Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 28 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Vandaag met mijn Scirocco R bij @Rainesh geweest voor activering van Android Auto (geen Apple Carplay omdat ik niet de juiste usb poort heb, dit is voor mij niet erg want heb Android). Daarnaast nog wat leuke extra simpele opties aangezet om de auto compleet te maken. Binnenkort eens kijken of we met een Tiguan langs kunnen gaan :D

Bedankt Rainesh!

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Naast een Opel Astra en BMW F20 serie ben ik ook wezen kijken voor een Volkswagen Golf 7 (Dus niet de 7.5) met een 1.4 TSI motor. Het liefst ook met een DSG bak.

Dit lijkt mij de beste allrounder in het C-segment voor een budget van 15.000. Nu weet ik dat de tsi/tfsi motoren olie kunnen verbruiken, maar is dit nog steeds zo erg?

Iemand met een Golf 7 die dit kan bevestigen/ontkrachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 09:58
Got'ers,

in mijn Passat GTE zit Lane assist en ACC. Ook Travel Assist. Ik merk in de praktijk nog geen verschil tussen ACC en Lane assist aan of wanneer ik travel assist inschakel.

Ik weet dat travel assist beide combineert maar LA staat elke keer na het inschakelen van het contact aan dus waarom zou ik TA nog moeten inschakelen op mijn stuur?
Ik zie de symbooltjes in mijn display echt veranderen als ik TA inschakel.

[ Voor 9% gewijzigd door blubbers op 08-06-2020 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
bouwjaar?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:02

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ik denk B8 FL? Toen is travel assist geïntroduceerd. Op mijn B8 Pre-FL heb ik ook alle veiligheidsfeatures zoals je weet maar geen daarvan heet travel assist :+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
blubbers schreef op maandag 8 juni 2020 @ 21:14:
Got'ers,

in mijn Passat GTE zit Lane assist en ACC. Ook Travel Assist. Ik merk in de praktijk nog geen verschil tussen ACC en Lane assist aan of wanneer ik travel assist inschakel.

Ik weet dat travel assist beide combineert maar LA staat elke keer na het inschakelen van het contact aan dus waarom zou ik TA nog moeten inschakelen op mijn stuur?
Ik zie de symbooltjes in mijn display echt veranderen als ik TA inschakel.
Als ik de folder er even bij pak:

Travel Assist
De Passat is eveneens voorzien van IQ.DRIVE. Dat klinkt heel spannend, maar is niet meer dan een verzamelnaam voor alle assistentiesystemen aan boord. Daarbinnen is Travel Assist wel nieuw. De rij-assistent maakt gedeeltelijk geautomatiseerd rijden mogelijk tot 210 km/u. Dankzij adaptieve cruise control wordt automatisch de afstand tot de voorganger bewaakt, terwijl de rijbaanassistent ervoor zorgt dat de auto binnen de wegmarkeringen blijft. Op de snelweg kunnen de handjes dus in principe van het stuur, maar omdat dit niet de bedoeling is, volgen er waarschuwingen als de bestuurder de handen langer dan 10 seconden van het stuur haalt. Moet er plots worden geremd, dan helpt het nieuwe Emergency Steering Assist een handje.

Ik zie daar niets wat de Golf 7.5 niet kan. Klinkt alsof ze alleen maar een nieuwe naam hebben bedacht voor het bestuurdersassisentiepakket (dat hebben ze ook in de Golf8 zo doorgevoerd). Het verschil tussen alleen ACC+LA óf ACC + LA + Travelassist zul je dan alleen merken dat hij (bijna) zelfstandig de file kan rijden. Dat Emergency Steering Assist noemde ze voorheen Front-Assist.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 09-06-2020 06:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Dennisdn schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 06:41:
[...]

Travel Assist
De Passat is eveneens voorzien van IQ.DRIVE. Dat klinkt heel spannend, maar is niet meer dan een verzamelnaam voor alle assistentiesystemen aan boord. Daarbinnen is Travel Assist wel nieuw. De rij-assistent maakt gedeeltelijk geautomatiseerd rijden mogelijk tot 210 km/u. Dankzij adaptieve cruise control wordt automatisch de afstand tot de voorganger bewaakt, terwijl de rijbaanassistent ervoor zorgt dat de auto binnen de wegmarkeringen blijft. Op de snelweg kunnen de handjes dus in principe van het stuur, maar omdat dit niet de bedoeling is, volgen er waarschuwingen als de bestuurder de handen langer dan 10 seconden van het stuur haalt. Moet er plots worden geremd, dan helpt het nieuwe Emergency Steering Assist een handje.

Ik zie daar niets wat de Golf 7.5 niet kan. Klinkt alsof ze alleen maar een nieuwe naam hebben bedacht voor het bestuurdersassisentiepakket (dat hebben ze ook in de Golf8 zo doorgevoerd). Het verschil tussen alleen ACC+LA óf ACC + LA + Travelassist zul je dan alleen merken dat hij (bijna) zelfstandig de file kan rijden. Dat Emergency Steering Assist noemde ze voorheen Front-Assist.
ACC werkt ook tot volledige stilstand en vertrekt ook terug vanzelf. Weet dus niet wat TA nog toevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Misschien dat TJA (traffic jam assist) er ook bij zit dan. Maar goed dat kun je sowieso ook met VCDS (laten) activeren als je de ACC tot 210km/h en LA hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Front Assist = noodstop

Emergency Steer Assist = uitwijk assist

Denk dat travel assist net even de uitgebreidere versie is van alle assist systemen. Dus ongetwijfeld dat TJA dan ook actief is bij TA.

TJA kan niet met vcds geactiveerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Rainesh schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:17:
Front Assist = noodstop

Emergency Steer Assist = uitwijk assist

Denk dat travel assist net even de uitgebreidere versie is van alle assist systemen. Dus ongetwijfeld dat TJA dan ook actief is bij TA.

TJA kan niet met vcds geactiveerd worden.
Ik dacht hier ooit gelezen te hebben dat je dat wel achteraf hebt kunnen activeren bij wat auto's die ACC en LA hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
ik222 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:20:
[...]

Ik dacht hier ooit gelezen te hebben dat je dat wel achteraf hebt kunnen activeren bij wat auto's die ACC en LA hebben?
Ja het kan geactiveerd worden maar niet met vcds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Rainesh schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:21:
[...]

Ja het kan geactiveerd worden maar niet met vcds.
Ah oke, dan had ik dat verkeerd begrepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
blubbers schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 07:47:
[...]

ACC werkt ook tot volledige stilstand en vertrekt ook terug vanzelf. Weet dus niet wat TA nog toevoegd.
De ACC wel, maar LA zou zonder TJA alleen boven de 70km/u moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Dennisdn schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:38:
[...]

De ACC wel, maar LA zou zonder TJA alleen boven de 70km/u moeten werken.
Dit kan ik bevestigen ja. ik heb TA een keer in stad gebruikt en toen werkte deze wel onder 70km/h. Mogelijks is dat het enige verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Volkswagen krijgt een nieuwe CEO: https://www.nu.nl/auto/60...mere-toekomst-leiden.html

Ben benieuwd of deze wel het hele ID.3 debacle op de rit gaat krijgen.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Freekers schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:33:
Volkswagen krijgt een nieuwe CEO: https://www.nu.nl/auto/60...mere-toekomst-leiden.html

Ben benieuwd of deze wel het hele ID.3 debacle op de rit gaat krijgen.
Mwah, Diess blijft gewoon de grote eindbaas als bestuursvoorzitter van de group. Daarmee mag de nieuwe CEO-VW exact uitvoeren wat Diess en de rest van het bestuur willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:44
Wij hebben een Golf 7 uit 2014 met een naar huidige maatstaven ouderwets infotainment.
Nu hebben we er wel navigatie op zitten e.d., maar Apple CarPlay ontbreekt en het scherm is vrij klein.

Ik lees nu dat we daar een versie van het infotainment die niet origineel in NL geleverd werd in kunnen zetten voor Apple CarPlay, maar dan heb je nog steeds zo’n klein scherm.
Kunnen we niet ook ‘gewoon’ het infotainment uit de 7.5 generatie er in laten zetten? Of werkt dat niet zo?

Als ik zoek op goede vervangers komen veel android schermen langs, ik wil graag een origineel Volkswagen scherm blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Smobbo schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 07:05:
Wij hebben een Golf 7 uit 2014 met een naar huidige maatstaven ouderwets infotainment.
Nu hebben we er wel navigatie op zitten e.d., maar Apple CarPlay ontbreekt en het scherm is vrij klein.

Ik lees nu dat we daar een versie van het infotainment die niet origineel in NL geleverd werd in kunnen zetten voor Apple CarPlay, maar dan heb je nog steeds zo’n klein scherm.
Kunnen we niet ook ‘gewoon’ het infotainment uit de 7.5 generatie er in laten zetten? Of werkt dat niet zo?

Als ik zoek op goede vervangers komen veel android schermen langs, ik wil graag een origineel Volkswagen scherm blijven gebruiken.
Als het al kan ben je zo een 1000-2000 euro verder. Niet heel interessant dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:44
Scrtz schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:28:
[...]

Als het al kan ben je zo een 1000-2000 euro verder. Niet heel interessant dus.
Ah, vandaar dat ik er weinig over kan vinden :o .
Dat zou toch niet zo duur hoeven zijn denk ik dan. Achja, ik zoek even verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:46

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Smobbo schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:42:
[...]

Ah, vandaar dat ik er weinig over kan vinden :o .
Dat zou toch niet zo duur hoeven zijn denk ik dan. Achja, ik zoek even verder!
Is niet alleen een scherm. Het hele systeem moet vervangen worden.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Dennisdn schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 06:41:
[...]

Travel Assist

Camera systeem is nieuw (MFK3.0) tegenover de Golf 7.5 en dat verschil is stiekem vrij groot. (hier voor het huis staat sinds kort een B8.5 Passat met Travel Assist Plus naast een Golf 7.5 met LA+ACC+BSM)

Wat de B8.5 Passat met Travel Assist Plus doet wat de Golf 7.5 niet doet:
- Predictive adaptive cruise control: remt voor bochten afhankelijk van scherpte, remt voor kruispunten, etc. (Dit kan bij de Golf 7.5 denk ik ook, maar is wel de grote dure Discover Pro voor nodig)
- Neemt de snelheden van de borden over in de ACC. Bij "bekende" veranderingen, bv in of uit de bebouwde kom rijden. Doet die heel goed door voor de snelheidsbeperking af te remmen en er na op te trekken. Bij "niet-bekende" snelheidsveranderingen (bv. werken op de snelweg) gaat het iets abrupter en begint pas met remmen vlak bij het bord. Bij de Golf 7.5 zou je dit zelfs niet willen gezien de paar procent foute detecties.
- Pakt de gele lijnen bij wegenwerken. Ook als alle witte lijnen ook nog aanwezig zijn (is in België quasi standaard :/ ) Imho de meest indrukwekkende feature.
- Emergency assist doet van zelf een rijbaanwisseling naar rechts indien nodig en mogelijk: YouTube: VW Arteon Emergency Assist
- Lane assist pakt niet af en toe de afrit van de snelweg bij laagstaande zon ipv de baan volgen. Dat doet de Golf 7.5 wel af en toe.
- Beweegt het rempedaal op zichzelf als ACC remt (heel erg vreemd gevoel, een pedaal dat onder je weg trekt)
- Capacitief stuurwiel, dus geen kleine duw nodig aan het stuurwiel voor detectie. Enkel een zachte aanraking is voldoende.
- Geeft niet meer terug gas bij richtingaangeven als de ACC op staat en een auto voor zich heeft. De situatie is nu meer afhankelijk van hoe vrij de baan voor je is. Het gas gaat er pas op halverwege de baanwissel. Ik ben er nog niet uit of dit nu echt prettiger werkt.

Voor de rest is TJA redelijk laat met remmen (niet echt conservatief) en ook redelijk laat met terug optrekken (juist wel conservatief) dus ik moet nog eens zien of dat nog wat getweakt can worden. Op de Golf 7.5 nog geen TJA getest want dat is een handbak. :)

Voor de "LA" zijn er de volgende stappen:
- LDW: Lane Departure warning, enkel de waarschuwing
- LA basis: Lane Assist, stuurt terug als je over het lijntje dreigt te gaan
- Adaptive Lane Guidance: actief in het midden van de baan houden.

Daarbij is de Adaptive Lane Guidance toch een tikje beter bij de nieuwe camera in de Passat dan de Golf 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Smobbo schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 07:05:

mib2 kopen, scherm, usb poort en omlijsting. Daarna plaatsen (huidige kabels zijn te gebruiken. Component protectie eraf en coderen, Daarna klaar. Heb afgelopen weken veel mib2 retrofits gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
AndRo555 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:09:
[...]

Camera systeem is nieuw (MFK3.0) tegenover de Golf 7.5 en dat verschil is stiekem vrij groot. (hier voor het huis staat sinds kort een B8.5 Passat met Travel Assist Plus naast een Golf 7.5 met LA+ACC+BSM)

Wat de B8.5 Passat met Travel Assist Plus doet wat de Golf 7.5 niet doet:
- Predictive adaptive cruise control: remt voor bochten afhankelijk van scherpte, remt voor kruispunten, etc. (Dit kan bij de Golf 7.5 denk ik ook, maar is wel de grote dure Discover Pro voor nodig)
- Neemt de snelheden van de borden over in de ACC. Bij "bekende" veranderingen, bv in of uit de bebouwde kom rijden. Doet die heel goed door voor de snelheidsbeperking af te remmen en er na op te trekken. Bij "niet-bekende" snelheidsveranderingen (bv. werken op de snelweg) gaat het iets abrupter en begint pas met remmen vlak bij het bord. Bij de Golf 7.5 zou je dit zelfs niet willen gezien de paar procent foute detecties.
- Pakt de gele lijnen bij wegenwerken. Ook als alle witte lijnen ook nog aanwezig zijn (is in België quasi standaard :/ ) Imho de meest indrukwekkende feature.
- Emergency assist doet van zelf een rijbaanwisseling naar rechts indien nodig en mogelijk: YouTube: VW Arteon Emergency Assist
- Lane assist pakt niet af en toe de afrit van de snelweg bij laagstaande zon ipv de baan volgen. Dat doet de Golf 7.5 wel af en toe.
- Beweegt het rempedaal op zichzelf als ACC remt (heel erg vreemd gevoel, een pedaal dat onder je weg trekt)
- Capacitief stuurwiel, dus geen kleine duw nodig aan het stuurwiel voor detectie. Enkel een zachte aanraking is voldoende.
- Geeft niet meer terug gas bij richtingaangeven als de ACC op staat en een auto voor zich heeft. De situatie is nu meer afhankelijk van hoe vrij de baan voor je is. Het gas gaat er pas op halverwege de baanwissel. Ik ben er nog niet uit of dit nu echt prettiger werkt.

Voor de rest is TJA redelijk laat met remmen (niet echt conservatief) en ook redelijk laat met terug optrekken (juist wel conservatief) dus ik moet nog eens zien of dat nog wat getweakt can worden. Op de Golf 7.5 nog geen TJA getest want dat is een handbak. :)

Voor de "LA" zijn er de volgende stappen:
- LDW: Lane Departure warning, enkel de waarschuwing
- LA basis: Lane Assist, stuurt terug als je over het lijntje dreigt te gaan
- Adaptive Lane Guidance: actief in het midden van de baan houden.

Daarbij is de Adaptive Lane Guidance toch een tikje beter bij de nieuwe camera in de Passat dan de Golf 7.5
Aha, dat zijn wel stevige verbeteringen dan in de Golf 7.5 inderdaad.

Predictive heeft ie niet, overnemen van snelheidsborden heeft ie niet (maargoed, daar is de verkeersbordherkenning in de 7.5 sowieso niet goed genoeg voor, zie paar posts terug). En bewegende rempedaal ook niet, maar dat lijkt mij idd ook bijzonder. De rest doet de 7.5 allemaal wel geloof ik.

Maar TJA lijkt dus niet heel erg verbeterd? Persoonlijk vind ik het te zenuwachtig met inderdaad te snel optrekken en te laat remmen. (Nouja, niet te laat, maar minder subtiel als dat je het zelf zou doen). Daardoor gebruik ik het helaas nooit. In de comfortstand is dat wel beter, maar dan kan je de afstand weer niet verkleinen waardoor iedereen hem ertussen propt of ze achter je zitten te ergeren dat de afstand te groot is.

Blij om te lezen dat er toch flinke verbeteringen zijn! :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Maar eens melden hier in het topic. (Hoi @The Eagle ;) ) En weer eens heel wat anders dan de meesten hier rijden of doen. Tot begin dit jaar heb ik met een 2012 Swift Sport gereden, gekocht toen die 3 jaar oud was maar ik mistte een stuk plezier en een stuk hobby. Daarnaast heb ik de afgelopen 2 jaar dichtbij huis gewerkt zodat ik met de fiets naar het werk kon. Dat is nu veranderd naar 32km enkele reis. :P

Tot nu toe de dagelijkse kilometers gemaakt met dit bakbeest:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/05/IMG_20200509_101917-Medium.jpg
Alleen voor de winter en met slecht weer voel ik mij daar niet prettig/veilig genoeg op. :)

Met mazzel ben ik via een kennis tegen deze aangelopen:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/05/WhatsApp-Image-2020-05-29-at-22.50.09-Medium.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/05/WhatsApp-Image-2020-05-29-at-22.50.11-Medium.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/05/WhatsApp-Image-2020-05-29-at-22.50.10-Medium.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/05/WhatsApp-Image-2020-05-29-at-22.50.12-Medium.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/05/WhatsApp-Image-2020-05-29-at-22.50.13-Medium.jpeg
2003 Golf Pacific (ABT Sportsline) met een 1.9 TDI ARL 135pk/320Nm

Die kennis van mij is een bekende van de TDI club voor sommigen met dit apparaat:

300pk Golf 4 :P

Maar goed, terug naar mijn Golf, gekocht van een liefhebber die hem goed en netjes heeft onderhouden. Wat er de laatste tijd al vervangen is geweest:
- Verstuiver afdichtingen
- Verstuiver kabelboom
- Complete draagarmen
- Stuurkogels
- Onderste motorsteun
- Dynamo pully
- Michelin Primacy HP banden

Je ziet aan alles ook dat ie er voor de leeftijd en kilometers echt netjes bij staat. Vandaar ook de keuze voor deze, aangezien ik de Golf 5 met de 2.0TDI (naast het hogere gewicht) qua betrouwbaarheid echt geen keuze vind. Plus wij hebben hier best veel onderdelen voor liggen. :P

Waarom die te koop stond is omdat de motorsteun gebroken was, dermate dat die niet meer rijdbaar was. Dus ophalen dat ding:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/05/WhatsApp-Image-2020-05-30-at-17.38.44-Medium.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/05/WhatsApp-Image-2020-05-30-at-17.38.43-Medium.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/05/WhatsApp-Image-2020-05-30-at-17.38.42-Medium.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/05/WhatsApp-Image-2020-05-30-at-18.31.34-Medium.jpeg
Distributieriem moest vervangen worden, dus multiriem samen met de waterpomp vervangen we. Daarnaast zijn de draagarmbussen ook ver versleten, dus daar een setje TT rubbers voor besteld. Daar stuurt ie gelijk een heel stuk beter mee. Zeker samen met de 'oude' Koni schokbrekers met Eibach veren set van mijn kameraad.

Optisch een V6 onderlip geregeld, interieur had de bestuurdersstoel wat instapschade op de wang. Die is vorige week even naar Lukkien gebracht voor reparatie.

Dan gaan we hem stage 2 tunen (160pk-340Nm). Voor het opspoelen van de turbo wordt de middendemper/kat vervangen voor een buis. Kap van de wielkast wordt aangepast zodat er meer lucht bij/door de IC kan, etc. De einddemper wordt binnenkort ook nog vervangen voor een custom versie met 2 sierstukjes en dan een V6 achterlip, beetje ala GTI.
De Sachs Race Engineering koppeling zit er al onder gelukkig dus daar hoeven wij ons geen zorgen over te maken.

Vanwege de gelockte ABT Ecu hebben we een andere ecu geregeld die we gaan programmeren binnenkort en daarnaast krijgt de tellerbak de nodige softwarematige aanpassingen zoals needlesweep, cruise control lampje, temperatuurmeter op een echte waarde ipv vast 90 graden tussen 80 en 100 graden, etc etc.

En toen begon het werk naast ideeën en plannen. :)

Allereerst eind vorige week de koplampen eruit gehaald en de lelijke standaard kentekenplaten eraf gehaald:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/06/WhatsApp-Image-2020-05-31-at-17.02.53-Medium.jpeg
Koplampen zijn van die originele xenon projector units, kei leuk maar kei duur, en 1 was al niet goed en de ander stelde al niet best. Gezien ik nog een trauma had van die units van de Volvo V40 die ik gehad heb deze maar gewisseld met die van mijn kameraad die ze maar al te graag wilde hebben. :+

Nog een mazzeltje met een best wel zeer goede en vrijwel nagelnieuwe radio:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/06/WhatsApp-Image-2020-06-01-at-13.58.35-Medium.jpeg
Audio is nog van andere zorg voor later. :P

En een officieel ABT document horende bij de auto en ecu: :Y
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/06/WhatsApp-Image-2020-06-01-at-14.03.11-1200x1600.jpeg

Dan de reden dat de stoel naar Lukkien is gegaan:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/06/WhatsApp-Image-2020-06-02-at-23.00.35-Custom.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/06/WhatsApp-Image-2020-06-02-at-23.00.51-Medium.jpeg
Een gerafelde wang van de kuipstoelen.

En toen begonnen aan de motorsteun:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/06/WhatsApp-Image-2020-06-03-at-21.23.19-Medium.jpeg
Motor ondersteund vanwege de gebroken motorsteun, tapbout in het blok gebroken waar een helicoil in moest (2 van de 3 boutgaten waren wel goed) en de plaat die daarop zat was gebroken... Daarop komt dan de motorsteun.

Auto tussendoor ook nog even gewassen:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/06/WhatsApp-Image-2020-06-03-at-21.23.20-1-Medium.jpeg
En nog een foto van het echt super nette interieur:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/06/WhatsApp-Image-2020-06-03-at-21.23.21-Custom.jpeg
De Golf in goed gezelschap met die van mijn kameraad:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/06/WhatsApp-Image-2020-06-04-at-15.23.55-Medium.jpeg

Foto van de bovenkant van de motorruimte, alle turboslangen eraf, reservoir opzij:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/06/WhatsApp-Image-2020-06-06-at-00.57.13-Medium.jpeg
2 van de 3 waren goed:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/06/WhatsApp-Image-2020-06-06-at-00.57.13-1-Custom.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/06/WhatsApp-Image-2020-06-06-at-00.57.13-2-Medium.jpeg
Zo was ook duidelijk dat de distributieriem en de hele bende direct maar meegenomen moest worden.

De voorbereiden voor de stage 2 tuning, wielkuip losgehaald en aangepast (ingekort) zodat er meer lucht door de intercooler heen kan:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/06/WhatsApp-Image-2020-06-05-at-23.17.46-Medium.jpeg
Alle turbo slangen en leidingen gecontroleerd, of alles nog heel is, nokjes er nog opzitten en klemmen goed zijn:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/06/WhatsApp-Image-2020-06-05-at-23.17.31-Custom.jpeg

Zoals je de foto hierboven zag waren de wielkasten van binnen erg vies nadat de wielkuipen eruit waren, geen roest of ellende maar iets wat je vaker ziet gebeuren.
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/06/WhatsApp-Image-2020-06-05-at-21.33.39-Medium.jpeg
Bovenrand van de wielranden hetzelfde verhaal. Dit kwam er uit 1 wielkast:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/06/WhatsApp-Image-2020-06-05-at-21.33.39-2-Custom-rotated.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/06/WhatsApp-Image-2020-06-05-at-21.33.39-1-Custom.jpeg
Later buiten alles nog even schoongespoten met de hoge druk, en binnenkort even coating in de kasten om daarna alles weer terug te monteren.

Als afsluiter een foto samen met zijn snellere broer:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/06/WhatsApp-Image-2020-06-07-at-12.46.11-Medium.jpeg

Dus tot zover, als jullie dit leuk vinden houd ik jullie op de hoogte van alle voortgang. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

1.9TDI PD O+ O+

Zoveel goede herinneringen aan dat blok in mijn vroegere (lease) auto's, fantastisch 8)
Dat zijn idd wel enige verbeteringen ten opzichte van de B8 pre-facelift, al heb ik persoonlijk niets aan predictive cruise-control omdat ik geen 80km/h wil rijden maar 86km/h etc.

[ Voor 59% gewijzigd door MisteRMeesteR op 11-06-2020 08:45 ]

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:22:
Maar eens melden hier in het topic. (Hoi @The Eagle ;) ) En weer eens heel wat anders dan de meesten hier rijden of doen. Tot begin dit jaar heb ik met een 2012 Swift Sport gereden, gekocht toen die 3 jaar oud was maar ik mistte een stuk plezier en een stuk hobby. Daarnaast heb ik de afgelopen 2 jaar dichtbij huis gewerkt zodat ik met de fiets naar het werk kon. Dat is nu veranderd naar 32km enkele reis. :P

Tot nu toe de dagelijkse kilometers gemaakt met dit bakbeest:
[Afbeelding]
Alleen voor de winter en met slecht weer voel ik mij daar niet prettig/veilig genoeg op. :)

Met mazzel ben ik via een kennis tegen deze aangelopen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
2003 Golf Pacific (ABT Sportsline) met een 1.9 TDI ARL 135pk/320Nm

Die kennis van mij is een bekende van de TDI club voor sommigen met dit apparaat:
[YouTube: Golf mk4 1.9 TDI PD 300HP Firad80/GTB2260VK/272 Cam]
300pk Golf 4 :P

Maar goed, terug naar mijn Golf, gekocht van een liefhebber die hem goed en netjes heeft onderhouden. Wat er de laatste tijd al vervangen is geweest:
- Verstuiver afdichtingen
- Verstuiver kabelboom
- Complete draagarmen
- Stuurkogels
- Onderste motorsteun
- Dynamo pully
- Michelin Primacy HP banden

Je ziet aan alles ook dat ie er voor de leeftijd en kilometers echt netjes bij staat. Vandaar ook de keuze voor deze, aangezien ik de Golf 5 met de 2.0TDI (naast het hogere gewicht) qua betrouwbaarheid echt geen keuze vind. Plus wij hebben hier best veel onderdelen voor liggen. :P

Waarom die te koop stond is omdat de motorsteun gebroken was, dermate dat die niet meer rijdbaar was. Dus ophalen dat ding:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Distributieriem moest vervangen worden, dus multiriem samen met de waterpomp vervangen we. Daarnaast zijn de draagarmbussen ook ver versleten, dus daar een setje TT rubbers voor besteld. Daar stuurt ie gelijk een heel stuk beter mee. Zeker samen met de 'oude' Koni schokbrekers met Eibach veren set van mijn kameraad.

Optisch een V6 onderlip geregeld, interieur had de bestuurdersstoel wat instapschade op de wang. Die is vorige week even naar Lukkien gebracht voor reparatie.

Dan gaan we hem stage 2 tunen (160pk-340Nm). Voor het opspoelen van de turbo wordt de middendemper/kat vervangen voor een buis. Kap van de wielkast wordt aangepast zodat er meer lucht bij/door de IC kan, etc. De einddemper wordt binnenkort ook nog vervangen voor een custom versie met 2 sierstukjes en dan een V6 achterlip, beetje ala GTI.
De Sachs Race Engineering koppeling zit er al onder gelukkig dus daar hoeven wij ons geen zorgen over te maken.

Vanwege de gelockte ABT Ecu hebben we een andere ecu geregeld die we gaan programmeren binnenkort en daarnaast krijgt de tellerbak de nodige softwarematige aanpassingen zoals needlesweep, cruise control lampje, temperatuurmeter op een echte waarde ipv vast 90 graden tussen 80 en 100 graden, etc etc.

En toen begon het werk naast ideeën en plannen. :)

Allereerst eind vorige week de koplampen eruit gehaald en de lelijke standaard kentekenplaten eraf gehaald:
[Afbeelding]
Koplampen zijn van die originele xenon projector units, kei leuk maar kei duur, en 1 was al niet goed en de ander stelde al niet best. Gezien ik nog een trauma had van die units van de Volvo V40 die ik gehad heb deze maar gewisseld met die van mijn kameraad die ze maar al te graag wilde hebben. :+

Nog een mazzeltje met een best wel zeer goede en vrijwel nagelnieuwe radio:
[Afbeelding]
Audio is nog van andere zorg voor later. :P

En een officieel ABT document horende bij de auto en ecu: :Y
[Afbeelding]

Dan de reden dat de stoel naar Lukkien is gegaan:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Een gerafelde wang van de kuipstoelen.

En toen begonnen aan de motorsteun:
[Afbeelding]
Motor ondersteund vanwege de gebroken motorsteun, tapbout in het blok gebroken waar een helicoil in moest (2 van de 3 boutgaten waren wel goed) en de plaat die daarop zat was gebroken... Daarop komt dan de motorsteun.

Auto tussendoor ook nog even gewassen:
[Afbeelding]
En nog een foto van het echt super nette interieur:
[Afbeelding]
De Golf in goed gezelschap met die van mijn kameraad:
[Afbeelding]

Foto van de bovenkant van de motorruimte, alle turboslangen eraf, reservoir opzij:
[Afbeelding]
2 van de 3 waren goed:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zo was ook duidelijk dat de distributieriem en de hele bende direct maar meegenomen moest worden.

De voorbereiden voor de stage 2 tuning, wielkuip losgehaald en aangepast (ingekort) zodat er meer lucht door de intercooler heen kan:
[Afbeelding]
Alle turbo slangen en leidingen gecontroleerd, of alles nog heel is, nokjes er nog opzitten en klemmen goed zijn:
[Afbeelding]

Zoals je de foto hierboven zag waren de wielkasten van binnen erg vies nadat de wielkuipen eruit waren, geen roest of ellende maar iets wat je vaker ziet gebeuren.
[Afbeelding]
Bovenrand van de wielranden hetzelfde verhaal. Dit kwam er uit 1 wielkast:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Later buiten alles nog even schoongespoten met de hoge druk, en binnenkort even coating in de kasten om daarna alles weer terug te monteren.

Als afsluiter een foto samen met zijn snellere broer:
[Afbeelding]

Dus tot zover, als jullie dit leuk vinden houd ik jullie op de hoogte van alle voortgang. :)
Gaaf, ben benieuwd naar het process!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

MisteRMeesteR schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:42:
1.9TDI PD O+ O+

Zoveel goede herinneringen aan dat blok in mijn vroegere (lease) auto's, fantastisch 8)
Haha ja ik ook, alleen dat met bestelbusjes van het werk die wel doodvielen en amper een turbo piek hadden. :+
Al eens eerder met een getunde AXR gereden, dat is net een katapult met de snelle gasrepons door de kleine turbo die gewoon tot 4000rpm door gaat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:52
Mijn huidige auto heeft net APK gehad vorige week en na wat kleine reparaties kan ie weer een jaar, echter de aircopomp is stuk en de distributie moet gebeuren, incl. 2 nieuwe banden is dat zo'n beetje de dagwaarde van de auto. De auto kan nog prima een tijdje mee na die reparaties, maar na 5 jaar ben ik eigenlijk ook wel eens toe aan wat anders. Ik overweeg een overstap van het Franse kamp, naar het Duitse :+

Nu ben ik eens aan het rond kijken naar een Golf GTE van 2015, om en nabij de 15k (incl btw) valt me alles mee, en de afstand die ik dagelijks rij zou ik elektrisch kunnen afleggen, dat zal ruim voldoende brandstof besparen om de 2 tientjes extra wegenbelasting per maand van te betalen. Opladen kan wel alleen op m'n werk.

Nu is mijn vraag, zijn er bekende punten aan de Golf GTE waar op te letten bij aanschaf? Zijn er hier mensen die een aantal jaar met een GTE gereden hebben en iets kunnen roepen over betrouwbaarheid, levensduur van de accu? Voordelen, nadelen?

Wat zijn leuke opties om te hebben? Adaptieve cruisecontrol lijkt me erg leuk om te hebben, verder ben ik al blij als de airco het doet en er bluetooth mogelijkheid is om te bellen en muziek te luisteren.

Hoe zit het met onderhoud? Onderhoud aan de ICE zal gewoon bij iedere garage kunnen, maar zijn er (hybride) specifieke onderhoudsdingen die bij de dealer moeten gebeuren?

Heb al een aantal reviews gelezen, de bagageruimte is wat minder, het rijgedrag zou niet sportief zijn, en als de accu leeg is zou de overgang van EV naar ICE niet soepel gaan. Nu hou ik wel van een sportief stukje sturen, de overige nadelen kan ik mee leven.

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 11-06-2020 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
De afgelopen weken is hier een paar keer voorbij gekomen welke overwegingen je mee kan nemen in de keuze voor een particuliere GTE.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 11-06-2020 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:52
Ik lees vooral borrelpraat over kapotte accu's van mensen die denk ik graag tegen alles wat zuinig en 'groen' is aanschoppen. Motoren die ineens plotseling zonder olie staan (?) en versnellingsbakken die 11k kosten, een paar mensen die hetzelfde hebben gedaan (een 2015 GTE kopen) en geen problemen hebben en iemand die in 5 jaar tijd 6 keer bij de garage heeft gestaan...

Daar schiet ik weinig mee op.

[ Voor 14% gewijzigd door FastFred op 11-06-2020 15:30 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Afgelopen week geleverd gekregen, en vanochtend een paar foto's ervan gemaakt.

Golf 7.5 1.5TSI 150PK Highline Business R met Led plus, discover pro en achteruitrijcamera.
Kleur vind ik erg geslaagd, min of meer blind gekozen maar heeft goed uitgepakt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sGxNirp.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Hx4m3Ih.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iFl6iCu.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5gSFYxT.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QGqIEnY.jpg

En volgende week naar Rainesh voor wat aanpassingen.

nu zag ik in dit filmpje dat het 'homescreen' van de discover pro uit 2 pagina's bestaat, terwijl ik er maar 1 heb, ik kan ook niet vinden hoe ik dit kan uitbreiden.
komt dit doordat de passat in het filmpje weer een slag nieuwer is?
zover ik kan beoordelen is het beide MIB3, of weet iemand hoe ik dit wel voor elkaar krijg?

sowieso is de handleiding van de auto bijzonder karig over dit type discover pro, ondanks dat het boekje van 11-2019 is, wordt de MIB1 discover media nog vollop behandeld. online een degelijke handleiding vinden is nogal een uitdaging. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:35
Ik denk dat jij een MIB2 hebt, althans ik heb ook een Golf 7.5, van 2.5 jaar oud, en die heeft MIB2. Ik denk niet dat VW die ondertussen nog weer vervangen heeft voor een MIB3.

Ik neem aan dat jij ook geen Wireless Carplay hebt?

[ Voor 21% gewijzigd door yamahabest op 11-06-2020 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
yamahabest schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:50:
Ik denk dat jij een MIB2 hebt, althans ik heb ook een Golf 7.5, van 2.5 jaar oud, en die heeft MIB2. Ik denk niet dat VW die ondertussen nog weer vervangen heeft voor een MIB3.

oh, zou dat het zijn ja? ik kan geen carplay gebruiken want heb geen apple devices, ik zit vast aan Android auto.
wat in de praktijk niet handig blijkt te werken omdat m'n 2e telefoon (zakelijk) dan geen verbinding meer heeft.

dan heb ik abuis, mib3 zal dan voor de golf 8 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Zit MIB2 in de golf 7.5 idd.
MIB3 komt wel in de Crafter en MAN TGE, inclusief wireless carplay. Dat systeem ziet er optisch hetzelfde uit als in de Golf 7.5, jammer dat het bij ons er echter niet bij is gekomen..
Doordat je een kabel moet gebruiken heb ik eigenlijk nooit zin om Carplay te gebruiken :P

[ Voor 54% gewijzigd door Scrtz op 11-06-2020 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:10
Wireless carplay klinkt leuk, maar met een iphone heb je bij het gebruik van spotify iedere 30 seconden een hapering in de muziek. Als je dat wilt voorkomen moet je toch gewoon stekkeren...

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:42

racoon

mooowwww

Volgend probleem met mijn polo uit 2011, ik wilde mijn auto met de afstandsbediening van slot halen, dit lukte niet, toen sleutel in de deur gestoken en geopend , toen ik instapte ging het alarm af (wist niet eens dat ik die had), met de sleutel niet te stoppen, reserve sleutel gepakt, de auto die nog van slot was nogmaals van slot gehaald en vervolgens dicht gedaan en alarm was gestopt.

Komt dit omdat de batterij van de sleutel leeg is en kan ik probleem loos met de reserve sleutel rijden zonder dat het alarm weer af gaat?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

FastFred schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:04:
Mijn huidige auto heeft net APK gehad vorige week en na wat kleine reparaties kan ie weer een jaar, echter de aircopomp is stuk en de distributie moet gebeuren, incl. 2 nieuwe banden is dat zo'n beetje de dagwaarde van de auto. De auto kan nog prima een tijdje mee na die reparaties, maar na 5 jaar ben ik eigenlijk ook wel eens toe aan wat anders. Ik overweeg een overstap van het Franse kamp, naar het Duitse :+

Nu ben ik eens aan het rond kijken naar een Golf GTE van 2015, om en nabij de 15k (incl btw) valt me alles mee, en de afstand die ik dagelijks rij zou ik elektrisch kunnen afleggen, dat zal ruim voldoende brandstof besparen om de 2 tientjes extra wegenbelasting per maand van te betalen. Opladen kan wel alleen op m'n werk.

Nu is mijn vraag, zijn er bekende punten aan de Golf GTE waar op te letten bij aanschaf? Zijn er hier mensen die een aantal jaar met een GTE gereden hebben en iets kunnen roepen over betrouwbaarheid, levensduur van de accu? Voordelen, nadelen?

Wat zijn leuke opties om te hebben? Adaptieve cruisecontrol lijkt me erg leuk om te hebben, verder ben ik al blij als de airco het doet en er bluetooth mogelijkheid is om te bellen en muziek te luisteren.

Hoe zit het met onderhoud? Onderhoud aan de ICE zal gewoon bij iedere garage kunnen, maar zijn er (hybride) specifieke onderhoudsdingen die bij de dealer moeten gebeuren?

Heb al een aantal reviews gelezen, de bagageruimte is wat minder, het rijgedrag zou niet sportief zijn, en als de accu leeg is zou de overgang van EV naar ICE niet soepel gaan. Nu hou ik wel van een sportief stukje sturen, de overige nadelen kan ik mee leven.
Wij hebben vandaag deze witte (metallic ofzo) GTE opgehaald :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lhzuaLiE24KtdMDQLl5r0nybWfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YDaNAfekb5pUkxg8yqwdWrwe.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind de auto heerlijk rijden en in de GTE stand is zeker sportief in mijn ogen. De overgang van full electric naar gte of volledig benzine motor ging vloeiend vond ik. Maar goed, ik ben pas 23 en heb pas in 5 auto's zelf gereden, dus mijn mening is ook niet veel waard, bovendien is de auto niet van mij dus ik vind alles goed haha :+

De auto was 16500,- voor 93.000km met leren bekleding en verder geen extra opties en inclusief 6 maanden bovag en grote beurt. Ik denk dat we geluk hebben gehad, want de bekleding was nog perfect (niet afgeragd of uitgezeten aan de zijkanten in die sportstoelen), buitenkant geen steenslag of deuken, wielen nog perfect, motorisch ook alles nog in orde en het bereik net getest en dat zit tussen 40-45. Uiteraard moet er nog veel ingereden worden, dus hopelijk blijft het bij weinig onderhoud. :9

Ik heb afgelopen maanden regelmatig naar GTE's zitten kijken en eigenlijk allemaal zijn ze rond de 15k (excl garantie), maar vaak met 125.000km's en extra functies die wij bijvoorbeeld niet nodig hadden.

Van wet ik heb begrepen voor het elektrische gedeelte van de motor moet de onderhoud bij een Volkswagen garage, maar de rest zou bij een andere garage kunnen.

Paar dingen waar je misschien op kan letten bij de GTE is of die de callback al gehad heeft voor de accu en hoe vaak de banden zijn vervangen.

Het was wel even klungelen met opladen zeg.. Die boekjes zijn zo onduidelijk en constant verwijzen naar andere pagina's is enorm irritant. Het enigste wat ik nog niet begrijp is. Je kan in het dashboard instellen wat de maximale ampere is tijdens het laden. Hij staat nu op 10A, want volgens me broer is de oplaadkabel voor thuis maar max 10A, maar is dat echt zo? Want in het dashboard kon ik 16A aanklikken. Iemand met een GTE die mij wat meer hier over kan vertellen? :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

ion schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 21:18:
[...]

Wij hebben vandaag deze witte (metallic ofzo) GTE opgehaald :) [Afbeelding]
Metallic ofzo _O-

Laat GerCor het maar niet horen :P
Het is Oryx White, parelmoer. Mede daardoor is het direct een SUPERGolfGTE!!!1 :+

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
@ion ziet er goed uit!
Als je hem op een regulier stopcontact met dus een normale stekker oplaad dan is max 10A een goede setting inderdaad. Normale snoeren en stopcontacten zijn namelijk niet gemaakt op een continu lange hoge belasting.
Een laadpaal bied dan uitkomst. Kijk even in “het grote thuis laden van je EV” topic :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndRo555
  • Nu online
ion schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 21:18:
[...]

Het was wel even klungelen met opladen zeg.. Die boekjes zijn zo onduidelijk en constant verwijzen naar andere pagina's is enorm irritant. Het enigste wat ik nog niet begrijp is. Je kan in het dashboard instellen wat de maximale ampere is tijdens het laden. Hij staat nu op 10A, want volgens me broer is de oplaadkabel voor thuis maar max 10A, maar is dat echt zo? Want in het dashboard kon ik 16A aanklikken. Iemand met een GTE die mij wat meer hier over kan vertellen? :)
Uit een gewoon stopcontact wil je eigenlijk maar 10A trekken. 16A kunnen de stekkers aan, maar zijn niet ontworpen om dat continu te doen. (lukt in vele situaties wel, maar gaat niet altijd even goed)

Aan laadpalen kan je gerust 16A selecteren.

Edit: @GeeMoney was me te snel af ;)
Scrtz schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 18:21:
MIB3 komt wel in de Crafter en MAN TGE, inclusief wireless carplay. Dat systeem ziet er optisch hetzelfde uit als in de Golf 7.5, jammer dat het bij ons er echter niet bij is gekomen..
Doordat je een kabel moet gebruiken heb ik eigenlijk nooit zin om Carplay te gebruiken :P
MIB3 software werkt, maar heeft soms wat vage moment dat die trager is dan anders. Heel het gebruiker accounts etc is wel niet even handig.
Wireless Carplay is ook echt alleen handig met draadloos laden, anders is het op elke iets wat langere rit nutteloos omdat je met een redelijk lege batterij uitstapt. :P

[ Voor 31% gewijzigd door AndRo555 op 11-06-2020 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Ah goed om te weten! Ik ging net wel even controleren of de auto nog aan het laden was en tot mijn verbazing was hij gestopt. Keek in het boekje, en daar staat te hoge temperatuur in de netsteker of in het beveiligingsysteem :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Nu online
16A is 2.5 keer zoveel warmte dan 10A in de geleiders van de kabel en pinnen van het stopcontact. Dus tenzij je draad en contacten veel dikker zijn dan normaal en/of heel koud is buiten ga je hoogstwaarschijnlijk tegen de temperatuurbeveiliging lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

AndRo555 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 22:21:
16A is 2.5 keer zoveel warmte dan 10A in de geleiders van de kabel en pinnen van het stopcontact. Dus tenzij je draad en contacten veel dikker zijn dan normaal en/of heel koud is buiten ga je hoogstwaarschijnlijk tegen de temperatuurbeveiliging lopen.
Hij zit nu op 10A. Het boekje gaf aan dat de lader automatisch de Ampere naar beneden bijstelt als hij te warm wordt. Ik vind het wel gek, als het nog een keer gebeurt, zou er dan iets mis zijn met de kabel?

[ Voor 19% gewijzigd door ion op 11-06-2020 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Kleine update, vandaag wat onderdelen wezen halen bij Audiparts in Veghel:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/06/2020-06-11-17.26.50-Custom-rotated.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/06/2020-06-11-17.26.46-Custom-rotated.jpg
Complete wielophanging van een Audi TT Quattro *O*

De 312mm remmen gaan onder mijn Golf, de TT fusees, spindels, draagarmen en toebehoren gaan met nieuwe lagers en bussen onder die van mijn kameraad. De GTI fusees komen met nieuwe lagers en deze remmen onder die van mij. Die zijn voor mij nml voldoende voor 35mm verlaging.

Zijn Koni Sport schokbrekers met Eibach veren zijn toch slechter dan we dachten, en vanwege comfort ga ik waarschijnlijk toch een setje Koni Street kopen binnenkort.

Maar goed, eigenlijk wil ik de auto graag rijdend hebben en er van gaan genieten. Dus eerst even wat dingen afmaken en daarna wat werk in de Golf van mijn kameraad steken. Dan kunnen we daarna de remmerij en het onderstel van die van mij aanpakken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Joopieboy Eeeey!!!! 't is hier een VW topic. Ga's ergens anders spelen met je BMW motorfiets én Audi onderdelen!!! :9 >:) >:)

Maar serieus: Welkom hier, join the Club!!

[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 12-06-2020 08:40 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Will_M schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:38:
@Joopieboy Eeeey!!!! 't is hier een VW topic. Ga's ergens anders spelen met je BMW motorfiets én Audi onderdelen!!! :9 >:) >:)

Maar serieus: Welkom hier, join the Club!!
Thnx! Eindelijk verstandig geworden na jaren :+ _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Zijn er mensen die een Golf 8 gaan halen of er in gereden hebben?

Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Bij de onthulling zei ik "wat lelijk!" en nu vind ik het juist mooi...

Wel duur grapje met opties der op kom je op een cataloguswaarde van bijna 40k....

Ik hoop er een te kunnen kopen over 2 jaar voor 25\30 duizend. Voorlopig heb ik een e-Golf private lease voor de komende 2 jaartjes.

Ik hoop dat het me ook niet tegen zal vallen...van full elektrisch naar benzine. Want elektrisch rijdt ergggggg lekker >:)

[ Voor 33% gewijzigd door ThaddeusX op 12-06-2020 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Laatst online: 17:48
Vond de T-roc uiteindelijk ook nieuw te duur. Uiteindelijk is het een demo geworden.
Dik 5k onder de nieuwprijs, met 6k op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Laatst online: 14:52
ThaddeusX schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:43:
Zijn er mensen die een Golf 8 gaan halen of er in gereden hebben?

Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Bij de onthulling zei ik "wat lelijk!" en nu vind ik het juist mooi...

Wel duur grapje met opties der op kom je op een cataloguswaarde van bijna 40k....

Ik hoop er een te kunnen kopen over 2 jaar voor 25\30 duizend. Voorlopig heb ik een e-Golf private lease voor de komende 2 jaartjes.

Ik hoop dat het me ook niet tegen zal vallen...van full elektrisch naar benzine. Want elektrisch rijdt ergggggg lekker >:)
Het uiterlijk vind ik ondertussen ook best meevallen.

Enkel het interieur zal ik nooit mooi vinden. Het glossy plastiek op het dashboard staat sowieso na een jaartje vol krassen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Li1quid schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:24:
[...]

Het uiterlijk vind ik ondertussen ook best meevallen.

Enkel het interieur zal ik nooit mooi vinden. Het glossy plastiek op het dashboard staat sowieso na een jaartje vol krassen :'(
Ja ik twijfelde ook over de interieur...ik ben niet van die futuristische gebeuren.

Ik heb liever sportief en stoer. Zal wel wennen zijn.

en anders word het een goedkopere Golf 7 :) die ziet er niet verouderd uit! Dus dat scheelt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freakin77
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-01 13:19
Even mijn kanjer op de foto :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/moXzBZoz28ygqVOGZLLDI_C8v1o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hAnZllkAgkgvVLkbQkDQ3RUc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Freakin77 op 12-06-2020 22:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Mooie i10 maar een beetje van veraf genomen :P :P

vergeef me, het is weekend :+ heb een hele dag grind staan scheppen en zeven :)

[ Voor 19% gewijzigd door GeeMoney op 12-06-2020 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakin77
GeeMoney schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 22:24:
[...]

Mooie i10 maar een beetje van veraf genomen :P :P

vergeef me, het is weekend :+ heb een hele dag grind staan scheppen en zeven :)
hehe, die is van de buuf

Fijn weekend man! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Oja, even een reminder aan mezelf en de rest van de wereld.

1. Je kunt, bij elektrisch bedienbare ramen, met 1 druk op de bedieningsknop het raam openen en ook weer sluiten.

2. Je kunt met de sleutel/afstandsbediening de ramen, ook het dakraam, openen en sluiten.

Werkt 1 niet, dan werkt 2 ook niet meer.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
GerCor schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:53:
Oja, even een reminder aan mezelf en de rest van de wereld.

1. Je kunt, bij elektrisch bedienbare ramen, met 1 druk op de bedieningsknop het raam openen en ook weer sluiten.

2. Je kunt met de sleutel/afstandsbediening de ramen, ook het dakraam, openen en sluiten.

Werkt 1 niet, dan werkt 2 ook niet meer.
Da's allemaal techniek welke onder het kopje 'Comfort Openen' in het boordmenu valt. Als het spontaan niet meer werkt dan weet JIJ inmiddels sinds een paar jaar óók hoe je het op kunt lossen, hé :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Will_M schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 14:14:
[...]

Da's allemaal techniek welke onder het kopje 'Comfort Openen' in het boordmenu valt. Als het spontaan niet meer werkt dan weet JIJ inmiddels sinds een paar jaar óók hoe je het op kunt lossen, hé :9
Het gaat erom dat je de link even legt tussen het niet automatisch naar beneden of naar boven gaan wanneer je de knop in de deur gebruikt en de sleutel/afstandsbediening als je alle ramen wilt openen/sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Maanwit of maangrijs is dat toch? Moet je voor de grap eens naast een witte Tiguan zetten (welke van de twee wittinten maakt niet uit), dan denk je spontaan dat je auto een grauwsluier heeft :+ Zal eens zoeken, heb volgens mij nog een foto van mijn voorloper in die setting.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakin77
The Eagle schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 16:13:
[...]

Maanwit of maangrijs is dat toch? Moet je voor de grap eens naast een witte Tiguan zetten (welke van de twee wittinten maakt niet uit), dan denk je spontaan dat je auto een grauwsluier heeft :+ Zal eens zoeken, heb volgens mij nog een foto van mijn voorloper in die setting.
Hij is 'Oryx White' pareleffect. Soms grijs, soms wit, soms pimpelpaars :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
yamahabest schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:50:

om hier nog even op terug te komen, net ff gekeken, ik heb onderdeelnummer 5NA035020F en volgens dit filmje komt dat overeen (nou ja, bijna) met MIB 2.5

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CIVu80j.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Freakin77 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 20:57:
[...]

Hij is 'Oryx White' pareleffect. Soms grijs, soms wit, soms pimpelpaars :)
Het is (volgens mij) 'Onyx White' ;)

Écht een SU-PER mooie kleur maar ó zo gevoelig voor steenslag. Niet dat er méér steentjes op terecht zullen gaan komen maar als je er ooit een keer steenslagschade op wilt gaan (laten) herstellen dan is de prijs voor het spuiten 'minder leuk' :+

Mijn MY11 Scirocco had de kleur 'Candy White' en als je alléén op die naam afgaat dan zou je al helemaal bang worden voor een beetje steenslag vanwege het herstellen, bij de Golf VII noemde ze exact die zelfde (simpele) lakkleur gelukkig gewoon 'Pure White' :9

M'n vorige MY15 Golf VII én m'n huidige MY20 Tiguan heb ik dus bewust gewoon in 'Pure White' laten leveren!!

Ik kán auto's spuiten en heb ook regelmatig 'Candy' gespoten. Je zet dan minimaal een 6-tal kleurlagen op het object waarbij ik de primer en clear lagen niet eens mee tel).

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 14-06-2020 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Maar eens een update, volgende week distributieriem en een beurtje, dan zijn die spullen binnen. Stoel zou dan ook klaar zijn. Week erop nog wat werk afmaken en dan hoop ik onderhand dat ik ermee kan gaan rijden.

Resultaat voor nu:
Golf 4 TDI
Edit: klikbaar, niet geschikt voor tere zieltjes of als je nooit eens gas geeft ;)

Voor nu noem ik hem de katapult. :P Niet normaal hoe zo een kleine turbo van 2000-4000 af gaat en een respons wat je hebt.

Je moet wel met schakelen echt opletten, ik was gewend met snelle benzines en zware racekoppelingen of lompe Rica tuning dat je dan met opkomen van het pedaal even tegen moest houden en dan een klein beetje gas moest geven, niet bij deze. Software is ook mooi begrensd qua koppel onderin en loopt mooi op maar er staat toch vrij veel koppel op, dus koppeling laten komen en dan pas gas erop. :+

Die diesel van Ronald al helemaal, die trap je zo door de koppeling heen als je die nog niet helemaal los hebt, die 530Nm is echt grof. En als ie dan slipt dan kun je beter even helemaal van het gas af. :X Vergeet het maar dan...

Afstelling zoals nu ook kun je vanaf 1500 toeren op het gas, dan spuit ie wel wat diesel in waardoor ie walmt om de turbo op druk te krijgen en vanaf 2000 toeren dan is ie nagenoeg roetvrij.

Die van Ronald roet als een mongool van 1500 tot 3000 toeren en zet dat af tot 5000 toeren. _O- Milieudelict wel gepleegd dit weekend zeg maar, cabrio en motorrijder uitgerookt. :+ Sper en 2 handen nodig iig om hem goed rechtuit te krijgen, bijna te. Mijne is veel leuker en speelser rijden.

Maar goed, rijden met een snelle diesel met veel koppel is even opletten, wegrijden met een Sachs valt mij echt mee (dat ben ik wel gewend), alleen gas erop na het koppelen is even blijven nadenken. Met verstand en bij voorkeur rechtuit gas erop, zeker met het standaard onderstel nu. :+

Nu even kijken voor een setje nette deurpanelen of kijken of Lukkien mij kan helpen voor niet teveel geld. Ik trok de bekleding los onder de greep uit van het weekend. Was al wat aan het hangen en half los, nu ziet het er helemaal jammerlijk uit. :/

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 15-06-2020 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:06

MLLL

Palm Treo 650

Grote vraag blijft hoe lang blijft het heel.
De cabriorijder en motorrijder zullen jullie dankbaar zijn geweest, bij komt het nogal kinderachtig over... Sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

MLLL schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:37:
Grote vraag blijft hoe lang blijft het heel.
De cabriorijder en motorrijder zullen jullie dankbaar zijn geweest, bij komt het nogal kinderachtig over... Sorry
Tsja met volgas komt er wat roet uit, bij die van mijn kameraad met dit vermogen en temperatuur van gisteren behoorlijk wat meer. Dat hoort erbij. :)

En heel blijven, hij rijdt inmiddels alweer over de 5,5 ton heen, en auto is gekocht met 290 en verschillende stappen qua tuning gehad. :P Zegt genoeg over de kwaliteit daarvan, daar valt of staat het mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 14-06-2020 17:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roland kroes
Generatie verschil merk je wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Als je ziet wáár 't filmpje gemaakt lijkt te zijn (Vanaf Leenderheide, Eindhoven) dan weet je ook dat je maar 80 mág op dat deel van de N2 (én dat er ook regelmatig mooie foto's gemaakt worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Will_M schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:15:
[...]

Als je ziet wáár 't filmpje gemaakt lijkt te zijn (Vanaf Leenderheide, Eindhoven) dan weet je ook dat je maar 80 mág op dat deel van de N2 (én dat er ook regelmatig mooie foto's gemaakt worden).
Wel grappig dat je het denkt te herkennen maar dat het een heel stuk noordelijker ligt waar dit filmpje genomen is. :P Rotonde zuid in Zwolle ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Joopieboy schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:23:
[...]

Wel grappig dat je het denkt te herkennen maar dat het een heel stuk noordelijker ligt waar dit filmpje genomen is. :P Rotonde zuid in Zwolle ;)
Zelfde laken een pak daar: Je mág er maar 80 op dat stuk van de A50 / N50 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Will_M schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:24:
[...]

Zelfde laken een pak daar: Je mág er maar 80 op dat stuk van de A50 / N50 :9
A28 en 100, maar idee is er ;) Gelukkig was dit maar een pieksnelheid op een moment dat er verder geen verkeer was :)

Daarover trouwens, denk trouwens echt dat het bij dit vermogen blijft, respons is zo fijn en vanaf 1500 toeren zo soepel zonder teveel rook of onzin zoals die Golf van mijn kameraad. Eigenlijk gewoon zoals het hoort te zijn imho. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Joopieboy op 14-06-2020 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Joopieboy schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:26:
[...]

A28 en 100, maar idee is er ;) Gelukkig was dit maar een pieksnelheid op een moment dat er verder geen verkeer was :)

Daarover trouwens, denk trouwens echt dat het bij dit vermogen blijft, respons is zo fijn en vanaf 1500 toeren zo soepel zonder teveel rook of onzin zoals die Golf van mijn kameraad. Eigenlijk gewoon zoals het hoort te zijn imho. :)
Als je dat 1.9 SDi Euro-3 blokje gewoon z'n werk laat doen dan kun je er in theorie technisch nog wel een paar ton aan 'stedelijke' kilometers bij gaan rijden. Voor Nederland durf ik er écht geen zinnig woord op te gaan geven maar ik denk dat je in Duitsland die auto inmiddels al aan de rand van de steden mag laten staan om vervolgens verder te gaan reizen met een tram/metro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Will_M schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:49:
[...]

Als je dat 1.9 SDi Euro-3 blokje gewoon z'n werk laat doen dan kun je er in theorie technisch nog wel een paar ton aan 'stedelijke' kilometers bij gaan rijden. Voor Nederland durf ik er écht geen zinnig woord op te gaan geven maar ik denk dat je in Duitsland die auto inmiddels al aan de rand van de steden mag laten staan om vervolgens verder te gaan reizen met een tram/metro?
Word in Nederland ook steeds meer, maar echte in centra parkeren wil je toch niet, voor de stad gebruik ik wil P+R en OV. Dan kun je iig nog normaal parkeren. Rest, en zomermaanden heb ik de motor voor de leuke kilometers. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roland kroes
Jaren BMW gereden, en op een forum aktief geweest. Leukste funauto was een getunde 135i met 365 pk op de achterbandjes oOo

Dus ik begrijp je wel d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Joopieboy schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:45:
[...]

Tsja met volgas komt er wat roet uit, bij die van mijn kameraad met dit vermogen en temperatuur van gisteren behoorlijk wat meer. Dat hoort erbij. :)
Nee. Dat hoort niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

roland kroes schreef op zondag 14 juni 2020 @ 19:03:
Jaren BMW gereden, en op een forum aktief geweest. Leukste funauto was een getunde 135i met 365 pk op de achterbandjes oOo

Dus ik begrijp je wel d:)b
Dat is ook echt zeer leuk speelgoed! _O_ Echt speelgoed dan iig tov een Golf. :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• slooffmaster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-07 23:39
Joopieboy schreef op zondag 14 juni 2020 @ 16:45:
Maar eens een update, volgende week distributieriem en een beurtje, dan zijn die spullen binnen. Stoel zou dan ook klaar zijn. Week erop nog wat werk afmaken en dan hoop ik onderhand dat ik ermee kan gaan rijden.

Resultaat voor nu:
[YouTube: Golf 4 TDI]
Voor nu noem ik hem de katapult. :P Niet normaal hoe zo een kleine turbo van 2000-4000 af gaat en een respons wat je hebt.

Je moet wel met schakelen echt opletten, ik was gewend met snelle benzines en zware racekoppelingen of lompe Rica tuning dat je dan met opkomen van het pedaal even tegen moest houden en dan een klein beetje gas moest geven, niet bij deze. Software is ook mooi begrensd qua koppel onderin en loopt mooi op maar er staat toch vrij veel koppel op, dus koppeling laten komen en dan pas gas erop. :+

Die diesel van Ronald al helemaal, die trap je zo door de koppeling heen als je die nog niet helemaal los hebt, die 530Nm is echt grof. En als ie dan slipt dan kun je beter even helemaal van het gas af. :X Vergeet het maar dan...

Afstelling zoals nu ook kun je vanaf 1500 toeren op het gas, dan spuit ie wel wat diesel in waardoor ie walmt om de turbo op druk te krijgen en vanaf 2000 toeren dan is ie nagenoeg roetvrij.

Die van Ronald roet als een mongool van 1500 tot 3000 toeren en zet dat af tot 5000 toeren. _O- Milieudelict wel gepleegd dit weekend zeg maar, cabrio en motorrijder uitgerookt. :+ Sper en 2 handen nodig iig om hem goed rechtuit te krijgen, bijna te. Mijne is veel leuker en speelser rijden.

Maar goed, rijden met een snelle diesel met veel koppel is even opletten, wegrijden met een Sachs valt mij echt mee (dat ben ik wel gewend), alleen gas erop na het koppelen is even blijven nadenken. Met verstand en bij voorkeur rechtuit gas erop, zeker met het standaard onderstel nu. :+

Nu even kijken voor een setje nette deurpanelen of kijken of Lukkien mij kan helpen voor niet teveel geld. Ik trok de bekleding los onder de greep uit van het weekend. Was al wat aan het hangen en half los, nu ziet het er helemaal jammerlijk uit. :/
Als dit de trend gaat worden in dit draadje haak ik af. Illegale/onverantwoorde handelingen als deze trekken de verkeerde aandacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:16
Shanquish schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:38:
Afgelopen week geleverd gekregen, en vanochtend een paar foto's ervan gemaakt.
Lekker kleurtje! Kenteken toevallig beginnend met XL en eindigend op een D? :P

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Vissa66 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:05:
[...]

Lekker kleurtje! Kenteken toevallig beginnend met XL en eindigend op een D? :P
Nee, dat gaat niet he, hij is net nieuw. begint sowieso met een H natuurlijk. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
Scrtz schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 18:21:
Nu heb ik sowieso geen carplay maar ik vind dit echt bs..
Een 1 serie uit 2017 heeft zelfs wireless carplay.

stomme bmw’s :(

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ohja was alweer vergeten waarom ik ook bijna geen carplay gebruik. Omdat het niet met je active info display werkt. Dat vind ik nog het grootste gemis. Hopelijk komt daar nog eens een update voor (volgens mij is het vooral een beperking vanuit Apple namelijk).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rainesh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Scrtz schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:10:
Ohja was alweer vergeten waarom ik ook bijna geen carplay gebruik. Omdat het niet met je active info display werkt. Dat vind ik nog het grootste gemis. Hopelijk komt daar nog eens een update voor (volgens mij is het vooral een beperking vanuit Apple namelijk).
Sinds iOS13 zit het AID-display ingebouwd in Apple Carplay. Alleen heeft vrijwel geen enkele autofabrikant dat nog doorgevoerd. https://www.imore.com/car...nt-work-cars-anytime-soon

[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 16-06-2020 06:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Misschien een stomme vraag, maar kan ik dit installeren op mijn 2020 discover pro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
JTB81 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 06:35:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar kan ik dit installeren op mijn 2020 discover pro?
Dat zal wel, de kaarten staan inmiddels ook online op de VW site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Goedenavond :w

Ik meld me hier even met een vraagje :) Mijn schoonzus heeft sinds vandaag een 2012 Polo 1.2 TSI Match, geïmporteerd uit Duitsland en sinds vandaag op kenteken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JKsKCqUvmXOGUhW_rj55EzUU5MQ=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BM1e9Qg6HcV9NTrlD2i2iZIu.jpg?f=fotoalbum_small
Vrij luxe uitvoering, met o.a automatische airco en stoelverwarming.

Alleen, aangezien het een Duitse Polo is, staat alles in de auto (boordcomputer, radio) nog in het Duits. Het instrumenten cluster heeft dit scherm, standaard MDF/MDA? Nu heb ik even zitten zoeken, en de handleiding doorgelezen, maar volgens mij kan de taal enkel aangepast worden met het MFD+/MFA+ scherm? En met ons scherm kan het enkel aangepast worden met VCDS/VAG-com, klopt dat?

Anders maar kijken of ik ergens een VCDS(-clone) vandaan kan halen, of kijken wat de dealer zou vragen om even hun computer in te steken :o

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 17:13
Dat kan sowieso met VCDS / OBD11 aangepast worden inderdaad. Zelf ook gedaan met mijn vorige auto (2012 Polo), aangezien sommige menu's Engels waren, en anderen Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Mijn systeem lijkt in een update-loop te zijn gekomen. Telkens na het updaten geeft ie aan dat er weer een nieuwe is.

Wat er nu op staat: ECE2020 V03959806FN 0184

Heb ik dan de oude of staat de nieuwe er toch goed op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

TranceSetter schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:38:
Dat kan sowieso met VCDS / OBD11 aangepast worden inderdaad. Zelf ook gedaan met mijn vorige auto (2012 Polo), aangezien sommige menu's Engels waren, en anderen Nederlands.
Top, thanks. Dan gaan we maar op zoek naar een VCDS :)

Engels is ook geen probleem (MFD kan ook niet in het Nederlands volgens mij), zolang het maar geen Duits is :p

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dennisdn schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:43:
[...]

Mijn systeem lijkt in een update-loop te zijn gekomen. Telkens na het updaten geeft ie aan dat er weer een nieuwe is.

Wat er nu op staat: ECE2020 V03959806FN 0184

Heb ik dan de oude of staat de nieuwe er toch goed op?
Herstart je systeem even. Menuknop ingedrukt houden tot ie herstart. Daarna weer proberen. Nee het moet veranderen naar 0187 en dan 2020-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Rainesh schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:15:
[...]

Herstart je systeem even. Menuknop ingedrukt houden tot ie herstart. Daarna weer proberen. Nee het moet veranderen naar 0187 en dan 2020-2021
Als ik de menu-knop ingedrukt hou kom ik in het servicemenu terecht. Langer inhouden geeft alleen een foutpiepje. Maar daar ga ik straks wel uit komen om een keer te laten herstarten.

Nu ik toch in het servicemenu was: Huidige versie: MHI2_ER_VWG13_P4512_1
Is er een nieuwere versie? Kan ik namelijk meteen controleren of ze komende vrijdag bij de grote beurt de updates wel doorvoeren, want heb altijd het idee dat ze het wel zeggen, maar niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dennisdn schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:18:
[...]

Als ik de menu-knop ingedrukt hou kom ik in het servicemenu terecht. Langer inhouden geeft alleen een foutpiepje. Maar daar ga ik straks wel uit komen om een keer te laten herstarten.

Nu ik toch in het servicemenu was: Huidige versie: MHI2_ER_VWG13_P4512_1
Is er een nieuwere versie? Kan ik namelijk meteen controleren of ze komende vrijdag bij de grote beurt de updates wel doorvoeren, want heb altijd het idee dat ze het wel zeggen, maar niet doen.
P4525 is de nieuwste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Top, dank je wel!
Via het servicemenu zie ik wel de optie dat te updaten via USB/SD. Is dat wel ergens te downloaden of kan ik dat beter aan de dealer over laten? Ik kan hun antwoord vrijdag namelijk al wel dromen: “als u geen aantoonbaar probleem heeft dan gaan we niet updaten”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dennisdn schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:32:
[...]

Top, dank je wel!
Via het servicemenu zie ik wel de optie dat te updaten via USB/SD. Is dat wel ergens te downloaden of kan ik dat beter aan de dealer over laten? Ik kan hun antwoord vrijdag namelijk al wel dromen: “als u geen aantoonbaar probleem heeft dan gaan we niet updaten”
Overigens probeer eens de map update via service menu als het via normale manier niet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Rainesh schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:33:
[...]

Overigens probeer eens de map update via service menu als het via normale manier niet gaat.
Voordat ik het hier poste had ik het een paar keer geprobeerd via de weg: aanzetten, de mazzel en auto op slot. Vorige keren werkte dat. Nu 3 pogingen niet. Systeem opnieuw opgestart en op de terugweg laten draaien lijkt het helemaal goed te gaan. Na een tijdje op 100% gestaan te hebben melding “update afgebroken”.

Ik probeer het morgen nog wel een keer via het service-menu. Juist omdat ik de SD heb gemaakt met Discover-care zou ik verwachten dat de SD goed moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dennisdn schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:43:
[...]

Voordat ik het hier poste had ik het een paar keer geprobeerd via de weg: aanzetten, de mazzel en auto op slot. Vorige keren werkte dat. Nu 3 pogingen niet. Systeem opnieuw opgestart en op de terugweg laten draaien lijkt het helemaal goed te gaan. Na een tijdje op 100% gestaan te hebben melding “update afgebroken”.

Ik probeer het morgen nog wel een keer via het service-menu. Juist omdat ik de SD heb gemaakt met Discover-care zou ik verwachten dat de SD goed moet zijn.
Weet je wel zeker dat je de nieuwe update erop hebt staan. Discover care loopt altijd achter. Probeer eens mijn linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Discover Care bied momenteel nog steeds de kaartenset van 7 November 2019 aan (ook via de Duitse site).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Rainesh schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:46:
[...]

Weet je wel zeker dat je de nieuwe update erop hebt staan. Discover care loopt altijd achter. Probeer eens mijn linkje
Met de losse links heb ik altijd een ander vaag probleem. Op alle 3 de Windows-computers die ik heb loopt het uitpakken vast op 85%. Maar dat is niet alleen nu bij deze maar had ik ook bij de voorgaande updates.

[ Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 17-06-2020 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dennisdn schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:50:
[...]

Meestal loopt die achter inderdaad, deze keer niet. Zodra ik de SD in het systeem stop herkend ie ook gelijk dat er een update op staat.

Met de losse links heb ik altijd een ander vaag probleem. Op alle 3 de Windows-computers die ik heb loopt het uitpakken vast op 85%. Maar dat is niet alleen nu bij deze maar had ik ook bij de voorgaande updates.
Tijd voor een nieuwe computer: p

Heb de update gisteren al geïnstalleerd op mn Audi. Ging gelijk goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Rainesh Heb jij toevallig de VIN's van een Skoda met een Admundsen / Columbus ?

Skoda loopt meestal iets voor (ter test)..... De Navigatie systemen zijn gelijk aan de Discover Pro / Media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Will_M schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:53:
@Rainesh Heb jij toevallig de VIN's van een Skoda met een Admundsen / Columbus ?

Skoda loopt meestal iets voor (ter test)..... De Navigatie systemen zijn gelijk aan de Discover Pro / Media.
Ja heb ik. Zal zo ff kijken voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Rainesh schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:51:
[...]

Tijd voor een nieuwe computer: p

Heb de update gisteren al geïnstalleerd op mn Audi. Ging gelijk goed
Zelfs op een nieuwe i7 van een paar maanden oud.... En ik weet dat het niet aan de links ligt, want het lukt jullie allemaal altijd wel.

Maar nu ik weet door reactie van Will_m dat DiscoverCare toch echt achter loopt, ga ik het maar weer via de link proberen de bestanden goed uit te pakken.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 17-06-2020 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Ik heb de sd kaart erin gestopt maar volgens mij ziet de auto hem niet. “De software update wordt gezocht” blijft lopen. De handleiding heeft het er ook over dat de Ad-kaart erin klikt. De mijne klemt meer. Doe ik iets verkeerd?

Pagina: 1 ... 28 ... 140 Laatste