Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Duurt het 7 weken voor ie bij de dealer is, of voordat ie afgeleverd wordt en jij hem op kunt pikken?
Als je een auto koopt zit je meestal met anderhalf a twee weken wachttijd voor ze tijd hebben om hem uberhaupt rijklaar kunnen maken. Heb je een drukke dealer te pakken is het meer. En bij lease minder prio, want levert relatief weinig op en leasemij heeft hem het liefste zo jong mogelijk, dus zo laat,kogelijk op kenteken.

En verdr moet ie van de fabriek naar Pon en dan het dealernetwerk in. Mijn winterbanden van dealer a naar b sturen duurde zo 3 weken, door de procedure die Pon hanteert. Zal voor een auto niet anders zijn.

The Eagle wijzigde deze reactie 14-01-2020 09:14 (19%)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Pierre

Zucht

The Eagle schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:13:
Duurt het 7 weken voor ie bij de dealer is, of voordat ie afgeleverd wordt en jij hem op kunt pikken?
Als je een auto koopt zit je meestal met anderhalf a twee weken wachttijd voor ze tijd hebben om hem uberhaupt rijklaar kunnen maken. Heb je een drukke dealer te pakken is het meer. En bij lease minder prio, want levert relatief weinig op en leasemij heeft hem het liefste zo jong mogelijk, dus zo laat,kogelijk op kenteken.

En verdr moet ie van de fabriek naar Pon en dan het dealernetwerk in. Mijn winterbanden van dealer a naar b sturen duurde zo 3 weken, door de procedure die Pon hanteert. Zal voor een auto niet anders zijn.
Het is lease, hij gaat naar de importeur en daarna naar de dealer. Ik vroeg het me gewoon af vandaar de vraag hier op Tweakers.
Die 7 weken wachten kunnen er ook nog wel bij :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• TranceSetter
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15:42
Ik heb net mijn nieuwe Golf Variant in ontvangst mogen nemen, Om dan in te haken op het verhaal hierboven, mijn auto is in week 48-2019 gebouwd, en in week 2-2019 geleverd, dat is dus ook 6 weken. Wel privé gekocht trouwens, maar ook dat gaat van fabriek naar importeur naar dealer.

Mijn website
5DII + TS-EF17-200 f/2.8-4 L IS USM II + 2xIII + licht

• Vissa66
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 18-02 07:25
Net mailtje dat de nieuwe 8 te configureren is, jammer genoeg nog geen R line mogelijk. :(

Clubsport ED40 GTI

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online
Vissa66 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:39:
Net mailtje dat de nieuwe 8 te configureren is, jammer genoeg nog geen R line mogelijk. :(
Ja gare shit, met die Style uitvoering en 1.5 tsi 150pk dsg tik je al bijna 40k aan en dan heb je nog niks geks, aur camera, assistentiepakket, 6 speakers ipv 4 en sportonderstel.

Hopelijk snel 'weer' een Highline Business R..

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 17:59
Vissa66 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:39:
Dat is wel opvallend. Meestal openen ze de verkoop met slechts enkele modellen “alles erop en eraan”. Vanavond maar eens kijken of ze nog nieuwe leuke opties hebben bedacht.

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Damian schreef op maandag 13 januari 2020 @ 22:20:
[...]

erh nee, bochtverlichting doen ze ook toch?
Nja, de goedkope versie toch. De duurdere versies hebben meedraaiende lichten plus bocht verlichting in de koplampe' zitten. (Waarbij het licht ook effectief bijna 90graden naar opzij gestuurd wordt).

• Shanquish
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Wat zijn tegenwoordig de ervaringen met de 'mijn volkswagen' app ?
ik weet dat in het verleden de ervaring nogal tegenviel, maar is dit inmiddels onder controle ?

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 18:24

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Shanquish schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:10:
Wat zijn tegenwoordig de ervaringen met de 'mijn volkswagen' app ?
ik weet dat in het verleden de ervaring nogal tegenviel, maar is dit inmiddels onder controle ?
Ik gebruik het eerlijk gezegd zelden maar als ik het gebruik werkt ie wel zonder problemen.

www.google.nl

• DonJunior
  • Laatst online: 12:14
Shanquish schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 12:41:
[Afbeelding]

Golf variant.1.5 TSI 150PK DSG
lapiz blue
R-line trim binnen en buiten
LED+ koplampen
Discover pro
spiegelpakket
parkeercamera
afneembare trekhaak.

al met al een leuke upgrade, het is een uitlopend model natuurlijk, maar daardoor zit deze lekker in de opties met wat actiepakketten. wachten tot de golf 8 variant er daadwerkelijk is was geen optie.
Zo gave kleur dat Lapiz Blue.. toen ik de mijne bestelde (Golf 7.5 Variant Highline) was die helaas niet beschikbaar.. dus maar de andere Atlantic Blue gekozen.. ook erg blij mee nog. (2,5 jaar nu in lease)

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
SadisticPanda schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 07:40:
[...]

Nja, de goedkope versie toch. De duurdere versies hebben meedraaiende lichten plus bocht verlichting in de koplampe' zitten. (Waarbij het licht ook effectief bijna 90graden naar opzij gestuurd wordt).
Da's alleen bij de XENON+ en LED+ koplampunits zo. De 'normale' XENON en LED units gebruiken nog steeds de breedstralers / mistlampen onder in de bumper net zoals dat de halogeen koplampunits dat doen.

In die XENON+ Units zitten vervolgens alsnog een paar standaard H7 lampjes welke de bochtenverlichting verzorgen, van de LED+ Units durf ik 't niet te zeggen maar ik vermoed dat 't daar hetzelfde is (ik heb 'normale' LED units in m'n Tiguan laten zetten omdat ik die mooier vind).

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• toets23
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 14:59
Sindskort in het bezit van een nieuwe Polo :-)
Echter wat betekent de trip tijd m.b.t. "langste tijd" dit staat standaard in beeld op mijn dashboard.
Kan ik dit resetten? De kilometer afstand van de "langste tijd" is 10 kilometer minder dan mijn kilometerstand....

Btw.. hoe kan ik eigenlijk mijn kilometerstand zien tijdens het auto rijden (ik zie deze waarde alleen als de sleutel in het contact zit.)

Zero to hero, just like that!

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
toets23 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 13:32:
Sindskort in het bezit van een nieuwe Polo :-)
Echter wat betekent de trip tijd m.b.t. "langste tijd" dit staat standaard in beeld op mijn dashboard.
Kan ik dit resetten? De kilometer afstand van de "langste tijd" is 10 kilometer minder dan mijn kilometerstand....

Btw.. hoe kan ik eigenlijk mijn kilometerstand zien tijdens het auto rijden (ik zie deze waarde alleen als de sleutel in het contact zit.)
langste tijd is de totale tijd vanaf het begin, je kan deze ook switchen naar sinds tanken of sinds gestart.
resetten zou je even in het boekje moeten kijken.

kilometerstand staat rechtsonder in beeld, alleen als je de cruise control aan hebt staan zie je die niet. Even cruise uit zetten dan komt die in beeld. Ook als je de auto uitschakelt (gaat de cruise uit vermoed ik) toont hij de km stand even.

• toets23
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 14:59
Viper® schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 13:34:
[...]

langste tijd is de totale tijd vanaf het begin, je kan deze ook switchen naar sinds tanken of sinds gestart.
resetten zou je even in het boekje moeten kijken.

kilometerstand staat rechtsonder in beeld, alleen als je de cruise control aan hebt staan zie je die niet. Even cruise uit zetten dan komt die in beeld. Ook als je de auto uitschakelt (gaat de cruise uit vermoed ik) toont hij de km stand even.
Oh dank je! :-)

Wat bedoel je vanaf het begin? Begin, dat ik als persoon met deze auto rij? Indien zo, dan verwacht ik niet dat ik deze kan resetten :P

Zero to hero, just like that!

• Emrulez
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 05-02 21:12
Emrulez schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:21:
Ik wil graag de stuur van mijn golfie vervangen door een multifuntionele.

Na wat onderzoek ben ik uitgekomen op het volgende onderdeel, hoop dat het de goede is:

5G0419091DL

Deze is zonder ACC en met DSG flippers.

Weet niet of een verwarmde stuur ook kan, neem aan dat je hier dan climatronic voor nodig hebt.

Nu begreep ik dat je voor de multifunctionele stuur een Gateway High nodig hebt.

Volgens de obdeleven heb ik nu een GW MQB Low (5Q0907530AD) 8)7 |:( :'(

Als ik het goed begrijp is de gateway los van de bereikbaarheid ook niet zomaar te vervangen. Iets met vrij schakelen door de dealer las ik.

Iemand die hier iets meer over weet. Als het teveel moeite is laat ik het maar varen.
Niemand? :'(

• Shanquish
  • Niet online
DonJunior schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:24:
[...]

Zo gave kleur dat Lapiz Blue.. toen ik de mijne bestelde (Golf 7.5 Variant Highline) was die helaas niet beschikbaar.. dus maar de andere Atlantic Blue gekozen.. ook erg blij mee nog. (2,5 jaar nu in lease)
ook een erg mooie kleur inderdaad, die heb ik overigens bewust niet genomen omdat dit de 'huiskleur' is van de buren waar ik werk.

overigens ben ik aan het zoeken naar high res foto;s van mijn bestelde auto, nu weet ik dat er een site is die ontzettend veel foto's heeft van alle mogelijke auto's, maar ik kan er niet opkomen :'(
was iets van car-55 ofzo, in elk geval stond in de url een nummer, maar google geeft ook niet echt uitsluitsel...

weet iemand toevallig over welke site ik het dan heb?

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19:43
@Shanquish mad4wheels?
Hebben ook veel images van veel modellen en vaak high-res.

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• Scrtz
  • Nu online
Shanquish schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 16:15:
[...]

ook een erg mooie kleur inderdaad, die heb ik overigens bewust niet genomen omdat dit de 'huiskleur' is van de buren waar ik werk.

overigens ben ik aan het zoeken naar high res foto;s van mijn bestelde auto, nu weet ik dat er een site is die ontzettend veel foto's heeft van alle mogelijke auto's, maar ik kan er niet opkomen :'(
was iets van car-55 ofzo, in elk geval stond in de url een nummer, maar google geeft ook niet echt uitsluitsel...

weet iemand toevallig over welke site ik het dan heb?
Of gewoon naar een of meerdere VW dealers gaan? Zullen er vast genoeg nog op voorraad staan, zoveel keus was er ook niet meer bij de golf 7.5 op het laatst qua kleuren en velgen bij een highline business R iig.

• Shanquish
  • Niet online
GeeMoney schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:39:
@Shanquish mad4wheels?
Hebben ook veel images van veel modellen en vaak high-res.
Nope, heb het inmiddels wel gevonden: https://www.km77.com/coch...imagenes/listado-completo

Euh foutje, onderstaande is dus een reactie op @Scrtz

Shanquish wijzigde deze reactie 15-01-2020 20:19 (8%)

• Shanquish
  • Niet online
Ja, dat ga ik ook nog wel doen, maar ze zullen rap uit de showrooms verdwijnen gok ik nu de golf 8 daadwerkelijk te configureren is en de 7.5 niet meer te bestellen is.

Shanquish wijzigde deze reactie 15-01-2020 20:19 (42%)

• Scrtz
  • Nu online
Shanquish schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 20:18:
Ja, dat ga ik ook nog wel doen, maar ze zullen rap uit de showrooms verdwijnen gok ik nu de golf 8 daadwerkelijk te configureren is en de 7.5 niet meer te bestellen is.
Alleen nog zonder R-line die 8.. nog even wachten wat de nieuwe A3 gaat doen qua prijzen. Verschil tussen vergelijkbare a3 advance sport en golf (7.5) highline business R was ~1500. Dan is de keus snel gemaakt :P

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18:00
Wellicht heb ik heel scheel gekeken.. maar kan er bij een Caddy 2019 de esp niet uitgeschakeld worden? 8)7
toets23 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 13:36:
[...]

Oh dank je! :-)

Wat bedoel je vanaf het begin? Begin, dat ik als persoon met deze auto rij? Indien zo, dan verwacht ik niet dat ik deze kan resetten :P
Als je je accu loshaalt is die ook weg.
Volgens mij kan je ook een 'hard' reset doen via MFA of de knop lang in te houden.

Famous wijzigde deze reactie 17-01-2020 14:19 (65%)

Xbox live: Ghesous

• Scrtz
  • Nu online
Famous schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 14:17:
Wellicht heb ik heel scheel gekeken.. maar kan er bij een Caddy 2019 de esp niet uitgeschakeld worden? 8)7

[...]

Als je je accu loshaalt is die ook weg.
Volgens mij kan je ook een 'hard' reset doen via MFA of de knop lang in te houden.
Via je navigatie > car, kun je dat uitzetten :P

• Famous
Scrtz schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 14:37:
[...]

Via je navigatie > car, kun je dat uitzetten :P
Nogmaals, in een Caddy 2019 :)

Edit;
Nu met foto

Famous wijzigde deze reactie 17-01-2020 17:36 (20%)

• Scrtz
  • Nu online
Famous schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 17:35:
[...]

Nogmaals, in een Caddy 2019 :)

Edit;
Nu met foto
[Afbeelding]
Ohja haha, ook niet onder menu en dan car? Of zit dat er niet bij? Binnenkort eens kijken bij die Caddy’s van ons.

Komt trouwens een nieuwe Caddy aan Famous, je had een half jaartje langer moeten wachten 😜

• Famous
Scrtz schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 19:39:
[...]

Ohja haha, ook niet onder menu en dan car? Of zit dat er niet bij? Binnenkort eens kijken bij die Caddy’s van ons.

Komt trouwens een nieuwe Caddy aan Famous, je had een half jaartje langer moeten wachten 😜
Nop, daar zit ook niets.
Mfa ook al gekeken...

Ik zou bijna zeggen dat het niet uit kan? :?

• Rainesh
  • Laatst online: 19:01
- Gateway vervangen door High (Component protectie laten verwijderen)
- Stuur met flippers werkt automatisch, hoef je niks te coderen, wel alles bedraden.
- Functievrijgave laten door de dealer of iemand met Odis Online zodat je Navi, bluetooth etc het weer doen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Ik heb een 'apart' vraagje omtrent de achteruitrijcamera.. Had een tijdje geleden een (e-)Golf mee, en nadat ik die achteruit in had geparkeerd kon ik de kofferklep niet openen omdat de camera dus nog steeds uitstak (auto in P en uitgeschakeld). Enige "workaround" was in D zetten, en daarna weer in één keer door naar P.

Lijkt mij niet normaal?

You save everyone, but who saves you?

• Dennisdn
S_Chief schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 23:58:
Ik heb een 'apart' vraagje omtrent de achteruitrijcamera.. Had een tijdje geleden een (e-)Golf mee, en nadat ik die achteruit in had geparkeerd kon ik de kofferklep niet openen omdat de camera dus nog steeds uitstak (auto in P en uitgeschakeld). Enige "workaround" was in D zetten, en daarna weer in één keer door naar P.

Lijkt mij niet normaal?
Je was te snel. Na paar tellen gaat hij vanzelf terug.

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17:55

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Famous schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 23:02:
[...]

Nop, daar zit ook niets.
Mfa ook al gekeken...

Ik zou bijna zeggen dat het niet uit kan? :?
Golf 7:met VCDS volgens https://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen_vw-golf7-5g.html

ESP in Car menu:
1. [03-ABS Systeem]
2. [Hercoderen-07] longcoding
3. [Byte 03] nieuwe waarde: 09

ESP de-activeren
1. [03-ABS Systeem]
2. [Aanpassen-10]
3. [Kies Kanaal 'Electronic Stability Program'] de standaard waarde is 'Activated'; verander dat in 'Not Activated'.
4. [Do It!]

Dus, eigenlijk als je een Golf 7 hebt maar het niet het CAR menu hebt staan kun je dat er aan toevoegen. Tenminste, zo begrijp ik het.

---------

@wimmel_1 Even een vraagje want jij hebt ook een nieuwe Tigian. Achterklep, auto op slot. Met de afstandsbediening de achterklep openen. Maar, kun je dan ook de achterklep - auto nog steeds op slot - de klep weer met de afstandsbediening sluiten? Of moet je eerst de auto ontgrendelen?

Zie hier de vraag: https://gathering.tweaker...message/61193966#61193966

Me.

• Vissa66
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 18-02 07:25
S_Chief schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 23:58:

Lijkt mij niet normaal?
Is inderdaad niet normaal. De camera blijft een aantal seconden uitgeklapt staan nadat je hebt geparkeerd en hoort daarna weer in te klappen. Dus of je was te snel, of hij blijft uitgeklapt staan. (wat niet hoort)

Clubsport ED40 GTI

• VVeld
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 19-02 22:27
GerCor schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 09:36:
[...]

Golf 7:met VCDS volgens https://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen_vw-golf7-5g.html

ESP in Car menu:
1. [03-ABS Systeem]
2. [Hercoderen-07] longcoding
3. [Byte 03] nieuwe waarde: 09

ESP de-activeren
1. [03-ABS Systeem]
2. [Aanpassen-10]
3. [Kies Kanaal 'Electronic Stability Program'] de standaard waarde is 'Activated'; verander dat in 'Not Activated'.
4. [Do It!]

Dus, eigenlijk als je een Golf 7 hebt maar het niet het CAR menu hebt staan kun je dat er aan toevoegen. Tenminste, zo begrijp ik het.

---------

@wimmel_1 Even een vraagje want jij hebt ook een nieuwe Tigian. Achterklep, auto op slot. Met de afstandsbediening de achterklep openen. Maar, kun je dan ook de achterklep - auto nog steeds op slot - de klep weer met de afstandsbediening sluiten? Of moet je eerst de auto ontgrendelen?

Had ik van de week ook met mijn T-Roc. Op redelijke afstand te openen met afstandbediening. Maar dicht gaan ho maar. Maar als je inderdaad zoals Rainesh aangaf wat dichterbij de auto bent dan gaat die wel dicht met de afstandbediening.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
GerCor schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 09:36:
[...]

>>knip<<

Zojuist even gekeken én... Klopt inderdaad. Klep gaat met de afstandsbediening vanop een afstandje niet meer dicht zónder de auto te ontgrendelen. Met het knopje op de klep én middels de sensor onder de bumper gaat 'ie wel dicht zónder te ontgrendelen.

VW zal er beslist wel over na gedacht hebben maar de logica er achter ontgaat mij nu ook nog even :9

• YoGi_Berra
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 16:31
Volgens mij gaat gaat de auto weer op slot, nadat je via de AB de achterklep hebt ontgrendeld, na eenmalig openen en weer sluiten?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

YoGi_Berra schreef op maandag 20 januari 2020 @ 09:39:
Volgens mij gaat gaat de auto weer op slot, nadat je via de AB de achterklep hebt ontgrendeld, na eenmalig openen en weer sluiten?
Het ontgrendelen van de achterklep staat los van de auto ontgrendelen. Dat is juist het mooie ervan. Dus, ook in de Golf 7. Boodschappen mee, ik doe de achterklep open (handmatig) maar de auto zelf blijft op slot. Zet de boodschappen in de auto, klep weer dicht. En eenmaal buiten bereik van de sleutel is de achterklep dan ook op slot.

Me.

• YoGi_Berra
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 16:31
Dat is eigenlijk wat ik bedoelde @GerCor, thx :9

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

YoGi_Berra schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:05:
Dat is eigenlijk wat ik bedoelde @GerCor, thx :9
O, dat is mooi. :+

Maar de discussie gaat over de afstandsbediening en een elektrische achterklep. Wel met AB te openen - dus niet van het slot, maar daadwerkelijk OPEN gaan, maar niet meer dicht.

GerCor wijzigde deze reactie 20-01-2020 13:20 (32%)

Me.

• Dennisdn
Het meest logische wat ik kan verzinnen is dat de auto wilt dat je bij de achterbak staat en ziet dat er geen kinderhandjes of hondenpootjes tussen zitten om te voorkomen dat ze bijvoorbeeld in de States kapot geprocedeerd worden.

Ramen sluiten met de AB schijnt in de VS verboden te zijn omdat er eens wat kindervingers tussen zaten en de veiligheidsblokkering het niet deed. Daarmee kan ik mij voorstellen dat het bij de klep ook om die reden niet gaat.

Dennisdn wijzigde deze reactie 20-01-2020 17:11 (41%)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Dennisdn schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:07:
Het meest logische wat ik kan verzinnen is dat de auto wilt dat je bij de achterbak staat en ziet dat er geen kinderhandjes of hondenpootjes tussen zitten om te voorkomen dat ze bijvoorbeeld in de States kapot geprocedeerd worden.

Ramen sluiten met de AB schijnt in de VS verboden te zijn omdat er eens wat kindervingers tussen zaten en de veiligheidsblokkering het niet deed. Daarmee kan ik mij voorstellen dat het bij de klep ook om die reden niet gaat.
Volgens mij, maar dat gold voor de Golf 7, worden die auto's in Mexico gemaakt. Ik zie dus niet wat in Amerika wel en niet mag iets met Europa te maken heeft.

Me.

• Dennisdn
GerCor schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:32:
[...]

Volgens mij, maar dat gold voor de Golf 7, worden die auto's in Mexico gemaakt. Ik zie dus niet wat in Amerika wel en niet mag iets met Europa te maken heeft.
Ik doelde op de VS voor het deel kapot procederen. Maar kindervingers en hondenpootjes hebben we hier ook.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dennisdn schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:07:

Zo'n rede kreeg ik via een maatje in Wolfsburg ook te horen voor het hardwarematig aanpassen van de regensensor zodat 'Automatic Rain-Close' niet meer kán werken. Er waren schijnbaar 'ouders' die de kinderen in de auto lieten zitten en 't dak open lieten staan voor verkoeling ... En dan zitten die 'K*jong' schijnbaar wel eens ooit klem als 't gaat regenen.... 8)7

• S_Chief
  • Niet online
Vissa66 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:25:
[...]

Is inderdaad niet normaal. De camera blijft een aantal seconden uitgeklapt staan nadat je hebt geparkeerd en hoort daarna weer in te klappen. Dus of je was te snel, of hij blijft uitgeklapt staan. (wat niet hoort)
Bleef echt uitgeklapt staan (zelfs uitgestapt en de auto op slot gedaan). Pas na D en even wachten klapte hij terug.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
S_Chief schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:41:
[...]

Bleef echt uitgeklapt staan (zelfs uitgestapt en de auto op slot gedaan). Pas na D en even wachten klapte hij terug.
Zou er even mee terug naar de dealer gaan. Collega van me met een Golf 7 Facelift van een paar weken oud had laatst ook zoiets en daar ging de camera op een gegeven moment helemaal niet meer 'dicht'. Kofferklep openen is dan alleen nog maar mogelijk met de AB (en op een Golf mag je 'm dan dus vrij snel met hand verder openen doordat 't ding maar héél even uit de tweede vergrendeling gehaald wordt op die manier).

• S_Chief
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:45:
[...]

Zou er even mee terug naar de dealer gaan. Collega van me met een Golf 7 Facelift van een paar weken oud had laatst ook zoiets en daar ging de camera op een gegeven moment helemaal niet meer 'dicht'. Kofferklep openen is dan alleen nog maar mogelijk met de AB (en op een Golf mag je 'm dan dus vrij snel met hand verder openen doordat 't ding maar héél even uit de tweede vergrendeling gehaald wordt op die manier).
Was niet de mijne. :+ Die moet nog worden gebouwd..

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 19:20

Antera

www.lowering.nl/vcds

Nieuwe optie voor ze Polo AW rijders

YouTube: Automatisch ramen sluiten Polo AW

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• Illusion
  • Registratie: november 2000

Illusion

(the art of)

Ik ben eigenlijk nogal teleurgesteld in (het gebrek aan) verlichting in de achterbak van mijn passat variant 2015.

Nu overweeg ik om iets van een ledstrip ofzo in/op de achterklep te monteren.
Heeft iemand al eens zoiets gedaan? Kan je uberhaupt spanning van de binnenverlichting aftakken, of raakt er dan iets (boordcomputer/dimmer) overbelast?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Furr_xL
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 09:11

Furr_xL

Get mad, then get over it.

Illusion schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:39:
Ik ben eigenlijk nogal teleurgesteld in (het gebrek aan) verlichting in de achterbak van mijn passat variant 2015.

Heeft iemand al eens zoiets gedaan? Kan je uberhaupt spanning van de binnenverlichting aftakken, of raakt er dan iets (boordcomputer/dimmer) overbelast?
*graaf graaf graaf in archief*

Nee hoor, kun je gewoon doen. :+

https://tweakers.net/ext/f/q2OVIlda6F1iZU1Nyp34HRad/thumb.jpg

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ledjes verbruiken niks en een interieuslampje zit meestal niet aan de boordcomputer gekoppeld vziw, dus dat kan gewoon. Het is gezekerd en niet heel anders dan de 12v van de sigarettenaansteker aftappen. Wel even op gevraagde wattages en voltages en gezekerde amperages letten.
* The Eagle tapte op zijn 14e de permanente 12v van de autoradio al af om achterin een voeding voor een discman te hebben

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tarin
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 12:28

Tarin

Just plain weird.

Kan prima. Ik had in onze Space Star ook een LED-strip aan de hoedenplank gemonteert om het gebrek aan kofferbakverlichting op te lossen - geeft veel meer licht dan zo'n zielig pitje in 1 hoekje; zou het bij de Golf zo weer doen als het geen leasebak was.
Twee 'stromdieben' gehaald bij de autoonderdelenzaak en klaar is Kees, hoef je niet eens te solderen :).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Illusion

Illusion

(the art of)

Duidelijk.. Ik ga er eens een projectje van maken denk ik.

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Pierre

Zucht

Zo en net de bevestiging dat ik op 7 februari mijn nieuwe T-Cross kan ophalen bij de dealer *O*

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Shanquish
  • Niet online

in/op de achterklep heeft denk ik weinig zin bij een station, want dan sta je in je eigen schaduw.
beter kun je ze aan de zijkanten doen, waar de "hoedenplank" in schuift.

• Illusion

Illusion

(the art of)

Shanquish schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:35:
[...]

in/op de achterklep heeft denk ik weinig zin bij een station, want dan sta je in je eigen schaduw.
beter kun je ze aan de zijkanten doen, waar de "hoedenplank" in schuift.
Probleem met onder de hoedenplank is juist dat het daar vaak tot achteraan en tot aan de plank vol ligt met spullen. Dus dan heb je steeds schaduw van die spullen.
Daarom juist vanuit de klep (links&rechts) zodat het licht om je heen gaat. En de klep niet weg hoeft als je iets wilt pakken dat achteraan ligt.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Je kunt ook simpelweg de lampjes die er zitten vervangen door wat fellere leds, los je ook je probleem mee op denk ik.

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 19:38
Heeft iemand ervaring met achteraf stoelverwarming laten inbouwen in een polo 6c ?
Ik zou graag alleen op de bestuurdersstoel stoelverarming willen.

• sjorremans
  • Registratie: mei 2003
Ik zal me ook alvast maar even melden in dit topic, aankomende maandag mag ik mijn e-Golf ophalen bij de dealer. Het kriebelt al aardig, voor mij kunnen de komende dagen niet snel genoeg gaan! :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Ozz
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07:44
Rijd sinds april 2019 een 1.5TSI Golf 7 met 150PK. Met een volle tank kon ik ruim 750 tot 800KM rijden. De laatste maanden haal ik echter maar 600 tot 650KM op een volle tank. Mijn rijstijl is niet anders dan normaal. Ik vermoed dat het te maken heeft met de nieuwe benzine die je nu moet tanken.

Meer mensen die dit ervaren?

• racoon
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16:13

racoon

mooowwww

Ozz schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:35:
Rijd sinds april 2019 een 1.5TSI Golf 7 met 150PK. Met een volle tank kon ik ruim 750 tot 800KM rijden. De laatste maanden haal ik echter maar 600 tot 650KM op een volle tank. Mijn rijstijl is niet anders dan normaal. Ik vermoed dat het te maken heeft met de nieuwe benzine die je nu moet tanken.

Ik hoor veel verhalen dat de E10 slecht voor je auto zou zijn

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 18:24

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Probeer eens een tankje met priemiejum brandstof om te kijken of je range weer toeneemt, dan heb je direct de dader te pakken ;)

MisteRMeesteR wijzigde deze reactie 22-01-2020 10:07 (3%)

www.google.nl

• Ozz
racoon schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:58:
[...]

Ik hoor veel verhalen dat de E10 slecht voor je auto zou zijn
Goed is het zeker niet. Heb de Golf als leaseauto en mag enkel E10 tanken, maar motorisch is de auto de afgelopen maanden er niet beter op geworden.

• Dennisdn

Ik heb hetzelfde blok en rij een paar tanken in de week leeg. Het is mij nog niet opgevallen maar ik ga alles even goed bijhouden komende week. Heb wel het idee dat motor iets meer hakkelt laatste tijd maar daarvan gaf ik in mijn hoofd de DSG de schuld.

Dennisdn wijzigde deze reactie 22-01-2020 10:33 (8%)

• Ozz
Dennisdn schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:32:
[...]

Ik heb hetzelfde blok en rij een paar tanken in de week leeg. Het is mij nog niet opgevallen maar ik ga alles even goed bijhouden komende week. Heb wel het idee dat motor iets meer hakkelt laatste tijd maar daarvan gaf ik in mijn hoofd de DSG de schuld.
Dat heb ik dus ook als ik met een koude motor weg rijd. Misschien is het ook puur toeval dat het sinds enkele maanden is, maar de link met brandstof is snel gemaakt ook vanwege alle verhalen die je her en der leest.

• racoon
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16:13

racoon

mooowwww

Ozz schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:08:
[...]

Goed is het zeker niet. Heb de Golf als leaseauto en mag enkel E10 tanken, maar motorisch is de auto de afgelopen maanden er niet beter op geworden.
Dat hoorde ik ook al, blij dat ik diesel tank

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 15:18

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

sjorremans schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:16:
Ik zal me ook alvast maar even melden in dit topic, aankomende maandag mag ik mijn e-Golf ophalen bij de dealer. Het kriebelt al aardig, voor mij kunnen de komende dagen niet snel genoeg gaan! :+
Nice, gefeliciteerd! Wanneer heb je m besteld en bij welke dealer? (Die van mij zou ook uit Wolfsburg onderweg moeten zijn maar heb nog geen lever datum)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Dennisdn
Ozz schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:38:
[...]

Dat heb ik dus ook als ik met een koude motor weg rijd. Misschien is het ook puur toeval dat het sinds enkele maanden is, maar de link met brandstof is snel gemaakt ook vanwege alle verhalen die je her en der leest.
Exact dat. Tijdens koude motor.
Hebben we een lijntje ontdekt? Want nieuwe modellen waren niet vatbaar zeggen ze.

Dennisdn wijzigde deze reactie 22-01-2020 11:08 (6%)

• Ozz
Dennisdn schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:07:
[...]

Exact dat. Tijdens koude motor.
Hebben we een lijntje ontdekt? Want nieuwe modellen waren niet vatbaar zeggen ze.
Binnenkort moet die toch voor z'n periodieke onderhoud naar de garage. Even vragen of ze daar meer over weten en willen kijken.

• Dennisdn
Ozz schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:10:
[...]

Binnenkort moet die toch voor z'n periodieke onderhoud naar de garage. Even vragen of ze daar meer over weten en willen kijken.
Dan krijg je het getrainde VW-antwoord: “oh nee u bent de eerste die er over begint”.

• Ozz
Dennisdn schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:14:
[...]

Dan krijg je het getrainde VW-antwoord: “oh nee u bent de eerste die er over begint”.
_O-

• sjorremans
  • Registratie: mei 2003
Tomba schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:02:
[...]

Nice, gefeliciteerd! Wanneer heb je m besteld en bij welke dealer? (Die van mij zou ook uit Wolfsburg onderweg moeten zijn maar heb nog geen lever datum)
Thanks! De e-Golf is begin november besteld bij Wittebrug (Forepark). Als de auto onderweg is nu kan het niet heel lang meer duren voordat je een afleverdatum gaat krijgen denk ik :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 14:52

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

[...]

Of "ja inderdaad dat probleem horen we vaker. Dat is dan 1350,- om te repareren".

R7 3700X - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• Furr_xL
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 09:11

Furr_xL

Get mad, then get over it.

Kuusj schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:24:
[...]

Of "ja inderdaad dat probleem horen we vaker. Dat is dan 1350,- om te repareren".
Voor een flesje E10-Clean up :P

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 15:18

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

sjorremans schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:19:
[...]

Thanks! De e-Golf is begin november besteld bij Wittebrug (Forepark). Als de auto onderweg is nu kan het niet heel lang meer duren voordat je een afleverdatum gaat krijgen denk ik :+
Kijk aan, ik 1-11 bij Udenhout. Hopelijk krijg ik m dan ook volgende week :P

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• TranceSetter
Een tijdje geleden had ik al aangegeven dat ik als vervanger voor mijn Polo 6R een nieuwe Golf besteld had. Ik heb hem anderhalve week geleden eindelijk op mogen halen en ik ben er enorm blij mee. *O*

Eerst maar eens een fotootje:

Klik voor grote versie

Het is een Highline Business R - 150PK DSG in Lapiz Blue
De opties die ik heb genomen zijn:
  • Advance Pakket
  • - Panoramadak
  • - Getinte achter- en zij-ruiten
  • - Spiegelpakket (inklapbaar en verlicht)
  • LED Plus koplampen
  • Achteruitrijcamera
  • Verwarmbare voorruit
Met deze auto kan ik wel een groot aantal jaren vooruit. Ik ben vooral onder de indruk over hoe lekker dat deze auto rijdt (ik ging van 90pk naar 150pk), de Adaptive Cruise Control (rijdt heerlijk, maar is wel wennen) en het active info display. Buiten het feit dat ik het gewoon een écht mooie auto vind in deze kleur.

Ik heb ondertussen al een aantal simpele wijzigingen met OBD11 gedaan, waaronder het inschakelen van kleurselectie via de Discover Media, DRL-instellingen, etc. Ik ben alleen nog op zoek naar iemand met een Android telefoon/tablet in de buurt om wat longcoding zaken te doen, maar ik denk dat ik die binnenkort wel ga vinden :).

Mijn website

• Famous
TranceSetter schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:02:
Een tijdje geleden had ik al aangegeven dat ik als vervanger voor mijn Polo 6R een nieuwe Golf besteld had. Ik heb hem anderhalve week geleden eindelijk op mogen halen en ik ben er enorm blij mee. *O*

[Afbeelding: Golf 7 Highlines Business R]
Klik voor grote versie

• Advance Pakket
  • - Panoramadak
  • LED Plus koplampen
  • Achteruitrijcamera
  • Verwarmbare voorruit
Met deze auto kan ik wel een groot aantal jaren vooruit. Ik ben vooral onder de indruk over hoe lekker dat deze auto rijdt (ik ging van 90pk naar 150pk), de Adaptive Cruise Control (rijdt heerlijk, maar is wel wennen) en het active info display. Buiten het feit dat ik het gewoon een écht mooie auto vind in deze kleur.

Ik heb ondertussen al een aantal simpele wijzigingen met OBD11 gedaan, waaronder het inschakelen van kleurselectie via de Discover Media, DRL-instellingen, etc. Ik ben alleen nog op zoek naar iemand met een Android telefoon/tablet in de buurt om wat longcoding zaken te doen, maar ik denk dat ik die binnenkort wel ga vinden :).
Nice, ziet er goed uit!
Veel plezier ermee :)

Bij de ACC even instellen dart hij standaard op de korte afstand staat en op "sport". Dat scheelt echt :)

• TranceSetter
Bedankt! De kortste afstand staat hij al standaard, en ik heb de optie al gezien voor Comfort, Sport, etc. in de instellingen, maar wat is precies het verschil tussen die standen?

Mijn website

• HvdBent
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 19-02 15:46
brandstofverbruik...

• Ozz
TranceSetter schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:37:
Bedankt! De kortste afstand staat hij al standaard, en ik heb de optie al gezien voor Comfort, Sport, etc. in de instellingen, maar wat is precies het verschil tussen die standen?
En minder ruimte als je optrekt, dus minder irritatie voor degene die achter je rijd en minder kans dat iemand er tussen komt waardoor je auto weer afremt en een bepaalde afstand probeert te creëren.

• TranceSetter
Het zal vast ergens met brandstofverbruik te maken hebben, maar we hebben het hier over de specifieke aanpassing van ACC, niet van de algemene "driving profile", en dan is brandstofverbruik het resultaat niet de reden waarom je een andere instelling zou nemen.
Ozz schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:48:
En minder ruimte als je optrekt, dus minder irritatie voor degene die achter je rijd en minder kans dat iemand er tussen komt waardoor je auto weer afremt en een bepaalde afstand probeert te creëren.
Bedankt, dan ga ik die ook eens proberen. Ik had hem al van eco naar comfort gezet, maar ik merkte niet veel verschil.

Mijn website

• HvdBent
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 19-02 15:46
Ik heb mijn acc op de een na kortste afstand staan, en ja op de snelweg duikt er wel eens tussen, maar dat kan mij niet boeien. Ik kom toch op tijd want ik vertrek niet te laat.... en straks met 100 max kan je nog zuiniger rijden....

• Shanquish
  • Niet online
TranceSetter schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:02:

[Afbeelding: Golf 7 Highlines Business R]
Klik voor grote versie

• Advance Pakket
  • - Panoramadak
  • LED Plus koplampen
  • Achteruitrijcamera
  • Verwarmbare voorruit

gaaf ding, ik heb eenzelfde besteld, ietsje andere opties dan wel.
hoe lang heb je erop moeten wachten?

veel plezier ermee, gaat ongetwijfeld lukken. :)

• Ozz
Shanquish schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:03:
[...]

Vooral dat blok i.c.m. met 150PK en DSG is heel fel en rijdt heerlijk. _/-\o_

• Tarin
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 12:28

Tarin

Just plain weird.

TranceSetter schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:53:
[...]

Het zal vast ergens met brandstofverbruik te maken hebben, maar we hebben het hier over de specifieke aanpassing van ACC, niet van de algemene "driving profile", en dan is brandstofverbruik het resultaat niet de reden waarom je een andere instelling zou nemen.

[...]
De instelling bepaalt hoe snel / agressief hij reageert op meer ruimte (in de praktijk: hoe snel hij het gaatje dicht rijdt). Daaruit volgt een hoger brandstofverbruik, maar het heeft inderdaad ook directe gevolgen op het humeur van degene die achter je rijdt en of iemand in het bovengenoemde gaatje duikt.

Uit nieuwsgierigheid: wat bedoel je met "Kleurselectie via Discover Media"?

Tarin wijzigde deze reactie 22-01-2020 13:09 (5%)

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• TranceSetter
Shanquish schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:03:

Ik ben dus niet de enige die een goede keus heeft gemaakt ;)
Auto is besteld bij de dealer op 12 oktober, op 28 november geproduceerd, 13 december was hij bij de importeur, 27 december bij de dealer, en op 10 januari op kunnen halen. In totaal precies 90 dagen geduurd vanaf bestelling tot levering.
Tarin schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:08:
De instelling bepaalt hoe snel / agressief hij reageert op meer ruimte (in de praktijk: hoe snel hij het gaatje dicht rijdt). Daaruit volgt een hoger brandstofverbruik, maar het heeft inderdaad ook directe gevolgen op het humeur van degene die achter je rijdt en of iemand in het bovengenoemde gaatje duikt.

Uit nieuwsgierigheid: wat bedoel je met "Kleurselectie via Discover Media"?
Bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik zal hem dan inderdaad eens in sport zetten, en kijken of me dat nog beter bevalt.

Wat betreft de kleurenselectie, dat is de "ambient colour" mode waarbij bij andere VW modellen de interieurverlichting in verschillende kleuren ingesteld kan worden. Op de Golf is dit alleen wit, echter de accentkleuren op zowel de Discover Media/Pro en het Active Info Display kunnen daar wél mee worden aangepast. Door óf de 10-kleurenselectie óf 30-kleurenselectie te activeren, kun je dus die kleuren van bv. blauw veranderen naar rood, geel, of als je wil roze.

Mijn website

• MLLL
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 17:57

MLLL

My first Sony PSP 1

[...]

Het woordje 'producteigenschap' doet het ook altijd goed bij de VW-dealer. Zeg dan gewoon , zoek het lekker uit...

• Shanquish
  • Niet online
MLLL schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 18:11:
[...]

Het woordje 'producteigenschap' doet het ook altijd goed bij de VW-dealer. Zeg dan gewoon , zoek het lekker uit...
Oh, maar daar hebben andere merkdealers ook last van hoor ;) , been there done that bij franse merken en zelfs bij toyota en mazda...

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
Wat betreft ACC vind ik Sport zeker in de file niet prettig. Auto reageert dan veel te fel, Comfort stand vind ik ideaal.

En als een auto naar rechts gaat op de linkerbaan dan geef ik gewoon zelf wat gas bij. In die gevallen reageert ACC zelfs in de sportstand wat mij betreft te traag.

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 18:48
Dennisdn schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:32:
[...]

Van de 1.5TSi is bekend dat de tuning/mapping er van niet optimaal is. Erger met een handbak dan DSG maar bij beiden komt het voor. Het gaat dan over inhouden van de motor bij lage toeren en redelijke last na cold start.
https://www.google.com/search?q=1.5tsi+kangaroo&oq=1.5TSI+kanga&aqs=chrome.0.0j69i57j0l6.2271j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Zou ondertussen al wat beter zijn met de laatste software, maar zeker niet 100% verholpen.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

ik222 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 18:28:
knip
En als een auto naar rechts gaat op de linkerbaan knip
Rijstrook, het is rijstrook. Een rijbaan bestaat uit rijstroken. :(:)

Me.

• Damian
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17:15

Damian

Insane Obtrusion

AndRo555 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 18:55:
[...]

Van de 1.5TSi is bekend dat de tuning/mapping er van niet optimaal is. Erger met een handbak dan DSG maar bij beiden komt het voor. Het gaat dan over inhouden van de motor bij lage toeren en redelijke last na cold start.
https://www.google.com/search?q=1.5tsi+kangaroo&oq=1.5TSI+kanga&aqs=chrome.0.0j69i57j0l6.2271j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Zou ondertussen al wat beter zijn met de laatste software, maar zeker niet 100% verholpen.
Merk ik met die van mij ook wel ja, ding stottert best bij koude motor. Kan ik ergens zien welke versie er in zit en welke de laatste beschikbaar is oid?

Ik snap dat de dealer die software alleen kan updaten uiteraard ;) Binnenkort maar eens een keertje langs bij de dealert.

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 18:48
Damian schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:28:
[...]

Merk ik met die van mij ook wel ja, ding stottert best bij koude motor. Kan ik ergens zien welke versie er in zit en welke de laatste beschikbaar is oid?

Ik snap dat de dealer die software alleen kan updaten uiteraard ;) Binnenkort maar eens een keertje langs bij de dealert.
Zo ver ik weet kan je de versie uitlezen met iets alsobdeleven of VCDS. Wat de laatste versie is kan je soms op het internet vinden of bij je dealer als die zo vrij is om die info te delen.

• Wom
  • Laatst online: 17:41
AndRo555 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 18:55:
[...]

Heb vorige week gereden in een tot 190PK getunede 1.5 TSI (Arteon), en daar was dat eigenlijk niet meer te merken. Herken dat gedrag wel van andere 1.5 TSI's waar ik in gereden heb. Dus dat tunen kan ook nog een optie zijn :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Goldman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 12:34
Klein vraagje hier, ik heb sinds kort de AID ingebouwd (officiële van VW) en had hiervoor de oude met het digitale gedeelte alleen in het midden, het viel mij op toen ik ACC in het midden aan het staan dat je ongeveer zag hoever je voorligger voor je zat (dus met de oude interface). Met de AID zit het auto icoon van de voorligger altijd "beneden". De ACC doet gewoon zijn werk, daar is niets mis mee, maar was benieuwd of dit een instelling is of altijd zo is? Ik heb al door het menu heen zitten klikken, maar vond niets wat er op leek.

Ik vond het in de oude interface wel fijn, kon je namelijk al naar links gaan voordat je ACC ingreep. Niks ergs, maar was benieuwd.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 16:53

DarkSide

theres no place like ::1

dan moet je je AID op hulpsystemen zetten volgens mij.
Dan krjig je dat kleine acc scherm in het groot.

Zelf gebruik ik dat nooit. Staat gewoon op klene tellers met grote kaart.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Goldman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 12:34
Goede opmerking! Echter heb ik het getest in "klein" en "groot"

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• Dennisdn
DarkSide schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 20:49:
dan moet je je AID op hulpsystemen zetten volgens mij.
Dan krjig je dat kleine acc scherm in het groot.

Zelf gebruik ik dat nooit. Staat gewoon op klene tellers met grote kaart.
Doet die grote het bij jullie wél dan? Als ik de AID op hulpsystemen zit krijg ik alleen maar een streep van links naar rechts te zien maar het scherm blijft verder leeg. Er komen geen voorliggers in ofzo.

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 16:53

DarkSide

theres no place like ::1

ik rij echt nooit in die mode.
Maar ik dacht van wel.
Ik zal morgen eens kijken wat hij doet.

ik krijg wel een "pop-up" van linksrijdend verkeer als ik die langzaam rechts wil inhalen (afslag bv).
En acc grijpt dan ook in.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Dennisdn
DarkSide schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 21:26:
ik rij echt nooit in die mode.
Maar ik dacht van wel.
Ik zal morgen eens kijken wat hij doet.

ik krijg wel een "pop-up" van linksrijdend verkeer als ik die langzaam rechts wil inhalen (afslag bv).
En acc grijpt dan ook in.
Ik rij er ook nooit mee omdat ik altijd de navigatie tussen de klokken heb staan. De linksrijders zie ik wel op het kleinere scherm maar heb het pas weer eens geprobeerd en groot tussen de klokken lijkt het gewoon niet te werken. Dacht eigenlijk dat dat bij iedereen dan wel zo zou zijn.

• Pannekoek81
  • Registratie: juli 2008
  • Nu online
Hulpsystemen op je AID tussen de tellers werkt bij de golf alleen als ik in de teller de hulpsystemen uit heb staan. Dus een andere mode. ACC in de teller en in het groot tussen de teller samen werkt bij mij ook niet. Dan komt er inderdaad een lijn.

Standaard heb ik acc in het klein in de teller en de kaart tussen de teller. Tenzij ik navigatie van mijn iPhone gebruik. Dan werkt de kaart niet en staat er dat CarPlay gebruikt wordt voor navigatie.

• TranceSetter
Ik heb hem zo staan:

Hulpsystemen als hoofd (midden) van AID, navigatie als view in de tellers. Ik gebruik CarPlay navigatie, dus ik heb de navigatiekaart niet in het midden.
Rijdt er een auto voor me, dan komt die op de ACC lijn te staan in het AID. Rijdt er een auto op de linkerbeen naast me, dan komt ie op een extra baan ernaast te staan in het AID.

Mijn website

• Dennisdn
Het nadeel van altijd van onderaf lezen....

Eerst bijna flippen omdat @TranceSetter het scherm laat zien wat ik nooit in beeld kon krijgen....
Maar erboven legt @Pannekoek81 meteen uit waarom ik altijd de dunne lijn heb gezien...

Dank beide! Nog maar eens mee spelen als ik erin zit. Niet eens zo zeer omdat ik er veel mee wil rijden, maar hij moet het gewoon doen :)

Dennisdn wijzigde deze reactie 23-01-2020 06:59 (13%)

Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True