Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 37 ... 142 Laatste
Acties:

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:48

derx666

mecker ende blaet

Andere vraag (valt me net in). Mijn enige "ergernis" met de auto is eigenlijk dat handmatig schakelen met de dsg verkeerd om zit. Opschakelen naar voren duwen, en terugschakelen naar achteren trekken. Voor mij is dat volledig tegendraads: als je nl accelereert wordt je naar achteren in je stoel geduwd (beperkt met een 1.0tsi, maar toch), en is het logischer als je om op te schakelen juist de hendel naar je toe trekt, en bij afremmen en terugschakelen is het andersom, en dus logischer om naar voren te duwen.

Weet iemand of het mogelijk is om dit om te draaien?

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:10
derx666 schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:41:
Als het kan, weet @Rainesh vast wel hoe ;)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik ga er vanuit dat de M stand van een DSG aanpassen niet softwarematig kan eigenlijk. Maar ik deel je frustratie. Overigens is die frustratie een stuk minder nadat ik de gasrespons naar Audi heb aangepast. DSG schakelt nu een stuk beter, als in: wacht niet maar schakelt meteen terug als ik het pedaal intrap. S stand gebruik ik nauwelijks nog.
bord4kop schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:10:
[...]

En ik heb de sound module gevonden. (Hij zit in de motorruimte, achter het schutbord)
De stekker los getrokken. Hij maakt nu in ieder geval geen extra -nep-motor geluiden meer.

Hopelijk is dit de oorzaak van de irritante brom tijdens en vooral na lange ritten..
Zou willen dat ik dat kon, lijkt er op dat ik die module niet eens heb. OBD11 detecteert dat systeem iig niet bij mij. Dus ik zit nog met die dieselherrie.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 14:32
Sjaak_Afhaak schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:15:
Hopelijk is het daarmee opgelost voor je. Persoonlijk ervaar ik een soms hinderlijke brom met m'n 1.5TSI 130PK, maar die is het gevolg van cylinderuitschakeling. Enkel en alleen op monotone stukken snelweg en N-wegen.
Daarvoor zijn software updates beschikbaar.
Andere vraag (valt me net in). Mijn enige "ergernis" met de auto is eigenlijk dat handmatig schakelen met de dsg verkeerd om zit. Opschakelen naar voren duwen, en terugschakelen naar achteren trekken. Voor mij is dat volledig tegendraads: als je nl accelereert wordt je naar achteren in je stoel geduwd (beperkt met een 1.0tsi, maar toch), en is het logischer als je om op te schakelen juist de hendel naar je toe trekt, en bij afremmen en terugschakelen is het andersom, en dus logischer om naar voren te duwen.

Zover ik weet het is niet om te draaien.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Rainesh schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:42:
[...]

Daarvoor zijn software updates beschikbaar.

[...]

Zover ik weet het is niet om te draaien.
:'(

Ga eens kijken of ik in het werkplaats handboek iets kan vinden hoe die dag shifter in elkaar zit. Misschien is het iets simpels als 2 draadjes omwisselen ;)

Hmmm.. handboek gevonden, het is niet simpel... Die shifter unit is een complete blackbox, die er niet zomaar uit is. Misschien dat de DSG doktor uitkomst biedt.

[ Voor 17% gewijzigd door derx666 op 21-09-2020 21:26 ]

Cube Nuroad Race (2022)

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:08
derx666 schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:11:
Ik geloof wel dat ze tegenwoordig met vele kleinere toleranties werken dan vroeger, maar dan vraag ik me nog af waarom ze het expliciet in de gebruikershandleiding vermelden?
Maargoed, moet morgen nog een ritje van iets meer dan 200 km maken, en dan ben ik voorbij aan de 1500km die in de gebruikershandleiding staan, dus zoveel maakt het voor mij iig niet meer uit.
Rustig warm rijden doe ik toch al (nja niet bij de Renaults die ik had, mja, dat waren ook rothokken).

Wat ik me trouwens ook nog afvraag, en misschien dat iemand me er meer over kan vertellen: Er werd altijd gezegd dat het bij een turbomotor (benzine of diesel) verstandig was om na zware belasting (stevig doorrijden op de Duitse autobahn of lekker bergpassen rijden) de motor niet meteen uit te zetten. Dit om te voorkomen dat olie stil bleef staan in een hele hete turbo, waardoor de olie als het ware verbrandde en je dus koolstof aanslag in de oliegangen van de turbo kreeg met na verloop van tijd een berg ellende (olielagers die niet meer als lager dienst doen, verstopte oliegangen). Heel logisch verstandig advies vond ik altijd, maar tegenwoordig heeft nagenoeg elke auto start/stop, en die trekt zich hier dus geen fluit van aan. Met mijn vorige Renault is het me vaker opgevallen dat als ik weer eens door Duitsland naar huis was gereden, en de laatste afslag voor de Nederlandse grens van de snelweg afging, de auto beneden aan de afslag gewoon keihard uitgezet werd door de start/stop. Afhankelijk van de drukte kon je daar best wel eens een minuut of 2 staan wachten. Aangezien de oliepomp niet draait als de motor uit staat lijkt me dit toch niet zo geweldig voor de levensduur van je turbo, of zie ik gewoon spoken?
Er zitten hele temperatuurmodellen en andere modellen achter om te bepalen of de start-stop werkt. Dat is echt een stukje software met geen 10, maar eerder 100 inputs. ;)

Bergop rijden en dan gaan stilstaan voor een afslag, dan schakelt die start/stop niet in hoor.
Van het gas op de autobahn tot aan de afrit beneden is al wel enige tijd zonder echte belasting en wel met enige toeren en veel rijwind, uitermate goede omstandigheden voor koeling.

Daarnaast wel een elektrisch hulpwaterpomp die door je turbo water blijft pompen met de motor uit, indien nodig.

Mooi voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mY6hT0CsNU781hoha3u227xcl8I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D0Up6zxGnKBA0Fw3HmaEPTJP.png?f=fotoalbum_large

Volgas doortrekken van 30 tot 130kph bergop* zorgt voor een uitlaatgastemperatuur (pre turbo) van 780°C die 6 seconden nodig heeft om terug te stabiliseren naar "normale" waarden. Zoals je iets vroeger ziet is 400 graden niet onoverkomelijk door op te rustig op te trekken naar 40kph, omstandigheden waar start-stop helemaal niet om geeft.

Dit is wel een diesel dus de temperaturen liggen iets lager. Ik zou het eens moeten proberen van de week met een 1.0TSI (DKRF) en zien wat daar van temperaturen uitkomen.

*Van 1020m tot 1050m hoogte in onder de 1km lengte (dus net over de 3% helling).
https://www.google.com/ma...748849!4d6.379391!5m1!1e4

EDIT: Niet helemaal hetzelfde, maar uit oude data toch nog iets relevant kunnen vinden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k0UTBsJdDPvcbh2HoXJ7VGe6VRo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wq81Udy1cHzjFuZ1EbPHgURX.png?f=fotoalbum_large

Hier zie je de katalysator temp (dus na de turbo). Uiteraard is die een stuk minder variabel dan pre-turbo (die gaat tot 1080°C). Wat wel goed zichtbaar is dat er tussen even doortrekken naar hogere snelheden en rustig rond de kerk tokkelen amper 150 a 200°C verschil zit.

[ Voor 9% gewijzigd door AndRo555 op 21-09-2020 22:07 ]

• Gluten Parody
offtopic:
Wie meer wil weten over turbo’s en/of verbrandingsmotoren: probeer eens YouTubekanaal ‘Engineering Explained’. :)
YouTube: Why Small Turbo Engines Are Not Efficient

[ Voor 55% gewijzigd door Gluten Parody op 22-09-2020 15:43 ]

• derx666

derx666

mecker ende blaet

AndRo555 schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:56:
[...]

Er zitten hele temperatuurmodellen en andere modellen achter om te bepalen of de start-stop werkt. Dat is echt een stukje software met geen 10, maar eerder 100 inputs. ;)

[...]
Helder verhaal.
Ik heb het me altijd afgevraagd sinds we de start/stop systemen hebben. Nu weet ik dat ik me geen zorgen hoef te maken. Ik heb dan wel een leaseauto, maar dat wil niet zeggen dat ik die auto ga afraggen. Dat vind ik onnodig (wil niet zeggen dat toen ik jonger was ik geen dingen gedaan heb die ik nu zeker niet meer zou doen). Ik hou van stevig doorrijden, en mijn banden slijtage ligt over het algemeen wel hoger dan gemiddeld, maar er is nog geen motor door mijn schuld de soep in gedraaid. De enige motorschade die ik gehad heb was bij een Opel waar de distributie ketting de geest gaf op de snelweg 10k voordat deze vervangen zou moeten worden.

Cube Nuroad Race (2022)

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
AndRo555 schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:56:
[...]

Ik moet zeggen dat de 1.5 DSG hem echt op rare momenten uit laat vallen. Bij het uitrollen midden op een kruising bijvoorbeeld of als je zachtjes zonder gas een bocht neemt. Blij dat ik het met de OBD11 uit kon zetten.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ik wilde net zeggen ja, dr is een knopje om hem uit te zetten en hij kan met wat trucerij ook permanent uit.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Dennisdn
  • Nu online
The Eagle schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:05:
Ik wilde net zeggen ja, dr is een knopje om hem uit te zetten en hij kan met wat trucerij ook permanent uit.
Jammer dat de OBD11 het dan weer een beetje jammer heeft ingesteld. Het is óf altijd uit óf altijd aan. Terwijl ik hem soms juist best uit wil zetten zoals in de file of als je ergens wacht. Mooiste is zoals ze het bij de stoelverwarming hebben geregeld: onthou gewoon de laatste stand. Hopelijk passen ze dat nog eens aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 22-09-2020 13:42 ]

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Da's geen OBD11 ding maar een VAG ding. De tweak om hem permanent uit te zetten bestaat er uit dat de drempelwaarde (zeg maar het signaal dat gegeven wordt) aangepast wordt. Meer specifiek: om STOP / motor uit te activeren, verwacht het systeem een 5v signaal. En een lager signaal betekent gewoon motor aan. Door van die 5v verwachting 7v te maken, komt er bij de tweak dus nooit een voldoende signaaltje binnen om STOP te activeren en deactiveer je daarmee de functie.

Wa hier uit volgt is dat het geheel in de basis vrij binair van opzet is. Het kan aan of uit, en laat geen ruimte voor een tussenwaarde of extra waarde. Dus een stand waarbij de laatste waarde onthouden wordt, is ook niet mogelijk.

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Tandenstoker ertussen? :)

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:46

Oekol

waka waka hey hey

Wij moeten van alphabet ineens apk bij profile doen ipv dealer. Hebben ze ook direct de beurt gedaan, prima zou je zeggen.. Maar ik wilde eigenlijk na laten kijken of de laatste versie er op staat qua infotainment. Kan ik ergens online vinden welke versie mijn golf 7 moet hebben en watt de veranderingen zijn? Hij komt uit 2017.

Dacht misschien werkt android auto dan nog smoother

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Dennisdn
  • Nu online
Oekol schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:21:
Wij moeten van alphabet ineens apk bij profile doen ipv dealer. Hebben ze ook direct de beurt gedaan, prima zou je zeggen.. Maar ik wilde eigenlijk na laten kijken of de laatste versie er op staat qua infotainment. Kan ik ergens online vinden welke versie mijn golf 7 moet hebben en watt de veranderingen zijn? Hij komt uit 2017.

Mijn collega’s met een Peugeot van Alphabet moeten sinds vorige maand ineens naar “James Carservice”... klinkt ook heel professioneel...
Ik zit ook bij Alpabet maar mocht vanochtend nog wel gewoon een afspraak bij dealer maken. Fingers crossed dat dat zo blijft.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Dennisdn schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:42:
[...]

Mijn collega’s met een Peugeot van Alphabet moeten sinds vorige maand ineens naar “James Carservice”... klinkt ook heel professioneel...
Ik zit ook bij Alpabet maar mocht vanochtend nog wel gewoon een afspraak bij dealer maken. Fingers crossed dat dat zo blijft.
Gek he. De volkswagen rijders moeten weg, de hyundai en Peugeot zitten nog wel bij de dealer zover ik weet. Mag je hopen dat James Carservice over zit in 't land.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Dennisdn
  • Nu online
Oekol schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:07:
[...]

Gek he. De volkswagen rijders moeten weg, de hyundai en Peugeot zitten nog wel bij de dealer zover ik weet. Mag je hopen dat James Carservice over zit in 't land.
Een van de Peugeots werd voor een onderhoudsbeurt in Deventer opgehaald om in Rotterdam onderhouden te worden door James. Baalde James ook van begreep ik. Blijkbaar is Alphabet deals aan het sluiten met andere partijen. Snap ik wel, zij zien op de grote aantallen natuurlijk dat garantie enzo niet zo spannend is voor ze, en nemen het verlies in ruil voor veel goedkoper onderhoud.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:14

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Handmatig doe je toch met de flippers achter het stuur? ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Rainesh
Oekol schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:21:

staat in je systeeminformatie. Kun je terugvinden in je hoofd menu onder setup/instellingen. Firmware updates helpen zeker met appconnect.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Rainesh schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:09:
[...]

staat in je systeeminformatie. Kun je terugvinden in je hoofd menu onder setup/instellingen. Firmware updates helpen zeker met appconnect.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fExnkJGQyM7m5aQ0qoBSFY8-qLY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jfy5mOfJOsEgaWI10sKdjLAK.jpg?f=fotoalbum_large

Thanks
Is dit de laatste versie? Dat software updaten net geprobeerd dat werkt niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Oekol op 23-09-2020 07:49 ]

• Rainesh
Oekol schreef op woensdag 23 september 2020 @ 07:49:
[...]

[Afbeelding]

Thanks
Is dit de laatste versie? Dat software updaten net geprobeerd dat werkt niet.
Updaten naar 478 zal een enorme verbetering zijn voor jouw. Heel het systeem zal veel beter en sneller gaan werken.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Rainesh schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:33:
[...]

Updaten naar 478 zal een enorme verbetering zijn voor jouw. Heel het systeem zal veel beter en sneller gaan werken.
Thanks!
Kan ik dit zelf doen via die internet verbinding of moet ik langs de dealer?

• Rainesh
Oekol schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:34:
[...]

Thanks!
Als je garantie hebt dan gewoon langs de dealer. Zo nee, dan kom je bij mij langs.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:04

GerCor

Zonder dallen geen pieken

[...]

Thanks!
Navigatie loopt ook 3 jaar achter, zie ik. :o

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Dennisdn
  • Nu online
[...]

Thanks!
Tip: áls je het bij de dealer laat doen.... verzin een probleem.
Ik heb pas een eindeloze discussie gehad bij de dealer omdat ze geen updates wilden doorvoeren. Dat mag niet van Pon als er geen aantoonbare problemen zijn. Mijn verweer dat het idee van software-updates is dat het een verbetering is... werd compleet van tafel geveegd en absoluut geen discussie mogelijk.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Rainesh schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:36:
[...]

Als je garantie hebt dan gewoon langs de dealer. Zo nee, dan kom je bij mij langs.
Thanks man. Laat het je weten. Gaat dat online-updaten sowieso niet lukken? Zag dat ik een hotspot kan maken, kan dat nog proberen...
GerCor schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:36:
[...]

Navigatie loopt ook 3 jaar achter, zie ik. :o
Dat zou goed kunnen, ik gebruik het ook echt nooit omdat ik het niet fijn vindt werken. Android Auto staat altijd aan, zeker 95% van de tijd.
Dennisdn schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:40:
[...]

Tip: áls je het bij de dealer laat doen.... verzin een probleem.
Ik heb pas een eindeloze discussie gehad bij de dealer omdat ze geen updates wilden doorvoeren. Dat mag niet van Pon als er geen aantoonbare problemen zijn. Mijn verweer dat het idee van software-updates is dat het een verbetering is... werd compleet van tafel geveegd en absoluut geen discussie mogelijk.
Dat is een hele goeie.. Ga eens een belletje wagen of ik rijd even langs bij ze.

[ Voor 4% gewijzigd door Oekol op 23-09-2020 09:06 ]

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Tylen schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:01:
[...]

Handmatig doe je toch met de flippers achter het stuur? ;)
Daarvoor had ik het r-line interieur- en exterieurpakket erbij moeten nemen à 1900,- waarbij ik ook nog 18" velgen erbij kreeg, waardoor het brandstof verbruik hoger wordt, en dus de leaseprijs ook (volgens mij waren 18" tov 17" 10,- per maand duurder). Ik zat al op ruim 70,- per maand eigen bijdrage, bovenop de bijtelling van ruim 550 bruto en de 50,- per maand prive gebruik. Op een gegeven moment houdt ook mijn salaris een keer op :)

Cube Nuroad Race (2022)

• Dennisdn
  • Nu online
derx666 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:43:
[...]

Daarvoor had ik het r-line interieur- en exterieurpakket erbij moeten nemen à 1900,- waarbij ik ook nog 18" velgen erbij kreeg, waardoor het brandstof verbruik hoger wordt, en dus de leaseprijs ook (volgens mij waren 18" tov 17" 10,- per maand duurder). Ik zat al op ruim 70,- per maand eigen bijdrage, bovenop de bijtelling van ruim 550 bruto en de 50,- per maand prive gebruik. Op een gegeven moment houdt ook mijn salaris een keer op :)
De flippers stond bij Golf 7(.5) voor 130 euro op de optielijst. Verdeeld over het leasecontract is dat centenwerk. Ach, in de praktijk gebruik je het toch nooit.

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:47
Mir64za schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:00:
[...]

Thanks

Zojuist de Golf 8 1.5 TSI 96kW Life besteld.
Heb er nog wat extra opties bij gepakt:
  • Achteruitrijcamera
  • Panorama-schuif-/kanteldak, elektrisch bedienbaar
  • Lounge pakket
  • Licht & Zichtpakket
  • Winterpakket
Verwachte leverdatum 4 januari
Vandaag een bericht gekregen dat de bestelling vertraging heeft opgelopen verwachte levertijd 12 februari.

Tot die tijd nog even volhouden in mijn peageot.. :| :|

• JTB81
  • Laatst online: 14:18
Ik heb dan wel een business line R met flippers, maar ik gebruik ze echt heeeeeeel zelden. Als ik vlot wil zijn dan jas ik hem meestal in de sportstand.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

• Tylen

Tylen

JTB81 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:12:
Ik heb dan wel een business line R met flippers, maar ik gebruik ze echt heeeeeeel zelden. Als ik vlot wil zijn dan jas ik hem meestal in de sportstand.
Ik schakel nooit manueel. Als ik vlot wil zijn... ehhh de auto is standaard vlot :P

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik heb gewoon een beetje pech gehad met het bestelmoment. Ik heb nu net de configurator er nog eens bijgepakt, en zou op dit moment meer dan 2k gunstiger uitkomen dan toen ik hem configureerde. Voor een paar honderd euro meer als de prijs die ik betaal zou ik nu een 1.5tsi kunnen kiezen :'( Die is op papier zelfs zuiniger dan de 1.0, dus dat is leasetechnisch ook weer gunstiger.... ah well... next time :)

Cube Nuroad Race (2022)

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:20
derx666 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:22:
Ik heb gewoon een beetje pech gehad met het bestelmoment. Ik heb nu net de configurator er nog eens bijgepakt, en zou op dit moment meer dan 2k gunstiger uitkomen dan toen ik hem configureerde. Voor een paar honderd euro meer als de prijs die ik betaal zou ik nu een 1.5tsi kunnen kiezen :'( Die is op papier zelfs zuiniger dan de 1.0, dus dat is leasetechnisch ook weer gunstiger.... ah well... next time :)
Een leasebedrag hangt niet alleen af van de fiscale waarde van de auto hoor.
Die 1.5 is 100% duurder in de lease dan je 1.0 :)
Dat hij nu wellicht iets goedkoper was geweest dat is een beetje pech al valt 2k over 48 maanden ook wel weer mee. En jij rijd hem natuurlijk eerder ;).

• derx666

derx666

mecker ende blaet

GeeMoney schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:25:
[...]

Een leasebedrag hangt niet alleen af van de fiscale waarde van de auto hoor.
Die 1.5 is 100% duurder in de lease dan je 1.0 :)
Dat hij nu wellicht iets goedkoper was geweest dat is een beetje pech al valt 2k over 48 maanden ook wel weer mee. En jij rijd hem natuurlijk eerder ;).
Klopt helemaal, maar bij ons hangt ook veel af van wat de auto daadwerkelijk verbruikt, aangezien de (verwachte) brandstofkosten meetellen in ons lease budget kan het toch weer wat schelen. Bij een verwacht verbruik van 50k en 4jr met 6.0l/100 (1.5) tov 6.3 l/100 (1.0)... achja... het is niet zo, dus moet me er ook niet druk over maken. Ik ben blij met de auto die ik heb.

Cube Nuroad Race (2022)

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Tylen schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:17:
[...]

Ik schakel nooit manueel. Als ik vlot wil zijn... ehhh de auto is standaard vlot :P
Ik rij een Passat 1.6 diesel en die is sinds ik de audi gasrespons tweak toegepast heb ook meer dan vlot zat :)
Mijn gaspedaal is nu mijn flipper :P

• Dennisdn
  • Nu online
Oekol schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:07:
[...]

Soms gaan dingen wel héél snel. Net door de dealer gebeld dat ze geen afspraken meer mogen maken maar ik voortaan naar Profile moet.

Dat gaan de dealers wel voelen, Alphabet is volgens mij de grootste leaser van het land.

• JTB81
Dat gaat de dealers wel serieus pijn doen. Op de verkoop wordt al niets verdiend en nu wordt het onderhoud ze ook door de neus geboord. Nu is mijn vertrouwen in profile, kwikfuck en james ook wel beneden zeepeil dus ik ben er ook niet blij mee.

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Dennisdn schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:27:
[...]

Soms gaan dingen wel héél snel. Net door de dealer gebeld dat ze geen afspraken meer mogen maken maar ik voortaan naar Profile moet.

Dat gaan de dealers wel voelen, Alphabet is volgens mij de grootste leaser van het land.
Alphabet staat pas op nr. 4 en is half zo groot als Leaseplan (bron: https://www.aumacon.nl/wp...ditie_2019-29.10.2019.pdf )

aantal personen- en bestelauto's in wagenpark
(per 1 januari 2019, afgerond)
1 LeasePlan 167.750
2 Volkswagen Pon FS 148.000
3 Athlon Car Lease 113.500
4 Alphabet 84.825
5 International Car Lease Holding 72.500
6 Mercedes-Benz FS 58.630
7 ALD Automotive 49.462
8 Renault Finance 45.000
9 Terberg Business Lease Group 44.000
10 Arval 39.730
Totaal Top-10 Leasemaatschappij Top-100 823.397

Ik zit tegenwoordig bij Athlon, na jaren bij Terberg. Over beide maatschappijen geen klagen. Bij Terberg altijd goed contact gehad (scheelde dat zij ook klant van ons waren, en ik dus bepaalde personen wat beter kende), maar ook de keren dat ik nu contact heb gehad met Athlon was alles netjes en snel geregeld.

Cube Nuroad Race (2022)

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Bij Terberg hebben ze me trouwens ooit nog een keer de dag voordat ik op vakantie zou gaan erg goed geholpen:

Onze leasecontacten gaan via een Fleetmanager toko (Dragintra, NOOIT aan beginnen stelletje prutsers daar, maar dat terzijde).
Mijn auto van toen (Renault Megane 2014) ging uit de lease vanwege de hoge km-stand, en ik zou een auto van een ex-collega krijgen om op te rijden (Seat Leon). Ik was al blij zat dat ik eindelijk van die Renault af zou zijn, dus ik vond het prima, maar het werd allemaal een beetje kort dag omdat ik op vakantie zou gaan. Bijkomend probleem was dat ik toen nog een aangepaste autostoel van A.S.S. (leuke naam voor een stoel :P ) had vanwege rugproblemen, en deze moest dus overgezet worden van de Renault naar de Seat. Via Dragintra geregeld dat de Seat bij A.S.S. afgeleverd zou worden, en dat zij dan de stoel zouden overzetten van de Renault naar de Seat. So far so good...
Ze waren alleen "even" vergeten om aan Terberg door te geven dat ik de Seat ook meteen mee zou nemen, en dat de auto dus in orde zou moeten zijn.
Toen ik bij A.S.S. aankwam rond 10u 's-morgens viel me al op dat de Seat er niet echt schoon uit zag, maar verder niet over nagedacht. Totdat ik binnen meldde en zij mij vertelden dat het ongeveer een half uurtje duurde voordat de originele stoel weer in de Renault zou zitten, en ik mijn weg weer kon vervolgen. Toen ik aangaf dat ik eigenlijk verwachtte dat ik met de Seat naar huis zou rijden werd ik vreemd aangekeken. Zij hadden nl. alleen de opdracht gekregen van Dragintra om de stoel uit de Renault te halen, en deze in de loop van volgende week pas in de Seat te zetten, waarna Terberg deze op zou komen halen om een beurt te laten doen, nieuwe banden, poetsen enz.
Zucht....

Met Dragintra gebeld, en kreeg dezelfde gast aan de lijn aan wie ik doorgegeven had dat ik de dag erna op vakantie zou gaan, en dat de Seat dus klaar zou moeten staan om mee te nemen. Een hele hoop leugens en geblaat later heb ik maar opgehangen, want daar had ik niks aan. Toen maar rechtstreeks met Terberg gebeld en het probleem uitgelegd. De vriendelijke dame aan de andere kant snapte het volledig, maar wist niet zeker of ze het op zo'n korte termijn geregeld zou krijgen, maar ze ging het proberen, en zou me terugbellen. 30 minuten later belde ze me terug. Alles was geregeld, maar het ging wel even duren. Ze had met A.S.S afgesproken dat de stoel meteen in de Seat overgezet zou worden. Daarna kon ik met de Seat richting de werkplaats van Terberg in Utrecht rijden, en daar zouden ze dan regelen dat hij een beurt en nieuwe banden zou krijgen, en dat hij grondig gepoetst zou worden. Zo gezegd zo gedaan: stoel omgebouwd -> van Houten naar Utrecht, en daar een paar uur gewacht. Om 15:00 stond de Seat gepoetst en wel voor me klaar. Heb de desbetreffende dame nog een lekker doos bonbons gestuurd voor de goeie service.

Cube Nuroad Race (2022)

• Dennisdn
  • Nu online
Moet zeggen dat alle leasemaatschappijen die ik de afgelopen 20 jaar heb gehad altijd netjes zijn geweest. Dit is eigenlijk de eerste beperking die ik ooit vanuit de LM heb gekregen. Ik heb toevallig de banden altijd al bij de Profile die nu het onderhoud dus mogen doen. Goede ervaringen mee en nette nieuwe zaak. Dus wat mij betreft voordeel van de twijfel vooraf. Ze hebben alleen geen leenauto, dus ik ga nu voor het eerst in mn leven mijn autosleutel afgeven voor een haal en brengservice. Misschien vind ik dat nog wel het meest spannend.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Mijn ervaringen met leasemij's zijn goed, maar als je iets wilt moet je er gewoon zelf achteraan.
Heb inmiddels Athlon, Arval, een of andere partij die nu van Mossel is, en nu VW Pon als leasemij. Gaat eigenlijk overal wel goed, contact via de berijdersdesk en als ik daar 0 op het rekest krijg zet ik de wagenparkbeheerster (toeval, 3x een dame getroffen) er achter.

Maar goed, we gaan een beetje offtopic geloof ik :P

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:01
De Golf GTE en GTI zijn nu te bestellen/configureerbaar. Snap niet dat de GTE zo'n standaard 'comfortline/highline' bumper heeft en niet eens de R-Line bumper met de neppe uitlaatsierstukken, ziet er niet uit..

Overigens ook niet met 18" te bestellen, maar toch wel een kanshebber met 245pk en dan maar achteraf velgjes in de lease meenemen :P

• GerCor

GerCor

De ID 3 duikt op. Al een paar zien rijden en bij meerdere garagebedrijven staan ze. Leuk, die doorlopende verlichte strip aan de voorzijde. Is een optie bij de Golf 8. Iets van € 95.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Wescobar
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik vind die hele ID serie lelijk. Ik zal er wel aan moeten wennen...

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:15
Vind de id4 wel geslaagd, id3 vind ik ook niet zo mooi

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-01 16:52
Tsja, je moet van futuristisch houden, ook niet echt mijn ding ;).

• Dennisdn
  • Nu online
Ik vind die ID3 helemaal niet zo verkeerd. Beetje alsof ze de Golf 9,10 en 11 over geslagen hebben en hij wat sneller is geëvolueerd.

• ElCasa
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
Ik ben aan het kijken om de ambient verlichting te retrofitten op mijn Arteon. Nou heb ik waarschijnlijk een set gevonden alleen vraag ik me af of de benodigde stekkers al aanwezig zijn en of het dus plug & play is, of dat er nog wat moet gebeuren. Iemand hier toevallig ervaring mee?

• JTB81
ElCasa schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:15:
Ik ben aan het kijken om de ambient verlichting te retrofitten op mijn Arteon. Nou heb ik waarschijnlijk een set gevonden alleen vraag ik me af of de benodigde stekkers al aanwezig zijn en of het dus plug & play is, of dat er nog wat moet gebeuren. Iemand hier toevallig ervaring mee?
Tsja ik heb er naar gekeken, maar voor mijn model leek het bijna niet te doen (MY2020).

• ElCasa
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
JTB81 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:21:
[...]

Tsja ik heb er naar gekeken, maar voor mijn model leek het bijna niet te doen (MY2020).
Hmmm, ik kan een set ophalen waar de ambient verlichting voor het dashboard en deuren in zit, alleen zit er natuurlijk een extra stekker, had gehoopt dat de stekkers al aanwezig zouden zijn. Maar schijnbaar niet... dan houd het op....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wufmo-beDriXjZxfBcLuCJIttok=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oAOK5WNPdTfedDrPV7pE423n.jpg?f=user_large

[ Voor 52% gewijzigd door ElCasa op 25-09-2020 21:26 ]

• Gluten Parody
Dennisdn schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:00:
Ik vind die ID3 helemaal niet zo verkeerd. Beetje alsof ze de Golf 9,10 en 11 over geslagen hebben en hij wat sneller is geëvolueerd.
Zou er überhaupt nog een golf 9 komen?

• Dennisdn
  • Nu online
Gluten Parody schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 23:29:
[...]

Zou er überhaupt nog een golf 9 komen?
In een presentatie hebben ze wel eens verteld dat de huidige Golf 8 en Passat de laatste ICE-modellen zouden zijn. Maar eerlijk gezegd geloof ik daar niet in. De Golf 7 is 8 jaar meegegaan. Dus als we dat voor het gemak ook voor de Golf 8 aanhouden.... Ik geloof nooit dat de wereld over 8 jaar volledig EV is. In ons land niet, laat staan alle andere landen die nog lang niet zover met de EV-infrastructuur zijn als wij.

Ik ben opgegroeid met de wetenschap dat in het jaar 2000 de auto's zouden vliegen. Is 20 jaar later nog steeds niets van terecht gekomen. Ik verwacht dus gewoon nog een Golf 9.

Aan de andere kant: ze zijn met de 8 wel een verkeerde weg ingeslagen. Heb er laatst in gezeten en het voelt een stuk minder premium als de Golf 7. De bezuinigingen zijn nét te ver doorgeslagen. Waarschijnlijk ga ik na 15 jaar nieuwe Golfjes uitstappen omdat hij van binnen gewoon echt heel veel minder als de 7 voelt. De reviewers zijn het wel met mij eens zoals ik het links en rechts lees/zie.

[ Voor 22% gewijzigd door Dennisdn op 26-09-2020 08:14 ]

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:22

mb1

Zou die ehybrid motorisering en evt ook de GTE ook in de variant geleverd gaan worden?

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06:44

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

mb1 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 08:15:
Zou die ehybrid motorisering en evt ook de GTE ook in de variant geleverd gaan worden?
GTE is er al Passat variant geleverd of dit voor de Golf gaat gebeuren vraag ik me af.

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

• Scrtz
Antera schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 08:30:
[...]

GTE is er al Passat variant geleverd of dit voor de Golf gaat gebeuren vraag ik me af.
En @mb1 , sterker nog de golf GTE is al zojuist verschenen. eHybrid (jullie bedoelen neem ik aan de mild hybrid's?) komt ook nog.

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:22

mb1

Scrtz schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 08:43:
[...]

En @mb1 , sterker nog de golf GTE is al zojuist verschenen. eHybrid (jullie bedoelen neem ik aan de mild hybrid's?) komt ook nog.
Ik bedoel de https://www.autoweek.nl/a...-golf-1-4-ehybrid-bekend/

• Gluten Parody
Dennisdn schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 08:10:
[...]
ze zijn met de 8 wel een verkeerde weg ingeslagen. Heb er laatst in gezeten en het voelt een stuk minder premium als de Golf 7. De bezuinigingen zijn nét te ver doorgeslagen.
Eens, ik zou liever nog een 7.5 leasen dan een 8. Qua ergonomie is het er niet op vooruit gegaan. Hopelijk wordt de Polo niet op een vergelijkbare manier ‘vernieuwd’.

• GerCor

GerCor

Dennisdn schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 08:10:
[...]

In een presentatie hebben ze wel eens verteld dat de huidige Golf 8 en Passat de laatste ICE-modellen zouden zijn. Maar eerlijk gezegd geloof ik daar niet in. De Golf 7 is 8 jaar meegegaan. Dus als we dat voor het gemak ook voor de Golf 8 aanhouden.... Ik geloof nooit dat de wereld over 8 jaar volledig EV is. In ons land niet, laat staan alle andere landen die nog lang niet zover met de EV-infrastructuur zijn als wij.

Ik ben opgegroeid met de wetenschap dat in het jaar 2000 de auto's zouden vliegen. Is 20 jaar later nog steeds niets van terecht gekomen. Ik verwacht dus gewoon nog een Golf 9.

Aan de andere kant: ze zijn met de 8 wel een verkeerde weg ingeslagen. Heb er laatst in gezeten en het voelt een stuk minder premium als de Golf 7. De bezuinigingen zijn nét te ver doorgeslagen. Waarschijnlijk ga ik na 15 jaar nieuwe Golfjes uitstappen omdat hij van binnen gewoon echt heel veel minder als de 7 voelt. De reviewers zijn het wel met mij eens zoals ik het links en rechts lees/zie.
Wat wordt het dan?

Ha, die vraag had je niet verwacht hè.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
GerCor schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 18:48:
[...]

Wat wordt het dan?

Tiguan ... En daarna de Touareg als ze ook met de 'Tig' gaan kloten 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14:13
Gluten Parody schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:18:
[...]

Eens, ik zou liever nog een 7.5 leasen dan een 8. Qua ergonomie is het er niet op vooruit gegaan. Hopelijk wordt de Polo niet op een vergelijkbare manier ‘vernieuwd’.
De Polo 6 is van 2018, dus die kan nog wel even mee.

• Dennisdn
  • Nu online
GerCor schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 18:48:
[...]

Wat wordt het dan?

Geen idee. Een vervanger zoeken voor een Golf is best lastig.

• Gluten Parody
Ik zit met hetzelfde dilemma. A3 is helaas ook flink duurder geworden.

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Seat Leon wellicht?

Cube Nuroad Race (2022)

• Scrtz
Gluten Parody schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 20:40:
Ik zit met hetzelfde dilemma. A3 is helaas ook flink duurder geworden.
Ja same here. Aan het budget ligt het niet want wij mogen tot en met Audi A5 rijden maar gezien ik 28 ben ga ik geen auto van ~50k fiscaal bestellen.

Rij nu de golf 7.5 highline business r 1.5 150pk en vind de golf 8 tegenvallen. Maar wat doe je dan? De Passat? Ook niet helemaal mijn ding. De Arteon? Zou ik wel willen maar dan moet ie met 1.5 tsi 150pk komen en goedkoper worden. Tiguan? Daar voel ik me toch te jong voor. En A3 met 2x s-line, 18”, aur camera, pdc v+a en 18 tikt ook al de 45k+ aan en dat vind ik ook te gortig worden.

Gelukkig moet mijn Golf nog tot maart dus heb nog even :P

• Dennisdn
  • Nu online
Scrtz schreef op zondag 27 september 2020 @ 09:26:
[...]

Ja same here. Aan het budget ligt het niet want wij mogen tot en met Audi A5 rijden maar gezien ik 28 ben ga ik geen auto van ~50k fiscaal bestellen.

Rij nu de golf 7.5 highline business r 1.5 150pk en vind de golf 8 tegenvallen. Maar wat doe je dan? De Passat? Ook niet helemaal mijn ding. De Arteon? Zou ik wel willen maar dan moet ie met 1.5 tsi 150pk komen en goedkoper worden. Tiguan? Daar voel ik me toch te jong voor. En A3 met 2x s-line, 18”, aur camera, pdc v+a en 18 tikt ook al de 45k+ aan en dat vind ik ook te gortig worden.

Gelukkig moet mijn Golf nog tot maart dus heb nog even :P
Nou.... een levertijd van 5 maanden hebben de meeste wel en het bestelproces duurt ook een tijdje, dus maart komt er al snel aan.

Zit met hetzelfde. Passat vind ik gewoon te groot, een Golf zit als gegoten. Een uitstapje zou dan eerder richting de A-klasse of 1-serie gaan. Ik heb nog wel een jaartje en hopelijk neemt VW de kritiek op en komen ze nog met een executive-plus pakket ofzo die de Golf8 van binnen meer naar de look&feel van materialen uit de Golf 7 brengt. Gewoon, kleine simpele dingen zoals: hebben ze eindelijk het mooie kleine DSG-pookje overgenomen.... maar 10 cm verderop het rolluikje boven de bekerhouders in middenconsole wegbezuinigd. |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 27-09-2020 09:45 ]

• GeeMoney
Grappig, ik ben van een Golf 5 naar een Golf 6 gegaan, Toen naar een A3 en van daaruit naar een Seat Leon ST FR, vervolgens een Tiguan R-line en nu een E-tron. Voor de Golf 5 echt van alles gereden ook. (Renault Megane, Ford Modneo, VW Polo)

Van de Golf 6 naar de A3 was gewoon instappen als vertrouwd, eigenlijk qua materialen en logica vond ik de A3 zelfs iets beter aanvoelen maar qua ruimte is het natuurlijk geen wonder. Daarom (met 1ste kindje) gekozen voor een Seat Leon ST maar dan wel met FR en allerlei andere pakketten om hem sportief te maken. Maar de Leon voelde ook zeker niet als een buitenstaander.
Nadat daar de kilometers erop zaten en inmiddels de 2e onderweg was een Tiguan genomen. Op mijn huidige E-tron na de meest fijne auto die ik gereden heb. Qua ruimte alles precies goed, materiaalgebruik in orde, hogere zit maar toch sportief, gewoon een hele prettige wagen.
De E-tron nu is dan toch wel een andere klasse, maar dan wijken we van dit topic af :).

Overigens in alle ook echt wel maanden tot 2 jaar gereden, ik maakte namelijk erg veel kilometers dus heb heel wat auto's versleten :).

[ Voor 10% gewijzigd door GeeMoney op 27-09-2020 10:10 ]

• Scrtz
Dennisdn schreef op zondag 27 september 2020 @ 09:42:
[...]

Nou.... een levertijd van 5 maanden hebben de meeste wel en het bestelproces duurt ook een tijdje, dus maart komt er al snel aan.

Zit met hetzelfde. Passat vind ik gewoon te groot, een Golf zit als gegoten. Een uitstapje zou dan eerder richting de A-klasse of 1-serie gaan. Ik heb nog wel een jaartje en hopelijk neemt VW de kritiek op en komen ze nog met een executive-plus pakket ofzo die de Golf8 van binnen meer naar de look&feel van materialen uit de Golf 7 brengt. Gewoon, kleine simpele dingen zoals: hebben ze eindelijk het mooie kleine DSG-pookje overgenomen.... maar 10 cm verderop het rolluikje boven de bekerhouders in middenconsole wegbezuinigd. |:(
Wij moeten VAG (werken voor PON) en onze baas wil alleen maar VW en Audi dus geen Skoda of Seat, alhoewel ik die laatste 2 zelf ook nooit zou willen. Echter laatst eens die A klasse samengesteld omdat een vriend daar naar keek en ik vind het een geslaagde auto. Met vrijwel alle benodigde opties en 136pk automaat met AMG pakket zit je op 40k fiscaal. Dat is toch een stuk beter dan een vergelijkbare A3 die dan al 45k+ aantikt, dan wist ik het wel. Wss ook de reden waarom je die nieuwe A klasses zoveel ziet rondrijden. Golfjes 8 en de nieuwe A3 zie ik nog vrijwel niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Scrtz op 27-09-2020 10:52 ]

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

@Dennisdn @Scrtz ik ben van een Golf Variant naar een Passat Variant gegaan. Passat voelt idd net wat groter en ruimer allemaal. In eerste instantie heb je het idee dat je met een olietanker onderweg bent, maar dat went snel. Ik stap nog iedere dag met een glimlach in :)

• Scrtz
The Eagle schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:52:
@Dennisdn @Scrtz ik ben van een Golf Variant naar een Passat Variant gegaan. Passat voelt idd net wat groter en ruimer allemaal. In eerste instantie heb je het idee dat je met een olietanker onderweg bent, maar dat went snel. Ik stap nog iedere dag met een glimlach in :)
Ik hoop eigenlijk dat de Arteon terugkomt met 1.5 tsi dan issie nog enigzins betaalbaar, anders zal het wss (met het oog op de toekomst) ook een Passat R-line worden.

• Gluten Parody
Ook bij de Leon is flink bezuinigd op de knoppenwinkel en daarmee de ergonomie. Hele C-segment is een beetje meh tegenwoordig. Misschien maar privé een A3 vorig model of een Lexus CT gaan rijden.

• Gluten Parody
The Eagle schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:52:
ik ben van een Golf Variant naar een Passat Variant gegaan. Passat voelt idd net wat groter en ruimer allemaal. In eerste instantie heb je het idee dat je met een olietanker onderweg bent, maar dat went snel.
Je mag wel een kwartier extra reistijd inplannen... voor het omlopen om je laptoptas uit de koffer te halen ;)

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Gluten Parody schreef op zondag 27 september 2020 @ 13:52:
[...]

Je mag wel een kwartier extra reistijd inplannen... voor het omlopen om je laptoptas uit de koffer te halen ;)
Zie daar het voordeel van de Passat: meer beenruimte achterin. Flinke laptop rugzak past achter mijn voorstoel, dus ik hoef niet om te lopen :Y)
Overigens ook ideaal icm kinderstoeltjes en isofix: voldoende ruimte om nergens in de knel te komen qua voorstoel afstelling. In de golf was het allemaal wat krapper.

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
T-roc is schijnbaar niet zo populair om te leasen?

• Scrtz
Gluten Parody schreef op zondag 27 september 2020 @ 13:49:
[...]

Ook bij de Leon is flink bezuinigd op de knoppenwinkel en daarmee de ergonomie. Hele C-segment is een beetje meh tegenwoordig. Misschien maar privé een A3 vorig model of een Lexus CT gaan rijden.
Doe jij echt je tas in de kofferbak? Ik pleur die altijd op de achterbank of achter de stoel :P
roland kroes schreef op zondag 27 september 2020 @ 14:21:
Niet mijn auto persoonlijk, maar vind ook het dashboard wat karig. Wel een leuke auto verder.

[ Voor 24% gewijzigd door Scrtz op 27-09-2020 15:08 ]

• Gluten Parody
offtopic:
Laptoptas los in het interieur lijkt me niet ideaal bij een crash of rollover. Je zou ‘m natuurlijk in de gordel kunnen zetten.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Alles wat los ligt is potentieel een projectiel als je ineens hard remt of botst ja. Vandaar ook lekker tussen achterbank en stoel, kan geen kant uit ;)

• GeeMoney
@Gluten Parody alles wat vast zit overigens ook.
Ik ben een keer 2x over de kop geslagen met een Renault (wat een wagen trouwens: hulde, motor liep nog, alle ramen heel en radio speelde) maar werkelijk alles was van zijn plek. Alle lifehammers die vast zaten, dashboard kastje, laptop tas, telefoon alles lag werkelijk overal.

• Tylen

Tylen

GeeMoney schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:27:
@Gluten Parody alles wat vast zit overigens ook.
Ik ben een keer 2x over de kop geslagen met een Renault (wat een wagen trouwens: hulde, motor liep nog, alle ramen heel en radio speelde) maar werkelijk alles was van zijn plek. Alle lifehammers die vast zaten, dashboard kastje, laptop tas, telefoon alles lag werkelijk overal.
Ga je mond spoelen.

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hoezo? hij heeft 'm toch gesloopt?

• Gluten Parody
roland kroes schreef op zondag 27 september 2020 @ 14:21:
De T-Roc krijgt nog wel eens wat kritiek op het interieur. Bij mij in de buurt staat er eentje. Ik vermoed dat de Q2 die er vaak naast staat niet veel duurder was, maar die smoelt toch wat beter.

• Tylen

Tylen

Shanquish schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:54:
[...]

Hoezo? hij heeft 'm toch gesloopt?
Goed punt 😂😂👍🏻

• giovanni2903
Scrtz schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:51:
[...]

Wij moeten VAG (werken voor PON) en onze baas wil alleen maar VW en Audi dus geen Skoda of Seat, alhoewel ik die laatste 2 zelf ook nooit zou willen. Echter laatst eens die A klasse samengesteld omdat een vriend daar naar keek en ik vind het een geslaagde auto. Met vrijwel alle benodigde opties en 136pk automaat met AMG pakket zit je op 40k fiscaal. Dat is toch een stuk beter dan een vergelijkbare A3 die dan al 45k+ aantikt, dan wist ik het wel. Wss ook de reden waarom je die nieuwe A klasses zoveel ziet rondrijden. Golfjes 8 en de nieuwe A3 zie ik nog vrijwel niet.
je moet vag rijden, maar 2 van de 4 merken mag je niet uit kiezen? beetje raar :P
alhoewel seat van binnen niet echt mooi is, vind ik skoda nog wel oke.

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• Scrtz
giovanni2903 schreef op zondag 27 september 2020 @ 17:49:
[...]

je moet vag rijden, maar 2 van de 4 merken mag je niet uit kiezen? beetje raar :P
alhoewel seat van binnen niet echt mooi is, vind ik skoda nog wel oke.
Ja omdat veel mensen geen Skoda/Seat willen rijden. En als er dan iemand weg gaat en de auto blijft over dan wil nooit iemand die oprijden :P

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:28
Is er al een update voor Discover Media MIB2 ?
De info op de Volkswagen website is : Update: Datum : 7-11-19

Het betreft een vw polo uit 2019

• giovanni2903
Scrtz schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:02:
[...]

Ja omdat veel mensen geen Skoda/Seat willen rijden. En als er dan iemand weg gaat en de auto blijft over dan wil nooit iemand die oprijden :P
ah vandaar, een vag auto is altijd prima in mijn ogen. voorkeur gaat naar vw of audi, maar heb ook gewoon 2,5 jaar in mn seat genoten hoor :P

• Dennisdn
  • Nu online
Scrtz schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:02:
[...]

Zo ben ik op de eerste dag bij mijn huidige wetgever geconfronteerd met een afgetrapte Alfa 156. Toen heb ik even zitten huilen omdat ik een perfecte Golf 6 had ingeleverd bij mijn vorige werkgever én daar ook nog eens 2000 euro eigen bijdrage moeten afkopen wegens het eerder uitstappen. Je gelooft het of niet, maar nog geen 30 minuten later stond ik met de Alfa op de vluchtstrook omdat de koppeling niet meer in te trappen viel.

Toen snel rond gaan bellen. Had het geluk dat ik bij die oude werkgever altijd op de kamer bij de wagenparkbeheerder zat. Een dag later kon ik mijn oude Golf weer ophalen én kreeg ik de boete weer terug omdat mijn huidige werkgever het leasecontract volledig overnam. Lang verhaal kort: alles wat ze over Alfa zeggen is waar! Dus jouw werkgever snap ik wel. Wij hebben nu de ristrictie tot VAG, Peugeot, BMW, Volvo of Mercedes. Maar dat is meer omdat mijn werkgever met de fabrieken zelf onderhandeld en de leasemaatschappij alleen gebruikt als wagenparkbeheerder.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 28-09-2020 06:49 ]

• Toppe
  • Laatst online: 20:56

Toppe

Oké ✅

Ik ga me ook even melden hier. Wij, ik, vrouwlief en dochterlief van bijna 11 maanden rijden nu rond in een UP!. Prima auto, kinderwagen kan mee en achterbank is gewoon vrij.

Nu staan we op het punt te gaan verhuizen en daarbij is een tweede auto noodzakelijk. De UP! Houden we gewoon (gaat naar vrouwlief) en ik zal een tweede auto aanschaffen.

Nu had ik in eerste instantie de T-Cross in gedachten maar deze kan ‘slechts’ 1100 kilo trekken en dag vindt ik te licht. Een caravan oid kan al niet mee.

De T-Roc kan wel 1500 kilo trekken en oogt wat ruimer. Daar in tegen weegt hij natuurlijk ook iets meer. En moet ik wat inleveren op de opties. Dan komt het geweld van de Q2 en de XC40 ook nog voorbij. Wellicht zijn er hier mensen die nog een tip hebben, hieronder ons lijstje:
- Trekhaak (zolang hij niet afneembaar is!) met 1500 kilo trek gewicht
- Iets met een wat hogere instap
- Ruimer dan een UP!
- Liever geen station (vrouwlief vindt het echt spuug lelijk)
- Stoel verwarming (eventueel massage stand)
- Korte draai cirkel
- MirrorDip
- ISO fix (al is dit standaard)
- CarPlay (voor zover ik weet niet bij VW te verkrijgen in dit segment?)
- Verwachting is 15.000km per jaar
- Nieuw (of max 5000km)
- Budget van maximaal €35.000

Ondanks dat ik aangeef liever geen station kijk ik er wel naar, al is het maar om te kijken wat de opties zijn :+

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• GerCor

GerCor

Toppe schreef op maandag 28 september 2020 @ 07:46:
Ik ga me ook even melden hier. Wij, ik, vrouwlief en dochterlief van bijna 11 maanden rijden nu rond in een UP!. Prima auto, kinderwagen kan mee en achterbank is gewoon vrij.

Nu staan we op het punt te gaan verhuizen en daarbij is een tweede auto noodzakelijk. De UP! Houden we gewoon (gaat naar vrouwlief) en ik zal een tweede auto aanschaffen.

Nu had ik in eerste instantie de T-Cross in gedachten maar deze kan ‘slechts’ 1100 kilo trekken en dag vindt ik te licht. Een caravan oid kan al niet mee.

De T-Roc kan wel 1500 kilo trekken en oogt wat ruimer. Daar in tegen weegt hij natuurlijk ook iets meer. En moet ik wat inleveren op de opties. Dan komt het geweld van de Q2 en de XC40 ook nog voorbij. Wellicht zijn er hier mensen die nog een tip hebben, hieronder ons lijstje:
- Ruimer dan een UP!
- Korte draai cirkel
- MirrorDip
- Nieuw (of max 5000km)

Ondanks dat ik aangeef liever geen station kijk ik er wel naar, al is het maar om te kijken wat de opties zijn :+
Ga je even naar een site als Autotrader en vul je deze gegevens in.

• GeeMoney
@Toppe als je die max 5000km even ophoogd naar 15 of 20000km en max 2 jaar oud dan is denk ik een Tiguan wellicht ook een optie. En ook VW heeft gewoon Carplay. Kijk dan of je de Discovery Navi Plus ergens in kan krijgen.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

GeeMoney schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:56:
@Toppe als je die max 5000km even ophoogd naar 15 of 20000km en max 2 jaar oud dan is denk ik een Tiguan wellicht ook een optie. En ook VW heeft gewoon Carplay. Kijk dan of je de Discovery Navi Plus ergens in kan krijgen.
Ook geen gekke optie inderdaad. Had gedacht dat de Tiguan in een hoger prijs segment zou zitten met een relatief lage kilometer stand. Lijkt dus mee te vallen. Ik ga gewoon even de websites aankomende tijd in de gaten houden, kijken wat er voorbij komt :)

• Scrtz
Heb de vrouw nu ook in een Volkswagen gekregen, mag ze donderdag ophalen, zal nog wat foto's posten :)

Volkswagen High UP! 2014, 60pk, 5 deurs,
- reflexzilver metalliclak
- Navigatie
- Bluetooth
- Cruisecontrol
- Parkeersensoren achter
- 15" lichtmetalen velgen
- Originele armsteun (al was die wat gammel, kijken of ik die weer goed vast kan krijgen, iemand ervaring mee toevallig?)

Afbeeldingslocatie: https://d37kchilwfgjy4.cloudfront.net/occasions/857873/3a22b54bffe2a7aab67b2373d24f0c3d.jpg
Afbeeldingslocatie: https://d37kchilwfgjy4.cloudfront.net/occasions/857873/e778f82644d77a12a006bf5b43e4035f.jpg

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Toppe schreef op maandag 28 september 2020 @ 07:46:

- Ruimer dan een UP!
- Korte draai cirkel
- MirrorDip
- Nieuw (of max 5000km)

Heb je al eens gekeken naar een Skoda Kamiq. Staat op hetzelfde platform als de T-Cross en de Arona, maar is 10cm langer (ong. zelfde lengte als de T-Roc). Weet niet exact wat hij mag trekken, maar ik weet dat de T-Cross met 1.5TSI meer mag trekken dat de 1.0. Dat zal bij de Kamiq waarschijnlijk hetzelfde zijn.

Bij mij viel de Kamiq af omdat deze in de lease met een vergelijkbare configuratie een stuk duurder uitviel dan de T-Cross.

[ Voor 3% gewijzigd door derx666 op 28-09-2020 14:58 ]

Cube Nuroad Race (2022)

• Toppe

Toppe

Oké ✅

derx666 schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:57:
[...]

Heb je al eens gekeken naar een Skoda Kamiq. Staat op hetzelfde platform als de T-Cross en de Arona, maar is 10cm langer (ong. zelfde lengte als de T-Roc). Weet niet exact wat hij mag trekken, maar ik weet dat de T-Cross met 1.5TSI meer mag trekken dat de 1.0. Dat zal bij de Kamiq waarschijnlijk hetzelfde zijn.

Bij mij viel de Kamiq af omdat deze in de lease met een vergelijkbare configuratie een stuk duurder uitviel dan de T-Cross.
Mag maximaal 1200 kilo trekken, wellicht moet ik daar een consessie in doen zodra ik nieuw wil kopen. De Kamiq is erg sjiek en kan ik wat verder aankleden als ik zou willen. Nu even de focus op de nieuwe woning en daarna kijken naar een nieuwe wagen :+

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-01 16:52
Iemand een idee hoe het onderhoud van een volkswagen zich verhoudt ten opzichte van de wat duurdere merken (audi, BMW, mercedes)?

Ik raakte onlangs in een discussie met iemand die zei dat het algemene onderhoud van haar mercedes goedkoper was dan het algemene onderhoud van haar golf. Dat leek me wel heel sterk :P

De vraag is dus hoe de prijs van het algemene onderhoud zich vertaalt ten opzichte van de andere merken. Klein/groot onderhoud dus, eventueel prijs om onderdelen te vervangen (aandrijfriem, versnellingsbak, brandstofpomp, ...). Onderhoud enkel bij de dealer.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Flipking94 schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:51:
Iemand een idee hoe het onderhoud van een volkswagen zich verhoudt ten opzichte van de wat duurdere merken (audi, BMW, mercedes)?

Ik raakte onlangs in een discussie met iemand die zei dat het algemene onderhoud van haar mercedes goedkoper was dan het algemene onderhoud van haar golf. Dat leek me wel heel sterk :P

De vraag is dus hoe de prijs van het algemene onderhoud zich vertaalt ten opzichte van de andere merken. Klein/groot onderhoud dus, eventueel prijs om onderdelen te vervangen (aandrijfriem, versnellingsbak, brandstofpomp, ...). Onderhoud enkel bij de dealer.
In het 'algemeen' is hier helemaal niets over te zeggen doordat je geen types en bouwjaren vermeldt. Een Mercedes A-Klasse van dít jaar is goedkoper in 't onderhoud dan dat een Volkswagen Touareg van dit jaar dat zal zijn....

Dus ze heeft gelijk? >:)

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:08

Niet onwaarschijnlijk als je met de meeste A/CLA/GLA/B Mercedessen voor het gros van het werk langs de Renault/Dacia dealer kan. :+ *

Om redelijk te antwoorden: sommige structurele items heb je wel bij een gemiddelde VW die niet (direct) voorkomen bij equivalente Mercedessen/BMW's. Denk aan een distributieriem bij 210 of 240k km of een DSG olie wissel bij 60 of 120k (enkel 2.0TDI/TSI en hoger).
Voor de standaard beurtjes zal er niet echt veel verschil zijn schat ik.

BTW: Een versnellingsbak of brandstofpomp zijn geen onderhoud he ;)

*even rondklikken op de configurator leert dat je dezelfde motor in een 74000 euro Mercedes GLB kan krijgen als een 20000 euro Dacia Duster >:)

[ Voor 6% gewijzigd door AndRo555 op 28-09-2020 21:11 ]

• Dennisdn
  • Nu online

Daar zullen vast een heleboel ANWB-onderzoeken over zijn terug te vinden.

In dit overzicht staat Mercedes op nummer 2 van het duurste onderhoud en VW op plaats 22 :)
https://lifehacking.nl/we...-goedkoopst-in-onderhoud/

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 28-09-2020 21:11 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dennisdn schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:07:
[...]

Daar zullen vast een heleboel ANWB-onderzoeken over zijn terug te vinden.
Als je de leaseprijzen er op na gaat slaan dan zie je ook wel dat er qua onderhoud weinig verschil zit qua 'verwacht onderhoud' gedurende de éérste 5 jaar na nieuwe aanschaf op het moment dat je gelijkwaardige auto's gaat vergelijken.... De A-Klasse en de Golf doen bijvoorbeeld niet veel voor elkaar onder dan.

• Dennisdn
  • Nu online
Het duurst van onderhoud is simpelweg de manuren. En het is echt niet zo dat een goede Mercedes-monteur heel veel meer verdiend als een goede Ford-monteur. Een goede monteur is gewoon duur. Daarnaast hebben ze allebei tegenwoordig wel dezelfde standaard aan showroom en faciliteiten dus vergelijkbare onkosten. Dan komt het aan op onderdelen, die bij dezelfde leveranciers vandaan komen. Een ster erop maakt het vast spontaan iets duurder. Maar dat lijkt me tientjeswerk.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dennisdn schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:23:
Het duurst van onderhoud is simpelweg de manuren. En het is echt niet zo dat een goede Mercedes-monteur heel veel meer verdiend als een goede Ford-monteur. Een goede monteur is gewoon duur. Daarnaast hebben ze allebei tegenwoordig wel dezelfde standaard aan showroom en faciliteiten dus vergelijkbare onkosten. Dan komt het aan op onderdelen. Die bij dezelfde leveranciers vandaan komen. Een ster erop maakt het vast spontaan iets duurder. Maar dat lijkt me tientjeswerk.
Bij de VAG groep is 't intern vaak nog een stukje erger. Daar maakt een logo op 't doosje vaak al een paar tientjes verschil terwijl de part-numbers 100% overeenkomen ;)

Pagina: 1 ... 37 ... 142 Laatste