkt me?

Elect a clown, expect a circus.

• Rainesh
Slasher schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 15:58:
[...]

Staat nog niet op de Volkswagen site, nog steeds november 2019, maar wel te gebruiken op een VW systeem lijkt me?
Ja hoor geen probleem

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Slasher schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 15:58:
[...]

Ik heb het al geïnstalleerd. En het werkt uitstekend op de VW Caddy's. Wel weer even de POI's selecteren. Maar ach.

• passatfreak
stijnos1991 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 15:57:
Sinds een week of twee heeft de RNS510 in de Golf 6 van mijn vader kuren. Hij wilt niet meer opstarten. Zijn er mensen die dit probleem herkennen en weten wat je hier aan kan doen? Het VW logo verschijnt (scherm dus goed), maar daarna blijft het zwart. De dealer heeft eenmaal geprobeerd de firmware te flashen maar dat 'pakte' niet. Ik lees op internet meer over firmware, maar er is zoveel informatie.. bomen en bos. Is er hier iemand die het probleem herkent en me wegwijs kan maken? Filmpje van het issue, en typenummer:
ga er maar van uit dat die stuk is . tijd voor een discovery media ombouw :) dat is ook nog eens een veel beter apperaat .

• Antera

Antera

stijnos1991 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 15:57:
Is er hier iemand die het probleem herkent en me wegwijs kan maken? Filmpje van het issue, en typenummer:
Dit is hardware defect. Wil je hem gerepareert hebben contact me even als je wilt.
Start stop heeft tal van waardes nodig om actief te worden. Dit is niet allemaal in te zien. Dit meet veel temperaturen, accuspanning, airco en nog veel meer. Dus daar is helaas weinig over te zeggen. Accu is wel de meest voorkomende klachtm

[ Voor 42% gewijzigd door Antera op 15-11-2020 09:48 ]

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Hier start het systeem de motor alvast als de voorligger in de file weer is gaan rijden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nBouzLggXxRv_qkkMjLNQUfKUzw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/epdGHeU7QKdTGHNGUYi94hmG.png?f=user_large

Je kunt zoals hierboven al wordt gezegd een menu openen waar dit soort info staat. Weet hem 1-2-3 niet uit het hoofd te vinden :+

www.google.nl

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09-01 12:17
MisteRMeesteR schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:20:
[...]

Hier start het systeem de motor alvast als de voorligger in de file weer is gaan rijden:

[Afbeelding]

Je kunt zoals hierboven al wordt gezegd een menu openen waar dit soort info staat. Weet hem 1-2-3 niet uit het hoofd te vinden :+
Ja dat doet de onze ook, maar mij ging het om het start/stop gedrag als ik de auto in P zet: de ene keer valt de motor uit, de andere keer blijft hij draaien. Maar zoals door anderen al aangegeven hangt dit blijkbaar van verschillende factoren af (accu-lading, airco...) en is dit dus normaal.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

mathias82 schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:55:
[...]

Ja dat doet de onze ook, maar mij ging het om het start/stop gedrag als ik de auto in P zet: de ene keer valt de motor uit, de andere keer blijft hij draaien. Maar zoals door anderen al aangegeven hangt dit blijkbaar van verschillende factoren af (accu-lading, airco...) en is dit dus normaal.
Klopt, was meer om aan te geven dat S&S een relatief complex systeem is en niet enkel een "aan/uit knop" op basis van het rempedaal en/of de stand van de pook :P

Hier gaat hij overigens altijd uit, is onderdeel van mijn 'vertrek-cyclus'. :+

www.google.nl

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:41

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

MisteRMeesteR schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:59:
[...]

Same here... Ik leg mijn telefoon in het oplaadvak neer en druk gelijk het start/stop systeem uit...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Dennisdn
  • Nu online
mathias82 schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:55:
[...]

Het is inderdaad normaal. De diesels gaan zelfs nog verder, die gaan af en te regenereren. Dan heb je een stevig blazende motor als je de auto verlaat.

Ik heb de start-stop met een OBD11 helemaal uitgezet, want in de combinatie met DSG is het gewoon irritant.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 16-11-2020 09:02 ]

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Question Mark schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:00:
[...]

Same here... Ik leg mijn telefoon in het oplaadvak neer en druk gelijk het start/stop systeem uit...
* MisteRMeesteR stapt in
* MisteRMeesteR start de motor
* MisteRMeesteR doet gordel om
* MisteRMeesteR zet S&S uit

en afhankelijk van het weer

* MisteRMeesteR zet stoelverwarming aan
en/of
* MisteRMeesteR zet dak in de ventilatie stand :+
* MisteRMeesteR zet pook in D

En we rijden :+ 8)

www.google.nl

• The Eagle

The Eagle

MisteRMeesteR schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:59:
[...]

Klopt, was meer om aan te geven dat S&S een relatief complex systeem is en niet enkel een "aan/uit knop" op basis van het rempedaal en/of de stand van de pook :P

Dat was het hier anderhalf jaar lang ook. Tot ik OBD11 kocht en toen was het als eerste :w S&S :Y)

Overigens gisteren een eind gereden, kom van de snelweg af, DSG lijkt ineens flink door te slippen :/
Is een DQ200 in een leasebak. Dat kon nog een leuke worden.....

Naja, moet vrijdag toch naar de dealer. Kreeg afgelopen vrijdag bij de winterbandenwissel te horen dat er een terugroepactie was, moest een softwareupdate ergens op, had men toen geen tijd meer voor dus nu voor vrijdag ingepland. Mogen ze meteen even naar dat doorslippen kijken.

[ Voor 32% gewijzigd door The Eagle op 16-11-2020 10:33 ]

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Me, myself and I. 😂

Pagina: 1 ... 42 ... 142 Laatste