Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19:23
Scrtz schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 08:20:
[...]

Mijn Volkswagen kan dat niet want die leest alleen maar data uit je auto, staat niet in verbinding met je infotainment/navigatie of überhaupt ook maar iets van je auto.
Overigens kwam ik dit tegen afgelopen week. Volgens mij kennen we dit in Nederland nog niet. In het buitenland verkoopt VW (sinds kort?) een WeConnect CANBUS-plug om auto's van vóór de CarNet-tijd nu alsnog van We-Connect te voorzien.

https://www.volkswagen.ie...8a19badf2812330ab55646190

Dennisdn wijzigde deze reactie 20-12-2019 13:20 (3%)

• ReneLou
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 08:05
Ja , ik had het ook al gezien - wie weet werkt dit wel , ipv We-Connect wat het nog steeds. niet doet.

Waar ik wel achter ben is dat mijn VIN niet te doen is , pak ik een willekeurige VW Passat 2015 VIN dan kom ik al verder ?! Geeft dan aan dat de contract proef periode van 90 dagen is afgelopen.

Wachten op VW dan maar weer - nog geen antwoord - en weer 6 dagen verder. ;w

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19:23
ReneLou schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 14:26:
Ja , ik had het ook al gezien - wie weet werkt dit wel , ipv We-Connect wat het nog steeds. niet doet.
Ik kan mij voorstellen dat je aan zo'n losse module ook niet veel hebt. Technisch gezien kan hij volgens mij hooguit de boordcomputergegevens uitlezen. Geloof nooit dat dat dingetje de verkeersinformatie enzo in de auto op het scherm kan toveren.

Hoop dat het met het VIN-nummer nog goed gaat komen. Maar ben bang dat er niet heel erg veel mensen daar op de helpdesk zitten die van wanten weten. Want die afdeling zal al wel weer gesplitst zijn en de aller beste zijn alweer door en bezig met de nieuwe systemen uit de Golf8 en ID3. Je kunt het ook wel merken dat áls er iets is met WeConnect, het altijd een paar dagen (of langer) duurt voor ze de boel weer op gang hebben.

En ze hebben nog wat problemen met de nieuwe systemen, toevallig nieuws gisteravond hier op Tweak.
nieuws: 'Volkswagen heeft grote problemen met software van elektrische ID.3-a...

Dennisdn wijzigde deze reactie 21-12-2019 08:43 (17%)

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 19:16

GerCor

Zonder dalen geen pieken

De problemen met de software van de ID-3 waren al bekend, vreemd dat men dat nu ineens is vergeten. Het ging om de software die de auto moet verbinden met servers. En dan is het ook wel weer logisch dat de auto's handmatig moeten worden bijgewerkt.

Me.

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Grrr…. Ik dácht even snel op de site van VW onder 't kopje 'handleidingen' te kunnen kijken om daar te onderzoeken waar een bepaald knopje in m'n auto voor is maar: VW heeft op de site alleen de handleidingen tót 26 November 2018 staan (én alleen te doorzoeken op kenteken).. M'n nieuwe MY2020 Tiguan heeft een knopje 'Rest' op het bedieningspaneel van de Climatronic zitten waar verder geen lampje in zit en waarvan ik dus ook niet zie of de functie aan dan wel uit staat… Knopje zit op de plaats waar in m'n Golf VII het knopje 'Off' zat én wat ik nooit gebruikte. Ook als ik de knop 'Menu' indruk, zodat ik de instellingen van de climatronic op het navigatiescherm te zien krijg veranderd er niets… Zou ik nou dan toch het boekje er bij moeten gaan pakken :o

Blijkt toch wel een handig knopje voor in de winter te zijn 8) ….. VW Rest Button

Én er zit dus wél een lampje in 't knopje maar dat gaat alléén branden als je dat knopje indrukt terwijl je de motor net uitgezet hebt en dus die 'restwarmte' functie gaat gebruiken…. Dát verklaart dus dat 'gezoem' vanonder de motorkap toen ik dat ding laatst een keer indrukte :*)

Will_M wijzigde deze reactie 21-12-2019 14:52 (33%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die site met handleidingen is gewoon compleet ruk. Totaal unreponsive op iets anders dan een desktop met IE, en zelfs daar draait het traag.
Zal best handig in de werkplaats of op kantoor zijn, maar als ik als berijder iets in de auto wil weten zit ik meestal op mijn telefoon ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
The Eagle schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 10:37:
Die site met handleidingen is gewoon compleet ruk. Totaal unreponsive op iets anders dan een desktop met IE, en zelfs daar draait het traag.
Zal best handig in de werkplaats of op kantoor zijn, maar als ik als berijder iets in de auto wil weten zit ik meestal op mijn telefoon ;)
Aghja, 't is AL-TIJD wel iets met dat spul. In de BMW welke ik onlangs, sinds een paar maanden, in bezit gehad heb zat de handleiding, heel slim, verwerkt in 't navigatie / iDrive systeem maar dát wat je 'snel' wilde weten stond er meestal weer Pre-Cies niet in en tijdens 't rijden iets proberen op te zoeken ging niet (opzoeken ging wél maar áls je dan eindelijk eens iets gevonden had dan kwam de melding dat je dat niet mocht lezen als de auto niet 100% stil stond 8)7 Alsof dat dat opzoeken middels het omslachtige iDrive gebeuren niet véél gevaarlijker is om tijdens 't rijden uit te voeren) :D

• ReneLou
wimmel_1 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 10:33:
Grrr…. Ik dácht even snel op de site van VW onder 't kopje 'handleidingen' te kunnen kijken om daar te onderzoeken waar een bepaald knopje in m'n auto voor is maar: VW heeft op de site alleen de handleidingen tót 26 November 2018 staan (én alleen te doorzoeken op kenteken).. M'n nieuwe MY2020 Tiguan heeft een knopje 'Rest' op het bedieningspaneel van de Climatronic zitten
Ik heb het ook op mijn 2015 Passat ( instructie boekje nagelezen ) en ik heb voor het goede zowel het instructie boekje van de Wagen en Discover Media gedownload als PDF - dus altijd bij de hand.

Trouwens vandaag mijn Discover Media scherm vervangen voor de nieuwere 8" versie compleet met ombouw.

ReneLou wijzigde deze reactie 21-12-2019 19:51 (12%)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Doe je nétjes, @ReneLou _/-\o_ d:)b

• ReneLou
20 minuutjes werk - plug en play. De ombouw heb ik na de foto nog even los gehaald en zit nu een stuk beter. Tevens nieuwe zomer wielen erbij 19" Chemmai velgen met P Zero banden ( seal inside ). Origineel een Arteon vlag maar ik vind ze zo fraai in antraciet/grijs metallic.

• Illusion
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18:41

Illusion

(the art of)

ReneLou schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 19:48:
[...]

Ik heb het ook op mijn 2015 Passat ( instructie boekje nagelezen ) en ik heb voor het goede zowel het instructie boekje van de Wagen en Discover Media gedownload als PDF - dus altijd bij de hand.

Trouwens vandaag mijn Discover Media scherm vervangen voor de nieuwere 8" versie compleet met ombouw.
[Afbeelding]
Is het nu nog steeds een discover media, of heb je de computer in het dashboardkastje ook vervangen? Wat kost zoiets?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• ReneLou
Illusion schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 20:22:
[...]

Is het nu nog steeds een discover media, of heb je de computer in het dashboardkastje ook vervangen? Wat kost zoiets?
Alleen het scherm vervangen, en het blijft dus een Discover Media. Kosten ca 200-300 Euro afhankelijk wat je kan vinden on-line. De aluminium kleur ombouw vinden is het moeilijkste, zwart is er volop te krijgen - ook via Ali express en in redelijk goede kwaliteit. Ik heb m'n scherm nieuw gekocht, ook omdat er wel veel 2e hands schermen zijn met pixel faillures.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

ReneLou schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 20:41:
[...]

Alleen het scherm vervangen, en het blijft dus een Discover Media. Kosten ca 200-300 Euro afhankelijk wat je kan vinden on-line. De aluminium kleur ombouw vinden is het moeilijkste, zwart is er volop te krijgen - ook via Ali express en in redelijk goede kwaliteit. Ik heb m'n scherm nieuw gekocht, ook omdat er wel veel 2e hands schermen zijn met pixel faillures.
Is alleen voor 2015 en verder, als ik het goed heb.

Me.

• mb1
  • Registratie: september 2011
  • Nu online
@ReneLou Heb je dan ook gelijk carplay en past dit ook voor de golf VII?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

mb1 schreef op zondag 22 december 2019 @ 09:02:

GerCor wijzigde deze reactie 22-12-2019 09:25 (13%)

Me.

• ReneLou
mb1 schreef op zondag 22 december 2019 @ 09:02:
@mb1 zoals @GerCor als mooi heeft uitgelegd ... Ik heb nu nog geen CarPlay - die codes moeten vrij gegeven worden door VW zelf. Voor wat betreft passing in een Golf VII - ik denk het wel als je nu een Discover Media hebt. Anders even navragen bij de verkopende adressen, want ik weet er te weinig van ( zeker andere VW types ) om een deskundig oordeel te vellen.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

ReneLou schreef op zondag 22 december 2019 @ 09:31:
[...]

@mb1 zoals @GerCor als mooi heeft uitgelegd ... Ik heb nu nog geen CarPlay - die codes moeten vrij gegeven worden door VW zelf. Voor wat betreft passing in een Golf VII - ik denk het wel als je nu een Discover Media hebt. Anders even navragen bij de verkopende adressen, want ik weet er te weinig van ( zeker andere VW types ) om een deskundig oordeel te vellen.
@Vissa66 heeft een Golf 7 GTI en heeft ook dat nieuwe scherm geïnstalleerd. Maar je kunt het zo gek maken als je wilt.

GerCor wijzigde deze reactie 22-12-2019 10:07 (13%)

Me.

• ReneLou
@GerCor , misschien weet jij het wel... past de Virtual Cockpit in elke auto of zijn er aanpassingen voor nodig. Ik zie er regelmatig verschijnen ( erg mooi zoals bovenstaande ). Km stand invoeren gaat via VCDS ?

ReneLou wijzigde deze reactie 22-12-2019 10:51 (32%)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

ReneLou schreef op zondag 22 december 2019 @ 10:49:
@GerCor , misschien weet jij het wel... past de Virtual Cockpit in elke auto of zijn er aanpassingen voor nodig. Ik zie er regelmatig verschijnen ( erg mooi zoals bovenstaande ). Km stand invoeren gaat via VCDS ?
Ik heb ook een filmpje gezien van een Golf 7 uit 2014 met AID en MIB2.5 (dat nieuwe scherm dus). Zullen wel allemaal standaard maten zijn. Maar rommelen met aantal kilometers is natuurlijk verboden. Geen idee welk systeem in de auto het aantal gereden kilometers vastlegt.

Dat weten @Antera en @Rainesh vast wel.

Me.

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:30
ReneLou schreef op zondag 22 december 2019 @ 10:49:
Soms aanpassingen nodig. Je hebt een MIB2 unit nodig en voor km stand aanpassing moet je een gloednieuwe klok hebben.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• ReneLou
@Rainesh bedankt voor het heldere antwoord. Vlgs. mij heb ik een MIB2 ? Leuk al die afkortingen maar heeft een Passat 2015 MIB2 ?

• Rainesh
ReneLou schreef op zondag 22 december 2019 @ 11:22:
@Rainesh bedankt voor het heldere antwoord. Vlgs. mij heb ik een MIB2 ? Leuk al die afkortingen maar heeft een Passat 2015 MIB2 ?
als je carplay hebt, dan ja.

• ReneLou
Nope, geen Apple CarPlay .. helaas dus. Ik heb ook even gekeken naar de SWaP en FEC codes maar die heb ik niet eens staan in het rijtje. Alleen software update en HMI versions - voor de rest niets.

ReneLou wijzigde deze reactie 22-12-2019 11:30 (66%)

• Rainesh
ReneLou schreef op zondag 22 december 2019 @ 11:28:
Nope, geen Apple CarPlay .. helaas dus. Ik heb ook even gekeken naar de SWaP en FEC codes maar die heb ik niet eens staan in het rijtje. Alleen software update en HMI versions - voor de rest niets.
Wel mogelijkheid om Carplay te laten activeren? Dacht dat de 2015 passat wel mib2 is. Kijk eens in systeeminformatie of je onderdeelnummer met 3Q begint.

• Netoj
  • Registratie: november 2014
  • Niet online
Vraagje, van welk bouwjaar op een golf 7 is carplay & androidauto beschikbaar? is dit vanaf 2015 of echt alleen vanaf 2016 en > ?

• Rainesh
Netoj schreef op zondag 22 december 2019 @ 11:35:
Vraagje, van welk bouwjaar op een golf 7 is carplay & androidauto beschikbaar? is dit vanaf 2015 of echt alleen vanaf 2016 en > ?
Dacht vanaf modeljaar 2015. Als de units met 3Q beginnen dan heb je de nieuwere mib2 units.

• Netoj
  • Registratie: november 2014
  • Niet online
Rainesh schreef op zondag 22 december 2019 @ 11:42:
[...]

Dacht vanaf modeljaar 2015. Als de units met 3Q beginnen dan heb je de nieuwere mib2 units.
Duidelijk, bedankt! :)

• upje
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 19:08
2015 inderdaad. Mijn Golf 7 is van mei 2015 en dat was de eerste Golf met Carplay/Android Auto voor mijn dealer. Ze hadden geen idee hoe het werkte ;).

• Furr_xL
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 14:30

Furr_xL

Get mad, then get over it.

@golf7 2013-2014 1.4 TSI rijders - hoe is jullie olieverbruik?

Ik kom van een 2008 TSI af waar ik tussen onderhoud nooit olie hoefde bij te vullen, en nu na 4-5k kilometer olie moet bijvullen. Hoe is dit bij jullie?

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Furr_xL schreef op zondag 22 december 2019 @ 17:10:
@golf7 2013-2014 1.4 TSI rijders - hoe is jullie olieverbruik?

Ik kom van een 2008 TSI af waar ik tussen onderhoud nooit olie hoefde bij te vullen, en nu na 4-5k kilometer olie moet bijvullen. Hoe is dit bij jullie?
In de 2 jaar dat ik de Golf 7 heb, 1 x een halve liter olie moeten bijvullen. Ondertussen 40k km gereden en al anderhalf jaar niets bij hoeven vullen.

Me.

• mb1
  • Registratie: september 2011
  • Nu online
tussen de beurten door (30.000km) moet er een litertje bij.

• nepkenny
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 17-02 17:56
Werkt DiscoverCare bij jullie nog? Ik krijg meteen bij het opstarten de melding:

Connection not possible

A connection to the update server is currently impossible. Please check your internet connectivity.

--
Ik wil graag het infotainmentsysteem updaten maar volgens mij kan dat alleen via DiscoverCare.

De link op de VW site naar DiscoverCare geeft ook een 504 error: https://www.volkswagen.com/discovercare

• _Mitchie_
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 27-02 18:27
Probeer deze link eens want die gebruik ik altijd :
https://webspecial.volksw...downloads/maps-download#/

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Een Tiguan is dus ook gewoon goed als vrachtwagen te gebruiken… Z'n eigen 255/40R20 zomerwielen (Suzaka Black) passen precies achterin het kofferbak :p

Deze winter maar eens kijken of ik er misschien nog een witte 'rimstriping' op ga zetten 8)

Will_M wijzigde deze reactie 23-12-2019 19:51 (13%)

• ReneLou
Fraaie wielen, kunne gij fier op zijn @wimmel_1

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
ReneLou schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:50:
Fraaie wielen, kunne gij fier op zijn @wimmel_1
Beetje zonde om hier sneeuwkettingen overheen te prutsen (als dat moet). Sowieso geen winterbanden op deze wielen…

Sneeuwkettingen mogen mooi op de 215/65R17 Montana wielen / All-Seasons welke er nu onder liggen :*)

• ReneLou
wimmel_1 schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:58:
[...]

Beetje zonde om hier sneeuwkettingen overheen te prutsen (als dat moet). Sowieso geen winterbanden op deze wielen…

Sneeuwkettingen mogen mooi op de 215/65R17 Montana wielen / All-Seasons welke er nu onder liggen :*)
Zeker zonde voor sneeuwkettingen !! Daarom koop ik voor de auto ook de " Michelin easy Grip Evolution " Zelf heb ik heb de Verona 19" er onder liggen voor de winter -> In de zomer gaat er een set Chemmai 19" onder.

ReneLou wijzigde deze reactie 23-12-2019 18:00 (9%)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@ReneLou Ook érg mooie wielen!! Lijken wel wat op de Interlagos wielen welke ik destijds onder m'n Scirocco had liggen (y)

M'n Scirocco stond in de winter altijd op 235/45R17 met Donnington velgen.

Will_M wijzigde deze reactie 23-12-2019 18:27 (27%)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

wimmel_1 schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:48:
Een Tiguan is dus ook gewoon goed als vrachtwagen te gebruiken… Z'n eigen 255/40R20 zomerwielen (Suzaka Black) passen precies achterin het kofferbak :p

[Afbeelding: 20" Suzaka Black (Tiguan)]

Deze winter maar eens kijken of ik er misschien nog een witte 'rimstriping' op ga zetten 8)
Goh, ik keek net naar buiten: het is zomer, monteren die wielen.

ps. je had gelezen dat ik dynamische naafkappen heb hè?. Te bestellen bij de VW dealer. TIP van de week. :9

Me.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
GerCor schreef op maandag 23 december 2019 @ 22:53:
[...]

Goh, ik keek net naar buiten: het is zomer, monteren die wielen.

ps. je had gelezen dat ik dynamische naafkappen heb hè?. Te bestellen bij de VW dealer. TIP van de week. :9
Wordt 't dan niet een béétje te veel They see me rolil'n' ? :P

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

wimmel_1 schreef op maandag 23 december 2019 @ 23:55:
[...]

Wordt 't dan niet een béétje te veel They see me rolil'n' ? :P
Nee man, subtiel. Zijn details maar als het logo niet uitgelijnd is met het ventiel vind ik het al jammer (dat is netjes voor: compleet RUK). Nu staan de logo's altijd goed. Weliswaar niet uitgelijnd met het ventiel maar wel allemaal altijd horizontaal.

GerCor wijzigde deze reactie 24-12-2019 09:31 (32%)

Me.

• ReneLou
Rainesh schreef op zondag 22 december 2019 @ 11:35:
[...]

Wel mogelijkheid om Carplay te laten activeren? Dacht dat de 2015 passat wel mib2 is. Kijk eens in systeeminformatie of je onderdeelnummer met 3Q begint.
Vraag voor @Rainesh , is dit nu MIB2 of niet ? Ik dacht n.l. dat deze pas vanaf wk 22 van 2015 geleverd werden. Mijn auto is van Jan. 2015 maar als ik in mijn optie lijst kijk zie ik wel Facelift week 45

• Rainesh
ReneLou schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 21:59:
[...]

Vraag voor @Rainesh , is dit nu MIB2 of niet ? Ik dacht n.l. dat deze pas vanaf wk 22 van 2015 geleverd werden. Mijn auto is van Jan. 2015 maar als ik in mijn optie lijst kijk zie ik wel Facelift week 45

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
MIB2

• ReneLou
... Dus geschikt voor Apple play dan ook ?

• Rainesh
ReneLou schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 22:01:
[...]

... Dus geschikt voor Apple play dan ook ?
Als je menu knop ingedrukt blijft houden, dan kom je in een menu waar je softwareversie en Train version kunt zien. Kun je daarvan een foto posten?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Mirrorlink = Android. Even in YouTube Mirrorlink en Passat 2015 intikken. d:)b

Me.

• ReneLou

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Collega forumleden, krijg toch allemaal

prettige Kerstdagen

Me.

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Polo voor onderhoud bij de dealer.
Werd gebeld over de voorbanden, weinig profiel en bij 1 band was die beschadigd, canvas was zichtbaar.
Nieuwe set banden hadden ze niet op voorraad. Conti's moesten besteld worden (standaard VW) en ik heb er bridgestones op liggen volgens mij, standaard vanuit PON. Die waren echter pas eind van de week beschikbaar.
Dus tijdelijk achterbanden naar voren gelegd en een tijdelijk wiel links achter.
Heb nu steeds de melding controleer banden spanning, resetten van de spanning via het menu en dan set levert weinig op.
Er was nog een terugroep actie met park assist oid.
Ook een melding vervang batterij van de sleutel. Is nog geen 2 jaar oud.
Zover mijn update.

Prettige feestdagen

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Viper® schreef op woensdag 25 december 2019 @ 22:10:
Polo voor onderhoud bij de dealer.
Werd gebeld over de voorbanden, weinig profiel en bij 1 band was die beschadigd, canvas was zichtbaar.
Nieuwe set banden hadden ze niet op voorraad. Conti's moesten besteld worden (standaard VW) en ik heb er bridgestones op liggen volgens mij, standaard vanuit PON. Die waren echter pas eind van de week beschikbaar.
Dus tijdelijk achterbanden naar voren gelegd en een tijdelijk wiel links achter.
Heb nu steeds de melding controleer banden spanning, resetten van de spanning via het menu en dan set levert weinig op.
Er was nog een terugroep actie met park assist oid.
Ook een melding vervang batterij van de sleutel. Is nog geen 2 jaar oud.
Zover mijn update.

Prettige feestdagen
Die 'batterij' melding komt vanuit het 'Kessy' deel. Vervang je die batterij niet snel genoeg dan mag je je auto gaan starten door de sleutel tégen de transponder aan te gaan houden (tegen de stuurkolom). Je deuren openen dan nog wel met de AB ... Voor zolang 't duurt. Wacht je écht te lang dan mag je een kapje van een slot af pakken en vervolgens de auto openen met de fysieke (klap) sleutel... én die tegen het contact aan houden om te starten (is een NFC Chip welke niet van een batterij afhankelijk is).

Die banden: Dát kun je toch ook wel zélf even bekijken.... Het is echt niet zo dat die dingen in één dag ineens 'op' zijn?

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 16:26

Antera

www.lowering.nl/vcds

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• Rainesh
Helaas heb ik geen firmware update ervoor. Zou hiervoor contact opnemen met Jam Diagnose, hij zou dit wellicht in orde kunnen maken voor je.

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 22:25:
[...]

Die 'batterij' melding komt vanuit het 'Kessy' deel. Vervang je die batterij niet snel genoeg dan mag je je auto gaan starten door de sleutel tégen de transponder aan te gaan houden (tegen de stuurkolom). Je deuren openen dan nog wel met de AB ... Voor zolang 't duurt. Wacht je écht te lang dan mag je een kapje van een slot af pakken en vervolgens de auto openen met de fysieke (klap) sleutel... én die tegen het contact aan houden om te starten (is een NFC Chip welke niet van een batterij afhankelijk is).

Die banden: Dát kun je toch ook wel zélf even bekijken.... Het is echt niet zo dat die dingen in één dag ineens 'op' zijn?
Goeie info

Banden zitten er pas 28k op, schijnbaar was bij 1 band aan de binnenkant een beschadiging, mogelijk ergens overheen gereden.

• VVeld
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 20:46
Hi allemaal,

Volgende week krijg ik mn T-Roc 1.5 DSG Sport Business R geleverd 😃. Was benieuwd wat er via OBD aan te zetten valt. Rij daar graag voor bij deze of gene langs.

De volgende opties zijn extra besteld

- Keyless starten en ontgrendelen
- Achteruitrijcamera
- Winterpakket

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

VVeld schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 00:27:
Hi allemaal,

Volgende week krijg ik mn T-Roc 1.5 DSG Sport Business R geleverd 😃. Was benieuwd wat er via OBD aan te zetten valt. Rij daar graag voor bij deze of gene langs.

- Achteruitrijcamera
- Winterpakket
Dan kun je op dit forum terecht: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS

Me.

• VVeld
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 20:46
Dank je. Ik ga daar eens vragen!

• Trishul
  • Laatst online: 19:13
Ik zit al een tijdje met een keuze voor m'n nieuwe auto vd zaak, maar lijk er niet uit te komen. Ongetwijfeld kunnen jullie mij hierbij helpen.

Heeft de Passat 2020 ook van die supergevoelige parkeersensoren rondom zoals m'n huidige auto dat ook heeft, een Golf Variant 2019? Ik ga er even vanuit dat de Passat 2020 op het gebied van parkeersensoren niet verschilt van de 2019/2018 modellen.
Soms als ik ergens parkeer tegen een struik aan bijvoorbeeld dan gaan die parkeersensoren af met dat alarmsignaal, echt loeihard en erg irritant.

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21:01
Trishul schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:10:
Ik zit al een tijdje met een keuze voor m'n nieuwe auto vd zaak, maar lijk er niet uit te komen. Ongetwijfeld kunnen jullie mij hierbij helpen.

Heeft de Passat 2020 ook van die supergevoelige parkeersensoren rondom zoals m'n huidige auto dat ook heeft, een Golf Variant 2019? Ik ga er even vanuit dat de Passat 2020 op het gebied van parkeersensoren niet verschilt van de 2019/2018 modellen.
Soms als ik ergens parkeer tegen een struik aan bijvoorbeeld dan gaan die parkeersensoren af met dat alarmsignaal, echt loeihard en erg irritant.
Ook in je huidige Golf kan je het geluid zachter zetten of helemaal uit. Ook kunnen de sensoren soms nog wat bijgesteld worden. Je geeft zelf aan echter tegen struiken aan te rijden dus dat ding heeft alle recht om te piepen natuurlijk.
Wees niet verbaasd als je gewent bent door te rijden en er bevindt zich een keer een paal in die struiken :+ .

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

VVeld schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 00:27:
Hi allemaal,

- Achteruitrijcamera
- Winterpakket
Spam is niet toegestaan.

Ardana wijzigde deze reactie 27-12-2019 20:57 (12%)

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• Timo002
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
nepkenny schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:11:
Werkt DiscoverCare bij jullie nog? Ik krijg meteen bij het opstarten de melding:

Connection not possible

A connection to the update server is currently impossible. Please check your internet connectivity.

--
Ik wil graag het infotainmentsysteem updaten maar volgens mij kan dat alleen via DiscoverCare.

De link op de VW site naar DiscoverCare geeft ook een 504 error: https://www.volkswagen.com/discovercare
Hier ook dezelfde melding, zowel op Windows als via MacOS. Jij ook nog het probleem?

• Timo002
  • Niet online
Ik probeer mijn navigatie te updaten naar de laatste versie, DiscoverCare lijkt niet te werken. Ik kan de files echter wel gewoon downloaden. Maar ik krijg het niet werkend op de originele SD kaart.

Ik heb dan ook een Discovery Media.

Eerst geeft het aan dat de SD kaart gelezen wordt.
Daarna dat er navigatie data op de kaart staat.
Om als laatste te zeggen dat er een SD kaart met navigatie gegevens geplaatst moet worden.

• GeeMoney
@Timo002 hoe maak je het SD kaartje? Via een Mac?
Dan staan er namelijk gekke files op die hij afkeurd. (._*) en (._DS) files.
Even in een terminal:

code:
1
2
cd /Volume/<naam-kaart/
find ./ -name ”._*” -exec rm - rf {} \;

GeeMoney wijzigde deze reactie 27-12-2019 20:51 (30%)

• Timo002
  • Niet online
GeeMoney schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 20:48:
Even in een terminal:

code:
1
2
cd /Volume/<naam-kaart/

Ja via Mac. Zal eens kijken of er verborgen bestanden op staan die er niet op horen. Heb het origineel ook via Mac weer terug gezet maar dat ging wel goed.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Timo002 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 21:20:
[...]

Ja via Mac. Zal eens kijken of er verborgen bestanden op staan die er niet op horen. Heb het origineel ook via Mac weer terug gezet maar dat ging wel goed.
Hier een 'mede' MAC User. Ik heb een paar weken geleden hier nog een volledige post geweid aan de 'ellende' welke ik ervaarde nadat ik van een "Discover Pro" systeem af gekomen ben én ik dat spel altijd update via m'n zakelijke (MS-Windows) machine.

Er staat op de VW site een 'handleiding' welk je kan gaan volgen maar: Het is sneller gedaan door even een MS Windows VM op je Mac te installeren (Windows 10 is legaal te 'misbruiken' zonder het spel daarvoor te hoeven activeren).

Will_M wijzigde deze reactie 27-12-2019 21:54 (5%)

• Timo002
  • Niet online
GeeMoney schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 20:48:
Even in een terminal:

code:
1
2
cd /Volume/<naam-kaart/

Alle folders verwijdert die met ._ beginnen. Maar helaas werkt het dan ook niet.

• ReneLou
Ik heb ook mijn VW SD kaartje met een Mac ge- update, geen enkel probleem. Alleen heb ik mijn kaartje leeg gemaakt en nieuwe bestander er op gezet. Ik heb mijn kaartje niet leeg gemaakt met Schijfhulpprogramma en/of geformatteerd. Als je het kaartje formatteert dan zou ik denk ik voor ex-fat kiezen qua structuur.

ReneLou wijzigde deze reactie 28-12-2019 12:34 (15%)

• Illusion
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18:41

Illusion

(the art of)

Ik update op een mac met discovercare. Werkt prima voor een mib2 discover media.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• GeeMoney
Timo002 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 11:48:
[...]
Alle folders verwijdert die met ._ beginnen. Maar helaas werkt het dan ook niet.
[Afbeelding]
Gooi ook de .Spotlights nog even weg.
Ik update ook al jaren via mijn Mac en gooi naderhand alleen nog die ._ files weg en die .Spotlight denk ik ook. Dan moet het gewoon werken. Anders idd even met virtualbox een Windows VM maken?

• Timo002
  • Niet online
@ReneLou ik durf niet te formatteren. Bang dat mijn originele kaart stuk gaat. Als ik de oude bestanden er weer op zet gaat het wel gewoon goed. Ook met de .Spotlight directory (@GeeMoney )

@Illusion die geeft nu aan dat de internet verbinding niet werkt.

Ook al via een oude Windows laptop gedaan, maar werkt ook niet. Nou ja, ik probeer het nog wel eens

Timo002 wijzigde deze reactie 28-12-2019 15:28 (16%)

• HawVer
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12:28
Mijn Passat 1.6 diesel uit 2015 heeft sinds kort kuren. Bij geven van gemiddeld gas hoor ik een extra brom (stottert) Bijvoorbeeld van 1k toeren tot 2k toeren drie keer en een kleine terugval qua toeren en dan springt hij een stukje omhoog. Merk dat het erger is als de motor koud is. Zijn hier mensen die dat herkennen?

http://hawvie.deviantart.com/

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 16:36
Timo002 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 15:24:
@ReneLou ik durf niet te formatteren. Bang dat mijn originele kaart stuk gaat. Als ik de oude bestanden er weer op zet gaat het wel gewoon goed. Ook met de .Spotlight directory (@GeeMoney )

@Illusion die geeft nu aan dat de internet verbinding niet werkt.

Ook al via een oude Windows laptop gedaan, maar werkt ook niet. Nou ja, ik probeer het nog wel eens
Stuk maken van een kaart door te formatteren? Dat is nieuw voor mij hoor.

Ook vaker geupdate via mac, gaat prima. Altijd even formatteren.

• Timo002
  • Niet online
Scrtz schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:35:
[...]

Stuk maken van een kaart door te formatteren? Dat is nieuw voor mij hoor.

Ook vaker geupdate via mac, gaat prima. Altijd even formatteren.
Ik weet niet wat de VW kaart zo speciaal maakt ten opzichte van standaard SD kaarten. Daarom ben ik bang dat als ik hem formatteer de VW kaart niet meer werkt in de auto. Maar formatteren heeft daar dus geen invloed op?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Timo002 schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:56:
[...]

Ik weet niet wat de VW kaart zo speciaal maakt ten opzichte van standaard SD kaarten. Daarom ben ik bang dat als ik hem formatteer de VW kaart niet meer werkt in de auto. Maar formatteren heeft daar dus geen invloed op?
Ik had precies een maand geleden éxact dezelfde gedachte toen ik wat issues had met het kaartmateriaal op m'n nagelnieuwe (vooruit: 2 dagen oude) VW Tiguan met een Discover Media navigatiesysteem. Ik hád tot noch toe altijd de Discover Pro / RNS510 varianten met een interne SSD waarbij je de update vanop 't apparaat zélf uitvoert middels kaartensets op een USB stick / eigen SD kaartje dus ik was ook wat huiverig voor die actie.

Originele VW SD kaartje gewoon formatteren naar FAT32 en de map uit de .7Zip file er op zetten!! Controle vanuit de Discover Media unit vindt plaats op basis van het 'Vendor-ID' van het originele SD kaartje en dat kún je niet aanpassen (vandaar dat een willekeurig zélf aangeschaft kaartje ook niet gaat werken). Die 'handeling' staat ook precies zó omschreven in de handleiding welke op de VW site staat én waar ik al eens eerder naar gelinkt heb in dit topic!! :9

Nogmaals: DE HANDLEIDING én DE HUIDIGE EU KAARTENSET :*)

Will_M wijzigde deze reactie 29-12-2019 15:54 (28%)

• The Eagle

The Eagle

HawVer schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 21:01:
Mijn Passat 1.6 diesel uit 2015 heeft sinds kort kuren. Bij geven van gemiddeld gas hoor ik een extra brom (stottert) Bijvoorbeeld van 1k toeren tot 2k toeren drie keer en een kleine terugval qua toeren en dan springt hij een stukje omhoog. Merk dat het erger is als de motor koud is. Zijn hier mensen die dat herkennen?
Is het een handbak of een DSG?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• HawVer
The Eagle schreef op zondag 29 december 2019 @ 15:40:
[...]

Is het een handbak of een DSG?
DSG automaat.

• The Eagle

The Eagle

Als daar toevallig een DQ200 DSG in zit dan is dat vermoedelijk de oorzaak. Alleen geen idee wat er toen geleverd werd. Weet wel dat er hier meer zijn die een issue hadden met een slippende DSG.

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 12:51
En ja hoor 12v accu weer leeg, pfff, dat wordt mijn tweede accu al in korte tijd bij mijn Golf GTE. Ik had al storing gezien op de dynamo en 11,3v spanning via de VW app. Ik kwam net al bij de auto en de binnenverlichting doet het niet. Gaat goed zo, toch garantie maar toch heel vervelend dit.
Ook is er een softwareupdate geweest laatst tijdens de beurt van de auto maar de DSG vind ik erg vervelend nu weer rijden.
Je voelt wel het verschil tussen de 6 traps automaat en 7 traps automaat. Dat merk je vooral met optrekken.

Hoe makkelijker het leven, hoe moeilijker het wordt

• HawVer
The Eagle schreef op zondag 29 december 2019 @ 17:19:
Als daar toevallig een DQ200 DSG in zit dan is dat vermoedelijk de oorzaak. Alleen geen idee wat er toen geleverd werd. Weet wel dat er hier meer zijn die een issue hadden met een slippende DSG.
Dat ziet er niet heel hoopvol uit... Veel problemen met DSG automaat... :|

• The Eagle

The Eagle

Heb jij een 6 of een 7 versnellingen DSG? Het zijn die van de 7 speed die de issues hebben. Anders vermoed ik eerder een issue met de motor. Kan zomaar een sensor zijn, die zijn gelukkig niet zo duur.

• Timo002
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 29 december 2019 @ 15:01:
[...]

Ik had precies een maand geleden éxact dezelfde gedachte toen ik wat issues had met het kaartmateriaal op m'n nagelnieuwe (vooruit: 2 dagen oude) VW Tiguan met een Discover Media navigatiesysteem. Ik hád tot noch toe altijd de Discover Pro / RNS510 varianten met een interne SSD waarbij je de update vanop 't apparaat zélf uitvoert middels kaartensets op een USB stick / eigen SD kaartje dus ik was ook wat huiverig voor die actie.

Originele VW SD kaartje gewoon formatteren naar FAT32 en de map uit de .7Zip file er op zetten!! Controle vanuit de Discover Media unit vindt plaats op basis van het 'Vendor-ID' van het originele SD kaartje en dat kún je niet aanpassen (vandaar dat een willekeurig zélf aangeschaft kaartje ook niet gaat werken). Die 'handeling' staat ook precies zó omschreven in de handleiding welke op de VW site staat én waar ik al eens eerder naar gelinkt heb in dit topic!! :9

Nogmaals: DE HANDLEIDING én DE HUIDIGE EU KAARTENSET :*)
Waar haal je die kaarten weg? Die van mij haalde ik altijd hier weg: https://webspecial.volksw...downloads/maps-download#/
De kaart die jij stuurt past ook niet op mijn 8GB kaart.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Timo002 schreef op zondag 29 december 2019 @ 21:35:
[...]

Waar haal je die kaarten weg? Die van mij haalde ik altijd hier weg: https://webspecial.volksw...downloads/maps-download#/
De kaart die jij stuurt past ook niet op mijn 8GB kaart.
Uit wat voor een auto én uit welk jaar komt dat kaartje? :o

• Timo002
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 29 december 2019 @ 21:43:
[...]

Uit wat voor een auto én uit welk jaar komt dat kaartje? :o
VW Golf 7, 2013.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter

• Timo002
  • Niet online
Tnx, ga er weer mee aan de slag. Formatteren lijkt ook nog niet te werken. Begrijp nog niet echt waarom het me niet lukt, ben niet echt wereldvreemd op dit gebied. Misschien toch maar eens via Windows proberen.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Timo002 schreef op zondag 29 december 2019 @ 21:52:
[...]

Tnx, ga er weer mee aan de slag. Formatteren lijkt ook nog niet te werken. Begrijp nog niet echt waarom het me niet lukt, ben niet echt wereldvreemd op dit gebied. Misschien toch maar eens via Windows proberen.
Verschil qua kaartmateriaal voor de MIB-1 én MIB-2 is qua grootte best veel... 8)

• GeeMoney
[...]

Kan je hem niet met WiFi verbinden en online updaten? Kon mijn Tiguan (MY2018) in ieder geval wel. (Wel Discover Pro had ik)

@wimmel_1 correctie doorgevoerd :+ ;)

GeeMoney wijzigde deze reactie 29-12-2019 22:18 (4%)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
GeeMoney schreef op zondag 29 december 2019 @ 21:58:
[...]

Kan je hem niet met WiFi verbinden en online updaten? Kon mijn Tiguan (MY2028) in ieder geval wel. (Wel Discover Pro had ik)
Ik dacht hier ook weer eens een nieuwe auto te hebben (Tiguan MY2020), komt hij even aanzetten met een MY2028 :D :9

• yamahabest
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 18:25
[...]

Je hebt niet per ongeluk vergeten de schrijfbeveiliging uit te zetten?

• Timo002
  • Niet online
yamahabest schreef op zondag 29 december 2019 @ 22:54:
[...]

Je hebt niet per ongeluk vergeten de schrijfbeveiliging uit te zetten?
Haha nee. Ik ga de file nog een keer downloaden en uitpakken. Het origineel terug zetten gaat telkens wel gewoon goed is Mac. Maar de nieuwe bestanden downloaden gaat niet goed.

• HawVer
The Eagle schreef op zondag 29 december 2019 @ 19:06:
Heb jij een 6 of een 7 versnellingen DSG? Het zijn die van de 7 speed die de issues hebben. Anders vermoed ik eerder een issue met de motor. Kan zomaar een sensor zijn, die zijn gelukkig niet zo duur.
7, ik ga maar eens contact opnemen met de garage.

• Furr_xL
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 14:30

Furr_xL

Get mad, then get over it.

The Eagle schreef op zondag 29 december 2019 @ 19:06:
Maar dan zou ik wel verwachten dat hij trillingen en brommetjes heeft tijdens de schakelmomenten. Het zou de brom niet verklaren, maar wel de oplopende toeren zonder accelaratie.. Dat klinkt wel als een koppelingsplaat issue.

@HawVer Tip: Ga voor DSG problemen aub niet naar een volkswagen of andere garage, maar zoek een specialist op zoals dsg dokter, vagtechniek, enz. - die kunnen je 100x beter helpen en informeren omdat ze weten waar ze het over hebben.

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

• Emrulez
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 05-02 21:12
Ik wil graag de stuur van mijn golfie vervangen door een multifuntionele.

Na wat onderzoek ben ik uitgekomen op het volgende onderdeel, hoop dat het de goede is:

5G0419091DL

Deze is zonder ACC en met DSG flippers.

Weet niet of een verwarmde stuur ook kan, neem aan dat je hier dan climatronic voor nodig hebt.

Nu begreep ik dat je voor de multifunctionele stuur een Gateway High nodig hebt.

Volgens de obdeleven heb ik nu een GW MQB Low (5Q0907530AD) 8)7 |:( :'(

Als ik het goed begrijp is de gateway los van de bereikbaarheid ook niet zomaar te vervangen. Iets met vrij schakelen door de dealer las ik.

Iemand die hier iets meer over weet. Als het teveel moeite is laat ik het maar varen.

• HawVer
Furr_xL schreef op maandag 30 december 2019 @ 10:24:
[...]

Maar dan zou ik wel verwachten dat hij trillingen en brommetjes heeft tijdens de schakelmomenten. Het zou de brom niet verklaren, maar wel de oplopende toeren zonder accelaratie.. Dat klinkt wel als een koppelingsplaat issue.

@HawVer Tip: Ga voor DSG problemen aub niet naar een volkswagen of andere garage, maar zoek een specialist op zoals dsg dokter, vagtechniek, enz. - die kunnen je 100x beter helpen en informeren omdat ze weten waar ze het over hebben.
Bedankt voor het advies. Dat ga ik zeker doen zodra mijn garantietermijn is verlopen. :)

• Steeldunes
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 25-02 00:14
Twijfel blijft toch heel sterk aanwezig om App-Connect te laten activeren. Helaas is dat in mijn Polo (6C 2017) wel aanwezig maar niet geactiveerd. Ik denk toch wel veel gebruik te maken van Android Auto.

Die ben ik gaan zoeken wat het kost om dit te activeren, wat ik vreemd vind is dat het via die NL Webshop 339 euro kost en via de DE Webshop 208 euro kost...
Waarom zit hier zo'n groot verschil in?

Zijn er nog andere opties? Na wat onderzoek bleek dat die niet even snel te activeren is buiten de VW dealer om.

Sowieso wel jammer; Mijn Polo is uitgebreider dan die van 2 vrienden van mij (parkeersensoren, stuurbedieningen etc). Zij hebben dit beide niet, maar dan net weer wel App-Connect... Voelt bijna alsof ze het vergeten zijn te activeren in mijn Polo ;)

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

• GeeMoney
Steeldunes schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:58:
Twijfel blijft toch heel sterk aanwezig om App-Connect te laten activeren. Helaas is dat in mijn Polo (6C 2017) wel aanwezig maar niet geactiveerd. Ik denk toch wel veel gebruik te maken van Android Auto.

Die ben ik gaan zoeken wat het kost om dit te activeren, wat ik vreemd vind is dat het via die NL Webshop 339 euro kost en via de DE Webshop 208 euro kost...
Waarom zit hier zo'n groot verschil in?

Zijn er nog andere opties? Na wat onderzoek bleek dat die niet even snel te activeren is buiten de VW dealer om.

Sowieso wel jammer; Mijn Polo is uitgebreider dan die van 2 vrienden van mij (parkeersensoren, stuurbedieningen etc). Zij hebben dit beide niet, maar dan net weer wel App-Connect... Voelt bijna alsof ze het vergeten zijn te activeren in mijn Polo ;)
Dat is het nadeel aan een VAG auto, er zijn tientallen opties en niet iedereen maakt daarin dezelfde (of slimste) keuzes helaas.
Ook dealers zelf maken soms gekke keuzes. (auto's op voorraad nemen met gekke opties of zaken die juist achteraf makkelijk te regelen zijn die wel af fabriek nemen en opties die moeilijk te regelen zijn weglaten etc.)

In mijn zoektocht naar mijn huidige e-tron kwam ik auto's tegen (let op: waarde 100k) zonder ook maar cruisecontrol of zonder parkeersensoren/camera's maar natuurlijk wel aluminium instaplijsten en 21inch wielen :+.

GeeMoney wijzigde deze reactie 30-12-2019 13:08 (6%)

• Steeldunes
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 25-02 00:14
Ja volledig begrijpelijk! Heb de Polo net 6 maanden, dus had helaas geen instemming bij de opties ;)

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

• ReneLou
Zijn hier mensen die de 1.6 TDi 120 Pk hebben laten tunen naar 150 Pk bij een van de VAG groep bekende tuners. Ik zit er aan te denken om de wagen te laten tunen nadat de garantie periode is afgelopen ( lijkt me verstandiger om de garage niet te laten verschuilen achter : " je hebt 'm laten tunen dus geen garantie " ). Mocht zich iets nog voordoen in de garantie periode.

De auto zou dan iets beter op zou pakken bij lagere toeren. Het gaat me absoluut niet om de snelheid, alleen bij lage toeren duurt het mijn inziens even voordat de motor oppakt.

Ik ben dus op zoek naar ervaringen - voor en tegenstanders zin er altijd.

• Rainesh
ReneLou schreef op maandag 30 december 2019 @ 15:18:
Zijn hier mensen die de 1.6 TDi 120 Pk hebben laten tunen naar 150 Pk bij een van de VAG groep bekende tuners. Ik zit er aan te denken om de wagen te laten tunen nadat de garantie periode is afgelopen ( lijkt me verstandiger om de garage niet te laten verschuilen achter : " je hebt 'm laten tunen dus geen garantie " ). Mocht zich iets nog voordoen in de garantie periode.

De auto zou dan iets beter op zou pakken bij lagere toeren. Het gaat me absoluut niet om de snelheid, alleen bij lage toeren duurt het mijn inziens even voordat de motor oppakt.

Ik ben dus op zoek naar ervaringen - voor en tegenstanders zin er altijd.
Pas eens je gasrespons aan met vcds of obd11

• ReneLou
Rainesh schreef op maandag 30 december 2019 @ 19:00:
[...]

Pas eens je gasrespons aan met vcds of obd11
Is reeds gebeurd door @Antera - doch bij rollen ( 3-8 km/h ) moet de auto in z'n tweede versnelling sneller oppakken is mijn mening. Terug naar eerste versnelling is geen optie vlgs. mij.

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Steeldunes schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:58:
Twijfel blijft toch heel sterk aanwezig om App-Connect te laten activeren.
Zijn er nog andere opties?
Afspraak maken in Duitsland dan komt het goed en scheelt het je wat duiten.

Pagina: 1 ... 13 ... 21 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True