Dat een leasemaatschappij als Alphabet nu helemaal overstapt op Profile in plaats van dealers is ook wel een goede aanwijzing. De monteur kan niet heel veel goedkoper zijn en heel veel onderhoud hebben leaseauto’s niet nodig omdat ze er met 4 jaar toch uit gaan. Dan moeten ze het wel verdienen op de non-OEM parts. Maar dat is op de grote aantallen.Will_M schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:28:
[...]
Bij de VAG groep is 't intern vaak nog een stukje erger. Daar maakt een logo op 't doosje vaak al een paar tientjes verschil terwijl de part-numbers 100% overeenkomen
Ik kreeg laatst op m'n 'mieter' van Alphabet.... Had m'n auto schijnbaar naar 'James' moeten brengen voor regulier onderhoudDennisdn schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:35:
[...]
Dat een leasemaatschappij als Alphabet nu helemaal overstapt op Profile in plaats van dealers is ook wel een goede aanwijzing. De monteur kan niet heel veel goedkoper zijn en heel veel onderhoud hebben leaseauto’s niet nodig omdat ze er met 4 jaar toch uit gaan. Dan moeten ze het wel verdienen op de non-OEM parts. Maar dat is op de grote aantallen.
WIE de Neuk is 'James' én waarom moet ik een auto van nog géén jaar oud, welke dus onder fabrieksgarantie valt, naar die vage partij brengen?
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Omdat het niet jouw auto is maar die van hen, en zij dus bepalen wie voor jou het onderhoud regelt denk ik 
Anyway, james is een tussenpartij die je beurt inplant, je auto komt halen, bij een onderhoudsbedrijf afdropt en ophaalt en hem weer aan jouw geeft.
Anyway, james is een tussenpartij die je beurt inplant, je auto komt halen, bij een onderhoudsbedrijf afdropt en ophaalt en hem weer aan jouw geeft.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik heb hier in de buurt daarna uiteraard even gezocht naar 'James' en de meest dichtstbijzijnde vestiging is 'Jos van Boxtel' in 's-Hertogenbosch....The Eagle schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:46:
Omdat het niet jouw auto is maar die van hen, en zij dus bepalen wie voor jou het onderhoud regelt denk ik
Ik zal m'n VW bij een inmiddels gewézen Toyota dealer in onderhoud gaan geven....

Goede reden om Alphabet te mijden. Ik hoop dat Athlon dit nog even niet gaat doen, al hadden zijn ook een "eigen" garage oa. in Eindhoven bij Driessen. Ik rij m'n auto nog liever tegen een boom dan dat ik iemand van Driessen er met een vinger aan laat komen.
Navraag gedaan, en gelukkig kan ik gewoon naar m'n vaste dealer toe voor onderhoud.
Navraag gedaan, en gelukkig kan ik gewoon naar m'n vaste dealer toe voor onderhoud.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Driessen.... Koop dan een oude Opel van de sloopderx666 schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:57:
Goede reden om Alphabet te mijden. Ik hoop dat Athlon dit nog even niet gaat doen, al hadden zijn ook een "eigen" garage oa. in Eindhoven bij Driessen. Ik rij m'n auto nog liever tegen een boom dan dat ik iemand van Driessen er met een vinger aan laat komen.
Ja mijn collega’s met Peugeots moeten ook naar James. Wij maken intern al wel de grapjes erover. Maar ze zullen het wel uitgerekend hebben dat ze het verlies van garantie in die enkele gevallen voor lief nemen.Will_M schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:43:
[...]
Ik kreeg laatst op m'n 'mieter' van Alphabet.... Had m'n auto schijnbaar naar 'James' moeten brengen voor regulier onderhoud![]()
WIE de Neuk is 'James' én waarom moet ik een auto van nog géén jaar oud, welke dus onder fabrieksgarantie valt, naar die vage partij brengen?
Schijnt al vanaf begin dit jaar te zijn. Ze hebben er sowieso niet actief op gecommuniceerd. Iedereen komt er bij ons pas achter bij het maken van een afspraak bij de dealer. Die dan steeds weer terugbellen dat ze het niet meer mogen doen.
Ach, het proces liep op zich verder prima. Alleen geen idee wat ze gedaan hebben. Bij de VW kreeg ik altijd wel het idee dat ze hem vertroeteld hadden met een hele lijst met vinkjes. Nu de sleutel en de mazzel.
[ Voor 27% gewijzigd door Dennisdn op 28-09-2020 22:40 ]
Bij de meeste merken is het zo dat als je originele onderdelen gebruikt en volledig volgens fabrieksvoorschriften onderhoud/reparatie pleegt aan de auto en tenslotte dit ook kunt aantonen, de fabrieksgarantie behouden blijft.
Over de nieuwe Golf 8 die toch al een tijd beschikbaar is. 2 dagen heel veel op de weg gezeten. Niet één Golf 8 gezien. Wel 5 x een Polestar 2.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ik zie sinds twee weken dagelijks wel een Golf 8 op NL kenteken rondkarren. Daarvoor alleen nog maar duitse golfjes gespot. Vanochtend m'n eerste ID3 gespot op de A9
Die vind ik toch wel een stukje mooier dan de G8
Die vind ik toch wel een stukje mooier dan de G8
[ Voor 13% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 29-09-2020 15:33 ]
Hier staat tekst
Golf8 zie ik ook maar zelden. Of ze vallen gewoon niet zo op ten opzichte van een 7.
Vanmiddag op de A1 wel een colonne van 3 trailers vol ID3’s ingehaald in een boel kleuren. In het grijs is ie best mooi!
Voor m’n gevoel gingen ze richting Leusden. Maar het viel me laatst op dat het hele Pon terrein leeg en verlaten is. Dus wellicht de boel verhuist ofzo.
Vanmiddag op de A1 wel een colonne van 3 trailers vol ID3’s ingehaald in een boel kleuren. In het grijs is ie best mooi!
Voor m’n gevoel gingen ze richting Leusden. Maar het viel me laatst op dat het hele Pon terrein leeg en verlaten is. Dus wellicht de boel verhuist ofzo.
zag er laatst eentje in amsterdam west in donkerblauw en eentje in het zwart van Broekhuis op de snelweg, maar ze zijn er idd maar weinig. alleen al vanwege het interieur vind ik het een no-go. rij over 2.5 jaar liever een 2019 golf 7.5 (gti)GerCor schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:50:
Over de nieuwe Golf 8 die toch al een tijd beschikbaar is. 2 dagen heel veel op de weg gezeten. Niet één Golf 8 gezien. Wel 5 x een Polestar 2.
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Ik ga er stiekem vanuit dat de mensen die nu al een Golf 8 rijden, vnl leaserijders zijn. Die volgens arbeidsvoorwaarden recht hebben op een auto, maar voorlopig ff niet naar hun klant rijden vanwege Corona etc. Dus ja.....
Sowieso vind ik die Golf 8 zeflf spuuglelijk, zelfde voor de ID serie, dus ergens ben ik wel blij dat ik ze nog niet zoveel zie
Sowieso vind ik die Golf 8 zeflf spuuglelijk, zelfde voor de ID serie, dus ergens ben ik wel blij dat ik ze nog niet zoveel zie
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ze vallen redelijk opDennisdn schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:21:
Golf8 zie ik ook maar zelden. Of ze vallen gewoon niet zo op ten opzichte van een 7.
In Arnhem rijden er wel een paar.
Blijf het toch steeds een raar model vinden.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Daar leef ik mijn leven maar heb ze in de stad nog niet gezien. Wel op de Pley maar dat zullen voorbijgangers zijnFamous schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:57:
[...]
Ze vallen redelijk op
In Arnhem rijden er wel een paar.
Blijf het toch steeds een raar model vinden.
[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 29-09-2020 17:33 ]
Over een tijdje moeten jullie maar eens teruglezen wat jullie toen van de Golf 8 vonden. Je gaat er aan wennen en voordat je het weet is de Golf 7 een gedateerd model.
Viel me alleen op dat ik ineens die lelijke blokkendoos Polestar 2 zie opduiken en helemaal geen Golf 8 gezien. Volgens mij zag ik de eerste, een zwarte, in Joure tijdens de zomervakantie.
Viel me alleen op dat ik ineens die lelijke blokkendoos Polestar 2 zie opduiken en helemaal geen Golf 8 gezien. Volgens mij zag ik de eerste, een zwarte, in Joure tijdens de zomervakantie.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Dat is wel hoe het in de praktijk precies altijd ging bij de 4>5, 5>6 en 6>7GerCor schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:46:
Over een tijdje moeten jullie maar eens teruglezen wat jullie toen van de Golf 8 vonden. Je gaat er aan wennen en voordat je het weet is de Golf 7 een gedateerd model.
Autoblog heeft wel een leuke review van de id4 vandaag.
https://www.autoblog.nl/n...leasetopper-van-nl-178830
https://www.autoblog.nl/n...leasetopper-van-nl-178830
dan hadden ze dat toch van te voren naar je moeten communiceren? en volgens mij moet een dealer van te voren toestemming vragen aan de leasemij. om de auto in behandeling te mogen nemen...Will_M schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:43:
[...]
Ik kreeg laatst op m'n 'mieter' van Alphabet.... Had m'n auto schijnbaar naar 'James' moeten brengen voor regulier onderhoud![]()
ik had het balletje in elk geval direct terug geketst..
alle golfjes die ik tot nu toe heb geleased komen bij mij bij AA-lease vandaan, onderdeel van Amega groep en laat daar nou ook net de VW dealer Ames onder vallen.. oftewel heb ik gelukkig alles onder 1 dak.. geen gedoe met diverse partijen voor elk een stukje auto...
Vrees dat ik het nog steeds een platgeslagen polo is. Maar wie weet. De r-line smoelt al wat beter. Hier bij de dealer kregen de Golf 8 amper tot niet verkocht. Nu de r-line er is worden ze iets beter verkocht.GerCor schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:46:
Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl
even een vraagje waar ik benieuwd naar ben. laten jullie je onderhoudsbeurten altijd bij een VW dealer doen of bij een bekend bedrijf zoals kwikfit? Ik zie dat een grote beurt bij VW maar 30 euro duurder is dan bij kwikfit, maar ándere reparaties zijn bij hun misschien een stuk voordeliger tov de dealer. Mn Seat liet ik altijd onderhouden door een vriend die bij kwikfit werkt, maar dan op zn vrije dag wat daardoor erg voordelig was
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Als ex Mercedes en huidig VW rijder kan ik je bevestigen dat de prijzen ontzettend verschillen.Flipking94 schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:51:
Iemand een idee hoe het onderhoud van een volkswagen zich verhoudt ten opzichte van de wat duurdere merken (audi, BMW, mercedes)?
Ik raakte onlangs in een discussie met iemand die zei dat het algemene onderhoud van haar mercedes goedkoper was dan het algemene onderhoud van haar golf. Dat leek me wel heel sterk![]()
De vraag is dus hoe de prijs van het algemene onderhoud zich vertaalt ten opzichte van de andere merken. Klein/groot onderhoud dus, eventueel prijs om onderdelen te vervangen (aandrijfriem, versnellingsbak, brandstofpomp, ...). Onderhoud enkel bij de dealer.
Dit kan natuurlijk nog per dealer verschillen, echter in mijn ervaring, Mercedes is nog steeds een status merk, en hun klantenbestand zijn over het algemeen ook wel de klanten die wat meer te besteden hebben. Dat zie je volledig terug in hun prijzen.
Zo heeft een MB dealer mij ooit eens een banden geoffreerd voor €700 ex btw, ex montage. Ik moest toen toch nog wel ff navragen of dit per band of per set was.. Per band dus

(nu waren het ook wel enorme sloffen onder een ML450CDI AMG edition)
Maar uiteindelijk heb ik exact dezelfde banden via een online webshop en een montage partner laten monteren een set van 4 inclusief montage en btw etc voor €650.
Later waren mijn remmen aan de beurt, MB Dealer, €1800,- ex btw. Met wat research met behulp van het MB forum kunnen achterhalen wie de originele fabrikant is, en deze online kunnen bestellen. Was inclusief montage bij een universeel garage nog net geen €700 incl btw aan kwijt.
Verder heb ik een lekkage gehad aan mijn koelvloeistof reservoir, dat stukje plastic, inclusief vervangen (nog geen uur werk) heeft mij rond de €900 gekost.
Meest vervelende was een storing aan het brandstof systeem. Met een koude motor, teveel gas geven resulteerde in een foutmelding en direct afslaan van de motor. (niet leuk en bijzonder gevaarlijk met een 4L V8 diesel die dan echt meteen stil staat)
MB dealer gebracht, ruim €200 moeten betalen voor onderzoek kosten, en een offerte van bijna €5000 om de hogedrukpomp te vervangen.
Vond dat het geld niet waard, dus ben nog maanden ermee doorgereden, totdat ik uiteindelijk via een tip bij 'de turk om de hoek' was uitgekomen. Die heeft het probleem volledig opgelost a €45 aan arbeid en €1 voor een nieuwe O ring.
VAG dealers zullen zeker niet heilig zijn, maar die prijzen zijn toch wel een stuk schappelijker, nog afgezien van het voordeel dat je veel meer technische informatie online kunt terugvinden.
blij dat ik niet voor een a-klasse gegaan ben en dus ook nooit mercedes zal gaan rijden
wat een bedragen zeg..
Vandaag met VW en Alphabet in de weer geweest. Heb akkoord dat het met de dealer mag, en VW wilde het niet doen eerst. Dus ik zeg: 'maar wel als er iets aan de hand is zeg je?' 'Hij loopt vast en start opnieuw op, wat moet er nog meer aan de hand zijn?'
De navigatie out of date vond hij geen goede opmerking trouwens. Afijn, hij zei regel het met alphabet of je wagenparkbeheerder en bel maar terug. Dus ik geregeld en vanmiddag gebeld waren ze niet aanspreekbaar en ze zouden terug bellen... Ik wacht nog steeds. Morgen maar weer bellen.
De navigatie out of date vond hij geen goede opmerking trouwens. Afijn, hij zei regel het met alphabet of je wagenparkbeheerder en bel maar terug. Dus ik geregeld en vanmiddag gebeld waren ze niet aanspreekbaar en ze zouden terug bellen... Ik wacht nog steeds. Morgen maar weer bellen.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Nja, een ML450CDI is wel "iets" anders als een A-Klasse hegiovanni2903 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:07:
blij dat ik niet voor een a-klasse gegaan ben en dus ook nooit mercedes zal gaan rijdenwat een bedragen zeg..
Cube Nuroad Race (2022)
Zal het niet ook de prijs zijn? Weet niet of het aan mij ligt maar krijg het idee dat de C segmenters zo duur zijn geworden met een beetje aankleding dat mensen of bewust kleiner gaan rijden a la Polo formaat of juist meteen een stuk groter gaan zoals passat/tiguan. Vind de prijzen namelijk niet heel erg verschillen. Een redelijk gevulde A3 kost ook snel 45k+ en daar jij je ook al vrijwel een volle tiguan/passat voor.Antera schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:18:
[...]
Vrees dat ik het nog steeds een platgeslagen polo is. Maar wie weet. De r-line smoelt al wat beter. Hier bij de dealer kregen de Golf 8 amper tot niet verkocht. Nu de r-line er is worden ze iets beter verkocht.
Ik zie iig de nieuwe A1/A3/golf 8 nog amper rijden ook
Ik denk dat het vooral de Corona-crisis is die zorgt voor een langzame start van de nieuwe lichting modellen. Heel veel thuiswerkers die bijna geen kilometers meer maken en bedrijven en consumenten houden even de adem in.
En sowieso is de hele leasemarkt aan het veranderen. Een auto-van-de-zaak wordt steeds minder gangbaar en de millennial-eco-generatie zit er vaak niet eens meer op te wachten. Daartegenover gaat de private-lease door het plafond maar dat zijn meer de Upjes en Polo’s van deze wereld.
En sowieso is de hele leasemarkt aan het veranderen. Een auto-van-de-zaak wordt steeds minder gangbaar en de millennial-eco-generatie zit er vaak niet eens meer op te wachten. Daartegenover gaat de private-lease door het plafond maar dat zijn meer de Upjes en Polo’s van deze wereld.
Ja, bij de stoplichten bij Wensink (Vlamoven) zie ik ze wel eens rijden.Dennisdn schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:31:
[...]
Daar leef ik mijn leven maar heb ze in de stad nog niet gezien. Wel op de Pley maar dat zullen voorbijgangers zijnAls ik ze zie, dan voornamelijk omdat ze aan de voorkant afwijken en ik ze in de spiegel aan zie komen. Van achter vallen ze helemaal niet op. Wat me wel echt opvalt: degene die ik heb gezien leken allemaal wel een R-line te zijn en opvallend hoog op de poten te staan.
Ze gaan richting Velperbroek en ik naar rechts meestal.
Ik zie het juist aan de achterkant, dat blijft ik zo ontzettend misvormd vinden.
Typeaanduiding onder het logo ziet er gewoon niet uit
Het is inderdaad de bedoeling om auto's van hetzelfde bouwjaar met elkaar te vergelijken en dezelfde soort auto's. Een minivan en een hatchback dus niet
Maar ik dacht dus dat de prijs van algemene onderhoudsbeurten eerder merkgebonden waren, dat is dus niet zo? Een mercedes kan in principe dus effectief goedkoper zijn in onderhoud?
@AndRo555 dat weet ik hoorEen versnellingsbak of brandstofpomp zijn geen onderhoud he
Dit dus. Omdat mercedes een merk is dat wat hoger op de lijst staat, moet je dan ook denken aan een hogere onderhoudsprijs. Ik weet het niet, het zal wel niet zijn dat ze met gouden handjes aan je wagen zitten te prutsen, maar tochWill_M schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:28:
[...]
Bij de VAG groep is 't intern vaak nog een stukje erger. Daar maakt een logo op 't doosje vaak al een paar tientjes verschil terwijl de part-numbers 100% overeenkomen
Wat betreft de golf 8, ik heb er ook nog geen enkele gezien hier in het zuiden (BE
Inmiddels terug van een paar dagen Duitsland, toch nog even naar de Vulkaan Eifel (Rijnland) geweest. Golf heeft zijn eigen prima gehouden, tuning is top, nieuwe aandrijfassen waren een genot, wel zijn de motorsteunen nu echt aan hun eind en zouden een set nieuwe remmen wel erg fijn zijn, evenals een wat strakker sturen onderstel. Maar goed, dat zijn wensen die wel komen tzt. 
De eerste dag gelijk goed begonnen, eerst naar Bad Münstereifel en 's middags onderweg naar het appartement ineens een hoop getril en gebonk en na een tik was de band direct leeg:

Niet heel gek als je het gat zag:

Was het was geen idee, maar het is lomp gegaan:

Reservewiel gelukkig opgepompt een tijd terug, nadeel is wel dat alles eruit mag.
En ik had voor het eerst mijn Aldi momentsleutel met doppen niet bij, dus flink lopen vloeken...

Maar goed, wat bedrijven in de buurt gebeld, vrij snel ergens een nieuwe Michelin band kunnen scoren en erop laten leggen. Helaas wel een Energysaver + maar goed, beter dan een ander merk. En deze kan volgend jaar op het reserviewiel gelegd worden.
Is die ook weer eens vernieuwd.
Gelukkig daarna zonder problemen aangekomen bij ons appartement die we gehuurd hadden:

Zaterdag flink nat weer maar niet minder genoten, en dan met name hierom:

En zat plekken gezien en op zat plekken geweest, leuke dingen zoals:

"Das wild liebt ruhe"

Met een best aardig verbruik van 1 op 8 door de heuvels hebben wij ons prima vermaakt.
De eerste dag gelijk goed begonnen, eerst naar Bad Münstereifel en 's middags onderweg naar het appartement ineens een hoop getril en gebonk en na een tik was de band direct leeg:

Niet heel gek als je het gat zag:

Was het was geen idee, maar het is lomp gegaan:

Reservewiel gelukkig opgepompt een tijd terug, nadeel is wel dat alles eruit mag.

Maar goed, wat bedrijven in de buurt gebeld, vrij snel ergens een nieuwe Michelin band kunnen scoren en erop laten leggen. Helaas wel een Energysaver + maar goed, beter dan een ander merk. En deze kan volgend jaar op het reserviewiel gelegd worden.
Gelukkig daarna zonder problemen aangekomen bij ons appartement die we gehuurd hadden:

Zaterdag flink nat weer maar niet minder genoten, en dan met name hierom:

En zat plekken gezien en op zat plekken geweest, leuke dingen zoals:

"Das wild liebt ruhe"

Met een best aardig verbruik van 1 op 8 door de heuvels hebben wij ons prima vermaakt.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Denk je dat het bij een Touareg V8 anders gaat bij een VW-dealer?giovanni2903 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:07:
blij dat ik niet voor een a-klasse gegaan ben en dus ook nooit mercedes zal gaan rijdenwat een bedragen zeg..
Ik weet het antwoord al.
Ik bedoelde meer golf7 vs mercedes a-klasse. Denk dat een a-klasse wel ff wat duurder is. Overigens heeft een collega van me een a-klasse waar ik in mocht zitten. Maar voelde me heel erg opgesloten door de zwarte hemel en een voorraam wat voor mn gevoel heel klein was. Niks voor mij dus, qua kosten maar dus ook qua interieur.MLLL schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:34:
[...]
Denk je dat het bij een Touareg V8 anders gaat bij een VW-dealer?
Ik weet het antwoord al.
qua uiterlijk vind ik de a-class van mercedes wel mooier dan die van een golf. Zelf wel nooit ingezeten. Dus kan niets zeggen over het comfort. Een mini vind ik qua comfort erg vergelijkbaar met een golf 7, een audi a1 helemaal niet (vergelijkbaar met ford fiesta eerder). Een mini vind ik de buitenkant dan weer niet zo mooi. Ik ben geen voorstander van die typische britse kiekjes erop (lampen, dashboard).
En zo heeft ieder wel zijn voor en nadelen aan wagens
. Enige andere kanshebber naast een golf 7 vond ik een v40 van volvo.
En zo heeft ieder wel zijn voor en nadelen aan wagens
Ik heb een vraag waar ik op internet niet heel veel over kan vinden. Mijn vrouw heeft een Fiat Panda en Peugeot 306CC gehad, maar rijdt toch liever een VAG auto (hiervoor hebben we een Golf 7 en Audi A3 gehad in de lease).
Qua budget zitten we rond de 5/6k, en zitten we te denken aan een Golf 6 benzine. Wat zijn hiervan de meest betrouwbare motorblokken? De 1.4, 1.2TSI of de 1.4TSI? En bij welke KM-stand zouden jullie hem laten staan?
Qua budget zitten we rond de 5/6k, en zitten we te denken aan een Golf 6 benzine. Wat zijn hiervan de meest betrouwbare motorblokken? De 1.4, 1.2TSI of de 1.4TSI? En bij welke KM-stand zouden jullie hem laten staan?
@Joopieboy Heb jij toevalig in Bollendorf gezeten? Meen het appartement te herkennen. Long shot, maar who knows.
Wallenborn hebben wij gezeten, bij de familie Hermes.The Eagle schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:38:
@Joopieboy Heb jij toevalig in Bollendorf gezeten? Meen het appartement te herkennen. Long shot, maar who knows.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Dat dacht ik ook altijd maar stel maar eens een A klasse samen vergelijkbaar met bijv een golf 8 r-line. Die kosten ongeveer hetzelfde.giovanni2903 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:08:
[...]
Ik bedoelde meer golf7 vs mercedes a-klasse. Denk dat een a-klasse wel ff wat duurder is. Overigens heeft een collega van me een a-klasse waar ik in mocht zitten. Maar voelde me heel erg opgesloten door de zwarte hemel en een voorraam wat voor mn gevoel heel klein was. Niks voor mij dus, qua kosten maar dus ook qua interieur.
Dat budget is wel heel laag voor een Golf 6 denk je niet? De 1.4 80pk zou ik in ieder geval laten staan, die is echt niet vooruit te branden. 1.2 TSI en 1.4 TSI zijn beide prima, ja er zijn horrorverhalen over maar als het een golf 6 is van de wat latere bouwjaren of evt al een keer een recall heeft gehad voor de distributieketting dan zou ik er niet zo bang voor zijn.Bioflap schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:47:
Ik heb een vraag waar ik op internet niet heel veel over kan vinden. Mijn vrouw heeft een Fiat Panda en Peugeot 306CC gehad, maar rijdt toch liever een VAG auto (hiervoor hebben we een Golf 7 en Audi A3 gehad in de lease).
[ Voor 43% gewijzigd door Scrtz op 01-10-2020 13:13 ]
Is het budet zo laag voor een Golf 6? Natuurlijk zijn er mooiere/luxere uitvoeringen te vinden voor een hoger budget, maar ik dacht dat 5/6k goed te doen was voor een dergelijke auto.Scrtz schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:11:
[...]
Dat budget is wel heel laag voor een Golf 6 denk je niet? De 1.4 80pk zou ik in ieder geval laten staan, die is echt niet vooruit te branden. 1.2 TSI en 1.4 TSI zijn beide prima, ja er zijn horrorverhalen over maar als het een golf 6 is van de wat latere bouwjaren of evt al een keer een recall heeft gehad voor de distributieketting dan zou ik er niet zo bang voor zijn.
Bedankt voor je reactie!
Als ik even kijk schommelt de gemiddelde prijs tussen de 8k en 13k. 6k vind ikzelf ook wel vrij weinig.Bioflap schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:40:
[...]
Is het budet zo laag voor een Golf 6? Natuurlijk zijn er mooiere/luxere uitvoeringen te vinden voor een hoger budget, maar ik dacht dat 5/6k goed te doen was voor een dergelijke auto.
Bedankt voor je reactie!
OK, die DUitse huizen lijken dus allemaal op elkaarJoopieboy schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:07:
[...]
Wallenborn hebben wij gezeten, bij de familie Hermes.
Nouja, ligt er beetje aan wat voor KM stand natuurlijk maar als je iets zoekt onder de 150k bijv dan ga je het niet redden met max 6k. Golfjes en Polo's zijn erg gewild en dus ook vrij waardevast bij een kilometerstand van max rond 150k bijv.Bioflap schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:40:
[...]
Is het budet zo laag voor een Golf 6? Natuurlijk zijn er mooiere/luxere uitvoeringen te vinden voor een hoger budget, maar ik dacht dat 5/6k goed te doen was voor een dergelijke auto.
Bedankt voor je reactie!
Oei, da's niet zo mooi. De vraag is, wie heeft een poging gedaan om hem te maken?
De garage. Dus, morgen sta ik weer op de stoep bij de heren.roland kroes schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 20:57:
Oei, da's niet zo mooi. De vraag is, wie heeft een poging gedaan om hem te maken?
wat een kutzooi, de grootste nachtmerrie voor mensen met een pano dak in de auto..
Stond niet toevallig open?GerCor schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 20:54:
2 weken geleden mijn panoramadak laten maken voor € 176. Stap ik net in de auto:
[Afbeelding]
Zonder gekkigheid dat is wel erg klote.
Wat was het de vorige keer voor kwaal? Afvoer?
Bagger man.Hoop dat het snel voor je opgelost wordt.GerCor schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 20:54:
2 weken geleden mijn panoramadak laten maken voor € 176. Stap ik net in de auto:
Cube Nuroad Race (2022)
Jep. 'Afvoer schoongemaakt', aldus de man van de receptie. 4 weken geleden. Toen kwam het hemelwater op de bijrijdersstoel terecht. Nu op de middenconsole. Maar goed, auto staat bij de garage en ze gaan ermee aan de slag.Famous schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:59:
[...]
Stond niet toevallig open?![]()
Zonder gekkigheid dat is wel erg klote.
Wat was het de vorige keer voor kwaal? Afvoer?
Shit hé, ben benieuwd wat de oorzaak is! Bah, hoop dat de schade meevalt voor je.
Aan de hoeveelheid water welke er op de middeconsole lag zou je bijna gaan denken dat ze ergens een afvoerslangetje vergeten zijn terug te klikken.
Suc-6 met het laten herstellen, @GerCor !!!
Suc-6 met het laten herstellen, @GerCor !!!
Auto weer gemaakt. Het was niet het dak maar de voorruit. Vorig jaar is er een nieuwe erin gezet. Opnieuw gekit. Garantiewerk dus kost mij helemaal niks.
Evengoed bagger, maar fijn dat het zo snel opgelost is.
Cube Nuroad Race (2022)
Zeker. Ze hebben dan ook de Volkswagen Quality Award 2020 gewonnen. Prima garage.derx666 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:48:
Evengoed bagger, maar fijn dat het zo snel opgelost is.
Gisteren met mijn vrouw richting Goes vertrokken vanuit Zuid-Limburg. Omdat mijn muzieksmaak niet per se aansluit bij die van mijn vrouw de radio (DAB) maar eens aangehad. Resultaat? Iedere 2 minuten valt de radio en het volledige dashboard uit en reboot. Dus ook de mijne staat maandag bij de dealer. Ik ben zeer benieuwd of ze dit opgelost krijgen. Ik luister normaal muziek via bluetooth en dan is er geen probleem.
www.tweakers.net/gallery/107938/sys
Dat DAB soms wegvalt kan, die zenders hebben niet het eeuwige bereik. Dat de hele unit reboot klopt gewoon niet.
Nou DAB valt niet weg, alle schermen gaan gewoon ineens op zwart. Ben zeer benieuwd of hier een fix voor is. Gebeurd ook pas als de boel lekker warm is na 30 min ofzo. Maar goed de dealer mag het uitzoeken.
Dennisdn schreef op zondag 26 januari 2020 @ 17:40:
[...]
Geloof dat dit bij mij thuis ruzie zou kunnen worden![]()
Beginnende met: "Stel je niet aan mens, dat kán niet irritant zijn"
Om uiteindelijk keihard te verliezen met: "ok ok... knopje zit onderaan".
offtopic:
volgende keert een automatisch dimmende partner nemen
volgende keert een automatisch dimmende partner nemen
Zit er in een 2020 Polo Comfortline (1.0 95pk) een andere DSG dan in een 2019 Golf 7.5 Comfortline (1.0 110pk)? Of is het afstelling of iets dat met wat meer km's (er stonden er 12 op) komt?
Vanochtend de Golf ingeleverd en een splinternieuwe Polo mee (leasewagen was weer aan ruilen toe), maar in die Polo lijkt je iets meer een schakelvertraging te voelen die de Golf (en 2018 Leon daarvoor) niet had.
Vanochtend de Golf ingeleverd en een splinternieuwe Polo mee (leasewagen was weer aan ruilen toe), maar in die Polo lijkt je iets meer een schakelvertraging te voelen die de Golf (en 2018 Leon daarvoor) niet had.
[ Voor 10% gewijzigd door Het Vosje op 05-10-2020 11:36 ]
Vanaf nu is de Golf 8 met 1.0 eTSI en DSG-automaat te bestellen, alleen in Life-uitrustingsniveau.Gluten Parody schreef op donderdag 17 september 2020 @ 01:03:
In Duitsland kun je de Golf 8 bestellen met de 1.0 tsi + automaat. Weet iemand toevallig of deze combi ook naar NL komt?
Wat zou de reden zijn: nog steeds tekort aan 1.5-blokken, uitstoot, of least/verkoopt de Golf 8 voor geen meter?
[ Voor 31% gewijzigd door Gluten Parody op 05-10-2020 15:23 ]
Vorige week bespraken we hier even dat Alphabet het onderhoud heeft verschoven naar partijen als Profile. Nu snap ik dat het bij een auto tussen nul en 4 jaar hooguit eens wat olie en remblokjes zijn. Maar ineens denk ik aan de DSG.... zit daar veel onderhoud aan? Want die dingen zijn zo complex en de problemen zijn bekend... kan een partij als Profile dat wel?
En na de gesprekken hier over het panodak van de laatste tijd begin ik me daar ook zorgen over te maken. Dat een Profile daar ook niet naar kijkt terwijl VW altijd netjes aangaf daar onderhoud aan uitgevoerd te hebben.
Ik ga hier toch eens over mailen met de leasemaatschappij.
En na de gesprekken hier over het panodak van de laatste tijd begin ik me daar ook zorgen over te maken. Dat een Profile daar ook niet naar kijkt terwijl VW altijd netjes aangaf daar onderhoud aan uitgevoerd te hebben.
Ik ga hier toch eens over mailen met de leasemaatschappij.
[ Voor 27% gewijzigd door Dennisdn op 05-10-2020 17:49 ]
Ik zie op de volkswagen website dat de laatste versie Discover Media MIB2 van 7-11-19 is.
Er zou toch elke half een update komen.
Heb ik een update gemist of is die nog niet uit ?
Nope nog steeds niet uit_Mitchie_ schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:45:
Ik zie op de volkswagen website dat de laatste versie Discover Media MIB2 van 7-11-19 is.
Nope zelfde bakHet Vosje schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:51:
Zit er in een 2020 Polo Comfortline (1.0 95pk) een andere DSG dan in een 2019 Golf 7.5 Comfortline (1.0 110pk)? Of is het afstelling of iets dat met wat meer km's (er stonden er 12 op) komt?
Wat is je huidige softwareversie?JTB81 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:56:
Nou DAB valt niet weg, alle schermen gaan gewoon ineens op zwart. Ben zeer benieuwd of hier een fix voor is. Gebeurd ook pas als de boel lekker warm is na 30 min ofzo. Maar goed de dealer mag het uitzoeken.
[ Voor 62% gewijzigd door Rainesh op 05-10-2020 18:11 ]
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
@Dennisdn Ik zou me niet al te druk maken. Zo'n DSG versnellingsbak vernieuwen kost geld, maar ik denk dat de meesten van ons dat niet meemaken. Of toch zeker niet de eerste 150k km.
— dsg bakoliewissel incl vervangen filter, iedere 60.000km —
volgens mij geldt dit alleen voor de 6traps dsg met olie, niet de 7traps modellen.
volgens mij geldt dit alleen voor de 6traps dsg met olie, niet de 7traps modellen.
[ Voor 45% gewijzigd door Gluten Parody op 05-10-2020 18:16 ]
0156? kan dat?Rainesh schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:09:
Wat is je huidige softwareversie?
Ja dat kan, dat is MIB3.
Wat voor auto rij je? Als het goed is moet er een nieuwe firmware update uitgekomen zijn maar de servers zijn al een tijdje plat. :\
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Ik rijd een 2020 Arteon, dus idd MIB3, dealer heeft niets gezegd over een update vandaag. Ze hebben sowieso niets kunnen vinden. Wel een foutmelding, maar ze konden niet zien wat de foutmelding inhield.
WLTP maakt het niet makkelijker om elke combinatie aan te bieden. Iets waar de VW groep tot recent heel erg in uitblinkte, tig aantal motoren en bak combinaties samen met vele uitrustingsniveaus en opties a la carte.Gluten Parody schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:52:
[...]
Vanaf nu is de Golf 8 met 1.0 eTSI en DSG-automaat te bestellen, alleen in Life-uitrustingsniveau.
Wat zou de reden zijn: nog steeds tekort aan 1.5-blokken, uitstoot, of least/verkoopt de Golf 8 voor geen meter?
[YouTube: VW Golf 8 – too much cost cutting? – comparison with Golf 7.5 - comparison is valid for EUROPE trims]
Tegenwoordig heeft een grotere velg, panodakje, vol reservewiel of een trekhaak al tot gevolg dat je een hogere papieren CO2 hebt. Logischerwijs sloop je de minst populaire combinaties er uit en focust men zich op de meest toepasselijke voor de certificering.
Welke emissieklasse is die Golf uit 2019? Euro 6d (al dan niet de temp versie) met partikelfilter is wel een stukje anders als de pre-partikelfilter versies wanneer het op motorgedrag aankomt.Het Vosje schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:51:
[ Voor 26% gewijzigd door AndRo555 op 05-10-2020 19:59 ]
Die 2019 Golf was Euro 6, net als de 2020 Polo nu. Inmiddels staat de ODO op 200km en denk toch dat het nieuwigheid/even wennen oid was - voelt allemaal weer redelijk hetzelfde.AndRo555 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:56:
[...]
Welke emissieklasse is die Golf uit 2019? Euro 6d (al dan niet de temp versie) met partikelfilter is wel een stukje anders als de pre-partikelfilter versies wanneer het op motorgedrag aankomt.
Goed nieuws! Was niet de enige die geklaagd had. Dat Alphabet eenzijdig ons contract had gewijzigd van dealer onderhoud naar James en Profile vond ons bedrijf niet zo geinig. Gevolg: we mogen weer fijn naar de dealer voor alles. 20 oktober afspraak voor het updaten van m'n infotainment systeem.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Dat klinkt goed, want bij ons zouden ze ook een stevig gesprek aan gaan met Alphabet.Oekol schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:42:
Goed nieuws! Was niet de enige die geklaagd had. Dat Alphabet eenzijdig ons contract had gewijzigd van dealer onderhoud naar James en Profile vond ons bedrijf niet zo geinig. Gevolg: we mogen weer fijn naar de dealer voor alles. 20 oktober afspraak voor het updaten van m'n infotainment systeem.
iemand ervaring met een VW Up met de originele Garmin navigatie waarbij de radio vaker op PHONE blijft hangen tenzij je iemand belt? Dan pas gaat ie terug op radio. Anders blijft de radio dus op PHONE hangen en kun je op geen enkele knop duwen.
Vraagje: bij de Seat Leon (2014) die ik gehad heb kon ik met de airco (climate control) in de auto stand de ventilator snelheid wel nog op slow/medium/fast zetten. Ik heb nu een T-Cross (2020) en ik kan niks vinden om de ventilator snelheid in de auto aan te passen. Zit dat ergens in een menu verborgen dat ik nog niet gevonden heb? Ik heb alles doorgeklikt, maar kan in geen enkel menu iets van climate control/airco vinden.
Cube Nuroad Race (2022)
Menu van climatronic in gaan (als het goed is heb je een knop bij je airco van menu, daar op klikken), dan rechtsboven, daar staat een label van ventilator, als je daar op tikt krijg je opties te zien voor High/medium/Low ventilator snelheden...derx666 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:26:
Vraagje: bij de Seat Leon (2014) die ik gehad heb kon ik met de airco (climate control) in de auto stand de ventilator snelheid wel nog op slow/medium/fast zetten. Ik heb nu een T-Cross (2020) en ik kan niks vinden om de ventilator snelheid in de auto aan te passen. Zit dat ergens in een menu verborgen dat ik nog niet gevonden heb? Ik heb alles doorgeklikt, maar kan in geen enkel menu iets van climate control/airco vinden.
Ik kwam er laatst ook pas achter...
Update: plaatje gevonden, als je hier in dit menu zit, het labeltje rechtsboven, die ventilator logo, daar kan je H/M/L kiezen..
https://www.russcherautos...0b09aba4f895ef11fb6cd.jpg
[ Voor 15% gewijzigd door DerOllie op 09-10-2020 11:42 ]
www.youtube.com/DerOllie
Het probleem is dat ik die menuknop niet heb op de T-Cross:DerOllie schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:36:
[...]
Menu van climatronic in gaan, dan rechtsboven, daar staat een label van ventilator, als je daar op tikt krijg je opties te zien voor High/medium/Low ventilator snelheden...
Ik kwam er laatst ook pas achter...
:fill(white):strip_exif()/f/image/81Jmsy73h1d4bDN4WeIo3oX1.png?f=user_large)
Cube Nuroad Race (2022)
ehh fff... Wist niet dat die die menu knop niet had. Heb je wel een Discover Media? Daar moet je toch ook via een menu naar een climatronic menu kunnen gaan...derx666 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:43:
[...]
Het probleem is dat ik die menuknop niet heb op de T-Cross:
[Afbeelding]
www.youtube.com/DerOllie
Wel discover media, maar kan geen menu vinden van climatronicDerOllie schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:44:
[...]
ehh fff... Wist niet dat die die menu knop niet had. Heb je wel een Discover Media? Daar moet je toch ook via een menu naar een climatronic menu kunnen gaan...
Cube Nuroad Race (2022)
Vooropgesteld: Ik heb geen T-crossderx666 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:26:
Maar bekijk het eens zo: Climate control op automatisch betekent dat het ding het zelf doet. Als jij daar iets aan in wilt stellen is het niet meer automatisch maar handmatige controle. VOlgens mij moet je als ie op auto staat gewoon aan de knop van de fan draaien, dan springt ie naar hand en gaat ie harder.
Bi mij in de passat heb ik een knop Auto en daaronder Menu. Het moet idd zoals al gezegd in je menu zitten, onder Car iirc.
Ja automatisch, maar ik heb gevonden dat het in de zomer het wel lekker is dat is High staat in de automatische stand, dan gaat ie automatisch iets harder dan normaal blazen. Nu heb ik hem laatst weer op Normaal gezet...The Eagle schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:43:
[...]
Vooropgesteld: Ik heb geen T-cross
Maar bekijk het eens zo: Climate control op automatisch betekent dat het ding het zelf doet. Als jij daar iets aan in wilt stellen is het niet meer automatisch maar handmatige controle. VOlgens mij moet je als ie op auto staat gewoon aan de knop van de fan draaien, dan springt ie naar hand en gaat ie harder.
Bi mij in de passat heb ik een knop Auto en daaronder Menu. Het moet idd zoals al gezegd in je menu zitten, onder Car iirc.
www.youtube.com/DerOllie
Dit inderdaad. Daar gebruikte ik het in mijn Seat Leon ook altijd voor.DerOllie schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:38:
[...]
Ja automatisch, maar ik heb gevonden dat het in de zomer het wel lekker is dat is High staat in de automatische stand, dan gaat ie automatisch iets harder dan normaal blazen. Nu heb ik hem laatst weer op Normaal gezet...
Volgens mij is de climatecontrol module in de T-Cross een wat ouder model ofzo, die die optie niet heeft. Zou wel bagger zijn.
Cube Nuroad Race (2022)
T-Cross is net uit... een jaar ofzo, iets meer wellicht. Kan me niet voostellen haast.. maar goed... Even de handleiding doorbladeren?derx666 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:48:
[...]
Dit inderdaad. Daar gebruikte ik het in mijn Seat Leon ook altijd voor.
Volgens mij is de climatecontrol module in de T-Cross een wat ouder model ofzo, die die optie niet heeft. Zou wel bagger zijn.
www.youtube.com/DerOllie
Been there, done that, meerdere malen, maar ik kan niks vinden. Misschien dat via vcds iets te regelen valt, maar buiten de naam ben ik er niet bekend meeDerOllie schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:49:
[...]
T-Cross is net uit... een jaar ofzo, iets meer wellicht. Kan me niet voostellen haast.. maar goed... Even de handleiding doorbladeren?
Cube Nuroad Race (2022)
En de plus en min al eens geprobeerd? Bij mijn weten gaat dit enkel manueel, als je climatronic op automatisch zet blaast deze afhankelijk van de ingestelde temperatuur. Ik heb ook 4 knoppen staan om manueel op stand 1-4 te zetten. De draaiknop dient normaal voor de temperatuurregeling. Sync is dat je linker en rechterbestuurder dezelfde temperatuur ingesteld krijgen, anders kan je daarmee spelen.derx666 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:43:
[...]
Het probleem is dat ik die menuknop niet heb op de T-Cross:
[Afbeelding]
Deze week auto naar de dealer gebracht. De meeste irritaties kunnen niet opgelost worden dus ik ga mijn irritaties maar fijn vinden
Scherm wat uitvalt en hiccups met wireless CarPlay werden wel erkend als probleem. De fabriek geeft aan dat ze werken aan een sw update. Zodra die er is ben ik de eerste (?!) die ze bellen. Ik ben ook blij als ik de 2e ben
geen planning bekend nog.
Ze hebben ook een resonantie in de deur opgelost. Blijkbaar trilt de raammotor tegen het deurpaneel bij muziek en spraak.
Scherm wat uitvalt en hiccups met wireless CarPlay werden wel erkend als probleem. De fabriek geeft aan dat ze werken aan een sw update. Zodra die er is ben ik de eerste (?!) die ze bellen. Ik ben ook blij als ik de 2e ben
Ze hebben ook een resonantie in de deur opgelost. Blijkbaar trilt de raammotor tegen het deurpaneel bij muziek en spraak.
!kk3 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:47:
Rij inmiddels 6 maanden met de arteon. Fijne auto, maar toch ook wel een boel (SW) irritaties:
- bestuurdersdeur openen met draaiende motor (of starten): een waarschuwing ok, maar waarom aanhoudend luid piepen alsof er ingebroken wordt...... Kan dat ook uit?
- regelmatig een zwart scherm na starten ipv het infotainment scherm.
- ineens vragen welke telefoon verbinding gebruikt moet worden....
- op het gebruikers keuze scherm blijven staan....
- op een rechte weg ineens remmen omdat er een bocht zou zijn...
- SW willen updaten als je stopt bij een kruising, dan zeggen dat updaten niet kan onder het rijden, maar de update boodschap moet je wel handmatig wegdrukken
- SW update lukt bijna nooit in 1x
- met 2 handen op het stuur (10 over 10) melden dat ik het stuur vast moet houden
- regelmatig melding dat AAC niet beschikbaar is
- lane assist soms wel, soms niet
- en, al eerder gemeld, wireless CarPlay haperende muziek
Al met al voel ik me vaak niet ondersteund maar eerder (onterecht) gecorrigeerd. Ik hoop dat toekomstige updates dit nog verbeteren, maar jammer is het wel. Of ben ik de enige?
Heb overigens de laatste sw versie.
Jep, als ik +/- gebruik gaat hij van de auto stand af. Het idee is juist dat hij op auto blijft staan, maar bv minder hard of harder doet blazen dan standaard. Een beetje extra controle daarover is wel fijn, al moet ik zeggen dat deze CC wel beter de temperatuur onder controle houdt dan m'n eerdere auto's. Alleen in de winter is het nog afwachten.Flipking94 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:21:
[...]
En de plus en min al eens geprobeerd? Bij mijn weten gaat dit enkel manueel, als je climatronic op automatisch zet blaast deze afhankelijk van de ingestelde temperatuur. Ik heb ook 4 knoppen staan om manueel op stand 1-4 te zetten. De draaiknop dient normaal voor de temperatuurregeling. Sync is dat je linker en rechterbestuurder dezelfde temperatuur ingesteld krijgen, anders kan je daarmee spelen.
Cube Nuroad Race (2022)
Denk niet dat dit mogelijk is. De automatische regelaar wil zo snel mogelijk die temperatuur die je hebt ingesteld ook bereiken. Ik zet mijn AC bvb altijd op 18°C. In de winter hoor ik hem niet blazen, maar in de zomer, zeker de eerste 5 min blaast de ventillator wel erg hard.derx666 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:27:
[...]
Jep, als ik +/- gebruik gaat hij van de auto stand af. Het idee is juist dat hij op auto blijft staan, maar bv minder hard of harder doet blazen dan standaard. Een beetje extra controle daarover is wel fijn, al moet ik zeggen dat deze CC wel beter de temperatuur onder controle houdt dan m'n eerdere auto's. Alleen in de winter is het nog afwachten.
Iemand trouwens een idee wanneer de androidversie van appconnect wordt ondersteund door VW? Nu werkt die dus nog maar alleen met apple.
Dat werkt al sinds 2015.Flipking94 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:00:
[...]
Iemand trouwens een idee wanneer de androidversie van appconnect wordt ondersteund door VW? Nu werkt die dus nog maar alleen met apple.
in mijn golf is dat menu alleen te bereiken via de menu knop in de climatronic. vrees dus dat in de t-cross je dus niet kunt instellen hoe hard hij standaard blaast. overigens merk ik geen verschil tussen normaal en laag maargoedDerOllie schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:44:
[...]
ehh fff... Wist niet dat die die menu knop niet had. Heb je wel een Discover Media? Daar moet je toch ook via een menu naar een climatronic menu kunnen gaan...
Wel, mijn dealer wist me te zeggen dat de app ervoor zorgt dat je gsm kon crashen. Met appleproducten was dat niet het geval. Vandaar dat ik dus achterdochtig was om dit effectief te gebruiken.
Nog nooit gehoord. Misschien heeft de dealer een keertje een slechte versie/ervaring gehad, gezien Android auto niet uit zichzelf update hier in NL?Flipking94 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:07:
[...]
Wel, mijn dealer wist me te zeggen dat de app ervoor zorgt dat je gsm kon crashen. Met appleproducten was dat niet het geval. Vandaar dat ik dus achterdochtig was om dit effectief te gebruiken.
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Android auto werkt opzich best ok, ik kan alleen niet wennen aan Google maps of Wayz als verstokte TomTom Go gebruiker. Het wordt echt tijd dat google die navigatie api in Android Auto vrijgeeft zodat ook TomTom werkt.
Cube Nuroad Race (2022)
Zijn ze mee bezig nieuws: Android Auto krijgt apps voor navigatie, parkeren en elektrisch laden... Hopelijk duurt het niet meer te lang, ik zit er ook op te wachten.derx666 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:50:
Android auto werkt opzich best ok, ik kan alleen niet wennen aan Google maps of Wayz als verstokte TomTom Go gebruiker. Het wordt echt tijd dat google die navigatie api in Android Auto vrijgeeft zodat ook TomTom werkt.
Ik vind waze heel erg top eerlijk gezegd. Ik wil zelfs niets anders meer.derx666 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:50:
Maar dan ga ik het toch eens proberen, niet geschoten altijd mis toch?
Op de een of andere manier kan ik niet wennen aan Wayz. Ik vind de interface niet fijn. Wat ik vooral mis tov TomTom is de balk aan de rechterkant van het scherm waar je kunt zien dat er bv wegwerkzaamheden, files, flitspalen enz aankomen.
Ik heb een gruwelijke hekel aan in de file staan, ook al is het sneller dan er omheen rijden zal ik vaak toch kiezen om de file te vermijden. Zo kan ik vanuit het main scherm op de file klikken, en kan ik snel aangeven dat ik de file wil vermijden. Ook de routing van TomTom is logischer dan wat ik bij Wayz meemaak. TomTom laat af en toe wel eens een steek vallen, maar bij Wayz heb ik het gevoel dat de helft van de keren dat ik het gebruik ik zelf een snellere of kortere route weet. En tot nu toe is de file info bij TomTom nog elke keer nauwkeuriger geweest als wat ik bij Wayz heb meegemaakt.
Ik heb een gruwelijke hekel aan in de file staan, ook al is het sneller dan er omheen rijden zal ik vaak toch kiezen om de file te vermijden. Zo kan ik vanuit het main scherm op de file klikken, en kan ik snel aangeven dat ik de file wil vermijden. Ook de routing van TomTom is logischer dan wat ik bij Wayz meemaak. TomTom laat af en toe wel eens een steek vallen, maar bij Wayz heb ik het gevoel dat de helft van de keren dat ik het gebruik ik zelf een snellere of kortere route weet. En tot nu toe is de file info bij TomTom nog elke keer nauwkeuriger geweest als wat ik bij Wayz heb meegemaakt.
Cube Nuroad Race (2022)
Ik ben ook TomTom fan. Waze heb ik een paar jaar geleden geprobeerd, toen trok dat op niets in vergelijking met TomTom. Misschien is het ondertussen beter. Maar Waze is overgekocht door Google, ik verwacht dat het gaat verwijden en fusioneren in Google Maps.derx666 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:44:
Op de een of andere manier kan ik niet wennen aan Wayz. Ik vind de interface niet fijn. Wat ik vooral mis tov TomTom is de balk aan de rechterkant van het scherm waar je kunt zien dat er bv wegwerkzaamheden, files, flitspalen enz aankomen.
Hoe rijdt de Polo tov de Golf 7, merk je veel verschil in comfort/rijgeluid?Het Vosje schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:17:
Die 2019 Golf was Euro 6, net als de 2020 Polo nu. Inmiddels staat de ODO op 200km en denk toch dat het nieuwigheid/even wennen oid was - voelt allemaal weer redelijk hetzelfde.
De tijd voor de winterbanden komt er weer aan. Wij hebben net een nieuwe wagen, dus ik moet er nog aankopen.
Ik ben aan het twijfelen om all-season banden te kopen. Wij doen maar 9.000km per jaar (nu met corona nog veel minder, auto staat gewoon stil). We gaan wel 1 keer per jaar met de auto op wintersport. Ik lees nu dat all-season banden in Duitsland en Oostenrijk tijdens de winter ook toegestaan zijn. Wat zouden jullie doen?
Ik ben aan het twijfelen om all-season banden te kopen. Wij doen maar 9.000km per jaar (nu met corona nog veel minder, auto staat gewoon stil). We gaan wel 1 keer per jaar met de auto op wintersport. Ik lees nu dat all-season banden in Duitsland en Oostenrijk tijdens de winter ook toegestaan zijn. Wat zouden jullie doen?
Ik ben meteen naar all season gegaan. Was het een beetje beu, om extra velgen en banden aan te schaffen.
Als je de juiste set kiest, kan je er bijna overal mee uit te voeten.
Ga je met sneeuw de bergen in, zou ik toch voor een echte winterband gaan.
Als je de juiste set kiest, kan je er bijna overal mee uit te voeten.
Ga je met sneeuw de bergen in, zou ik toch voor een echte winterband gaan.
We hebben zelf een chalet in Kitzbühel en ik stond daar afgelopen voorjaar met een setje 17" Continental All-Seasons. We rijden vandaar uit wel eens richting Gerloss.... Heb die banden VERVLOEKT!!!
Normaal rijd ik daar, met goede winterbanden, gewoon door tot in Köninsleiten maar met deze set banden ging dat niet zonder kettingen te trekken.... Dus dan maar overstappen op de bus bij het tolpunt van de Gerlosspass.
P.S. M'n Tiguan staat op 255/40R20 in de zomer (Suzaka Black velgen) en daar ga ik sowieso niet mee rijden in de winter. Kettingen trekken op die velgen is niet echt 'done' IMHO.
Normaal rijd ik daar, met goede winterbanden, gewoon door tot in Köninsleiten maar met deze set banden ging dat niet zonder kettingen te trekken.... Dus dan maar overstappen op de bus bij het tolpunt van de Gerlosspass.
P.S. M'n Tiguan staat op 255/40R20 in de zomer (Suzaka Black velgen) en daar ga ik sowieso niet mee rijden in de winter. Kettingen trekken op die velgen is niet echt 'done' IMHO.
[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 11-10-2020 12:31 ]
Let er dan wel op dat je all-seasons mét het sneeuwlogo hebt. “Gewone” all-seasons hebben alleen MS zonder logo, die mogen niet meer. Maar praktisch: uit ervaring weet ik net als Will dat je met all-seasons (incl sneeuwlogo) nergens komt in échte sneeuw.mathias82 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:46:
De tijd voor de winterbanden komt er weer aan. Wij hebben net een nieuwe wagen, dus ik moet er nog aankopen.