Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 10 ... 140 Laatste
Acties:

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:07

GerCor

Zonder dallen geen pieken

njiwedu0b schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:02:
[...]

Jazeker, ook de stappen en uitleg van @GerCor inhoud van de 7z uitgepakt (met The Unarchiver en Keka)
Ehm .......ik heb het niet over een MacBook of The Unarchiver en Keka gehad.

SD card: Windows 10 -> rechtermuisknop: formatteren. Download uitpakken met 7Zip.

Wat ik wel met vooruitziende blik schreef:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/azJOjgQwVa6zxDHFBiMAvEHJ/full.png

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• njiwedu0b
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:15
dannzyx schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:53:
Goedendag!

Kreeg van mijn zwager de tip dat de e-Golf nu wel heel voordelig geprijs is, en aangezien ik alleen maar korte stukjes rijd dat een stuk voordeliger zijn dan mijn huidige 2.0T.
Nu zijn er nog wel een aantal dingen niet helemaal duidelijk en hopelijk kunnen jullie mij hier mee helpen:
  • Mobiele online diensten (Car-Net): 'App-Connect' smartphone-integratie Is dat de mogelijkheid tot Android Auto / Apple Carplay of is dit iets heel anders?
  • Telefoonvoorbereiding 'Plus' Daar staat bij "Bediening en weergave over het radio-navigatiesysteem". Slaat dat weer op Android Auto / Apple carplay of...?
  • LED Plus Enkel bochtverlichting of voegt het qua looks ook nog wat toe?
  • Welke optie moet ik hebben om m'n auto op afstand op te kunnen warmen?
  • Nog andere tips qua kleur o.i.d?
Alvast bedankt!
e-Golf is een leuke wagen zeker goed te doen voor korte afstanden, ik rij er zelf ook in.

Je vragen:
- CarNet, is het online beheren van je auto; het laden beheren, verwarming starten e.d. CarNet werkt ook met een mobile app. Zie ook https://connect.volkswage...#tab/open/vw-cat-e-remote en dan met name de omschrijving bij e-Remote. (CarNet moet je niet verwarren met de Mijn Volkswagen App, CarNet is een dienst van VW, en de Mijn Volkswagen App meer iets van PON en vooral handig voor wagenparkbeheer en rittenadministratie..)
- Telefoonvoorbereiding Plus, is het gemak van draadloos laden en betere antenne als die in het vakje ligt (heb het zelf niet). Apple Carplay en Andriod Auto werkt standaard via de Discover Media en Pro dacht ik, wel via kabel (ongeacht de Qi charging optie)
- LED plus, heeft inderdaad bochten verlichting en auto-grootlicht met tegenligger herkenning (of is dat standaard?) het zijn deze koplampen als voorbeeld http://www.jmf-gadget.com...-knipperlichten-Rood.html bij standaard of bestuurderspakket wordt enkel de buitenste LED strip gebruikt en niet de binnenste.
- Opwarmen op afstand kan enkel via CarNet, deze laat je op afstand de boel beheren. Het is ook mogelijk om een tijdschema in te stellen via de app of in de auto.

Tips:
- Neem een warmtepomp, voor het bereik en behoud van comfort;
- Zelf heb ik het winterpakket genomen, met voorruitverwarming op basis van folie ipv de draadjes (vanaf 2019 wordt de e-Golf standaard geleverd met voorruitverwarming op draadjes..) vindt de stoelverwarming fijn!
- Discover Pro is leuk, maar geeft wel veel vette vingers want is een en al touch, vanaf 2019 niet meer standaard.
- Dynamic achterlichten is leuk maar ook niet heel spannend.
- Getinte achterruiten is wel iets wat de auto goed staat.

Je hebt nog van die combi-pakketten zoals automatisch inparkeren, maar biedt je wel de mogelijk want zelfde sensors voor de side assist (lampje in buitenspiegel). Zelf vindt ik de achteruitrij camera ideaal.

Andere optie is nog het lane-assist, deze biedt weer wat aan vullende optie met de extra front camera en houdt je o.a. binnen de lijntjes (heb ik zelf niet maar is tegenwoordig vrij standaard aan het worden op de auto's) zelfde geldt voor keyless-entry

Audio kun je nog uitbreiden met DAB+ en betere geluidsweergave, voor het gros van de ritten wellicht niet interessant.

De e-Golf rijdt wel leuker met de Active Info Display inplaats van de normale tellers..

Misschien iets te veel info :F , maar succes met de config en keuze!

• njiwedu0b
GerCor schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:34:
[...]

Ehm .......ik heb het niet over een MacBook of The Unarchiver en Keka gehad.

SD card: Windows 10 -> rechtermuisknop: formatteren. Download uitpakken met 7Zip.

Wat ik wel met vooruitziende blik schreef:

[Afbeelding]
Ho ho, ik wil geen verwijd maken he. Ik volgde de stappen uit een van je eerdere posts waar het niet uit leek te maken of het op Windows dan wel wat anders uitmaakte. ;-)

Ja er zijn altijd mensen die het beter weten, maar ik heb zo geen Win10 voorhanden en het uitpakken van een 7z wordt door VW zelf aangeraden om Keka te gebruiken:
Als de kaartupdate met het Apple®
-besturingssysteem OS X wordt uitgevoerd, kan het
voorkomen dat de Discover Pro de navigatiegegevens niet herkent of verkeerd weergeeft. Dit
komt dan door onvoldoende compatibiliteit tussen het programma "7-Zip" en het
besturingssysteem OS X. Bovendien heeft het besturingssysteem OS X de gewoonte om op
externe opslagmedia verborgen bestanden op te slaan. Daarom adviseren we OS Xgebruikers het uitpakprogramma "Keka" te gebruiken. Voor het verwijderen van de eventueel
aanwezige verborgen bestanden adviseren we het programma "CleanMyDrive".

• dannzyx
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-06 16:05
njiwedu0b schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:36:
[...]

e-Golf is een leuke wagen zeker goed te doen voor korte afstanden, ik rij er zelf ook in.

Je vragen:
- CarNet, is het online beheren van je auto; het laden beheren, verwarming starten e.d. CarNet werkt ook met een mobile app. Zie ook https://connect.volkswage...#tab/open/vw-cat-e-remote en dan met name de omschrijving bij e-Remote. (CarNet moet je niet verwarren met de Mijn Volkswagen App, CarNet is een dienst van VW, en de Mijn Volkswagen App meer iets van PON en vooral handig voor wagenparkbeheer en rittenadministratie..)
- Telefoonvoorbereiding Plus, is het gemak van draadloos laden en betere antenne als die in het vakje ligt (heb het zelf niet). Apple Carplay en Andriod Auto werkt standaard via de Discover Media en Pro dacht ik, wel via kabel (ongeacht de Qi charging optie)
- LED plus, heeft inderdaad bochten verlichting en auto-grootlicht met tegenligger herkenning (of is dat standaard?) het zijn deze koplampen als voorbeeld http://www.jmf-gadget.com...-knipperlichten-Rood.html bij standaard of bestuurderspakket wordt enkel de buitenste LED strip gebruikt en niet de binnenste.
- Opwarmen op afstand kan enkel via CarNet, deze laat je op afstand de boel beheren. Het is ook mogelijk om een tijdschema in te stellen via de app of in de auto.

Tips:
- Zelf heb ik het winterpakket genomen, met voorruitverwarming op basis van folie ipv de draadjes (vanaf 2019 wordt de e-Golf standaard geleverd met voorruitverwarming op draadjes..) vindt de stoelverwarming fijn!
- Discover Pro is leuk, maar geeft wel veel vette vingers want is een en al touch, vanaf 2019 niet meer standaard.

Je hebt nog van die combi-pakketten zoals automatisch inparkeren, maar biedt je wel de mogelijk want zelfde sensors voor de side assist (lampje in buitenspiegel). Zelf vindt ik de achteruitrij camera ideaal.

Andere optie is nog het lane-assist, deze biedt weer wat aan vullende optie met de extra front camera en houdt je o.a. binnen de lijntjes (heb ik zelf niet maar is tegenwoordig vrij standaard aan het worden op de auto's) zelfde geldt voor keyless-entry

Audio kun je nog uitbreiden met DAB+ en betere geluidsweergave, voor het gros van de ritten wellicht niet interessant.

De e-Golf rijdt wel leuker met de Active Info Display inplaats van de normale tellers..

Het is nooit teveel, hier kan ik iets mee! Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:58
njiwedu0b schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:49:
@Dennisdn ik ben er nog niet aan toegekomen vandaag te updaten via DiscoverCare, bij versie 1.0.4 is de VW SD geen harde vereiste meer gelukkig. Heb namelijk geen SD kaart erbij gekregen destijds. Ik heb de download/flashen gestart op een schone nieuwe SD kaart.

Toch jammer dat het niet met de nieuwste kaarten is gelukt. :-(
Intussen heeft VW de update voor de Discover Media op de eigen site gezet. De Pro nog niet.
https://webspecial.volksw...downloads/maps-download#/
Update: Datum : 7-11-19

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 22-11-2019 04:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

njiwedu0b schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:44:
Ho ho, ik wil geen verwijt maken he.
Zo zie ik het ook niet hoor. Maar ik heb het al zo vaak gezien. Dus, van mijn kant ook niet naar jou persoonlijk bedoeld maar het is voorspelbaar.

Wil je - iedereen dus - het foutloos doen, dan heb je Windows en 7Zip nodig. Alles wat daar van afwijkt, dan bestaat de mogelijkheid dat het niet lukt omdat de Discover de bestanden eenvoudigweg niet kan lezen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
njiwedu0b schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:36:
[...]

Je vragen:

Tips:

De Carnet app-connect waar hij het over heeft is bij mijn weten niet vereist voor het beheren van je auto op afstand, maar puur voor het gebruik van Android Auto / Carplay op je Discover Media. Zie ook de prijslijst:

Mobiele online diensten (Car-Net): 'App-Connect' smartphone-integratie-Directe bediening van smartphone apps via het scherm van het infotainmentsysteem .. Let op: standaard i.c.m. navigatiesysteem 'Discover Pro'

Mijn huidige bestelling (e-Golf e-dition 2020):

- Indium Grey
- 17" Madrid
- Ambientepakket
- Achteruitrijcamera
- Warmtepomp
- DAB+
- Active Info Display
- Keyless Access

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SndR.7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-07 21:05
Famous schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:07:
[...]

Nee, 1x drukken of met de pijltjes erdoor heen scrollen.
Gefixt 😆 thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
S_Chief schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 06:12:
[...]

De Carnet app-connect waar hij het over heeft is bij mijn weten niet vereist voor het beheren van je auto op afstand, maar puur voor het gebruik van Android Auto / Carplay op je Discover Media. Zie ook de prijslijst:
Het zijn 2 volledig losstaande zaken.

CarNet (oude naam, inmiddels heet het WeConnect) zijn de online infodiensten in de auto en om op afstand zaken in de app te regelen.

App-Connect is een combinatie van Carplay, Android Auto en Mirrorlink, dus om de telefoon in de auto over te nemen.

[ Voor 18% gewijzigd door Dennisdn op 22-11-2019 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Dennisdn schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 07:04:
[...]
Het zijn 2 volledig losstaande zaken.

CarNet (oude naam, inmiddels heet het WeConnect) zijn de online infodiensten in de auto en om op afstand zaken in de app te regelen.

App-Connect is een combinatie van Carplay, Android Auto en Mirrorlink, dus om de telefoon in de auto over te nemen.
Eens, maar de verwarring wordt veroorzaakt door de naam in de prijslijst.. "Carnet App-Connect"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Sowieso slordig van ze, Carnet heet al een tijdje WeConnect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Dennisdn schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 04:52:
[...]

Intussen heeft VW de update voor de Discover Media op de eigen site gezet. De Pro nog niet.
https://webspecial.volksw...downloads/maps-download#/
Update: Datum : 7-11-19
ah fijn, meteen maar even installeren vandaag.

hopelijk haalt deze wat fouten eruit mbt. de navigatie, als ik op de A4 richting Rotterdam rijdt vanuit 020, en ik besluit om de A4 te blijven rijden ipv de A13 op te gaan weigert ie pertinent om navigatie bij te stellen naar mijn route, opnieuw starten resulteert meteen in "kan navigatiegegevens niet laden"
op elke andere weg werkt het wel gewoon, dus het ligt aan dat gedeelte op de map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannzyx
  • Laatst online: 26-06 16:05
S_Chief schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 06:12:
[...]

Mobiele online diensten (Car-Net): 'App-Connect' smartphone-integratie-Directe bediening van smartphone apps via het scherm van het infotainmentsysteem .. Let op: standaard i.c.m. navigatiesysteem 'Discover Pro'

Mijn huidige bestelling (e-Golf e-dition 2020):

- Indium Grey
- 17" Madrid
- Ambientepakket
- Achteruitrijcamera
- Warmtepomp
- DAB+
- Active Info Display
- Keyless Access
Ik vind vooral de omschrijving verwarrend; Mobiele online diensten (Car-Net): 'App-Connect' smartphone-integratie is nou niet bepaald een heldere omschrijving.

Heb 'm nu zelf zo staan:
- Indium grey of Pure white
- 17" Madrid
- Keyless Access
- DYN Audio
- DAB+
- Ruiten getint
- Active Info Display

Nu hebben ze bij de lokale dealer geen standaard e-golf staan, dus ik heb de normale tellers nog niet in het echt gezien. De DYN Audio upgrade klinkt heel behoorlijk maar misschien is de standaard ook afdoende, nog niet kunnen beluisteren.
Auto samenstellen blijkt moeilijker dan gedacht, teveel opties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
Nou, via DiscoverCare kan ik niet updaten. Die versie staat er al op :)
Gezien ik geen Windows machine heb ga ik er maar niet mee zitten friemelen en houden we deze maar voor zolang O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RZL0CnlCqYA8GkL1QuMowGIP/full.png

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Heb laatst mijn OBDEleven NExt ontvangen en een full scan gedaan. Hieruit heb ik de volgende vijf errors gekregen, moet ik me zorgen maken?:

01 Engine:
Databus ontvangen storingswaarde U112300
Sensor voor stuurhoek U042800
Beide Status Sporadisch

17 Dashboard:
Beperkte werking wegens communicatiestoring U111000
Status Sporadisch

19 Gateway:
CAN -infotainment- U006500
Status Sporadisch

44 Steering Assistance:
Voedingsspanning U101100
Status Sporadisch

Heb de faults gereset om te kijken of ze nog voorkomen.
Ook had ik na een volledige scan dat mijn Discover Media scherm niet eer uit wilde gaan, ook bij verbreken van het contact.

Nog iemand tips/must haves voor aanpassingen met de OBDEleven?

Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Emrulez schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:24:
Heb laatst mijn OBDEleven NExt ontvangen en een full scan gedaan. Hieruit heb ik de volgende vijf errors gekregen, moet ik me zorgen maken?:

01 Engine:
Databus ontvangen storingswaarde U112300
Sensor voor stuurhoek U042800
Beide Status Sporadisch

17 Dashboard:
Beperkte werking wegens communicatiestoring U111000
Status Sporadisch

19 Gateway:
CAN -infotainment- U006500
Status Sporadisch

44 Steering Assistance:
Voedingsspanning U101100
Status Sporadisch

Heb de faults gereset om te kijken of ze nog voorkomen.
Ook had ik na een volledige scan dat mijn Discover Media scherm niet eer uit wilde gaan, ook bij verbreken van het contact.

Nog iemand tips/must haves voor aanpassingen met de OBDEleven?

Alvast bedankt
Dat is het 'leuke' van het hebben van een OBDeleven dongle. Moet ik me zorgen maken? Ik zou zeggen: voordat je keek maakte je je toen zorgen? Nee? Dan nu ook niet. Je hoeft je pas zorgen te maken als er een lampje in het dashboard gaat branden en in het instructieboekje staat: direct naar de garage.

En 'must haves'. Ook niet echt. De apps zijn vooral leuk omdat het kan nu je een dongle hebt. Verder weet niemand welke auto je hebt met welke opties.

@Famous De vorige eigenaar heeft wel Windows. (y)

@dannzyx Als je de auto ooit weer gaat verkopen gaat dat denk ik een stuk vlotter met een AID.

@Dennisdn De update van 7-11-19 voor de Discover Media is blijkbaar de vorige versie. Zie Famous. Degene die kunnen updaten liepen al 2 versies (een jaar) achter.

@njiwedu0b Zelf ben ik 'verliefd' op de dynamische achterlichten.

[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 22-11-2019 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:52:
[...]

@Famous De vorige eigenaar heeft wel Windows. (y)
Je bedoelt de dealer?
Dat zou kunnen maar zo druk maak ik mij niet om de laatste versie.

Denk dat het mij meer kost dan dat ik er profijt van heb :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@GerCor Ik mag volgende week vrijdag m'n nieuwe Tiguan op gaan halen en zal eens kijken met welke versie ze tegenwoordig van de band rollen. Auto is 7 November van de band gerold in Wolfsburg.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 22-11-2019 15:03 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 15:02:
@GerCor Ik mag volgende week vrijdag m'n nieuwe Tiguan op gaan halen en zal eens kijken met welke versie ze tegenwoordig van de band rollen. Auto is 7 November van de band gerold in Wolfsburg.
Nou ken ik jou als iemand die voor een nieuwe batterij voor de afstandsbediening een afspraak maakt met de dealer om die te laten vervangen. :F

Ikzelf had allang de nieuwste versie gedownload en klaargezet mocht het onverhoopt ...... want een slimme meid - o, wacht, nou ja........... je kunt dingen voorbereiden. :+

Maar, mooi man. Nieuwe bolide. Ben je eindelijk van die boerenmestwagen af. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:34
Als ik nu een E-Golf neem met Active Info Display (digitale ipv analoge meters achter het stuur) en ik neem App Connect om zo gebruik te maken van Apple CarPlay en géén Discover Media (Pro).

Kan ik dan de kaarten (bijv Waze of Google Maps) ook zien op de AID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:35
La1974 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 15:36:
Als ik nu een E-Golf neem met Active Info Display (digitale ipv analoge meters achter het stuur) en ik neem App Connect om zo gebruik te maken van Apple CarPlay en géén Discover Media (Pro).

Kan ik dan de kaarten (bijv Waze of Google Maps) ook zien op de AID?
Nee, niet mogelijk. Carplay alleen op de radio zelf.
Is de Discover Media niet wat je minimaal krijgt?

[ Voor 6% gewijzigd door yamahabest op 22-11-2019 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:34
yamahabest schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:17:
[...]

Nee, niet mogelijk. Carplay alleen op de radio zelf.
Is de Discover Media niet wat je minimaal krijgt?
Ja, Discover Media is de standaard. Kan je dan wel de kaart van Discover Media op je AID en tegelijkertijd Waze op de display zelf krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 15:02:
Daar zou ik wat betreft kaarten weinig hoop op hebben. Zowel bij mijn T-Roc als de Tiguan van mijn oom die ongeveer 1,5 maand geleden opgehaald zijn stonden er kaarten op die 2 updates achterliepen...

Bovendien viel het me op dat ze er bij beide ook een hele kleine versie van Europa op hadden staan standaard. Je miste zelfs Duitsland... Kaartje was wel gewoon groot genoeg dus ik had er zelf snel genoeg de nieuwste uitgebreide versie opgezet maar toch.

En DiscoverCare loopt inderdaad achter, de november update is alleen handmatig van de site te halen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
dannzyx schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:10:
[...]

Ik vind vooral de omschrijving verwarrend; Mobiele online diensten (Car-Net): 'App-Connect' smartphone-integratie is nou niet bepaald een heldere omschrijving.

Heb 'm nu zelf zo staan:
- Indium grey of Pure white
- 17" Madrid
- Keyless Access
- DYN Audio
- DAB+
- Ruiten getint
- Active Info Display

Nu hebben ze bij de lokale dealer geen standaard e-golf staan, dus ik heb de normale tellers nog niet in het echt gezien. De DYN Audio upgrade klinkt heel behoorlijk maar misschien is de standaard ook afdoende, nog niet kunnen beluisteren.
Auto samenstellen blijkt moeilijker dan gedacht, teveel opties!
Voor ons is het een boodschappenauto, derhalve geen Dynaudio genomen. Standaardspeakers zijn niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
La1974 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:25:
[...]

Ja, Discover Media is de standaard. Kan je dan wel de kaart van Discover Media op je AID en tegelijkertijd Waze op de display zelf krijgen?
Iemand anders zou het even moeten bevestigen voor een Discover Media, maar volgens mij kan dat inderdaad wel.
VW navigatie op je AID, Waze op je radio-unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 14:50

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Was de media niet de beperking omtrent info naar je AID te sturen? Ik durf het niet te garanderen maar meende dit eens gehoord te hebben

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:10
De media kan niet navigatie op de unit en op je aid tonen. Het is of of.

Navigatie op je aid en daarnaast bijvoorbeeld Google Maps navigatie aan kan ook niet. Mijn aid zegt dan navigatie vanaf de smartphone ofzoiets.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Pannekoek81 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 17:22:
De media kan niet navigatie op de unit en op je aid tonen. Het is of of.

Navigatie op je aid en daarnaast bijvoorbeeld Google Maps navigatie aan kan ook niet. Mijn aid zegt dan navigatie vanaf de smartphone ofzoiets.
Dus .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
Maar dat is een T-Roc, is dat hetzelfde in een Golf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Vet mooi maar niet standaard. Tenminste in mijn golf kan dit niet. En op beide systemen de navigatie van VW zelf is ook al vaker over gezegd dat dit niet kan omdat zogenaamd de media niet sterk genoeg zou zijn.

Edit kan het niet goed zijn of waze gewoon aan staat of ook navigeert. Maar aanstaan kan wel zonder navigatie ingesteld erbij tenminste bij flitsmeister. Lijkt me trouwens best irritant als 2 systemen los van elkaar je route gaan bepalen 8)7

Edit2: ik zit nu in de auto. Ik kan op de media wel Google maps of Apple kaarten aanzetten maar zodra ik wil navigeren gaat de kaart weg van de aid en komt de melding: navigatie op het mobiele apparaat is actief.

[ Voor 33% gewijzigd door Pannekoek81 op 22-11-2019 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

yamahabest schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 17:48:
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Crap

[ Voor 94% gewijzigd door GerCor op 22-11-2019 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

De VCDS mannen doen het onmogelijke direct. Wonderen duren iets langer. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
@GerCor reed jij net op de A1 tussen Kootwijk en Apeldoorn? Reed namelijk een witte Golf 7 voor mij met een uitlaat van de R (4 pijpjes) en de dynamische achterlichten van de 7.5 maar het was duidelijk geen echte R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Pannekoek81 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 20:41:
@GerCor reed jij net op de A1 tussen Kootwijk en Apeldoorn? Reed namelijk een witte Golf 7 voor mij met een uitlaat van de R (4 pijpjes) en de dynamische achterlichten van de 7.5 maar het was duidelijk geen echte R.
Nope. Ik heb geen 4 pijpjes. :N

Vandaag ook niet in die buurt geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
Pannekoek81 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 20:41:
Wat maakte het duidelijk geen echte R?
Bij een R-line met ook nog een R uitlaat moet je toch wel erg goed kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
yamahabest schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 23:31:
[...]

Wat maakte het duidelijk geen echte R?
Bij een R-line met ook nog een R uitlaat moet je toch wel erg goed kijken.
Geluid, uh was er niet. Was gewoon stil. Reed ook niet bij mij weg maar goed je hoeft niet altijd vol op het gas natuurlijk.

Later zag ik dat de voorbumper niet van een R was maar een standaard bumper. Er zat een lichte hemel in ipv donker. Meen dat de R ook de dubbele u had in de koplamp deze niet. Geen R logo aan de zijkant.

[ Voor 10% gewijzigd door Pannekoek81 op 23-11-2019 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
yamahabest schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 17:48:
Geen idee of de techniek op de achtergrond wél hetzelfde is, maar het AID-scherm op dat filmpje is al weer mooier en moderner als in de Golf 7.5. Bij mij is de kaart niet zo groot en ik hou altijd de klokken aan beide kanten in beeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 23-11-2019 07:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Pannekoek81 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 07:19:
[...]

Geluid, uh was er niet. Was gewoon stil. Reed ook niet bij mij weg maar goed je hoeft niet altijd vol op het gas natuurlijk.

Later zag ik dat de voorbumper niet van een R was maar een standaard bumper. Er zat een lichte hemel in ipv donker. Meen dat de R ook de dubbele u had in de koplamp deze niet. Geen R logo aan de zijkant.
Kijk dan. Original Zubehör. d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dJGKmgUpLDM4ne7euzryJ4MA/full.png

[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 24-11-2019 10:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat moet je nou met twee trekhaakaansluitingen :?

* The Eagle rent :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 18:11
Ik kan bevestigen dat het met de 2020 Passat (facelift) ook werkt. Wel handig om te kiezen hoe de verschillende apps met file omgaan. Je hebt hiervoor navigatie/infotainment versie 3 (MIB3) voor nodig (die pas sinds midden 2019 in modellen zit)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 10:32

Pierre

Van nature lui!

Afgelopen week bericht van de leasemaatschappij gehad dat mijn T Cross de 2e week van 2020 gemaakt gaat worden, verwachte levertijd ongeveer 7 weken daarna *O*

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Bij de "R" of "RS" of "M" modellen van merken kijk ik meestal naar de remschijven, de rest is vrij simpel te doen maar remmen is een dure bedoeling als je die gaat retrofitten :) Moet je natuurlijk wel weten hoe de remmen (of grootte van de remschijven) er uit horen te zien :P

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

pwillemske schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 16:20:
Bij de "R" of "RS" of "M" modellen van merken kijk ik meestal naar de remschijven, de rest is vrij simpel te doen maar remmen is een dure bedoeling als je die gaat retrofitten :) Moet je natuurlijk wel weten hoe de remmen (of grootte van de remschijven) er uit horen te zien :P
Gisteren naar een filmpje zitten kijken over een voormalig 'R' bezitter en één van zijn dislikes van de 'R' was juist de remmen. Hij zei: het viel me vooral op in het drukke Londen. Als je remt dan kun je niet vloeiend tot stilstand komen. Net voordat je volledig stilstaat grijpen de remmen te fors in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:30
Dennisdn schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 07:40:
[...]

Geen idee of de techniek op de achtergrond wél hetzelfde is, maar het AID-scherm op dat filmpje is al weer mooier en moderner als in de Golf 7.5. Bij mij is de kaart niet zo groot en ik hou altijd de klokken aan beide kanten in beeld.
T-roc en polo hebben idd weer een nieuwere variant AID. Zie je oa aan de tankinhoud die rechts wordt getoond en koelvloeistoftemp links.

De AID van de nog huidige golf en passat vind ik best wel beperkt, fatsoenlijk navigeren puur via je AID is er gewoonweg niet bij, te onduidelijk gewoon. Vind het ook bullshit dat de nvidia tegra chip niet sterk zat zou zijn om de kaarten op beide te tonen.. maar de nieuwe generatie zal ongetwijfeld een stuk beter zijn.

scrtz weet nog steeds niet wanneer hij zijn golf 7.5 mag vervangen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Scrtz schreef op zondag 24 november 2019 @ 09:39:
[...]

T-roc en polo hebben idd weer een nieuwere variant AID. Zie je oa aan de tankinhoud die rechts wordt getoond en koelvloeistoftemp links.

De AID van de nog huidige golf en passat vind ik best wel beperkt, fatsoenlijk navigeren puur via je AID is er gewoonweg niet bij, te onduidelijk gewoon. Vind het ook bullshit dat de nvidia tegra chip niet sterk zat zou zijn om de kaarten op beide te tonen.. maar de nieuwe generatie zal ongetwijfeld een stuk beter zijn.

scrtz weet nog steeds niet wanneer hij zijn golf 7.5 mag vervangen :(
Zat gister toevallig een stukje te lezen waarin ze uitleggen dat Apple CarPlay prima werkt op 2 schermen in de auto. Maar dat nog geen enkel automodel dat doet.
http://www.theverge.com/p...ultiple-screen-no-support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees030
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-07 16:36
ik222 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:37:
Nieuwe kaartversie voor de Discover Media is inmiddels ook beschikbaar http://vw-mapscdn.tdd.ada...rMedia2_EU_AS_1430_V12.7z
Ik krijg steeds "502 Bad Gateway" als ik de link volg. Is dat een bekend probleem c.q. heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Tweedehandsje....

Ook wel een leuk 'tweedehandsje'... 4 jaar oude Hybride met pas 3800 Km op de teller :P

Vraagprijs: €1.399.000 ....

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 24-11-2019 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Kees030 schreef op zondag 24 november 2019 @ 18:53:
Ik krijg steeds "502 Bad Gateway" als ik de link volg. Is dat een bekend probleem c.q. heeft iemand een oplossing?
Als ik in Windows 10 op de link klik krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2ib8efzEmS8zM4898cvcJdAT/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees030
Nu ik ook :) Echter download wordt na een tijdje afgebroken "Mislukt - Serverproblemen" :'(

[ Voor 50% gewijzigd door Kees030 op 24-11-2019 20:09 . Reden: Leek opgelost, maar toch problemen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Kees030 schreef op zondag 24 november 2019 @ 19:54:
Nu ik ook :) Echter download wordt na een tijdje afgebroken "Mislukt - Serverproblemen" :'(
Ik heb het 'voor de gein' nog een keer gedownload, want mijn vriendin zit naar Expeditie Robinson te kijken :O Maar ....... probleemloos hoor. Misschien heb je zelf een brakke verbinding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees030
Ziggo 500mbps; normaal geen probleem. Met diverse keren hervatten wel binnengekregen, maar fouten bij uitpakken. Net weer helemaal opnieuw gedaan en de download ging snel en probleemloos. Hopelijk gaat het uitpakken nu ook zonder errors.

Edit: uitpakken is gelukt en navigatie werkt nu met de update. Kennelijk waren er aan de server-kant (tijdelijke) problemen. Wachten en opnieuw proberen heeft dus het probleem opgelost.

[ Voor 28% gewijzigd door Kees030 op 25-11-2019 11:55 . Reden: Gelukt! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Kees030 schreef op zondag 24 november 2019 @ 18:53:
[...]

Het downloadpakket kreeg ik ook niet voor elkaar op 2 verschillende systemen. Maar heb zaterdagochtend voor de zekerheid toch even DiscoverCare een SD laten maken (die met 2019/2020 in de naam). De auto gaf direct aan dat er een update op stond terwijl ik de juni-versie in het systeem had zitten. DiscoverCare lijkt dan toch de nieuwste te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dennisdn schreef op maandag 25 november 2019 @ 05:59:
[...]

Het downloadpakket kreeg ik ook niet voor elkaar op 2 verschillende systemen. Maar heb zaterdagochtend voor de zekerheid toch even DiscoverCare een SD laten maken (die met 2019/2020 in de naam). De auto gaf direct aan dat er een update op stond terwijl ik de juni-versie in het systeem had zitten. DiscoverCare lijkt dan toch de nieuwste te zijn.
Discover Pro = ECE 2020
Discover Media = ECE AS 20/21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:19

Damian

Insane Obtrusion

Famous schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:54:
[...]

Ik weet niet of je in de buurt van Alblasserdam woont?
Daar zit sowieso een bedrijfje welke er een heeft.

Kan je die map upgrades ook doen met/via een USB? :P
Zoja, weet iemand dan hoe die geformatteerd moet zijn?

probeer het nu via Discovercare, ben benieuwd :+
Hij komt uit een Golf 7. Er is op dit moment nog geen specifieke programmering voor de T-Roc, en het blijkt dat 57 (Golf 7) ook het programma is wat in de T-Roc hoort, dus ik heb mazzel in dit geval :D

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Damian schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:12:
[...]

Hij komt uit een Golf 7. Er is op dit moment nog geen specifieke programmering voor de T-Roc, en het blijkt dat 57 (Golf 7) ook het programma is wat in de T-Roc hoort, dus ik heb mazzel in dit geval :D
Even voor de duidelijkheid: er wordt door Helix zelfs onderscheid gemaakt tussen een Golf 7 2-deurs en 4-deurs.

Sterker nog: alle schuifjes op '0' is de afstelling van Helix. Lijkt mij dus sterk dat 57 precies de juiste is voor een T-Roc.

[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 25-11-2019 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
GerCor schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:59:
[...]

Even voor de duidelijkheid: er wordt door Helix zelfs onderscheid gemaakt tussen een Golf 7 3-deurs en 5-deurs.
FTFY!!

En da's ook niet meer dan logisch. De 'Woofers' + 'Waffers' & 'Tweeters' zitten op hele andere plekken gemonteerd >:)

Of zet jij in je woning thuis ook zomaar @Random wat speakers in je huiskamer zonder daar verder bij ná te denken?

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 25-11-2019 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:03:
[...]

FTFY!!

En da's ook niet meer dan logisch. De 'Woofers' + 'Waffers' & 'Tweeters' zitten op hele andere plekken gemonteerd >:)

Of zet jij in je woning thuis ook zomaar @Random wat speakers in je huiskamer zonder daar verder bij ná te denken?
Dus ..... kan code 57 voor de Golf 7 nooit hetzelfde zijn als een T-Roc. Lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Iemand hier toevallig ervaring met het verlagen van een passat B8? :P Ik vind de mijne net wat te hoog staan en wil net die 2 cm extra nog omlaag. Wat is nu het geval, ik heb een B8 R-Line (ext, geen DCC) met 1.6TDI & DSG. Nu lees ik op het grote interwebs verschillende mogelijke situaties; R-Line is standaard wel 15mm verlaagd, R-Line is dat niet, maar 1.6TDI (bluemotion) is wel weer 1.5 a cm lager dan normaal ivm 'verbruik'. Feit is, hij is al lager dan een std Passat B8 (vind ik). Dus met alleen veren zou ik het moeten kunnen halen. Wat ik op het oog heb H&R veren. die 'beloven' een verlaging van 35mm ten opzichte van standaard. Nu ligt de mijne, verwacht ik, dus al 15mm lager, dus dat zijn mijn gewenste 20mm's. Ook Eibach pro-line zou een mogelijkheid kunnen zijn.

Veilige optie; Eibach pro-street S schroefset. Maar; prijs & comfort... Kost 600 meer dan alleen een verenset en ik wil van 't voorjaar naar 20". Geld groeit me niet op de rug zegmaar.

Iemand ervaring met de daadwerkelijke verlagingen met genoemde verensets? Op duitse fora is wel wat te vinden, maar waar de ene met de veren mooi liggen, lijken de andere net zo 'hoog' te staan als mijn auto nu al ligt...

@Rainesh jaja, de camera / lane assist moet nogsteeds. Iets met een kleine van een paar maand oud die de planning in de war blijft schoppen :D

[ Voor 5% gewijzigd door TFDev op 25-11-2019 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

@wimmel_1 Helix heeft het over een Golf 7 2-deurs of 4-deurs. Het heeft betrekking op de ingebouwde speakers in de deuren.

Wel even opletten als je iemand wilt verbeteren, wat natuurlijk altijd mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
GerCor schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:22:
@wimmel_1 Helix heeft het over een Golf 7 2-deurs of 4-deurs. Het heeft betrekking op de ingebouwde speakers in de deuren.

Wel even opletten als je iemand wilt verbeteren, wat natuurlijk altijd mag.
Probeer eerst eens ergens een 4-deurs Golf te vinden.... Of één met twee deuren 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
TFDev schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:11:
Iemand hier toevallig ervaring met het verlagen van een passat B8? :P Ik vind de mijne net wat te hoog staan en wil net die 2 cm extra nog omlaag. Wat is nu het geval, ik heb een B8 R-Line (ext, geen DCC) met 1.6TDI & DSG. Nu lees ik op het grote interwebs verschillende mogelijke situaties; R-Line is standaard wel 15mm verlaagd, R-Line is dat niet, maar 1.6TDI (bluemotion) is wel weer 1.5 a cm lager dan normaal ivm 'verbruik'. Feit is, hij is al lager dan een std Passat B8 (vind ik). Dus met alleen veren zou ik het moeten kunnen halen. Wat ik op het oog heb H&R veren. die 'beloven' een verlaging van 35mm ten opzichte van standaard. Nu ligt de mijne, verwacht ik, dus al 15mm lager, dus dat zijn mijn gewenste 20mm's. Ook Eibach pro-line zou een mogelijkheid kunnen zijn.

Veilige optie; Eibach pro-street S schroefset. Maar; prijs & comfort... Kost 600 meer dan alleen een verenset en ik wil van 't voorjaar naar 20". Geld groeit me niet op de rug zegmaar.

Iemand ervaring met de daadwerkelijke verlagingen met genoemde verensets? Op duitse fora is wel wat te vinden, maar waar de ene met de veren mooi liggen, lijken de andere net zo 'hoog' te staan als mijn auto nu al ligt...

@Rainesh jaja, de camera / lane assist moet nogsteeds. Iets met een kleine van een paar maand oud die de planning in de war blijft schoppen :D
@Antera is de juiste persoon als het gaat om verlagen. ;)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Ervaring met beide merken, beide prima.
Niet op een Passat b8 maar wel diverse Golfjes, Passat CC en nu ook de Caddy.

Als je hem enkel wat lager wilt is een schroefset echt overbodig.
Wel even opnieuw uitlijnen als je hem verlaagd hebt.

Oh, en even het merk + typenummer door Ebay gooien of Google. Onze Oosterburen hebben ze vaak een stukkie goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Iemand ervaring met de daadwerkelijke verlagingen met genoemde verensets? Op duitse fora is wel wat te vinden, maar waar de ene met de veren mooi liggen, lijken de andere net zo 'hoog' te staan als mijn auto nu
Ik heb al diverse auto's verlaagt in me 25 jaar ervaring :-)

In ieder geval wil ik even iets vertellen omtrenr de bluemotion die liggen al een aantal jaar niet meer lager dan een standaard versie. Vanaf omstreeks 2016 mee gestopt.

Reden weet ik helaas niet. Heb je dcc of specifiek sport onderstel dan is hij wel 15mm lager.

Eibach rijd goed en iets stijver dan oem maar nog goed mee te rijden. H&R is een stuk stugger dan Eibach.

Schroefset is wel ideaal die rijden goed en daarnaast kan je zelf de verlaging bepalen. Geniet in jouw geval wel de voorkeur denk ik. Whatsapp me anders even dan kunnen we het bespreken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

wimmel_1 schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:03:
[...]

FTFY!!

Met een "waffer" bedoel jij een middentoner neem ik aan? If so: "squawker" is de juiste term. En ja, die verzin ik niet ;)
Wikipedia: Mid-range speaker

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Antera schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:57:
[...]

In ieder geval wil ik even iets vertellen omtrenr de bluemotion die liggen al een aantal jaar niet meer lager dan een standaard versie. Vanaf omstreeks 2016 mee gestopt.

Reden weet ik helaas niet. Heb je dcc of specifiek sport onderstel dan is hij wel 15mm lager.
Dat treft dan weer, mijn passat is uit 2015. Om het nog maar moeilijker te maken dus. Voor mijn gevoel ligt hij wel net wat lager dan de gemiddelde B8. An sich niet lelijk, maar zeker met t oog op straks 20" eronder nét niet. Probleem is dat foto maken nu wat lastig is. Met donker naar werk, en misschien met schemerdonker weer thuis. Zal morgen eens proberen.

Wat betreft verlagen, zelf 15 jaar monteur geweest en nagenoeg elke auto in bezit is wel verlaagd. De ene met schroefset, de ander met alleen veren. Ook een golf 5 gti op 19" (213/35) en eibach schroefset gehad en dat was niet verkeerd, maar iets meer comfort mag. Eibach Pro line comfortabeler dan H&R dus? Beide zitten rond hetzelfde prijspunt (@Famous, had al in DE gekeken ;) ) en op de Duitse fora lees je wisselende berichten over die 2 merken. Heb ook Vogtland onder mijn vorige passat (B6) gehad, maar had toch het idee dat ik een grindtegel in de koffer moest leggen voor net dat laatste stukje om hem mooi te krijgen. En dan is een schroefset wel ideaal...

Aargh! Keuzes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Hahaha hoe meer je naast elkaar legt hoe lastiger het is. Daarom denk ik bijv wel ap of st schroefset ook een optie is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Wat betreft AP, dat iig niet meer. Qua prijs wel goed, maar degene die ik onder mijn 207 Feline had (zwart met 18" Lincancaburs :D) was me qua stugheid net iets té. En ST, dan kan ik qua prijs net zogoed voor de eibach gaan. Maar zoals gezegd, liever alleen mijn doel bereiken met een set veren. Ik wil alleen niet dat het zo'n musclecar /dragster look hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

GerCor schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:59:
[...]

Even voor de duidelijkheid: er wordt door Helix zelfs onderscheid gemaakt tussen een Golf 7 2-deurs en 4-deurs.

Sterker nog: alle schuifjes op '0' is de afstelling van Helix. Lijkt mij dus sterk dat 57 precies de juiste is voor een T-Roc.
Wat lijkt je daar sterk aan? De set komt uit een 5 deurs Golf, en gaat in een T-Roc, wat eigenlijk een hoge Golf is. Is toch niet zo heel moeilijk te geloven toch? Er is simpelweg geen T-Roc programmering (nog), en dan lijkt het mij dat een 5 deurs golf het beste in de buurt komt.

De afstelling zit hem in de locatie en het formaat/type van de speakers, en dan komt een Golf 7 echt wel overeen met een T-Roc...

Dit is het laatste lijstje:
http://www.volkswagen-acc...t.file/setups_2017_en.pdf

[ Voor 14% gewijzigd door Damian op 25-11-2019 22:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Intussen mag ik me ook terug in het VW topic voegen: Onze nieuwe T-Cross staat op de opritn. Een Reef blue Life versie 1.0 DSG7 115 PK

Extra opties:

- Park distance control
- DAB
- Wintermodule

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Damian schreef op maandag 25 november 2019 @ 22:25:
[...]

Wat lijkt je daar sterk aan? De set komt uit een 5 deurs Golf, en gaat in een T-Roc, wat eigenlijk een hoge Golf is. Is toch niet zo heel moeilijk te geloven toch? Er is simpelweg geen T-Roc programmering (nog), en dan lijkt het mij dat een 5 deurs golf het beste in de buurt komt.

De afstelling zit hem in de locatie en het formaat/type van de speakers, en dan komt een Golf 7 echt wel overeen met een T-Roc...

Dit is het laatste lijstje:
http://www.volkswagen-acc...t.file/setups_2017_en.pdf
Eigenlijk niet meer dan dat: 'het komt het beste in de buurt van'. Zal vast goed klinken.

EDIT: als het precies goed zou zijn dan zou op het lijstje eenvoudigweg de T-Roc genoemd kunnen worden. Bijvoorbeeld: SETUP NR 57 Versie 1.0 Golf 7 4 door /T-Roc 4 door.

Maar dat staat er niet dus is het niet afgestemd op een T-Roc.

Het zou ook zo maar SETUP NR 97 NEU/NEW - 2.0 Golf7 4 door, reduced output-power kunnen zijn, maar ook dat staat er niet.

[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 26-11-2019 05:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

GerCor schreef op maandag 25 november 2019 @ 23:09:
[...]

Eigenlijk niet meer dan dat: 'het komt het beste in de buurt van'. Zal vast goed klinken.

EDIT: als het precies goed zou zijn dan zou op het lijstje eenvoudigweg de T-Roc genoemd kunnen worden. Bijvoorbeeld: SETUP NR 57 Versie 1.0 Golf 7 4 door /T-Roc 4 door.

Het zou ook zo maar SETUP NR 97 NEU/NEW - 2.0 Golf7 4 door, reduced output-power kunnen zijn, maar ook dat staat er niet.
gefeliciteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

GerCor schreef op maandag 25 november 2019 @ 23:09:
[...]

Het 97 programma is gelijk aan het 57 programma met het verschil dat de versterking wat lager is. Meerdere T-Roc fora afgeschuimd en 57 is het programma wat het beste klinkt.

Audiotec Fischer gemaild:
Thank you for your Mail.
The Setup No. 57 is the right one for your car. Setup No 97 is only used for older models with the MIB 1 Version.
dusseh ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Damian op 26-11-2019 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 18:30

mb1

Iemand bekend met de locatie van de Bluetooth module bij de golf VII, bij de VI zat ie onder de bijrijders stoel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

mb1 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:47:
Iemand bekend met de locatie van de Bluetooth module bij de golf VII, bij de VI zat ie onder de bijrijders stoel...
Of in de radio zelf.... (RNS315)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Damian schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:02:
[...]

Het 97 programma is gelijk aan het 57 programma met het verschil dat de versterking wat lager is. Meerdere T-Roc fora afgeschuimd en 57 is het programma wat het beste klinkt.

Audiotec Fischer gemaild:

[...]

dusseh ;)
Ja, ik vind het prima hoor. Als jij overtuigd bent is het toch goed.

https://www.ebay.nl/itm/V...0e0248:g:D6sAAOSwFSNcQf0K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

GerCor schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:11:
[...]

Ja, ik vind het prima hoor. Als jij overtuigd bent is het toch prima.

https://www.ebay.nl/itm/V...0e0248:g:D6sAAOSwFSNcQf0K
Ik volg je echt niet. Als de maker van de DSP zegt dat het 57 moet zijn, dan is dat voor jou niet voldoende?? Schiet mij maar lek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Damian schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:12:
[...]

Ik volg je echt niet. Als de maker van de DSP zegt dat het 57 moet zijn, dan is dat voor jou niet voldoende?? Schiet mij maar lek :P
Het is een forum waar je met elkaar in gesprek kunt gaan. Meer is het niet. Jij hoeft mij helemaal nergens van te overtuigen.

Bij 97 staat in het Duits dan hè .... nieuw en die zou dan voor een MIB1 zijn. Hoe dan ook, ik vind het allemaal prima.

[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 26-11-2019 18:54 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ruupjeh
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-01-2024
Mijn eerste auto

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/wdwxlip.png

Golf 6 Trendline
80pk - 92dkm
2010

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Prima om mee te beginnen, proficiat :)
Eerste punt van aandacht zijn vermoed ik andere wieldoppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
The Eagle schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:03:
Eerste punt van aandacht zijn vermoed ik andere wieldoppen velgen :P
There i fixed it for ya

@Ruupjeh gefeliciteerd! :)

[ Voor 6% gewijzigd door TFDev op 26-11-2019 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruupjeh
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-01-2024
The Eagle schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:03:
Eerste punt van aandacht zijn vermoed ik andere wieldoppen :P
Klopt. In deze prijsklasse staan er genoeg auto's die wel 'af' zijn (dus GTI led achterlichten, velgen). Alleen lever je dan in op NAP (gecontroleerde kilometerstand), slecht/minder goed onderhoud of een geïmporteerde auto. Deze heeft dat niet. Ik vond dat belangrijker, daarnaast kan ik nu zelf naar smaak velgen uitkiezen.

Verder op de lijst:
  • Achter blinderen
  • GTI Led achterlichten (origineel)
  • Eventueel multimedia (Helix en/of radio met Apple Carplay)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ruupjeh schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:48:
[...]

Klopt. In deze prijsklasse staan er genoeg auto's die wel 'af' zijn (dus GTI led achterlichten, velgen). Alleen lever je dan in op NAP (gecontroleerde kilometerstand), slecht/minder goed onderhoud of een geïmporteerde auto. Deze heeft dat niet. Ik vond dat belangrijker, daarnaast kan ik nu zelf naar smaak velgen uitkiezen.

Verder op de lijst:
  • Achter blinderen
Congrats!

Ik raad je dan een RCD330 aan voor Apple Carplay, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

mb1 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:47:
Weet niet of het hetzelfde is als de tiguan: YouTube: Tiguan 2019 Installation Microphone AND Bluetooth Module on VW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Ruupjeh schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:48:
[...]

Verder op de lijst:
  • Achter blinderen
Origineel led achterlichten is een best wel duur geintje. Heb er toen zelf ook naar gekeken maar toch niet gedaan. Zou lekker zo doortuffen en er niet teveel geld aan spenderen, je bent zo 1000 euro verder met alles dat je hierboven noemt en op een auto van 6-7k is het dat in mijn optiek al niet meer waard, ga je nooit terugkrijgen.

Kostte mij ook wat overtuigingskracht toendertijd maar beter gewoon alvast weer doorsparen voor de volgende auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antera

Antera

Het is maar wat je zelf wilt toch?

Originele achterlichten hangt af van de software versie van de BCM anders valt dit wel mee. Kabelsetje en achterlichten en even coderen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Helemaal met Antera eens. En anders deze: $389

[ Voor 58% gewijzigd door GerCor op 26-11-2019 20:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• njiwedu0b
GerCor schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:34:
[...]

Kleine toevoeging, ben hier zelf nu aardig nat op gegaan. Windows 10 zegt ook niet alles, het SD kaartje werkte pas nadat de kaart FAT32 is geformateerd op 32bytes. Niet zoals tegenwoordig standaard is op Windows 10; exFAT.

Lang verhaal kort en ik ben nu ook ECE 2020 ready!

Thanks again @Rainesh en @GerCor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

ThisGuy

Get mad, then get over it.

@ Golf 7 bezitters hier, Het valt me op dat bij mijn Golf 7 mijn voorwielen een stuk vuiler zijn dan mijn achterwielen. Ik weet dat dit soms wel kan met remstof, maar het verschil is best wel erg na een maandje niet meer poetsen. (Heeft een reden, normaal poets ik elke week vandaar dat het nu pas opvalt :Y )

Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat de Golf 7 bij het wegrijden de remmen lichtjes gebruikt om vuil/water af te voeren, ik merk ook alleen als ik weg rij een piepend remgeluidje met een interval afhankelijk van de snelheid, en dit is na 3 straten ook weg. Aangezien ik de verkoper en ik niet meer op een lijn zitten vanwege een eindeloze discussie over mijn DSG/koppelingsplaten, wil ik het eerst even vergelijken en navragen voordat ik daar weer op de stoep sta.. :/

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
ThisGuy schreef op woensdag 27 november 2019 @ 08:41:
@ Golf 7 bezitters hier, Het valt me op dat bij mijn Golf 7 mijn voorwielen een stuk vuiler zijn dan mijn achterwielen. Ik weet dat dit soms wel kan met remstof, maar het verschil is best wel erg na een maandje niet meer poetsen. (Heeft een reden, normaal poets ik elke week vandaar dat het nu pas opvalt :Y )

Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat de Golf 7 bij het wegrijden de remmen lichtjes gebruikt om vuil/water af te voeren, ik merk ook alleen als ik weg rij een piepend remgeluidje met een interval afhankelijk van de snelheid, en dit is na 3 straten ook weg. Aangezien ik de verkoper en ik niet meer op een lijn zitten vanwege een eindeloze discussie over mijn DSG/koppelingsplaten, wil ik het eerst even vergelijken en navragen voordat ik daar weer op de stoep sta.. :/
Is niet alleen bij een Golf hoor, eigenlijk bij elke voorwielaangedreven auto.

Onderstaande heb ik ook eens gelezen maar weet ook niet precies meer hoe het zat, staat mij iets van bij dat het alleen bij performance auto's was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Niet online

ThisGuy

Ja precies, maar dit is niet mijn eerste auto en het is nu dat het me voor het eerst opvalt - het verschil is ook aanzienlijk. Zal zometeen eens een foto maken.

(Furr maakt zich alvast klaar om aan de schandpaal genageld te worden)

[ Voor 7% gewijzigd door ThisGuy op 27-11-2019 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
ThisGuy schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:01:
Ja precies, maar dit is niet mijn eerste auto en het is nu dat het me voor het eerst opvalt - het verschil is ook aanzienlijk. Zal zometeen eens een foto maken.

(Furr maakt zich alvast klaar om aan de schandpaal genageld te worden)
Weet je zo welk merk remblokken er onder liggen of kun je dat zien? (soms kun je dat net aflezen tussen de remklauwen). Kan goed zijn dat er dan een goedkoop merk onder ligt die vaak een stuk harder slijten dan a-merk remblokken en daarom dus ook meer vuil geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antera

Antera

Red stuff blokken plaatsen zorgt voor een stuk minder remstof. Dat doe ik bij me klanten met deze klacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slooffmaster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-07 23:39
Brake disc wiping is een functie die op een groot aantal VW modellen zit. Hier is een aardige uitleg:
https://andrewquadling.wo...-great-vw-safety-feature/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Niet online

ThisGuy

slooffmaster schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:10:
Brake disc wiping is een functie die op een groot aantal VW modellen zit. Hier is een aardige uitleg:
https://andrewquadling.wo...-great-vw-safety-feature/
Hmm.. dat sluit nog niet aan op het gepiep van de eerste drie straten.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slooffmaster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-07 23:39
ThisGuy schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:12:
[...]

Hmm.. dat sluit nog niet aan op het gepiep van de eerste drie straten.. :|
Precies, vandaar de quote. Wellicht dat de blokken iets blijven hangen? Zo ja is dat op te lossen met iets als kopervet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
ThisGuy schreef op woensdag 27 november 2019 @ 08:41:

Zelfde probleem met mijn A3, voorste velgen echt super vies. Binnenkort andere blokken onder die minder stoffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Niet online

ThisGuy

Alright, dan is er nog geen reden tot paniek.. :) Thanks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Na twee maanden reparatie heb ik mijn Troc eindelijk terug. Een feestje als je twee maanden lang een Suzuki hebt gereden als vervangend vervoer. Ik weet in ieder geval dat ik nooit dat merk ga kopen. Vanmorgen stap ik in om naar mijn werk te gaan (auto heeft dus de hele nacht in de regen gestaan) en bij het wegrijden begint het panoramadak ineens te lekken :| na een aantal druppels stopt het en heb ik een uur in de stromende regen gereden zonder een enkele druppel. Ik vermoed dat er dus vocht door komt als die stil staat. Baal er flink van, heb hem net weer terug.

• yamahabest
Zullen de krachten van de aanrijding zo ver hebben doorgewerkt?
Of is het een toevallige samenloop van omstandigheden?
Pagina: 1 ... 10 ... 140 Laatste