Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 39 ... 142 Laatste
Acties:

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:56
Will_M schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:16:
We hebben zelf een chalet in Kitzbühel en ik stond daar afgelopen voorjaar met een setje 17" Continental All-Seasons. We rijden vandaar uit wel eens richting Gerloss.... Heb die banden VERVLOEKT!!!

Normaal rijd ik daar, met goede winterbanden, gewoon door tot in Köninsleiten maar met deze set banden ging dat niet zonder kettingen te trekken.... Dus dan maar overstappen op de bus bij het tolpunt van de Gerlosspass.

P.S. M'n Tiguan staat op 255/40R20 in de zomer (Suzaka Black velgen) en daar ga ik sowieso niet mee rijden in de winter. Kettingen trekken op die velgen is niet echt 'done' IMHO.
Heb je dan zomerbanden in de zomen en AllSeason banden in de winter :?
roland kroes schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:53:
Ik ben meteen naar all season gegaan. Was het een beetje beu, om extra velgen en banden aan te schaffen.
Als je de juiste set kiest, kan je er bijna overal mee uit te voeten.
Ga je met sneeuw de bergen in, zou ik toch voor een echte winterband gaan.
Ja, dat ben ik dus ook beu. Extra velgen kopen, 2 keer per jaar wisselen, banden die je niet kan "op" rijden...

Maar ik vind het zo stom om voor 1 keer per jaar winterbanden te kopen ipv all-season. Meestal ligt er in het dal toch geen sneeuw op de wegen. We hebben het tot nu toe 1 keer gehad dat we winterbanden echt nodig hadden en twijfelden om de kettingen op te leggen...

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
mathias82 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:34:
[...]

Heb je dan zomerbanden in de zomen en AllSeason banden in de winter :?

[...]

Ja, dat ben ik dus ook beu. Extra velgen kopen, 2 keer per jaar wisselen, banden die je niet kan "op" rijden...

Maar ik vind het zo stom om voor 1 keer per jaar winterbanden te kopen ipv all-season. Meestal ligt er in het dal toch geen sneeuw op de wegen. We hebben het tot nu toe 1 keer gehad dat we winterbanden echt nodig hadden en twijfelden om de kettingen op te leggen...
Rare jongens, die lui bij een LeaseMaarschappij :*)

Maar inderdaad: Ik heb dus all-seasons op velg voor in de wintermaanden 'gekregen' want dat schijnt 'goedkoper' te zijn 8)7

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mafklappers. Was ik in jouw geval niet mee akkoord gegaan.

Je moet winterbandene en beetje zien als svhoenen voor je auto: in de zomer lekker op Converse gympies, in de winter trek je laarzen of iig dichte schoenen aan. In de winter met dichte schoenen is prima voor de regen, maar in de sneeuw ga je glijden, en met gympies krijg je naast glijden sowieso kletsnatte voeten :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
The Eagle schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:16:
Mafklappers. Was ik in jouw geval niet mee akkoord gegaan.

Je moet winterbandene en beetje zien als svhoenen voor je auto: in de zomer lekker op Converse gympies, in de winter trek je laarzen of iig dichte schoenen aan. In de winter met dichte schoenen is prima voor de regen, maar in de sneeuw ga je glijden, en met gympies krijg je naast glijden sowieso kletsnatte voeten :P
Tsja, Ik had helaas ook weinig keuze doordat die banden bij levering op de 17" velgen lagen en er geen andere set échte winterbanden beschikbaar was bij de dealer. Die 20" velgen had ik er bij levering (30-November 2019) al bewust onderuit laten houden.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:55
Ze hadden daar altijd wel een dingetje dat van oktober tot maart de auto’s niet op zomerbanden de fabriek mogen verlaten. Sowieso als je hem zelf bij de fabriek op wilt halen krijg je hem dan op all seasons. Maar wellicht doen ze inmiddels gewoon alle auto’s ermee voorzien.

• mathias82
Goed, ik zal dan maar voor winterbanden gaan, safety first...

Is dit een goede aanbieding of kan het beter: https://www.jdbandenvelge...n-winterbanden-conti.html

• mathias82

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:46
mathias82 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 14:03:

Is dit een goede aanbieding of kan het beter: https://www.jdbandenvelge...n-winterbanden-conti.html
Met de prijs is niets mis mee. De banden op de afbeelding zijn van de eerste helft van 2016/2015, vers is dus anders.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Niet iedereen zit 24/7 achter de computer/op zijn telefoon/... ;)
mathias82 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 14:03:

"ZGAN" , met banden uit 2015, profieldiepte geven ze niet weer ("ZGAN"), mogen ze wel iets meer duidelijkheid geven. Aan fe hand van dr leeftijd van de banden zouden ze reeds 5 winters gebruikt kunnen zijn (2015-2016, 2016-2017, 2017-2018, 2018-2019, 2019-2020). Banden drogen ook uit, ook al leggen ze geen kilometers af.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• mathias82
MK_ schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:42:
[...]

Niet iedereen zit 24/7 achter de computer/op zijn telefoon/... ;)

[...]

"ZGAN" , met banden uit 2015, profieldiepte geven ze niet weer ("ZGAN"), mogen ze wel iets meer duidelijkheid geven. Aan fe hand van dr leeftijd van de banden zouden ze reeds 5 winters gebruikt kunnen zijn (2015-2016, 2016-2017, 2017-2018, 2018-2019, 2019-2020). Banden drogen ook uit, ook al leggen ze geen kilometers af.
Hehe ik weet het, beetje ongeduldig >:)

Bedankt voor je reactie. Ik had niet gezien dat ze van 2015 zijn. Hoe kan je dat zien, dat staat toch niet in de advertentie of lees ik erover? Zijn er andere sites die aan te raden zijn om winterbanden + velgen te kopen?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
mathias82 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:45:
[...]

Hehe ik weet het, beetje ongeduldig >:)

Bedankt voor je reactie. Ik had niet gezien dat ze van 2015 zijn. Hoe kan je dat zien, dat staat toch niet in de advertentie of lees ik erover? Zijn er andere sites die aan te raden zijn om winterbanden + velgen te kopen?
Als je die hele set 'as-is' voor €300,- minder over kunt nemen nadat je zegt dat je gezien hebt dat die banden al bijna 6 jaar oud zijn..... Gewoon Doen!!!

DOT codes op de banden zijn zichtbaar.... Dus ook de leeftijd van de banden.

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 11-10-2020 17:53 ]

• AndRo555
xxyy met xx week nummer en yy laatste twee cijfers van het jaarttal. (een halve spaak verder van het einde van wintercontact, dicht tegen de velg).

Volgens mij koop je beter zoiets:
https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lr
Zet je er dan deftige nieuwe banden op:
https://www.autobandenmar...tails=Ordern&typ=R-370075

Ben je 490 + 600 (130+20stuk) kwijt. (minder als je nog kan afdingen op de velgen)
En dan heb je 4 zomerbanden die je ofwel kan doorverkopen ofwel (mits zelf onderzocht op goede staat) verder gebruiken in de zomer.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@AndRo555 Die velgen zijn gewoon "oké" ... Die banden (waarschijnlijk) ook nog wel maar daarvoor ga je tweedehands niets meer (willen) betalen omdat je ze wilt vervangen....

Dat je ze dan gewoon laat liggen op de velg én er nog twee/drie seizoenen mee door gaat rijden hoeft de verkoper niet te horen van je (maar stiekem weet hij/zij dat ook wel) :9

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 11-10-2020 18:01 ]

• mathias82
Will_M schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:49:
[...]

Als je die hele set 'as-is' voor €300,- minder over kunt nemen nadat je zegt dat je gezien hebt dat die banden al bijna 6 jaar oud zijn..... Gewoon Doen!!!

DOT codes op de banden zijn zichtbaar.... Dus ook de leeftijd van de banden.
Stond er niet eerst 200€ minder? ;) Ik ga ze een mailtje sturen om dit voor te stellen, maar 300€ minder gaan ze niet mee akkoord gaan denk ik, het zijn uiteindelijk ook originele VW velgen.
AndRo555 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:50:
xxyy met xx week nummer en yy laatste twee cijfers van het jaarttal. (een halve spaak verder van het einde van wintercontact, dicht tegen de velg).

Volgens mij koop je beter zoiets:
https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lr
Zet je er dan deftige neiuwe banden op:
https://www.autobandenmar...tails=Ordern&typ=R-370075

Ben je 490 + 600 (130+20stuk) kwijt. (minder als je nog kan afdingen op de velgen)
En dan heb je 4 zomerbanden die je ofwel kan doorverkopen ofwel (mits zelf onderzocht op goede staat) verder gebruiken in de zomer.
Ik ga eerst proberen wat @Will_M voorstelt. Dan heb ik ineens velg + band waar ik nog een paar jaar mee voort kan.

Wel goed dat jullie gezien hadden dat de banden van 2015 zijn. Hoe lang kan je veilig met banden rijden? Ik lees op internet 5 à 10 jaar, da's wel een groot verschil natuurlijk...

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@mathias82 Ik schreef inderdaad eerst €200,- maar met dat bedrag moet je zelf ook andere banden aan gaan schaffen + op velg laten monteren / balanceren én de oude banden netjes afvoeren (neem aan dat je dat niet zelf kunt in je eigen garage / op je eigen oprit ;) ).

Qua veiligheid: Ik ga er vanuit dat je géén F1 gaat rijden met zo'n setje banden en dat je er ook niet mee gaat 'Stoeprand-Bouncen' .... Dan is zo'n setje banden uit 2015 gewoon nog wel goed voor de komende jaren voor je ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Will_M op 11-10-2020 18:10 ]

• mathias82
Will_M schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:05:
@mathias82 Ik schreef inderdaad eerst €200,- maar met dat bedrag moet je zelf ook andere banden aan gaan schaffen + op velg laten monteren / balanceren én de oude banden netjes afvoeren (neem aan dat je dat niet zelf kunt in je eigen garage / op je eigen oprit ;) ).

Qua veiligheid: Ik ga er vanuit dat je géén F1 gaat rijden met zo'n setje banden en dat je er ook niet mee gaat 'Stoeprand-Bouncen' .... Dan is zo'n setje banden uit 2015 gewoon nog wel goed voor de komende jaren voor je ;)
Ok tnx. Ik ga het voorstellen aan die shop en zal wel zien hoe (of) ze reageren.

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-01 16:20
Dennisdn schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:28:
[...]

Let er dan wel op dat je all-seasons mét het sneeuwlogo hebt. “Gewone” all-seasons hebben alleen MS zonder logo, die mogen niet meer. Maar praktisch: uit ervaring weet ik net als Will dat je met all-seasons (incl sneeuwlogo) nergens komt in échte sneeuw.
En met winterbanden dan wel? Winterbanden helpen bij glad wegdek en regen, maar toch niet als er 20 cm sneeuw is gevallen?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Flipking94 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:47:
[...]

En met winterbanden dan wel? Winterbanden helpen bij glad wegdek en regen, maar toch niet als er 20 cm sneeuw is gevallen?
Laat ik je zeggen dat ik met een Klébér HP2 of 3 KrisAlp gewoon zonder kettingen naar boven had kunnen rijden.... En dat zijn banden die in NL vervloekt worden (helaas).

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:27
toevallig dat het hier nu net over all-season banden gaat. ik wil binnenkort de michelin banden (crossclimate) ervan aanschaffen voor mn golf 7. heeft 1 van jullie ervaring met deze auto+banden? Op mn seat ibiza van 2005 had ik ze ook en vond ik het echt goeie/stille banden. maar dit kan voor een golf7 natuurlijk totaal anders zijn. rij nu op continental zomerbanden en dat vind ik net een te groot risico om 365 dagen per jaar mee te rijden en ga geen velgen aanschaffen en2x per jaar een bandenwissel doen :)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:23

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:24
Ik ben bang dat nu weer de periodieke discussie kan gaan worden opgestart..... Maar ik word echt niet vrolijk van de testresultaten. Twee van de vijf sterren? Werkelijk? Onder mijn auto gaan sowieso banden met een resultaat van 4 uit 5!

@giovanni2903 Ik doe dat dus wel. Heb twee sets velgen/banden. Ik koop mijn (gebruikte) auto’s op zomerbanden en ga naar marktplaats op zoek naar een (bij zéér sterke voorkeur zelfde) set velgen met winterbanden waar net een of twee millimeter vanaf is. Helaas heb ik dit jaar geen zelfde set kunnen vinden, maar wel een erg mooie al zeg ik het zelf. Zo kun je voor een 2 of 3 honderd euro klaar zijn.

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:43
Gluten Parody schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:22:
[...]

Hoe rijdt de Polo tov de Golf 7, merk je veel verschil in comfort/rijgeluid?
De Golf 7.5 was iets rijker uitgerust, maar daar even doorheen prikkend dan ;)

Kan er nog niet heel veel over zeggen, pas 1 serieus ritje mee gemaakt. Je merkt dat het allemaal net even iets kleiner en lichter is, net even wat minder solide op de snelweg. In de stad omgekeerd en is het best fijn zo'n 'klein' wendbaar wagentje.

Zou je vooral aanraden ze naast elkaar te proefrijden als je er over twijfelt - ik kan er na <200km nog niet extreem veel over zeggen.

• mathias82
mathias82 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:58:
[...]

Ok tnx. Ik ga het voorstellen aan die shop en zal wel zien hoe (of) ze reageren.
Webshop reageert niet.
De (web)shop heeft gereageerd dat de banden van 2015 en 2016 zijn en dat het een vaste prijs is.

Nu had ik deze set gezien: https://www.marktplaats.n...ail&utm_source=systemmail
Volgens de verkoper past deze niet op de nieuwe Tiguan, enkel op het oude model. Klopt dit wel? Velgmaat, steek en naafgat lijken mij toch ok? Enkel de ET-waarde wijkt 5mm af (33 ipv 38), is dat een probleem?

[ Voor 7% gewijzigd door mathias82 op 12-10-2020 14:20 ]

• Flipking94
Interessant artikel, maar dat wist je toch al, niet? Er is een reden waarom fabrikanten alledrie de banden te koop stellen. Ik heb nu winter en zomerbanden, maar mijn volgende setje wordt gewoon allseason. Teveel gedoe om de banden op te bergen en te laten monteren/demonteren. Zeker als je winterband op een andere velg staat dan je zomerband. Per jaar kost het me een 120 euro om dat te doen. Doe dat maal 4 en ik kan 4 nieuwe banden kopen ;).

@Het Vosje ik vind een polo gewoon te klein. Ik ben zelf 1m88 groot en ik was de kleine vormfactor ala Ford Fiesta gewoon beu. Met een polo vind ik dat je qua ruimte een stapje terugdoet op de fiesta. Het comfort en de ruimte die je hebt bij een golf 7 zijn een verademing en alleen al daarvoor zou ik voor de golf kiezen.

• roland kroes
All season banden zijn natuurlijk een midden oplossing. Het zijn zomerbanden noch winterbanden. Het gemak en de niet te zware eisen zijn leidend. Althans bij mij :+

Ik heb begin dit jaar voor de Vredestein Quatrac 5 gekozen. Vallen niet tegen, zeker qua geluidsniveau. Een echte sneeuwtest hebben echter ze nog niet gehad.

[ Voor 33% gewijzigd door roland kroes op 12-10-2020 18:24 ]

• mathias82
Ik denk dat als je gewoon in het "binnenland" blijft en niet heel veel kilometers doet dat all-season banden dan een goede keuze zijn. Als je (vaak) naar koudere gebieden trekt of heel veel kilometers doet dan ben je beter met zomer/winterbanden.

@Flipking94 Mij lijkt het juist minder gedoe als de winter- en zomerbanden op aparte velgen liggen? Dan kan je de wissel gewoon zelf doen. Ik doe dit altijd zelf en sla de banden op in het tuinhuis. Kosten: 0€ / jaar >:)

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Kunnen we het nu weer gewoon over VW hebben ipv over de halfjaarlijkse bandendiscussie (die al jaren gewoon zijn eigen topic heeft)? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-01 19:34
Flipking94 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:05:
[...]
@Het Vosje ik vind een polo gewoon te klein. Ik ben zelf 1m88 groot en ik was de kleine vormfactor ala Ford Fiesta gewoon beu. Met een polo vind ik dat je qua ruimte een stapje terugdoet op de fiesta. Het comfort en de ruimte die je hebt bij een golf 7 zijn een verademing en alleen al daarvoor zou ik voor de golf kiezen.
Vergelijk je nu de meest recente polo en fiesta? Ik begreep dat de polo juist iets ruimer was dan de fiesta, vooral achterin.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• AndRo555
Wat is eigenlijk "normaal" olieverbruik bij de laatste TSI's?
1.5TSI (Euro 6d met OPF, DADA motorcode) zit aan de lage kant na 14000km en dik 4 maanden. Ruwweg een halve liter verbruikt over die afstand.
Op zich niet overdreven maar toch meer als de vorige diesels. (2.0 TDI CRLB, 1.6TDI CAYC, etc.)
The Eagle schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:01:
Kunnen we het nu weer gewoon over VW hebben ipv over de halfjaarlijkse bandendiscussie (die al jaren gewoon zijn eigen topic heeft)? :)
:'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHveUS6iwCTQ_etjbQQP0G_k0rk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oDmHe8YFaHUyoJdK2KQ4WDcn.jpg?f=fotoalbum_large

Met wat geluk een winterband op het wiel laten leggen. (waren al binnen in de bandencentrale)

Volwaardig reservewiel FTW :)

De ABS speed sensor TPMS was zoals altijd bagger en detecteerde veel te laat. :/

[ Voor 61% gewijzigd door AndRo555 op 12-10-2020 22:28 ]

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zelf geen sensoren maar idd, als je pech hebt is je band erg snel leeg en zeker dat soort sensoren redden je dan echt niet. Olieverbruik is niks spannends trouwens, hoort een beetje bij de longlife olie. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:14

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

Ik rijd in een Tiguan Comfortline 2017 en ben fervent gebruiker van Carplay/App Connect. Sinds vanmorgen krijg ik de melding dat ik App connect moet activeren, terwijl carplay wel werkte toen ik wegreed. Ik startte net als altijd Waze op en vond het wat koud dus ben naar de verwaming gegaan om deze wat harder te laten blazen. Toen ik terug wilde naar App Connect kreeg ik dus de activerings melding. Iemand hier een idee hoe dit kan?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
ohno_nl schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:36:
Ik rijd in een Tiguan Comfortline 2017 en ben fervent gebruiker van Carplay/App Connect. Sinds vanmorgen krijg ik de melding dat ik App connect moet activeren, terwijl carplay wel werkte toen ik wegreed. Ik startte net als altijd Waze op en vond het wat koud dus ben naar de verwaming gegaan om deze wat harder te laten blazen. Toen ik terug wilde naar App Connect kreeg ik dus de activerings melding. Iemand hier een idee hoe dit kan?
De standaard licentie op App-Connect is 3 jaar geldig vanaf 't moment van activeren (meestal bij aflevering van de auto)..

@AndRo555 Ik heb in m'n Tiguan (1.5TSi / 130PK) nog niks bij hoeven vullen gedurende 20K aan kilometers in 10 maanden tijd (en já: ik kijk zelf regelmatig hoe de zaken er voor staan middels de peilstok).

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 13-10-2020 10:48 ]

• ohno_nl

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

Will_M schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:38:
[...]

De standaard licentie op App-Connect is 3 jaar geldig vanaf 't moment van activeren (meestal bij aflevering van de auto)..
Dat wist ik niet, jammer. Dan maar terug naar een telefoon in een houdertje want om een App-Connect te activeren voor een auto die over een paar maanden uit de lease gaat is een beetje zonde geld.

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:38
Ik heb nog nooit van die 3 jaar gehoord, niet bij het bestellen ervan en er staat niets bij het configureren via de VW website (iets van een voetnoot hierover)

Heb je toevallig een bron hiervan?

[ Voor 3% gewijzigd door Goldman op 13-10-2020 11:13 ]

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• Dennisdn
Goldman schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:13:
Ik heb nog nooit van die 3 jaar gehoord, niet bij het bestellen ervan en er staat niets bij het configureren via de VW website (iets van een voetnoot hierover)

Het is gekoppeld aan WeConnect en dat heeft een abonnementsvorm waarbij (meestal) de eerste 3 jaar gratis zijn.

Hier wordt het in ieder geval benoemd:
https://www.autozine.nl/v...garante-en-uitrusting-uit

Maar ook bij de eerste registratie wordt het duidelijk uitgelegd.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Goldman schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:13:

Tegenwoordig is dat allemaal onder 'We-Connect' geschoven maar tot en met 2019 (MIB-2) viel dat nog onder 'Car-Net' wat op veel modellen standaard aanwezig was incl. een 'gratis' looptijd van 36 Maanden.

https://connect.volkswagen-we.com/nl_NL/car-net-starten.html

Apple Carplay zou voor zover ik weet wel gewoon moeten blijven werken.

edit:
Toevallig afgelopen week de offerte van m'n huidige auto uit 2019 door de shredder gehaald... Daar stonden al die extra abo's ook op waarbij ik ze bewust allemaal NIET heb laten activeren / registreren

[ Voor 24% gewijzigd door Will_M op 13-10-2020 11:45 ]

• ohno_nl

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

Dennisdn schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:29:
[...]

Het is gekoppeld aan WeConnect en dat heeft een abonnementsvorm waarbij (meestal) de eerste 3 jaar gratis zijn.

Hier wordt het in ieder geval benoemd:
https://www.autozine.nl/v...garante-en-uitrusting-uit

Maar ook bij de eerste registratie wordt het duidelijk uitgelegd.
Dit artikel beschrijft de diensten vanaf modeljaar 2021, mijn auto is van 6/2017. De eerste registratie heb ik nooit gedaan want ik heb de auto overgenomen van een vertrokken collega. Vandaar dat ik enigszins verbaasd was, vooral om dat het tijdens de rit gebeurde.
Will_M schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:31:
[...]

Tegenwoordig is dat allemaal onder 'We-Connect' geschoven maar tot en met 2019 (MIB-2) viel dat nog onder 'Car-Net' wat op veel modellen standaard aanwezig was incl. een 'gratis' looptijd van 36 Maanden.

https://connect.volkswagen-we.com/nl_NL/car-net-starten.html

Apple Carplay zou voor zover ik weet wel gewoon moeten blijven werken.

edit:
Toevallig afgelopen week de offerte van m'n huidige auto uit 2019 door de shredder gehaald... Daar stonden al die extra abo's ook op waarbij ik ze bewust allemaal NIET heb laten activeren / registreren
Wellicht werkt het straks weer als ik naar huis mag ;)

• Dennisdn
ohno_nl schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:53:
[...]

Dit artikel beschrijft de diensten vanaf modeljaar 2021, mijn auto is van 6/2017. De eerste registratie heb ik nooit gedaan want ik heb de auto overgenomen van een vertrokken collega. Vandaar dat ik enigszins verbaasd was, vooral om dat het tijdens de rit gebeurde.
[...]

Wellicht werkt het straks weer als ik naar huis mag ;)
Dan zou hij dus nog een de vorige gebruiker gekoppeld kunnen zijn waardoor diegene je overal kan volgen. Misschien de moeite waard eens te checken of de auto wel ontkoppeld is geweest.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dennisdn schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:56:
[...]

Dan zou hij dus nog een de vorige gebruiker gekoppeld kunnen zijn waardoor diegene je overal kan volgen. Misschien de moeite waard eens te checken of de auto wel ontkoppeld is geweest.
SAAS óf PAAS óf HAAS .... >:)

De BMW 1-serie M-Sport / i-Drive welke ik een maand of 3 heb mogen 'op' rijden was ook nooit ontkoppelt door de vorige eigenaresse. Veel mensen hebben totaal niet in de gaten wat ze dan aan 'pricacy' opgeven....

• ohno_nl

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

Ik heb de vorige gebruiker meteen ontkoppeld toe ik de auto in gebruik nam, ik kan ook niets terug vinden op de we-connect site wat er op wijst dat er nog een andere gebruiker gekoppeld is.

Wat betreft services die verlopen zijn kan ik alleen dit vinden. Als de termijn van 3 jaar ook voor car play geldt dan zou ik er als sinds 14-6-2020 geen gebruik meer van kunnen maken.

code:
1
2
3
Guide & Inform Basic

14-06-2017 – 14-06-2020

Update 14-10 Ik weet niet wat er mis is gegaan maar toen ik naar huis reed werkte App-connect weer. 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door ohno_nl op 14-10-2020 13:43 ]

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:52

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Klein update omtrent coderen op de Golf 8. Het is nu mogelijk diverse zaken te coderen op de Golf 8 heb gisteren wat testen gedaan en de volgende zaken zijn op dit moment mogelijk:

Alarm bevestiging bij openen en sluiten activeren

Alarm bevestiging instelbaar in het menu

Gordel waarschuwing uit

Grootlicht assistent activeren

Memory activeren Grootlicht assistent

Achterruitenwisser uitschakelen

Geheugen functie Aircare activeren

Stoelverwarming laatste stand onthouden

Menu optie spiegel inklappen activeren

Dagrijverlichting op de achterlichten

Dagrijverlichting instelbaar in het menu

Portier vergrendeling optie in het menu vrijschakelen ( anti carjacking)

Nog druk bezig andere zaken ook te (de)activeren maar daar nog geen succesvolle resultaten.

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:50

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Zo zie je maar weer. Nooit te oud om te leren. Nooit geweten.......

Zo maak je van de witte LEDstrips in - bijvoorbeeld - de Golf 7 Highline, rode LEDstrips. En de rest trouwens ook.

[ Voor 20% gewijzigd door GerCor op 14-10-2020 21:32 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• giovanni2903
ziet er vet uit, maar hou het liever wit in een r-line

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• GerCor

GerCor

giovanni2903 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 00:10:
ziet er vet uit, maar hou het liever wit in een r-line
Ik ook maar het zijn dus niet 'witte' LEDS. Rode LEDs voor GTI en blauw voor de 'R'. Nou heb ik er helemaal geen verstand van maar het lijkt toch dat het dezelfde LEDS zijn als bij de auto's waar je de kleuren van de sfeerverlichting kunt instellen. Puur software dus.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Antera

Antera

GerCor schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:12:
[...]

Ik ook maar het zijn dus niet 'witte' LEDS. Rode LEDs voor GTI en blauw voor de 'R'. Nou heb ik er helemaal geen verstand van maar het lijkt toch dat het dezelfde LEDS zijn als bij de auto's waar je de kleuren van de sfeerverlichting kunt instellen. Puur software dus.
Helaas niet. Waar de kleuren aangepast kunnen worden zijn rgb leds en die 1 kleur hebben is dan 1 kleur

• Flipking94
@mathias82 klopt, maar om al dat materiaal aan te schaffen ben je ook wel een heel bedrag kwijt :). Om en bij 100 euro. En als je dan iets verkeerds doet, zit je daar mooi met je auto :')

@Gluten Parody ik heb het over de polo 6 en de fiesta 7, ik had ze beide getest en dan biedt een golf 7 toch beduidend meer beenruimte en ook zijdelingse ruimte.

• GerCor

GerCor

Antera schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:14:
[...]

Helaas niet. Waar de kleuren aangepast kunnen worden zijn rgb leds en die 1 kleur hebben is dan 1 kleur
?????

In het filmpje zie je toch dat het wit is en, wanneer je de draadjes omwisselt het rood is. Wat is dan 1 kleur?

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:25
GerCor schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:10:
[...]

?????

In het filmpje zie je toch dat het wit is en, wanneer je de draadjes omwisselt het rood is. Wat is dan 1 kleur?
Je kan bij ambient light normaalgesproken op je media display alle kleuren kiezen. Dat gaat met deze mod niet.

• Antera

Antera

Dit had ik gemist omdat ik wat vooruit gespoeld had maar ik ben benieuwd of het werkelijk zo is. Kan me wel iets indenken hoe het dan zou moeten werken. 2 leds die tegen gesteld geplaatst zijn. Dat zou het verklaren. Maar benieuwd naar iemand die het testen gaat. Want dat bied mogelijkheden

• giovanni2903
Dacht ook altijd dat leds of alle kleuren zijn of 1 kleur. Maar een led met 2 kleuren wist ik niet. Wel vet in ieder geval :)

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:06
Opzich ook wel logisch, hoe meer uniformiteit hoe lager de productiekosten voor VW :)

• GerCor

GerCor

Antera schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:40:
Dit had ik gemist omdat ik wat vooruit gespoeld had maar ik ben benieuwd of het werkelijk zo is. Kan me wel iets indenken hoe het dan zou moeten werken. 2 leds die tegen gesteld geplaatst zijn. Dat zou het verklaren. Maar benieuwd naar iemand die het testen gaat. Want dat bied mogelijkheden
In het filmpje heeft de jongeman het over polariteit. Normaal gesproken, als je een LED lampje verkeerd aansluit dan werkt het lampje niet. Hij gaat ook proberen of hij blauw licht kan activeren maar hij is zoekende. Wel leuk om hem te volgen.

Hij heeft ook dynamische richtingaanwijzers gemaakt voor een Golf Variant. Ziet er netjes uit. Met wat hobbywerk en een LEDstrip van een paar cent. Maar hij past het niet toe omdat in zijn land het verboden is. Alle veranderingen aan verlichting moet eerst gekeurd worden.

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-01 16:04
GerCor schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:56:
[...]

In het filmpje heeft de jongeman het over polariteit. Normaal gesproken, als je een LED lampje verkeerd aansluit dan werkt het lampje niet. Hij gaat ook proberen of hij blauw licht kan activeren maar hij is zoekende.
Een led is een lichtgevende diode (light emitting diode). En een diode laat maar in 1 richting stroom door.
In dit geval zitten er blijkbaar 2 diodes (wit en rood) in tegengestelde richting in dezelfde package.

Dus als je de + op de ene kant zet, en de - op de andere kant, dan krijg je de ene kleur licht.
Draai je de + en - om, dan krijg je de andere kleur.

[ Voor 8% gewijzigd door yamahabest op 16-10-2020 13:09 ]

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Tarin

Just plain weird.

yamahabest schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 00:26:
[...]

Een led is een lichtgevende diode (ligt emitting diode). En een diode laat maar in 1 richting stroom door.
In dit geval zitten er blijkbaar 2 diodes (wit en rood) in tegengestelde richting in dezelfde package.

Dus als je de + op de ene kant zet, en de - op de andere kant, dan krijg je de ene kleur licht.
Draai je de + en - om, dan krijg je de andere kleur.
Inderdaad. In aanvulling daarop: een RGB-LED zijn dus 3 LEDs in 1 package, met 4 pootjes (+ of - verbonden, common cathode resp common anode), maar ik heb volgens mij ook wel eens units met 6 pootjes gezien. Door de rode, groene en blauwe apart van elkaar aan te sturen (wat ook kan als ze de + of de - delen) kan je verschillende kleuren mixen, maar daarvoor heb of een paar (regelbare) weerstanden voor de simpele maar beperkte aansturing, of een stukje logica, vaak een microcontroller, voor precieze controle nodig.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:23
Lees al tijden mee in dit topic maar ik sta nu ook op het punt een Golf R te kopen (2-deurs, DSG, 2016, 74.000 km, dynaudio, camera, stoelverwamring).

Ik heb alle aankoopadviezen al doorgenomen en de service historie van de auto bekeken. Hij heeft zijn haldex en DSG service netjes op tijd gehad.

Zijn er nog niet obvious dingen die jullie absoluut zouden checken qua opties, techniek, multimedia?

Geen flauwekulletjes

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Of het ding ACC heeft of niet, dat was in die tijd niet helemaal een optie iirc

• GerCor

GerCor

Y3LLoW schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:43:
Lees al tijden mee in dit topic maar ik sta nu ook op het punt een Golf R te kopen (2-deurs, DSG, 2016, 74.000 km, dynaudio, camera, stoelverwamring).

Ik heb alle aankoopadviezen al doorgenomen en de service historie van de auto bekeken. Hij heeft zijn haldex en DSG service netjes op tijd gehad.

Zijn er nog niet obvious dingen die jullie absoluut zouden checken qua opties, techniek, multimedia?
Er zijn nogal wat opties. Waar moet je uit kiezen? Voor mij was destijds belangrijk: kleur auto en open dak. Nu zou ik inderdaad ook gaan voor side assist en de camera achter de voorruit. ACC is voor mij echt de minst belangrijke optie. Elektrisch inklapbare spiegels en minimaal Xenon verlichting. Maar volgens mij wordt de R standaard geleverd met Xenon. En als het even kan de Discover Pro met groot scherm.

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:23
Thanks! Hij heeft inderdaad ACC, xenon, elek spiegels en side assist.

De kleur is limestone grey die ik zelf wel erg mooi vind. Het liefst zou ik dat blauw hebben (lapiz?) maar die zijn niet beschikbaar in mijn price range.

Het pano dak heeft deze niet maar ik las dat daar wel wat problemen mee kunnen zijn? Kraken en rammels, en als ik ergens allergisch voor ben...

Geen flauwekulletjes

• GerCor

GerCor

Y3LLoW schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:58:

De kleur is limestone grey die ik zelf wel erg mooi vind. Het liefst zou ik dat blauw hebben (lapiz?) maar die zijn niet beschikbaar in mijn price range.

Het pano dak heeft deze niet maar ik las dat daar wel wat problemen mee kunnen zijn? Kraken en rammels, en als ik ergens allergisch voor ben...
Grappig. Allergisch voor kraken en rammels. Ik denk niet dat je dat kunt horen in een R. Maar goed, het idee dat iets kraakt of rammelt is ook voldoende om je te ergeren. Ik ben in ieder geval heel benieuwd naar eventuele foto's van de, door jou aan te schaffen R. Blijft voor mij altijd de ultieme Golf.

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11-2025

MeltedForest

Lenny-t

GerCor schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:11:
[...]

Er zijn nogal wat opties. Waar moet je uit kiezen? Voor mij was destijds belangrijk: kleur auto en open dak. Nu zou ik inderdaad ook gaan voor side assist en de camera achter de voorruit. ACC is voor mij echt de minst belangrijke optie. Elektrisch inklapbare spiegels en minimaal Xenon verlichting. Maar volgens mij wordt de R standaard geleverd met Xenon. En als het even kan de Discover Pro met groot scherm.
Zo zie je maar weer.. iedereen is anders. Voor mij was ACC ook de belangrijkste optie want 40.000 snelweg km per jaar.. totdat corona om de hoek kwam kijken in ieder geval ;)

• Rainesh
  • Laatst online: 11-01 12:44
Y3LLoW schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:58:

Geen camera in voorruit?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:38

Link naar de advertentie misschien? Vaak zeggen foto's ook al een hoop.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• Antera

Antera

Heb je linkje. Dat zegt vaak meer dan de tekst alleen :-)

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:35

Oekol

waka waka hey hey

Rainesh schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:33:
[...]

Updaten naar 478 zal een enorme verbetering zijn voor jouw. Heel het systeem zal veel beter en sneller gaan werken.
Ben benieuwd wat ze gaan doen. Ben nu bij de dealer en ze gaan het nu updaten...

Staat nu 478 op! Top.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lqqNnRqAHvaZfsZfJAbWNRAbOIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KiJKsEn2I5oRGE4Tkrs8vh23.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door Oekol op 20-10-2020 10:34 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• giovanni2903
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UBAg26NWt1xwTk0PNU4ElSF9n74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mxgZZjyXq7RoxXzBAVFKWfKv.jpg?f=fotoalbum_large

afgelopen weekend was ik de auto voor het eerst aan het stofzuigen na 3,5 maand :+
en toen zag ik links van de bestuurderstoel dit knopje. als ik erop druk gebeurt er naar mijn idee niks, maar wie kan me vertellen waarvoor het is?

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
giovanni2903 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:00:
[Afbeelding]

afgelopen weekend was ik de auto voor het eerst aan het stofzuigen na 3,5 maand :+
en toen zag ik links van de bestuurderstoel dit knopje. als ik erop druk gebeurt er naar mijn idee niks, maar wie kan me vertellen waarvoor het is?
Hiermee zet je het alarm uit, bijvoorbeeld als je de hond of je schoonmoeder in de auto laat zitten en niet wilt dat heel de buurt wakker wordt van je alarm omdat de auto op slot zit.

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

EValentino schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:02:
[...]

Hiermee zet je het alarm uit, bijvoorbeeld als je de hond of je schoonmoeder in de auto laat zitten en niet wilt dat heel de buurt wakker wordt van je alarm omdat de auto op slot zit.
Ook praktisch als je gaat tanken en je niet wil dat iemand je kofferbak of maxi cosi leeghaalt terwijl jij staat te betalen.

• roland kroes
je de hond of je schoonmoeder in de auto laat zitten
_O-

• giovanni2903
Tarin schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:30:
[...]

Ook praktisch als je gaat tanken en je niet wil dat iemand je kofferbak of maxi cosi leeghaalt terwijl jij staat te betalen.
ik gooi m dan gewoon op slot, minder moeite dan dat knopje indrukken toch :p
alleen ikzelf mag op de bestuurder stoel zitten natuurlijk hahah

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

giovanni2903 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:56:
[...]

ik gooi m dan gewoon op slot, minder moeite dan dat knopje indrukken toch :p

[...]
Dat is het punt. Auto op slot met inzittenden, er wordt beweging gedetecteerd, alarm gaat af. Met dat knopje zet je de interieurbewaking (term? Hier heet het 'Innenraumüberwachung') tijdelijk uit zodat je geen herrie, een push-message van WeConnect en een mailtje dat er wat met je auto aan de hand is krijgt ;).

Als jij in je eentje gaat tanken (zoals ik ook 90% van de tijd doe) heb je geen probleem. Maar een paar maanden geleden zat onze dochter achterin, ik zet uit reflex (en omdat ik het een veilig gevoel vind) de auto op slot als ik ga betalen, even later gaat het alarm af.

[ Voor 20% gewijzigd door Tarin op 20-10-2020 22:56 ]

• TranceSetter
Altijd goed om af en toe te testen of het alarm nog werkt toch :)

• giovanni2903
Tarin schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:53:
[...]

Dat is het punt. Auto op slot met inzittenden, er wordt beweging gedetecteerd, alarm gaat af. Met dat knopje zet je de interieurbewaking (term? Hier heet het 'Innenraumüberwachung') tijdelijk uit zodat je geen herrie, een push-message van WeConnect en een mailtje dat er wat met je auto aan de hand is krijgt ;).

Als jij in je eentje gaat tanken (zoals ik ook 90% van de tijd doe) heb je geen probleem. Maar een paar maanden geleden zat onze dochter achterin, ik zet uit reflex (en omdat ik het een veilig gevoel vind) de auto op slot als ik ga betalen, even later gaat het alarm af.
ah op die manier. ik begrijp t nu. ik tank idd altijd alleen, en als ik met een ander ben laat ik de auto van het slot. ik ben nog te jong voor kinderen :p

• roland kroes
Als je oud genoeg bent om te rijden....... ;)

• Switch1906
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 30-11-2020
Beste Tweakers. Vorige maand kocht ik een 2e hands golf variant MK7 van 2015. Deze is, volgens mijn beperkte kennis, uitgerust met een MiB1. Er is ook een sd kaart bij met kaarten van 2014. Daar wil ik natuurlijk mij geen vragen bij stellen waarom een 2015 auto een 2014 update heeft. Je koopt tweedehands, natuurlijk. 😁
Nu heb ik de online update gedownload van de website van vw. Als ik deze op de sd kaart zet, na het verwijderen van de oude gegevens, leest de auto de gegevens niet.
Zet ik de oude terug werkt het wel.
Waar kan dit aan liggen?
Oude sd kaart?
Moet deze geformatteerd worden?
Indien sd te oud. Lezen deze systemen ook gewone sd kaarten?

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)

• GerCor

GerCor

Het kan overal aan liggen. Wat heb je gedownload? Wat je vaak ziet is dat nieuwe kopers niet weten welk systeem ze in hun auto hebben zitten. Als je een origineel Volkswagen SD card hebt, dan moet je die Kaarten voor de Discover Media downloaden. Die moet op de originele SD card van Volkswagen. Maar soms downloaden ze de Kaarten van de Discover Pro. En dat werkt niet.

Kijk even naar wat er op jouw originele SD staat. Welke mapjes erop staan. Na downloaden de bestanden unzippen met 7Zip. Het is namelijk ook 'ingepakt' met 7Zip. En ik weet dat anderen het uitpakken met andere unzipsoftware en dat het dan ook lukt. Maar, om mislukken te voorkomen, uitpakken met 7Zip.

Dus: origineel SD formatteren met een Windows PC. Dan nieuwe Kaarten uitpakken en zorgen dat de mappen precies hetzelfde zijn als de vorige versie.

• giovanni2903
blijkbaar waren de nieuwste kaarten niet geinstalleerd op mijn mib1. zat op 0089 terwijl 0094 beschikbaar was. ben benieuwd of ik verschillen ga opmerken

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Wie heeft er ervaring met de zogenaamde car-stick van VW? Is dit de moeite waard of is een simpele mifi een net zo'n goede oplossing?

• Dennisdn
HerZon schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:56:
Wie heeft er ervaring met de zogenaamde car-stick van VW? Is dit de moeite waard of is een simpele mifi een net zo'n goede oplossing?
Een mifi doet hetzelfde, voor veel minder geld, en je hebt er eventueel na de VW ook nog wat aan.
Ik heb hem zelf van Huawei. Eénmalig instellen, in de kofferbak aan de stekker gooien en nooit meer naar omkijken :)

[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 23-10-2020 18:00 ]

• BMS080
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-01 21:59
Ik heb sinds kort spontaan wat lakschade (kleine krassen) opgemerkt aan mijn Golf, zonder te weten hoe dit komt. Het lijkt erop dat dit door iemand is gedaan bij de tankklep. Hebben jullie ervaring met lakschade om dit op te lossen met een lakschadestift of iets anders dergelijks

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
BMS080 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:17:
Ik heb sinds kort spontaan wat lakschade (kleine krassen) opgemerkt aan mijn Golf, zonder te weten hoe dit komt. Het lijkt erop dat dit door iemand is gedaan bij de tankklep. Hebben jullie ervaring met lakschade om dit op te lossen met een lakschadestift of iets anders dergelijks
Best moeilijk hé, dat richten met een 'groot' vulpistool op zo'n klein gaatje _O-

Maareh... Als de lak er echt vanaf gesprongen is doordat je met 't vulpistool tegen de rand aan 'gebutst' hebt dan zul je met een lak stiftje aan de gang moeten óf dat deel van het spatscherm over moeten laten spuiten. Wat kleine krasjes kun je vaak nog wel weg polijsten.

• giovanni2903
BMS080 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:17:
die krasjes komen waarschijnlijk door de tanktdop die je eraf draait en dan per ongeluk laat vallen of wind die m doet bewegen terwijl hij langs je auto hangt

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
giovanni2903 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:31:
[...]

die krasjes komen waarschijnlijk door de tanktdop die je eraf draait en dan per ongeluk laat vallen of wind die m doet bewegen terwijl hij langs je auto hangt
De tankdop heeft niet voor niets zo'n uit-stekend pinnetje wat vervolgens weer precies in een gaatje past wat aan de binnenkant van het klepje zit :o

• GerCor

GerCor

giovanni2903 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:02:
blijkbaar waren de nieuwste kaarten niet geinstalleerd op mijn mib1. zat op 0089 terwijl 0094 beschikbaar was. ben benieuwd of ik verschillen ga opmerken
Ik weet niet waar je dat ziet staan maar als je Discover Media hebt is de versie 1430 ECE AS 20/21

• BMS080
giovanni2903 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:31:
[...]

Dat is niet bij mij het geval. Heb een elektrische Golf dus gelukkig heb ik geen tankdop van metaal. Het lijkt echt een kras door iemand bewust gedaan te zijn helaas.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
BMS080 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:15:
[...]

Dat is niet bij mij het geval. Heb een elektrische Golf dus gelukkig heb ik geen tankdop van metaal. Het lijkt echt een kras door iemand bewust gedaan te zijn helaas.
Ook een niet elektrische VW Golf heeft geen metalen tankdop meer tegenwoordig maar: Heb je misschien een foto van de beschadiging zodat we hier ook kunnen zien waar we nu eigenlijk over denken te gaan praten?

• giovanni2903
Will_M schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:23:
[...]

De tankdop heeft niet voor niets zo'n uit-stekend pinnetje wat vervolgens weer precies in een gaatje past wat aan de binnenkant van het klepje zit :o
weer wat geleerd hahah
GerCor schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:48:
[...]

Ik weet niet waar je dat ziet staan maar als je Discover Media hebt is de versie 1430 ECE AS 20/21
aan 2 dingen, namelijk:
1. als je de bestanden voor dicover media (golf tot 2015) download heb je een 7zip bestand > uitpakken is 1 map en een text bestand. onderaan dat tekstbestand staat: "ApplicationSoftwareVersionNumber="0094"", en dat was eerst 0089. snap dat dit niks direct met de kaarten te maken heeft, maar met hun software oid.
2. de bestanden die op het kaartje stonden waren van 2019, dus onmogelijk de versie die ik gedownload heb op de vw site van juni 2020

bij system name staat overigens alleen "SystemName=" ECE 2020/21 "

[ Voor 20% gewijzigd door giovanni2903 op 23-10-2020 23:22 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@giovanni2903 Dat zijn de laatste kaarten van 7-November 2019. Helaas nog steeds niks nieuws voor de Discover Media (MIB-2).

• giovanni2903
Will_M schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:15:
@giovanni2903 Dat zijn de laatste kaarten van 7-November 2019. Helaas nog steeds niks nieuws voor de Discover Media (MIB-2).
ik heb mib1*, maar helaas dan. wel raar dat er op de site staat juni 2020 maar de kaarten oud zijn |:(

• GerCor

GerCor

giovanni2903 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:23:
[...]

ik heb mib1*, maar helaas dan. wel raar dat er op de site staat juni 2020 maar de kaarten oud zijn |:(
MIB1 of MIB2, Skoda of Seat. Maakt niet uit. Zijn dezelfde Kaarten van HERE.

• BMS080
Will_M schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:23:
[...]

Ook een niet elektrische VW Golf heeft geen metalen tankdop meer tegenwoordig maar: Heb je misschien een foto van de beschadiging zodat we hier ook kunnen zien waar we nu eigenlijk over denken te gaan praten?
Hierbij de foto. Ik heb het omcirkeld.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CkNlHGStLW4g62htIhxtso2GsUk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u2IQh3MVC8A9WkKRzFPifjlz.png?f=fotoalbum_large

• BMS080
BMS080 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:07:
[...]

Hierbij de foto. Ik heb het omcirkeld.[Afbeelding]
Het is een heel licht/dun krasje en absoluut niet diep. Heel vreemd omdat ik tegen niets aan ben gereden o.i.d.

• Dennisdn
BMS080 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:07:
[...]

Hierbij de foto. Ik heb het omcirkeld.[Afbeelding]
Net wel of net niet door de lak. Volgens mij zijn die nog wel redelijk of zelfs helemaal op te poetsen.

Misschien een stevige struik of tak geweest? Het lijkt me niet echt vandalisme, dan hadden ze hem wel steviger getrokken. Zelf heb ik zo’n kras wel eens getrokken door de zijkant van een gare wasborstel.

[ Voor 19% gewijzigd door Dennisdn op 24-10-2020 18:45 ]

• BMS080
Hmm dat zou wel kunnen koppen. De parkeerplaats waar ik altijd parkeer heeft aan die zijde van de auto struiken/bosjes/takken. Moet even kijken hoe ik deze beschadiging kan wegkrijgen/wegwerken.

• Scrtz
Vorige week ritje van 389km gehad met een verbruik van 6,2/100kmh en een gem snelheid van 98km/h (max 130 waar het mogelijk was). Toch niet verkeerd die 1.5 tsi qua verbruik :)

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:20
Dat red ik met de 2.0 ook makkelijk, ik had verwacht dat daar meer verschil in zou zitten.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

• TranceSetter
Ik ben met de 1.5 naar Oostenrijk een aantal maanden terug, en gemiddeld 105km/h gereden met een verbruik van 5.6l/100km. Dus ik gok dat die 1.5 van Scrtz nog wel zuiniger kan :)

• Scrtz
TranceSetter schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:23:
Ik ben met de 1.5 naar Oostenrijk een aantal maanden terug, en gemiddeld 105km/h gereden met een verbruik van 5.6l/100km. Dus ik gok dat die 1.5 van Scrtz nog wel zuiniger kan :)
Ja laten we even voorop stellen dat ik niet echt een zuinige rijder ben normaal. Maar overdag richting Hoofddorp zorgt er al snel voor dat je veel op ACC rijdt vanwege drukte. :P

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-01 10:16

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

TranceSetter schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:23:
Mja met een Mk7 GTI heb ik naar Oostenrijk begin dit jaar gemiddeld 6.2/100km gehaald met 120km/h op de GPS. Denk dat als ik 105km/h had gereden, die 5.6l/100km ook zeker wel gehaald kan worden. Maar dat wil je natuurlijk niet, 800km en dan 100km/h :'(

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• kietje961
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Nu overdag de Vmax 100 is, haal ik met de T-Roc 1.5 Tsi DSG ook een mooi verbruik. 5.1 L/100km

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01 19:40
Misschien niet het juiste topic, maar het is wel een Volkswagen.

Ik heb nog niet eerder zoveel gelachen om een Autoweek video. _/-\o_ _/-\o_

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Pagina: 1 ... 39 ... 142 Laatste