Vandaag nog een mooi dagje de tijd voor de Golf, allereerst de storing in de verlichting maar ook nog even de kofferbak uitsoppen. Kennis had de achterklep gepolijst zonder de klep goed dicht te doen, dus die rommel zat overal. Best wel wat uren mee zoet geweest...
De verlichting van de zonnekleppen werken weer:

En toen waar ik al bang voor was, de kabelboom naar de achterklep:
Bij de Ignis al eens een zelfde probleem gehad, alleen dat bleef toen beperkt tot een enkele draad. Hier was nog 1 draad niet beschadigd of door, of gebroken soldering...
Kom je niet zomaar bij, en om ruimte te maken met de kabelboom en stekkers los te kunnen maken de C stijl cover losgehaald:

Die ook even goed schoongemaakt:

En alles ditmaal netjes vastgezet met industriële connectoren:

En voila, daarna werkte alles weer:

Ik had al zo een vermoeden dat mensen mijn 3e remlicht niet zagen, sommigen kwamen soms best vlot achterop. Verder nog even een doorverbinder besteld voor de ruitensproeierslang, die was helaas ook door en had ik zo niks meer voor liggen.
Klep van binnen even volgesmeerd met Novorex roestomvormer, begon wat plekjes te krijgen her en der:
Tot slot de verlichting in het dashboardkastje ook nog maar even gemaakt:

Schakelaartje was niet helemaal lekker, uit en in elkaar gehaald en toen ging die weer.
Begonnen met spullen terug te monteren:

En als laatste de binnenplaat van de achterklep nog even op het gemak gereinigd en ingevet:

Dat was weer een mooi dagje! Next up zijn de mistlampen van de Highline koplampen die ik even moet nakijken, zelfde met de achterlichten waar ik waarschijnlijk een nieuw paneeltje voor moet scoren:

En zo merk je ook dat je geen 18 meer bent, na een dag kruipen en gebogen staan dan ben je toch aardig verrot.