Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 41 ... 142 Laatste
Acties:

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 00:26

derx666

mecker ende blaet

Dat is waar ik bij mijn T-Cross wel het meeste spijt van heb: dat ik niet de audio upgrade (beats volgens mij) gepakt heb. De standaard speakers vind ik echt ronduit ruk klinken als ze harder dan 20-25% staan. Misschien als je alleen dance luistert gaat het wel, maar als er gitaar in voorkomt dan wordt het midden/hoog enorm schel, en de bas is net een weke modderpoel. brrr.

Ben zelf niet kapot van beats audiospul, dus vandaar dat ik het niet gepakt heb, maar achteraf kan ik me niet voorstellen dat dat slechter klinkt dan dit.
Had er eigenlijk helemaal geen rekening mee gehouden, want in de Seat Leon Business (2014) waar ik bijna 3 jaar in gereden heb klonken de speakers best redelijk. Geen high end, maar het was ook zowat de meest kale uitvoering ooit :), maar geen rare dingen iig, redelijk vlak allemaal. Maar in de T-Cross is het huilen met de pet op.... ;(

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
derx666 schreef op maandag 2 november 2020 @ 22:19:
Dat is waar ik bij mijn T-Cross wel het meeste spijt van heb: dat ik niet de audio upgrade (beats volgens mij) gepakt heb. De standaard speakers vind ik echt ronduit ruk klinken als ze harder dan 20-25% staan. Misschien als je alleen dance luistert gaat het wel, maar als er gitaar in voorkomt dan wordt het midden/hoog enorm schel, en de bas is net een weke modderpoel. brrr.

Ben zelf niet kapot van beats audiospul, dus vandaar dat ik het niet gepakt heb, maar achteraf kan ik me niet voorstellen dat dat slechter klinkt dan dit.
Had er eigenlijk helemaal geen rekening mee gehouden, want in de Seat Leon Business (2014) waar ik bijna 3 jaar in gereden heb klonken de speakers best redelijk. Geen high end, maar het was ook zowat de meest kale uitvoering ooit :), maar geen rare dingen iig, redelijk vlak allemaal. Maar in de T-Cross is het huilen met de pet op.... ;(
Ik snap dat 3000% :-( Mijn Golf heeft zo'n DynAudio installatie met subwoofer en een hele rits aan features qua geluid, ik ga soms gewoon een stukje rijden om lekker muziek te luisteren :D

Kan je d'r niet naderhand alsnog een upgrade in laten zetten?

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 00:26

derx666

mecker ende blaet

Het is een lease auto, dus dat wordt al redelijk lastig. Plus dan zou ik alle speakers moeten vervangen, en dan is het nog maar de vraag of ik niet ook nog een losse versterker nodig heb. Gaat 'm niet worden denk ik.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16:03

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-01 12:44
Nee dat is Discover Media

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Is 407 nog steeds de meest recente software voor de MIB1 Discover Pro?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Rainesh
GerCor schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:56:
[...]

Is 407 nog steeds de meest recente software voor de MIB1 Discover Pro?
Yup.komt geen nieuwere

• John J.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-01 14:14
Op de VW update site zie ik nog steeds voor de Discovery Media deze staan.
Update: Datum : 7-11-19
Bestandsformaat: 7-Zip : 7-Zip
Omvang: Europa

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-01 12:49
Op zoek naar breed aankoop advies. We willen een upgrade doen, waarschijnlijk wordt het een Polo. Kan geen andere merken vinden rond het budget die kunnen meten op interieur. Moet automaat, 5 deurs, verder maakt het weinig uit.

Qua budget valt het eigenlijk er net buiten (~12k), maar is het handig om te gaan voor de Polo 6, of gewoon een Polo 5 nemen? Denk dan vooral aan betrouwbaarheid, maar ook eventuele features. Liever 1x iets meer uitgeven, dan jaren spijt hebben.

• passatfreak
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-11-2020
Zebby schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:18:
Op zoek naar breed aankoop advies. We willen een upgrade doen, waarschijnlijk wordt het een Polo. Kan geen andere merken vinden rond het budget die kunnen meten op interieur. Moet automaat, 5 deurs, verder maakt het weinig uit.

Qua budget valt het eigenlijk er net buiten (~12k), maar is het handig om te gaan voor de Polo 6, of gewoon een Polo 5 nemen? Denk dan vooral aan betrouwbaarheid, maar ook eventuele features. Liever 1x iets meer uitgeven, dan jaren spijt hebben.
een goede 6c moet je voor dat geld wel kunnen vinden die mooi in de opties zit .

helix dongel te huur/koop info PB

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

Ik denk dat je hetgeen wat je nu moet bijleggen voor een 6 altijd weer terugkrijgt en misschien wel dubbel als je hem ooit weer kwijt wil. Mensen laten hun beslissing al van een datumpje als bouwjaar afhangen, laat staan van een hele generatie.

• Zebby
passatfreak schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:20:
[...]

een goede 6c moet je voor dat geld wel kunnen vinden die mooi in de opties zit .
Valt me tegen, althans, op gaspedaal 0 als je <12000 benzine 2017 automaat zoekt. Zijn alle 2017 model 6?
Rek ik het naar 15k dan krijg je er wel een paar verspreid ver in het land.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

John J. schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:27:
Op de VW update site zie ik nog steeds voor de Discovery Media deze staan.
Update: Datum : 7-11-19
Bestandsformaat: 7-Zip : 7-Zip
Omvang: Europa
Het is november. Dat is de maand waarin de 2e update uitgebracht wordt. Wie weet komt @Rainesh volgende week met de update voor de Discover Media.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo, mijn VAG lego hobbyobject krijgt weer een zooitje Audi upgrades. :+
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/11/WhatsApp-Image-2020-11-03-at-13.21.05-Custom.jpeg
TT 225 ophanging met 312mm remmen *O* Dan kan die eindelijk een beetje de bocht om. :+

Mijn draagarmen vergeleken met de set van mijn kameraad:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/06/WhatsApp-Image-2020-06-17-at-22.12.36-1-Medium.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/06/WhatsApp-Image-2020-06-17-at-22.12.37-1-Medium.jpeg
Dan zie je met name dat de fuseekogel een heel stuk hoger zit, dat samen met de andere fusee zorgt ervoor dat de draagarm een heel stuk rechter komt en de stuurhoek iets anders wordt.

Oftewel bakken meer mechanische grip en een veel beter stuurgevoel. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• passatfreak
Zebby schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:32:
[...]

Valt me tegen, althans, op gaspedaal 0 als je <12000 benzine 2017 automaat zoekt. Zijn alle 2017 model 6?
Rek ik het naar 15k dan krijg je er wel een paar verspreid ver in het land.
ook in dld kijken dan :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

passatfreak schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:53:
iemand een idee waar ik een losse kabeboom kan vinden. voor een HElix subwoofer systeem voor een passat b7

google was niet echt behulpzaam helaas
Ik zag deze op MP: https://www.marktplaats.n...uw-ongebruikt-51419b.html

Geeft aan dat het voor een Golf 7 is, maaar ik meen dat die kabelbomen allemaal gelijk zijn en heb je alleen een dongle nodig om de sub goed af te stellen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• passatfreak
The Eagle schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:05:
[...]

Ik zag deze op MP: https://www.marktplaats.n...uw-ongebruikt-51419b.html

Geeft aan dat het voor een Golf 7 is, maaar ik meen dat die kabelbomen allemaal gelijk zijn en heb je alleen een dongle nodig om de sub goed af te stellen.
inmiddels voorzien complete set is onderweg van 1 jaar oud .

dongele regelen we nog

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09-01 12:17
Heb net gemerkt dat mijn Tiguan Allspace voorzien is van gele halogeen lampen. In combinatie met de LED daylights is dat echt geen zicht. Ik vraag mij waarom ze zoiets überhaupt nog aanbieden.

Lijkt mij dat ik 2 opties heb:
  • Philips WhiteVision Ultra halogeen lampen: deze benaderen de kleur van Xenon / LED maar zijn nog iets geler. Heeft iemand hier ervaring mee? Lichtopbrengst ok?
  • Philips Ultinon: Dit zijn retrofit LED lampen met H7 fitting. Ik vind hier echter heel weinig over op Nederlandse / Belgische sites. Zijn deze hier niet toegelaten?

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:56
mathias82 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:36:
Heb net gemerkt dat mijn Tiguan Allspace voorzien is van gele halogeen lampen. In combinatie met de LED daylights is dat echt geen zicht. Ik vraag mij waarom ze zoiets überhaupt nog aanbieden.

Lijkt mij dat ik 2 opties heb:
  • Philips WhiteVision Ultra halogeen lampen: deze benaderen de kleur van Xenon / LED maar zijn nog iets geler. Heeft iemand hier ervaring mee? Lichtopbrengst ok?
  • Philips Ultinon: Dit zijn retrofit LED lampen met H7 fitting. Ik vind hier echter heel weinig over op Nederlandse / Belgische sites. Zijn deze hier niet toegelaten?
Dat bieden ze aan omdat je anders €1800,- meer had moeten betalen :9 .
Wat je doet moet je natuurlijk zelf weten maar laat ze wel aub stellen bij een garage. Niets zo irritanter als automobilisten met lichten die niet goed afgesteld staan en je half verblinden :).

[ Voor 11% gewijzigd door GeeMoney op 03-11-2020 18:59 ]

• mathias82
GeeMoney schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:58:
Dat bieden ze aan omdat je anders €1800,- meer had moeten betalen :9 .
LOL dat kan goed zijn maar ik vind het toch vreemd. Ik heb een stockwagen gekocht zonder heel de optielijst te doorspitten. Ik dacht dat xenon/LED tegenwoordig vrij standaard was, maar blijkbaar dus niet. Zou toch mogen voor een auto in die prijsklasse. De achterlichten zijn nochtans wel in LED :?
GeeMoney schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:58:
Wat je doet moet je natuurlijk zelf weten maar laat ze wel aub stellen bij een garage. Niets zo irritanter als automobilisten met lichten die niet goed afgesteld staan en je half verblinden :).
Ik moet het inderdaad zelf weten, maar het moet liefst wel legaal zijn ;)

Als iemand ervaring heeft met WhiteVision Ultra of Ultinon hoor ik het graag

[ Voor 34% gewijzigd door mathias82 op 03-11-2020 19:12 ]

• Tbr_22
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-01 19:26
Weet iemand of het mogelijk is om op een polo uit 2018 cruise control te laten zetten. Hij heeft nu namelijk wel een pookje maar die bedient de snelheidsbegrenzer.

• giovanni2903
mathias82 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:11:
[...]

LOL dat kan goed zijn maar ik vind het toch vreemd. Ik heb een stockwagen gekocht zonder heel de optielijst te doorspitten. Ik dacht dat xenon/LED tegenwoordig vrij standaard was, maar blijkbaar dus niet. Zou toch mogen voor een auto in die prijsklasse. De achterlichten zijn nochtans wel in LED :?

[...]

Ik moet het inderdaad zelf weten, maar het moet liefst wel legaal zijn ;)

Als iemand ervaring heeft met WhiteVision Ultra of Ultinon hoor ik het graag
mijn golf 7 heeft led achterlichten, xenon koplampen, halogeen klein licht en halogeen knipperlicht. van alles wat dus :P

whitevision had ik in mijn vorige auto. goede lampen en gaan lang mee. zelf zie je een beetje geel licht, maar iemand die jou in zijn spiegels ziet ziet dan wel weer mooi wit uit je koplampen komen. die 2e set die jij noemt mag in nederland niet. je mag alleen led verlichting voeren in koplampen als dat er vanuit fabriek al op zat. ik heb mijn klein licht/dagrijlicht wel vervangen voor led. met APK moet ik ze alleen weer even terugwisselen. ome agent gaat gaat het waarschijnlijk niet opvallen als je LED koplampen hebt, mits ze goed afgesteld zijn want het zou ook gewoon origineel kúnnen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://www.ledperf.nl/images/ledperf.com/pakketten-per-merk-auto-bedrijfsvoertuigen/volkswagen/golf-7/ledset-dagrijlichten/led-dagrijlicht-overdag-volkswagen-golf-7-bi-xenon-pxa_13379.jpg verschil bij mijn klein licht. halogeen | led

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• Zebby
Is dat in deze prijsklasse wel de moeite waard? Dacht dat je dat meer deed bij bolides met hoge BPM en >20k aangezien je vervoer en alles moet regelen.

Ik wacht sowieso tot eind van het jaar dat ze er vanaf willen, volgens mij beste moment om een auto te kopen?

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021

Ik zou voor de 6e gen gaan. Ziet er veel mooier, moderner en nieuwer uit. Vooral interieur.

Maar ik zie een Polo automaat +2018 highline vanaf 18 duizend :'(

• mathias82
giovanni2903 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:30:
[...]

mijn golf 7 heeft led achterlichten, xenon koplampen, halogeen klein licht en halogeen knipperlicht. van alles wat dus :P

whitevision had ik in mijn vorige auto. goede lampen en gaan lang mee. zelf zie je een beetje geel licht, maar iemand die jou in zijn spiegels ziet ziet dan wel weer mooi wit uit je koplampen komen. die 2e set die jij noemt mag in nederland niet. je mag alleen led verlichting voeren in koplampen als dat er vanuit fabriek al op zat. ik heb mijn klein licht/dagrijlicht wel vervangen voor led. met APK moet ik ze alleen weer even terugwisselen. ome agent gaat gaat het waarschijnlijk niet opvallen als je LED koplampen hebt, mits ze goed afgesteld zijn want het zou ook gewoon origineel kúnnen zijn.

[Afbeelding] verschil bij mijn klein licht. halogeen | led
Als die lampen in Nederland verboden zijn zal dat in België ook wel zo zijn. "Ome agent" zal dat inderdaad niet opvallen, maar in België hebben wij een "echte" keuring in plaats van APK, daar gaat het (misschien?) wel opvallen.
Is het wel toegestaan om de hele koplampunit te vervangen door een LED / Xenon model of moet de auto dan terug gehomologeerd worden? Niet dat ik van plan ben dat te doen: veel te duur.

Ik zal dan de whitevisions kopen, bedankt voor je feedback.

• giovanni2903
mathias82 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:50:
[...]

Als die lampen in Nederland verboden zijn zal dat in België ook wel zo zijn. "Ome agent" zal dat inderdaad niet opvallen, maar in België hebben wij een "echte" keuring in plaats van APK, daar gaat het (misschien?) wel opvallen.
Is het wel toegestaan om de hele koplampunit te vervangen door een LED / Xenon model of moet de auto dan terug gehomologeerd worden? Niet dat ik van plan ben dat te doen: veel te duur.

Ik zal dan de whitevisions kopen, bedankt voor je feedback.
hier bij een APK mag ik dus deze led lampen niet hebben, ik moet dan terug halogeen erin doen. sommige APK meesters letten er niet op/zien het niet. maar ik neem het risico niet.
de hele koplamp units vervangen mag wel, want zo zijn die units uit de fabriek gekomen.

je mag zegmaar niks aan de unit veranderen, dus zowel de lampjes niet (wel als het dezelfde soort is, bijv geel naar "wit" halogeen (zoals whitevision), maar ook geen folie erop plakken (bijvoorbeeld smoken). enige soort van uitzondering die er is is xenon verlichting, maar daar heb ik geen verstand van. ik zou gewoon whitevisions nemen zodat je geen risico loopt en niet onzinnige hoge kosten hebt. ik weet niet hoe streng België is omtrent regels van verlichting maar ik meen in het verleden gelezen te hebben dat de regels daar (ongeveer) gelijk zijn.

kijk even hier. er zijn merken die mooier wit zijn dan philips (wel duurder natuurlijk) en er staat eventueel bij als ze niet legaal zijn op de openbare weg:
https://www.ledperf.nl/se...swagen-tiguan-p-5604.html

[ Voor 12% gewijzigd door giovanni2903 op 03-11-2020 21:28 ]

• ThaddeusX
Ik zie trouwens ook amper verschil tussen een Polo 6e generatie en een Golf 7.

Qua grootte...design...waarom zou je nog voor een Golf 7 gaan?

• Dennisdn
  • Nu online
ThaddeusX schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:33:
Ik zie trouwens ook amper verschil tussen een Polo 6e generatie en een Golf 7.

Qua grootte...design...waarom zou je nog voor een Golf 7 gaan?
Omdat een Golf een heel ander segment is dan een Polo...

• ThaddeusX
Dennisdn schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:44:
[...]

Omdat een Golf een heel ander segment is dan een Polo...
Wat maakt een Golf 7 een segment hoger dan een Polo 6 ?

[ Voor 3% gewijzigd door ThaddeusX op 03-11-2020 21:49 ]

• giovanni2903
ThaddeusX schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:48:
[...]

Wat maakt een Golf 7 een segment hoger dan een Polo 6 ?
een golf (7) is groter dan een polo?

[ Voor 4% gewijzigd door giovanni2903 op 05-11-2020 17:12 ]

• ThaddeusX
Hebben we het over handje vol centimeters?

Als ik op straat een Golf 7 en Polo 6 zie denk ik niet "wow die Golf is wel groter zeg!".

• giovanni2903
ThaddeusX schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:52:
[...]

Als ik op straat een Golf 7 en Polo 6 zie denk ik niet "wow die Golf is wel groter zeg!".
totdat je de kofferbak opendoet of iemand op je bestuurdersstoel neerzet die 1.85m is. die kan in een polo amper zn benen kwijt, maar in een golf een stuk beter.

[ Voor 31% gewijzigd door giovanni2903 op 03-11-2020 21:57 ]

• GeeMoney
[...]

Het scheelt bijna 30cm in lengte en ruim 15cm in de breedte. Maar liefst 100liter in de kofferbak.
Neem eens plaats in een Golf zou ik zeggen (en dan ook achterin). Die is echt wel een maatje groter dan een Polo ja.

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 03-11-2020 21:58 ]

• giovanni2903
[...]

hier een vergelijking tussen de nieuwste polo en de nieuwste golf (komt van de vw site af, kan daar geen info meer vinden van de golf 7)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VHXJm6x.png

• The Eagle

The Eagle

Zo vergeleek ik laatst de nieuwe A6 avant van mijn buurman met mijn Passat Variant. De Passat blijkt een grotere auto te zijn :D

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Dennisdn
  • Nu online
[...]

Het is niet alleen het formaat, dat is nog wel het minste verschil. Het is gewoon een hele andere auto.
Anders kunnen we de Passat ook wel afschaffen, die is bijna net zo groot als de Golf Variant. De 5-serie lijkt op de 3-serie en een S-klasse scheelt maar een paar cm met een C-klasse.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:48
Tbr_22 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:24:
Weet iemand of het mogelijk is om op een polo uit 2018 cruise control te laten zetten. Hij heeft nu namelijk wel een pookje maar die bedient de snelheidsbegrenzer.
Ja vagtechniek in Nuenen doet dat.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

giovanni2903 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:30:
[...]

[Afbeelding] verschil bij mijn klein licht. halogeen | led
Jij woont in Nederland? Dan maakt het niks uit, die regel voor goedgekeurde units (met name xenon) is jaren geleden even kort geweest. Ze kijken nu met de apk alleen naar het lichtbeeld. :)

• giovanni2903
Joopieboy schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:13:
[...]

Jij woont in Nederland? Dan maakt het niks uit, die regel voor goedgekeurde units (met name xenon) is jaren geleden even kort geweest. Ze kijken nu met de apk alleen naar het lichtbeeld. :)
ik heb xenon vanuit fabriek, dus daar is niks mis mee. wat ik ervan begreep is dat je niks aan de units mag aanpassen zowel van binnen als buiten

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

giovanni2903 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:50:
[...]

ik heb xenon vanuit fabriek, dus daar is niks mis mee. wat ik ervan begreep is dat je niks aan de units mag aanpassen zowel van binnen als buiten
Zoek maar op in de apk regels, staat niks van in. :)

Edit: @Antera dat dus, en officieel mag wel meer niet, maar dan zou je er ook geen ander type lampje in mogen zetten. Er wordt niet op gecontroleerd dus geen problemen.

[ Voor 20% gewijzigd door Joopieboy op 04-11-2020 14:58 ]

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:29

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Je lichtbeeld moet in orde zijn dan zal er verder niemand over klagen ook bij de APK niet. Daar word alleen gekeken of alle verlichting werkt en lichtbeeld OK is.

Officieel zit er op alle verlichtingdelen een type goedkeuring en zou je ze eigenlijk niet aan mogen passen .

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

• mathias82
giovanni2903 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:50:
[...]

Joopieboy schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:53:
[...]

Zoek maar op in de apk regels, staat niks van in. :)

Edit: @Antera dat dus, en officieel mag wel meer niet, maar dan zou je er ook geen ander type lampje in mogen zetten. Er wordt niet op gecontroleerd dus geen problemen.
Antera schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:44:
Je lichtbeeld moet in orde zijn dan zal er verder niemand over klagen ook bij de APK niet. Daar word alleen gekeken of alle verlichting werkt en lichtbeeld OK is.

Officieel zit er op alle verlichtingdelen een type goedkeuring en zou je ze eigenlijk niet aan mogen passen .
Hoe definiëren jullie "lichtbeeld"? Want blijkbaar is de reden dat aftermarket LED verlichting geen ECE-R112 goedkeuring krijgt net dat ze niet aan dit lichtbeeld kunnen voldoen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ku-gflRilpPn6ifsHOumDIVyL3k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KNg7YSOMQVUBwqziJyJLoWDV.jpg?f=user_large

Dus als men echt volgens deze standaard test zal dit afgekeurd worden.

Maar ik woon in België dus kan de APK mij niets schelen >:)
Iemand die weet hoe streng men bij de Beglische (Vlaamse) keuring test? Ik vind enkel dit terug maar dat komt gewoon neer op "contacteer je garagist": https://www.vlaanderen.be...echnische-keuring-lichten

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Veel simpeler, er wordt een lichtbak voor gezet en dan moet er een lijn zichtbaar zijn, overeenkomstig wat je daar laat zien... Volgens mij zijn ze in België aardig streng met de keuring dus daar zou ik wel mee opletten. :)

• The Eagle

The Eagle

mathias82 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:03:
[...]

[...]

[...]

Hoe definiëren jullie "lichtbeeld"? Want blijkbaar is de reden dat aftermarket LED verlichting geen ECE-R112 goedkeuring krijgt net dat ze niet aan dit lichtbeeld kunnen voldoen:

[Afbeelding]

Dus als men echt volgens deze standaard test zal dit afgekeurd worden.

Maar ik woon in België dus kan de APK mij niets schelen >:)
Iemand die weet hoe streng men bij de Beglische (Vlaamse) keuring test? Ik vind enkel dit terug maar dat komt gewoon neer op "contacteer je garagist": https://www.vlaanderen.be...echnische-keuring-lichten
Dat zou je @Jellabie moeten vragen. Niet dat die iets van VW weet, maar wel van het aanpassen van Honda's en het voor de zoveelste keer moeten laten (her)keuren.

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-01 13:56
Ik ben in het bezit van een VW golf Sportsvan uit 2015.

Sinds een tijdje heb ik geregeld geen Sat verbdining als ik de navigatie gebruik. het gaat om een Discover Media Gen.2 (MIB)

Ik wil dan ook eerst de kaart updaten voordat ik ermee naar de garage ga. De huidige kaart is al een oudere versie.

In de handleiding van Volkswagen staat dat ik de SD kaart in SD slot 2 nodig heb. Alleen zit er geen SD kaart in slot 2 (wel in slot 1) Link handleiding: https://webspecial.volkswagen.de/vwinfo ... 019_EN.pdf

Kan ik de kaart van slot 1 gebruiken om kaarten mee te updaten? Of is de kaart van slot 1 ergens anders voor bedoeld?
Zo niet, moet ik dan een eigen SD kaart aanschaffen?
Zal het mijn probleem oplossen met de Sat verbinding?

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:01

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

The Eagle schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:10:
[...]

Dat zou je @Jellabie moeten vragen. Niet dat die iets van VW weet, maar wel van het aanpassen van Honda's en het voor de zoveelste keer moeten laten (her)keuren.
Ik kan niet direct vinden wat je bedoelt met veranderingen :P

Maar het kleine lampje (T10 meestal) mag gewoon led zijn, wit of oranje.

Wil je van halogeen naar xenon gaan heb je automatische hoogteregeling (van de fabrikant zelf) nodig en koplampsproeiers.

Wil je van xenon naar led, eigenlijk geen idee, maar ik zou er maar niet op hopen.

De Nederbelg !

• Antera

Antera

@mathias82 als ze ergens wel kunnen zeuren is het in België daar zijn veel dingen niet toegestaan of er moeten papieren bij zie ( atesten enz)

@Rainesh jij kan @Zaratrass vast een antwoord geven en misschien wel helpen. Software update misschien? Kan ook zijn dat de GPS antenne/mib problemen heeft.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Zaratrass Aan een 'Eigen' SD kaartje ga je niet veel hebben, dat kaartje gaat gewoon niet herkend worden door je Discover Media ongeacht de Navigatie data welke JIJ er op gaat zetten.

Als je Discover apparaat nu werkt met het SD kaartje in 'SD-1' dan kun je dat zelfde SD kaartje ook gewoon in 'SD-2' van het apparaat steken. Dat zelfde kaartje kun je ook gewoon in een Windows PC formatteren en voorzien van de meest recente kaarten welke je zelf kunt downloaden bij VW.

Aangaande die GPS-Fix: Ik heb met m'n vorige auto (Golf VII / MY15) ook zoiets binnen de garantietermijn gehad en daar is uiteindelijk ALLES vervangen voor dat de hele unit in 't dashboardkastje uiteindelijk vervangen werd. Ná 't vervangen van die unit was 't issue pas opgelost / verdwenen. Da's niet eens gemakkelijk als je auto nog onder fabrieksgarantie valt dus ik ga je véél sterkte wensen met jouw GPS-Fix ellende!

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Zaratrass
Will_M schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:44:
@Zaratrass Aan een 'Eigen' SD kaartje ga je niet veel hebben, dat kaartje gaat gewoon niet herkend worden door je Discover Media ongeacht de Navigatie data welke JIJ er op gaat zetten.

Als je Discover apparaat nu werkt met het SD kaartje in 'SD-1' dan kun je dat zelfde SD kaartje ook gewoon in 'SD-2' van het apparaat steken. Dat zelfde kaartje kun je ook gewoon in een Windows PC formatteren en voorzien van de meest recente kaarten welke je zelf kunt downloaden.

Aangaande die GPS-Fix: Ik heb met m'n vorige auto (Golf VII / MY15) ook zoiets binnen de garantietermijn gehad en daar is uiteindelijk ALLES vervangen voordat de hele unit in 't dashboardkastje vervangen werd. Ná 't vervangen van die unit was 't issue pas opgelost / verdwenen. Da's niet eens gemakkelijk als je auto nog onder fabrieksgarantie valt dus ik ga je véél sterkte wensen met jouw GPS-Fix ellende!
Ok bedankt voor je bericht... Weet je wat erop het kaartje van SD slot 1 staat? :?

Mijn auto heeft waarschijnlijk geen fabrieksgarantie (hij is uit 2015) maar nog wel bovag garantie. Ik ga morgen dan ook direct bellen voor een afspraak.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Zaratrass schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:49:
[...]

Ok bedankt voor je bericht... Weet je wat erop het kaartje van SD slot 1 staat? :?

Mijn auto heeft waarschijnlijk geen fabrieksgarantie maar nog wel bovag garantie. Ik ga morgen dan ook direct bellen voor een afspraak.
Niks. of wat muziek van de vorige eigenaar?

Maar zoals je 't beschreef zit er alléén een SD kaartje in SD-1? Dan is dát dus het kaartje van VW met alle gegevens welke je navigatie nodig heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 04-11-2020 21:53 ]

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-12-2025
Dennisdn schreef op woensdag 4 november 2020 @ 06:32:
[...]

een S-klasse scheelt maar een paar cm met een C-klasse.
In breedte bedoel je?

Als je E en C zei snapte ik het. :D

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Zaratrass
Will_M schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:51:
[...]

Niks. of wat muziek van de vorige eigenaar?
Ik zal het kaartje morgen eens uitlezen op mijn computer anders. Zou het kunnen dat de navigatie zijn kaarten daar nu vandaan haalt?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Zaratrass schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:52:
[...]

Ik zal het kaartje morgen eens uitlezen op mijn computer anders. Zou het kunnen dat de navigatie zijn kaarten daar nu vandaan haalt?
Als er in SD-2 niets zit dan komen de kaarten daar inderdaad vandaan, maar dat schreef ik toch al?

Het apparaat in je dashboardkastje interesseert 't niets of je dat kaartje in SD-1 of SD-2 steekt. De lummel in de werkplaats weet niet beter dan dat 't persé in SD-2 moet.

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 04-11-2020 21:55 ]

• Zaratrass
Will_M schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:54:
[...]

Als er in SD-2 niets zit dan komen de kaarten daar inderdaad vandaan, maar dat schreef ik toch al?

Het apparaat in je dashboardkastje interesseert 't niets of je dat kaartje in SD-1 of SD-2 steekt. De lummel in de werkplaats weet niet beter dan dat 't persé in SD-2 moet.
Ah ik las over dat gedeelte heen, thanks. ga ik morgen de kaarten eens updaten.
Hopelijk kan de garage iets doen aan het probleem met de navigatie.

• Rainesh
Wat is je huidige softwareversie? Ik meen me ergens te herinneren dat in bepaalde updates een gps fix was

• Zaratrass
Rainesh schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:03:
Wat is je huidige softwareversie? Ik meen me ergens te herinneren dat in bepaalde updates een gps fix was
Daar had ik vanmiddag een foto van gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7idzNcCvdJh0ostOOYalzo18LE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NOY2VNSG2oa8Nazkm1ZceoQC.jpg?f=fotoalbum_large

is de software makkelijk zelf te updaten? met de opties in het scherm kwam ik nog niet veel verder dan een hotspot aanmaken. Daarna moet je je aanmelden via carnet? Ik had geen tijd om verder te kijken. Was in de tuin aan graven om een netwerkkabel aan te leggen voor mijn kantoortje.

[ Voor 17% gewijzigd door Zaratrass op 04-11-2020 22:08 ]

• Rainesh
Zaratrass schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:06:
[...]

Daar had ik vanmiddag een foto van gemaakt.

[Afbeelding]

is de software makkelijk zelf te updaten?
633 is de laatste versie uit mn hoofd. Dus je loopt wel aardig achter.

Nee niet zomaar te updaten

• Zaratrass
Rainesh schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:08:
[...]

633 is de laatste versie uit mn hoofd. Dus je loopt wel aardig achter.

Nee niet zomaar te updaten
De VW dealer zit bij mij tegenover.. Zou dit een gratis service zijn om dat even te updaten?
Anders ga ik naar mijn eigen garage van de week.
Bedankt voor je reactie

• Rainesh
Zaratrass schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:10:
[...]

De VW dealer zit bij mij tegenover.. Zou dit een gratis service zijn om dat even te updaten?
Anders ga ik naar mijn eigen garage van de week.
Bedankt voor je reactie
Je kunt het altijd proberen. Anders kan ik het doen voor je

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zaratrass schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:52:
[...]

Wat wil je uitlezen dan? Kaarten zijn van 2015/2016. We leven in 2020. Je kunt ze straffeloos updaten maar ik zie niet in wat dat met het wegvallen van het GPS-signaal te maken heeft.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Overigens. Vandaag de presentatie van de Golf 8 R.

• giovanni2903
Zaratrass schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:49:
[...]

Mijn auto heeft waarschijnlijk geen fabrieksgarantie (hij is uit 2015) maar nog wel bovag garantie. Ik ga morgen dan ook direct bellen voor een afspraak.
je kunt gewoon de kaartjes eruit halen en in aan de pc hangen met een sd-kaart lezer. je ziet dan vanzelf wel wat erop staat :P de kaarten kun je zelf updaten, je hebt nu 5 jaar oude kaarten zo te zien. software updates kan alleen een dealer of bijvoorbeeld reinesh doen

[ Voor 12% gewijzigd door giovanni2903 op 04-11-2020 23:51 ]

• giovanni2903
GerCor schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:05:
Overigens. Vandaag de presentatie van de Golf 8 R.
YouTube: The premiere of the new Volkswagen Golf R 8 | 2020

mooie modellen allemaal, alleen het neusje van de 8 blijft wennen. vind de t-roc (r) wel iets moois voor ooit in de toekomst :9~

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Ik zag vanmiddag in de schemering een Golf 8 in ANWB striping mij frontaal naderen en ik dacht: 'potverdorie, dat ziet er goed uit'. Bij ons kantoor staat iets verderop een grijze Golf 8. En toen ik die 2 weken geleden voor het eerst zag dacht: 'wat heeft die ontwerper van de Golf 8 eigenlijk gedacht? Ziet er toch niet uit man'.

Eigenlijk weet ik wel zeker dat de Golf 8 R in Real Live een prachtige auto is.

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:57
Net klaar van de nachtdienst. Auto bevroren. Ff krabben met de blower op max........
Maar wat is dat ontwasemen slecht zeg, in een 2019 T-roc :?

Sta een paar minuten te krabben, en daarna nog dik 5 minuten eer ik überhaupt een beetje kan zien, waar ik heenga.....
Wat doe ik fout? 8)7

• Dennisdn
  • Nu online
roland kroes schreef op donderdag 5 november 2020 @ 07:51:
Net klaar van de nachtdienst. Auto bevroren. Ff krabben met de blower op max........

Sta een paar minuten te krabben, en daarna nog dik 5 minuten eer ik überhaupt een beetje kan zien, waar ik heenga.....
Wat doe ik fout? 8)7
Het is bij de bestelling al fout gegaan door de verwarmde voorruit niet aan te vinken :P
Maar zonder gein... volgens mij komt dat ook omdat we nog nog precies op zo'n kwakkel-temperatuur zitten waarbij de auto van binnen warmer blijft als buiten.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Net klaar van de nachtdienst. Auto bevroren.

Wat doe ik fout? 8)7
Auto starten en een bakkie koffie nemen.

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:19

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Wat doe ik fout? 8)7
Voorruit verwarming bestellen volgende keer...

www.youtube.com/DerOllie

• roland kroes
Was een demo. Ik wilde wel nieuw, maar financieel was het aantrekkelijk.

Ik kan mij trouwens niet herinneren, ergens de optie "voorruitverwarming" te hebben zien staan, bij het samenstellen ?

• Dennisdn
  • Nu online
roland kroes schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:38:

Ik kan mij trouwens niet herinneren, ergens de optie "voorruitverwarming" te hebben zien staan, bij het samenstellen ?
Soms zit het verstopt in het Winterpakket of iets dergelijks.

• roland kroes
Nee hoor, net nog even de configuratie gechecked.
Maar buiten dat, mag die blower wel wat beter. Mijn ex die blies....... ach laat maar :+

• giovanni2903
roland kroes schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:59:
Maar buiten dat, mag die blower wel wat beter. Mijn ex die blies....... ach laat maar :+
hahah wat een held. maar inderdaad, ik zie die optie ook niet hoor. zelfs niet bij andere modellen VW. bij SEAT zit die optie wel in de winterpakketten |:(

[ Voor 19% gewijzigd door giovanni2903 op 05-11-2020 15:24 ]

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-01 22:52
roland kroes schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:59:
Lang leve de standkachel :)

• Antera

Antera

Net klaar van de nachtdienst. Auto bevroren.
Wat doe ik fout? 8)7
Je had een electrische auto moeten kopen die verwarmt je auto voor. Nooit mee dicht gevroren
GerCor schreef op donderdag 5 november 2020 @ 00:54:
Eigenlijk weet ik wel zeker dat de Golf 8 R in Real Live een prachtige auto is.
De achterkant is top de voorkant blijft een plat geslagen polo. Bah.

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:19

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

roland kroes schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:38:

Prijslijst nagekeken van T-Roc, en heeft het inderdaad niet als optie. Tiguan wel, en heb ik er ook opzitten, zodoende dacht ik dat dat kon, maar blijkbaar niet op de T-Roc... :/

www.youtube.com/DerOllie

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Zit even uit belangstelling te kijken naar de nieuwe Arteon Shooting Brake.

Internet staat vol bijzondere kleuren maar de configurator kent alleen oersaaie (lease) kleuren.

Navraag bij Volkswagen bevestigd dat die kleuren niet in NL bestelbaar zijn omdat er maar 1 uitvoering leverbaar is, de R-Line Business++ uitvoering, waarschijnlijk alleen voor de leaserijder bedoeld. |:(

Het erge is dat ze op hun eigen site de auto wel met allerlei kleuren promoten, maar die zijn dus niet bestelbaar :X

[ Voor 20% gewijzigd door Slasher op 06-11-2020 11:17 ]

Elect a clown, expect a circus.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Slasher schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:15:

Internet staat vol bijzondere kleuren maar de configurator kent alleen oersaaie (lease) kleuren.

Navraag bij Volkswagen bevestigd dat die kleuren niet in NL bestelbaar zijn omdat er maar 1 uitvoering leverbaar is, de R-Line Business++ uitvoering, waarschijnlijk alleen voor de leaserijder bedoeld. |:(

Het erge is dat ze op hun eigen site de auto wel met allerlei kleuren promoten, maar die zijn dus niet bestelbaar :X
Nou ja. Als jij de auto privé wilt kopen dan bestel je de auto toch in Duitsland? Iets meer administratief werk. Ik kan me voorstellen, maar het is inderdaad vreemd, dat men voorzichtig is. Verkopen van nieuwe auto's zijn sinds Corona ingestort

• Slasher
  • Niet online

Slasher

@GerCor Die auto's worden toch op bestelling verkocht, het is niet zo dat je 100en van die auto's naar Nederland hoeft te verschepen als importeur. Ik snap dan niet dat je dan niet alle kleuren in de configurator opneemt.

Het is niet zo dat je er mee blijft zitten.

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:04
Zelfs bij de dealer geen andere kleur te bestellen?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

yamahabest schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:59:
Zelfs bij de dealer geen andere kleur te bestellen?
De dealer haalt het bij de importeur vandaan (PON), en die doet een veilige keuze, op basis van de lease verkopen en alles. Zo een kleur wordt vaak als niet courant aangemerkt en kost ook een flink bom duiten meer als je zoiets zou willen leasen dus wordt vaak niet gedaan. Sowieso omdat misschien wel 90% het ook niet echt interesseert en een 'veilige' kleur kiest. Erg jammer. :)

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:04
Toen ik mijn auto kocht, was het gewoon een optie. Bij betalen, en dan alle (volgens mij, tijdje geleden) kleuren te kiezen.

[ Voor 6% gewijzigd door yamahabest op 06-11-2020 15:44 ]

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Joopieboy schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:13:
[...]

De dealer haalt het bij de importeur vandaan (PON), en die doet een veilige keuze, op basis van de lease verkopen en alles. Zo een kleur wordt vaak als niet courant aangemerkt en kost ook een flink bom duiten meer als je zoiets zou willen leasen dus wordt vaak niet gedaan. Sowieso omdat misschien wel 90% het ook niet echt interesseert en een 'veilige' kleur kiest. Erg jammer. :)
Dan is het nog altijd jammer dat je als particulier niet zo'n kleur zou willen bestellen. En om eerlijk te zijn, ik zie vaker een tweedehands auto in een niet-grijze kleur vaak een hogere prijs hebben dan een auto in het grijs/zwart, want daarvan is het aanbod ontzettend groot.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• The Eagle

The Eagle

Slasher schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:15:

De site is ver,oedelijk in alle landen het zelfde, alleen de tekst is in een andere taal. Ze gaan echt geen tig websites onderhouden lijkt me.

En verder is er nog altijd de optie van wrappen natuurlijk. Al wil je hem in de kleuren van de Amerikaanse vlag :+

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:47
Ik heb een 6R BlueGT en een leuke Alie-express auto-switch voor m'n lampen. Mag ik nu de mistlampen voor tegelijk aan met m'n koplampen? Officieel niet toch? :+ maar voor mijn gevoel hebben heel veel auto's het wel samen aan staan... (Het heet "front foc lights sync up with headlights")

[ Voor 11% gewijzigd door vuurtjih op 06-11-2020 19:06 ]

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• Scrtz
MK_ schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:11:
[...]

Dan is het nog altijd jammer dat je als particulier niet zo'n kleur zou willen bestellen. En om eerlijk te zijn, ik zie vaker een tweedehands auto in een niet-grijze kleur vaak een hogere prijs hebben dan een auto in het grijs/zwart, want daarvan is het aanbod ontzettend groot.
In mijn ervaring is de uitrusting van de auto toch voornamelijk bepalend voor de aangeboden prijs, niet zozeer de kleur..

• giovanni2903
vuurtjih schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:04:
Ik heb een 6R BlueGT en een leuke Alie-express auto-switch voor m'n lampen. Mag ik nu de mistlampen voor tegelijk aan met m'n koplampen? Officieel niet toch? :+ maar voor mijn gevoel hebben heel veel auto's het wel samen aan staan... (Het heet "front foc lights sync up with headlights")
ik zou het er niet op wagen. mistlichten voeren als het niet nodig is is strafbaar. die van mij gaan aan als cornering light, dus dat is maar een paar seconde. iets anders dan dan mag niet

• Dennisdn
  • Nu online
Scrtz schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:51:
[...]

In mijn ervaring is de uitrusting van de auto toch voornamelijk bepalend voor de aangeboden prijs, niet zozeer de kleur..
Eigenlijk stond in alle leasecontracten die ik de afgelopen 20 jaar heb gehad wel dat het grijs of zwart moest zijn. Dat is niet alleen voor de restwaarde maar ook voor een eventuele opvolgende berijder die het contract moet uitrijden.. die kleuren zijn altijd wel ok. Ik vond die geel/oranje-achtige kleur op de Golf 7 wel erg mooi bijvoorbeeld, maar kan daar een opvolgende rijder niet mee lastig vallen als ik ontslag neem.

[ Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 07-11-2020 07:23 ]

• passatfreak
giovanni2903 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 01:01:
[...]

ik zou het er niet op wagen. mistlichten voeren als het niet nodig is is strafbaar. die van mij gaan aan als cornering light, dus dat is maar een paar seconde. iets anders dan dan mag niet
je rijdt dus ook niet te hard ? al is het maar 1 km want ook dat mag namelijk niet

• Scrtz
Dennisdn schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 07:21:
[...]

Eigenlijk stond in alle leasecontracten die ik de afgelopen 20 jaar heb gehad wel dat het grijs of zwart moest zijn. Dat is niet alleen voor de restwaarde maar ook voor een eventuele opvolgende berijder die het contract moet uitrijden.. die kleuren zijn altijd wel ok. Ik vond die geel/oranje-achtige kleur op de Golf 7 wel erg mooi bijvoorbeeld, maar kan daar een opvolgende rijder niet mee lastig vallen als ik ontslag neem.
Bij ons niks over de kleur, alleen geen seat of skoda meer want die auto’s wil ook nooi iemand oprijden :P

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

passatfreak schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 08:08:
[...]

je rijdt dus ook niet te hard ? al is het maar 1 km want ook dat mag namelijk niet
1 km te hard is 30 euro, mistlampen aan op momenten dat het niet nodig is -> 140 euro.
Maar hey, als jij graag de staatskas sponsort, be my guest. Dan haalt de VVD hopelijk genoeg geld op om geen kilometerheffing in te hoeven voeren.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• passatfreak
Jeroenneman schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:11:
[...]

1 km te hard is 30 euro, mistlampen aan op momenten dat het niet nodig is -> 140 euro.
Maar hey, als jij graag de staatskas sponsort, be my guest. Dan haalt de VVD hopelijk genoeg geld op om geen kilometerheffing in te hoeven voeren.
boeit mijn niks of en wat het kost... ging er hier even om dat bijde strafbaar is . wie wat doet met ze verlichting of wie er te hard rijdt maak me geen bal uit . het ging er meer om laten overkomen als of je een iets verschikelijks cirmineels doet. terwijl te hard rijden net zo strafbaar is

ik rijd al jaren met mislampen aan wel gedimdt als DRL(40% branden ) zijnde geen wout die het verschil ziet :)
en ze werken ook nog gewoon als mistlampen als nodig is

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Een 'gewone' politieagent zal niks met het voeren van illegale verlichting doen. We hebben in Nederland echter verkeersagenten. Als die jou staandehouden en je kunt het niet ter plaatse aanpassen dan loop je, naast een waarschuwing/bekeuring, de kans dat er op jouw voertuig, zoals zij dat noemen, een WOK status komt. Mag je geen meter meer met jouw auto rijden en moet de auto eerst weer gekeurd worden door de RDW. In het ergste geval dan hè. Mijn zoon rijdt al jaren met Amerikaanse verlichting rond. Richtingaanwijzers voor continue aan. Ook volstrekt illegaal maar, buiten de APK, nooit op aangesproken.

• passatfreak
GerCor schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:52:
Een 'gewone' politieagent zal niks met het voeren van illegale verlichting doen. We hebben in Nederland echter verkeersagenten. Als die jou staandehouden en je kunt het niet ter plaatse aanpassen dan loop je, naast een waarschuwing/bekeuring, de kans dat er op jouw voertuig, zoals zij dat noemen, een WOK status komt. Mag je geen meter meer met jouw auto rijden en moet de auto eerst weer gekeurd worden door de RDW. In het ergste geval dan hè. Mijn zoon rijdt al jaren met Amerikaanse verlichting rond. Richtingaanwijzers voor continue aan. Ook volstrekt illegaal maar, buiten de APK, nooit op aangesproken.
als die van de stand auto gedraaid wordt werk het zo als het hoort :)

• GeeMoney
Dat die cornering lights er voor het eerst waren (mijn Golf 6 destijds) ben ik zeker 3x staande gehouden vanwege illegaal voeren van mistlicht. Ik moest toen laten zien door het draaien van het stuur dat het bochtenverlichting was.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Maar blijkbaar is het dus geen APK afkeur?

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Scrtz schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:51:
[...]

Nou als je een vreselijk incourante kleur probeert in te ruilen dan ga je echt nat ;)

• Dennisdn
  • Nu online
GeeMoney schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:18:
[...]

Dat die cornering lights er voor het eerst waren (mijn Golf 6 destijds) ben ik zeker 3x staande gehouden vanwege illegaal voeren van mistlicht. Ik moest toen laten zien door het draaien van het stuur dat het bochtenverlichting was.
Die heb ik ook gehad! “En behalve dat u mistlampen voert terwijl daar geen goede reden voor is, zijn ze óók nog eens kapot, we hebben ze een paar keer aan en uit zien vallen”...

Toen de huidige dynamische achterlichten nog echt nieuw waren, was ik er ook nog even bang voor dat ze dat voor Aliexpress zouden aanzien....

[ Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 07-11-2020 10:58 ]

• The Eagle

The Eagle

Mja, then again zou iets als het mee laten werken van mistlampen bij grootlichtsignaal wel op moeten vallen bij de apk en afkeur zijn. Dus die vlieger gaat niet helemaal op. Hangt af van je keurmeester lijkt me.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Slasher schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:38:
[...]

Maar blijkbaar is het dus geen APK afkeur?
Zeker wel. Richtingaanwijzers continue aan is afkeur APK.

Ik had het natuurlijk al eerder aan de verkeerspolitie gevraagd. Verlichting (voor) mag maar één kleur hebben. De dames en heren er gelijk op gewezen dat vooral vrachtwagens daar niet aan voldoen en hun 'happy hunting' gewenst. M.a.w. ze doen er niks mee. Is onbegonnen werk. Of ze moeten echt geen zak te doen hebben.

@The Eagle Nog niet gelezen of gehoord dat mistlampen tegelijk aan bij grootlichtsignaal verboden is. Er zijn wel regels voor wanneer je een lichtsignaal mag geven: wijzen op of afwenden van gevaar.

Overigens. Als je mistlampen als DRL gebruikt ben je volgens mij gewoon strafbaar. Ook al zet je ze op 40%. Je mag ze alleen gebruiken bij slecht zicht, zoals mist. In de functie bochtenverlichting. En, maar dat weet ik niet zeker: de mistlampen gaan als je de versnelling in achteruit zet.

[ Voor 31% gewijzigd door GerCor op 07-11-2020 11:42 ]

• Slasher
  • Niet online

Slasher

GerCor schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:33:
[...]

Zeker wel. Richtingaanwijzers continue aan is afkeur APK.
En wat doet de APK keurmeester dan? herstellen in orginele staat?

Pagina: 1 ... 41 ... 142 Laatste