Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 16 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:37

Tarin

Just plain weird.

Ik vind de navigatie tussen de klokken eigenlijk niet zo bruikbaar als ik had gehoopt.. Ten eerste 'win' ik er niets mee, omdat ik mijn Discover Media-scherm nog altijd nodig heb voor het overzichtje van komende akties (afslagen, Raststätten/Plätze), maar bovenal blokkeert elke waarschuwing het complete kaart-scherm. Aub sturen overnemen! Maximumsnelheid met meer dan 15 km/h overschreden! Ruitenwisservloeistof bijvullen! Tank bijna leeg! En die melding blijft dan net te lang hangen.

Mijn setup is grote klokjes, navigatie in het midden, links in het klokje aktueel verbruik en rechts in het klokje resterende bereik. Discover Media op Nav.
Een nauwkeurigere weergave van de afstand tot de auto voor me zou inderdaad wel handig zijn soms, maar eigenlijk went het wel, op een gegeven moment weet je op welke afstand van je voorligger je een baantje op moet schuiven om verder te kunnen rijden.

Maar mijn gemiddelde ritje is 200 a 300km dus ik heb misschien andere eisen.

[ Voor 4% gewijzigd door Tarin op 23-01-2020 09:05 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:41
Tarin schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:01:
Ik vind de navigatie tussen de klokken eigenlijk niet zo bruikbaar als ik had gehoopt.. Ten eerste 'win' ik er niets mee, omdat ik mijn Discover Media-scherm nog altijd nodig heb voor het overzichtje van komende akties (afslagen, Raststätten/Plätze), maar bovenal blokkeert elke waarschuwing het complete kaart-scherm. Aub sturen overnemen! Maximumsnelheid met meer dan 15 km/h overschreden! Ruitenwisservloeistof bijvullen! Tank bijna leeg! En die melding blijft dan net te lang hangen.
Tussen de klokken heb ik hem op de aller uiterste stand staan om in combinatie met Carnet/WeConnect-verkeersinfo een beeld te hebben van de verkeersdrukte. Dan kan ik bij Amsterdam op de A2 al zien of ik de A1, A12 of A15 naar het oosten moet nemen of links of rechtsom een stad moet passeren. Het middelste grote scherm staat op 500 meter voor de detail-navigatie.

Die combinatie ben ik helemaal aan gewend :)

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 23-01-2020 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Dennisdn schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:06:
[...]

Tussen de klokken heb ik hem op de aller uiterste stand staan om in combinatie met Carnet/WeConnect-verkeersinfo een beeld te hebben van de verkeersdrukte. Dan kan ik op de A2 al zien of ik de A1, A12 of A15 naar het oosten moet nemen. Het middelste grote scherm staat op 500 meter voor de detail-navigatie.
Die combinatie ben ik helemaal aan gewend :)
Ik heb 'maar' een Discover Media, dus mijn middenscherm wordt zwart als ik mijn kaartweergave tussen de klokjes zet. Vind ik voor een auto van 40.000 euro een beetje sneu, maar ja, VW he. Dat soort details vertellen ze je ook niet bij de dealer als je je aan het orienterenbent (want het is maar een leasebak, verdienen ze te weinig aan? bij Ford werd ik heel vriendelijk en uitgebreid geholpen, maar vanwege de features toch voor de Golf gegaan.. over 2 jaar mag ik een nieuwe uitzoeken :P). Discover Pro wilde ik niet, want ik heb liever een ronddraaiende knop om het volume snel te kunnen wijzigen.

[ Voor 6% gewijzigd door Tarin op 23-01-2020 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Tarin schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:09:
[...]

Dat soort details vertellen ze je ook niet bij de dealer....
Een dealer is tegenwoordig voor mij alleen maar een afhaalpunt om hetgeen op te halen dat ik op internet heb samengesteld. Ik ga er zeker geen informatie halen. Vroeger kwam je nog wel vakidioten tegen in de showroom die echt hart hadden voor het merk. Maar over het algemeen gaan ze nu in de folder kijken als je iets wil weten, als ze die moeite al willen nemen. Wellicht heb ik gewoon een slechte dealer hoor, maar in de jaren is het echt veranderd.

Ik zal nooit meer vergeten dat ik het pand binnen liep om als één van de eerste in Nederland de GTD7 te bestellen. (Waar ik in het verleden al zeker een stuk of 6 nieuwe auto's had besteld én ik ben een makkelijke klant want heb dan gewoon een kant en klaar lijstje bij mij: deze wil ik). Maar de salesmannen waren erg druk met stofzuigen en auto's verplaatsen. Op mijn vraag of ze tijd hadden om even een GTD samen te stellen keken ze mij aan alsof ik stickers kwam vragen.

Toen in één streep naar de concurrent gereden en binnen 3 minuten de handtekening gezet. Helaas werd die concurrent binnen een paar maanden overgenomen door die eerste dealer :(

[ Voor 31% gewijzigd door Dennisdn op 23-01-2020 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Dennisdn schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:13:
[...]

Een dealer is tegenwoordig voor mij alleen maar een afhaalpunt om hetgeen op te halen dat ik op internet heb samengesteld. Ik ga er zeker geen informatie halen. Vroeger kwam je nog wel vakidioten tegen in de showroom die echt hart hadden voor het merk. Maar over het algemeen gaan ze nu in de folder kijken als je iets wil weten, als ze die moeite al willen nemen. Wellicht heb ik gewoon een slechte dealer hoor, maar in de jaren is het echt veranderd.
Is helaas ook mijn ervaring. Bij onze eigen auto (Mitsubishi) werd de catalogus er bij gehaald en gingen we samen zitten zoeken; bij Ford ook. Bij VW: "Ga d'r maar in zitten, speel een beetje ofzo. Niks kapot maken!"

Helaas staat in de brochure ook niet alles, voor veel informatie ben je op Youtube-reviews aangewezen waarbij je erg goed op moet passen of de daar getoonde configuratie precies dezelfde is als die je zelf wil kiezen (inclusief versienummer enzo). Is voor de leek best ingewikkeld. Ik vind het op zich best leuk om zulke dingen uit te zoeken, maar met een auto van de zaak heb je daar uiteindelijk maar beperkt de tijd voor.. er moet ook gewerkt worden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Tarin schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:18:
[...]

maar met een auto van de zaak heb je daar uiteindelijk maar beperkt de tijd voor.. er moet ook gewerkt worden :P.
Daar neem ik dan weer een jaar of langer de tijd voor en zit ik heel wat avonden te spelen in de configurators. Zodra de 100k is gepasseerd en einde contract in zicht komt gaat het alweer kriebelen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 23-01-2020 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15
Bij mij werd er wel verteld dat wanneer je gaat voor de Discover Media en niet de Pro, dat je dan niet op 2 plekken tegelijk de navigatie kan hebben.

De e-Golf waar ik een proefrit in heb gemaakt had wel de Discover pro waardoor je op beide plekken je navigatie had en dat zag er goed uit alleen is voor mij niet echt een meerwaarde omdat woon-werkverkeer 80% van de autoritten zijn. Is geen spannend stuk om te rijden dus gebruik vrij weinig de navigatie. Als ik dat wel nodig heb, is de navigatie op het scherm van de Discover meer dan genoeg.

Kan me wel voorstellen dat je er nu acheraf van baalt, helemaal wanneer je niet goed bent ingelicht hierover.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
mwah, die ervaring heb ik niet, bij de VW dealer hier om de hoek wordt ik écht netjes geholpen.. nemen uitgebreid de tijd voor je en ook details nemen ze gewoon met je door (dat met die navi tussen de klokken is ook behandeld en mede daarom heb ik de pro genomen.)

ervaring bij meerdere verkopers overigens, toen ik in 2015 m'n huidige 7 ging bestellen en paar weken geleden ook weer bij de bestelling van de 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:13
Dennisdn schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:13:
[...]
Ik heb gelukkig andere ervaringen. Nu heb ik mijn auto wel privé gekocht en ik kan me wel voorstellen dat dat verschil maakt t.o.v. lease. Natuurlijk heb ik van tevoren vanalles opgezocht op internet, maar bepaalde dingen kan je daar ook niet goed vinden. De verkoper heeft mij meerdere malen netjes geholpen, zowel telefonisch als bij de dealer zelf, en ook gewoon dingen goed opgezocht die ik zelf niet kon vinden.
Misschien heb ik geluk gehad of jullie pech ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

Met Hulpsystemen als centraal punt zie ik wel de auto "dichterbij" komen.

Zelf gebruik ik dus nooit deze view

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UsmI4sxIMUkBS2MqabEOwkbF/full.jpg

V.w.b dealers. Je moet ook wel een beetje geluk hebben.

Ik heb ook goed aandacht besteed aan mijn uitvoering. En netjes gezeten en gesproken met een kopje koffie om e.e.a. door te nemen wat wel en niet mogelijk was.
Zo kan je bv los een achteruitrijcamera bestellen. Maar ook trailer assist.
Bij dat laatste staat weinig info. Maar als er wat staat dan wordt vermeld dat dit o.a. werkt met de achteruitrijcamera.

Dit express nagevraagd bij dealer. Als ik trailer assist bestel. krijg ik dan ook meteen een camera.
Ja was het antwoord.

Mijn verrassing was dan ook groot toen ik de auto ophaalde en voor het eerst achteruit reed ik geen camera had.
Terug naar de dealer gegaan. "Eh.....ja......Sorry. Blijt wel bij passat er bij te zitten. En niet bij een Golf"

Camera optie is iets van 300.- af fabriek. Maar los laten installeren was 1399,-

Dealer zij. Dat kunnen we wel voor je doen als je het geld overmaakt 8)7

Ik ben daar toen niet akkoord meegegaan. Omdat ik expliciet dit gevraagd had.
Uiteindelijk uitgekomen om inkoopprijs 50/50 te delen. Voor mij 320,-

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Tarin schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:09:
[...]

Ik heb 'maar' een Discover Media, dus mijn middenscherm wordt zwart als ik mijn kaartweergave tussen de klokjes zet. Vind ik voor een auto van 40.000 euro een beetje sneu, maar ja, VW he. Dat soort details vertellen ze je ook niet bij de dealer als je je aan het orienterenbent (want het is maar een leasebak, verdienen ze te weinig aan? bij Ford werd ik heel vriendelijk en uitgebreid geholpen, maar vanwege de features toch voor de Golf gegaan.. over 2 jaar mag ik een nieuwe uitzoeken :P). Discover Pro wilde ik niet, want ik heb liever een ronddraaiende knop om het volume snel te kunnen wijzigen.
Echt heel herkenbaar. Mijn dealer is - laat ik het netjes zeggen - niet heel behulpzaam geweest bij de optie keuzes. Ze verkopen ze schijnbaar zo makkelijk dat inhoudelijke kennis van je product-gamma geen meerwaarde is bij Udenhout ;)
Sowieso heb ik een schijthekel aan dat model van Volkswagen (kale auto die pas leuk wordt met de juiste opties...) maar als ik vervolgens ook nog heel veel tijd moet investeren om te achterhalen wat de gevolgen zijn van keuzes word ik er helemaal niet blij van. (Maar goed de keuze voor PL eGolf was ook 100% een economische keuze, als de prijs niet zo scherp was, was ik echt niet bij VW uit gekomen)

[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 23-01-2020 10:31 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Dennisdn schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:20:
[...]

Daar neem ik dan weer een jaar of langer de tijd voor en zit ik heel wat avonden te spelen in de configurators. Zodra de 100k is gepasseerd en einde contract in zicht komt gaat het alweer kriebelen :)
Ik ben ruim een jaar voor mijn vorige (voorloop)auto weg moest begonnen, heb 5 maanden lang in configurators geklooid, in brochures de features gemarkeerd die belangrijk waren, waar geen info in de configurator stond (wat doet App Connect eigenlijk?) die uit reviews en Youtube-ik-laat-zien-hoe-het-werkt-video's gehaald.
Valt natuurlijk onder 'eigen onderzoek', en over het algemeen doe ik dat graag, maar soms is het fijn even met een verkoper te praten, dat is tenslotte ook zijn/haar baan... Ik ben nog weinig echt enthousiaste mensen tegen gekomen bij 'mijn' dealer.

Verder ben ik hardstikke tevreden over mijn Golf 7.5 Variant hoor, daar niet van ;).

[ Voor 4% gewijzigd door Tarin op 23-01-2020 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Tarin schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:43:
[...]

Verder ben ik hardstikke tevreden over mijn Golf 7.5 Variant hoor, daar niet van ;).
Ik ook hoor. In de volgende configuraties ga ik de 3-serie, C-klasse en A4 wel weer meenemen maar waarschijnlijk val ik gewoon weer in de Golf8. Maar daar zal de dealer geen bijdrage in hebben. Moet nog 2 jaar met de 7.5 doen dus voorlopig zit ik goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 23-01-2020 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Als je sowieso een Highline Business R pakt in de (vorige 7.5) configurator dan was je echter vrij snel klaar met opties selecteren omdat er al vrij veel in dat pakket viel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Scrtz schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:12:
Als je sowieso een Highline Business R pakt in de (vorige 7.5) configurator dan was je echter vrij snel klaar met opties selecteren omdat er al vrij veel in dat pakket viel :P
Dat is een mooie basispakket, maar de leuke opties zitten daar nog niet in. Vaak maar op bepaalde modellen. Toen ik moest bestellen bijvoorbeeld wel verkrijgbaar op de 1.5 130pk maar niet op de 150pk. En het geeft vaak weer onverenigbare pakketten met een R-line of velgen enzo.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 23-01-2020 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:27
DarkSide schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:24:
Met Hulpsystemen als centraal punt zie ik wel de auto "dichterbij" komen.

Zelf gebruik ik dus nooit deze view

[Afbeelding]
En dit heb ik niet (meer) :( - ik ga vanavond eens rommelen.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Goldman schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:42:
[...]

Waarom zou je dat willen zien op je AIC? Die ACC doet zijn werk wel, daar hoef ik verder niks van in het scherm te zien. Heb meestal de kaart aanstaan en de navigatiepijlen of actieradius binnenin de klokjes. Die actieradius en radio bijv zou imo best standaard gewoon boven of onderin weergegeven mogen worden, genoeg plek voor nog. Audi doet dit bijv wel weer.
Dennisdn schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:50:
[...]

Dat is een mooie basispakket, maar de leuke opties zitten daar nog niet in. Vaak maar op bepaalde modellen. Toen ik moest bestellen bijvoorbeeld wel verkrijgbaar op de 1.5 130pk maar niet op de 150pk. En het geeft vaak weer onverenigbare pakketten met een R-line of velgen enzo.
R-Line binnen en buiten zat daar al in? Dus weet niet zo goed welke leuke opties je dan nog bedoeld want veel meer dan een panoramadak, aur camera en wat andere kleine dingen waren dan nog te bestellen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 14-09 10:07
Goldman schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:42:
[...]

Niet meer? Huh?

Net even wat berichten terug gelezen. Dat ligt aan je gateway. Die proberen te updaten of vervangen naar een nieuwere versie.

Edit:
Nu twijfel ik...haha.

Heb je het zelf ingebouwd?

Autoscan van de auto? Kan ook aan je acc radar/software liggen.

[ Voor 40% gewijzigd door Rainesh op 23-01-2020 19:19 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Scrtz schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 16:35:
[...]

R-Line binnen en buiten zat daar al in? Dus weet niet zo goed welke leuke opties je dan nog bedoeld want veel meer dan een panoramadak, aur camera en wat andere kleine dingen waren dan nog te bestellen haha.
Nu misschien wel in de uitloopmodellen, dat durf ik niet te zeggen. Maar 2018 was een een business R nog geen volledige R-line. Was het onmogelijk om er 18 inch op te krijgen. Zat er geen Discover Pro in, en ook opties als leer, schuifdak, DCC, Dynn, bestuurdersassistentie-pakket vind ik geen kleine dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:04
Dennisdn schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 19:03:
[...]

Nu misschien wel in de uitloopmodellen, dat durf ik niet te zeggen. Maar 2018 was een een business R nog geen volledige R-line. Was het onmogelijk om er 18 inch op te krijgen. Zat er geen Discover Pro in, en ook opties als leer, schuifdak, DCC, Dynn, bestuurdersassistentie-pakket vind ik geen kleine dingen :)
Weet je dat zeker?
Eind 2017 een Tiguan Highline Business R besteld en die had R line binnen en buiten, standaard 19” , volledig leer, ACC,DCC, lane assist en park assist, keyless entry, alleen de Discover pro was wel extra optie die ik had genomen. Panorama dak ontbrak maar vind ik persoonlijk het minst belangrijk en nog gek duur ook. (1800,- op de Tiguan destijds)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Rainesh schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 18:56:
[...]

Niet meer? Huh?

Net even wat berichten terug gelezen. Dat ligt aan je gateway. Die proberen te updaten of vervangen naar een nieuwere versie.

Edit:
Nu twijfel ik...haha.

Heb je het zelf ingebouwd?

Autoscan van de auto? Kan ook aan je acc radar/software liggen.
Ik heb het zelf ingebouwd, ik heb niet de middelen om een autoscan te doen...denk ik :$ ik wil best een keertje bij je langs rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
GeeMoney schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 19:57:
[...]

Weet je dat zeker?
Eind 2017 een Tiguan Highline Business R besteld en die had R line binnen en buiten, standaard 19” , volledig leer, ACC,DCC, lane assist en park assist, keyless entry, alleen de Discover pro was wel extra optie die ik had genomen. Panorama dak ontbrak maar vind ik persoonlijk het minst belangrijk en nog gek duur ook. (1800,- op de Tiguan destijds)
Ja heel zeker. Want heb heel lang getwijfeld tussen 130 of 150 PK waarbij ik voor de 130 de Business R heb meegenomen in alle berekeningen. Van de gewone Golf is de informatie op de site inmiddels vervangen voor de Golf 8 maar bij de Golf Variant kan je zien dat de Business R niet veel meer is dan een Highline met R-line en wat kleine dingetjes die leasers graag willen.
https://www.volkswagen.nl...riant/highline-business-r

Maar hier hebben we gelijk het bewijs dat ze de pakketten steeds veranderen.
Want bij de huidige Tiguan Business R zit er géén DCC, lane assist, park assist, keyless of lederen bekleding in en is het geen R-line maar alleen R-exterieur. https://www.volkswagen.nl...iguan/highline-business-r

[ Voor 18% gewijzigd door Dennisdn op 24-01-2020 05:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:02
Mijn Arteon wordt bijna 2 jaar, al bijna 70k km mee rondgereden. Hoe het nu er naar uitzie zal ik de leasetermijn van 4 jaar voor de eerste keer uitdoen. Dit komt omdat ik tegenwoordig 2 dagen per week thuis werk en minder rondrij in mijn vrije tijd. Maar vind het best zo. Ben de auto ook nog niet beu, meestal was dat na 2 jaar wel het geval.

Ik heb alleen een probleempje met de remmen.
Af en toe voel je de wagen vibreren bij het remmen, niet altijd. Heb echt geen idee wat het is, de wagen is ook al 2x op onderhoud geweest en de dealer ziet ook niets zeggen ze.
Heb het bij beide sets velgen/banden, dus daaraan zal het ook niet liggen...

Krijg nog steeds goede commentaren over de wagen, al zie ik ze nu toch wel vaak rondrijden.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48623158092_51e3853d51_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 17:13
Ik heb dat ook eens gehad met mijn Polo; het had bij mij met kromme remschijven te maken. Nadat deze vervangen waren was alles weer in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:07
Dealer kijkt ook vaak niet echt verder. Schijf hoeft maar iets krom te zijn en de vibraties beginnen al. Met het blote oog is dat lastig te zien, zeker als ze niet serieus kijken.

Ik zou zeggen een kromme schijf in eerste instantie. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
Gelijk de remblokjes erbij laten vervangen :)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Laatst online: 15-09 14:02
Maar waarom voel ik dat dan niet elke keer? Ik kan hard remmen van 180km/h en niks voelen en als ik een week later hetzelfde moet doen voel ik het wel. Het is niet consistent.

Ik rij eigenlijk dagelijks met de auto, dus roestvorming van lang stilstaan oid lijkt het me ook niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Deze week even bij de heren "VCDS Doktoren" hier langs gegaan met m'n nog geen twee maanden oude Tiguan.

@Antera én @Rainesh : BEIDE nogmaals dank voor de SU-PER service!! Auto doet nú eindelijk dat wat ik WIL dat 'ie doet én doet dat vervolgens ook soepeltjes, inclusief TJA met een handgeschakelde 6-bak _/-\o_ _/-\o_

Wordt tijd dat ze bij VW toch eens beter gaan nadenken over sommige zaken. Op de ACC rechts voorbijrijden (WAVE vakken!!) levert per definitie gevaarlijke situaties op met de standaard instellingen doordat de auto dan 't liefst vól in de remmen gaat tenzij je zélf gas bij geeft :(

[ Voor 39% gewijzigd door Will_M op 24-01-2020 21:26 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Oehh dit Zou ik tof vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Goldman schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 19:48:
[...]

Oehh dit Zou ik tof vinden :D
Heb je toch? Of had ik het toen nog niet gedaan? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:27

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Graag gedaan @wimmel_1

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Rainesh schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 19:52:
[...]

Heb je toch? Of had ik het toen nog niet gedaan? :)
Je hebt gelijk, staat wel aan! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:46

GerCor

Zonder dallen geen pieken

@wimmel_1 De ANWB zegt al jaren dat mensen wel rijassistenten hebben maar eigenlijk helemaal niet weten hoe ze werken.

Waar is trouwens de tijd gebleven dat jij wars was van systemen die taken van de bestuurder overnemen?

Ik mis die rust bij jou. :Y

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
GerCor schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 21:53:
@wimmel_1 De ANWB zegt al jaren dat mensen wel rijassistenten hebben maar eigenlijk helemaal niet weten hoe ze werken.

Waar is trouwens de tijd gebleven dat jij wars was van systemen die taken van de bestuurder overnemen?

Ik mis die rust bij jou. :Y
Als ik een 'normale' CC had kunnen bestellen in plaats van dat ACC spul dan had ik dat ook écht wel gedaan (en ook nú nog nadat ik ± twee maanden met dat spel rijd). Maar nu ik 't spul tóch heb moet 't uiteraard wel doen wat IK wil en niet zelf ál te intelligent proberen te zijn :*)

Die handmatige 6-bak is ook echt een bewuste keuze, net zoals het niet aanwezig zijn van 'Side-Assist' waarbij je van die oranje lampjes in je spiegels krijgt als er iemand op een rijbaan links of rechts van je zit...

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 24-01-2020 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hear hear :)

En vwb die hulpsystemen: ESP en met name ABS bestaan idd al tientallen jaren. Heb je bij normaal rijden eigenlijk nooit nodig, maar als je ze nodig hebt ben je blij dat het er is ;)

Overigens heeft de Passat gisteren een beurt gehad. Had ook beetje geklaagd over een slippende DSG van 2 naar 3 en bokken bij schakelen (zelf al 3x DSG reset uitgevoerd), dus die heeft nu een softwareupdate gehad. Lijkt vooralsnog wat soepeler te rijden. Beetje in de smiezen houden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:11

Oekol

waka waka hey hey

wimmel_1 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 19:45:
Deze week even bij de heren "VCDS Doktoren" hier langs gegaan met m'n nog geen twee maanden oude Tiguan.

@Antera én @Rainesh : BEIDE nogmaals dank voor de SU-PER service!! Auto doet nú eindelijk dat wat ik WIL dat 'ie doet én doet dat vervolgens ook soepeltjes, inclusief TJA met een handgeschakelde 6-bak _/-\o_ _/-\o_

Wordt tijd dat ze bij VW toch eens beter gaan nadenken over sommige zaken. Op de ACC rechts voorbijrijden (WAVE vakken!!) levert per definitie gevaarlijke situaties op met de standaard instellingen doordat de auto dan 't liefst vól in de remmen gaat tenzij je zélf gas bij geeft :(
Wat houdt TJA bij een handbak in dan? Ik heb een golf 7 waarbij de acc helemaal afremt tot onder de 30 maar dan wel gaat piepen dat je moet overnemen (er van uitgaande dat je tussendoor geschakeld hebt).

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Leoon. schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 22:07:
[...]

Wat houdt TJA bij een handbak in dan? Ik heb een golf 7 waarbij de acc helemaal afremt tot onder de 30 maar dan wel gaat piepen dat je moet overnemen (er van uitgaande dat je tussendoor geschakeld hebt).
't Ding houdt de Lane-Assist er nu ook netjes op ónder de 70Km/h (tot ongeveer 10Km/h) zodat er 'relaxed' mee te rijden is in een file. Moet alleen wél zelf koppelen / schakelen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Het is allemaal persoonlijk natuurlijk maar Lane Assist, of TJA, ACC, allemaal systemen die ik niet zou willen hebben. Grootlichtassistent en verkeersbordenherkenning vind ik dan wel weer mooie systemen. Maar dan moet verkeersbordenherkenning wel de auto afremmen als verkeersborden dat aangegeven. Voor zover ik weet werkt dat in Nederland niet.

Ik zat vorige week naar een nieuwe aflevering te kijken van Wegmisbruikers. Werd er zo'n Skodarijder aan de kant gezet wegens te snel rijden. Reed 130 km p/u terwijl er een snelheid gold van 100 km p/u. Zegt die Skodarijder: ik heb zo'n verkeersbordending in mijn display en die gaf 130 aan. Ja, zegt die agent: maar er staan heel veel borden waar 100 km p/u op staat. Zelfs hectometerbordjes (niet rechtsgeldig volgens mij, maar goed).

Kijk, of die Skodarijder lult uit zijn nek, of zijn systeem werkt voor geen meter. Volgens mij, maar dat werkt ook vaak niet zoals het hoort, geeft zelfs het navigatiesysteem aan hoe snel je wanneer mag rijden.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Ik heb het ook gezien en die gast kende duidelijk zijn auto niet. Die Skoda had de oude "simpele" verkeersbordherkenning die uit de navigatiekaart gehaald wordt. Als je dan niet update... Maar dat hij de 81 borden had gemist waar heel groot 100 op stond, boven en naast de weg, was nog dommer....

Ik moet zeggen dat de "echte" verkeersbordenherkenning in de 7.5 echt accuraat is met een slagingsfactor van zo'n 99%. Maar het is nog niet goed genoeg om ook echt de snelheid erop aan te laten passen want heel soms pakt hij bijvoorbeeld een 60-70 bord mee die op een ventweg langs snelweg staat.

Ik kan niet wachten tot ACC verplicht in alle auto's zit, dan zijn we van het bumperkleven af.

Wat ik bij deze aflevering van Wegmisbruikers trouwens wel bizar vond is dat ze niet even goed doorpakte op die gozer met de kofferbak vol lachgas en wiet en veel contant geld in de zak. Normaal ben ik het altijd wel eens met de agenten uit Wegmisbruikers, die zijn echt niet flauw of kinderachtig, maar ik had hem op zijn minst even een speekseltestje gegeven om daarna wat meer tijd op bureau te hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door Dennisdn op 25-01-2020 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Dennisdn schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 07:31:
[...]
Ik moet zeggen dat de "echte" verkeersbordenherkenning in de 7.5 echt accuraat is met een slagingsfactor van zo'n 99%. Maar het is nog niet goed genoeg om ook echt de snelheid erop aan te laten passen want heel soms pakt hij bijvoorbeeld een 60-70 bord mee die op een ventweg langs snelweg staat.
[...]
Het werkt inderdaad best goed, beter dan in de nu 2,5 jaar oude A4 die ik anderhalf jaar geleden als voorloopauto had. Maar op een normaal ritje zijn 1% missers nog steeds een merkbaar aantal punten waar hij het fout heeft - zaak om zelf wakker te blijven dus.
Ik kon mijn collega die trots vertelde dat zijn Benz zoveel vanzelf deed (lane assist, acc) dat hij tussendoor mooi op zn telefoon bezig kon zijn wel voor zijn hoofd slaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Tarin schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 07:55:
[...]

Het werkt inderdaad best goed, beter dan in de nu 2,5 jaar oude A4 die ik anderhalf jaar geleden als voorloopauto had. Maar op een normaal ritje zijn 1% missers nog steeds een merkbaar aantal punten waar hij het fout heeft - zaak om zelf wakker te blijven dus.
Ik kon mijn collega die trots vertelde dat zijn Benz zoveel vanzelf deed (lane assist, acc) dat hij tussendoor mooi op zn telefoon bezig kon zijn wel voor zijn hoofd slaan...
Daar raak je wel de kern inderdaad, zelf wakker blijven en het alleen als hulpmiddel gebruiken.

Eigenlijk valt het me nog mee dat de media niet vol staat met "dat volk" dat een ongeluk op de auto probeert af te wenden. Al rijden er bij de afslag A15 bij Tiel de laatste tijd regelmatig Tesla's de berm en sloot in. Ze zoeken nu nog uit of de Tesla's daar de lijnen niet zien o.i.d. Zelf denk ik dat dat het niets met het systeem te maken heeft maar die bocht gewoon erg lekker is om heel hard te nemen met de power van een Tesla maar de bestuurders het niet beheersen.

[ Voor 18% gewijzigd door Dennisdn op 25-01-2020 08:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Tarin schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 07:55:
[...]

Dit is echt een groot probleem aan het worden. Heel veel bestuurders met dit soort systemen gaan daarop blind vertrouwen en andere dingen doen. Het zijn niet voor niets HULP systemen.

Ik heb mezelf er laatst ook op betrapt. Zat met het vrouwtje in de auto voor een 3 uur lange rit. Lekker op de ACC, stuurtje soms even los, af en toe beetje slap ouwehoeren en de aandacht een beetje verliezen. Tot er op een punt waar ze al een tijdje aan de weg bezig zijn een oude witte lijn schuin over de weg heen liep. De auto pikte dit op en gaf een ruk aan het stuur de verkeerde richting op, omdat die dacht dat de weg opeens zou afbuigen. Zat ik bijna in de flank van iemand anders. :+

Vrouwtje gelijk: Je moet je handen ook gewoon aan het stuur houden! :P

Wat dat betreft zijn de systemen makkelijk, maar echt niet perse veiliger. Ik denk eerder onveiliger omdat de gebruiker andere dingen gaat zitten doen. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Vissa66 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 08:48:
[...]

Dit is echt een groot probleem aan het worden. Heel veel bestuurders met dit soort systemen gaan daarop blind vertrouwen en andere dingen doen. Het zijn niet voor niets HULP systemen.
[...]
Precies. Er staat ook bij de uitleg in het handboek bij elk van de hulpsystemen dat de bestuurder de eindverantwoordelijkheid heeft en dat het ter assistentie is maar gecontroleerd en bijgestuurd moet worden.
(Maar wie leest die gebruiksaanwijzing, zelfs als hij is voor het brok staal waarmee je lomp hard over het asfalt vliegt..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Al die assistenten moet je gewoon laten doen waar ze voor bedoeld zijn: Jou als bestuurder assisteren. Je moet ze niet willen gebruiken als drager van jouw eigen verantwoordelijkheden.

Ik ben overigens blij dat m'n auto niet acteert op bordenherkenning gezien de puinhoop en overvloed aan borden welke er in Nederland langs de A wegen staan. Ik heb bij mij wel aanstaan dat 'ie mag waarschuwen middels 't MFD (max. snelheid 20Km overschrijding) maar ik vrees dat de overige automobilisten er niet van gecharmeerd zouden zijn als m'n auto bij ieder '90Km/h' op een A weg ineens zou gaan remmen / vertragen (waarbij de remlichten dus ook aan gaan).

[ Voor 55% gewijzigd door Will_M op 25-01-2020 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
GerCor schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 00:38:
Het is allemaal persoonlijk natuurlijk maar Lane Assist, of TJA, ACC, allemaal systemen die ik niet zou willen hebben. Grootlichtassistent en verkeersbordenherkenning vind ik dan wel weer mooie systemen. Maar dan moet verkeersbordenherkenning wel de auto afremmen als verkeersborden dat aangegeven. Voor zover ik weet werkt dat in Nederland niet.

Ik zat vorige week naar een nieuwe aflevering te kijken van Wegmisbruikers. Werd er zo'n Skodarijder aan de kant gezet wegens te snel rijden. Reed 130 km p/u terwijl er een snelheid gold van 100 km p/u. Zegt die Skodarijder: ik heb zo'n verkeersbordending in mijn display en die gaf 130 aan. Ja, zegt die agent: maar er staan heel veel borden waar 100 km p/u op staat. Zelfs hectometerbordjes (niet rechtsgeldig volgens mij, maar goed).

Kijk, of die Skodarijder lult uit zijn nek, of zijn systeem werkt voor geen meter. Volgens mij, maar dat werkt ook vaak niet zoals het hoort, geeft zelfs het navigatiesysteem aan hoe snel je wanneer mag rijden.
Ik vind de systemen prima om te hebben, maar bij VAG worden ze je redelijk opgedrongen, als in, je kunt niet meer wisselen naar de 'ouderwetse' CC als je eenmaal ACC op je auto hebt.

Ik vind ACC soms fijn, maar vaker eerder vervelend, ligt een beetje aan de drukte op de weg. Merk dat ik tegenwoordig veel meer zonder (A)CC rijdt omdat ik geen andere keus meer heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vissa66
https://www.autotrack.nl/.../volkswagen/golf/47862649

Van oud vrouwtje geweest, doe kopen dan!? :*

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 18:37
Weet iemand hoe ik een extra gebruiker kan toevoegen ik de mijn Volkswagen app?

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Cruzer schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 13:00:
Weet iemand hoe ik een extra gebruiker kan toevoegen ik de mijn Volkswagen app?
Volgens mij kan dat niet. Je kunt wel eens proberen met dezelfde login in te loggen op een ander toestel (van je partner bijv) maar weet niet zeker of dat wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Waar ga je nu naar kijken? :P

Hoeveel rij je per jaar eigenlijk, niet heel veel of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Scrtz schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 13:36:
[...]

Waar ga je nu naar kijken? :P

Hoeveel rij je per jaar eigenlijk, niet heel veel of wel?
Tussen de 10 a 15k. Dus valt inderdaad wel mee.

Ik twijfelde, maar het moet gewoon weer een hot hatch worden anders ga ik spijt krijgen denk ik. TCR staat hoog op het verlanglijstje. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Heb voor de vriendin een Beetle Cabrio op het oog die we voor een mooie prijs over kunnen nemen van een bekende (maar dus zonder garantie).

Gaat om een 1.2TSI met DSG uit juni 2014 met 95.000KM. Ik ben me bewust van de relatief slechte betrouwbaarheid van dit blok en de DSG, maar het is een uniek model en nieuwe worden er sowieso niet meer van gemaakt. Ik probeer die risico's/kosten dus ook in te calculeren zodat we niet voor verrassingen komen te staan. Ze zou hem waarschijnlijk in 4 jaar tot 150k km rijden en dan weer verkopen.

Waar moet ik rekening mee houden? Onderhoudshistorie is bijna nihil, standaard beurtjes, maar niks vervangen.
  1. Ik begrijp dat de Beetle ook in 2014 nog gebaseerd was op de Golf 6, dus met de 8v 1.2TSI met distributieketting. Klopt dat? En kunnen we hier nog problemen van verwachten of was de ketting inmiddels wel van goede kwaliteit in 2014?
  2. Volgens mij zou de DSG wel eens onderhoud of zelfs een nieuwe koppeling nodig kunnen hebben met deze kilometerstand, iemand hier ervaring mee? Ik ervaar overigens nog geen slippen, wat bij mijn vorige (lease) A3 met dezelfde DSG overigens na 70k km al wel het geval was.
  3. Sowieso zullen de remschijven en blokken wel snel aan vervanging toe zijn, maar dat is te overzien.
  4. Andere bekende euvels die ik over het hoofd zie? Waterpomp wellicht?
Ben sowieso van plan om hem voor aankoop bij een VAG specialist langs te brengen voor een inventarisatie van de staat. Iemand toevallig ervaring met VAG car service in Bergschenhoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:06

MLLL

Palm Treo 650

Jazzle schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 16:45:

maar het is een uniek model en nieuwe worden er sowieso niet meer van gemaakt.
Ik zie een Beetle geen gewild verzamelobject worden, zeker niet met een gramaaiermotor in het vooronder. De Beetle RSI daargelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
MLLL schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 17:54:
[...]

Ik zie een Beetle geen gewild verzamelobject worden, zeker niet met een gramaaiermotor in het vooronder. De Beetle RSI daargelaten
Ik ook niet. Ik bedoel er mee te zeggen dat het geen verstandige of kostbewuste keuze hoeft te zijn als dit nou eenmaal het soort model is dat mijn vriendin zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:06

MLLL

Palm Treo 650

Geen enkele auto is een verstandige kostbewuste keuze dat scheelt. De één wat minder dan de ander, dat dan weer wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Jazzle schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 16:45:
Heb voor de vriendin een Beetle Cabrio op het oog die we voor een mooie prijs over kunnen nemen van een bekende (maar dus zonder garantie).

Gaat om een 1.2TSI met DSG uit juni 2014 met 95.000KM. Ik ben me bewust van de relatief slechte betrouwbaarheid van dit blok en de DSG, maar het is een uniek model en nieuwe worden er sowieso niet meer van gemaakt. Ik probeer die risico's/kosten dus ook in te calculeren zodat we niet voor verrassingen komen te staan. Ze zou hem waarschijnlijk in 4 jaar tot 150k km rijden en dan weer verkopen.

Waar moet ik rekening mee houden? Onderhoudshistorie is bijna nihil, standaard beurtjes, maar niks vervangen.
  1. Ik begrijp dat de Beetle ook in 2014 nog gebaseerd was op de Golf 6, dus met de 8v 1.2TSI met distributieketting. Klopt dat? En kunnen we hier nog problemen van verwachten of was de ketting inmiddels wel van goede kwaliteit in 2014?
  2. Volgens mij zou de DSG wel eens onderhoud of zelfs een nieuwe koppeling nodig kunnen hebben met deze kilometerstand, iemand hier ervaring mee? Ik ervaar overigens nog geen slippen, wat bij mijn vorige (lease) A3 met dezelfde DSG overigens na 70k km al wel het geval was.
  3. Sowieso zullen de remschijven en blokken wel snel aan vervanging toe zijn, maar dat is te overzien.
  4. Andere bekende euvels die ik over het hoofd zie? Waterpomp wellicht?
Ben sowieso van plan om hem voor aankoop bij een VAG specialist langs te brengen voor een inventarisatie van de staat. Iemand toevallig ervaring met VAG car service in Bergschenhoek?
Kettingspanners en ketting ja

Mwa ligt aan het slipgedrag. Met een 1.2 zal die niet zo gauw slippen (minder NM) dan een 1.4 bijv.

Vagcarservice is een topper, ken ze goed. Zeer kundig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Scrtz schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 13:35:
[...]

Volgens mij kan dat niet. Je kunt wel eens proberen met dezelfde login in te loggen op een ander toestel (van je partner bijv) maar weet niet zeker of dat wel werkt.
Oké zal het proberen. Nu is het zo als idd mijn partner onze VW neemt ik alle meldingen krijg terwijl ik thuis of op mijn werk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Cruzer schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 20:11:
[...]

Oké zal het proberen. Nu is het zo als idd mijn partner onze VW neemt ik alle meldingen krijg terwijl ik thuis of op mijn werk ben.
Ja dit werkt wel heb de app op haar telefoon geïnstalleerd met mijn inloggegevens maar ze heeft wel haar eigen 4 cijferige pin om de app te openen. Thanks voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:24
Ik heb een polo 6c met licht en zicht pakket en dus een automatische dimmende spiegel, mijn vrouw gaat meer met de auto rijden en vind de dimmende spiegel heel irritant, iemand een idee hoe dat uitgezet kan worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
wd200 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 13:18:
Ik heb een polo 6c met licht en zicht pakket en dus een automatische dimmende spiegel, mijn vrouw gaat meer met de auto rijden en vind de dimmende spiegel heel irritant, iemand een idee hoe dat uitgezet kan worden ?
Als goed is zit er een knopje aan de onderkant, bij dat groene lampje. Daar kun je het uitzetten. Wel heel erg vreemd dat je dat irritant vind, je vrouw heeft dus liever felle lampen in die spiegel :P?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:36

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Scrtz schreef op zondag 26 januari 2020 @ 13:31:
[...]

Als goed is zit er een knopje aan de onderkant, bij dat groene lampje. Daar kun je het uitzetten. Wel heel erg vreemd dat je dat irritant vind, je vrouw heeft dus liever felle lampen in die spiegel :P?
Zijn vrouw staat graag in de spotlights :+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Denk dat ze haar make-up niet goed kan checken anders. :+

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
wd200 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 13:18:
Geloof dat dit bij mij thuis ruzie zou kunnen worden >:)

Beginnende met: "Stel je niet aan mens, dat kán niet irritant zijn"
Om uiteindelijk keihard te verliezen met: "ok ok... knopje zit onderaan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
https://www.autotrack.nl/.../volkswagen/golf/48274181

Lijkt me prima auto voor dit geld? 210k is wellicht wat veel kilometers. Ik ben een sportieve maar verantwoordelijke rijder en ben op zoek naar mijn eerste echte/fatsoenlijke auto. Valt er over het algemeen nog veel te onderhandelen bij een handelaar (ipv particuliere verkoper)? Zou je het extra garantiepakket van 600 euro er nog bijkopen of is dat gewoon geldklopperij? Het meest bang ben ik voor onverwachte extra kosten op korte termijn.

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dennisdn schreef op zondag 26 januari 2020 @ 17:40:
[...]

Gewoon zeggen dat je dat niet kunt uitschakelen. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
sheez88 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 18:07:
https://www.autotrack.nl/.../volkswagen/golf/48274181

Lijkt me prima auto voor dit geld? 210k is wellicht wat veel kilometers. Ik ben een sportieve maar verantwoordelijke rijder en ben op zoek naar mijn eerste echte/fatsoenlijke auto. Valt er over het algemeen nog veel te onderhandelen bij een handelaar (ipv particuliere verkoper)? Zou je het extra garantiepakket van 600 euro er nog bijkopen of is dat gewoon geldklopperij? Het meest bang ben ik voor onverwachte extra kosten op korte termijn.
Onderhandelen kun je iig altijd proberen, garantiepakket is gewoon een stuk 'zekerheid' waar je voor betaald, of je het dat wel of niet waard vind is aan jezelf, net als elk andere 'verzekering' of bijkoop garantie is.

Tja 210k is niet heel gek maar naar de 2ton wordt de kans op (hoge) reparaties natuurlijk aanzienlijk hoger. Als je nu al het onderste uit de kan zoekt voor een beetje fatsoenlijke auto en daarvoor al naar auto's moet kijken met 2ton+ op de teller moet je jezelf al even afvragen of je slim bezig bent of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:24
Dennisdn schreef op zondag 26 januari 2020 @ 17:40:
[...]

er zit dus geen knopje... maar even als tijdelijke oplossing een stickertje over de sensor geplakt 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
wd200 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 19:49:
[...]

er zit dus geen knopje... maar even als tijdelijke oplossing een stickertje over de sensor geplakt 8)7 |:(
Ah, zolang heb ik er dan al niet naar om gekeken want in de Golf6 zat nog een knopje aan de onderkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

GerCor schreef op zondag 26 januari 2020 @ 18:23:
[...]

Gewoon zeggen dat je dat niet kunt uitschakelen. Klaar.
Dat dus...of de fiets...doet ze gelijk ook iets aan haar lijn...

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:12
Is dat 'dashcam-voorbereiding' of een ander kabeltje wat uit de handschoenenkastje komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
YoGi_Berra schreef op maandag 27 januari 2020 @ 09:43:
[...]

Is dat 'dashcam-voorbereiding' of een ander kabeltje wat uit de handschoenenkastje komt?
Sowieso is "dashcam-voorbereiding" geen officiele optie. (Een dashcam is in veel landen, inclusief thuisland Duitsland, simpelweg verboden). Maar ik kan mij voorstellen dat de vorige gebruiker een dashcam heeft geinstalleerd en de kabels heeft laten zitten.

Ik zou er mijn keuze niet door laten beinvloeden. Een kabeltje is snel getrokken en installeren is, inclusief uit het zicht wegwerken, nog geen 15 minuten werk.

[ Voor 22% gewijzigd door Dennisdn op 27-01-2020 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Zijn er mensen hier met Discover Media mib2 systemen die bepaalde bugs ervaren?

Ben beetje aan het inventariseren welke bugs er zijn bij bepaalde softwareversies :)

Als je een bug gevonden hebt, laat ook even weten welk softwareversie je hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Laatst online: 16:21
Geen bug, maar wel lastig de navigatie te updaten, de 16 gb kaart wilde pas na een paar pogingen beschreven worden. Documentatie onduidelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

HvdBent schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:17:
Geen bug, maar wel lastig de navigatie te updaten, de 16 gb kaart wilde pas na een paar pogingen beschreven worden. Documentatie onduidelijk....
Maar gelukkig is op dit forum en in deze topic duidelijk uitgelegd hoe je dat probleemloos kunt doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HvdBent
Tja als je SD kaartje niet meewerkt.... Maar goed, ik geef ook niet op na 1 poging, allang blij dat ik niet elk jaar moet betalen voor een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Rainesh schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 08:47:
Zijn er mensen hier met Discover Media mib2 systemen die bepaalde bugs ervaren?

Ben beetje aan het inventariseren welke bugs er zijn bij bepaalde softwareversies :)

Als je een bug gevonden hebt, laat ook even weten welk softwareversie je hebt :D
Geen BUG maar een 'gemis' ten opzichte van de PRO :9

Welke lummel heeft er bij het ontwerpen van de Media bedacht dat de optie "Alleen noodmeldingen' onder de geluid opties weg kon blijven :'(

Die troela babbelt nu continue in volledige volzinnen door de muziek en het nieuws heen terwijl ze bij de Pro alleen af en toe een keer riep dat er een ongeval was óf dat de route aangepast was naar aanleiding van een file. Als je 't geluid van de navigatie zachter (uit) zet dan werkt 't rechter 'OK' knopje op 't stuur ook niet meer om de meldingen / aanwijzingen alsnog te beluisteren.

En je ziet ooit de kaart 'opbouwen' als er nieuw kaardeel geladen wordt... Dat zal wel liggen aan het feit dat alles van een SD kaartje moet komen in plaats van een SSD

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 28-01-2020 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
wimmel_1 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:59:
[...]

Welke lummel heeft er bij het ontwerpen van de Media bedacht dat de optie "Alleen noodmeldingen' onder de geluid opties weg kon blijven :'(

Die troela babbelt nu continue in volledige volzinnen door de muziek en het nieuws heen terwijl ze bij de Pro alleen af en toe een keer riep dat er een ongeval was óf dat de route aangepast was naar aanleiding van een file. Als je 't geluid van de navigatie zachter (uit) zet dan werkt 't rechter 'OK' knopje op 't stuur ook niet meer om de meldingen / aanwijzingen alsnog te beluisteren.

En je ziet ooit de kaart 'opbouwen' als er nieuw kaardeel geladen wordt... Dat zal wel liggen aan het feit dat alles van een SD kaartje moet komen in plaats van een SSD
Bij mij gaat geluid pas aan bij naderen onbekend doel, en omrijden doe ik niet.... heeft meestal geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vandaag mijn telefoon geüpdatet naar One UI 2 Android 10 en zowaar verscheen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3xRJv9yIW1oBz9j5FJYj21kT/full.jpg

Werkt overigens nog niet, is ook niet in de store te vinden, maar komt binnenkort.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
GerCor schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 00:57:
Vandaag mijn telefoon geüpdatet naar One UI 2 Android 10 en zowaar verscheen:

[Afbeelding]

Werkt overigens nog niet, is ook niet in de store te vinden, maar komt binnenkort.
Je gaat hem ook niet in de store terugvinden, het is geen app maar onderdeel van Android10.
Heb je de telefoon al aan de auto gehangen? Want heel veel Tweakers zeggen in het nieuws van afgelopen week dat het al een poosje werkt.
nieuws: Android Auto lijkt in Nederland beperkt beschikbaar te zijn gemaakt -...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:39

Twan V

...en er stralend uitzien

wimmel_1 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:59:
[...]

[...]
Ik vind het lastiger dat als mijn telefoon met bluetooth verbonden is telefoontjes prima doorkomen, maar dat een melding of push-bericht van een app met geen mogelijkheid uid de DiscoverMedia te krijgen is als je niet toevallig ook naar BT audio luistert.

Ik moet nu toevallig voelen dat bijvoorbeeld Flitsmeister in mijn broekzak bibbert, de Discover doet er niks mee.
Of zie ik een setting over het hoofd?

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
Twan V schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 09:59:
[...]

Ik vind het lastiger dat als mijn telefoon met bluetooth verbonden is telefoontjes prima doorkomen, maar dat een melding of push-bericht van een app met geen mogelijkheid uid de DiscoverMedia te krijgen is als je niet toevallig ook naar BT audio luistert.

Ik moet nu toevallig voelen dat bijvoorbeeld Flitsmeister in mijn broekzak bibbert, de Discover doet er niks mee.
Of zie ik een setting over het hoofd?
Bij mij ingesteld dat Flitsmeister een oproep simuleert. Dan hoor ik alles ongeacht bron.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Rainesh schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 10:05:
[...]

Bij mij ingesteld dat Flitsmeister een oproep simuleert. Dan hoor ik alles ongeacht bron.
Dit dus, werkt perfect. @Twan V flitsmeister > instellingen > geluidsopties > kanaal automatisch uitzetten > Bluetooth op 'Via A2DP alternatief' zetten. Dan simuleert hij telkens een telefoongesprek en krijg je ook alles binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:39

Twan V

...en er stralend uitzien

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dennisdn schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 06:50:
[...]

Je gaat hem ook niet in de store terugvinden, het is geen app maar onderdeel van Android10.
Heb je de telefoon al aan de auto gehangen? Want heel veel Tweakers zeggen in het nieuws van afgelopen week dat het al een poosje werkt.
nieuws: Android Auto lijkt in Nederland beperkt beschikbaar te zijn gemaakt -...
O, oké. Ik heb een S9+ dus zou het niet moeten werken. Ik heb in mijn auto geen Android Auto maar wel in onze Caddy's. Ik zal het vanmiddag eens aansluiten, kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Laatst online: 20:31
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een jaar een Polo 6C uit 2015 met een Discover Media systeem.
Deze wil nog wel eens blijven hangen, na een herstart werkt alles weer.

Nu heb ik begrepen dat er firmware versies in omloop zijn die dit probleem wellicht kunnen verhelpen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Hardware versie is H24 en sofware versie is 0241.

Heb trouwens net mijn OBDEleven binnen gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zo, even Android Auto ingesteld in de Caddy van het werk nadat ik Android One UI 2 versie 10 op mijn S9+ heb geïnstalleerd.

Nou, dat stelt ook helemaal niks voor. Google Maps, Podcast en nog 2 of 3 nutteloze apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Bij OBD11 hebben ze wat nieuwe apps toegevoegd waaronder een paar nieuwe voor de Golf.

1) Dynamic Starting Assist - "an issistant that is activated by pushing the brake in auto-hold"
Function: "Adjust dynamic starting assist sensitivitly Early - the brake is released quickly"

2) Increased Engine Responsivness - "Increased engine respons by changing settings to the Audi program" (The increase has been confirmed wtih 1.5 TSI).

3) Progressive lightning - "Footwell lights, buttons of the panen, conditioner buttons, instrument clusters will light up by the soundtrack".

Wat 3 doet kan ik mij wel iets bij voorstellen, ga ik niet eens proberen.
Wat 2 doet ga ik vandaag nog testen

Maar heeft iemand enig idee wat 1 doet? Natuurlijk begrijp ik wel Engels maar ik snap niet wat ze bedoelen wat er nou verbeterd?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

@Dennisdn

sensitivitly Early - the brake is released quickly

Dus, Auto Hold: je kunt de gevoeligheid aanpassen wanneer de rem loslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
LogiZ5500 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:49:
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een jaar een Polo 6C uit 2015 met een Discover Media systeem.
Deze wil nog wel eens blijven hangen, na een herstart werkt alles weer.

Nu heb ik begrepen dat er firmware versies in omloop zijn die dit probleem wellicht kunnen verhelpen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Hardware versie is H24 en sofware versie is 0241.

Heb trouwens net mijn OBDEleven binnen gekregen :)
Druk menu in en houdt deze vast. Dan druk je op softwareversies, post even een screenshot ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Laatst online: 20:31
Rainesh schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 09:55:
[...]

Druk menu in en houdt deze vast. Dan druk je op softwareversies, post even een screenshot ervan.
https://drive.google.com/...HSN2etzTGNjSTrPqW8GhuHAdn
https://drive.google.com/...BaIXWJHoP0XYsEJF1lt1tKYYe

Als het goed is, staat hier de benodigde info in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 09:52:
@Dennisdn

sensitivitly Early - the brake is released quickly

Dus, Auto Hold: je kunt de gevoeligheid aanpassen wanneer de rem loslaat.
Nee dynamic starting assist staat los van Autohold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Rainesh schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 11:18:
[...]

Nee dynamic starting assist staat los van Autohold
Maar enig idee wat het dan wel doet?
Het is een assistant om fijner weg te rijden? Juist daarom snap ik het niet. Want wat valt er te assisten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:48
Kijk hier eens naar. Er staat veel in qua uitleg over diverse systemen.

http://www.vaglinks.com/v..._374_Traction_Control.pdf

Op pagina 72 staat dynamic starting assist. In principe staat de auto handrem er op, maar je hoeft hem niet te bedienen om weg te rijden.

[ Voor 18% gewijzigd door roland kroes op 01-02-2020 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
roland kroes schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 16:35:
Kijk hier eens naar. Er staat veel in qua uitleg over diverse systemen.

http://www.vaglinks.com/v..._374_Traction_Control.pdf

Op pagina 72 staat dynamic starting assist. In principe staat de auto handrem er op, maar je hoeft hem niet te bedienen om weg te rijden.
Maar dat bedienen hoeft sowieso niet want dat doet de automatische handrem al....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vissa66
R line gelekt. Dat is naar mijn mening al 10x beter als de Style die je nu kunt bestellen. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FuYWGMw.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ni9Nx02.jpg

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldman
Die ziet er wel beter uit idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ah, die heeft de pijpjes van de Passat R line meegekregen zie ik :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 18:13:
R line gelekt. Dat is naar mijn mening al 10x beter als de Style die je nu kunt bestellen. :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nou, ik zie het niet @Vissa66

Dus, ik wacht wel even af totdat ik de 8 IRL zie. :Y

O, en @Rainesh 'dynamic starting assist'. Doe eens vertellen wat het dan wel is.

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 02-02-2020 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Zoals ik het begrijp ook uit de handleiding achter de link iets hierboven is het simpel het automatisch loslaten van de automatische handrem. Maar de eerste Golf waar ik een automatische handrem op had die deed dat al. Wellicht zijn er ergens op de wereld modellen waar het niet vanzelf gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rainesh
Mensen hier met een MIB1 Composition of Discover Media?

Members only: Firmware
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 23% gewijzigd door Rainesh op 02-02-2020 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Rainesh schreef op zondag 2 februari 2020 @ 20:00:
Mensen hier met een MIB1 Composition of Discover Media?

***members only***
Meld :)

Van de week eens even proberen, tnx
Met alle media eruit, ook de sd kaart voor de navi of maakt dat niet uit?

[ Voor 13% gewijzigd door Shanquish op 02-02-2020 21:04 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 140 Laatste