Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:29
Will_M schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:20:
[...]

Ik heb zo'n vermoeden dat die dingen pas bij een andere velg dan de méést standaard (goedkoopste) velg gemonteerd worden.... Ik heb tot noch toe altijd áf fabriek andere velgen bij levering laten plaatsen dus ik ging er in dit geval vanuit dat er ook bij de standaard 17" LM velgen van een Tiguan wel slotbouten in zouden zitten. De Golf is volgens mij ook nog wel leverbaar met 'Wheels of Steel' in de meest kale trendline uitvoering?
Op de vorige Passat, 17 inch (standaard voor de Highline, Comfort en Trendline hebben 16 inch) zaten er geen slotbouten.
Op de Golf 7.5 Variant "Join" zaten er dus wel slotbouten op de Woodstock 16 inch velgen:

[Voor 39% gewijzigd door AndRo555 op 20-04-2020 19:26]

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
AndRo555 schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:23:
[...]

Op de vorige Passat, 17 inch (standaard voor de Highline, Comfort en Trendline hebben 16 inch) zaten er geen slotbouten.
Op de Golf 7.5 Variant "Join" zaten er dus wel slotbouten op de Woodstock 16 inch velgen:

[Afbeelding]
Zie de edit in m'n vorige post. Zou 't dan tóch iets van de importeur zijn welke aan het schroeven gaat? In NL wordt dat door PON helaas vaak gedaan om alle auto's van Continental banden te voorzien ....

Why do subtitles never really tell you what's going on?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AndRo555
De importeur bepaald sowieso al wat er in de verschillende uitrustingsniveaus zit, dan is het vinkje voor slotbouten maar een van de vele items die verschillen tussen de landen.
Zo is D'Ieteren (BE versie van Pon) uiterst zuinig op items als LED koplamen, die zijn quasi nooit standaard terwijl ACC zo wat op elk golfje zit al 6 jaar lang.

Zo was de vorige Passat (2015 b8) een Highline, maar die had de simpelste halogeen reflector koplampen. Al wordt dat wel rechtgezet met de volgende Passat die al een maand bij de dealer staat en met de huidige situatie niet afgeleverd kan worden. :-(

Die ziet exact er zo uit:

Wel minus de velgen want grote velgen zijn ontiegelijk duur in België (zowel voor bijtelling/VAA als leaseprijs)

Straks staat de oprit volledig vol met blauwe VW stations :9

[Voor 56% gewijzigd door AndRo555 op 20-04-2020 19:38]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
AndRo555 schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:31:
De importeur bepaald sowieso al wat er in de verschillende uitrustingsniveaus zit, dan is het vinkje voor slotbouten maar een van de vele items die verschillen tussen de landen.
Zo is D'Ieteren (BE versie van Pon) uiterst zuinig op items als LED koplamen, die zijn quasi nooit standaard terwijl ACC zo wat op elk golfje zit al 6 jaar lang.

Zo was de vorige Passat (2015 b8) een Highline, maar die had de simpelste halogeen reflector koplampen. Al wordt dat wel rechtgezet met de volgende Passat die al een maand bij de dealer staat en met de huidige situatie niet afgeleverd kan worden. :-(

Die ziet exact er zo uit:
[Afbeelding]

Wel minus de velgen want grote velgen zijn ontiegelijk duur in België (zowel voor bijtelling/VAA als leaseprijs)

Straks staat de oprit volledig vol met blauwe VW stations :9
Ik heb die 20" Suzaka Black velgen ook maar buiten de bijtelling gehouden en ben ze persoonlijk op gaan halen in Wolfsburg. Gezeur wat er in NL om bijtelling om gemaakt wordt slaat als een L*L op een drumstel (óf als een tang op een varken, net wat je wilt).

Goede 255/40R20 bandjes kosten ook de hoofdprijs niet meer tegenwoordig en ik kan amper/géén verschil merken in brandstof verbruik sinds montage. Enige verschil is dat de Leasemaatschappij met een setje 'all-seasons' goedkoper uit is doordat er geen 2 onzinnige bandenwissels per jaar hoeven plaats te vinden.

• AndRo555
Will_M schreef op maandag 20 april 2020 @ 21:10:
[...]

Ik heb die 20" Suzaka Black velgen ook maar buiten de bijtelling gehouden en ben ze persoonlijk op gaan halen in Wolfsburg. Gezeur wat er in NL om bijtelling om gemaakt wordt slaat als een L*L op een drumstel (óf als een tang op een varken, net wat je wilt).

255/40R20 bandjes kosten ook de hoofdprijs niet meer tegenwoordig en ik kan amper/géén verschil merken in brandstof verbruik sinds montage. Enige verschil is dat de Leasemaatschappij met een setje 'all-seasons' goedkoper uit is doordat er geen 2 onzinnige bandenwissels per jaar hoeven plaats te vinden.
Punt is bijtelling is 1 ding, maar de VAA/bijtelling in België is zo geregeld dat elke gram CO2 telt. Alsof 17 inch 22% bijtelling zou zijn en 19 inch 24% bijtelling over heel de catalogusprijs. Het raakt zowel in catalogus/fiscale prijs als in de rekenmethode en dan gaat het hard, veel harder dan andere opties. (zoals het heerlijke Lapiz blauw :) ).

Daarboven komt nog eens dat de fiscale kant van de werkgever ook per gram CO2 slechter wordt. Dus die werkgever is niet dom en stelt een CO2 limiet op de keuzes. En dus zie je in Belgie bepaalde zichten die je nergens bijna nergens anders in de wereld ziet, bv een Audi A6 op 16 inch.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
AndRo555 schreef op maandag 20 april 2020 @ 21:23:
[...]

Punt is bijtelling is 1 ding, maar de VAA/bijtelling in België is zo geregeld dat elke gram CO2 telt. Alsof 17 inch 22% bijtelling zou zijn en 19 inch 24% bijtelling over heel de catalogusprijs. Het raakt zowel in catalogus/fiscale prijs als in de rekenmethode en dan gaat het hard, veel harder dan andere opties. (zoals het heerlijke Lapiz blauw :) ).

Daarboven komt nog eens dat de fiscale kant van de werkgever ook per gram CO2 slechter wordt. Dus die werkgever is niet dom en stelt een CO2 limiet op de keuzes. En dus zie je in Belgie bepaalde zichten die je nergens bijna nergens anders in de wereld ziet, bv een Audi A6 op 16 inch.
Ik zeg: Gewoon alle nieuwe auto's áf fabriek direct voorzien van MINSTENS een dikke V8 en er daarmee dus voor gaan zorgen dat alle fossiele brandstoffen zo snel mogelijk op zijn en iedereen dus wel aan een EV MOET _O-

Oplossingen moeten we hebben, géén hypocriete Work-Arounds vanuit overheden 8)

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 18:03
AndRo555 schreef op maandag 20 april 2020 @ 21:23:
[...]

Voor de zekerheid: Het is nog steeds heel erg veel goedkoper dan leasen in Nederland. Voor een Golfje van 45k betaal je hier 500 euro netto per maand aan de Belastingdienst.

• RomeoJ
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Dennisdn schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 06:31:
[...]

Voor de zekerheid: Het is nog steeds heel erg veel goedkoper dan leasen in Nederland. Voor een Golfje van 45k betaal je hier 500 euro netto per maand aan de Belastingdienst.
Ik wilde eigenlijk reageren: "45k voor een Golf, dan heb je wel de allerdikste uitvoering zeker"? Maar bij het configureren zag ik al snel dat een Style 2.0 TDI DSG richting de 42k gaat zonder verdere opties :o

Ik heb zeker onder een steen geleefd ;)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Dennisdn
RomeoJ schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:12:
[...]

Ik wilde eigenlijk reageren: "45k voor een Golf, dan heb je wel de allerdikste uitvoering zeker"? Maar bij het configureren zag ik al snel dat een Style 2.0 TDI DSG richting de 42k gaat zonder verdere opties :o

Ik heb zeker onder een steen geleefd ;)
En dan is de Golf 8 met alle opties al een stukje goedkoper als de 7.5 was...

• Anagorn
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 28-05 20:42
In mijn recente aanwinst (Passat CC uit 2011) wil ik graag een actieve Brodit plaatsen. Nu twijfel ik over het model inbouw. Iemand ervaring met het installeren/aansluiten van dit ding, is dit makkelijk te doen? Of kan ik beter voor het USB model gaan?

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 00:22

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Anagorn schreef op woensdag 22 april 2020 @ 17:47:
In mijn recente aanwinst (Passat CC uit 2011) wil ik graag een actieve Brodit plaatsen. Nu twijfel ik over het model inbouw. Iemand ervaring met het installeren/aansluiten van dit ding, is dit makkelijk te doen? Of kan ik beter voor het USB model gaan?
Oeee, mooooooooooi! Plaatjes! :9 :9

www.google.nl

• Dennisdn
Anagorn schreef op woensdag 22 april 2020 @ 17:47:
Ik heb een active Brodit op een Kuda-ding zitten. Die Kuda past precies op een schroef in de rand van het dashboardkastje. Zelf heb ik een USB-verlengkabel getrokken vanuit de achterbak en daar de Brodit op aangesloten. De kabels kun je in de auto achter de plastic dorpels en kappen wegstoppen.

https://www.broditstore.nl/kuda-vw-golf-vii-vanaf-112012
https://broditnederland.n...ne-X---padded-521997.html

[Voor 28% gewijzigd door Dennisdn op 23-04-2020 06:33]

• Anagorn
  • Laatst online: 28-05 20:42
MisteRMeesteR schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:50:
[...]

Oeee, mooooooooooi! Plaatjes! :9 :9
Zal morgen even foto's maken :)
Dennisdn schreef op donderdag 23 april 2020 @ 06:27:
[...]

Ik heb een active Brodit op een Kuda-ding zitten. Die Kuda past precies op een schroef in de rand van het dashboardkastje. Zelf heb ik een USB-verlengkabel getrokken vanuit de achterbak en daar de Brodit op aangesloten. De kabels kun je in de auto achter de plastic dorpels en kappen wegstoppen.

[Afbeelding]

https://www.broditstore.nl/kuda-vw-golf-vii-vanaf-112012
https://broditnederland.n...ne-X---padded-521997.html
Hmm ik heb achter geen USB/sigarettenaansteker, dus ik moet het sowieso voor aansluiten

[Voor 66% gewijzigd door Anagorn op 23-04-2020 18:38]

• Logi
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 27-04 15:35
Markos schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:31:
Ja maar het is niet zozeer een Audi vraag, ik kwam in dit topic terecht vanwege de post van @Logi met de canbus simulator. Wanneer je een canbus simulator wilt gebruiken staat het volgens mij redelijk los van de auto waarin je het wilt gebruiken. De RCD/RNS radio's zijn wel VAG dus vandaar dat ik hem ook hier tegen kwam.

Dus of je de radio nu in een Volkswagen, Audi, Seat, etc. (en ik verwacht überhaupt elk ander merk zonder canbus) gebruikt, dan maakt dat verder niet uit.
De canbus simulator is bij mij alleen nodig om de stuurwielbediening werkend te krijgen, andere functies geen ervaring. Op de meeste verkoopsites van vergelijkbare kabels zijn vaak ook canbus emulators te verkrijgen voor voertuigen zonder canbus. Of Bluetooth werkt is afhankelijk of het aanwezig is op de betreffende device en anders moet je apart een bluetooth module toevoegen aan je installatie. Het is niet direct een antwoord op je vraag, maar zoals Rainesh ook heeft aangegeven kun je misschien meer info inwinnen bij mede- Audi 80-bezitters. Excuses voor mijn late reactie :)

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 21:02

GerCor

Zonder dalen geen pieken

@Famous Tijd geleden al toegezegd. Ik zou even een foto maken van een verlaagde Caddy. Ondertussen al talloze keren langsgereden maar steeds stond de Caddy tussen andere auto's. Maar niet vandaag.

Me.

• Famous
  • Laatst online: 22:50
GerCor schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 17:10:
@Famous Tijd geleden al toegezegd. Ik zou even een foto maken van een verlaagde Caddy. Ondertussen al talloze keren langsgereden maar steeds stond de Caddy tussen andere auto's. Maar niet vandaag.

[Afbeelding]
Sportief dingetje :) !
Kan het zo op de telefoon niet zien, maar echte Vossen velgen?

Vandaag bij @Remi_4 geweest voor wat VCDS aanpassingen samen met een nieuwe Leon. Vooral start/stop en gasresponse is een groot verschil :)

Helaas wilt de rechterspiegel niet zakken als ik hem in de R zet.. merk je toch dat het een Polo is :o :+

Edit: @GerCor ik zie dat je het rooster incl. rode bies hebt. Is dit zelf gedaan of welke is erin gezet?

[Voor 5% gewijzigd door Famous op 25-04-2020 18:29]

Xbox live: Ghesous

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Komt de vriend van mijn nichtje met zijn nieuwe aanwinst. Een Golf 5 GTI uit 2006.

'Navigatie denkt dat ik ergens anders ben en als ik de taal op Nederlands zet staat het morgen weer op Duits.'

Iemand een idee welk systeem dit is en waarom deze rare zaken?

Me.

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 00:13
@GerCor lijkt wel zo’n AliExpress kloon van een Pioneer ofzo. De Chinese markt barst van die rommel.
Ik gok dat de originele RNS er wel uit gejat is en na 1 of 2x was de vorige eigenaar het waarschijnlijk zat.

@Famous mijn Leon ST uit 2016 had wel een kantelbare rechterspiegel, het kan dus wel.

[Voor 17% gewijzigd door GeeMoney op 26-04-2020 21:55]

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• Tolga07
  • Registratie: november 2014
GeeMoney schreef op zondag 26 april 2020 @ 21:53:
@GerCor lijkt wel zo’n AliExpress kloon van een Pioneer ofzo. De Chinese markt barst van die rommel.
Ik gok dat de originele RNS er wel uit gejat is en na 1 of 2x was de vorige eigenaar het waarschijnlijk zat.

@Famous mijn Leon ST uit 2016 had wel een kantelbare rechterspiegel, het kan dus wel.
Is een MFD2. Origineel navigatieunit voor de Golf 5. RNS kwam pas bij 6R / Golf 6.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Tolga07 schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:12:
[...]

Is een MFD2. Origineel navigatieunit voor de Golf 5. RNS kwam pas bij 6R / Golf 6.
Volgens mij ook origineel. Kwam net op YouTube een Engelse GTI tegen. Precies dezelfde. Zit trouwens een navigatie CD in (kopie) van 2012. :+

Overigens, dit filmpje al een paar keer gezien. Tis waarschijnlijk een eindje rijden maar dan heb je ook iets.

[Voor 27% gewijzigd door GerCor op 26-04-2020 22:42]

Me.

• Famous
GeeMoney schreef op zondag 26 april 2020 @ 21:53:
Een Leon is geen Polo ;)

@Tolga07 klopt niet wat je zegt, een Golf 5 uit 2008 kan gewoon een OEM RNS hebben.

[Voor 16% gewijzigd door Famous op 26-04-2020 23:30]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Spoegelverstelknopje staat ook op ‘R’? Zonder dit dipt mijn rechterbuitenspiegel ook niet nml. :+

www.google.nl

• Famous
MisteRMeesteR schreef op zondag 26 april 2020 @ 23:50:
[...]

Spoegelverstelknopje staat ook op ‘R’? Zonder dit dipt mijn rechterbuitenspiegel ook niet nml. :+
:+
Uiteraard en heb het ook ingesteld qua stand en in het menu.
Mijn oude Golfjes uit 2010 konden het wel, Polo heeft er geen zin in.

• Markos
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 01:13

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Logi schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:43:
[...]

De canbus simulator is bij mij alleen nodig om de stuurwielbediening werkend te krijgen, andere functies geen ervaring. Op de meeste verkoopsites van vergelijkbare kabels zijn vaak ook canbus emulators te verkrijgen voor voertuigen zonder canbus. Of Bluetooth werkt is afhankelijk of het aanwezig is op de betreffende device en anders moet je apart een bluetooth module toevoegen aan je installatie. Het is niet direct een antwoord op je vraag, maar zoals Rainesh ook heeft aangegeven kun je misschien meer info inwinnen bij mede- Audi 80-bezitters. Excuses voor mijn late reactie :)
Heeft jouw auto zelf wel canbus of dat ook niet?
Ik dacht dat de bluetooth module via canbus op de ene of andere manier werd aangesloten (of iig via een niet standaard stekker, maar ik kan mij die naam even niet herinneren) maar nu ik net opnieuw naar de bluetooth module kijk lijkt het erop dat deze direct in de radio gestoken wordt.

Bij Audi 80 bezitters vragen heeft niet zoveel nut omdat ik nog niemand ben tegengekomen die dit gedaan heeft en op Audi fora heeft nog niemand mijn vraag kunnen beantwoorden. Het staat eigenlijk verder ook helemaal los van het type auto dat ik heb. Het enige wat belangrijk is, is dat ik een voertuig heb zonder canbus en ik graag wil weten of dat dat kan met zo'n canbus simulator. Daarom dat ik jou ook had gequote, ik zag dat jij een canbus simulator gebruikte (weliswaar voor de stuurwielbediening). Klopt het dat jou auto ook geen canbus heeft?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Famous schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:46:
[...]

:+
Uiteraard en heb het ook ingesteld qua stand en in het menu.
Mijn oude Golfjes uit 2010 konden het wel, Polo heeft er geen zin in.

[Afbeelding]
Vind ik persoonlijk irritant als het in het menu staat maar het werkt niet.

Me.

• Logi
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 27-04 15:35
Markos schreef op maandag 27 april 2020 @ 11:32:
[...]

Heeft jouw auto zelf wel canbus of dat ook niet?
Ik dacht dat de bluetooth module via canbus op de ene of andere manier werd aangesloten (of iig via een niet standaard stekker, maar ik kan mij die naam even niet herinneren) maar nu ik net opnieuw naar de bluetooth module kijk lijkt het erop dat deze direct in de radio gestoken wordt.

Bij Audi 80 bezitters vragen heeft niet zoveel nut omdat ik nog niemand ben tegengekomen die dit gedaan heeft en op Audi fora heeft nog niemand mijn vraag kunnen beantwoorden. Het staat eigenlijk verder ook helemaal los van het type auto dat ik heb. Het enige wat belangrijk is, is dat ik een voertuig heb zonder canbus en ik graag wil weten of dat dat kan met zo'n canbus simulator. Daarom dat ik jou ook had gequote, ik zag dat jij een canbus simulator gebruikte (weliswaar voor de stuurwielbediening). Klopt het dat jou auto ook geen canbus heeft?
Mijn auto heeft wel canbus.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op maandag 27 april 2020 @ 12:36:
[...]

Vind ik persoonlijk irritant als het in het menu staat maar het werkt niet.
Dat is er natuurlijk ingezet met de vagcom om te kijken of het werkt ;)

• thaMini
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 05-06 15:37

thaMini

Tool !!

MisteRMeesteR schreef op zondag 26 april 2020 @ 23:50:
[...]

En ik maar niet begrijpen waarom de spiegels niet dipten.

be small, act BIG

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

thaMini schreef op woensdag 29 april 2020 @ 06:27:
[...]

En ik maar niet begrijpen waarom de spiegels niet dipten.
Och, dat had ik ook de eerste keer dat de buitenspiegels niet warm werden en de condens erop bleef staan, bleek dat je datzelfde knopje op standje 'verwarmen' moest zetten.

99% van de automakers hebben de spiegelverwarming 1 op 1 gekoppeld aan de achterruitverwarming, maar VW niet hoor :+

www.google.nl

• thaMini
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 05-06 15:37

thaMini

Tool !!

Ja die optie is wazig ja. Ik dacht dat hij dan alleen aan stond als de ruitverwarming aan stond. Maar nee.
De auto meldde keurig dat de spiegelverwarming een grote verbruiker van m'n accu was.

be small, act BIG

• Dennisdn
Die spiegelknop kun je gewoon altijd op spiegelverwarming laten staan, boven de 5 graden gaan ze vanzelf uit. Bij het ophalen van een nieuwe auto stel ik ze eenmalig af, dan op stand spiegelverwarming en hooguit zit ik er nog een keer aan om spiegels in te klappen in een krappe situatie.

[Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 30-04-2020 09:35]

• yamahabest
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 05-06 22:13
Uiteraard kan dat, maar dan staat de spiegelverwarming toch ook "altijd" aan?
Ik zeg "altijd", want ik weet niet zeker of ze na een tijdje vanzelf uitgaan.

Ik had de edit gemist.

[Voor 9% gewijzigd door yamahabest op 30-04-2020 09:51]

• TranceSetter
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18:36
Dennisdn schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:50:
Die spiegelknop kun je gewoon altijd op spiegelverwarming laten staan, boven de 5 graden gaan ze vanzelf uit. Bij het ophalen van een nieuwe auto stel ik ze eenmalig af, dan op stand spiegelverwarming en hooguit zit ik er nog een keer aan om spiegels in te klappen in een krappe situatie.
Maar dan klapt je rechterbuitenspiegel dus niet naar beneden bij het achteruit rijden. En die optie gebruik ik vaker dan de verwarming, oftewel, hier staat hij altijd op R.

Mijn website
5DII + TS-EF17-200 f/2.8-4 L IS USM II + 2xIII + licht

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

TranceSetter schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:01:
[...]

Maar dan klapt je rechterbuitenspiegel dus niet naar beneden bij het achteruit rijden. En die optie gebruik ik vaker dan de verwarming, oftewel, hier staat hij altijd op R.
Ik heb de knop ook altijd op R staan. Alleen mijn vriendin en dochter vinden het bloedirritant als ze in de auto rijden. Dus..... ik moet die knop regelmatig weer zelf op R zetten. :-(

Me.

• SanderL
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
GerCor schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:05:
[...]

Ik heb de knop ook altijd op R staan. Alleen mijn vriendin en dochter vinden het bloedirritant als ze in de auto rijden. Dus..... ik moet die knop regelmatig weer zelf op R zetten. :-(
Wees blij dat je het kan veranderen met een knop die zeer toegankelijk in de buurt zit. Stel je voor dat die optie ergens diep in een menu'tje was weggestopt..

Ik switch overigens tussen beide wel vaak. Als ik moet parkeren, kan het zijn dat ik 'm in R zet. Maar meestal staat die gewoon op 0 omdat het bloedirritant is als je spiegel naar beneden klapt als je gewoon naar achteren moet rijden. Ik zie graag wat er achter mij gebeurt en 'm laten verwarmen is meestal niet nodig.

Niet pessimistisch, maar realistisch!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

SanderL schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:12:
[...]

Wees blij dat je het kan veranderen met een knop die zeer toegankelijk in de buurt zit. Stel je voor dat die optie ergens diep in een menu'tje was weggestopt..

Ik switch overigens tussen beide wel vaak. Als ik moet parkeren, kan het zijn dat ik 'm in R zet. Maar meestal staat die gewoon op 0 omdat het bloedirritant is als je spiegel naar beneden klapt als je gewoon naar achteren moet rijden. Ik zie graag wat er achter mij gebeurt en 'm laten verwarmen is meestal niet nodig.
R is alleen nuttig als je ergens strak tegenaan wilt parkeren. Ik kijk vaker via de achteruitrijcamera en gewoon over mijn schouder

Me.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Dennisdn schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:50:
Maar dan werkt dippen dus niet zoals hierboven al gemeld.

* MisteRMeesteR switched dus vaak zat tussen verwarming en R waarbij hij in dit seizoen vastgeroest staat op R :P

Nog ff een plaatje omdat de GP van Zandvoort niet door gaat dit weekend, terwijl ik al lang en breed stond te wachten aldaar :'(

www.google.nl

• Dennisdn
MisteRMeesteR schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:08:
[...]

Nog ff een plaatje omdat de GP van Zandvoort niet door gaat dit weekend
Lekker voor ze.
Wij zijn 2x niet door de loting gekomen. Karma. :)

[Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 30-04-2020 13:10]

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Dennisdn schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:09:
[...]

Lekker voor ze.
Wij zijn 2x niet door de loting gekomen. Karma. :)
Vandaar die donkere wolken op de foto natuurlijk :+ :')

www.google.nl

Acties:
  • +5Henk 'm!

• CeesKees
  • Laatst online: 22:55

CeesKees

I rest my Kees

Vandaag bij VAG techniek geweest met m’n polo.

De 1.2tsi is nu voorzien van 130 trappelende paardenvoeten.

Wat een verschil is dat zeg! Vanaf 2.100 toeren merk je echt dat de auto vooruit wil.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 01:21

Illusion

(the art of)

Vorig jaar een Passat 1.6TDI DSG uit 2015 gekocht met nu 180.000 op de teller. Die moet nu voor de apk/beurt.
Normaal zit ik altijd bij een Bosch Car Service. Heeft het nog echte voordelen om voor deze eerste keer naar een VW dealer (A-Point) te gaan? Hoe weet ik bijvoorbeeld of er software updates zijn?

Radio is bijv een Discover media 3Q0035874 met MST2_EU_VW-ZR_P0138T met SW MU 0138

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 29-05 20:11
Illusion schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 17:39:
Vorig jaar een Passat 1.6TDI DSG uit 2015 gekocht met nu 180.000 op de teller. Die moet nu voor de apk/beurt.
Normaal zit ik altijd bij een Bosch Car Service. Heeft het nog echte voordelen om voor deze eerste keer naar een VW dealer (A-Point) te gaan? Hoe weet ik bijvoorbeeld of er software updates zijn?

Radio is bijv een Discover media 3Q0035874 met MST2_EU_VW-ZR_P0138T met SW MU 0138
Voor het werk wat er gedaan wordt zijn ze simpelweg gewoon: heel.erg.duur.

Vind het dan ook verbazend dat sommige het zelfde werk en onderdelen leveren tegen fractie van de prijs van een vw garage of zelfs Bosch dealer....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
CeesKees schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:27:
Vandaag bij VAG techniek geweest met m’n polo.

De 1.2tsi is nu voorzien van 130 trappelende paardenvoeten.

Wat een verschil is dat zeg! Vanaf 2.100 toeren merk je echt dat de auto vooruit wil.
130 Trappelende paardenvoeten = een subtotaal van 32,5 paard (één paard heeft 4 voeten). Waar heb je dat halve paard vandaan gehaald én heb je dan de voorbenen óf de achterbenen gekozen? De achterbenen van een paard zijn meestal sterker dan de voorbenen :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

knip Hoe weet ik bijvoorbeeld of er software updates zijn?
Bij mijn garage wordt de auto verbonden met de server. Dan wordt door het systeem gecontroleerd of er updates zijn. Volgens mij - maar zou daar eens naar moeten informeren - vertellen ze je niet eens dat de software geüpdatet is. Is ook niet zo bij mijn TV, computer of telefoon. Wordt geïnstalleerd, of je het nu wilt of niet.

Me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freakin77
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 05-06 13:07
Wat een knuppels zijn het af en toe ook bij de VW he.

Ik kreeg bij mijn vorige bezoek het advies van de werkplaats medewerkers om een 'einde garantie check' te laten uitvoeren net voordat de garantie van mijn auto afloopt. Dat zouden meer mensen op die manier doen. Klinkt goed natuurlijk dus een prijsopgaaf aangevraagd bij de VW.

Belt een of andere random appelflap me op en zegt dat de afspraak voor onderhoud in de agenda genoteerd is. Ik zeg, onderhoud? Einde garantiecheck graag. Zegt ie: heb je klachten dan? Ik: nee. Hij: nou dan zou ik zo'n check afraden....

Serieus he.. Alsof ik kan zien of er onderliggende 'garantiewaardige' dingen kapot zijn... 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 23:51

Zou beginnen met het vervangen van je unit zodat je Carplay en Android auto hebt :) jouw unit ondersteund alleen Mirrorlink

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 20:03

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Voor VW's vanaf 5 jaar oud hebben ze speciale tarieven. Die vond ik altijd wel gunstig uitvallen, maar die van ons hoefde ook maar eens in de anderhalf jaar. Dat noemen ze Economy Service. Reken daarbij dat je je ANWB van 1xx euro per jaar kunt opzeggen (want mobiliteitsgarantie), en het valt ineens allemaal wel erg mee met die tarieven.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Rainesh schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 21:06:
[...]

Zou beginnen met het vervangen van je unit zodat je Carplay en Android auto hebt :) jouw unit ondersteund alleen Mirrorlink
Goed idee. Maar dat is vast niet gratis.
Enig idee wat Nieuw display + unit in het dashboardkastje kost? Heb nu een dab+ unit, dat wil ik niet kwijt.
BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 21:12:
[...]

Voor VW's vanaf 5 jaar oud hebben ze speciale tarieven. Die vond ik altijd wel gunstig uitvallen, maar die van ons hoefde ook maar eens in de anderhalf jaar. Dat noemen ze Economy Service. Reken daarbij dat je je ANWB van 1xx euro per jaar kunt opzeggen (want mobiliteitsgarantie), en het valt ineens allemaal wel erg mee met die tarieven.
Daar is ie net een jaartje te nieuw voor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rainesh
@Illusion hoeft enkel unit in dashboardkastje te vervangen. Tweedehandse is prima. Wel eentje met DAB+ zoeken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 18:18
Rainesh schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 21:06:
[...]

@Rainesh Is dat ook mogelijk bij de 5G0035846A hardware 041?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 05-06 17:12

Antera

www.lowering.nl/vcds

@Illusion Hier koop je kant en klare units waarbij alles vrijgegeven is:

https://www.apg.org.pl/ of een 2de hands unit die je dan component protectie vrij moeten laten maken enz.

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Antera schreef op zondag 3 mei 2020 @ 19:10:
@Illusion Hier koop je kant en klare units waarbij alles vrijgegeven is:

https://www.apg.org.pl/ of een 2de hands unit die je dan component protectie vrij moeten laten maken enz.
Dat is nog best een dure hobby....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hilco
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 06-06 14:35
Soullancer schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 19:54:
Blijkbaar heeft de dealer bij mij nooit echt geüpdate..

En zoek ik een tussen update voordat ik door kan naar een van de laatste versies bij discover pro mib2

Als iemand weet waar je ze vandaan haalt...tips zijn welkom

[Afbeelding]
Is er iemand die deze updates heeft? Ik heb exact dezelfde versie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Hilco schreef op maandag 4 mei 2020 @ 11:46:
[...]

Dealer?

Me.

• ion
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Even een korte vraag, maar ik kan nergens duidelijkheid vinden. We willen een GTE kopen die 5 jaar oud is en 130.000 gelopen heeft.

De verkoper claimt distributieriem hoeft pas vervangen te worden bij 210.000. Op volkswagen website staat bij 5 jaar, dus hij moet echt vervangen worden.

Wat is nu de waarheid? 5 jaar of 210.000km.

[Voor 12% gewijzigd door ion op 07-05-2020 16:33]

• elcapon
  • Registratie: juli 2017
  • Niet online
ion schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:33:
Even een korte vraag, maar ik kan nergens duidelijkheid vinden. We willen een GTE kopen die 5 jaar oud is en 130.000 gelopen heeft.

De verkoper claimt distributieriem hoeft pas vervangen te worden bij 210.000. Op volkswagen website staat bij 5 jaar, dus hij moet echt vervangen worden.

Wat is nu de waarheid? 5 jaar of 210.000km.
Meestal is het of, of. Dus Of na 5 jaar Of bij 210K KM.

• ion
  • Niet online
elcapon schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:43:
[...]

Meestal is het of, of. Dus Of na 5 jaar Of bij 210K KM.
Ok, de GTE distributieriem moet dus vervangen worden, enig idee hoeveel dat kost bij een GTE?

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 06-06 10:20
ion schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:51:
[...]

Ok, de GTE distributieriem moet dus vervangen worden, enig idee hoeveel dat kost bij een GTE?
Zou zeggen bel de dealer?

Weet namelijk niet of universele dealers uberhaupt onderhoud kunnen doen aan een hybride motor? Of in ieder geval maar heel beperkt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennisdn
ion schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:33:
Ik weet niet of ik een GTE van de eerste generatie als particulier zou kopen. Genoeg drama-verhalen op dit forum voorbij zien komen toendertijd. Nou is het natuurlijk altijd geluk of heel veel pech hebben met een specifieke auto, maar heel veel voordeel heeft het toch niet ten opzichte van een "degelijke" benzine-motor?

[Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 08-05-2020 07:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ion
  • Niet online
Dennisdn schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 07:35:
[...]

Ik weet niet of ik een GTE van de eerste generatie als particulier zou kopen. Genoeg drama-verhalen op dit forum voorbij zien komen toendertijd. Nou is het natuurlijk altijd geluk of heel veel pech hebben met een specifieke auto, maar heel veel voordeel heeft het toch niet ten opzichte van een "degelijke" benzine-motor?
Voor korte afstanden is het ideaal en nog 5 jaar belastingvoordeel.

Volgens mij zijn de kinderziektes wel verholpen ondertussen met updates en terugroepacties.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 06-06 10:20
ion schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:32:
[...]

Voor korte afstanden is het ideaal en nog 5 jaar belastingvoordeel.

Volgens mij zijn de kinderziektes wel verholpen ondertussen met updates en terugroepacties.
Ik zou daar ook niet zo bang voor zijn inderdaad, als zo'n auto het 5 jaar en 100-150k goed heeft gedaan mag ik toch hopen dat alle grote kwaaltjes inmiddels wel opgelost zijn.

Ben wel benieuwd hoe het met onderhoud zit, kan dat met een hybride alleen bij de dealer of kun je zelf ook makkelijk olie etc vervangen? Als ik nu van mijn leaseauto af moest dan ging ik ook per direct kijken naar een mooi GTE/A3 e-tron exemplaar.

Om met korte stukken een beetje uit te komen moet je wel echt continu stekkeren en een fluwelen rechtervoet hebben want die tientallen kilometers die de boordcomputer aangeeft zijn echt in no time 'verdwenen'.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ion
  • Niet online
Scrtz schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:
[...]

Ik zou daar ook niet zo bang voor zijn inderdaad, als zo'n auto het 5 jaar en 100-150k goed heeft gedaan mag ik toch hopen dat alle grote kwaaltjes inmiddels wel opgelost zijn.

Ben wel benieuwd hoe het met onderhoud zit, kan dat met een hybride alleen bij de dealer of kun je zelf ook makkelijk olie etc vervangen? Als ik nu van mijn leaseauto af moest dan ging ik ook per direct kijken naar een mooi GTE/A3 e-tron exemplaar.

Om met korte stukken een beetje uit te komen moet je wel echt continu stekkeren en een fluwelen rechtervoet hebben want die tientallen kilometers die de boordcomputer aangeeft zijn echt in no time 'verdwenen'.
Dat weet ik eerlijk gezegd nog niet, moet ik me nog over inlezen. Zuinig rijden is niet zo moeilijk als je geen haast hebt ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Onderhoudsbeurt kan je net zo doen als je gewend bent. Het is en blijft een motor zoals je in elke auto vind.

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AndRo555
Scrtz schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:
[...]

Er zijn toch bepaalde onderdelen in een GTE waar levensduur niet echt van bekend is omdat ze er gewoon niet lang genoeg zijn. Bij de oudere Toyota Priussen/Prii is het of je batterij stuk gaat, maar wanneer,

Alle problemen aan het begin van de badkuip zijn er inderdaad na 5 jaar en 100k wel uit, de vraag is waar het einde van de badkuip ligt met deze nieuwere techniek. Misschien gaat er zelfs niets stuk in de komende 10 jaar, maar als er iets tuk gaat aan het E deel van de GTE dan zal het waarschijnlijk niet goedkoop zijn.

Ik zou voor een tweedehands GTE gaan als je echt voor techniek/eco/performance kiest, niet omdat je zo goedkoop mogelijk denkt te gaan rijden. Met die laatste insteek pak je beter een instap TSI of TDI Golf 7. Of een eGolf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennisdn
AndRo555 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 22:25:
[...]

Er zijn toch bepaalde onderdelen in een GTE waar levensduur niet echt van bekend Is...
....zou voor een tweedehands GTE gaan als je echt voor techniek/eco/performance kiest, niet omdat je zo goedkoop mogelijk denkt te gaan rijden. Met die laatste insteek pak je beter een instap TSI of TDI Golf 7. Of een eGolf.
Waarom ik zelf als particulier geen GTE zou nemen is vooral die levensduur ja. Nu zijn een “gewone” TSI en een GTE van rond 2015 ongeveer even duur. Uiteraard is de GTE goedkoper in de lasten. Maar weegt dat op tegen een eventuele mindere restwaarde over weer een paar jaar? Volgens mij kan je ze dan aan de straatstenen niet kwijt omdat VW de accu maar tot 150k garandeert én wellicht die koper helemaal geen belastingvoordeel meer heeft....

[Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 10-05-2020 08:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jerrot
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 25-05 10:29
Beste mede Tweakers,

Ik heb een vraag over de VW golf variant 2012 stationmodel met de 1.6 TDI motor.

Wij overwegen om deze auto te kopen, echter is de KM stand van de auto al 206.000 km. Deze auto kunnen wij overnemen voor 3500 euro.

Is het interessant om zo een auto nog te kopen gezien de hoge KM stand, of kunnen we grote problemen verwachten in de eerstvolgende 100.000 km?

Het gepleegde onderhoud aan de auto is:

Onderhoud volgens onderhoudsinterval
Distributieriem recent vervangen
Waterpomp vervangen
Stuurhuis en accu vervangen
Verstuivers allen vervangen

Ik heb gelezen dat vanaf 200.000 km je rekening moet houden met de EGR klep en het roetfilter.

Heeft iemand ervaring met deze auto's met hoge km stand ? Hoor graag jullie ervaringen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rainesh
Hilco schreef op maandag 4 mei 2020 @ 11:46:
[...]

Bouma Autocomfort kan het updaten in jouw regio

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ion
  • Niet online
AndRo555 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 22:25:
[...]

Er zijn toch bepaalde onderdelen in een GTE waar levensduur niet echt van bekend is omdat ze er gewoon niet lang genoeg zijn. Bij de oudere Toyota Priussen/Prii is het of je batterij stuk gaat, maar wanneer,

Alle problemen aan het begin van de badkuip zijn er inderdaad na 5 jaar en 100k wel uit, de vraag is waar het einde van de badkuip ligt met deze nieuwere techniek. Misschien gaat er zelfs niets stuk in de komende 10 jaar, maar als er iets tuk gaat aan het E deel van de GTE dan zal het waarschijnlijk niet goedkoop zijn.

Ik zou voor een tweedehands GTE gaan als je echt voor techniek/eco/performance kiest, niet omdat je zo goedkoop mogelijk denkt te gaan rijden. Met die laatste insteek pak je beter een instap TSI of TDI Golf 7. Of een eGolf.
Een egolf heeft een bereik van niks, dan eerder een benzine auto.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 31-05 16:22
jerrot schreef op zondag 10 mei 2020 @ 21:35:
Beste mede Tweakers,

Ik heb een vraag over de VW golf variant 2012 stationmodel met de 1.6 TDI motor.

Wij overwegen om deze auto te kopen, echter is de KM stand van de auto al 206.000 km. Deze auto kunnen wij overnemen voor 3500 euro.

Is het interessant om zo een auto nog te kopen gezien de hoge KM stand, of kunnen we grote problemen verwachten in de eerstvolgende 100.000 km?

Waterpomp vervangen

Ik heb gelezen dat vanaf 200.000 km je rekening moet houden met de EGR klep en het roetfilter.

Heeft iemand ervaring met deze auto's met hoge km stand ? Hoor graag jullie ervaringen.

Alvast bedankt
Twee jaar geleden heb ik mijn 2010 Golf Variant 1.6 TDI DSG verkocht met ong. 200.000 km. Overgelaten bij aankoop nieuwe Golf Variant voor ong. €6500.

Ik keek toen aan tegen distributieriem+waterpomp, remschijven voor + DSG koppelingenset. Batterij was al vervangen. Ik had net 6 maand tevoren de sjoemelupdate laten uitvoeren, vrijwel meteen gevolgd door defecte EGR+koeler (was al vervangen bij 100.000 km). Nooit last gehad van injectoren.

Interieur, elektro, GPS, ... waren allemaal nog tiptop, maar een aantal kleine zaken (silent blocks motor en ophanging, rubbers deuren, scharnieren, ...) hebben dan al zowat hun nuttige leven gehad. Uitlaat en kat zijn uit RVS en leken nog als nieuw.

Kleine lakputjes (steenslag), waas onder clearcoat van de velgen, ... vind ik normaal na die leeftijd. Lak van de Golf 2010 lijkt mij zelfs sterker dan de Golf 2017.

Rij nu met CNG/benzine en in vergelijking is de TDI, zelfs de CR, redelijk agrarisch :) . Al bij al een fijne wagen, uitgezonderd de EGR kan ik er geen kwaad woord over kwijt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 03-06 09:54
jerrot schreef op zondag 10 mei 2020 @ 21:35:
Beste mede Tweakers,

Waterpomp vervangen

Alvast bedankt
Ik heb dezelfde motor en zit inmiddels op 280.000 km, met normaal onderhoud en uiteraard het uitblijven van pech moet het geen probleem zijn.

Moet er wel bij zeggen dat ik sinds ik deze kocht (op 140.000km) ik eigenlijk uitsluitend lange ritten heb gereden, in het weekend pakken we de fiets of de andere (benzine) auto.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HipHaan
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 17:49
Rij zelf een VW Golf uit 2013 met een 1.4 TSI. Niet helemaal vergelijkbaar, maar toch. Zit inmiddels op de 320.000 km en nog nooit echt dure reparaties gehad. Wel <1000 euro af en toe bij de standaard grote beurten om de 30.000 km, maar dat is het dan ook.
Met een TDI zou je wat dat betreft de 400.000 km kunnen halen zonder al te grote problemen als je je netjes aan de onderhoudsinterval houdt. Al kan je natuurlijk ook de pech hebben dat je na 10.000 km al flinke rekeningen krijgt..

• JohnDoe77
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 20:11
Hallo!

Wij willen een nieuwe Golf VIII 1.5 eTSI kopen. Er staan een aantal interessante “1st edition” uitvoeringen te koop, maar ik kom er niet makkelijk achter wat nu het voordeel van dit actiemodel is tov zelf samenstellen? Als ik grofweg dezelfde opties aanklik in e configurator kom ik op ca € 43.500 en dat is ook ongeveer de prijs van deze editions. Iemand idee wat het voordeel is, wat er precies op zit?

• Dennisdn
JohnDoe77 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:28:
Hallo!

Wij willen een nieuwe Golf VIII 1.5 eTSI kopen. Er staan een aantal interessante “1st edition” uitvoeringen te koop, maar ik kom er niet makkelijk achter wat nu het voordeel van dit actiemodel is tov zelf samenstellen? Als ik grofweg dezelfde opties aanklik in e configurator kom ik op ca € 43.500 en dat is ook ongeveer de prijs van deze editions. Iemand idee wat het voordeel is, wat er precies op zit?
Ik denk de levertijd. De First Editions zullen ze wel stevig op voorraad hebben gezet voor een snelle introductie op de weg en leuk voor in de showroom. Zelf samenstellen ben je een week of 8 tot een half jaar verder voor je hem hebt. Soms zie je zelfs dat de eerste auto's van een nieuw model die direct leverbaar zijn een paar duizend duurder zijn dan de levertijd moeten afwachten.

[Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 13-05-2020 11:07]

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

JohnDoe77 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:28:
Hallo!

Deze zijn bij alle dealers weg gezet met de standaard opties en veel meer verschil zit er mijn inziens niet in.

Is om de klanten te laten zien wat je kopen kan.

Simpel gezegd eerstw oplage of er nog meer gaat veranderen geen idee. Kan de dealer je zelf er niks over vertellen?

• JohnDoe77
Antera schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:38:
[...]

Deze zijn bij alle dealers weg gezet met de standaard opties en veel meer verschil zit er mijn inziens niet in.

Is om de klanten te laten zien wat je kopen kan.

Simpel gezegd eerstw oplage of er nog meer gaat veranderen geen idee. Kan de dealer je zelf er niks over vertellen?
Uiteindelijk wel, maar inderdaad zijn het geen pakketten waar je veel voordeel op hebt. En we kunnen wachten, vind het R-line pakket ook interessant klinken. Zou ergens in juli moeten komen en maakt de auto een stuk stoerder. Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Mijn keus zou ook zijn wachten en het mooiere r-line pakket nemen

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 00:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

R line is meestal meest uiterlijke opsmuk, mogelijk andere stoelen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Netoj
  • Niet online
Ben van plan om een GTE aan te schaffen bwj 2015. Zijn dit degelijke bakken of verbruiken ze ontzetten veel vanwege het feit dat er een dikke accu aan hangt voor het hybdride gedeelte?

• JohnDoe77
Antera schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 07:14:
Mijn keus zou ook zijn wachten en het mooiere r-line pakket nemen
Dank voor je reactie! Wat ik online zie aan plaatjes ziet het er goed uit. Anders is de Golf een beetje te standaard. Ben wel erg benieuwd naar de meerprijs en samenstelling van het pakket. Zal dit een r-line worden die je toevoegt aan bijvoorbeeld de Style uitvoering waardoor je alleen exterieur en interieur pakket toevoegt die sportief zijn?

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

R-Line is een optie maar de dealer kunnen je daar het beste over informeren

• Vissa66
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 02:03
JohnDoe77 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:10:
[...]

Dank voor je reactie! Wat ik online zie aan plaatjes ziet het er goed uit. Anders is de Golf een beetje te standaard. Ben wel erg benieuwd naar de meerprijs en samenstelling van het pakket. Zal dit een r-line worden die je toevoegt aan bijvoorbeeld de Style uitvoering waardoor je alleen exterieur en interieur pakket toevoegt die sportief zijn?
R-line zal een compleet andere uitvoering zijn als de Style. R-line wordt echt een heel stuk dikker, Style vind ik een beetje magertjes. Zoals je zelf al zegt, een standaard Golfje. :)

• roland kroes
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18:02
De R-line maakte mijn T-roc ook een stuk sportiever. De "sport" stoelen horen toch standaard bij R-line?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

JohnDoe77 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:10:
[...]

Kijk even op de Duitse site van Volkswagen.

Me.

• Dennisdn
roland kroes schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:45:
De R-line maakte mijn T-roc ook een stuk sportiever. De "sport" stoelen horen toch standaard bij R-line?
Heel verschillend. Het complete R-Line is een combinatie van 2 opties: R-Line-interieur en R-Line-Exterieur. Je kan ze ook los nemen. En soms zitten weer gedeeltes ervan in een Business R-Line of andere aanbiedingen.

• roland kroes
Ah ok. De enige reden dat ik de R-line nam, was door die witte biezen op de gewone sportstoelen :r

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Netoj schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:30:
Ben van plan om een GTE aan te schaffen bwj 2015. Zijn dit degelijke bakken of verbruiken ze ontzetten veel vanwege het feit dat er een dikke accu aan hangt voor het hybdride gedeelte?
Ik heb een GTE uit 2016 gehad. Reed verder goed, ongeveer 1 op 15.
Accu is wel snel leeg. Gaat ongeveer 40a50 km op alleen stroom zegt ie, maar na paar km rijden loopt dat al snel terug.
Had hem eigenlijk altijd op de GTE stand staan.
Voor veel korte stukjes met opladen wel handig. Voor veel gebruik is een normale golf denk ik interessante.r

Growatt 6000TL3-S 6615WP(21x315) ZZW(212graden)35helling

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Netoj
  • Niet online
Viper® schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 21:05:
[...]

Ik heb een GTE uit 2016 gehad. Reed verder goed, ongeveer 1 op 15.
Accu is wel snel leeg. Gaat ongeveer 40a50 km op alleen stroom zegt ie, maar na paar km rijden loopt dat al snel terug.
Had hem eigenlijk altijd op de GTE stand staan.
Voor veel korte stukjes met opladen wel handig. Voor veel gebruik is een normale golf denk ik interessante.r
Thanks voor je ervaring, ik ga denk ik idd voor een benzine 1.4 _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:05
Tja, dan is het crisis, dan is het maar 100 karren, en ook nog eens rustige wegen. Afgelopen tijd op één tank 2 tamelijk lange ritten gemaakt, totaal 700+km. Golfje gedroeg zich als een engeltje. Zo zuinig heb ik nog nooit gereden denk ik, laat staan met een benzineauto :)

Hier staat tekst

• JohnDoe77
GerCor schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:47:
[...]

Kijk even op de Duitse site van Volkswagen.
Bedankt, ga ik zeker doen! Productie start week 30 dus over een week of zes wel bestelbaar denk ik!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Netoj schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:30:
Vele GTE kunnen bij 4 tot 5 jaar een enorme kostenpost zijn, voorbeelden zijn de benzinemotor die kapot is doordat er plotseling geen olie in zit, versnellingsbak moet gerepareerd worden, accupakket etc. Dit hoorde ik via via een krijg regelmatig foto's binnen, ook van het schuifdak dat stuk gaat, want dat is een standaard probleem.
Zo heeft de GTE nog meer vervelende eigenschappen, vochtprobleem is een producteigenschap en wordt niet gerepareerd, de airco(pomp) gaat nooit helemaal uit en blijft op 2% draaien en er schijnen nog meer rare dingen in de GTE te zitten. Is de GTE 4 jaar of ouder en geen garantie, laat de auto maar staan want de versnellingsbak schijnt al € 11k te kosten.

Zuinig is de auto redelijk, hoewel de 1.0 TSI veel zuiniger is. Door het elektrisch rij je weer zuinig.
Ik had een spoed naar ziekenhuis en als je dan een sprint in GTE modus richting 180 km/h trekt binnen 2 tot 3 km afstand, dan voel je wel hoe snel de auto is. Maar als je dan daarna moet afremmen, dan voel je meteen het gewicht van de auto.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ion
  • Niet online
itsalex schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 02:04:
[...]

Vele GTE kunnen bij 4 tot 5 jaar een enorme kostenpost zijn, voorbeelden zijn de benzinemotor die kapot is doordat er plotseling geen olie in zit, versnellingsbak moet gerepareerd worden, accupakket etc. Dit hoorde ik via via een krijg regelmatig foto's binnen, ook van het schuifdak dat stuk gaat, want dat is een standaard probleem.
Zo heeft de GTE nog meer vervelende eigenschappen, vochtprobleem is een producteigenschap en wordt niet gerepareerd, de airco(pomp) gaat nooit helemaal uit en blijft op 2% draaien en er schijnen nog meer rare dingen in de GTE te zitten. Is de GTE 4 jaar of ouder en geen garantie, laat de auto maar staan want de versnellingsbak schijnt al € 11k te kosten.

Zuinig is de auto redelijk, hoewel de 1.0 TSI veel zuiniger is. Door het elektrisch rij je weer zuinig.
Ik had een spoed naar ziekenhuis en als je dan een sprint in GTE modus richting 180 km/h trekt binnen 2 tot 3 km afstand, dan voel je wel hoe snel de auto is. Maar als je dan daarna moet afremmen, dan voel je meteen het gewicht van de auto.
En wij hebben net een 5 jaar oude GTE aangeschaft. :+ klinkt goed

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:48
[...]

Nogal ongenuanceerd verhaal, maar 1 punt wil ik even op inhaken.

Wij hebben een Golf 1.2 uit 2014 en de auto ruikt altijd een beetje muf.
Al terug naar de garage gegaan, die hebben de rubbers rond de speakers in de achterdeuren vervangen. Schijnt steeds meer voor te komen (oude materiaal vergaat gewoon).
Er zat volgens hun geen vocht onder de vloerbekleding en dus zou het nu opgelost moeten zijn.
Daarbij hebben ze hem helemaal gereinigd en een nacht een ozon apparaat erin gehad.
Maar de lucht blijft Enigszins... nu rijden we in deze tijden er vrijwel niet mee en dus ververst de lucht misschien gewoon niet snel genoeg, maar ik was benieuwd of iemand hier ook ervaring mee heeft.

Is er een goede oplossing voor?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GeeMoney
Smobbo schreef op zondag 17 mei 2020 @ 07:52:
[...]

Nogal ongenuanceerd verhaal, maar 1 punt wil ik even op inhaken.

Wij hebben een Golf 1.2 uit 2014 en de auto ruikt altijd een beetje muf.
Al terug naar de garage gegaan, die hebben de rubbers rond de speakers in de achterdeuren vervangen. Schijnt steeds meer voor te komen (oude materiaal vergaat gewoon).
Er zat volgens hun geen vocht onder de vloerbekleding en dus zou het nu opgelost moeten zijn.
Daarbij hebben ze hem helemaal gereinigd en een nacht een ozon apparaat erin gehad.
Maar de lucht blijft Enigszins... nu rijden we in deze tijden er vrijwel niet mee en dus ververst de lucht misschien gewoon niet snel genoeg, maar ik was benieuwd of iemand hier ook ervaring mee heeft.

Is er een goede oplossing voor?
Ik kreeg als tip eens:
Een schotel/bakje te vullen met spiritus en met een halve citroen voorin de auto te zetten en eentje met de andere helft van de citroen achterin de auto te zetten en gewoon zijn werk te laten doen een paar dagen.

En heb je de airco al eens laten reinigen?
Trouwens mocht je door de wasstraat gaan met de auto ook nooit de onderkant mee laten nemen door het programma.
Ik heb ook al bij 2 verschillende auto’s gehad dat er daardoor toch vocht op plekken komt die erg slecht drogen en dan beginnen te ruiken.

[Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 17-05-2020 08:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:48
GeeMoney schreef op zondag 17 mei 2020 @ 08:07:
[...]

Ik kreeg als tip eens:
Een schotel/bakje te vullen met spiritus en met een halve citroen voorin de auto te zetten en eentje met de andere helft van de citroen achterin de auto te zetten en gewoon zijn werk te laten doen een paar dagen.

Trouwens mocht je door de wasstraat gaan met de auto ook nooit de onderkant mee laten nemen door het programma.
Ik heb ook al bij 2 verschillende auto’s gehad dat er daardoor toch vocht op plekken komt die erg slecht drogen en dan beginnen te ruiken.
We hebben er ook al eens een nachtje azijn in gezet. Maar zo’n ozon apparaat zou nog beter moeten werken.
De airco is al opnieuw gevuld, maar is reinigen dan nog weer wat anders?

Ik was de auto met de hand :) (y)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

GeeMoney schreef op zondag 17 mei 2020 @ 08:07:
[...]

Ik kreeg als tip eens:

Doet me denken aan Klazien uit Zalk. Om van de verflucht af te komen: een bak met geschilde uien. Ja, dan stinkt alles naar uien. :?

Wat heeft een schoteltje spiritus en een halve citroen nou voor zin? Kun je er net zo goed een luchtverfrisser inhangen. Ruikt een stuk beter.

Me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GeeMoney
GerCor schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:46:
[...]

Doet me denken aan Klazien uit Zalk. Om van de verflucht af te komen: een bak met geschilde uien. Ja, dan stinkt alles naar uien. :?

Wat heeft een schoteltje spiritus en een halve citroen nou voor zin? Kun je er net zo goed een luchtverfrisser inhangen. Ruikt een stuk beter.
Het is een truuk wat ook door leasemaatschappijen gebruikt wordt als ze auto’s innemen waarin gerookt is. De citroen en spiritus onttrekken de vieze luchtjes ofzoiets.

Je hoeft het niet te doen hé :p een citroen kost je 20 cent en spiritus een euro.

Die geur dingetjes maskeren alleen en nemen niets weg.

[Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 17-05-2020 11:29]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 00:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of gewoon een eierdopje koffieprut een dag en nacht laten staan. Werkt perfect, stinkt niet naar ui of citroen :+
Ook uitstekend geschikt bij nare luchtjes in de koelkast trouwens :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• roland kroes
Ik bespeur een nieuw forum item opkomen :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisdn
Deze werken ook goed, al vind ik dat een professionele ozon-machine het beste resultaat geeft.
Als stevige in-de-auto-roker (met raam en dak open), doe ik altijd 1x per jaar zo'n bus en einde leasecontract een keer professioneel. https://www.amazon.com/Me...-Eliminator/dp/B00G49DVGG

[Voor 28% gewijzigd door Dennisdn op 18-05-2020 08:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 23:03

Ik heb een 2015 Golf GTE gehad, maar ik herken dit. Geweldige auto, mooi afgewerkt, rijdt heerlijk, maar ik geloof dat hij 6x bij de garage heeft gestaan vanwege een defect. Is natuurlijk allemaal onder garantie/voor de lease maatschappij, maar niet leuk voor de volgende koper. Accu's en versnellingsback zijn vervangen, het open dak gebruikte ik eigenlijk nooit maar voelde ook kwetsbaar.

SW-0040-8191-9064

Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True