Ik zie de GTI 7.5 over een paar jaar wel op de oprit staan hier als het financieel niet allemaal de afgrond in zakt, maar een nieuwe voor 60K? Nee nooit, ook al zou er 3x dat bedrag op de spaarrekening staan.
Dat is het hele gezeik ook nog eens, en nu voel ik me een beetje beschaamd dat ik mezelf herhaal uit het SJAT, maar als de auto's zoals ik zei nu ook eens goed in elkaar zaten? Maar dat zitten ze met alle respect niet. Ik kan en durf het te zeggen omdat we er zelf een hebben. Ik heb het hier al eens gezegd maar de lijst met 'defecten' van die auto voor zijn leeftijd en KM stand en bijbehorende reparatiekosten zijn echt compleet van de pot gerukt.
Ik heb het over krakende subframes, achterruitenwissers die niet werken, vocht achter het scherm van de Discover Media, bekerhouder-klep die kapot is, 'iets' in de stuurinrichting wat kraakt, kofferklep die schuurt over de bumper als er een caravan achter hangt, roestende wheel-hubs, airco die maar aan 1 kant warme lucht uit blaast en ga-maar-door. Ondertussen ook nog een kapotte waterpomp gehad die 1350,- moet kosten waar *veel* mensen last van hebben, waarbij je met PON al helemaal dikke pech hebt want waar VW voor zulke dingen in het buitenland een coulanceregeling treft mag je hier na je schamele 2 jaar garantie gaan dokken. Ik zal het nog maar even herhalen, maar het gaat hier niet om een afgetrapte geïmporteerde Golf 3 met 3,5 ton op de teller maar om een VW Golf 7 GTI uit 2013 die netjes zijn onderhoud heeft gehad, 70K heeft gelopen, bij een VW dealer is aangeschaft, NAP heeft, geen schade heeft en niet geïmporteerd is en waar ook echt niet gek mee gereden wordt. Ja, hij start altijd en hij loopt altijd, dat dan wel weer

En hij loopt ook als een malle met die 2.0 TSI, dat ook nog.. Maar echt goede reclame is het allemaal niet

Dennisdn schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 17:10:
[...]
Wellicht zijn er veel die zoals ik denken. Ik heb een 1.5je ook op 47 weten te krijgen met wat opties. Een cataloguswaarde van 45-50 is het maximale wat ik aan bijtelling wil uitgeven en het formaat is voor mij perfect. Dan heb ik liever een Golf met alles erop en eraan dan een wat kalere Passat. Een Golf van 47k voelt echt wel als een hele andere auto dan een Golf van van 20k.
[...]
Daarom kiezen veel mannen ook daar voor shortlease

Kijk, mensen die kunnen leasen moeten ook vooral VW blijven rijden want 'op zich' zijn het goede auto's. Ook al klink ik nu enorm hypocriet met het verhaal wat ik net schrijf. Maar de realiteit is dat mijn ouders werk hebben waarbij iets als een leaseauto niet van toepassing is. Wij hebben alle auto's in privébezit, geen financiering en ook niks van lease. Dat is sowieso al niet makkelijk in NL. Dan ga je niet meer voor ieder piepje en kraakje naar de dealer want daar wordt je met je modale loon echt compleet kaalgeplukt voor die maand. Als leaserijder ga je daar natuurlijk wel mee naar de dealer en dan kost dat ook niks, en dan is het allemaal ook niet zo'n ramp.
Wij weten de onderhoudskosten nog binnen de perken te houden door bijvoorbeeld zelf remschijven/blokken (van Brembo) te kopen en door een bevriend garagist te laten installeren. Kost op die manier geen 1100,- maar amper de helft. Staat dan geen stempel van VW in het boekje maar dat is dan dikke vette pech. Ook beurten worden niet bij VW gedaan maar een 'A' kwaliteit garage. Teun de Beun zal er ook niet aan komen te werken, er zijn ook bij ons grenzen.