Veel meer gaat het er niet inzitten met tuning. Het blijft een 1.6TDI met enkele turbo in een auto die leeg 1.5t weegt.ReneLou schreef op maandag 30 december 2019 @ 19:24:
[...]
Is reeds gebeurd door @Antera - doch bij rollen ( 3-8 km/h ) moet de auto in z'n tweede versnelling sneller oppakken is mijn mening. Terug naar eerste versnelling is geen optie vlgs. mij.
Ter vergelijking, mijn vorige Golf (2010 1.6TDI) deed 1.2 a 1.3 bar turbo druk (= 0.2 a 0.3 bar over atmosfeer) bij 1000rpm.
Voelt dus aan als een 1.6l*1.3bar = 2.1l motor zonder turbo bij 1000rpm.

Die deed op papier 250Nm bij 1900rpm.
Ter vergelijking, een diesel met twee turbo's. Een kleintje voor veel koppel onderin en een grotere voor vermogen hoog in de toeren. Hier haal je makkelijk 1.5bar en als je echt wilt 2+bar bij 1000rpm.
Voelt dus aan als een 2.1l*1.5bar= 3.2l motor zonder turbo bij 1000rpm.

Die geeft 350Nm koppel bij 1200rpm op papier.
Nog een populaire motor om te vergelijken, een Ford 1.0 EcoBoost:

En een 1.0TSI met 95pk in een T-cross:

Technisch gezien kan de tuning het volgende nog bereiken:
- HP-EGR (eerder) dicht => turbo iets sneller op stoom, maar dit is marginaal want bij volgas gaat je EGR sowieso dicht bij standaard afstelling. Emissies (NOx) gaan wel de hoogte in als de EGR er helemaal uitgeprogrameerd wordt
- Andere target lucht-brandstof. Kan een klein beetje helpen, maar heeft vooral negatieve impact op emmissies (ofwel fijn stof in de ene richting, of NOx in de andere).
- Ophogen van het koppel wat die probeert te bereiken van de 250Nm standaard op de 1.6TDi tot 300+Nm Dit geeft de grootste impact op beleving, maar is nog steeds afhankelijk van wanneer de turbo er in komt. Als de turbo (nog) niet draait dan merk je hier niets van. En dat is denk ik juist het fenomeen dat je wilt verhelpen.
Samenvatting: Je krijgt (veel) meer koppel met de tuning, maar ik denk dat de impact van de tuning op het oppakken in 2e bij 1000rpm niet erg groot zal zijn.
Wat ik zou doen is gewoon in de gevallen dat je te traag oppakt in 2e, terugschakelen naar 1e en tijdens dat terugschakelen de koppeling even laten opkomen in neutraal, dan valt die als boter terug in 1e.
Niet zo somber in 2020 Je mag na 19:00 uur 130 km p/u waar dat nu ook al het geval is. De meeste mensen staan overdag in de file. Wat ik ervan begrepen hebt wijzigt het eigenlijk maar 6% van de huidige situatie.ReneLou schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 11:19:
@AndRo555 , bedankt voor je heldere verhaal. Ja topsnelheid en sneller van 80km/h naar 120km/h interesseren mij minder - zeker omdat er straks toch nog maar 100km/h gereden mag worden in Nederland. ...
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ik zeg wassen neus en administratieve beleidsoplossing die te ver van de werkelijkheid af staat om uberhaupt realistisch te zijn.
Maar we gaan het zien.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Nog een vraagje voor de kenners @Antera en of @Rainesh : Als ik nu een MIB 2017 plaats met het volgende serie nummer : 3Q0 035 874 C krijg ik dan meer opties dan met een MIB2 eerste gen of maakt het geen pepernoot uit, behalve DAB waar dan een extra antenne voor geplaatst moet worden.
Edit: Ik lees net dat vrijschakelen moet gebeuren van diverse zaken - zo ook een beveiliging van de navigatie - en dat het niet plug en play zou zijn ?? Hoe kan het dan dat diverse aanbieders de MIB2 aanbieden - of is het standaard wel plug en play ?
Eigenschaften:
Navigation: Ja
Digitalradio: DAB+ (Antenne zursätzlich nötig)
Analogradio: AM/FM
Generation: MIB2 GP, 2017
Eingang Rückfahrkamera: Ja
Bluetooth Freisprecheinrichtung: Ja
Anschluss Lichtwellenleiter: Ja
Soundsystem: 4 oder 8 Lautsprecher (passiv), oder Aktiv-Soundsystem
WiFi Hotspot: Ja
SD-Kartenslot: 2x
SIM-Slot: Nein
[ Voor 13% gewijzigd door ReneLou op 02-01-2020 11:26 ]
1. Het is wel plug maar geen Play vanwege de component protective. Mocht je daar meer over willen weten let me now.
2. Je krijgt niet meer optie in het systeem het is meer de looks.
3. systemen worden altijd los verkocht en men gaat ervan uit dat je weet dat het niet zo werkt.
Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Mijn auto zelf is van 2015 en ik zie dat de Apple CarPlay vanaf 2016 geleverd is. Nu lijkt me het vervangen van de unit naar b.v. een 2017 model het handigste, echter als het niet werkt of er moet door de dealer veel vrij geschakeld worden is het niet zo handig.
Op eBay worden er een aantal aangeboden uit Duitsland, en ik heb even de vertaling erbij gepakt:
Eigenschaften:
Generation: MIB2 GP, 2017
Navigation: Ja
Digitalradio DAB+: Nein
Generation: MIB2
Eingang Rückfahrkamera: Ja
Bluetooth Freisprecheinrichtung: Ja
WiFi Hotspot: Ja
Eingang Lichtwellenleiter: Ja
Soundsystem: Passiv- oder Aktivsoundsystem
SD-Kartenslot: 2x
SIM-Slot: Nein
" Het apparaat heeft componentenbescherming die na installatie moet worden geactiveerd. We nemen de installatie en activering graag voor u over. Neem contact met ons op onder vermelding van uw chassisnummer om een volledig aanbod aan te vragen.
Het apparaat heeft ook een kaartbeveiliging die moet worden verwijderd zodat de navigatiefunctie kan worden gebruikt. Dit is gekoppeld aan activeringsbeperkingen van VW en is niet altijd mogelijk bij montage achteraf. Als er al een Discover Media MIB2 in het voertuig was geïnstalleerd, staat VW meestal activering toe. De klant is hiervoor verantwoordelijk als het apparaat is besteld voor verzending."
Dis is de link van de handelaar : https://www.need4street.de/Passat-B8
Het systeem wat jij daar ziet zou ik persoon lijk niet aanschaffen
SW Train: MST2_EU_VW_ZR_P0135T
SW MU: 0135
Onderdeel: 3Q0035864
Hebben jullie ervaring met tuning en VW leasing (VWPFS)? Snap dat pon daar misschien niet op zit te wachten, maar vroeger deden ze het zelf via ABT. Collega kon via zijn leasemij wel z’n Audi laten tunen (geen vwpfs). Iemand enig idee? Zou leuk zijn mijn 1.5tsi 150pk te tunen
Mijn ervaringen in het verleden waren dat het de leasemaatschappijen niets interesseert. Weet ook nog wel dat ik vroeger bij de dealer mocht kiezen tussen een gratis navigatie of aangepaste chip.Happy Man 2013 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 22:45:
Hebben jullie ervaring met tuning en VW leasing (VWPFS)? Snap dat pon daar misschien niet op zit te wachten, maar vroeger deden ze het zelf via ABT. Collega kon via zijn leasemij wel z’n Audi laten tunen (geen vwpfs). Iemand enig idee? Zou leuk zijn mijn 1.5tsi 150pk te tunen
Maar ik kan mij voorstellen dat ze het nu niet wíllen weten omdat ze zich op glad ijs begeven als ze op papier toestemming gaan geven de uitstoot-getallen aan te passen die de auto vanuit de fabriek mee krijgt. En zeker een Pon die dicht tegen VW aan zit zal zich daar niet aan branden verwacht ik.
Ik heb er wel naar gekeken voor mijn eigen 1.5, maar heb er nu het geld niet meer voor over en de kraak van de 1.5 is nog zo jong dat ik ze eerst nog even wat ervaring op zou laten doen.
Elektronische rem (rood lampje in dashboard brandt)
Hill-Hold (groen lampje in dashboard brandt)
Het viel me, vorige week, namelijk op dat mijn remlichten niet branden bij elektronische rem. BETERRRRRR
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Lekker irritant voor je achterligger bij een stoplicht, net zoals dat bij een automaat is waarbij de berijder met z'n voet op de rem moet blijven drukken....
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Aha. Ik was het alweer vergeten, blijkbaar. Ik dacht dat bij zowel Hill (auto) Hold als parkeerrem de remlichten branden. Alleen gaan ze uit als je het contact uitschakelt.wimmel_1 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 14:35:
@GerCor Als het 'rode' lampje brand wil dat zeggen dat de parkeerrem ingeschakeld is. Op dat moment branden de remlichten (uiteraard) niet. Brand het lampje 'groen' dan staan de remmen in de 'Auto-Hold' / 'Hill-Hold' stand en branden je remlichten wél.
Lekker irritant voor je achterligger bij een stoplicht, net zoals dat bij een automaat is waarbij de berijder met z'n voet op de rem moet blijven drukken....
Hmm..... wat kan een mens zich vergissen.
Jij hebt nu toch sinds kort die nieuwe 'Face-Lift' achterlichten met dynamische knipperlichten in je (SUPER!!!
Ik had bij mijn Golf (met de 'oude' LED achterlicht units) de binnenste units óók als remlicht ingesteld (nóg irritanter voor een achterligger, maar wel SUPER goed zichtbaar op 't moment dat ik remde).... Is dat bij die nieuwe lichtunits ook nog mogelijk (middels VCDS / OBD11) of gaat dat nóg niet?
Volledig te coderen.
@wimmel_1
Remlichten: blokjes

Achterlichten: strepen.

[ Voor 31% gewijzigd door GerCor op 04-01-2020 20:40 ]
Ik ben benieuwd wat met de VW allemaal mogelijk is qua mods. Daarom mij hier eens bijgeschreven
In de nieuwe units kan ik maar erg weinig doen met de OBD11. Het enige wat je kan tweaken zijn de scandinavian DRL's (dagrijlichten aan = ook achterlichten aan), de oranje knipperlichtstreep laten branden zodra de kofferbak open gaat (grappig detail, je hebt er verder niets aan) en je kan instellen dat hij bij een noodrem feller en in de paniekstand gaat flikkeren, maar volgens mij hebben wij dat in Nederland al standaard.wimmel_1 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 14:53:
Ik had bij mijn Golf (met de 'oude' LED achterlicht units) de binnenste units óók als remlicht ingesteld (nóg irritanter voor een achterligger, maar wel SUPER goed zichtbaar op 't moment dat ik remde).... Is dat bij die nieuwe lichtunits ook nog mogelijk (middels VCDS / OBD11) of gaat dat nóg niet?
[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 05-01-2020 11:08 ]
Dat zijn de apps.Dennisdn schreef op zondag 5 januari 2020 @ 11:05:
[...]
In de nieuwe units kan ik maar erg weinig doen met de OBD11. Het enige wat je kan tweaken zijn de scandinavian DRL's (dagrijlichten aan = ook achterlichten aan), de oranje knipperlichtstreep laten branden zodra de kofferbak open gaat (grappig detail, je hebt er verder niets aan) en je kan instellen dat hij bij een noodrem feller en in de paniekstand gaat flikkeren, maar volgens mij hebben wij dat in Nederland al standaard.
Kijk, ik had de oude LED. Als je dan de dynamische FL monteert dan worden die aangesloten met modules/adapters. Dat moet je wel even coderen. Toen @Antera de lampen aansloot deed niks 'het vanzelf' op de juiste manier.
Je moet alles opnieuw coderen.
Bij mij deed het parkeerlicht rechts het niet. Even contact opgenomen met @Antera en hij heeft doorgegeven welke instelling ik met OBDeleven moest aanpassen.
Hatseflats.
Er is van alles mogelijk het is maar net wat je wenst te veranderen o.a. want je kan tweaken met vcds maar ook bepaalde zaken retrofitten.roland kroes schreef op zondag 5 januari 2020 @ 10:27:
Morgen een 09-2019 T-Roc 1.5TSI DSG oppikken in Genderen. Lange tijd BMW gereden, maar een kleine SUV hebben ze niet. In ieder geval geen die ik mooi / betaalbaar/ handig vind.
Ik ben benieuwd wat met de VW allemaal mogelijk is qua mods. Daarom mij hier eens bijgeschreven
Kan daar mee helpen waar wenselijk is.
Net als bij BMW kan je veel coderen merk ik, maar hebben niet alle coderingen echt nut (vind ik dan)
Ik moet me hier nog goed over inlezen. Word vervolgt.
Edit: zie net dat jij uit Breda komt in de lijst.
[ Voor 9% gewijzigd door roland kroes op 05-01-2020 14:11 ]
Of je veel kunt coderen hangt af van de al aanwezige hardware. Als je hardware gaat toevoegen (reftrofit) dan kun je dat ook weer coderen.roland kroes schreef op zondag 5 januari 2020 @ 13:54:
Bedankt voor het aanbod, Antera. Ik woon in het zuiden des landes, dus even kijken hoe en wat![]()
Net als bij BMW kan je veel coderen merk ik, maar hebben niet alle coderingen echt nut (vind ik dan)
Ik moet me hier nog goed over inlezen. Word vervolgt.
Edit: zie net dat jij uit Breda komt in de lijst.
Als je op de link klikt heb je een beetje een idee wat bij een T-Roc kan. Maar @Antera weet vast nog wel een paar dingen die niet in de lijst staan.
https://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen_vw-t-roc-a1.html
Maar zal komende weken eens kijken wat ik allemaal precies er op heb zitten.
Er zit o.a. full led exterieur op, executive - en advance pakket, en spiegel pakket op.
Dus er kunnen wel nog wat dingetjes
Ik moet binnenkort nog eens gaan kijken of ik 'Automatic Rain Close' van 't schuifdak nu wél voor elkaar ga krijgen, bij m'n vorige auto, een Golf VII (MY15), is dat nooit werkend te krijgen geweest (wél in 't boord menu zichtbaar, maar werken: Hó Maar...).
De Grootlicht Assistent, daar moet ik ook nog eens naar gaan 'zoeken'.. Volgens mij heeft m'n auto alle benodigde modules er wél voor. Én de sensor van m'n kofferklep, die moet ik ook eens fysiek gaan 'zoeken'... Ding reageert @random wél of niet op m'n bescheiden maatje 42 voor openen/sluiten... Maar dat kan ook komen doordat ik er een elektrisch in/uit-klapbare trekhaak onder heb zitten en dat dat ding in de weg hangt
[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 05-01-2020 18:36 ]
Dat automatisch sluiten van het open dak bij regen is afhankelijk van het type regensensor. Ik heb ook een regensensor maar die is niet geschikt voor sluiten bij regen.wimmel_1 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 18:22:
@roland kroes Da's praktisch hetzelfde als dat wat ik op m'n Tiguan heb zitten aan optiepakketten, dus. Merendeel staat dan al 'aan' op wat fancy dingen ná zoals een 'Needle-Sweep', een 'Alarm-Bleep' bij openen/sluiten, Resterende Brandstof, Aantal keer knipperen bij 'Comfort-Knipperen', .....
Ik moet binnenkort nog eens gaan kijken of ik 'Automatic Rain Close' van 't schuifdak nu wél voor elkaar ga krijgen, bij m'n vorige auto, een Golf VII (MY15), is dat nooit werkend te krijgen geweest (wél in 't boord menu zichtbaar, maar werken: Hó Maar...).
De Grootlicht Assistent, daar moet ik ook nog eens naar gaan 'zoeken'.. Volgens mij heeft m'n auto alle benodigde modules er wél voor. Én de sensor van m'n kofferklep, die moet ik ook eens fysiek gaan 'zoeken'... Ding reageert @random wél of niet op m'n bescheiden maatje 42 voor openen/sluiten... Maar dat kan ook komen doordat ik er een elektrisch in/uit-klapbare trekhaak onder heb zitten en dat dat ding in de weg hangt
De achterklep openen doe je natuurlijk met de afstandsbediening. Want jij lijkt me nou niet het type die bij de auto gaat staan wachten totdat de achterklep helemaal geopend is.
Grootlicht assistent. Tsja, dat is eigenlijk hetzelfde als de lichtschakelaar op automatisch hebben staan. Dat stel je 1 x in en dan kom je er nooit meer aan.
Kun je alsnog een gedeelte van die zooi op de grond zetten om de sleutel uit je jaszak te pakken om daarmee vervolgens de kofferklep te openen, óf je tikt daarna even op de knop bij de kentekenplaatverlichting en laat die sleutel dan ook maar voor wat 't ding is.... Kessy op de voorste deuren + het contactslot
Hoe méér elektronische 'rommel' er op een auto zit, hoe meer luxe-problemen je gaat krijgen lijkt 't wel
[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 05-01-2020 19:40 ]
Ik wil het nog wel even voor je navragen maar volgens mij is het niet zo dat wanneer je steeds meer poespas op de auto hebt je dan niet langer gebruik mag maken van winkelwagentjes. Ik heb dus meer het idee dat je wat overmoedig bent. Zo van: dat lukt mij wel. Terwijl iedereen die jou ziet stuntelen op de parkeerplaats bij de supermarkt waarschijnlijk denkt: arme man. Wie gaat hem helpen? Doe dan iets, iemand......wimmel_1 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 19:28:
@GerCor Sta je daar bij de supermarkt met 4 kratten bier in je handen (2x24 flesjes pér hand) een beetje als een randdebiel ónder je auto te zwaaien met je voet én daarbij dus tevens je evenwicht te verliezen...![]()
![]()
Kun je alsnog een gedeelte van die zooi op de grond zetten om de sleutel uit je jaszak te pakken om daarmee vervolgens de kofferklep te openen, óf je tikt daarna even op de knop bij de kentekenplaatverlichting en laat die sleutel dan ook maar voor wat 't ding is.... Kessy op de voorste deuren + het contactslot
Hoe méér elektronische 'rommel' er op een auto zit, hoe meer luxe-problemen je gaat krijgen lijkt 't wel

Zijn die karretjes bij de supermarkt dáár voor bedoeld

Waarom hebben ze geen winkelwagentjes met een automatisch remsysteem net zoals bagagewagentjes op vliegvelden dat wél hebben?
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 05-01-2020 20:26 ]
Overigens is achterklep openen met je AB ook niet heilig. Heb mijn sleutels standaard in mijn broekzak zitten, al vaak zat gehad dat ik hurkte en ineens de klep openging. Wil je eigenlijk ook niet.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Doe je autosleutels in een blikje en dan in de broekzak.The Eagle schreef op zondag 5 januari 2020 @ 20:46:
Die zijn er wel, maar die gaan al op zn rem voordat jij bij je auto bent. Dat heet een anti diefstalsysteem
Overigens is achterklep openen met je AB ook niet heilig. Heb mijn sleutels standaard in mijn broekzak zitten, al vaak zat gehad dat ik hurkte en ineens de klep openging. Wil je eigenlijk ook niet.
Whahahahahahahahaha
Ik heb 't in ieder geval nog nooit meegemaakt dat m'n auto spontaan open ging als ik bukte / hurkte ....
Die automatic rain close vind ik dan wel weer handigwimmel_1 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 18:22:
@roland kroes Da's praktisch hetzelfde als dat wat ik op m'n Tiguan heb zitten aan optiepakketten, dus. Merendeel staat dan al 'aan' op wat fancy dingen ná zoals een 'Needle-Sweep', een 'Alarm-Bleep' bij openen/sluiten, Resterende Brandstof, Aantal keer knipperen bij 'Comfort-Knipperen', .....
Traffic jam Assist ga je ook handig vindenroland kroes schreef op maandag 6 januari 2020 @ 00:11:
[...]
Die automatic rain close vind ik dan wel weer handig
Kan alleen met de juiste regensensor en die word sinds 2015 niet meer nieuw geleverd en is vervangen. Dus als je nog een oude kan vinden zonder een letter erachter is het te regelen :-)roland kroes schreef op maandag 6 januari 2020 @ 00:11:
[...]
Die automatic rain close vind ik dan wel weer handig
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Mijn sensor is vorig jaar vervangen door de VW (zowel de ACC sensor als de regen sensor) en @Rainesh kon TJA activeren op mijn MK7!Antera schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:28:
[...]
Kan alleen met de juiste regensensor en die word sinds 2015 niet meer nieuw geleverd en is vervangen. Dus als je nog een oude kan vinden zonder een letter erachter is het te regelen :-)
M3P 24'
Verkeerd gekeken!Antera schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:10:
@Vissa66 we hebben het over regen sluiten :-) en daarom mijn opmerking over de rls
M3P 24'
Heb je Lane-Assist en ACC?
M.a.w. zit er een camera voor je binnenspiegel? Want dat is level1 om vast te stellen of het kan.
Als die er zit, dan zitten op dit forum wel wat specialisten die je verder kunnen helpen.
[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 07-01-2020 11:42 ]
Rainesh schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:23:
[...]
Nee alleen op de facelift modellen. Je hebt wel lane assist en acc voor nodig.
De GTI van @Vissa66 was echt een uitzondering, normaliter zou het niet kunnen.
M3P 24'

Een trage bumperklever aan de voorkant welke al een paar keer eerder grootlicht in de spiegel had mogen bekijken….. Op de rechter rijstrook gaten van méér dan 100Mtr. laten vallen zodat er continue verkeer van de linkerbaan terug naar rechts wil omdat die rijbaan wél rijdt… Dan krijg je EXTRA GRATIS Grootlicht in de binnenspiegel van me
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 07-01-2020 17:03 ]
Lane Assist onder de 70 ook aan (alleen icm acc).wimmel_1 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:58:
@Rainesh Wát doet dat TJA (Traffic Jam Assist) precies? Ik weet niet óf ik 't heb maar ik had vandaag wel ineens een geheel rood vlak tussen m'n tellers met daarin twee auto's die volgens de auto té kort op elkaar leken te staan…![]()
Een trage bumperklever aan de voorkant welke al een paar keer eerder grootlicht in de spiegel had mogen bekijken….. Op de rechter rijstrook gaten van méér dan 100Mtr. laten vallen zodat er continue verkeer van de linkerbaan terug naar rechts wil omdat die rijbaan wél rijdt… Dan krijg je EXTRA GRATIS Grootlicht in de binnenspiegel van me
Dan heb ik dat dus alRainesh schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:03:
[...]
Lane Assist onder de 70 ook aan (alleen icm acc).
ACC MOET inderdaad áán staan dan.… Als je ACC uit zet dan zijn de Lane-Assist én Front-Assist bij lage snelheden ook ineens weg.
Om Front-Assist op een 'A' weg te 'testen' tot het uiterste (= Park-Assist) heb ik uiteraard geen zin in .....
[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 07-01-2020 17:54 ]
Ja, Lane Assist, Front Assist, ACC en bordenleesgebeuren.Dennisdn schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:40:
[...]
Heb je Lane-Assist en ACC?
M.a.w. zit er een camera voor je binnenspiegel? Want dat is level1 om vast te stellen of het kan.
Als die er zit, dan zitten op dit forum wel wat specialisten die je verder kunnen helpen.
Jammer, ik dacht twee jaar terug dat het wel mogelijk was maar niet geactiveerd oid. M'n auto is wel import of dat uitmaakt...Rainesh schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:23:
[...]
Nee alleen op de facelift modellen. Je hebt wel lane assist en acc voor nodig.
De GTI van @Vissa66 was echt een uitzondering, normaliter zou het niet kunnen.
Heb je een scan of lograppport van de auto?Krus schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:07:
[...]
Ja, Lane Assist, Front Assist, ACC en bordenleesgebeuren.
[...]
Jammer, ik dacht twee jaar terug dat het wel mogelijk was maar niet geactiveerd oid. M'n auto is wel import of dat uitmaakt...
Nee, helaas. Hoe kan ik dat regelen?Rainesh schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:10:
[...]
Heb je een scan of lograppport van de auto?
DSGwimmel_1 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:17:
@Krus Ik weet niet wat voor een versnellingsbak je in je auto hebt (DSG?), maar als je géén DSG hebt dan blijft dat spel ook gewoon werken als je handmatig van versnelling wisselt. Je moet uiteraard wel van het rempedaal áf blijven.
Ooit een keer alle vcds aanpassingen/opties laten doen? Misschien dat diegene nog een lograppport van je auto heeft. Anders langsgaan bij een tweaker met vcds. Uit welke regio kom je?Krus schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:31:
[...]
Nee, helaas. Hoe kan ik dat regelen?
[...]
DSG
Regio Zuid-Holland.Rainesh schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:44:
[...]
Ooit een keer alle vcds aanpassingen/opties laten doen? Misschien dat diegene nog een lograppport van je auto heeft. Anders langsgaan bij een tweaker met vcds. Uit welke regio kom je?
Wel eens met zo'n dongle en een app (Carista ofzo) dat nep geluid uit gezet.
Oooooh! Stuur me dan een PMKrus schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:13:
[...]
Regio Zuid-Holland.
Wel eens met zo'n dongle en een app (Carista ofzo) dat nep geluid uit gezet.
[ Voor 3% gewijzigd door Rainesh op 07-01-2020 20:26 ]
Ik gebruikte niets anders. Het filerijden werd er 10x beter op, en die had ik minimaal 2x per dagDennisdn schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:24:
Maar... vinden jullie TJA ook echt fijn dan? Het was echt DE optie waar ik lang naar uit gekeken had tijdens de levertijd. Maar in de praktijk gebruik ik het eigenlijk nooit. Het optrekken en remmen gaat allemaal net wat onbeheerster als ik het zelf zou doen. Je moet steeds na even stilstaan weer op de res-knop drukken of een tikje gas geven. En ik hou mijzelf altijd gereed om direct in te kunnen grijpen (voet boven de rem) wat uiteindelijk nog minder relaxed is dan zelf op de automaat file te rijden.
Die 3 seconden regel is jammer maar die res knop had ik mijn hand toch al bij 9 van de 10 keer.
Zeker, nooit meer zonder een vergelijkbaar systeem. RES knop zit bij mij toch altijd onder de duim. Ik heb de ACC ingesteld op 'Comfort' omdat ik hem op deze stand het fijnste vind rijden in de file. Voet boven de rem deed ik enkel de eerste 1000km, daarna was het vertrouwen er en ik moet zeggen dat de auto mij nooit heeft verrast met een situatie waarbij ik zelf moest ingrijpen.Dennisdn schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:24:
Maar... vinden jullie TJA ook echt fijn dan? Het was echt DE optie waar ik lang naar uit gekeken had tijdens de levertijd. Maar in de praktijk gebruik ik het eigenlijk nooit. Het optrekken en remmen gaat allemaal net wat onbeheerster als ik het zelf zou doen. Je moet steeds na even stilstaan weer op de res-knop drukken of een tikje gas geven. En ik hou mijzelf altijd gereed om direct in te kunnen grijpen (voet boven de rem) wat uiteindelijk nog minder relaxed is dan zelf op de automaat file te rijden.
www.google.nl
Waar ik mij het meeste aan erger, ook in de comfort-stand, is dat het allemaal onbeheerster gaat als dat ik het zelf zou doen. Ik kan mij voorstellen dat mensen op de linkerbaan regelmatig denken dat ik een wedstrijdje met ze wil doen of snel het gat dicht wil rijden zodat ze niet kunnen invoegen (wat ze helemaal niet van plan zijn). Hij wacht net te lang met optrekken om daarna net teveel gas te geven en daardoor weer net wat te hard moet remmen, nét iets te dicht op de voorganger.MisteRMeesteR schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:32:
[...]
Zeker, nooit meer zonder een vergelijkbaar systeem. RES knop zit bij mij toch altijd onder de duim. Ik heb de ACC ingesteld op 'Comfort' omdat ik hem op deze stand het fijnste vind rijden in de file. Voet boven de rem deed ik enkel de eerste 1000km, daarna was het vertrouwen er en ik moet zeggen dat de auto mij nooit heeft verrast met een situatie waarbij ik zelf moest ingrijpen.
Ach, mijn ouders kunnen niet wennen aan smartphones, misschien is TJA iets waar ik zelf gewoon niet aan kan wennen. Wel jammer, want met 4 uur spitsrijden per dag was dat de enige nieuwe optie waar ik echt naar uitgekeken heb. Terwijl ik de ACC en LA zelf wél standaard aan heb staan en gebruik waar mogelijk. De grootste irritaties daar zijn juist de weggebruikers die allemaal andere snelheden aan willen houden, dat is in maart vanzelf opgelost
[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 08-01-2020 15:43 ]
In de file zet ik hem altijd op 2 streepjes 'afstand', ervaar nooit jouw 'probleem'.Dennisdn schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 15:26:
[...]
Waar ik mij het meeste aan erger, ook in de comfort-stand, is dat het allemaal onbeheerster gaat als dat ik het zelf zou doen. Ik kan mij voorstellen dat mensen op de linkerbaan regelmatig denken dat ik een wedstrijdje met ze wil doen of snel het gat dicht wil rijden zodat ze niet kunnen invoegen (wat ze helemaal niet van plan zijn). Hij wacht net te lang met optrekken om daarna net teveel gas te geven en daardoor weer net wat te hard moet remmen, nét iets te dicht op de voorganger.
* MisteRMeesteR is dan ook geen YUP meer
hehe, wedden van niet.Ach, mijn ouders kunnen niet wennen aan smartphones, misschien is TJA iets waar ik zelf gewoon niet aan kan wennen. Wel jammer, want met 4 uur spitsrijden per dag was dat de enige nieuwe optie waar ik echt naar uitgekeken heb. Terwijl ik de ACC en LA zelf wél standaard aan heb staan en gebruik waar mogelijk. De grootste irritaties daar zijn juist de weggebruikers die allemaal andere snelheden aan willen houden, dat is in maart vanzelf opgelost
Dan krijg je overal van die A2-trajectcontrole taferelen, treintjes, keep your lane (lees: lekker op rijstrook 2 of 3 blijven rijden ipv op 4 en/of 5) en al dat soort irritaties..
www.google.nl
Quote van VW:
Dat doet mijn Golf met ACC ook. Goed, als het lang stilstaat, moet ik heel lichtjes het gaspedaal intrappen, maar dat is met TJA dus blijkbaar ook. Stuurt ie ook mee door de Lane Assist?Traffic Jam Assist combineert Adaptive Cruise Control met Lane Assist. Het systeem ziet het als je voorligger afremt of stilstaat, en remt dan zelf ook – volautomatisch. Komt het verkeer daarna weer op gang, dan volgt Traffic Jam Assist automatisch de door jou gekozen rijbaan.
[ Voor 3% gewijzigd door RnB op 08-01-2020 16:32 ]
Streepjes afstand? De TJA kan ik volgens mij niet anders instellen. De ACC natuurlijk wel, maar als ik die op 2 strepen zet in de file blijf ik altijd achteraan rijden omdat iedereen er tussen moet.....MisteRMeesteR schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:05:
[...]
In de file zet ik hem altijd op 2 streepjes 'afstand', ervaar nooit jouw 'probleem'.
* MisteRMeesteR is dan ook geen YUP meer
[...]
hehe, wedden van niet.![]()
Dan krijg je overal van die A2-trajectcontrole taferelen, treintjes, keep your lane (lees: lekker op rijstrook 2 of 3 blijven rijden ipv op 4 en/of 5) en al dat soort irritaties..
Behalve de nadelen van 100 moeten gaan rijden (Groningen ligt ineens een stuk verder), zie ik ook wel voordelen op wegen zoals de A15. Daar is in de spits het verkeersbeeld heel onrustig door alle snelheidsverschillen, dat kan nu wel eens flink gaan verbeteren.
Bij TJA stuurt hij inderdaad ook voor je waar normale Lane Assist alleen boven de 70 werkt.RnB schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:32:
Hoe is TJA eigenlijk anders dan ACC?
Quote van VW:
[...]
Dat doet mijn Golf met ACC ook. Goed, als het lang stilstaat, moet ik heel lichtjes het gaspedaal intrappen, maar dat is met TJA dus blijkbaar ook. Stuurt ie ook mee door de Lane Assist?
[ Voor 18% gewijzigd door Dennisdn op 08-01-2020 18:06 ]
Android Auto - 4.6.5933 (sept, 9)
Als ik verder (nieuwer) update dan die versie kan ik mijn telefoons niet meer connecten. Ik krijg dan een foutmelding op display van de auto.
Geen data ontvangen. Instellingen op mobiele apparaat of verbinding controleren.
Enigste wat werkt is terug gaan naar de bovengenoemde versie door te deinstalleren en herinstalleren
Iemand die dit probleem herkent? Wellicht een update van ze navsysteem heeft gehad?
Ik draai nu op 4.9.594933 (armeabi-v7a)
ACC = volgen zonder sturenRnB schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:32:
Hoe is TJA eigenlijk anders dan ACC?
Quote van VW:
[...]
Dat doet mijn Golf met ACC ook. Goed, als het lang stilstaat, moet ik heel lichtjes het gaspedaal intrappen, maar dat is met TJA dus blijkbaar ook. Stuurt ie ook mee door de Lane Assist?
LA = sturen boven de 70
TJA = acc + LA (onder de 70). Beide moeten aan staan.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Afhankelijk van je sensors, hardware en huidige opties kun je de opties laten aanzetten die de betreffende hardware, sensors en huidige opties nodig hebben.racoon schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:13:
Ik heb sinds kort ene vw polo 1.2 tdi bluemotion uit 2011, welke opties zou ik met de vagcom aan of juist uit moeten zetten volgens jullie, ik kan namelijk bij iemand langs komen die een vagcom heeft.
"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

Tijdje geleden besteld, geen tijd gehad om te monteren. Nu de auto ook niet heel erg lang meer in mijn bezit zal zijn ga ik dit setje er niet meer onder hangen.
Originele VAG ,,jack pad'' kit. Ideaal voor de hobbyist. Maakt 4 veilige en stevige krikpunten onder je auto.
Bij interesse, stuur een PM'tje!
M3P 24'
Twee vragen:
Klopt het überhaupt dat er zo'n model is die geen parkeersensoren of camera heeft, maar wel adaptive cruise control?
Is het mogelijk om op boordcomputer (dus tussen de toerenteller en de snelheidsmeter) de snelheid die gereden wordt digitaal weer te geven? Dat had ze op haar vorige auto wel en vond ze wel fijn.
Vandaag even mee gereden, rijdt prima, 95PK, moet zeggen dat ik minder had verwacht van die 95PK, maar het valt niet tegen.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
FA op een A weg heb ik wel eens gehad. Werkt goed. Maakt je tevens een stuk sneller en beter wakker dan een mok zwarte koffiewimmel_1 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:08:
[...]
Dan heb ik dat dus al![]()
ACC MOET inderdaad áán staan dan.… Als je ACC uit zet dan zijn de Lane-Assist én Front-Assist bij lage snelheden ook ineens weg.
Om Front-Assist op een 'A' weg te 'testen' tot het uiterste (= Park-Assist) heb ik uiteraard geen zin in .....
Zal dan de comfortline zijn. Die heeft idd ACC maar geen sensoren/camera.miicker schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 22:26:
Mijn vriendin heeft net een nieuwe VW Polo gekregen van haar werkgever. Vrij basic model, ik weet niet precies welke uitvoering, er zitten bijvoorbeeld geen parkeersensoren of achteruitrijcamera op. Wat me dan wel weer verbaast is dat hij wel adaptive cruise control heeft.
Twee vragen:
Klopt het überhaupt dat er zo'n model is die geen parkeersensoren of camera heeft, maar wel adaptive cruise control?
Is het mogelijk om op boordcomputer (dus tussen de toerenteller en de snelheidsmeter) de snelheid die gereden wordt digitaal weer te geven? Dat had ze op haar vorige auto wel en vond ze wel fijn.
Vandaag even mee gereden, rijdt prima, 95PK, moet zeggen dat ik minder had verwacht van die 95PK, maar het valt niet tegen.
Kun je via het stuur niet door het menu van de teller heen scrollen? Daar moet de snelheid ook bij staan.
M3P 24'
Want? Wat wordt de opvolger?Vissa66 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 20:52:
Misschien dat ik iemand hier met een MK7/7.5 Golf of Audi A3 er blij mee kan maken:
[Afbeelding]
Tijdje geleden besteld, geen tijd gehad om te monteren. Nu de auto ook niet heel erg lang meer in mijn bezit zal zijn ga ik dit setje er niet meer onder hangen.
Originele VAG ,,jack pad'' kit. Ideaal voor de hobbyist. Maakt 4 veilige en stevige krikpunten onder je auto.![]()
Bij interesse, stuur een PM'tje!
Ben ik nog niet over uit. Blijf het moeilijk vinden om de keuze te maken tussen of weer zoiets als de CS, dat zal in dit geval dan de TCR moeten worden, of gewoon iets ,,normaals'' zoals een 8 met de 1.5TSI, of een A klasse of nieuwe A3.
Zal nog niet gebeuren op zeer korte termijn, maar wil wel dit jaar de switch maken.
M3P 24'

Ik rijd er alweer bijna 5 jaar met veel plezier in, maar is bijna aan het einde van de lease, en dus moet ie het veld ruimen
ik heb met de nieuwe corolla station gereden, de 2.0 hybrid, ging best lekker van z'n plek enzo maar het haalt het gewoon niet bij een Volkswagen, en de proefrit verliep ook uiterst stroef....
dus het volgende is nu besteld:
Golf variant.1.5 TSI 150PK DSG
lapiz blue
R-line trim binnen en buiten
LED+ koplampen
Discover pro
spiegelpakket
parkeercamera
afneembare trekhaak.
al met al een leuke upgrade, het is een uitlopend model natuurlijk, maar daardoor zit deze lekker in de opties met wat actiepakketten. wachten tot de golf 8 variant er daadwerkelijk is was geen optie.
Zou het wel een beetje schraal vinden als dit soort "basis opties" niet geleverd worden in een duurdere versie van de auto:p
Als ik je zo hoor vraag ik me serieus af of ej wel een highline geleverd hebt gekregen...
De automatisch dimmense binnenspiegel en de regensensor zitten bij de nieuwe Polo Highline in het "Licht en Zicht" pakket. Voor 211 euro had het er op gezeten.arvidbeheerder schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 20:31:
Afgelopen week heeft de leasemaatschappij mijn nieuwe polo highline geleverd (1.0 DSG in het oranje). Nu reed ik hiervoor een polo comfortline en daar zat een regensensor voor de ruitenwissers in en automatisch dimmende binnenspiegel. Deze twee mis ik in de nieuwe polo. Klopt dat?
Zou het wel een beetje schraal vinden als dit soort "basis opties" niet geleverd worden in een duurdere versie van de auto:p
Balen! Ik heb toen enorm zitten klooien met de pakketten omdat de prijslijst aangepast werd. Maar even kijken wat ik met de leasemaatschappij kan regelen.Dennisdn schreef op zondag 12 januari 2020 @ 06:05:
[...]
De automatisch dimmense binnenspiegel en de regensensor zitten bij de nieuwe Polo Highline in het "Licht en Zicht" pakket. Voor 211 euro had het er op gezeten.
Lapiz blue is volgens mij wel heel erg in trek, paar collega's van mij rijden ook een Passat lapiz blue, ik een Golf Lapiz blue (alhoewel ik nog niet zelf heb kunnen kiezen, maar erg vind ik de kleur zeker niet). Weer eens wat anders ook dan zwart, zilver of wit ookShanquish schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 12:41:
[Afbeelding]
Ik rijd er alweer bijna 5 jaar met veel plezier in, maar is bijna aan het einde van de lease, en dus moet ie het veld ruimen
ik heb met de nieuwe corolla station gereden, de 2.0 hybrid, ging best lekker van z'n plek enzo maar het haalt het gewoon niet bij een Volkswagen, en de proefrit verliep ook uiterst stroef....
dus het volgende is nu besteld:
Golf variant.1.5 TSI 150PK DSG
lapiz blue
R-line trim binnen en buiten
LED+ koplampen
Discover pro
spiegelpakket
parkeercamera
afneembare trekhaak.
al met al een leuke upgrade, het is een uitlopend model natuurlijk, maar daardoor zit deze lekker in de opties met wat actiepakketten. wachten tot de golf 8 variant er daadwerkelijk is was geen optie.
Ik heb volgens mij alle opties bekeken, maar kan het echt niet vinden. Ik kan bijvoorbeeld navigatie weergeven, gegevens over de actieradius, standaard staat hij op een scherm dat de status van de auto laat zien (bijvoorbeeld of er deuren zijn geopend of niet).Vissa66 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 22:52:
[...]
Zal dan de comfortline zijn. Die heeft idd ACC maar geen sensoren/camera.
Kun je via het stuur niet door het menu van de teller heen scrollen? Daar moet de snelheid ook bij staan.
Ga naar gegevens over actieradius menu, en dan met het pijltjestoets 1x naar boven of beneden, dan zou je onder andere ook het huidige verbruik moeten kunnen zien. Als dit niet het geval is dan zou ik via je infotainmentsysteem even in het menu duiken want ergens staat er een menu waarin je kan aanvinken wat je wel en niet wilt zien in het displaymiicker schreef op zondag 12 januari 2020 @ 11:06:
[...]
Ik heb volgens mij alle opties bekeken, maar kan het echt niet vinden. Ik kan bijvoorbeeld navigatie weergeven, gegevens over de actieradius, standaard staat hij op een scherm dat de status van de auto laat zien (bijvoorbeeld of er deuren zijn geopend of niet).
[YouTube: Multi Functional Display - Easy to understand | Volkswagen]
[ Voor 7% gewijzigd door Tolga07 op 12-01-2020 11:27 ]
Weet je zeker dat dit bij de nieuwste generatie ook nog werkt? Want daar ziet het er allemaal net iets anders uit.Tolga07 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 11:25:
[...]
Ga naar gegevens over actieradius menu, en dan met het pijltjestoets 1x naar boven of beneden, dan zou je onder andere ook het huidige verbruik moeten kunnen zien. Als dit niet het geval is dan zou ik via je infotainmentsysteem even in het menu duiken want ergens staat er een menu waarin je kan aanvinken wat je wel en niet wilt zien in het display
[YouTube: Multi Functional Display - Easy to understand | Volkswagen]
Dat het er anders uit kan zien kan kloppen, maar de werking zou hetzelfde moeten zijn.miicker schreef op zondag 12 januari 2020 @ 11:32:
[...]
Weet je zeker dat dit bij de nieuwste generatie ook nog werkt? Want daar ziet het er allemaal net iets anders uit.
Thanks, zat er inderdaad op, heb het gevondenTolga07 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 12:42:
[...]
Dat het er anders uit kan zien kan kloppen, maar de werking zou hetzelfde moeten zijn.
Discovermedia2 EU AS 1430 v12. staat nog steeds releasedatum 9-11-19 bij.
Maar ik heb eind november nog 1310_v11 gedownload.
Had ik toen de verkeerde, of is er alweer een nieuwe?
[ Voor 5% gewijzigd door Illusion op 12-01-2020 17:27 ]
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Ik had laatst ook weer even gekeken op de VW site. Dan stond er dat het een nieuwe versie was, maar als je dan in het bestand kijkt kun je per land zien wat de datum is waarop die is aangepast. Nederland was helemaal niet aangepast in de nieuwe versie, maar bijvoorbeeld Frankrijk wel.Illusion schreef op zondag 12 januari 2020 @ 17:26:
Krijg net een updatemelding van discovercare dat er een nieuwe map is voor Discover media.
Discovermedia2 EU AS 1430 v12. staat nog steeds releasedatum 9-11-19 bij.
Maar ik heb eind november nog 1310_v11 gedownload.
Had ik toen de verkeerde, of is er alweer een nieuwe?
M3P 24'
YouTube: VW Golf 8 2020 MK8 Crash Test
Aan het einde van het filmpje zie je trouwens dat ze het AEB systeem in de Golf8 testen. Nou vroeg ik me direct af of mijn Golf7.5 dit ook heeft. Ik weet zeker dat mijn golf Autonomous Emergency Braking heeft, maar werkt deze hetzelfde als in de golf8? Dus ook bij voetgangers en fietsers etc? Of alleen bij voertuigen? Met andere woorden: gaat het hier om precies hetzelfde systeem?
Ik verwacht dat het een nieuw systeem is omdat de Golf8 een nieuw platform is. In de 7.5 noemden ze het nog: "Front Assist en City Emergency Braking met de nieuwe voetgangers-herkenning".Freakin77 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 21:07:
Mooi filmpje over de veiligheidssystemen/crashbestendigheid van de nieuwe Golf8:
YouTube: VW Golf 8 2020 MK8 Crash Test
Aan het einde van het filmpje zie je trouwens dat ze het AEB systeem in de Golf8 testen. Nou vroeg ik me direct af of mijn Golf7.5 dit ook heeft. Ik weet zeker dat mijn golf Autonomous Emergency Braking heeft, maar werkt deze hetzelfde als in de golf8? Dus ook bij voetgangers en fietsers etc? Of alleen bij voertuigen? Met andere woorden: gaat het hier om precies hetzelfde systeem?
Uit mijn eigen ervaring weet ik dat hij in de 7.5 ook reageert op voetgangers en fietsers. Mooiste voorbeeld daarvan vond ik juist een slecht voorbeeld: een fietser die heel hard vanaf rechts aan kwam fietsen voor het rode licht om op het laatste moment op de rem te gaan, toen stond de Golf dus al op de noodstop terwijl die fietser er nog niet eens voor zat. Hij neemt links- en rechtskomend verkeer dus ook mee in de beoordelingen.
[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 13-01-2020 07:02 ]
Vorig jaar met 30.000 ben ik al heen geweest, dan zou ik toch weer bij 60.000 verwachten. Bij Century Groningen zie ik wel een inspectie service afspraak mogelijkheid staan, maar meer dan even wat zaken bij langs lopen kan dit toch niet zijn? Filtertje vervangen hier en daar? Iemand deze al eens gehad?
www.youtube.com/DerOllie
Is variabel tegenwoordig, vandaar dat de auto het aangeeft.DerOllie schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:11:
Mijn Tiguan van net 2 jaar oud geeft nu aan dat ie binnenkort een "inspectieservice" vereist, kilometerstand is nu ongeveer 45.000. Ik zou verwachten met de long life service die erop zit, dat ik elke 30.000 of elke 2 jaar heen moet.
Vorig jaar met 30.000 ben ik al heen geweest, dan zou ik toch weer bij 60.000 verwachten. Bij Century Groningen zie ik wel een inspectie service afspraak mogelijkheid staan, maar meer dan even wat zaken bij langs lopen kan dit toch niet zijn? Filtertje vervangen hier en daar? Iemand deze al eens gehad?
Zat te krijgen op Ebay, maar welk merk en type raden jullie aan?
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Voor mislampen? Geen, standaard bulbs. Geel licht > wit licht voor mist...Damian schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:04:
Iemand ervaring met het vervangen van de H8 mistlampjes voor LED?
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Juh alsof die mistlampen iets helpen met mistSadisticPanda schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:21:
[...]
Voor mislampen? Geen, standaard bulbs. Geel licht > wit licht voor mist...
Iig met canbus, anders krijg je foutmeldingen.Damian schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:04:
Iemand ervaring met het vervangen van de H8 mistlampjes voor LED?
na vandaag is het namelijk zo dat de golf 7.5 (variant) niet meer bestelbaar zijn, om plaats te maken voor de 8 uiteraard.
Dan ga je met mistlampen aan rijden zónder mist? dan worden het dramlichten.Damian schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:50:
[...]
Juh alsof die mistlampen iets helpen met mistGaat vooral om de esthetische meerwaarde
erh nee, bochtverlichting doen ze ook toch?Shanquish schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:35:
Vandaag gebeld door de verkoper, de golf is officieel in bestelling gezet én geaccepteerd door de fabriek.
na vandaag is het namelijk zo dat de golf 7.5 (variant) niet meer bestelbaar zijn, om plaats te maken voor de 8 uiteraard.
[...]
Dan ga je met mistlampen aan rijden zónder mist? dan worden het dramlichten.
Wie kan mij vertellen wat er allemaal nog moet gebeuren in die 7 weken tot levering?
Ik heb namelijk echt geen idee.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.