Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 31 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:54
Heeft iemand hier toevallig een manier om snel tussen ACC en de Speed Limiter te wisselen in een Golf 7.5? In de handleiding staat dat daarvoor de mode-knop is, maar die heb ik niet. Ik heb wel een of andere knop, maar die opent een menu, waar ik die dan kan selecteren. Maar ipv op de mode-knop drukken, is het dan eerst knop links, dan met de rechter stuurknoppen 1 optie omlaag, en enter drukken. Dan links weer op de knop links, zodat het menu weer weggaat. En aangezien het menu redelijk traag is, duurt dan lang en leidt het alleen maar af van het auto-rijden.

Ik zou zo graag zien dat het mogelijk is om dit met 1 knop snel om te schakelen. De knop links lang inhouden werkt ook niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 15:48

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

TranceSetter schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:35:
Heeft iemand hier toevallig een manier om snel tussen ACC en de Speed Limiter te wisselen in een Golf 7.5? In de handleiding staat dat daarvoor de mode-knop is, maar die heb ik niet. Ik heb wel een of andere knop, maar die opent een menu, waar ik die dan kan selecteren. Maar ipv op de mode-knop drukken, is het dan eerst knop links, dan met de rechter stuurknoppen 1 optie omlaag, en enter drukken. Dan links weer op de knop links, zodat het menu weer weggaat. En aangezien het menu redelijk traag is, duurt dan lang en leidt het alleen maar af van het auto-rijden.

Ik zou zo graag zien dat het mogelijk is om dit met 1 knop snel om te schakelen. De knop links lang inhouden werkt ook niet helaas.
Weird, die mode knop (op stuur) wisselt bij mij (Tiguan) tussen ACC, Speed limiter en uit-stand als je er op door blijft drukken...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
DerOllie schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:56:
[...]

Weird, die mode knop (op stuur) wisselt bij mij (Tiguan) tussen ACC, Speed limiter en uit-stand als je er op door blijft drukken...
Dat zou ik ook wel willen. Bij mij is het ook niet echt een 'Mode' knop, maar heeft een ander icoontje (zie foto). Ik kan ook geen handleiding vinden waar deze knop specifiek in wordt beschreven. De handleiding die bij de auto zit heeft het ook alleen over de mode knop.

Golf 7.5 Stuur knoppen links

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 15:48

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

TranceSetter schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:10:
[...]

Dat zou ik ook wel willen. Bij mij is het ook niet echt een 'Mode' knop, maar heeft een ander icoontje (zie foto). Ik kan ook geen handleiding vinden waar deze knop specifiek in wordt beschreven. De handleiding die bij de auto zit heeft het ook alleen over de mode knop.

[Afbeelding: Golf 7.5 Stuur knoppen links]
ja dit lijkt anders dan mijn knopje (recht onder knopje dan).
Lijkt wel of ze dat nu inderdaad achter een menu hebben gezet ipv toggle... Wellicht iemand anders die meer weet of ervaring hiermee heeft...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@TranceSetter doe anders eens een foto van je stuurknoppen en je stengel links? Ik heb ook een golf gereden en volgens mij zat daar idd een limiter op bij de ACC. Nooit gebruikt overigens.

Wat is de reden dat jij wilt switchen tussen ACC en limiter? Wellicht zijn er andere inzichten waardoor je het zelfde doel kunt bereiken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:49
@TranceSetter

Bij mij zit daar ook de modus knop

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RhRe6gHOAD2ljUo3Vq0EFuB_FLw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/W505a1dML8bvm5xLDOFl00OO.jpg?f=user_large

Bij jou lijkt het logo van Bestuurdersassistentie-menu erbij te staan. Kan me voorstellen dat dat wel een verbetering is. Want na jaren ben ik nog steeds me soms aan het rotzoeken naar waar je ook alweer de info in de klokken kunt aanpassen. En dat zit achter die knop verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Vandaag nog een mooi dagje de tijd voor de Golf, allereerst de storing in de verlichting maar ook nog even de kofferbak uitsoppen. Kennis had de achterklep gepolijst zonder de klep goed dicht te doen, dus die rommel zat overal. Best wel wat uren mee zoet geweest...

De verlichting van de zonnekleppen werken weer:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/07/2020-07-12-07.07.15-Medium.jpg
En toen waar ik al bang voor was, de kabelboom naar de achterklep:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/07/2020-07-12-07.30.46-Custom-rotated.jpg
-O-

Bij de Ignis al eens een zelfde probleem gehad, alleen dat bleef toen beperkt tot een enkele draad. Hier was nog 1 draad niet beschadigd of door, of gebroken soldering... :/

Kom je niet zomaar bij, en om ruimte te maken met de kabelboom en stekkers los te kunnen maken de C stijl cover losgehaald:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/07/2020-07-12-08.42.53-Custom-rotated.jpg
Die ook even goed schoongemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/07/2020-07-12-11.21.59-Custom-rotated.jpg
En alles ditmaal netjes vastgezet met industriële connectoren:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/07/2020-07-12-09.12.24-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/07/2020-07-12-09.12.43-Medium.jpg
En voila, daarna werkte alles weer:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/07/2020-07-12-09.40.52-Custom-rotated.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/07/2020-07-12-09.41.03-Custom-rotated.jpg
Ik had al zo een vermoeden dat mensen mijn 3e remlicht niet zagen, sommigen kwamen soms best vlot achterop. Verder nog even een doorverbinder besteld voor de ruitensproeierslang, die was helaas ook door en had ik zo niks meer voor liggen.

Klep van binnen even volgesmeerd met Novorex roestomvormer, begon wat plekjes te krijgen her en der:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/07/2020-07-12-10.53.26-Medium.jpg

Tot slot de verlichting in het dashboardkastje ook nog maar even gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/07/2020-07-12-17.14.20-Medium.jpg
Schakelaartje was niet helemaal lekker, uit en in elkaar gehaald en toen ging die weer.

Begonnen met spullen terug te monteren:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/07/2020-07-12-11.39.04-Custom-rotated.jpg
En als laatste de binnenplaat van de achterklep nog even op het gemak gereinigd en ingevet:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/07/2020-07-12-16.50.53-Custom-rotated.jpg
Dat was weer een mooi dagje! Next up zijn de mistlampen van de Highline koplampen die ik even moet nakijken, zelfde met de achterlichten waar ik waarschijnlijk een nieuw paneeltje voor moet scoren:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/07/WhatsApp-Image-2020-07-12-at-17.08.49-Custom.jpeg
En zo merk je ook dat je geen 18 meer bent, na een dag kruipen en gebogen staan dan ben je toch aardig verrot. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Dennisdn schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:01:
@TranceSetter

[Afbeelding]

Bij jou lijkt het logo van Bestuurdersassistentie-menu erbij te staan. Kan me voorstellen dat dat wel een verbetering is. Want na jaren ben ik nog steeds me soms aan het rotzoeken naar waar je ook alweer de info in de klokken kunt aanpassen. En dat zit achter die knop verwacht ik.
De enige opties die ik daar onder heb staan zijn ACC en Speed Limiter.
Ik zal daar nog wel even wat foto's/een video van maken, dan zie je ook dat het echt niets toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:11

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Dennisdn schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:01:
@TranceSetter

[Afbeelding]

Dat doe je met de rechterkant van het stuur. Met de zilverkleurige knop blader je tussen de onderwerpen (navigatie, telefoon, wagenstatus enz.) En bij het item 'rijgegevens' dan met de pijl omhoog/pijl omlaag vind je alle onderliggende onderwerpen.

Tenminste, als je dat bedoelt....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x0UYaVfTv_3Gjz5f2I3Gphw38QM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bOVN65bLxN4ou98fgegNpNmy.jpg?f=user_large

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
TranceSetter schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:23:
[...]

De enige opties die ik daar onder heb staan zijn ACC en Speed Limiter.
Ik zal daar nog wel even wat foto's/een video van maken, dan zie je ook dat het echt niets toevoegt.
Nee, ik bedoel inderdaad wat @GerCor bedoeld. Op de één of andere manier vind ik die erg onlogisch zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dr is wel meer onlogisch aan VAG. In mijn Passat 2002 werd de spiegelverwarming apart geschakeld van de achteruitverwarming. Moest je dus ook los uitschakelen. Needless to say, die spiegelverwarming was bij vele auto's stuk omdat men er vanuit ging dat die vanzelf uitging :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

The Eagle schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:09:
Dr is wel meer onlogisch aan VAG. In mijn Passat 2002 werd de spiegelverwarming apart geschakeld van de achteruitverwarming. Moest je dus ook los uitschakelen. Needless to say, die spiegelverwarming was bij vele auto's stuk omdat men er vanuit ging dat die vanzelf uitging :+
En waarom zou die spiegelverwarming dan kapot moeten gaan als je zelf niet uitschakelt?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-06 22:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/igZpCV1IEXUXm-8dH7UP2LLicJU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OnRUrtKbmFHu4BiKrqKwqfpf.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb vrijdag de tank volgegooit met shell euro 98. Dan staat de radius op 570km. Zoals je ziet (zie "trip") heb ik al 75km gereden (snelweg cc 110km/u) en kan ik nog 600km. Het verbaast me echt hoe zuinig een golf 7 is dmv cruise control+cilinderuitschakeling. Erg tevreden mee.

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

giovanni2903 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:45:
[Afbeelding]

Ik heb vrijdag de tank volgegooit met shell euro 98. Dan staat de radius op 570km. Zoals je ziet (zie "trip") heb ik al 75km gereden (snelweg cc 110km/u) en kan ik nog 600km. Het verbaast me echt hoe zuinig een golf 7 is dmv cruise control+cilinderuitschakeling. Erg tevreden mee.
Ga maar eens 10 minuten in de file staan. Kun je met een volle tank nog 100 kilometer. Met andere woorden: de actieradius hangt af van een aantal factoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

GerCor schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:43:
[...]

En waarom zou die spiegelverwarming dan kapot moeten gaan als je zelf niet uitschakelt?
Word te warm en brand dan door. :)

@The Eagle dat was de schakelaar doordraaien van de spiegels toch? Meende onze Touran dat ook had ja. Bij mijn Golf zit het wel gecombineerd. :) En nu werkt het ook weer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !kk3
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:11
Rij inmiddels 6 maanden met de arteon. Fijne auto, maar toch ook wel een boel (SW) irritaties:
- bestuurdersdeur openen met draaiende motor (of starten): een waarschuwing ok, maar waarom aanhoudend luid piepen alsof er ingebroken wordt...... Kan dat ook uit?
- regelmatig een zwart scherm na starten ipv het infotainment scherm.
- ineens vragen welke telefoon verbinding gebruikt moet worden....
- op het gebruikers keuze scherm blijven staan....
- op een rechte weg ineens remmen omdat er een bocht zou zijn...
- SW willen updaten als je stopt bij een kruising, dan zeggen dat updaten niet kan onder het rijden, maar de update boodschap moet je wel handmatig wegdrukken
- SW update lukt bijna nooit in 1x
- met 2 handen op het stuur (10 over 10) melden dat ik het stuur vast moet houden
- regelmatig melding dat AAC niet beschikbaar is
- lane assist soms wel, soms niet
- en, al eerder gemeld, wireless CarPlay haperende muziek

Al met al voel ik me vaak niet ondersteund maar eerder (onterecht) gecorrigeerd. Ik hoop dat toekomstige updates dit nog verbeteren, maar jammer is het wel. Of ben ik de enige?

Heb overigens de laatste sw versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
giovanni2903 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:45:
[Afbeelding]

Ik verbaas me er juist wel eens over hoe zuinig hij niét is. Nou ben ik tijdens rijden totaal niet met zuinig-rijden bezig, maar ik rij ook weer niet veel te hard ofzo. En zit met de 1.5 op 5,5:100 lange tijd gemiddelde. Dat deed de bmw320 van m’n ouders in de jaren ‘90 ook, toen niemand aan het milieu dacht.

Kan in WeConnect wel leuk een duidelijk verschil zien nu we 100 moeten en er tegelijk geen files meer zijn. Voor die tijd was het altijd 6,5:100. Toch zo’n 15% besparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:32
Dennisdn schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:23:
[...]

Ik verbaas me er juist wel eens over hoe zuinig hij niét is. Nou ben ik tijdens rijden totaal niet met zuinig-rijden bezig, maar ik rij ook weer niet veel te hard ofzo. En zit met de 1.5 op 5,5:100 lange tijd gemiddelde. Dat deed de bmw320 van m’n ouders in de jaren ‘90 ook, toen niemand aan het milieu dacht.

Kan in WeConnect wel leuk een duidelijk verschil zien nu we 100 moeten en er tegelijk geen files meer zijn. Voor die tijd was het altijd 6,5:100. Toch zo’n 15% besparing.
Is 5.5 niet netjes voor een benzinemotor dan? Ik kan me niet voorstellen dat je met een oude 320(I?) 5.5L/100KM rijdt. Eerder 10L/100KM..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15:14
Dennisdn schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:23:
[...]

Mwoah, anderzijds met een beetje ACC rijden zit je ook zo aan de <5:100.

1.5 evo overigens :) oh en de foto upload wat gek op iOS 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fSvwVy6jD78JwX97b-svGzTBbXo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xVxl4agQnX6qwCmNBIauQfzD.jpg?f=user_large

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Tolga07 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 23:30:
[...]

Is 5.5 niet netjes voor een benzinemotor dan? Ik kan me niet voorstellen dat je met een oude 320(I?) 5.5L/100KM rijdt. Eerder 10L/100KM..
Ik moet er op terug komen. Omdat ik van mijzelf weet dat ik graag overdrijf heb ik even de cijfers erbij gezocht. En de 320 deed destijds inderdaad zo'n 1:10 volgens Autoweek.

Om het nog beter te vergelijken heb ik er een Golf 1.6 uit 1999 bij gepakt. Die deed 1:13 (bij 101 PK).
Dan helpen de ecosuperboostbluetmotionultrafuels van deze wereld dus toch wel iets :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:29
!kk3 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:47:
Rij inmiddels 6 maanden met de arteon. Fijne auto, maar toch ook wel een boel (SW) irritaties:
- bestuurdersdeur openen met draaiende motor (of starten): een waarschuwing ok, maar waarom aanhoudend luid piepen alsof er ingebroken wordt...... Kan dat ook uit?
- regelmatig een zwart scherm na starten ipv het infotainment scherm.
- ineens vragen welke telefoon verbinding gebruikt moet worden....
- op het gebruikers keuze scherm blijven staan....
- op een rechte weg ineens remmen omdat er een bocht zou zijn...
- SW willen updaten als je stopt bij een kruising, dan zeggen dat updaten niet kan onder het rijden, maar de update boodschap moet je wel handmatig wegdrukken
- SW update lukt bijna nooit in 1x
- met 2 handen op het stuur (10 over 10) melden dat ik het stuur vast moet houden
- regelmatig melding dat AAC niet beschikbaar is
- lane assist soms wel, soms niet
- en, al eerder gemeld, wireless CarPlay haperende muziek

Al met al voel ik me vaak niet ondersteund maar eerder (onterecht) gecorrigeerd. Ik hoop dat toekomstige updates dit nog verbeteren, maar jammer is het wel. Of ben ik de enige?

Heb overigens de laatste sw versie.
Ik herken veel van je punten, maar aan de meesten stoor ik mij niet zo of ze komen bij mij nauwelijks voor. Die piep bij het openen van de deur is wel mijn grootste ergernis, maar die kan vooralsnog niet weggeprogrammeerd worden bij de mijne. De Acc melding heb ik ook bijna iedere rit. Hij doet het overigens wel altijd bij mij, dus ik ben die melding gaan negeren. Het zwarte scherm heb ik slechts 1 keer gehad de afgelopen 3,5 maand. Voor mij is het haperen van de muziek bij wireless carplay de grootste irritatie.

Gisteren een ritje van 135 km en dan meldt de auto een verbruik van 5,4 liter per 100 km. En de acc staat toch structureel nog op 120. Best een mooie score voor een grote auto als de arteon met 2.0 tsi.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dennisdn schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 06:52:
[...]

Ik moet er op terug komen. Omdat ik van mijzelf weet dat ik graag overdrijf heb ik even de cijfers erbij gezocht. En de 320 deed destijds inderdaad zo'n 1:10 volgens Autoweek.

Om het nog beter te vergelijken heb ik er een Golf 1.6 uit 1999 bij gepakt. Die deed 1:13 (bij 101 PK).
Dan helpen de ecosuperboostbluetmotionultrafuels van deze wereld dus toch wel iets :)
Met een turbo wordt een motor altijd efficiënter he. Meer lucht, betere verbranding. Sowieso wordt de regeling en verbranding strakker geregeld bij moderne motoren, en wss was de 1.6 die je bedoelde nog een 8 klepper. Dan snap ik het. Even los van levensduur, lagere compressie, etc etc wat weer andere voordelen heeft.

Mijn 1.9TDI met 160pk doet tussen de 1 op 20 met een zware voet op 1 op 23 met rustig constant tokkelen. Beetje moderne en veel zwaardere diesel haalt dat ook net aan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

ThisGuy

Get mad, then get over it.

Dennisdn schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 06:52:
[...]

Ja ik kom met mijn 1.4 tsi zelden onder de 7.0L/100KM en zeker niet onder de 6.0L/100KM - ik rij wel nauwelijks snelweg, maar toch. Mijn golf 5 1.4 TSI was zuiniger dan de 7 met DSG.

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 17:30

S1W

Ik heb sinds een week een passat gte b8 uit 2015. Helaas wil mijn Samsung galaxy s20+ niet verbonden blijven met de head unit (discover pro mib2?). Om de 10 seconde wordt de verbinding verbroken en opnieuw gestart. Zou een firmware update van de discover pro helpen? En is die ergens te downloaden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GryeuBvCkG_5cRbSq0Jqz4Toil8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gnRr3mfPwqCzmAIX9cfvTbLe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 11:33
S1W schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:12:
Ik heb sinds een week een passat gte b8 uit 2015. Helaas wil mijn Samsung galaxy s20+ niet verbonden blijven met de head unit (discover pro mib2?). Om de 10 seconde wordt de verbinding verbroken en opnieuw gestart. Zou een firmware update van de discover pro helpen? En is die ergens te downloaden?

[Afbeelding]
Oef die is wel heel oud.....huidige versie is 1427. Dit zul je in meerdere stappen moeten updaten.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

Rainesh schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:19:
[...]

Oef die is wel heel oud.....huidige versie is 1427. Dit zul je in meerdere stappen moeten updaten.
Ok... weet je toevallig waar die updates te vinden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
S1W schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:37:
[...]

Ok... weet je toevallig waar die updates te vinden zijn?
Niet zomaar te vinden. Maar ik kan het systeem wel updaten voor je. Wordt ook stuk sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

Rainesh schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:39:
[...]

Niet zomaar te vinden. Maar ik kan het systeem wel updaten voor je. Wordt ook stuk sneller
Je hebt een pb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@S1W misschien een open deur, maar heb je al eens een andere USB kabel geprobeerd? Bij mij viel ie ook met wat regelmat uit, bleek gewoon een enigszins rotte kabel. Check ook vooral de USB aansluiting in het dash op juiste werking (beetje wiebelen wat het doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabbo12
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-06 19:42
Spiegel verwarming zou van mij met een andere knop mogen zijn, zodat die niet ongemerkt aan blijft staan en indraaien van de spiegel gewoon blijft werken. Lang aan laten staan is denk ik ook niet goed voor de lijm, heb namelijk beide spiegelglazen verloren.
Waar ik me vooral aan gestoord heb bij m’n Golf 7 is dat de auto zich na een beurt anders gedraagt omdat er iets geüpdatet is. De auto-hold is een paar keer wat minder direct geworden, vooral merkbaar als je op een heuveltje staat.
En de achteruitrijcamera gaat tegenwoordig ook aan zonder je auto in z’n achteruit te zetten. Sta ik stil bij een stoplicht, gaat ie ineens open. Of als ik langzaam vooruit rij.
Ik zet m’n vriendin ergens af die wat uit de kofferbak moet pakken, camera blijft uit staan dus ze kan de kofferbak niet openen. 8)7
Toppunt was toen ik naar m’n auto toeliep om iets uit de kofferbak te pakken. Ik haal de auto van het slot af en camera klapt open. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tabbo12 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:35:
Spiegel verwarming zou van mij met een andere knop mogen zijn, zodat die niet ongemerkt aan blijft staan en indraaien van de spiegel gewoon blijft werken. Lang aan laten staan is denk ik ook niet goed voor de lijm, heb namelijk beide spiegelglazen verloren.
Waar ik me vooral aan gestoord heb bij m’n Golf 7 is dat de auto zich na een beurt anders gedraagt omdat er iets geüpdatet is. De auto-hold is een paar keer wat minder direct geworden, vooral merkbaar als je op een heuveltje staat.
En de achteruitrijcamera gaat tegenwoordig ook aan zonder je auto in z’n achteruit te zetten. Sta ik stil bij een stoplicht, gaat ie ineens open. Of als ik langzaam vooruit rij.
Ik zet m’n vriendin ergens af die wat uit de kofferbak moet pakken, camera blijft uit staan dus ze kan de kofferbak niet openen. 8)7
Toppunt was toen ik naar m’n auto toeliep om iets uit de kofferbak te pakken. Ik haal de auto van het slot af en camera klapt open. 7(8)7
De lijm van de spiegel komt niet in aanraking met het verwarmingselement. Ik zie niet in waarom het dan slecht zou zijn voor de lijm.

Verder: die achteruitrijcamera. Is die achteraf ingebouwd of af fabriek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Tabbo12 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:35:

Spiegelverwarming kan je altijd op aan laten staan. Die gaat vanzelf uit bij 5 graden.

Dat de camera in de klapstand blijft staan gebeurd -normaal gesproken- heel even na achteruit rijden. En -heel even- kan soms een tel of 10 duren bijvoorbeeld als ik zelf achteruit ingeparkeerd heb en direct de sleutel eruit trek. Maar dat hij vanzelf aan springt is niet goed, dat lijkt haast een los contactje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabbo12
Ik weet ook niet of spiegel verwarming er mee te maken heeft, maar de lijm waar het spiegelglas mee vast zit gaf het in ieder geval op na vier jaar. Ik ben links en rechts onderweg verloren.
Als ik de spiegel verwarming aan laat staan, draait de rechterspiegel niet meer naar beneden bij achteruit inparkeren. Daarvoor moet de knop namelijk op R staan. Dat is ook hoe ik merk dat de knop nog op verwarmen staat.
De camera is af fabriek en heeft tot de laatste beurt bij de Volkswagen dealer ook altijd goed gewerkt, ging alleen open als de auto in z’n achteruit werd gezet. Het zou een storing kunnen zijn, maar ik verdenk toch de software-update.
Ik laat het nu maar, want ik ga hem binnenkort toch inruilen voor een nieuwere Golf 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:46
ThisGuy schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:08:
[...]

Ja ik kom met mijn 1.4 tsi zelden onder de 7.0L/100KM en zeker niet onder de 6.0L/100KM - ik rij wel nauwelijks snelweg, maar toch. Mijn golf 5 1.4 TSI was zuiniger dan de 7 met DSG.
welke 1.4 tsi heb je, de 122pk of de 140/150pk met ACT? Ik rij namelijk bijna 1 op 25 op N wegen als 2 cilinders worden uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:02
Tabbo12 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 06:39:
Ik weet ook niet of spiegel verwarming er mee te maken heeft, maar de lijm waar het spiegelglas mee vast zit gaf het in ieder geval op na vier jaar. Ik ben links en rechts onderweg verloren.
Ik liet de spiegelverwarming ook altijd aan, rechter glas onderweg verloren. Naar garage gereden en nieuwe gehaald (60eu) daar vroegen ze of ik altijd spiegelverwarming aan liet staan, ja dus. Monteur zei tegen mij toen dat dat niet goed is voor de lijm... Ik verwacht mijn linker glas eerdaags ook te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Krus schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:48:
[...]

Ik liet de spiegelverwarming ook altijd aan, rechter glas onderweg verloren. Naar garage gereden en nieuwe gehaald (60eu) daar vroegen ze of ik altijd spiegelverwarming aan liet staan, ja dus. Monteur zei tegen mij toen dat dat niet goed is voor de lijm... Ik verwacht mijn linker glas eerdaags ook te verliezen.
Dat zou kant nog wal raken aangezien hij vanzelf uit gaat bij de maximale temperature en daaronder moet ie zijn functie doen. Dus in welke omstandigheid moet hij dan precies uitgezet worden? In de handleiding tippen ze alleen om hem uit te zetten om brandstof te besparen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TaJw49kAURyLaKigZy1awFNMw-8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/s74y5BSUicn2itcp3DVqhU0d.jpg?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door Dennisdn op 16-07-2020 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:50
[...]

Wow bizar, nooit gehad bij mijn seat . Ergens wel logisch
Gaat de acherruit/spiegelverwarming niet automatisch uit na een x aantal minuten zoals bij andere merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Tegenwoordig wel ja. In mijn Passat 2003 nog niet, dat stond los. En dat hadden velen dus niet in de gaten. Hedndaagse auto's is het idd meegeschakeld met de achterruit. Gaat alleen aan en uit als je het geselecteerd hebt. En idd, dan moet je spiegel dus uit de R stand voor het evt kantelen bij achteruit rijden.
Vage legacy dat laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

ThisGuy

Get mad, then get over it.

Scrtz schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:19:
[...]

welke 1.4 tsi heb je, de 122pk of de 140/150pk met ACT? Ik rij namelijk bijna 1 op 25 op N wegen als 2 cilinders worden uitgeschakeld.
122pk zonder ACT. :)

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

The Eagle schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:37:
Tegenwoordig wel ja. In mijn Passat 2003 nog niet, dat stond los. En dat hadden velen dus niet in de gaten. Hedndaagse auto's is het idd meegeschakeld met de achterruit. Gaat alleen aan en uit als je het geselecteerd hebt. En idd, dan moet je spiegel dus uit de R stand voor het evt kantelen bij achteruit rijden.
Vage legacy dat laatste.
Mijn vriendin en dochter vinden dat kantelen van de spiegel anders knap irritant. Dus, ik ben wel blij dat je dat zeer eenvoudig kunt doen met een schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
GerCor schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 20:36:
[...]

Mijn vriendin en dochter vinden dat kantelen van de spiegel anders knap irritant. Dus, ik ben wel blij dat je dat zeer eenvoudig kunt doen met een schakelaar.
Of in de opties van het mib schermpje

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:32
[...]

Rechts ook onderweg verloren. Let zelf goed op of de spiegelverwarming niet aan blijft staan. Ikzelf verdenk ook dat het kantelen van de spiegel een rol heeft aangezien het vooral bij rechts voorkomt van wat ik zo lees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-06 22:04
Timet de spiegelverwarming niet uit na x aantal minuten? Mogelijks ook nog afhankelijk van buitentemp en regensensor input?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
Scrtz schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:19:
[...]

Voor langere ritten is de 1.4/1.5TSI best zuinig, in het stadsverkeer valt dat wel wat tegen vergeleken met de diesels.
Over de laatste 5000km heb ik 6.85l/100km (1 op 14.6) gereden met de 1.5TSI DSG Passat Variant. Daarin zit echt alles in, stad, snelweg (120 a 130) en autobahn.

Langere snelwegritten aan 130 zitten rond de 6.2l/100km wat erg netjes is. De vorige 2.0TDI deed dan 5.2 a 5.3l/100km.
Het beste van al is dat 1000km+ op 1 tank gewoon makkelijk mogelijk is. 8)

Wel ben ik nog altijd niet gewend aan het wegrijden vanuit stilstand met de DSG. Volbeladen op vochtig/nat wegdek is het quasi onmogelijk om zonder lichte wielspin met het verkeer meer te vertrekken de eerste 5m. Bergop vertrekken aan een kruispunt is nog kritischer.
En de DSG rolt nog wel eens een paar cm achteruit vlak na het schakelen naar drive. Geen idee of dit normaal gedrag is?

De grootste aanpassing is dat er voor mijn gevoel echt bijna geen motorremming is met de 1.5TSI tegenover de 2.0TDI. Je kan 6000rpm doen in 3e versnelling bij 115km/u bergaf en dan loopt de snelheid nog altijd vlot op.

[ Voor 8% gewijzigd door AndRo555 op 18-07-2020 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Illusion

(the art of)

Ondertussen al ruim een maand verder. Is er al een versie voor de discover Media MIB2?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Illusion schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 15:32:
[...]

Ondertussen al ruim een maand verder. Is er al een versie voor de discover Media MIB2?
Nope helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

GerCor schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 20:36:
[...]

En daarom heet het dus VolksWagen en geen VrouwenWagen :P
Snap sowieso niet wat ze er irritant aan vinden dan :? Als bestuurder is het bij inparkeren alleen maar handig en als bijrijder zou het niet interessant moeten zijn. Tenzij ze het gebruiken om makeup te vhecken, maar dan moeten ze in het verbolg gewoon de zonneklep pakken, die is er voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Vandaag sinds lange tijd weer een lange rit gemaakt van Almere naar Vlissingen, het viel me op hoe “zuinig” ik heb gereden. Heb regelmatig moeten remmen en weer optrekken, want enorm veel mensen vinden het verstandig om met 100 in te halen. Heb toch een gemiddelde van 6,5L op 100km gereden.

Mijn normale ritten zijn in en om Almere, Amsterdam en Soest en op die korte stukken rijd ik tussen de 8L en 15L op 100km. Leuk om te zien dat het ook zuinig kan. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

The Eagle schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:29:
[...]

En daarom heet het dus VolksWagen en geen VrouwenWagen :P
Snap sowieso niet wat ze er irritant aan vinden dan :? Als bestuurder is het bij inparkeren alleen maar handig en als bijrijder zou het niet interessant moeten zijn.
Ik heb het voor je gevraagd. Eigenlijk weten ze het niet. Je kijkt naar de grond en ze zijn het niet gewend. (in willekeurige volgorde). Maar je vraagt eigenlijk of ik vrouwen begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:58
Bij mijn Passat uit 2009 is bij de rechter achterportier de ‘kap’ die over de speaker zit gebarsten. Ik wil dit vervangen maar heb geen idee hoe die onderdeel heet en kan het daarom ook niet vinden om te bestellen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 16:34
GoEV6 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 21:58:
Bij mijn Passat uit 2009 is bij de rechter achterportier de ‘kap’ die over de speaker zit gebarsten. Ik wil dit vervangen maar heb geen idee hoe die onderdeel heet en kan het daarom ook niet vinden om te bestellen. Iemand een idee?
Dealer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-06 20:44
Sinds een maand nu ben ik in het bezit van een VW Golf Plus 1.4 TSI 122pk Highline uit 2009. Deze auto is mijn eerste VW. Ik kon deze overnemen van een familielid, de eerste eigenaar, die er nog 23k (!!) kilometer, in de 11 jaar op de teller had gezet.

Een erg luxe wagen met zo’n beetje alles erop en eraan. Ik kwam van een BMW 320i 170pk uit 2008. Het rijden is niet vergelijkbaar, maar de luxe is wel aangenaam.

Vandaag heb ik de VW Stage 1 laten chiptunen in Nuenen. Nu moet de Golf+ tussen de 145 en 150pk hebben. Ik had geen idee wat ik kon verwachten, maar het verschil is merkbaar!! Wat gaat deze nu als een bommetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

MLLL

Palm Treo 650

RicoK schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:17:
Sinds een maand nu ben ik in het bezit van een VW Golf Plus 1.4 TSI 122pk Highline uit 2009. Deze auto is mijn eerste VW. Ik kon deze overnemen van een familielid, de eerste eigenaar, die er nog 23k (!!) kilometer, in de 11 jaar op de teller had gezet.

Een erg luxe wagen met zo’n beetje alles erop en eraan. Ik kwam van een BMW 320i 170pk uit 2008. Het rijden is niet vergelijkbaar, maar de luxe is wel aangenaam.

Vandaag heb ik de VW Stage 1 laten chiptunen in Nuenen. Nu moet de Golf+ tussen de 145 en 150pk hebben. Ik had geen idee wat ik kon verwachten, maar het verschil is merkbaar!! Wat gaat deze nu als een bommetje.
Binnen een maand voelt het weer traag, been there done that >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
MLLL schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:34:
Nou, oei, dan hoop ik dat deze maand nog lang mag duren dan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Laatst online: 15:58
Ja die snap ik. Ben opzoek naar een andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:44

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Kapje eraf halen en het artikel nummer staat erop. (Denk ik)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Staat vast wel in het werkplaatshandboek
https://www.auto-manual.com/volkswagen/volkswagen-passat/

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 19-07-2020 08:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 16:34
GoEV6 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 07:56:
[...]

Ja die snap ik. Ben opzoek naar een andere oplossing.
Hoezo ? Die kan toch gewoon het onderdeel bestellen en dan kan je hem zelf monteren...

En als je het vriendelijk vraagt geven ze je vast een tip hoe je die los moet halen

[ Voor 14% gewijzigd door wd200 op 19-07-2020 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

MLLL schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:34:
[...]

Vermogen went, dat is altijd de pest, maar het dagelijkse plezier en de soepelheid die je ervan hebt is echt wel top. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 21:42
Ik heb een Golf GTE uit 2015 en vroeg mij af of er een nieuwere versie van de Discover Pro is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dl86oeZbU_IvbBA6vXSNTZ3WWS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FplP1tYowKOCx7VpC8kcY8Ce.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4f3cS0caEAy1lkD3sgVuOto7o1I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xo2Qr75JqhsMG1Vdd9YJqMZD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Ik heb een nieuwe Volkswagen T-Roc 2x Rline met DSG automaat.

Ik heb daar ook een spiegel pakket op zitten,
Alleen draait de rechter buiten spiegel niet naar beneden toe, als je achteruit rijd.
Moet ik ergens iets instellen? Zo ja, waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Oeps, was al gezegd.

[ Voor 94% gewijzigd door GerCor op 19-07-2020 14:45 . Reden: Dubbel ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 21:42
038Robijno schreef op zondag 19 juli 2020 @ 14:13:
Ik heb een nieuwe Volkswagen T-Roc 2x Rline met DSG automaat.

Ik heb daar ook een spiegel pakket op zitten,
Alleen draait de rechter buiten spiegel niet naar beneden toe, als je achteruit rijd.
Moet ik ergens iets instellen? Zo ja, waar?
De spiegel instelknop moet op R staan. Om de spiegel in te stellen zet je de auto in zijn achteruit en stel de spiegel zo in hoe je hemt wilt hebben.

De spiegel zal in zijn normale stand terug gaan als je harder rijd dan 5km/u of het contact uitschakelt.
Ook moet deze optie aanstaan in je radio.

Bekijk eventueel dit filmpje: YouTube: Exterior Rearview Mirror - Easy to understand | Volkswagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
RicoK schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:17:

goed om te horen. ik ben daar over een week om mijn golf7 van 150 naar 180pk te chippen.
weet iemand toevallig wat dan de nieuwe topsnelheid ongeveer is? volgens het boekje is dat nu 215km/u

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• S1W

S1W

Vandaag bij @Rainesh langsgeweest om diverse updates te doen. Niet alleen de firmware van mijn discover pro was heel erg oud, maar ook de software van de raamcamera was zo ongeveer uit 1930. Rainesh heeft alle software weer geactualiseerd en emergency assist en traffic jam assist geactiveerd. Ook zijn er wat handige updates aangezet en gas response is verbeterd. Als je in de buurt van den Haag woont dan is Rainesh echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
giovanni2903 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 16:06:
[...]

goed om te horen. ik ben daar over een week om mijn golf7 van 150 naar 180pk te chippen.
weet iemand toevallig wat dan de nieuwe topsnelheid ongeveer is? volgens het boekje is dat nu 215km/u
Ruwweg 235. (=huidige topsneheid * wortel(180/150))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
AndRo555 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:16:
[...]

Ruwweg 235. (=huidige topsneheid * wortel(180/150))
235 dacht ik al, wilde het even zeker weten. thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
giovanni2903 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 16:06:
Ik vroeg ook naar de ‘specs’. Die staan op hun site kreeg ik als antwoord. Nee, reageerde ik weer, ik bedoel specs als topsnelheid en acceleratie. Dat weten zij niet. Maar, reageerde ik weer, ik neem aan dat de 1.4 TSI’s regelmatig langs komen en wellicht ook op de rollenbank en dan hebben jullie toch wel cijfers? Nee dus, die hebben ze niet of willen ze niet geven. Nou ja, dan maar niet.
In ieder geval is het verschil uiterst merkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
RicoK schreef op zondag 19 juli 2020 @ 21:16:
[...]

Ik vroeg ook naar de ‘specs’. Die staan op hun site kreeg ik als antwoord. Nee, reageerde ik weer, ik bedoel specs als topsnelheid en acceleratie. Dat weten zij niet. Maar, reageerde ik weer, ik neem aan dat de 1.4 TSI’s regelmatig langs komen en wellicht ook op de rollenbank en dan hebben jullie toch wel cijfers? Nee dus, die hebben ze niet of willen ze niet geven. Nou ja, dan maar niet.
In ieder geval is het verschil uiterst merkbaar.
ik test het wel uit in Duitsland deze vakantie. 235 moet wel haalbaar zijn met 180pk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alessandro01
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-05 13:12
Misschien een aparte vraag hier, maar welke oplossing hebben jullie voor het goed vastzetten van (boodschappen)tassen in een Golf variant. Sinds kort een grotere auto en dus ook een grotere kofferbak en de tassen slingeren rond daarachter 8)7 . Dacht aan een opvouwbare krat ouzo, maar hoor graag andere opties.

Alvast dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
alessandro01 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:29:
Misschien een aparte vraag hier, maar welke oplossing hebben jullie voor het goed vastzetten van (boodschappen)tassen in een Golf variant. Sinds kort een grotere auto en dus ook een grotere kofferbak en de tassen slingeren rond daarachter 8)7 . Dacht aan een opvouwbare krat ouzo, maar hoor graag andere opties.

Alvast dank!
Opvouwbare kratten zijn best wel fijn hoor met boodschappen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@alessandro01 @Scrtz En dan deze krat vast zetten met van die houders/blokjes met klittenband op de bagageruimte vloer.
Bijvoorbeeld: http://www.voorallesmetwi...eklemmen-klittenband.html of deze (die heb ik zelf ook) https://webwinkel.anwb.nl...nkering-40kg-4-stuks.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Scrtz schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:32:
[...]

Opvouwbare kratten zijn best wel fijn hoor met boodschappen :P
Doe ik ook altijd. Opvouwbare krat in het winkelwagentje. Daar de boodschappen in. Met winkelwagentje naar de auto. Dan til je het krat eruit en zet het in de auto. Zet het winkelwagentje voor een andere auto (nee hoor, netjes terugbrengen) en rijden maar.

Maar je hebt ook mensen die de kratten in de auto laten staan en dan alle boodschappen overhevelen vanuit het winkelwagentje in de kratten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Of nog handiger: klapkratjes met wieltjes :)

(Bedacht ik mij pas nadat ik al 10 jaar de boodschappen van auto naar lift naar appartement heb gesleept)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:13

mb1

Er zitten bagage haken bij de handels in de kofferbak om je achterbank met om te klappen.
Als je twee big-shoppers hebt kun je de draaglussen er aan haken blijft ook prima overeind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
alessandro01 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:29:

Alvast dank!
ik heb het elastisch net van VW --> https://shop.volkswagen.n...sat-variant?q=net&o=score

werkt prima, en de hengsels van de boodschappentassen in de haken, ik kantel de tassen dan een beetje zodat ie door het gewicht in de haken blijft zitten.

gaat al jaren goed. :) (en mocht het toch misgaan heb ik een plastic mat met opstaande rand erin liggen, dat niet alle drank verloren gaat :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabbo12
Volle tassen precies zoals de @Shanquish omschrijft. Lege tassen gooi ik onder de verstelbare bodem bij de andere dingen die ik niet wil zien: paraplu, hesjes, reserve lampjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Ik ben naar een leuke Eos als wagen voor erbij aan het kijken, vorig weekend een leuk exemplaar gevonden, echter wel wat roest op de onderste draagarmen vanachter.

Mij lijkt dit redelijk wat roest voor 11 jaar oud, maar de vraag is of dit problematisch is/wordt in de komende paar jaar?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dOFvnSjocCubm1zD7TWSAlBY2Qw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5EOBgzfHU8V6GIy1QfiDGygM.jpg?f=fotoalbum_large

Een draagarm of twee vervangen is op zich geen ramp, maar de vraag is wat voor voorbode dat geeft voor de rest van de niet zo makkelijk zichtbare delen van de carrosserie.

[ Voor 11% gewijzigd door AndRo555 op 22-07-2020 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Nu online

MLLL

Palm Treo 650

Kijk gelijk of het dak niet lekt, daar zijn ze nogal berucht om.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:15

Toch heel wat bespaard op de Golf 8 tov de 7.5

Iets eenvoudig zoals het ontbreken van de brillenhouder aan de spiegel is al een no-go voor mij.

[ Voor 29% gewijzigd door Li1quid op 22-07-2020 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Li1quid schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:06:
[YouTube: VW Golf 8 – too much cost cutting? – comparison with Golf 7.5 - comparison is valid for EUROPE trims]

Toch heel wat bespaard op de Golf 8 tov de 7.5

Iets eenvoudig zoals het ontbreken van de brillenhouder aan de spiegel is al een no-go voor mij.
Leuke vergelijking! En wat een tegenvaller. Die brillenhouder zou mij zelf niet zo opvallen omdat ik er alleen brilledoekjes in heb zitten. Maar die motorkap-steun is wel heel erg terug in de tijd. En de aller ergste: geen cover meer over de middenconsole. Alle plastic pianolak en de bediening en het scherm was ik vooraf al bang voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:27

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

AndRo555 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:18:
Ik ben naar een leuke Eos als wagen voor erbij aan het kijken, vorig weekend een leuk exemplaar gevonden, echter wel wat roest op de onderste draagarmen vanachter.

Mij lijkt dit redelijk wat roest voor 11 jaar oud, maar de vraag is of dit problematisch is/wordt in de komende paar jaar?

[Afbeelding]

Een draagarm of twee vervangen is op zich geen ramp, maar de vraag is wat voor voorbode dat geeft voor de rest van de niet zo makkelijk zichtbare delen van de carrosserie.
Vragen of die op de brug mag omdat je dit opvalt als je langs komt. Niet een hele vreemde vraag.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Shanquish schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:34:
[...]

ik heb het elastisch net van VW --> https://shop.volkswagen.n...sat-variant?q=net&o=score

werkt prima, en de hengsels van de boodschappentassen in de haken, ik kantel de tassen dan een beetje zodat ie door het gewicht in de haken blijft zitten.

gaat al jaren goed. :) (en mocht het toch misgaan heb ik een plastic mat met opstaande rand erin liggen, dat niet alle drank verloren gaat :+ )
Alleen vraagt de dealer er de hoofdprijs voor terwijl je het zelfde netje bij Ali voor een paar euro haalt: https://www.aliexpress.co...hText=vw+golf+luggage+net

Verder hier al jaren kratten voor de boorschappen. En 1 shopper. Twee kratten past precies een shopper tussen, dus dat blijft wel staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Li1quid schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:06:
Dan moet je geen Golf met panoramadak kopen 8) ook geen 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Met Panoramadak heb je ook gewoon een brilhouder bij de spiegel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Snap dat geneuzen over een brillenhouder niet. De helft van de brillen past niet fatsoenlijk in die houder, is te klein of te groot. Bij je zonnebril krijg je meestal gewoon een brillenkoker, en dat ding past perfect in iedere bak aan de deur. Kun je ook zo bij.
Ik heb zo'n ding serieus nog nooit gemist of gebruikt, en ik heb _ALTIJD_ mijn zonnebril op in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Laatst online: 16:18

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik heb al m'n diverse toegangspasjes in die brillenhouder zitten. En nee, het is nooit in me opgekomen dat ding voor een bril te gebruiken.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Ik heb er alleen brillendoekjes in liggen omdat bril zelf niet past inderdaad. Maar een mooi opbergbakje is het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

The Eagle schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:39:
Snap dat geneuzen over een brillenhouder niet. De helft van de brillen past niet fatsoenlijk in die houder, is te klein of te groot. Bij je zonnebril krijg je meestal gewoon een brillenkoker, en dat ding past perfect in iedere bak aan de deur. Kun je ook zo bij.
Ik heb zo'n ding serieus nog nooit gemist of gebruikt, en ik heb _ALTIJD_ mijn zonnebril op in de auto.
Lol :+ avatar checks out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Deze post hoort wellicht meer thuis in het CarPlay topic, waar ik deze ook al had geplaatst, maar omdat ik in een Volkswagen rijd, post ik deze ook maar eens hier ;)

Ik heb eergisteren mijn ‘aceyoon’ https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1 kabels afgehaald en in gebruik genomen. Mijn eerste indruk is érg positief. Het voelt als een dikke maar soepel vallende kabel. De stekkers voelen ook stevig aan. De lengte van 30 cm had ik van te voren iets langer ingeschat, maar het past wel precies.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E9OkfwleKsNkPCTz56qX-QysuTU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mHjHEdwqN7EBQ9zntQROlsow.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9a79dQVOUtjGyJ204qD1d-LmdVQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Cce48w8XOSF8WLiCus22ym1j.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f8lmQ99l9WiOvK53E5fn_QBDFKw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Bw5LjwucqiN1nXlCJyPuhfbj.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

In mijn brillenhouder bij de binnenspiegel past prima een zonnebril. Pasjes heb ik juist in dat vakje/bakje links van het stuur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xQBvV5F6Ahx1gZWTpESHaBOIObw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ynzG97qCnFVzvLjEy56TRJ49.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0_kZaBbrf7EQMxOwaQg-Dfr7_Cw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5pBtDbFnGEaNTid56AoK1glG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 87% gewijzigd door GerCor op 25-07-2020 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Nu online

MLLL

Palm Treo 650

The Eagle schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:39:

Laat me raden ook 'at night' ? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
TranceSetter schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:39:
[...]

Dan moet je geen Golf met panoramadak kopen 8) ook geen 7
Heb dat vakje gwn in mn golf7 met panodak hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
giovanni2903 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 23:50:
[...]

Heb dat vakje gwn in mn golf7 met panodak hoor..
Zal het dan de combi van panodak met alarm-systeem zijn? Ik heb hem namelijk niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
TranceSetter schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 08:33:
[...]

Zal het dan de combi van panodak met alarm-systeem zijn? Ik heb hem namelijk niet :X
Ik heb alarm én pano, dus dat is het ook niet.
Misschien geen Highline?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ik gebruikte dat vakje bij mijn Golf 6 altijd maar als het zonnig is dan wordt de zonnebril loeiheet dus sinds ik een fatsoenlijke zonnebril heb gekocht doe ik hem maar onder mijn armsteun altijd in het hoesje.

Was wel een zwarte golf, zal met wit ietwat schelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

MLLL schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:18:
[...]

Laat me raden ook 'at night' ? :*)
Yup 8)
Moet behoorlijk donker worden voor ik hem af zet ja. Zowel de vorige (RayBan, zie icon) als de huidige (Serengeti) is prima te doen in de schemering, geeft stukje extra contrast en rust aan mijn ogen.
Kun je ook zo mee door lange tunnels enzo, geen enkel probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Dennisdn schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 08:49:
[...]

Ik heb alarm én pano, dus dat is het ook niet.
Misschien geen Highline?
Highline Business R O+ Wel de 7.5 (facelift). Wellicht is het er gewoon uitgesloopt in de facelift |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
TranceSetter schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:14:
[...]

Highline Business R O+ Wel de 7.5 (facelift). Wellicht is het er gewoon uitgesloopt in de facelift |:(
Nee ik heb het wel, maar geen panoramadak (ook highline business R). Had hiervoor ook een 7.5 highline met r-line exterieur en panoramadak maar eigenlijk niet op gelet of die het ook had..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:36
Zit "gewoon" in mijn 7.5 met panoramadak.
Pagina: 1 ... 31 ... 138 Laatste