Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 11 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:58

CaDje

Framedrops for life

Is iemand hiermee bekend: YouTube: VW golf mk7 knock noise steering wheel

Dat is trouwens niet mijn golf, maar heb wel dezelfde symptomen. Ik kan online niet heel veel issues vinden over de stuurkolom / stuurhuis.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Nieuwe MY2020 Tiguan vanmiddag opgehaald (Bye-Bye BMW ;w).... Voorlopig nog even voorzien van een set 17" wieltjes mét winterbanden, de 19" antraciet velgen komen er in 't voorjaar pas onder. Ik ben er alleen nog niet helemaal over uit of ik de zwarte bumper / deur delen wit óf hooglans (piano) zwart ga maken :o

Tiguan MY2020

@GerCor Navigatie is helaas nog voorzien van de kaartenset van afgelopen voorjaar (2019/2020)... Die morgen éérst dus maar meteen even een update geven HELL ... Ik kan op m'n MAC Book Pro gewoon de DiscoverCare App gebruiken met het originele SD kaartje (Heb nu gewoon een Discover Media i.p.v. een Pro).

Hoppa: Kaartje in het Mac Bookje én UPDATEN maar!! >:) :9

VW DiscoverCare

@ik222 Er is inderdaad genoeg 'vrije' ruimte op het standaard geleverde SD kaartje om héél Europa op kwijt te kunnen. Volgend voorjaar eens kijken of ik alsnog de complete ECE spullen er op ga zetten in plaats van alléén ECE1. Kaartje meteen even een 'Logische' naam gegeven, dat 'No Name' wat VW als standaard aan houdt voor 't Volume is ook zó.... 1990 >:)

DicoverCare_SD

[ Voor 46% gewijzigd door Will_M op 30-11-2019 02:27 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05:43

MLLL

Palm Treo 650

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 08:00:
Na twee maanden reparatie heb ik mijn Troc eindelijk terug. Een feestje als je twee maanden lang een Suzuki hebt gereden als vervangend vervoer. Ik weet in ieder geval dat ik nooit dat merk ga kopen. Vanmorgen stap ik in om naar mijn werk te gaan (auto heeft dus de hele nacht in de regen gestaan) en bij het wegrijden begint het panoramadak ineens te lekken :| na een aantal druppels stopt het en heb ik een uur in de stromende regen gereden zonder een enkele druppel. Ik vermoed dat er dus vocht door komt als die stil staat. Baal er flink van, heb hem net weer terug.
Die Suzuki bleef wel rijden?. Dus je bedoelt dat je nooit meer VW gaat rijden, good choice. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
@wimmel_1 Mooie auto :) Je weet dat de 6,2GB kaart die je nu installeert veel landen mist? Als je heel Europa wil kun je dat ook instellen in DiscoverCare

[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 29-11-2019 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
ik222 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 20:20:
@wimmel_1 Mooie auto :) Je weet dat de kaart die je nu update veel landen mist? Als je heel Europa wil kun je dat ook instellen in DiscoverCare
Ik zou nu alleen Turkije en Rusland gaan missen volgens DiscoverCare. Daar rijd ik toch niet iedere week naar toe, dus.... (Moscow kom ik overigens wel eens voor m'n werk maar dan ga ik met zo'n 'Grote Blauwe Vogel' vanwege de extra gratis CO2 uitstoot en Airmiles :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Heb een setje tweedehands Dijon velgen op het oog, zijn er nog dingen waar ik op moet letten als ik ze ga bekijken, behalve natuurlijk eventuele beschadigingen? En wat is een reële prijs volgens jullie?

[ Voor 12% gewijzigd door MeltedForest op 29-11-2019 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
MeltedForest schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 20:52:
Heb een setje tweedehands Dijon velgen op het oog, zijn er nog dingen waar ik op moet letten als ik ze ga bekijken, behalve natuurlijk eventuele beschadigingen? En wat is een reële prijs volgens jullie?
Dijon velgen (17") werden als standaard velg onder de Golf 7 Highline versie gemonteerd. Meestal worden de 'Highline' versies alleen door mensen besteld welke redelijk wat affiniteit hebben met auto's.... Zélfs de Highline Business modellen kregen die wielen initieel NIET!!

Een goede prijs.... Tsjah, lastig om daar iets over te zeggen zónder ze gezien te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:48
wimmel_1 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 21:17:
[...]

Dijon velgen (17") werden als standaard velg onder de Golf 7 Highline versie gemonteerd. Meestal worden de 'Highline' versies alleen door mensen besteld welke redelijk wat affiniteit hebben met auto's.... Zélfs de Highline Business modellen kregen die wielen NIET!!

Een goede prijs.... Tsjah, lastig om daar iets over te zeggen zónder ze gezien te hebben.
De highline business kreeg ze later wel. Ik had een 2015 model. En daar zaten ze onder. Ik vond ze erg mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Pannekoek81 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 21:51:
[...]

De highline business kreeg ze later wel. Ik had een 2015 model. En daar zaten ze onder. Ik vond ze erg mooi :)
Héél simpel wieltje wat gewoon mooi is vanwege de 'eenvoud' _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:48
wimmel_1 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 21:56:
[...]

Héél simpel wieltje wat gewoon mooi is vanwege de 'eenvoud' _/-\o_
Inderdaad. Staat gewoon netjes en strak. Niet bijzonder maar voor een “standaard” velg prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ckriek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 10:37
Pannekoek81 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 22:04:
[...]

Inderdaad. Staat gewoon netjes en strak. Niet bijzonder maar voor een “standaard” velg prima.
Heb vorig jaar een setje 17 inch gekocht, profiel 6mm, betaalde 600 euro, waren in nieuwstaat, let op dat het originele vw velgen zijn, succes ermee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:49

GerCor

Zonder dallen geen pieken

wimmel_1 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 18:27:
Nieuwe MY2020 Tiguan vanmiddag opgehaald (Bye-Bye BMW ;w).... Voorlopig nog even voorzien van een set 17" wieltjes mét winterbanden, de 19" antraciet velgen komen er in 't voorjaar pas onder. Ik ben er alleen nog niet helemaal over uit of ik de zwarte bumper / deur delen wit óf hooglans (piano) zwart ga maken :o

[Afbeelding: Tiguan MY2020]

@GerCor Navigatie is helaas nog voorzien van de kaartenset van afgelopen voorjaar (2019/2020)... Die morgen éérst dus maar meteen even een update geven HELL ... Ik kan op m'n MAC Book Pro gewoon de DiscoverCare App gebruiken met het originele SD kaartje (Heb nu gewoon een Discover Media i.p.v. een Pro).

Hoppa: Kaartje in het Mac Bookje én UPDATEN maar!! >:) :9

[Afbeelding: VW DiscoverCare]

@ik222 Er is inderdaad genoeg 'vrije' ruimte op het standaard geleverde SD kaartje om héél Europa op te kwijt te kunnen. Volgend voorjaar eens kijken of ik alsnog de complete ECE spullen er op ga zetten in plaats van alléén ECE1. Kaartje meteen even een 'Logische' naam gegeven, dat 'No Name' wat VW als standaard aan houdt voor 't Volume is ook zó.... 1990 >:)

[Afbeelding: DicoverCare_SD]
De link van @Rainesh is voor de Discover Media 13,8 GB. Gefeliciteerd met de nieuwe auto. :)F

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Als ik binnenkort ergens verdwaal dan zal 't waarschijnlijk wel aan de missende 'helft' van die kaartenset liggen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb ooit eens een huurauto vrijwel klemgereden in de oude binnenstad van Corfu. Is makkelijker dan je denkt :+

Overigens hier (nog) geen Helix ingebouwd. Ding kost bij de dealer namelijk 695 inclusief inbouw, dus heb even de vraag gesteld bij de leasemij wat het zou kosten voor de resterende looptijd. Dat is vermoedelijk tientjeswerk en kan ik aftrekken van de belasting qua eigen bijdrage. En de Passat is wel een auto waarvan ik zeg dat ik hem bij evt baanwissel of einde lease mee cq ovr zou willen nemen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

The Eagle schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:14:
Heb ooit eens een huurauto vrijwel klemgereden in de oude binnenstad van Corfu. Is makkelijker dan je denkt :+

Overigens hier (nog) geen Helix ingebouwd. Ding kost bij de dealer namelijk 695 inclusief inbouw, dus heb even de vraag gesteld bij de leasemij wat het zou kosten voor de resterende looptijd. Dat is vermoedelijk tientjeswerk en kan ik aftrekken van de belasting qua eigen bijdrage. En de Passat is wel een auto waarvan ik zeg dat ik hem bij evt baanwissel of einde lease mee cq ovr zou willen nemen.
Je hebt de 9 en de 5 verwisseld. Het kost namelijk € 659 bij de dealer. Op eBay overigens € 374,90 excl. verzendkosten.

Dus, zelf inbouwen, en weer uitbouwen bij inleveren leaseauto. Dan eventueel weer inbouwen in een Passat en even een dongle regelen d:)b

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat is het alternatief idd. Op zich is inbouwen vast niet zo lastig, maar nu wel fsking koud. Financieel merk ik er ws weinig tot niks van als ik het via de leasemij doe. Maar als ik hem zelf inbouw kan ik hem aan het einde niet laten zitten (zou stom zijn ook btw, whatever ik hierna zou gaan rijden), en is het ding niet meeverzekerd. En dat laatste kan even een dingetje zijn, want in feite bouw ik iets in in een auto die niet van mij is.

Maar goed, we shall see. Eerst moet die leasemij maar eens terugkomen met een kostenraming. Das in mijn geval VWPFN, oftewel Pon zelf. Kan even duren dus :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:25
The Eagle schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 20:53:
Financieel merk ik er ws weinig tot niks van als ik het via de leasemij doe. Maar als ik hem zelf inbouw kan ik hem aan het einde niet laten zitten (zou stom zijn ook btw, whatever ik hierna zou gaan rijden), en is het ding niet meeverzekerd. En dat laatste kan even een dingetje zijn, want in feite bouw ik iets in in een auto die niet van mij is.

Maar goed, we shall see. Eerst moet die leasemij maar eens terugkomen met een kostenraming. Das in mijn geval VWPFN, oftewel Pon zelf. Kan even duren dus :+
Moet de auto nog geleverd worden of rij je hem al? Ik rij al 25 jaar leaseauto’s en heb er nog nooit van gehoord dat je áchteraf nog dingen kunt financieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

The Eagle schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 20:53:
Dat is het alternatief idd. Op zich is inbouwen vast niet zo lastig, maar nu wel fsking koud. Financieel merk ik er ws weinig tot niks van als ik het via de leasemij doe. Maar als ik hem zelf inbouw kan ik hem aan het einde niet laten zitten (zou stom zijn ook btw, whatever ik hierna zou gaan rijden), en is het ding niet meeverzekerd. En dat laatste kan even een dingetje zijn, want in feite bouw ik iets in in een auto die niet van mij is.

Is dat wat Pon vindt voor jou doorslaggevend? Of zeg je ik heb die € 659 (via dealer) resp. € 400 (incl. verzendkosten en zelf inbouwen) er privé wel voor over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Laatst online: 10:18
Heeft iemand hier ervaring met een bekleder/reparateur van stoelen? Mijn voorstoelen kunnen nieuwe zijwangen gebruiken. De stof begint nu zelfs te slijten.

Voor een Passat B6 3C btw...

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 14:50

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

@Die Bruine misschien handig om te melden in welke regio?

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Laatst online: 10:18
Ah, nou zelf kom ik uit Zuid-Holland, de Drechtsteden. Maar voor goede service rij ik wel een eindje. Desnoods koop ik tijdelijke stoelen op de sloop :+ .
Het aanzicht begint mijn nu te irriteren. Het zit nog goed, maar ziet er niet uit.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Antera schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:48:
@Die Bruine misschien handig om te melden in welke regio?
'FF' iets anders: Heb jij binnenkort een keer tijd om wat wijzigingen aan m'n nieuwe 2 dagen oude Tiguan door te voeren? Ik kán er ook 'zelf aan gaan lopen hannesen' middels VCDS plus een legitieme WiFi Rosstech module zonder VIN limiet, maar: Jij doet dat waarschijnlijk sneller én vakkundiger dan dat wat ik doe :+ 8)

Merendeel van 't 'spel' zit er áf-fabriek al op, ik wil alleen die alarmbliep kunnen schakelen én m'n DRL schakelbaar hebben (voor zover ik nú even snel weet, maar als jij méér dingen weet dan hoor ik dat uiteraard ook graag).

Die dingen zijn volgens mij nog steeds geen "vinkjes" in de laatste VCDS versie?

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 01-12-2019 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:30
Die Bruine schreef op zondag 1 december 2019 @ 13:04:
Heeft iemand hier ervaring met een bekleder/reparateur van stoelen? Mijn voorstoelen kunnen nieuwe zijwangen gebruiken. De stof begint nu zelfs te slijten.

Voor een Passat B6 3C btw...
Alba Amsterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 14:50

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

wimmel_1 schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:57:
[...]

'FF' iets anders: Heb jij binnenkort een keer tijd om wat wijzigingen aan m'n nieuwe 2 dagen oude Tiguan door te voeren? Ik kán er ook 'zelf aan gaan lopen hannesen' middels VCDS plus een legitieme WiFi Rosstech module zonder VIN limiet, maar: Jij doet dat waarschijnlijk sneller én vakkundiger dan dat wat ik doe :+ 8)

Merendeel van 't 'spel' zit er áf-fabriek al op, ik wil alleen die alarmbliep kunnen schakelen én m'n DRL schakelbaar hebben (voor zover ik nú even snel weet, maar als jij méér dingen weet dan hoor ik dat uiteraard ook graag).

Die dingen zijn volgens mij nog steeds geen "vinkjes" in de laatste VCDS versie?
Vinkjes zijn het steeds minder zijn langzaam aan alleen nog adaptie waardes. Neem maar even contact met me op dan komt dat zeker weer goed.

Eventueel op afstand coderen is ook mogelijk indien gewenst

[ Voor 3% gewijzigd door Antera op 01-12-2019 20:43 ]

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
Tuner moest de file zelf nog helemaal maken voor de Caddy, blijkbaar een update geweest en kwam het niet overeen met de ECU.

Maar wat een verschil zeg, goede potentie zit in het blok!
Niet meer zo lam als je wat hoger in de toeren zit, heeft gas geven tenminste zin :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:57:
[...]

Even een lijstje gemaakt wat OBDeleven aan apps heeft m.b.t. de Tiguan:
  1. AM Frequency Disable
  2. Turn lights as Posistion Lights
  3. DRL settings in head unit
  4. Scandinavian DRL's
  5. DRL Activation/Deactivation
  6. DRL's off with handbrake
  7. Tail light illumination when hatch is open
  8. Headlight washer
  9. Start/Stop system deactivation
  10. CD ripping
  11. ACC distance settings in the vehicle menu
  12. Ambient colors
  13. Auto lock
  14. Lock/Unlock acoustic confirmation
  15. Open door alarm
  16. Steering wheel heating auto mode
  17. Heated seats memory
  18. Lane assist warning level
  19. Lane assist wheel vibration
  20. Virtual cockpit
  21. Driving school mode MIB2
  22. Mirror dip
  23. Auto folding Mirrors
  24. High Beam Assist
  25. High Beam memory
  26. MirrorLink in motion
  27. Video in motion
  28. Soundactor
  29. Lap timer
  30. Gauge Test - Needle Sweep
  31. Oil temperature in DIS
  32. Windows function from remote
  33. Brake discs drying
  34. Refuel quantity in Dashboard
  35. Discover Green Engineering Menu
  36. XDS interaction
  37. Seat belt warning
  38. Optical parking system
  39. ESC off permanetly
  40. Battery charge level
  41. Traffic Sign recognition
  42. Hill Start Assist
  43. Discover startup logo
  44. Air recirculation memory
Dus gewoon voordat je iets vergeet. Zou zonde zijn. d:)b

[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 02-12-2019 11:51 . Reden: even de DRL opties netjes bij elkaar gezet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivec0
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-09 16:36
Afgelopen weekend heb ik een proefrit gehad in een eGolf en ik ben verliefd O-) Waarschijnlijk plaats ik deze week mijn bestelling, private lease.

Ik twijfel nog over twee zaken:
  • Heeft iemand ervaring met het Dynaudio pakket t.o.v. reguliere geluidssysteem? Geluid is belangrijk voor me, maar ik weet niet of het wezenlijk beter is.
  • Daarnaast wil ik het ambiente pakket nemen. Puur gevoelsmatig denk ik dat wat extra led-verlichting sfeervol kan zijn en ik had ergens gelezen, puur anekdotisch, dat het er mooi uit zag. Heeft iemand hier toevallig fotos/videos van of ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vivec0 schreef op maandag 2 december 2019 @ 19:03:
Afgelopen weekend heb ik een proefrit gehad in een eGolf en ik ben verliefd O-) Waarschijnlijk plaats ik deze week mijn bestelling, private lease.

• Heeft iemand ervaring met het Dynaudio pakket t.o.v. reguliere geluidssysteem? Geluid is belangrijk voor me, maar ik weet niet of het wezenlijk beter is.
  • Daarnaast wil ik het ambiente pakket nemen. Puur gevoelsmatig denk ik dat wat extra led-verlichting sfeervol kan zijn en ik had ergens gelezen, puur anekdotisch, dat het er mooi uit zag. Heeft iemand hier toevallig fotos/videos van of ervaringen mee?
Kun je allemaal vinden op YouTube.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn

Het geluid is veel beter. Al is het standaard VW geluid ook niet verkeerd.

Ik kan mij niet voorstellen dat iemand ambiance niét mooi vindt. Maargoed, ik heb m’n hele leven al een gekleurde-lampjes-fetish.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 02-12-2019 21:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Dyn is een no-brainer ;)

@Dennisdn zeker omdat je vroeger langs de temeiers liep? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivec0
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-09 16:36
Thanks voor de reacties! Denk dat ik het beide neem. Ik zit sowieso in confirmation-bias stand :)

(Youtube staat vol met ambient lighting en audio vids die niet de factory/dealer versie zijn. Sowieso vol met oude vids en diverse versies. Bovendien benieuwd naar tweaker reacties, voelt dichterbij.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Famous schreef op maandag 2 december 2019 @ 21:47:
[...]

@Dennisdn zeker omdat je vroeger langs de temeiers liep? :D
Toevallig opgegroeid op de rand van het Spijkerkwartier
:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Autoweek heeft een rijtest online van de nieuwe Golf 8:

Persoonlijk kan ik maar niet wennen aan de voorzijde, die valt echt tegen.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-08 23:43

fheerens

ir.

DynAudio is inderdaad een no-brainer. Wat heb ik daar van genoten!
Als het je de 650 euro waard is, dan zeker doen!
Vergeet niet dat dit niet alleen de speakers, amplifier en filters betreft, maar ook instellingen in Mib, isolatie, schuim en trillingdemping in de deuren en interieur.
Als geluid belangrijk voor je is, dan is Dyn echt een noodzakelijkheid. Stock geluid is prima, maar Dyn is echt een verbetering van 200% t.o.v. regulier.

In AvE we trust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

MK_ schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 00:46:
[YouTube: Volkswagen Golf VIII (2019) - AutoWeek Review]

Is denk ik ook heel erg de kleur en volgens mij meer gelijkgetrokken met de ID.

Vind het wel prima maar die kleur is twijfelachtig met deze neus :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 12:45
Touchdomex schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 05:46:
[...]

+ de uitvoering waar ze in rijden is de Style. De R-line heeft een wat dikker neusje. Kleur is idd bwehhhh.

Laat de configurator maar komen. Ben benieuwd wat de 8 gaat kosten, maar ben bang dat het al meer richting de 50 mille gaat voor de 1.5 DSG, R line en alles erop en eraan. ;(

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Vissa66 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:55:
[...]

+ de uitvoering waar ze in rijden is de Style. De R-line heeft een wat dikker neusje. Kleur is idd bwehhhh.

Laat de configurator maar komen. Ben benieuwd wat de 8 gaat kosten, maar ben bang dat het al meer richting de 50 mille gaat voor de 1.5 DSG, R line en alles erop en eraan. ;(
Ja belangrijkste is hoe ziet die er in het dagelijks leven uit in normalere kleuren.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:22

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

fheerens schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 01:24:
[...]

DynAudio is inderdaad een no-brainer. Wat heb ik daar van genoten!
Als het je de 650 euro waard is, dan zeker doen!
Vergeet niet dat dit niet alleen de speakers, amplifier en filters betreft, maar ook instellingen in Mib, isolatie, schuim en trillingdemping in de deuren en interieur.
Als geluid belangrijk voor je is, dan is Dyn echt een noodzakelijkheid. Stock geluid is prima, maar Dyn is echt een verbetering van 200% t.o.v. regulier.
Dynaudio is wel erg fijn inderdaad, enige jammere is dat doordat de elektronica voor die audio onder je stoel zit (tenminste bij mij onder mn Tiguan wel) de stoel niet zo laag kan als je wellicht zou willen/verwachten. Houd daar dus wel even rekening mee.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Lijkt wel of de motorkap hoger ligt ivm voetgangers veiligheid?

Ben benieuwd naar de prijs, ik gok 'pleurisduur'.

Hoe zit het overigens met jullie VW dealers? Ik ben langs geweest voor een simpele waardebepaling incl. rest bpm etc voor het zakelijk > privé verhaal. Zouden ze op de email zetten.
Daarna nog 2 keer gebeld maar niks geen reactie en ook geen email.
Ben er een beetje klaar mee. Heb een onderhoudsbeurt staan maar op deze manier heb ik er weinig zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
[...]

Ophouden hoor :+

De nieuwe m135i kost volgens mij 60k..
Onwijs lelijke auto maar rijdt een stuk beter dan de 1.5tsi :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

[...]

De 7 met alles erop en eraan zit ook al op € 47.570. Die laatste tientjes maken dan ook niks meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:00
Het interieur van de nieuwe Golf ziet er maar goedkoop uit met die dikke bezels en glossy plastiek. Verder is het wel een mooie wagen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

[...]

Ik vind de kleur opzich wel gaaf, eens iets anders :D Al zullen de meeste niet in die kleur verkocht worden vrees ik...

Overige foto's dit ik heb gezien in andere kleuren maakt hem niet echt mooier imho.. de neus blijft een beetje platgedrukt overkomen op de foto's. Misschien dat het in het echt meevalt.
[...]

Deze heeft toch al een andere bumper dan de standaard uitvoering, niet? Bumpers van de GTE zijn mooier, of zijn dat ook de R-Line bumpers?

Edit: yup, de bumpers die ik bedoel zijn inderdaad de R-Line bumpers.. samen met de velgen die er dan onder zitten geven de auto direct een andere indruk

[ Voor 6% gewijzigd door MK_ op 03-12-2019 13:04 ]

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

MK_ schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:02:
Edit: yup, de bumpers die ik bedoel zijn inderdaad de R-Line bumpers.. samen met de velgen die er dan onder zitten geven de auto direct een andere indruk
Wordt er alleen maar breder van met dat zwarte plakstripje. Blijft 'niet mooi'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:27

Damian

Insane Obtrusion

Weet iemand of het mogelijk is om de schaal op het AID scherm aan te passen? Hij laat tussen 60 en 100 niks zien op de km/h teller, en zou daar eigenlijk wel wat meer willen zien, dus 80 bijvoorbeeld er nog tussen.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
DerOllie schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:00:
[...]

Dynaudio is wel erg fijn inderdaad, enige jammere is dat doordat de elektronica voor die audio onder je stoel zit (tenminste bij mij onder mn Tiguan wel) de stoel niet zo laag kan als je wellicht zou willen/verwachten. Houd daar dus wel even rekening mee.
In de Golf is dat ook. Was best een teleurstelling omdat ik de stoel normaal altijd op de laagste stand had staan. Met een Dyn eronder gaat ie net 1 of 2 tikjes minder laag wat gevoelsmatig best een groot verschil is.
Damian schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:03:
Weet iemand of het mogelijk is om de schaal op het AID scherm aan te passen? Hij laat tussen 60 en 100 niks zien op de km/h teller, en zou daar eigenlijk wel wat meer willen zien, dus 80 bijvoorbeeld er nog tussen.
Weet niet over wat voor auto het gaat, maar in de Golf kan ik de klokken groot of wat kleiner maken wat een effect heeft op de kilometer schaal.

[ Voor 28% gewijzigd door Dennisdn op 03-12-2019 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Dennisdn schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:14:
[...]

In de Golf is dat ook. Was best een teleurstelling omdat ik de stoel normaal altijd op de laagste stand had staan. Met een Dyn eronder gaat ie net 1 of 2 tikjes minder laag wat gevoelsmatig best een groot verschil is.

[...]

Weet niet over wat voor auto het gaat, maar in de Golf kan ik de klokken groot of wat kleiner maken wat een effect heeft op de kilometer schaal.
2019 T-roc. Waar pas je dat precies aan dan?

[ Voor 3% gewijzigd door Damian op 03-12-2019 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Damian schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:21:
[...]

2019 T-roc. Waar pas je dat precies aan dan?
Met VCDS of OBDeleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Ah top, ik ga binnenkort inderdaad even bij 1 van de Modders op visite ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Damian schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:25:
[...]

Ah top, ik ga binnenkort inderdaad even bij 1 van de Modders op visite ;)
Kijk eens aan. En dan moet dit ook minimaal kunnen. Ik denk dat 30 kleuren ook mogelijk is. Maar goed, dat hoor je dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
MK_ schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 00:46:
[YouTube: Volkswagen Golf VIII (2019) - AutoWeek Review]

Ik zie overigens net dat het display een blauwe layout heeft. Was bij de nieuwe polo in te stellen via vcds volgens mij, display type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Dennisdn schreef op maandag 2 december 2019 @ 21:18:
[...]

Ik kan mij niet voorstellen dat iemand ambiance niét mooi vindt. Maargoed, ik heb m’n hele leven al een gekleurde-lampjes-fetish.
Ik wacht nog op mijn nieuwe Golf Variant (wordt in januari geleverd), maar zit er standaard het Ambiente pakket op, of is deze niet beschikbaar? Ik heb hem namelijk niet de optie-lijst gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
TranceSetter schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:46:
[...]

Ik wacht nog op mijn nieuwe Golf Variant (wordt in januari geleverd), maar zit er standaard het Ambiente pakket op, of is deze niet beschikbaar? Ik heb hem namelijk niet de optie-lijst gezien?
Ligt eraan wat voor uitvoering. Volgens mij is dat alleen vanaf een Highline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 10:15
Heb sinds afgelopen week een nieuwe Passat Comfort Business. Het navigatiesysteem (Discover Media) lijkt het prima te doen, maar ik mis wel erg dat ik mobiele en vaste flitsers niet terugzie.

Is daar een oplossing voor? Of moet ik toch maar weer de Tomtom live ernaast zetten, of de Flitsmeister app opstarten met Carplay?

Mijn Firewizzie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 20:23
@Case Je kan POI's inladen waar de (vaste) flitsers staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

GerCor schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:38:
[...]

De 7 met alles erop en eraan zit ook al op € 47.570. Die laatste tientjes maken dan ook niks meer uit.
Dik 49K zelfs. Ik begrijp echt niet dat mensen dat aan een Golf uitgeven. Klinkt misschien hypocriet met een 7 GTI op de oprit maar die is op een paar jaar tijd ook van 45K naar 60K gegaan. Belachelijk. En ik heb er gisteren al over ge-rant in het SJAT maar het is nu niet dat zo’n Golf van een dermate hoge kwaliteit is dat zo’n prijs op welke manier dan ook te verantwoorden valt.

Kleur van die Golf 8 die Autoweek reed vind ik nog best grappig eigenlijk. Het interieur komt echt op mij over als vrij ernstige plastic fantastic :P

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 10:15
YoGi_Berra schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:32:
@Case Je kan POI's inladen waar de (vaste) flitsers staan.
Dat vermoedde ik al wel, maar mobiele flitsers is dus geen andere oplossing dan eerdergenoemde opties?

Mijn Firewizzie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Kuusj schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:36:
[...]

Dik 49K zelfs. Ik begrijp echt niet dat mensen dat aan een Golf uitgeven. Klinkt misschien hypocriet met een 7 GTI op de oprit maar die is op een paar jaar tijd ook van 45K naar 60K gegaan. Belachelijk. En ik heb er gisteren al over ge-rant in het SJAT maar het is nu niet dat zo’n Golf van een dermate hoge kwaliteit is dat zo’n prijs op welke manier dan ook te verantwoorden valt.

Kleur van die Golf 8 die Autoweek reed vind ik nog best grappig eigenlijk. Het interieur komt echt op mij over als vrij ernstige plastic fantastic :P
Ja in NL slaat het helemaal nergens meer op. In buitenland kun je nog voor een leuk bedrag een GTI rijden, nou voor 50k kocht ik toch geen Golfje GTI meer maar liever een wat tragere maar veel dikke Audi A4/A5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
[...]

En ook nog eens enorm diefstal gevoelig zo'n golf, helemaal de gti.
Zeg nooit nooit maar hierna geen vw meer voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TranceSetter
Scrtz schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:22:
[...]

Ligt eraan wat voor uitvoering. Volgens mij is dat alleen vanaf een Highline.
Het is een Highline Business R, geen E-Golf (is er ook niet in Variant natuurlijk). Maar betekent Ambiente dan de witte verlichting, of ook de kleurverlichting? Ik kan er echt zo weinig over vinden. Niet in de brochures, niet op internet.
Ik snap niet zo goed waarom dat niet duidelijk vermeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Viper® schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:11:
[...]

Lalala lease :P
Als in: als ie morgen gejat wordt, staat er overmorgen vervangend vervoer en bestellen we een nieuwe

Then again: wie zou er nou een simpele grijze Passat station jatten? Een dief zonder haast vermoed ik, maar dat is een contradictio in terminis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Scrtz schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:07:
[...]

Ja in NL slaat het helemaal nergens meer op. In buitenland kun je nog voor een leuk bedrag een GTI rijden, nou voor 50k kocht ik toch geen Golfje GTI meer maar liever een wat tragere maar veel dikke Audi A4/A5.
Er bestaat een gezegde: vrouwen zijn net als auto's. De aanschaf(prijs) is het probleem niet maar het onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-09 13:21
TranceSetter schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:15:
[...]

Het is een Highline Business R, geen E-Golf (is er ook niet in Variant natuurlijk). Maar betekent Ambiente dan de witte verlichting, of ook de kleurverlichting? Ik kan er echt zo weinig over vinden. Niet in de brochures, niet op internet.
Ik snap niet zo goed waarom dat niet duidelijk vermeld wordt.
Bij Golf Variant is ambiente alleen maar in wit. Op de Variant ook geen dynamic knipperlichten, dat was ook niet heel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

C-sharp schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:43:
[...]

Bij Golf Variant is ambiente alleen maar in wit. Op de Variant ook geen dynamic knipperlichten, dat was ook niet heel duidelijk.
Variant heeft nog nooit dynamische richtingaanwijzers (achter) gehad. Zelf heb ik ook nog nooit filmpjes gezien waar onze Chinese vrienden zoiets hebben gemaakt. Marktaandeel zal wel verwaarloosbaar zijn. Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:46:
[...]

Variant heeft nog nooit dynamische richtingaanwijzers (achter) gehad. Zelf heb ik ook nog nooit filmpjes gezien waar onze Chinese vrienden zoiets hebben gemaakt. Marktaandeel zal wel verwaarloosbaar zijn. Geen idee.
Jij poste laatst dat ik tijd teveel had maar vraag me oprecht af hoeveel tijd jij wel niet over hebt :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
C-sharp schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:43:
[...]

Ah, duidelijk. Wit is ook prima natuurlijk, maar een kleurkeuze was leuker geweest. Ben nu rood gewend uit mijn Polo 6R, dus het voelt toch volledig anders aan.
De dynamische knipperlichten wist ik wel, was wel leuk geweest natuurlijk, maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Famous schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:23:
[...]

Ophouden hoor :+

De nieuwe m135i kost volgens mij 60k..
Onwijs lelijke auto maar rijdt een stuk beter dan de 1.5tsi :D
Wat Ger al zei, de 7.5 zat ook al tegen de 50k aan te hikken, dus ik verwacht dat de 8 de 50 wel gaat halen.

Vanafprijzen zeggen helemaal niks bij de duitse merken. Dan moet je nog minimaal 10k aan opties selecteren wil je een beetje leuke uitrusting hebben. :)

Golf R, 80 mille, TCR, 70 mille. En het blijft voorlopig elk jaar stijgen. :(

[ Voor 7% gewijzigd door Vissa66 op 03-12-2019 16:57 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:47:
[...]

Jij poste laatst dat ik tijd teveel had maar vraag me oprecht af hoeveel tijd jij wel niet over hebt :D :+
Voor jou dan, maar wel eenmalig: vanavond dienst vanaf 19:30 tot 02:00 uur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
[...]

Dik 49K zelfs. Ik begrijp echt niet dat mensen dat aan een Golf uitgeven.
Wellicht zijn er veel die zoals ik denken. Ik heb een 1.5je ook op 47 weten te krijgen met wat opties. Een cataloguswaarde van 45-50 is het maximale wat ik aan bijtelling wil uitgeven en het formaat is voor mij perfect. Dan heb ik liever een Golf met alles erop en eraan dan een wat kalere Passat. Een Golf van 47k voelt echt wel als een hele andere auto dan een Golf van van 20k.
GerCor schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:24:
[...]

Er bestaat een gezegde: vrouwen zijn net als auto's. De aanschaf(prijs) is het probleem niet maar het onderhoud.
Daarom kiezen veel mannen ook daar voor shortlease :X

[ Voor 30% gewijzigd door Dennisdn op 03-12-2019 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Viper® schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:11:
[...]

Ik zie de GTI 7.5 over een paar jaar wel op de oprit staan hier als het financieel niet allemaal de afgrond in zakt, maar een nieuwe voor 60K? Nee nooit, ook al zou er 3x dat bedrag op de spaarrekening staan.
GerCor schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:24:
[...]

Dat is het hele gezeik ook nog eens, en nu voel ik me een beetje beschaamd dat ik mezelf herhaal uit het SJAT, maar als de auto's zoals ik zei nu ook eens goed in elkaar zaten? Maar dat zitten ze met alle respect niet. Ik kan en durf het te zeggen omdat we er zelf een hebben. Ik heb het hier al eens gezegd maar de lijst met 'defecten' van die auto voor zijn leeftijd en KM stand en bijbehorende reparatiekosten zijn echt compleet van de pot gerukt.

Ik heb het over krakende subframes, achterruitenwissers die niet werken, vocht achter het scherm van de Discover Media, bekerhouder-klep die kapot is, 'iets' in de stuurinrichting wat kraakt, kofferklep die schuurt over de bumper als er een caravan achter hangt, roestende wheel-hubs, airco die maar aan 1 kant warme lucht uit blaast en ga-maar-door. Ondertussen ook nog een kapotte waterpomp gehad die 1350,- moet kosten waar *veel* mensen last van hebben, waarbij je met PON al helemaal dikke pech hebt want waar VW voor zulke dingen in het buitenland een coulanceregeling treft mag je hier na je schamele 2 jaar garantie gaan dokken. Ik zal het nog maar even herhalen, maar het gaat hier niet om een afgetrapte geïmporteerde Golf 3 met 3,5 ton op de teller maar om een VW Golf 7 GTI uit 2013 die netjes zijn onderhoud heeft gehad, 70K heeft gelopen, bij een VW dealer is aangeschaft, NAP heeft, geen schade heeft en niet geïmporteerd is en waar ook echt niet gek mee gereden wordt. Ja, hij start altijd en hij loopt altijd, dat dan wel weer :+ En hij loopt ook als een malle met die 2.0 TSI, dat ook nog.. Maar echt goede reclame is het allemaal niet ;)
Dennisdn schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 17:10:
[...]

Wellicht zijn er veel die zoals ik denken. Ik heb een 1.5je ook op 47 weten te krijgen met wat opties. Een cataloguswaarde van 45-50 is het maximale wat ik aan bijtelling wil uitgeven en het formaat is voor mij perfect. Dan heb ik liever een Golf met alles erop en eraan dan een wat kalere Passat. Een Golf van 47k voelt echt wel als een hele andere auto dan een Golf van van 20k.

[...]

Daarom kiezen veel mannen ook daar voor shortlease :X
Kijk, mensen die kunnen leasen moeten ook vooral VW blijven rijden want 'op zich' zijn het goede auto's. Ook al klink ik nu enorm hypocriet met het verhaal wat ik net schrijf. Maar de realiteit is dat mijn ouders werk hebben waarbij iets als een leaseauto niet van toepassing is. Wij hebben alle auto's in privébezit, geen financiering en ook niks van lease. Dat is sowieso al niet makkelijk in NL. Dan ga je niet meer voor ieder piepje en kraakje naar de dealer want daar wordt je met je modale loon echt compleet kaalgeplukt voor die maand. Als leaserijder ga je daar natuurlijk wel mee naar de dealer en dan kost dat ook niks, en dan is het allemaal ook niet zo'n ramp.

Wij weten de onderhoudskosten nog binnen de perken te houden door bijvoorbeeld zelf remschijven/blokken (van Brembo) te kopen en door een bevriend garagist te laten installeren. Kost op die manier geen 1100,- maar amper de helft. Staat dan geen stempel van VW in het boekje maar dat is dan dikke vette pech. Ook beurten worden niet bij VW gedaan maar een 'A' kwaliteit garage. Teun de Beun zal er ook niet aan komen te werken, er zijn ook bij ons grenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Kuusj schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 17:30:
[...]

Ik zie de GTI 7.5 over een paar jaar wel op de oprit staan hier als het financieel niet allemaal de afgrond in zakt, maar een nieuwe voor 60K? Nee nooit, ook al zou er 3x dat bedrag op de spaarrekening staan.

[...]

Ik heb het over......
Ik denk dat je vooral ook wat geluk moet hebben met een auto. Want als ik al de problemen aan jouw auto zo lees dan kan ik dat totaal niet rijmen met mijn eigen ervaring. Minimaal 10 VW's heb ik door een volledige leasetermijn gereden, dus zeker 1,5 miljoen kilometer zonder ook maar 1 gebrek. Nog nooit uberhaupt een kapot lampje of lekke band gehad. Eénmalig een probleem met een Polo gehad waar direct de hele motor is vervangen omdat ze dat blok graag in Duitsland wilde hebben voor onderzoek.

*edit, ik lieg. In een GTD heb ik een slechte Media Discover gehad die 's morgens als de auto koud was regelmatig een paar minuten vastliep. Dat hebben ze er nooit uit weten te krijgen, zelfs niet na volledig vervangen. Heb mij toen laten vertellen dat het in een bepaalde productie-serie van de GTD zat en het aan de auto lag en niet de Discover. Heb dat nooit kunnen verklaren omdat het m.i. 2 losse zaken zijn, maar de leasemaatschappij kon het zien aan alle GTD's die ze hadden met dit probleem.

[ Voor 22% gewijzigd door Dennisdn op 03-12-2019 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Dennisdn schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 17:41:
[...]

Ik denk dat je vooral ook wat geluk moet hebben met een auto. Want als ik al de problemen aan jouw auto zo lees dan kan ik dat totaal niet rijmen met mijn eigen ervaring. Minimaal 10 VW's heb ik door een volledige leasetermijn gereden, dus zeker 1,5 miljoen kilometer zonder ook maar 1 gebrek. Nog nooit uberhaupt een kapot lampje of lekke band gehad. Eénmalig een probleem met een Polo gehad waar direct de hele motor is vervangen omdat ze dat blok graag in Duitsland wilde hebben voor onderzoek.
Ja mijn vader heeft er ongeveer 15 gehad en meer KM's (ook andere VaG auto's) en nooit problemen gehad. Dus dit is gewoon een dikke tegenvaller. Maar ook onze vorige (Golf 5 GTI) had zo zijn dingetjes. De Golf 3 die we nu 15 jaar hebben heeft alweer 80K 0 problemen. Zelf heb ik de oer VW, een Kever. Die is echt niet probleemloos geweest maar dat kwam niet door VW haha..

Ach ja, de GTI rijdt heerlijk, daar gaat het niet om. Het is echt een beest van een wagen en ik rij er heel graag in. Het enige jammere zijn al die kleine dingetjes die er niet goed aan zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Kuusj op 03-12-2019 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dennisdn schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 17:41:
Ik denk dat je vooral ook wat geluk moet hebben met een auto. knip
Ik denk dat het eerder pech is en dat 99.999.999 van de 100.000.000 gewoon probleemloos zijn. De kosten voor mijn auto vallen steeds mee zodat ik schaamteloos tegen mezelf kan zeggen: wat zal ik nou weer eens aan ongein kopen voor mijn SUPERDynGolf7HE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

GerCor schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 17:51:
[...]

Ik denk dat het eerder pech is en dat 99.999.999 van de 100.000.000 gewoon probleemloos zijn. De kosten voor mijn auto vallen steeds mee zodat ik schaamteloos tegen mezelf kan zeggen: wat zal ik nou weer eens aan ongein kopen voor mijn SUPERDynGolf7HE.
Laten we even eerlijk zijn, er zijn genoeg dingen bij VaG die gewoon zorgden voor relatief veel problemen.. Ik denk ook zeker niet dat er maar zo weinig auto's met problemen zijn bij VaG. Is ook allemaal niet zo erg, als de manier waarop het opgelost wordt maar fatsoenlijk is. En daar zit voornamelijk in NL het grote probleem. Als Wealer/PON nu eens mee zou denken zou het namelijk een heel ander verhaal worden. Maar denk maar niet dat wij 300-400,- gaan betalen voor een nieuwe achterruitwisser omdat die 20% van de tijd in het midden stopt. Je zou voor de grap eens in onze auto moeten zitten als we de straat uit rijden, de rubbers van het achtersubframe kraken tot-en-met. Volgens Wealer een 'bekend fenomeen', maar oplossen ho maar. Ja of je moet vele honderden euro's willen gaan dokken.

Had je een Golf 5 GTI (A3/A4/A5/A6 enz.) met gare zuigerveren in de USA? Garantie. In DE? Garantie. In NL? 5500,-.

Het grote probleem wat ik nu met VW heb (in NL!) is dat ik voor veel minder geld een andere auto in hetzelfde segment kan kopen waar ik gewoon 5 of zelfs 7 jaar garantie krijg waarbij ik langzaamaan het idee krijg dat je echt niet veel minder auto krijgt bij die andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Kuusj schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 18:19:
[...]

Laten we even eerlijk zijn, er zijn genoeg dingen bij VaG die gewoon zorgden voor relatief veel problemen.. Ik denk ook zeker niet dat er maar zo weinig auto's met problemen zijn bij VaG. Is ook allemaal niet zo erg, als de manier waarop het opgelost wordt maar fatsoenlijk is. En daar zit voornamelijk in NL het grote probleem. Als Wealer/PON nu eens mee zou denken zou het namelijk een heel ander verhaal worden. Maar denk maar niet dat wij 300-400,- gaan betalen voor een nieuwe achterruitwisser omdat die 20% van de tijd in het midden stopt. Je zou voor de grap eens in onze auto moeten zitten als we de straat uit rijden, de rubbers van het achtersubframe kraken tot-en-met. Volgens Wealer een 'bekend fenomeen', maar oplossen ho maar. Ja of je moet vele honderden euro's willen gaan dokken.

Had je een Golf 5 GTI (A3/A4/A5/A6 enz.) met gare zuigerveren in de USA? Garantie. In DE? Garantie. In NL? 5500,-.

Het grote probleem wat ik nu met VW heb (in NL!) is dat ik voor veel minder geld een andere auto in hetzelfde segment kan kopen waar ik gewoon 5 of zelfs 7 jaar garantie krijg waarbij ik langzaamaan het idee krijg dat je echt niet veel minder auto krijgt bij die andere merken.
Toen ik voor de Golf 7 ging heb ik eerst eens even wat filmpjes bekeken op YouTube. En, maar ook nu weer in het filmpje dat MK geplaatst heeft: de Golf 8 is, net als de Golf 7, perfect. Uitstekende rijeigenschappen en dan kom je bij de fake-uitlaten, het sobere materiaalgebruik in het interieur of de stang die de motorkap omhoog moet houden uit, als je toch iets te zeiken wilt hebben. Ik heb de Golf nu iets meer dan 2 jaar en nog helemaal niets te klagen gehad. Ja, voor de 3e keer bochtenverlichtinglampjes moeten kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05:43

MLLL

Palm Treo 650

Als er 1 merk is met dure mankementen is is het wel VW, 1,4 tsi 160pk distributieketting 2.0 tsi olieverbruik , dsgbakken die aan gort lopen , 2.0 tdi biturbo uit de bijv de Tranporter is ook zo'n leuke.

Het is nu een stuk beter , maar tussen 2009 en 2013 was de koper de testrijder ipv van VW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

GerCor schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 18:43:
[...]

Toen ik voor de Golf 7 ging heb ik eerst eens even wat filmpjes bekeken op YouTube. En, maar ook nu weer in het filmpje dat MK geplaatst heeft: de Golf 8 is, net als de Golf 7, perfect. Uitstekende rijeigenschappen en dan kom je bij de fake-uitlaten, het sobere materiaalgebruik in het interieur of de stang die de motorkap omhoog moet houden uit, als je toch iets te zeiken wilt hebben. Ik heb de Golf nu iets meer dan 2 jaar en nog helemaal niets te klagen gehad. Ja, voor de 3e keer bochtenverlichtinglampjes moeten kopen.
De Golf ís wat mij betreft als auto ook 'perfect'. MAAR: hij is perfect tot je er iets mee krijgt! En dan nogmaals: in NL is het een ramp, in het buitenland niet. Als zo'n hok 25K kost heb je daar ook iets mindere verwachtingen bij dan een auto die tegen de 50K gaat imo, maar goed. Ik begrijp dat als je een compleet probleemloos exemplaar hebt je daar iets anders tegenaan kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
The Eagle schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:16:
[...]

Lalala lease :P
Als in: als ie morgen gejat wordt, staat er overmorgen vervangend vervoer en bestellen we een nieuwe

Then again: wie zou er nou een simpele grijze Passat station jatten? Een dief zonder haast vermoed ik, maar dat is een contradictio in terminis :+
Ja precies, als ik nu buiten kom en de auto is weg dan zie je mij alleen nog maar lachen, kan ik weer een nieuwe bestellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:38

Oekol

waka waka hey hey

.

[ Voor 98% gewijzigd door Oekol op 03-12-2019 20:01 . Reden: Verkeerd topic ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Scrtz schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 19:42:
[...]

Ja precies, als ik nu buiten kom en de auto is weg dan zie je mij alleen nog maar lachen, kan ik weer een nieuwe bestellen. :P
Dat idd. Ok, je moet dan een tijdje in een relatief kale shortlease rondkarren, maar daarna heb je hem weer zoals je hem hebben wilt. Nou vooruit, voor zover het budget dat toelaat dan :P
Hier is de keuze trouwens redelijk simpel, ik zou zo weer voor een Passat station gaan als dat kon. Kleine kinderen dus graag een zee van ruimte achtein. Enige die ik ken met een nog grotere koffer is de Superb station. Vrij beperkte keuze dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Scrtz schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 19:42:
[...]

Het is jouw auto niet. Dus ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Vraagje over het alarm in een golf 7. Reed net met de kinderen naar het postkantoor, moest snel wat afleveren en dacht ik sluit niet af (ivm alarm). Kom ik terug staat het alarm vol af te gaan met kids in de (niet afgesloten) Golf. Daar had ik niet op gerekend dat het alarm ook werkt zonder afsluiten. Is er een knop/optie om het alarm even niet in te schakelen in dit soort sitiaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
The Eagle schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 20:03:
[...]

Dat idd. Ok, je moet dan een tijdje in een relatief kale shortlease rondkarren, maar daarna heb je hem weer zoals je hem hebben wilt. Nou vooruit, voor zover het budget dat toelaat dan :P
Hier is de keuze trouwens redelijk simpel, ik zou zo weer voor een Passat station gaan als dat kon. Kleine kinderen dus graag een zee van ruimte achtein. Enige die ik ken met een nog grotere koffer is de Superb station. Vrij beperkte keuze dus.
Het budget is bij mij niet het probleem (mogen tm Audi A5 bestellen) eerder de bijtelling :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Om nog even in te haken op de kwaliteit discussie. Ik heb zowel een Golf 4,5 als 6 gereden en elk model had wel een eigenaardigheid. Niet in de zin van grote mankementen maar zoals een bekende monteur van mij altijd zegt. Een Golf heeft altijd een “minpuntje” .
* Krakende vering bij kou (golf 5 en 6 last van)
* krakende bestuurders stoel (golf 6)
* diefstal gevoelige RNS (golf 5 en 6)
* electrische spiegels niet inklapbaar op de sleutel maar alleen met de draaiknop (5 en 6)

Al deze bovenstaande zaken zijn vanaf de Passat lijn wel opgelost maar bleven aanwezig in de Golf lijn.
Ergens lijkt het wel een strategie om uiteindelijk naar het hogere segment te kruipen :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
jaspov schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 20:48:
Vraagje over het alarm in een golf 7. Reed net met de kinderen naar het postkantoor, moest snel wat afleveren en dacht ik sluit niet af (ivm alarm). Kom ik terug staat het alarm vol af te gaan met kids in de (niet afgesloten) Golf. Daar had ik niet op gerekend dat het alarm ook werkt zonder afsluiten. Is er een knop/optie om het alarm even niet in te schakelen in dit soort sitiaties?
Dus als ik het goed begrijp heb je de auto neergezet en verder helemaal niets? Dan zou er eigenlijk niets moeten gebeuren.

Alleen als je de auto af sluit, je jezelf hebt bedacht en hem toen toch snel weer open gedaan hebt... en toen bent weggelopen, dan gaat hij na een minuutje ofzo vanzelf weer op slot met alarm. (Beveiliging voor als je hem per ongeluk ontgrendeld hebt).

Voor de zekerheid: je hebt toch geen keyless entree hè? Want dan zou het logisch zijn natuurlijk als je de sleutel bij je had.

Meestal zit er aan de linkerkant ergens onderaan bij de deuren een knopje om de interieursensor uit te zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 03-12-2019 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
GeeMoney schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:10:
Om nog even in te halen op de kwaliteit discussie. Ik heb zowel een Golf 4,5 als 6 gereden en elk model had wel een eigenaardigheid. Niet in de zin van grote mankementen maar zoals een bekende monteur van mij altijd zegt. Een Golf heeft altijd een “minpuntje” .
* electrische spiegels niet inklapbaar op de sleutel maar alleen met de draaiknop (5 en 6)

Al deze bovenstaande zaken zijn vanaf de Passat lijn wel opgelost maar bleven aanwezig in de Golf lijn.
Ergens lijkt het wel een strategie om uiteindelijk naar het hogere segment te kruipen :p .
was bij JD, daar zei hij ook nog iets over piepende/krakende vering ergens voorin. Oh en de remmen piepen bij achteruit rijden.
kwaliteit :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Deze maand ga ik ook afscheid nemen van mijn 2018 Tiguan.
Na 140.000km in 2 jaar en 2 maanden zal ik deze maand mijn nieuwe elektrische auto ontvangen.
Zeer tevreden over de Tiguan! Beste en mooiste auto die ik tot nu toe gereden heb.
Heerlijk compleet en heeft geen mankementen gehad! Dankzij @Rainesh ook nog extra functies laten activeren destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Om nog even in te haken op de kwaliteit discussie. Ik heb zowel een Golf 4,5 als 6 gereden en elk model had wel een eigenaardigheid. Niet in de zin van grote mankementen maar zoals een bekende monteur van mij altijd zegt. Een Golf heeft altijd een “minpuntje” .

- geen krakende vering. Wel piepende rubbers op de golf 4.
- geen krakende stoelen. Op nog geen enkele vw gehad.
- rns315 diefstalgevoelig, tsja
- gewoon dichtklappende spiegels op golf 6 hier overal :p

Elke wagen heeft altijd wel iets klein mis. Heeft geen drol met een golf te maken.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 10:07
GeeMoney schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:29:
Deze maand ga ik ook afscheid nemen van mijn 2018 Tiguan.
Na 140.000km in 2 jaar en 2 maanden zal ik deze maand mijn nieuwe elektrische auto ontvangen.
Zeer tevreden over de Tiguan! Beste en mooiste auto die ik tot nu toe gereden heb.
Heerlijk compleet en heeft geen mankementen gehad! Dankzij @Rainesh ook nog extra functies laten activeren destijds.
En de eerste met TJA!

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
En dat was echt een heerlijke optie die ik erbij kreeg inderdaad! Elke dag in gebruik.
Enige “jammere” is die 3-seconden regel bij volledige stilstand maar ach, het scheelt al continu gas geven of remmen dus sporadisch een knop indrukken (of gas geven) is geen echt probleem natuurlijk :) .
Was echt een complete degelijke wagen, hopelijk zet de e-tron dat voort.
We blijven in ieder geval trouw aan VAG :p .

[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 03-12-2019 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Dennisdn schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:14:
[...]

Dus als ik het goed begrijp heb je de auto neergezet en verder helemaal niets? Dan zou er eigenlijk niets moeten gebeuren.

Alleen als je de auto af sluit, je jezelf hebt bedacht en hem toen toch snel weer open gedaan hebt... en toen bent weggelopen, dan gaat hij na een minuutje ofzo vanzelf weer op slot met alarm. (Beveiliging voor als je hem per ongeluk ontgrendeld hebt).

Voor de zekerheid: je hebt toch geen keyless entree hè? Want dan zou het logisch zijn natuurlijk als je de sleutel bij je had.

Meestal zit er aan de linkerkant ergens onderaan bij de deuren een knopje om de interieursensor uit te zetten.
Klopt. Niet op slot gedaan, ik heb geen keyless entry. Raar zal de handleiding nog eens in duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
[...]

Dan heb je waarschijnlijk ook de 'Ergo-Active' Stoelen? Daarbij kan de bestuurdersstoel per definitie al niet lager dan 'X" vanwege de verlengbare zitting. Heeft verder niets met 'DynAudio' te maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fheerens

fheerens

ir.

[...]

Eens hiermee, het kan vervelend zijn, maar voor mij persoonlijk was dat geen issue i.v.m. lengte.
Kwaliteit van DynAudio is echter wel erg goed, als ik het nu in een ander merk zou kunnen kopen zou het echt direct akkoord zijn. Vele malen beter dan "Beats". Ik heb B&O en Bose ook gehoord en daar kan Dyn best goed in de buurt komen!

In AvE we trust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:22

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

wimmel_1 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 22:53:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk ook de 'Ergo-Active' Stoelen? Daarbij kan de bestuurdersstoel per definitie al niet lager dan 'X" vanwege de verlengbare zitting. Heeft verder niets met 'DynAudio' te maken
Nee geen ergo-active stoelen...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fheerens

fheerens

ir.

DerOllie schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 22:54:
[...]

Nee geen ergo-active stoelen...
Had ik ook inderdaad niet, heeft echt te maken met extra "electronica" onder de stoelen.

In AvE we trust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik heb altijd het idee dat Volkswagen met de Golf een nieuwe norm neerzet en de rest volgt. Nu ook weer met de Golf 8.

Trouwens, die e-tron zal de Tiguan natuurlijk snel moeten doen vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fheerens

fheerens

ir.

GerCor schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 23:53:
[...]

Ik heb altijd het idee dat Volkswagen met de Golf een nieuwe norm neerzet en de rest volgt. Nu ook weer met de Golf 8.

Trouwens, die e-tron zal de Tiguan natuurlijk snel moeten doen vergeten.
Een nieuwe norm? :? Is het niet het volgen van de Audi broertjes en dat vertalen naar de Golf? Dynamische achterlichten, AID, ACC, etc.?

[ Voor 4% gewijzigd door fheerens op 04-12-2019 02:11 ]

In AvE we trust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

fheerens schreef op woensdag 4 december 2019 @ 02:09:
Een nieuwe norm? :? Is het niet het volgen van de Audi broertjes en dat vertalen naar de Golf? Dynamische achterlichten, AID, ACC, etc.?
Ik heb het over, zoals nu in de Golf 8: opties, zoals ACC, zitten er standaard op maar moet je in de 'store' kopen als je die af-fabriek niet had besteld. 15 accounts om je auto te openen via een device zoals een telefoon of tablet e.d. Jouw instellingen meenemen naar een andere Golf 8. Jouw instellingen worden beheerd door een 'wagenparkbeheerder'. Informatie uitwisselen met andere Golfjes.....

Nou ken ik de huidige Audi's alleen van buiten maar volgens mij hebben die dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
fheerens schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 22:53:
[...]

Eens hiermee, het kan vervelend zijn, maar voor mij persoonlijk was dat geen issue i.v.m. lengte.
Kwaliteit van DynAudio is echter wel erg goed, als ik het nu in een ander merk zou kunnen kopen zou het echt direct akkoord zijn. Vele malen beter dan "Beats". Ik heb B&O en Bose ook gehoord en daar kan Dyn best goed in de buurt komen!
Nou....
Dynaudio is wel een hele andere categorie als Bose of B&O hoor, die zijn beide wat betreft geluid niet bijzonder maar draaien volledig op het uiterlijk. Dynaudio zit echt in de high-end HiFi.

Kijk voor de gein wat losse speakers kosten voor thuis.
https://www.hobo.nl/dynau...3xtAUdEAAYASAAEgLC7_D_BwE
GerCor schreef op woensdag 4 december 2019 @ 02:34:
[...]

Nou ken ik de huidige Audi's alleen van buiten maar volgens mij hebben die dat niet.
Normaal is het wel vaak zo dat bepaalde (luxe) opties eerst op de A6 verschijnen en dan naar beneden vertaald worden. Maar met dit hele systeem is de Golf8 de eerste en volgend jaar komt de A3 pas die op de Golf is gebaseerd. De A4 en A6 gaat nog wel een poosje duren, die huidige modellen moeten nog wel even mee.

[ Voor 26% gewijzigd door Dennisdn op 04-12-2019 05:56 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vissa66
Kuusj schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 18:19:
[...]

100% eens dat je niks moet krijgen aan je VW als particulier zijnde. Wat een gedoe is dat, zelfs IN de garantie periode.

Polo GTI was 1 groot drama. DSG, ketting, extreem olieverbruik, en dat ding kocht ik nieuw. Geloof nou niet dat VW dat heeft opgelost toen der tijd, in tegendeel.

Tot nu toe houdt de Clubsport zich aardig, op een sensor en waterpomp na. Alleen die sensor was alweer een hele opgave. 4x heen en weer geweest, een zogenaamde reparatie wat niks hielp, niet aan afspraken houden, om gestoord van te worden. Ik ben blij dat ik nu een Audi monteur heb waarbij ik direct terecht kan in zijn vrije uurtjes. Nog niet de helft van de prijs, en stempelt gewoon me boekje af. :+

Ik heb echt een schurft aan de VW dealer / importeur, en ik snap eigenlijk ook niet waarom ik mijn geld weer bij ze zou neerleggen in de vorm van de 8. Maar wat moet je dan kopen? Een BMW of Mercedes? Daar is het gras ook niet groener. Een Ford? Een Fransoos? Die automaat bakken voelen direct weer 10 jaar terug in de tijd.

Zucht..... B)

[ Voor 3% gewijzigd door Vissa66 op 04-12-2019 07:03 ]

M3P 24'

Pagina: 1 ... 11 ... 140 Laatste