Weet je wel zeker dat je hem niet hebt? Het is geen open vakje hè, je moet op een knopje drukkenTranceSetter schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:14:
[...]
Highline Business RWel de 7.5 (facelift). Wellicht is het er gewoon uitgesloopt in de facelift
Nu ben ik redelijk verbaasd. Ik wil nu ook een opbergvak
Zie hier een foto, zojuist gemaakt, geen opbergvak voor een bril:
:strip_exif()/f/image/NgupU8l2ruIB7yTVD4o16kuG.jpg?f=fotoalbum_medium)
En hier ook de informatie uit de prijslijst van de auto. Hier staat ook bij dat hij vervalt bij een panoramadak
:fill(white):strip_exif()/f/image/7dN77C9VHNK2LZtJGCeMFJR7.png?f=user_large)
Nog maar even ter info: het is een Golf Variant 7.5 uit 2020, met panoramadak. Wellicht dat dan het verschil zit tussen de station/hatchback?
:strip_exif()/f/image/NgupU8l2ruIB7yTVD4o16kuG.jpg?f=fotoalbum_medium)
En hier ook de informatie uit de prijslijst van de auto. Hier staat ook bij dat hij vervalt bij een panoramadak
:fill(white):strip_exif()/f/image/7dN77C9VHNK2LZtJGCeMFJR7.png?f=user_large)
Nog maar even ter info: het is een Golf Variant 7.5 uit 2020, met panoramadak. Wellicht dat dan het verschil zit tussen de station/hatchback?
Dan zal het aan de Variant liggen inderdaad. Die 2 knopjes met pijltjes heeft de hatchback niet en daar zit nou net dat vakje.TranceSetter schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:48:
Nu ben ik redelijk verbaasd. Ik wil nu ook een opbergvak![]()
[Afbeelding: Golf 7.5 Sunroof Controls]
En hier ook de informatie uit de prijslijst van de auto. Hier staat ook bij dat hij vervalt bij een panoramadak![]()
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 24-07-2020 10:55 ]
Als ik moet kiezen tussen extra overhead knopjes en een opbergvak dan doe maar extra knopjes
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Haha ik vind die knopjes zo nutteloos. Ja ze bellen direct in naar VW maar je grijpt dan toch automatisch naar je telefoon als je eens een pechgeval hebt.The Eagle schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:00:
Als ik moet kiezen tussen extra overhead knopjes en een opbergvak dan doe maar extra knopjes
M'n Golf VII had zowel een panorama dak als ook een brillenhouder. M'n huidige Tiguan heeft ook een panorama dak maar géén brillenhouder vanwege het panorama dakThe Eagle schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:00:
Ik mis die houder dus wel (voor m'n zonnebril).
Jij hebt dat ding volgens je ondertitel altijd op je hoofd staan dus kan ik me voorstellen dat je dat vakje niet mist
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik doelde op de knopjes met de pijltjes omhoog en omlaag op de foto. Waar zijn die voor? Niet voor de nooddiensten, daar is de SOS-knop voor.Scrtz schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:08:
[...]
Haha ik vind die knopjes zo nutteloos. Ja ze bellen direct in naar VW maar je grijpt dan toch automatisch naar je telefoon als je eens een pechgeval hebt.
Dat is om de hemel van het panodak open/dicht te doen..Dennisdn schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:12:
[...]
Ik doelde op de knopjes met de pijltjes omhoog en omlaag op de foto. Waar zijn die voor? Niet voor de nooddiensten, daar is de SOS-knop voor.
Hier een 2014 Golf Variant rijder met panodak, zonder brillenvakje.
het zonnescherm is denk ik alleen elektrisch bij de Variant. Bij mijn Golf 7 hatchback met panodak kan ik dat alleen met de hand schuiven. Ik heb dus geen knopjes daarvoor, ook geen SOS knop. Wel weer een brillenhouder.
Eh nee, ik rij een Passat met een pano schuif/kanteldakScrtz schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:08:
[...]
Haha ik vind die knopjes zo nutteloos. Ja ze bellen direct in naar VW maar je grijpt dan toch automatisch naar je telefoon als je eens een pechgeval hebt.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Daar is die andere knop toch voor in 't midden?MeltedForest schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:20:
[...]
Dat is om de hemel van het panodak open/dicht te doen..
Hier een 2014 Golf Variant rijder met panodak, zonder brillenvakje.
edit; of is dat dat verduister ding?
[ Voor 6% gewijzigd door Krus op 24-07-2020 15:56 ]
Maar de SOS is niet bedoeld voor pechgevallen.... die gaat automatisch bellen bij een klapper die zo hard is dat hoogstwaarschijnlijk de hulpdiensten nodig zijn. Je kunt het ook zelf activeren met die knop als je denkt onwel te worden ofzo.Scrtz schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:08:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 24-07-2020 16:19 ]
Is er bekend wanneer de nieuwe tiguan prijzen bekend worden en te bestellen is. De huidige tiguan is niet meer te bestellen. En kwa voorraad is er naast occasions niet veel te kiezen meer.
A Soldiers manual and a pair of boots.
Die knopjes (eCall) is verplicht vanuit de EU voor nieuwe type approvals sinds April 2018. Golf 7.5 zijn type approval is van er voor dus die valt uit de boot, maar heeft het wel als optie gehad (en die opties is in sommige markten en afwerkingsniveau's standaarduitrusting geworden)Scrtz schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:08:
[...]
Het is helemaal geen verschil tussen hatch of variant, beide hebben de mogelijkheid.
Voor pech maakt het allemaal niet zo veel uit, maar de 112 bellen na een ongeval als je daar zelf niet meer toe tot in staat bent en daarbij de locatie van de wagen delen redt wel levens.
[ Voor 5% gewijzigd door AndRo555 op 24-07-2020 22:59 ]
Het brillenvakjemysterieis dus nog steeds niet opgelost. Ik heb een golf7 r-line uit 2015 (niet facelift) mét panodak en die heeft m iig wel
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Jawel, het mysterie is gister opgelost. Het antwoord zat in de Variant die hem niet heeft omdat die op die plek de knopjes heeft zitten om het electrische zonnescherm te verschuiven. Het scherm die we in de HB met de hand moeten bedienen. En ik snap het wel, het dak kan heel veel verder open schuiven en het glas is ten opzichte van de HB 2x zo groot.giovanni2903 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 00:30:
Het brillenvakjemysterieis dus nog steeds niet opgelost.....
:strip_exif()/f/image/h4YKE0isueTmgp6JBpRmhZZg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KbBrPnXXLnLOqg4mLqiVU790.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel mooier vind ik ook, want het pano-dak in de gewone HB kan eigenlijk maar een klein stukje open ten opzichte van andere HB's zoals de A-klasse waar je veel meer open dak hebt.
[ Voor 60% gewijzigd door Dennisdn op 25-07-2020 06:34 ]
Ik zit met het volgende dilemma;
Ik wil mijn 2016 golf variant upgraden naar een wat nieuwere versie.
Nu heb ik een 1,4 TSI DSG met jd tuning.
Ik heb onder garantie de koppeling bij ca 45000 km al laten vervangen.
Nu merk ik dat met de caravan aan de haak (1500kg) de koppeling waarschijnlijk alweer lichtjes begint te slippen... De auto staat nu nog niet een op 100.000 km!
Ik ga 25000 - 30000 per jaar rijden
Nu kan ik met in mijn ogen met betrekkelijk weinig bijleggen iig upgraden naar deze betaalbare opties bj2020:
https://www.dasweltauto.n...f-variant/2020/969054124/
Is een diesel....
Handgeschakeld dus geen dsg isueses
Vol in de opties en de ergo comfort stoelen (must)
https://www.autotrack.nl/a/volkswagen-golf-49994134
Benzine
DSG.....
Ergo comfort
Geen digitaal dash
Schade verleden (lichte achterschade bumper klep ik heb de schade foto's gezien)
Wat zouden jullie adviseren?
Nu merk ik dat met de caravan aan de haak (1500kg) de koppeling waarschijnlijk alweer lichtjes begint te slippen... De auto staat nu nog niet een op 100.000 km!
Nu kan ik met in mijn ogen met betrekkelijk weinig bijleggen iig upgraden naar deze betaalbare opties bj2020:
Is een diesel....
Benzine
DSG.....
Ergo comfort
Geen digitaal dash
Schade verleden (lichte achterschade bumper klep ik heb de schade foto's gezien)
Quote uit de advertentie van de diesel
Over deze auto
ruime Golf variant met sterke en zuinige 1.6 TDI
116 pk lijkt mij nou niet een overdreven sterke motor, wellicht ben ik verziekt met de 257 pk van mijn auto.
Misschien eens een keer iets ander proberen?
Over deze auto
116 pk lijkt mij nou niet een overdreven sterke motor, wellicht ben ik verziekt met de 257 pk van mijn auto.
Hij zou dan sowieso naar 330Nm en 150 pk gechipt gaan worden.MLLL schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 10:18:
Quote uit de advertentie van de diesel
Over deze auto
Blijft de garantie dan behouden? Bij je vorige Golf was het ook al raak bij 45.000km.mb1 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 10:41:
[...]
Hij zou dan sowieso naar 330Nm en 150 pk gechipt gaan worden.
Hier Eos rijder: 11 jaar oud, dus na de modificaties. Alles na 2008 is eigenlijk al goed. Draagarmen gewoon even ontroesten. Ander gevoelig plekje is binnenzijde bovenkant voorspatborden. Daar zit een blok schuim boven, en dat houdt vocht vast. Voelen of t roest en zonee/zoja: blok schuim weghalen.AndRo555 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:18:
Ik ben naar een leuke Eos als wagen voor erbij aan het kijken, vorig weekend een leuk exemplaar gevonden, echter wel wat roest op de onderste draagarmen vanachter.
Mij lijkt dit redelijk wat roest voor 11 jaar oud, maar de vraag is of dit problematisch is/wordt in de komende paar jaar?
[Afbeelding]
Een draagarm of twee vervangen is op zich geen ramp, maar de vraag is wat voor voorbode dat geeft voor de rest van de niet zo makkelijk zichtbare delen van de carrosserie.
Voor de rest is de Eos niet roest-gevoelig.
Als ie lekt: Afvoeren schoonmaken, zo simpel is t doorgaans. Oja, en de flapjes achter de schokbreker achter afknippen, daar blijft vuil achter hangen en dan verstopt ie. 1 Keer per jaar even goed laten doorlopen met een gietertje. Makkelijkste als je het dak een stukje open doet. Ook 1 keer per jaar rubbers met Krytox behandelen. Moet het hier binnenkort ook weer doen.
[ Voor 13% gewijzigd door SkiFan op 25-07-2020 11:06 ]
Nonsensical line goes here <---
Ivm handgeschakeld ben ik daar bij de diesel niet zo bang voor.MLLL schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 10:45:
[...]
Blijft de garantie dan behouden? Bij je vorige Golf was het ook al raak bij 45.000km.
Hmm, ik ben bang dat de motor van de achterwisser van mijn Golf Plus 2009 kapot zou kunnen zijn geraakt, maar ik hoop het niet......
Zojuist had ik met de fietsendrager op de achterklep twee fietsen opgehaald. Het regende, dus de regensensor deed zijn werk. Omdat de achterwisser het altijd direct doet bij achteruitrijden als de sensor zijn werk doet, heb ik bij het de straat inrijden de sensor uitgeschakeld door enkele malen met de hand te wissen in de verwachting dat de achterwisser het dan niet zou doen bij het (achteruit) parkeren op mijn pad. Maar, helaas, dus wel dus. De wisser bleef steken tegen de steun van de fietsendrager op de achteruit.
Na het demonteren van de fietsendrager maakte de wisser wel zijn rondje af om te eindigen in de ruststand. Maar daar blijft deze nu liggen. De wisser doet het niet meer bij gebruikmaking van de wisserhendel. De ruitenwisser beweegt niet meer en ook de sproeier houdt het voor gezien.
Is nu de motor van de achterwisser kapot? (Hoe) kan ik dit checken? Kan een zekering zijn doorgebrand en is de motor nog wel heel?
Sowieso moet de auto as maandag voor de APK, waarbij dan ik dan sowieso de garage er naar kan/moet laten kijken.
Zojuist had ik met de fietsendrager op de achterklep twee fietsen opgehaald. Het regende, dus de regensensor deed zijn werk. Omdat de achterwisser het altijd direct doet bij achteruitrijden als de sensor zijn werk doet, heb ik bij het de straat inrijden de sensor uitgeschakeld door enkele malen met de hand te wissen in de verwachting dat de achterwisser het dan niet zou doen bij het (achteruit) parkeren op mijn pad. Maar, helaas, dus wel dus. De wisser bleef steken tegen de steun van de fietsendrager op de achteruit.
Na het demonteren van de fietsendrager maakte de wisser wel zijn rondje af om te eindigen in de ruststand. Maar daar blijft deze nu liggen. De wisser doet het niet meer bij gebruikmaking van de wisserhendel. De ruitenwisser beweegt niet meer en ook de sproeier houdt het voor gezien.
Is nu de motor van de achterwisser kapot? (Hoe) kan ik dit checken? Kan een zekering zijn doorgebrand en is de motor nog wel heel?
Sowieso moet de auto as maandag voor de APK, waarbij dan ik dan sowieso de garage er naar kan/moet laten kijken.
Als het erop zit, moet het toch werkzaam zijn?mb1 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 15:15:
Achterruitenwisser is bij mijn weten geen APK punt.
Dat is mij wel gezegd toen een auto werd afgekeurd op een barst in de mistlamp.RicoK schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 18:33:
[...]
Als het erop zit, moet het toch werkzaam zijn?
Hoe bijzonder, maar wel gelukkig... zonet in de stromende regen weggereden voor een boodschapje en warempel, de wis-was-installatie achter doet het gewoon weer. Hoe dan? Nou ja, in ieder geval ik ben weer gelukkig
.
Mijn zoektocht door NL naar een Passat GTE gaat verder.
Verleden woensdag een hele mooie bekeken. OHB compleet, optisch ok, binnenkant vrij vuil maar is ex-lease dus verbaast niet echt...
Anyway: accu volledig leeg (0 km range) dus motor start meteen en draait heel de tijd 1200-1500rpm.
Why? Langdurig verbruik (laatste 5000km) stond op 6.4L/100km en 0.0kw... dat laatste vind ik vreemd. Gewoonweg nooit opgeladen dan?
Kabels waren wel beetje gebruikt dus niet nieuw (ook al gezien dat ze bij 200k gewoon nog nooit gebruikt zijn)
Had daardoor raar gevoel bij de wagen en braaf weggelopen.
Met chassisnummer naar VW gebeld en de meneer aan tel was heel duidelijk: mechanisch top-onderhouden.
Dus nu toch aan het twijfelen. Maar hoe kan ie 0.0kw verbruiken?
Verleden woensdag een hele mooie bekeken. OHB compleet, optisch ok, binnenkant vrij vuil maar is ex-lease dus verbaast niet echt...
Anyway: accu volledig leeg (0 km range) dus motor start meteen en draait heel de tijd 1200-1500rpm.
Why? Langdurig verbruik (laatste 5000km) stond op 6.4L/100km en 0.0kw... dat laatste vind ik vreemd. Gewoonweg nooit opgeladen dan?
Kabels waren wel beetje gebruikt dus niet nieuw (ook al gezien dat ze bij 200k gewoon nog nooit gebruikt zijn)
Met chassisnummer naar VW gebeld en de meneer aan tel was heel duidelijk: mechanisch top-onderhouden.
iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
Verbruik is alles wat je extern in de auto steekt. Dus benzine via de pomp of elektriciteit via de stekker. Als je nooit insteekt krijg je dus 0kWh/100km.
Alles wat je genereert door te remmen op de elektromotor is ooit als mechanische energie uit de benzinemotor gekomen. (als je er van uit gaat dat er dus niet gestekkerd wordt)
Alles wat je genereert door te remmen op de elektromotor is ooit als mechanische energie uit de benzinemotor gekomen. (als je er van uit gaat dat er dus niet gestekkerd wordt)
niet iedereen rijdt elektrisch in die gte. je moet ook weer betalen voor dat opladen + verzekering is duur.Aries.Mu schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 23:09:
kan misschien ook zijn dat hybride leasen goedkoper was dan een normale passat en diegene het daaorm heeft gedaan? Als het elektrisch rijden het gewoon doet kan je die auto kopen toch
[ Voor 8% gewijzigd door giovanni2903 op 25-07-2020 23:19 ]
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Ok, kan kloppen.AndRo555 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 23:15:
Verbruik is alles wat je extern in de auto steekt. Dus benzine via de pomp of elektriciteit via de stekker. Als je nooit insteekt krijg je dus 0kWh/100km.
En de hoge idle is omdat hij 1)koud was en 2)omdat hij meteen de accu wil opladen?
Ik vermoed van wel, er van uit gaande dat die koud genoeg is.Aries.Mu schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 23:19:
[...]
Ok, kan kloppen.
En de hoge idle is omdat hij 1)koud was en 2)omdat hij meteen de accu wil opladen?
Over de specifieke hybride regelstrategie van de GTE ken ik niet heel veel, maar het zou logisch zijn om bij lege batterij de motor sneller warm te laten worden door licht te belasten en met die opgewekte elektriciteit de batterij te laden. Zo gebeurt het toch vaak bij HD hybrid voertuigen, 5 a 15% van max load van de brandstofmotor bij koude start.
[ Voor 9% gewijzigd door AndRo555 op 25-07-2020 23:26 ]
Stond al even stil idd. Remschijven rondom goed verroest dus vermoed al enkele weken.AndRo555 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 23:22:
[...]
Ik vermoed van wel, er van uit gaande dat die koud genoeg is.
Over de specifieke hybride regelstrategie van de GTE ken ik niet heel veel, maar het zou logisch zijn om bij lege batterij de motor sneller warm te laten worden door licht te belasten en met die opgewekte elektriciteit de batterij te laden.
Die TSI draait wel mooi zacht; echt stil. Precies een naaimachientje.
iemand ervaring met dit product?
https://www.autostyle.nl/...s-2012-2017-dl-mvw01.html
scheelt me weer een nieuwe set achterlichten van 400 euro die dat audi effect ingebouwd hebben (zijn wel mooie achterlichten, maar erg prijzig):
https://www.autostyle.nl/...g-light-dl-vwr25lrsd.html
scheelt me weer een nieuwe set achterlichten van 400 euro die dat audi effect ingebouwd hebben (zijn wel mooie achterlichten, maar erg prijzig):
[ Voor 61% gewijzigd door giovanni2903 op 26-07-2020 00:15 ]
dit vind ik nu niet bepaald dynamisch, er zit een vertraging in de binnenste tov. de buitenste unit, geen vloeiende lijn die van binnen naar buiten beweegt.giovanni2903 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 00:12:
iemand ervaring met dit product?
klopt, maar het lijkt een beetje op dynamisch. 60 tov 400 euro is een groot verschilShanquish schreef op zondag 26 juli 2020 @ 00:55:
[...]
dit vind ik nu niet bepaald dynamisch, er zit een vertraging in de binnenste tov. de buitenste unit, geen vloeiende lijn die van binnen naar buiten beweegt.
Ik heb een Passat B7 station uit 2012. Sinds een aantal weken klinkt het vanuit een van de voorwielen alsof ik constant over een klinkerweg rijd, terwijl dit niet het geval is. Het klinkt als een regelmatige dreun/bonk, alsof je over iets heen rijdt maar dan een paar keer per seconde. Het geluid is niet constant; soms is het harder bij afremmen of optrekken en het verschilt ook qua temperatuur/snelheid. Ik heb wat op internet gezocht en het lijkt op een of meerdere kapotte wiellagers. Ik twijfelde of het niet iets op/in de band was, maar daar lijkt het niet op.
Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, wat kan ik ongeveer qua reparatiekosten verwachten?
Overigens, ik woon in Friesland en heb een beetje een haat-liefde relatie ontwikkeld met de lokale VW garage. Is iemand hier bekend met een goede, ervaren garage of hobbyist in de Noordelijke provincies?
Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, wat kan ik ongeveer qua reparatiekosten verwachten?
Overigens, ik woon in Friesland en heb een beetje een haat-liefde relatie ontwikkeld met de lokale VW garage. Is iemand hier bekend met een goede, ervaren garage of hobbyist in de Noordelijke provincies?
Een wiellager vervangen is niet heel lastig. Voor is het iets vervelender en iets meer werk dan achter (met een voorwielaangedreven auto althans). Geen idee wat de kosten zijn, ik heb het altijd zelf gedaan. Er moet wel redelijk wat los dus het kost wel wat tijd.Hermaniak88 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:37:
Ik heb een Passat B7 station uit 2012. Sinds een aantal weken klinkt het vanuit een van de voorwielen alsof ik constant over een klinkerweg rijd, terwijl dit niet het geval is. Het klinkt als een regelmatige dreun/bonk, alsof je over iets heen rijdt maar dan een paar keer per seconde. Het geluid is niet constant; soms is het harder bij afremmen of optrekken en het verschilt ook qua temperatuur/snelheid. Ik heb wat op internet gezocht en het lijkt op een of meerdere kapotte wiellagers. Ik twijfelde of het niet iets op/in de band was, maar daar lijkt het niet op.
www.tweakers.net/gallery/107938/sys
@Hermaniak88 Zit er geen VACO specialist in je buurt?
Daar hebben ze de apparatuur én kennis om het gehele onderstel door te lichten en gaan ze niet standaard uit van dát wat jij op het internet gevonden dénkt te hebben gehoord
Voor het zelfde geld is er een homokineet óf een schokdemper stuk (óf een simpel rubber van een draagarm / stuurstang / torsiestang).
Daar hebben ze de apparatuur én kennis om het gehele onderstel door te lichten en gaan ze niet standaard uit van dát wat jij op het internet gevonden dénkt te hebben gehoord
Voor het zelfde geld is er een homokineet óf een schokdemper stuk (óf een simpel rubber van een draagarm / stuurstang / torsiestang).
Goeie tip, bedankt. Ik woon in Drachten en zie wel een aantal zaken in de buurt.Will_M schreef op zondag 26 juli 2020 @ 14:15:
@Hermaniak88 Zit er geen VACO specialist in je buurt?
Aanbieder uit je laatste link is vrijwel altijd de goedkoopste op Autoscout/Marktplaats. Ben daar een keer geweest maar mijn vader had daar slechte verhalen over gehoord m.b.t schadeverledens etc. Als je de prijzen bekijkt is het ook eigenlijk wel te mooi om waar te zijn, niet? Auto's zijn daar vaak zo 10% goedkoper.mb1 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 09:22:
Ik zit met het volgende dilemma;
Is een diesel....
Benzine
DSG.....
Ergo comfort
Geen digitaal dash
Schadeverleden zijn ze duidelijk over, auto heeft een nieuwe achterbumper en de klep is opnieuw gespoten.Miljanair schreef op zondag 26 juli 2020 @ 15:47:
[...]
Aanbieder uit je laatste link is vrijwel altijd de goedkoopste op Autoscout/Marktplaats. Ben daar een keer geweest maar mijn vader had daar slechte verhalen over gehoord m.b.t schadeverledens etc. Als je de prijzen bekijkt is het ook eigenlijk wel te mooi om waar te zijn, niet? Auto's zijn daar vaak zo 10% goedkoper.
Ik heb het taxatieverslag gezien met de foto's vóór herstel.
Ik weet echter niet wat als ik de auto over een paar jaar weer wil inruilen.....
Dan zullen ze tegen die tijd ook kunnen zien dat de auto met schade (BPM korting) is ingevoerd.
Aan de andere kant merk ik echter dat de meeste dealers zo makkelijk omgaan met schade.
Als het maar netjes is gemaakt hoor ik vaak.
Ik weet het even niet.
Klopt, dat is wel weer zo. Met mijn eigen auto twee aanrijdingen gehad en dit is netjes gerepareerd. Mijn dealer gaf aan dat het vrijwel niets uit zou maken op de inruilwaarde.mb1 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 16:04:
[...]
Schadeverleden zijn ze duidelijk over, auto heeft een nieuwe achterbumper en de klep is opnieuw gespoten.
Ik weet echter niet wat als ik de auto over een paar jaar weer wil inruilen.....
Dan zullen ze tegen die tijd ook kunnen zien dat de auto met schade (BPM korting) is ingevoerd.
Aan de andere kant merk ik echter dat de meeste dealers zo makkelijk omgaan met schade.
Ik weet het even niet.
Mijn bmw was ook bijna al helemaal overgespoten. Daar kijken ze niet naar. Als het maar netjes is.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik denk dat het vooral belangrijk is wat de schade is geweest en wie het heeft hersteld. Heb buiten m’n schuld om wel wat klappertjes gemaakt en telkens door professionele bedrijven hersteld met originele spullen. Dan is het m.i. geen schade auto.mb1 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 16:04:
[...]
Schadeverleden zijn ze duidelijk over, auto heeft een nieuwe achterbumper en de klep is opnieuw gespoten.
Ik weet het even niet.
Maar heeft de beun op de hoek het gedaan die niet eens kan meten of er cruciale onderdelen zijn verbogen, dan is het een heel ander verhaal.
Dit weekend weer eens naar Zwolle geweest. Idee was om wat sloperijen af te gaan met een kameraad al daar en ouderwets gezellig weer een beetje slap ouwehoeren en nog wat sleutelen en doen. Dus lekker vroeg uit de veren en onderweg:

Eerst naar De Mars in Zwolle waar we al een hoop clipjes, schroefjes en klein grut hebben kunnen scoren. Maar ook een afdekkap in de kofferbak, de linkse waar de ehbo set en de gevarendriehoek achter hoort. En het ruitenwissermechanisme gescoord.
Daarna door naar Gaos in Emmeloord, waar ik zeker al 8 jaar niet meer geweest ben. Daar een Skoda Fabia wisser gescoord:

Die was grijs/groen uitgeslagen en zover vervuild dat de ruitenwisser er niet uit los kwam. Linkse kapje van de sproeier hebben wij van een andere Fabia afgehaald waar de arm afgebroken was, en deze arm hebben wij met wat liefde van een ander afgehaald.
Mijn kameraad heeft een iets ander modelletje:

Maar ik vond deze net wat strakker.
Bij thuiskomst in een emmer met heet water en een scheut Dreft gemikt en even laten weken. In die tussentijd de wissermotor erin gebouwd:

Beetje kopervet op het asje, rubber in de PTFE spray, en toen de arm erop. Alleen ja:

Dat komt net tegen de bovenkant van de klep aan.
Dus op het oog de zaag erin:

Commentaar was wel mooi:
Let niet op het gepiep en gekraak van de wisser, dat was nog het originele blad gezien de code.
Nieuwe Bosch wisser is onderweg.
En gemonteerd:

Toch wel nodig zo met een diesel, die achterruit wordt spekvet en dan zie je echt geen moer.
Verder is de Golf nu echt sjonnie approved:

Verlichting druppelt ook allemaal langzaam binnen, de lamp houders voor de achterlichten zijn besteld, zut aan led lampen komen langzaam binnen:

Voor wordt het knipperlicht een ouderwets oranje lampje en Philips BlueVision stadslichtjes, sowieso ook omdat het een bitch is om ooit een lampje of ledje te wisselen. Hele voorfront moet los om erbij te komen (koplampen eruit), dan gelijk even degelijk xenon erin, AC 35W 4300K:

Geen DC rommel of 55W zooi in 8000K. Maar alsnog wil ik in de toekomst een setje lampen voorzien van projectors (Retrofit Lab).
Aandrijfassen gaan ook hard maar die gaan de 15e er onderuit, en de achterasbussen worden volgende week donderdag vervangen. Daar ga ik zelf niet aan beginnen.
Tot zover weer.

Eerst naar De Mars in Zwolle waar we al een hoop clipjes, schroefjes en klein grut hebben kunnen scoren. Maar ook een afdekkap in de kofferbak, de linkse waar de ehbo set en de gevarendriehoek achter hoort. En het ruitenwissermechanisme gescoord.
Daarna door naar Gaos in Emmeloord, waar ik zeker al 8 jaar niet meer geweest ben. Daar een Skoda Fabia wisser gescoord:

Die was grijs/groen uitgeslagen en zover vervuild dat de ruitenwisser er niet uit los kwam. Linkse kapje van de sproeier hebben wij van een andere Fabia afgehaald waar de arm afgebroken was, en deze arm hebben wij met wat liefde van een ander afgehaald.
Mijn kameraad heeft een iets ander modelletje:

Maar ik vond deze net wat strakker.
Bij thuiskomst in een emmer met heet water en een scheut Dreft gemikt en even laten weken. In die tussentijd de wissermotor erin gebouwd:

Beetje kopervet op het asje, rubber in de PTFE spray, en toen de arm erop. Alleen ja:

Dat komt net tegen de bovenkant van de klep aan.
Dus op het oog de zaag erin:

Commentaar was wel mooi:
Let niet op het gepiep en gekraak van de wisser, dat was nog het originele blad gezien de code.
Nieuwe Bosch wisser is onderweg.
En gemonteerd:

Toch wel nodig zo met een diesel, die achterruit wordt spekvet en dan zie je echt geen moer.
Verder is de Golf nu echt sjonnie approved:

Verlichting druppelt ook allemaal langzaam binnen, de lamp houders voor de achterlichten zijn besteld, zut aan led lampen komen langzaam binnen:

Voor wordt het knipperlicht een ouderwets oranje lampje en Philips BlueVision stadslichtjes, sowieso ook omdat het een bitch is om ooit een lampje of ledje te wisselen. Hele voorfront moet los om erbij te komen (koplampen eruit), dan gelijk even degelijk xenon erin, AC 35W 4300K:

Geen DC rommel of 55W zooi in 8000K. Maar alsnog wil ik in de toekomst een setje lampen voorzien van projectors (Retrofit Lab).
Aandrijfassen gaan ook hard maar die gaan de 15e er onderuit, en de achterasbussen worden volgende week donderdag vervangen. Daar ga ik zelf niet aan beginnen.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Sinds deze maand eigenaar van een T-roc, voor op de zaak gekocht. Paar dagen gereden en tot mijn grote verbazing komt er bij het open doen van de deur licht uit de onderkant, inclusief projectie van de tekst "IQ DRIVE". De T-roc die ik heb is een of ander IQ DRIVE model, en dat komt dan ook overal terug, vooral in tekst.
Ziet er aardig strak uit, zo'n projectie, ik zou daar alleen liever een custom projectie van maken (logo). Na wat zoektocht online kom ik allemaal Chinese namaak tegen, die het hele idee van zo'n projectie lamp verkopen (dat moet je dan op de binnenkant van je deur plakken). Na nog verder zoeken lijkt het er op dat het licht door een dia/plaatje heen schijnt en dat dan projecteert op de grond (klinkt logisch). Ik kan alleen nergens vinden of zo'n dia los te bestellen is, of ergens te maken is.
Misschien een longshot, maar is er iemand hier die weet hoe zo'n dia/plaatje heet en of dit custom te maken/bestellen is?
Ziet er aardig strak uit, zo'n projectie, ik zou daar alleen liever een custom projectie van maken (logo). Na wat zoektocht online kom ik allemaal Chinese namaak tegen, die het hele idee van zo'n projectie lamp verkopen (dat moet je dan op de binnenkant van je deur plakken). Na nog verder zoeken lijkt het er op dat het licht door een dia/plaatje heen schijnt en dat dan projecteert op de grond (klinkt logisch). Ik kan alleen nergens vinden of zo'n dia los te bestellen is, of ergens te maken is.
Misschien een longshot, maar is er iemand hier die weet hoe zo'n dia/plaatje heet en of dit custom te maken/bestellen is?
Als je googled op “deur verlichting logo” dan krijg je er oneindig veel in alle soorten en maten die je kan bedenken en zelf ontwerpen. Je hebt ze ook voor de spiegelverlichting.Remyx11 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:33:
Sinds deze maand eigenaar van een T-roc, voor op de zaak gekocht. Paar dagen gereden en tot mijn grote verbazing komt er bij het open doen van de deur licht uit de onderkant, inclusief projectie van de tekst "IQ DRIVE". De T-roc die ik heb is een of ander IQ DRIVE model, en dat komt dan ook overal terug, vooral in tekst.
Yes, dat is wat ik bedoelde met de Chinese namaak. Ik ben op zoek naar alleen dat plaatje of ding (dia) wat er voor zorgt dat je wat op de grond ziet. Want het licht zit er al.Dennisdn schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:27:
[...]
Als je googled op “deur verlichting logo” dan krijg je er oneindig veel in alle soorten en maten die je kan bedenken en zelf ontwerpen. Je hebt ze ook voor de spiegelverlichting.
En dan ook nog eens op maat, eigen ontwerp. Maar ik kan moeilijk op de juiste benaming komen van zo’n ding.
net 1,5 uur thuis van een middagje brabant bij vagtechniek. vooral in 6e versnelling gas geven merk ik heel erg die extra koppel, want hij versnelt dan echt heel snel. in lage versnellingen was de auto al snel, dus daarin merk ik niet echt verschil. erg mooie zaak en met de 30% korting ook nog is een mooie prijs (385 euro)
Het heet een puddle light. Dat hele lamp-unitje is één geheel als je zoekt op “puddle light oem”. Dus een losse lens vervangen zal wel niet gaan. Misschien mag je bij een schadehersteller even in de computer kijken welk bestelnummer bij zo’n dingetje hoort. Maar VW zelf zal dit ook wel gewoon in bulk in China bestellen bij een handelaar want de aantallen zijn te klein om er een echte supplieer voor te contracteren.Remyx11 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 18:03:
[...]
Yes, dat is wat ik bedoelde met de Chinese namaak. Ik ben op zoek naar alleen dat plaatje of ding (dia) wat er voor zorgt dat je wat op de grond ziet. Want het licht zit er al.
En dan ook nog eens op maat, eigen ontwerp. Maar ik kan moeilijk op de juiste benaming komen van zo’n ding.
[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 27-07-2020 18:37 ]
@Joopieboy Haal die 'dobbelstenen' Als-Je-Belieft z.s.m. weg uit je VW .... Nog éven en ik ga een TR aanmaken met de vraag om jou inclusief VW Golf IV te verbannen richting het Opel Manta forum (érgens.... ik moet nog even uitzoeken wáár) 
Ook een Vossenstaart.... Niet doen
Ook een Vossenstaart.... Niet doen

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 27-07-2020 19:23 ]
En de wunderbaum ook nietWill_M schreef op maandag 27 juli 2020 @ 19:18:
@Joopieboy Haal die 'dobbelstenen' Als-Je-Belieft z.s.m. weg uit je VW .... Nog éven en ik ga een TR aanmaken met de vraag om jou inclusief VW Golf IV te verbannen richting het Opel Manta forum (érgens.... ik moet nog even uitzoeken wáár)
Ook een Vossenstaart.... Niet doen![]()

Ikzelf rijd al een aantal jaar een Golf GTE, mijn ervaringen in het kort;Aries.Mu schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 23:09:
- Bij een lege accu en de auto start koud; De motor springt meteen aan en draait het aantal toeren wat je meld, Na een periode van (3 min?) zakt het aantal toeren. Vermoed dat dit warmlopen is;
- Bij een lege accu lijkt de auto tot max 3km op te laden;
- In GTE stand laad de auto tot max 15km op;
Mijn vermoedens zijn dat je dit gedrag aan kunt passen via de OBD poort of is het met een bepaald firmware versie anders. Het lijkt mij raar dat een GTE altijd een lege accu heeft ook omdat er recuperatie bij het remmen is, of als je in de B stand rijdt.
Die is er al uit, was niet te hachelen die geur

Daarom ook het interieur eerst een azijn behandeling gegeven

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Dus, om zeker te zijn dat de accu nog ok is (geen meldingen op dashboard oid dus vermoed van wel) zou ik moeten vragen aan de verkoper van hem op te laden de dag voor ik nogmaals 500km rijdtRayzilt schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:29:
[...]
Ikzelf rijd al een aantal jaar een Golf GTE, mijn ervaringen in het kort;
- Bij een lege accu en de auto start koud; De motor springt meteen aan en draait het aantal toeren wat je meld, Na een periode van (3 min?) zakt het aantal toeren. Vermoed dat dit warmlopen is;
- Bij een lege accu lijkt de auto tot max 3km op te laden;
- In GTE stand laad de auto tot max 15km op;
Mijn vermoedens zijn dat je dit gedrag aan kunt passen via de OBD poort of is het met een bepaald firmware versie anders. Het lijkt mij raar dat een GTE altijd een lege accu heeft ook omdat er recuperatie bij het remmen is, of als je in de B stand rijdt.
Thx voor de info.
Als je verder nog tips hebt mag je ze altijd pm’en.
Top dit Dennis! Dankzij die benaming kom ik bij de juiste zoektermen terecht, ik ga even rondneuzen. Thanks!Dennisdn schreef op maandag 27 juli 2020 @ 18:35:
[...]
Het heet een puddle light. Dat hele lamp-unitje is één geheel als je zoekt op “puddle light oem”. Dus een losse lens vervangen zal wel niet gaan. Misschien mag je bij een schadehersteller even in de computer kijken welk bestelnummer bij zo’n dingetje hoort. Maar VW zelf zal dit ook wel gewoon in bulk in China bestellen bij een handelaar want de aantallen zijn te klein om er een echte supplieer voor te contracteren.
Oké, om even een update te geven van de huidige situatie en wat er vanaf oktober is gebeurd; Begin dit jaar tijdens het rijden deed het probleem zich voor (niet kunnen connecten met Bluetooth of wat dan ook), gelijk de garage gebeld of ik langs kon komen want dan konden ze eindelijk wat zien. Zo gezegd en gedaan, probleem bekeken en foto's gemaakt door de monteur. Afspraak gemaakt voor herstel of zoeken naar het probleem.Padje87 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 18:57:
Ik word een beetje gestoord van de bluetooth in de Golf 7.5 uit 2018 met discover (geen pro). Geregeld valt de bluetooth weg of connect deze niet. Pas met veel moeite en tijd moet je opnieuw koppelen voordat het weer werkt. Gaat niet tijdens het rijden dus. Als de auto even stil heeft gestaan van het contact werkt het weer.
Buiten dat als ik media afspeel (spotify, youtube) en ik heb gebeld dan hapert de muziek nog wel 5 minuten erna. Meerdere telefoons geprobeerd met hetzelfde resultaat. Laatst is er bij de garage het hele systeem voorzien van de laatste update maar zonder succes.
Enige tips? Meer rijders hier last van? Dit is al trouwens vanaf het begin. Zou de bluetooth module (zit er zoiets in?) stuk kunnen zijn?
Na een paar dagen daar gestaan te hebben om te zoeken en contact te hebben gehad met de fabriek was er nog niks aan gedaan omdat ze de Mediaunit (dat ding in het dashboardkastje á €2200) moesten bestellen omdat daar het probleem moest zitten. Auto weer mee en nieuwe afspraak gemaakt. Weekje of wat later is deze dan vervangen (duurde volgens mij weer een paar dagen). Na herstel gelijk gemeld dat het systeem een stuk trager was dan ervoor (versie 827 heb ik nu en durfde niet hoger omdat het nu eenmaal werkte) maar konden ze niks mee...
Binnen een paar dagen, meerdere meldingen "Emergency assist defect, ga naar de garage". Gelijk weer gebeld met de garage en wederom een afspraak. Kastje vervangen van de Emergency en dóór. Niet dus... zelfde melding komt weer terug. 2e kastje erin (ook weer besteld vanuit Duitsland) en weer een week daar gestaan...
Tot zover opgelost.
Nu startte ik WeConnect een aantal weken geleden weer eens op voor een wat langere rit (door Corona niet echt nodig gehad zo zonder files). Na alles weer opnieuw ingesteld te hebben blijft deze hangen op de laatste status toen de auto bij de garage stond. Goed, gaan we weer. Eerst gebeld met de hulplijn maar die kwamen al snel met de conclusie dat ik naar de garage moest. Vorige week dus weer gedaan, twee dagen verder maar nog geen probleem gevonden in de Car net module. Auto opgehaald i.v.m. vakantie en wordt dus weer vervolgd...
Auto is twee jaar oud (lease), 105000 op de teller en ondertussen 4+ weken bij de garage gestaan en alles onder garantie. Verder rijdt de Golf prima maar media is niet het sterkste punt...
Schiet dus lekker op zo...

4800Wp - 225° ZW - 12°
Het probleem met WeConnect herken ik, dat heb ik een tijd terug ook gehad. Volkswagen kon dat niet oplossen, maar een handige monteur bij de dealer heeft in de software wat dingen gereset waardoor het sindsdien weer werkt.
www.tweakers.net/gallery/107938/sys
Dat zijn Aliexpress adapters. Kost 2 tientjes en werken goed. Zelf ook gedaan en inderdaad semi-dynamisch. Volledig dynamisch heb je wel voor de zijspiegels. Ook Aliexpress. Al die webwinkels verkopen dezelfde stuff met een hogere marge erop.giovanni2903 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 01:18:
[...]
klopt, maar het lijkt een beetje op dynamisch. 60 tov 400 euro is een groot verschil
had ze idd even later op ali gevonden voor 31 incl verzending. bestel ze daar wel binnenkort. waarom heb jij ze er weer afgehaald als ik vragen mag? of heb je gewoon een andere auto nuElFreemason schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 04:35:
[...]
Dat zijn Aliexpress adapters. Kost 2 tientjes en werken goed. Zelf ook gedaan en inderdaad semi-dynamisch. Volledig dynamisch heb je wel voor de zijspiegels. Ook Aliexpress. Al die webwinkels verkopen dezelfde stuff met een hogere marge erop.
Korte review van de B8.5 Passat na ~2 maanden en bijna 7000km op de teller.AndRo555 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:36:
Voor 25k kan je heel mooi uitgeruste 1.4TSI's importeren:
https://www.autoscout24.b...dtidx=10&cldtsrc=listPage
Veel punten om op te letten zijn er niet echt. ACC en lane assist zijn leuke opties. 3 zone climate control is handig voor de achterpassagiers. Stoelen in de duurdere afwerkingsniveau's zijn wel duidelijk beter en hebben meer verstelmogelijkheden. Pak altijd een model van na de tweede helft 2016 dan zit er de nieuwere MIB2 multimedia units in. (daarop kan Android Auto/Apple carplay op geactiveerd worden)
In ander nieuws, de Lapiz Blauwe Passat is eindelijk geleverd, dus nu terug een volledig VW groep vloot voor de deur.Wel een erg lekker kleurtje.
[Afbeelding]
De 1.5TSI DSG combo drinkt wel veel meer als de 2.0TDI hiervoor. Over 200km komt het lange termijn gemiddelde net niet onder de 9l/100km (1 op 11). Wel met veel stadsverkeer.
Travel Assist (plus) werkt wel heel mooi. Predictive adaptive cruise ook (remt voor bochten, houdt zich aan de borden)
- De achteras is echt speels vergeleken met de b8. Precies of een Ford Focus was de benchmark voor het onderstel ontwerp van de facelift Passat.
- Travel Assist Plus is best fijn, wel hier en daar meldingen van beperkt ACC zicht als die lang in de zon gestaan heeft. ACC doet het dan wel prima
- 1.5TSI is erg zuinig op de snelweg, sub 6.0l/100km bij 125km/u is normaal. Woon werk doet die 5.3 a 5.4l/100km op de boordcomputer, die niet echt afwijkt van de cijfers op de pomp.
- 230 op de teller doet die na lang wachten, maar dan rij je 1 op 5. Dat is pas een verschil met de 2.0TDI
- MIB3 is altijd wel traag de eerste 30 seconden na vertrek. Daarna is die heel vlot.
- De DSG is maar meh. De handbak had toch de voorkeur maar om de travel assist ten volle te benutten kan men nu eenmaal niet anders.
- De meest geavanceerde koelstrategie die ik ook in een auto ben tegengekomen.
- Olie blijft ten alle tijden (net) onder de 120C, mag ook wel voor die dunne 0W20 die er in zit.
- 66l ~70l tank is heerlijk op langere trips. ~1000km tussen tankbeurten in een benzine
Nog te testen:
- IQ Light / Matrix LED. (nog niet donker genoeg geweest)
Nadelen:
- Kleinere Active Info Display is wel net iets minder. (met "analoge" temp en brandstofmeter er naast

- De draaiknoppen van de MIB1 Discover Pro worden wel gemist.
- 1.5TSI klinkt niet echt lekker voor een benzine.
- Cilinder deactivatie geeft een brom bij het vertragen van hogere snelheden. Ook deactiveert het niet bij remmen (Waarom? Ik geef toch reminput en 4 cilinders remmen harder als 2?)
- Remblokken zijn extreem stoffig.
Verbruik zit momenteel op 6.8l/100km. Erg netjes voor het gebruik.
misschien stel ik nu echt een domme vraag. maar olietemp. moet toch altijd rond de 90 graden zijn?
Koelvloeistof wel, al word je voor de gek gehouden door het metertje in je instrumentenpaneel.giovanni2903 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 01:40:
misschien stel ik nu echt een domme vraag. maar olietemp. moet toch altijd rond de 90 graden zijn?
Die geeft strak 90 graden aan terwijl het kan fluctueren tussen pakweg de 80 en 100 graden.
Is bewust gedaan door de fabrikant.
Olie wordt warmer
@AndRo555 Brommen bij 2 cilinderloop herken ik nog wel van de Passats B8 met 1.5 TSI ACT. Ik vond het bij de B8 ook best hoorbaar bij 100-130 constant . En inderdaad bij remmen op de motor.
Remmen op de motor kan volgens mij net zo goed op 2 cilinders, want bij remmen op de motor wordt de brandstoftoevoer op nul gezet en zorgt de compressie zonder verbranding voor het afremmen. Bij ACT blijven in de 2 uitgeschakelde cilinders de zuigers wel meebewegen, maar de kleppen zijn dicht en de brandstoftoevoer ook. De zuigers van de uitgeschakelde cilinders hebben bij afremmen op de motor dus dezelfde compressie weerstand, dus zou het remmend vermogen ook gelijk moeten zijn.
Remmen op de motor kan volgens mij net zo goed op 2 cilinders, want bij remmen op de motor wordt de brandstoftoevoer op nul gezet en zorgt de compressie zonder verbranding voor het afremmen. Bij ACT blijven in de 2 uitgeschakelde cilinders de zuigers wel meebewegen, maar de kleppen zijn dicht en de brandstoftoevoer ook. De zuigers van de uitgeschakelde cilinders hebben bij afremmen op de motor dus dezelfde compressie weerstand, dus zou het remmend vermogen ook gelijk moeten zijn.
Niet helemaal hetzelfde remvermogen op 2 ipv 4 cilinders, want je mist nog de pompverliezen die minder zijn bij 2 cilinders. De gasklep is immers zo goed als dicht.
[ Voor 17% gewijzigd door AndRo555 op 31-07-2020 14:24 ]
Was dus een domme vraag, dacht altijd dat dat olietemp. was. Na hoeveel tijd is olie goed warm dan? Als koelvloeistof 90graden is dan ging ik er altijd vanuit dat de motor (en dus olie) ook goed warm was namelijkMLLL schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 07:05:
[...]
Koelvloeistof wel, al word je voor de gek gehouden door het metertje in je instrumentenpaneel.
Die geeft strak 90 graden aan terwijl het kan fluctueren tussen pakweg de 80 en 100 graden.
Is bewust gedaan door de fabrikant.
Olie wordt warmer
Hangt erg van het ontwerp van de motor af. Als vuistregel neem ik altijd de tijd voor het water op 90 te krijgen x2 voor de olie op 90 te hebben.giovanni2903 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:09:
[...]
Was dus een domme vraag, dacht altijd dat dat olietemp. was. Na hoeveel tijd is olie goed warm dan? Als koelvloeistof 90graden is dan ging ik er altijd vanuit dat de motor (en dus olie) ook goed warm was namelijk
Maar die watertemp metertjes zijn moedwillig vaag. Bij de moderne auto's staat die gewoon op koud tot ~45 graden, en op exact 90 graden voor alle koelvloeistoftemperaturen tussen de 70 en de 110.
Zelf doe ik het altijd rustig aan tot de motor 90 graden water op het tellertje heeft, daarna kan er wat steviger op het gas gegaan worden.
Om maar eens te illustreren hoe hard die temperaturen schommelen. Een log van een tijdje geleden met olietemp, koelvloeistoftemp en snelheid (om de belasting te illustreren)
/f/image/3Si3GSXtMb2jubRr22A795Uh.png?f=fotoalbum_large)
Dat is dus koelvloeistof die tussen de 85 en de 105 schommelt en olie die tussen de 95 en de 120 varieert. (alles op linker y as)
Bedankt voor de uitleg. Wil zuinig doen op mn golfje, dus wacht voortaan nog iets langer met het gas ver indrukkenAndRo555 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:16:
[...]
Hangt erg van het ontwerp van de motor af. Als vuistregel neem ik altijd de tijd voor het water op 90 te krijgen x2 voor de olie op 90 te hebben.
Maar die watertemp metertjes zijn moedwillig vaag. Bij de moderne auto's staat die gewoon op koud tot ~45 graden, en op exact 90 graden voor alle koelvloeistoftemperaturen tussen de 70 en de 110.
Zelf doe ik het altijd rustig aan tot de motor 90 graden water op het tellertje heeft, daarna kan er wat steviger op het gas gegaan worden.
Om maar eens te illustreren hoe hard die temperaturen schommelen. Een log van een tijdje geleden met olietemp, koelvloeistoftemp en snelheid (om de belasting te illustreren)
[Afbeelding]
Dat is dus koelvloeistof die tussen de 85 en de 105 schommelt en olie die tussen de 95 en de 120 varieert. (alles op linker y as)
misschien dat iemand dat weet trouwens. op het moment dat ik de proefrit maakte in mijn auto stond er 85000 kilometers op. dit staat ook op de offerte. Ik heb toen een garantiepakket erbij genomen waardoor er voor ophalen onderhoud etc aan is gedaan. alleen toen ik de auto heb opgehaald stond er 89200km op. waar komen die 4000 kilometers vandaan denken jullie? als ie op 85050 had gestaan oid had ik het nog begrepen (ivm uitlijnen na monteren nieuwe banden en oliewissel etc). dit bedenk ik me inderdaad pas na 4 weken
Je zou bijna gaan denken dat 't een auto is welke in de verhuur gestaan heeft? Niks mis mee, maar laat dit wel even op de 'bon' aantekenen als je die auto gaat aanschaffen.giovanni2903 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 23:17:
misschien dat iemand dat weet trouwens. op het moment dat ik de proefrit maakte in mijn auto stond er 85000 kilometers op. dit staat ook op de offerte. Ik heb toen een garantiepakket erbij genomen waardoor er voor ophalen onderhoud etc aan is gedaan. alleen toen ik de auto heb opgehaald stond er 89200km op. waar komen die 4000 kilometers vandaan denken jullie? als ie op 85050 had gestaan oid had ik het nog begrepen (ivm uitlijnen na monteren nieuwe banden en oliewissel etc). dit bedenk ik me inderdaad pas na 4 weken
zelfs al was dit het geval. in 12 dagen bijna 4200km rijden is bijna onmogelijk lijkt me tochWill_M schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 23:22:
[...]
Je zou bijna gaan denken dat 't een auto is welke in de verhuur gestaan heeft? Niks mis mee, maar laat dit wel even op de 'bon' aantekenen als je die auto gaat aanschaffen.
ik heb die auto dus al gekocht en rij er al 4 weken mee
[ Voor 7% gewijzigd door giovanni2903 op 31-07-2020 23:25 ]
Da's amper 350 Km/dag ... Hoezo onmogelijk?giovanni2903 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 23:24:
[...]
zelfs al was dit het geval. in 12 dagen bijna 4200km rijden is bijna onmogelijk lijkt me toch
ik heb die auto dus al gekocht en rij er al 4 weken mee
Rendabel is 't nét qua verhuur.
hmm ja dat is waar. ik stuur ze wel even een mailtje. in principe had ik een overeenkomst sinds de proefrit, ik heb toen getekend (85001km) namelijk. had die 4.194 kilometer, want dat is het precieze verschil, liever zelf gereden en het zou niet netjes zijn als er in die 12 dagen iemand anders in heeft gereden.Will_M schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 23:26:
[...]
Da's amper 350 Km/dag ... Hoezo onmogelijk?
Rendabel is 't nét qua verhuur.
[ Voor 31% gewijzigd door giovanni2903 op 31-07-2020 23:44 ]
Zal ook liggen aan het type autobedrijf. Is het een net bedrijf dan zou die ingezet kunnen zijn als leenauto voor iemand met veel woon-werk. (Nog steeds niet netjes, maar misschien in de hectiek een verkeerde auto meegegeven).giovanni2903 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 23:17:
Is het een typebedrijf als Jetcars dan kan ermee op vakantie naar Roemenie geraced zijn of een paar weken in gebruik geweest bij een pakketbezorger ofzo.
Ik denk dat je bij het ophalen een stevig punt had gehad. Nu een maand later zal het wat lastiger worden.
[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 01-08-2020 07:39 ]
Idd, dat zijn zaken waar je direct over moet beginnen, na een maand is het een welles niettes verhaal imo..
Wat heb je getekend? Afhankelijk van blabla koop ik de auto wel of niet?giovanni2903 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 23:29:
[...]
hmm ja dat is waar. ik stuur ze wel even een mailtje. in principe had ik een overeenkomst sinds de proefrit, ik heb toen getekend (85001km) namelijk. had die 4.194 kilometer, want dat is het precieze verschil, liever zelf gereden en het zou niet netjes zijn als er in die 12 dagen iemand anders in heeft gereden.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Wat ik heb getekend was een opdrachtbevestiging, geen idee wat daarmee mijn rechten en plichten zijn verder. De reden waarom het mij nu pas opviel is omdat ik wat moest weten over de financiering en daardoor ook de andere blaadjes weer in mijn handen had. Ik dacht namelijk na de proefrit een stand van 89000 was en dan was 89200 na 12 dagen (waarin onderhoud is gedaan) niet heel erg geweest naar mijn idee. Maar het blijkt dus bijna 4200km te zijn geweest ipv 200. Bedrijf in kwestie is autoarena in venlo. Fijne zaak verder met een aardige verkoper.
Een welles nietes verhaal kan het niet zijn. Want op die opdrachtbevestiging staat: 85001km en in het onderhoudsboekje (03-07-2020, de dag voordat ik m heb opgehaald) staat 89195km. Dit zijn dus dingen die ze zelf hebben opgeschreven
Een welles nietes verhaal kan het niet zijn. Want op die opdrachtbevestiging staat: 85001km en in het onderhoudsboekje (03-07-2020, de dag voordat ik m heb opgehaald) staat 89195km. Dit zijn dus dingen die ze zelf hebben opgeschreven
[ Voor 17% gewijzigd door giovanni2903 op 01-08-2020 14:59 ]
Zou het niet kunnen dat ze een verkeerde kilometerstand op de opdrachtbevestiging hebben geschreven?
Je kunt ze iig eens nellen of ze het verschil kunnen verklaren. Zie je daarna wel weer verder lijkt me
Ja dat lijkt mij ook eerder met zo’n hoog verschil. 4200km in 12 dagen. Kan me ook niet voorstellen dat ie verhuurt is want daar hebben ze arenarent (euromobil) voor en gebruiken ze puur nieuwe auto’s voor die na 2 jaar eruit moeten.MLLL schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:22:
Zou het niet kunnen dat ze een verkeerde kilometerstand op de opdrachtbevestiging hebben geschreven?
Degene die mij de auto heeft verkocht heeft vakantie oid, krijg een auto reply. Word dus even wachten. Hoe dan ook zijn er 4200km bijgekomen die ik niet terug ga krijgen, maar het blijft vreemd
Toch ontdek je steeds weer iets aan de auto. Eergisteren de Golf (SUPERGolf7 enz.) voor een beurt naar de garage. Werd ik, de volgende dag onderweg naar Texel, gebeld: 'onze monteur is een moer vergeten van de ruitenwisser.'
Ik: 'kom ik morgen wel even langs'
Hij: 'dan is alleen een verkoper aanwezig maar die kan dat ook wel'.
Dus, ik vanmorgen er naar toe. Verkoper was op de hoogte en kwam met moer, afdekdopje en moersleutel het moertje vastdraaien. Motorkap maar even open. Moertje vastgedraaid. Motorkap weer dicht.
Hij: 'probeer maar even'.
Ik: 'doet helemaal niks'.
Hij: oja, de motorkap moet echt 'in het slot' vallen.
Dus, nog een keer, nu motorkap echt dicht en ja hoor ..... werkt.
Kortom, ook DAAR zit weer een beveiliging op.
Dat weten een paar van jullie natuurlijk allang maar voor mij was het weer nieuw. Toch is het een echte Duitse kwaliteitsauto, zo'n Golf 7.
Dus, ik vanmorgen er naar toe. Verkoper was op de hoogte en kwam met moer, afdekdopje en moersleutel het moertje vastdraaien. Motorkap maar even open. Moertje vastgedraaid. Motorkap weer dicht.
Dat weten een paar van jullie natuurlijk allang maar voor mij was het weer nieuw. Toch is het een echte Duitse kwaliteitsauto, zo'n Golf 7.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Yuuup. Wisten we allang. 👍🏻
😘
😘
Heb ze niet eraf gehaald. Zitten er nog Lekker op.giovanni2903 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:43:
[...]
had ze idd even later op ali gevonden voor 31 incl verzending. bestel ze daar wel binnenkort. waarom heb jij ze er weer afgehaald als ik vragen mag? of heb je gewoon een andere auto nu
Ach, mijn 2002 Passat had al wat intelligentie aan boord voor zijn oliepeil lampje. Ging niet uit na contact uit en aan. Contact uit, motorkap open en dicht, contact aan en lampje was weg. Zat dus ook iets van een sensor.GerCor schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:39:
Toch ontdek je steeds weer iets aan de auto. Eergisteren de Golf (SUPERGolf7 enz.) voor een beurt naar de garage. Werd ik, de volgende dag onderweg naar Texel, gebeld: 'onze monteur is een moer vergeten van de ruitenwisser.'
Ik kwam trouwens gisteren een golf met xx-Txx-x kenteken tegen in Den Bosch met led looplichten (audi style) achter. Was jij dat toevallig @GerCor ?
Ik kom eigenlijk nooit in Noord-Brabant. Laatste keer was toen ik de dynamische achterlichten heb laten installeren in Breda. Dus, nee. Dat was ik niet. Ik zat lekker op het terras in Ommen (Overijssel).The Eagle schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:33:
[...]
Ach, mijn 2002 Passat had al wat intelligentie aan boord voor zijn oliepeil lampje. Ging niet uit na contact uit en aan. Contact uit, motorkap open en dicht, contact aan en lampje was weg. Zat dus ook iets van een sensor.
Ik kwam trouwens gisteren een golf met xx-Txx-x kenteken tegen in Den Bosch met led looplichten (audi style) achter. Was jij dat toevallig @GerCor ?
het lijkt of iemand het logo uit onze polo 6c (1.0 tsi bluemotion) heeft gehaald, tenminste hij zit niet meer in de grill en ze vallen er volgens mij niet uit ...
Ik keek op internet en zag 50 euro voor een logo... Die moeten vast goedkoper te vinden zijn , iemand een tip ? staan niet op onderdelenlijn en ebay ook maar lastig te vinden, ook omdat ik niet helemaal zeker ben van het onderdeelnummer.
Logo van 6r past niet omdat die "dieper" is.
//edit
beter zoeken
https://www.ebay.com/itm/...cc3c1b:g:Ei4AAOSwqK1doZzW
Ik keek op internet en zag 50 euro voor een logo... Die moeten vast goedkoper te vinden zijn , iemand een tip ? staan niet op onderdelenlijn en ebay ook maar lastig te vinden, ook omdat ik niet helemaal zeker ben van het onderdeelnummer.
Logo van 6r past niet omdat die "dieper" is.
//edit
beter zoeken
https://www.ebay.com/itm/...cc3c1b:g:Ei4AAOSwqK1doZzW
[ Voor 16% gewijzigd door wd200 op 03-08-2020 19:32 ]
Kun je daar geen "slowmotion" logo infrotten? Beetje een knipoog, maak je van de nood een deugd.
@The Eagle Trouwens wel een van de mooiste retrofits, die dynamische achterlichten. Ik moet toegeven, toen ik ze voor het eerst zag vond ik ze maar meh. Maar het is echt een upgrade. Naast het dynamische wat echt leuk is vind ik het rood ook veel mooier rood.
@GerCor
Helaas zie je dat dynamische niet zelf
Trouwens, heb jij ook de parelmoer wit op je golf?
Het viel me vandaag op dat de achterbumper een iets andere kleur lijkt dan de rest. komt dit door het materiaalverschil tov de rest van de auto? Heb jij dit ook?
het is niet goed op foto vast te leggen met een telefoon, maar:
:strip_exif()/f/image/8MLaPFd2YkCHfnVCgl1CvnaJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Het viel me vandaag op dat de achterbumper een iets andere kleur lijkt dan de rest. komt dit door het materiaalverschil tov de rest van de auto? Heb jij dit ook?
:strip_exif()/f/image/8MLaPFd2YkCHfnVCgl1CvnaJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MK3eRBUGogmilpBy7IoSmcgV.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is bij heel veel auto's zo.giovanni2903 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:44:
@GerCor
[Afbeelding]
[Afbeelding]
ja zoiets verwachtte ik al, dan weet ik in ieder geval dat het "normaal" is
Komt inderdaad door verschillende materialen
Ik zal morgen eens kijken maar mij is het bij mijn auto nog nooit opgevallen. In jouw tweede foto lijkt de achterbumper ook niet netjes aan te sluiten. Maar ik denk dat het mij wel was opgevallen als er kleurverschil zou zijn (geweest). Ik zie het op jouw foto wel.giovanni2903 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:02:
[...]
ja zoiets verwachtte ik al, dan weet ik in ieder geval dat het "normaal" is
dat het niet naadloos aansluit vind ik niet eens heel erg, dat zie je ook vaak met achterlichten etc. maar als jij geen kleurverschil hebt lijkt het me dat deze bumper is gespoten na schade oidGerCor schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:35:
[...]
Ik zal morgen eens kijken maar mij is het bij mijn auto nog nooit opgevallen. In jouw tweede foto lijkt de achterbumper ook niet netjes aan te sluiten. Maar ik denk dat het mij wel was opgevallen als er kleurverschil zou zijn (geweest). Ik zie het op jouw foto wel.
@giovanni2903 ga naar een goede schadehersteller en vraag of ze met een kleuren spectrometer even je achterbumper en zijscherm willen vergelijken. Het lijkt erop dat je achterbumper een ander kleur is, ik denk gletsjer wit ofzo. In iedergeval duidelijk een ander tint.
Daarnaast zit het er ook niet netjes op zo te zien.
Daarnaast zit het er ook niet netjes op zo te zien.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
@Rainesh ik ga morgen is even bellen met autoarena venlo, dit icm 4200km die in 12 dagen is gereden heb ik een beetje het gevoel dat ik genaait ben. 17k betaald voor een auto waar 2 rare dingen mee zijn. Is er een manier om erachter te komen of er wat met de bumper is gedaan? Volkswagendealer die iets kan vinden aan de hand van voertuigidentificatienummer betreft schadeherstel ofzo? Hij rijd er niet minder lekker door of wat dan ook en het valt ook niet echt op, maar vind het gewoon raar/vervelend voor zo'n bedrag
sorry aan iedereen als ik overkom als een zeikerd en alles hier maar vraag trouwens..
sorry aan iedereen als ik overkom als een zeikerd en alles hier maar vraag trouwens..
[ Voor 9% gewijzigd door giovanni2903 op 04-08-2020 00:55 ]
@giovanni2903 die bumber is anders. Lijkt wel overgespoten in een andere kleur.
Ik had ooit eens een schade aan alleen een achterdeur. Toen deed ik wat lacherig: "oh alleen deurtje vervangen dus ik kan hem vanmiddag ophalen?"
Volgens hen was dat een grove onderschatting omdat je in dat geval altijd kleurverschil zou zien omdat de rest van de auto door het UV-licht niet meer de exacte fabriekskleur heeft. Dus mischien hebben ze een nieuwe af-fabriek gespoten OEM-bumper erop gesleuteld.
Volgens hen was dat een grove onderschatting omdat je in dat geval altijd kleurverschil zou zien omdat de rest van de auto door het UV-licht niet meer de exacte fabriekskleur heeft. Dus mischien hebben ze een nieuwe af-fabriek gespoten OEM-bumper erop gesleuteld.
[ Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 04-08-2020 07:18 ]