Heb je dan zomerbanden in de zomen en AllSeason banden in de winterWill_M schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:16:
We hebben zelf een chalet in Kitzbühel en ik stond daar afgelopen voorjaar met een setje 17" Continental All-Seasons. We rijden vandaar uit wel eens richting Gerloss.... Heb die banden VERVLOEKT!!!
Normaal rijd ik daar, met goede winterbanden, gewoon door tot in Köninsleiten maar met deze set banden ging dat niet zonder kettingen te trekken.... Dus dan maar overstappen op de bus bij het tolpunt van de Gerlosspass.
P.S. M'n Tiguan staat op 255/40R20 in de zomer (Suzaka Black velgen) en daar ga ik sowieso niet mee rijden in de winter. Kettingen trekken op die velgen is niet echt 'done' IMHO.
Ja, dat ben ik dus ook beu. Extra velgen kopen, 2 keer per jaar wisselen, banden die je niet kan "op" rijden...roland kroes schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:53:
Ik ben meteen naar all season gegaan. Was het een beetje beu, om extra velgen en banden aan te schaffen.
Als je de juiste set kiest, kan je er bijna overal mee uit te voeten.
Ga je met sneeuw de bergen in, zou ik toch voor een echte winterband gaan.
Maar ik vind het zo stom om voor 1 keer per jaar winterbanden te kopen ipv all-season. Meestal ligt er in het dal toch geen sneeuw op de wegen. We hebben het tot nu toe 1 keer gehad dat we winterbanden echt nodig hadden en twijfelden om de kettingen op te leggen...
:strip_exif()/f/image/oDmHe8YFaHUyoJdK2KQ4WDcn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KiJKsEn2I5oRGE4Tkrs8vh23.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mxgZZjyXq7RoxXzBAVFKWfKv.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/u2IQh3MVC8A9WkKRzFPifjlz.png?f=fotoalbum_large)