Nee, bekend probleem en een hele dure reparatie!Zucht123 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:11:
Is het normaal tijdens koude start dat de A3 met 3.2 motor de ketting daarvan eventjes rattelt en daarna niet meer?
Oke, dan laat ik hem staan, mooie auto met heerlijk geluid.Danielson schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:14:
[...]
Nee, bekend probleem en een hele dure reparatie!
Dát heb ik dus 2x gedaan om andere akkefietjes, en beide keren werd mn nieuwe dealer binnen een jaar overgenomen door de eersteJB schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:08:
[...]
Wellicht moet je dan juist ook eens wisselen van dealer

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 15-09-2020 12:29 ]
Edit: was al beantwoord, pagina vergeten te updaten
[ Voor 78% gewijzigd door roland kroes op 15-09-2020 14:43 ]
heb eergister het hele lease bedrag van rond de 3500 euro afbetaald via de VW website. maar nu staat er alsnog een bedrag (maandtermijn) die zogenaamd open staat. weet iemand of deze ook daadwerkelijk word afgeschreven, of dat dit een foutje is? als dat bedrag namelijk word afgeboekt zit ik op 3800 euro terwijl de financiering 3500 euro was (incl rente)
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Even bellen met VWPFS voor je antwoord?giovanni2903 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:43:
heb eergister het hele lease bedrag van rond de 3500 euro afbetaald via de VW website. maar nu staat er alsnog een bedrag (maandtermijn) die zogenaamd open staat. weet iemand of deze ook daadwerkelijk word afgeschreven, of dat dit een foutje is? als dat bedrag namelijk word afgeboekt zit ik op 3800 euro terwijl de financiering 3500 euro was (incl rente)
heb uiteraard een mail gestuurd, maar misschien dat iemand een soortgelijk ervaring heeft gehad.
[ Voor 10% gewijzigd door giovanni2903 op 15-09-2020 18:05 ]
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
De prijs nog daargelaten ...Nog een verschil: bij VW zit er altijd een brief in je auto dat je perse na 100 km moet terug komen om de bouten nog eens aan te laten draaien. Bij een bandenboer nog nooit gehad, die zijn een stuk zekerder van hun zaak.
Kan het ook wel be-amen, bandenboer doet het klusje erg snel (bij mij halfuurtje voor 4 banden). Maar ik weet wel niet of ik ze voor het wisselen op aluvelgen wel genoeg vertrouw. De manier waarop ze de bandenwissel uitvoeren is nu niet bepaald secuur te noemen (aan de lopende band en wordt ruw/snel met de banden omgegaan). Bij de bandencentrale waar ik met mijn vorig autootje op wieldeksels ging, natuurlijk geen probleem, maar mijn aluvelgen hou ik toch liever nog heel wat jaren mooi.
Dat is wel balen, is hij gloednieuw gekocht of occasie? Veel hangt ook natuurlijk van je rijstijl af. Die gaspedaal volledig indrukken doet vaak meer slecht dan goed14 maanden, ruim 12000 km
Heb je al eens gekeken of er nog andere zaken in korte tijd vervangen dienen te worden? Of je die 3,6 ballen wel of niet moet betalen kunnen anderen misschien beter zeggen. Met auto's kan je nu eenmaal pech hebben, maar ik zou het niet heel snel opgeven. Onkosten horen nu eenmaal bij de totaalkost, bij sommigen al meer dan anderen.
Als het op domiciliëring is, kan je domicilie ook gewoon stopzetten. Hun probleem dat ze hun financiën niet op punt hebben. Heb het nog niet meegemaakt, maar wel al een aanbetaling gekregen die ik niet moest betalen. Klant is vrijwel altijd koning, dat weten zij natuurlijk ookgiovanni2903 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 18:05:
heb uiteraard een mail gestuurd, maar misschien dat iemand een soortgelijk ervaring heeft gehad.
[ Voor 19% gewijzigd door Flipking94 op 15-09-2020 20:43 ]
@Dennisdn dan ga je naar een onafhankelijke bandenboer gok ik?
Ik heb het al jaren bij zowel kwik-fit, profile tyre centers als officiële dealers dat ze allemaal aangeven na x kilometer rijden nog even langs te komen. Ook sta ik er bij allemaal naast als de moment sleutel gepakt wordt om te laten zien dat ze vast zitten.
Is gewoon procedure en heeft niets met zekerheid te maken
.
@Flipking94 inderdaad
excuus!
Ik heb het al jaren bij zowel kwik-fit, profile tyre centers als officiële dealers dat ze allemaal aangeven na x kilometer rijden nog even langs te komen. Ook sta ik er bij allemaal naast als de moment sleutel gepakt wordt om te laten zien dat ze vast zitten.
Is gewoon procedure en heeft niets met zekerheid te maken
@Flipking94 inderdaad
[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 15-09-2020 20:52 ]
@GeeMoney geen idee eigenlijk, hoe kan je dat zien? Weet niet of je ze in NL hebt, maar hier in België ging ik naar Bestdrive.@Flipking94 dan ga je naar een onafhankelijke bandenboer gok ik?
Zelf nog niet echt ervaringen met terugsturen naar de dealer om de zoveel km. Ga ze binnenkort (als de temperatuur wat zakt) wisselen, dan kan ik het je zeggen!
Denk dat je quote trouwens eerder richting @Dennisdn was bedoeld niet?
Profile nu, kwik-fit in het verleden. Van beide ook verschillende vestigingen. En bij hun nooit een melding gehad dat ik terug moet komen om de boel nog eens aan te draaien.GeeMoney schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 20:43:
@Dennisdn dan ga je naar een onafhankelijke bandenboer gok ik?
Is gewoon procedure en heeft niets met zekerheid te maken.
@Flipking94 inderdaadexcuus!
toch adviseren ze dit zelf ook..Dennisdn schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 21:21:
[...]
Profile nu, kwik-fit in het verleden. Van beide ook verschillende vestigingen. En bij hun nooit een melding gehad dat ik terug moet komen om de boel nog eens aan te draaien.
https://www.kwik-fit.nl/v...ontroleren.-waarom-is-dat
die ervaring heb ik ook, helemaal eerlijk is de vergelijking met een bandenboer niet, de VW dealer voert diverse soorten reparaties uit bij hun klanten, de werkzaamheden hiervan kunnen uitlopen door diverse oorzaken, het kan immers tegenzitten, waardoor jouw auto pas later de brug op kan.Dennisdn schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:36:
[...]
Ik doe al vanaf mijn aller eerste leaseauto, ruim 20 jaar, 2x per jaar bandenwissels. In die tijd bij alle grote banden-ketens ondergebracht geweest én van 2014-2018 nog bij VW zelf, dus ik denk te weten waarover ik het heb. En altijd wissels op dezelfde velg omdat je van een LM geen wintervelgen krijgt.
De VW-dealer heeft er tussen 2014 en 2018 alle 8 de wissels meer dan 1,5 uur over gedaan, met uitschieters naar 2 uur en een kwartier. Bij de Profiles (en vergelijkbaar) van deze wereld heb ik nooit langer hoeven wachten dan 30 minuten, op zijn hoogst misschien eens 45 minuten. Ik kan het wél verklaren: behalve dat de VW-dealer het super traag doet, beginnen ze ook nog eens een half uur later dan dat je de afspraak hebt, waar de echte bandenboeren de agenda tot op de minuut onder controle hebben.
En... ik heb nog nooit velgschade gehad bij VW óf een ander. Wel eens lelijke smeervlekken die moeilijk te verwijderen waren, maar nooit schade.
een bandenboer voert de werkzaamheden uit die veel makkelijker te calculeren is. het is een soort van lopende band werk.
en ik geloof ook zomaar dat de monteurs daar veel sneller een bandenwissel kunnen uitvoeren. ze doen immers de hele dag niet anders. (ik zou gek worden van dat eentonige werk, maar goed
overigens heb ik wel velgschade gehad, bij de VW dealer.
zag het meteen toen ik aan kwam lopen bij m'n auto.. over alle 4 de velgen een diepe kras over alle spaken die exact meeliep met de ronding van de velg..
ben meteen terug gelopen en meteen gevraagd waarom dit niet gewoon gemeld was.. dit had je moeten zien of merken als monteur, of als werkplaatschef..
overigens kun je van een LM best een 2e setje velgen krijgen voor je winterbanden.. dit moet in je contract worden opgenomen, als dit bij de aanvraag van de auto wordt meegenomen.. geen probleem.
hetzelfde als met dakrails, skikoffers en weet ik veel wat. dit kan allemaal gewoon. been there done that.
oh ja, en ze hebben op mijn verzoek ooit eens mijn kentekenplaat vastgezet met popnagels, blijkbaar hebben ze hiervoor moeten boren want er zat allemaal ijzerslijpsel op de achterklep die ze niet netjes hadden schoongemaakt., hier kwam ik na de eerste regenbui achter want dat ging natuurlijk meteen roesten en daarmee meteen lakschade.
toen ik er mee terug ging (auto was 2 weken oud ofzo) werdt het nog ontkend ook

[ Voor 7% gewijzigd door Shanquish op 15-09-2020 22:58 ]
zojuist is er een maandtermijn afgeschreven en staat het openstaande bedrag op 0 euro online. maw.heb nu 3.763,17 betaald terwijl de Totaal te betalen bedrag (inclusief kredietvergoeding) 3.544,44 is. morgen dus maar even bellen en mijn incasso terugboeken. wat een gezeurFlipking94 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 20:37:
[...]
Als het op domiciliëring is, kan je domicilie ook gewoon stopzetten. Hun probleem dat ze hun financiën niet op punt hebben. Heb het nog niet meegemaakt, maar wel al een aanbetaling gekregen die ik niet moest betalen. Klant is vrijwel altijd koning, dat weten zij natuurlijk ook
Prima dat ze diverse reparaties doen, maar als ik om 08.00 een afspraak heb verwacht ik dat hij om 08.05 op de brug staat. Degene die uitloopt moet dan maar wachten, dat is niet mijn zorg. Overigens heb ik mijn afspraken altijd om 08.00, dus dan gaat het uitlopen vorige auto niet eens op. Ik mag aannemen dat ze 2 planningen naast elkaar hebben lopen: onderhoud en reperaties waarvan de eigenaar niet aan tafel zit te wachten, en afspraken op een tijdslot waarbij de eigenaar wél zit te wachten.Shanquish schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 22:49:
die ervaring heb ik ook, helemaal eerlijk is de vergelijking met een bandenboer niet, de VW dealer voert diverse soorten reparaties uit bij hun klanten, de werkzaamheden hiervan kunnen uitlopen door diverse oorzaken, het kan immers tegenzitten, waardoor jouw auto pas later de brug op kan.
overigens kun je van een LM best een 2e setje velgen krijgen voor je winterbanden.. dit moet in je contract worden opgenomen, als dit bij de aanvraag van de auto wordt meegenomen.. geen probleem.
hetzelfde als met dakrails, skikoffers en weet ik veel wat. dit kan allemaal gewoon. been there done that.
Uiteraard kun je een 2e set kopen of mee-leasen. Maar dan moet het bij VW als accessoire en ben je al snel 1500-2000 uit je budget kwijt. Of je moet ze zelf kopen maar dan moet het weer exact de maat zijn van de andere set omdat daar de bandenslijtage weer op berekend is over de looptijd van 4 jaar en blijf je na 4 jaar zelf met een set zitten waar je niks meer aan hebt.
[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 16-09-2020 06:54 ]
@Dennisdn ook al ben ik nog maar 1j eigenaar van een vw, ik heb toch al heel wat problemen met de garage van vw gehad. Zaken niet afgehandeld, zaken die gedaan zijn die niet moesten etc... Ervaring leert dat als je dan eens goed reclameert, je wel een compensatie krijgt. Onlangs bvb een paar dagen een t-rock coupé zo mogen gebruiken
. Dat kan zo'n bandencentrale niet. In het beste geval krijg je een kortingsbon
'Mijn garage' heeft net een prijs gewonnen voor beste garage van Nederland of zoiets. Maar ook daar komt het voor dat wanneer je om 08:00 uur een afspraak hebt er net daarvoor een gestrande auto is gebracht met een autoambulance en ze die klant eerst even helpen voordat ik met mijn afspraak aan de beurt ben. Ik vind dat een prima service van de garage voor die klant. Dat gaat ten koste van mij maar hoogstwaarschijnlijk zou ik dat zelf ook kunnen waarderen wanneer ik in die situatie zou zitten als ik voorrang kreeg op een andere klant. Het leven is geven en nemen.
Onze Caddy's van het werk worden (ander garagebedrijf) meestal 's morgens gebracht en vaak beginnen ze dan pas in de middag met de Caddy. Als wij een lekke band hebben dan kunnen we per direct terecht. Worden we direct geholpen. En dan moet een ander even wachten.
Onze Caddy's van het werk worden (ander garagebedrijf) meestal 's morgens gebracht en vaak beginnen ze dan pas in de middag met de Caddy. Als wij een lekke band hebben dan kunnen we per direct terecht. Worden we direct geholpen. En dan moet een ander even wachten.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Dat vind ik een prima voorbeeld. Als zij vinden dat een gestrande reiziger vóór gaat, dan moeten ze maar een calamiteitenplanning inregelen. Als ik om 08.00 een afspraak heb hoor ik ook aan de beurt te zijn. Ik zorg ook dat ik op tijd ben. Mijn tijd is net zo belangrijk als van degene voor mij. Elke minuut dat ik later bij de klant ben willen ze een creditfactuur voor, die kan ik niet doorberekenen naar VW.GerCor schreef op woensdag 16 september 2020 @ 07:47:
'Mijn garage' heeft net een prijs gewonnen voor beste garage van Nederland of zoiets. Maar ook daar komt het voor dat wanneer je om 08:00 uur een afspraak hebt er net daarvoor een gestrande auto is gebracht met een autoambulance en ze die klant eerst even helpen voordat ik met mijn afspraak aan de beurt ben. Ik vind dat een prima service van de garage voor die klant. Dat gaat ten koste van mij maar hoogstwaarschijnlijk zou ik dat zelf ook kunnen waarderen wanneer ik in die situatie zou zitten als ik voorrang kreeg op een andere klant. Het leven is geven en nemen.
Ik denk dat mijn garage tegen jou zou zeggen: meneer, u mag een andere garage zoeken. Daar is de uitgang.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
vanochtend is mn email case "afgehandeld" omdat de financiering was afbetaald. dus daarover netjes een mail met tenaamstellingscode, maar geen antwoord op mijn vraag. even gebeld, en mocht het geld terugboeken (er werd dus vannacht een maandbedrag afgeschreven). het systeem maakt een foute berekening als je net voor een afschrijfdatum je gehele contract wilt aflossen. mocht mijn 295 euro terugboeken en mn auto is afbetaald
[ Voor 7% gewijzigd door giovanni2903 op 16-09-2020 13:11 ]
Dat hoeven ze niet te zeggen want als ze 3x een afspraak niet nakomen ben ik zelf al lang weg. De eerste en tweede keer begrijp ik het nog, iedereen kan een keer te laat zijn. Maar bij mijn dealer gebeurde het met de bandenwissel consequent.GerCor schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:11:
Ik denk dat mijn garage tegen jou zou zeggen: meneer, u mag een andere garage zoeken. Daar is de uitgang.
Voor onderhoud en dergelijke maakt het mij weer helemaal niets uit, dan bellen ze vanzelf als ie klaar is en zit ik er niet in de showroom op te wachten.
Iemand die toevallig zijn lampen custom laat vervangen door leds? Zoja, welke prijs moet ik daarvoor in gedachte hebben en waar kan je dat het beste doen? Regio Limburg/Brabant (BE/NL)
Ik ben nl sterk aan het overwegen om van led dimlichten full leds te zetten (als dit uberhaupt mogelijk is).
Ik ben nl sterk aan het overwegen om van led dimlichten full leds te zetten (als dit uberhaupt mogelijk is).
Heb je het nou over de halogeenlampen die je wilt vervangen door leds of gaat het over de gehele koplampunit?Flipking94 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:02:
Iemand die toevallig zijn lampen custom laat vervangen door leds? Zoja, welke prijs moet ik daarvoor in gedachte hebben en waar kan je dat het beste doen? Regio Limburg/Brabant (BE/NL)
Inderdaad halogeenlampen die ik wil vervangen door ledsGerCor schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:39:
[...]
Heb je het nou over de halogeenlampen die je wilt vervangen door leds of gaat het over de gehele koplampunit?
op ebay kan je die lampen gewoon kopen. ik weet niet wat voor fitting je hebt?
ik heb bij ledperf van die overpriced leds gekocht (heb xenon lampen met halogeen dagrijlichten) en die zijn voor die 50 euro wel goed +garantie (wat je meestal bij ebay niet hebt) https://www.ledperf.nl/se...-bi-xenon-pxa-p-6023.html / https://www.ledperf.nl/se...swagen-golf-7-p-4443.html , als je bij deze site besteld heb ik een coupon voor je (niet gesponsord, gewoon op google gevonden: FBHZRTT9 )
ik heb bij ledperf van die overpriced leds gekocht (heb xenon lampen met halogeen dagrijlichten) en die zijn voor die 50 euro wel goed +garantie (wat je meestal bij ebay niet hebt) https://www.ledperf.nl/se...-bi-xenon-pxa-p-6023.html / https://www.ledperf.nl/se...swagen-golf-7-p-4443.html , als je bij deze site besteld heb ik een coupon voor je (niet gesponsord, gewoon op google gevonden: FBHZRTT9 )
[ Voor 22% gewijzigd door giovanni2903 op 17-09-2020 00:30 ]
In Duitsland kun je de Golf 8 bestellen met de 1.0 tsi + automaat. Weet iemand toevallig of deze combi ook naar NL komt?
zou er niet vanuit gaan. nederlandse markt is meestal wat beperkter met motoren en bieden alleen aan wat veel verkocht zal gaan worden
@Gluten Parody ik denk het wel, het lijkt me sterk dat ze triptronic wagens nu uit het golfassortiment halen
@Flipking94 Ook in België kun je verschillende uitrustingsniveaus met 1.0 eTSI en DSG bestellen. Het lijkt erop dat PON er voor de Golf (nog) niet aan wil..? In NL is de goedkoopste Golf met automaat ruim 36 mille. The plot thickens...
Zijn er in het verleden dan motoren met automaat beschikbaar gekomen bij VAG onder de 1.5 liters ?Flipking94 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:40:
@Gluten Parody ik denk het wel, het lijkt me sterk dat ze triptronic wagens nu uit het golfassortiment halen
Ik moest voor de Diesels altijd switchen naar de 2.0 liter varianten en voor de benzine minimaal naar de 1.5/1.6 liters. Overigens komt dat weer door PON. Het zou toch wat zijn als daar ooit nog eens een andere importeur naast komt die wel goede keuzes maakt in assortiment...
[ Voor 14% gewijzigd door GeeMoney op 17-09-2020 10:50 ]
Ja, Golf7 1.0 TSI kon je gewoon met DSG krijgen, vanaf comfortline meen ik.
Bij de nieuwe Octavia kan het ook, 2k meerprijs bij verschillende uitrustingsniveaus.
Bij de nieuwe Octavia kan het ook, 2k meerprijs bij verschillende uitrustingsniveaus.
[ Voor 37% gewijzigd door Gluten Parody op 17-09-2020 10:54 ]
Zeker wel idd. Paar jaar terug nog een Leon ST met 1.0 en DSG proefgereden, was gewoon leverbaar allemaal. Noot: Dat was voor de WLTP shizzle.
het zou me niks verbazen als er bij Pon een keuze wordt gemaakt op basis van mogelijke uitstoot. Immers, ze zijn zelf ook leasemaatschappij. En minder uitstoot betekent minder BPM en dus minder kosten voor hun. Zoiets kun je nooit hard maken natuurlijk, maar het zet je wel aan het denken.
het zou me niks verbazen als er bij Pon een keuze wordt gemaakt op basis van mogelijke uitstoot. Immers, ze zijn zelf ook leasemaatschappij. En minder uitstoot betekent minder BPM en dus minder kosten voor hun. Zoiets kun je nooit hard maken natuurlijk, maar het zet je wel aan het denken.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
@The Eagle maar dsg verbruikt in de regel toch minder dan een manuele versnellingsbak? Op papier althans.
Jammere trend wel, ik ben een grote voorstander van automaat. Eens je automaat ervaart, wil je niet meer anders, al zeker niet als je een 15k-20k per jaar op de teller hebt staan. De rust die je krijgt tijdens het rijden is gewoon een verademing.
Vind het dan wel vreemd dat andere nieuwe modellen, zoals de t-roc coupé wél de optie hebben van dsg...
Jammere trend wel, ik ben een grote voorstander van automaat. Eens je automaat ervaart, wil je niet meer anders, al zeker niet als je een 15k-20k per jaar op de teller hebt staan. De rust die je krijgt tijdens het rijden is gewoon een verademing.
Vind het dan wel vreemd dat andere nieuwe modellen, zoals de t-roc coupé wél de optie hebben van dsg...

Ik heb net m'n nieuwe T-Cross opgehaald met 1.0tsi + DSG, dus de combi wordt wel verkocht.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Aha: Seat verkoopt de nieuwe Leon wel als 1.0 DSG, vanaf 32k.
Verder eens met flipking, schakelen is voor brommers.
Verder eens met flipking, schakelen is voor brommers.
[ Voor 37% gewijzigd door Gluten Parody op 17-09-2020 16:22 ]
26/02 de nieuwe passat variant besteld met een hoop heerlijke opties, verwachte leverdatum ergens in juni maar door corona wel verwacht dat het wat langer ging duren. In juli met garage gebeld en levering was verschoven naar 2de helft van september. Vandaag terug gebeld, opnieuw verschoven naar november
pijnlijk, maar je krijgt er wel een hele mooie bak voorTha Render_2 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:23:
26/02 de nieuwe passat variant besteld met een hoop heerlijke opties, verwachte leverdatum ergens in juni maar door corona wel verwacht dat het wat langer ging duren. In juli met garage gebeld en levering was verschoven naar 2de helft van september. Vandaag terug gebeld, opnieuw verschoven naar november![]()
![]()

Dan had ik nog "mazzel" met m'n T-Cross. Ook halverwege Febr. besteld. Zou juni geleverd worden, maar kreeg in mei het bericht dat het vanwege corona eind Augustus zou worden. Begin Augustus kreeg ik te horen dat het waarschijnlijk eind september werd.Tha Render_2 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:23:
26/02 de nieuwe passat variant besteld met een hoop heerlijke opties, verwachte leverdatum ergens in juni maar door corona wel verwacht dat het wat langer ging duren. In juli met garage gebeld en levering was verschoven naar 2de helft van september. Vandaag terug gebeld, opnieuw verschoven naar november![]()
![]()
Uiteindelijk gisteren opgehaald

Cube Nuroad Race (2022)
daar horen foto's bij hederx666 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:16:
[...]
Dan had ik nog "mazzel" met m'n T-Cross. Ook halverwege Febr. besteld. Zou juni geleverd worden, maar kreeg in mei het bericht dat het vanwege corona eind Augustus zou worden. Begin Augustus kreeg ik te horen dat het waarschijnlijk eind september werd.
Uiteindelijk gisteren opgehaald
Zeg maar tegen de dealer dat ze 4x VW onderdeel 199.398.500 A voor je als genoegdoening mogen regelen. Als ze een beetje sportief zijn willen ze daar wel aanTha Render_2 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:23:
![]()
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Net dan toch meer even foto's gemaakt van mijn nieuwe T-Cross.
Specs:
Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 85kW Style 7-DSG
• Kleur: Flash Red
• Bekleding: Hexalink / Pearl
• Advance pakket
• Executive pakket
• Winterpakket
• Achteruitrijcamera
• Digitaal instrumentenpaneel
• Vaste trekhaak
Gisteren opgehaald, en erg blij mee. Kleur was een gok aangezien deze nergens te zien was toen ik hem bestelde. Toen ze bij Muntstad het doek er vanaf trokken was ik wel heel blij verrast. De kleur is mooier dan ik gehoopt had. Helaas liet het budget niet toe om de 1.5 te bestellen, dan was hij perfect geweest, maar in de bijna 300km die ik al gereden heb valt de 1.0 niet echt tegen. Het is geen snelheidsmonster, maar hij komt goed mee. Wel ga ik binnenkort een afspraak maken met de DSG specialist om die wat te laten optimaliseren. Eerst komende zondag een mooie rit door de Duitse Eifel, en over een maand (als alles goed gaat met het corona gedoe) een weekje naar Oostenrijk om wat bergpassen te te "verkennen".
T-Cross | ||
![]() | ![]() |
Specs:
• Advance pakket
• Executive pakket
• Winterpakket
• Achteruitrijcamera
• Vaste trekhaak
Gisteren opgehaald, en erg blij mee. Kleur was een gok aangezien deze nergens te zien was toen ik hem bestelde. Toen ze bij Muntstad het doek er vanaf trokken was ik wel heel blij verrast. De kleur is mooier dan ik gehoopt had. Helaas liet het budget niet toe om de 1.5 te bestellen, dan was hij perfect geweest, maar in de bijna 300km die ik al gereden heb valt de 1.0 niet echt tegen. Het is geen snelheidsmonster, maar hij komt goed mee. Wel ga ik binnenkort een afspraak maken met de DSG specialist om die wat te laten optimaliseren. Eerst komende zondag een mooie rit door de Duitse Eifel, en over een maand (als alles goed gaat met het corona gedoe) een weekje naar Oostenrijk om wat bergpassen te te "verkennen".
Cube Nuroad Race (2022)
Vetjes! Met welke modellen had je proefgereden alvorens deze te kiezen? Peug 2008 lijkt me ook interessant in deze klasse, maar waarschijnlijk duurder in de lease.derx666 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:08:
Alleen de vw-groep concurenten (beperkingen van bestelmogelijkheden binnen onze lease regeling): Seat Arona en de Skoda Kamiq. De Arona reed wel leuk en was iets goedkoper, maar vond de T-Cross er beter uitzien. De Arona lijkt een stuk kleiner (al is dat alleen optisch). De Kamiq vond ik iets minder fijn rijden dan de T-Cross, maar heeft wel het voordeel dat ie 10cm langer is, en een tank van 50L heeft ipv 40L voor de Arona en T-Cross. Grote nadeel van de Kamiq was dat op het moment van bestellen hij met een nagenoeg identieke configuratie 3k duurder uitviel dan de T-Cross. Ook de looks van de Kamiq vond ik minder dan de T-Cross, al had deze wel een mooie rode kleur.Gluten Parody schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:31:
[...]
Vetjes! Met welke modellen had je proefgereden alvorens deze te kiezen? Peug 2008 lijkt me ook interessant in deze klasse, maar waarschijnlijk duurder in de lease.
De enige andere auto's die in interessant vond maar die helaas buiten onze regeling vallen zijn de Ford Puma en de Mazda CX3. Ik heb een grote hekel aan Franse auto's, heb ooit een peugeot gehad (brrr), een 2014 Megane (ARGGH BRRR %^&$#$%@), en net ingeleverd een 2019 Megane (tijdelijke auto) (ROMMEL !! Motorklep beweegt 1cm op en neer bij 180+, en veel opties, maar allemaal net niet). En dan heb ik het nog niet gehad over het stuurgedrag van beide Megane's die meer lijkt op een Amerikaan uit de jaren 70. man man man... Geef mij maar Duits, Japans of een Ford. Heb ook jarenlang Astra gereden, maar sinds ze onderdeel zijn van PSA, en de Crossland gewoon een peugeot is, was deze ook geen optie.
Cube Nuroad Race (2022)
als ie eenmaal is ingereden een stage1 chip erin en dan is het helemaal top. mooie bak & vooral een mooie kleur!derx666 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:08:
T-Cross [Afbeelding] [Afbeelding]
Specs:
• Advance pakket
• Executive pakket
• Winterpakket
• Achteruitrijcamera
• Vaste trekhaak
Is leaseauto, dus chippen gaat hem niet worden. Is ook maar iets van 20pk extra, omdat ik alleen E10 kan tanken. Alle fatsoenlijke chiptoko's (vagtechniek, JD) vragen rond de 500,- om de t-cross te chippen, en dat is het me niet waard voor 20pk + het extra risico.
Cube Nuroad Race (2022)
Chippen onder de 200pk is meestal oninteressant owv hetgeen je terugkrijgt voor de prijs.
Kleur kan me niet helemaal bekoren, maar qua bak mag hij er zeker wezen!! Knappe auto!
Persoonlijk vind ik trouwens de comfortklasse van een volkswagen van een totaal ander kaliber dan een ford. Vandaar eigenlijk ook voor volkswagen gegaan. Voordeel van VW vind ik ook dat je voor de prijs best wel veel opties terugkrijgt en dat ze minder met 'verplichte' bundels werken. Als je bvb kijkt naar mini cooper (bmw) betaal je gewoon zoveel extra omdat je niet onder de bundels uitkomt, vind dat concept maar niks.
Kleur kan me niet helemaal bekoren, maar qua bak mag hij er zeker wezen!! Knappe auto!
Persoonlijk vind ik trouwens de comfortklasse van een volkswagen van een totaal ander kaliber dan een ford. Vandaar eigenlijk ook voor volkswagen gegaan. Voordeel van VW vind ik ook dat je voor de prijs best wel veel opties terugkrijgt en dat ze minder met 'verplichte' bundels werken. Als je bvb kijkt naar mini cooper (bmw) betaal je gewoon zoveel extra omdat je niet onder de bundels uitkomt, vind dat concept maar niks.
[ Voor 54% gewijzigd door Flipking94 op 17-09-2020 22:07 ]
gaat om 40pk/65nm koppel voor 385. enige wat je moet doen voor het einde van je lease contract is de originele software laten terugzetten voor 25 euro. de auto word er een stuk leuker door maargoed, ieder zn ding natuurlijk. ik vind vooral de extra koppel in de 6e versnelling op de snelweg heel fijn. hoef niet meer terug te schakelen naar 4/5 om vlot te kunnen inhalen.derx666 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:17:
Is leaseauto, dus chippen gaat hem niet worden. Is ook maar iets van 20pk extra, omdat ik alleen E10 kan tanken. Alle fatsoenlijke chiptoko's (vagtechniek, JD) vragen rond de 500,- om de t-cross te chippen, en dat is het me niet waard voor 20pk + het extra risico.
[ Voor 10% gewijzigd door giovanni2903 op 18-09-2020 00:12 ]
Totdat er problemen komen met de motor of aandrijving en de dealer er achter komt dat de auto gechipt is.giovanni2903 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:11:
[...]
gaat om 40pk/65nm koppel voor 385. enige wat je moet doen voor het einde van je lease contract is de originele software laten terugzetten voor 25 euro. de auto word er een stuk leuker door maargoed, ieder zn ding natuurlijk. ik vind vooral de extra koppel in de 6e versnelling op de snelweg heel fijn. hoef niet meer terug te schakelen naar 4/5 om vlot te kunnen inhalen.
Dan wens ik je veel succes.
Auto is niet van jou maar van de leasemaatschappij.
"Vroegah" kreeg je een abt-chip gewoon van de dealer of kon je hem meerekenen in de lease. Omdat de auto er (in theorie) zuiniger van werd vonden ze het allemaal prima. Maar tegenwoordig leven we in een claim-maatschappij en zal de dealer in opdracht van Pon elke cent 3x omdraaien en proberen te verhalen. Ik durf het nu ook niet meer aan. Dat zélfs JD een hele tijd nodig had om de 1.5 te kraken is voor mij wel het teken dat VW het niet meer wil.
[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 18-09-2020 07:23 ]
Bij mijn 1.0tsi (115pk) is het maar 25pk/40NM via JD, en dan moet je vaak ook nog 98 tanken. Kosten 599,- 40pk/65nm voor 385 zou wel te doen zijn, maar dan zit je vaak bij partijen als ziptuning, die het met de betrouwbaarheid en levensduur van de motor wat minder nauwkeurig nemen. En zoals gezegd, als er iets misgaat en ze komen erachter dat ie gechipt is, dan wordt het pas echt een duur grapje.giovanni2903 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:11:
[...]
gaat om 40pk/65nm koppel voor 385. enige wat je moet doen voor het einde van je lease contract is de originele software laten terugzetten voor 25 euro. de auto word er een stuk leuker door maargoed, ieder zn ding natuurlijk. ik vind vooral de extra koppel in de 6e versnelling op de snelweg heel fijn. hoef niet meer terug te schakelen naar 4/5 om vlot te kunnen inhalen.
:strip_exif()/f/image/4hoz2UT14kD9dyNIvI7hW0IP.jpg?f=fotoalbum_large)
Cube Nuroad Race (2022)
Plus dat je niet verzekerd bent, want met 15 of 20% meer vermogen moet de auto herkeurd worden officieel. En omdat het niet je eigen auto is ga je dat natuurlijk niet doen.MLLL schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 07:05:
[...]
Totdat er problemen komen met de motor of aandrijving en de dealer er achter komt dat de auto gechipt is.
Dan wens ik je veel succes.
Auto is niet van jou maar van de leasemaatschappij.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
derx666 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:49:
[...]
Ik heb een grote hekel aan Franse auto's, heb ooit een peugeot gehad (brrr)
offtopic:
Fair enough. Ik heb alleen ervaring met een 1st gen 307, die zoop een beetje veel maar was wel betrouwbaar. Toch was ik verrast over deze uitslag: Peugeot ranked most reliable car brand
Fair enough. Ik heb alleen ervaring met een 1st gen 307, die zoop een beetje veel maar was wel betrouwbaar. Toch was ik verrast over deze uitslag: Peugeot ranked most reliable car brand
Ik heb collega's die een 308sw gehad hebben, en die vonden het wel prima. Mja, die vonden de 2014 Megane ook een fijne auto.... Ik zie dat soort mensen die hun auto gebruiken om van A naar B te gaan en verder niks. Maar als je enigszins gevoelig bent voor vaag stuurgedrag moet je zeker geen Renault Megane gaan rijden. En dan heb ik het nog niet over alle andere irritaties (regensensor die maar wat doet, climatecontrol die eigenlijk nooit lijkt te weten hoe warm het in de auto is, CC die eerst 4kmh terugzakt als je hem inschakelt, enz enz)
Cube Nuroad Race (2022)
Het zijn ook gewoon minder leuke mensen die in Franse auto’s rijden 
De topics van de Franse merken zullen vooral vol staan met geklaag verwacht ik zo. Kunnen we hier ook, maar hier klagen we vooral over Pon en niet over de auto’s zelf
De topics van de Franse merken zullen vooral vol staan met geklaag verwacht ik zo. Kunnen we hier ook, maar hier klagen we vooral over Pon en niet over de auto’s zelf
[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 18-09-2020 16:12 ]
En dan nog maar niet te spreken over die franse automaten

1x op ski vakantie met een 508sw geweest, wat een drama is dat joh. Aan ruimte geen gebrek, dat niet

1x op ski vakantie met een 508sw geweest, wat een drama is dat joh. Aan ruimte geen gebrek, dat niet
[ Voor 48% gewijzigd door GeeMoney op 18-09-2020 16:41 ]
Nouja, ik moet heel eerlijk zijn. Ik heb in mijn jonge jaren één keer een uitstapje gemaakt naar de toen splinternieuwe Peugeot 207. Was een prima auto. Daarna nooit meer iets anders dan VAG gehad.
Was eerst aan het twijfelen om voor een peugeot 208 te gaan, maar het internet staat bol van de negatieve reviews, beter van niet dus. Niet voor niets staan er twee volkswagens en twee fords in de top 10 meestverkochte wagens in de EU.
Om nog maar te zwijgen van het 'el-cheapo' gevoel dat je krijgt in zo'n bak. Zoals is aangehaald, zo'n wagen is goed om van punt a naar b te gaan, maar niet voor iemand die plezier haalt uit een ritje met de wagen
Om nog maar te zwijgen van het 'el-cheapo' gevoel dat je krijgt in zo'n bak. Zoals is aangehaald, zo'n wagen is goed om van punt a naar b te gaan, maar niet voor iemand die plezier haalt uit een ritje met de wagen
[ Voor 31% gewijzigd door Flipking94 op 18-09-2020 18:32 ]
Net of Volkswagen ultra betrouwbare wagens bouwt, de naam hebben ze maar de praktijk wijst toch anders uit.
Het gaat de laatste tijd een stuk beter , maar VW heeft tussen 2010 en 2014 een hoop inferieure zooi op de markt gegooid.
Het gaat de laatste tijd een stuk beter , maar VW heeft tussen 2010 en 2014 een hoop inferieure zooi op de markt gegooid.
Een VW is een middenmoter qua alles, rijplezier heb je in een Ford , Mazda of Honda qua weggedrag, daar kan een VW niet aan tippen, onderstuur all the way.Flipking94 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:31:
Was eerst aan het twijfelen om voor een peugeot 208 te gaan, maar het internet staat bol van de negatieve reviews, beter van niet dus. Niet voor niets staan er twee volkswagens en twee fords in de top 10 meestverkochte wagens in de EU.
Een Volkswagen blinkt nergens in uit maar doet ook niets echt fout,.
Dat vind ik juist van niet, maar ik geef je inderdaad gelijk dat vw een middenmoter is. Ik beleef meer rijplezier met mijn golf nu dan dat ik met mijn afgelopen twee ford fiesta's heb gehad. Valt natuurlijk weinig te vergelijken, maar de soepelheid van de motor vind ik toch wel superieur. Honda heb ik geen ervaringen mee, maar wat ik erover lees kan je beslist gelijk hebben.Een VW is een middenmoter qua alles, rijplezier heb je in een Ford , Mazda of Honda qua weggedrag
Hangt er trouwens vooral van af denk ik welk model je hebt, er zullen er altijd betere/slechtere tussen zitten. Eerlijk kijk ik zelf toch wel een aantal betrouwbare reviews vooraleer ik een auto koop. En uiteraard zelf testen
@Bart ® knappe wagen, mooie aluvelgen ook!!
Precies. Kun je sowieso direct fluiten naar je baan en waarschijnlijk nog een behoorlijke boete betalen ook nog. En als je dan ook nog in den ongeluk betrokken raakt en dus niet verzekerd blijkt door de besproken kwestie ben je helemaal ver van huis.Dennisdn schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 07:21:
"Vroegah" kreeg je een abt-chip gewoon van de dealer of kon je hem meerekenen in de lease. Omdat de auto er (in theorie) zuiniger van werd vonden ze het allemaal prima. Maar tegenwoordig leven we in een claim-maatschappij en zal de dealer in opdracht van Pon elke cent 3x omdraaien en proberen te verhalen. Ik durf het nu ook niet meer aan. Dat zélfs JD een hele tijd nodig had om de 1.5 te kraken is voor mij wel het teken dat VW het niet meer wil.
Sowieso bij een leasebak kun je toch nonstop trappen, heb je die meer pk’s ook minder nodig
Ja die vond ik ook zeer vet! Verbaasde me een beetje dat die erop zaten, aangezien het verder een bak is zonder ook maar een enkele optie erop. Echt letterlijk niets. Maar wel dikke velgenFlipking94 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:12:
Cunning linguist.
Is een GTE toch? Die zijn standaard toch al vrij uitgerust?Bart ® schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:23:
[...]
Ja die vond ik ook zeer vet! Verbaasde me een beetje dat die erop zaten, aangezien het verder een bak is zonder ook maar een enkele optie erop. Echt letterlijk niets. Maar wel dikke velgen.
Redelijk. Maar geen achteruitrijcamera, geen getinte ramen, geen verkeersbordherkenning, geen inklapbare buitenspiegels, geen adaptive cruise control, kleinste navigatiescherm, geen panodak, geen alcantara bekleding... Gewoon geen enkel pakket/optieScrtz schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:26:
[...]
Is een GTE toch? Die zijn standaard toch al vrij uitgerust?
[ Voor 8% gewijzigd door Bart ® op 18-09-2020 21:32 ]
Cunning linguist.
Hmm oke, dacht dat de meeste opties daarvan toch wel standaard bij zo'n GTE geleverd werden juist toendertijd..Bart ® schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:29:
[...]
Redelijk. Maar geen achteruitrijcamera, geen getinte ramen, geen verkeersbordherkenning, geen inklapbare buitenspiegels, geen adaptive cruise control, kleinste navigatiescherm, geen panodak, geen alcantara bekleding... Gewoon geen enkel pakket/optie. Niet dat het heel erg is inderdaad, genoeg zooi op zo'n auto
.
Waarschijnlijk kreeg je de helft bij een of ander pakketje van 1000 euro.Scrtz schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:33:
[...]
Hmm oke, dacht dat de meeste opties daarvan toch wel standaard bij zo'n GTE geleverd werden juist toendertijd..
Cunning linguist.
Ja grote kans. En dan waren er nog mensen die met 7% bijtelling alsnog die paar euro per maand wilden besparen.. Ik had het wel gewetenBart ® schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:54:
[...]
Waarschijnlijk kreeg je de helft bij een of ander pakketje van 1000 euro.
Ach ja, door het gebrek aan opties heb ik nu een mooie auto van 4 jaar oud met slechts 105k op de teller, dus ik vind het bestScrtz schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:58:
[...]
Ja grote kans. En dan waren er nog mensen die met 7% bijtelling alsnog die paar euro per maand wilden besparen.. Ik had het wel geweten
Cunning linguist.
Opzich zit een AUR camera er zo in en getinte raampjes maken het al tot een heel andere auto imo.Bart ® schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:59:
[...]
Ach ja, door het gebrek aan opties heb ik nu een mooie auto van 4 jaar oud met slechts 105k op de teller, dus ik vind het best.
Niet eens over nagedacht. Camera, is dat dan een of ander los schermpje? Of zie je dat dan gewoon net als een originele in je navigatiescherm?Scrtz schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:00:
[...]
Opzich zit een AUR camera er zo in en getinte raampjes maken het al tot een heel andere auto imo.
Cunning linguist.
Al ruim 30 jaar is VW mijn merk van Passat Variant tot een CC. Drie jaar geleden de Passat CC ingeruild en gekozen voor een Renault Kadjar. Auto is niets mis mee maar als je VW gewend bent is het allemaal net niet.
Regensensor die het net niet snapt airco die niet weet wat automatisch is.Nogmaals niet slecht maar geen plezier met de auto.Veel bij dealer geweest vriendelijk geholpen maar kreeg vaak te horen eigenschap van Renault ( later begreep ik dat de Fransen het allemaal niet zo nauw nemen ) Auto weer ingeruild deed zeer in de knip maar rij weer met een big smile een R-line Tiguan .Dus ben zeer tevreden 😇😁
Regensensor die het net niet snapt airco die niet weet wat automatisch is.Nogmaals niet slecht maar geen plezier met de auto.Veel bij dealer geweest vriendelijk geholpen maar kreeg vaak te horen eigenschap van Renault ( later begreep ik dat de Fransen het allemaal niet zo nauw nemen ) Auto weer ingeruild deed zeer in de knip maar rij weer met een big smile een R-line Tiguan .Dus ben zeer tevreden 😇😁
Weet iemand wat de bandenspanning moet zijn bij een golf 7 gte met zomerbanden en niet beladen, dus max 2 inzittenden?
De sticker zit namelijk niet op de auto, wat het boekje beweert dat bij de deur zit of tankdop.
De sticker zit namelijk niet op de auto, wat het boekje beweert dat bij de deur zit of tankdop.
Op de sticker staat 2.3, maar heb mijn 18inch wielen op een golf 7 r-line op 2.4 bar gezet. 2.4-2.5 is dus sws goedion schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 23:46:
Weet iemand wat de bandenspanning moet zijn bij een golf 7 gte met zomerbanden en niet beladen, dus max 2 inzittenden?
Wel raar dat er geen sticker bij je deur zit overigens.
Willekeurige auto

[ Voor 13% gewijzigd door giovanni2903 op 19-09-2020 01:50 ]
Ja heel raar, zat me echt rot te zoeken, maar kon niks vinden. Ik had hem toe straks op 2.2 gezet op alle banden. Banden links voor en linksachter waren 2.3 en andere 2.4, dus zaten waarschijnlijk op 2.4giovanni2903 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 01:43:
[...]
Op de sticker staat 2.3, maar heb mijn 18inch wielen op een golf 7 r-line op 2.4 bar gezet. 2.4-2.5 is dus sws goed
Wel raar dat er geen sticker bij je deur zit overigens.
Willekeurige auto
[Afbeelding]
De velgen zijn 17 inch of (18 inch
Mijn golf (7.5) met 17" heeft 2.2 voor en 2.3 achter.
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Bij mij zit het wel in de tankdop. (Zo eens even schoonmakenion schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 01:57:
[...]
Ja heel raar, zat me echt rot te zoeken, maar kon niks vinden. Ik had hem toe straks op 2.2 gezet op alle banden. Banden links voor en linksachter waren 2.3 en andere 2.4, dus zaten waarschijnlijk op 2.4
De velgen zijn 17 inch of (18 inchgeen idee eigenlijk), kan ik ze dan ook beter op 2.4 weer zetten of?
Welke banden je hebt staat op de band zelf aangegeven.
:strip_exif()/f/image/i6kJ0W8yeMp2RNUre5XGMDzC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/koQNKvs7t6SKmOiRlunqvRuI.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door GerCor op 19-09-2020 12:23 ]
volgens die sticker zou ik maar 2.1 bar moeten doen. lijkt me wel erg weinig. mn seat ibiza moest voor 2.3 en achter 2.2 hebben. opzich logisch dat de kant van de motor meer bar moet hebben vond ik. waarom bij een golf dan niet?GerCor schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:07:
[...]
Bij mij zit het wel in de tankdop. (Zo eens even schoonmaken) Ook iets bij de deur maar wat je daar mee zou moeten? Waarschijnlijk omdat je een melding op de Discover krijgt wanneer de bandenspanning onvoldoende is?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik laat alleen de sticker zien die in mijn tankdop zit.giovanni2903 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:58:
[...]
volgens die sticker zou ik maar 2.1 bar moeten doen. lijkt me wel erg weinig. mn seat ibiza moest voor 2.3 en achter 2.2 hebben. opzich logisch dat de kant van de motor meer bar moet hebben vond ik. waarom bij een golf dan niet?
Zelf ga ik altijd even naar het tankstation. Op het apparaat kun je de auto selecteren en de banden. Dan geeft het apparaat het zelf aan.
we rijden allemaal een ongeveer dezelfde golf 7. ik zal bij mijne is kijken. maar 2.1 lijkt me gewoon heel weinig voor deze auto, helemaal als ik een lichtere ibiza heb gereden die meer bar nodig hadGerCor schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:45:
[...]
Ik laat alleen de sticker zien die in mijn tankdop zit.![]()
Zelf ga ik altijd even naar het tankstation. Op het apparaat kun je de auto selecteren en de banden. Dan geeft het apparaat het zelf aan.
Dat is bij 'koude banden'. Als je gaat rijden komt er 0,3 tot 0.6 bar bij. Daarnaast, lees ik net, verliest een band ongeveer 0,2 bar per maand. Dit omdat rubber niet luchtdicht is.giovanni2903 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:03:
[...]
we rijden allemaal een ongeveer dezelfde golf 7. ik zal bij mijne is kijken. maar 2.1 lijkt me gewoon heel weinig voor deze auto, helemaal als ik een lichtere ibiza heb gereden die meer bar nodig had
Verder:
'De aanbevolen bandenspanning is altijd de minimum spanning. Daarbij is rekening gehouden met zeer veel factoren, zoals grip op de weg, slijtage, rolweerstand, waterafvoer etc. Wijk om die reden niet zomaar van het advies af, hier is namelijk goed over nagedacht. De band functioneert het beste bij de aanbevolen hoeveelheid bar in de band.'
Op het originele scherm!Bart ® schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:33:
[...]
Niet eens over nagedacht. Camera, is dat dan een of ander los schermpje? Of zie je dat dan gewoon net als een originele in je navigatiescherm?
Dat is niet verkeerd dan
Cunning linguist.
@Rainesh kan daar denk ik beter antwoord op gevenBart ® schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 18:00:
[...]
Dat is niet verkeerd dan. Nog tips waar ik zoiets zou kunnen laten doen?
@Antera plaatst originele achteruit rij camera'sBart ® schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 18:00:
[...]
Dat is niet verkeerd dan. Nog tips waar ik zoiets zou kunnen laten doen?
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Dit is precies mijn gevoel met de 2 Renaults die ik gereden heb. Boordevol opties, maar het werkt allemaal net niet zoals het hoort. Ik weet niet of je er een met grootlicht assistent gehad hebt. Dat is helemaal een giller. Dat was af en toe net een Disco strobejop33 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 23:06:
Al ruim 30 jaar is VW mijn merk van Passat Variant tot een CC. Drie jaar geleden de Passat CC ingeruild en gekozen voor een Renault Kadjar. Auto is niets mis mee maar als je VW gewend bent is het allemaal net niet.
Nee geef mij mn T-Cross maar
Cube Nuroad Race (2022)
Ja die sticker in de tankdop zit er nietGerCor schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:07:
[...]
Bij mij zit het wel in de tankdop. (Zo eens even schoonmaken) Ook iets bij de deur maar wat je daar mee zou moeten? Waarschijnlijk omdat je een melding op de Discover krijgt wanneer de bandenspanning onvoldoende is?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die onderste foto, die sticker zit wel in mijn deur.
Er zitten continental sport zomer banden onder. Maar ik heb gisteren 2.2 warm gedaan, want ik had al een half uur gereden.
Moet ik nu de bandenspanning veranderen met koude banden, naar 2.1? Ik snap er niet zo veel van haha
Edit:
Ah ik zie dat het 225/40 r18 is, dus 2.1 voor en achter! Thanks
Gewenning zal ook een rol spelen. Bij Franse auto’s zoek ik me vaak een ongeluk waar alle opties verstopt zitten. Bij Opel of VW hoeft de handleiding niet open
Hoe is je T-Cross op de snelweg qua windruis/rolgeluid?
[ Voor 4% gewijzigd door Gluten Parody op 20-09-2020 18:08 ]
Stiller dan de Renault Megane iig. En dan rij ik ook nog op Conti Ecocontact 6 banden (die volgens mij niet het allerstilst zijn). Er is wel wat windgeruis, maar voor mij was het zeker niet storend.Gluten Parody schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:07:
[...]
Gewenning zal ook een rol spelen. Bij Franse auto’s zoek ik me vaak een ongeluk waar alle opties verstopt zitten. Bij Opel of VW hoeft de handleiding niet openNou ja, interieurverlichting in een Ascona was even zoeken (draaischakelaar naar je toe trekken).
Hoe is je T-Cross op de snelweg qua windruis/rolgeluid?
Ik heb vandaag een ritje van bijna 700km gemaakt (inrijden he
Dus de nodige snelweg km's (ergens tussen de 350 en 400 ofzo), en het viel me niet tegen. Vanwege het inrijden heb ik hem niet echt kunnen uitproberen, en hield ik het met halfgas bij ong 150 wel voor gezien. Zelfs met halfgas ging dat vlot genoeg. Het is geen racemonster, maar dat had ik ook niet verwacht, maar het was goed genoeg. Ja ik had liever een 1.5 gehad, maar dat was helaas geen optie binnen m'n budget en mijn overige luxe wensen, en dan moet je keuzes maken.
De noodstop assistent werkt trouwens ook erg goed kan ik je zeggen. Op de terugweg vonden een paar Duitsers het nodig om hun auto ineens naar links te gooien, waardoor het voor me ineens stil stond. Goeie remmen heeft die T-Cross
Verder deed ie het perfect. Was een beetje bang dat de 1.0 tegen zou vallen op de bergweggetjes, maar het viel me 100% mee. Ik heb voorheen altijd diesel gereden, en was bang dat ik met de 1.0 de power onderin zou missen, maar door de dsg wordt het gemis aan vermogen prima gemaskeerd. Zelfs met halfgas was het goed te doen, en dat geeft me alvast een hoop voorpret voor m'n korte Oostenrijk vakantie over 3 weken. Heb wel vrij veel de S stand gebruikt, want in de normale D stand schakelt ie toch wel heel vroeg op, en als je bergop gaat is dat vrij irritant, en kom je erg laag in de toeren te hangen terwijl je wel vermogen nodig hebt. Niet echt lekker met inrijden.
Heb de auto sinds woensdag, en zit op bijna 1200km
Cube Nuroad Race (2022)
Moest je hem inrijden dan? Bij mij zei de dealer, is niet nodig gewoon rijden met dat ding. En het geschiedde...
www.tweakers.net/gallery/107938/sys
@JTB81 bij mij hetzelfde. Inrijden niet nodig, tripje naar werk en terug gaf al 150km op de teller dus
.
Ik rij eigenlijk nooit in sportmodus wegens het (veel!) hogere verbruik. Met een automaat moet je ook wat 'leren' rijden vind ik. Ik had eerst een gemiddeld verbruik van 7.0 met die sportmodus aan, dat is toen gedaald naar 6.4 zonder sportmodus en nu zit ik zelfs op 5.7 liter per 100km
.
En als je auto laag in toerental gaat, geen zorgen maken, iets meer gasgeven en hij schakelt wel terug
. Zelf ook nooit problemen om een berg op te gaan, zelfs niet in neutraal.
Ik rij eigenlijk nooit in sportmodus wegens het (veel!) hogere verbruik. Met een automaat moet je ook wat 'leren' rijden vind ik. Ik had eerst een gemiddeld verbruik van 7.0 met die sportmodus aan, dat is toen gedaald naar 6.4 zonder sportmodus en nu zit ik zelfs op 5.7 liter per 100km
En als je auto laag in toerental gaat, geen zorgen maken, iets meer gasgeven en hij schakelt wel terug
Ik dacht dat motoren van nieuwe auto's 'ingereden' worden in de fabriek. Dan krijg je de auto met KM stand 0.
In het instructieboekje staat duidelijk dat de eerste 1500km hoge belasting zoals volgas en en hoge toeren vermeden moeten worden.
In de fabriek wordt zo'n motor echt niet "ingereden" (kost teveel tijd, en dus geld). Ieder z'n ding, maar ik doe dit al sinds dat ik nieuwe auto's rij, en tot nu toe heb ik er nog geen gehad die overmatig olieverbruik of motorschade opgelopen heeft. Hoogste olieverbruik was een gechipte Astra (1.9dti van 100 -> 149pk), die ik na 15000 km een half litertje verse olie moest geven. Voor de rest wel regelmatig gecontroleerd, maar geen enkele die niet met gemak z'n beurt haalde zonder bij te vullen. Nu rij ik zelden korte stukken, en afhankelijk van mijn klanten, ergens tussen de 60k - 100k per jaar.
In de fabriek wordt zo'n motor echt niet "ingereden" (kost teveel tijd, en dus geld). Ieder z'n ding, maar ik doe dit al sinds dat ik nieuwe auto's rij, en tot nu toe heb ik er nog geen gehad die overmatig olieverbruik of motorschade opgelopen heeft. Hoogste olieverbruik was een gechipte Astra (1.9dti van 100 -> 149pk), die ik na 15000 km een half litertje verse olie moest geven. Voor de rest wel regelmatig gecontroleerd, maar geen enkele die niet met gemak z'n beurt haalde zonder bij te vullen. Nu rij ik zelden korte stukken, en afhankelijk van mijn klanten, ergens tussen de 60k - 100k per jaar.
Cube Nuroad Race (2022)
Volgens mij zijn het Audi A6 velgen.Flipking94 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:12:
[...]
Kijk eens op de binnenkant van de deur zelf. (Bestuurdersdeur, binnenkant die tegen de b stijl zit)ion schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 01:57:
[...]
Ja heel raar, zat me echt rot te zoeken, maar kon niks vinden. Ik had hem toe straks op 2.2 gezet op alle banden. Banden links voor en linksachter waren 2.3 en andere 2.4, dus zaten waarschijnlijk op 2.4
De velgen zijn 17 inch of (18 inchgeen idee eigenlijk), kan ik ze dan ook beter op 2.4 weer zetten of?
Ik kom in z’n neutraal de berg niet op hoor. Leer mij dat ook eens.Flipking94 schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:37:
Zelf ook nooit problemen om een berg op te gaan, zelfs niet in neutraal.
En ik heb de sound module gevonden. (Hij zit in de motorruimte, achter het schutbord)bord4kop schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:54:
Vraag voor de Passat (en Golf?) GTE bezitters;
Na lange ritten (> 45 minuten) hoor ik een constante bromtoon. ...
..
De stekker los getrokken. Hij maakt nu in ieder geval geen extra -nep-motor geluiden meer.
Hopelijk is dit de oorzaak van de irritante brom tijdens en vooral na lange ritten..
| Security Management |
Hopelijk is het daarmee opgelost voor je. Persoonlijk ervaar ik een soms hinderlijke brom met m'n 1.5TSI 130PK, maar die is het gevolg van cylinderuitschakeling. Enkel en alleen op monotone stukken snelweg en N-wegen.
Hier staat tekst
derx666 schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:30:
In de fabriek wordt zo'n motor echt niet "ingereden" (kost teveel tijd, en dus geld).
offtopic:
Vroegâh moesten de onderdelen van het motorblok nog weleens op elkaar inwerken om oneffenheden te polijsten. Tegenwoordig worden verbrandingsmotoren met veel kleinere toleranties geproduceerd. Het advies om motorblok en -olie even de gelegenheid te geven om op bedrijfstemperatuur te komen, staat natuurlijk nog steeds.
Vroegâh moesten de onderdelen van het motorblok nog weleens op elkaar inwerken om oneffenheden te polijsten. Tegenwoordig worden verbrandingsmotoren met veel kleinere toleranties geproduceerd. Het advies om motorblok en -olie even de gelegenheid te geven om op bedrijfstemperatuur te komen, staat natuurlijk nog steeds.
Nou dat. Volgens mij is het huidige inrijden niet heel veel meer dan zoals je elke dag zou moeten doen: netjes warmrijden en geen gekke dingen doen waarvan je zelf ook wel voelt dat de motor of versnellingsbak het niet leuk vindt.Gluten Parody schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:20:
[...]
Vroegâh moesten de onderdelen van het motorblok nog weleens op elkaar inwerken om oneffenheden te polijsten. Tegenwoordig worden verbrandingsmotoren met veel kleinere toleranties geproduceerd. Het advies om motorblok en -olie even de gelegenheid te geven om op bedrijfstemperatuur te komen staat natuurlijk nog steeds.
Ik ben de eerste paar ritjes altijd vooral voorzichtig omdat het tegenwoordig echt de eerste kilometers zijn in de buitenlucht. Stiekem toch bang dat er nog een boutje of schroefje uit kan vallen ofzo.
Ik geloof wel dat ze tegenwoordig met vele kleinere toleranties werken dan vroeger, maar dan vraag ik me nog af waarom ze het expliciet in de gebruikershandleiding vermelden?
Maargoed, moet morgen nog een ritje van iets meer dan 200 km maken, en dan ben ik voorbij aan de 1500km die in de gebruikershandleiding staan, dus zoveel maakt het voor mij iig niet meer uit.
Rustig warm rijden doe ik toch al (nja niet bij de Renaults die ik had, mja, dat waren ook rothokken).
Wat ik me trouwens ook nog afvraag, en misschien dat iemand me er meer over kan vertellen: Er werd altijd gezegd dat het bij een turbomotor (benzine of diesel) verstandig was om na zware belasting (stevig doorrijden op de Duitse autobahn of lekker bergpassen rijden) de motor niet meteen uit te zetten. Dit om te voorkomen dat olie stil bleef staan in een hele hete turbo, waardoor de olie als het ware verbrandde en je dus koolstof aanslag in de oliegangen van de turbo kreeg met na verloop van tijd een berg ellende (olielagers die niet meer als lager dienst doen, verstopte oliegangen). Heel logisch verstandig advies vond ik altijd, maar tegenwoordig heeft nagenoeg elke auto start/stop, en die trekt zich hier dus geen fluit van aan. Met mijn vorige Renault is het me vaker opgevallen dat als ik weer eens door Duitsland naar huis was gereden, en de laatste afslag voor de Nederlandse grens van de snelweg afging, de auto beneden aan de afslag gewoon keihard uitgezet werd door de start/stop. Afhankelijk van de drukte kon je daar best wel eens een minuut of 2 staan wachten. Aangezien de oliepomp niet draait als de motor uit staat lijkt me dit toch niet zo geweldig voor de levensduur van je turbo, of zie ik gewoon spoken?
Maargoed, moet morgen nog een ritje van iets meer dan 200 km maken, en dan ben ik voorbij aan de 1500km die in de gebruikershandleiding staan, dus zoveel maakt het voor mij iig niet meer uit.
Rustig warm rijden doe ik toch al (nja niet bij de Renaults die ik had, mja, dat waren ook rothokken).
Wat ik me trouwens ook nog afvraag, en misschien dat iemand me er meer over kan vertellen: Er werd altijd gezegd dat het bij een turbomotor (benzine of diesel) verstandig was om na zware belasting (stevig doorrijden op de Duitse autobahn of lekker bergpassen rijden) de motor niet meteen uit te zetten. Dit om te voorkomen dat olie stil bleef staan in een hele hete turbo, waardoor de olie als het ware verbrandde en je dus koolstof aanslag in de oliegangen van de turbo kreeg met na verloop van tijd een berg ellende (olielagers die niet meer als lager dienst doen, verstopte oliegangen). Heel logisch verstandig advies vond ik altijd, maar tegenwoordig heeft nagenoeg elke auto start/stop, en die trekt zich hier dus geen fluit van aan. Met mijn vorige Renault is het me vaker opgevallen dat als ik weer eens door Duitsland naar huis was gereden, en de laatste afslag voor de Nederlandse grens van de snelweg afging, de auto beneden aan de afslag gewoon keihard uitgezet werd door de start/stop. Afhankelijk van de drukte kon je daar best wel eens een minuut of 2 staan wachten. Aangezien de oliepomp niet draait als de motor uit staat lijkt me dit toch niet zo geweldig voor de levensduur van je turbo, of zie ik gewoon spoken?
Cube Nuroad Race (2022)
Sommige auto’s met turbo en start stop hebben een elektrische oliepomp en elektrische waterpomp die blijft doordraaien als het nodig is na contact uit.derx666 schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:11:
Ik geloof wel dat ze tegenwoordig met vele kleinere toleranties werken dan vroeger, maar dan vraag ik me nog af waarom ze het expliciet in de gebruikershandleiding vermelden?