Nou, na alle interieurverlichting en andere elektronica upgrades en reparaties was er nog een ding die hoog op mijn wensenlijst stond, namelijk het aansluiten van de mistlampen in de Highline koplampen. Ik heb namelijk mijn origineel xenon koplampen (die gaar, stuk, oud en kostbaar zijn) geruild voor Highline koplampen. Schakelaar had ik al geplaatst, die hadden wij zo liggen, nu nog wat bedrading plaatsen.
Schema's had ik gelukkig, dat uitgezocht en om het mij makkelijk te maken een set van Kufatec besteld:

Origineel relaisvoetje en de juiste kabelkleuren:

Misschien iets neurotisch maar daar houd ik van.
En om een lampje te wisselen moet het hele front eraf want je komt nergens bij:

Rooster eruit, grill eruit, koplampsproeierkapjes eraf, en alle bouten los:

Hier zie je ook direct het verschil in leeftijd tussen de 2 koplampen. Beide origineel Valeo alleen een is een aantal jaar geleden vervangen geweest:

Dus die hebben we ook even een goed beurtje gegeven:

De ene is heel mooi geworden, de ander heeft iets meer liefde nodig. Is wel glad geworden na het wetsanden en polijsten maar niet helemaal helder nog. Daar heb ik nu inmiddels een andere pad voor op de DAP 900 voor liggen.
Alle lampjes had ik liggen, alles verzameld, BA15S in het oranje, T10 stadslichtjes Philips Buevision, H1 lampjes die ik van een vriend had gehad, alleen kwam ik nog een setje H3 te kort. Dus met een buurman even snel wezen halen:

Koplampen op tafel gelegd, schoongemaakt en alles op het gemak vervangen. Hier zie je ook de automatische stelmotor zitten:

H3 mistlamp:

Doorvoer gemaakt voor de xenon kabels:

Aanzicht in de garage op het moment:
Lang zitten nadenken hoe ik de bekabeling wilde laten lopen, uiteindelijk besloten de draad van links naar rechts tussen de koplampen via het front te laten lopen, dan de draad naar binnen toe onder de accubak door te laten lopen, de originele kabelgoot in die onder het luchtfilterhuis zit, en zo achteraan met de kabelboom onder het dashboard mee naar binnen te gaan:

Dashboard weer helemaal open:

Installatiedraad als trekdraad gebruikt, langs de originele kabelboom af erlangs gedrukt:

Kabelgoot open:

Kabel erbij:

Relaisvoet op de originele plek geplaatst, aansluitdraden even naar voren gelegd:

De kabel naar de lampen aangesloten en weggewerkt achter de originele bekabeling (kleine overlengte):

De inmiddels wel bekende stekker van de verlichtingschakelaar, pin 8 aangesloten:

Draden direct bij de bestaande kabelboom mee verwerkt.
De zekeringkast losgehaald en open gemaakt, aftakkingen gemaakt en kabelboom aangesloten, alles netjes teruggewerkt:

En werken!

Xenon aan, jup, hier moet ik nog even wat aan gaan doen!

Stadslicht en grootlicht:

Mistlampen (en licht in de garage inmiddels uit

):

En met xenon:

Schrik niet van de kleur, lampen stonden net aan en zijn veel witter na een aantal minuten, ik heb ook 4300K genomen. Lijkt net OEM.
Wel zie je duidelijk het verschil tussen een nette koplamp (links) en een die het niet helemaal is (rechts):

En het onvermijdelijke strooilicht wat je altijd hebt. Je hebt meer licht dus de imperfecties van je lampen ga je veel harder zien. Dus daar wil ik de mensen wel voor waarschuwen.
En alles weer in elkaar:
Dus dat was dat.

Door naar vrijdag, ik heb de kaarten van de deur- en achterpanelen eruit gehaald van een reserveset die wij hadden. Bekleding gaat altijd hangen hierop en is echt een afbreuk aan de auto.

Dus die liggen nu bij Manfred van Lukkien Autobekleding in Apeldoorn.
Daarna nog wat ouder ijzer voor iemand zijn TT onderstel compleet te maken afgegeven en door naar Zwolle waarbij ik in stijl afscheid genomen heb van de originele aandrijfassen met wat sprintjes op de snelweg.
Daar stond een mooi pakketje aan nieuwe assen te wachten:

Golf de brug op, oude eruit:

Boven de nieuwe (sterkere) massieve assen en onder de holle originele assen:

En weer op zijn plek:

Scheelt dat alles al vervangen of los is geweest dus alles mooi schoon en gangbaar is.
Andere kant stelde ook niet veel voor, je komt overal makkelijk bij en loshalen viel dik mee:

Wel even nieuwe bouten en moeren gemonteerd om de fuseekogels vast te zetten, iemand had het draad van een bout gestript en een moer dolgedraaid.

Nu dus alle 6 even fris en nieuw.
Daarover gesproken, de remmen hadden ook al een behoorlijke lijdensweg gezien in de 5000km dat ik er nu mee heb gereden:

Geleidepennen even opnieuw schoongemaakt en in het vet gezet.
En een tip, met sprintjes niet teveel originele remmen gebruiken, en zeker geen cheap ass organische blokken erin monteren, want dan krijg je dit:

Jup, die zijn warm geworden.
Helpt ook niet mee dat er weinig koeling naar de remmen is, ze opgesloten zitten in 16 inch...
Daarna nog even de thermostaat gewisseld, dat even viel tegen want wat zat die op een rotplek...
Koelsysteem hadden wij al eens doorgespoeld, was echt bruin wat eruit kwam, maar nu wat het ook niet echt rood meer, eerder oranje:

Thermostaat was ook nog echt origineel:

Best bijzonder dat er nog zoveel delen origineel zijn en alles zo degelijk uitgevoerd is.
En nog een sfeerfoto van het gepeupel bij elkaar:
Morgen even alles laten uitlijnen, hoe goed ook alles gemarkeerd is met het onderstel, je krijgt het ook nooit 100% terug zoals het was. Dus even alles laten controleren. Andere schokbrekers en veren komt volgend jaar wel. Wil nog eens een nieuwe drukregelaar plaatsen en verse motorsteunen (baksteun is al nieuw) om de laatste trillingen en resonantie eruit te halen.
In Engeland nog wat info gekregen van iemand die met een zelfde blok dit eruit heeft gekregen:

De opbouw van stationair toerental tot de 1000 toeren dat de turbo op werkbare druk komt heb ik wel een heel stuk mooier laten opbouwen (begrenst), dat is wat ik laatst bedoelde waar je een hoop zooi mee sloopt. Geloof dat een andere vriend van ons ook wel kan bevestigen dat die ondanks alles goed genoeg oppakt.

Begrenzer staat bij mij ook bewust op 4500 trouwens.
'Probleem' met die van mij is dat vanaf 3000 toeren de turbodruk aardig uit controle gaat en ik daardoor wat moest afbouwen. Die die eindpiek mis ik een beetje en ik zal eerder op 150-155pk uitkomen dan de 160 die ik als doel had gesteld. Hij haalde nog eens wat meer koppel dan die van mij, 358Nm om precies te zijn, dus dan wordt mijn DMV (ontworpen voor 240Nm) en mijn Sachs koppeling (max 340-35Nm) wel heel zwaar belast, samen met de nieuwe asjes.

Tijd voor een 6 bak zou je zeggen...
Achja, zat plannen, kan nog van alles beter en leuker, maar voor nu wel even een beetje sleutelmoe. Eerst maar eens gewoon rijden.