Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Vissa66 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 07:00:
[...]

Ik heb echt een schurft aan de VW dealer / importeur, en ik snap eigenlijk ook niet waarom ik mijn geld weer bij ze zou neerleggen in de vorm van de 8. Maar wat moet je dan kopen? Een BMW of Mercedes? Daar is het gras ook niet groener. Een Ford? Een Fransoos? Die automaat bakken voelen direct weer 10 jaar terug in de tijd.

Zucht..... B)
Als je een handbak neemt dan kun je wel shoppen :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:25

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

[...]

100% eens dat je niks moet krijgen aan je VW als particulier zijnde. Wat een gedoe is dat, zelfs IN de garantie periode.

Polo GTI was 1 groot drama. DSG, ketting, extreem olieverbruik, en dat ding kocht ik nieuw. Geloof nou niet dat VW dat heeft opgelost toen der tijd, in tegendeel.

Tot nu toe houdt de Clubsport zich aardig, op een sensor en waterpomp na. Alleen die sensor was alweer een hele opgave. 4x heen en weer geweest, een zogenaamde reparatie wat niks hielp, niet aan afspraken houden, om gestoord van te worden. Ik ben blij dat ik nu een Audi monteur heb waarbij ik direct terecht kan in zijn vrije uurtjes. Nog niet de helft van de prijs, en stempelt gewoon me boekje af. :+

Ik heb echt een schurft aan de VW dealer / importeur, en ik snap eigenlijk ook niet waarom ik mijn geld weer bij ze zou neerleggen in de vorm van de 8. Maar wat moet je dan kopen? Een BMW of Mercedes? Daar is het gras ook niet groener. Een Ford? Een Fransoos? Die automaat bakken voelen direct weer 10 jaar terug in de tijd.

Zucht..... B)
Een Japanner wellicht? (Honda heeft mij zwaar positief verrast)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 21:35
GerCor schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 23:53:
[...]

Ik heb altijd het idee dat Volkswagen met de Golf een nieuwe norm neerzet en de rest volgt. Nu ook weer met de Golf 8.

Trouwens, die e-tron zal de Tiguan natuurlijk snel moeten doen vergeten.
De nieuwe A3 komt begin volgend jaar, zal hoogstwaarschijnlijk ongeveer hetzelfde krijgen dan.

De e-tron is zowat 2x zo duur als een Tiguan, dus dat zal reuze meevallen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:30

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

GeeMoney schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:10:
Om nog even in te haken op de kwaliteit discussie. Ik heb zowel een Golf 4,5 als 6 gereden en elk model had wel een eigenaardigheid. Niet in de zin van grote mankementen maar zoals een bekende monteur van mij altijd zegt. Een Golf heeft altijd een “minpuntje” .
* Krakende vering bij kou (golf 5 en 6 last van)

Al deze bovenstaande zaken zijn vanaf de Passat lijn wel opgelost maar bleven aanwezig in de Golf lijn.
Pfff, _by far_ het grootste irritatiepunt aan mijn Passat is de krakende vering, koud of warm, net weg of thuiskomende na een rit van 200km. Vreselijk om een drempeltje te moeten nemen :'( :'(

*KGGgggddddd* (inveren) *Ggggggggddddtkkk* (uitveren).

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

GerCor

Zonder dallen geen pieken

@fheerens Nou ben ik toch wel benieuwd of DynAudio ook beter is dan de Helix subwoofer.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 12:45
Tomba schreef op woensdag 4 december 2019 @ 07:11:
[...]

Een Japanner wellicht? (Honda heeft mij zwaar positief verrast)
Ik heb hiervoor toevallig een FK2 Type R gehad. Die ervaring was wel even het totaal tegenovergestelde van de VW, van koop tot uiteindelijke verkoop. Heb daar echt niks over te klagen gehad! :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:22
@GerCor DynAudio klinkt echt fantastisch en het grote voordeel is dat het ook op een wat harder volume zuiver blijft en er een echta bass te voelen is ten opzichte van een "plok" door de speakers.
Echter is mijn ervaring hetzelfde met de B&O in Audi. Ook is geluid behoorlijk smaak gevoelig.
Ook B&O heeft net als DynAudio speakers die grof geld kosten maar dat zegt niet altijd wat over de kwaliteit. (genoeg topics ook in het Audio forum by the way).

Ik heb in ieder geval nog nooit spijt gehad van de audio upgrades en ik heb ze altijd genomen omdat ze zelfs in de showrooms duidelijk beter klonken als in: zuiverder, meer volume, betere bass, surround gevoel op elke plek in de auto, uitgebreidere EQ instellingen.
Mijn voorkeur heeft ook af-fabriek maatwerk ten opzichte van zelf geknutsel en kabels trekken, speakers vervangen,versterker plaatsen etc.

Huidige Tiguan heeft dus ook de DynAudio optie en die klinkt echt heerlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 04-12-2019 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Vissa66 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:21:
[...]

Ik heb hiervoor toevallig een FK2 Type R gehad. Die ervaring was wel even het totaal tegenovergestelde van de VW, van koop tot uiteindelijke verkoop. Heb daar echt niks over te klagen gehad! :)
Dat dus, na mijn Seat nu een Honda Insight. Top ervaring zowel qua auto (echt 0 onderhoud) als qua manier van omgang door Dealer. De aanbieding van de eGolf zorgt er nu echter toch voor dat we weer bij VAG uitkomen. Deze keer Private Lease dus eventuele mindere kwaliteit is Pons probleem ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

GeeMoney schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:07:
@GerCor DynAudio klinkt echt fantastisch en het grote voordeel is dat het ook op een wat harder volume zuiver blijft en er een echta bass te voelen is ten opzichte van een "plok" door de speakers.
Echter is mijn ervaring hetzelfde met de B&O in Audi. Ook is geluid behoorlijk smaak gevoelig.
Ook B&O heeft net als DynAudio speakers die grof geld kosten maar dat zegt niet altijd wat over de kwaliteit. (genoeg topics ook in het Audio forum by the way).

Ik heb in ieder geval nog nooit spijt gehad van de audio upgrades en ik heb ze altijd genomen omdat ze zelfs in de showrooms duidelijk beter klonken als in: zuiverder, meer volume, betere bass, surround gevoel op elke plek in de auto, uitgebreidere EQ instellingen.
Mijn voorkeur heeft ook af-fabriek maatwerk ten opzichte van zelf geknutsel en kabels trekken, speakers vervangen,versterker plaatsen etc.

Huidige Tiguan heeft dus ook de DynAudio optie en die klinkt echt heerlijk.
Ja, @wimmel_1 had ook DynAudio in zijn Golf 7. Ik heb dan de Helix. Op laag volume voegt het niks toe aan het bestaande maar als je de volumeknop eventjes omhoog draait is het net of je in de bioscoop zit. Links, rechts, voor en achter. Helemaal top. Maar ik heb die DynAudio nog nooit gehoord. Dus ben even benieuwd of daar ook wezenlijk verschil in zit.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 21:21

iichel

Gazoooo

+1.
Helix is leuk
DynAudio is super. Wel in een Polo 6R, wellicht dat dat in andere auto's anders is... maar ik wil niet meer zonder :)

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
GerCor schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:15:
[...]

Ja, @wimmel_1 had ook DynAudio in zijn Golf 7. Ik heb dan de Helix. Op laag volume voegt het niks toe aan het bestaande maar als je de volumeknop eventjes omhoog draait is het net of je in de bioscoop zit. Links, rechts, voor en achter. Helemaal top. Maar ik heb die DynAudio nog nooit gehoord. Dus ben even benieuwd of daar ook wezenlijk verschil in zit.
Ik heb dan wel geen Golf maar als je komende 2 weken in de buurt bent van mij (alkmaar-amsterdam) mag je natuurlijk even luisteren en testen in mijn Tiguan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

@iichel Ojee. Ik vind Helix top. Dus, die DynAudio gaat daar nog een keertje overheen.

@GeeMoney Toevallig morgen in Amsterdam, Ziggo Dome, concert Kensington. Maar .... de familie op sleeptouw. Dan is een ritje Pouw Zwolle waarschijnlijker om het persoonlijk te ervaren. Maar bedankt voor het aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
GerCor schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:29:
@iichel Ojee. Ik vind Helix top. Dus, die DynAudio gaat daar nog een keertje overheen.

@GeeMoney Toevallig morgen in Amsterdam, Ziggo Dome, concert Kensington. Maar .... de familie op sleeptouw. Dan is een ritje Pouw Zwolle waarschijnlijker om het persoonlijk te ervaren. Maar bedankt voor het aanbod.
Ik heb in m'n nieuwe MY20 Tiguan helaas géén Dynaudio meer :( Was ook met geen mogelijkheid te bestellen bij VW (Zal wel aan het feit liggen dat 't in de basis een Comfort Line is) …

Volgend jaar misschien ook maar eens naar zo'n Helix setje gaan kijken :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 04-12-2019 12:01 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:20
Zojuist de factuur gezien van de reparatiekosten na de kettingsbotsing met mijn Troc, bijna € 14.000. Oef.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:35:
Zojuist de factuur gezien van de reparatiekosten na de kettingsbotsing met mijn Troc, bijna € 14.000. Oef.
Weet je zeker dat je -nog- een T-Roc hebt? Na een kettingbotsing zou je verwachten dat het een - kleinere- T-Cross genoemd wordt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
[...]

Maar wat moet je dan kopen? Een BMW of Mercedes? Daar is het gras ook niet groener. Een Ford? Een Fransoos? Die automaat bakken voelen direct weer 10 jaar terug in de tijd.

Zucht..... B)
Aub geen BMW.. wat een gedrochten vind ik dat toch in samenhang met een ouderwets interieur.
Mercedes E63s 4Matic+ vind ik eerlijk gezegd wel wat voor jou :D

* Famous droomt lekker verder :z

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Ik ben druk voor jou aan het werk @Vissa66

Nog even sleutelen maar komt in de buurt. Past prima in het straatbeeld waar jouw huis woont.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oxJCBF3D2Iy7f9MQBA3X97rB/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pXUzL3C2himgzaFNsUWfWWBM/full.png

Donders mooi.

[ Voor 43% gewijzigd door GerCor op 04-12-2019 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
GerCor schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:20:
Ik ben druk voor jou aan het werk @Vissa66

Nog even sleutelen maar komt in de buurt. Past prima in het straatbeeld waar jouw huis woont.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Donders mooi.
Ger dit is het VW topic he, niet het Audi topic :P Maar die A1 hebben ze in mijn optiek echt uit de markt gepositioneerd/geprijsd, zie ze ook heel erg weinig rijden.
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:35:
Haha maarja die weten ook dat ze moeten factureren aan een lease/verzekering dus daar gaat nog wat extra hier en daar bovenop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Scrtz schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:15:
Ger dit is het VW topic he, niet het Audi topic :P Maar die A1 hebben ze in mijn optiek echt uit de markt gepositioneerd/geprijsd, zie ze ook heel erg weinig rijden.
Dat klopt. Maar Vissa zoekt een waardige opvolger voor zijn VW GTI. Dus we moeten voorkomen dat hij overstapt naar een Koreaan of Japanner. Mooi bij VAG blijven.

Ik vind het een prachtige auto. Heb er al een paar van -heeeeeeeeel snel- zien rijden in Duitsland en laatst bij Utrecht. In het wit...... reed ook veel te snel. :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vissa66
GerCor schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:08:
[...]

Dat klopt. Maar Vissa zoekt een waardige opvolger voor zijn VW GTI. Dus we moeten voorkomen dat hij overstapt naar een Koreaan of Japanner. Mooi bij VAG blijven.

Ik vind het een prachtige auto. Heb er al een paar van -heeeeeeeeel snel- zien rijden in Duitsland en laatst bij Utrecht. In het wit...... reed ook veel te snel. :9
Dit is een gigantische downgrade Ger, ff serieus, een A1? Ik ben geen kapper van beroep!

Als ik nog niet eens de rapste motor selecteer, dus de 150pk versie, kom ik op 49.000 euro uit. 49k!!!! Voor een Polo, euhh A1! B)

[ Voor 10% gewijzigd door Vissa66 op 04-12-2019 15:33 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Scrtz schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:15:
[...]

Maar die A1 hebben ze in mijn optiek echt uit de markt gepositioneerd/geprijsd, zie ze ook heel erg weinig rijden.
Vooraf dacht ik echt dat dat een verkoopknaller zou worden. Maar degene die daarvoor in de markt zijn zijn vooral de accountant-meisjes die lekker in de Fiat 500 blijven rijden.

Mijn schoonzusje heeft haar Mini ingeruild voor een A1. Onbegrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Vissa66 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:23:
[...]

Dit is een gigantische downgrade Ger, ff serieus, een A1? Ik ben geen kapper van beroep!

Als ik nog niet eens de rapste motor selecteer, dus de 150pk versie, kom ik op 49.000 euro uit. 49k!!!! Voor een Polo, euhh A1! B)
Ach laat ook maar.

[ Voor 25% gewijzigd door GerCor op 04-12-2019 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Dennisdn schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:40:
[...]

Vooraf dacht ik echt dat dat een verkoopknaller zou worden. Maar degene die daarvoor in de markt zijn zijn vooral de accountant-meisjes die lekker in de Fiat 500 blijven rijden.

Mijn schoonzusje heeft haar Mini ingeruild voor een A1. Onbegrijpelijk.
Ja die prijs zoals Vissa al noemt is toch ook echt niet normaal meer, je hebt voor hetzelfde geld gewoon een A3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05:43

MLLL

Palm Treo 650

Als ik de prijs zie wat de A1 moet kosten vraag ik mij af of Audi wil testen hoe infantiel de koper moet zijn om zoiets aan te schaffen, 50 rooitjes voor een auto uit de B-klasse....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gokken zeker op de merktrouwe teveelverdiener ofzo :P
Serieuze suggestie voor een opvolger voor een GTI zou bij mij Polestar zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
The Eagle schreef op woensdag 4 december 2019 @ 20:47:
Gokken zeker op de merktrouwe teveelverdiener ofzo :P
Serieuze suggestie voor een opvolger voor een GTI zou bij mij Polestar zijn.
Geweldig fijne stoelen (standaard) in een Volvo maar... De rest van 't interieur, en dan met name de layout van 't dashboard, vind ik maar 'Zo-Zo' .... (Wie bedenkt dat numerieke klavier daar in de middenconsole, 't is geen telefoon toestel!!).

Ik heb, voordat m'n nieuwe Tiguan afgelopen week geleverd werd, twee maanden met een BMW 1-Serie (M-Sport) mogen/moeten rijden en ik was aan die auto zélfs na twee maanden nog niet gewend qua bediening. Dat iDrive systeem is écht wel oké en ook goed maar de bediening van basale functies vanop 't stuur, zoals bivoorbeeld Cruise-Control óf Audiovolume..... :'( :'(

Wegligging van, én zitcomfort in, zo'n 1-Serie M-Sport .. ÉCHT SU-PER!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

wimmel_1 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 20:59:
[...]

Geweldig fijne stoelen (standaard) in een Volvo maar... De rest van 't interieur, en dan met name de layout van 't dashboard, vind ik maar 'Zo-Zo' .... (Wie bedenkt dat numerieke klavier daar in de middenconsole, 't is geen telefoon toestel!!).
Eens met de opmerking van dat nummerieke keypad, maar dat zit toch niet meer in een Polestar (I of II)? Dat keypad was meer een dingetje van de huidige V40 en vorige V60, maar daar zijn ze nu gelukkig van afgestapt.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Zaterdag worden de schijven en blokken op de GTI vervangen. Nu kom ik er dus achter dat je met VCDS de elektronische parkeerrem eraf moet halen, en zo'n Vag-Com ding heb ik al weten te regelen bij een vriend.

Nu lees ik ook dat er een speciale tool nodig is omdat die zuiger er gedraaid in moet of iets dergelijks, maar daar kan ik weinig over vinden. Weet iemand van jullie daar meer over? Volgens mij kun je een normale zuiger-tool gebruiken als de rem er eenmaal met VCDS vanaf is.. Maar ik vraag het toch maar even voor de zekerheid voordat er dadelijk 2 nieuwe remklauwen op mogen :+

[ Voor 20% gewijzigd door Kuusj op 04-12-2019 23:41 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-08 23:43

fheerens

ir.

GerCor schreef op woensdag 4 december 2019 @ 02:34:
[...]

Ik heb het over, zoals nu in de Golf 8: opties, zoals ACC, zitten er standaard op maar moet je in de 'store' kopen als je die af-fabriek niet had besteld. 15 accounts om je auto te openen via een device zoals een telefoon of tablet e.d. Jouw instellingen meenemen naar een andere Golf 8. Jouw instellingen worden beheerd door een 'wagenparkbeheerder'. Informatie uitwisselen met andere Golfjes.....

Nou ken ik de huidige Audi's alleen van buiten maar volgens mij hebben die dat niet.
Ah, zo, excuus, waarschijnlijk een pagina gemist! Dat openen met een app ben ik zeker geen fan van, gezien de huidige diefstal-gevoeligheid van de Golf en de mogelijkheden die de dieven tegenwoordig hebben.

Aan de andere kant is dat "optie-gebaseerde" ergens wel weer positief, als het er allemaal al stiekem in zit, waarom dan meer betalen om de opties te krijgen terwijl we het waarschijnlijk via VCDS en de handige mensen op internet (en hier!) uiteindelijk makkelijk kunnen "unlocken" via een app?
GerCor schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:11:
@fheerens Nou ben ik toch wel benieuwd of DynAudio ook beter is dan de Helix subwoofer.
Had het je graag laten horen, maar ik ben officieel geen "lid" meer hier. :'(
Die Dyn mis ik echt wel kan ik je heel eerlijk zeggen. Het is denk ik ook de afstelling en calibratie van het systeem in het interieur. Ik ben redelijk gevoelig voor geluid en de toon ervan. Dyn kwam echt heel hoog op mijn lijst qua car-audio! Ik weet niet of er een Dyn retrofit set is voor de Golf7, maar als hij er is kan ik het zeker aanraden, mits er ook een calibratie bij komt.
[...]

100% eens dat je niks moet krijgen aan je VW als particulier zijnde. Wat een gedoe is dat, zelfs IN de garantie periode.

Polo GTI was 1 groot drama. DSG, ketting, extreem olieverbruik, en dat ding kocht ik nieuw. Geloof nou niet dat VW dat heeft opgelost toen der tijd, in tegendeel.

Tot nu toe houdt de Clubsport zich aardig, op een sensor en waterpomp na. Alleen die sensor was alweer een hele opgave. 4x heen en weer geweest, een zogenaamde reparatie wat niks hielp, niet aan afspraken houden, om gestoord van te worden. Ik ben blij dat ik nu een Audi monteur heb waarbij ik direct terecht kan in zijn vrije uurtjes. Nog niet de helft van de prijs, en stempelt gewoon me boekje af. :+

Zucht..... B)
Durf ik het te zeggen hier? Een Italiaan? FOP... Fun, Onderhoud en Passie?

[ Voor 25% gewijzigd door fheerens op 04-12-2019 23:59 ]

In AvE we trust

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

MLLL schreef op woensdag 4 december 2019 @ 17:30:
Als ik de prijs zie wat de A1 moet kosten vraag ik mij af of Audi wil testen hoe infantiel de koper moet zijn om zoiets aan te schaffen, 50 rooitjes voor een auto uit de B-klasse....
Komt niet door Audi maar door onze Nederlandse overheid. Op de Duitse site van Audi de A1 2-liter motor geselecteerd. 200 PK voor € 32.000

Maar goed, dat wordt het niet voor @Vissa66 >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
De nieuwe Discover Pro kaarten staan nu ook op de VW-site zelf :)
https://webspecial.volksw...e4-4be9-b8c4-5cb805deaa59

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Kuusj schreef op woensdag 4 december 2019 @ 23:30:
Zaterdag worden de schijven en blokken op de GTI vervangen. Nu kom ik er dus achter dat je met VCDS de elektronische parkeerrem eraf moet halen, en zo'n Vag-Com ding heb ik al weten te regelen bij een vriend.

Nu lees ik ook dat er een speciale tool nodig is omdat die zuiger er gedraaid in moet of iets dergelijks, maar daar kan ik weinig over vinden. Weet iemand van jullie daar meer over? Volgens mij kun je een normale zuiger-tool gebruiken als de rem er eenmaal met VCDS vanaf is.. Maar ik vraag het toch maar even voor de zekerheid voordat er dadelijk 2 nieuwe remklauwen op mogen :+
Ja en nee. Het gaat zonder materiaal ook maar zit je wel te klooien. Meeste setjes zijn wel voorzien voor vw als ze manuele handrem hebben. Dan moet je de zuigers draaien met de tool en tegelijk duwen. Daarvoor heb je die speciale,tool nodig.

Met de electronische versie heb je er geen tool voor nodig. Gaat automatisch uit de weg. Je kan ook zonder vagcom doen. Gewoon stekker van de rem halen en dan 12v erover jagen. En eraf halen al zuiger op einde is. (Wel zien dat zuiger goede kant op gaat anders polen wisselen)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:27

Damian

Insane Obtrusion

wimmel_1 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 20:59:
[...]

Ik heb, voordat m'n nieuwe Tiguan afgelopen week geleverd werd, twee maanden met een BMW 1-Serie (M-Sport) mogen/moeten rijden en ik was aan die auto zélfs na twee maanden nog niet gewend qua bediening. Dat iDrive systeem is écht wel oké en ook goed maar de bediening van basale functies vanop 't stuur, zoals bivoorbeeld Cruise-Control óf Audiovolume..... :'( :'(

Wegligging van, én zitcomfort in, zo'n 1-Serie M-Sport .. ÉCHT SU-PER!!
Ik denk dat ie een andere Polestar bedoelt ;)

https://www.polestar.com/nl/cars

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Polestar is grotendeels van Volvo, daarom haalt hij dat voorbeeld aan :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

GeeMoney schreef op donderdag 5 december 2019 @ 08:00:
[...]

Polestar is grotendeels van Volvo, daarom haalt hij dat voorbeeld aan :) .
I know, maar dat interieur is toch wel iets anders als dan de oudere Volvo's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

SadisticPanda schreef op donderdag 5 december 2019 @ 07:59:
[...]

Ja en nee. Het gaat zonder materiaal ook maar zit je wel te klooien. Meeste setjes zijn wel voorzien voor vw als ze manuele handrem hebben. Dan moet je de zuigers draaien met de tool en tegelijk duwen. Daarvoor heb je die speciale,tool nodig.

Met de electronische versie heb je er geen tool voor nodig. Gaat automatisch uit de weg. Je kan ook zonder vagcom doen. Gewoon stekker van de rem halen en dan 12v erover jagen. En eraf halen al zuiger op einde is. (Wel zien dat zuiger goede kant op gaat anders polen wisselen)
Ok dat is een heel makkelijke keuze dan :+ Vagcom halen en klaar is Kees (: Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
MisteRMeesteR schreef op woensdag 4 december 2019 @ 08:54:
[...]

Pfff, _by far_ het grootste irritatiepunt aan mijn Passat is de krakende vering, koud of warm, net weg of thuiskomende na een rit van 200km. Vreselijk om een drempeltje te moeten nemen :'( :'(

*KGGgggddddd* (inveren) *Ggggggggddddtkkk* (uitveren).
Stabilisatorstangrubbers... Achter kun je dat loshalen, juiste vet ertussen en dan is het weg. Voorzijde is een ander verhaal. Daar zit de stabilisatorstang met rubbers en beugels over de rubbers heen in elkaar geklonken. Enige oplossing is een nieuwe stang. Daarvoor moet ook je subframe los... Feest alom.

Ik heb er zelf ook last van... Als de Eibach pro-kit binnen is maar eens werk van maken. Dan moet het een en ander toch los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Illusion

(the art of)

Zonet ging het olielampje aan bij mijn 2015 Passat 1.6 TDI/DSG. Laatste beurt is ca 15.000 km geleden. Olie staat inderdaad ruim onder “min” op de peilstok.
Is dat een normaal verbruik? Mijn peugeot hoefde nooit extra olie met een interval van ruim 20.000...

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Van wat ik begreep van de dealer wel (dito passat 2017 hier). Af en toe een litertje of wat bij gooien.

En vwb dat kraken: is ook een bekend probleem. Mij is echter niet bekend dat het voor zo lastig zou zijn. Ik had het ook, is bij mij gefixt, staat me bij dat dat voor was maar daar moest echt geen heel subframe voor los. Werd iig bij de beurt gefixt en dat was geen hele dag werk.

[ Voor 57% gewijzigd door The Eagle op 05-12-2019 21:19 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Illusion schreef op donderdag 5 december 2019 @ 20:52:
Zonet ging het olielampje aan bij mijn 2015 Passat 1.6 TDI/DSG. Laatste beurt is ca 15.000 km geleden. Olie staat inderdaad ruim onder “min” op de peilstok.
Is dat een normaal verbruik? Mijn peugeot hoefde nooit extra olie met een interval van ruim 20.000...
Das idd ook wel een Volkswagen dingetje volgens mij, olie zuipen :p
Misschien niet vervangen bij laatste beurt?

[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 05-12-2019 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Even de VCDS lezer bij een vriend gehaald (China kloon van Ross-tech) om de elektronische parkeerrem los te halen voor zaterdag. Ik maar alle mogelijke dingen proberen bij module 53 - Parking Brake.. Blijkt dat alléén bij MQB je in 03 - ABS moet zitten haha. Ik was al bang dat het niet zou lukken.

Maar ja, dan moet je dus een acculader aangesloten houden want die module wil genoeg V hebben. Kijk je dus met je goed fatsoen in het boekje waar je de lader moet aansluiten: "De accu mag alleen door een professionele monteur bij de dealer worden bijgeladen" of iets in die richting.. Zal wel te maken hebben met dat start stop systeem maar goed, toch maar aangesloten en dat gaf geen problemen.

Is toch te zot voor woorden hoe veel opties en computers in die auto zitten. Ineens maar de foutcodes uitgelezen. Zat er 1 van de motor in, iets met een coolant valve, maar dat was een jaar geleden en maar 1x dus dat zal wel te maken hebben met het ontluchten vorig jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 12:06

Denko

|{ing Øf ßlitz

Vissa66 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:23:
[...]

Bijna 50 ruggen voor een Fancy Fabia?! Sodeknetter.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

ThisGuy

Get mad, then get over it.

Ik had niet verwacht dat die dynadio daadwerkelijk iets was. Ik heb eens een BMW gehad met een Harman Kardon geluidset, maar dat noemde ik altijd Harman Karton - het waren gewoon ook papieren speakers, iets beter dan het origineel en voornamelijk branding. (Dit gaat wel over een auto uit 2000)

Altijd als ik lees of hoor dat een autofabrikant voor een relatief mooie prijs een geluidssysteem aanbiedt, verwacht ik ongeveer hetzelfde. Iets beter geluid dan het origineel zijnde 'premium', teveel bass en een aantal logo's door de auto als branding. Ik vond de beats audio in de polo nergens naar klinken, midtones vallen weg, teveel bass, hogere tonen klinken als een trebble equalizer optimalisation..

Enfin. Morgen weer eens richting Nuenen, het nieuwe gebouw bewonderen. Chiptuning laten terugzetten en mijn DSG laten aanpakken door hun. Ga mijn reparaite voor mijn koppeling niet krijgen onder garantie van mijn dealert.. Het trilletje van D1 naar D2 wordt erkent als een koppelingsprobleem dat niet schadelijk is maar enkel een comfort issue is, en moeilijk te verhelpen is omdat men niet weet of het in de platen, mech of software zin en ze hebben geen zin om de gehele automaat te vervangen. Begrijpelijk.. Lucas durft het aan en zegt het morgen software matig weer eruit te halen. (opschakelen bij 20km/u? Prima..)

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 16:22
ThisGuy schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:55:
Ik vond de beats audio in de polo nergens naar klinken, midtones vallen weg, teveel bass, hogere tonen klinken als een trebble equalizer optimalisation..
Eens, die Beats in de Polo is echt R-U-K.
M'n Canton in m'n Superb daarintegen is echt wel een goede upgrade tov de standaard.
Het DynAudio systeem heb ik helaas nog niet mogen aanhoren in een VW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Heb ook nog geen ervaring met Dynaudio, wel met de highline 8 speakers in een Golf 6 en Golf 7.5 en dat vind ik toch al heel aardig klinken. Ook ervaring met het Audi Sound System uit een A3, ongeveer vergelijkbaar qua geluidskwaliteit met de extra van een subwoofer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:09
ThisGuy schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:55:

...

Enfin. Morgen weer eens richting Nuenen, het nieuwe gebouw bewonderen. Chiptuning laten terugzetten en mijn DSG laten aanpakken door hun. Ga mijn reparaite voor mijn koppeling niet krijgen onder garantie van mijn dealert.. Het trilletje van D1 naar D2 wordt erkent als een koppelingsprobleem dat niet schadelijk is maar enkel een comfort issue is, en moeilijk te verhelpen is omdat men niet weet of het in de platen, mech of software zin en ze hebben geen zin om de gehele automaat te vervangen. Begrijpelijk.. Lucas durft het aan en zegt het morgen software matig weer eruit te halen. (opschakelen bij 20km/u? Prima..)
Volgens mij hebben wij verschillende DSGs maar ben toch benieuwd.

Is het vanuit stilstand of rijd je dan al? Mijn 7 GTI heeft namelijk een trilletje vanuit stilstand (start/stop) tot rollen, eveneens is D2 naar D1 niet vloeiend, auto schiet af en toe naar voren als ik tot stilstand probeer te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Niet online

ThisGuy

Het is vooral het schakelen van D1 naar D2, dat moet gewoon vloeiend zijn en dat is het niet. Terugschakelend voelt het ook wel een beetje alsof de koppeling schiet.. Als je een 7-traps hebt, hebben we hoogstwaarschijnlijk dezelfde. (DQ200)

Vanuit stilstand lukt wel, start stop heb ik echter laten uitzetten want die startte regelmatig niet fatsoenlijk. (Deed motor tot 2-3x toe afslaan en dan handmatig starten, prettig voor een groen licht..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
ThisGuy schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 18:26:
Het is vooral het schakelen van D1 naar D2, dat moet gewoon vloeiend zijn en dat is het niet.
Ik begrijp dat er al professionals naar hebben gekeken?
Anders zou ik een reset voor de zekerheid nog even proberen, scheelde bij mij ook wat schokjes tussen 1 en 2. YouTube: HOW TO RESET DSG/STRONIC •NO VCDS•

In de OBDeleven-app zit ook een functie om de DSG te resetten. Geen idee of die hetzelfde doet als in het filmpje of dat die nog verder gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 07-12-2019 06:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Opvallend eigenlijk. Nu ik die dynamische achterlichten heb vind ik de standaard LED verlichting ineens zo ouderwets. Dus, 'je ziet het zelf niet' had ik al gelezen maar psychisch heeft het wel degelijk effect. In ieder geval op mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4JBG7UFytC4vl13xfC0FXbYD/full.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
GerCor schreef op zondag 8 december 2019 @ 14:11:
Opvallend eigenlijk. Nu ik die dynamische achterlichten heb vind ik de standaard LED verlichting ineens zo ouderwets. Dus, 'je ziet het zelf niet' had ik al gelezen maar psychisch heeft het wel degelijk effect. In ieder geval op mij.

[Afbeelding]
100% eens, vond het direct een goede upgrade! :) 8)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dr Pro schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:23:
[...]

Eens, die Beats in de Polo is echt R-U-K.
M'n Canton in m'n Superb daarintegen is echt wel een goede upgrade tov de standaard.
Het DynAudio systeem heb ik helaas nog niet mogen aanhoren in een VW.
Beats optie bij de polo was 300+ euro volgens mij en is het zeker niet waard. Geen idee hoe de audio standaard klinkt maar met beats heb je te weinig instel opties en veel teveel bass.
Maar goed, dynaudio is geen standaard optie op de polo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 16:22
Dennisdn schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 06:53:
[...]

Anders zou ik een reset voor de zekerheid nog even proberen, scheelde bij mij ook wat schokjes tussen 1 en 2. YouTube: HOW TO RESET DSG/STRONIC •NO VCDS•

In de OBDeleven-app zit ook een functie om de DSG te resetten. Geen idee of die hetzelfde doet als in het filmpje of dat die nog verder gaat.
edit; nvm, kan natuurlijk wel, met Kessy start hij als je de rem (automaat) of koppeling (handbak) ingetrapt houd, en dat hoeft niet...

[ Voor 11% gewijzigd door Dr Pro op 09-12-2019 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Vissa66 schreef op zondag 8 december 2019 @ 17:45:
[...]

100% eens, vond het direct een goede upgrade! :) 8)
Ben ook wel blij met die nieuwe achterbumper, hoef ik me niet meer te 'schamen' voor dat éne uitlaatpijpje van de 1.0 tsi :P

Vind het overigens ook stuk beter uitzien, zo'n Golf of A3 met uitlaatpijpjes ziet er direct 'ouderwets' uit imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Niet online

ThisGuy

Dennisdn schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 06:53:
[...]

Ja, meerdere. Ik heb Vagtechniek voor de tweede keer ernaar laten kijken en ermee laten rijden. Ik ga waarschijnlijk wel de uitzondering maken om het bij TVS op te laten lossen, daar zijn de reparatiekosten iets lager en gezien zij de DSG tuning hebben gedaan (En dus ook de boel vrij goed sluiten m.b.t. omwisselen product codes enz) lijkt me dat de beste optie.

Wellicht dat iemand ervaringen kan delen m.b.t. TVS? Het telefonisch contact wat ik tot nu toe heb gehad was uitgebreid behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Gisterenochtend (héél vroeg: 00:30 uur) nog even vlug (binnen 't uur) de navigatie (Discover Media MIB-2) in m'n auto kunnen 'herstellen' ...... Toch wél handig als je op zondagochtend een ritje naar Duitsland gepland hebt staan en op zaterdagavond alvast 't adres in je navigatie wilt gaan zetten waarbij je vervolgens constateert dat héél dat land simpelweg 'van de (navigatie)-kaart geveegd is' :o

Gloednieuwe Één week oude VW Tiguan welke op 07-11-2019 in Wolfsburg (DE) van de band gerold is én daarbij de kaart van Duitsland niet eens aan boord heeft op 't bijbehorende én meegeleverde SD kaartje in een DVD doosje :o

Discover Media Version

Wélke LUMMEL bij VW Aftersales bedenkt er in hemelsnaam dat we, in onder andere Nederland, een land als 'Ijsland' wél in de standaard kaartenset zouden willen hebben en daarbij een land als Duitsland, waar we met een paar kilometer rijden gewoon via het geasfalteerde Europese wegennet kunnen komen uit de kaartenset te moeten laten 8)7

Dit verklaard meteen die schamele 6,5Gb 'Update' welke ik aangeboden kreeg op m'n MacBook middels de Discover-Care 'app'.....

Op de VW site vervolgens maar even de juiste & volledige versie van de nieuwe kaartenset genaamd: 'European Countries - Bundle 1' gedownload én middels de handleiding op 't kaartje gezet via een Microsoft Windows installatie (VM op m'n Macbook)..... De Discover Care app voor een Apple Macbook (her)-ként 't verschil niet tussen die twee :/

European Countries Bundle 1

@Famous Die handleiding komt officieel van VW én daar staat ook een werkwijze in voor MacOS / OS-X ...

De Microsoft Windows manier werkt overigens sneller én gemakkelijker (in een gratis Microsoft Windows 10 VM zónder activering vanóp je Macbook).

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 10-12-2019 00:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

@wimmel_1 Die Wimmel. Turkije en Rusland toch volgens jouw Apple zooi?

Had je nog wel zo'n mooi labeltje aangemaakt. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
GerCor schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:43:
@wimmel_1 Die Wimmel. Turkije en Rusland toch volgens jouw Apple zooi?

Had je nog wel zo'n mooi labeltje aangemaakt. _O-
Ik hád er tot zaterdagavond (lees: zondagochtend vroeg) nog vertrouwen in dat 't wel goed zou gaan komen én dat iemand anders óók wel eens logisch na gedacht zou kunnen hebben.... 8)

Écht, toen ik alléén een 'land selectie' wilde maken en de 'D' niet beschikbaar bleek te zijn op 't on-screen toetsenbord.... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

wimmel_1 schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:46:
[...]

Ik hád er tot zaterdagavond (lees: zondagochtendvroeg) nog vertrouwen in dat 't wel goed zou gaan komen én dat iemand anders óók wel eens logisch nagedacht zou kunnen hebben.... 8)

Écht, toen ik alléén een 'landselectie' wilde maken en de 'D' niet beschikbaar bleek te zijn op 't on-screen toetsenbord.... :z
Dus? Volgende keer: mei en november .... de bestanden downloaden die in de link staan. d:)b (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:14:
Gisterenochtend (héél vroeg: 00:30 uur) nog even vlug (binnen 't uur) de navigatie (Discover Media MIB-2) in m'n auto kunnen 'herstellen' ...... Toch wél handig als je op zondagochtend een ritje naar Duitsland gepland hebt staan en op zaterdagavond alvast 't adres in je navigatie wilt gaan zetten waarbij je vervolgens constateert dat héél dat land simpelweg 'van de (navigatie)-kaart geveegd is' :o

Gloednieuwe Één week oude VW Tiguan welke op 07-11-2019 in Wolfsburg (DE) van de band gerold is én daarbij de kaart van Duitsland niet eens aan boord heeft op 't bijbehorende én meegeleverde SD kaartje in een DVD doosje :o

[Afbeelding: Discover Media Version]

Wélke LUMMEL bij VW Aftersales bedenkt er in hemelsnaam dat we, in onder andere Nederland, een land als 'Ijsland' wél in de standaard kaartenset zouden willen hebben en daarbij een land als Duitsland, waar we met een paar kilometer rijden gewoon via het geasfalteerde Europese wegennet kunnen komen uit de kaartenset te moeten laten 8)7

Dit verklaard meteen die schamele 6,5Gb 'Update' welke ik aangeboden kreeg op m'n MacBook middels de Discover-Care 'app'.....

Op de VW site vervolgens maar even de juiste & volledige versie van de nieuwe kaartenset genaamd: 'European Countries - Bundle 1' gedownload én middels de handleiding op 't kaartje gezet via een Microsoft Windows installatie (VM op m'n Macbook)..... De Discover Care app voor een Apple Macbook (her)-ként 't verschil niet tussen die twee :/

[Afbeelding: European Countries Bundle 1]

@Famous Die handleiding komt officieel van VW én daar staat ook een werkwijze in voor MacOS / OS-X ...

De Microsoft Windows manier werkt overigens sneller én gemakkelijker (in een gratis Microsoft Windows 10 VM zónder activering vanóp je Macbook).
tldr?
VW, slechte service slecht product? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
wimmel_1 schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:14:

Ik had het inderdaad via DiscoveryCare gedaan al gaf die toen aan dat ik de laatste versie erop heb.

Zal bundle 1 eens downloaden en kijken wat die dan doet :+
Al download hij dan wel weer een 7z bestand 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Famous op 10-12-2019 09:51 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Famous schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:49:
[...]

Ik had het inderdaad via DiscoveryCare gedaan al gaf die toen aan dat ik de laatste versie erop heb.

Zal bundle 1 eens downloaden en kijken wat die dan doet :+
Al download hij dan wel weer een 7z bestand 8)7
Moet je wel kijken dat je de juiste 'Bundle 1' pakt.. Er zijn twéé varianten met die naam welke wel degelijk verschillen qua kaartenset zoals je al in dat plaatje van me kunt zien 8)

Voor Mac Users staat er in die handleiding een mooi Oranje veld met waarschuwingen + tips... Ik had even een Windows 10 VM op m'n MBP gezet en 't op die manier gedaan (dan heb je wel 7zip als download beschikbaar én kun je die extra bestanden welke MacOS aanmaakt op 't kaartje ook weer simpel verwijderen).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ReneLou
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 05-01-2021
Sinds 1 maand in bezit - nog wat mooie VCDS mods, en dan nog meer Km's maken. Heerlijke auto tot dusver - zuinig - stil en redelijk comfortabel.

Afbeeldingslocatie: https://forum.vwpassat.nl/uploads/monthly_2019_11/024.thumb.jpg.4ebcc099b59412326dbd600c4c13f946.jpg
Afbeeldingslocatie: https://forum.vwpassat.nl/uploads/monthly_2019_12/017.thumb.jpg.78a6d29a91689073908bdfea9740fcf5.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door ReneLou op 11-12-2019 06:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007

Oekol

waka waka hey hey

Nahhh mijn accu is overleden van m'n bijna twee jaar oude golf 7. Ik rij 1000+ km per week. Was wijntjes aan het uitrijden naar klanten. Nu dus wachten op de Wegenwacht, hopen dat ze sneller komen dan de max 60 min die aangegeven staan

[ Voor 8% gewijzigd door Oekol op 10-12-2019 12:51 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Viper® schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:45:
[...]

tldr?
VW, slechte service slecht product? :+
Ik denk eerder dat @wimmel_1 zo'n type is: eerst zelf proberen en als je er niet uitkomt dan eens lezen wat je moet doen, en, in dit geval, eigenlijk besteld hebt. Er staat vast wel ergens in zijn bestelling dat hij deze Kaarten krijgt bij zijn nieuwe, week oude Tiguan.

>:)

@ReneLou Mooie auto. Locatie blijft een raadplaatje voor mij

@Leoon. Alweer onderweg? :+

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 10-12-2019 23:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

GerCor schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:28:
[...]

Ik denk eerder dat @wimmel_1 zo'n type is: eerst zelf proberen en als je er niet uitkomt dan eens lezen wat je moet doen, en, in dit geval, eigenlijk besteld hebt. Er staat vast wel ergens in zijn bestelling dat hij deze Kaarten krijgt bij zijn nieuwe, week oude Tiguan.

>:)

@ReneLou Mooie auto. Locatie blijft een raadplaatje voor mij

@Leoon. Alweer onderweg? :+
Oh praat me er niet van. Anwb mocht niks doen van de leasemaatschappij, omdat hij in onderhoud is bij de dealer. Dus die heeft hem gestart en toen ben ik naar de dealer gereden. Toen begon 't gezeik: Hij moest er blijven staan vanwege 'stappenplan die ze moesten volgen'. Hij moest oa een hele nacht aan het stroom staan zei hij. Ze hadden geen gelijkwaardige vervangende auto dus kreeg een up mee.. Dus ik ben 'varend' naar huis gereden(wat rijdt dat anders zeg :+) , thuis er achter gekomen dat ik mijn huissleutels niet van de bos had afgehaald. Toen terug gereden naar de dealer (20min rijden). Toen ik daarna weer thuis aan kwam kreeg ik bericht dat hij klaar was. Was dus best over de zeik, maar wel terug gereden. Die man van de service snapte het ook niet. Maar de accu was zo dood dat ze direct een foutcode kregen die ze bij de pon konden doorgeven dat ze er een nieuwe in mochten zetten. Afijn, gisteren een klote dag maar heb m'n auto weer terug. Vanaf 12 tot 18 niet kunnen werken door een stomme accu die de ANWB niet mocht vervangen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Leoon. schreef op woensdag 11 december 2019 @ 07:25:
[...]

Oh praat me er niet van. Anwb mocht niks doen van de leasemaatschappij, omdat hij in onderhoud is bij de dealer. ....... Vanaf 12 tot 18 niet kunnen werken door een stomme accu die de ANWB niet mocht vervangen.
Lastig maar wel begrijpelijk. De leasemaatschappij schat vooraf in dat het garantie is en de ANWB moeten ze afrekenen. Een beetje accu is minimaal 100 euro. Nou is die 100 euro niet de moeite waard om al die mensen bezig te houden bij jezelf, de LM, de dealer en de ANWB. Maar met tig duizend Golfjes 7 in de vloot zou dat een stevige kostenpost gaan worden voor de LM.

Wellicht was het sneller geweest via de werkgever zelf. Bij ons mag ik kleine reparaties en dergelijke voorschieten en dan vergoeden ze het buiten de LM om. Want een middag stilstaan is voor de werkgever een stuk duurder.

[ Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 11-12-2019 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneLou
Dennisdn schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:45:
[...]

Lastig maar wel begrijpelijk. De leasemaatschappij schat vooraf in dat het garantie is en de ANWB moeten ze afrekenen. Een beetje accu is minimaal 100 euro. Nou is die 100 euro niet de moeite waard om al die mensen bezig te houden bij jezelf, de LM, de dealer en de ANWB. Maar met tig duizend Golfjes 7 in de vloot zou dat een stevige kostenpost gaan worden voor de LM.

Wellicht was het sneller geweest via de werkgever zelf. Bij ons mag ik kleine reparaties en dergelijke voorschieten en dan vergoeden ze het buiten de LM om. Want een middag stilstaan is voor de werkgever een stuk duurder.
Accu verangen bij de dealer koste iets meer :'( Zo maar even mijn kenteken ingevuld ( VW Passat )

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/0v7box3g6.29.38.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Dennisdn schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:45:
[...]

Het heeft nu iets van 240 euro gekost exclusief autohuur dus dat komt er nog bij. Dat is mij verteld bij de dealer. Voel er zelf uiteraard niks van, maar die tijd dat ik stil stond had ik idd ook beter kunnen besteden voor m'n werk. Maar als accountmanager zijnde kan ik m'n werk prima remote doen en in de avonduren. Ik heb 't zo druk als ik 't zelf maak. Deadlines voor allerlei redenen oa offertes doe ik vaak zat in de avonden of weekenden. Zitten 9 vd 10x te weinig uren in de dag. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

ReneLou schreef op woensdag 11 december 2019 @ 17:30:
[...]

Accu verangen bij de dealer koste iets meer :'( Zo maar even mijn kenteken ingevuld ( VW Passat )

[Afbeelding]
Lolwut? :D
Zit die accu in vier delen opgesplitst achter de lampen op de hoeken ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneLou
Vraagje :

Ik kan mijn wagen NIET aanmelden bij We- Connect van VW. Ik heb nog een contract op de wagen tot november 2021 en ik ben sinds kort de nieuwe eigenaar van de auto. Ik heb diverse malen contact met de mensen van We Connect gehad en ze zijn zeer behulpzaam. Ik heb ze diverse screenshots gestuurd van de mislukte activatie en het niet kunnen registreren van mijn wagen dmv VIN nummer.

Ik heb mijn Dienstenbeheer van Car-Net als terug gezet naar fabriek instellingen - en vandaag ook mijn gehele systeem terug gezet naar fabriek instellingen ( kom ik nog even op terug later ). Als ik nu mijn auto probeer aan te melden met het VIN nummer bij We-Connect dan komt er gelijk een enrollment error en zie ik mijn auto even later wel verschijnen.

Als ik dan de activering probeer af te ronden dan krijg ik weer de enrollment error ?!

Mijn vraag is de volgende : Wie heeft het zelfde probleem al eens gehad , en wie kan me een zetje in de goede richting geven voor wat betreft een reset van de Car Net diensten. Ik heb vanuit het menu al de Car Net dienset hersteld naar fabriek instellingen en daarna 25 sec. de aan/uit knop ingedrukt om opnieuw op te starten.

Als ik nu in de Car Net diensten kijk zie ik weer de oude diensten staan die mogelijk zijn ( alleen aanmelden gaat natuurlijk niet ). Ik had verwacht na een reset van het DM systeem dat alle instellingen terug zouden zijn naar fabriek instellingen maar niets is minder waar. Al mijn instellingen staan zoals ze stonden.

Wat is nu de goede reset procedure van 1 of meerdere instellingen. WLAN - Car Net of andere.

[ Voor 4% gewijzigd door ReneLou op 11-12-2019 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
ReneLou schreef op woensdag 11 december 2019 @ 20:06:
Vraagje :

Wat is nu de goede reset procedure van 1 of meerdere instellingen. WLAN - Car Net of andere.
Als de helpdesk van CarNet/We Connect de boel niet aan de gang krijgt vraag ik mij af of het ons op dit forum wél gaat lukken....

Ik moest zelf (vanuit het Discover systeem) wel 10x de procedure opnieuw doorlopen voordat hij uiteindelijk de aller laatste stap accepteerde zonder foutmelding. Maar het kon volledig vanuit de auto en dan hoef je niet met VIN-nummers ofzo te werken. Als hij je er bij de laatste stap uit gooit dan zou ik het nog een paar keer proberen.

Heb je het al geprobeerd mét en zónder WLAN? CarNet/WeConnect pakt een heel klein deeltje van zijn info uit de ingebouwde SIMkaart , wellicht wil hij eerst naar huis bellen (Wolfsburg) via de ingebouwde kaart uit veiligheidsoverwegingen. Maar dan had de helpdesk dat ook wel geweten.

Enige wat ik nog zou kunnen bedenken is dat de ingebouwde SIMkaart misschien te weinig bereik heeft. Dat was bij mij waarschijnlijk het geval omdat ik het eerst in onze parkeergarage probeerde en buiten ging het wel goed.

Ik zou het nog een paar keer stug blijven proberen en als het echt niet lukt dan het probleem bij de dealer neerleggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 12-12-2019 06:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
ReneLou schreef op woensdag 11 december 2019 @ 20:06:
Vraagje :

Ik kan mijn wagen NIET aanmelden bij We- Connect van VW. Ik heb nog een contract op de wagen tot november 2021 en ik ben sinds kort de nieuwe eigenaar van de auto. Ik heb diverse malen contact met de mensen van We Connect gehad en ze zijn zeer behulpzaam. Ik heb ze diverse screenshots gestuurd van de mislukte activatie en het niet kunnen registreren van mijn wagen dmv VIN nummer.

Ik heb mijn Dienstenbeheer van Car-Net als terug gezet naar fabriek instellingen - en vandaag ook mijn gehele systeem terug gezet naar fabriek instellingen ( kom ik nog even op terug later ). Als ik nu mijn auto probeer aan te melden met het VIN nummer bij We-Connect dan komt er gelijk een enrollment error en zie ik mijn auto even later wel verschijnen.

Als ik dan de activering probeer af te ronden dan krijg ik weer de enrollment error ?!

Mijn vraag is de volgende : Wie heeft het zelfde probleem al eens gehad , en wie kan me een zetje in de goede richting geven voor wat betreft een reset van de Car Net diensten. Ik heb vanuit het menu al de Car Net dienset hersteld naar fabriek instellingen en daarna 25 sec. de aan/uit knop ingedrukt om opnieuw op te starten.

Als ik nu in de Car Net diensten kijk zie ik weer de oude diensten staan die mogelijk zijn ( alleen aanmelden gaat natuurlijk niet ). Ik had verwacht na een reset van het DM systeem dat alle instellingen terug zouden zijn naar fabriek instellingen maar niets is minder waar. Al mijn instellingen staan zoals ze stonden.

Grote kans dat dit komt omdat de vorige eigenaar/berijder nog geregistreerd staat met zijn toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Scrtz schreef op donderdag 12 december 2019 @ 08:24:
[...]

Grote kans dat dit komt omdat de vorige eigenaar/berijder nog geregistreerd staat met zijn toestel.
Volgens mij kick je die er gewoon uit als je een nieuwe account aanmaakt en daar je VIN nummer inklopt... Ik heb de auto overgenomen van een collega en de auto is nu netjes aan mijn account gekoppeld met We-Connect.

[ Voor 14% gewijzigd door Damian op 12-12-2019 08:55 ]

• Thomas312
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 17:50
Goedemorgen,

Ik heb sinds kort een Volkswagen Polo AW (2019) met Apple Carplay. Nu ben ik daar erg blij mee en werkt dat feilloos, op 1 ding na. Klopt het dat wanneer mijn privé telefoon verbonden is via Apple Carplay (bedraad), ik mijn werktelefoon niet via bluetooth kan verbinden? En dan meteen de volgende vraag: is dit te omzeilen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Thomas312 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:58:
Goedemorgen,

Ik heb sinds kort een Volkswagen Polo AW (2019) met Apple Carplay. Nu ben ik daar erg blij mee en werkt dat feilloos, op 1 ding na. Klopt het dat wanneer mijn privé telefoon verbonden is via Apple Carplay (bedraad), ik mijn werktelefoon niet via bluetooth kan verbinden? En dan meteen de volgende vraag: is dit te omzeilen? :)
Klopt en nee, alleen door geen carplay te gebruiken..

• ReneLou
Dennisdn schreef op donderdag 12 december 2019 @ 06:42:
[...]

Als de helpdesk van CarNet/We Connect de boel niet aan de gang krijgt vraag ik mij af of het ons op dit forum wél gaat lukken....

Ik moest zelf (vanuit het Discover systeem) wel 10x de procedure opnieuw doorlopen voordat hij uiteindelijk de aller laatste stap accepteerde zonder foutmelding. Maar het kon volledig vanuit de auto en dan hoef je niet met VIN-nummers ofzo te werken. Als hij je er bij de laatste stap uit gooit dan zou ik het nog een paar keer proberen.

Heb je het al geprobeerd mét en zónder WLAN? CarNet/WeConnect pakt een heel klein deeltje van zijn info uit de ingebouwde SIMkaart , wellicht wil hij eerst naar huis bellen (Wolfsburg) via de ingebouwde kaart uit veiligheidsoverwegingen. Maar dan had de helpdesk dat ook wel geweten.

Enige wat ik nog zou kunnen bedenken is dat de ingebouwde SIMkaart misschien te weinig bereik heeft. Dat was bij mij waarschijnlijk het geval omdat ik het eerst in onze parkeergarage probeerde en buiten ging het wel goed.

Ik zou het nog een paar keer stug blijven proberen en als het echt niet lukt dan het probleem bij de dealer neerleggen.
Ik heb een Discover Media en die heeft geen SIM card. Registreren van VIN lukt niet via de app of via de website. Ik heb dat ook al gemeld bij We-Connect helpdesk - en gevraagd of de auto ( VIN nummer ) niet nog geregistreerd staat bij de vorige eigenaar. En of ze een eventuele eerdere registratie van het VIN nummer kunnen verwijderen.

Ik ga maar wachten op bericht van We-Connect helpdesk ....... alhoewel dit wel erg lang kan gaan duren ben ik bang. :( Misschien krijg ik wel een gratis verlenging op mn contract omdat ik er nu geen gebruik van KAN maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReneLou
Scrtz schreef op donderdag 12 december 2019 @ 08:24:
[...]

Heb ik ook gevraagd of dat er nog een hoofdgebruiker is van de wagen dat ik me daarom niet kan registreren, maar We-Connect zegt dat het niet zo is. Althans ze hebben me de rest procedure gemaild en die moest ik proberen ( Car-Net instellingen terug naar fabriek instellingen - Discover Media reset - alles herstarten ) en weer proberen, echter helaas pindakaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
ReneLou schreef op donderdag 12 december 2019 @ 16:05:
[...]

Ik heb een Discover Media en die heeft geen SIM card.
Jawel, als er CarNet-diensten (voortaan WeConnect) mogelijk zijn op die auto dan zit er ergens een simkaartje van de fabriek weggebouwd. Die wordt gebruikt voor een klein deel van de We Connect-diensten zoals het op afstand uitlezen van de boordcomputer of bediening via de app en bijvoorbeeld het bellen van de hulpdiensten in geval van een crash. Dat is zo'n internationaal low-data verbinding. Ik moest mijn auto op een andere plek zetten zodat die beter bereik/contact had.

Heb je het aanmaken van een account al via deze site geprobeerd? Als dat lukt zou je in de auto alleen nog maar in hoeven loggen. https://www.portal.volksw...rtal/nl_NL/web/guest/home

[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 13-12-2019 05:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

ReneLou schreef op donderdag 12 december 2019 @ 16:08:
[...]

Heb ik ook gevraagd of dat er nog een hoofdgebruiker is van de wagen dat ik me daarom niet kan registreren, maar We-Connect zegt dat het niet zo is. Althans ze hebben me de rest procedure gemaild en die moest ik proberen ( Car-Net instellingen terug naar fabriek instellingen - Discover Media reset - alles herstarten ) en weer proberen, echter helaas pindakaas.
Nogmaals, dat maakt niets uit. Mijn auto had ook een hoofdgebruiker, en die is er gewoon uitgekicked op het moment dat ik hem aan mijn account heb gekoppeld. Oude hoofdgebruiker heeft hier niets voor hoeven doen of van gemerkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneLou
Dennisdn schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 05:38:
[...]Jawel, als er CarNet-diensten (voortaan WeConnect) mogelijk zijn op die auto dan zit er ergens een simkaartje van de fabriek weggebouwd. Die wordt gebruikt voor een klein deel van de We Connect-diensten zoals het op afstand uitlezen van de boordcomputer of bediening via de app en bijvoorbeeld het bellen van de hulpdiensten in geval van een crash.
@Dennisdn Ik denk dat je mis bent met de Volkswagen app, want bij de Volkswagen App krijg je via de dealer inderdaad een kastje met de SIM kaart welke contact maakt met de VW dealer indien nodig.

https://www.volkswagen.nl...nsten/mijn-volkswagen-app

De We-Connect app werkt via de hotspot van de eigen Mobiele Telefoon en heeft geen kastje met SIM kaart van VW nodig. Zie ook deze PDF van We-Connect.

https://connect.volkswage...et_WiFi_in_the_Car_EN.pdf

Maar het lukt me al niet via de APP of via de site om mijn auto te registreren. VIN nummer invoeren lukt wel, maar dan direct een foutmelding ( via de App ) of Enrollment error ( via de site ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
ReneLou schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:19:
[...]

@Dennisdn Ik denk dat je mis bent met de Volkswagen app, want bij de Volkswagen App krijg je via de dealer inderdaad een kastje met de SIM kaart welke contact maakt met de VW dealer indien nodig.

https://www.volkswagen.nl...nsten/mijn-volkswagen-app

De We-Connect app werkt via de hotspot van de eigen Mobiele Telefoon en heeft geen kastje met SIM kaart van VW nodig. Zie ook deze PDF van We-Connect.
MijnVolkswagen-app is inderdaad weer iets heel anders, daar ging het niet over.

Vanuit de auto werkt WeConnect grotendeels via de WLAN. Wil je de routes vanuit de app, file-informatie, nieuws en de weersberichten in de auto hebben dan heb je een hotspot of dongle nodig (of 2e ingebouwde sim in sommige systemen).

Een deel van WeConnect gaat via de ingebouwde SIM van de VW-fabriek. Vanuit de app kan je een aantal dingen bedienen en uitlezen op afstand. Bijvoorbeeld bekijken waar de auto is, of de auto en ramen dicht zitten, op slot zetten, laten tuuteren, met lampen knipperen, boordcomputer uitlezen, de automatische hulpdienst-lijn bellen bij een crash en het ontvangen van pushberichten als het alarm af gaat in de auto. Daarvoor is geen hotspot of dongle nodig en zolang data nog niet magisch overal beschikbaar is moet er een simkaart in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneLou
Voor enkel Guide en Inform heb je geen sim kaart in de auto nodig. Ik heb geen mogelijkheid tot Security en Service. Maarrrr ik ga nogmaals mijn auto doorspitten om te kijken of er een sim kaart module ergens weggewerkt zit in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
ReneLou schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:42:
Voor enkel Guide en Inform heb je geen sim kaart in de auto nodig. Ik heb geen mogelijkheid tot Security en Service. Maarrrr ik ga nogmaals mijn auto doorspitten om te kijken of er een sim kaart module ergens weggewerkt zit in de auto.
Die ga je niet vinden. Dat zit ergens ingebouwd waar we als gebruiker geen toegang toe hebben. Ik denk niet eens dat het een verwisselbare kaart is. Daar hoef je het probleem niet te zoeken. Ik gaf alleen nog als mogelijkheid om het eens met de auto op een andere plek uit te proberen waar dat systeem misschien beter bereik heeft omdat dat bij mij wél de oplossing was.

[ Voor 23% gewijzigd door Dennisdn op 13-12-2019 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Heren, volgens mij gaat het om het volgende en is het allemaal al een keer besproken. Maar dan in het vorige topic, deel 4. Kijk maar even, de plaatjes ontbreken helaas.

wackidth in "Het grote Volkswagen topic - Deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneLou
Ik wacht nog wel even op de We-Connect helpdesk. Ik kan sowieso mijn VIN nummer niet registreren via de APP en via de PC online.

En de We-Connect helpdesk spreekt ook niet over een SIM kaart in de auto dat die er zit of zou moeten zitten - kan gewoon via hotspot op mijn GSM zo hebben ze verteld. Zodra ik meer hoor laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In oktober 2015 heb ik een Volkswagen Golf Mk7 met Discover Pro-infotainmentsysteem (generatie 2) aangekocht.

Ik wil de navigatiekaart actualiseren via de navigatiewebsite van VW. De SD-kaart van VW had in 2015 een volume van 16 GB wat volstond voor het EU-kaartmateriaal van toen. Als ik nu de recente EU-kaart van november 2019 wil downloaden, is die in totaal 28 GB groot. Daarom heb ik me een nieuwe class 10 SanDisk Ultra MicroSDXC-kaart van ruim 64 GB met adapter aangeschaft.

Ik heb het kaartmateriaal 2019 zonder problemen via WinRar uitgepakt; de instructies van de handleiding gevolgd (via het Menu>Setup>Systeeminformatie), en de lege SD-kaart was - zoals gevraagd - ontgrendeld bij de bestandenoverdracht van pc naar SD-kaart.

Mijn wagen heeft twee SD-kaartslots maar ongeacht het gebruikte slot geeft de nieuwe SD-kaart met de drie gedownloade kaartbestanden de onderstaande foutmelding op de Discover Pro-display: "Software-update - Fout: geen bestanden beschikbaar. Een medium met bestanden voor de software-update plaatsen of de bron controleren, alstublieft."
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Rc4nM7n/Foutmelding-navigatie-update-Golf-7-2015.jpg

Weten jullie waarom ik deze melding krijg en het systeem de SD-kaart vermoedelijk niet correct inleest? De VW-Discovercare-downloadmanager installeer ik liever niet op mijn pc aangezien die momenteel niet correct werkt.

Moet je per se naar je VW-dealer gaan om een VW-SD-kaart met de bijbehorende andere updates te laten installeren (wat bij voorkeur vermijdbare kosten met zich meebrengt)? Inmiddels krijg ik dezelfde foutmelding bij een aangeschafte Transcend 32GB SDHC-kaart.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Verwijderd Je moet gewoon het originele "VW" SD kaartje van 16Gb gebruiken en dan de update uitvoeren middels de 'handleiding' welke op de VW site beschreven staat. De volledige EU update is als .7Z bestand ±14Gb groot én past ná uitpakken mét 7-Zip precies op het originele 16Gb kaartje (nadat je dat kaartje eerst een format gegeven hebt / FAT32).

Volledige Update voor héél Europa is te vinden op de officiële site van VW door even wat dóór te klikken....en vervolgens dáár de JUISTE versie van European Countries – Bundle 1 te downloaden. Die 'Downloadmanager' heb je daarbij nergens voor nodig tenzij je over een brakke internetverbinding beschikt middels een 33K6 modem (of iets degelijks uit de jaren 'kruik' van het internet).

Een Golf VII uit 2015 heeft voor zover ik weet ook al het MIB-2 systeem aan boord dus je zou zelfs de kaarten van het 2017 model gewoon moeten kunnen (blijven) gebruiken.

De Discover-Care Update Tool moet je eigenlijk óók (gewoon) laten voor wat 't ding is, die tool haalt eigenhandig de verkeerde versie op (mét EXACT de zelfde naam) waarbij je vervolgens maar een klein gedeelte (6Gb) van de kaartenset op haalt maar welke dus wél de zelfde naam European Countries – Bundle 1 heeft (je mist dan o.a. alles ten oosten van de NL/BE/FR landgrenzen).

De dealer kán het ook voor je doen maar dan kost 't je ±€25,- (Skoda dealer in Limburg berekende dat laatst althans door aan een collega van me met een Skoda Karoq met het Amundsen navigatie systeem).

Ik heb hier inmiddels ook al geprobeerd om het originele 16Gb kaartje te 'klonen' middels een SectorCopy (waarbij ALLE data, inclusief álle verborgen partities en sectoren dus, één op één wordt overgenomen) maar ook dat accepteert het Discover-Media systeem niet als zijnde een legitiem SD kaartje.... Er wordt in de software van de auto / Discover Media Unit ergens op het 'Vendor-ID' ván het originele SD kaartje een 'match' gemaakt maar ik ben er nog niet uit wáár precies..... Vendor-ID van een willekeurig SD kaartje aanpassen is een No-Go :*)

[ Voor 39% gewijzigd door Will_M op 15-12-2019 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneLou
Zo te zien heb je een Discovery Media en geen Discovery Pro. De Discover media heeft een 6,5" scherm en de Discovery pro een 8" scherm. Voor de west - Europese landen moet je deze link eens proberen.:

http://vw-mapscdn.tdd.ada...rMedia2_EU_AS_1430_V12.7z

Uitpakken op de leeg gemaakte SD kaart met een 7Z bestand lezer en klaar is kees.

Discover Pro scherm loopt onder de knoppen nog iets door ( dus groter )
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/mBcmgAcG96A/maxresdefault.jpg

Discover Media is kleiner en onderkant knoppen is gelijk aan onderkant scherm.
Afbeeldingslocatie: https://www.carsystems.eu/img/products/16/58/24_max.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Wimmel en Rene voor de snelle en deskundige reacties. Mijn Golf 7 heeft inderdaad een Discover Media en geen Pro. De update werkt (op de oorspronkelijke VW-SD-kaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
wimmel_1 schreef op zondag 15 december 2019 @ 16:29:

De Discover-Care Update Tool moet je eigenlijk óók (gewoon) laten voor wat 't ding is, die tool haalt eigenhandig de verkeerde versie op (mét EXACT de zelfde naam) waarbij je vervolgens maar een klein gedeelte (6Gb) van de kaartenset op haalt maar welke dus wél de zelfde naam European Countries – Bundle 1 heeft (je mist dan o.a. alles ten oosten van de NL/BE/FR landgrenzen).
Volgens mij hebben ze het bij VW ook in de gaten. Ik probeer al sinds woensdag af en toe of de Discover-Care weer online is, maar hij blijft een 504 Gateway Timeout aangeven. Het lijkt erop dat ze meer problemen hebben want ook WeConnect werkt al die tijd (weer eens) niet goed. Sommige dingen wel zoals routes naar auto sturen en ook in de auto lijkt alle info aanwezig, maar hij krijgt in de app en op site geen voertuiginformatie terug van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dennisdn schreef op maandag 16 december 2019 @ 06:47:
[...]

Volgens mij hebben ze het bij VW ook in de gaten. Ik probeer al sinds woensdag af en toe of de Discover-Care weer online is, maar hij blijft een 504 Gateway Timeout aangeven. Het lijkt erop dat ze meer problemen hebben want ook WeConnect werkt al die tijd (weer eens) niet goed. Sommige dingen wel zoals routes naar auto sturen en ook in de auto lijkt alle info aanwezig, maar hij krijgt in de app en op site geen voertuiginformatie terug van de auto.
Dit is voor mij de éérste keer dat ik een "Discover Media" device in m'n auto heb. hiervoor altijd de Pro / RNS510 serie met interne HDD gehad.

Was vorige week wel even een snel puzzeltje midden in de nacht om nog even de juiste kaarten set snel in m'n één week oude auto te krijgen toen ik op zondag naar Duitsland wilde én dat hele land van de kaart geveegd bleek te zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReneLou
Afgelopen zaterdag nog even contact gehad met een vriendelijke vrouw van de We-Connect helpdesk. Ik kreeg n.l. een mail dat mijn mail adres niet geregistreerd zou staan bij We-Connect en dat ik daarom mijn auto niet kon registreren.

De vrouw van de HD melde me dat mijn e-mail adres wel goed was en heeft diverse stappen met me doorgenomen waarbij ze kon meekijken op het systeem wat ik aan het doen was. Alle procedures heb ik goed gedaan - echter lukte het nog steeds niet. Ook alles weer gereset ( account check gedaan via een ander portal ) en daarna heeft de vrouw van de HD met mijn toestemming getracht mijn auto aan te melden direct via hun systeem.

Toen het haar ook niet lukte om mijn auto Überhaupt maar aan te melden met de VIN, kon ze niets anders dan concluderen dit euvel met de grootste spoed door te spelen naar de technische afdeling.

Wordt vervolgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakin77
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-01 13:19
Hallo boys en girls,

Al een flinke poos lid op dit forum en zowaar ook al flinke tijd VW rijder en nu net voorzien van een opvolger! Mijn oude (golf 6 1.4tsi 160pk) is ingeruild en er staat nu een knappe VW Golf 7.5 highline business R-line variant 1.0tsi voor de deur (precies zo eentje: https://static.autoblog.n...-line-variant-wit-750.jpg ). De auto heeft een panorama dak en 18 inch velgen. Full LED koplampen en active info display. Ook ergodinges stoelen, sportonderstel etc.

Bij aankoop van een nieuwe auto komen natuurlijk weer wat vragen :)

Ik heb inmiddels deel 4 en deel 5 van de reeks gelezen (en dat kostte me 2 dagen haha). Ik heb ondanks alle gelezen info toch wat vragen die voor jullie vast makkelijk te beantwoorden zijn :)

1) de auto is connected met mijn app op mijn iphone (mijn volkswagen app). Heb ik het nou goed als ik zeg dat dit prima te gebruiken is als track en trace? Met andere woorden: mocht de auto in beweging komen (zonder dat ik er zelf in zit) en ik krijg een bericht daarvan op mijn telefoon, dan hoef ik alleen 112 te bellen en de locatie door te geven? Of zie ik het helemaal verkeerd?

2) Ik merkte in de motorruimte dat er geen bescherming om de accu heen zit (dat had mijn oude Golf wel). Hoort dit zo? De accu staat nu gewoon open en bloot (uiteraard wel vast gemonteerd).

3) Mijn koplampen zijn full led en hebben bochtverlichting (duidelijk te zien bij sturen of richting aangeven). Maar hebben ze ook groot licht assistentie? Zit deze optie er standaard bij of..?

4) Ik merk, en dat zal vast te maken hebben met de relatief kleine motor, dat wanneer ik in z'n 2 heel rustig over een verkeersdrempel rij (vanwege eventuele schade aan de spoilers) dat de motor soms bijna uit wilt vallen. Beetje gas bijgeven en de motor start dan weer vanzelf op (handige optie trouwens). Mijn oude 1.4 had dit niet. Komt het nou omdat ik te laag in de toeren ga dat ie bijna uit valt, of komt het door de start en stop of moet ik echt terug naar de 1e versnelling?

5) Ik zie heel veel over We-Connect voorbij komen. Ik heb dus al de Mijn VW app en vraag me af of de We-connect nu ook aanstaat (via de vorige eigenaar), De auto is van juli 2018. Is die We-Connect optie nou de moeite waard? Ik zag live verkeersinfo naast mn navigatie scherm voorbij komen, maar verder?

6) Ik probeerde net even de meegeleverde luchtcompressor uit om de banden rondom Ik constateerde dat rechtsachter wat laag staat dus ik zette de compressor aan. Ik kreeg de lucht echter niet boven de 2.0 bar. Komt dat door die compressor of door de band ofzo? 18inch continental premiumcontact 6

7) Mijn VW dealer zei dat er geen stempelboekje meer bij het instructieboekje wordt geleverd. Alles zou digitaal geregistreerd worden. Klopt dit?

8.) Ik gebruik graag de digitale dashboard optie Verbruik & actieradius alleen merk ik dat de klokken (die rechts) km aanduidingen weergeeft met redelijk grote stappen (volgens mij gaat ie van 0 naar 20, 40, 60 etc). Kan die klok niet wat meer info tonen mbt snelheid (dus 10-20-30-40 etc?). Ik weet dat de huidige snelheid ook digitaal daaronder staat.

Ik beloof nog foto's te plaatsen. De auto is nu nogal vies :)

Alvast heel erg bedankt voor de antwoorden! Iedereen fijne dagen en fijne km-ers gewenst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Freakin77 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:38:
Hallo boys en girls,

Al een flinke poos lid op dit forum en zowaar ook al flinke tijd VW rijder en nu net voorzien van een opvolger! Mijn oude (golf 6 1.4tsi 160pk) is ingeruild en er staat nu een knappe VW Golf 7.5 highline business R-line variant 1.0tsi voor de deur (precies zo eentje: https://static.autoblog.n...-line-variant-wit-750.jpg ). De auto heeft een panorama dak en 18 inch velgen. Full LED koplampen en active info display. Ook ergodinges stoelen, sportonderstel etc.

Bij aankoop van een nieuwe auto komen natuurlijk weer wat vragen :)

Ik heb inmiddels deel 4 en deel 5 van de reeks gelezen (en dat kostte me 2 dagen haha). Ik heb ondanks alle gelezen info toch wat vragen die voor jullie vast makkelijk te beantwoorden zijn :)

1) de auto is connected met mijn app op mijn iphone (mijn volkswagen app). Heb ik het nou goed als ik zeg dat dit prima te gebruiken is als track en trace? Met andere woorden: mocht de auto in beweging komen (zonder dat ik er zelf in zit) en ik krijg een bericht daarvan op mijn telefoon, dan hoef ik alleen 112 te bellen en de locatie door te geven? Of zie ik het helemaal verkeerd?

Soort van, wordt echter niet continu realtime geupdate.

2) Ik merkte in de motorruimte dat er geen bescherming om de accu heen zit (dat had mijn oude Golf wel). Hoort dit zo? De accu staat nu gewoon open en bloot (uiteraard wel vast gemonteerd).

Hoort zo, zag dat de Golf 8 al zelfs geen gasveer meer voor de motorkap heeft..

3) Mijn koplampen zijn full led en hebben bochtverlichting (duidelijk te zien bij sturen of richting aangeven). Maar hebben ze ook groot licht assistentie? Zit deze optie er standaard bij of..?

Nee zit er niet standaard op.

4) Ik merk, en dat zal vast te maken hebben met de relatief kleine motor, dat wanneer ik in z'n 2 heel rustig over een verkeersdrempel rij (vanwege eventuele schade aan de spoilers) dat de motor soms bijna uit wilt vallen. Beetje gas bijgeven en de motor start dan weer vanzelf op (handige optie trouwens). Mijn oude 1.4 had dit niet. Komt het nou omdat ik te laag in de toeren ga dat ie bijna uit valt, of komt het door de start en stop of moet ik echt terug naar de 1e versnelling?

Ja is normaal met de 1.0, heb ik ook, eigenlijk zou je dan terug naar de 1 moeten.

5) Ik zie heel veel over We-Connect voorbij komen. Ik heb dus al de Mijn VW app en vraag me af of de We-connect nu ook aanstaat (via de vorige eigenaar), De auto is van juli 2018. Is die We-Connect optie nou de moeite waard? Ik zag live verkeersinfo naast mn navigatie scherm voorbij komen, maar verder?

Je kan het ook proberen door zelf eens een wifi hotspot te maken, dan krijgt We-Connect meen ik ook alle info binnen.

6) Ik probeerde net even de meegeleverde luchtcompressor uit om de banden rondom Ik constateerde dat rechtsachter wat laag staat dus ik zette de compressor aan. Ik kreeg de lucht echter niet boven de 2.0 bar. Komt dat door die compressor of door de band ofzo? 18inch continental premiumcontact 6

Waarschijnlijk door de compressor, die band kan wel meer dan 2 bar aan.

7) Mijn VW dealer zei dat er geen stempelboekje meer bij het instructieboekje wordt geleverd. Alles zou digitaal geregistreerd worden. Klopt dit?

Klopt.

8.) Ik gebruik graag de digitale dashboard optie Verbruik & actieradius alleen merk ik dat de klokken (die rechts) km aanduidingen weergeeft met redelijk grote stappen (volgens mij gaat ie van 0 naar 20, 40, 60 etc). Kan die klok niet wat meer info tonen mbt snelheid (dus 10-20-30-40 etc?). Ik weet dat de huidige snelheid ook digitaal daaronder staat.

Je kan de klokken groter maken door op de OK knop te drukken, dan zie je de km aanduidingen wat duidelijker.

Ik beloof nog foto's te plaatsen. De auto is nu nogal vies :)

Alvast heel erg bedankt voor de antwoorden! Iedereen fijne dagen en fijne km-ers gewenst!
Heb je vragen beantwoord, proficiat met je nieuwe auto! Zie de foto's graag tegemoet :). Heb bijna dezelfde, alleen lapiz blue en hatchback uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakin77
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-01 13:19
Thanks Scrtz! Binnenkort paas ik wat foto's :)

Al overwogen te chiptunen trouwens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
@Freakin77 Mooie auto! Ik ben nog aan het wachten tot mijn Golf 7.5 Highline Business R wordt geleverd :) Maar inderdaad, zoals gezegd, wel nog wat foto's maken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Freakin77 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 20:25:
Thanks Scrtz! Binnenkort paas ik wat foto's :)

Al overwogen te chiptunen trouwens?
Prive over nagedacht bij mijn vorige golf 6 maar toen niet gedaan omdat ik de auto alweer 4 jaar had en toch niet meer zo lang zou rijden.

Nu zakelijk durf ik het niet aan, we zijn VW bedrijfswagendealer dus sta erg dicht bij PON. En die Golf heb ik wss nog maar tm april ongeveer, dan kan ik wat gaan uitzoeken.

Maar als je prive rijdt kan je hem naar 150pk chippen, zou ik zeker doen, doet veel aan je rijcomfort, zeker als je 160pk gewend was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

@Freakin77 die compressor is gemaakt voor is je lekke band hebt. Je krijgt hem wel boven de 2 bar maar duurt een kwartier ofso :)

Tip. Gebruik fat ding enkel al je in panne staat, is niet gemaakt voor veel te gebruiken. Klein 8 liter compressor kost geen drol voor thuis or gewoon naar korst bijzijnda benzinetank gaan...

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Freakin77 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:38:

Ik gebruik We-Connect eigenlijk maar voor 2 dingetjes, maar dan wel gelijk elke dag:

Routes vanuit de app of website naar de navigatie te sturen. Ik moet elke dag naar 1, 2 of 3 adressen en heb er al heel erg veel tijd mee gewonnen om niet telkens in de auto alles op te hoeven zoeken. Meestal knal ik op zondagavond alles voor de rest van de week erin.

We-Connect gooit heel mooi de uitgebreide en heel accurate verkeersinformatie in een laag over de navigatiekaarten op beide schermen.

Ik heb nooit MijnVolkswagen van dichtbij gezien, dus heb geen idee of dat systeem dit ook allemaal kan.

Daarbij heb ik de RRS-streams van Tweakers, Nu.nl en DeTelegraaf erin gezet. Heel soms blader ik er doorheen in de file, dat is mooi meegenomen maar zou geen buy-trigger zijn voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Dennisdn schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 08:10:
[...]

Ik gebruik We-Connect eigenlijk maar voor 2 dingetjes, maar dan wel gelijk elke dag:

Routes vanuit de app of website naar de navigatie te sturen. Ik moet elke dag naar 1, 2 of 3 adressen en heb er al heel erg veel tijd mee gewonnen om niet telkens in de auto alles op te hoeven zoeken. Meestal knal ik op zondagavond alles voor de rest van de week erin.

We-Connect gooit heel mooi de uitgebreide en heel accurate verkeersinformatie in een laag over de navigatiekaarten op beide schermen.

Ik heb nooit MijnVolkswagen van dichtbij gezien, dus heb geen idee of dat systeem dit ook allemaal kan.

Daarbij heb ik de RRS-streams van Tweakers, Nu.nl en DeTelegraaf erin gezet. Heel soms blader ik er doorheen in de file, dat is mooi meegenomen maar zou geen buy-trigger zijn voor mij.
Mijn Volkswagen kan dat niet want die leest alleen maar data uit je auto, staat niet in verbinding met je infotainment/navigatie of überhaupt ook maar iets van je auto.
Pagina: 1 ... 12 ... 140 Laatste