Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 46 ... 142 Laatste
Acties:

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:21

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Rene schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:49:
Help, plotseling een probleem bij onze 2016 e-Golf.

De bestuurders deur wilt niet meer op slot. Het lijkt op een mechanisch probleem want ik kan de auto ook niet met de sleutel op slot doen (geen beweging in te krijgen).

Gek genoeg registreerd de MFD wel correct of de deur open is. De andere 3 deuren gaan ook op slot.

Iemand dit eerder meegemaakt?
Waarschijnlijk wel.

Zullen we het wel even vriendelijk houden, sommige mensen vinden het misschien zelf ook wel leuk om een probleem op te lossen.

[ Voor 16% gewijzigd door deepbass909 op 08-01-2021 00:34 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-01 23:03
Vannacht overigens de accu losgehaald en vandaag werkt het voorlopig weer naar behoren 👍.

[ Voor 76% gewijzigd door Rene op 07-01-2021 08:55 ]

2025 Opel Grandland AWD Ultimate - 2024 Mazda MX-30

• GerCor

GerCor

Rene schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:50:
Vannacht overigens de accu losgehaald en vandaag werkt het voorlopig weer naar behoren 👍.
Haha. Kon je niet slapen?

Zou ik ook hebben maar accu loskoppelen had ik dan niet gedaan. Waarschijnlijk had ik toch de wegenwacht gebeld.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-01 15:04
Scrtz schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:38:
Gisteren mijn golf 8 GTE opgehaald, wat een superbak. Het rijdt echt een heel stuk beter dan de vorige generatie golf 7(.5) deed. Dashboard is in het echt ook toch echt een stukje sjieker allemaal, leek op de foto's goedkoop maar is echt niet het geval. Enige grote nadeel is temperatuur aanpassen wat via een touchschuif achtig systeem gaat en s'avonds niet verlicht wordt? Ik zie dus niet waar ik ongeveer moet zijn met mijn vinger? Meer mensen hier moeite mee?

Vandaag zijn de 18" originele set binnengekomen en worden morgen erop gelegd, dan zal ik wat foto's posten :)
Hierbij de foto's!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JZhpfgY9O2ciG0vNhQqpGmq4t60=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RiuSaYegVgWmHjm9mphibzdQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dn4fr50REO-0ghqC3btnGmgEAgU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SFTYgz1ODehHKA7C4686v8JS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U4EW2mBkW4vO6sDtlyavYCh7ZIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wuvGJl84aoAuur2HmnZdqnoi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/su4YZO7dYXvKYUTN6NZsBEDyDoo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fIGfvAzpBIxOdL6oDMMA3C9g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M7t--nloFwJypoe60lDxzqg6-wY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/stPYhWVVN4xM8YYbgKfkmPgs.jpg?f=fotoalbum_large

• Kabouter69
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-07-2025
Mooie bak! In Moonstone grey?

• Scrtz
Hij lijkt inderdaad wat licht op de eerste 2 foto's maar het is delfin grey metallic. De foto met de achterkant is eigenlijk de meest realistische kleurweergave. Had ik op een ander moment geknipt toen het niet regende :P

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:30
Mooie wagen, absoluut. Alleen zou ik persoonlijk andere velgen willen.
En ik snap ook die ruitjes bekleding niet. Dat vind ik wat ouderwets uitzien.

Maar ja, da's mijn mening. Gelukkig zijn we allemaal verschillend, Anders zou het erg saai zijn op de wereld d:)b

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-12-2025
Stuk beter zo! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ez6hkelLRvGopS3rFUytYZBSMzY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A7Z17BqvUGngI9WJf9td0SZb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1sBLHMJPZrt85EwyHuSv8n0WHfA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5LswCvpEwBkIGW3CNqvxYaWy.jpg?f=fotoalbum_large

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• GerCor

GerCor

Heb jij nou ook die optie: extra LEDstrips tussen de koplampen?

Overigens had ik begrepen dat in de US het VW-logo voor -achter weet ik niet- ook verlicht mag zijn.

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:55
Ik hoop dat ze een verwarmingselement in het VW-logo voor gestopt hebben.
Dat de ACC (en dus ook de cruisecontrol) er bij de 7/7.5 mee ophoudt in iets-meer-sneeuwval-dan-normaal is/was wel een design-faal namelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door yamahabest op 08-01-2021 15:22 ]

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:48
yamahabest schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:21:
Dat de ACC (en dus ook de cruisecontrol) er bij de 7/7.5 mee ophoudt in iets-meer-sneeuwval-dan-normaal is/was wel een design-faal namelijk.
Met een verwarmingselement verwarm je niet de 100 meter sneeuwvlokken voor je. Volgens mij wordt daardoor de storing veroorzaakt en niet op de sensor zelf.

• yamahabest
Gaat hij daarom helemaal in storing?
Het treed pas na een tijdje op, dus het lijkt/leek door ijsopbouw te komen?

Het is al weer even geleden dat ik zulke sneeuwval tegen ben gekomen.

• Dennisdn
yamahabest schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:29:
Gaat hij daarom helemaal in storing?
Het treed pas na een tijdje op, dus het lijkt/leek door ijsopbouw te komen?

Het is al weer even geleden dat ik zulke sneeuwval tegen ben gekomen.
Ik ben er altijd vanuit gegaan dat de radar dan teveel reflecties krijgt. Ik heb in harde regenomstandigheden ook wel eens dat de auto zegt: zoek het nu zelf maar uit.

• Scrtz
GerCor schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:09:
[...]

Heb jij nou ook die optie: extra LEDstrips tussen de koplampen?

Overigens had ik begrepen dat in de US het VW-logo voor -achter weet ik niet- ook verlicht mag zijn.
Dat is standaard bij de GTE, buiten dat heb ik matrix led koplampen en de 3D achterlichten :)

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Hallo!

Zojuist een nieuwe Golf 8 R-line opgehaald. Prachtige auto! Helaas lukt het niet de auto te koppelen aan het We Connect account, krijg steeds deze melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wE7iN0cXTE4p2tgfG8cP2VPX-vs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xkXQOQWKs5jwp0g97Z5EQoDU.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand dit ook wel eens gehad en idee voor een oplossing?

• Scrtz
JohnDoe77 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:42:
Hallo!

Zojuist een nieuwe Golf 8 R-line opgehaald. Prachtige auto! Helaas lukt het niet de auto te koppelen aan het We Connect account, krijg steeds deze melding:

[Afbeelding]

Post foto's van je R-line!

Heb je al een gebruikersaccount aangemaakt in je auto? Als ik het mij goed herinner (vorige week zelf ook gedaan) dien je in te loggen in je auto en in de WeConnect app. Vervolgens activeer je WeConnect in je auto en kun je de activering afronden via de Weconnect app.

Je moet inloggen in je auto en op Weconnect, vervolgens kun je via je auto de activatie starten en daarna rond

• JohnDoe77
Scrtz schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:49:
[...]

Post foto's van je R-line!

Heb je al een gebruikersaccount aangemaakt in je auto? Als ik het mij goed herinner (vorige week zelf ook gedaan) dien je in te loggen in je auto en in de WeConnect app. Vervolgens activeer je WeConnect in je auto en kun je de activering afronden via de Weconnect app.

Je moet inloggen in je auto en op Weconnect, vervolgens kun je via je auto de activatie starten en daarna rond
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eqt9jOkjXkGVKItXEY4F2nBc0zQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QnT5kEkpHqkcwthJabDWW1pi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fOfBxsNlvG0CsBmrKEkeAxM53Tg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PGafDNXF9RQiXnCmEF9c3lz9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FVNxJSaGYEBSOi1lTo7tv6_uUYQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oeMGf7Xp8bRRW0aXOj4np7j2.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb in de app ingelogd, auto toegevoegd aan de hand van het vin-nummer. Daarna moet je met twee sleutels in de auto en daar ook aanmelden. Als ik dat doe krijg ik dus bovenstaande scherm... Ik krijg ook wat mededelingen over dat er geen internetverbinding is, maar mijn telefoon als hotspot werkte ook niet. Kan het zijn dat VW de auto nog moet “activeren” of vrijgeven? Dealer gaat ook even na, kende dit probleem niet direct.

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01:20
Heel mooi ding, vanaf deze maand zullen er wel veel op de snelweg verschijnen. Vorige keer nog aan het "racen" geweest tegen een golf 8 hahah

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• Scrtz
JohnDoe77 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 19:48:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb in de app ingelogd, auto toegevoegd aan de hand van het vin-nummer. Daarna moet je met twee sleutels in de auto en daar ook aanmelden. Als ik dat doe krijg ik dus bovenstaande scherm... Ik krijg ook wat mededelingen over dat er geen internetverbinding is, maar mijn telefoon als hotspot werkte ook niet. Kan het zijn dat VW de auto nog moet “activeren” of vrijgeven? Dealer gaat ook even na, kende dit probleem niet direct.
Dikke bak hoor! Lijkt mij van niet (bij de bedrijfswagens hoeven wij dat iig ook niet, zelfde systeem met WeConnect) maar wellicht dat er nog wat verwerkt moet worden in de servers oid ja, zou het morgen ofzo nog eens proberen.

Enige jammere vind ik als je dus led plus hebt in jou geval dat je geen dynamische knipperlichten achter hebt, terwijl de golf 7.5 r-line dit wel standaard had.. Ben zelf voor de matrix led gegaan om die reden.

• JohnDoe77
Scrtz schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:23:
[...]

Dikke bak hoor! Lijkt mij van niet (bij de bedrijfswagens hoeven wij dat iig ook niet, zelfde systeem met WeConnect) maar wellicht dat er nog wat verwerkt moet worden in de servers oid ja, zou het morgen ofzo nog eens proberen.

Enige jammere vind ik als je dus led plus hebt in jou geval dat je geen dynamische knipperlichten achter hebt, terwijl de golf 7.5 r-line dit wel standaard had.. Ben zelf voor de matrix led gegaan om die reden.
Bedankt, ik probeer morgen nog eens. Ja die knipperlichten zijn cool! Maar ik rijd zelf iets anders. Auto van mijn vrouw, die hecht daar geen waarde aan dus was allang blij dat ik voor haar een HUD erin kon bestellen! _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door JohnDoe77 op 11-01-2021 22:20 ]

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:21

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Fraaie uitvoering daar bij Wittebrug Noordwijk :+ 8)

www.google.nl

• JohnDoe77
MisteRMeesteR schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:28:
[...]

Fraaie uitvoering daar bij Wittebrug Noordwijk :+ 8)
Klopt! ;)

• JohnDoe77
Scrtz schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:23:
[...]

Hoe weet je dat deze auto led plus heeft en niet gewoon led? Ik Lees alleen:

“all weather en snelwegverlichtingsfunctie” maar wat dat is.... hoe kan ik zien of dit al dan niet plus is?

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

JohnDoe77 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:54:
[...]

“all weather en snelwegverlichtingsfunctie” maar wat dat is.... hoe kan ik zien of dit al dan niet plus is?
Je weet toch wel wat je gekocht hebt???

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-01 09:49
Hallo!

[Afbeelding]

Ik heb dit probleem ook (gehad) met mijn golf. Bij de dealer geweest welke de chip gereset heeft, vervolgens deed hij het wel vlekkeloos.

• Scrtz
JohnDoe77 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:54:
[...]

Excuses, was even in de war met de GTE die standaard led plus heeft en dacht de R-line ook maar dat is niet zo. Als ik de koplampen zie lijkt het op normale led, gezien de halogeen achtige schijners.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
yamahabest schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:21:
Persoonlijk vind ik het sowieso apart dat wanneer er slecht zicht is de ACC uit gaat maar je ook niet normale cruise control kan gebruiken.
Met ESP uit of op sport stand heb je ook geen front assist meer.
Voelt een beetje als terug in de tijd. Allemaal nieuwe features maar bij problemen of storing heb je helemaal niks meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Viper® op 12-01-2021 11:02 ]

• yamahabest
Viper® schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:01:
[...]

Persoonlijk vind ik het sowieso apart dat wanneer er slecht zicht is de ACC uit gaat maar je ook niet normale cruise control kan gebruiken.
Met ESP uit of op sport stand heb je ook geen front assist meer.
Voelt een beetje als terug in de tijd. Allemaal nieuwe features maar bij problemen of storing heb je helemaal niks meer.
Inderdaad. Maar zal misschien vanwege rechtzaken ofzo zijn...? "Ja, maar ik had niet door dat ik ACC uit had gezet, en naar CC over gegaan was, en nu ben ik achterop iemand geknald".

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
yamahabest schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:06:
[...]

Inderdaad. Maar zal misschien vanwege rechtzaken ofzo zijn...? "Ja, maar ik had niet door dat ik ACC uit had gezet, en nu ben ik achterop iemand geknald".
Ja maar vroeger had je helemaal geen ACC, toen was alles gewoon cruise control.
Dan zet je in het boekje dat de bestuurder verantwoordelijk is bij aanrijdingen als het systeem niet goed werkt.

We gaan echt de richting op waarbij wij als mensen niet meer hoeven na te denken en steeds dommer lijken te worden. Ik stoor me in ieder geval al aan het feit dat het technisch allemaal mogelijk is maar er blijkbaar specifiek voor gekozen is om zaken uit te schakelen omdat dit mogelijk beter is voor de bestuurder?

Straks kan je de verlichting overdag niet aan zetten omdat er buiten genoeg licht is en jij als bestuurder hoeft dat verder niet meer te bepalen :+

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Viper® schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:11:
[...]

Ja maar vroeger had je helemaal geen ACC, toen was alles gewoon cruise control.
Dan zet je in het boekje dat de bestuurder verantwoordelijk is bij aanrijdingen als het systeem niet goed werkt.
Ze willen denk ik voorkomen dat mensen in de war zijn en denken dat ACC aan staat en vervolgens keihard bovenop klappen omdat het "normale" CC was.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Scrtz
DennusB schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:15:
[...]

Ze willen denk ik voorkomen dat mensen in de war zijn en denken dat ACC aan staat en vervolgens keihard bovenop klappen omdat het "normale" CC was.
Ergens kan ik dit wel begrijpen, betrap mij er zelf ook namelijk op dat als ik nu in een auto rijdt met enkel de ouderwetse CC, ik soms toch onbewust verwacht dat er 'ingegrepen wordt'. Of ze hadden ergens diep in het menu het optioneel moeten houden, zodat je ook echt bewust zelf de keus maakt.

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-12-2025
Recentelijk een leuke Polo 6R gekocht (2011) helaaas net 'n slecht nieuws ontvangen van de dealer dat de km stand mee is geknoeid... Jammer, zo bij m'n eerste auto.

Toch mag de pret niet bedorven worden voor mij. M'n Polo voelt degelijk aan, ziet er goed uit en rijdt heerlijk. Volgende week langs de dealer brengen om te kijken of er nog verder mee is geknoeid, of dat de auto eigenlijk dik prima is op de km-stand na.

Echter begin ik mij een beetje te irriteren aan de koplampen: er zit vocht in, beschermingslaag is eraf dus de vergeling begint ook in te slaan.

Ik zie alleen de bomen niet meer door het bos, aangezien er zoveel verschillende koplampen zijn in alle prijsranges. Ik zie dat het met een motor heeft, regeling, dit, dat zus zo. Hierbij een leek-vraag: Ik heb alleen de standaard koplampen. Waar moet ik op letten als ik een aftermarket koplamp set koop?

(Keus is op aftermarket omdat ik dan voor ongeveer 100-150 wel een nieuw set op kop kan tikken, waar dit voor origineel een "gebruikt" set lijkt te zijn)

• Reservoir_Dog
  • Laatst online: 26-10-2022
Mooi! Vind die achterkant geslaagd van de nieuwe golf.
Voorkant vind ik minder alsook vind ik het spijtig dat ze geen 3 deurs meer maken.
Ik heb zelf een 7 gti clubsport 3 deurs, denk niet dat ik hem snel ga wegdoen....

Mvg

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-01 09:05
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat een plaatje!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:00
2 vraagjes voor de techneuten onder ons.
Voorruit verwarming wordt via een menu ingeschakeld op de Passat en Tiguan vanaf 2016.

Kan je:
Een oud type voorruit verwarming (met draadjes) simpelweg vervangen door een nieuwere ruit met een warmte folie laag.

Kan je:
Een VW model zoals de Tiguan of Passat vanaf 2016 die niet uitgerust is met voorruit verwarming, 'simpel' de optie geven door er een ruit met verwarming in te zetten? Uiteraard coderen, en aansluiten..(als dat überhaupt makkelijk gaat)

• !kk3
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:33
JTB81 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 23:16:
[...]
Ik hoor graag of ze het bij jou op kunnen lossen. Dan ga ik hier bij de dealer ook wat harder duwen.
Auto inmiddels weer terug - rij vrij weinig maar het is in ieder geval niet meer opgetreden.

Ze hebben in overleg met de fabriek een GPS-unit SW update en een GPS parameterisering (ik heb het niet verzonnen) doorgevoerd. Mocht het terugkomen dan moet de GPS (dashboard unit) vervangen worden.

Voor de overige problemen (zoals wireless CarPlay...) helaas geen enkel nieuws.

• Dennisdn
nieuws: 'VW overweegt Golf VIII terug te roepen vanwege problemen infotainmen...

Bah bah, dat doet pijn in Wolfsburg. 56.000 x 6 uur werk vergoeden..... wat is het werkplaatstarief tegenwoordig? Zo’n 100 euro (p/u) zeker wel denk ik. Dan houden ze niet veel meer over op deze geleverde auto’s.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennisdn op 12-01-2021 16:41 ]

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:27
VW is niet de enige, mijn octavia zelfde verhaal gok ik:

Op uw Octavia is een verbeter actie van kracht.
Uw Octavia zou sporadisch foutmeldingen kunnen geven, hiervoor zijn software updates beschikbaar.
De updates nemen 1 dag in beslag.
Graag maak ik met u een afspraak om deze updates te plaatsen.
Ook kunt u bij ons online een afspraak maken.
Werkplaatsafspraak SKODA -

Alvast bedankt ik verneem het graag.

Prettige jaarwisseling en een gezond 2021

• Dennisdn
Volgens mij gebruiken die inderdaad dezelfde systemen ondanks Skoda ze vaak een andere naam geeft.

• Scrtz
Dennisdn schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:56:
Volgens mij gebruiken die inderdaad dezelfde systemen ondanks Skoda ze vaak een andere naam geeft.
Ja is ook allemaal hetzelfde, bij Seat idem. Enige die echt andere systemen gebruikt is Audi, alhoewel ik niet weet of dat bij de nieuwe A1 en A3 ook nog zo is gezien die ook de nieuwste systemen hebben.

• kwondoo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-01 19:55
Hallo!

[Afbeelding]

Heeft bij die 'van mij' ook wat moeite gekost. Na veel pogingen wel gelukt. Heb dacht ik bij mijn WeConnect account wel nog wat gratis dingen toegevoegd (weconnect plus dacht ik), maar weet niet meer of dat nou van invloed was op het activeren.

• kwondoo
Heeft iemand hier een positieve ervaring met het aansturen van de navigatie in een Golf 8 via spraak commando's? Het lukt me maar niet om dat goed voor mekaar te krijgen. Ben benieuwd naar ervaringen.

• JohnDoe77
Tylen schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 07:31:
[...]

Je weet toch wel wat je gekocht hebt???
Zeker, maar dat is niet wat ik vraag... 8)7

Ik vroeg het omdat @Scrtz een opmerking maakte over de led plus verlichting en ik dacht dat er gewoon led in zat. Het is lastig te achterhalen wat het verschil is en al helemaal hoe je dat kunt zien. Iets met all weather en snelweg. Deze lampen doen het ook in ieder weertype en op de snelweg... O-)

[ Voor 42% gewijzigd door JohnDoe77 op 12-01-2021 20:13 ]

• JohnDoe77
Reservoir_Dog schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:43:
[...]

Mooi! Vind die achterkant geslaagd van de nieuwe golf.
Voorkant vind ik minder alsook vind ik het spijtig dat ze geen 3 deurs meer maken.
Ik heb zelf een 7 gti clubsport 3 deurs, denk niet dat ik hem snel ga wegdoen....

Mvg
Tsja driedeurs... heel cool maar verdienen ze geen geld meer aan is de boodschap. Net als de Scirocco!

• JohnDoe77
Dennisdn schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:25:
[...]

Met een verwarmingselement verwarm je niet de 100 meter sneeuwvlokken voor je. Volgens mij wordt daardoor de storing veroorzaakt en niet op de sensor zelf.
Nee dat zit echt in de sensor zelf. Diverse auto’s gereden die daar last van hadden. Nu een Volvo die de sensor wel verwarmd en dat werkt als een malle. Kijkt door de sneeuw heen. 8)

• JohnDoe77
giovanni2903 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 19:52:
Heel mooi ding, vanaf deze maand zullen er wel veel op de snelweg verschijnen. Vorige keer nog aan het "racen" geweest tegen een golf 8 hahah
En waarmee race je dan? Ik heb vorige week nog met een Golf VII GTI geracet, heel vermakelijk! :P Alleen was dat niet in deze Golf!

• giovanni2903
JohnDoe77 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:06:
[...]

En waarmee race je dan? Ik heb vorige week nog met een Golf VII GTI geracet, heel vermakelijk! :P Alleen was dat niet in deze Golf!
mijn mooie golf 7 1.4 tsi met 180pk. vorige keer ook tegen een golf 7 GTE. altijd leuk die wedstrijdjes op de snelweg ongeacht welke auto :D

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• JohnDoe77
Rendiertje schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:04:
[...]

Ik heb dit probleem ook (gehad) met mijn golf. Bij de dealer geweest welke de chip gereset heeft, vervolgens deed hij het wel vlekkeloos.
En met de chip resetten bedoel je nieuwe software update? Bedankt voor je reactie in ieder geval, dat biedt beweging want tot nu toe niets... :*)

• JohnDoe77
giovanni2903 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:07:
[...]

mijn mooie golf 7 1.4 tsi met 180pk. vorige keer ook tegen een golf 7 GTE. altijd leuk die wedstrijdjes op de snelweg ongeacht welke auto :D
Ja zeker! Vooral als ze denken dat je het nooit wint en dan rijd je ze zoek!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-01 09:49
JohnDoe77 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:08:
[...]

En met de chip resetten bedoel je nieuwe software update? Bedankt voor je reactie in ieder geval, dat biedt beweging want tot nu toe niets... :*)
Dat durf ik je niet te zeggen.

• Dennisdn
JohnDoe77 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:04:
[...]

Nee dat zit echt in de sensor zelf. Diverse auto’s gereden die daar last van hadden. Nu een Volvo die de sensor wel verwarmd en dat werkt als een malle. Kijkt door de sneeuw heen. 8)
En in hele harde regen dan? Dan stopt hij er ook soms mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 12-01-2021 20:48 ]

• Scrtz
JohnDoe77 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:00:
[...]

Zeker, maar dat is niet wat ik vraag... 8)7

Ik vroeg het omdat @Scrtz een opmerking maakte over de led plus verlichting en ik dacht dat er gewoon led in zat. Het is lastig te achterhalen wat het verschil is en al helemaal hoe je dat kunt zien. Iets met all weather en snelweg. Deze lampen doen het ook in ieder weertype en op de snelweg... O-)
Ja je hebt er 3 en de verschillen lijken mij (al weet ik het niet 100% zeker)
- 'led' (standaard) met enkel een horizontale dagrijverlichting strip en halogeen achtige schijnwerpers
- 'Led plus' echte LED units binnenin de koplamp en het omgekeerde U profiel achtige dagrijverlichting
- 'Matrix led' ook echte LED units maar met 22 individuele LED's en bij een GTI/GTE de rode/blauwe bies doorgetrokken + 3D design achterlichten en dynamische knipperlichten voor+achter

Snap persoonlijk niet echt waarom er altijd zoveel keus moet zijn. Of hou het dan op LED Plus en Matrix led als optie ofzo.
kwondoo schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:12:
Heeft iemand hier een positieve ervaring met het aansturen van de navigatie in een Golf 8 via spraak commando's? Het lukt me maar niet om dat goed voor mekaar te krijgen. Ben benieuwd naar ervaringen.
Nog niet geprobeerd, binnenkort eens doen. Maar ben nooit zo'n voorstander geweest van spraakbesturing.

• JohnDoe77
Dennisdn schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:46:
[...]

En in hele harde regen dan? Dan stopt hij er ook soms mee.
Met de Volvo nog niet gemerkt maar misschien heeft het niet hard genoeg geregend. De BMW deed het door echte slagregen overigens wel prima. Misschien toch verschil in kwaliteit van sensoren en camera’s?

• Dennisdn
JohnDoe77 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:38:
[...]

Met de Volvo nog niet gemerkt maar misschien heeft het niet hard genoeg geregend. De BMW deed het door echte slagregen overigens wel prima. Misschien toch verschil in kwaliteit van sensoren en camera’s?
Mwah, het systeem is niet heel veel beter. De Volvo V60 van mijn vriendin kan niet in onze garage omdat hij de afrit ziet als een afgrond. Uiteindelijk gaat het wel, maar telkens met de tanden in het stuur nadat ie vol op de rem is gegaan.

• kwondoo
Scrtz schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:56:

[...]

Nog niet geprobeerd, binnenkort eens doen. Maar ben nooit zo'n voorstander geweest van spraakbesturing.
Iemand in het nieuwsartikel over de Golf 8 infotainment heeft de oplossing gegeven: je moet commando 'land wijzigen' geven, Nederland noemen, en daarna plaats + straatnaam + huisnummer. Dat werkte voor mij 3 uit 4 keer. Een aanzienlijk betere score!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:30

Christiano007

Ich bin der champion

Een paar vraagjes

Een Golf 7 of 7,5. Is dat qua betrouwbaarheid veel verschil of is het alleen optisch en het multimediasysteem?

En de kofferbak van een Polo 2018 versie vs Golf 7/7.5 , is dat een enorm verschil of valt dat heel erg mee in de praktijk?

En de laatste vraag, de zitruimte achterin voor een maxi-cosi, veel verschil tussen de polo 2018 en de Golf 7/7.5 ?

Vanwaar deze vragen, heb zelf een Clio Estate uit 2018, helemaal tevreden over, maar de achterbank is eigenlijk best krap met een maxi-cosi.. Alleen de kofferbak is wel redelijk groot (heb ook een focus wagon gehad, die was qua kofferbak heel ruim maar ook de achterbank was best krap.

Ter land, ter zee en in de kroeg

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09:24

MLLL

Palm Treo 650

Christiano007 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:10:
Een paar vraagjes

Een Golf 7 of 7,5. Is dat qua betrouwbaarheid veel verschil of is het alleen optisch en het multimediasysteem?

En de kofferbak van een Polo 2018 versie vs Golf 7/7.5 , is dat een enorm verschil of valt dat heel erg mee in de praktijk?

En de laatste vraag, de zitruimte achterin voor een maxi-cosi, veel verschil tussen de polo 2018 en de Golf 7/7.5 ?

Vanwaar deze vragen, heb zelf een Clio Estate uit 2018, helemaal tevreden over, maar de achterbank is eigenlijk best krap met een maxi-cosi.. Alleen de kofferbak is wel redelijk groot (heb ook een focus wagon gehad, die was qua kofferbak heel ruim maar ook de achterbank was best krap.
Waarom geen Megane als je tevreden bent over je Renault?

• Famous
Een schaamteloze kopie & paste van het Polo forum
Niet de beste locatie of weersomstandigheden maar wel net schoon :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aR_pXipr37Azw4zljXpNuWkh8Go=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c7gQjtx0NucXLeRolrt8ij7M.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h3s2FcqAaM7fTSl4t-3ePBRM_Wg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dLBGvhau6zXfKmNJYqD5z9c8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oVAHl-8jkCTtgJNAC3yy2p0-JrQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v9K6ty3KdecCYyaPd2dDAVoD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CgJaWn0RcuTcSdRd5SnEQsJ3NeY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zJhD62v2Yh1G6oYixaHlafPn.jpg?f=fotoalbum_large

Toch wel erg blij dat ik voor de Sportsline gegaan ben, net wat lager kan die goed hebben!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:47

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

JTB81 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:44:
Hoe kom ik erachter of er voor mijn MIB3 een nieuwe software-update is? Ik hoop dat ik ooit nog eens gebruik kan maken van draadloze apple carplay... Ik heb nu 0156 erop staan.
Draadloos is op dit moment naderhand niet mogelijk op deze modellen en de kans dat het naderhand nog zal gebeuren is nihil. Er ontbreekt de nodige hardware voor in het systeem als deze van de 1e generatie MIB3 is. Dit heb ik begrepen van de MIB experts die ermee sleutelen

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

• Antera

Antera

Christiano007 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:10:
Een paar vraagjes

Er zit alleen uiterlijke verschillen in en het media systeem is wat geupgrade en zo ook wat andere zaken zoals een AID op een 7.5 mogelijk. Maar verder maakt het elkaar kwa techniek en carroserie niets.

Omtrent kofferbak is die van de Golf wel een stukje ruimte dan van de Polo.

golf 380-1270 liter
Polo 355-1125 liter

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-01 19:44
Antera schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:56:
[...]

Draadloos is op dit moment naderhand niet mogelijk op deze modellen en de kans dat het naderhand nog zal gebeuren is nihil. Er ontbreekt de nodige hardware voor in het systeem als deze van de 1e generatie MIB3 is. Dit heb ik begrepen van de MIB experts die ermee sleutelen
Er is niets naderhands aan, hij is verkocht met draadloze apple carplay.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

• Antera

Antera

JTB81 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:02:
[...]

Er is niets naderhands aan, hij is verkocht met draadloze apple carplay.
Dan rondje dealer. Al weten die ook niet altijd wat ze verkopen :-)

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-01 19:44
Antera schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:15:
[...]

Dan rondje dealer. Al weten die ook niet altijd wat ze verkopen :-)
Dat klopt, ze kunnen beter softwareontwikkelaars in dienst nemen bij de dealer denk ik wel eens.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
@Famous mooie wagen, ik zou alleen kijken of je die antenne op je dak eens kan vervangen voor een mooie vin?

• Famous
GeeMoney schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:34:
@Famous mooie wagen, ik zou alleen kijken of je die antenne op je dak eens kan vervangen voor een mooie vin?
Dat is iets wat mij eigenlijk niet 'stoort'.
Misschien omdat ik er wat slechte ervaringen over gelezen heb.

Kan het pieletje zo eraf draaien en het ontvangst blijft goed, misschien iets voor de zomermaanden :+ :9

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-01 17:04
GeeMoney schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:34:
Het is juist die vin op mijn dak die mij stoort 8)7. Dan heb je een wagen waarbij de radioantenne weggewerkt zit, maar dan moet er zo'n vin worden gemonteerd voor de GPS. :?
Die laatste gebruik ik trouwens ook al niet meer, omdat ik de radio had vervangen door een RCD330.

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:00
Soullancer schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:45:
2 vraagjes voor de techneuten onder ons.
Voorruit verwarming wordt via een menu ingeschakeld op de Passat en Tiguan vanaf 2016.

Kan je:
Een oud type voorruit verwarming (met draadjes) simpelweg vervangen door een nieuwere ruit met een warmte folie laag.

Kan je:
Een VW model zoals de Tiguan of Passat vanaf 2016 die niet uitgerust is met voorruit verwarming, 'simpel' de optie geven door er een ruit met verwarming in te zetten? Uiteraard coderen, en aansluiten..(als dat überhaupt makkelijk gaat)
Iemand? :o

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 15:53
Wat ik erover kan vinden (Google "Retrofit Heated Front Window Volkswagen") is dat het niet al te moeilijk zou moeten zijn, maar je zit wel met het aanleggen van de bedrading + toevoegen van relais aangezien er toch een 'redelijke grote' stroom gevraagd wordt door de ruit.
Het ligt dan ook nog aan je model of je dashboard-paneel aangepast moet worden. In mijn Golf 7.5 gaat dit volledig via het media-systeem, dus zou het dashboard niet aangepast moeten worden. In andere modellen kan dit wel nodig zijn.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Bij mijn T-Roc modeljaar 2020 heb ik sinds mijn telefoon (Samsung Galaxy S10+) op Android 11 draait het issue dat het mediasysteem geen internet meer krijgt via de hotspot van de telefoon. Dit terwijl de hotspot zelf met elk ander apparaat prima werkt

Nu weet ik dat dit probleem eerder al speelde met diverse andere telefoons. Oplossing was toen om de software van de Discovery Media te laten downgraden van 0890 of 0891 naar 0876. Ik heb op dit moment versie 0891 draaien.

Weet iemand hier of er inmiddels al nieuwere software is voor de Discovery Media MIB 2? En zo ja kun je die eventueel ook zelf installeren? Dealer doet namelijk erg moeilijk over dit soort dingen...

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 14-01-2021 12:55 ]

• Alsjemenou
  • Laatst online: 07-01 15:35
Vraagje over een oudere Volkswagen Touran uit 2015 (5T):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/r9wOnN0.jpg

Zoals je kunt zien heeft de mijne wel soort-van LED achterlampen, maar deze zijn lang niet zo sexy als dit deze:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gsnd3p3.jpg

Nu heb ik de typenummers voor deze achterlichten gevonden (gedeelte: http://www.recsoparts.nl/...5TA945207-5TA945207A.html), maar heeft iemand ervaring met het 1-op-1 vervangen van de achterlichten? Zijn de sockets/plugs volledig compatibel met elkaar?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Da's zo'n beetje het zelfde verhaal als met de Golf / Passat etc. Daar moet voor gecodeerd worden ook.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Alsjemenou
  • Laatst online: 07-01 15:35
The Eagle schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:50:
Da's zo'n beetje het zelfde verhaal als met de Golf / Passat etc. Daar moet voor gecodeerd worden ook.
Heb je het over de achterlichten of het verhaal van @ik222?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Alsjemenou Over de achterlichten. Staat me bij dat die vraag of in dit topic, OF in het VCDS topic al eens voorbij is gekomen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb onlangs mijn navigatie ge-update van mij Golf 7 (2013). Maar er staan nu vreemde puntjes op de kaart en gele vlakken (straat naam?)

Is dit de bedoeling?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SYC4CicPcZxoC0mwlW-5REe_4jc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2IAo5rebGPRTXESgmrW3Vxjb.jpg?f=fotoalbum_large

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-01 16:58
giovanni2903 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:43:
[...]

welke kleur heb je besteld eigenlijk? Ben benieuwd naar je wagen :D
Vandaag opgehaald bij de Dealer.
Delphin Grey

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nuPZhPhHfv-3eHtnY4WNHA0UOfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d0gsgdbmciemPZHffQ5Pbh0g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LEcK_wWLZtfRh6HAFzP-X2m0A8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9SDgwjIYXoWaeylNkEhCgZXx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nk8WLCNnsXGyq0D1oqgcLqGc19M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ImzcrhMRmYvtUOYnR5xQJtc0.jpg?f=fotoalbum_large

• giovanni2903
zag net voor het eerste een golf 8 in het donker met die lichtgevende streep voorop. ziet er cool uit. valt me ook wel op dat bijna iedereen een grijze golf 8 koopt (en die zie ik ook alleen maar).

• JohnDoe77
giovanni2903 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 23:46:
zag net voor het eerste een golf 8 in het donker met die lichtgevende streep voorop. ziet er cool uit. valt me ook wel op dat bijna iedereen een grijze golf 8 koopt (en die zie ik ook alleen maar).
Wij hebben gewoon saai zwart, :*) Maar wel met een R-line pakket. Ziet er erg goed uit met getinte ramen achter. Alleen tot nu toe in vijf dagen 35 Km gereden en dat was op dag 1.... O-)

Overigens; het We Connect problem (didn’t connect) is opgelost; Pon heeft de app een update bpgegeven begreep ik. In ieder geval doet hij het. Wel jammer dat alleen de hoofd gebruiker de auto status en locatie kan zien. En één gek ding; volgens de app branden de lampen maar die staan gewoon uit... :?

• giovanni2903
JohnDoe77 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 00:08:
[...]

Wij hebben gewoon saai zwart, :*) Maar wel met een R-line pakket. Ziet er erg goed uit met getinte ramen achter. Alleen tot nu toe in vijf dagen 35 Km gereden en dat was op dag 1.... O-)

Overigens; het We Connect problem (didn’t connect) is opgelost; Pon heeft de app een update bpgegeven begreep ik. In ieder geval doet hij het. Wel jammer dat alleen de hoofd gebruiker de auto status en locatie kan zien. En één gek ding; volgens de app branden de lampen maar die staan gewoon uit... :?
zekesr, r-line pakket maakt van een saaie standaard auto iets veel mooiers

• GerCor

GerCor

Timo002 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:17:
Ik heb onlangs mijn navigatie ge-update van mij Golf 7 (2013). Maar er staan nu vreemde puntjes op de kaart en gele vlakken (straat naam?)

Is dit de bedoeling?
[Afbeelding]
Nee. Ik zou even alle POI's uitschakelen.

• Henkiejoo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-09-2025
Hi, sinds deze week rij ik een nieuwe Tiguan.

Daar heb iets vreemds met de keyless entry. Het ontgrendelen gaat prima, het vergrendelen niet.

Is er voor zover jullie weten een setting waarmee je dat kan instellen?
Het is toch gewoon contact uit, uitstappen en even de deurhendel aanraken?

• GerCor

GerCor

Henkiejoo schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:55:
Hi, sinds deze week rij ik een nieuwe Tiguan.

Daar heb iets vreemds met de keyless entry. Het ontgrendelen gaat prima, het vergrendelen niet.

Is er voor zover jullie weten een setting waarmee je dat kan instellen?
Het is toch gewoon contact uit, uitstappen en even de deurhendel aanraken?
Vergrendelen, buitenkant deurhendel bij het streepje. Ontgrendelen, binnenkant deurhendel.

• Henkiejoo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-09-2025
@GerCor Soms kan het zo simpel zijn :) _/-\o_

Overigens: ik ben vandaag aan het bekijken wat er aan de instellingen-kant allemaal mogelijk is.
Erg duidelijk is het niet.

Ik heb een gratis online abonnement aangevinkt (alleen voor het eerste jaar gratis denk ik).
Personalisatie ingesteld, maar geen idee welke zaken je kan personaliseren.

VW connect app werkt wel, maar het lijkt erop dat er geen enkele dienst is geactiveerd.
Mijn VW app zegt dat ik geen connected auto heb 8)7

De handleiding is nogal onleesbaar en natuurlijk gemaakt voor alle uitrustingsniveau's. Wordt ik ook niet veel wijzer van.

Ben wel blij met de draadloze android auto maar daarbij heb ik gemerkt dat de connectie niet erg stabiel is.

Wie kan me een beetje op weg helpen om door het bos te bomen te zien?

[ Voor 93% gewijzigd door Henkiejoo op 16-01-2021 15:59 ]

• Scrtz
giovanni2903 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 00:14:
[...]

zekesr, r-line pakket maakt van een saaie standaard auto iets veel mooiers
Vond het verschil wel best klein met een full option R-line en een GTE. Als je alle standaardopties van de GTE meeneemt bij een R-line scheelt het nog geen 2000 euro, vandaar dat ik fijn de GTE genomen heb. De 1.5 150pk had ik ook al in de vorige 7.5 r-line dus was wel toe aan wat snellers :P
JohnDoe77 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 00:08:
[...]

11 dagen geleden mijn GTE opgehaald en staan nu bijna 900km op!

• GerCor

GerCor

Henkiejoo schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:08:
@GerCor Soms kan het zo simpel zijn :) _/-\o_

Overigens: ik ben vandaag aan het bekijken wat er aan de instellingen-kant allemaal mogelijk is.
Erg duidelijk is het niet.

Ik heb een gratis online abonnement aangevinkt (alleen voor het eerste jaar gratis denk ik).
Personalisatie ingesteld, maar geen idee welke zaken je kan personaliseren.

VW connect app werkt wel, maar het lijkt erop dat er geen enkele dienst is geactiveerd.
Mijn VW app zegt dat ik geen connected auto heb 8)7

De handleiding is nogal onleesbaar en natuurlijk gemaakt voor alle uitrustingsniveau's. Wordt ik ook niet veel wijzer van.

Ben wel blij met de draadloze android auto maar daarbij heb ik gemerkt dat de connectie niet erg stabiel is.

Wie kan me een beetje op weg helpen om door het bos te bomen te zien?
Ik zou zeggen: je hebt de auto net. Neem even de tijd om een auto te leren kennen. Wij hebben geen flauw idee welke configuratie jij hebt. Daarnaast. Als je specifiek iets zoekt, kijk dan even op YouTube. Heb ikzelf ook gedaan. Filmpjes zijn vaak veel makkelijker te begrijpen dan wanneer iemand iets opschrijft.

• Mir64za
Beste Tweakers,

Wellicht weet iemand het antwoord ik heb mij zelf suf gezocht youtube filmpjes posts ect.

Maar ik kom niet verder ik heb op dit moment een golf 8. met de standaard compsation media dus geen discover pro auto heeft alleen app connect.

Nu probeer ik mijn iphone 12 pro aan te sluiten wireless apple carplay hij ziet de telefoon wel alleen de carplay optie blijft greyed out.

Overigens heb ik We Connect nog niet geactiveerd maar volgens mij mag het niet daar mee te maken hebben zou je zeggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yuBeBzX6CGt0Cp9ZEhIOsg9YF0g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dFzCRhY5c4MBJ98cBxO7c0Zi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KwjkMoJYTpy-2-Un1y6EfDFvCNc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tzcnw74eYgtO0t3v72RtPx45.jpg?f=fotoalbum_large

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-01 22:36
En doet die het een kabel wel ?

• CeesKees
  • Laatst online: 10:41

CeesKees

I rest my Kees

CarPlay kan niet draadloos volgens mij.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Mir64za schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:07:
Beste Tweakers,

Wellicht weet iemand het antwoord ik heb mij zelf suf gezocht youtube filmpjes posts ect.

Maar ik kom niet verder ik heb op dit moment een golf 8. met de standaard compsation media dus geen discover pro auto heeft alleen app connect.

Nu probeer ik mijn iphone 12 pro aan te sluiten wireless apple carplay hij ziet de telefoon wel alleen de carplay optie blijft greyed out.

Overigens heb ik We Connect nog niet geactiveerd maar volgens mij mag het niet daar mee te maken hebben zou je zeggen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je wifi en bluetooth staat aan op je telefoon?
En bij je Instellingen -> Algemeen -> Carplay staat daar nu je navigatie genoemd? Als je daarop klikt gaat hij ook verbinden en/of instellingen weergeven.

Ik weet eigenlijk niet of je een aanvullende optie moet hebben op je Golf voor Carplay maar ik vermoed van wel, heb je niet iets als Smartphone Interface op de optielijst?

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:30

Christiano007

Ich bin der champion

MLLL schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:37:
[...]

Waarom geen Megane als je tevreden bent over je Renault?
Geen idee, Golf oogt gewoon praktisch :)

Voornamelijk de kofferbak en de achterbank zijn belangrijk voor mij.

Ik zie wel sites voor buitenmaten van auto's, maar niet echt de binnenmaten. Zo zou ik wel eens graag de achterbank van een Polo 2018 vergelijken met een Golf 2014/2018 voor de maxi-cosi. Nu past dat in de clio ook wel, maar de bijrijdersstoel moet toch aardig naar voren om de kleine wat beenruimte te geven.

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Tylen

Tylen

Famous schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:44:
Een schaamteloze kopie & paste van het Polo forum
Niet de beste locatie of weersomstandigheden maar wel net schoon :p

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Toch wel erg blij dat ik voor de Sportsline gegaan ben, net wat lager kan die goed hebben!
Wow. Hele mooie auto. Dat is precies iets wat ik graag zou kopen voor mijn vrouw. Mooie velgen ook. 👍🏻👍🏻👍🏻

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11-2025

MeltedForest

Lenny-t

Tylen schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:28:
[...]

Wow. Hele mooie auto. Dat is precies iets wat is graag zou kopen voor mijn vrouw. Mooie velgen ook. 👍🏻👍🏻👍🏻
Zeg je nou dat ie een vrouwen auto heeft gekocht? :P

• Scrtz
Mir64za schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:07:
Beste Tweakers,

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kan zijn dat de composition media geen wireless carplay ondersteund. Wellicht dat dat evt via een losse optie moet? De 'pro' heeft het wel. Probeer in ieder geval wired eens.

• Tylen

Tylen

MeltedForest schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:31:
[...]

Zeg je nou dat ie een vrouwen auto heeft gekocht? :P
Ja eigenlijk wel 😅

• Famous
Tylen schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:28:
[...]

Wow. Hele mooie auto. Dat is precies iets wat ik graag zou kopen voor mijn vrouw. Mooie velgen ook. 👍🏻👍🏻👍🏻
Thanks!
Nu met de verlaging is het imo af, staat echt een heel stuk beter.

Donderdag mag die voor de eerste beurt na bijna een jaartje in bezit, tot zo ver nog erg blij mee :) !

Mag alleen snel lente worden want de grip is echt ver te zoeken :+

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-01 20:48

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Even een vraag: Golf 7, op het dashboard ligt regelmatig een soort wit poeder. Duidelijk dikker dan stof, maar kleiner dan bijv. een suikerkorrel. Ik maak het interieur regelmatig schoon, en dan valt het me op. Vanmiddag kwam er een hele zwik uit de ventilatie opening onder de voorruit bij het aanzetten van de ventilatie. Het komt al langere tijd voor. Auto heeft in september een beurt gehad bij de dealer, waarbij ook het interieurfilter is vervangen. Kent iemand dit, en weet hoe ik dit kan oplossen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJtbgcCMGhvtrU2a3j-n2_6r1uI=/100x75/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/j7ul8QK7RAaCTz06cByLaJqA.gif?f=fotoalbum_small

[ Voor 3% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 17-01-2021 23:30 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09:24

MLLL

Palm Treo 650

BeQuietAndDrive schreef op zondag 17 januari 2021 @ 23:29:
Even een vraag: Golf 7, op het dashboard ligt regelmatig een soort wit poeder. Duidelijk dikker dan stof, maar kleiner dan bijv. een suikerkorrel. Ik maak het interieur regelmatig schoon, en dan valt het me op. Vanmiddag kwam er een hele zwik uit de ventilatie opening onder de voorruit bij het aanzetten van de ventilatie. Het komt al langere tijd voor. Auto heeft in september een beurt gehad bij de dealer, waarbij ook het interieurfilter is vervangen. Kent iemand dit, en weet hoe ik dit kan oplossen?

[Afbeelding]
Voormalige drugsdealer auto geweest? :Y
*O* . 100% pure columbian cocaine , discoshit.

• Tylen

Tylen

[Afbeelding]
Leent je zoon de auto af en toe??

• Dennisdn

[Afbeelding]
Bij Dienst Domeinen gekocht?

• Mir64za
GeeMoney schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:48:
[...]

Je wifi en bluetooth staat aan op je telefoon?
En bij je Instellingen -> Algemeen -> Carplay staat daar nu je navigatie genoemd? Als je daarop klikt gaat hij ook verbinden en/of instellingen weergeven.

Ik weet eigenlijk niet of je een aanvullende optie moet hebben op je Golf voor Carplay maar ik vermoed van wel, heb je niet iets als Smartphone Interface op de optielijst?
Ik heb het uiteindelijk gevonden de Composition media ondersteunt geen draadloos carplay omdat die de WIFI Module mist die de Discover Pro wel heeft.

Heb maar een USB-C naar lighting extra besteld.

Toch bedankt allemaal!

• Dennisdn
Mir64za schreef op maandag 18 januari 2021 @ 07:34:
[...]

Ik heb het uiteindelijk gevonden de Composition media ondersteunt geen draadloos carplay omdat die de WIFI Module mist die de Discover Pro wel heeft.

Heb maar een USB-C naar lighting extra besteld.

Toch bedankt allemaal!
De Media heeft dezelfde wifi-module als de Pro. Heb je bij het bestellen van de auto wel de optie App-connect aangevinkt? Zo niet, dan kan dat achteraf.
https://shop.volkswagen.n...ty/5G0054830A-app-connect

[ Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 18-01-2021 07:41 ]

Pagina: 1 ... 46 ... 142 Laatste